Ja klopt het wordt wel kwetsbaarder natuurlijk allemaal.quote:Op zondag 9 december 2012 11:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Welkom in de techniek van tegenwoordig
Mijn bak heeft ook een kwetsbaar punt: gaat bij veel auto's eraan na 200-250k, maar er zijn ook voldoende exemplaren die al vier ton mee gaan. Reparatie minimaal 1.500 euro... Ik kom nu dus ook op een twijfelpunt wat te doen Doorrijden en hopen dat ie heel blijft of de gok nemen en misschien binnenkort 1.500 euro kwijt zijn, waardoor ik in elk geval een paar jaar moet doorrijden om de kosten er een beetje uit te hebben.
mooi kut dus.... Slecht stationair lopen in de zomer, blanke lak die afbladdert, en dus ook een gaar blok.... (geen idee of er ook een BKD blok inligt?)quote:Op zondag 9 december 2012 11:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat Actaeon zegt . Dan ben je het haasje . Het 2.0TDI BKD-blok staat erom bekend dat er een gietfout in zit, de nokkenassen uitslijten en dat er scheurtjes in de cilinderkop komen. Reparatie loopt in de vier cijfers, en meestal begint het niet met een 1...
Omdat VW een ijzersterke reputatie heeft en mensen hun auto's toch wel kopen.quote:Op zondag 9 december 2012 13:00 schreef gateway het volgende:
[..]
mooi kut dus.... Slecht stationair lopen in de zomer, blanke lak die afbladdert, en dus ook een gaar blok.... (geen idee of er ook een BKD blok inligt?)
Als dat zo'n bekend probleem is, wrom doet VW er dan niks aan?
Jammer is dat.... Service ho maar.....quote:Op zondag 9 december 2012 13:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Omdat VW een ijzersterke reputatie heeft en mensen hun auto's toch wel kopen.
Het zijn er twee?quote:Op zondag 9 december 2012 12:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja klopt het wordt wel kwetsbaarder natuurlijk allemaal.
Lastig lastig inderdaad. Maar je hebt het wel ook wel regelmatig over dat je een keer wat anders wilt right? Dus dat indachtig zou je ook door kunnen rijden en hopen dat ie heel blijft en zo niet ..heb je een reden voor een andere auto.
Wat veel tongsmileys in één post voor jouw doen trouwens.
VW heeft in het begin een coulanceregeling toegepast. Maar zelfs van de nieuwe koppen is bekend dat ze weer kunnen scheuren. Als je een beetje weet hoe VAG met die coulance omgaat, dan kun je op je vingers natellen dat er nu niet meer heel veel te halen is.quote:Op zondag 9 december 2012 13:00 schreef gateway het volgende:
[..]
mooi kut dus.... Slecht stationair lopen in de zomer, blanke lak die afbladdert, en dus ook een gaar blok.... (geen idee of er ook een BKD blok inligt?)
Als dat zo'n bekend probleem is, wrom doet VW er dan niks aan?
Welkom!quote:Op zondag 9 december 2012 15:05 schreef MrManuel het volgende:
Ik meld me aan!
Seat Ibiza 1.9 TDi 130 pk Sport 5 Deurs
Normaal doe je er niet echt veel tochquote:Op zondag 9 december 2012 17:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Het zijn er twee?
Ik wil al een tijdje wat anders ja, gewoon omdat het kan. Maar financieel is dat niet slim nu. Straks nog even gekeken wat nu handig is, maar er moet sowieso een paar duizend bij voor de gewenste upgrade. En dan nog maandelijks het geld. Ik gok er wel op dat de boel niet kapot gaat. En zo wel, dan zie ik dan wel weer...
[..]
VW heeft in het begin een coulanceregeling toegepast. Maar zelfs van de nieuwe koppen is bekend dat ze weer kunnen scheuren. Als je een beetje weet hoe VAG met die coulance omgaat, dan kun je op je vingers natellen dat er nu niet meer heel veel te halen is.
Er zijn ook blokken die tonnen mee gaan, maar het is gewoon een kwetsbaardere unit.
Je kunt het zien door even de kap los te trekken. Links van de motor zit een plaatje waar een drieletterige code op staat.
Zeker rijd zeer fijn..quote:Op zondag 9 december 2012 18:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Welkom!
Fijne auto om te rijden enzo?
Welke klasse en wat voor idee heb jezelf?quote:Op zondag 9 december 2012 19:31 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Zeker rijd zeer fijn..
Maar helaas zal deze auto mij zeer snel gaan verlaten.. want ik mag een Lease Auto gaan uitzoeken..
Iemand tips?
Precies. Genoeg andere uitgaven de komende tijd, dus een andere auto staat echt even niet bovenaan het prioriteitenlijstje. Ik ben juist zo blij dat die verzekering met een paar tientjes per maand omlaag kan, nogal krom als ik dat nu ineens knalhard ga uitgeven aan een duurdere autoquote:Op zondag 9 december 2012 18:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Normaal doe je er niet echt veel toch
Goed plan inderdaad paar duizend is ook wel veel om ineens op te hoesten.
Welke klasse/budget en eisen heb je?quote:Op zondag 9 december 2012 19:31 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Zeker rijd zeer fijn..
Maar helaas zal deze auto mij zeer snel gaan verlaten.. want ik mag een Lease Auto gaan uitzoeken..
Iemand tips?
Haha inderdaad beetje krom dan. Alle sneeuw is weg hier heb al heel lang geen auto meer gereden eigenlijk. Pas morgen weer een afspraak ergens.quote:Op zondag 9 december 2012 19:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies. Genoeg andere uitgaven de komende tijd, dus een andere auto staat echt even niet bovenaan het prioriteitenlijstje. Ik ben juist zo blij dat die verzekering met een paar tientjes per maand omlaag kan, nogal krom als ik dat nu ineens knalhard ga uitgeven aan een duurdere auto
Wat een omschakeling ineens dan.quote:Op zondag 9 december 2012 21:58 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
"Meh, we kunnen beter in de werkplaats kijken, officieel mag ik je niet afslepen, maar het is ook slecht weer..."
Wel een bekijks, voor twee bobines. Hadden ze niet, dus leenauto mee. Een Renault Clio 1.2
Hoeveel pk/gewicht heb je nu dan en had je?quote:Op zondag 9 december 2012 22:02 schreef Renesite het volgende:
Wel een splinternieuwe, tho. Maar onduidelijke cruisecontrol (electronisch, raar systeem ) en ik mis zo'n 30/40PK. Je merkt het wel gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |