abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:54:08 #1
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84277533
Aanschouw hier; het aller eerste tweede derde! vierde autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp



De vorige topics zijn hier te vinden:

Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.
Autorij topic #2 - Vol met beginners!
Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:54:51 #2
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84277560
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:09 schreef Dubish het volgende:
Koop jij eerst maar een auto
En haal jij eerst morgen je rijbewijs maar eens pik
Ik oriënteer me, wil niks overhaast kopen en dan met iets zitten wat me niet aan staat Je wilt niet weten hoeveel paar schoenen ik in m'n kast heb staan die ik niet draag. Ik ben de koningin van de miskoop, en met een auto is dat geen goed idee
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou nog standaard een paar schoenen in de auto hebben voor de zomer, ik weet niet of ik kan rijden met slippers
Ooooh ja, schoenen! Ik loop graag op hakken, maar toen ik een keer rijles had, en die dingen per ongeluk aan had, toen bleef ik steeds hangen met de koppeling Uiteindelijk ben ik op m'n blote voeten verder gegaan Even bij de primark simpele gympies kopen (Zie je, alleen vrouwen komen met zulke goede tips )
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:27:19 #3
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84278907
Ik kan dus echt niet rijden met slippers aan hè? Ik kom altijd in alle mogelijke rangen en standen klem te zitten met die dingen. Met blote poten rijden lost dit probleem op.
pi_84279019
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:27 schreef JJH het volgende:
Ik kan dus echt niet rijden met slippers aan hè? Ik kom altijd in alle mogelijke rangen en standen klem te zitten met die dingen. Met blote poten rijden lost dit probleem op.
Volgens mij is het in sommige landen zelfs verboden
pi_84279211
Tsja als je een keer vol in de ankers moet met slippers en je blijft haken..dat wil je niet meemaken denk ik. Maar kleine stukjes doe ik toch. Met blote voeten rijden vind ik toch maar niets, dan rij ik heel schokkerig..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:37:46 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84279345
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Volgens mij is het in sommige landen zelfs verboden
O, dat weet ik niet.

En nog even dit.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:40 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]


[..]

en buiten de auto bij pech hoef je hem ook niet aan.
en als je hem aandoet zit het kut.

maar kan je uit veiligheid doen, en voor je levensverwachting,
of misschien niet, want de vraag is dus of de extra inspanning om zon ding bij pech aan te doen, en de extra onhandigheid en inspanning om zon ding te dragen, meer tijd aftrekt van je levensverwachting, dan je erbij krijgt omdat je misschien wat minder snel wordt gewond/doodgereden.
kansberekening weet je wel.
jammer dat er nogal veel factoren meespelen, om een complete berekening te maken.
ik denk gewoon zeer realistisch

edit:
nog even een fictief verhaal, wat er dus van je verwacht wordt in Nederland.

je rijdt op een mooie dag, op een mooie weg ergens in nederland. lichten aan, terwijl het dag is, want je bent voorzichtig. auto tip top in orde.

je rijd precies de maximum snelheid, want dat wordt natuurlijk verwacht van je.
te traag rijden mag niet, te snel ook niet.

auto tip top in orde, denk je althans, want dan besluit je de voorruit te gaan schoonsproeien met de ruitenwissersproeiers. omdat er lijken op komen. is je ruitensproeistof ineens op !!!

oei oei (!!!!)
meteen stoppen dus, want met leeg ruitenwisservloeistofreservoir mag je niet rijden in nl.

alarmlichten aan
in de auto je veiligheidshesje aan trekken
uitstappen
gevarendriehoek op correcte afstand achter de auto zetten.
motorkap open, en vloeistof bijvullen(die je natuurlijk ook bij je hebt(misschien handige tips voor de burgers hier, want dit kan jou ook overkomen))

ik moet het even afmaken nu ook...

alles controleren of auto weer tip top in orde is, en je weer veilig kan vertrekken.
maar wel een afspraak maken bij de garage, om de auto helemaal na te lopen, en ook te controleren of de vloeistof wel goed is bijgevult.

opruimen

en weer verder rijden.
goedzo. zo hebben we alles " goed burgerlijk " gedaan
Ik kan me meer dan voldoende situaties voorstellen waar ik heel blij van zo'n hesje ga worden, er zijn zelfs landen waar het verplicht is.
Ik heb een maand of 2 geleden stilgestaan met een auto met een dode accu, op een onverlichte drukbereden provinciale weg in een bos. Stikdonker. Ik had er geen bij (niet mijn eigen auto) maar als er een vrachtwagen op die stilstaande auto af komt gevlogen en hem op een half metertje mist, zit je hart in je keel.
En over verlichting overdag? Nutteloos?
Dat is de reden dat alle autofabrikanten nu met dagrijverlichting komen? En dat de Nederlandse staat die goedgekeurd heeft?
Zicht! Zicht! Zicht!
pi_84279504
Ach of iemand nou met licht aan of uit rijdt overdag maakt mij niet zo veel uit (zelf rij ik wel altijd met licht aan). Ik heb er in ieder geval geen last van als iemand zonder rijdt
pi_84279716
Wat ook handig is, is dat je van tevoren weet waar de verschillende vloeistoffen bijgevuld moeten worden... Vanmiddag zag ik een dametje met de motorkap openstaan, bleek dat ze olie wilde bijvullen, maar dat per ongeluk in het koelvloeistofreservoir had gegooid... Haar tweede optie was dan het reservoir voor de remvloeistof...
pi_84279810
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:37 schreef JJH het volgende:
En nog even dit.
Ik zou er niet eens op in gaan, komt toch alleen maar onzin uit
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef L0we het volgende:
Wat ook handig is, is dat je van tevoren weet waar de verschillende vloeistoffen bijgevuld moeten worden... Vanmiddag zag ik een dametje met de motorkap openstaan, bleek dat ze olie wilde bijvullen, maar dat per ongeluk in het koelvloeistofreservoir had gegooid... Haar tweede optie was dan het reservoir voor de remvloeistof...
Whehe
Hier op FOK! zat er laatst 1 die een paar liter olie in z'n reservoir had gegooid
pi_84280093
Met m'n ttt heeft mijn rij-instructeur wel ff uitgelegd waar alles zat en hoe het moest enzo (incl. demonstratie) en moest ik zelf ook olie peilen, maar nu kan ik het bij m'n eigenste auto niet vinden waar alles zit Zo stom, bij zijn auto stonden er kei duidelijke tekentjes op dat je precies zag wat waar zat. Maar dat uitzoeken staat op mijn to-do lijstje, samen met olie verversen en oliefilter monteren.
pi_84280147
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Empathologica het volgende:
Met m'n ttt heeft mijn rij-instructeur wel ff uitgelegd waar alles zat en hoe het moest enzo (incl. demonstratie) en moest ik zelf ook olie peilen, maar nu kan ik het bij m'n eigenste auto niet vinden waar alles zit Zo stom, bij zijn auto stonden er kei duidelijke tekentjes op dat je precies zag wat waar zat. Maar dat uitzoeken staat op mijn to-do lijstje, samen met olie verversen en oliefilter monteren.
Heb je geen boekje?
Ik heb het ook geleerd trouwens, maar heel snel want het regende hard en het was donker

Dat olie verversen en filters wisselen wil ik ook leren, scheelt weer een kleine beurt
pi_84280231
Jawel, maar nog geen zin gehad dat door te lezen Had verwacht dat het duidelijk op de doppen zou staan maar dat is er al weer afgesleten of iets.

Mijn broer en buurman zijn hobbymonteur, dus die moeten me maar is een cursus geven.
pi_84281991
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je geen boekje?
Ik heb het ook geleerd trouwens, maar heel snel want het regende hard en het was donker

Dat olie verversen en filters wisselen wil ik ook leren, scheelt weer een kleine beurt
Kom maar eens langs, doen we het samen. Kun je het de volgende keer zelf.
pi_84282061
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kom maar eens langs, doen we het samen. Kun je het de volgende keer zelf.
Een workshop-drive-in?
pi_84282206
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Een workshop-drive-in?
Hahahahaaa, ja zoiets.
Nah, ik heb veel te veel vrije tijd over dus kan ik net zo goed wat nuttigs gaan doen, vandaar.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:08:04 #16
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84282747
Oooh, dat is misschien een goed idee! Gaan we allemaal naar vannelle, en dan leren we nog eens wat
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84282933
Niet met 10 tegelijk!!!!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:15:30 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283023
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:13 schreef vannelle het volgende:
Niet met 10 tegelijk!!!!
Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84283069
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
Of voor iedereen een pakje shag
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:16 #20
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283095
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:16 schreef Viezze het volgende:

[..]

Of voor iedereen een pakje shag
Oeh niks opwindender dan een vrouw die shag rookt
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:24 #21
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84283098
Ik kan het al. Mag ik dan ook komen?
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
Ik zit constant aan een slof shag te denken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:50 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283116
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:17 schreef JJH het volgende:
Ik kan het al. Mag ik dan ook komen?
[..]

Ik zit constant aan een slof shag te denken.
Nou, dan komen we naar jou toe
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:20:11 #23
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84283205
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:17 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nou, dan komen we naar jou toe
Ho, maar materiaal heb ik thuis niet!

Wel koffie. (of thee.)
pi_84283379
Hahahahaaaa, dit topic gaat een heel eigen leven leiden.
Koffie staat klaar, net als de asbak.
pi_84283649
Mijn auto is lief straks wat cd's er in gooien, extra paar schoenen en klaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')