abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85921841
Aanschouw hier; het tiende +1 = elfde autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:

Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft
Autorij topic #2 - Vol met beginners!
Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.
Autorijtopic #4 Met veiligheidsvestjes de weg op!
Autorijtopic #5 Met nieuwe geslaagden en dode herten!
Autorijtopic #6 Met veel invoegen en inhalen
Autorijtopic #7 Over rijden, maar waarin?
Autorijtopic #8 - Met Purdey en Cherry aan het stuur...
Autorijtopic #9 Met newbies en pro's
Autorijtopic #10 Over files en uitgestorven wegen

[ Bericht 24% gewijzigd door FalleNk810i op 31-08-2010 19:28:26 ]
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_85921857
pas de OP nog ff aan, maar het topic is er iig weer :)

LP:

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:18 schreef FalleNk810i het volgende:
ghehe, er kan bij mij amper iemand naast me zitten :P tering bende :D

[ Bericht 64% gewijzigd door FalleNk810i op 31-08-2010 19:29:43 ]
pi_85924857
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:51 schreef FalleNk810i het volgende:
mensen die volledig op tomtom rijden zijn vrij vervelend, heel de tijd mij opduwen.. ga ik naar rechts want ik moet eraf dus 2 banen naar rechts ofzo.. rijd tie vet hard verder, zit ik al op de afrit zie ik die gast opeens in een keer over al die banen ook nog net de afrit opkomen, vlak voor mn neus, iedereen remmen.. was een belg die de weg niet wist en ik zag m al de hele tijd op zn tomtom kijken -_-

als je de weg niet weet, ga dan niet helemaal links rijden maar iets rustiger rechts zodat je de tijd hebt :N
Dat dus! Hoe bedenken ze het? Reed vandaag op de uitvoegstrook en ineens op dat stuk waar de snelweg en uitvoegstrook zich splitst kwam er ineens nog een vent aangescheurd. En dat gebeurde meerdere keren.
Of het een tomtomrijder was, geen idee, maar tomtom geeft al een kilometer van te voren aan dat je er af moet. En je hebt borden lul }:|
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:02:50 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85928454
Mja, maar sommige navigatiesystemen zijn gewoon slecht. De navigatie waarmee we ooit naar amsterdam zijn gereden gaf de ene keer "neem de afslag" aan terwijl de afrit alweer voorbij was en de andere keer zij hij "neem nu de afrit" terwijl je nog 1.9 km door moest rijden. Degene waarmee we laatst naar Almere reden (toen reed ik zelf) was echt STUKKEN beter en gaf bovendien netjes de max. snelheid aan, super handig!

Op borden letten moet je altijd, maar je kunt maar één ding tegelijk, en wanneer mensen de route niet kennen zit die aandacht vaak dus bij de navigatie. Krijg je best aso maneouvres van. Jammer dat die mensen wel altijd plankgas 130 blijven rijden, waardoor je nogal gevaarlijke situaties krijgt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:57:45 #5
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_85931579
:)
pi_85931942
ja, die laatste tomtom hebben mijn ouders. die is vet handig met max snelheid enzo :P
ik weet niet hoor, maar je tomtom geeft afrit nr aan en locaties, en dan kijk je toch ff op de borden? zo moeilijk is t niet, maarja sommige mensen.
we zullen ze maar ontwijken dan :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:06:56 #7
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85932003
Veel mensen rijden ook zo zonder Tomtom hoor. Die vinden het retebelangrijk om 15seconden eerder op 't werk te zijn.
pi_85932413
Maar wel lekker kut als je er boven op rijdt want je rijdt toch best hard daar. Ik ben zo'n watje dat altijd belachelijk veel ruimte er tussen laat dus het ging wel maar bij andere auto ging het maar nét, die moest ook ff flink remmen.
Scheelt het nou zoveel als je d'r ff snel tussen ramt ipv 300 meter van te voren ff je knipperlichtje aan te zetten en door te rijden?

Moet zeggen dat ik tijdens rijles tomtom echt godvers irritant vond maar nu wel blij ben dat ik het gehad heb. Rijinstructeur leerde echt luisteren en kijken tegelijk, zo van tomtom zegt dit en wat zie ik op de borden? Ben wel gewend om dus niet puur alleen op de tomtom te rijden maar gewoon als ondersteuning van oh ik heb nog x km tot ik er af moet en dan de bordjes volgen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:17:28 #9
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_85932473
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef Empathologica het volgende:
Maar wel lekker kut als je er boven op rijdt want je rijdt toch best hard daar. Ik ben zo'n watje dat altijd belachelijk veel ruimte er tussen laat dus het ging wel maar bij andere auto ging het maar nét, die moest ook ff flink remmen.
Scheelt het nou zoveel als je d'r ff snel tussen ramt ipv 300 meter van te voren ff je knipperlichtje aan te zetten en door te rijden?
Sommige mensen denken van wel.
pi_85937642
Amsterdam viel wel weer mee om in te rijden! Wel een keer de bodemplaat geraakt bij een heuveltje bij de grachten (ik reed niet eens asociaal hard!) maar de auto doet het nog *O*

parkeren 22,50 -O-
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_85938096
quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Amsterdam viel wel weer mee om in te rijden! Wel een keer de bodemplaat geraakt bij een heuveltje bij de grachten (ik reed niet eens asociaal hard!) maar de auto doet het nog *O*

parkeren 22,50 -O-
precies wat je zegt, het inrijden valt wel mee. tot je stilstaat :P dan kan je je portomonee open trekken :'(
  woensdag 1 september 2010 @ 08:43:49 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85938539
Haha nu heb ik echt zo'n beeld dat als je 3 seconden voor een rood licht staat te wachten dat er dan gelijk een kudde parkeerwachters op de autos af komen rennen om een boete onder je ruitenwisser te plakken :D
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 1 september 2010 @ 11:31:30 #13
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85942480
Heb m'n zusje vanmorgen naar school gebracht, om 10 voor 8 8)7. Maar wel even lekker stukje rijden :).

Ik heb echt liever dat stoplichten op rood staan als ik aan kom rijden, dan rij ik tenminste door groen licht... Kwam daar gister ook aanrijden, zie stoplicht op groen springen en auto voor me reed erdoor. Ik ben bijna bij de streep en het licht op oranje, dan maar doorrijden -O-, vind 't soms zo irritant...

Ook vervelend: weg waar je 80 mag met stoplichten. Dingen springen altijd op de meest irritante momenten op oranje :X.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:33:58 #14
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85942561
En ik moet echt eens wat beter parkeerterreinen afscannen naar plekjes... Moest m'n moeder ophalen bij de C1000. Was zo'n plekje vlak na een bocht, tussen 2 auto's in. Maar om erin te komen moest ik eerst 180 graden draaien, daarbij stoep en paaltjes ontwijken om vervolgens stekend auto erin te parkeren }:|.

Stond wel mooi recht, en de personen naast me konden ook nog in- en uitstappen (mogelijk wel met ingehouden buik, maar toch) :).
pi_85943183
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:52 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

precies wat je zegt, het inrijden valt wel mee. tot je stilstaat :P dan kan je je portomonee open trekken :'(
Jaa vreselijk! Ik wou best wel met openbaar vervoer gaan (is toch gratis *O*) maar dat kwam totaal niet uit qua tijd + ik zou niet meer thuiskomen.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:43 schreef twiFight het volgende:
Haha nu heb ik echt zo'n beeld dat als je 3 seconden voor een rood licht staat te wachten dat er dan gelijk een kudde parkeerwachters op de autos af komen rennen om een boete onder je ruitenwisser te plakken :D
Het zou me niets verbazen! Er was een parkeergarage in de straat van de club dus dat was wel handig. Met een heuse autolift naar het dak toe gegaan _O_ Van 19.30 tot ~ 00.30 was dus 22,50.

Nasty foto in de OP trouwens. Doet me denken aan m'n vakantie van paar weken terug naar Oost Europa. Alleen daar mochten we er vrolijk doorheen rijden :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 1 september 2010 @ 11:57:19 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85943451
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:31 schreef jacobras het volgende:

Ik heb echt liever dat stoplichten op rood staan als ik aan kom rijden, dan rij ik tenminste door groen licht... Kwam daar gister ook aanrijden, zie stoplicht op groen springen en auto voor me reed erdoor. Ik ben bijna bij de streep en het licht op oranje, dan maar doorrijden -O-, vind 't soms zo irritant...
Als het licht op geel springt als je bijna op de streep rijdt, mág je ook gewoon doorrijden hoor :s). Sterker nog, het levert veel meer gevaar op om dan nog als een malle te gaan remmen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 1 september 2010 @ 15:24:20 #17
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85951016
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:57 schreef JDude het volgende:

[..]

Als het licht op geel springt als je bijna op de streep rijdt, mág je ook gewoon doorrijden hoor :s). Sterker nog, het levert veel meer gevaar op om dan nog als een malle te gaan remmen.
Weet ik, doe ik ook (doorrijden dan hé ;)). Maar een 2 weken terug stond ik in m'n uppie voor een rood stoplicht. Licht ging op groen, maar nog voor ik optrok stond 'ie alweer op oranje. Ding meette waarschijnlijk hoeveel auto's er stonden, op zich wel handig :).

Waar ik me druk om maak bij stoplichten, is dat je net zal zien dat ik door oranje rij, het licht achter me op rood springt en een agent me op de bon slingert. Had m'n moeder paar maanden terug ook, even verderop is zo'n stoplicht die erg kort op oranje blijft staan. Werd ze even later ingehaald (ze stond stil) door een agent op zo'n gestreept fietsje :').

Net m'n zusje opgehaald van school. Normaal keer ik op het parkeerterrein en rij ik weer terug. Dacht nu een snellere route te weten :'). Na een groot rondje gereden te hebben stond ik weer naast de school :P.
pi_85951397
Ik snap echt niet hoe je stoplichten verkeerd kunt doen :? :')
pi_85951584
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Piles het volgende:
Blijft altijd even lastig om in te schatten dat als hij op oranje springt, of je dan nog genoeg tijd hebt om fatsoenlijk stil te staan...

Zeker als je net begint is het eventjes wennen :)
  woensdag 1 september 2010 @ 17:22:11 #20
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85955127
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Piles het volgende:
Zie:
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef L0we het volgende:

[..]

Blijft altijd even lastig om in te schatten dat als hij op oranje springt, of je dan nog genoeg tijd hebt om fatsoenlijk stil te staan...

Zeker als je net begint is het eventjes wennen :)
En ik doe ze niet 'verkeerd' hoor, ik vind ze alleen nog iets te spannend :') :P.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:23:26 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85955161
Ik heb weer internet! Dus om even naar het vorige topic terug te gaan en nog even snel te reageren op reacties:
@l0we; ik heb het zingen uitgehouden :p, mijn ramen ook, dus het was nog niet vals of hoog genoeg :{
@purdrey: fijn dat je micraatje bevalt! Leuk he, micra rijden :P

wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst :@
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:23:51 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85955172
Een seconde of drie heb je in NL sowieso, vanaf het moment dat'ie van groen naar geel gaat.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_85955398
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef monsterd. het volgende:
Ook als het groen moet worden
Dat is in Engeland ook, ideaal :Y
Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo :')
pi_85955463
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb weer internet! Dus om even naar het vorige topic terug te gaan en nog even snel te reageren op reacties:
@l0we; ik heb het zingen uitgehouden :p, mijn ramen ook, dus het was nog niet vals of hoog genoeg :{
@purdrey: fijn dat je micraatje bevalt! Leuk he, micra rijden :P

wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst :@
dat dus, heb je in heel veel landen, vind t veel relaxter... kan je m weer rustig van de handrem afhalen en weer in zn 1 zetten :P
pi_85955491
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is in Engeland ook, ideaal :Y
Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo :')
je bent me net voor :( :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')