abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85921841
Aanschouw hier; het tiende +1 = elfde autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:

Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft
Autorij topic #2 - Vol met beginners!
Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.
Autorijtopic #4 Met veiligheidsvestjes de weg op!
Autorijtopic #5 Met nieuwe geslaagden en dode herten!
Autorijtopic #6 Met veel invoegen en inhalen
Autorijtopic #7 Over rijden, maar waarin?
Autorijtopic #8 - Met Purdey en Cherry aan het stuur...
Autorijtopic #9 Met newbies en pro's
Autorijtopic #10 Over files en uitgestorven wegen

[ Bericht 24% gewijzigd door FalleNk810i op 31-08-2010 19:28:26 ]
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_85921857
pas de OP nog ff aan, maar het topic is er iig weer :)

LP:

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:18 schreef FalleNk810i het volgende:
ghehe, er kan bij mij amper iemand naast me zitten :P tering bende :D

[ Bericht 64% gewijzigd door FalleNk810i op 31-08-2010 19:29:43 ]
pi_85924857
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:51 schreef FalleNk810i het volgende:
mensen die volledig op tomtom rijden zijn vrij vervelend, heel de tijd mij opduwen.. ga ik naar rechts want ik moet eraf dus 2 banen naar rechts ofzo.. rijd tie vet hard verder, zit ik al op de afrit zie ik die gast opeens in een keer over al die banen ook nog net de afrit opkomen, vlak voor mn neus, iedereen remmen.. was een belg die de weg niet wist en ik zag m al de hele tijd op zn tomtom kijken -_-

als je de weg niet weet, ga dan niet helemaal links rijden maar iets rustiger rechts zodat je de tijd hebt :N
Dat dus! Hoe bedenken ze het? Reed vandaag op de uitvoegstrook en ineens op dat stuk waar de snelweg en uitvoegstrook zich splitst kwam er ineens nog een vent aangescheurd. En dat gebeurde meerdere keren.
Of het een tomtomrijder was, geen idee, maar tomtom geeft al een kilometer van te voren aan dat je er af moet. En je hebt borden lul }:|
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:02:50 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85928454
Mja, maar sommige navigatiesystemen zijn gewoon slecht. De navigatie waarmee we ooit naar amsterdam zijn gereden gaf de ene keer "neem de afslag" aan terwijl de afrit alweer voorbij was en de andere keer zij hij "neem nu de afrit" terwijl je nog 1.9 km door moest rijden. Degene waarmee we laatst naar Almere reden (toen reed ik zelf) was echt STUKKEN beter en gaf bovendien netjes de max. snelheid aan, super handig!

Op borden letten moet je altijd, maar je kunt maar één ding tegelijk, en wanneer mensen de route niet kennen zit die aandacht vaak dus bij de navigatie. Krijg je best aso maneouvres van. Jammer dat die mensen wel altijd plankgas 130 blijven rijden, waardoor je nogal gevaarlijke situaties krijgt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:57:45 #5
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_85931579
:)
pi_85931942
ja, die laatste tomtom hebben mijn ouders. die is vet handig met max snelheid enzo :P
ik weet niet hoor, maar je tomtom geeft afrit nr aan en locaties, en dan kijk je toch ff op de borden? zo moeilijk is t niet, maarja sommige mensen.
we zullen ze maar ontwijken dan :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:06:56 #7
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85932003
Veel mensen rijden ook zo zonder Tomtom hoor. Die vinden het retebelangrijk om 15seconden eerder op 't werk te zijn.
pi_85932413
Maar wel lekker kut als je er boven op rijdt want je rijdt toch best hard daar. Ik ben zo'n watje dat altijd belachelijk veel ruimte er tussen laat dus het ging wel maar bij andere auto ging het maar nét, die moest ook ff flink remmen.
Scheelt het nou zoveel als je d'r ff snel tussen ramt ipv 300 meter van te voren ff je knipperlichtje aan te zetten en door te rijden?

Moet zeggen dat ik tijdens rijles tomtom echt godvers irritant vond maar nu wel blij ben dat ik het gehad heb. Rijinstructeur leerde echt luisteren en kijken tegelijk, zo van tomtom zegt dit en wat zie ik op de borden? Ben wel gewend om dus niet puur alleen op de tomtom te rijden maar gewoon als ondersteuning van oh ik heb nog x km tot ik er af moet en dan de bordjes volgen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:17:28 #9
314372 Goddelijker
pi_85932473
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef Empathologica het volgende:
Maar wel lekker kut als je er boven op rijdt want je rijdt toch best hard daar. Ik ben zo'n watje dat altijd belachelijk veel ruimte er tussen laat dus het ging wel maar bij andere auto ging het maar nét, die moest ook ff flink remmen.
Scheelt het nou zoveel als je d'r ff snel tussen ramt ipv 300 meter van te voren ff je knipperlichtje aan te zetten en door te rijden?
Sommige mensen denken van wel.
pi_85937642
Amsterdam viel wel weer mee om in te rijden! Wel een keer de bodemplaat geraakt bij een heuveltje bij de grachten (ik reed niet eens asociaal hard!) maar de auto doet het nog *O*

parkeren 22,50 -O-
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_85938096
quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Amsterdam viel wel weer mee om in te rijden! Wel een keer de bodemplaat geraakt bij een heuveltje bij de grachten (ik reed niet eens asociaal hard!) maar de auto doet het nog *O*

parkeren 22,50 -O-
precies wat je zegt, het inrijden valt wel mee. tot je stilstaat :P dan kan je je portomonee open trekken :'(
  woensdag 1 september 2010 @ 08:43:49 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85938539
Haha nu heb ik echt zo'n beeld dat als je 3 seconden voor een rood licht staat te wachten dat er dan gelijk een kudde parkeerwachters op de autos af komen rennen om een boete onder je ruitenwisser te plakken :D
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:31:30 #13
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85942480
Heb m'n zusje vanmorgen naar school gebracht, om 10 voor 8 8)7. Maar wel even lekker stukje rijden :).

Ik heb echt liever dat stoplichten op rood staan als ik aan kom rijden, dan rij ik tenminste door groen licht... Kwam daar gister ook aanrijden, zie stoplicht op groen springen en auto voor me reed erdoor. Ik ben bijna bij de streep en het licht op oranje, dan maar doorrijden -O-, vind 't soms zo irritant...

Ook vervelend: weg waar je 80 mag met stoplichten. Dingen springen altijd op de meest irritante momenten op oranje :X.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:33:58 #14
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85942561
En ik moet echt eens wat beter parkeerterreinen afscannen naar plekjes... Moest m'n moeder ophalen bij de C1000. Was zo'n plekje vlak na een bocht, tussen 2 auto's in. Maar om erin te komen moest ik eerst 180 graden draaien, daarbij stoep en paaltjes ontwijken om vervolgens stekend auto erin te parkeren }:|.

Stond wel mooi recht, en de personen naast me konden ook nog in- en uitstappen (mogelijk wel met ingehouden buik, maar toch) :).
pi_85943183
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:52 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

precies wat je zegt, het inrijden valt wel mee. tot je stilstaat :P dan kan je je portomonee open trekken :'(
Jaa vreselijk! Ik wou best wel met openbaar vervoer gaan (is toch gratis *O*) maar dat kwam totaal niet uit qua tijd + ik zou niet meer thuiskomen.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:43 schreef twiFight het volgende:
Haha nu heb ik echt zo'n beeld dat als je 3 seconden voor een rood licht staat te wachten dat er dan gelijk een kudde parkeerwachters op de autos af komen rennen om een boete onder je ruitenwisser te plakken :D
Het zou me niets verbazen! Er was een parkeergarage in de straat van de club dus dat was wel handig. Met een heuse autolift naar het dak toe gegaan _O_ Van 19.30 tot ~ 00.30 was dus 22,50.

Nasty foto in de OP trouwens. Doet me denken aan m'n vakantie van paar weken terug naar Oost Europa. Alleen daar mochten we er vrolijk doorheen rijden :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 1 september 2010 @ 11:57:19 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85943451
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:31 schreef jacobras het volgende:

Ik heb echt liever dat stoplichten op rood staan als ik aan kom rijden, dan rij ik tenminste door groen licht... Kwam daar gister ook aanrijden, zie stoplicht op groen springen en auto voor me reed erdoor. Ik ben bijna bij de streep en het licht op oranje, dan maar doorrijden -O-, vind 't soms zo irritant...
Als het licht op geel springt als je bijna op de streep rijdt, mág je ook gewoon doorrijden hoor :s). Sterker nog, het levert veel meer gevaar op om dan nog als een malle te gaan remmen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 1 september 2010 @ 15:24:20 #17
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85951016
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:57 schreef JDude het volgende:

[..]

Als het licht op geel springt als je bijna op de streep rijdt, mág je ook gewoon doorrijden hoor :s). Sterker nog, het levert veel meer gevaar op om dan nog als een malle te gaan remmen.
Weet ik, doe ik ook (doorrijden dan hé ;)). Maar een 2 weken terug stond ik in m'n uppie voor een rood stoplicht. Licht ging op groen, maar nog voor ik optrok stond 'ie alweer op oranje. Ding meette waarschijnlijk hoeveel auto's er stonden, op zich wel handig :).

Waar ik me druk om maak bij stoplichten, is dat je net zal zien dat ik door oranje rij, het licht achter me op rood springt en een agent me op de bon slingert. Had m'n moeder paar maanden terug ook, even verderop is zo'n stoplicht die erg kort op oranje blijft staan. Werd ze even later ingehaald (ze stond stil) door een agent op zo'n gestreept fietsje :').

Net m'n zusje opgehaald van school. Normaal keer ik op het parkeerterrein en rij ik weer terug. Dacht nu een snellere route te weten :'). Na een groot rondje gereden te hebben stond ik weer naast de school :P.
pi_85951397
Ik snap echt niet hoe je stoplichten verkeerd kunt doen :? :')
pi_85951584
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Piles het volgende:
Blijft altijd even lastig om in te schatten dat als hij op oranje springt, of je dan nog genoeg tijd hebt om fatsoenlijk stil te staan...

Zeker als je net begint is het eventjes wennen :)
  woensdag 1 september 2010 @ 17:22:11 #20
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85955127
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Piles het volgende:
Zie:
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef L0we het volgende:

[..]

Blijft altijd even lastig om in te schatten dat als hij op oranje springt, of je dan nog genoeg tijd hebt om fatsoenlijk stil te staan...

Zeker als je net begint is het eventjes wennen :)
En ik doe ze niet 'verkeerd' hoor, ik vind ze alleen nog iets te spannend :') :P.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:23:26 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85955161
Ik heb weer internet! Dus om even naar het vorige topic terug te gaan en nog even snel te reageren op reacties:
@l0we; ik heb het zingen uitgehouden :p, mijn ramen ook, dus het was nog niet vals of hoog genoeg :{
@purdrey: fijn dat je micraatje bevalt! Leuk he, micra rijden :P

wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst :@
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:23:51 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85955172
Een seconde of drie heb je in NL sowieso, vanaf het moment dat'ie van groen naar geel gaat.
pi_85955398
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef monsterd. het volgende:
Ook als het groen moet worden
Dat is in Engeland ook, ideaal :Y
Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo :')
pi_85955463
quote:
Ik heb weer internet! Dus om even naar het vorige topic terug te gaan en nog even snel te reageren op reacties:
@l0we; ik heb het zingen uitgehouden :p, mijn ramen ook, dus het was nog niet vals of hoog genoeg :{
@purdrey: fijn dat je micraatje bevalt! Leuk he, micra rijden :P

wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst :@
dat dus, heb je in heel veel landen, vind t veel relaxter... kan je m weer rustig van de handrem afhalen en weer in zn 1 zetten :P
pi_85955491
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo :')
je bent me net voor :( :P
pi_85955502
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een handig systeem.
In Duitsland is dat ook (of bedoel je dat het enkel oranje wordt?)
Rood+oranje en je weet dat het weldra veranderd naar groen.
En het oranje licht brandt slechts heel kort.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:42:46 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85955711
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:35 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een handig systeem.
In Duitsland is dat ook (of bedoel je dat het enkel oranje wordt?)
Rood+oranje en je weet dat het weldra veranderd naar groen.
En het oranje licht brandt slechts heel kort.
oranje als hij naar groen gaat, brandt vrij kort maar terug van oranje naar rood is het hier best lang
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 1 september 2010 @ 18:33:13 #28
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85957090
quote:
Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:

Is helaas slechts [url=]http://jalopnik.com/5415057/eko-a-red-light-with-a-twist]een concept[/url]...

quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef JDude het volgende:
Een seconde of drie heb je in NL sowieso, vanaf het moment dat'ie van groen naar geel gaat.
Volgens mij is het afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg onder je.

[ Bericht 18% gewijzigd door jacobras op 01-09-2010 18:39:41 ]
  woensdag 1 september 2010 @ 18:43:31 #29
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_85957359
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:

[..]

Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:

[ afbeelding ]
Is helaas slechts [url=]http://jalopnik.com/5415057/eko-a-red-light-with-a-twist]een concept[/url]...
[..]

Klopt, voor zover ik me kan herinneren geldt er een oranje -> rood tijd van 4 seconden voor wegen vanaf 80 km/u (iig op autowegen en snelwegen).
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  woensdag 1 september 2010 @ 18:46:11 #30
314372 Goddelijker
pi_85957433
Auto heeft een grote beurt gehad. *O*
Ik heb het idee dat hij soepeler koppelt (het pedaal in elk geval) en dat hij iets feller reageert op het gas. :P
  woensdag 1 september 2010 @ 18:55:50 #31
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85957734
quote:
Correct. Maar minder dan drie komt (voor autoverkeer) in principe niet voor.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:58:06 #32
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85957822
quote:

[ afbeelding ]

In Nederland wel (op een paar plaatsen, als test) in gebruik als voetgangerslicht:
pi_85957926
Dat aftellen ziet er leuk uit, maar dan gaan mensen natuurlijk massaal door rood rijden :')
Voor voetgangers zou het wel handig zijn, die lopen toch altijd door rood als het kan :P
pi_85957930
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:58 schreef JDude het volgende:

[..]

In Nederland wel (op een paar plaatsen, als test) in gebruik als voetgangerslicht:
[ afbeelding ]
volgens mij staan die in rotterdam nog steeds, geniaal :D
  woensdag 1 september 2010 @ 19:06:17 #35
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85958118
Wat ik irritant vind is als je op een 100 km/u weg rijdt, er een stoplicht komt die op groen staat, maar omdat het een kruispunt is je terug moet naar 70 km/u en daarom dus te laat bent voor groen :S
  woensdag 1 september 2010 @ 19:07:31 #36
314372 Goddelijker
pi_85958154
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:06 schreef twiFight het volgende:
Wat ik irritant vind is als je op een 100 km/u weg rijdt, er een stoplicht komt die op groen staat, maar omdat het een kruispunt is je terug moet naar 70 km/u en daarom dus te laat bent voor groen :S
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.
pi_85958269
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:07 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Had in Overijssel een 100 weg die terug ging naar 70 bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Zeer overzichtelijk en zo te zien kwam er amper verkeer uit de zijwegen.. Raad eens waar ze voor iedere richting een flitspaal hadden neergezet :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85958285
quote:

[..]

Hier staan er regelmatig flitskasten bij ;(
Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
Dus na de kruising remmen :X :')
  woensdag 1 september 2010 @ 19:11:44 #39
314372 Goddelijker
pi_85958331
De weg naar Walibi staat ook vol met flitsers bij de kruispunten. :')
  woensdag 1 september 2010 @ 19:12:15 #40
314372 Goddelijker
pi_85958356
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
De laatste keer had ik een auto die na de stopstreep nog vol op de rem ging, omdat het verkeerslicht op rood sprong. :')
pi_85958390
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:11 schreef Goddelijker het volgende:
De weg naar Walibi staat ook vol met flitsers bij de kruispunten. :')
Kom ik gelukkig nooit :7..
De brommerjochies uit mijn klas zeuren wel over de hoeveelheid politie in de buurt van Deltion.. Rollenbank enzo :')
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85958444
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:12 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

De laatste keer had ik een auto die na de stopstreep nog vol op de rem ging, omdat het verkeerslicht op rood sprong. :')
:X
Ik kleef nooit, maar op zulke momenten rij ik m het liefst achterin :')
  woensdag 1 september 2010 @ 19:15:33 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85958516
quote:

Whehehe. Aan de lussen te zien is het nog een roodlichtcamera ook.

Overigens zijn er wel camera's die van voren fotograferen tegenwoordig. Maar die staan dan niet op de andere rijbaan gericht :').
  woensdag 1 september 2010 @ 19:15:36 #44
314372 Goddelijker
pi_85958518
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:13 schreef Piles het volgende:

[..]

:X
Ik kleef nooit, maar op zulke momenten rij ik m het liefst achterin :')
Ik reed ook bijna achterin, omdat ik op het moment dat hij op rood sprong, ook al over de stopstreep was.
Die stopstreep ligt heel ver voor het verkeerslicht, omdat er nog een baan aan de rechterkant is waar de bus vanaf die baan op die ernaast kan voegen.
  woensdag 1 september 2010 @ 19:22:30 #45
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85958796
quote:

[..]

Dat doe ik niet meer. :N
quote:

[..]

Beerze, bij Ommen in de buurt? Heb ik hem ook al een keer gehad.
pi_85958851
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:22 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat doe ik niet meer. :N
[..]

Beerze, bij Ommen in de buurt? Heb ik hem ook al een keer gehad.
Zeeland, Deltaweg :+
  woensdag 1 september 2010 @ 19:26:32 #47
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85958997
Ik reed laatst van Goes naar Rotterdam via de Zeelandbrug en de N59. Ook zo'n traject met regelmatig verkeerslichten en flitspalen. Bij één kruising bedacht ik me pas een paar honderd meter verderop "Oh kut! 70 :') ". Maar als ik terugkijk op Google Maps is dat net de enige kruising zonder flitspaal geweest.
pi_85959085
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:26 schreef JDude het volgende:
Ik reed laatst van Goes naar Rotterdam via de Zeelandbrug en de N59. Ook zo'n traject met regelmatig verkeerslichten en flitspalen. Bij één kruising bedacht ik me pas een paar honderd meter verderop "Oh kut! 70 :') ". Maar als ik terugkijk op Google Maps is dat net de enige kruising zonder flitspaal geweest.
Nou, die 2 wegen rijd ik wekelijks O-)
Dus ik weet de palen allemaal te staan gelukkig :P Alleen die Zeelandbrug hè, trajectcontrole ;(
  woensdag 1 september 2010 @ 19:29:36 #49
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85959121
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:28 schreef Piles het volgende:
Alleen die Zeelandbrug hè, trajectcontrole ;(
Ik zat achter een vrachtwagen :').
  woensdag 1 september 2010 @ 19:29:59 #50
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85959140
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Zeeland, Deltaweg :+
Whoops, verkeerde gequote. :D
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Had in Overijssel een 100 weg die terug ging naar 70 bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Zeer overzichtelijk en zo te zien kwam er amper verkeer uit de zijwegen.. Raad eens waar ze voor iedere richting een flitspaal hadden neergezet :')
Beerze bij Ommen in de buurt?
  woensdag 1 september 2010 @ 19:30:27 #51
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85959170
Grappige reeks trouwens, dit. Had ik eerder moeten ontdekken.
pi_85959204
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:29 schreef JDude het volgende:
Ik zat achter een vrachtwagen :').
Alleen maar handig, kun je ook niet te hard rijden :P
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:30 schreef JDude het volgende:
Grappige reeks trouwens, dit. Had ik eerder moeten ontdekken.
Zolang zijn we nog niet bezig ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 19:31:33 #53
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85959227
Oh, mooi, dan heb ik weinig gemist.
pi_85961469
Die Yaris stuurt en schakelt best zwaar voor een bejaardenbak, jemig zeg :') . Maar de auto van m'n zus is weer eens de snelweg op geweest, voor het eerst in vier jaar ofzo :') . Het was rustig op de weg, dat scheelt :P
Tap tap tap
  woensdag 1 september 2010 @ 20:52:51 #55
314372 Goddelijker
pi_85962738
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef CherryLips het volgende:
Die Yaris stuurt en schakelt best zwaar voor een bejaardenbak, jemig zeg :') . Maar de auto van m'n zus is weer eens de snelweg op geweest, voor het eerst in vier jaar ofzo :') . Het was rustig op de weg, dat scheelt :P
Het is toch geen diesel hè? :+
pi_85962920
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:52 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Voor die paar km die ermee gereden wordt? :P
Tap tap tap
  woensdag 1 september 2010 @ 20:58:30 #57
314372 Goddelijker
pi_85962946
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Voor die paar km die ermee gereden wordt? :P
Anders zou je net de stoomboot van sinterklaas zijn geweest tijdens het gasgeven op de oprit :+
pi_85963042
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:52 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

merk je niks van diesel of benzine hoor.
pi_85963059
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:58 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Anders zou je net de stoomboot van sinterklaas zijn geweest tijdens het gasgeven op de oprit :+
En dan het weerbericht van vanavond: plaatselijk zeer dichte mist B-)
  woensdag 1 september 2010 @ 21:05:24 #60
314372 Goddelijker
pi_85963221
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:00 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

merk je niks van diesel of benzine hoor.
:')
pi_85975063
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Merk jij daar zoveel van dan? Sturen en schakelen gaat allemaal even soepel hoor :). Het is alleen dat een diesel met minder toeren meer kracht geeft, dus je kan / moet wat eerder opschakelen.
pi_85975069
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Alleen maar handig, kun je ook niet te hard rijden :P
[..]

Zolang zijn we nog niet bezig ;)
Das waar, maar de topics stromen zó vol :). Deel 11 alweer
pi_85975076
quote:
Goed bezig! Is af en toe best goed voor een auto, wat meer belasting :). En dan bedoel ik niet de variant die je moet betalen ;)
pi_85977428
Ons mam gaat straks in mijn auto rijden :')
Die rijdt al jaren (als ze al rijdt, ze fietst liever) diesel met stuurbekrachtiging. En dan nu een oude benzinebak zonder stuurbekrachtiging, ik ga lol hebben :D
pi_85978094
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:04 schreef Empathologica het volgende:
Ons mam gaat straks in mijn auto rijden :')
Die rijdt al jaren (als ze al rijdt, ze fietst liever) diesel met stuurbekrachtiging. En dan nu een oude benzinebak zonder stuurbekrachtiging, ik ga lol hebben :D
Haha, voor zulk soort acties zou je eigenlijk een verborgen camera meenemen _O-
pi_85978703
Breng me niet op ideeën :')
Helaas kan ik niet weg anders was ik d'r achterna gefietst om te kijken haha.
pi_85983393
Ze reed in een keer weg, verbaasde me echt! En ergens vind ik het een eng idee dat ze mijn auto mee heeft :')
Maar vraag me nu af of ze de handrem er wel afgehaald heeft, op de een of andere manier merk je het niet als die er op staat.. Maar daar komt ze snel genoeg achter dan haha.
pi_85983489
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:33 schreef Empathologica het volgende:
op de een of andere manier merk je het niet als die er op staat..
quote:
Maar daar komt ze snel genoeg achter dan haha.
Uhhm :P
Dan merkt ze de brandlucht waarschijnlijk pas als ze uitstapt :+
pi_85983674
Ja ik bedoelde dus met dat je het niet merkt omdat je gewoon weg kan rijden als ie er op staat. Maar ik ga er van uit dat ze het lampje dan wel ziet branden ofzo :')
pi_85983770
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:42 schreef Empathologica het volgende:
Ja ik bedoelde dus met dat je het niet merkt omdat je gewoon weg kan rijden als ie er op staat. Maar ik ga er van uit dat ze het lampje dan wel ziet branden ofzo :')
Ik zie het lampje ook nooit :') Maar dan gaat er wel iets piepen.
Tap tap tap
pi_85984566
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

:') :') in het opzicht van schakelen en sturen niet hoor, tenzij je er 1 hebt zonder stuurbekrachtiging natuurlijk maar dan geld weer hetzelfde voor benzine..
  donderdag 2 september 2010 @ 15:34:43 #72
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85987426
Ik ben vandaag het Keizer Karelplein in Nijmegen overgereden. 2x. :Y Welke retard heeft dat ontworpen, en erger nog, wel halve zool heeft toestemming gegeven om het aan te leggen. _O-
  donderdag 2 september 2010 @ 18:54:36 #73
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85993822
quote:
Wordt een Yaris echt gezien als een bejaardenbak? Vind het wel een hip, jong ding!
Zwaar schakelen vind ik trouwens best oké :) Mijn micra schakelt ook best stroef, dat je hem echt in een versnelling moet trekken. De Opel astra van m'n pa schakelt héél licht, zo zwabberig. Als ik hem vanuit z'n 1 in z'n 2 ding wil doen, presteer ik het altijd om hem in z'n 4 te trekken, hoeveel moeite ik ook doe om hem echt naar links uit te trekken.

Vanmorgen m'n pa maar weer overgehaald om me naar m'n werk te brengen :')
Ik moest wel later beginnen, maar ik heb zo'n poephekel aan de metro hier }:| Bij het stoplicht stond er een dikke Audi, met iemand die maar op het gas bleef trappen :') Eenmaal bij het wegrijden sloeg zijn motor af en reed mijn paps hem eruit met mijn bejaarde Micra _O-
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_85993990
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:54 schreef Purdey het volgende:

[..]
Ik moest wel later beginnen, maar ik heb zo'n poephekel aan de metro hier }:| Bij het stoplicht stond er een dikke Audi, met iemand die maar op het gas bleef trappen :') Eenmaal bij het wegrijden sloeg zijn motor af en reed mijn paps hem eruit met mijn bejaarde Micra _O-
Haha! Altijd grappig dat soort dingen!
Met de Prius heb ik dat ook altijd, maarja, da's wel een automaat...
Vandaag trouwens 70km gereden met een gemiddelde van 3.6l/100km, dus onder de fabrieksopgave van 3.9l!
  donderdag 2 september 2010 @ 19:18:53 #75
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85994728
quote:

[..]

Wordt een Yaris echt gezien als een bejaardenbak? Vind het wel een hip, jong ding!
Zwaar schakelen vind ik trouwens best oké :) Mijn micra schakelt ook best stroef, dat je hem echt in een versnelling moet trekken. De Opel astra van m'n pa schakelt héél licht, zo zwabberig. Als ik hem vanuit z'n 1 in z'n 2 ding wil doen, presteer ik het altijd om hem in z'n 4 te trekken, hoeveel moeite ik ook doe om hem echt naar links uit te trekken.

Mijn micra schakelt helemaal niet zwaar! Het gaat altijd wel soepel, eventueel terug van 2 naar 1 gaat wat lastiger maar voor de rest valt het mee hoor :P . Maarja, er zit altijd wel verschil in auto's

Het is sowieso niet zo heel moeilijk mensen in de stad hier eruit te rijden, doe ik ook wel eens :P . Voordeel van een kleine auto ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_85995137
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:18 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Mijn micra schakelt helemaal niet zwaar! Het gaat altijd wel soepel, eventueel terug van 2 naar 1 gaat wat lastiger maar voor de rest valt het mee hoor :P . Maarja, er zit altijd wel verschil in auto's

Het is sowieso niet zo heel moeilijk mensen in de stad hier eruit te rijden, doe ik ook wel eens :P . Voordeel van een kleine auto ^O^
bij welke snelheid? want dat gaat bij de meeste auto's pas soepel als je bijna stilstaat :P
pi_85995252
quote:

[..]

Die nieuwe Yaris is wel wat strakker vormgegeven, maar die oude is echt zo'n gebakje. Wel een schattig gebakje hoor, ik vind hem tof, maar er zitten over het algemeen veel bejaarden en miepjes in. Hij stapt nl heel lekker in, de stoel zit vrij hoog dus je komt er makkelijk in en uit :P Maar hij schakelt niet goed. Als je hem in z'n één zet is het net alsof er een tandwieltje ergens niet goed zit, daar moet je hem doorheen duwen. M'n zus vindt het niet boeiend, maar ik denk dat ik er even naar had laten kijken.

En ik vind het echt stoer dat je zo'n toffe Micra hebt O+ Jaloers O+
Tap tap tap
pi_85995292
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:30 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

bij welke snelheid? want dat gaat bij de meeste auto's pas soepel als je bijna stilstaat :P
Zoals ik hierboven al zei, bij de Yaris gaat het ook heel stroef. Je moet echt stilstaan als je hem in z'n één wilt zetten. Bij de Note heb ik daar absoluut geen last van.
Tap tap tap
pi_85995887
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al zei, bij de Yaris gaat het ook heel stroef. Je moet echt stilstaan als je hem in z'n één wilt zetten. Bij de Note heb ik daar absoluut geen last van.
ah okay, ik moet met mn polo minder als 30 km per uur rijden wil ik terug naar zn 2 :P best wel jammer, teveel afremmen voor bochten dus :(
pi_85997128
quote:

[..]

Waarom wil je terugschakelen naar zn 1? Dat doe je toch alleen maar als je stil staat? :)
quote:
Dat blijft leuk he? ;). Ik hoef het alleen niet te proberen met mn oude diesel... Ik ben hooguit de eerste 10 meter sneller, maar dan houdt het ook op.
  donderdag 2 september 2010 @ 21:53:10 #81
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86001116
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:34 schreef JJH het volgende:
Ik ben vandaag het Keizer Karelplein in Nijmegen overgereden. 2x. :Y Welke retard heeft dat ontworpen, en erger nog, wel halve zool heeft toestemming gegeven om het aan te leggen. _O-
Dat plein is geniaal _O_
  donderdag 2 september 2010 @ 21:56:35 #82
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86001312
quote:

[..]

Bij mij ook hoor. Ik moet echt heel langzaam rollen wil die in de 1 vallen.

En om mensen er in de stad uit te rijden heb je helemaal geen kleine auto nodig. Alleen beetje lef.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:53 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat plein is geniaal _O_
Als je weet hoe het werkt ja. Ik heb nog een mevrouw zich bijna dood laten schrikken, :@ ik remde een beetje laat. :D
  donderdag 2 september 2010 @ 22:11:39 #83
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86002397
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die nieuwe Yaris is wel wat strakker vormgegeven, maar die oude is echt zo'n gebakje. Wel een schattig gebakje hoor, ik vind hem tof, maar er zitten over het algemeen veel bejaarden en miepjes in. Hij stapt nl heel lekker in, de stoel zit vrij hoog dus je komt er makkelijk in en uit :P Maar hij schakelt niet goed. Als je hem in z'n één zet is het net alsof er een tandwieltje ergens niet goed zit, daar moet je hem doorheen duwen. M'n zus vindt het niet boeiend, maar ik denk dat ik er even naar had laten kijken.

En ik vind het echt stoer dat je zo'n toffe Micra hebt O+ Jaloers O+
Of je zus merkt niks geks? Ik denk eigenlijk ook dat ik niet zo snel iets geks zal merken. Mijn micra is helemaal leuk O+ Heb er echt alleen nog schandalig weinig in gereden..30 km in drie weken ;( Ik moet minder gaan werken.. Van 't weekend en maandag lekker vrij :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86002986
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Of je zus merkt niks geks? Ik denk eigenlijk ook dat ik niet zo snel iets geks zal merken. Mijn micra is helemaal leuk O+ Heb er echt alleen nog schandalig weinig in gereden..30 km in drie weken ;( Ik moet minder gaan werken.. Van 't weekend en maandag lekker vrij :)
30 km in drie weken? Eerste week dat ik m had, reed ik er al 400 km mee :').. Deze week zit ik ook al aan de 300+
pi_86005545
Ligt er ook maar net aan hoeveel tijd je hebt he :P Ik heb de eerste paar weken ook amper gereden, alles was op de fiets te doen dus korte stukjes zijn dan echt funest voor je auto. Nu de laatste paar dagen steeds 100km op een dag vanwege school enzo.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:16:05 #86
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86011085
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:25 schreef L0we het volgende:

[..]

Waarom wil je terugschakelen naar zn 1? Dat doe je toch alleen maar als je stil staat? :)
[..]

Als ik in de file sta? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_86011445
Net op de A1 ook een mooie: een Audi A4 die met 110 km/h constant links blijft plakken. Op zich geen probleem, ware het niet dat ie met een thuiskomertje reed :X Da's toch altijd maximaal 80?

Bij de al jaren defecte flitspaal onder het viaduct bij afslag Utrecht gaf ie me nog even een enorme brake-test :') en toen ik hem daarna rechts probeerde in te halen gaf ie nog wat gas bij, dus ik dacht: als ik nou nog even wat harder ga rijden, doet hiij dat misschien ook, klapt dat bandje en is de wereld weer een kansloze chauffeur minder. Echter, hij besloot uiteindeliijk toch maar naar rechts te gaan, waarbij ie me zo ongeveer de vangrail in drukte. Toen ik hem vervolgens links voorbij ging, keek ie stoïcijns voor zich uit. Niks aan de hand kerel :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:23:24 #88
314372 Goddelijker
pi_86012750
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:16 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Als ik in de file sta? :P
Ook daar schakel ik niet terug naar zn 1 als ik rij. :) Ik blijf gewoon in zn 2 rijden, als ik stilsta ga ik terug naar zn 1. (of ik trek weer op in zn 2, als ik te lui ben :P)
pi_86012835
quote:
Hoge boetes is in basis niks mis mee; de manier van controleren in NL deugt echter niks van. Wanneer het echt om veiligheid zou gaan, mogen boetes best wel wat meer kosten, maar zolang boetes enkel worden gebruikt om te cashen, is eigenlijk elke verhoging bijzonder asociaal.
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:27:52 #91
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86015443
Ja, maar als de politie aankondigt alleen mensen die 30 km/u te hard gaan te beboeten dan gaat iedereen 20 km /u te hard rijden en wordt heel nederland onveiliger. Als de politie aankondigt alleen gevaarlijke snelweg A-nogwat te gaan controleren, dan gaat iedereen op alle andere wegen te hard rijden, waardoor heel nederland onveiliger wordt. Snap je waar ik heen wil..?
pi_86018139
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:44 schreef EMCioran het volgende:

[..]

Hoge boetes is in basis niks mis mee; de manier van controleren in NL deugt echter niks van. Wanneer het echt om veiligheid zou gaan, mogen boetes best wel wat meer kosten, maar zolang boetes enkel worden gebruikt om te cashen, is eigenlijk elke verhoging bijzonder asociaal.
Feit blijft, als je je aan de regeltjes houdt heb je nergens last van :).

Oh, wat klink ik toch weer braaf :D
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:48:34 #93
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86018168
quote:
en dan te bedenken dat de boetes hier nog steeds geen enkele aanleiding geven om niet zo snel te rijden als mogelijk :D
pi_86018764
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef errrbek het volgende:

[..]

en dan te bedenken dat de boetes hier nog steeds geen enkele aanleiding geven om niet zo snel te rijden als mogelijk :D
Nee inderdaad, iedereen loopt maar te zeuren over de boetes, maar de beste manier om de overheid `terug te pakken` is toch echt om je gewoon eens aan de regels te houden.
pi_86019044
Ik zie zelf eigenlijk het nut er niet van in om bv je gordel niet aan te doen ofzo. Gaat om je eigen veiligheid lijkt me.
Wat ik wel achterlijk vind is dat ze hier heel veel boetes uitschrijven omdat je de parkeerschijf bent vergeten maar de mensen die door het dorp rijden (waar aan beide kanten van die straat duidelijk staat dat het verboden is voor brommers en auto's) gewoon door laten rijden.

En ik kan weer door m'n voorruit kijken! Even de auto gewassen, incl. mezelf want de slang knalde los :')
pi_86019125
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:10 schreef Empathologica het volgende:
En ik kan weer door m'n voorruit kijken! Even de auto gewassen, incl. mezelf want de slang knalde los :')
:D
Er moeten hier filmpjes van FOK!kers in actie gepost worden :Y
pi_86019252
Natuurkundige krachten, als je hard genoeg trekt schiet er van eigens wel wat los.
pi_86019334
We hadden het hier net over dubbelzinnige opmerkingen, en ik wilde je post iets aanpassen, maar ik hou me in O-) B-)
pi_86019444
:') Ahum.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:43:28 #100
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86020583
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:03 schreef L0we het volgende:

[..]

Nee inderdaad, iedereen loopt maar te zeuren over de boetes, maar de beste manier om de overheid `terug te pakken` is toch echt om je gewoon eens aan de regels te houden.
precies, ik vind een systeem om boetes afhankelijk te maken van je jaarlijkse inkomen nog steeds het beste, dan pak je iedereen even hard aan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')