Inderdaad, wat een handig systeem.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is in Engeland ook, ideaal
Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo
oranje als hij naar groen gaat, brandt vrij kort maar terug van oranje naar rood is het hier best langquote:Op woensdag 1 september 2010 17:35 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een handig systeem.
In Duitsland is dat ook (of bedoel je dat het enkel oranje wordt?)
Rood+oranje en je weet dat het weldra veranderd naar groen.
En het oranje licht brandt slechts heel kort.
Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:quote:Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef monsterd. het volgende:
wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst
Volgens mij is het afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg onder je.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef JDude het volgende:
Een seconde of drie heb je in NL sowieso, vanaf het moment dat'ie van groen naar geel gaat.
Klopt, voor zover ik me kan herinneren geldt er een oranje -> rood tijd van 4 seconden voor wegen vanaf 80 km/u (iig op autowegen en snelwegen).quote:Op woensdag 1 september 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:
[..]
Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:
[ afbeelding ]
Is helaas slechts [url=]http://jalopnik.com/5415057/eko-a-red-light-with-a-twist]een concept[/url]...
[..]
Volgens mij is het afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg onder je.
Correct. Maar minder dan drie komt (voor autoverkeer) in principe niet voor.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:
Volgens mij is het afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg onder je.
In Nederland wel (op een paar plaatsen, als test) in gebruik als voetgangerslicht:quote:Op woensdag 1 september 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:
Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:
[ afbeelding ]
Is helaas slechts [url=]http://jalopnik.com/5415057/eko-a-red-light-with-a-twist]een concept[/url]...
volgens mij staan die in rotterdam nog steeds, geniaalquote:Op woensdag 1 september 2010 18:58 schreef JDude het volgende:
[..]
In Nederland wel (op een paar plaatsen, als test) in gebruik als voetgangerslicht:
[ afbeelding ]
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:06 schreef twiFight het volgende:
Wat ik irritant vind is als je op een 100 km/u weg rijdt, er een stoplicht komt die op groen staat, maar omdat het een kruispunt is je terug moet naar 70 km/u en daarom dus te laat bent voor groen :S
Had in Overijssel een 100 weg die terug ging naar 70 bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Zeer overzichtelijk en zo te zien kwam er amper verkeer uit de zijwegen.. Raad eens waar ze voor iedere richting een flitspaal hadden neergezetquote:Op woensdag 1 september 2010 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.
Hier staan er regelmatig flitskasten bijquote:Op woensdag 1 september 2010 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.
De laatste keer had ik een auto die na de stopstreep nog vol op de rem ging, omdat het verkeerslicht op rood sprong.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier staan er regelmatig flitskasten bij
Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
Dus na de kruising remmen![]()
Kom ik gelukkig nooitquote:Op woensdag 1 september 2010 19:11 schreef Goddelijker het volgende:
De weg naar Walibi staat ook vol met flitsers bij de kruispunten.
quote:Op woensdag 1 september 2010 19:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De laatste keer had ik een auto die na de stopstreep nog vol op de rem ging, omdat het verkeerslicht op rood sprong.
Whehehe. Aan de lussen te zien is het nog een roodlichtcamera ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Piles het volgende:
Hier staan er regelmatig flitskasten bij
Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
Dus na de kruising remmen![]()
Ik reed ook bijna achterin, omdat ik op het moment dat hij op rood sprong, ook al over de stopstreep was.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik kleef nooit, maar op zulke momenten rij ik m het liefst achterin
Dat doe ik niet meer.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.
Beerze, bij Ommen in de buurt? Heb ik hem ook al een keer gehad.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier staan er regelmatig flitskasten bij
Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
Dus na de kruising remmen![]()
Zeeland, Deltawegquote:Op woensdag 1 september 2010 19:22 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat doe ik niet meer.
[..]
Beerze, bij Ommen in de buurt? Heb ik hem ook al een keer gehad.
Nou, die 2 wegen rijd ik wekelijksquote:Op woensdag 1 september 2010 19:26 schreef JDude het volgende:
Ik reed laatst van Goes naar Rotterdam via de Zeelandbrug en de N59. Ook zo'n traject met regelmatig verkeerslichten en flitspalen. Bij één kruising bedacht ik me pas een paar honderd meter verderop "Oh kut! 70". Maar als ik terugkijk op Google Maps is dat net de enige kruising zonder flitspaal geweest.
Ik zat achter een vrachtwagenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:28 schreef Piles het volgende:
Alleen die Zeelandbrug hè, trajectcontrole
Whoops, verkeerde gequote.quote:
Beerze bij Ommen in de buurt?quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Had in Overijssel een 100 weg die terug ging naar 70 bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Zeer overzichtelijk en zo te zien kwam er amper verkeer uit de zijwegen.. Raad eens waar ze voor iedere richting een flitspaal hadden neergezet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |