quote:Op donderdag 7 september 2006 23:20 schreef TYNOz het volgende:
laat maar komen nog 9 nachtjes tot release ?
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 7 september 2006 23:53 schreef paarse_paashaas het volgende:
Heerlijk, weer een topic waarin waarschijnlijk totaal geen Wii nieuws gemeld gaat worden.
http://www.joystiq.com/20(...)news-coming-tonight/quote:Major next-gen console news coming tonight
We just got handed a scoop for some important news with one of the next-generation consoles. We can't talk about any specifics yet, but you have our word that this announcement is something worth waiting for.
Expect all the info tonight here at Joystiq at 12:01 a.m. Eastern.
gonintendoquote:The Wii rumble story
September 7th, 2006
A lot of you guys have sent me a link to the Kotaku story which discusses a piece in NGamer magazine. The article has a tiny blurb that says a rumble feature isn’t in the Wiimote. I had held off from posting on this news, simply because I don’t believe it to be true. I have discussed the article with a few people, and we believe that NGamer has made a mistake when it came to translations. We all know that the Wiimote has had the rumble in it for quite some time, and it was present at E3 and LGC. If you go to the official website for the Wii, it still states that the Wiimote vibrates. As far as I am concerned, there is an error with the article and nothing has changed with the Wiimote. I just wanted to comment on the situation since you guys seemed very interested.
Nog 1 week wachtenquote:Op donderdag 7 september 2006 23:59 schreef roelofjan het volgende:
Ok, ik ben volledig onbekend met dit soort spul, maar wat moet zo'n ding eigenlijk kosten?
En wat betaal je ongeveer per spel?
Hou een consoleprijs van 180-250 euro aan en games denk ik gewoon rond de 50, maar volgende week wordt het aangekondigt geloof ik.quote:Op vrijdag 8 september 2006 00:08 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ah, daarom kon ik dus nergens een prijs vinden...
Je stopt op FOK! ?quote:Op vrijdag 8 september 2006 00:12 schreef BMH het volgende:
We worden morgen wakker met een leuke verassing
Ik wilde het in de OP zetten maar de forum db deed stomquote:Op donderdag 7 september 2006 23:57 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zoals ik al zei:
[..]
http://www.joystiq.com/20(...)news-coming-tonight/
Gelukkig maarquote:
Ik hoop het ook...quote:Op vrijdag 8 september 2006 00:41 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Gelukkig maar![]()
k Dacht even Nintendo 'pulled a Sony'.
@Chanty
Laten we hopen dat het Wii nieuws is. Ik denk t wel omdat we zo dicht bij die convention komen nu. Ik hoop dat Kid Icarus wordt aangekondigd of dat ze bekendmaken dat ze bewust het grafische level laag gehouden hebben. Maar ik denk prijs en launchdates.
IDD!quote:Op vrijdag 8 september 2006 07:30 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
He, niet zo TVPen mannetje! Zet er dan tenminste nog in op welke games je wacht.
quote:Wii Controller Update
Devs gain access to the speaker and internal memory.
by Matt Casamassina
September 7, 2006 - Nintendo has supplied updated Wii developer documentation to third parties making games for the new console, providing studios a means to access the controller's internal memory and speaker. This marks the first time that widespread documentation for these features has become available to third parties.
Studios tell us that the latest update further clarifies the functionality of the internal speaker, which was demonstrated by Nintendo for games like Legend of Zelda: Twilight Princess at E3 2006. Apparently the Wii-mote provides a paltry 4,000 byte storage capacity that can be used to store controller settings and preferences. However, the Wii-mote's internal memory can only store saves for one game at a time. So, in practice, if a user saved their play style preferences for Metroid Prime 3: Corruption to the device, the information would be overwritten when they attempted to do the same thing for Excite Truck.
Nintendo warns developers not to disconnect or attach the nunchuck peripheral while data is being saved to the Wii-mote's internal memory, as it may become corrupted.
Doesn't sound like much, but the latest feed to studios arrives as good news because it means that third parties formerly unable to use the internal speaker and memory can access it now, which only bodes well for Wii's launch lineup and beyond.
Imo ook wat laat, maar ik vind het raar dat je instellingen van maar 1 game kan opslaan en dat het overschreven wordt als je het van een ander spel opslaat. Als je dan naar vrienden gaat om te gamen dan speel je vaak meer dan 1 game en dan heeft het weinig zin om maar van 1 game de instellingen te hebben.quote:Op vrijdag 8 september 2006 08:46 schreef Xrenity het volgende:
Is wat laat imo, maargoed. Beter laat dan nooit.
Ach het scheeld in de electriciteits rekeningquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:02 schreef Kill_em_all het volgende:
wou net zeggen, want 20% sneller is wel heel dramatisch weinig.
quote:
We dance to express our pain and sufferingquote:
Wat een nieuwsquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat is al geweest
Het major nieuws was van die chip.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat is al geweest
Het major nieuws was van die chip.
quote:Well, considering that Nintendo has had their hands on a "significant volume" of one of the major components of their console since July, some might speculate that the Wii could be ready for release sooner than the expected October street date.
Dus. Maarja goed, "major next-gen news" my assquote:With this news and Nintendo confirming the shipment of "6 million systems to retailers around the world between its launch in the fourth quarter of 2006 and the end of its fiscal year on March 31, 2007," we fully expect Nintendo to make an official announcement next week during their event in New York City. And as previously mentioned, we expect a release date far sooner than what has been projected.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:38 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
We dance to express our pain and suffering![]()
Ninty:quote:There’s still a week to go until Nintendo officially announces the details of the Wii launch – but MCV can reveal that the new console will hit retail by November 24th, it will be priced at £149 and stock will be plentiful.
quote:Nintendo UK boss David Yarnton has told GamesIndustry.biz that reports the Wii will retail for GBP 149 and will be in shops shortly before November 24 are "definitely not right".
The claims, which appeared in an article by trade publication MCV, are "only speculation, and definitely not fact," according to Yarnton.
"They're not far off, but they're definitely not right," he told GI.biz.
As previously announced, Nintendo is holding a Wii press event in London next Friday, where it is set to reveal the official price point and launch date for the console.
"We will be announcing more details then," Yarnton confirmed.
Nintendo heeft altijd al gezegd dat de Wii vóór de tweede launchdate van de PS3 zou verschijnen; 17 november dus. Het zou wel heel erg naaiend zijn als ze zich daar niet aan houden.quote:
Je hebt het over Nintendo, die hebben ons NOOIT teleurgesteld.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:32 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Nintendo heeft altijd al gezegd dat de Wii vóór de tweede launchdate van de PS3 zou verschijnen; 17 november dus. Het zou wel heel erg naaiend zijn als ze zich daar niet aan houden.
ach ze hebben nu tot maart dus terleur stellen wordt lastigquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:35 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Je hebt het over Nintendo, die hebben ons NOOIT teleurgesteld.![]()
Klop ajb af!!!quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:33 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
ach ze hebben nu tot maart dus terleur stellen wordt lastigwant nintendo is dan ook voor de launch van de PS3
Vraag je, je toch af welk part not far of is.quote:
hoezo super goedkoop? gewoon 219 euro hoorquote:Op vrijdag 8 september 2006 14:48 schreef depax het volgende:
[..]
Vraag je, je toch af welk part not far of is.
De prijs misschien!
dat zou wel super goedkoop zijn.
De Nintendo onder Iwata heeft z'n hardwareverplichtingen nooit verzaakt. Tenzij je de rage van de DSL en de shortage die er toen ontstond verzaken wilt noemen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:35 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Je hebt het over Nintendo, die hebben ons NOOIT teleurgesteld.![]()
Ah dacht dat de pond niet zoveel verschil zou zijn. ( kijk geen wisselkoersen meer de laatste tijd)quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:49 schreef Tain het volgende:
[..]
hoezo super goedkoop? gewoon 219 euro hoor
www.xe.com gebruik ik altijd om om te rekenenquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:29 schreef depax het volgende:
[..]
Ah dacht dat de pond niet zoveel verschil zou zijn. ( kijk geen wisselkoersen meer de laatste tijd)
Mensen die op deze manier hun excuses aanbieden vergeef ik alles.quote:Op vrijdag 8 september 2006 03:47 schreef febster het volgende:
IR Baboon: je hebt, zoals altijd, volkomen gelijk, het is Will Wright en niet Peter Molyneux die Spore ontwikkeld.
Mea culpa, mea maxima culpa.
hou ik je aanquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
dealquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
Ineens hoop ik dat de wii later dan 17 november uitkomt...quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
[GAM-weddenschappen] DS opvretenquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
17 november mag ook nog, want hij moet voor 17 november uitkomen volgens Ruzbehquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:34 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ineens hoop ik dat de wii later dan 17 november uitkomt...
ff quoten om dit 16 november weer terug te vinden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
Meeprofiteur meld.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
kan natuurlijk ook eerderquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:34 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ineens hoop ik dat de wii later dan 17 november uitkomt...
Nintendo ff mededelen dat als ze de Wii launch in Europa naar 17 november verplaatsen ze een extra megaorder krijgen?quote:
quote:*UPDATE*Nintendo UK boss David Yarnton has responded to the claims made by MCV over at GI.biz
“(The claims are) only speculation, and definitely not fact. They’re not far off, but they’re definitely not right.”
quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:25 schreef moomoo het volgende:
doe mij er ook maar een ruzbeh.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:25 schreef moomoo het volgende:
doe mij er ook maar een ruzbeh.
quote:Shin Chan headed to the Wii
September 8th, 2006
Banpresto has announced that an adaptation of the animated series Shin Chan is heading to the Wii. The Japanese character has appeared on the Game Boy Advance numerous times, but now he is making the jump to Nintendo’s next-gen console.
For those of you who don’t know about Shin Chan, allow me to fill you in. A very popular animated program in Japan, the series has just recently jumped to US shores via Cartoon Network. You can find the adventures of this rude little boy on Cartoon Network’s Adult Swim. I have to say, I made sure to check out the recent premiere of Shin Chan on Adult Swim, and I automatically became a fan. It may have a very crude animation style, but the humor is top notch. Definitely worth checking out, since a Wii game is on the way! Hopefully the title will make it to the US seeing that the show has done the same.
moomoo. Stomme kutvolwassene.quote:
quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:56 schreef Erwtensoep het volgende:
OMFG!!! TOCH NOG MAJOR NIEUWS VANDAAG!!!!!!!!!!!!!
[..]
Hey bedankt manquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
Wat?!? Is dat de Wii???quote:Op zaterdag 9 september 2006 01:51 schreef Erwtensoep het volgende:
stuurtje
[afbeelding]
Splinter Cell Wii
[afbeelding]
Ziet er hoogst acceptabel uit, zoals ik al eerder stelde zou het gebruik van kleine ruimtes die in dit soort games zitten (geen verre view) moeten resulteren in relatief scherpere/ betere graphics, dit is het eerste spel waar ik dat ook echt zie. Zal het dan toch zijn dat we over n week verrast worden door de grafische kwaliteit? Ik weet wel dat het niet om graphics draait maar sommige spellen zagen eruit als Cubespellen en dat is me toch een beetje te gortigquote:Op zaterdag 9 september 2006 02:27 schreef depax het volgende:
ja alex volgens ign zijn dat wii screens.
En nu niemand meer klagen over de gfx
Ik had al een vermoeden dat splinter cell launch title ging worden toen hij weer delayed werd naar november voor alle systemen.
Stuurtje wordt trouwens super je krijgt hem bij gt pro en 4 x 4 en hij werkt ook op alle andere games.
Das toch super.
http://blog.wired.com/games/index.blog?entry_id=1552942quote:, 8 September 2006
Iwata Interviews Wii Developers
Topic: Game Development
There's an interesting feature up at Nintendo's Japanese home page right now: president Satoru Iwata sits down with the guys who designed the Wii hardware and talks about how the unique system came to be.
I'm not going to do a full translation, because that would take waaaay too much time and energy, but here's a recap of how it all went down. (Note: this is quick and dirty. Don't quote it and attribute it to Iwata or anything stupid like that.)
Nintendo chief hardware dude Genyo Takeda talks about how, as soon as GC was finished, they had to start thinking about the next hardware system. If they followed the accepted industry roadmap, they'd think about giving it better graphics and more power.
But then they started thinking, wait a minute, even if we do this, is it really going to have as much of an impact on players relative to the cost? If you give people 1, they want 2, give them that and they want 3. Where does it stop? 5, 10, 100...? This creates a sort of malaise because they'll never be satisfied.
So they figured they wanted to create something different. They started to wonder why video game systems couldn't be refined like other technology -- like, rather than make a bigger, more powerful system, take what you have and make the chips smaller, make the box smaller, make it consume less power.
But then the question was, what's the point of this? And there were of course some disagreements among the engineers because they couldn't see the point. But eventually they came up with the vision: that Wii would be a system that would be "on, powered-up, 24 hours a day." A system where "every day, something new is happening".
Once that sort of concrete plan was in place, everybody could understand what they were workign towards. So they ran some simulations: if they used GameCube level hardware, how much more efficient could they make it? They found out that it would be 1/3 to 1/4 the power. This really surprised them.
So rather than think "how can we make X better?" they thought "how can we make X take up less power?" The idea is "high performance, low power" rather than "high power, high performance," which is the industry standard, or "low power, low performance" which other companies are doing.
They then start to talk about hybrid cars and how if the car industry was like the game industry every car would be an F1 racer. Lots of analogy, no substance. To be continued tomorrow.
uuhm, volgens IGN is dit een screenshot van Double Agent voor de GameCube:quote:Op zaterdag 9 september 2006 02:37 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ziet er hoogst acceptabel uit, zoals ik al eerder stelde zou het gebruik van kleine ruimtes die in dit soort games zitten (geen verre view) moeten resulteren in relatief scherpere/ betere graphics, dit is het eerste spel waar ik dat ook echt zie. Zal het dan toch zijn dat we over n week verrast worden door de grafische kwaliteit? Ik weet wel dat het niet om graphics draait maar sommige spellen zagen eruit als Cubespellen en dat is me toch een beetje te gortig. Mijn mening voordat de eerste beelden bekend waren was gebasseerd op het feit dat het 2/3 keer krachtiger was en dat ik dat genoeg vond.
Nee dat was gisteren ofzo.... chip in Wii is 20% sneller dan de Cube chip ofzo.... geen idee.... boeit me ook nietquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:38 schreef King_of_cubes het volgende:
Zijn splinter cell en dat stuurtje nou het grote nieuws dat vandaag zou verschijnen?
Ja als je mooie graphs wilt voor SC moet je toch echt een 360 halen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 03:13 schreef kipknots het volgende:
De andere Splinter Cell screens vind ik er beter uitzien:
[afbeelding]
[afbeelding]
[
[img]http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/731/731810/tom-clancys-splinter-cell-double-agent-tba-20060908025637963.jpg]afbeelding]
GT Pro daarentegen:
[afbeelding]
![]()
Als je coop wilt moet je de current gen build.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:28 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja als je mooie graphs wilt voor SC moet je toch echt een 360 halen.
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 9 september 2006 03:25 schreef kepler het volgende:
[..]
uuhm, volgens IGN is dit een screenshot van Double Agent voor de GameCube:
[afbeelding]
zo heel veel verschil zie ik dan ook weer niet...
en GT ProHopelijk is dat niet serieus
![]()
Niemand weet wat je bedoeldquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:20 schreef alex4allofyou het volgende:
Heeft iemand mijn gevonden artikeltje gelezen?
Ze hadden dus de Cube 75% efficienter gemaakt en de Wii 20% efficienter dan de Cube. Daar zit dus 55% tussen (is al iets om over na te denken: als de Wii 80% is van de Cube kwa efficiency dan klopt het 3keer krachtiger argument wel als je simpel redeneert).
Waarom komen ze nu n week voor de convention met dit verhaal? HIER zit dus het geheim hardwarematig van de Wii denk ik.
WAT kun je hiermee doen? De Wii blijft altijd aan en is muisstil...
Ik zat ineens te denken aan n nieuwe ROBO bijvoorbeeld: die kan via bluetooth z'n complexe bewegingen en AI tentoon spreiden door gebruik te maken van de WIi CPU. Maar volgens mij gaat het verder dan dit, er is iets mee wat de Wii nog unieker maakt. Wij blijven maar denken dat de Wiimote het unieke gedeelte is maar de efficiency van het apparaat kan weleens een nog unieker punt zijn.
Suggesties?
Dan moet je t artikeltje wel lezen natuurlijkquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:25 schreef BMH het volgende:
[..]
Niemand weet wat je bedoeld
[afbeelding]
Alex zit daar op de klopboor
Kortste post Alex ooit!quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dan moet je t artikeltje wel lezen natuurlijk![]()
Net als toen met Leipzig zekerquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
'Een betrouwbare bron'
Wat heb jij nou weer?quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:32 schreef Ruzbeh het volgende:
Tomasso, je "chaggo" is niet leuk meer. Heb je al 6 keer geprobeerd, toen lukte het ook al. Probeer nou maar grappig te zijn.
Nee hij was 20% efficienter, de vertaler zat niet op te letten.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Nee dat was gisteren ofzo.... chip in Wii is 20% sneller dan de Cube chip ofzo.... geen idee.... boeit me ook niet
Primaquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wedden MM? Om een 8-pack Desperados
Japanse tijd - 6 uur is onze tijd.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:22 schreef Tomasso het volgende:
Hoelaat nederlandse tijd zijn trouwens die Wii-events in de VS en Japan donderdag?
Dat artikeltje is te interessant om genegeerd te wordenquote:
Retailer = Apple (quote:I'm a newborn bunny, one of a unique species of intelligent, smart objects. I'm 23 cm tall, I wiggle my ears, I sing, I talk and my body lights up and pulsates with hundreds of colours. Thanks to Wi-Fi technology, I'm always connected to the Internet.
In dat artikel stond niks over dat ze meer uit de cube haalden, alleen dat ze hetzelfde konden met 1/4 van het stroom gebruik. Als je een auto hebt die 1 op 10 rijd en ze maken dezelfde auto nog eens maar dan zo dat hij 1 op 75 rijd wil dat nog niet zeggen dat hij opeens ook harder kan rijden. Je redenatie dat de Wii 3x zo krachtig is door minder stroom verbruik slaat dus nergens op. De hardware is gewoon krachtiger door de hogere kloksnelheden, meer rekenpower en dergelijke, niet omdat hij minder stroom gebruikt. Dat hij minder stroom gebruikt is natuurlijk wel mooi meegenomen, er zitten wel voordelen aan. Minder stroom verbruik houd in minder warmte, waardoor hij makkelijker te koelen is.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:23 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat artikeltje is te interessant om genegeerd te worden![]()
Ik dacht dat mensen hiero wel de opmerkelijkheid en de mogelijkheden doorhad zoals op een US board, maar anyway hier de uitleg:
Wat meteen al opmerkelijk is is dat men meteen na de launch van de Cube bezig gaat met het bekijken van energiebesparingen op de volgende console. Geen Wiimote, nee eerst dat aspect.
Ze kunnen de Cube zover pushen dat ie 75%minder stroom gebruikt maar wel dezelfde functionaliteit heeft.
Iwata is enthousiast en ziet dit als een betere manier om een next gen console uit te brengen dan puur betere graphics (waarom?). We weten nu dat de Wii 20% zuiniger is dan de Cube maar wel met meer output. Als de Cube dus 75% bespaard en de Wii 20% dan zou je heel simplistisch kunnen stellen dat ie drie keer zo krachtig is (25 tov 80).
Mijn vraag:
- Waarom komt dit NU naar buiten?
- Waarom werd er zoveel emphasized op een zuiniger console (en stillere)?
- Waarom was de bezuinigingskwestie er eerder dan de Wiimote?
Op dit moment is het niet logisch, energiebesparingen zijn helemaal niet waar mensen echt naar kijken
. Wat kan de reden zijn?
Jij woont zeker nog niet op jezelf... Want als ik elke maand mijn rekening van de NUON bekijk is stroom helemaal niet goedkoopquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:40 schreef BMH het volgende:
Gaan we nu zeiken over hoeveel stroom een console verbruikt? 1 hint: stroom is tering goedkoop
Spaarlampen!quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:57 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jij woont zeker nog niet op jezelf... Want als ik elke maand mijn rekening van de NUON bekijk is stroom helemaal niet goedkoop![]()
Ben ik slim al ik zeg dat het misschien wel een id is om de "normale" wii controller in het middelste deel van het stuur te klikken?quote:
quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:31 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Ben ik slim al ik zeg dat het misschien wel een id is om de "normale" wii controller in het middelste deel van het stuur te klikken?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |