quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:56 schreef Erwtensoep het volgende:
OMFG!!! TOCH NOG MAJOR NIEUWS VANDAAG!!!!!!!!!!!!!
[..]
Hey bedankt manquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij komt gewoon voor 17 November uit in Europe.
Zo niet, dan koop ik voor iedereen hier een Wii.
Wat?!? Is dat de Wii???quote:Op zaterdag 9 september 2006 01:51 schreef Erwtensoep het volgende:
stuurtje
[afbeelding]
Splinter Cell Wii
[afbeelding]
Ziet er hoogst acceptabel uit, zoals ik al eerder stelde zou het gebruik van kleine ruimtes die in dit soort games zitten (geen verre view) moeten resulteren in relatief scherpere/ betere graphics, dit is het eerste spel waar ik dat ook echt zie. Zal het dan toch zijn dat we over n week verrast worden door de grafische kwaliteit? Ik weet wel dat het niet om graphics draait maar sommige spellen zagen eruit als Cubespellen en dat is me toch een beetje te gortigquote:Op zaterdag 9 september 2006 02:27 schreef depax het volgende:
ja alex volgens ign zijn dat wii screens.
En nu niemand meer klagen over de gfx
Ik had al een vermoeden dat splinter cell launch title ging worden toen hij weer delayed werd naar november voor alle systemen.
Stuurtje wordt trouwens super je krijgt hem bij gt pro en 4 x 4 en hij werkt ook op alle andere games.
Das toch super.
http://blog.wired.com/games/index.blog?entry_id=1552942quote:, 8 September 2006
Iwata Interviews Wii Developers
Topic: Game Development
There's an interesting feature up at Nintendo's Japanese home page right now: president Satoru Iwata sits down with the guys who designed the Wii hardware and talks about how the unique system came to be.
I'm not going to do a full translation, because that would take waaaay too much time and energy, but here's a recap of how it all went down. (Note: this is quick and dirty. Don't quote it and attribute it to Iwata or anything stupid like that.)
Nintendo chief hardware dude Genyo Takeda talks about how, as soon as GC was finished, they had to start thinking about the next hardware system. If they followed the accepted industry roadmap, they'd think about giving it better graphics and more power.
But then they started thinking, wait a minute, even if we do this, is it really going to have as much of an impact on players relative to the cost? If you give people 1, they want 2, give them that and they want 3. Where does it stop? 5, 10, 100...? This creates a sort of malaise because they'll never be satisfied.
So they figured they wanted to create something different. They started to wonder why video game systems couldn't be refined like other technology -- like, rather than make a bigger, more powerful system, take what you have and make the chips smaller, make the box smaller, make it consume less power.
But then the question was, what's the point of this? And there were of course some disagreements among the engineers because they couldn't see the point. But eventually they came up with the vision: that Wii would be a system that would be "on, powered-up, 24 hours a day." A system where "every day, something new is happening".
Once that sort of concrete plan was in place, everybody could understand what they were workign towards. So they ran some simulations: if they used GameCube level hardware, how much more efficient could they make it? They found out that it would be 1/3 to 1/4 the power. This really surprised them.
So rather than think "how can we make X better?" they thought "how can we make X take up less power?" The idea is "high performance, low power" rather than "high power, high performance," which is the industry standard, or "low power, low performance" which other companies are doing.
They then start to talk about hybrid cars and how if the car industry was like the game industry every car would be an F1 racer. Lots of analogy, no substance. To be continued tomorrow.
uuhm, volgens IGN is dit een screenshot van Double Agent voor de GameCube:quote:Op zaterdag 9 september 2006 02:37 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ziet er hoogst acceptabel uit, zoals ik al eerder stelde zou het gebruik van kleine ruimtes die in dit soort games zitten (geen verre view) moeten resulteren in relatief scherpere/ betere graphics, dit is het eerste spel waar ik dat ook echt zie. Zal het dan toch zijn dat we over n week verrast worden door de grafische kwaliteit? Ik weet wel dat het niet om graphics draait maar sommige spellen zagen eruit als Cubespellen en dat is me toch een beetje te gortig. Mijn mening voordat de eerste beelden bekend waren was gebasseerd op het feit dat het 2/3 keer krachtiger was en dat ik dat genoeg vond.
Nee dat was gisteren ofzo.... chip in Wii is 20% sneller dan de Cube chip ofzo.... geen idee.... boeit me ook nietquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:38 schreef King_of_cubes het volgende:
Zijn splinter cell en dat stuurtje nou het grote nieuws dat vandaag zou verschijnen?
Ja als je mooie graphs wilt voor SC moet je toch echt een 360 halen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 03:13 schreef kipknots het volgende:
De andere Splinter Cell screens vind ik er beter uitzien:
[afbeelding]
[afbeelding]
[
[img]http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/731/731810/tom-clancys-splinter-cell-double-agent-tba-20060908025637963.jpg]afbeelding]
GT Pro daarentegen:
[afbeelding]
![]()
Als je coop wilt moet je de current gen build.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:28 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja als je mooie graphs wilt voor SC moet je toch echt een 360 halen.
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 9 september 2006 03:25 schreef kepler het volgende:
[..]
uuhm, volgens IGN is dit een screenshot van Double Agent voor de GameCube:
[afbeelding]
zo heel veel verschil zie ik dan ook weer niet...
en GT ProHopelijk is dat niet serieus
![]()
Niemand weet wat je bedoeldquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:20 schreef alex4allofyou het volgende:
Heeft iemand mijn gevonden artikeltje gelezen?
Ze hadden dus de Cube 75% efficienter gemaakt en de Wii 20% efficienter dan de Cube. Daar zit dus 55% tussen (is al iets om over na te denken: als de Wii 80% is van de Cube kwa efficiency dan klopt het 3keer krachtiger argument wel als je simpel redeneert).
Waarom komen ze nu n week voor de convention met dit verhaal? HIER zit dus het geheim hardwarematig van de Wii denk ik.
WAT kun je hiermee doen? De Wii blijft altijd aan en is muisstil...
Ik zat ineens te denken aan n nieuwe ROBO bijvoorbeeld: die kan via bluetooth z'n complexe bewegingen en AI tentoon spreiden door gebruik te maken van de WIi CPU. Maar volgens mij gaat het verder dan dit, er is iets mee wat de Wii nog unieker maakt. Wij blijven maar denken dat de Wiimote het unieke gedeelte is maar de efficiency van het apparaat kan weleens een nog unieker punt zijn.
Suggesties?
Dan moet je t artikeltje wel lezen natuurlijkquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:25 schreef BMH het volgende:
[..]
Niemand weet wat je bedoeld
[afbeelding]
Alex zit daar op de klopboor
Kortste post Alex ooit!quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dan moet je t artikeltje wel lezen natuurlijk![]()
Net als toen met Leipzig zekerquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
'Een betrouwbare bron'
Wat heb jij nou weer?quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:32 schreef Ruzbeh het volgende:
Tomasso, je "chaggo" is niet leuk meer. Heb je al 6 keer geprobeerd, toen lukte het ook al. Probeer nou maar grappig te zijn.
Nee hij was 20% efficienter, de vertaler zat niet op te letten.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Nee dat was gisteren ofzo.... chip in Wii is 20% sneller dan de Cube chip ofzo.... geen idee.... boeit me ook niet
Primaquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wedden MM? Om een 8-pack Desperados
Japanse tijd - 6 uur is onze tijd.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:22 schreef Tomasso het volgende:
Hoelaat nederlandse tijd zijn trouwens die Wii-events in de VS en Japan donderdag?
Dat artikeltje is te interessant om genegeerd te wordenquote:
Retailer = Apple (quote:I'm a newborn bunny, one of a unique species of intelligent, smart objects. I'm 23 cm tall, I wiggle my ears, I sing, I talk and my body lights up and pulsates with hundreds of colours. Thanks to Wi-Fi technology, I'm always connected to the Internet.
In dat artikel stond niks over dat ze meer uit de cube haalden, alleen dat ze hetzelfde konden met 1/4 van het stroom gebruik. Als je een auto hebt die 1 op 10 rijd en ze maken dezelfde auto nog eens maar dan zo dat hij 1 op 75 rijd wil dat nog niet zeggen dat hij opeens ook harder kan rijden. Je redenatie dat de Wii 3x zo krachtig is door minder stroom verbruik slaat dus nergens op. De hardware is gewoon krachtiger door de hogere kloksnelheden, meer rekenpower en dergelijke, niet omdat hij minder stroom gebruikt. Dat hij minder stroom gebruikt is natuurlijk wel mooi meegenomen, er zitten wel voordelen aan. Minder stroom verbruik houd in minder warmte, waardoor hij makkelijker te koelen is.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:23 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat artikeltje is te interessant om genegeerd te worden![]()
Ik dacht dat mensen hiero wel de opmerkelijkheid en de mogelijkheden doorhad zoals op een US board, maar anyway hier de uitleg:
Wat meteen al opmerkelijk is is dat men meteen na de launch van de Cube bezig gaat met het bekijken van energiebesparingen op de volgende console. Geen Wiimote, nee eerst dat aspect.
Ze kunnen de Cube zover pushen dat ie 75%minder stroom gebruikt maar wel dezelfde functionaliteit heeft.
Iwata is enthousiast en ziet dit als een betere manier om een next gen console uit te brengen dan puur betere graphics (waarom?). We weten nu dat de Wii 20% zuiniger is dan de Cube maar wel met meer output. Als de Cube dus 75% bespaard en de Wii 20% dan zou je heel simplistisch kunnen stellen dat ie drie keer zo krachtig is (25 tov 80).
Mijn vraag:
- Waarom komt dit NU naar buiten?
- Waarom werd er zoveel emphasized op een zuiniger console (en stillere)?
- Waarom was de bezuinigingskwestie er eerder dan de Wiimote?
Op dit moment is het niet logisch, energiebesparingen zijn helemaal niet waar mensen echt naar kijken
. Wat kan de reden zijn?
Jij woont zeker nog niet op jezelf... Want als ik elke maand mijn rekening van de NUON bekijk is stroom helemaal niet goedkoopquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:40 schreef BMH het volgende:
Gaan we nu zeiken over hoeveel stroom een console verbruikt? 1 hint: stroom is tering goedkoop
Spaarlampen!quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:57 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jij woont zeker nog niet op jezelf... Want als ik elke maand mijn rekening van de NUON bekijk is stroom helemaal niet goedkoop![]()
Ben ik slim al ik zeg dat het misschien wel een id is om de "normale" wii controller in het middelste deel van het stuur te klikken?quote:
quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:31 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Ben ik slim al ik zeg dat het misschien wel een id is om de "normale" wii controller in het middelste deel van het stuur te klikken?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |