filmpje: http://www.godslasteraar.org/html/god_who_wasn_t_there.htmlquote:Op maandag 31 juli 2006 21:31 schreef deedeetee het volgende:
Jezus heeft wél bestaan maar over wie zijn ouders waren doe ik geen uitspraken![]()
quote:Op maandag 31 juli 2006 21:40 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
filmpje: http://www.godslasteraar.org/html/god_who_wasn_t_there.html![]()
quote:Hou het svp on-topic.
deze zou kunnen http://newsimg.bbc.co.uk/(...)947584_girls_afp.jpgquote:Op maandag 31 juli 2006 21:42 schreef Incomplete het volgende:
Kan er een pic van de "Bloody Sunday" in Qana in de OP erbij geplaatst worden?
Is toch wel een ingrijpende gebeurtenis geweest.
Ik kijk morgen wel ff want ik kan niks horen. Ik zit midden in een lawaaierige huiskamer, morgen heb ik het rijk alleenquote:Op maandag 31 juli 2006 21:40 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
filmpje: http://www.godslasteraar.org/html/god_who_wasn_t_there.html![]()
laten we dan Bush's Bloody Sunday ook niet vergetenquote:Op maandag 31 juli 2006 21:42 schreef Incomplete het volgende:
Kan er een pic van de "Bloody Sunday" in Qana in de OP erbij geplaatst worden?
Is toch wel een ingrijpende gebeurtenis geweest.
quote:Op maandag 31 juli 2006 21:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
laten we dan Bush's Bloody Sunday ook niet vergeten
![]()
Oepsquote:Op maandag 31 juli 2006 21:52 schreef venomsnake het volgende:
SKY: AFP: Syrian President tells army to ''step up their state of readiness.
quote:Op maandag 31 juli 2006 21:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
laten we dan Bush's Bloody Sunday ook niet vergeten
![]()
Ik bedoel Nova gaat over het midden-oosten.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:28 schreef sp3c het volgende:
nou dan kan Nova zich er ook gewoon buiten houden, Bush zijn wilde jaren interesseren me gewoonweg niet
Yep, dat was juist het wrangste ervanquote:Op maandag 31 juli 2006 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
Ah er was in 1996 dus al eerder een bloedbad in Qana aangericht.
Het was beslist geen ongelukje zei een deskundige in Nova net. Ach, experimenten op Goyims zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
Ah er was in 1996 dus al eerder een bloedbad in Qana aangericht.
nu ja superwapens kun je ook gewoon misgooienquote:Op maandag 31 juli 2006 22:41 schreef PLAE@ het volgende:
Kijk, die vage theorieen vandaag ook op de radio dat men het niet vertrouwd en dat het best wel eens Hezbollah zelf geweest zou kunnen zijn. (die het gebouw opgeblazen zouden hebben)
die theorieeen zijn pure bullshit. Had Israel dit niet gebombardeerd dan had men dat binnen 5 minuten verklaard.
Het is dus gewoon een fout geweest maarja daar doe je nu weinig meer aan. Ik vind het alleen vaag al die foutjes met al die superwapens (ik noem een simpele infrarood-opname maken van te voren).
Gisteren legde de militaire analist bij CNN uit dat ze precies raken wat ze willen raken.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:41 schreef PLAE@ het volgende:
Het is dus gewoon een fout geweest maarja daar doe je nu weinig meer aan. Ik vind het alleen vaag al die foutjes met al die superwapens (ik noem een simpele infrarood-opname maken van te voren).
Met infraroodfoto's/opnames zie je wel wat daar in zo'n gebouw zit (iig het aantal mensen en kinderen kan je er ook wel uit herkennen). Kost echt nogal wat geld allemaal he.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:45 schreef Incomplete het volgende:
Dat zie je niet vanuit de lucht.
Kom er op neer dat ze dus toch een risico genomen hebben met de bekende afloop.
Het gebeurd wel vaak he.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:45 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Gisteren legde de militaire analist bij CNN uit dat ze precies raken wat ze willen raken.
Echter, met laser guided bommen heb je iemand op de grond nodig om te vertellen
wat en wie er in het gebouw zit. Dat zie je niet vanuit de lucht.
Kom er op neer dat ze dus toch een risico genomen hebben met de bekende afloop.
Tsja, als de koran het vermeldt dan...quote:Op maandag 31 juli 2006 20:57 schreef Slayage het volgende:
Zoeits als, "de koran zegt slacht de ongelovigen, als jij dat niet doet ben je geen goede moslim"nee daar doe ik niet aan net als trigger
Ja maar fouten, daarvoor is iemand verantwoordelijk, of het nu een fout is of niet, Israel blijft ervoor verantwoordelijk als het uiteindelijk hun bom is die verkeerd valt en slachtoffers veroorzaakt. Net als dat Hezbollah niet kan zeggen dat al die Israelische doden, een foutje zijn, omdat ze niet kunnen mikken.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:50 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Mja, het is oorlog en fouten worden gemaakt triest genoeg.
De burger is altijd het haasje.
Das standaard procedure bij de Israeliers.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het trouwens ook erg sneu dat de Israeliers geen onafhankelijk onderzoek willen naar de slachtingen in Libanon.
tenzij er door de piloot/schutter doelbewust een fout wordt gemaakt is de legerleiding verantwoordelijkquote:Op maandag 31 juli 2006 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar fouten, daarvoor is iemand verantwoordelijk, of het nu een fout is of niet, Israel blijft ervoor verantwoordelijk als het uiteindelijk hun bom is die verkeerd valt en slachtoffers veroorzaakt. Net als dat Hezbollah niet kan zeggen dat al die Israelische doden, een foutje zijn, omdat ze niet kunnen mikken.
Ik vind het trouwens ook erg sneu dat de Israeliers geen onafhankelijk onderzoek willen naar de slachtingen in Libanon.
Tja, een onderzoek voor.............genoegdoening?quote:Op maandag 31 juli 2006 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar fouten, daarvoor is iemand verantwoordelijk, of het nu een fout is of niet, Israel blijft ervoor verantwoordelijk als het uiteindelijk hun bom is die verkeerd valt en slachtoffers veroorzaakt. Net als dat Hezbollah niet kan zeggen dat al die Israelische doden, een foutje zijn, omdat ze niet kunnen mikken.
Ja maar de regering blijft toch verantwoordelijk voor de inzet van het leger uiteindelijk?quote:Op maandag 31 juli 2006 22:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
tenzij er door de piloot/schutter doelbewust een fout wordt gemaakt is de legerleiding verantwoordelijk
klein, klein, klein.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:57 schreef rutger05 het volgende:
Waar zou Hassan Nasrallah, de leider van de terroristen en navolger van Khomeini, zich verborgen houden? Is hij nog in Libanon of is hij gevlucht naar Syrië bijvoorbeeld? Is de regering van Libanon op de hoogte waar hij zijn schuilplaats heeft? Hoe groot is de kans dat Israel hem te grazen neemt en hij zijn verdiende straf krijgt naar jullie mening? Hoe groot is de kans dat de regering van Libanon of Libanese burgers zelf met hem afrekenen naar jullie mening?
Wel eens aan de nabestaanden gedacht. Misschien is het voor ons niet zo belangrijk, maar als familielid van een overledene lijkt het me wel fijn om te weten wat er nu precies is gebeurd. Bovendien voorkomt een dergelijk onderzoek dat men gaat speculeren, waardoor haat en onbegrip nogmeer toeneemt.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:57 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Tja, een onderzoek voor.............genoegdoening?
Er valt altijd wel ergens een verantwoordelijke officier te vinden denk ik dan.
Man krijgt ontslag, een standje, een medaille of krijgsraad en that's it.
De wereld mag het met een excuus doen, wat nog altijd meer is dan wat hezbollah laat horen,
en dan gaan we vrolijk verder naar het volgende (imo onvermijdelijke) incident.
Ik hoop dat hij naar Syrie is gegaan en dat Israel dat weet.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:57 schreef rutger05 het volgende:
Waar zou Hassan Nasrallah, de leider van de terroristen en navolger van Khomeini, zich verborgen houden? Is hij nog in Libanon of is hij gevlucht naar Syrië bijvoorbeeld? Is de regering van Libanon op de hoogte waar hij zijn schuilplaats heeft? Hoe groot is de kans dat Israel hem te grazen neemt en hij zijn verdiende straf krijgt naar jullie mening? Hoe groot is de kans dat de regering van Libanon of Libanese burgers zelf met hem afrekenen naar jullie mening?
Neemt niet weg dat de bij elke oorlog onschuldige burgerslachtoffers vallen, dat is helaas niet te vermijden. Bij de Hezbollah die haar terroristische aanvallen vanuit woonwijken, dorpen en nabij VN - posten uitvoeren is het risico van burgerslachtoffers nog veel groter. Blijft natuurlijk wel ontzettend triest.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar de regering blijft toch verantwoordelijk voor de inzet van het leger uiteindelijk?
ja als de operatie goed gaat dan heeft de politiek het idd gedaanquote:Op maandag 31 juli 2006 22:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar de regering blijft toch verantwoordelijk voor de inzet van het leger uiteindelijk?
Ik zou dat niet te snel beweren. Er zijn naar ik vermoed genoeg Libanese burgers met gezond verstand die inzien dat met de Hezbollah moet worden afgerekend. De Hezbollah heeft Libanon en de Libanese burgers deze onnodige ellende gebracht.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:00 schreef sp3c het volgende:
Nasrallah zien we niet meer tot Israel weggaat of daadwerkelijk het gebied inneemt.
dat zie je toch met al die figuren, Saddam had ook grote praatjes dat zijn mannen zich wel even dood zouden vechten maar zodra het eerste vliegtuig de grens overvloog kroop hij snel weg in zijn holletje onder de grond.
en waar komt nu steeds die gedachte dat de Libanese bevolking er mee af gaat rekenen, zolang Israel het land bombardeerd is dat de vijand, niet Hezbollah ... hem overkomt echt helemaal nix
Je krijgt hoogstens een burgeroorlog. Dat levert niemand iets op.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:06 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zou dat niet te snel beweren. Er zijn naar ik vermoed genoeg Libanese burgers met gezond verstand die inzien dat met de Hezbollah moet worden afgerekend. De Hezbollah heeft Libanon en de Libanese burgers deze onnodige ellende gebracht.
Het maakt niet uit hoe of wat Hezbollah doet. Ik snap ook niet waarom je er daarom telkens naar verwijst. Als Israel weet dat Hezbollah burgers als schilden gebruikt, moeten ze een andere taktiek hanteren, zoals commando's inzetten of wat dan ook. Als je weet dat die burgers er zijn en je schiet alsnog, ben je zelf verantwoordelijk voor de doden.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de bij elke oorlog onschuldige burgerslachtoffers vallen, dat is helaas niet te vermijden. Bij de Hezbollah die haar terroristische aanvallen vanuit woonwijken, dorpen en nabij VN - posten uitvoeren is het risico van burgerslachtoffers nog veel groter. Blijft natuurlijk wel ontzettend triest.
Dat is natuurlijk onzin, de opties zijn niet altijd aanwezig. Daarnaast loop je risico dat elke minuut dat je wacht met het uitschakelen van een installatie, je eigen burgers sterven. Hezbollah is verantwoordelijk, voor deze hele oorlog trouwens.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe of wat Hezbollah doet. Ik snap ook niet waarom je er daarom telkens naar verwijst. Als Israel weet dat Hezbollah burgers als schilden gebruikt, moeten ze een andere taktiek hanteren, zoals commando's inzetten of wat dan ook. Als je weet dat die burgers er zijn en je schiet alsnog, ben je zelf verantwoordelijk voor de doden.
ja bij bosjesquote:Op maandag 31 juli 2006 23:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, de opties zijn niet altijd aanwezig. Daarnaast loop je risico dat elke minuut dat je wacht met het uitschakelen van een installatie, je eigen burgers sterven.
Doe toch niet zo kinderachtig, die installaties staan gericht op woonwijken, wil jij zeggen dat het risico er niet is?quote:
tu regules de boel weer een beetje he.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Doe toch niet zo kinderachtig, die installaties staan gericht op woonwijken, wil jij zeggen dat het risico er niet is?
context... en geen natte vinger werkquote:Op maandag 31 juli 2006 22:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Tsja, als de koran het vermeldt dan...
Het gaat hier niet om verantwoordelijkheid om wie er begon, want daar kunnen we eeuwig over discussieren. Het gaat erom dat als je als leger, burgerdoelen bombardeert (ook al zitten daar mogelijk terroristen verschanst) je verantwoordelijk bent voor de slachtoffers die eruit rollen.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, de opties zijn niet altijd aanwezig. Daarnaast loop je risico dat elke minuut dat je wacht met het uitschakelen van een installatie, je eigen burgers sterven. Hezbollah is verantwoordelijk, voor deze hele oorlog trouwens.
Het maakt wel zeer degelijk uit hoe en wat Hezbollah doet, dat moet je toch kunnen inzien.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe of wat Hezbollah doet. Ik snap ook niet waarom je er daarom telkens naar verwijst. Als Israel weet dat Hezbollah burgers als schilden gebruikt, moeten ze een andere taktiek hanteren, zoals commando's inzetten of wat dan ook. Als je weet dat die burgers er zijn en je schiet alsnog, ben je zelf verantwoordelijk voor de doden.
En dus zijn ze verantwoordelijk voor alle mogelijke gevolgen.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het maakt wel zeer degelijk uit hoe en wat Hezbollah doet, dat moet je toch kunnen inzien.Met welke strategie Israel deze weerzinwekkende terroristen het beste kan bestrijden, is een zaak van Israël zelf.
Israël is verantwoordelijk is mijn mening. Hezbollah doet niets anders dan zichzelf verdedigen.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, de opties zijn niet altijd aanwezig. Daarnaast loop je risico dat elke minuut dat je wacht met het uitschakelen van een installatie, je eigen burgers sterven. Hezbollah is verantwoordelijk, voor deze hele oorlog trouwens.
Hahahaquote:Op maandag 31 juli 2006 23:15 schreef t.wiki het volgende:
[..]
Israël is verantwoordelijk is mijn mening. Hezbollah doet niets anders dan zichzelf verdedigen.
Altijd maar die context. Bescrijf die context dan eens even, dan kunnen we die discussie ook achter ons laten.quote:
nauwelijks en alleen als ze op de bovenste verdieping of bij de ramen staanquote:Op maandag 31 juli 2006 23:15 schreef PLAE@ het volgende:
Maar jij bent toch wel redelijk bekend met het materiaal sp3c? Waarom geen gebruik maken van infrarood (apaches/f-16's of weet ik veel). Daarmee kan je toch zien wat er in zo'n gebouw zit. iig aantallen en kinderen zijn dan te herkennen lijkt mij.
De Hamas en andere aan hun verwant zijnde weerzinwekkende terroristische bewegingen richten hun aanvallen meestal doelgericht en doelbewust op burgers. Is het verschil nu duidelijk.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om verantwoordelijkheid om wie er begon, want daar kunnen we eeuwig over discussieren. Het gaat erom dat als je als leger, burgerdoelen bombardeert (ook al zitten daar mogelijk terroristen verschanst) je verantwoordelijk bent voor de slachtoffers die eruit rollen.
Anders zou je ook kunnen zeggen dat bijvoorbeeld de aanvallen van Hamas op kolonistendorpen en burgers , en de doden die daaruit rollen niet de verantwoordelijkheid zijn van Hamas, maar van Israel, want het gaat om bezet gebied. Dat is toch een stompzinnige redenatie?
In dit stadium en masse grondtroepen sturen zou onzin zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dus zijn ze verantwoordelijk voor alle mogelijke gevolgen.
Dat is natuurlijk onzin, jij weet niet van te voren wie wel of niet hezbollah steunt. Een raket of bom kan dat onderscheid ook niet maken. Dit soort generaliserende onzin van "de shiiten steunen hezbollah" is net zo stom als dat "alle joden Israel steunen".quote:Op maandag 31 juli 2006 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
waarom zou Israel onnodige risico's nemen? Hezbollah wordt breed gesteund door de shiiten, en diezelfde shiiten betalen daar nu de prijs voor. Dat is géén reden om Israelische soldaten onnodig aan op te offeren.
En als die shiiten vrede willen, dan moeten ze geen oorlog uitlokken. En als de rest van libanon niet meegesleurd wil worden in de guerilla projectjes van de shiiten zullen ze dat de shiiten duidelijk moeten maken. En zo niet, bukken dan maar.
bummer.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
nauwelijks en alleen als ze op de bovenste verdieping of bij de ramen staan
nu ja Israel wil van Hezbollah af, dat doe je niet door de bevolking boos te makenquote:Op maandag 31 juli 2006 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
waarom zou Israel onnodige risico's nemen? Hezbollah wordt breed gesteund door de shiiten, en diezelfde shiiten betalen daar nu de prijs voor. Dat is géén reden om Israelische soldaten onnodig aan op te offeren.
En als die shiiten vrede willen, dan moeten ze geen oorlog uitlokken. En als de rest van libanon niet meegesleurd wil worden in de guerilla projectjes van de shiiten zullen ze dat de shiiten duidelijk moeten maken. En zo niet, bukken dan maar.
Nee, want ik kan nergens uit concluderen of de recente bloedbaden in libanon nu werkelijk per ongeluk of met opzet waren gepleegd. Jij wel? De Israeliers willen geen onafhankelijk onderzoek, dan neig ik heel snel te zeggen dat het zaakje stinkt.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Hamas en andere aan hun verwant zijnde weerzinwekkende terroristische bewegingen richten hun aanvallen meestal doelgericht en doelbewust op burgers. Is het verschil nu duidelijk.
en hoe denk jij met infrarood door een dak heen te kijken? laat staan vrouwen/kinderen te kunnen onderscheiden van militieleden?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:15 schreef PLAE@ het volgende:
Maar jij bent toch wel redelijk bekend met het materiaal sp3c? Waarom geen gebruik maken van infrarood (apaches/f-16's of weet ik veel). Daarmee kan je toch zien wat er in zo'n gebouw zit. iig aantallen en kinderen zijn dan te herkennen lijkt mij.
joh meneer Reijs begrijpt amper dat er ook niet sjiiten, laat staan niet-moslims in Libanon wonen die hier niks mee te maken (willen) hebben.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, jij weet niet van te voren wie wel of niet hezbollah steunt. Een raket of bom kan dat onderscheid ook niet maken. Dit soort generaliserende onzin van "de shiiten steunen hezbollah" is net zo stom als dat "alle joden Israel steunen".
Dit is wel je stokpaardje hè?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, jij weet niet van te voren wie wel of niet hezbollah steunt. Een raket of bom kan dat onderscheid ook niet maken. Dit soort generaliserende onzin van "de shiiten steunen hezbollah" is net zo stom als dat "alle joden Israel steunen".
Ik dacht dat dat wel kon. Mijn fout dus.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
en hoe denk jij met infrarood door een dak heen te kijken? laat staan vrouwen/kinderen te kunnen onderscheiden van militieleden?
Infrarood is warmtestraling.
Je denkt het allemaal te weten, of niet jongen? Jij, als jongeman, van een afstandje en wat informatie verzamelend via de media, denkt precies te weten hoe de vork in de steel zitquote:
Er zullen ongetwijfeld genoeg sjiieten zijn die de Hezbollah zien voor wat het is: een terroristische beweging die hun geloof wil misbruiken.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het adviseren dat ze moeten vertrekken ontheft hun verantwoordelijkheid natuurlijk niet. Bejaarden, gehandicapten, armen kunnen allemaal niet vertrekken. Bovendien, als ze niet met grondtroepen binnentrekken, zullen ze hezbollah nooit kunnen verslaan. Het is dus nutteloos om te gaan bombarderen als je van te voren weet dat je er toch niet binnen gaat trekken.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:18 schreef Incomplete het volgende:
[..]
In dit stadium en masse grondtroepen sturen zou onzin zijn.
Het zou een bloederig zooitje worden waarbij veel israeli's ook gedood
zouden worden. Dat ze daar niet op zitten te wachten is logisch.
Ze kunnen alleen de burgerbevolking adviseren te vertrekken, wat ze dus doen.
Gewoon wat gebrabbel uit het theehuis dus...quote:Op maandag 31 juli 2006 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hoorde laatst wat cijfers over gestorven hezbollah strijders, het zouden er 50 zijn. Kan me alleen niet meer herinneren waar ik dat gezien of gehoord had. Het zou in iedergeval een echte blamage zijn voor de Israeliers.
heerlijk. Ik wist dat je het konquote:Op maandag 31 juli 2006 23:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld genoeg sjiieten zijn die de Hezbollah zien voor wat het is: een terroristische beweging die hun geloof wil misbruiken.
ik blijf het zeggenquote:Op maandag 31 juli 2006 23:18 schreef Incomplete het volgende:
[..]
In dit stadium en masse grondtroepen sturen zou onzin zijn.
Het zou een bloederig zooitje worden waarbij veel israeli's ook gedood
zouden worden. Dat ze daar niet op zitten te wachten is logisch.
Ze kunnen alleen de burgerbevolking adviseren te vertrekken, wat ze dus doen.
Nou nee, ik zit nooit in theehuizen.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:22 schreef manhattan het volgende:
[..]
Gewoon wat gebrabbel uit het theehuis dus...
Dus jij zegt dat geen enkele sji-iet Hezbollah steunt?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld genoeg sjiieten zijn die de Hezbollah zien voor wat het is: een terroristische beweging die hun geloof wil misbruiken.
hoi, doei.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:23 schreef t.wiki het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat mensen Hezbollah zelfs een terroristische club noemen. Zijn wij even vergeten wie uiteindelijk de oorzaak is van alle problemen? Juist ja: Israël.
quote:Op maandag 31 juli 2006 23:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat geen enkele sji-iet Hezbollah steunt?![]()
Ach gossie, iemand die het niet met jou eens is, dient de mond gesnoerd te wordenquote:
Mensen die poep praten hebben we hier al genoegquote:Op maandag 31 juli 2006 23:24 schreef t.wiki het volgende:
[..]
Ach gossie, iemand die het niet met jou eens is, dient de mond gesnoerd te worden?
Het maakt mijn verhaal niet minder waar. En daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou, het is net zoveel waarheid als de generalisaties, het is namelijk het andere extreem.
Bij al die zionistische/Amerikaanse/Israelische complotten lijk je de optie wat openner te houden.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:41 schreef PLAE@ het volgende:
Kijk, die vage theorieen vandaag ook op de radio dat men het niet vertrouwd en dat het best wel eens Hezbollah zelf geweest zou kunnen zijn. (die het gebouw opgeblazen zouden hebben)
die theorieeen zijn pure bullshit. Had Israel dit niet gebombardeerd dan had men dat binnen 5 minuten verklaard.
Poep praten? En wat laat jou denken dat jouw kijk op de zaak juist is? Denk je nu werkelijk dat wij in staat zijn om dat complexe conflict te kunnen overzien?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:25 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Mensen die poep praten hebben we hier al genoeg![]()
Het zaakje stinkt?? wat stinkt er dan??quote:Op maandag 31 juli 2006 23:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Israeliers willen geen onafhankelijk onderzoek, dan neig ik heel snel te zeggen dat het zaakje stinkt.
wat bedoel je?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:26 schreef Roi het volgende:
[..]
Bij al die zionistische/Amerikaanse/Israelische complotten lijk je de optie wat openner te houden.
Dat hezbollah militair niet door Israel te verslaan is weten de Israeliërs ook wel.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu ja Israel wil van Hezbollah af, dat doe je niet door de bevolking boos te maken
dat probeerden ze al eerder werkte toen ook niet
Zie jij mij die geven?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:26 schreef t.wiki het volgende:
[..]
Poep praten? En wat laat jou denken dat jouw kijk op de zaak juist is?
Dan geef je mij dus ook gelijk.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het maakt mijn verhaal niet minder waar. En daar gaat het uiteindelijk om.
Inside jobs, propaganda machines.. Je kent het wel.quote:
Nou dan, ik blijf er bij dat de ware schuldige Israël is. In Hezbollah zie ik niets anders dan een groep mensen die vechten voor hun rechten. Ik steun ze dan ook van harte.quote:
Net als dat de hele wereld er vanuit gaat dat Hezbollah een terroristische organisatie is. Het komt omdat ze het er zelf naar maken toch? Als men een onafhankelijk onderzoek zou steunen, als men het stellig had veroordeeld, en niet hun eigen ceasefire bestand had doorbroken e.d., zou het er heel anders uit zien.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:26 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Het zaakje stinkt?? wat stinkt er dan??
De hele wereld gaat er al vanuit dat het min of meer met opzet gebeurd is.
Veel slechter kan volgens mij niet.![]()
Nee ik volg je niet echt. Leg eens uit. met een voorbeeld ofzo.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:28 schreef Roi het volgende:
[..]
Inside jobs, propaganda machines.. Je kent het wel.
Niet echt nieuws, dit was al bekend, maar geen slechte strategie hoor.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat hezbollah militair niet door Israel te verslaan is weten de Israeliërs ook wel.
Er staat in de New York Times een bijzonder interessante analyse van wat er volgens de auteur gaande is:
...... Israel is gambling that the right strategy is to make the people who elected Hamas and a government that includes Hezbollah reckon the costs of their representatives' recklessness. That is why Israel has targeted not only Hezbollah leaders and strongholds but has also bombed infrastructure that sustains daily life for everybody in Lebanon. From Israel's standpoint, this is no longer a fight with nonstate terrorists who are holding their fellow citizens hostage to their tactics. It is, rather, war between Israel and countries that are pursuing (or tolerating) violent policies endorsed (or at least accepted) by their electorates.
..............
Of dat een verstandige strategie is weet ik niet, maar het verklaart wel het een en ander.
Gezien de reacties van de burgerbevolking van Libanon, heeft het een averrechts effect.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat hezbollah militair niet door Israel te verslaan is weten de Israeliërs ook wel.
Er staat in de New York Times een bijzonder interessante analyse van wat er volgens de auteur gaande is:
...... Israel is gambling that the right strategy is to make the people who elected Hamas and a government that includes Hezbollah reckon the costs of their representatives' recklessness. That is why Israel has targeted not only Hezbollah leaders and strongholds but has also bombed infrastructure that sustains daily life for everybody in Lebanon. From Israel's standpoint, this is no longer a fight with nonstate terrorists who are holding their fellow citizens hostage to their tactics. It is, rather, war between Israel and countries that are pursuing (or tolerating) violent policies endorsed (or at least accepted) by their electorates.
..............
http://www.nytimes.com/2006/07/21/magazine/30wwln_lede.html?pagewanted=1&ei=5070&en=2d5918ed05f58b53&ex=1154404800
Of dat een verstandige strategie is weet ik niet, maar het verklaart wel het een en ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |