abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40369797
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Israeliers willen geen onafhankelijk onderzoek, dan neig ik heel snel te zeggen dat het zaakje stinkt.
Het zaakje stinkt?? wat stinkt er dan??
De hele wereld gaat er al vanuit dat het min of meer met opzet gebeurd is.
Veel slechter kan volgens mij niet.
  maandag 31 juli 2006 @ 23:26:51 #102
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40369803
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:26 schreef Roi het volgende:

[..]

Bij al die zionistische/Amerikaanse/Israelische complotten lijk je de optie wat openner te houden.
wat bedoel je?
pi_40369838
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu ja Israel wil van Hezbollah af, dat doe je niet door de bevolking boos te maken

dat probeerden ze al eerder werkte toen ook niet
Dat hezbollah militair niet door Israel te verslaan is weten de Israeliërs ook wel.
Er staat in de New York Times een bijzonder interessante analyse van wat er volgens de auteur gaande is:

...... Israel is gambling that the right strategy is to make the people who elected Hamas and a government that includes Hezbollah reckon the costs of their representatives' recklessness. That is why Israel has targeted not only Hezbollah leaders and strongholds but has also bombed infrastructure that sustains daily life for everybody in Lebanon. From Israel's standpoint, this is no longer a fight with nonstate terrorists who are holding their fellow citizens hostage to their tactics. It is, rather, war between Israel and countries that are pursuing (or tolerating) violent policies endorsed (or at least accepted) by their electorates.
..............

http://www.nytimes.com/2006/07/21/magazine/30wwln_lede.html?pagewanted=1&ei=5070&en=2d5918ed05f58b53&ex=1154404800

Of dat een verstandige strategie is weet ik niet, maar het verklaart wel het een en ander.
  maandag 31 juli 2006 @ 23:27:45 #104
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40369846
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:26 schreef t.wiki het volgende:

[..]

Poep praten? En wat laat jou denken dat jouw kijk op de zaak juist is?
Zie jij mij die geven?
pi_40369851
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het maakt mijn verhaal niet minder waar. En daar gaat het uiteindelijk om.
Dan geef je mij dus ook gelijk.
pi_40369864
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:26 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

wat bedoel je?
Inside jobs, propaganda machines.. Je kent het wel.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 31 juli 2006 @ 23:28:40 #107
154610 t.wiki
Bliep bliep
pi_40369877
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:27 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Zie jij mij die geven?
Nou dan, ik blijf er bij dat de ware schuldige Israël is. In Hezbollah zie ik niets anders dan een groep mensen die vechten voor hun rechten. Ik steun ze dan ook van harte.
Wiki, wiki, ga naar wiki:
http://nl.wikipedia.org
pi_40369878
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:26 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Het zaakje stinkt?? wat stinkt er dan??
De hele wereld gaat er al vanuit dat het min of meer met opzet gebeurd is.
Veel slechter kan volgens mij niet.
Net als dat de hele wereld er vanuit gaat dat Hezbollah een terroristische organisatie is. Het komt omdat ze het er zelf naar maken toch? Als men een onafhankelijk onderzoek zou steunen, als men het stellig had veroordeeld, en niet hun eigen ceasefire bestand had doorbroken e.d., zou het er heel anders uit zien.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 juli 2006 @ 23:29:26 #109
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40369909
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:28 schreef Roi het volgende:

[..]

Inside jobs, propaganda machines.. Je kent het wel.
Nee ik volg je niet echt. Leg eens uit. met een voorbeeld ofzo.
pi_40369911
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat hezbollah militair niet door Israel te verslaan is weten de Israeliërs ook wel.
Er staat in de New York Times een bijzonder interessante analyse van wat er volgens de auteur gaande is:

...... Israel is gambling that the right strategy is to make the people who elected Hamas and a government that includes Hezbollah reckon the costs of their representatives' recklessness. That is why Israel has targeted not only Hezbollah leaders and strongholds but has also bombed infrastructure that sustains daily life for everybody in Lebanon. From Israel's standpoint, this is no longer a fight with nonstate terrorists who are holding their fellow citizens hostage to their tactics. It is, rather, war between Israel and countries that are pursuing (or tolerating) violent policies endorsed (or at least accepted) by their electorates.
..............

Of dat een verstandige strategie is weet ik niet, maar het verklaart wel het een en ander.
Niet echt nieuws, dit was al bekend, maar geen slechte strategie hoor.
pi_40369914
quote:

[..]

..............

http://www.nytimes.com/2006/07/21/magazine/30wwln_lede.html?pagewanted=1&ei=5070&en=2d5918ed05f58b53&ex=1154404800

Gezien de reacties van de burgerbevolking van Libanon, heeft het een averrechts effect.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40369919
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou nee, ik zit nooit in theehuizen.
Mutant is part-time moslim en zit als hij off-duty is gewoon te zuipen in de kroeg
pi_40369935
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:22 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

heerlijk. Ik wist dat je het kon
Wat kon? Ik heb al eerder gepost dat ik van mening ben dat er ook genoeg moslims (van welke richting dan ook) zijn die de Hezbollah niet zien zitten en niet blij zijn met het misbruik van hun geloof door terroristische bewegingen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 31 juli 2006 @ 23:30:21 #114
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40369952
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat kon?
Een beetje nuanceren
pi_40369975
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat kon? Ik heb al eerder gepost dat ik van mening ben dat er ook genoeg moslims (van welke richting dan ook) zijn die de Hezbollah niet zien zitten en niet blij zijn met het misbruik van hun geloof door terroristische bewegingen.
Zeker, maar het blijven waardige reacties
Allah Al Watan Al Malik
pi_40369991
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:26 schreef t.wiki het volgende:

[..]

Poep praten? En wat laat jou denken dat jouw kijk op de zaak juist is? Denk je nu werkelijk dat wij in staat zijn om dat complexe conflict te kunnen overzien?
Jij duidelijk niet, jouw simpele geest is slechts in staat om een heel beperkte subjectieve kijk op de zaak te ontwikkelen, waardoor je nergens op slaande onzin uitkraamt. Hou dan liever je mond als het je allemaal boven je pet gaat.
  maandag 31 juli 2006 @ 23:33:00 #117
154610 t.wiki
Bliep bliep
pi_40370054
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jij duidelijk niet, jouw simpele geest is slechts in staat om een heel beperkte subjectieve kijk op de zaak te ontwikkelen, waardoor je nergens op slaande onzin uitkraamt. Hou dan liever je mond als het je allemaal boven je pet gaat.
Er gaat mij niets boven de pet . Ik vind dat je behoorlijk overdreven reageert. Gaat Israël je zo naar het hart, jongen, dat je niet meer helder kunt redeneren in relatie tot dit conflict ? Laat me niet lachen joh, broekie .
pi_40370068
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Een beetje nuanceren
Heb ik dat gedaan? Shit. Ik had het nog kunnen editten, maar jij hebt mij al gequote.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 23:33:31 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40370077
quote:

[..]

hoezo hezbollah is militair niet te verslaan?
zijn ze gemaakt van kevlar ipv vlees en bloed ofzo?

trouwens, ze wilden die raketlanceerders pakken, dat lukt je niet vanuit de lucht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40370094
De tussenstand:
[afbeelding]
pi_40370108
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

trouwens, ze wilden die raketlanceerders pakken, dat lukt je niet vanuit de lucht
Alleen met een grondoffensief zijn ze militair te verslaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40370120
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:33 schreef t.wiki het volgende:

[..]

Er gaat mij niets boven de pet . Ik vind dat je behoorlijk overdreven reageert. Gaat Israël je zo naar het hart, jongen, dat je niet meer helder kunt redeneren in relatie tot dit conflict ? Laat me niet lachen joh, broekie .
Ik geef geen zak om Israel, je bent gewoon een misselijkmakend persoon als je Hezbollah zo kunt steunen, of je hebt geen enkel idee van wat ze hebben uitgevreten.
pi_40370132
Hizballah Firing From UN Positions Every Day

Whoever’s responsible for posting the United Nations Interim Force in Lebanon press releases must have had the weekend off, because suddenly three new ones showed up there this morning, for Saturday, Sunday, and Monday.

And on all three days, UNIFIL reports that Hizballah terrorists used UN posts as cover for attacks on Israelis.

29 July 2006:
quote:
There were two incidents of firing close to UNIFIL positions from the Israeli side in the area of Marwahin and Deir Mimess in the past 24 hours. At the same time, it was reported that Hezbollah fired from the vicinity of six UN positions at Tibnin (2), At Tiri, Beit Yahoun, and Alma Ash Shab (2). UNIFIL strongly protested all these incidents to the Israeli and Lebanese authorities respectively.
(The part about “strongly protesting” is a new addition to these reports.)

30 July 2006:
quote:
It was reported that Hezbollah fired rockets from the vicinity of three UN positions in the area of Tibnin, At Tiri and Brashit. They also fired small arms fire from the vicinity of two UN positions in the area of Alma Ash Shab and Al Duhayyra. UNIFIL strongly protested all these incidents to the Israeli and Lebanese authorities respectively.
31 July 2006:
quote:
Two tank rounds from the Israeli side impacted directly on a UNIFIL position in the general area of Hula yesterday afternoon, causing extensive material damage, including the ammunition shelter, but no casualties. One aerial bomb impacted in the vicinity of a UN position in the area of Alma Ash Shab yesterday morning, causing damage to the parameter wall. It was reported that Hezbollah fired rockets from the vicinity of this UNIFIL position prior to the aerial bombardment. Hezbollah also fired small arms fire from the vicinity of the same position. They also fired rockets from the vicinity of two UNIFIL positions in the area of Tibnin and At Tiri in the central sector. There was one more incident of firing from the Israeli side close to UNIFIL position in the area of Mays al Jabal, when 10 tank rounds impacted 100 meters from the UN position. UNIFIL strongly protested all these incidents to the Israeli and Lebanese authorities respectively.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_40370147
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gezien de reacties van de burgerbevolking van Libanon, heeft het een averrechts effect.
2 weken is veels te kort om dat te kunnen beoordelen. Daarbij bestaan er grote meningsverschillen tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Libanon, dat blijkt wel uit die blogs. Als deze strijd voorbij is zullen we het wel zien.
pi_40370149
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:28 schreef t.wiki het volgende:

[..]

Nou dan, ik blijf er bij dat de ware schuldige Israël is. In Hezbollah zie ik niets anders dan een groep mensen die vechten voor hun rechten. Ik steun ze dan ook van harte.
En welke rechten zijn dat? De waterrechten?
pi_40370169
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Net als dat de hele wereld er vanuit gaat dat Hezbollah een terroristische organisatie is.
Ontken je dat ?
pi_40370174
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als men een onafhankelijk onderzoek zou steunen, als men het stellig had veroordeeld, en niet hun eigen ceasefire bestand had doorbroken e.d., zou het er heel anders uit zien.
Zou toch weinig uitmaken. Dat bij een onderzoek eventueel een "patsy" naar voren
geschoven wordt die alle schuld op zich neemt boeit misschien een enkeling maar
is niet in het belang van Israel en zal de negatieve mening over Israel in het MO niet beinvloeden.
  maandag 31 juli 2006 @ 23:36:56 #128
154610 t.wiki
Bliep bliep
pi_40370235
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:34 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik geef geen zak om Israel, je bent gewoon een misselijkmakend persoon als je Hezbollah zo kunt steunen, of je hebt geen enkel idee van wat ze hebben uitgevreten.
En jij wel, wil je zeggen ? Jij bent er altijd bij geweest?
pi_40370251
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

2 weken is veels te kort om dat te kunnen beoordelen. Daarbij bestaan er grote meningsverschillen tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Libanon, dat blijkt wel uit die blogs. Als deze strijd voorbij is zullen we het wel zien.
Hoezo is 2 weken te kort om te oordelen? De reacties zijn notabene live te zien op de TV. Tuurlijk verschillen de reacties, maar de meesten geven toch wel Israel de schuld van alles.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40370270
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:35 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

En welke rechten zijn dat? De waterrechten?
Het recht om terroristische aanvallen uit te voeren met de meest waanzinnige redenen om dat goed te praten.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 23:37:48 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40370274
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen met een grondoffensief zijn ze militair te verslaan.
ja een grondoffensief na anderhalve dag bombarderen, nu ook niet meer, de kopstukken zijn ongetwijfeld al vertrokken en diegenen die ze niet zo heel erg hard nodig hebben zitten diep ingegraven te wachten op tot er iemand komt vechten.

hoe langer ze wachten hoe moeilijker het wordt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40370286
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:36 schreef t.wiki het volgende:

[..]

En jij wel, wil je zeggen ? Jij bent er altijd bij geweest?
Ik kan lezen, ik verdiep me in zaken voor ik zo stom ben om steun aan een van deze twee verachtelijke partijen ga betuigen.
pi_40370292
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:28 schreef t.wiki het volgende:

[..]

Waar zou Hezbollah eigenlijk het geld voor al die raketten vandaan halen ?
  maandag 31 juli 2006 @ 23:38:34 #134
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_40370307
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:34 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het Israelische leger is eerloos. Ze zeggen een tijdelijke staak-het-vuren in te lassen maar schenden het in de volgende uren, terwijl Hezbollah er zich wel aanhield.

Israël kondigde rond middernacht aan dat het zich twee etmalen lang zou onthouden van luchtaanvallen op Libanon en aangenomen was dat die periode onmiddellijk zou ingaan. Maandagmorgen maakte het leger echter bekend dat de bombardementspauze, bedoeld om Libanese burgers de kans te geven het gebied te verlaten en hulpverlening mogelijk te maken, maandag om 02.00 uur van kracht was geworden en tot woensdag 02.00 zou duren. Hezbollah-parlementslid Hassan Fadlallah zei dat zijn guerrillabeweging mogelijk gedurende deze periode geen raketten zal afvuren op Israël en maandagmorgen werden er geen lanceringen waargenomen.

In de loop van maandag voerde de Israëlische luchtmacht echter alweer een aanval uit bij het dorp Taibe, naar eigen zeggen om grondtroepen in het gebied te beschermen.

http://www.nieuws.nl/264026/ Isra%2...e_d
oelen
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_40370325
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:35 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Zou toch weinig uitmaken. Dat bij een onderzoek eventueel een "patsy" naar voren
geschoven wordt die alle schuld op zich neemt boeit misschien een enkeling maar
is niet in het belang van Israel en zal de negatieve mening over Israel in het MO niet beinvloeden.
Geen onderzoek uitvoeren of geen onafhankelijk onderzoek uitvoeren (ondanks dat de wereldgemeenschap dat wil), zorgt er anders voor dat nu niet alleen in het MO men negatief denkt over Israel, maar ook in het westen, in azie en de rest van de wereld.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 juli 2006 @ 23:39:13 #136
154610 t.wiki
Bliep bliep
pi_40370334
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik kan lezen, ik verdiep me in zaken voor ik zo stom ben om steun aan een van deze twee verachtelijke partijen ga betuigen.
Laat ik het zo stellen: ik ben voor een ieder die tegen de VS is, dan is de keuze snel gemaakt.
pi_40370358
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:39 schreef t.wiki het volgende:

[..]

Laat ik het zo stellen: ik ben voor een ieder die tegen de VS is, dan is de keuze snel gemaakt.
Laat maar.....
pi_40370374
Hahaha, slimme redenatie ja.
pi_40370410
quote:

[..]

En heb je dat ook met een hulpverlener besproken?
  maandag 31 juli 2006 @ 23:41:25 #140
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40370430
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:38 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het Israelische leger is eerloos. Ze zeggen een tijdelijke staak-het-vuren in te lassen maar schenden het in de volgende uren, terwijl Hezbollah er zich wel aanhield.
MUAHAHAHAHHAHA
pi_40370438
Mutant, ontken jij dat Hezbollah een terroristische organisatie is ?
pi_40370453
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:41 schreef manhattan het volgende:
Mutant, ontken jij dat Hezbollah een terroristische organisatie is ?
Waar doe ik dat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40370474
quote:

[..]

ijzersterk argument
pi_40370482
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als de de druk van Israel te groot wordt voor hezbollah lost die organisatie gewoon tijdelijk op en blijven de mannen voorlopig thuis, om na verloop van tijd zich weer te reorganiseren met de nodige steun uit Syrië en Iran. Maar zover zal het nog geeneens komen.
Het lukt de Israeliërs nauwelijks om bv de Gaza te pacificeren, dan lukt ze dat zeker niet met Libanon.

Ik denk dat Israel een soort van lik op stuk beleid gaat voeren waarbij elke aktie van hezbollah beantwoord wordt met een veel grotere en reactie van Israel. En op die manier wordt de prijs voor de steun van hezbollah door de bevolking zeer hoog, zeker gezien het feit dat er geen enkele reden voor een conflict tussen Israel en Libanon.
En zoals gezegd, uiteindelijk zullen ook de andere bevolkingsgroepen zich tegen de shiiten gaan keren als hezbollah Israel maar blijft uitdagen.

allemaal imo natuurlijk.
pi_40370489
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:41 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

MUAHAHAHAHHAHA
Overigens klopt het wel, naar mijn weten zijn er geen raketten afgevuurd richting Israel.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 31 juli 2006 @ 23:42:55 #146
154610 t.wiki
Bliep bliep
pi_40370503
Grappig om te zien dat een ieder die hier de indruk wekt niet te denken dat Hezbollah terroristisch is, een flinke tik over de vingers krijgt .
  maandag 31 juli 2006 @ 23:43:14 #147
154610 t.wiki
Bliep bliep
pi_40370520
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:39 schreef manhattan het volgende:

[..]

Laat maar.....
Word het je te moeilijk ?
pi_40370527
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:38 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Israël kondigde rond middernacht aan dat het zich twee etmalen lang zou onthouden van luchtaanvallen op Libanon en aangenomen was dat die periode onmiddellijk zou ingaan. Maandagmorgen maakte het leger echter bekend dat de bombardementspauze, bedoeld om Libanese burgers de kans te geven het gebied te verlaten en hulpverlening mogelijk te maken, maandag om 02.00 uur van kracht was geworden en tot woensdag 02.00 zou duren. Hezbollah-parlementslid Hassan Fadlallah zei dat zijn guerrillabeweging mogelijk gedurende deze periode geen raketten zal afvuren op Israël en maandagmorgen werden er geen lanceringen waargenomen.

In de loop van maandag voerde de Israëlische luchtmacht echter alweer een aanval uit bij het dorp Taibe, naar eigen zeggen om grondtroepen in het gebied te beschermen.

http://www.nieuws.nl/264026/ Isra%2...e_d
oelen
Ja en het Israelische leger kan niet op tegen de 'heldhaftige strijders' die aanvallen vanuit woonwijken en dorpen.

Heb je trouwens nog een mooi strijdgedicht voor ons over jouw 'heldhaftige strijders'?
  maandag 31 juli 2006 @ 23:43:31 #149
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40370535
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:42 schreef t.wiki het volgende:
Grappig om te zien dat een ieder die hier de indruk wekt niet te denken dat Hezbollah terroristisch is, een flinke tik over de vingers krijgt .
Echt snugger is het ook niet.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_40370567
Tis mijnsinsziens net zo snugger als mensen die 100% achter Israel staan.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')