Nou nee hoor. Israel wil gewoon zijn soldaten terug en van Hezbollah af. Logisch.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hoho, het Bush-virus heerst deze week. Laten we de chronologie nog even kort terughalen:
1 - Twee IDF-soldaten gekidnapt door Hezbollah;
2 - Israël lanceert dientengevolge raketten;
3 - Hezbollah start tegenoffensief.
An entirely different matter...
[..]
Dat is geen probleem van nu. Dat probleem is allang opgelost. Beetje slap lulargument altijd. Ja maar er zijn ook domme christenen dus... dus helemaal niks. Heb ik net zo goed een hekel aan.quote:Ja, het aantal burgerslachtoffers is ook ontzettend laag als je het afzet tegen de slachtoffers die door IRA-terrorisme om het leven zijn gekomen. Zo ken ik er nog wel een paar...
[..]
Niet automatisch nee. Maar gezien de situatie en het beroerde precedent wat geschapen wordt als Israel ontvoering van haar militairen door een buitenlandse militie op haar eigen grondgebied zou toestaan, wel.quote:Alweer speculatie en verwachtingen over wat Hezbollah zou doen... "if only". De daden van Hezbollah als terroristische organisatie zijn niet goed te praten, maar dat houdt niet impliciet in dat burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël, onder de vlag van een soevereine staat, dat automatisch wél zijn.
Het lijkt me niet, dat iemand ze gedwongen heeft dit standpunt in te nemen.quote:
Probleem is dat iedereen eigenlijk een clash met Iran wil, inclusief Iran zelf. Dit zou wel eens vervelend af kunnen lopen. En ik ben geen doemdenker...quote:Op maandag 17 juli 2006 22:41 schreef kanaiken het volgende:
Stel nou dat we Israel even zijn gang laten gaan. Libanon wordt nog een tijdje gebombardeerd, de Hezbollah volledig ontmanteld en/of vernietigd en Israel trekt zich weer terug. Is dit niet gewoon een realistisch scenario? Of ben ik nu heel naïef?
In het onderonsje met Blair had Bush het ook over een dergelijk scenario. Er is hierin wel een rol weggelegd voor Syrië.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:41 schreef kanaiken het volgende:
Stel nou dat we Israel even zijn gang laten gaan. Libanon wordt nog een tijdje gebombardeerd, de Hezbollah volledig ontmanteld en/of vernietigd en Israel trekt zich weer terug. Is dit niet gewoon een realistisch scenario? Of ben ik nu heel naïef?
wtf means tvp?quote:Op maandag 17 juli 2006 22:46 schreef _The_General_ het volgende:
Tvp. Is er al wat bekend over die "downed fighter" ? Was het een raket of een drone?
Nou, daar maakt Hezbollah anders geen geheim van hoor: hun doelstelling is zeer duidelijk: het compleet vernietigen van de Israelische staat, het uitmoorden van iedere jood daar en het stichten van een Palestina gebaseerd op de Shaira. Dat is hun (openbaar bekende) doelstelling, en ze zijn er nog trots op ook. He, de "Partij van Allah" is niet zo moeilijk hoor.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Alweer speculatie en verwachtingen over wat Hezbollah zou doen... "if only". De daden van Hezbollah als terroristische organisatie zijn niet goed te praten, maar dat houdt niet impliciet in dat burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël, onder de vlag van een soevereine staat, dat automatisch wél zijn.
terug vind postquote:
Dank. Zo leer je nog eens wat.quote:
Een aantal partijen kan ik me voorstellen, dat ze deze botsing graag zien verschijnen:quote:Op maandag 17 juli 2006 22:44 schreef klez het volgende:
[..]
Probleem is dat iedereen eigenlijk een clash met Iran wil, inclusief Iran zelf. Dit zou wel eens vervelend af kunnen lopen. En ik ben geen doemdenker...
waarschijnlijk een drone volgens al-jazeeraquote:Op maandag 17 juli 2006 22:46 schreef _The_General_ het volgende:
Tvp. Is er al wat bekend over die "downed fighter" ? Was het een raket of een drone?
Dat zou het beste zijn. Helaas verschuilen die ratten zich tussen de onschuldige bevolking.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:41 schreef kanaiken het volgende:
Zou dat Iran dan niet er automatisch bij betrekken?quote:Op maandag 17 juli 2006 22:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In het onderonsje met Blair had Bush het ook over een dergelijk scenario. Er is hierin wel een rol weggelegd voor Syrië.
Kop erbij! Dat is uiteraard in scène gezet. De belangen hierbij zijn me nog niet helemaal duidelijk, omdat ik de exacte tekst niet ken. Maar dit is tè knullig om niet in scène gezet te zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In het onderonsje met Blair had Bush het ook over een dergelijk scenario. Er is hierin wel een rol weggelegd voor Syrië.
Precies wat ik dacht, Camera staat op de twee en de microfoon aan.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:51 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Kop erbij! Dat is uiteraard in scène gezet. De belangen hierbij zijn me nog niet helemaal duidelijk, omdat ik de exacte tekst niet ken. Maar dit is tè knullig om niet in scène gezet te zijn.
Naar zéér grote waarschijnlijkheid een stukje toneel.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:52 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht, Camera staat op de twee en de microfoon aan.
Iran is iig voor een staak het vuren.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:50 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Zou dat Iran dan niet er automatisch bij betrekken?
Volgens Jpost een Iraanse Zelzal raket neergehaald door IAR.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
waarschijnlijk een drone volgens al-jazeera
Iran waarschuwt Israëlquote:Op maandag 17 juli 2006 22:55 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Iran is iig voor een staak het vuren.
Mottaki: Ceasefire, exchange of hostages with Israel to be considered
Zou idd ook kunnen.. die beelden die ik ervan heb gezien leek het iig op een groot stuk metaal in de vorm van een buis.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:57 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Volgens Jpost een Iraanse Zelzal raket neergehaald door IAR.
Uhmm, dit is een FP bericht van afgelopen vrijdag, dus zo snel nou ook weer nietquote:Op maandag 17 juli 2006 22:57 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Iran waarschuwt Israël
Lijkt me haast alsof ze toch snel op de rode knopjes zullen drukken.
dat nieuws is al een paar dagen oud..quote:Op maandag 17 juli 2006 22:57 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Iran waarschuwt Israël
Lijkt me haast alsof ze toch snel op de rode knopjes zullen drukken.
Ja, dat denk ik wel.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:50 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Zou dat Iran dan niet er automatisch bij betrekken?
Ze hebben die waarschuwing niet ingetrokken, dus wat dat betreft...maargoed, hij is al weer wat ouder ja.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:59 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Uhmm, dit is een FP bericht van afgelopen vrijdag, dus zo snel nou ook weer niet
Dat wist ik.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
dat nieuws is al een paar dagen oud..
Perez zei gisteren dat Iran een 'zaak van de wereld' was, en niet alleen een zaak van Israel. Men wilde Iran dus niet alleen aanpakken.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:44 schreef klez het volgende:
[..]
Probleem is dat iedereen eigenlijk een clash met Iran wil, inclusief Iran zelf. Dit zou wel eens vervelend af kunnen lopen. En ik ben geen doemdenker...
edit. het ligt wel wat ingewikkelder. Kom ik zo op terug.
Die melding is (nog steeds) niet door de Libanese autoriteiten bevestigd.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:46 schreef _The_General_ het volgende:
Hoho, Islam betekent vredequote:Op maandag 17 juli 2006 22:47 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou, daar maakt Hezbollah anders geen geheim van hoor: hun doelstelling is zeer duidelijk: het compleet vernietigen van de Israelische staat, het uitmoorden van iedere jood daar en het stichten van een Palestina gebaseerd op de Shaira. Dat is hun (openbaar bekende) doelstelling, en ze zijn er nog trots op ook. He, de "Partij van Allah" is niet zo moeilijk hoor.
Iran is niet zo slim bezig. Het zou veel strategischer zijn om eerst het kernwapen te ontwikkelen en daarna te gaan rellen. Nu heeft Israel en/of de VS een goede reden om te kernprogramma van Iran 'te vertragen'. Modelletje Osirak zeg maar.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:44 schreef klez het volgende:
[..]
edit. het ligt wel wat ingewikkelder. Kom ik zo op terug.
Ik kan me overal wel enigzins in vinden, behalve in het uitmoorden van elke Jood, dat is niet nodig en lijkt me een slechte zaak, alhoewel ze op deze manier uiteraard wel hun eigen graf graven, maar dat terzijde.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:47 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou, daar maakt Hezbollah anders geen geheim van hoor: hun doelstelling is zeer duidelijk: het compleet vernietigen van de Israelische staat, het uitmoorden van iedere jood daar en het stichten van een Palestina gebaseerd op de Shaira. Dat is hun (openbaar bekende) doelstelling, en ze zijn er nog trots op ook. He, de "Partij van Allah" is niet zo moeilijk hoor.
Klopt ook. Zolang Iran het NPV niet opzegt, maar wel doorgaat met het verrijken van uranium (voor 'vreedzame' doeleinden) is het een zaak die niet enkel de regio betreft.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:03 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Perez zei gisteren dat Iran een 'zaak van de wereld' was, en niet alleen een zaak van Israel. Men wilde Iran dus niet alleen aanpakken.
Sharia is helemaal toppie voor je??quote:Op maandag 17 juli 2006 23:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan me overal wel enigzins in vinden, behalve in het uitmoorden van elke Jood, dat is niet nodig en lijkt me een slechte zaak, alhoewel ze op deze manier uiteraard wel hun eigen graf graven, maar dat terzijde.²
Aldaar? Ja hoor, schaam ik me absoluut niet voor.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:09 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Sharia is helemaal toppie voor je??
Ook als je een vrouw was??quote:Op maandag 17 juli 2006 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Aldaar? Ja hoor, schaam ik me absoluut niet voor.²
Dat is dan ook de enige reden dat Iran het nu liever niet compleet uit de hand wil zien lopen. Het is te vroeg.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:06 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Iran is niet zo slim bezig. Het zou veel strategischer zijn om eerst het kernwapen te ontwikkelen en daarna te gaan rellen. Nu heeft Israel en/of de VS een goede reden om te kernprogramma van Iran 'te vertragen'. Modelletje Osirak zeg maar.
Rare vraag, maar ja hoor.quote:
Dat is inderdaad wel logisch. Ze doen toch al niets anders dan tijdrekken. Dat wispelteurige gedrag is echt niet zonder reden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:11 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is dan ook de enige reden dat Iran het nu liever niet compleet uit de hand wil zien lopen. Het is te vroeg.
Begrijpelijk:quote:
En zet daarvoor de levens van talloze Libanezen op het spel, die afgezien van geografische locatie grotendeels weinig tot niets met Hezbollah te maken hebben. Maar hey, ze hebben wel waarschuwingen uitgestrooidquote:Op maandag 17 juli 2006 22:37 schreef klez het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Israel wil gewoon zijn soldaten terug en van Hezbollah af. Logisch.
Het gaat er niet om of je er aan hekel aan hebt, het is gewoon een slecht argument. Je draagt zelf een volstrekt ander conflict aan, maar met wat verwrongen logica is dat opeens wel valide... omdat er moslims bij betrokken zijn. Dat religieus fanatisme ook talloze slachtoffers heeft gemaakt in een westerse maatschappij, is opeens niet relevant omdat het een aantal jaren geleden is.quote:Dat is geen probleem van nu. Dat probleem is allang opgelost. Beetje slap lulargument altijd. Ja maar er zijn ook domme christenen dus... dus helemaal niks. Heb ik net zo goed een hekel aan.
tsja, dit gaat uiteindelijk, zoals altijd, weer terugvoeren op de fundamentele discussie of het terecht is dat er een Joodse staat gevestigd is onder toezicht van de Britten en de Amerikanen, maar 'het niet kunnen toestaan dat er Israëlische staatsburgers of soldaten ontvoerd worden" is natuurlijk gelijk te schaken aan "wij staan hier geen joden op ons grondgebied toe".... Het is de verklaring, maar niet de oplossing van het probleem.quote:Niet automatisch nee. Maar gezien de situatie en het beroerde precedent wat geschapen wordt als Israel ontvoering van haar militairen door een buitenlandse militie op haar eigen grondgebied zou toestaan, wel. Maar dat is mijn mening.
Europa is een continent van lafaarden aan het worden. We mogen blij zijn dat Israel, uiteraard met Amerikaanse F15 en F16's, het Iraakse kernprogramma heeft gestopt. Anders hadden we nu een Saddam met een atoomwapen gehad. Een atoomwapen dat hij bovendien graag verspreid had naar zijn buurlanden. We mogen hopen dat Israel in Iran wederom (ook) onze kastanjes uit het vuur haalt.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt ook. Zolang Iran het NPV niet opzegt, maar wel doorgaat met het verrijken van uranium (voor 'vreedzame' doeleinden) is het een zaak die niet enkel de regio betreft.
Er is inmiddels wel een een atoomvoorstel van het Westen die voor de Iraanse regering een basis is voor onderhandelingen.
Ik veronderstel, dat deze issue diplomatiek opgelost gaat worden wat ook ruimte biedt om andere zaken te bespreken. Of Iran wil tijd winnen...
Daar maken de VS en Rusland zich toch ook schuldig aan? Wapens verkopen aan het Midden-Oosten.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Kaalhei het volgende:
Trouwens....enig idee wie de Iraakse Moslims voorzag van nucleaire technologie? Juistem, onze Franse vrinden die miljarden verdienen met het verkopen van wapens aan het midden-oosten.
Heeft niets met de Sharia te maken, het scheermesje over Jan met de korte achternaam daarentegen wel, en lekker rein dat we zijn. De indoctrinatie van Hirsi Magan kent geen grenzen helaas.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
lekker he, zo'n scheermesje over je clitje ofnie
Zo raar is dat niet hoorquote:
Dat de Hezbollah zulke zieke dingen wil uitvoeren, dat het als een pest vernietigd dient te worden...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
...
Maar hoe is dit relevant voor deze discussie?²
Tijdens de Koude Oorlog heeft het ook lang op scherp gestaan. Maar dat is natuurlijk een heel ander soort conflict.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:16 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet hoor![]()
(maar laten we het niet over de vrouwensituatie hebben in de islam kijkende naar zn sig)
Wie heeft hier NOVA gezien? Peres overtuigde me volledig met zijn uitleg.
1200 (!) raketten heeft of had Hezbollah op scherp staan op Israel, stel dat dat NL was, dan hadden we toch ook gereageerd?
Eh....... NLquote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Trouwens....enig idee wie de Iraakse Moslims voorzag van nucleaire technologie? Juistem, onze Franse vrinden die miljarden verdienen met het verkopen van wapens aan het midden-oosten.
Ik denk dat de Hezbollah flink is geraakt met deze aanvallen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:01 schreef Glasnosteraar het volgende:
3. en tot slot loopt deze hele onderneming volgens mij uit op een geweldige zeperd, die lui van hezbollah hebben dolle pret, en zijn vrijwel ongrijpbaar. Guerilla is wat ze willen, en wat ze vervolgens ook nog eens krijgen van de Israeli's.
And Lo, Hezbollah did praise The Lord!
Dat gebouw in Alkmaar of zo toch? Waar ze gewoon in een archiefkast lagen, mogelijk bij wijze van spreken?quote:
Ja, maar we hebben het hier over raketten van Hezbollah, niet een staat waarmee te overleggen valt op redelijke toon.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:17 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Tijdens de Koude Oorlog heeft het ook lang op scherp gestaan. Maar dat is natuurlijk een heel ander soort conflict.
Ja, en lekker boeiend.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Europa is een continent van lafaarden aan het worden. We mogen blij zijn dat Israel, uiteraard met Amerikaanse F15 en F16's, het Iraakse kernprogramma heeft gestopt. Anders hadden we nu een Saddam met een atoomwapen gehad. Een atoomwapen dat hij bovendien graag verspreid had naar zijn buurwapens. We mogen hopen dat Israel in Iran wederom (ook) onze kastanjes uit het vuur haalt.
Dat is te makkelijk, ik snap niet dat je daar een trollende wegwuivende post voor moet plaatsen met een provocerende foto. Dat is toch geen manier om een behoorlijk debat te realiseren?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat de Hezbollah zulke zieke dingen wil uitvoeren, dat het als een pest vernietigd dient te worden...
Is het eigenlijk bekend waar die raketten staan? Zo ja, waarom zijn niet alle aanvallen daarop gericht, voordat Israël andere doelen bombardeerd?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, maar we hebben het hier over raketten van Hezbollah, niet een staat waarmee te overleggen valt op redelijke toon.
Die raketten kwamen dan ook in eerste instantie van Hezbollah en Hamaz.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Je kunt dat volkomen normaal vinden, maar normaal gesproken vliegen er echt niet direct raketten rond als zodra er twee soldaten door een terroristische organisatie uit een naburig land worden ontvoerd. Om maar niet te spreken van de talloze kidnappings van Palestijnen en Libanezen door Israël... Oh ja, maar dat zijn ontvoeringen in het velang van de staatsveiligheid, natuurlijk.
Ik zou als ik jou was me eerst maar eens gaan verdiepen in het ontstaan van Israel en de rol van de VS hierin, deze was namelijk toen helemaal niet voor de oprichting van de staat Israel.quote:tsja, dit gaat uiteindelijk, zoals altijd, weer terugvoeren op de fundamentele discussie of het terecht is dat er een Joodse staat gevestigd is onder toezicht van de Britten en de Amerikanen, maar 'het niet kunnen toestaan dat er Israëlische staatsburgers of soldaten ontvoerd worden" is natuurlijk gelijk te schaken aan "wij staan hier geen joden op ons grondgebied toe".... Het is de verklaring, maar niet de oplossing van het probleem.
Almelo, 20 km van mijn huis vandaanquote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Dat gebouw in Alkmaar of zo toch? Waar ze gewoon in een archiefkast lagen, mogelijk bij wijze van spreken?
Pakistan, Urenco, spionage.quote:
Daar zijn de aanvallen op gericht. De installaties zijn echter mobiel. Staan gewoon in een burger garage en worden voor het afvuren even de straat op gereden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Is het eigenlijk bekend waar die raketten staan? Zo ja, waarom zijn niet alle aanvallen daarop gericht, voordat Israël andere doelen bombardeerd?
Oh, ik zit hier niet te posten als mascotte van Hezbollah. Voor mijn part heffen ze zich eergisteren op, maar het is een illusie te denken dat Israël dat wel even gaat bewerkstelligen met geavanceerd wapentuig. Zolang de Israëlische onderdrukking van een heel volk blijft bestaan, blijft de Arabische onvrede bestaan. Daarmee blijft elk initiatief tot een vredesproces onmogelijk. En motieven raak je niet met precisie-bombardementen.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:47 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik wist dat het met Al begon, tijd geleden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Almelo, 20 km van mijn huis vandaan![]()
Gejat door die Pakistaanse geleerde, uiteindelijk verder verhandelt met N-Korea en Iran.
Ow, vandaar. Ik wist niet eens dat ze zo klein konden zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Daar zijn de aanvallen op gericht. De installaties zijn echter mobiel. Staan gewoon in een burger garage en worden voor het afvuren even de straat op gereden.
Tot Iran een kernwapen heeft en haar rakettechnologie gebruikt. Dan kunnen ze tenminste de ongelovigen in Rome, om maar iets te noemen, uitschakelen. Maar goed, wij hebben idd nog nergens last van.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Ja, en lekker boeiend.
Twee groepen willen elkaar de hersens inslaan aldaar (ja, het is echt ver weg) en wij zouden er een probleem mee moeten hebben?
Niet dus.
Knallen, jongens, ruimt lekker op.
Stelletje malloten.....
Redelijk verhaal hoor, maar jammer dat deze gast de boodschap niet helemaal doorkrijgt. Als Libanon deze onzin niet wil dan moeten ze niet een partij als Hezbollah zijn gang laten gaan en er zeker niet op gaan stemmen. Wat er nu gebeurt is namelijk een direct resultaat hiervan. In dat perspectief is het een nogal slap verhaal dus.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:11 schreef Glasnosteraar het volgende:
Goed verhaal van een Libanees:
http://cedarsawakening.blogspot.com/2006/07/99-red-balloons.html
Daar staat de artillerie op.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Is het eigenlijk bekend waar die raketten staan? Zo ja, waarom zijn niet alle aanvallen daarop gericht, voordat Israël andere doelen bombardeerd?
Vind je dit zelf nog geloofwaardig klinken...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
En zet daarvoor de levens van talloze Libanezen op het spel, die afgezien van geografische locatie grotendeels weinig tot niets met Hezbollah te maken hebben.
quote:Je kunt dat volkomen normaal vinden, maar normaal gesproken vliegen er echt niet direct raketten rond als zodra er twee soldaten door een terroristische organisatie uit een naburig land worden ontvoerd. Om maar niet te spreken van de talloze kidnappings van Palestijnen en Libanezen door Israël... Oh ja, maar dat zijn ontvoeringen in het velang van de staatsveiligheid, natuurlijk.
[..]
Klopt. De opkomst van extremisme en terrorisme in de naam van Allah is significant wereldwijd. We leven in de wereld van nu, niet die van de IRA.quote:Het gaat er niet om of je er aan hekel aan hebt, het is gewoon een slecht argument. Je draagt zelf een volstrekt ander conflict aan, maar met wat verwrongen logica is dat opeens wel valide... omdat er moslims bij betrokken zijn. Dat religieus fanatisme ook talloze slachtoffers heeft gemaakt in een westerse maatschappij, is opeens niet relevant omdat het een aantal jaren geleden is.
Niet dus. Ik constateer dat alle vormen van extremisme een probleem zijn, en moslimfundamentalisme toevallig een acuut probleem is.quote:Dat is niets anders dan het inconsequent toepassen van een morele veroordeling, op grond van een bepaalde religieuze overtuiging. Je kunt er eindeloze discussies over voeren, maar dat is gewoon selectieve verontwaardiging (op zijn minst).
[..]
Nee hoor. Behalve voor wat extremisten die het Midden-Oosten en daarmee de rest van de wereld in een wurggreep houden, is die discussie allang gelopen. Noch Egypte, noch Jordanie, noch SA zou hier zijn vingers aan branden.quote:tsja, dit gaat uiteindelijk, zoals altijd, weer terugvoeren op de fundamentele discussie of het terecht is dat er een Joodse staat gevestigd is onder toezicht van de Britten en de Amerikanen,
Hier sla je de plank echt helemaal mis. Ik ga het niet eens proberen het uit te leggen. Misschien morgen weer.quote:maar 'het niet kunnen toestaan dat er Israëlische staatsburgers of soldaten ontvoerd worden" is natuurlijk gelijk te schaken aan "wij staan hier geen joden op ons grondgebied toe"
Ik weet het niet, hoe zou ik het moeten weten, maar ik heb nu op enkele blogs van Libanezen goed onderbouwde verhalen gezien die zeer betwijfelen of Hezbollah substantieel getroffen wordt. Waarbij het kanonnenvlees natuurlijk nauwelijks relevant is, maar wel de bevelsstructuur en dergelijke.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:17 schreef Roi het volgende:
[..]
Ik denk dat de Hezbollah flink is geraakt met deze aanvallen.
Weest gerust, ruim voor die tijd hebben de tegenstanders een bommenpakket en een stralende toekomst voor zich....quote:Op maandag 17 juli 2006 23:23 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Tot Iran een kernwapen heeft en haar rakettechnologie gebruikt. Dan kunnen ze tenminste de ongelovigen in Rome, om maar iets te noemen, uitschakelen. Maar goed, wij hebben idd nog nergens last van.![]()
Arabieren die zich boos maken over onderdrukking...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Zolang de Israëlische onderdrukking van een heel volk blijft bestaan, blijft de Arabische onvrede bestaan. Daarmee blijft elk initiatief tot een vredesproces onmogelijk. En motieven raak je niet met precisie-bombardementen.
quote:Als we af moeten gaan op slachtoffers om te zien wie gelijk heeft dan had Nazi Duitsland destijds ook gelijk gehad aangezien die veel meer doden had dan de geallieerden.
quote:Israel heeft bij lange na niet alle macht laten zien die t heeft, zou Hezbollah dezelfde macht hebben als Israel dan was de Joodse staat er al niet meer.
Niet helemaal een letterlijke samenvatting.quote:Hezbollah en Hamas ontkennen niet dat ze uit zijn op de vernietiging van Joden en de Joodse staat en schieten lukraak raketten op Joodse grond om doelbewust burgers te raken. Vervolgens schuilen ze in woonwijken en is het aan Israel om zoveel mogelijk onschuldige burgers te sparen. Israel probeert dit te doen, terwijl Hezbollah en Hamas dit helemaal niet proberen. Vervolgens is Israel de agressor.
Goede opmerkingen, behalve het feit dat het Benjamin Netanyahu was.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:28 schreef alex4allofyou het volgende:
Ffe een paar goede opmerkingen van Peres:
[..]
[..]
[..]
Niet helemaal een letterlijke samenvatting.
Ik heb gisteren lang zitten te lezen over de Samsom optie. Erg interessant en ze zijn er toe in staat!quote:Op maandag 17 juli 2006 23:29 schreef Kaalhei het volgende:
Al met al is het een zeer beperkte militaire actie van Israelische kant, die zich voornamelijk richt op het onder druk zetten van Libanon om Hizballah aan te pakken. Uiteraard is dit een volledig legitieme actie van Israel.
De mensen die graag zouden willen dat Israel wordt vernietigd, raad ik aan om eens te googlen op de samson-optie. Hi-hi![]()
Sterke quotes.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:28 schreef alex4allofyou het volgende:
Ffe een paar goede opmerkingen van Peres:
[..]
[..]
[..]
Niet helemaal een letterlijke samenvatting.
Oops, sorryquote:Op maandag 17 juli 2006 23:30 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Goede opmerkingen, behalve het feit dat het Benjamin Netanyahu was.
Met een nucleaire triad kan je dat altijd doen. Bovendien zal Israel het ook doen. Ik zie ze zelfs nog in staat om zelf Jeruzalem te nuken als ze het toch kwijtraken.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:30 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik heb gisteren lang zitten te lezen over de Samsom optie. Erg interessant en ze zijn er toe in staat!
Ongelukkig geformuleerd: De oprichting onder de Britten (Balfour) en de daaropvolgende onvoorwaardelijke militaire steun door de VS, zonder wiens ingrijpen het voortbestaan van de natie er gedurende 1948 - NU (waarschijnlijk) heel anders uitgezien had.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef Chewie het volgende:
Ik zou als ik jou was me eerst maar eens gaan verdiepen in het ontstaan van Israel en de rol van de VS hierin, deze was namelijk toen helemaal niet voor de oprichting van de staat Israel.
quote:The United States of America immediately gave Israel national recognition, and began a policy of unfailing diplomatic, economic and military support that has continued to the present day. According to one estimate, since 1948 the U.S. has spent an incredible 130 billion dollars on economic and military support to Israel, making the Jewish nation, despite having a population smaller than that of some U.S. cities, the end-time superpower of the Middle East, exactly as prophesied:
Ik zit te zoeken maar ik krijg voornamelijk niet-relevante resultaten of resulaten waar het terloops wordt genoemd.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:30 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik heb gisteren lang zitten te lezen over de Samsom optie. Erg interessant en ze zijn er toe in staat!
Oh hij?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:30 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Goede opmerkingen, behalve het feit dat het Benjamin Netanyahu was.
En die onderdrukking duurt al meer dan 30 jaar, de langste bezetting in de recente geschiedenis... Ik snap die palestijnse vrijheidsstrijders best hoor, sterker nog, ik geef ze groot gelijk dat ze zich gewapenderhand verzetten.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Zolang de Israëlische onderdrukking van een heel volk blijft bestaan, blijft de Arabische onvrede bestaan. Daarmee blijft elk initiatief tot een vredesproces onmogelijk. En motieven raak je niet met precisie-bombardementen.
Laat ik er een mening op nahouden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk, ik snap niet dat je daar een trollende wegwuivende post voor moet plaatsen met een provocerende foto. Dat is toch geen manier om een behoorlijk debat te realiseren?²
Met de kracht van de VS (en haar belachelijke veto-recht).quote:Op maandag 17 juli 2006 23:35 schreef alex4allofyou het volgende:
Hoe sterk is Israel nu eigenlijk? Een land met 6 miljoen inwoners kan toch niet zo sterk zijn?
Iemand die t weet?
Ja ok, maar dat telt ook als kracht of macht, connecties hebben is minstens zo belangrijk als alles op eigen houtje te doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met de kracht van de VS (en haar belachelijke veto-recht).²
Een van de meest sterke legers van de wereld. Google maar eens op IDF.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:35 schreef alex4allofyou het volgende:
Hoe sterk is Israel nu eigenlijk? Een land met 6 miljoen inwoners kan toch niet zo sterk zijn?
Iemand die t weet?
Technologisch op het gebied van Urban-warfare zijn ze heel ver.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:35 schreef alex4allofyou het volgende:
Iemand die t weet?
En een superieure inlichtingendienst.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:40 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Een van de meest sterke legers van de wereld. Google maar eens op IDF.
Beiroet is meer een verzameling van facties, christenen, sunnieten, shiiten enz enz. De één heeft niet de macht over de ander. Op zich best opmerkelijk, je ziet in Irak dat het ook anders kan.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Redelijk verhaal hoor, maar jammer dat deze gast de boodschap niet helemaal doorkrijgt. Als Libanon deze onzin niet wil dan moeten ze niet een partij als Hezbollah zijn gang laten gaan en er zeker niet op gaan stemmen. Wat er nu gebeurt is namelijk een direct resultaat hiervan. In dat perspectief is het een nogal slap verhaal dus.
Dat Israel moeite heeft om de Hezbollah te pakken heeft er ook mee te maken dat ze boel niet gewoon even overnemen wat ze ook kunnen doen. Ze delen wat speldeprikken uit, vernietigen een paar gebouwen en that's it. Misschien delen ze iets teveel schade toe aan het land, maar je moet natuurlijk wel laten merken dat het een keer menens is en dat je het niet toelaat dat je soldaten worden ontvoerd door een partij die gewoon gekozen is in de Libanese regering.
Het budget volgens wikipedia;quote:Op maandag 17 juli 2006 23:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Technologisch op het gebied van Urban-warfare zijn ze heel ver.
Militair gezien hebben ze beschikking over veel zelfgeproduceerde of aangepaste wapens.
En het militaire budget lijkt me behoorlijk groot. (toch ff opzoeken).
Qua middelen zou ik plaatsen onder Frankrijk op de militaire ladder.
Als ze ook in Nederland een burgeroorlog willen ....quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef DonGorgon het volgende:
Wordt wel leuk straks als de rest van de wereld zich er mee gaat bemoeien.
Neem als voorbeeld dat Nederland de US en Israel een handje gaat helpen.
Nederlandse moslims zitten dan met een groot probleem. Zij hebben de Nederlandse natinaliteit met als religie de islam. Als Nederland in oorlog gaat, wordt ieder van 18 jaar en ouder opgeroepen, ongeachte welke religie je hebt. Wat doet een moslim? Gaat die Israel helpen???
Dat is ook meteen mijn grootste kritiek op dubbele paspoorten. Als er oorlog komt met bijvoorbeeld Marokko, kun je niet hebben dat men beide paspoorten heeft.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef DonGorgon het volgende:
Nederlandse moslims zitten dan met een groot probleem. Zij hebben de Nederlandse natinaliteit met als religie de islam. Als Nederland in oorlog gaat, wordt ieder van 18 jaar en ouder opgeroepen, ongeachte welke religie je hebt. Wat doet een moslim? Gaat die Israel helpen???
Onwaarschijnlijk maar weldgelijk iets waar je rekening mee moet houden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Zeer onwaarschijnlijk scenario mijns inziens.
Vergelijking met frankrijk:quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het budget volgens wikipedia;
Military expenditures
Dollar figure $8.7 billion (FY99)
Percent of GDP 9.4% (FY99)
Ja, maar dan heb je t ook over grote landen op dit gebied. Israel is natuurlijk veel kleiner en diens vijanden veel armer en zwakker.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Vergelijking met frankrijk:
GDP: France 2,105,864 Million USD
France and the United Kingdom are the only significant spenders on defence: France with 2.6% of GDP, and the UK at 2.4%, according to 2003 figures from NATO.
Dus een grove schatting van 50 miljard.
Dan heeft Israël toch een stuk minder.
Ook wiki trouwens.
Dat ze de opkomstplicht weer activeren? Nee, ik zie dat nog niet gebeuren, en zelfs dan heb je nog selectie methoden. En anders nog het krijgstucht.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk maar weldgelijk iets waar je rekening mee moet houden.
Dus gaan zij onderscheid maken? Niet moslims gaan naar het front en de moslims mogen thuis blijven?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat ze de opkomstplicht weer activeren? Nee, ik zie dat nog niet gebeuren, en zelfs dan heb je nog selectie methoden. En anders nog het krijgstucht.
Frankrijk heeft zo'n 60 miljoen inwoners, en Israël dus 6 miljoen. Dan zou Israel naar verhouding iets meer zelfs uitgeven. Maar ondertussen klopt van de berekening geen kant meer, dus echt precies valt het niet te zeggen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:49 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je t ook over grote landen op dit gebied. Israel is natuurlijk veel kleiner en diens vijanden veel armer en zwakker.
Nee hoor, maar mensen met gewetensbezwaren zullen echt niet worden gestuurd. En religieus instabiele mensen al helemaal niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Dus gaan zij onderscheid maken? Niet moslims gaan naar het front en de moslims mogen thuis blijven?
Je wordt voor een UN functie sowieso niet uit je klein/groot verlof getrokken.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef popolon het volgende:
Ja zeg ik ga niet weer met een blauwe barret als schietschijf fungeren, dat heb ik 10 jaar geleden al gedaan.
Dan zullen er geen moslims worden gestuurd. Zij zijn zo verdedigend ingesteld wat betreft de islam, dat je dat best religieus instabiel mag noemen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee hoor, maar mensen met gewetensbezwaren zullen echt niet worden gestuurd. En religieus instabiele mensen al helemaal niet.
Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef DonGorgon het volgende:
[edit] Generalisatie en uitermate domme en rascistisch opmerking imhoquote:Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.
Onzin, de eerste 2 oorlogen moest Israel het doen zonder steun van de Amerikaanse regering.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:32 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ongelukkig geformuleerd: De oprichting onder de Britten (Balfour) en de daaropvolgende onvoorwaardelijke militaire steun door de VS, zonder wiens ingrijpen het voortbestaan van de natie er gedurende 1948 - NU (waarschijnlijk) heel anders uitgezien had.
Hangt van de situatie af denk ik. Zou NATO kunnen worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je wordt voor een UN functie sowieso niet uit je klein/groot verlof getrokken.
Ja, ik blijf het verbluffend vinden, had 10 jaar terug nog het idee dat we van godsdienstfanatisme helemaal af warenquote:Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Dan zullen er geen moslims worden gestuurd. Zij zijn zo verdedigend ingesteld wat betreft de islam, dat je dat best religieus instabiel mag noemen.
Ok, niet alle moslims zijn zo. Maar wel het meerendeel
Presteren wordt al gauw door jaloerse mensen gezien als arrogantiequote:
Dan zullen sommige moslims daar wel wat van meegekregen hebben, aangezien de 'profeet' Mohammed in de 7e eeuw de islam heeft gesticht op de fundamenten van de Joodse religie.quote:
En de Tempelberg dan?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.quote:
Dat bedoel ik. En is het niet zo dat de joden wel heel erg graag die berg terug willen hebben om er zo weer Joods heilig grond van te maken? En gaan moslims deze joden dan helpen daarmee?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.
10 jaar geleden was er ook minder aandacht voor het M-O en keken we ook voornamelijk naar gebeurtenissen in het westen en dan voornamelijk naar de zeer goed presterende economie. Godsdienstfanatisme in de "westerse wereld" bestaat ook nauwelijks. Zelfs de aanslagen op Amerikaanse ambasades in Afrika en de aanslag op de USS Cole en de luchtaanvallen op Irak kregen toen minder (langdurig) aandacht als wat deze nu zouden krijgen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:58 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, ik blijf het verbluffend vinden, had 10 jaar terug nog het idee dat we van godsdienstfanatisme helemaal af waren![]()
nou de beeld geeft wat anders aanquote:Op maandag 17 juli 2006 23:17 schreef Roi het volgende:
[..]
Ik denk dat de Hezbollah flink is geraakt met deze aanvallen.
In het geval van een NAVO operatie draag je gewoon je baret van je dienstwapen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af denk ik. Zou NATO kunnen worden.
Maar goed, ik was dienstplichtig dus veel zullen ze niet aan me hebben.![]()
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/israel/doctrine.htmquote:The State of Israel has always had a single defense goal - to ensure the existence of Israel and the security of its citizens. Israel is tiny (smaller than New Jersey) when compared to its Arab neighbors. More pointedly, it lacks strategic depth. A hostile fighter could fly across all of Israel (40 nautical miles wide from the Jordan River to the Mediterranean Sea) within four minutes, while traveling at "only" subsonic speed. Israel is unable to field a large standing force compared with those it faces and must rely on its reserves. Israel's small population also increases its sensitivity to civilian and military losses. To make up for quantitative disadvantages, Israel maintains as large a qualitative lead as possible. The IDF makes up for its lack of size by superior maneuverability and firepower, and by relying on intelligence.
Israeli national security strategy is founded on the premise that Israel cannot afford to lose a single war. Because the best way to avoid losing a war is to not fight it in the first place, Israeli strategy begins with the maintenance of a credible deterrent posture, which includes the willingness to carry out preemptive strikes. Should deterrence fail, Israel would seek to prevent escalation, and determine the outcome of war quickly and decisively. Since it lacks strategic depth, Israel must prevent the enemy from entering its territory, and must try to quickly transfer the battle to enemy territory.
Volgens mij zijn er al moslims in dienst bij het Israëlische leger.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:02 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. En is het niet zo dat de joden wel heel erg graag die berg terug willen hebben om er zo weer Joods heilig grond van te maken? En gaan moslims deze joden dan helpen daarmee?
Nou ja het was '94 bij de verbindingsdienst. Maar goed, ik maak me er niet druk over, laat de VS het maar opknappen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
In het geval van een NAVO operatie draag je gewoon je baret van je dienstwapen.
En 10 jaar geleden ben je vrijwillig gegaan, dus zullen ze zeker jou in de bakken hebben staan onder het kopje "Zeer oproepbaar"
Ja, de Thora bestond al honderden jaren en Jeruzalem was al een religieuze stad voor Joden en Christenen. Toen dacht Mohammed, laat ik eens voor doen komen dat ik in een droom naar Jeruzalem vloog, dan pakken we dat ook lekker inquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.
Wat betreft de Tempelberg heb ik een diep respect voor de tolerantie van de Israelis. Toen het in Jordaanse handen was mochten Joden niet bidden bij hun meest heilige plaats, nu het in Joodse handen is mogen de Islamieten vrij hun religie beleiden op de plaats waar ooit de Joodse tempel stond.quote:
Goede zaak, meer stimulans voor andere energiemiddelen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
Kijk uit Als Israel nog meer burgers doodt dan zal er een oliecrisis komen
Jaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
Kijk uit Als Israel nog meer burgers doodt dan zal er een oliecrisis komen
"heilige grond"quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
He mede verbindelaarquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ja het was '94 bij de verbindingsdienst. Maar goed, ik maak me er niet druk over, laat de VS het maar opknappen.
Tuurlijk, je hebt veel Israelische moslims.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al moslims in dienst bij het Israëlische leger.
Vooralsnog zie ik vaker of beter vooral Israeliers of mensen uit de joodse gemeenschap verkondigen dat hun oorlog die van het westen is. Of dat de spanningen tussen Israel en Iran een probleem van het westen is. Kortom, dat het westen hun problemen moet overnemen en hun oorlogen moet gaan voeren.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Rot. 8, gezeten in Zagreb, Knin en Banja Luka. Jij?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
He mede verbindelaarWelke rotatie of lichting was je?
zitten we nu op te wachten op een litersbedrag van 10,00 per literquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:07 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jabeide in oorlog zijnde staten dragen immers bij aan een significant deel van 's werelds olieproductie.
dit is een van de geslaagde Israelische rakettenquote:
Maar wat heeft dat bedrag te maken met het aantal slachtoffers die door Israel vallen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:09 schreef Meki het volgende:
[..]
zitten we nu op te wachten op een litersbedrag van 10,00 per liter
I stand corrected.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onzin, de eerste 2 oorlogen moest Israel het doen zonder steun van de Amerikaanse regering.
Verder had ik het over de oprichting van de staat Israel waar de VS op tegen was dat ze daarna Israel wel erkenden is wat anders, pas vanaf 1967 kreeg Israel millitaire steun van de VS.
Als S.ARABIE en IRAN de olie stop zetten omdat Israel burgers vermoordt dan kan het stijgenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:11 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat bedrag te maken met het aantal slachtoffers die door Israel vallen?
Gaat de prijs met een cent omhoog bij elke 100 slachtoffers ofzo?![]()
Ik niet maar ik denk ook niet dat dat er door dit conflict er zo snel van komt. Tenzij Iran zich er mee gaat bemoeien, maar zolang de VS een redelijk gematigde koers blijft varen zie ik die niet zo snel in actie komen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:09 schreef Meki het volgende:
zitten we nu op te wachten op een litersbedrag van 10,00 per liter
Dan is er dus geen dírect verband met het aantal slachtoffers, wel dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Als S.ARABIE en IRAN de olie stop zetten omdat Israel burgers vermoordt dan kan het stijgen
alleen door zulke dreiging zal Israel zich inbinden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik niet maar ik denk ook niet dat dat er door dit conflict er zo snel van komt. Tenzij Iran zich er mee gaat bemoeien, maar zolang de VS een redelijk gematigde koers blijft varen zie ik die niet zo snel in actie komen.
Waarom zouden ze dat doen? Die olie-inkomsten zijn heel wat meer waard dan een paar dode Libanezen. Ik voorzie pas escalatie in dit opzich als Israel Syrie binnen trekt of bombardeert.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Als S.ARABIE en IRAN de olie stop zetten omdat Israel burgers vermoordt dan kan het stijgen
dan maakt Israel een grote fout in hun bestaanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Die olie-inkomsten zijn heel wat meer waard dan een paar dode Libanezen. Ik voorzie pas escalatie in dit opzich als Israel Syrie binnen trekt of bombardeert.
Dat maakt het dus nog minder waarschijnlijk dat die situatie zal optreden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:15 schreef Meki het volgende:
[..]
dan maakt Israel een grote fout in hun bestaan
Joh, en waarom zou een olie/levend land zich willen opofferen, dus de kop in de strop willen steken?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar dat doen ze niet omdat ze de dollars niet kunnen missen, zo simpel is het. Op het moment dat ze dat doen raken ze zelf ook enorm veel resources kwijt en zien ze hun eigen aandelenkapitaal en investeringen dalen. De burgers van Libanon en Palestina zijn altijd van achterliggend belang geweest ten opzichte van het geld,quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Na. S. Arabie welquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:17 schreef kanaiken het volgende:
Levert Iran überhaupt grote hoeveelheden olie aan de Westerse wereld?
Ik geloof met name China, wat strategisch wel een slimme zet is omdat je hierdoor mot krijgt met China mocht je ingrijpen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:17 schreef kanaiken het volgende:
Levert Iran überhaupt grote hoeveelheden olie aan de Westerse wereld?
Bedoel je die Hezbollah raketten die al zo'n 15 jaar vanuit zuid Libanon het noorden van Israël bestoken?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom laten ze de raketten niet zien die op burgers gericht zijn
Wat denk je dan te zien? Hier zie je toch ook enkel een kruisje hoog in de lucht en vervolgens een enorme explosie? Dat beeld is echt niet zo scherp dat vlak voor dat je ziet dat ledematen de lucht in geslingerd worden je nog een button ziet waarop staat: Lebanese civillian.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
dit is een van de geslaagde Israelische raketten
waarom laten ze de raketten niet zien die op burgers gericht zijn
Volgens mij zou ik rotatie 4 zijn geworden maar dat weer ik niet helemaal zeker meer ben na me AMO door familieomstandigheden door de legerpsycholoog afgekeurd, dat terwijl de grootste coke snuivers wel gewoon door mochten ( en eentje daarvan zit nu zielig thuis hoorde ik laatst ). Iig lichting 92-9.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Rot. 8, gezeten in Zagreb, Knin en Banja Luka. Jij?
Alsjeblieft, we hebben het hier over een confict die voortvloeit uit bijgelovigheid vanuit religie. Gooi dr dan niet nog wat extra olie op door de Bijbel er ook nog es bij te betrekkenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:17 schreef JohnDope het volgende:
zouden dit dan toch de tekenen uit de bijbel zijn?
Ik weet nog goed dat een slimmeisje jaren geleden een verslag had geschreven over de tsunami, dat was in de tijd dat er nog 'niemand' van gehoord had.
Het enige plaatje wat zij kon vinden was een vaag sprookjesachtige tekening van een grote golf. En nu komen die tsunamies om de haverklap voor.......
En nu zijn er ook weer spanningen....... in principe maakt het me niet zo heel veel uit als binnen 10 jaar de 3de wereld oorlog uitbreekt, nu breekt die sowieso nog niet uit, maar de spanningen maken een goede voedingsboden. We moeten nog even wachten tot de het biochippie in ons hebben en het beest kan komen.
Het maakt me dus niet uit, want dan kunnen we wel zeggen dat de bijbel op waarheid is berust en God staat achter me dan.
andersom gebeurt het ookquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:18 schreef schatje het volgende:
[..]
Bedoel je die Hezbollah raketten die al zo'n 15 jaar vanuit zuid Libanon het noorden van Israël bestoken?
Klopt, het persoonlijk aan Allah vragen wordt namelijk een ingewikkeld verhaal.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef JohnDope het volgende:
het woord martelaar is trouwens uitgevonden door een tiran om zo mensen dingen te laten doen die de tiran zelf niet wilt.
Als jij bij Allah aan komt zetten en je zegt dat jij een bus hebt opgeblazen met onschuldige mensen dan krijg je helemaal niks en stuurt hij je direct naar hel. Niemand kan dit ontkennen.
offtopic: Jammer. Hoe raar het ook klinkt, ik heb daar een 'goede' en leerzame tijd gehad.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Volgens mij zou ik rotatie 4 zijn geworden maar dat weer ik niet helemaal zeker meer ben na me AMO door familieomstandigheden door de legerpsycholoog afgekeurd, dat terwijl de grootste coke snuivers wel gewoon door mochten ( en eentje daarvan zit nu zielig thuis hoorde ik laatst ). Iig lichting 92-9.
Iraanse olie gaat uitsluitend naar de westerse wereld.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:20 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Iran en leveren aan de westerser wereld.....-..![]()
moet je is goed om je heen kijken in de wereld, moet je is kijken hoeveel dingen er 666 gerelateerd zijn, misschien is het fabeltje, maar frappant is het wel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Alsjeblieft, we hebben het hier over een confict die voortvloeit uit bijgelovigheid vanuit religie. Gooi dr dan niet nog wat extra olie op door de Bijbel er ook nog es bij te betrekken![]()
De Bijbel, Koran, Thora zijn DIKKE boeken. Natuurlijk staat er wel iets in die je kan toepassen op het moment dat iets reeds geschied is. Dat kun je ook met het telefoonboek.
Niks aan te toevoegenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef JohnDope het volgende:
het woord martelaar is trouwens uitgevonden door een tiran om zo mensen dingen te laten doen die de tiran zelf niet wilt/durft uitvoeren.
Als jij bij Allah aan komt zetten en je zegt dat jij een bus hebt opgeblazen met onschuldige mensen dan krijg je helemaal niks en stuurt hij je direct naar hel. Niemand kan dit ontkennen.
dan zijn hezbollah acties ook vergeldingsactiesquote:
Ik denk dat als er een god bestaat hij zich sowieso weinig aantrekt of je nu uit zijn naam hebt gedood of uit naam van de vrede, of uit zogenaamde zelfverdediging, of om democratie te brengen of van welke smoes dan ook. Denk je niet?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef JohnDope het volgende:
het woord martelaar is trouwens uitgevonden door een tiran om zo mensen dingen te laten doen die de tiran zelf niet wilt/durft uitvoeren.
Maar zo gaat het dan: eerst leest men de Bijbel, dan wacht men totdat er iets zich voordoet dat in verband kan worden gebracht met dit boek. Dan verkondigt men dat de Bijbel dit ermee bedoeld heeft. Komop, er gebeurt zoveel in deze wereld elke dag, het is de reden dat we er zijn (evolutie), dan valt er altijd weleens een puzzelstukje uit.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
moet je is goed om je heen kijken in de wereld, moet je is kijken hoeveel dingen er 666 gerelateerd zijn, misschien is het fabeltje, maar frappant is het wel.
Ze waarschuwen in de bijbel ook dat wij op een dag een merkteken van het wilde beest moeten dragen met het getal 666 er in. En 666 staat sowieso op iedere UPC-barcode(alles wat je koopt dus) en dat komt ook in de chip die wij straks verplicht moeten dragen, net wat ik al zei het is misschien een fabeltje, maar apart is het wel.
Hezbollah is enkel uit op de vernietiging van de staat Israël. Niets meer of minder.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:24 schreef Meki het volgende:
[..]
dan zijn hezbollah acties ook vergeldingsacties
Dus kanllen met die handel, en oprollen die terrorristen....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Voor wat, dat Israel zich terug heeft getrokken uit Libanon?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:24 schreef Meki het volgende:
[..]
je mag best iemand koud maken, maar dan moet er een hele goede reden voor zijn, je hebt een hoop uit te leggen bewijze van spreken, want god weet toch wel wat je uitvreet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk dat als er een god bestaat hij zich sowieso weinig aantrekt of je nu uit zijn naam hebt gedood of uit naam van de vrede, of uit zogenaamde zelfverdediging, of om democratie te brengen of van welke smoes dan ook. Denk je niet?
Joh, is dat zo? Ken jij Allah? misschien hebben die 'terroristen' wel gelijk en krijg je een harem maagden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef JohnDope het volgende:
Precies, als israel stopt gaat de Hezbollah gewoon door, de vernietiging van Israel is hun bestaansrecht zo'n beetje.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hezbollah is enkel uit op de vernietiging van de staat Israël. Niets meer of minder.
Waarom raketten op het noorden van Israël blijven afvuren terwijl ze zich hebben teruggetrokken uit Libanon? Klopt toch niet hè?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Dan heb jij Jozua 8 vers 1 tot 29 nog nooit gelezen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:29 schreef smuJJiii het volgende:
Beide kanten moeten gewoon ophouden en betere stappen zetten want met bloedvergieten bereik je niks
...riep hij zonder gehinderd te worden door enige kennis van zake.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hezbollah is enkel uit op de vernietiging van de staat Israël. Niets meer of minder.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ken Allah niet, maar een god is of 100% positief of een god is 100% negatief een midden weg is er niet denk ik.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Joh, is dat zo? Ken jij Allah? misschien hebben die 'terroristen' wel gelijk en krijg je een harem maagden.![]()
dat zijn toch vergeldingsactiesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:30 schreef schatje het volgende:
[..]
Waarom raketten op het noorden van Israël blijven afvuren terwijl ze zich hebben teruggetrokken uit Libanon? Klopt toch niet hè?
Heeft Syrie zich terugertokken uit Libanon? Zege!....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:29 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Voor wat, dat Israel zich terug heeft getrokken uit Libanon?
Goed idee, ik ook. Moge de vrede wederkeren (wishfull thinking)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:31 schreef rutger05 het volgende:
Ik ga naar bed. Iedereen een goede nacht toegewenst. Misschien ziet het er morger weer wat beter uit.
dan kunnen we ook zeggen dat Israel uit is op Kinderen en burgersquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:30 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Precies, als israel stopt gaat de Hezbollah gewoon door, de vernietiging van Israel is hun bestaansrecht zo'n beetje.
De Libanezen hebben ze ze een paar maanden geleden eigenhandig weggejaagd.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:32 schreef Hobiedobie het volgende:
Heeft Syrie zich terugertokken uit Libanon? Zege!....![]()
Truste!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:31 schreef rutger05 het volgende:
Ik ga naar bed. Iedereen een goede nacht toegewenst. Misschien ziet het er morger weer wat beter uit.
Vergelding van wat? Dat ze niks meer in dat deel bezetten?quote:
weltrustenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:31 schreef rutger05 het volgende:
Ik denk dat er in mijn bijbel gewoon een gebod teveel staat. Volgens mij hebben anderen maar 9 geboden, of minder.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
je mag best iemand koud maken, maar dan moet er een hele goede reden voor zijn,
jah helaas zien mensen raketten op Libaneze burgers als een vergeldingactiequote:
Staat dat in een handvest van de staat Israel??quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dan kunnen we ook zeggen dat Israel uit is op Kinderen en burgers
Hey Meki, geen vreemde dranjkjes drinken, mkay....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dan kunnen we ook zeggen dat Israel uit is op Kinderen en burgers
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Het wordt hoogst tijd na veertig jaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef schatje het volgende:
Gaza strook idem dito verhaal. Als Israël zich volledig terugtrekt uit de Westelijke Jordaanoever gaan de raketaanaanvallen ook gewoon door. Die kans is groot.
Voor wat dan? Moet Israël het maar gewoon pikken dat haar burgers het doelwit worden van raketaanvallen?quote:
nederzettingen liggen dan alsnog in Palestijnse landquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef schatje het volgende:
Gaza strook idem dito verhaal. Als Israël zich volledig terugtrekt uit de Westelijke Jordaanoever gaan de raketaanaanvallen ook gewoon door. Die kans is groot.
Ja dat wekt mijn sympathie ook voor Israel in deze kwestie. Lang heb ik ze veroordeeld vanwege hun agressieve politiek jegens de Palestijen maar ik ben het verhaal nu toch evenwichtiger gaan zien. Israel is zeker niet de agressor.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef schatje het volgende:
Moet Libanon dan pikken dat er 230 burgers zijn omgekomen van Israelische leger ??quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:35 schreef schatje het volgende:
[..]
Voor wat dan? Moet Israël het maar gewoon pikken dat haar burgers het doelwit worden van raketaanvallen?
Ja, dan komt de vrede vanzelf wel......quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:33 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Truste!
Ik hoop ook dat Libanon morgenochtend geheel bezet is door Israël.
Mee eens. Tegelijkertijd dienen alle partijen de staat Israël te erkennen en het geweld af te zweren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Het wordt hoogst tijd na veertig jaar.
Deed Libanon maar eens wat, dan hadden ze niet zo onder het juk van de Hezbollah gezeten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Moet Libanon dan pikken dat er 230 burgers zijn omgekomen van Israelische leger ??
natuurlijk wel we zien het beelden op tv we zien de foto´s we zien alles wat er gebeurtquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Staat dat in een handvest van de staat Israel??
Nee he, dus kan je dat niet zeggen.
Ik heb over de situatie die er vooraf ging. Dus nogmaals mijn vraag, voor wat dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Moet Libanon dan pikken dat er 230 burgers zijn omgekomen van Israelische leger ??
En ik zal roze slippers dragen enz enzquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:37 schreef schatje het volgende:
[..]
Mee eens. Tegelijkertijd dienen alle partijen de staat Israël te erkennen en het geweld af te zweren.
Het zou voor je pleiten als je zou doorzien dat Hezbollah de Libanezen als menselijk schild gebruikt. Hezbollah is niet voor niets bijna in het centrum van Beiroet gaan zitten, daar wonen veel mensen zodat bij een aanval ook altijd veel burgerslachtoffers zullen vallen. Dat brengt Israel sneller in politieke moeilijkheden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:36 schreef Meki het volgende:
Ze hebben zich destijds ook uit Libanon teruggetrokken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Het wordt hoogst tijd na veertig jaar.
Leuk. Ze zullen je vast beeldig staan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:38 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
En ik zal roze slippers dragen enz enz
Laat maar een een screenshot zien waarin de staat Israel verklaard dat zij uitzijn op de vernietiging van de omliggende arabische natiesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:38 schreef Meki het volgende:
[..]
natuurlijk wel we zien het beelden op tv we zien de foto´s we zien alles wat er gebeurt
en tot nu toe hebben we enkel dode burgers gezien waar of niet waar.
tot nu toe zijn er Libaneze kinderen en vrouwen en baby´s de slachtoffers geworden niet hezbollah die lacht Israel vierkant uit
jep voor die 400 kinderen die gegijzeld worden in Israelische kampenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:38 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb over de situatie die er vooraf ging. Dus nogmaals mijn vraag, voor wat dan?
Dit gaat echt niet werken, vanwege de haat....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:38 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
En ik zal roze slippers dragen enz enz
Wij zouden er samen, ondanks onze verschillende visies over oorzaken, wel uitkomen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:37 schreef schatje het volgende:
[..]
Mee eens. Tegelijkertijd dienen alle partijen de staat Israël te erkennen en het geweld af te zweren.
Joh, hippie....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wij zouden er samen, ondanks onze verschillende visies over oorzaken, wel uitkomen.
daar heb ik het niet overquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Laat maar een een screenshot zien waarin de staat Israel verklaard dat zij uitzijn op de vernietiging van de omliggende arabische naties
Jaja, de kinderen die worden gebruikt om aanslagen te plegen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:39 schreef Meki het volgende:
[..]
jep voor die 400 kinderen die gegijzeld worden in Israelische kampen
dat heb ik eerder gezegd dat het daarmee begon
dat heb je inderdaad in 180 van je 200 posts gisteren al gezegdquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:39 schreef Meki het volgende:
[..]
jep voor die 400 kinderen die gegijzeld worden in Israelische kampen
dat heb ik eerder gezegd dat het daarmee begon
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het zou voor je pleiten als je zou doorzien dat Hezbollah de Libanezen als menselijk schild gebruikt. Hezbollah is niet voor niets bijna in het centrum van Beiroet gaan zitten, daar wonen veel mensen zodat bij een aanval ook altijd veel burgerslachtoffers zullen vallen. Dat brengt Israel sneller in politieke moeilijkheden.
Dat gaat niet lukken, en niets wat je er aan kuint veranderen...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:41 schreef Meki het volgende:
[..]
daar heb ik het niet over
ik heb het over dat Israel erop uit is om zoveel burgers te maken om in ranglijst te staan met zoveel doden maken.
de screenshot is de TV daar zien we de dode kinderen vrouwen etc.
Israel wilt vrede leven met zijn buren en intussen maken ze burgers dood
Dit omdat bepaalde organisaties de Israelies niet met rust laten en liefst dood zien.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel wilt vrede leven met zijn buren en intussen maken ze burgers dood
nee onzin . het zijn pas jonge kinderen . Hamas wilt die kinderen enkel alleen vrij hebben omdat ze mishandelt worden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:41 schreef schatje het volgende:
[..]
Jaja, de kinderen die worden gebruikt om aanslagen te plegen.
Ja zo kan je alles relativeren, maar in een oud boekbeschrijven dat wij mensen straks een merkteken van het wilde beest moeten dragen waar in het getal 666 staat en dat wij zonder dat merkteken niet kunnen kopen of verkopen, dus dat wij zonder chippie straks niks meer kunnen kopen of verkopen (op internet) .quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:27 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar zo gaat het dan: eerst leest men de Bijbel, dan wacht men totdat er iets zich voordoet dat in verband kan worden gebracht met dit boek. Dan verkondigt men dat de Bijbel dit ermee bedoeld heeft. Komop, er gebeurt zoveel in deze wereld elke dag, het is de reden dat we er zijn (evolutie), dan valt er altijd weleens een puzzelstukje uit.
Klopt, ik ben redelijk anti-geweld.quote:
geeft dat de recht van Israel om zoveel burgers de dood in te jagenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dit omdat bepaalde organisaties de Israelies niet met rust laten en liefst dood zien.
Het nederlandse leger zou precies hetzelfde doen in zo'n situatie, om nog maar te zwijgen van de fransen of brittenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:42 schreef Meki het volgende:
[..]
jah en als een westerse land zou dat niet doen.
Ik zie Nederland niet zomaar burgers vermoorden
dat zou een westerse land niet doen
dat zijn goede guerilla technieken, daarom zal Israel ze ook niet verslaan. Als je geen fantsoenlijk leger hebt zoals Israel dan zul je de vijand op een andere manier moeten bestrijden. oa door je tussen de burgerbevolking te begeven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het zou voor je pleiten als je zou doorzien dat Hezbollah de Libanezen als menselijk schild gebruikt. Hezbollah is niet voor niets bijna in het centrum van Beiroet gaan zitten, daar wonen veel mensen zodat bij een aanval ook altijd veel burgerslachtoffers zullen vallen. Dat brengt Israel sneller in politieke moeilijkheden.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:44 schreef schatje het volgende:
Meki heeft nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag waar de inwoners van noord Israël het aan verdiend hebben om bestookt te worden met raketten.
En dat antwoord zal er ook wel niet komen![]()
.
Ja, beetje bot misschien, maar ik vind niet dat Israel zich hoeft te houden aan alle conventies als de tegenpartij alle regels in de wind slaat.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:44 schreef Meki het volgende:
[..]
geeft dat de recht van Israel om zoveel burgers de dood in te jagen
hier gaat het al fout het goedkeuren van dode kinderen en dode burgers is net als goedkeuring aanslagen elders in de wereld.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:46 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja, beetje bot misschien, maar ik vind niet dat Israel zich hoeft te houden aan alle conventies als de tegenpartij alle regels in de wind slaat.
Ja, dat zegt die propaganda site van je. Neem dan een kijkje op de site van Amnesty of HRW. Daar wordt tenminste ook gesproken over de stoute dingen die de andere partij uitspookt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:43 schreef Meki het volgende:
[..]
nee onzin . het zijn pas jonge kinderen . Hamas wilt die kinderen enkel alleen vrij hebben omdat ze mishandelt worden.
Okee, hier nog 1.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt, ik ben redelijk anti-geweld.
De meeste mensen trouwens. En diegene die ervoor zijn zijn er alleen maar voor zolang het een ander overkomt. Liefst ver weg.
dat weet ik allang alleen zij vermelden alleen weer geen Israelische problemenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat zegt die propaganda site van je. Neem dan een kijkje op de site van Amnsty of HRW. Daar wordt tenminste ook gesproken over de stoute dingen die de andere partij uitspoken.
Okequote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:42 schreef Meki het volgende:
jah en als een westerse land zou dat niet doen.
Ik zie Nederland niet zomaar burgers vermoorden
dat zou een westerse land niet doen
Die gedachten zijn niet echt bot . In Irak doet zich hetzelfde voor.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:46 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja, beetje bot misschien, maar ik vind niet dat Israel zich hoeft te houden aan alle conventies als de tegenpartij alle regels in de wind slaat.
Nee, ik keur hier gewoon een rechtmatige manier van oorlogsvoering goed. En niet het uitvoeren van terreurdaden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:47 schreef Meki het volgende:
[..]
hier gaat het al fout het goedkeuren van dode kinderen en dode burgers is net als goedkeuring aanslagen elders in de wereld.
Haifa is niet eens plat ze gaan voor niets naar schuilkeldersquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:48 schreef Steijn het volgende:
[..]
Okelaat zo vrij zijn de situatie wat meer bij ons in de buurt te projecteren. In Duitsland herbergt zich een radicale organisatie welke zijn hoofdkantoren voornamelijk in flatgebouwen heeft waarin ook een hoop burgers wonen. Nu beginnen ze ineens raketten af te vuren op Nederland. De Grolsch-fabriek plat, Amsterdam een puinhoop, en tumult in Den Haag. Zou Nederland van jou dan omwille van het vermijden van burgerslachtoffers het hoofdkwartier van deze radicalen niet mogen bombarderen?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, ik keur hier gewoon een rechtmatige manier van oorlogsvoering goed. En niet het uitvoeren van terreurdaden.
Dat verschil moet je toch echt even gaan doorkrijgen.
Ja want daarmee ben je zo doorgestoten tot het gespuis wat zich in Berlijn cq Beiroet ophoudt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:50 schreef Meki het volgende:
Ik zou grondtroepen inzetten
Ik heb meki in de negeermode in deze topics, werkt uitstekend en je mist niets want het is net een langspeelplaat die vast zit, die speelt ook altijd hetzelfde stukje wat er ook gebeurt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, ik keur hier gewoon een rechtmatige manier van oorlogsvoering goed. En niet het uitvoeren van terreurdaden.
Doden in het geval van oorlog is altijd onvermijdelijk ja, en daar kunnen ook kinderen bijzitten. Geen probleem mee.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:50 schreef Meki het volgende:
[..]
en die manier van jou rechtvaardigt dus doden en dode kinderen
Gingen beide aanvallen juist niet voornamelijk over de grond?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:51 schreef Incomplete het volgende:
[..]
daar hoopte saddam in de moeder aller oorlogen ook op.![]()
Geef ze dan dezelfde wapens als Israel. Ik gok dat het dan vrij snel afgelopen is met a-symetrische oorlogsvoering en of terrorisme.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En lieve, lieve Meki. Wat denk je dat de Israelische grondtroepen zouden doen? De vrouwen bloemen geven en met de kinderen gaan schommelen?quote:
Jahe!quote:
veel ( 230 ) en dat verafschuw ik zeer ten ernstequote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:53 schreef Drugshond het volgende:
Vraagje aan Meki, hoeveel onschuldige vrouwen, kinderen e.d. zijn er gedood door alle bomaanslagen in Israel uitgevoerd door PLO / Hamas / Hebollah ?
Dan krijgen we de eerder genoemde Samson optie en dan is het idd snel afgelopen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geef ze dan dezelfde wapens als Israel. Ik gok dat het dan vrij snel afgelopen is met a-symetrische oorlogsvoering en of terrorisme.
Ja, nadat luchtaanvallen en superieure tanks de weg vrijgemaakt hadden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Gingen beide aanvallen juist niet voornamelijk over de grond?
Het ''gespuis'' zit niet alleen in beiroet trouwens om het voor Meki nog wat ingewikkelder te maken. het zit verspreid over zo'n beetje alle dorpen en stadjes in het zuiden met idd ook leden in andere plaatsen van Libanon. maar vooral in het zuiden kunnen ze rekenen op steun van de bevolking, zo hebben ze bunkertjes onder huizen, op sommige plaatsen werken ze met ondergrondse tunnelsystemen. die lui zijn natuurlijk niet achterlijk om met ze allen bij elkaar te gaan zitten. heel goed georganiseerd dus.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja want daarmee ben je zo doorgestoten tot het gespuis wat zich in Berlijn cq Beiroet ophoudt.![]()
Het geweldsmonopolie hoort bij de staat te liggen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geef ze dan dezelfde wapens als Israel. Ik gok dat het dan vrij snel afgelopen is met a-symetrische oorlogsvoering en of terrorisme.
zulke antwoorden geven toch het beeld dat je eenzijdig bentquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Doden in het geval van oorlog is altijd onvermijdelijk ja, en daar kunnen ook kinderen bijzitten. Geen probleem mee.
dan worden de kinderen bespaard en de burgersquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En lieve, lieve Meki. Wat denk je dat de Israelische grondtroepen zouden doen? De vrouwen bloemen geven en met de kinderen gaan schommelen?
Hmmm, in dat geval zal je terecht komen in een situatie dat zij en dezelfde wapens hebben en een minachting voor hun eigen leven en dat van een ander.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daarom moet ten koste van alles ook voorkomen worden dat Iran een A-bom krijgt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:54 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan krijgen we de eerder genoemde Samson optie en dan is het idd snel afgelopen.
Natuurlijk!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het ''gespuis'' zit niet alleen in beiroet trouwens om het voor Meki nog wat ingewikkelder te maken. het zit verspreid over zo'n beetje alle dorpen en stadjes in het zuiden met idd ook leden in andere plaatsen van Libanon. maar vooral in het zuiden kunnen ze rekenen op steun van de bevolking, zo hebben ze bunkertjes onder huizen, op sommige plaatsen werken ze met ondergrondse tunnelsystemen. die lui zijn natuurlijk niet achterlijk om met ze allen bij elkaar te gaan zitten. heel goed georganiseerd dus.
Geloof je het zelfquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:55 schreef Meki het volgende:
[..]
dan worden de kinderen bespaard en de burgers
als er weinig burgers waren gevallen hoorde je me nietquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:56 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Je kunt Hesbollah niet bombarderen zonder burgers te bombarderen.
Slimme lui dus.
Ik weet het niet hoor. Ik hoor je eigenlijk enkel maar over de burgerslachtoffers van de Palestijnen en de Libanezen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee en ik keur in tegenstelling tot velen die kinderen de dood injuichen keur ik deze aanslagen hard af omdat er onschuldigen in voorkomen.
Keur jij de 230 burgers af - en verafschuw jij Israel hierover dat Israel 40 tot 50 kinderen heeft vermoord
De Staat verdrukt!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het geweldsmonopolie hoort bij de staat te liggen.
Goed, maar dan moet je niet zeuren over de manier waarop zij hun strijd voeren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:54 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan krijgen we de eerder genoemde Samson optie en dan is het idd snel afgelopen.
En aangezien zij dus niet als leger handelen, hoef je ze ook niet volgens de conventie van Geneve te behandelen. Werkt beide kanten op.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:56 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Je kunt Hesbollah niet bombarderen zonder burgers te bombarderen.
Slimme lui dus.
quote:
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:58 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Ik hoor je eigenlijk enkel maar over de burgerslachtoffers van de Palestijnen en de Libanezen.
Als dat geweld vind ik maar niets. Ik betreur het ten zeerste hoe dit allemaal verloopt.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:58 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb eerder gezegd ze komen niet van deze planeet
Nee, je vriendjes die zijn zo selectief dat ze alleen de boeven pakken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee omdat ik heb al gezien hoe menselijk Israel kan zijn
ik heb eerder gezegd ze komen niet van deze planeet
Al eerder gezegd, dit komt in de buurt van dehumanizatie.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:56 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
en een minachting voor hun eigen leven en dat van een ander.
Was dat maar waar!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En aangezien zij dus niet als leger handelen, hoef je ze ook niet volgens de conventie van Geneve te behandelen. Werkt beide kanten op.
He, herinner je nog die raket op een ziekenhuis?????quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb geen dode kinderen gezien van Israelische kant Jij wel ??
waarom heb ik het telkens over burgers
de laaste dagen zijn zij alleen de doelwit
ik heb ook eerder gezegd dat zij geen vriendjes zijn maar asociale terroristen die geen burgers zien als mensen daarom mogen zij Israel achter na gaan in Mars en kunnen zij het daar vechtenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, je vriendjes die zijn zo selectief dat ze alleen de boeven pakken.
Weltrusten Meki.
laat Haaretz dan Libaneze kinderen zienquote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
He, herinner je nog die raket op een ziekenhuis?????
Je kijkt te eenzijdig naar de buis mijn jong.
Ik zie de burgers ook niet als mensenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:01 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb ook eerder gezegd dat zij geen vriendjes zijn maar asociale terroristen die geen burgers zien als mensen daarom mogen zij Israel achter na gaan in Mars en kunnen zij het daar vechten
Nee, komt eerder in de buurt van het vergelijken met de Kamikaze piloten, die daar ook heel erg sterk in waren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Al eerder gezegd, dit komt in de buurt van dehumanizatie.
je bent zelf een burgerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:03 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ik zie de burgers ook niet als mensen
Die liepen of waren in de buurt van opstootjes. Kinderen horen thuis te zitten en niet op straat waar geschoten kan worden. Geeft niks, maar omgekeerd kan ik er geen traan om laten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:54 schreef Meki het volgende:
- hoeveel kinderen heeft Israel vermoord in palestina
800
Nee, dat klopt, maar dat bedoel ik met eenzijdig lieve, lieve meki.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:02 schreef Meki het volgende:
[..]
laat Haaretz dan Libaneze kinderen zien
ff kijken www.haaretz.com
Met een blaadje sla en een kwakje mayonaise als heel lekker.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:04 schreef Meki het volgende:
[..]
je bent zelf een burger
hoe zie je het dan
Ja, en nou is de kunst om als objectief persoon meerdere bronnen te raadp[egen om dan zelf een oordeel te vormen,quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:05 schreef Meki het volgende:
Haaretz vermeldt alleen hoe erg Hezbollah is
Bush is pas eenzijdig na zijn woorden tegen Blairquote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar dat bedoel ik met eenzijdig lieve, lieve meki.
Bush supercool man, hij wordt mijn rolemodel in mijn politiekcorrecte leven, als mensen ooit nog is commentaar hebben op mijn taal gebruik, dan refereer ik linea recta naar Bush, hij praat ook bruut.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Bush is pas eenzijdig na zijn woorden tegen Blair
ook hij is niet van deze planeet
en daar zie ik geen dode Libaneze burgers staanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja, en nou is de kunst om als objectief persoon meerdere bronnen te raadp[egen om dan zelf een oordeel te vormen,
Leuk cirkeltjes draaien.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, komt eerder in de buurt van het vergelijken met de Kamikaze piloten, die daar ook heel erg sterk in waren.
Maar als je het anders wilt noemen, mijn best, jouw feestje.
Nou ben ik geen Bush fan, integendeel zelfs, maar ik vond het juist verbazingwekkend dat hij juist zo'n heldere uitspraak had.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Bush is pas eenzijdig na zijn woorden tegen Blair
ook hij is niet van deze planeet
En wie zouden er dan mogen worden uitgemoord in mijn optiek volgens jou?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Leuk cirkeltjes draaien.
Waren de kamikaze ook niet een wanhoopdsdaad van het Jappanse leger toen ze feitelijk verslagen waren?
Wat jij doet is stigmatiseren. "O zij hebben geen respect voor het leven" waarmee het uitmoorden van hen gelijk moreel gerechtvaardigd is.
Sociologists and historians often view dehumanization as central to some or all types of wars. Democratic governments sometimes present "enemy" civilians or soldiers as less than human so that voters will be more likely to support a war they may otherwise consider mass murder.
http://www.answers.com/topic/dehumanization-1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |