Europa is een continent van lafaarden aan het worden. We mogen blij zijn dat Israel, uiteraard met Amerikaanse F15 en F16's, het Iraakse kernprogramma heeft gestopt. Anders hadden we nu een Saddam met een atoomwapen gehad. Een atoomwapen dat hij bovendien graag verspreid had naar zijn buurlanden. We mogen hopen dat Israel in Iran wederom (ook) onze kastanjes uit het vuur haalt.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt ook. Zolang Iran het NPV niet opzegt, maar wel doorgaat met het verrijken van uranium (voor 'vreedzame' doeleinden) is het een zaak die niet enkel de regio betreft.
Er is inmiddels wel een een atoomvoorstel van het Westen die voor de Iraanse regering een basis is voor onderhandelingen.
Ik veronderstel, dat deze issue diplomatiek opgelost gaat worden wat ook ruimte biedt om andere zaken te bespreken. Of Iran wil tijd winnen...
Daar maken de VS en Rusland zich toch ook schuldig aan? Wapens verkopen aan het Midden-Oosten.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Kaalhei het volgende:
Trouwens....enig idee wie de Iraakse Moslims voorzag van nucleaire technologie? Juistem, onze Franse vrinden die miljarden verdienen met het verkopen van wapens aan het midden-oosten.
Heeft niets met de Sharia te maken, het scheermesje over Jan met de korte achternaam daarentegen wel, en lekker rein dat we zijn. De indoctrinatie van Hirsi Magan kent geen grenzen helaas.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
lekker he, zo'n scheermesje over je clitje ofnie
Zo raar is dat niet hoorquote:
Dat de Hezbollah zulke zieke dingen wil uitvoeren, dat het als een pest vernietigd dient te worden...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
...
Maar hoe is dit relevant voor deze discussie?²
Tijdens de Koude Oorlog heeft het ook lang op scherp gestaan. Maar dat is natuurlijk een heel ander soort conflict.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:16 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet hoor![]()
(maar laten we het niet over de vrouwensituatie hebben in de islam kijkende naar zn sig)
Wie heeft hier NOVA gezien? Peres overtuigde me volledig met zijn uitleg.
1200 (!) raketten heeft of had Hezbollah op scherp staan op Israel, stel dat dat NL was, dan hadden we toch ook gereageerd?
Eh....... NLquote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Trouwens....enig idee wie de Iraakse Moslims voorzag van nucleaire technologie? Juistem, onze Franse vrinden die miljarden verdienen met het verkopen van wapens aan het midden-oosten.
Ik denk dat de Hezbollah flink is geraakt met deze aanvallen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:01 schreef Glasnosteraar het volgende:
3. en tot slot loopt deze hele onderneming volgens mij uit op een geweldige zeperd, die lui van hezbollah hebben dolle pret, en zijn vrijwel ongrijpbaar. Guerilla is wat ze willen, en wat ze vervolgens ook nog eens krijgen van de Israeli's.
And Lo, Hezbollah did praise The Lord!
Dat gebouw in Alkmaar of zo toch? Waar ze gewoon in een archiefkast lagen, mogelijk bij wijze van spreken?quote:
Ja, maar we hebben het hier over raketten van Hezbollah, niet een staat waarmee te overleggen valt op redelijke toon.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:17 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Tijdens de Koude Oorlog heeft het ook lang op scherp gestaan. Maar dat is natuurlijk een heel ander soort conflict.
Ja, en lekker boeiend.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Europa is een continent van lafaarden aan het worden. We mogen blij zijn dat Israel, uiteraard met Amerikaanse F15 en F16's, het Iraakse kernprogramma heeft gestopt. Anders hadden we nu een Saddam met een atoomwapen gehad. Een atoomwapen dat hij bovendien graag verspreid had naar zijn buurwapens. We mogen hopen dat Israel in Iran wederom (ook) onze kastanjes uit het vuur haalt.
Dat is te makkelijk, ik snap niet dat je daar een trollende wegwuivende post voor moet plaatsen met een provocerende foto. Dat is toch geen manier om een behoorlijk debat te realiseren?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat de Hezbollah zulke zieke dingen wil uitvoeren, dat het als een pest vernietigd dient te worden...
Is het eigenlijk bekend waar die raketten staan? Zo ja, waarom zijn niet alle aanvallen daarop gericht, voordat Israël andere doelen bombardeerd?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, maar we hebben het hier over raketten van Hezbollah, niet een staat waarmee te overleggen valt op redelijke toon.
Die raketten kwamen dan ook in eerste instantie van Hezbollah en Hamaz.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Je kunt dat volkomen normaal vinden, maar normaal gesproken vliegen er echt niet direct raketten rond als zodra er twee soldaten door een terroristische organisatie uit een naburig land worden ontvoerd. Om maar niet te spreken van de talloze kidnappings van Palestijnen en Libanezen door Israël... Oh ja, maar dat zijn ontvoeringen in het velang van de staatsveiligheid, natuurlijk.
Ik zou als ik jou was me eerst maar eens gaan verdiepen in het ontstaan van Israel en de rol van de VS hierin, deze was namelijk toen helemaal niet voor de oprichting van de staat Israel.quote:tsja, dit gaat uiteindelijk, zoals altijd, weer terugvoeren op de fundamentele discussie of het terecht is dat er een Joodse staat gevestigd is onder toezicht van de Britten en de Amerikanen, maar 'het niet kunnen toestaan dat er Israëlische staatsburgers of soldaten ontvoerd worden" is natuurlijk gelijk te schaken aan "wij staan hier geen joden op ons grondgebied toe".... Het is de verklaring, maar niet de oplossing van het probleem.
Almelo, 20 km van mijn huis vandaanquote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Dat gebouw in Alkmaar of zo toch? Waar ze gewoon in een archiefkast lagen, mogelijk bij wijze van spreken?
Pakistan, Urenco, spionage.quote:
Daar zijn de aanvallen op gericht. De installaties zijn echter mobiel. Staan gewoon in een burger garage en worden voor het afvuren even de straat op gereden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Is het eigenlijk bekend waar die raketten staan? Zo ja, waarom zijn niet alle aanvallen daarop gericht, voordat Israël andere doelen bombardeerd?
Oh, ik zit hier niet te posten als mascotte van Hezbollah. Voor mijn part heffen ze zich eergisteren op, maar het is een illusie te denken dat Israël dat wel even gaat bewerkstelligen met geavanceerd wapentuig. Zolang de Israëlische onderdrukking van een heel volk blijft bestaan, blijft de Arabische onvrede bestaan. Daarmee blijft elk initiatief tot een vredesproces onmogelijk. En motieven raak je niet met precisie-bombardementen.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:47 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou, daar maakt Hezbollah anders geen geheim van hoor: hun doelstelling is zeer duidelijk: het compleet vernietigen van de Israelische staat, het uitmoorden van iedere jood daar en het stichten van een Palestina gebaseerd op de Shaira. Dat is hun (openbaar bekende) doelstelling, en ze zijn er nog trots op ook. He, de "Partij van Allah" is niet zo moeilijk hoor.
Ik wist dat het met Al begon, tijd geleden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Almelo, 20 km van mijn huis vandaan![]()
Gejat door die Pakistaanse geleerde, uiteindelijk verder verhandelt met N-Korea en Iran.
Ow, vandaar. Ik wist niet eens dat ze zo klein konden zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Daar zijn de aanvallen op gericht. De installaties zijn echter mobiel. Staan gewoon in een burger garage en worden voor het afvuren even de straat op gereden.
Tot Iran een kernwapen heeft en haar rakettechnologie gebruikt. Dan kunnen ze tenminste de ongelovigen in Rome, om maar iets te noemen, uitschakelen. Maar goed, wij hebben idd nog nergens last van.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Ja, en lekker boeiend.
Twee groepen willen elkaar de hersens inslaan aldaar (ja, het is echt ver weg) en wij zouden er een probleem mee moeten hebben?
Niet dus.
Knallen, jongens, ruimt lekker op.
Stelletje malloten.....
Redelijk verhaal hoor, maar jammer dat deze gast de boodschap niet helemaal doorkrijgt. Als Libanon deze onzin niet wil dan moeten ze niet een partij als Hezbollah zijn gang laten gaan en er zeker niet op gaan stemmen. Wat er nu gebeurt is namelijk een direct resultaat hiervan. In dat perspectief is het een nogal slap verhaal dus.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:11 schreef Glasnosteraar het volgende:
Goed verhaal van een Libanees:
http://cedarsawakening.blogspot.com/2006/07/99-red-balloons.html
Daar staat de artillerie op.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Is het eigenlijk bekend waar die raketten staan? Zo ja, waarom zijn niet alle aanvallen daarop gericht, voordat Israël andere doelen bombardeerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |