Presteren wordt al gauw door jaloerse mensen gezien als arrogantiequote:
Dan zullen sommige moslims daar wel wat van meegekregen hebben, aangezien de 'profeet' Mohammed in de 7e eeuw de islam heeft gesticht op de fundamenten van de Joodse religie.quote:
En de Tempelberg dan?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.quote:
Dat bedoel ik. En is het niet zo dat de joden wel heel erg graag die berg terug willen hebben om er zo weer Joods heilig grond van te maken? En gaan moslims deze joden dan helpen daarmee?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.
10 jaar geleden was er ook minder aandacht voor het M-O en keken we ook voornamelijk naar gebeurtenissen in het westen en dan voornamelijk naar de zeer goed presterende economie. Godsdienstfanatisme in de "westerse wereld" bestaat ook nauwelijks. Zelfs de aanslagen op Amerikaanse ambasades in Afrika en de aanslag op de USS Cole en de luchtaanvallen op Irak kregen toen minder (langdurig) aandacht als wat deze nu zouden krijgen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:58 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, ik blijf het verbluffend vinden, had 10 jaar terug nog het idee dat we van godsdienstfanatisme helemaal af waren![]()
nou de beeld geeft wat anders aanquote:Op maandag 17 juli 2006 23:17 schreef Roi het volgende:
[..]
Ik denk dat de Hezbollah flink is geraakt met deze aanvallen.
In het geval van een NAVO operatie draag je gewoon je baret van je dienstwapen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af denk ik. Zou NATO kunnen worden.
Maar goed, ik was dienstplichtig dus veel zullen ze niet aan me hebben.![]()
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/israel/doctrine.htmquote:The State of Israel has always had a single defense goal - to ensure the existence of Israel and the security of its citizens. Israel is tiny (smaller than New Jersey) when compared to its Arab neighbors. More pointedly, it lacks strategic depth. A hostile fighter could fly across all of Israel (40 nautical miles wide from the Jordan River to the Mediterranean Sea) within four minutes, while traveling at "only" subsonic speed. Israel is unable to field a large standing force compared with those it faces and must rely on its reserves. Israel's small population also increases its sensitivity to civilian and military losses. To make up for quantitative disadvantages, Israel maintains as large a qualitative lead as possible. The IDF makes up for its lack of size by superior maneuverability and firepower, and by relying on intelligence.
Israeli national security strategy is founded on the premise that Israel cannot afford to lose a single war. Because the best way to avoid losing a war is to not fight it in the first place, Israeli strategy begins with the maintenance of a credible deterrent posture, which includes the willingness to carry out preemptive strikes. Should deterrence fail, Israel would seek to prevent escalation, and determine the outcome of war quickly and decisively. Since it lacks strategic depth, Israel must prevent the enemy from entering its territory, and must try to quickly transfer the battle to enemy territory.
Volgens mij zijn er al moslims in dienst bij het Israëlische leger.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:02 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. En is het niet zo dat de joden wel heel erg graag die berg terug willen hebben om er zo weer Joods heilig grond van te maken? En gaan moslims deze joden dan helpen daarmee?
Nou ja het was '94 bij de verbindingsdienst. Maar goed, ik maak me er niet druk over, laat de VS het maar opknappen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
In het geval van een NAVO operatie draag je gewoon je baret van je dienstwapen.
En 10 jaar geleden ben je vrijwillig gegaan, dus zullen ze zeker jou in de bakken hebben staan onder het kopje "Zeer oproepbaar"
Ja, de Thora bestond al honderden jaren en Jeruzalem was al een religieuze stad voor Joden en Christenen. Toen dacht Mohammed, laat ik eens voor doen komen dat ik in een droom naar Jeruzalem vloog, dan pakken we dat ook lekker inquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.
Wat betreft de Tempelberg heb ik een diep respect voor de tolerantie van de Israelis. Toen het in Jordaanse handen was mochten Joden niet bidden bij hun meest heilige plaats, nu het in Joodse handen is mogen de Islamieten vrij hun religie beleiden op de plaats waar ooit de Joodse tempel stond.quote:
Goede zaak, meer stimulans voor andere energiemiddelen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
Kijk uit Als Israel nog meer burgers doodt dan zal er een oliecrisis komen
Jaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef Meki het volgende:
Kijk uit Als Israel nog meer burgers doodt dan zal er een oliecrisis komen
"heilige grond"quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
He mede verbindelaarquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ja het was '94 bij de verbindingsdienst. Maar goed, ik maak me er niet druk over, laat de VS het maar opknappen.
Tuurlijk, je hebt veel Israelische moslims.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al moslims in dienst bij het Israëlische leger.
Vooralsnog zie ik vaker of beter vooral Israeliers of mensen uit de joodse gemeenschap verkondigen dat hun oorlog die van het westen is. Of dat de spanningen tussen Israel en Iran een probleem van het westen is. Kortom, dat het westen hun problemen moet overnemen en hun oorlogen moet gaan voeren.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.
Rot. 8, gezeten in Zagreb, Knin en Banja Luka. Jij?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
He mede verbindelaarWelke rotatie of lichting was je?
zitten we nu op te wachten op een litersbedrag van 10,00 per literquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:07 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jabeide in oorlog zijnde staten dragen immers bij aan een significant deel van 's werelds olieproductie.
dit is een van de geslaagde Israelische rakettenquote:
Maar wat heeft dat bedrag te maken met het aantal slachtoffers die door Israel vallen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:09 schreef Meki het volgende:
[..]
zitten we nu op te wachten op een litersbedrag van 10,00 per liter
I stand corrected.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onzin, de eerste 2 oorlogen moest Israel het doen zonder steun van de Amerikaanse regering.
Verder had ik het over de oprichting van de staat Israel waar de VS op tegen was dat ze daarna Israel wel erkenden is wat anders, pas vanaf 1967 kreeg Israel millitaire steun van de VS.
Als S.ARABIE en IRAN de olie stop zetten omdat Israel burgers vermoordt dan kan het stijgenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:11 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat bedrag te maken met het aantal slachtoffers die door Israel vallen?
Gaat de prijs met een cent omhoog bij elke 100 slachtoffers ofzo?![]()
Ik niet maar ik denk ook niet dat dat er door dit conflict er zo snel van komt. Tenzij Iran zich er mee gaat bemoeien, maar zolang de VS een redelijk gematigde koers blijft varen zie ik die niet zo snel in actie komen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:09 schreef Meki het volgende:
zitten we nu op te wachten op een litersbedrag van 10,00 per liter
Dan is er dus geen dírect verband met het aantal slachtoffers, wel dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Als S.ARABIE en IRAN de olie stop zetten omdat Israel burgers vermoordt dan kan het stijgen
alleen door zulke dreiging zal Israel zich inbinden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik niet maar ik denk ook niet dat dat er door dit conflict er zo snel van komt. Tenzij Iran zich er mee gaat bemoeien, maar zolang de VS een redelijk gematigde koers blijft varen zie ik die niet zo snel in actie komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |