abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39925202
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Technologisch op het gebied van Urban-warfare zijn ze heel ver.
Militair gezien hebben ze beschikking over veel zelfgeproduceerde of aangepaste wapens.
En het militaire budget lijkt me behoorlijk groot. (toch ff opzoeken).
Qua middelen zou ik plaatsen onder Frankrijk op de militaire ladder.
Het budget volgens wikipedia;

Military expenditures
Dollar figure $8.7 billion (FY99)
Percent of GDP 9.4% (FY99)
pi_39925208
Wordt wel leuk straks als de rest van de wereld zich er mee gaat bemoeien.
Neem als voorbeeld dat Nederland de US en Israel een handje gaat helpen.

Nederlandse moslims zitten dan met een groot probleem. Zij hebben de Nederlandse natinaliteit met als religie de islam. Als Nederland in oorlog gaat, wordt ieder van 18 jaar en ouder opgeroepen, ongeachte welke religie je hebt. Wat doet een moslim? Gaat die Israel helpen???
  maandag 17 juli 2006 @ 23:46:08 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39925256
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef DonGorgon het volgende:

Nederlandse moslims zitten dan met een groot probleem. Zij hebben de Nederlandse natinaliteit met als religie de islam. Als Nederland in oorlog gaat, wordt ieder van 18 jaar en ouder opgeroepen, ongeachte welke religie je hebt. Wat doet een moslim? Gaat die Israel helpen???
Als ze ook in Nederland een burgeroorlog willen ....

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39925317
quote:

Dat is ook meteen mijn grootste kritiek op dubbele paspoorten. Als er oorlog komt met bijvoorbeeld Marokko, kun je niet hebben dat men beide paspoorten heeft.

Ok, t zal niet zo snel gebeuren, maar toch.
pi_39925338
Zeer onwaarschijnlijk scenario mijns inziens.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39925369
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Zeer onwaarschijnlijk scenario mijns inziens.
Onwaarschijnlijk maar weldgelijk iets waar je rekening mee moet houden.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:48:42 #107
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_39925372
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het budget volgens wikipedia;

Military expenditures
Dollar figure $8.7 billion (FY99)
Percent of GDP 9.4% (FY99)
Vergelijking met frankrijk:
GDP: France 2,105,864 Million USD
France and the United Kingdom are the only significant spenders on defence: France with 2.6% of GDP, and the UK at 2.4%, according to 2003 figures from NATO.

Dus een grove schatting van 50 miljard.
Dan heeft Israël toch een stuk minder.

Ook wiki trouwens.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_39925419
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Vergelijking met frankrijk:
GDP: France 2,105,864 Million USD
France and the United Kingdom are the only significant spenders on defence: France with 2.6% of GDP, and the UK at 2.4%, according to 2003 figures from NATO.

Dus een grove schatting van 50 miljard.
Dan heeft Israël toch een stuk minder.

Ook wiki trouwens.
Ja, maar dan heb je t ook over grote landen op dit gebied. Israel is natuurlijk veel kleiner en diens vijanden veel armer en zwakker.
pi_39925427
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk maar weldgelijk iets waar je rekening mee moet houden.
Dat ze de opkomstplicht weer activeren? Nee, ik zie dat nog niet gebeuren, en zelfs dan heb je nog selectie methoden. En anders nog het krijgstucht.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39925490
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Dat ze de opkomstplicht weer activeren? Nee, ik zie dat nog niet gebeuren, en zelfs dan heb je nog selectie methoden. En anders nog het krijgstucht.
Dus gaan zij onderscheid maken? Niet moslims gaan naar het front en de moslims mogen thuis blijven?
  maandag 17 juli 2006 @ 23:51:51 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39925507
Ja zeg ik ga niet weer met een blauwe barret als schietschijf fungeren, dat heb ik 10 jaar geleden al gedaan.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:51:57 #112
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_39925512
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:49 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je t ook over grote landen op dit gebied. Israel is natuurlijk veel kleiner en diens vijanden veel armer en zwakker.
Frankrijk heeft zo'n 60 miljoen inwoners, en Israël dus 6 miljoen. Dan zou Israel naar verhouding iets meer zelfs uitgeven. Maar ondertussen klopt van de berekening geen kant meer, dus echt precies valt het niet te zeggen.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_39925554
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

Dus gaan zij onderscheid maken? Niet moslims gaan naar het front en de moslims mogen thuis blijven?
Nee hoor, maar mensen met gewetensbezwaren zullen echt niet worden gestuurd. En religieus instabiele mensen al helemaal niet.
pi_39925595
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef popolon het volgende:
Ja zeg ik ga niet weer met een blauwe barret als schietschijf fungeren, dat heb ik 10 jaar geleden al gedaan.

Je wordt voor een UN functie sowieso niet uit je klein/groot verlof getrokken.
pi_39925622
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee hoor, maar mensen met gewetensbezwaren zullen echt niet worden gestuurd. En religieus instabiele mensen al helemaal niet.
Dan zullen er geen moslims worden gestuurd. Zij zijn zo verdedigend ingesteld wat betreft de islam, dat je dat best religieus instabiel mag noemen.

Ok, niet alle moslims zijn zo. Maar wel het meerendeel
pi_39925674
quote:

Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 17 juli 2006 @ 23:57:27 #117
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39925715
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.
[edit] Generalisatie en uitermate domme en rascistisch opmerking imho

[ Bericht 28% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 18-07-2006 00:01:32 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_39925732
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:32 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Ongelukkig geformuleerd: De oprichting onder de Britten (Balfour) en de daaropvolgende onvoorwaardelijke militaire steun door de VS, zonder wiens ingrijpen het voortbestaan van de natie er gedurende 1948 - NU (waarschijnlijk) heel anders uitgezien had.
Onzin, de eerste 2 oorlogen moest Israel het doen zonder steun van de Amerikaanse regering.
Verder had ik het over de oprichting van de staat Israel waar de VS op tegen was dat ze daarna Israel wel erkenden is wat anders, pas vanaf 1967 kreeg Israel millitaire steun van de VS.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:57:57 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39925745
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Je wordt voor een UN functie sowieso niet uit je klein/groot verlof getrokken.
Hangt van de situatie af denk ik. Zou NATO kunnen worden.

Maar goed, ik was dienstplichtig dus veel zullen ze niet aan me hebben.
pi_39925748
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

Dan zullen er geen moslims worden gestuurd. Zij zijn zo verdedigend ingesteld wat betreft de islam, dat je dat best religieus instabiel mag noemen.

Ok, niet alle moslims zijn zo. Maar wel het meerendeel
Ja, ik blijf het verbluffend vinden, had 10 jaar terug nog het idee dat we van godsdienstfanatisme helemaal af waren
pi_39925788
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Presteren wordt al gauw door jaloerse mensen gezien als arrogantie

[ Bericht 29% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 18-07-2006 00:01:54 ]
pi_39925797
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dan zullen sommige moslims daar wel wat van meegekregen hebben, aangezien de 'profeet' Mohammed in de 7e eeuw de islam heeft gesticht op de fundamenten van de Joodse religie.

[ Bericht 28% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 18-07-2006 00:02:06 ]
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_39925818
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]

En de Tempelberg dan?
pi_39925907
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:59 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

En de Tempelberg dan?
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.
pi_39925947
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.
Dat bedoel ik. En is het niet zo dat de joden wel heel erg graag die berg terug willen hebben om er zo weer Joods heilig grond van te maken? En gaan moslims deze joden dan helpen daarmee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')