Het budget volgens wikipedia;quote:Op maandag 17 juli 2006 23:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Technologisch op het gebied van Urban-warfare zijn ze heel ver.
Militair gezien hebben ze beschikking over veel zelfgeproduceerde of aangepaste wapens.
En het militaire budget lijkt me behoorlijk groot. (toch ff opzoeken).
Qua middelen zou ik plaatsen onder Frankrijk op de militaire ladder.
Als ze ook in Nederland een burgeroorlog willen ....quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef DonGorgon het volgende:
Wordt wel leuk straks als de rest van de wereld zich er mee gaat bemoeien.
Neem als voorbeeld dat Nederland de US en Israel een handje gaat helpen.
Nederlandse moslims zitten dan met een groot probleem. Zij hebben de Nederlandse natinaliteit met als religie de islam. Als Nederland in oorlog gaat, wordt ieder van 18 jaar en ouder opgeroepen, ongeachte welke religie je hebt. Wat doet een moslim? Gaat die Israel helpen???
Dat is ook meteen mijn grootste kritiek op dubbele paspoorten. Als er oorlog komt met bijvoorbeeld Marokko, kun je niet hebben dat men beide paspoorten heeft.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef DonGorgon het volgende:
Nederlandse moslims zitten dan met een groot probleem. Zij hebben de Nederlandse natinaliteit met als religie de islam. Als Nederland in oorlog gaat, wordt ieder van 18 jaar en ouder opgeroepen, ongeachte welke religie je hebt. Wat doet een moslim? Gaat die Israel helpen???
Onwaarschijnlijk maar weldgelijk iets waar je rekening mee moet houden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Zeer onwaarschijnlijk scenario mijns inziens.
Vergelijking met frankrijk:quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het budget volgens wikipedia;
Military expenditures
Dollar figure $8.7 billion (FY99)
Percent of GDP 9.4% (FY99)
Ja, maar dan heb je t ook over grote landen op dit gebied. Israel is natuurlijk veel kleiner en diens vijanden veel armer en zwakker.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Vergelijking met frankrijk:
GDP: France 2,105,864 Million USD
France and the United Kingdom are the only significant spenders on defence: France with 2.6% of GDP, and the UK at 2.4%, according to 2003 figures from NATO.
Dus een grove schatting van 50 miljard.
Dan heeft Israël toch een stuk minder.
Ook wiki trouwens.
Dat ze de opkomstplicht weer activeren? Nee, ik zie dat nog niet gebeuren, en zelfs dan heb je nog selectie methoden. En anders nog het krijgstucht.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk maar weldgelijk iets waar je rekening mee moet houden.
Dus gaan zij onderscheid maken? Niet moslims gaan naar het front en de moslims mogen thuis blijven?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat ze de opkomstplicht weer activeren? Nee, ik zie dat nog niet gebeuren, en zelfs dan heb je nog selectie methoden. En anders nog het krijgstucht.
Frankrijk heeft zo'n 60 miljoen inwoners, en Israël dus 6 miljoen. Dan zou Israel naar verhouding iets meer zelfs uitgeven. Maar ondertussen klopt van de berekening geen kant meer, dus echt precies valt het niet te zeggen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:49 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je t ook over grote landen op dit gebied. Israel is natuurlijk veel kleiner en diens vijanden veel armer en zwakker.
Nee hoor, maar mensen met gewetensbezwaren zullen echt niet worden gestuurd. En religieus instabiele mensen al helemaal niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Dus gaan zij onderscheid maken? Niet moslims gaan naar het front en de moslims mogen thuis blijven?
Je wordt voor een UN functie sowieso niet uit je klein/groot verlof getrokken.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef popolon het volgende:
Ja zeg ik ga niet weer met een blauwe barret als schietschijf fungeren, dat heb ik 10 jaar geleden al gedaan.
Dan zullen er geen moslims worden gestuurd. Zij zijn zo verdedigend ingesteld wat betreft de islam, dat je dat best religieus instabiel mag noemen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee hoor, maar mensen met gewetensbezwaren zullen echt niet worden gestuurd. En religieus instabiele mensen al helemaal niet.
Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef DonGorgon het volgende:
[edit] Generalisatie en uitermate domme en rascistisch opmerking imhoquote:Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.
Onzin, de eerste 2 oorlogen moest Israel het doen zonder steun van de Amerikaanse regering.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:32 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ongelukkig geformuleerd: De oprichting onder de Britten (Balfour) en de daaropvolgende onvoorwaardelijke militaire steun door de VS, zonder wiens ingrijpen het voortbestaan van de natie er gedurende 1948 - NU (waarschijnlijk) heel anders uitgezien had.
Hangt van de situatie af denk ik. Zou NATO kunnen worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je wordt voor een UN functie sowieso niet uit je klein/groot verlof getrokken.
Ja, ik blijf het verbluffend vinden, had 10 jaar terug nog het idee dat we van godsdienstfanatisme helemaal af warenquote:Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Dan zullen er geen moslims worden gestuurd. Zij zijn zo verdedigend ingesteld wat betreft de islam, dat je dat best religieus instabiel mag noemen.
Ok, niet alle moslims zijn zo. Maar wel het meerendeel
Presteren wordt al gauw door jaloerse mensen gezien als arrogantiequote:
Dan zullen sommige moslims daar wel wat van meegekregen hebben, aangezien de 'profeet' Mohammed in de 7e eeuw de islam heeft gesticht op de fundamenten van de Joodse religie.quote:
En de Tempelberg dan?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Israël heeft geen confict met moslims wereldwijd. Natuurlijk is het wel zo dat extremistische moslims dat er graag van willen maken.
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.quote:
Dat bedoel ik. En is het niet zo dat de joden wel heel erg graag die berg terug willen hebben om er zo weer Joods heilig grond van te maken? En gaan moslims deze joden dan helpen daarmee?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoeft op zich geen conflict op te leveren. Wel is het zo dat de islam de joodse heilige grond tot heilige grond van de islam heeft gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |