abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2006 @ 22:07:24 #251
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39921171
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ach, ik geef Israel groot gelijk. Uiteindelijk willen de groeperingen als Hezbollah toch geen vrede met Israel. Dus dan maar zo.
Ik zou ook geen vrede willen hebben met inbrekers, zelfs al zouden ze mijn huis verlaten zou ik ze voortaan met een vernietigende blik aankijken. In het gunstigste geval zou ik ze vriendelijk willen verzoeken mijn pand te verlaten, in het normale menselijke geval zou ik ze het huis uit trappen en mogen ze blij zijn als ik geen aangifte doe.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 17 juli 2006 @ 22:07:36 #252
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39921175
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:05 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Waar basseer je je cijfers op? Er zijn 100de Hezbollah strijders omgekomen. Er zijn alleen al tientalle filmpjes naar buiten gekomen waarop je ziet hoe Hezbollah raketlanceer installatie's opgeblazen worden.
NRC van vandaag. De cijfers zullen inmiddels alweer flink opgelopen zijn. Het was in ieder geval in reactie op een post van Klez.
quote:
Sinds het begin van de oorlogshandelingen zes dagen geleden is het dodental in Libanon opgelopen tot 176, op 13 na allemaal burgers. Aan Israëlische zijde is het dodental opgelopen tot 24, onder wie 12 burgers.

http://www.nrc.nl/buitenland/article389945.ece
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:07:46 #253
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_39921182
De mensen die hier constructieve bijdrages leverden worden steeds meer afgeschrikt door het bedroevende niveau van deze thread ben ik bang.

Jammer voor de mensen die wat verder dan het VMBO gekomen zijn.

Dikke doei dan maar
pi_39921212
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:03 schreef Meki het volgende:

[..]

wat een kijk heb jij op een probleem zo keur je automatisch de aanvallen op Libaneze kant gelijk goed
Zo dan, eerst even een dubbele gin tonic wegtikken en dan opnieuw lezen.

Maar ik betreur dat er veel libanezen nu slachtoffer worden aan een stel ( buitenlandse ) geloofsfanatici.

En dat Israel nu een paar speldeprikken geeft vind ik zelf nog heel knap, ze hadden ook gewoon binnen kunnen walsen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39921215
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:07 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Waar basseer jij dat op?
Als het IDF 25% van alle Hezbollah raketlanceer installatie's heeft uitgeschakeld, en Hezbollah heeft 10.000 stuks. Dan zijn er makkelijk een paar 100 extremisten mee de lucht in gevlogen.

Daarbij ook nog eens bunkers, wapenopslagplaatsen, kantoren, trainingscentra etc etc
pi_39921223
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:07 schreef Abe_Lenstra het volgende:
De mensen die hier constructieve bijdrages leverden worden steeds meer afgeschrikt door het bedroevende niveau van deze thread ben ik bang.

Jammer voor de mensen die wat verder dan het VMBO gekomen zijn.

Dikke doei dan maar
Het ging anders hartstikke goed totdat meki terug kwam van zijn werk.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:08:52 #257
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39921227
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:05 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hoewel sommige inslagen natuurlijk niet hetzelfde veroorzaken zoals die bommen en raketten van Israel. Beide raketten slaan in op een station of flatgebouw, maar die raketten van de Hezbollah zijn wel van een iets ander kaliber dan die raketten van Israel.
Oh ja, daarmee komen de percentages geheel anders te liggen.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:09:37 #258
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39921251
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:08 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Als het IDF 25% van alle Hezbollah raketlanceer installatie's heeft uitgeschakeld,
Dus als het IDF nieuws naar buiten brengt neem jij dat voor waarheid aan maar als Hezbollah dat doet is het een leugen?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39921271
[edit] Niet doen, pak een koude douche ofzo. Laatste keer dat ik je hier moet editten.

[ Bericht 84% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 17-07-2006 22:13:00 ]
Beiroet: de gekste!
pi_39921276
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:08 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Zo dan, eerst even een dubbele gin tonic wegtikken en dan opnieuw lezen.

Maar ik betreur dat er veel libanezen nu slachtoffer worden aan een stel ( buitenlandse ) geloofsfanatici.

En dat Israel nu een paar speldeprikken geeft vind ik zelf nog heel knap, ze hadden ook gewoon binnen kunnen walsen.
betreuren vind ik te laks
veroordelen en afschuwen zou beter zijn
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39921282
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:05 schreef Meki het volgende:

[..]

alleen met wapens
Mooi, dus hoe kan jij ze onderscheiden van burgers als ze overhoop zijn geblazen?

Dat lukt je dus niet altijd he, dus zeggen die beelden ook geen malle moer.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39921303
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:09 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dus als het IDF nieuws naar buiten brengt neem jij dat voor waarheid aan maar als Hezbollah dat doet is het een leugen?
Waar ergens keur ik Hezbollah nieuws af? Het is naief dat jullie het Hezbollah nieuws geloven dat er alleen maar burgers omkomen in Libanon.
pi_39921305
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Oh ja, daarmee komen de percentages geheel anders te liggen.
De handeling is immers hetzelfde, een raket lukraak wegschieten naar Haifa of naar Meki zijn mening een raket richten op een Libanees appartement. Echter raken die raketten van de Hizbollah de helft onderweg al kwijt van armoede en is het materiaal van Israel wel in orde. Die raketten zullen denk ik iets meer vernietiging veroorzaken.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:11:28 #264
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39921306
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:03 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Tuurlijk, laten we speculatie en jouw vermoedens van een inhumane volksaard vooral inzet van discussie maken.

Wel even blijven kijken naar de feiten. Israël bracht tot nu toe, in dit conflict, nagenoeg 90% onschuldige burgers om, Hezbollah 50% - Hou dat even in het in het achterhoofd als je dit soort uitspraken doet, dat houdt de discussie wat zuiverder.
Nee, dat is helemaal niet zuiver.
Een terroristenclub veroorzaakt met een aanval op een ander land een tegenactie van dat land, waarbij onschuldige slachtoffers vallen. De terroristenclub is dus verantwoordelijk.

Daar komt nog bij dat het aantal burgerslachtoffers door Israel gemaakt bij deze uitgelokte grootschalige militaire actie ontzettend laag is, in vergelijking met het aantal onschuldige slachtoffers wat gemaakt is de laatste jaren bij conflicten waar moslims bij betrokken zijn. Denk bijvoorbeeld aan Sudan. Noem jij het maar een inhumane volksaard, ik noem het religieus fanatisme waarbij het leven van een iemand die niet tot de eigen groep behoort helemaal niets waard is.
Hezbollah is niet in staat om meer slachtoffers te maken (gelukkig), Israel zou 100.000-en slachtoffers kunnen maken als het zou willen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  maandag 17 juli 2006 @ 22:14:36 #265
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39921396
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:11 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Waar ergens keur ik Hezbollah nieuws af? Het is naief dat jullie het Hezbollah nieuws geloven dat er alleen maar burgers omkomen in Libanon.
Ik geloof het nieuws van het IDF niet en ook het nieuws van Hizbollah niet in tijd van oorlog, meestal propaganda.

Jij basseerd je cijfers (100de doden aan hizbollah kant) op het nieuws dat Israel beweert 25% van hizbollah uitgeschakeld te hebben. blindelings vertrouwen blijkbaar...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 17 juli 2006 @ 22:15:32 #266
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39921428
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:34 schreef Meki het volgende:

[..]

ontkennen zal moeilijk worden

elke media en elke mens geeft Israel de schuld van de dood van burgers
Nee hoor ,
Zelfs je vrienden uit Saoudi Arabie geven Hezbollah de schuld
Trotse papa van Eden
pi_39921440
Owkee Venomsnake, jij je zin. Er zijn geen Hezbollah strijders omgekomen. Het IDF blaast natuurlijk liever burgers op
pi_39921470
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:15 schreef B4CO het volgende:

[..]

Nee hoor ,
Zelfs je vrienden uit Saoudi Arabie geven Hezbollah de schuld
sorry maar dat is een vooroordeel
pi_39921540
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:16 schreef Meki het volgende:
Mjah, die Arabieren hebben het helemaal in de gaten.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:19:13 #270
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39921572
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:15 schreef _The_General_ het volgende:
Owkee Venomsnake, jij je zin. Er zijn geen Hezbollah strijders omgekomen. Het IDF blaast natuurlijk liever burgers op

ik zeg niet dat het IDF liever burgers opblaast, ik geloof ook niet dat er honderden Hizbollah strijders dood zijn.
pi_39921578
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:11 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

heb jij een bron die 100 hezbollah strijders vermeldt

zo jah dan ben bereid dat te geloven
en aub geen Israelische propoganda maar een erkende site
pi_39921597
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:18 schreef Recovering het volgende:

[..]

Mjah, die Arabieren hebben het helemaal in de gaten.
ook een vooroordeel
  maandag 17 juli 2006 @ 22:20:07 #273
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39921601
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Misschien omdat ze geen volledige squadrons, apache's, bunkerbusters etc. en miljarden (no questions asked) aan dollars krijgen?
Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat Israël een soevereine staat is en Hezbollah apert niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_39921644
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat Israël een soevereine staat is en Hezbollah apert niet.
een staat kan nog steeds terroristisch worden en daarmee burgers treffen
pi_39921650
Meki, kap met jezelf de waarheid toeeigenen en andere meningen te bestempelen als vooroordeel, ik word er dood en doodziek van.
pi_39921680
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Meki, kap met jezelf de waarheid toeeigenen en andere meningen te bestempelen als vooroordeel, ik word er dood en doodziek van.
zij beschuldigen een groep met onzin
er mag best tegen gesproken worden dat het vooroordeel is
  maandag 17 juli 2006 @ 22:22:32 #277
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39921692
Het beruchte gesprek tussen Blair en Bush.
quote:
Leaning over the back of Mr. Bush’s chair, Mr. Blair first brought up trade discussions, as the president chewed thoughtfully on a roll.

Mr. Bush then abruptly changed the subject to the Mideast, complaining about Mr. Annan’s approach to the crisis, and for holding the view — which is shared by many of the leaders here — that Israel and Hamas and Hezbollah should halt the violence and then hash out their differences. The Americans have said that Israel would likely only stand down if Hamas and Hezbollah returned the soldiers they have kidnapped and ceased their shelling of Israeli towns.

“I don’t like the sequence of it,’’ Mr. Bush said. “His attitude is basically ceasefire and everything else happens.”

He went on to say the U.N. should directly enlist the Syrians to intervene. “I feel like telling Kofi to get on the phone with Assad and make something happen,” he said to Mr. Blair, referring to Syria’s president, Bashir Assad.

“See, the irony is that what they need to do is get Syria to get Hezbollah to stop doing this shit and it’s over,” Mr. Bush said.

Mr. Blair reiterated his argument, made earlier in the day with Mr. Annan, for an international force to be dispatched to the area.

“I think the thing that is really difficult is you can’t stop this unless you get this international presence agreed,” Mr. Blair said. “You need to get this done quickly otherwise this thing will spiral out of cont...’’

Mr. Bush interrupted to say, “Yeah, she’s going. I think Condi’s going to go pretty soon.”

Mr. Blair then argued that it would be less risky for him to take the lead in a visit to the region instead of Ms. Rice, saying her presence could put America’s prestige on the line. “If she goes out she’s got to succeed as it were, where as I can just go out and talk,” Mr. Blair said.

At that point, Mr. Blair appeared to notice the nearby microphone, and leaned over to turn it off.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_39921705
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:19 schreef venomsnake het volgende:

[..]

ik zeg niet dat het IDF liever burgers opblaast, ik geloof ook niet dat er honderden Hizbollah strijders dood zijn.
Het heeft niets met geloven te maken, maar met logica. Er zijn luchtfoto's en filmpjes op tv en internet geweest van exploderende Hezbollah objecten. Het is niet meer dan logisch dat daarbij ook Hezbollah strijders omkomen. Vanmorgen nog een filmpje waarbij je een voertuig een raket zag afvuren waarna een Israelische straaljager het opblies. Resultaat dode Hezbollah.

Combineer dat met die 10.000de vluchten die het IDF ondertussen gemaakt heeft, en je komt op een zeer groot aantal dode Hezbollah. Uiteraard is het niet in het belang van Hezbollah om dat naar buiten te brengen.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:23:13 #279
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39921719
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Feit blijft wel dat Saoedie-Arabië, Jordanië en Egypte de acties van Hezbollah veroordeelt.
Ergo, binnen de moslimgemeenschap is er geen eenduidige veroordeling jegens Israël.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:24:18 #280
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39921756
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:11 schreef klez het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet zuiver.
Een terroristenclub veroorzaakt met een aanval op een ander land een tegenactie van dat land, waarbij onschuldige slachtoffers vallen. De terroristenclub is dus verantwoordelijk.
Hoho, het Bush-virus heerst deze week. Laten we de chronologie nog even kort terughalen:

1 - Twee IDF-soldaten gekidnapt door Hezbollah;
2 - Israël lanceert dientengevolge raketten;
3 - Hezbollah start tegenoffensief.

An entirely different matter...
quote:
Daar komt nog bij dat het aantal burgerslachtoffers door Israel gemaakt bij deze uitgelokte grootschalige militaire actie ontzettend laag is, in vergelijking met het aantal onschuldige slachtoffers wat gemaakt is de laatste jaren bij conflicten waar moslims bij betrokken zijn. Denk bijvoorbeeld aan Sudan.
Ja, het aantal burgerslachtoffers is ook ontzettend laag als je het afzet tegen de slachtoffers die door IRA-terrorisme om het leven zijn gekomen. Zo ken ik er nog wel een paar...
quote:
Noem jij het maar een inhumane volksaard, ik noem het religieus fanatisme waarbij het leven van een iemand die niet tot de eigen groep behoort helemaal niets waard is.
Hezbollah is niet in staat om meer slachtoffers te maken (gelukkig), Israel zou 100.000-en slachtoffers kunnen maken als het zou willen.
Alweer speculatie en verwachtingen over wat Hezbollah zou doen... "if only". De daden van Hezbollah als terroristische organisatie zijn niet goed te praten, maar dat houdt niet impliciet in dat burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël, onder de vlag van een soevereine staat, dat automatisch wél zijn.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:24:44 #281
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39921765
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:21 schreef Meki het volgende:

[..]

een staat kan nog steeds terroristisch worden en daarmee burgers treffen
Dat gaat bezijden mijn reactie op een opmerking, maar alléz.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:26:35 #282
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39921833
MEKI KAPPE NU... IK MEEN HET

sorry liet me gaan
Trotse papa van Eden
pi_39921865
Kóm op Joden!!!

Maak ze slim.
pi_39921872
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:26 schreef B4CO het volgende:

sorry liet me gaan
Nee, je laat je contstant beïnvloeden, net zoals andere users hier.
pi_39921892
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:22 schreef Meki het volgende:

[..]

zij beschuldigen een groep met onzin
er mag best tegen gesproken worden dat het vooroordeel is
Nee, geen onzin Meki. Niet alles wat niet in jouw straatje past is onzin en alles wat jij uit je vingeren laat rollen is de waarheid. Ga normaal de discussie aan of stop gewoon ff, neem een pils ofzo!
pi_39921907
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Feit blijft wel dat Saoedie-Arabië, Jordanië en Egypte de acties van Hezbollah veroordeelt.
Ergo, binnen de moslimgemeenschap is er geen eenduidige veroordeling jegens Israël.
De regeringen van deze landen...
quote:
The divide also separates those governments from large segments of their populations.

"What has the Egyptian government done to thwart the Israeli aggressions? The government is having normal relations with Israel, sitting back and saying how much they love Palestine, while Palestinians are being shot dead every day. And then comes this very small nationalist resistance movement which finally manages to do something that all the Arab governments with their huge armies haven't been able to do," said Iman Hamdi, a political scientist at the American University in Cairo.

"It very much discredits these regimes in the eyes of the people," she said.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:29:22 #287
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39921917
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:22 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het heeft niets met geloven te maken, maar met logica. Er zijn luchtfoto's en filmpjes op tv en internet geweest van exploderende Hezbollah objecten. Het is niet meer dan logisch dat daarbij ook Hezbollah strijders omkomen. Vanmorgen nog een filmpje waarbij je een voertuig een raket zag afvuren waarna een Israelische straaljager het opblies. Resultaat dode Hezbollah.

Combineer dat met die 10.000de vluchten die het IDF ondertussen gemaakt heeft, en je komt op een zeer groot aantal dode Hezbollah. Uiteraard is het niet in het belang van Hezbollah om dat naar buiten te brengen.
Volgens BBC-world valt dat dus best mee. die hebben reporters in het zuiden en Hezbollah is vrij onzichtbaar, die zitten gewoon in de woonwijken, vaak in bunkertjes onder huizen. alleen als ze een bepaalde actie gaan ondernemen komen ze de straat op. Volgens die BBC reporter was het voornamelijk infrastructuur dus huizen, benzine stations, bruggen, wegen, electriciteitscentrales ed wat getroffen word. De mensen in het zuiden staan ook voornamelijk achter hizbollah integenstelling tot het noorden.
pi_39921921
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:26 schreef B4CO het volgende:

sorry liet me gaan
wat heb ik nou misdaan
ik ga een discussie en moet van jou kappen

mischien heb ik jou mening niet maar ik kap niet
ik laat me mond niet smoeren
  maandag 17 juli 2006 @ 22:29:43 #289
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39921931
Meki, kom laten we ff een biertje nemen!
op mijn balkon
Trotse papa van Eden
pi_39921934
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik zou ook geen vrede willen hebben met inbrekers, zelfs al zouden ze mijn huis verlaten zou ik ze voortaan met een vernietigende blik aankijken. In het gunstigste geval zou ik ze vriendelijk willen verzoeken mijn pand te verlaten, in het normale menselijke geval zou ik ze het huis uit trappen en mogen ze blij zijn als ik geen aangifte doe.

²
Je begrijpt dat jij, volgens jouw eigen redenatie, de inbreker in Europa bent he?
pi_39921941
[edit] nou ben ik je meer dan zat, jammer dat ik deze post gemist heb.

[ Bericht 82% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 17-07-2006 23:23:43 ]
pi_39921948
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee, geen onzin Meki. Niet alles wat niet in jouw straatje past is onzin en alles wat jij uit je vingeren laat rollen is de waarheid. Ga normaal de discussie aan of stop gewoon ff, neem een pils ofzo!
nog een paar dagen ga ik naar de zon
pi_39921971
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:29 schreef B4CO het volgende:
Meki, kom laten we ff een biertje nemen!
op mijn balkon
[afbeelding]
Thee is lekker
  maandag 17 juli 2006 @ 22:30:48 #294
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39921972
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:29 schreef Meki het volgende:

[..]

wat heb ik nou misdaan
ik ga een discussie en moet van jou kappen

mischien heb ik jou mening niet maar ik kap niet
ik laat me mond niet smoeren
Gaat t niet om.
I got your point... Ik weet hoe je denkt, basta!
Trotse papa van Eden
  maandag 17 juli 2006 @ 22:31:06 #295
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_39921984
Is Meki nog steeds aan het "rellen"?
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  maandag 17 juli 2006 @ 22:31:35 #296
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39922006
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Thee is lekker
Thee is voor pussys Araq beter?
Trotse papa van Eden
pi_39922009
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:31 schreef kanaiken het volgende:
Is Meki nog steeds aan het "rellen"?
nee aan het discussie aan het voeren
pi_39922017
quote:
The decision by President Bush not to support the Lebanese government's plea for a cease-fire, even though that government has been backed by the United States, has dealt a further blow to public feelings about the U.S. in the region.

Members of the governing bloc in the Lebanese parliament, led by Saad Hariri, "are the most pro-American Arabs in the Middle East. They have promised, 'America will protect us if we stand against Syria,' " said Joshua Landis, a Middle East expert and professor at the University of Oklahoma.

Now Israel is "blowing the hell out of them, and America isn't taking one step to protect them," Landis said. "The whole Arab world is going to look and see that Hariri has been sacrificed on the altar of Israeli power. For the Arabs, this just rips the face of democracy right off."

Even the U.S.-backed Cabinet in Iraq has been critical, with Prime Minister Nouri Maliki calling on Arab leaders to "adopt a clear stance that denounces the criminal operations committed in Lebanon and Gaza."
  maandag 17 juli 2006 @ 22:31:53 #299
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39922021
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Hoho, het Bush-virus heerst deze week. Laten we de chronologie nog even kort terughalen:

1 - Twee IDF-soldaten gekidnapt door Hezbollah;
2 - Israël lanceert dientengevolge raketten;
3 - Hezbollah start tegenoffensief.

An entirely different matter...
In jouw chronologie ontbreekt dat Hezbollah al ontwapent had moeten zijn (resolutie 1559), maar desondanks raketten bleef afvuren op burgerdoelen in Israël (vanwege de gevangen genomen Hezbollah strijders door Israël en mogelijk nog wat andere zaken die op hun agenda staan).
quote:
Alweer speculatie en verwachtingen over wat Hezbollah zou doen... "if only". De daden van Hezbollah als terroristische organisatie zijn niet goed te praten, maar dat houdt niet impliciet in dat burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël, onder de vlag van een soevereine staat, dat automatisch wél zijn.
Eens, maar het is niet zo dat Hezbollah niet kon verwachten dat Israël niets zou doen. Het lijkt me dat Israël, maar het geldt voor elke soevereine staat, een plicht heeft haar burgers en militairen te beschermen.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:32:32 #300
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_39922047
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:31 schreef Meki het volgende:

[..]

nee aan het discussie aan het voeren
Dat zei ik.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')