kapitalistquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:09 schreef SocialDisorder het volgende:
en de eerste stap naar de tweede honderd euro is gezet
tevens tvp
and damn proud of it.quote:
enkel een instrument tot een ander doelquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
and damn proud of it.
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld!
zolang je je dat realiseert, maakt geld gelukkig.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
enkel een instrument tot een ander doel
als je materieel bent ingesteldquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zolang je je dat realiseert, maakt geld gelukkig.
iedereen toch? Of wil je zeggen dat jij geen dak boven je hoofd wilt?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als je materieel bent ingesteld
Overlevingsinstincten zijn primair.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
iedereen toch? Of wil je zeggen dat jij geen dak boven je hoofd wilt?
een dak is toch materealistisch, hoe je het went of keert. Een ingebeeld dak biedt weinig bescherming van de regen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Overlevingsinstincten zijn primair.
ik bedoel geluk in materie vinden maat. Niet je overlevings producten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
een dak is toch materealistisch, hoe je het went of keert. Een ingebeeld dak biedt weinig bescherming van de regen.
geluk vind je niet in materie. Geluk vind je in de ogen van de mensen waar je van houd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik bedoel geluk in materie vinden maat. Niet je overlevings producten.
doel eerder op secundaire troep.
Juwelen etc.
die snappen ff niet voor we ze nu moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind het maar vreemd en zal dit nooit begrijpen.
1.3 miljard moslims voelen zich beledigd door spotprentjes omdat mohammed is afgebeeld met een kort lontje op z'n kop. Wereldwijd staan moslims hysterisch te gillen dat hun profeet beledigd is, eisen censuur en excuses voor het leed dat hen is aangedaan. Daartegenover lees je dat moslims elkaar en elkaars moskeeën opblazen terwijl beide partijen dezelfde profeet adoreren.
Waar zijn nu die 1.3 miljard moslims om hysterisch te gillen dat men de profeet beledigt door in zijn naam te moorden?
Het gaat ze erom dat ze op het westen kunnen zeiken. Allerlei dingen die ze wel van elkaar pikken, zijn aanleiding tot hysterie als het westen die dingen doet.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
1.3 miljard moslims voelen zich beledigd door spotprentjes omdat mohammed is afgebeeld met een kort lontje op z'n kop. Wereldwijd staan moslims hysterisch te gillen dat hun profeet beledigd is, eisen censuur en excuses voor het leed dat hen is aangedaan. Daartegenover lees je dat moslims elkaar en elkaars moskeeën opblazen terwijl beide partijen dezelfde profeet adoreren.
Waar zijn nu die 1.3 miljard moslims om hysterisch te gillen dat men de profeet beledigt door in zijn naam te moorden?
Juist. En dan nota bene ook nog een moskee waar imams uit de negende eeuw liggen, die worden gezien als kinderen/nakomelingen van Mohammed.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er zijn geen 1,3 miljard moslims aan het gillen. Het is relatief een handjevol dat ook graag voor anderen spreekt. Kijk naar fundamentalistische landen, geen miljoenen mensen op de been bij de demonstraties.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat er een 'handjevol' aanslagen plegen doet m.i. niets ter zake. De Deense krant die de spotprentjes publiceerde is veel minder dan een 'handjevol' waardoor wereldwijd bloed vloeit.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:44 schreef Keromane het volgende:
[..]
Er zijn geen 1,3 miljard moslims aan het gillen. Het is relatief een handjevol dat ook graag voor anderen spreekt. Kijk naar fundamentalistische landen, geen miljoenen mensen op de been bij de demonstraties.
Het is overigens ook een 'handjevol' mensen dat aanslagen pleegt op elkaar en anderen.
Tilburger verkoopt 'spotprent T-shirts'quote:De Tilburger S. Molenwijk heeft het aangedurfd om een site openen waarop hij T-shirts verkoopt die bedrukt zijn met één van de omstreden Deense spotprenten. De oranje shirts zijn voorzien van de cartoon waar Mohammed met een tulband als bom is afgebeeld. Er onder staat de tekst: 'I hate violence'.
Molenwijk, die de shirts aanbiedt via Mohammedcartoons.nl, vindt niet dat hij aanzet tot geweld of discriminatie. ''Wij doen dit om de discussie tussen moslims en niet-moslims te openen'', zo beweert de ondernemer. Het Mohammedcartoon T-shirt dient volgens Molenwijk te worden gedragen door mensen die willen opkomen voor de vrijheid van meningsuiting en geweld afkeuren. Hij zegt niet bang te zijn voor negatieve reacties. Wel zijn anderen volgens Molenwijk bang om bij het project betrokken te raken. Zo was het lastig om een bedrijf te vinden die de T-shirts wilde bedrukken.
Een ander persoon die het nieuws haalde met een spotprent T-shirt was de Italiaanse minister Roberto Calderoli van Bestuurlijke Vernieuwing. Hij droeg er een op tv. Calderoli moest daardoor zelfs aftreden nadat in Libië doden vielen bij een protest tegen zijn actie.
Beledigen is religie eigen. Het zijn echt de zogenaamde heilige schriften die spreken over afgoden, heidenen, zondaars etc etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Het beledigen van een religie (zelfs die van de muzelmannen) is verkeerd.
Wie dat niet begrijpt zal vervolgens ook niet begrijpen waarom er zoveel woede is in bepaalde landen die onder de dictatuur van genoemde religie gebukt gaan.
Ja maar dat ben je toch ook?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:23 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Beledigen is religie eigen. Het zijn echt de zogenaamde heilige schriften die spreken over afgoden, heidenen, zondaars etc etc.
Ik doelde op heiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:26 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Een afgod? Neen, ik ben een echte god. Vergelijk me maar met Hercules.
Ach, Allah vermoorde hele volkstammen en stelt z`n volgelingen tevree met tsunami`s. So whats your point?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik doelde op heiden.
hercules vermoordde zijn eigen kinderen. een echte barbaar dus.
Nooit geweten dat je in Allah geloofde.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:28 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ach, Allah vermoorde hele volkstammen en stelt z`n volgelingen tevree met tsunami`s. So whats your point?
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:20 schreef cyber_rebel het volgende:
Is deze al langsgeweest?
http://www.dumpalink.com/media/1140609313/YAAFM_12_Muslims
(Vast wel)
Hier heb ik niet zo'n probleem mee, eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Daartegenover lees je dat moslims elkaar en elkaars moskeeën opblazen terwijl beide partijen dezelfde profeet adoreren.
Dát is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier heb ik niet zo'n probleem mee, eigenlijk.
Vreemd, zo een ophef van 1,3 miljard heb ik niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Gemaakt door Denemarken, mogen we ze nu binnenvallen?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:16 schreef JohnDope het volgende:
LOL er is een nieuw ongekend dodelijk wapen (WMD) gesignaleerd in de wereld; we noemen het Cartoon.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vreemd, zo een ophef van 1,3 miljard heb ik niet meegemaakt.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat er een 'handjevol' aanslagen plegen doet m.i. niets ter zake. De Deense krant die de spotprentjes publiceerde is veel minder dan een 'handjevol' waardoor wereldwijd bloed vloeit.
De sprekers beroepen zich wel op dat 1.3 miljard moslims zich beledigd voelen.
Bassie & Adriaan werden herhaald op Al Jazeera, dus tot dat afgelopen is, zitten we goed (komende 25 jaar dus, tenzij ze het dagelijks uitzenden)quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe zit het nu met de rellen? Zijn die ondertussen gestopt of worden ze gewoon genegeerd door het nieuws? Want ik lees en zie er eigenlijk niks meer over.
quote:
moskees in de lucht is een dagelijkse zaak geworden helaasquote:Op zondag 26 februari 2006 17:19 schreef milagro het volgende:
Wat ik vreemd vind, is dat er wel massaal geprotesteerd wordt om een paar cartoons, maar niet als een moskee de lucht in wordt geblazen, of moet dat door ongelovigen gebeuren voordat daarover wereldwijd de vlam in de pan slaat?
het gaat er vooral om wie het doet, niet eens zozeer de daad zelf, blijkbaar.
aha, dus als we dagelijks cartoons plaatsen dan wordt het ook 'normaal'?quote:Op zondag 26 februari 2006 17:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
moskees in de lucht is een dagelijkse zaak geworden helaas
Nee dan worden geweldadige demonstraties "normaall"quote:Op zondag 26 februari 2006 17:26 schreef milagro het volgende:
[..]
aha, dus als we dagelijks cartoons plaatsen dan wordt het ook 'normaal'?
of geldt dat alleen zolang eigen volk het doet, het minder kwalijk is.
eigen volk als in moslims onderlingquote:Op zondag 26 februari 2006 17:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee dan worden geweldadige demonstraties "normaall"
Eigen volk?![]()
Soenieten/Sjieten kunnen elkaar wel opeten. laat staan dat het daarnaast om Koerden/arabieren zouden gaan.
vond het anders maar een rete ordinair ding. laten we eerlijk zijn, afgelopen woensdag werd de wereld een beetje minder lelijkquote:Op zondag 26 februari 2006 18:13 schreef milagro het volgende:
,,,,
maar worden eeuwenoude godsdienstige symbolen neergehaald door de Taliban, blijft het stil
wordt er een moskee, prachtig oud gebouw, neergehaald, blijft het stil.
............
kwestie van smaak, daar valt niet over te twis.... oh wacht, wél natuurlijkquote:Op zondag 26 februari 2006 18:19 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
vond het anders maar een rete ordinair ding. laten we eerlijk zijn, afgelopen woensdag werd de wereld een beetje minder lelijk![]()
Beledigen is een persoonlijke beleving. Kijk alleen al maar naar het voetbal, waar beledigende spreekkoren reden zijn om een wedstrijd stil te leggen.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Humor is prima, maar onnodig beledigen is asociaal.
Zeker als het om religie gaat.
quote:Op zondag 26 februari 2006 18:20 schreef milagro het volgende:
[..]
kwestie van smaak, daar valt niet over te twis.... oh wacht, wél natuurlijk![]()
![]()
![]()
je kop eraf! minstens!
quote:Op zondag 26 februari 2006 18:13 schreef milagro het volgende:
[..]
eigen volk als in moslims onderling
Onzin. de islam geeft respect meer dan het ontvangt, of beschouw jij acties van minderen als een religieus actie van meerderen?quote:grote bek over respect voor heiligdommen en zo, maar dan alleen als het ongelovigen betreft.
blaast 'eigen volk' andermans heiligdommen op, dan blijft het mondiaal stil.
Zelfde Deense krant weigerde daarintegen wel plaatjes over Jezus en holocaust te afdrukken. Poeh, poeh, wat een eerlijke krant.quote:plaatst een Deense krant, duizenden km verderop een prentje, dan vliegt mondiaal de vlam in de pan en deugen allen Denen niet, gaan er ambassades in de fik, wordt er wekenlang geouwetiefeshoerd in de media over respect voor andermans geloof.
Lieve schat heb je een beetje last van selectief lezen?quote:maar worden eeuwenoude godsdienstige symbolen neergehaald door de Taliban, blijft het stil
wordt er een moskee, prachtig oud gebouw, neergehaald, blijft het stil.
respect is er dus alleen voor EIGEN geloof, en de daarbij massale verontwaardiging.
en als het eigen geloof benadeeld wordt door eigen volk, met een iets andere interpretatie vh Boek, dan blijft het ook stil.
bronquote:Zelfs een fundamentalistisch land als Iran heeft zijn bezorgdheid uitgesproken over de aankondiging van de Taliban. Ook Pakistan, een van de weinige landen die de Taliban ondersteunt, heeft de acties veroordeeld en dringt bij de groep aan om "'s werelds historische, culturele en religieuze erfgoed" te sparen. Egypte, een ander grotendeels Islamitisch land, zei dat het vonnis in strijd was met de regels van de Islam, omdat het andere culturen dient te respecteren "zelfs als daaronder rituelen vallen die tegen Islamitische regels zijn."
Zou trouwens wel mee valeen, in Nederland werd er niet zo fel gereageerd toen een islamitisch school/moskee in de fik ging. Trouwens dat Sjieten en Soenieten geen beste vrienden zijn en dat ze elkaar uitmoordden is al eeuwen bekend.quote:zou die moskee is opgeblazen moeten zijn door 'ander volk, , heel de moslimwereld was dan weer uitgelopen.
speelt absoluut een grote rol.quote:kortom het gaat niet zozeer om de daad, maar om de dader.
zet je sig dat gaat over mijn post eens als dikgedrukt, men gaat verkeerde conclusies trekkenquote:Op zondag 26 februari 2006 18:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Beledigen is een persoonlijke beleving. Kijk alleen al maar naar het voetbal, waar beledigende spreekkoren reden zijn om een wedstrijd stil te leggen.
Vorige week ook, werd Lurling z'n moeder voor hoer uitgemaakt door het publiek. Hij trekt zich niets van aan, het doet hem niets, maar de wedstrijd wordt wel stilgelegd. Na de wedstrijd zei hij zelf ook dat wat hem betreft de wedstrijd gewoon door kon gaan.
Mateja Kezman werd een aantal jaar geleden getrakteerd op eenzelfde spreekkoor, waarna hij voor de camera verklaarde dat hij het schandalig vond dat de wedstrijd niet stilgelegd werd.
Mijn mening over beledigen is dan ook; je kan alleen beledigd worden door mensen waarvan je de mening je aantrekt.
Imam zet Aboutaleb 'uit de islam'quote:Imam zet Aboutaleb 'uit de islam'
Gepost door Rob (R@b) - Bron: RTV Noord-Holland
Gepubliceerd: maandag 27 februari 2006 @ 00:47
De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb is door de Haagse imam Foues geëxcommuniceerd. Volgens de imam, werkzaam in een omstreden moskee uit de Hofstad, is Aboutaleb 'geen echte moslim' omdat hij sommige spotprenten over de islamitische profeet Mohammed wel grappig vond.
De PvdA-wethouder herhaalde zaterdag op een discussiebijeenkomst over de Deense spotprentenkwestie in de Amsterdamse Melkweg, dat hij de humor van de meeste cartoons wel kon inzien. De As-Soennah moskee in Den Haag, van waaruit de excommunicatie van Aboutaleb afkomstig is, deed onlangs nog aangifte tegen het tv-programma NOVA. Reden was een uitzending die NOVA wijdde aan de Deense spotprenten. Volgens het moskeebestuur was de toon van dat programma onnodig kwetsend en provocerend voor moslims.
denk niet dat Aboutaleb er enorm mee zal zitten...quote:Op maandag 27 februari 2006 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Imam zet Aboutaleb 'uit de islam'
quote:TEHERAN - Honderden woedende Iraniërs zijn zondag naar de Britse ambassade in Teheran getrokken. Zij riepen leuzen als 'Dood aan het Verenigd Koninkrijk!', verbrandden Deense en Amerikaanse vlaggen en eisten de sluiting van de diplomatieke missie.
Iran heeft westerse krachten ervan beschuldigd achter de aanslag op de Gouden Moskee van Samarra te zitten, een van de heiligste plaatsen van de sjiieten. Het Westen zou zo een burgeroorlog willen uitlokken tussen soennieten en sjiieten.
De betogers uitten ook hun woede over de spotprenten van de profeet Mohammed die in een Deense krant zijn verschenen. Er zou sprake zijn van een zionistisch complot om tweedracht te zaaien.
Bron: De Telegraaf
Jammer dat prima functionerende mensen als Aboutaleb in de ogen van zo'n religieuze mafkees geen moslim kunnen zijn, terwijl de Imam mooie verhaaltjes loopt te vertellen na de dood van een willekeurige 'straatterrorist' ....quote:Op maandag 27 februari 2006 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Inderdaad,quote:Op maandag 27 februari 2006 10:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Woedende betogers bij Britse ambassade Teheran
[..]
![]()
In wat voor fantasiewereld leef jij in vredesnaam?quote:Op zondag 26 februari 2006 18:54 schreef Triggershot het volgende:
Onzin. de islam geeft respect meer dan het ontvangt, of beschouw jij acties van minderen als een religieus actie van meerderen?
Waarom gebeurt dat niet met Mo B. en Samir A.?quote:Op maandag 27 februari 2006 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb de hele cartoonhype gevolgd op de media en hier op Fok! en moet eerlijk toegeven dat ik iets meer inzicht heb gekregen in de denkwijze van islamieten. Compliment aan Triggershot.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:58 schreef dVTB het volgende:
knip.........
thnxquote:Op maandag 27 februari 2006 13:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb de hele cartoonhype gevolgd op de media en hier op Fok! en moet eerlijk toegeven dat ik iets meer inzicht heb gekregen in de denkwijze van islamieten. Compliment aan Triggershot.
verklaar je naderquote:Op maandag 27 februari 2006 12:58 schreef dVTB het volgende:
In wat voor fantasiewereld leef jij in vredesnaam?
Mijn complimenten, een reactie van 2 vragen en 2 antwoorden.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom gebeurt dat niet met Mo B. en Samir A.?
Wat die hebben gedaan druist toch ook tegen de leer van de Islam in?
Oh, da's waar ook. Hun acties zijn gericht tegen het verderfelijke westen. Dan mag je wel de wetten van het boek negeren, natuurlijk.
toch, ik ben ook benieuwd naar de reden waarom figuren als mo b sam a niet uit de islam gemikt worden door een imam.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn complimenten, een reactie van 2 vragen en 2 antwoorden.
Vreemde manier van discussieren, maar goed heb je mening al door.
Vindt media niet relevant.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
toch, ik ben ook benieuwd naar de reden waarom figuren als mo b sam a niet uit de islam gemikt worden door een imam.
bronquote:Mohammed B.: imam is vervloekt
door Kustaw Bessems en Hélène Butijn
Mohammed B. heeft gisteren in zijn pleidooi de Haagse imam Fawaz een ’hypocriete ongelovige’ genoemd.
Wie ’duidelijke bewijzen’ van Allah verbergt, wordt door hem vervloekt, waarschuwde B. Hij haalde verzen uit de Koran aan waarin iemand die mensen bedriegt over het geloof, in de hel terechtkomt.
De radicale imam Fawaz predikt een andere leer dan B. De Haagse imam zegt dat hij gewapende strijd in Nederland onder de huidige omstandigheden niet goedkeurt. B., de moordenaar van Theo van Gogh, zei dat heidenen mogen worden gedood als die zich niet bekeren. Hij bekritiseerde iedereen die denkt dat de islam pacifistisch is.
Imam Fawaz moet lachen als hij van B.’s kritiek hoort. Via een tolk zegt hij: „Alleen Allah weet of iemand is vervloekt. Niemand anders.” De uitlatingen van B. noemt hij ’nog geen stof op mijn schoenen’. De imam voelt zich niet bedreigd. „Ik hoef niet bang te zijn omdat ik de waarheid vertel. Een misdadiger, die moet bang zijn.”
Fawaz adviseerde vorig jaar enkele vrouwen die Hofstad-verdachten kennen mee te werken met justitie. Dat leverde belastende verklaringen op, al zeggen sommige vrouwen dat hun woorden zijn verdraaid.
okiquote:Op maandag 27 februari 2006 14:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vindt media niet relevant.
[..]
bron
Menen dat zijn strijd niet met islam gaat is hem al uit islam kicken, alleen kickt hij hem niet uit geloof omdat dat alleen voor Allah is toegestaan.
quote:Vredelievend
De bekende Zwitsers-Egyptische moslimhervormer en prediker Tariq Ramadan erkent dit proces van terugtrekken. In een interview met NRC-Handelsblad legt hij uit dat moslims zich ten onrechte aansprakelijk gesteld voelen voor Van Gogh's gewelddadige dood. "De natuurlijke reactie is dat men zich van de buitenwereld afkeert. Maar dat moet juist niet gebeuren." Moslims moeten volgens Ramadan juist contact zoeken met de Nederlandse samenleving en duidelijk maken waar de islam voor staat en welk gedrag ermee in strijd is, zoals de moord op Van Gogh. Alleen op deze manier kan de visie van de vredelievende moslimmeerderheid tegenwicht bieden aan de bijna uitsluitende aandacht voor een marginale groep radicale moslims.
quote:Op maandag 27 februari 2006 14:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
was het wel inhoudelijk genoeg?
goede zaak. als gematigde moslims doorkrijgen dat de westerse wereld niet tegen de islam is, zullen de radicalen ook niet makkelijker werven.quote:
Jeeeej, mijn boodschap is volbrachtquote:Op maandag 27 februari 2006 15:23 schreef SocialDisorder het volgende:
goede zaak. als gematigde moslims doorkrijgen dat de westerse wereld niet tegen de islam is, zullen de radicalen ook niet makkelijker werven.
quote:Op maandag 27 februari 2006 15:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jeeeej, mijn boodschap is volbracht
Daarom betaalt ie voor liefdequote:Op donderdag 23 februari 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als je materieel bent ingesteld
mijn boodschap is mijn opdracht.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
[afbeelding]
boodschap volbracht![]()
je bedoelt hopelijk:
- opdracht volbracht
of
- boodschap overgebracht
als je maar goed veegtquote:Op maandag 27 februari 2006 15:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mijn boodschap is mijn opdracht.![]()
Over kindermisbruik en indoctrinatie gesproken, de haat wordt met de paplepel ingegoten.quote:Duizenden Pakistaanse kinderen betogen tegen spotprenten
KARACHI - Zeker 5000 Pakistaanse kinderen zijn dinsdag in Karachi de straat op gegaan om te protesteren tegen de spotprenten van de profeet Mohammed die vorig jaar in een Deense krant zijn gepubliceerd.
De kinderen, in leeftijd variërend van vijf tot twaalf jaar, verbrandden poppen die de Deense premier moesten voorstellen. Ook werden doodskisten met de vlaggen van Denemarken, Israël en de VN verbrand.
De kinderen droegen spandoeken mee met leuzen als „Weg met Denemarken!” en „Boycot Deense producten!” Zij werden toegesproken door Merajul Hude, de voorzitter van de fundamentalistische Jamaat-i-Islamipartij.
De kinderen waren met bussen naar de demonstratie gebracht. Hun leraren begeleidden hen.
Bron: De Telegraaf
redelijk ziek, ja, van eenzelfde kaliber als die vaders die hun zoontjes uitdossen als een jihadstrijdertje , explosievenriem en al., bij protestmarsen hier (en daar)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Over kindermisbruik en indoctrinatie gesproken, de haat wordt met de paplepel ingegoten.![]()
en dan vraagt........ nee, eist men respect voor de islam.....quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:42 schreef milagro het volgende:
[..]
redelijk ziek, ja, van eenzelfde kaliber als die vaders die hun zoontjes uitdossen als een jihadstrijdertje , explosievenriem en al., bij protestmarsen hier (en daar)
ziek, geloofswaanzinnige idioten.
liefde voor God belangrijker dan het welzijn van je kind, mijn hemel.... oh nee, de hunne
het woord respect devalueert aardig op deze manier, respect schijnt iets te zijn waar je recht op hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
en dan vraagt........ nee, eist men respect voor de islam.....![]()
doet me denken aan wat ik zag bij een docu over de KKK, waar een jochie gewoon straf kreeg omdat hij met een zwart jongetje gespeeld had op school.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Over kindermisbruik en indoctrinatie gesproken, de haat wordt met de paplepel ingegoten.![]()
Baby boomers aan slag, voor allochtonen aan macht komen.quote:AlgemeenHet aantal autochtonen in Nederland staat op het punt van afnemen. Dat meldt prof. dr. Jan Latten van het CBS vandaag in De Telegraaf. Volgens hem kan aan het eind van het jaar voor het eerst het autochtone deel aan het krimpen zijn. Daar waar de autochtone bevolking op het punt van afnemen staat, groeit de allochtone bevolking nog wel. Toch was de totale bevolkingsaanwas vorig jaar laag: 31.000 inwoners.
Van die 31.000 waren er slechts 1.200 autochtoon. ''Dat is natuurlijk niets op ruim 13 miljoen autochtonen'', aldus Latten. Vooral emigratie zorgt voor een uitstroom van jonge Nederlanders. In totaal verlieten in 2005 34.000 mensen, die hier geboren waren, Nederland.
Het CBS rekent tot de autochtone bevolking alle Nederlanders, waarvan beide ouders hier geboren zijn. De autochtone bevolking is volgens het CBS enorm aan het vergrijzen. De autochtoon krijgt ook steeds minder baby's. Ter vergelijking: een autochtone vrouw krijgt gemiddeld 1,68 kinderen, terwijl allochtone vrouwen gemiddeld 2,34 kinderen baren. Van alle kinderen die in Nederland geboren worden, is 25% nu al tweede generatie allochtoon (dat zijn kinderen waarvan tenminste één van de ouders niet in Nederland is geboren).
Nederland telt nu bijna 13,2 miljoen autochtonen. Het aantal eerste generatie allochtonen bedraagt 1,6 miljoen. Tot de tweede generatie allochtonen behoren 1,5 miljoen Nederlanders. Vooral die laatste categorie nam in 2005 flink toe: met 27.000.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:44 schreef SocialDisorder het volgende:
oud-hollandsche arische meiden mogen zich melden
en zo verdelen we de lasten die met het redden van de mensheid komen.quote:
quote:Naar aanleiding van de lasterfoto’s van de Profeet Mohammad (zegening en vrede zij met hem)
Het is onmogelijk dat een maatschappelijke basis van welke mensenmaatschappij dan ook vrij kan zijn van respect voor de heiligdommen en de geloofsovertuigingen van zijn eigen individuen. Dit respect vormt immers de basis voor de maatschappelijke band tussen verschillende groeperingen van de maatschappij. De gelijkheid in respect voor de heiligdommen en de bescherming van de rechten van alle groeperingen houdt het gevoel van onrecht en belediging tegen alsmede de gevaarlijke fenomenen binnen de maatschappij zoals het isolement en negativisme.
Het recht op vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst is gelijk aan het recht op leven en werk; het zijn allemaal rechten die worden gewaarborgd door de religies en de menselijke wetten. Er zijn normen vastgelegd die van deze rechten een medium maken voor begrip, samenhang, toenadering en de bouw van sociale contacten. Het publiceren van de lasterfoto’s die de profeet (zegening en vrede zij met hem) symboliseren in het buitenland – om te beginnen – behoort echter slechts tot de vrijheid van heiligschennis en minachting van religies die door miljarden mensen worden beleden; dit behoort tot de vrijheid van het bederven van de maatschappelijke banden en het versperren van de wegen die tot toenadering en begrip leiden.
Ook de uitzending van Nova tijdens het programma Nova Politiek van vrijdag 10 februari was niets anders dan een opzettelijke voortzetting van de vrijheid van heiligschennis en godsdienstlaster. Want ondanks de wereldwijde protesten en boosheid van de islamitische wereld en de verslechtering van de internationale verhoudingen als gevolg van de publicatie van deze lasterfoto’s, heeft Nova zich niet alleen beperkt tot het publiceren van enkele van deze foto’s, maar ging verder met het publiceren van andere lasterfoto’s die de islam en de moslims lasteren; bovendien heeft ze misbruik gemaakt van de islamitische ’oproep tot het gebed’ waarmee ze de gevoelens van de moslims nog meer gekrenkt heeft. Deze wandaden van Nova behoren tot de vrijheid van opstoken, zijn een klap voor ’het samenleven’ in Nederland en een oproep om terug te keren naar de wet van de jungle waaraan eeuwen geleden een einde was gekomen.
Het is onmogelijk voor een moslim of een aanhanger van welke godsdienst dan ook om begrip te tonen voor een vrijheid van meningsuiting met een reikwijdte die zelfs het respect voor dieren, zoals honden en katten, meent te garanderen, maar de agressie jegens de profeten en religies gedoogt en respect voor de gevoelens van de aanhangers van de religies negeert. Erger nog, hoe kan men een moslim ervan overtuigen dat deze vrijheid hem een leven garandeert dat gepaard gaat met zelfrespect en respect voor zijn eigen ideeën en eigen overtuigingen?!
Wij roepen de gezaghebbers en de media daarom op om te stoppen met de laster jegens de islam. Deze godsdienst maakt immers deel uit van deze samenleving en wordt beleden door een bevolkingsgroep die een belangrijke element vormt in deze samenleving. Bovendien verzoeken wij de media om met de vrijheid van meningsuiting om te gaan op een wijze die evenveel respect toont voor alle levensovertuigingen en religies.
Verder roepen wij de moslims en alle Nederlandse burgers op om niet deel te nemen aan welke activiteiten dan ook die de islam of andere religies lasteren en om middels wettelijke wegen een oproep te doen aan de media om te stoppen met de aanhoudende laster jegens de islam en de moslims. Dit moet gebeuren door verklaringen en artikelen te schrijven, deel te nemen aan radio- en tvprogramma’s, discussies te voeren, informatiebijeenkomsten te houden ter verduidelijking van deze standpunten, en desnoods klachten in te dienden. En als laaste verzoeken wij iedereen om op een redeleijke wijze te handelen, ver van ieder vorm van geweld, wanorde of plundering.
Minister op matje om uitspraken cartoonsquote:Minister op matje om uitspraken cartoons
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: Novum / NRC
Gepubliceerd: dinsdag 28 februari 2006 @ 21:51
Uitspraken van minister voor Ontwikkelingssamenwerking Agnes van Ardenne (CDA) over de zogenaamde Deense cartoonkwestie zijn 'onaanvaardbaar'. Dat vinden de Tweede-Kamerfracties van PvdA en VVD. In de Arabische krant Asharq Al-Awsat verdedigde de bewindsvrouw de kritiek die moslims hebben op de plaatsing van de omstreden Mohammed-spotprenten.
Van Ardenne wees in het artikel, dat in vertaalde versie in het NRC verscheen, het geweld tegen ambassades en bedreigingen tegen cartoonisten af. Tegelijkertijd keurde ze de houding van 'fundamentalistische secularisten' die 'het grootste kabaal maken over de vrijheid van meningsuiting' en tegelijkertijd religie beschouwen als 'een overblijfsel uit achterlijke tijden en oorden' en zich niet willen verdiepen in de diverse culturen en religies af. De kwestie rond de cartoons moet, volgens de minister, niet worden gezien als een strijd om de vrijheid van meningsuiting, maar als een 'botsing tussen de seculiere en de niet-seculiere wereld'.
Kamerleden Bert Koenders (PvdA) en Hans van Baalen (VVD) willen een spoeddebat over de uitspraken. "In plaats van pal te staan voor de vrijheid van meningsuiting, keert zij met allerlei excuses de waarheid de rug toe", reageerde Koenders, die stelde dat Van Ardenne dwars ingaat tegen het kabinetsbeleid en de mening van de meerderheid van de Kamer. Volgens Van Baalen heeft de minister met haar uitspraken de verdedigers van de vrijheid van meningsuiting, mensenrechtenactivisten en journalisten in een kwaad daglicht gesteld.
Ik zou bijna zeggen dat je chagrijnig bentquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
Godkolere, wat een ongelooflijke jankzakken.
Welke agressie doelen ze op? De moskeeën en islamitische scholen die aangevallen zijn na vGogh? Volgens mij zijn die daden helemaal niet geaccepteerd en gedoogd door onze samenleving.quote:maar de agressie jegens de profeten en religies gedoogt
Laat ze zeker johquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Welke agressie doelen ze op? De moskeeën en islamitische scholen die aangevallen zijn na vGogh? Volgens mij zijn die daden helemaal niet geaccepteerd en gedoogd door onze samenleving.
Once again, de overdrijving slaat toe!
Vooral het eerste artikel is één grote jankerige lap tekst waar de honden geen brood van lusten. Lees de tekst eens door....... als er z.g. een intelligente 'proza' wordt geschreven moet je het wel serieus doen en niet als 'ik' en dan pas 'jij' vorm, staat wel zo egoïstisch arrogant. .......Er is een NL spreekwoord "stront gaat voor de bezem."quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen dat je chagrijnig bent
Komt dan ook van Elqalem hequote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vooral het eerste artikel is één grote jankerige lap tekst waar de honden geen brood van lusten. Lees de tekst eens door....... als er z.g. een intelligente 'proza' wordt geschreven moet je het wel serieus doen en niet als 'ik' en dan pas 'jij' vorm, staat wel zo egoïstisch arrogant. .......Er is een NL spreekwoord "stront gaat voor de bezem."
Dan is het goed.quote:En nee, heb de tering er niet in, even goede vrienden![]()
bron: http://www.nieuwnieuws.nl(...)och_terreur_ver.htmlquote:Britten mogen toch terreur verheerlijken
Het Britse Hogerhuis heeft dinsdag een wet geblokkeerd die het verheerlijken van terreurdaden strafbaar stelt. Het Britse Lagerhuis had twee weken geleden nog ingestemd met de omstreden wet, die onderdeel is van een serie maatregelen die na de aanslagen op 7 juli 2005 in Londen zijn voorgesteld door de regering. Het is al de tweede keer dat het Hogerhuis dwarsligt bij het invoeren van de 'verheerlijken'-wet. Wel was de stemming dinsdag met 160 stemmen tegen en 156 voor een stuk spannender dan in januari, toen het wetsvoorstel nog met 270 tegen 144 stemmen werd verworpen. De partijleiding van de oppositionele Conservatieven had voor de stemming nog opgeroepen om het verzet tegen de wet op te geven. Maar veel conservatieve Lords stemden desondanks met de Liberaal-Democraten tegen de wet. De tegenstemmers vrezen een beperking van de vrijheid van meningsuiting. De definitie van verheerlijken zou te vaag zijn en kan daardoor te ruim worden geïnterpreteerd.
Het wetsvoorstel van de Labour-regering van premier Blair wordt nu weer teruggestuurd naar het Lagerhuis, die het veto waarschijnlijk weer zal terugdraaien. Beide kamers moeten akkoord gaan met het voorstel, al kan het Lagerhuis het veto van de Lords in een aantal gevallen omzeilen.
quote:Deense cartoons in 144 kranten gepubliceerd
01 maart 2006, 14:22
KOPENHAGEN (ANP) - De controversiële cartoons over de profeet Mohammed, die vorig jaar in de Deense krant Jyllands Posten werden gepubliceerd, zijn sindsdien in 143 andere kranten in 56 landen verschenen. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van de Deense School voor Journalistiek.
De spotprenten werden voornamelijk in westerse landen gepubliceerd. Zeventig Europese en veertien Amerikaanse kranten drukten de tekeningen af of publiceerden ze online. Ook in acht moslimlanden werden de tekeningen uitgebracht: Algerije, Bosnië-Herzegovina, Egypte, Indonesië, Jordanië, Maleisië, Marokko en Saudi-Arabië.
De cartoons leidden tot grote opschudding en veel gewelddadige protesten in moslimlanden. Door het geweld kwamen tientallen mensen om het leven.
Of hij het fijn vindt dat hij zich niet meer op straat kan vertonen lijkt me sterk.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
Het geweld heeft er juist voor gezorgd dat de prenten in steeds meer kranten verschenen zijn, al was het maar ter illustratie waar het eigenlijk om gaat. Fijn voor die tekenaar, dat zijn tekeningetjes nu wereldberoemd zijn.
Dat ligt niet aan die tekeningetjes, maar aan die zogenaamde vredelievende godsdienst.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of hij het fijn vindt dat hij zich niet meer op straat kan vertonen lijkt me sterk.²
weet jij hoe hij eruit ziet dan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of hij het fijn vindt dat hij zich niet meer op straat kan vertonen lijkt me sterk.²
Waarom heeft iedereen het over een persoon? De cartoons kwamen van meerdere tekenaars toch, of zit ik nu helemaal fout?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
weet jij hoe hij eruit ziet dan?
uiteindelijk was het alleen de cartoon van de bom-tulband waar ze écht van over de zeik gingen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen het over een persoon? De cartoons kwamen van meerdere tekenaars toch, of zit ik nu helemaal fout?
volgens mij die van die varkenssnuit, die die Deense Imam er zelf bijgeknutseld heeft.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:45 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
uiteindelijk was het alleen de cartoon van de bom-tulband waar ze écht van over de zeik gingen.
Denk je? Ik denk eerder dat ze over de zeik gegaan door de cartoons die moslimorganisaties ZELF hebben toegevoegd. Cartoons waarop Mohammed bijvoorbeeld als varken is afgebeeld...quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:45 schreef SocialDisorder het volgende:
uiteindelijk was het alleen de cartoon van de bom-tulband waar ze écht van over de zeik gingen.
De vredesactivisten laten weer van zich spreken merk ik.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
Cartoonist’s Daughter Hunted by 12 Jihadists
Rohde: Daughter of Cartoonist sought out by 12 Men
A group of Moslem males have tried to get at the daughter of one of the 12 cartoonists who drew the cartoons of Muhammed at her school. The political spokesman of the Liberals, Jens Rohde, revealed this during an interview with TV-Avisen while explaining his and the Prime Minister’s attack on the business community in Denmark, charging that they have put profits over Freedom of Speech.
Not at school
Rohde says that the 12 cartoonists have had their lives overturned and are now living in hiding, after receiving several death threats.
"And a daughter of one of cartoonist was sought out by 12 Moslem males - they were looking to get to her. Fortunately she wasn’t at school," Jens Rohde said.
Dit heeft zover ik weet nergens het nieuws gehaald buiten de scandinavische landen, tot zover het "Europese gevoel".quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De vredesactivisten laten weer van zich spreken merk ik.
Zie bron.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
Cartoonist’s Daughter Hunted by 12 Jihadists
Rohde: Daughter of Cartoonist sought out by 12 Men
A group of Moslem males have tried to get at the daughter of one of the 12 cartoonists who drew the cartoons of Muhammed at her school. The political spokesman of the Liberals, Jens Rohde, revealed this during an interview with TV-Avisen while explaining his and the Prime Minister’s attack on the business community in Denmark, charging that they have put profits over Freedom of Speech.
Not at school
Rohde says that the 12 cartoonists have had their lives overturned and are now living in hiding, after receiving several death threats.
"And a daughter of one of cartoonist was sought out by 12 Moslem males - they were looking to get to her. Fortunately she wasn’t at school," Jens Rohde said.
quote:Op zondag 5 maart 2006 12:58 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Zie bron.
Cartoonist’s Daughter Hunted by 12 Jihadists 12 Youngsters 6-8 Girls
Ok, this all turned out to be a hoax...........................
quote:Op zondag 5 maart 2006 12:58 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Zie bron.
Cartoonist’s Daughter Hunted by 12 Jihadists 12 Youngsters 6-8 Girls
Ok, this all turned out to be a hoax...........................
quote:Deense moslims willen staat aanklagen bij mensenrechtenhof
AMSTERDAM - Een koepel van 27 Deense moslimorganisaties wil Denemarken voor een internationaal mensenrechtenhof dagen omdat het geen aanklacht heeft ingediend tegen de krant die de spotprenten van de profeet Mohammed publiceerde. Dat heeft de Deense radio vrijdag gezegd. De groepen willen dat de rechter een evenwicht aanbrengt tussen de vrijheid van meningsuiting en de godsdienstvrijheid, zei de radio. Welk gerechtshof de groepen precies in gedachten hebben werd niet gezegd.
De Deense procureur-generaal maakte woensdag bekend dat er geen aanklacht komt tegen de krant Jyllands Posten, omdat die met de publicatie van de spotprenten geen Deense wetten tegen godslasterlijke of racistische uitlatingen heeft overtreden
telegraaf
'De groepen willen dat de rechter een evenwicht aanbrengt tussen de vrijheid van meningsuiting en de godsdienstvrijheid, zei de radio."quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:52 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
heeft een dooie profeet ook mensenrechten?
De roep om censuur op basis van vrije meningsuiting, hoe zout wil je het nog hebben?
Dat had SmoothPussy al gedaan. En terecht, aangezien Deense moslimorganisaties blijven janken.quote:
Jeej verder gaan dan maarquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:07 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Dat had SmoothPussy al gedaan. En terecht, aangezien Deense moslimorganisaties blijven janken.
quote:Conferentie over Deense spotprenten in Iran van start gegaan
Gepost door Rob (R@b) - Bron: ANP
Gepubliceerd: zaterdag 18 maart 2006 @ 20:03
In Iran is vandaag een conferentie begonnen over de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed. Volgens berichten in de Iraanse media nemen 200 religieuze geleerden uit bijna 40 landen deel aan de''constructieve religieuze dialoog die kader is/kan zijn voor een wereldordening''.
De voorzitter van de conferentie maakte gelijk duidelijk hoe hij tegen de affaire aankijkt. Volgens hem is het allemaal de schuld van de Verenigde Staten en Israël die met opzet de onenigheid over de spotprenten hebben opgestookt om verdeeldheid tussen moslims en christenen te creëren: ''Denemarken is met opzet uitgekozen, omdat het een kruis in zijn vlag heeft. Het was allemaal een door een lange arm geplande samenzwering om een kruistocht aan te wakkeren en tweedracht te zaaien tussen moslims en christenen.''
* SocialDisorder dacht bijna dat er niets te lachen viel vandaag in het nieuwsquote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:07 schreef Triggershot het volgende:
Conferentie over Deense spotprenten in Iran van start gegaan
[..]
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:07 schreef Triggershot het volgende:
Conferentie over Deense spotprenten in Iran van start gegaan
[..]
Sjonge, geleerdheid zit zeker in de lange tenen, zelfs een hoogbejaarde junk heeft meer hersens. Ken je nagaan hoe dom men kan zijn onder invloed van religie.quote:200 religieuze geleerden uit bijna 40 landen
Is er al een uitspraak gedaan dan?quote:Op zondag 19 maart 2006 07:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Sjonge, geleerdheid zit zeker in de lange tenen, zelfs een hoogbejaarde junk heeft meer hersens. Ken je nagaan hoe dom men kan zijn onder invloed van religie.
Ik weet niet of de voorzitter een van de geleerden is, maar de opmerking over het kruis van Denemarken is echt hilarisch dom.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is er al een uitspraak gedaan dan?![]()
Laat ze nou maar eerst tot een "conclusie" komenquote:Op zondag 19 maart 2006 11:00 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Ik weet niet of de voorzitter een van de geleerden is, maar de opmerking over het kruis van Denemarken is echt hilarisch dom.
''Denemarken is met opzet uitgekozen, omdat het een kruis in zijn vlag heeft."
Zoals ik op de FP ook al zei:
En de moslims hebben Bouyeri met opzet uitgekozen omdat hij ook Mohammed heet.![]()
Ik zie die debielen al in vergadering........ sorry, ik kan mij er niets bij voorstellen.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ze nou maar eerst tot een "conclusie" komen
Way the go 2 stay optimisticquote:Op zondag 19 maart 2006 12:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zie die debielen al in vergadering........ sorry, ik kan mij er niets bij voorstellen.
Wat denk jij, wordt Loekashenko wel of niet herkozen vandaag?quote:Op zondag 19 maart 2006 11:04 schreef Triggershot het volgende:
Laat ze nou maar eerst tot een "conclusie" komen
Hebben we een reden om optimistisch te zijn dan?quote:
Hoezo is dat relevant?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat denk jij, wordt Loekashenko wel of niet herkozen vandaag?
Zelfde verhalen gingen ook rondom Irak, is het niet?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:46 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Hebben we een reden om optimistisch te zijn dan?
Als ik lees over Iran in combinatie met een ''constructieve religieuze dialoog die kader is/kan zijn voor een wereldordening'', dan moet ik toch meteen aan plannen voor de inzet van massavernietingswapens denken. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Het is een analogie van vragen naar de bekende weg.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:58 schreef Triggershot het volgende:
Hoezo is dat relevant?
quote:Op zondag 19 maart 2006 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een analogie van vragen naar de bekende weg.
Ik had ook kunnen zeggen: Laten we eerst maar even afwachten of het wel zomer wordt.
Veiligheid wordt overschatquote:Op zondag 19 maart 2006 15:54 schreef speknek het volgende:
Nope. Als Loekashenko herkozen wordt, is dat ook een klap in het gezicht van de Europese bashers. Maar bashen is bijzonder veilig hier.
Tot je thuis wordt aangevallen?quote:Op zondag 19 maart 2006 15:57 schreef speknek het volgende:
Oost west, thuis best.
Geloven in iets wat niet bestaat, nooit bestaan heeft en nooit zal bestaan getuigt niet bepaald van realiteit. Heb ik mij nog heel erg netjes uitgedrukt (speciaal voor jou)quote:
Nooit heeft bestaan voor jou, is het niet?quote:Op zondag 19 maart 2006 20:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geloven in iets wat niet bestaat, nooit bestaan heeft en nooit zal bestaan getuigt niet bepaald van realiteit. Heb ik mij nog heel erg netjes uitgedrukt (speciaal voor jou)
ha nee, voor vele miljoenen zoniet miljarden mensen.quote:Op zondag 19 maart 2006 20:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nooit heeft bestaan voor jou, is het niet?
Miljarden mensen zijn ook gelovig, so whats your point?quote:Op zondag 19 maart 2006 20:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ha nee, voor vele miljoenen zoniet miljarden mensen.
Dat moeten ze zelf wetenquote:Op zondag 19 maart 2006 20:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Miljarden mensen zijn ook gelovig, so whats your point?
Hangt er van af over wie men spreektquote:Op zondag 19 maart 2006 20:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er zijn toch wat subtiele verschillen tussen een gelovige en niet gelovige, denk je niet?
http://www.thelocal.se/article.php?ID=3348quote:Säpo reveals Swedish embassy threats
Published: 23rd March 2006 09:11 CET
Sweden's security police, Säpo, has revealed that serious threats were directed at Swedish embassies abroad after the far right group Sweden Democrats published one of the pictures of the prophet Muhammad on its web site.
According to a letter from Säpo, signed by the organisation's boss Klas Bergenstrand, sent to the Chancellor of Justice, a competition run on the Sweden Democrats' site to draw another Muhammad picture was widely reported in the mainstream Middle East media.
The first response to the drawing came in January via the embassy of a Muslim country. On January 31st Sweden's Ministry of Foreign Affairs had a meeting with ambassadors from Muslim countries, and just a few days later the Sweden Democrats published the drawing on its web site, reported Göteborgs-Posten.
The reaction was such that Säpo considered there to be a risk that Swedish embassies, agency representatives and other institutions could be exposed to serious criminal attacks. In its letter to the Chancellor of Justice, the security police also stated that Swedes abroad could be in danger.
A Sweden Democrats board member, Adam Marttinen, was in contact with Säpo in February, as was Levonline, the company which hosted the Sweden Democrats' web site.
According to Säpo, the threat against Sweden also included Levonline. In his letter to the Chancellor of Justice, Klas Bergenstrand emphasised that Säpo simply informed the hosting company of its views of the situation. How Levonline responded was up to them.
The company closed the web site, and the Chancellor of Justice is now investigating the legality of that decision.
Adam Marttinen says that he was not given a clear impression of how serious the threat against him and others within the Sweden Democrats was.
He also said that the Säpo official he met tried to convince him to take the picture off the web site, which Säpo denies.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
En we gaan weer verder:
Nee, hoor. Maar het was wel een week ofzo erg rustig qua cartoonrelnieuws.quote:Jullie dachten toch niet dat dit voorbij was hè?
Wat is het gironummer om dat bij andere leiders voor elkaar te krijgen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moet je slim zijn om President te zijn dan?
Voor het geld heeft hij zijn mening aangepast
quote:Mohammed wordt volgens de Deense moslims afgebeeld als zijnde oorlogszuchtig, een onderdrukker van de vrouw, een crimineel, gestoord en onintelligent en bovendien zou een verband worden gesuggereerd tussen de profeet en oorlog en terrorisme.
Dus Al-Quaida, Hamas, etc etc etc worden ook aangeklaagd?quote:Mohammed wordt volgens de Deense moslims afgebeeld als zijnde oorlogszuchtig, een onderdrukker van de vrouw, een crimineel, gestoord en onintelligent en bovendien zou een verband worden gesuggereerd tussen de profeet en oorlog en terrorisme.
Ze zijn al genoeg aangeklaagdquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dus Al-Quaida, Hamas, etc etc etc worden ook aangeklaagd?
Terecht maar 1 etcquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze zijn al genoeg aangeklaagd
is ETA of de IRA etc. al aangeklaagd ?
Vraag het aan de VSquote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:55 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Wat is het gironummer om dat bij andere leiders voor elkaar te krijgen?
die plegen voor zover ik weet geen aanslagen uit naam van Mohammed en in de eer van Allah.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze zijn al genoeg aangeklaagd
is ETA of de IRA etc. al aangeklaagd ?
Ik heb het nu zo'n 20 keer gelezen en ik snap zo langzamerhand denk ik wat er staat. Maar ik snap niet helemaal waarom je zegt dat links het goed vindt als het lijdensverhaal van jezus verneukt mag worden, maar dat je niet aan de islam mag komen. Misschien is het wel zo, maar ik zie niet waar de stelling vandaan komt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:43 schreef desiredbard het volgende:
Ach als Aischa niet kan...vind ik dat men met bovenstaande minimaal een punt heeft.
Het verschil van dde linksneuckenden hier.
Christenen mag je schoppen Moslims niet.
Belachelijk dat de christene hier bezwaar tegen hebben, de het lijdens verhaal mag verneuckt worden...maar owee als je aan zedendelinquent komt...dat is racisme
Ahmedinijihad heeft wat anders gevonden.quote:Op zondag 16 april 2006 19:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Is het eigenlijk gestopt, al die cartoonwhine? Of is de media gestopt met het geven van aandacht eraan?
12 april 2006:quote:Op zondag 16 april 2006 19:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Is het eigenlijk gestopt, al die cartoonwhine? Of is de media gestopt met het geven van aandacht eraan?
'Geen islamitische regels voor niet-moslims'quote:Flemming Rose, degene die in de Deense Jyllands Posten de omstreden cartoons van Mohammed publiceerde, is gisterenavond fel van leer getrokken tegen de zelfcensuur in de westerse media. Hij zei zich "met elke vezel in zijn lichaam [te] blijven verzetten tegen het opleggen van islamitische regels aan niet-moslims in Europa."
Rose had gisterenavond zijn eerste discussie met islamitisch publiek sinds de publicatie van de cartoons, in september vorig jaar. Volgens hem bewezen de reacties op de cartoons precies wat hij wilde aantonen: de intimidatie door sommige moslims leidt ertoe dat kranten zichzelf gaan censureren. De Deense minister voor Onderwijs en Kerkelijke Zaken zei onlangs bijvoorbeeld dat hij zelfcensuur toepast omdat hij geen bodyguards wil. Rose noemde godsdienstvrijheid "juist ook de vrijheid om je niet aan de regels van anderen te houden. Ze blijft bestaan zolang geen enkele godsdienst haar wil oplegt."
De aanwezige moslims waren het maar nauwelijks met hem eens. "Europa heeft geen idee meer wat heilig is," wierp de Britse imam Usama Hassan tegen. "Wij moslims moeten in europa weer gevoel voor wat heilig is injecteren." De Iraans-Amerikaanse schrijver Reza Aslan was ook tegen de prenten: "Europa is in de greep van islamofobie en deze prenten wakkeren haar aan."
Bij de rellen die vorig jaar ontstonden als gevolg van de publicatie van de cartoons, vielen wereldwijd naar schatting 140 doden. Veel moslims ervoeren belediging van Mohammed als een persoonlijke aanval. "Ik houd meer van de profeet dan van mijn vader of moeder, dus als je de profeet beledigt, beledig je mij." Inmiddels is Rose weer aan het werk, maar wel met zware beveiliging. In Nederland prijst hij Wouter Bos en Ayaan Hirsi Ali, die volgens hem goed de liberale waarden verdedigden. Officiële moslimkoepels, zoals het Nederlands Contactorgaan Moslims en Overheid, noemt hij een grote fout: "Toen sommige moslims eisten dat ik excuses aanbood aan 1,4 miljard geloofsgenoten, zeiden anderen: ho ho, wij hoeven geen excuses. Die seculiere moslims hebben in overlegorganen geen stem."
Ligt voor de hand nietwaar ? Tenminste voor een weldenkend mens.....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Geen islamitische regels voor niet-moslims'
idd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ligt voor de hand nietwaar ? Tenminste voor een weldenkend mens.....
Nee, uitspraken alsquote:De Iraans-Amerikaanse schrijver Reza Aslan was ook tegen de prenten: "Europa is in de greep van islamofobie en deze prenten wakkeren haar aan."
zijn goed voor het terugdringen van de zgn islamofobie.quote:"Europa heeft geen idee meer wat heilig is," wierp de Britse imam Usama Hassan tegen. "Wij moslims moeten in europa weer gevoel voor wat heilig is injecteren."
Ik vind het geen fobie en kijk 'ns wat ff googlen op fobie me oplevert :quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nee, uitspraken als
[..]
zijn goed voor het terugdringen van de zgn islamofobie.
jazekerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ligt voor de hand nietwaar ? Tenminste voor een weldenkend mens.....
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/015298.htmlquote:Cartoonimam ies hypocriet
Onder valse voorwendselen een internationale cartoonrel ontketenen? Geregeld! Als gevolg hiervan de Deense ambassade in Beiroet in vlammen zien opgaan? Done! Via diezelfde ambassade op de boot naar Denemarken stappen wanneer het IDF wat rotjes afschiet? PRICELESS!! Maak kennis met de ruggegraat van Ahmed Akkari, een van de geestelijk vaders van cartoongate. Weet u het nog? "Denemarken moet kaput! ies principe!" Right, maar nu de Libanese grond meneer Ahmed wat heet wordt natuurlijk niet. Ahmed zet de principes van zijn profeet (nsfw) net zo gemakkelijk overboord als dat hij een vlag in de hens steekt. Op de feauteau ontsnapt hij Libanon met een Deens schip. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met die 72 maagden, Ahmed!! Houdt u de komende dagen de boot naar Antwerpen in de gaten?
Update: Moeha! Een veilig onderkomen zoeken bij Satan begint populair te worden!
http://www.nu.nl/news/821(...)ver_spotprenten.htmlquote:Deense export daalt door boycot over spotprenten
KOPENHAGEN - De Deense export naar islamitische landen heeft een stevige knauw gekregen door de boycot die werd afgeroepen na de publicatie van spotprenten waarop de profeet Mohammed was te zien.
De totale export van Denemarken is tussen februari en juni van dit jaar gedaald met 15,5 procent. De handel naar islamitische landen halveerde, meldde de BBC zaterdag op basis van Deense statistieken.
Een Deense krant publiceerde de spotprenten een jaar geleden, waarover enkele maanden later felle protesten ontstonden in de islamitische wereld. De boycot die daarop volgde, kostte Denemarken naar schatting 134 miljoen euro. Vooral de voedselindustrie en met name de zuivelbedrijven hadden onder het handelsembargo te lijden.
Bron: http://www.trouw.nl/hetni(...)_van_profeet_met_bomquote:Midden in het gesprek wilde Ahmad niet meer meewerken aan het tv-programma en vertrok. „We kwamen helemaal niet dichter tot elkaar’’, aldus Ahmad, die had gehoopt op een verontschuldiging. De cartoonist verklaarde echter ’geen spijt’ te hebben van zijn tekening en zei een volgende keer ’hetzelfde te doen’. De andere elf cartoonisten hebben geen commentaar.
quote:KOPENHAGEN - De Deense televisiezender TV2 heeft vrijdag stukjes uitgezonden van een video die beledigend kan...
De spotprenten over Mohammed hadden eerder over de hele wereld moslimprotesten tot gevolg. FOTO ANP
... zijn voor moslims.
Op de video van een Deense rechts-extremistische groepering wordt de profeet Mohammed onder meer voorgesteld als een bierdrinkende kameel en een dronken terrorist.
Op de opnames die door TV2 zijn uitgezonden ziet de kijker een aantal jonge mannen die tijdens een feestje zich verkleden als een mohammedaan en een wedstrijdje houden wie de islamitische profeet het meest belachelijk kan tekenen. In de fragmenten is 'Mohammed' alleen kort op de rug te zien en zijn ook de beelden van de tekeningen alleen vluchtig in beeld.
Boehoe, schandalig hoor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:49 schreef buachaille het volgende:
Een nieuw hoofdstuk kan worden toegevoegd. Schandaal met de Dansk Folkeparti.
http://www.totallycrap.co(...)hammed_cartoons_1/NL
http://www.totallycrap.co(...)hammed_cartoons_2/NL
http://www.totallycrap.co(...)hammed_cartoons_3/NL
http://www.totallycrap.co(...)hammed_cartoons_4/NL
[..]
slik jij?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Boehoe, schandalig hoor.
Als ik op een feestje een wedstrijdje mohammed-bashen houdt en iemand filmt dat en zet het op internet, dan is dat reden om over de hele wereld Nederlandse ambassades af te fikken of zo?
Ze moeten gewoon eens leren slikken, dat is alles.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Boehoe, schandalig hoor.
Als ik op een feestje een wedstrijdje mohammed-bashen houdt en iemand filmt dat en zet het op internet, dan is dat reden om over de hele wereld Nederlandse ambassades af te fikken of zo?
Ze moeten gewoon eens leren slikken, dat is alles.
quote:
Hmm okquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik haal mijn schouders op als mijn geloof beledigd wordt.
geregiseerde beledigdheid .quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De kwestie met de video loopt al een tijdje. Het is min of meer kenmerkend dat het nu pas opgemerkt wordt door onze media.
Je mag slikken hoe je wiltquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik slik wel maar niet wat jij Gia suggereert..........
quote:Kopenhagen heeft Deense burgers ontraden naar verscheidene moslimlanden en Israël te reizen in verband met een nieuwe controverse over de islamitische profeet Mohammed. De waarschuwing van het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag volgt op een televisieuitzending.
Daarin drijven jonge Denen de spot met de profeet. Het ging om fragmenten van een amateurvideo van de rechtse Deense Volkspartij, waarin Mohammed onder meer wordt voorgesteld als een bierdrinkende kameel en dronken terrorist.
Eerder dit jaar leidden cartoons over Mohammed in een Deense krant wereldwijd tot gewelddadige protesten van moslims en een boycot van Deense producten. Veel Europese kranten herprintten de cartoons, die een jaar geleden waren verschenen, als steunbetuiging aan de vrijheid van meningsuiting.
Video
Op de videobeelden die eind vorige week door de publieke zender TV2 werden uitgezonden ziet de kijker jonge mannen die zich tijdens een feestje verkleden als moslim. Ook houden de jongeren een wedstrijdje wie de islamitische profeet het belachelijkst kan tekenen.
De hoofdredacteur van TV2 liet weten dat hij de video had laten uitzenden omdat voorzitter Kenneth Kristensen van de jongerenafdeling van de Deense Volkspartij het gedrag van de jongeren ongepast had genoemd. De opnames vonden plaats tijdens een zomerkamp in augustus.
De Volkspartij maakt geen deel uit van de coalitie, maar steunt de regering in het parlement.
Volgens mij wordt het nu pas uitgemeten, nu een aantal moslims zich opgeworpen hebben als de beledigde meute.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:40 schreef Chadi het volgende:
Ik snap ook niet wat voor nut het heeft om dat zo breed in d emedia te brengen. Zoeken ze naar iemand die zich op gaat werpen als beledigde moslim of zoiets?
Mijn waarde, dat noemen ze nou provoceren, het dient geen wezenlijk doel, enkel Moslims agressief maken om vervolgens te zeggen dat ze niet kunnen relativeren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:01 schreef lionsguy18 het volgende:
Hebben die Denen niks anders te doen dan een religie te beledigen?
Wat heeft dat voor nut?
Denk niet dat de video-makers dat gedaan hebben. Was gewoon een prive-videootje wat iemand op internet heeft gezet. Dat is weer door anderen opgemerkt en die hebben het in de media breed uitgemeten. Je kon erop wachten dat die moslimmetjes hier weer boos over zouden worden. Wat doet het ertoe wat iemand op een prive-feestje over mohammed zegt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:40 schreef Chadi het volgende:
Ik snap ook niet wat voor nut het heeft om dat zo breed in d emedia te brengen. Zoeken ze naar iemand die zich op gaat werpen als beledigde moslim of zoiets?
quote:Moslims veroordeeld na cartoonrel
` Vier moslims zijn in Groot-Brittannië
veroordeeld tot gevangenisstraffen tot
zes jaar wegens het oproepen tot moord
en terreur.Ze hadden deelgenomen aan
rellen bij de Deense ambassade in
Londen na de publicatie van satirische
cartoons over de profeet Mohammed.
Bij de demonstratie in Londen zei een
veroordeelde dat het bloed van Britse
soldaten door de straten van Bagdad
moest vloeien.Anderen riepen op tot
bombardementen op de Verenigde Staten,
Denemarken en Groot-Brittannië.
De verdachten ontkennen dat ze er
extremistische ideeën op nahouden en
zeiden dat ze slechts anderen volgden.
Dat zijn flinke straffen, uitstekend.quote:
Hop!quote:
De halve mensheid opsluiten vanwege een dooie idioot?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Inhoudelijk kritische opmerking over welke religie dan ook vind ik persoonlijk prima.
Maar die minachting voor iets wat voor een gelovige dierbaar is vind ik ronduit beledigend en daar zou een behoorlijke straf op moeten staan.
Ik denk 5 jaar achter slot zou die vervelende mensen iets geven om over na te denken.
Inderdaad, ze moeten ook voor Jezus op komen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:24 schreef Gia het volgende:
Ach, Jezus wordt ook elke dag beledigd. Er worden zelfs poppetjes van gemaakt om mee te spelen. En toch zie je geen Christenen op ambassades afstormen of zo.
Ze moeten gewoon eens normaal leren doen.
Je gedragen als de eerste de beste crimineel lost niets op. Wat boeit mij het wat een stelletje achterlijke debielen over Jezus zeggen? Een poppetje? Prima. Ik hoef het toch niet te kopen!! Dat Jezus niet de zoon van God is? Ach, als je daarvan blij wordt dat te kunnen zeggen, ga je gang. Ik haal gewoon mijn schouders op over zoveel domheid en ga verder met mijn leven.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Inderdaad, ze moeten ook voor Jezus op komen.
Hmm, je hebt niet begrepen wat ik bedoelde denk ik. Wat ik meende te zeggen is dat Jezus ook een belangrijk figuur is in de Islam buiten wat theologische verschillen zeggende daarmee dat ze ook voor jezus zouden moeten opkomen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Je gedragen als de eerste de beste crimineel lost niets op. Wat boeit mij het wat een stelletje achterlijke debielen over Jezus zeggen? Een poppetje? Prima. Ik hoef het toch niet te kopen!! Dat Jezus niet de zoon van God is? Ach, als je daarvan blij wordt dat te kunnen zeggen, ga je gang. Ik haal gewoon mijn schouders op over zoveel domheid en ga verder met mijn leven.
Je moet helemaal voor niets of niemand opkomen, tenminste niet op die manier. Je kunt ook met woorden proberen mensen te overtuigen van hun 'ongelijk'. Het bestormen van ambassades is geen blijk van devotie, eerder van achterlijkheid.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, je hebt niet begrepen wat ik bedoelde denk ik. Wat ik meende te zeggen is dat Jezus ook een belangrijk figuur is in de Islam buiten wat theologische verschillen zeggende daarmee dat ze ook voor jezus zouden moeten opkomen.
Ik zie opkomen en ambassades bestormen niet als synoniemen, jij wel?quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Je moet helemaal voor niets of niemand opkomen, tenminste niet op die manier. Je kunt ook met woorden proberen mensen te overtuigen van hun 'ongelijk'. Het bestormen van ambassades is geen blijk van devotie, eerder van achterlijkheid.
Nee, ik niet. Maar de moslims waar het in dit topic over gaat, schijnbaar wel.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie opkomen en ambassades bestormen niet als synoniemen, jij wel?
Als het over 'de moslims' gaat waarom begin je dan ineens over een andere profeet en andere religie?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Maar de moslims waar het in dit topic over gaat, schijnbaar wel.
ik denk dat ze meer zoiets bedoelt vanquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het over 'de moslims' gaat waarom begin je dan ineens over een andere profeet en andere religie?
Vreemde combinatie ook:quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik denk dat ze meer zoiets bedoelt van
als de meeste christenen "kritiek" op hun religie kunnen relativeren
waarom kunnen sommige moslims dat dan niet?
ik denk dat ze dat bedoelt
"e:meeste christenen
Als sommige moslims het niet kunnen betekent toch dat meeste moslims het wel kunnen?quote:sommige moslims
ik probeerde lief te zijnquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vreemde combinatie ook:
[..]
&
[..]
Als sommige moslims het niet kunnen betekent toch dat meeste moslims het wel kunnen?
Volgens mij was de meerderheid van moslims diegene die niet zich extreem uiten. Oh, van mij mag je wel zeggen wat je denkt hé.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik probeerde lief te zijn
maar goed
ik bedoelde dan ook, meeste moslims
![]()
'Meeste moslims' is een erg gewaagde statement. Ik meen mij nog steeds te herinneren dat de meeste moslims afstand hielden en zich er niet mee betrokken, ow men constateert maar wat ze willen hoor.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maar je ontkent toch niet de cultuur shock die de meeste moslims hadden aangaande de cartoons en bv submission?
tis blijkbaar nog ongewoon in de meeste moslim landen om kritiek te hebben op religie
dat was vroeger in nederland ook zo, maar nu niet meer
er is toch niets mis mee om dat te constateren?
nou ik baseer mijn beeld aangaande "de meeste moslims" op mijn persoonlijke ervaringen met deze groep in het werk dat ik gedaan heb als leraar voor oudkomersquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Meeste moslims' is een erg gewaagde statement. Ik meen mij nog steeds te herinneren dat de meeste moslims afstand hielden en zich er niet mee betrokken, ow men constateert maar wat ze willen hoor.
Ik ken jouw ervaringen niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat generaliseren wie of wat het ook mag betreffen not done is. Als jij tot een conclusie bent gekomen waarin 'meeste moslims' en 'radicaal' meteen achter elkaar komen, dan heb ik geen hoop meer in een dialoog.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou ik baseer mijn beeld aangaande "de meeste moslims" op mijn persoonlijke ervaringen met deze groep in het werk dat ik gedaan heb als leraar voor oudkomers
dan hadden we het in de les bv over de nederlandse grondwet en vrijheid van meningsuiting
bijna de hele groep vond dat de cartoons en hersi ali niet door de beugel kunnen en gestopt moeten worden
tiis dus niet zo , dat ik maar wat lul.. of anderen napraat
en vinden dat de cartoons en hersi ali gestop moeten worden, vind ik extreem.. jij niet?
ik heb het nu over de cartoons en submision en vrijheid van menings uittingquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ken jouw ervaringen niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat generaliseren wie of wat het ook mag betreffen not dan is. Als jij tot een conclusie bent gekomen waarin 'meeste moslims' en 'radicaal' meteen achter elkaar komen, dan heb ik geen hoop meer in een dialoog.
Ik kan mijn reply wel herhalen als je wilt betwijfelende of het wel nut heeft, zoals je wellicht wel hebt begrepen is het een antwoord geweest op je statement: 'meeste moslims' als jij tot zo een conclusie bent gekomen nogmaals moet je dat vooral behouden, ik voel me niet geroepen om jouw ervaringen te beoordelen in geval van onwetendheid. Hou je lekker vast aan je gedachtengoed.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik heb het nu over de cartoons en submision en vrijheid van menings uitting
jij bent het die nu aan het generaliseren is ( en mij woorden in de mond ligt die ik niet gezegt heb)
ik kom met een concreet voorbeeld en vraag...
ik wil mijn vraag wel herhalen:
vind jij het extreem als iemand vindt dat submisioni en de cartoons niet kunnen... dat deze mening niet geuit mag worden
daar had ik het over...
flauw hoor, mij in een hoekje gooien en geen antwoord willen geven op mijn vraagquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan mijn reply wel herhalen als je wilt betwijfelende of het wel nut heeft, zoals je wellicht wel hebt begrepen is het een antwoord geweest op je statement: 'meeste moslims' als jij tot zo een conclusie bent gekomen nogmaals moet je dat vooral behouden, ik voel me niet geroepen om jouw ervaringen te beoordelen in geval van onwetendheid. Hou je lekker vast aan je gedachtengoed.
'Veel' ligt in de eye of the beholder.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:24 schreef Gia het volgende:
Feit is gewoon dat er veel moslims zijn die zich zo beledigd voelden door een paar tekeningetjes dat ze het nodig vonden om enkele ambassades te bestormen en personen, die niets met die tekeningetjes te maken hadden, te bedreigen en zelfs aan te vallen.
Dit zul je niet zien gebeuren als iemand van dergelijke tekeningetjes maakt over Jezus of God.
Hebben ze wel geprobeerd uit te lokken in Iran met een spannende wedstrijd en een tentoonstelling, maar is niet gelukt. Christenen en Joden weten zich schijnbaar WEL te gedragen.
Wow, als 't op gruwelijke wijze gebeurt nog een premie er bovenop ook.quote:Al-Qaida wil cartoonist dood
Al-Qaida zet een prijs op het hoofd
van een Zweedse cartoonist.De man zou
een beledigende tekening hebben gemaakt
van de profeet Mohammed.
In een boodschap op internet worden
moslims opgeroepen de tekenaar om te
brengen.Wie hem deze maand tijdens de
Ramadan uit de weg ruimt,krijgt van
Al-Qaida een beloning van 70.000 euro.
Als dat op een gruwelijke wijze gebeurt
komt er nog een premie bovenop.
De spotprent over Mohammed verscheen
vorige maand in een Zweedse krant.
Eerder leidde de publicatie van enkele
cartoons over de profeet in een Deense
krant in de hele wereld tot geweld. ***
En weet je wat nou zo fijn is? Dat jij dat gewoon mag vinden, zonder hiervoor in elkaar gemept te worden. Jij mag homofilie verafschuwen, je mag partnerruil vunzig vinden, je mag absoluut tegen euthanasie zijn, enz..... heeft allemaal geen consequenties.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je wat ik achterlijk vind:
- Partnerruil
- Huismannen in plaats van huisvrouwen, de man zit lekker lui thuis romig te wezen en houdt zich in leven met de chartale middelen van zijn vrouw.
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Partnerruil
- Huismannen in plaats van huisvrouwen, de man zit lekker lui thuis romig te wezen en houdt zich in leven met de chartale middelen van zijn vrouw.
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:04 schreef Gia het volgende:
.
Zo werkt dat in het Westen, wen er aan of donder op.
ter kennisgeving aangenomen. En nu?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
ik zou zeggen wen er dan maar niet aan en donder lekker op, de hele shitezooi die er zo over denkt.quote:
Lekker opzouten naar zandland dan zeikerd, ga daar maar een poosje lopen mierenneuken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
Fatwaquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ter kennisgeving aangenomen. En nu?
Sukkels is nog zacht uitgedrukt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:50 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zou zeggen wen er dan maar niet aan en donder lekker op, de hele shitezooi die er zo over denkt.
het is toch te gek voor woorden, geen handen willen schudden en eisen dat wij daar respect voor hebben en onze hand dus niet uitsteken, want wij moeten onze normen en waarden niet opdringen aan hen, maar vervolgens wel eigen normen aan ons opdringen en gaan jankzakken over plaatjes van een of andere dooie profeet, eisen dat wij die niet plaatsen.
het is onze profeet niet, respect hebben voor andermans opvattingen is een geste geen verplichting, dus om maar een groot man te quoten :
En dan zeggen ze tegen mij, nee dat zijn de religies van die mensen dat zijn de tradities van die mensen, dat is de manier van leven voor die mensen , dat is de cultuur van die mensen
daar moet je respect voor hebben.
HEB IK GEEN RESPECT VOOR, VIND HET SUKKELS!! Sorry! !
ja, maar ik moet wel goed quoten, hèquote:Op zaterdag 15 september 2007 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sukkels is nog zacht uitgedrukt.![]()
Ik vermoedde al zoiets.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:33 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar ik moet wel goed quoten, hè
dat is tijdens de Grote Deense Cartoonoorlogen ook al gezegd, en geen moslim die er een zinnig woord over wist te zeggen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
er moeten ook flink wat Turkse koppen rollen, want onderstaan schilderij hangt ergens in Istanbul
[afbeelding]
drie maal raden wie dat is
hint : zijn vader is niet God, en hij had geen 40 rovers voor zich werken..... oh wacht, toch wel, maar die is het niet, hè!!
is toch lekker partnerruil. moeten mensen toch zelf weten waar ze hun snikkel in stoppen en wat ze in hun kutjes willen ontvangen. misschien moet je dat ook maar eens doen. laat je je vrouw lekker neuken door een paar rubberfreaks met dikke lullen en laat je je zelf een keer in je anus naain en en wie weet vind je het wel lekker.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
nee, vrijdenken is lastig, hè, eigen mening, zonder klakkeloze aanname dat vergt oefening, maar ja, als je geloof je dat belet...quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dat is tijdens de Grote Deense Cartoonoorlogen ook al gezegd, en geen moslim die er een zinnig woord over wist te zeggen.
LOL, jij bent het type mensen dat het dragen van een hoofddoek gelijkstelt aan iemand die een petje draagt, en het dus krom vind dat er in de klas geen petjes gedragen mogen worden maar wel hoofddoeken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:50 schreef milagro het volgende:
[..]
HEB IK GEEN RESPECT VOOR, VIND HET SUKKELS!! Sorry! ![/i]
Bij jou anders ook.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Onderbuikgevoelens zijn sterker dan de ratio bij jou, helaas.²
Ja, ze lezen zelf die krantjes niet dus een Zweedse imam moet hen er even op attenderen, hè.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:13 schreef __Saviour__ het volgende:
ze reageren er wel iedere keer wat laat op.
en het is nog eens een bar slechte tekening ook. een kind kan het beter
gelukkig is het niet belangrijk wat jij van mij vindt, wat jij ueberhaupt vindtquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
LOL, jij bent het type mensen dat het dragen van een hoofddoek gelijkstelt aan iemand die een petje draagt, en het dus krom vind dat er in de klas geen petjes gedragen mogen worden maar wel hoofddoeken.
Onderbuikgevoelens zijn sterker dan de ratio bij jou, helaas.²
doet je umlaut het niet ofzo?quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:21 schreef milagro het volgende:
[..]
gelukkig is het niet belangrijk wat jij van mij vindt, wat jij ueberhaupt vindt![]()
zo mag het ook, en ik ben luiquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
doet je umlaut het niet ofzo?.
Het was dan ook geen mening, slechts een bedongen feit. Gelukkig zie je dat ook in.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:21 schreef milagro het volgende:
[..]
gelukkig is het niet belangrijk wat jij van mij vindt, wat jij ueberhaupt vindt![]()
Valt wel op dat je steeds Milagro moet hebben.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het was dan ook geen mening, slechts een bedongen feit. Gelukkig zie je dat ook in.²
ja grappig is dat , hè, en dan te bedenken wat er voor cartoons in de (Saudi) arabische pers worden geplaatst, laten niets aan de verbeelding over wat betreft hun opvattingen over anders gelovigen, specifiek de Joden , de begeleidende teksten zijn in hun heilig boek te vindenquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ze lezen zelf die krantjes niet dus een Zweedse imam moet hen er even op attenderen, hè.
Ja, ik wil haar.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Valt wel op dat je steeds Milagro moet hebben.
Wil je haar ofzo?.
natuurlijk mogen zij alles wat wij niet mogen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:32 schreef milagro het volgende:
[..]
ja grappig is dat , hè, en dan te bedenken wat er voor cartoons in de (Saudi) arabische pers worden geplaatst, laten niets aan de verbeelding over wat betreft hun opvattingen over anders gelovigen, specifiek de Joden , de begeleidende teksten zijn in hun heilig boek te vinden![]()
Is een zelfmoordaanslag niets voor je?quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik wil haar.![]()
De dag dat ze verandert van een rijpe 40+ in een 21 jarige schone is de kans wellicht aanwezig. Nu absoluut niet.
En dat weet ze zelf ook, dat knaagt aan haar.²
het doet wel pijn he, gelovig zijnquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
Ja, maar dat wisten die moslims daar niet. De imam echter welquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:49 schreef milagro het volgende:
herinneren we ons onderstaande foto nog, die een opruier mee naar Gaza genomen had, om de mensen daar te doen geloven dat het hier een Westerling betrof die Mo de Verschrikkelijke uitbeeldde op geheel eigen wijze?
[afbeelding]
Feitelijk was het een foto van de winnaar vd Doe een varken na wedstrijd ergens op een jaarlijks terugkerend festival in Frankrijk, het witte gewaad is 's mans sweater, de witte doek een geknoopte zakdoek
Hoe graag wil je je beledigd voelen, hoe graag wil je de boel lekker opruien dan?
Hoe erg spoor je niet dan , als opruier, en als opgeruide... rijp voor de funnyfarm dacht ik zo, liefst die ver boven de wolkjes
Hier bloeit wat moois.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik wil haar.![]()
De dag dat ze verandert van een rijpe 40+ in een 21 jarige schone is de kans wellicht aanwezig. Nu absoluut niet.
dat zeg ik ook, de een laat zich makkelijk opruien, zonder te willen weten wat of hoe precies, de ander ruit graag op.quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, maar dat wisten die moslims daar niet. De imam echter wel. Maar imams zijn evil en die moslims daar zijn kennelijk goedgelovig en onwetend.
Hij kijkt wel angstig naar Rechts. Toen al!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
er moeten ook flink wat Turkse koppen rollen, want onderstaan schilderij hangt ergens in Istanbul
[afbeelding]
drie maal raden wie dat is
hint : zijn vader is niet God, en hij had geen 40 rovers voor zich werken..... oh wacht, toch wel, maar die is het niet, hè!!
op zich niet raar want rechts van het land waar Mekka en Medina zich bevinden, liggen een hele zooi minsten zo 'fijne' landenquote:Op zondag 16 september 2007 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hij kijkt wel angstig naar Rechts. Toen al!!
Euh, dit was ikke, niet gezien dat mannetje nog ingelogd was.quote:Op zondag 16 september 2007 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hij kijkt wel angstig naar Rechts. Toen al!!
dat maakt voor mijn reactie niet uitquote:Op zondag 16 september 2007 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Euh, dit was ikke, niet gezien dat mannetje nog ingelogd was.
Ach ja, ze maken elkaar af, tijdens de zelfmoordacties en denken dan ook nog recht te hebben op die 70 maagden, die al door ik weet niet hoeveel terroristen van alle kanten genomen zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 12:11 schreef milagro het volgende:
de moslim heeft het meest te vrezen altijd nog van de moslim
hoe graag ze dat ook anders zien en over in de ontkenning cq complete negering schieten
ho ho als je hier een beetje rond gaat neuken wil ik jou vrouw ook wel een keer in mond, kut en kont neuken als ik op staande voet je toestemming krijg tenminste, want anders is het verkrachting en dat mag in het westen niet he zoals je wellicht wel kennis van heb genomen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik wil haar.![]()
Ach het is een kwestie van schaapjes volgen, helaas worden van deze schapen geen shoarma gemaakt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:13 schreef fokje het volgende:
[..]
het doet wel pijn he, gelovig zijnof althans, pretenderen gelovig te zijn.
![]()
quote:Tekst
Youp van 't Hek
Ik heb gesproken met een god
En hij heeft mij heel goed gehoord
Ik zei: “Uit jouw naam wordt gevochten!
Uit jouw naam wordt gemoord!
Al die bommen en granaten
Die raketten en dat bloed
Dat namens jou steeds wordt vergoten
Terwijl men roept: oh God is goed!”
“Ja maar, d’onze die is beter”