de ophef rond het zinken van dit schip door nalatigheden van de bemanning staat in schril contrast tot de rellen rond de spotprentjes. Terwijl het aantal slachtoffers vele malen groter is in het geval van de veerboot. Dat is wat ik me afvraag.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:12 schreef stukovich het volgende:
[..]
Guest heb jij soms een hele tuin vol met galbomen of iets in die richting
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:18 schreef SocialDisorder het volgende:
onze regering heeft kloten!
Bot: geen godsdienstcode voor media
Minister Bot ziet een gedragscode voor de manier waarop de media omgaan met godsdienst niet zitten. Afgelopen vrijdag kondigde de Europese Commissie zo'n code aan. De commissie wil samenwerken met journalisten en televisiezenders bij het opstellen van de code. Minister Bot begrijpt dat moslims zich gekwetst voelen, maar ze moeten volgens de minister snappen dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is.
geenstijl.nl
Wat een onzinquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:23 schreef SocialDisorder het volgende:
de ophef rond het zinken van dit schip door nalatigheden van de bemanning staat in schril contrast tot de rellen rond de spotprentjes. Terwijl het aantal slachtoffers vele malen groter is in het geval van de veerboot. Dat is wat ik me afvraag.
Maar toen Reve God vergeleek met een ezel waren er ook geen demonstraties of rellen. Er werd ook een rechtsgang gemaakt, tevergeefs. Toen Life Of Brian uitkwam, werd ook tegen geageerd door de kerk dmv een rechtsgang, tevergeefs.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat een onzin
Toen de "Herald of free Enterprise" zonk waren er in Euopa ook geen demonstraties of rellen.
Wel een rechtsgang naar de rechter en een gedegen technisch onderzoek hoe het heeft kunnen gebeuren.
Niet bijten in de hand die je te eten geeft.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd.
Wat zegt dat dan ? Zoals ik al aangaf zegt het niets meer dan dat Jylland Posten er weinig voor voelt om in de hand te bijten die ze te eten geeft. Niets meer en niets minder. Daarnaast, heb jij die spotprenten gezien ? Waarschijnlijk niet, hoe kan je dan oordelen of ze grappig zijn of niet ?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:34 schreef Meki het volgende:
Zo schrijft de VOLKSKRANT dat de Deense krant Jylland Posten die de spotprents plaatste, drie jaar geleden heeft geweigerd cartoons over Jezus te publiceren. Volgens de leiding van de krant zouden die lezers kunnen kwetsen en waren ze niet grappig.
DIT ZEGT AL GENOEG
Ik heb ze wel gezien, en ik vond ze schokkend noch grappig. Slechte spotprenten dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Wat zegt dat dan ? Zoals ik al aangaf zegt het niets meer dan dat Jylland Posten er weinig voor voelt om in de hand te bijten die ze te eten geeft. Niets meer en niets minder. Daarnaast, heb jij die spotprenten gezien ? Waarschijnlijk niet, hoe kan je dan oordelen of ze grappig zijn of niet ?
Heb je een linkje ? Ik ben wel benieuwd nmlquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:37 schreef Jalu het volgende:
Ik heb ze wel gezien, en ik vond ze schokkend noch grappig. Slechte spotprenten dus.
Geloof dat Egypte daar ook behoorlijk over in rep in roer is, maar onze media interesseert dat niet zo. Beetje ver van onze bed show, en niet meer dan logisch dat daar hier niet zoveel aandacht aan wordt besteed.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
de ophef rond het zinken van dit schip door nalatigheden van de bemanning staat in schril contrast tot de rellen rond de spotprentjes. Terwijl het aantal slachtoffers vele malen groter is in het geval van de veerboot. Dat is wat ik me afvraag.
drie jaar geleden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd omdat het mogelijk protesten zou kunnen veroorzaken en verkeerd zou kunnen vallen bij een aantal van hun lezers.
Mogen ze dat nu alsnog doen vind ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd omdat het mogelijk protesten zou kunnen veroorzaken en verkeerd zou kunnen vallen bij een aantal van hun lezers.
Vertel eens Meki, als ik spotprenten over Mohammed gestuurd zou hebben naar de (ik verzin maar wat) Iran Times, zouden ze die geplaatst hebben, denk je? En een spotprent over joden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:34 schreef Meki het volgende:
Zo schrijft de VOLKSKRANT dat de Deense krant Jylland Posten die de spotprents plaatste, drie jaar geleden heeft geweigerd cartoons over Jezus te publiceren. Volgens de leiding van de krant zouden die lezers kunnen kwetsen en waren ze niet grappig.
DIT ZEGT AL GENOEG
van wat ik begrepen heb zat er toen een andere hoofdredacteur. DIT ZEGT AL GENOEGquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:34 schreef Meki het volgende:
DIT ZEGT AL GENOEG
Of ze kunnen ze aan een Arabische krant verkopen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Maar toen Reve God vergeleek met een ezel waren er ook geen demonstraties of rellen. Er werd ook een rechtsgang gemaakt, tevergeefs. Toen Life Of Brian uitkwam, werd ook tegen geageerd door de kerk dmv een rechtsgang, tevergeefs.
Het interesseert mij dan ook niet hoe het westen toen reageerde, maar hoe het MO nu reageert op twee verschillende zaken.
Spotprentje veroorzaakt 0 doden, massale rellen in verschillende landen
Veerboot zinkt met ruim 1300 gelovigen door nalatigheid, nergens hoor je een schreeuw om gerechtigheid, alleen van de families van de slachtoffers.
Ik vind dit best een bizar afstekend verschil.
klikquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:38 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Heb je een linkje ? Ik ben wel benieuwd nml
Dat is natuurlijk onzinquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:35 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Niet bijten in de hand die je te eten geeft.
dat is niet gebeurd maar van Denemarken is wel gebeurdquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Vertel eens Meki, als ik spotprenten over Mohammed gestuurd zou hebben naar de (ik verzin maar wat) Iran Times, zouden ze die geplaatst hebben, denk je? En een spotprent over joden?
Het lijkt me dat het antwoord op beide vragen zeer duidelijk is. Wie zijn de moslims dan om deze Deense krant nu te betichten van hypocrysie?
Dit zegt genoeg hoe JP denkt . hyprociet zijn zequote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Wat zegt dat dan ? Zoals ik al aangaf zegt het niets meer dan dat Jylland Posten er weinig voor voelt om in de hand te bijten die ze te eten geeft. Niets meer en niets minder. Daarnaast, heb jij die spotprenten gezien ? Waarschijnlijk niet, hoe kan je dan oordelen of ze grappig zijn of niet ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |