abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:19:32 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34821181
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:21:49 #2
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34821222
Mooi OP, DH.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_34821253
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:12 schreef stukovich het volgende:

[..]

Guest heb jij soms een hele tuin vol met galbomen of iets in die richting
de ophef rond het zinken van dit schip door nalatigheden van de bemanning staat in schril contrast tot de rellen rond de spotprentjes. Terwijl het aantal slachtoffers vele malen groter is in het geval van de veerboot. Dat is wat ik me afvraag.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:23:35 #4
572 Sniper
Gull Catcher
pi_34821261
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 09:18 schreef SocialDisorder het volgende:
onze regering heeft kloten!
Bot: geen godsdienstcode voor media

Minister Bot ziet een gedragscode voor de manier waarop de media omgaan met godsdienst niet zitten. Afgelopen vrijdag kondigde de Europese Commissie zo'n code aan. De commissie wil samenwerken met journalisten en televisiezenders bij het opstellen van de code. Minister Bot begrijpt dat moslims zich gekwetst voelen, maar ze moeten volgens de minister snappen dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is.
geenstijl.nl

Lijkt me niet meer dan logisch. De onbescrhijflijk laffe honden in Brussel denken er anders over, die willen een richtlijn. ALs je zo over je laat lopen verdien je niet anders dan onderdeel te worden van het MO.

Geinig vond ik ook de aandacht van NOS en andere usual suspects voor het CIDI die -zoals dat hoort in een 21e eeuwse maatschappij- bij de rechter klagen over prentjes van de AEL kneuzen. (prentjes die overigens al jaren gerecycled worden in Arabische media).

Wezenlijk verschil is natuurlijk dat onze Joodse vrienden geen ambassades in de as leggen, met terreur dreigen. Misschien een tip die opgenomen kan worden in de integratie lessen: voel je je beledigd door een media uiting: dan NIET ambassade of ander gebouw in brand steken of infidels doodschieten, maar bij rechter klagen.

Het wordt hoog tijd voor een nieuwe kruistocht.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:28:29 #5
89730 Drugshond
pi_34821374
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:23 schreef SocialDisorder het volgende:
de ophef rond het zinken van dit schip door nalatigheden van de bemanning staat in schril contrast tot de rellen rond de spotprentjes. Terwijl het aantal slachtoffers vele malen groter is in het geval van de veerboot. Dat is wat ik me afvraag.
Wat een onzin
Toen de "Herald of Free Entreprise" zonk waren er in Europa ook geen demonstraties of rellen.
Wel een rechtsgang naar de rechter en een gedegen technisch onderzoek hoe het heeft kunnen gebeuren.
pi_34821464
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd omdat het mogelijk protesten zou kunnen veroorzaken en verkeerd zou kunnen vallen bij een aantal van hun lezers.
pi_34821503
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat een onzin
Toen de "Herald of free Enterprise" zonk waren er in Euopa ook geen demonstraties of rellen.
Wel een rechtsgang naar de rechter en een gedegen technisch onderzoek hoe het heeft kunnen gebeuren.
Maar toen Reve God vergeleek met een ezel waren er ook geen demonstraties of rellen. Er werd ook een rechtsgang gemaakt, tevergeefs. Toen Life Of Brian uitkwam, werd ook tegen geageerd door de kerk dmv een rechtsgang, tevergeefs.

Het interesseert mij dan ook niet hoe het westen toen reageerde, maar hoe het MO nu reageert op twee verschillende zaken.
Spotprentje veroorzaakt 0 doden, massale rellen in verschillende landen
Veerboot zinkt met ruim 1300 gelovigen door nalatigheid, nergens hoor je een schreeuw om gerechtigheid, alleen van de families van de slachtoffers.

Ik vind dit best een bizar afstekend verschil.
pi_34821522
Zo schrijft de VOLKSKRANT dat de Deense krant Jylland Posten die de spotprents plaatste, drie jaar geleden heeft geweigerd cartoons over Jezus te publiceren. Volgens de leiding van de krant zouden die lezers kunnen kwetsen en waren ze niet grappig.

DIT ZEGT AL GENOEG
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34821528
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd.
Niet bijten in de hand die je te eten geeft.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_34821565
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:34 schreef Meki het volgende:
Zo schrijft de VOLKSKRANT dat de Deense krant Jylland Posten die de spotprents plaatste, drie jaar geleden heeft geweigerd cartoons over Jezus te publiceren. Volgens de leiding van de krant zouden die lezers kunnen kwetsen en waren ze niet grappig.

DIT ZEGT AL GENOEG
Wat zegt dat dan ? Zoals ik al aangaf zegt het niets meer dan dat Jylland Posten er weinig voor voelt om in de hand te bijten die ze te eten geeft. Niets meer en niets minder. Daarnaast, heb jij die spotprenten gezien ? Waarschijnlijk niet, hoe kan je dan oordelen of ze grappig zijn of niet ?
pi_34821581
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:36 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Wat zegt dat dan ? Zoals ik al aangaf zegt het niets meer dan dat Jylland Posten er weinig voor voelt om in de hand te bijten die ze te eten geeft. Niets meer en niets minder. Daarnaast, heb jij die spotprenten gezien ? Waarschijnlijk niet, hoe kan je dan oordelen of ze grappig zijn of niet ?
Ik heb ze wel gezien, en ik vond ze schokkend noch grappig. Slechte spotprenten dus.
pi_34821605
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:37 schreef Jalu het volgende:
Ik heb ze wel gezien, en ik vond ze schokkend noch grappig. Slechte spotprenten dus.
Heb je een linkje ? Ik ben wel benieuwd nml
pi_34821606
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:23 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Geloof dat Egypte daar ook behoorlijk over in rep in roer is, maar onze media interesseert dat niet zo. Beetje ver van onze bed show, en niet meer dan logisch dat daar hier niet zoveel aandacht aan wordt besteed.

Dus je moet eigenljik bij ONZE media zijn.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:39:32 #14
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_34821631
quote:
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd omdat het mogelijk protesten zou kunnen veroorzaken en verkeerd zou kunnen vallen bij een aantal van hun lezers.
drie jaar geleden.

en het zou een leuk argument zijn, als de geweldplegers zich alleen richten op 1 enkele krant, maar nee verschillende ambassades zijn in vlammen opgegaan, onder andere die van Noorwegen en Oostenrijk.

Door zulke taal uit te slaan en zulke daden te begaan, hebben ze het betrokken op vrijwel heel Europa, en in Europa is het absoluut niet verboden om de spot met Jesus te drijven, sterker nog, mensen schoppen al 40 jaar tegen dat heilige huisje aan, maar geen ambassades die in vlammen opgingen als resultaat daar van.

De verschillende cartoons uit arabische landen die als reactie zijn geplaatst zijn dan meestal ook gebrand op slechts 1 ding.

"Wij willen speciale rechten, extra rechten, wij willen net iets meer kunnen zeggen dan jullie en er mee wegkomen."
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_34821643
quote:
Mogen ze dat nu alsnog doen vind ik.
pi_34821666
quote:

DIT ZEGT AL GENOEG
Vertel eens Meki, als ik spotprenten over Mohammed gestuurd zou hebben naar de (ik verzin maar wat) Iran Times, zouden ze die geplaatst hebben, denk je? En een spotprent over joden?

Het lijkt me dat het antwoord op beide vragen zeer duidelijk is. Wie zijn de moslims dan om deze Deense krant nu te betichten van hypocrysie?
pi_34821670
quote:

DIT ZEGT AL GENOEG
van wat ik begrepen heb zat er toen een andere hoofdredacteur. DIT ZEGT AL GENOEG

maar voor degenen met een plaat voor de kop;
"de krant" bepaalt niet de inhoud, "de krant" is namelijk een levenloos object. De hoofdredacteur bepaalt de inhoud van een krant. Dit is een positie die ingevuld wordt door een persoon. Deze persoon kan in de positie komen dat de positie verlaat, vanwege ontslag, of een nieuwe positie binnen het bedrijf.
Dan komt er een nieuw persoon in die positie. En die persoon geeft een volstrekt nieuwe invulling aan die positie.

Voor degenen met gewapend beton omhulsd met plaatstaal voor de kop;
als hoofdredacteur X bang is om prenten te plaatsen, wil dat niet zeggen dat hoofdredacteur Y dat ook is.
pi_34821671
quote:
Of ze kunnen ze aan een Arabische krant verkopen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:42:06 #19
89730 Drugshond
pi_34821698
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:33 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Maar toen Reve God vergeleek met een ezel waren er ook geen demonstraties of rellen. Er werd ook een rechtsgang gemaakt, tevergeefs. Toen Life Of Brian uitkwam, werd ook tegen geageerd door de kerk dmv een rechtsgang, tevergeefs.

Het interesseert mij dan ook niet hoe het westen toen reageerde, maar hoe het MO nu reageert op twee verschillende zaken.
Spotprentje veroorzaakt 0 doden, massale rellen in verschillende landen
Veerboot zinkt met ruim 1300 gelovigen door nalatigheid, nergens hoor je een schreeuw om gerechtigheid, alleen van de families van de slachtoffers.

Ik vind dit best een bizar afstekend verschil.
  • Het een is een technisch (of wellicht een organisatorisch) mankement.
  • Het andere is de spot drijven of opruiing van een collectief.
    Dat zijn echt 2 kompleet verschillende dingen. Ik zie de correlatie gewoon niet.
  • pi_34821699
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:38 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Heb je een linkje ? Ik ben wel benieuwd nml
    klik
    pi_34821736
    * deleted *
    Ze zijn gewoon jaloers op het vrije leven wat wij wél hebben.

[ Bericht 54% gewijzigd door Drugshond op 07-02-2006 10:46:30 ]
    pi_34821749
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:42 schreef Jalu het volgende:
    klik

Ik zie er idd weinig humor in
    pi_34821750
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:35 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Niet bijten in de hand die je te eten geeft.
    Dat is natuurlijk onzin .

Er zullen in de eerste plaats immers ook moslims zijn die de krant lezen. Ten tweede heeft de bewuste maker van de cartoons ze eerst laten zien aan zijn Christelijke grootvader en pastoors die het wel grappig vonden.

Nee, een tikkeltje hypocriet. Geeft verder niet. Doet verder ook niets af aan al dat geweld zoals we zagen in het Midden-Oosten.
    pi_34821754
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:41 schreef Jalu het volgende:

[..]

Vertel eens Meki, als ik spotprenten over Mohammed gestuurd zou hebben naar de (ik verzin maar wat) Iran Times, zouden ze die geplaatst hebben, denk je? En een spotprent over joden?

Het lijkt me dat het antwoord op beide vragen zeer duidelijk is. Wie zijn de moslims dan om deze Deense krant nu te betichten van hypocrysie?
    dat is niet gebeurd maar van Denemarken is wel gebeurd
    pi_34821800
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:36 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Dit zegt genoeg hoe JP denkt . hyprociet zijn ze
    weigeren over Christenen maar wel over Moslims plaatsen
    pi_34821816
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:44 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik zie er idd weinig humor in
    ik lag hier dubbel...

owh nee, wacht dat was om die "stop, we have run out of virgins"-prent. Dit is humorloos.
    pi_34821821
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:44 schreef Meki het volgende:

[..]

dat is niet gebeurd maar van Denemarken is wel gebeurd
    En het is niet hypocriet om te doen alsof dat in Moslimlanden anders gebeurd zou zijn? Daarbij kun je daarover twisten, gezien de jodencartoons die in moslimlanden blijkbaar schering en inslag zijn...
    pi_34821828
    quote:
    Wat denk je zelf?

Als ze toen de spotprenten hadden geplaatst waren dan ook complete rellen onstaan met de hele christelijke wereld in hysterische rep en roer met doden en gewonden? Ik weet wel zeker van niet.
    pi_34821831
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:44 schreef schatje het volgende:

Er zullen in de eerste plaats immers ook moslims zijn die de krant lezen. Ten tweede heeft de bewuste maker van de cartoons ze eerst laten zien aan zijn Christelijke grootvader en pastoors die het wel grappig vonden.
    Denemarken kent stukken minder allochtonen dan autochtonen dus de kans is heel groot dat je meer christenen kwijt raakt dan moslims als je beide groepen net zo hard 'beledigd' en money makes the world go round. Ik vind het zo'n gekke gedachtegang niet, daarnaast vond ik de cartoon nou niet ontzettend grappig ofzo.
    pi_34821855
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:41 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

van wat ik begrepen heb zat er toen een andere hoofdredacteur. DIT ZEGT AL GENOEG

maar voor degenen met een plaat voor de kop;
    "de krant" bepaalt niet de inhoud, "de krant" is namelijk een levenloos object. De hoofdredacteur bepaalt de inhoud van een krant. Dit is een positie die ingevuld wordt door een persoon. Deze persoon kan in de positie komen dat de positie verlaat, vanwege ontslag, of een nieuwe positie binnen het bedrijf.
    Dan komt er een nieuw persoon in die positie. En die persoon geeft een volstrekt nieuwe invulling aan die positie.

Voor degenen met gewapend beton omhulsd met plaatstaal voor de kop;
    als hoofdredacteur X bang is om prenten te plaatsen, wil dat niet zeggen dat hoofdredacteur Y dat ook is.

nee het is gewoon hyprociet . zeer triest
    pi_34821865
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:45 schreef Meki het volgende:

[..]

gevalletje pot verwijt ketel dus.
    moslims plaatsen al jaren prenten over christenen, het westen en natuurlijk..............DE JODEN! dat mag allemaal, maar een tekeningetje van Mighty Mo gaat te ver. Hypocritie anyone?
    pi_34821875
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Omdat er totaal geen humor in zat. Ik vind de prent van Mohammed met een bom ipv tulband ook geen hoogstandje maar goed. De beste drie cartoons waren de PR-stunt en run out of virgins en die met het blackboard
    pi_34821891
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:47 schreef Meki het volgende:

[..]

nee het is gewoon hyprociet . zeer triest
    zo inhoudelijk ook die reactie! zeg dan niets
    pi_34821908
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:44 schreef schatje het volgende:

[..]

2% van de Denen noemt zich moslim, en de krant waar we het over hebben is dan ook nog eens een krant met een anti-immigratie toon. Ik denk dat ze wel veilig kunnen stellen dat ze meer commerciele last zouden hebben van boze christenen dan van boze moslims.

Wat de publicatie dus uiteindelijk wel tot een cynisch staaltje van minachting maakt. Maar dat maakt nog niet dat daarmee gewelddadige protesten en moorden gerechtvaardigd is.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 10:50:02 #35
    99379 fjs
    Zo dat is ook weer gezegd.
    pi_34821920
    laat maar...
    pi_34821953
    Ik vind het eigenlijk ook een beetje triest dat al 19 topics over dit onderwerp vol gewauweld zijn.
    En dat bepaalde mensen er 24 uur per dag mee bezig zijn.

Wacht maar, binnenkort weer een aarbeving of een ander natuurrampje en de aandacht verslapt. Bij gebrek aan beter gaan we ons hier mee bezig houden! Er gebeurt gewoon geen fuck in de wereld de laatste tijd, daarom zoemt de media z'n camera's maar in op boze moslims.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 10:52:02 #37
    13921 BdR
    nu ook in ultra-lowres!
    pi_34821961
    Zeggen dat alles onder "vrijheid van meningsuiting" klopt natuurlijk niet, vooral die bom-tulband.

zie hier meer political cartoons, met ook een aantal over de cartoon-affaire (maar verder vooral over Amerikaanse gebeurtenissen)
    tv not rot brain..
    Life is something to do when you can't get to sleep..
    The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
    pi_34821966
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Ik vind het eigenlijk ook een beetje triest dat al 19 topics over dit onderwerp vol gewauweld zijn.
    En dat bepaalde mensen er 24 uur per dag mee bezig zijn.

Wacht maar, binnenkort weer een aarbeving of een ander natuurrampje en de aandacht verslapt. Bij gebrek aan beter gaan we os hier mee bezig houden! Er gebeurt gewoon geen fuck in de wereld de laatste tijd, daarom zoemt de media z'n camera's maar in op boze moslims.
    Ja ik begin er ook iets over te krijgen van 'wat een gezeik'.
    pi_34821982
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

2% van de Denen noemt zich moslim, en de krant waar we het over hebben is dan ook nog eens een krant met een anti-immigratie toon. Ik denk dat ze wel veilig kunnen stellen dat ze meer commerciele last zouden hebben van boze christenen dan van boze moslims.

Wat de publicatie dus uiteindelijk wel tot een cynisch staaltje van minachting maakt. Maar dat maakt nog niet dat daarmee gewelddadige protesten en moorden gerechtvaardigd is.
    Vooral niet omdat dergelijke cynische staaltjes van minachting bij kranten in het Midden Oosten dagelijkse kost zijn.

Echt een gevalletje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, hoor, deze rellen...
    pi_34821984
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:48 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Omdat er totaal geen humor in zat. Ik vind de prent van Mohammed met een bom ipv tulband ook geen hoogstandje maar goed. De beste drie cartoons waren de PR-stunt en run out of virgins en die met het blackboard
    humor vindt jij
    alle Moslims vinden dit schandalig en daarom protesteren ze hier tegen
    en als Denemarken dat mag doen mag Iran ook
      dinsdag 7 februari 2006 @ 10:52:49 #41
    89730 Drugshond
    pi_34821985
    Uit een ander forum
    quote:
    Op donderdag 2 februari 2006 18:36 schreef sigme het volgende:

Een tekening is GEEN PROFEET. Het is een tekening. Die hele profeet kán volgens mij niet eens getekend worden, niemand weet hoe hij eruit zag!

Ceci n'est pas une pipe, erin rammen! Op alle scholen!
    pi_34822014
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef BdR het volgende:
    Zeggen dat alles onder "vrijheid van meningsuiting" klopt natuurlijk niet, vooral die bom-tulband.

[afbeelding]
    Tja, ik heb op dat punt altijd een afwijkend standpunt gehad. Ik vind dat ook de 'verboden' cartoons gewoon binnen de vrijheid van meningsuiting vallen. Ik vind het 'beledigd' voelen van wie dan ook geen argument om beperkingen op te leggen. De enige beperking die ik wil accepteren is wanneer iemand rechtstreeks en bedoeld schade veroorzaakt.
    pi_34822029
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
    humor vindt jij
    Als we dan de tulband buiten beschouwing laten en het alleen over de drie door mij genoemde cartoons hebben. Zijn die ook zo ontzettend schokkend ?
    quote:
    Protesteren staat tegenwoordig gelijk aan het in brand steken van een ambassade ?
    pi_34822033
    quote:

[..]

humor vindt jij
    Volgens mij protesteren niet eens alle Mohammedanen hiertegen.
    pi_34822041
    quote:

[..]

humor vindt jij
    heb jij alle moslims soms geïnterviewd? Kun jij met 100% zekerheid zeggen dat 100% van de moslims deze cartoons afkeuren?
    pi_34822049
    quote:

[..]

humor vindt jij
    Meki ik ben blij dat je wakker bent.
    Ik had nog een vraagje openstaan.
    Waarom hoeven landen geen afkeuring te geven tegen de rellen die plaatsvinden in bepaalde landen (waar zelfs doden bij vallen) maar wel tegen spotprents?
    Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
    pi_34822059
    quote:

[..]

humor vindt jij
    Andersom dus, beste Meki. Andersom. Als de Arabische kranten dit al jarenlang categorisch doen, dan mag een westerse krant dus ook weleens een keer "uithalen"... Zonder dat er dan direct ambassade's in vlammen opgaan, alle westerlingen over 1 kam geschoren worden etc.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 10:57:17 #48
    89730 Drugshond
    pi_34822075
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef BdR het volgende:

[afbeelding]
    Goeie tekening... Alleen ik mis nog een plaatje van de bijbelse god.
    Maar het is idd hypocriet als je de redenatie ernaast legt. Schijnbaar doen we toch iets niet goed.
    pi_34822119
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:55 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Als we dan de tulband buiten beschouwing laten en het alleen over de drie door mij genoemde cartoons hebben. Zijn die ook zo ontzettend schokkend ?
    [..]

Protesteren staat tegenwoordig gelijk aan het in brand steken van een ambassade ?
    Jep - zoals in Europa het belegen tegenwoordig gelijk aan vrijheid van meningsuiting staat
    pi_34822131
    De taliban hebben overigens opgeroepen tot een heilige oorlog vanwege deze cartoons, meldt NOS Teletekst...
    pi_34822134
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:56 schreef Jalu het volgende:

[..]

Andersom dus, beste Meki. Andersom. Als de Arabische kranten dit al jarenlang categorisch doen, dan mag een westerse krant dus ook weleens een keer "uithalen"... Zonder dat er dan direct ambassade's in vlammen opgaan, alle westerlingen over 1 kam geschoren worden etc.
    Arabische kranten hebben nog geen haatprenten geplaast
    pi_34822141
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:57 schreef Drugshond het volgende:
    Goeie tekening... Alleen ik mis nog een plaatje van de bijbelse god.
    Maar het is idd hypocriet als je de redenatie ernaast legt. Schijnbaar doen we toch iets niet goed.
    Volgens mij is het kleine maar tegelijkertijd grote verschil dat het het in het geval van racisme of anti-semitisme gaat om onderscheid op basis van ras terwijl het in dit geval om een religie gaat. Iets wat niet meer onder discriminatie valt en daardoor dus ook gezien wordt als minder offensive.
    pi_34822149
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:00 schreef Jalu het volgende:
    De taliban hebben overigens opgeroepen tot een heilige oorlog vanwege deze cartoons, meldt NOS Teletekst...
    de taliban roepen om de 2 uur een heilige oorlog uit, dus zo enorm onder de indruk ben ik niet.
    pi_34822173
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:56 schreef mjammetje het volgende:

[..]

Meki ik ben blij dat je wakker bent.
    Ik had nog een vraagje openstaan.
    Waarom hoeven landen geen afkeuring te geven tegen de rellen die plaatsvinden in bepaalde landen (waar zelfs doden bij vallen) maar wel tegen spotprents?
    dat zijn protesten die uit de hand lopen dankzij Europa. Vele Moslimlanden hebben dat veroordeeld het laffe protesten . Nou moet Denemarken en andere landen zijn excuces aanbieden
    pi_34822175
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Jep - zoals in Europa het belegen tegenwoordig gelijk aan vrijheid van meningsuiting staat

Dit slaat echt alles. Dus Meki, als jij mij beledigt (en dat doe jij door je ongenuanceerde gebral) dan heb ik het volste recht uit protest jouw huis in brand te steken, of nee, is me te ver weg, laat me het huis van mijn islamitische buurman maar in brand steken. Dat recht heb ik want ik ben beledigd door een moslim.

pi_34822183
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:00 schreef Meki het volgende:

[..]

pi_34822185
    quote:
    dat is slecht voor Nederland die gaan naar Afganistan en hebben duidelijk kenbaar gemaakt dat ze voor beledigen zijn
    pi_34822194
    quote:
    Ik moest lachen

http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm

quote:
    The cartoon above, from Arab News (April 10, 2002), shows Ariel Sharon wielding a swastika-shaped axe to chop up Palestinian children. Arab News is a Saudi-based English language daily which is supposedly one of the Arab world’s more moderate papers
    Of is Arab news geen Arabische krant ?
    pi_34822200
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:01 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zijn protesten die uit de hand lopen dankzij Europa. Vele Moslimlanden hebben dat veroordeeld het laffe protesten . Nou moet Denemarken en andere landen zijn excuces aanbieden
    Nee Meki. De moslimlanden moeten hun excuses aanbieden voor het buitenproportionele protest. Sommige landen hebben dat overigens al gedaan ook. De Denen moeten helemaal niets, want Denemarken heeft niets fout gedaan.
    pi_34822203
    quote:

Dit soort loze kreten moeten hun eigen volk tevreden houden.
    pi_34822210
    quote:

[..]

das gek want
    quote:
    'Syrië zette aan tot cartoonrellen'
    Volgens de Amerikaanse topdiplomaat Kurt Volker speelde Syrië een kwalijke rol bij het uit de hand lopen van de rellen. Gezien de massaliteit van de betogingen in de Syrische hoofdstad Damascus moet er 'een soort van acceptatie of steun van de kant van de staat zijn geweest', concludeerde Volker. Ook denkt hij dat het land een rol speelde bij de onrust in Libanon. "Het viel me op hoeveel mensen zo snel op de been waren en hoe agressief." Ook de Libanese regering uitte vandaag beschuldigingen in de richting van het buurland.
    bron; Overleg Jyllands-Posten met Deense moslims
    pi_34822211
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:02 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dit slaat echt alles. Dus Meki, als jij mij beledigt (en dat doe jij door je ongenuanceerde gebral) dan heb ik het volste recht uit protest jouw huis in brand te steken, of nee, is me te ver weg, laat me het huis van mijn islamitische buurman maar in brand steken. Dat recht heb ik want ik ben beledigd door een moslim.

Dat is persoonlijke belediging
    maar geen miljard belediging
    pi_34822225
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:02 schreef Meki het volgende:

[..]

dat is slecht voor Nederland die gaan naar Afganistan en hebben duidelijk kenbaar gemaakt dat ze voor beledigen zijn
    Bush is wel je grote voorbeeld he? "Als je niet met ons bent, dan ben je tegen ons..."
    pi_34822229
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:04 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

das gek want
    [..]

bron; Overleg Jyllands-Posten met Deense moslims
    Nou hebben ze een aanleiding om dat te gaan doen
    en de aanleiding is Denemarken
    pi_34822238
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:04 schreef Jalu het volgende:

[..]

Bush is wel je grote voorbeeld he? "Als je niet met ons bent, dan ben je tegen ons..."
    Bush heeft duidelijk vermeldt dat hij afstand nam van mensen beledigen
    pi_34822262
    quote:

[..]

Wanneer doe jij eens serieus?
    pi_34822281
    quote:
    Ga je dit nog terugnemen of lul je er vakkundig overheen ?
    pi_34822293
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:06 schreef MrBean het volgende:

[..]

Wanneer doe jij eens serieus?
    het is slechts mijn mening die ik heb aangepast na deze week
    pi_34822298
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Bush heeft duidelijk vermeldt dat hij afstand nam van mensen beledigen
    Bush heeft ook vermeld dat er WMD's in Irak waren.
    pi_34822307
    quote:

[..]

Maar dat maakt nog niet dat daarmee gewelddadige protesten en moorden gerechtvaardigd is.
    Nee, natuurlijk niet. Volgens mij zei ik ook dat het verder niets af doet aan al dat geweld zoals we zagen in het Midden-Oosten. Maar mensen lezen daar meestal over heen .
    pi_34822318
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:04 schreef Meki het volgende:

[..]

En wat is het verschil? Nou prima dan; in jouw optiek hebben de Europeanen, die allemaal (:') ik neem ook maar even de vrijheid om voor alle Europeanen te spreken zoals jij voor alle moslims pretendeert te spreken...) diep beledigd zijn door de reactie van moslims op die spotprentjes dus het volste recht om uit protest moskee-en in brand te steken, of de Syrische, Iraanse en Libanese ambassades.
    pi_34822321
    Zoals ik al zei, Meki, jij beledigt mij ook. Ik ben een ongelovige hond volgens jou. Dit doet mij heel, heel, heel erg pijn. Ik denk dat ik nu mijzelf ga ophangen, omdat Meki mij niet mag.
    pi_34822324
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:06 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ga je dit nog terugnemen of lul je er vakkundig overheen ?
    Als het na Denemarken is gebeurt dan is het vrijheid van meningsuiting
    pi_34822336
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Bush heeft ook vermeld dat er WMD's in Irak waren.
    dat is verleden tijd
    Bush is tegen beledigen en dat is erg goed
    pi_34822348
    quote:

[..]

Nou hebben ze een aanleiding om dat te gaan doen
    en de aanleiding is Denemarken
    dus de moslims die in London demonstreerden, mochten via welgemikte nekschoten geliquideerd worden? Want ze beledigden de Westerse manier van leven, ze bedreigden ONS zelfs. Miljarden mensen werden daar in een middagje beledigd, gekwetst en bedreigd.

Via jou beredenering kom ik dan toch uit op een schietoefening voor de SAS.
    pi_34822367
    quote:

[..]

Dus iets wordt pas heel erg wanneer een grote groep het erg vindt?
    Individuen mag je helemaal kapot maken?
    pi_34822368
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:08 schreef Jalu het volgende:

[..]

En wat is het verschil? Nou prima dan; in jouw optiek hebben de Europeanen, die allemaal (:') ik neem ook maar even de vrijheid om voor alle Europeanen te spreken zoals jij voor alle moslims pretendeert te spreken...) diep beledigd zijn door de reactie van moslims op die spotprentjes dus het volste recht om uit protest moskee-en in brand te steken, of de Syrische, Iraanse en Libanese ambassades.
    dat is een reactie van de grove beledigingen van Europa richting Moslims en dat had Denemarken kunnen weten
    pi_34822376
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:09 schreef Meki het volgende:

[..]

dat is verleden tijd
    Ze zijn wel vergevingsgezind he, die moslims... Meki, praat jij nog steeds voor alle moslims? Want dan heeft Bush dus alleen door die uitspraak in een keer het probleem van het anti-Amerikanisme onder moslims opgelost...
    pi_34822380
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:09 schreef Meki het volgende:

[..]

dat is verleden tijd

Volgende VN-veiligheidsraad:
    US: "We are going to invade Syria."
    UN: "Why?"
    US: "They have insulted us."
    UN: "Go right ahead, need any supplies?"
    pi_34822384
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:09 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

dus de moslims die in London demonstreerden, mochten via welgemikte nekschoten geliquideerd worden? Want ze beledigden de Westerse manier van leven, ze bedreigden ONS zelfs. Miljarden mensen werden daar in een middagje beledigd, gekwetst en bedreigd.

Via jou beredenering kom ik dan toch uit op een schietoefening voor de SAS.
    Nee vanaf deze week mag je iedereen beledigen in Europa
    pi_34822387

Die laatste geweldig , Achterlijke lui die dingen in de fik zetten om een plaatje. en zelf wel onze cultuur belachelijk maken
    You and me baby ain't nothin' but mammals
    So let's do it like they do on the Discovery Channel
    Do it again now
    pi_34822389
    quote:

[..]

Lees jij wel kranten? Arabische kranten plaatsen iedere dag haatprenten.
    pi_34822391
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:03 schreef UnleashMitch het volgende:

[afbeelding]
    [The cartoon above, from Arab News (April 10, 2002), shows Ariel Sharon wielding a swastika-shaped axe to chop up Palestinian children. Arab News is a Saudi-based English language daily which is supposedly one of the Arab world’s more moderate papers]
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:08 schreef Meki het volgende:
    Als het na Denemarken is gebeurt dan is het vrijheid van meningsuiting
    Vergeet je altijd om reacties na te lezen die niet in je straatje passen ? De hele website staat vol met geplaatste cartoons die vooral in het teken staan van antisemitisme en dus als haatprenten gezien kunnen worden.
    pi_34822396
    meki make up your mind, de ene post ben je voor beledigen, de andere tegen.
    pi_34822405
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:10 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dus iets wordt pas heel erg wanneer een grote groep het erg vindt?
    Individuen mag je helemaal kapot maken?
    Zoals in Europa

een hele groep mag je dood beledigen
    pi_34822407
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:10 schreef Meki het volgende:

[..]

dat is een reactie van de grove beledigingen van Europa richting Moslims en dat had Denemarken kunnen weten
    Dat zeg ik. De moslims hadden ook kunnen weten dat ze door ambassade's aan te vallen ALLE Europeanen diep zouden beledigen.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:12:48 #87
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34822429
    quote:

[..]

rot gewoon weg debiele troll.
    I'm hungry!
    pi_34822434
    quote:

[..]

Mee eens, maar wel met dien verstande dat die moslims daar uit een ongeletterde massa bestaat geleid door aan tunnelvisie lijdende aartsintriganten die alleen iets te winnen denken te hebben met het aanzetten tot polarisatie (konden we al zien tijdens de affaire Rushdie). Een soort Wildersjes dus eigenlijk. En nu wij dus onze eigen Wilders e.d. hebben is de lat weer recht gelegd. Een oproep tot een kruistocht. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-02-2006 11:20:31 ]
    I´m back.
    pi_34822442
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Zoals in Europa

Oh, nu is een spotprentje al een doodsbedreiging?
    pi_34822447
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:11 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

[..]

Vergeet je altijd om reacties na te lezen die niet in je straatje passen ? De hele website staat vol met geplaatste cartoons die vooral in het teken staan van antisemitisme en dus als haatprenten gezien kunnen worden.
    dat is voor Sharon - sommige kunnen niet door de beugel ook dat is fout
    Maar de helft is Sharon haatprenten
    pi_34822450
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Zoals in Europa

Lezen.
    pi_34822460
    Meki vergelijk jij nou een spotprent met het in de fik zetten van de amabassade?

Soms denk ik wel eens dat de Moslims een nog inheems volk zijn ofzo,
    Die achter lopen met de beschaving. Ja we zijn boos kom we gaan alles kort en klein slaan!!,
    Zo denken kleuters hier ook
    So let's do it like they do on the Discovery Channel
    Do it again now
    pi_34822464
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:02 schreef Meki het volgende:

[..]

welke debiel gaat nou naar Afganistan. Alleen militairen gaan daarheen maar elkj weldenkend mens gaat ergens anders op vakantie.
    pi_34822467
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:03 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik moest lachen

[afbeelding]
    [..]

Of is Arab news geen Arabische krant ?
    Dat is natuurlijk de waarheid he
    pi_34822477
    quote:
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:13 schreef Meki het volgende:
    Maar de helft zijn Sharon haatprenten
    Touche noemen ze dat geloof ik
    pi_34822481
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:12 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat zeg ik. De moslims hadden ook kunnen weten dat ze door ambassade's aan te vallen ALLE Europeanen diep zouden beledigen.
    Ik ben een Europeaan ik voel me niet gekwest door die ambasssades
    mischien kennen ze daar vrijheid van ambassades en dat moeten we respecteren
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:15:25 #97
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822501
    quote:

[..]

Zo zo, dat weegt ook wel aardig tegen elkaar op hé.
    pi_34822527
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Vrijheid van ambassades in de fik zetten respecteren. Volgens mij ben jij een beetje gek.

En dat is eigenlijk de hele basis van dit verhaal. Jij mag mij wel een gekke ongelovige vinden, maar andersom mag het niet.
    pi_34822535
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:13 schreef _ELMaikel_ het volgende:
    Meki vergelijk jij nou een spotprent met het in de fik zetten van de amabassade?

Soms denk ik wel eens dat de Moslims een nog inheems volk zijn ofzo,
    Die achter lopen met de beschaving. Ja we zijn boos kom we gaan alles kort en klein slaan!!,
    Zo denken kleuters hier ook
    het enige wat ik vraag is om niemand te beledigen in hun waarde
    pi_34822541
    meki moet stand up comedian worden. Vrijheid van ambassades

ik weet wat! Laten we hier vrijheid van jacht op extremistische moslims invoeren! En wel respecteren he!
    pi_34822555
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat doe jij dan nog op dit forum?
    pi_34822563
    quote:

[..]

Ik wel. Ik voel me grof beledigd door die moslimextremisten; dat ze op zijn manier onze vrijheid van meningsuiting denken onder druk te kunnen zetten. Kom, laat me maar een moskee in de fik gaan steken, misschien hebben die moslims dan door dat ze me niet moeten beledigen.

Het spijt me hoor, maar van dit soort figuren word ik echt heel cynisch...
    pi_34822579
    quote:

[..]

het enige wat jij vraagt is of we alsjeblieft terug kunnen gaan naar een regime wat verdomd veel op Stalin, Hitler en Julius Casar lijkt.
    pi_34822580
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:16 schreef MrBean het volgende:

[..]

Vrijheid van ambassades in de fik zetten respecteren. Volgens mij ben jij een beetje gek.

En dat is eigenlijk de hele basis van dit verhaal. Jij mag mij wel een gekke ongelovige vinden, maar andersom mag het niet.
    een vraagje aan jou

Waarom zou je moslims gaan kwetsen ?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:18:11 #105
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822596
    quote:

[..]

Heb je gedronken, Meki?

Enfin, voor de zoveelste keer: 'respect moet van twee kanten komen'.
    pi_34822600
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:17 schreef MrBean het volgende:

[..]

Wat doe jij dan nog op dit forum?
    wat denk je ?
    ik heb vrijheid van beledigen en meningsuiting
    pi_34822611
    Ik heb een voorstel voor de verbetering van het imago van mohammedanen; iedereen gaat vanaf nu Meki negeren en ik schat zo in dat de waarderingscijfers met sprongen omhoog gaan.
    pi_34822614
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:18 schreef Poncho het volgende:

[..]

Heb je gedronken, Meki?

Enfin, voor de zoveelste keer: 'respect moet van twee kanten komen'.
    respect komt nu van Europa kant al helemaal niet daar komt belediging vandaan
    pi_34822616
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:18 schreef Meki het volgende:

[..]

wat denk je ?
    en de vrijheid om een plaat voor je kop te hebben, vergeet die niet
    pi_34822617
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:17 schreef Meki het volgende:

[..]

een vraagje aan jou

Dit is vast een retorische vraag.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:19:06 #111
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34822626
    quote:

[..]

een vraagje aan jou

vraag met wedervraag beantwoorden

oh, oh, Meki, you just got PWNED!
    I'm hungry!
    pi_34822635
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:18 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dit is vast een retorische vraag.
    jep
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:19:51 #113
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822648
    quote:

[..]

Als wij jullie niet zouden respecteren had er alleen een mannetje of 50 aan soldaten gestaan die op alles schoten wat bewoog.
    pi_34822653
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en de vrijheid om een plaat voor je kop te hebben, vergeet die niet
    hebben we die ook in Europa nee
    pi_34822654
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:18 schreef HiZ het volgende:
    Ik heb een voorstel voor de verbetering van het imago van mohammedanen; iedereen gaat vanaf nu Meki negeren en ik schat zo in dat de waarderingscijfers met sprongen omhoog gaan.
    Eens.
    pi_34822662
    quote:

[..]

tweede keer dat ik dit vraag Meki; vergeet je voor het gemak de hoeveelheid moskeeën die in Europa staan? De vrijheid om het offerfeest te mogen vieren, hoewel deze ingaat tegen Europese regels rond dieren slachten?
    pi_34822691
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:20 schreef Meki het volgende:

[..]

hebben we die ook in Europa nee

jij bent er het lichtend voorbeeld van (Hans Kraay Jr ook trouwens)
    pi_34822692
    quote:

[..]

een vraagje aan jou

Ik kwets geen moslims. Ik kwets terroristische moslims. Moslims die de bom op jouw Profeet zijn hoofd hebben gezet en aangestoken. En het enige waar jij je druk over maakt is een of andere cartoonist uit Denenmarken die dat getekend heeft. Je kan niet de boodschapper de schuld geven, het is de bron waar de boodschap vandaan komt die niet deugt.
    pi_34822693
    quote:

[..]

grote arabische kranten plaatsen al jaren haatprenten over joden.

Ik zal het op CNN, dat had ik je ook al eerder verteld. Maar jij hebt zo;n selectief geheigen.

pi_34822703
    quote:

[..]

wat denk je ?
    Nou zie je hoe belangrijk dat is.
    pi_34822711
    quote:
    Daar ben ik het niet mee eens, ik vind posts zoals onderstaand zeer vermakelijk. Meki
    quote:

[..]

dinsdag 7 februari 2006 @ 11:22:03 #122
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822717
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:21 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik zal het op CNN, dat had ik je ook al eerder verteld. Maar jij hebt zo;n selectief geheigen.

Dat komt omdat hij nu grote stenen moet zoeken voor die heaumeaux.
    pi_34822723
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:21 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik kwets geen moslims. Ik kwets terroristische moslims. Moslims die de bom op jouw Profeet zijn hoofd hebben gezet en aangestoken. En het enige waar jij je druk over maakt is een of andere cartoonist uit Denenmarken die dat getekend heeft. Je kan niet de boodschapper de schuld geven, het is de bron waar de boodschap vandaan komt die niet deugt.
    Volgens mij is de ergste belediging die je de Islam kunt aandoen te zeggen dat Meki een moslim is.
    pi_34822729
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:21 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik lees geen Arabische kranten , ik kijk geen Arabische tv

Maar als er haatprenten in zijn moeten jullie ze allebei afkeuren
    als jullie dat doen dan pas ik mijn reactie daar ook op
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:23:09 #125
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822750
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Volgens mij is de ergste belediging die je de Islam kunt aandoen te zeggen dat Meki een moslim is.
    Ik moest lachen.
    pi_34822764
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:21 schreef MrBean het volgende:

[..]

nou met dat haatprenten beledig je goede Moslims ermee
    omdat Terroristen niet te beledigen zijn
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:23:56 #127
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34822772
    quote:
    Meki is een troll, net als Bansheeboy.

Al is Bansheeboy gewoon iemand die graag ziet dat Geert Wilders omhoog schiet in de zetel-peilingen. Je kent het wel, figuren die een persona aannemen op internet dat iedere negatieve verwachting voldoet.

Op die manier maak je ongenoegen persoonlijk, en zorg je ervoor dat het negatieve beeld dat er bestaat over een groep mensen, verkleind en bevestigd word door een zogenaamd voorbeeld uit de praktijk.

Iemand die drie keer is overvallen door een marrokaan staat anders tegenover de algemenere problematiek dan iemand die nooit is overvallen of lastig gevallen door een marrokaan.

Meki is een troll, het enige doel dat hij dient is om mensen over te halen om op Wilders en soortgelijke figuren te stemmen door zich op deze mongoloide wijze van hem te manifesteren.

Denk aan Bansheeboy die een behoorlijke tijd terug beweerde dat als een meisje een kort rokje draagt ze verkracht mocht worden. (dit naar aanleiding van de zaak die zich afspeelde in de turkse badplaats Alanya)
    I'm hungry!
    pi_34822776
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:23 schreef Poncho het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
    Dankje, ik hoop zonder koffie door je neus ?
    pi_34822786
    quote:

[..]

Ten eeerste hoe weet jij dat ik Moslim ben ???
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:24:33 #130
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_34822789
    pi_34822805
    quote:

[..]

pi_34822807
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:19 schreef Poncho het volgende:

[..]

Als wij jullie niet zouden respecteren had er alleen een mannetje of 50 aan soldaten gestaan die op alles schoten wat bewoog.
    Nee hoor in Irak zijn er 1200 soldaten en die schoten maar op een Irakeesn (was nog toevallig raak ) En hij moest terug en werd aangeklaagd
    pi_34822820
    De intentie van de Jylland Post is anders. Die spotprenten met Jezus zouden een beetje onzin zijn geweest. Niemand maalt erom. Met het plaatsen van de Mohammed-cartoons werd er een statement gemaakt. Dat is het verschil: de intentie.
    Beiden mogen geplaatst worden. Of een serie over Mozes.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:25:51 #134
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822824
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dankje, ik hoop zonder koffie door je neus ?
    Appelsap. Nu heb ik zo'n kotssmaak in mijn neus.
    pi_34822831
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:24 schreef Meki het volgende:

[..]

ga je nu bewere van nie?
    pi_34822836
    quote:

[..]

Ik weet helemaal niet dat jij moslim bent, hoe zou ik dat kunnen weten uit de onzin die je schrijft. Ik weet alleen dat je een domme troll bent.

Kijk Meki; dat was nou een antwoord op een vraag.
    pi_34822854
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:25 schreef Poncho het volgende:

[..]

Appelsap. Nu heb ik zo'n kotssmaak in mijn neus.
    Mijn verontschuldigingen, ik wilde je niet kwetsen.
    pi_34822855
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:23 schreef Meki het volgende:

[..]

mensen die met onrechtmatig geweld hun zin willen doordrijven zijn terroristen. Bekijk de beelden in het MO eens. Dat zijn terroristen. En ze zijn volgens eigen zeggen behoorlijk gekwetst. Mission accomplished.
    pi_34822856
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is geen haatprent, het is een constatering. Je kan niet zeggen dat het nou erg lekker gaat met de islam tegenwoordig, of wel!?
    pi_34822872
    Moslims bespotten anderen al jaren in hun kranten, als ze zelf een keertje worden bespot gelijk janken en vernielen.

omdat ze geen Deens flag kunnen vinden dan maar een Franse vlag verbranden.

http://www.ctv.ca/servlet(...)0206?hub=CTVNewsAt11

-
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:27:44 #141
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822885
    quote:

[..]

Je spelfouten verraden je.
    pi_34822894
    quote:

[..]

Is dat niet zo dan?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:28:52 #143
    13921 BdR
    nu ook in ultra-lowres!
    pi_34822912
    quote:
    een nieuw soort extremisme vrijheid-van-meningsuiting-extremisten

tv not rot brain..
    The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
    pi_34822919
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:27 schreef Poncho het volgende:

[..]

Je spelfouten verraden je.
    Elke moslim maakt spelfouten?
    pi_34822923
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:26 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

mensen die met onrechtmatig geweld hun zin willen doordrijven zijn terroristen. Bekijk de beelden in het MO eens. Dat zijn terroristen. En ze zijn volgens eigen zeggen behoorlijk gekwetst. Mission accomplished.
    de Deense krant is ook een terroristische krant want die zaait onrust en wie onrust zaait is een terorrist
    pi_34822924
    quote:
    Nah, Meki heeft ook recht om zijn mening te verkondigen. Dat zijn mening strak omkaderd gespeend van elk logisch zelfstandig denken kan die knul niets aan doen.
    Wel respect voor zijn enorme vasthoudendheid zonder te trollen.
    pi_34822928
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:27 schreef concac het volgende:

Dat gezicht ...
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:29:59 #148
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822946
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Elke moslim maakt spelfouten?
    Jij, man van mijn dromen, bent wederom een uitzondering.
    Goedemorgen
    pi_34822949
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:29 schreef Meki het volgende:

[..]

de Deense krant is ook een terroristische krant want die zaait onrust en wie onrust zaait is een terorrist
    Dan ben jij ook een terrorist. Jij zaait ook altijd onrust op Fok.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:30:13 #150
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34822952
    wat is het toch een lelijk gedrocht die man op die foto.
    I'm hungry!
    pi_34822953
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:28 schreef BdR het volgende:

[..]

een nieuw soort extremisme vrijheid-van-meningsuiting-extremisten

[afbeelding]
    dus iedereen die mensen beledigt is een extremist
    dus Balkenende etc, is een extremist
    pi_34822962
    Zoals te verwachten weer behoorlijk wat incestueuze amplificatie aanwezig. .
    I´m back.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:30:48 #153
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34822968
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:30 schreef MrBean het volgende:

[..]

Touché.
    pi_34822970
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:30 schreef MrBean het volgende:

[..]

jij ook jij vindt beledigen toegestaan en daarmee zaai je onrust dan ben jij ook een terrorist
    pi_34822974
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:29 schreef Poncho het volgende:

[..]

Jij, man van mijn dromen, bent wederom een uitzondering.
    Goedemorgen
    Goedemorgen

Maar je draait er omheen?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:31:20 #156
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34822988
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:29 schreef Meki het volgende:

[..]

ik roep een fatwa over je uit want jij beledigt mij door te bestaan!
    I'm hungry!
    pi_34823004
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:31 schreef Cairon het volgende:

[..]

gelukkig maar dat jouw "fatwa" geen gezag heeft.
    pi_34823006
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:31 schreef Cairon het volgende:

[..]

Welke geloof heb jij ?
    pi_34823016
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:30 schreef Meki het volgende:

[..]

jij ook jij vindt beledigen toegestaan en daarmee zaai je onrust dan ben jij ook een terrorist
    Conclusie: we zijn allemaal terroisten.

Terroristen zijn mensen die onrust zaaien met geweld Meki. Niet met woorden.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:32:25 #160
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34823019
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goedemorgen

Maar je draait er omheen?
    Maar ik probeerde voor het eerst in mijn leven grappig te zijn. Ik heb er 20 jaar op lopen oefenen en dit zou mijn eerste performance zijn. Ik zie nu in dat ik mijn pogingen beter kan staken.

Kijk eens naar de PI van dat berichtje
    pi_34823029
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Welke geloof heb jij ?
    Ik geloof in The Flying Spaghetti Monster.
    pi_34823030
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:30 schreef Cairon het volgende:
    wat is het toch een lelijk gedrocht die man op die foto.
    volgens mij is het stiekem meki
    pi_34823036
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:32 schreef MrBean het volgende:

[..]

Conclusie: we zijn allemaal terroisten.

Terroristen zijn mensen die onrust zaaien met geweld Meki. Niet met woorden.
    jawel ook met woorden ben je een terrorist
    pi_34823050
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

net zoals de miljoenen fatwa's die dagelijks uitgeroepen worden.
    pi_34823053
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:30 schreef Meki het volgende:

[..]

dus iedereen die mensen beledigt is een extremist
    dus Balkenende etc, is een extremist
    Balkenende is zeker een terrorist, ik voel me persoonlijk beledigd dat een man met zo'n kapsel mijn mp is, dat kan toch niet .

pi_34823054
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:32 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

volgens mij is het stiekem meki
    Ik woon in Nederland heb geen snor en ben pas 18
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:33:59 #167
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34823061
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:30 schreef Ryan3 het volgende:
    Vroeger toen ik nog gal en tijd over had, zou ik misschien meegaan in jouw M.O. maar ik heb geleerd na al die jaren dat het plebs niet inziet wat er zich onder hun neus bevindt, en dus heb ik de hoop opgegegeven door gevatte opmerkingen te maken verbloemd door geraffineerd taalgebruik.
    I'm hungry!
    pi_34823062
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:33 schreef Meki het volgende:

[..]

jij zit dus bij Al-Quaida?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:34:15 #169
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34823069
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Balkenende is zeker een terrorist, ik voel me persoonlijk beledigd dat een man met zo'n kapsel mijn mp is, dat kan toch niet .

[afbeelding]
    Die poriën! huge!
    pi_34823076
    quote:

[..]

[afbeelding]
    jawel hij vindt beledigen goed en daarbij is hij een extremist
    pi_34823082
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:32 schreef Poncho het volgende:

[..]

Maar ik probeerde voor het eerst in mijn leven grappig te zijn. Ik heb er 20 jaar op lopen oefenen en dit zou mijn eerste performance zijn. Ik zie nu in dat ik mijn pogingen beter kan staken.

Kijk eens naar de PI van dat berichtje
    Grappen mag altijd, alleen denk ik net jarenlang goed mee gedaan te hebben met dictee, haal je me ineens naar beneden.

ik kom er wel overheen hoor
    pi_34823090
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:33 schreef Meki het volgende:

[..]

ter·reur (de ~)
    1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => terrorisme

Tekenen is geen geweld plegen. Als een domme koe ambassades slopen wel.
    pi_34823097
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:34 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

jij zit dus bij Al-Quaida?
    Nee want ik beledig niemand in zijn waarde
    pi_34823122
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:34 schreef MrBean het volgende:

[..]

ter·reur (de ~)
    1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => terrorisme

Tekenen is geen geweld plegen. Als een domme koe ambassades slopen wel.
    Als tekenen geen belediging is dan is Ambassades slopen ook geen belediging
    pi_34823127
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee want ik beledig niemand in zijn waarde
    jawel, dat doe je al vanaf 17 december 2003.
    pi_34823128
    quote:

[..]

[afbeelding]
    eetlust
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:36:07 #177
    99379 fjs
    Zo dat is ook weer gezegd.
    pi_34823135
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar de helft is Sharon haatprenten
    Ja en ik heb een hekel aan de islamitische terroristen, dus mag ik ook zulke plaatjes afbeelden!
    pi_34823143
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nah, Meki heeft ook recht om zijn mening te verkondigen. Dat zijn mening strak omkaderd gespeend van elk logisch zelfstandig denken kan die knul niets aan doen.
    Wel respect voor zijn enorme vasthoudendheid zonder te trollen.
    Jawel, maar wij hebben ook het recht om zijn mening vervolgens te negeren. Zoiets als de TV uitzetten als het programma je niet bevalt.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:36:17 #179
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34823144
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:31 schreef Triggershot het volgende:
    Dat zal je misschien nog eens verbazen, ik ken genoeg gekken die wel eens een stoomcursus bekeren aan de man willen brengen. En missionariswerk vereist zoveel meer fysieke inspanning tegenwoordig.

chin chin time for barley-water and scones I say.
    I'm hungry!
    pi_34823147
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:34 schreef Meki het volgende:

[..]

jawel hij vindt beledigen goed en daarbij is hij een extremist
    Precies! We moeten hier ook maar snel vrijheid van ambassades invoeren, dan zullen we dat varkentje wel even wassen.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:36:33 #181
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34823151
    quote:

[..]

Ambassades slopen = geweld
    Tekenen = steeds je potlood slijpen
    pi_34823153
    quote:

[..]

NEDERLANDS LEREN LEZEN. terrorisme is geweld plegen. Tekenen is geen geweld plegen. Ambassades slopen is geweld plegen.
    pi_34823162
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

jawel, dat doe je al vanaf 17 december 2003.
    Nee sinds deze week
    pi_34823171
    Heej jongens, heb toch een beetje medelijden met Meki.
    pi_34823190
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:25 schreef Mwanatabu het volgende:
    De intentie van de Jylland Post is anders. Die spotprenten met Jezus zouden een beetje onzin zijn geweest. Niemand maalt erom.
    Juist wel. Dat was één van de redenen om ze niet te plaatsen.

Met het grote verschil dat de één zich wendt tot massaal geweld en de ander niet.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:37:41 #186
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34823191
    quote:

[..]

als slapen niet illegaal is, dan is Meki slopen ook niet illegaal.

hop hop hop LOGICA!
    I'm hungry!
    pi_34823193
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
    ... en met jou? .
    (Nofi).
    I´m back.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:37:58 #188
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34823201
    quote:
    Ach laat hem, mag hij eindelijk zijn isoleercel uit om een beetje lol te hebben en dan zeik je hem af.
    pi_34823204
    quote:
    neuh, ik vind dat zijn directe omgeving hem maar tegen zichzelf moet beschermen.
    pi_34823209
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:36 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dat zal je misschien nog eens verbazen, ik ken genoeg gekken die wel eens een stoomcursus bekeren aan de man willen brengen. En missionariswerk vereist zoveel meer fysieke inspanning tegenwoordig.

chin chin time for barley-water and scones I say.
    Ik roep een fatwa uit dat jij gedwongen naar een moskee moet en jij roept een fatwa uit dat ik perse alcohol moet drinken. Eens zien welke fatwa er wordt uitgevoerd?
    pi_34823229
    ik roep een fatwa uit dat iedereen voortaan apestoned aan dit topic moet deelnemen!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:39:13 #192
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34823236
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik roep een fatwa uit dat jij gedwongen naar een moskee moet en jij roept een fatwa uit dat ik perse alcohol moet drinken. Eens zien welke fatwa er wordt uitgevoerd?
    Ik doe een wilde gok: hij wordt onder schot naar een moskee gebracht?
    pi_34823244
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:38 schreef SocialDisorder het volgende:
    ik roep een fatwa uit dat iedereen voortaan apestoned aan dit topic moet deelnemen!
    Dalijk roep ik een fatwa tegen jou uit.
    pi_34823247
    Ik liep laatst door een steegje en toen zag ik dat een groep ayatollahs en terroristenleiders de Profeet verkrachtten. Ik schrok me kapot en rende naar het huis van Meki, want Meki moet weten wat er gebeurt met zijn Profeet. Dus ik bel aan bij Meki, hij doet open en ik doe mijn verhaal. Wordt Meki opeens helemaal boos want ik mag geen slechte dingen zeggen over de Profeet.

Raar hoor.
    pi_34823272
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:39 schreef Poncho het volgende:

[..]

Ik doe een wilde gok: hij wordt onder schot naar een moskee gebracht?
    Nee, dat is jouw toekomst, wanneer je niet met me wilt trouwen.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:41:14 #196
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34823290
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, dat is jouw toekomst, wanneer je niet met me wilt trouwen.
    Hoe romantisch!
    Mag ik dan ook een mieters hoofddoekje?
    pi_34823294
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dalijk roep ik een fatwa tegen jou uit.
    ALLAH HAKBAR!
    pi_34823303
    Ik kom terug ik moet werken
    pi_34823307
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:41 schreef Poncho het volgende:

[..]

Hoe romantisch!
    Mag ik dan ook een mieters hoofddoekje?
    Alleen zolang je in de moskee bent
    pi_34823317
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ALLAH HAKBAR!
    Akbar
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:42:07 #201
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34823321
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alcohol! Psjah!

Ik gun je het genot van een gebakken ei met bacon, of een lekkere juicy cheeseburger!

I fatwa jou om een Double Whammy Cheese Bacon and Egg Burger te eten!

Fatwa fatwa fatwa!

Alcohol is zo boring, maar een leven zonder varkensvlees, mijn god, je weet niet wat je mist! Het vet dat langs je broodje druipt, de heerlijke smaakexplosie in je mond, de ietwat zoutige smaak vermengd met het heerlijke aroma van gebraden vlees.

ik ga vandaag naar MacD!

mijn god wat heb ik een honger!
    I'm hungry!
    pi_34823328
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:41 schreef Meki het volgende:
    Ik kom terug ik moet werken
    Ah, Samir A. heeft gebeld?
    pi_34823333
    Vanaf hier weer ontopic? ----------------------------------------------------------------------------------------------
    pi_34823352
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

... en met jou? .
    (Nofi).
    Ik heb altijd geleerd om het op te nemen voor de zwakbegaafden zwakken in de samenleving.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:43:17 #205
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_34823358
    Een beetje 2 maten naar mijn mening al die ophef.

Maar met alle ophef maken ze zich meer belachelijk dan een spotprent ooit kan doen.
    pi_34823364
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:42 schreef Cairon het volgende:

[..]

Alcohol! Psjah!

Ik gun je het genot van een gebakken ei met bacon, of een lekkere juicy cheeseburger!

Fatwa fatwa fatwa!

Alcohol is zo boring, maar een leven zonder varkensvlees, mijn god, je weet niet wat je mist! Het vet dat langs je broodje druipt, de heerlijke smaakexplosie in je mond, de ietwat zoutige smaak vermengd met het heerlijke aroma van gebraden vlees.

ik ga vandaag naar MacD!

moet ik me nou verleid voelen om toch varkensvlees te eten ofzo?
    pi_34823375
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:42 schreef Cairon het volgende:

[..]

Alcohol! Psjah!

Fatwa fatwa fatwa!

ik ga vandaag naar MacD!

dinsdag 7 februari 2006 @ 11:44:01 #208
    13921 BdR
    nu ook in ultra-lowres!
    pi_34823381
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:30 schreef Ryan3 het volgende:
    oeh.. mooi verwoord!
    tv not rot brain..
    pi_34823413
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:42 schreef Triggershot het volgende:
    Vanaf hier weer ontopic? ----------------------------------------------------------------------------------------------
    Ja, anders is het gedaan met deze reeks.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:45:17 #210
    53211 Umm-Qasr
    Fatality!!!
    pi_34823416
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 10:55 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

[..]

Alsof in 't westen er nooit tijdens demonstraties iets in de fik is gestoken of ruiten zijn vernield? Feit blijft wel dat geweld absoluut niet kan!!
    Before all else, be armed.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:45:44 #211
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34823428
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

moet ik me nou verleid voelen om toch varkensvlees te eten ofzo?
    Ik snap het niet, ik bedoel heb je nou nooit gewoon eens zin om een plakje ham op je brood te doen, of reepjes fijne ham over je pizza, of stukjes spek door je spaghettisaus, of een tosti ham-kaas?

Vlees is zo lekker.

En ik wil ook best met je trouwen hoor.

*homokusje*
    I'm hungry!
    pi_34823436
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:45 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, anders is het gedaan met deze reeks.
    ik kwam al snel tot inkeer
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:48:08 #213
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34823499
    uuuhm on topic

Schande is het! Schande!

Het blijft onlogisch dat de reactie zo buitenproportioneel is.

en als we iemand gaan beschuldigen van hypocrisie dan wel de rellende menigte in het Midden-Oosten die er geen minuut van wakker liggen als er weer eens een haatzaaiende prent in een van hun kranten verschijnt, of er gescandeerd word dat Israel en alle joden van de kaart moeten worden geveegd, of dat Amerika moet branden.
    I'm hungry!
    pi_34823501
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:45 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Alsof in 't westen er nooit tijdens demonstraties iets in de fik is gestoken of ruiten zijn vernield? Feit blijft wel dat geweld absoluut niet kan!!
    De aanleiding tot geweld is gewoon nihil. Als er nou een vliegtuig in een moskee gevlogen was of zo, dan had ik me enig geweld nog kunnen voorstellen.
    pi_34823509
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:45 schreef Cairon het volgende:

*homokusje*
    Getver.
    pi_34823560
    quote:

[..]

Ik snap het niet, ik bedoel heb je nou nooit gewoon eens zin om een plakje ham op je brood te doen, of reepjes fijne ham over je pizza, of stukjes spek door je spaghettisaus, of een tosti ham-kaas?

Vlees is zo lekker.

*homokusje*
    Varkens worden onderschat door moslims. oh sorry ontopic .
    trug van weggeweest
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:50:34 #217
    53211 Umm-Qasr
    Fatality!!!
    pi_34823583
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

De aanleiding tot geweld is gewoon nihil. Als er nou een vliegtuig in een moskee gevlogen was of zo, dan had ik me enig geweld nog kunnen voorstellen.
    Aanleiding tot geweld bij 010 vs 020 is ook nihil, net als bij de demonstraties bij anti-globalisten. Misschien kun je deze lijn doortrekken naar de LA riots ...
    pi_34823589
    quote:

[..]

Vlees is zo lekker.
    Vlees is zo lekker? Moslims eten alleen geen varkensvlees. Rest mogen ze wel eten, dus wat dat betreft is het niet een echt iets waar ik wakker van lig.
    quote:

*homokusje*
    Dan kijk ik liever 24 uur naar afbeeldingen van Mohammed en eet ik varkensvlees
    pi_34823606
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Zelfs dat nog te weinig. Alhoewel, als Mekka met de grond gelijk werd gemaakt zou ik me dan wel iets bij voor kunnen stellen.
    pi_34823631
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Getver.

Wat vindt jij eigenlijk van niet prenten van Jezus-prents?
    pi_34823644
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik heb altijd geleerd om het op te nemen voor de zwakbegaafden zwakken in de samenleving.
    .
    I´m back.
    pi_34823657
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:50 schreef Triggershot het volgende:
    pi_34823663
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:50 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Aanleiding tot geweld bij 010 vs 020 is ook nihil, net als bij de demonstraties bij anti-globalisten. Misschien kun je deze lijn doortrekken naar de LA riots ...
    Een man die door de politie zonder enige reden bijna doodgetrapt wordt, vind ik, ook al is het geweld dat daarop volgde niet goed te keuren, een meer begrijpelijke reden tot boosheid dan een spotprentje.
    pi_34823677
    quote:

[..]

Vlees is zo lekker? Moslims eten alleen geen varkensvlees. Rest mogen ze wel eten, dus wat dat betreft is het niet een echt iets waar ik wakker van lig.
    [..]

Ik zou ook over m'n nek gaan als ik naar mohammed keek tijdens het eten.
    trug van weggeweest
    pi_34823695
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zelfs dat nog te weinig. Alhoewel, als Mekka met de grond gelijk werd gemaakt zou ik me dan wel iets bij voor kunnen stellen.
    Nou ja, geweld is natuurlijk nooit een oplossing, zeker al niet om protesten kracht bij te zetten, protesten waaraan geweld gepaard gaan verliezen snel hun legitimiteit.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:53:58 #226
    53211 Umm-Qasr
    Fatality!!!
    pi_34823696
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:52 schreef Jalu het volgende:

[..]

Een man die door de politie zonder enige reden bijna doodgetrapt wordt, vind ik, ook al is het geweld dat daarop volgde niet goed te keuren, een meer begrijpelijke reden tot boosheid dan een spotprentje.
    Waarom die selectiviteit: passen de andere voorbeelden niet in jouw straatje?
    pi_34823709
    quote:

[..]

[..]

Waarom eten moslims eigenlijk geen varkensvlees? Waarom is nu net dat vlees verboden?
    pi_34823711
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:52 schreef Jalu het volgende:

[..]

Toch was het niet geheel zonder aanleiding, volgens mij werd hij al uren gevolgt door de politie en toen ze hem te pakken hadden werkte hij nog tegen ook. Okee dat rechtvaardigt het geweld niet maar het is niet zo dat hij een heilig boontje was.
    eeeh
    pi_34823718
    quote:
    Is Meki echt dan? Ik begin steeds meer te denken aan een kaalkopje die de Islam in een kwaad daglicht wil stellen. Dat lukt hem aardig in ieder geval.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:54:54 #230
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34823722
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:52 schreef Triggershot het volgende:

Ik snap niet waarom ze het niet gedaan hebben, er ligt absoluut geen zwaar stigma op het belachelijk maken van christelijke figuren. Ze doen het al jaren, en zwaarder dan wat we met mohammed te zien kregen in de deense krant.

en ik weet dat je me eigenlijk heel sexy vind dus bij deze nog een extra homolikje voor mijn lieve triggershot-poeh-beertje
    I'm hungry!
    pi_34823745
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom eten moslims eigenlijk geen varkensvlees? Waarom is nu net dat vlees verboden?
    Nie alleen voorl Moslims ook voor de Joden wat dat betreft, onrein beest enzo..
    pi_34823750

Hier kon ik ook wel weer om lachen.
    pi_34823769
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dan kijk je toch naar Cairon.
    pi_34823782
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nie alleen voorl Moslims ook voor de Joden wat dat betreft, onrein beest enzo..
    Maar waarom zijn ze volgens jou onrein? Bepaalde christenen eten trouwens ook geen varkensvlees maar dat terzijde.
    eeeh
    pi_34823803
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:53 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Waarom die selectiviteit: passen de andere voorbeelden niet in jouw straatje?
    Nee hoor, ik begrijp alleen niet zo goed wat ze met de huidige discussie te maken hebben. En ik probeer aan te geven dat ik in sommige gevallen boosheid best begrijp, maar dat in dit geval de boosheid niet meer is dan de spreekwoordelijke stok om mee te slaan.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 11:57:33 #236
    53211 Umm-Qasr
    Fatality!!!
    pi_34823805
    @Triggershot: leuk onderschrift!!!
    pi_34823813
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:54 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Is Meki echt dan? Ik begin steeds meer te denken aan een kaalkopje die de Islam in een kwaad daglicht wil stellen. Dat lukt hem aardig in ieder geval.
    eerder iemand weigert de mening van een ander over te nemen, ik heb als kind ook een tijdje volgehouden dat sinterklaas wél bestond, nadat me werd verteld dat dat niet zo was.
    trug van weggeweest
    pi_34823815
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:55 schreef FreedonNadd het volgende:
    [afbeelding]

Hier kon ik ook wel weer om lachen.
    Dat is weer een treffende ja
    eeeh
    pi_34823825
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:56 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Maar waarom zijn ze volgens jou onrein? Bepaalde christenen eten trouwens ook geen varkensvlees maar dat terzijde.
    ik ben bang om ottopic te gaan, maar zit een heel wetenschap achter, ik kom er nog wel x op terug
    pi_34823842
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:57 schreef Umm-Qasr het volgende:
    @Triggershot: leuk onderschrift!!!
    welke agie?
    pi_34823849
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele moeite met prenten, zelfs niet met geprinte prenten op toiletpapier. Staat zelfs vrolijk.
    pi_34823868
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:50 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

onderschat de jaloezie van Feyenoord-supporters ten opzichte van Ajax niet
    pi_34823881
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele moeite met prenten, zelfs niet met geprinte prenten op toiletpapier. Staat zelfs vrolijk.
    lieve schat ik bedoelde Jyllands-Posten weigerde Jezus-cartoons
    pi_34823888

dinsdag 7 februari 2006 @ 12:00:21 #245
    53211 Umm-Qasr
    Fatality!!!
    pi_34823892
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:57 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee hoor, ik begrijp alleen niet zo goed wat ze met de huidige discussie te maken hebben. En ik probeer aan te geven dat ik in sommige gevallen boosheid best begrijp, maar dat in dit geval de boosheid niet meer is dan de spreekwoordelijke stok om mee te slaan.
    Het heeft er in zoverre iets mee te maken, dat er een immense verbazing is ontstaan dat enkele demonstraties met geweld gepaard zijn gegaan in het MO en dat dat iets ongehoord en zeldzaam is binnen het westen!!
    pi_34823895
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik ben bang om ottopic te gaan, maar zit een heel wetenschap achter, ik kom er nog wel x op terug
    Doe dat. Ik ben van mening dat de meeste Mohammedanen het zelf niet weten maar gewoon de kudde volgen in het waarde oordeel overd dat schatige beestje.
    eeeh
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:00:35 #247
    124485 Poncho
    Lucille's faghag
    pi_34823899
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Met wc papier waar Mohammed en Jezus hand in hand een zonsondergang tegemoet lopen je reet afvegen.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:01:09 #248
    982 Cairon
    More than meets the Eye
    pi_34823911
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:56 schreef Triggershot het volgende:
    Dan kijk je toch naar Cairon.
    heren heren laten we dit topic niet verzanden in off-topic geneuzel? Het ondermijnen van een discussie op deze wijze is niet acceptabel.

dus je kijkt naar me? Oh Trigger *giegel* je bent ook zo sexy en gevat! Varkens zijn onreine beesten omdat ze onder anderen hun eigen uitwerpselen opeten, maar ook omdat varkensvlees sneller wegrot, dit was vooral een probleem in gebieden waar het warm en droog was vandaar dus dat de meeste geloven die zijn ontstaan in landschappen waar water schaars is en zand en zon heer en meester zijn. De omgeving heeft vaak een directe invloed op de denkbeelden van een geloof
    I'm hungry!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:01:17 #249
    53211 Umm-Qasr
    Fatality!!!
    pi_34823918
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

welke agie?
    Allemaal eigenlijk wel. Leuk die afwisseling of Fok! ...
    pi_34823923
    gheg, ik vind die prenten hier toch echt wel zeer sterk.
    pi_34823944
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is wel hypocriet van die krant natuurlijk.
    pi_34823950
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:56 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Nou das toch logisch, God heeft een onrein beest geschapen om vervolgens het eten ervan via een profeet te verbieden, vond ie leuk... zo'n extra 'hindernis' in het leven van de mensch.
    trug van weggeweest
    pi_34823993
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:02 schreef rotsbloque het volgende:

[..]

Nou das toch logisch, God heeft een onrein beest geschapen om vervolgens het eten ervan via een profeet te verbieden, vond ie leuk... zo'n extra 'hindernis' in het leven van de mensch.
    Dat is inderdaad heel logisch. Ik vraag me af of Mohammed toen hij nog een polytheist was en afgodendiensten bij de Ka`ba bijwoonde ooit wel eens een lekker karbonaatje heeft gegeten.
    eeeh
    pi_34824002
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:01 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Allemaal eigenlijk wel. Leuk die afwisseling of Fok! ...
    Dankje, jouwe is ook leuk!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:04:40 #255
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_34824004
    Zelfs ik word een beetje moe van al die ophef inmiddels. En helemaal van deeltje #2345 in deze toch al slopende reeks.

Kunnen we niet gewoon allemaal in winterslaap vallen?
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:04:53 #256
    3542 Gia
    User under construction
    pi_34824012
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:54 schreef Cairon het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze het niet gedaan hebben, er ligt absoluut geen zwaar stigma op het belachelijk maken van christelijke figuren. Ze doen het al jaren, en zwaarder dan wat we met mohammed te zien kregen in de deense krant.

en ik weet dat je me eigenlijk heel sexy vind dus bij deze nog een extra homolikje voor mijn lieve triggershot-poeh-beertje
    Ze waren schijnbaar niet grappig genoeg. Spotprents moeten wel een diepere betekenis hebben, of in elk geval iets actueels. Jezus is gewoon helemaal niet actueel.
    Mohammed op zich ook niet, maar wel de acties van zijn volgelingen. Er worden dus spotprents getekend van moslims, bijvoorbeeld met een explosieve tulband, of met twee agressieve knechten, om te laten zien wat nu speelt. Dat men die figuur dan ziet als Mohammed, tja, kan ik ook niets aan doen. Het zou zo een willekeurige moslims kunnen zijn.

Als overal ter wereld Christenen terreuracties zouden houden, uit naam van Jezus, dan waren er allang prenten geweest met een agressieve Jezus.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:05:40 #257
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_34824033
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 09:41 schreef NorthernStar het volgende:
    [afbeelding]

disclaimer: poster is slechts doorgever van in de cartoon geuitte mening
    Prachtige tekening. De cartoon geeft precies datgene weer wat ik al in 10-tallen topics heb gezegd: de westerse hypocrisie en inconsequentie begint haar hoogtepunt te naderen.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_34824045
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:00 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Doe dat. Ik ben van mening dat de meeste Mohammedanen het zelf niet weten maar gewoon de kudde volgen in het waarde oordeel overd dat schatige beestje.
    even naar google geweest:
    http://www.expliciet.nl/content/view/80/52/
    pi_34824072
    'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'

Goed, en nu breekt dus echt de pleuris uit

Zeg Meki, wie is nou precies de schuldige ? De "cartoon" uit dat dossier lijkt niet echt uit de Deense krant te komen...
    pi_34824095
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

even naar google geweest:
    http://www.expliciet.nl/content/view/80/52/
    Is dit niet de mening van Hizb ut Tahrir die je hier nu neerzet?
    eeeh
    pi_34824097
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:00 schreef MrBean het volgende:
    [afbeelding]

briljant!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:08:21 #262
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_34824110
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
    Prachtige tekening.
    Welnee. Veel teveel tekst. Visueel heel matig. De intenties zijn aardig maar de tekenaar had iets langer zijn best op het beeld moeten doen.
    pi_34824140
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:07 schreef UnleashMitch het volgende:
    'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'

Goed, en nu breekt dus echt de pleuris uit

Zeg Meki, wie is nou precies de schuldige ? De "cartoon" uit dat dossier lijkt niet echt uit de Deense krant te komen...
    Die Mohammed met een varkenssnuit stond misschien niet in de krant maar is wel een heel treffende tekening als je het mij vraagt. Dat een imam de behoefte heeft om dat aan zijn volk te laten zien kan ik ergens nog wel begrijpen, echter de woede had zich op de imam in questie moeten richten en niet op `onschuldige gebouwen`.
    eeeh
    pi_34824153
    quote:

[..]

Prachtige tekening. De cartoon geeft precies datgene weer wat ik al in 10-tallen topics heb gezegd: de westerse hypocrisie en inconsequentie begint haar hoogtepunt te naderen.

²
    Wat mij m.n. opvalt is dat sommige users het kwalijk vinden dat Jahjah dat smakeloze prentje over Holocaustontkenning lanceerde terwijl op z'n minst de helft van de Fok!gemeenschap of iig van degenen die zo verontwaardigd reageerden eveneens Holocaustontkenners cq -bagatelliseerders (al dan niet in ontkenningsfase) zijn, die niet weten waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt en leugens, hetze en haat begint... . Treffend staaltje hypocrisie idd, van de meer ehm verlichte eminenties die reageerden op Jahjah...
    I´m back.
    pi_34824156
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:08 schreef Ringo het volgende:
    Welnee. Veel teveel tekst. Visueel heel matig. De intenties zijn aardig maar de tekenaar had iets langer zijn best op het beeld moeten doen.
    Daarnaast gaat de vergelijking compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens op
    pi_34824159
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik lees geen Arabische kranten , ik kijk geen Arabische tv

Maar als er haatprenten in zijn moeten jullie ze allebei afkeuren
    als jullie dat doen dan pas ik mijn reactie daar ook op
    Als ik het afkeur dan is het om de inhoud. Ik heb al diverse malen gezegd dat ik me goed kan voorstellen dat moslims zich beledigd voelen door de cartoons.

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat inlevingsvermogen hebben.

Het gaat er om , hoe er door mensen zoals jij op wordt gereageerd.

Met dreigen en willen dat anderen er net zo over denken als jij. En dat kan niet. Je moet eens leren te accepteren dat er verschillende manieren zijn om ergens tegen aan te kijken.

Echter dat de grondwet en het rechtsysteem in Denemarken het uitgangspunt is. Als iemand zich beledigd voel of gediscrimineerd, dan doe je aangifte en ga je naar de rechter. Of je gaat vreedzaam demonstreren.

Maar zoals jij, verlangen dat een democratische regering zich gaat inmengen met de uitspraken van een krant. Tja , dan mag niet, Zo is het systeem. En het wordt me iedere keer duidelijk dat jij geen respect hebt voor de wet en voor het rechtsysteem van denemarken. Dus dat jij het islamitisch recht belangrijker vindt dan de wet in denemarken.

Sorry, maar iedereen die het grondrecht, vrijheid van meningsuiting wil afschaffen, omdat hij niet wil dat er beledigende zaken over de Islam worden gezegd. Is voor mij een moslims extremist.

En ik weet dat jij jezelf niet extreem vindt, maar zoals je kunt merken aan de reacties op je posten, zijn er veel mensen die daar anders over denken.

De bottom-line is, jij accepteert het rechtssysteem niet. En daarom zijn typjes zoals jij een grote bedreiging voor de vrede en stabiliteit in het Westen.
    pi_34824180
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze waren schijnbaar niet grappig genoeg. Spotprents moeten wel een diepere betekenis hebben, of in elk geval iets actueels. Jezus is gewoon helemaal niet actueel.
    Hij zegt toch dat hij bang is voor protesten? Dus bij Jezus zijn protesten uit religieuze groepn heel erg, maar bij Mohammed maakt het niet zo veel uit. Wees dan consequent.
    quote:
    Mohammed op zich ook niet, maar wel de acties van zijn volgelingen. Er worden dus spotprents getekend van moslims, bijvoorbeeld met een explosieve tulband, of met twee agressieve knechten, om te laten zien wat nu speelt. Dat men die figuur dan ziet als Mohammed, tja, kan ik ook niets aan doen. Het zou zo een willekeurige moslims kunnen zijn.
    Nee, er wordt Mohammed mee bedoelt. Dat was het onderwerp van de verzameling cartoons in de Jylland-Posten, en op sommige cartoons gaat het ook duidelijk over Mohammed.
    quote:
    Als overal ter wereld Christenen terreuracties zouden houden, uit naam van Jezus, dan waren er allang prenten geweest met een agressieve Jezus.
    Dat is waar.

Ik heb wel ooit een prent van Collignon (tekenaar Trouw) gezien waarin Jezus zijn Bergrede houdt en zegt:

"Gij zult niet een valse getuigenis afleggen
    behalve als het gaat over de doorlaatbaarheid van condooms ... "

Zoiets zou dan net zo goed mogen.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:11:23 #268
    13462 BansheeBoy
    pi_34824182
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de inhoud, inhoudelijk gezien is het een top-spotprent. Men kan niet ontkennen dat er een zeer grote kern van waarheid in zit.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_34824214
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
    Ik doelde meer op de inhoud, inhoudelijk gezien is het een top-spotprent. Men kan niet ontkennen dat er een zeer grote kern van waarheid in zit.
    Gelul, de vergelijking gaat namelijk compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens op
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:09 schreef DaveHarris het volgende:
    Die Mohammed met een varkenssnuit stond misschien niet in de krant maar is wel een heel treffende tekening als je het mij vraagt. Dat een imam de behoefte heeft om dat aan zijn volk te laten zien kan ik ergens nog wel begrijpen.
    quote:
    Om hun netwerken te mobiliseren en een wereldwijde actie te ontketenen, werden niet alleen de twaalf gewraakte cartoons toe uit Jyllands-Posten toegevoegd, maar tevens drie 'ergere'. Op één staat Mohammed met een varkenskop, op de tweede verkracht hij een 9-jarig meisje, op een derde wordt een moslim tijdens het bidden door een hond genomen.
    Lezen we even mee ? Niet de krant maar een zooitje moslims hebben die cartoons gemaakt en ze daarna verspreid alsof ze daadwerkelijk uit het Westen zijn gekomen om vervolgens een hetze tegen het Westen te beginnen.

Vertel eens Meki, is deze vorm van haatzaaien in jou ogen ook verachtelijk ?
    pi_34824245
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het wel zwak en zonder ruggegraat. Begrijp wel ergens dat ze het niet plaatsten daar 98% van de bevolking bestaat uit een community die gestoeld zijn op de normen en waarden vanuit een christelijke samenleving.
    pi_34824255
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
    Ik vind leugens naar buiten brengen erger dan waarheden die sommige mensen kwetsen.
    pi_34824258
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:07 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Is dit niet de mening van Hizb ut Tahrir die je hier nu neerzet?
    staat hun radicale interpretatie van invoering van Sharia in de weg dat je uitleg kunt krijgen mbt varkensvlees.

En ja expliciet is van hut
    pi_34824275
    quote:

[..]

²
    ]

Mijn waarde BSB, wat vind jij van die mooie en treffende tekening van Mohammed met een varkensneus?
    eeeh
    pi_34824280
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het wel zwak en zonder ruggegraat. Begrijp wel ergens dat ze het niet plaatsten daar 98% van de bevolking bestaat uit een community die gestoeld zijn op de normen en waarden vanuit een christelijke samenleving.
    Bewijst weer eens dat de atheisten wat dat betreft niet echt tegen de islam zijn, maar religie in algemeen.
    pi_34824301
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

staat hun radicale interpretatie van invoering van Sharia in de weg dat je uitleg kunt krijgen mbt varkensvlees.

En ja expliciet is van hut
    Uh, ja dat staat best wel in de weg eigenlijk. Maar bovenal is het gezond als je daar je eigen mening over hebt ipv je achter een stelletje relifascisten op te stellen.
    eeeh
    pi_34824328

Kan iemand even Dubya bellen? Ik heb Osama gevonden!
    Uiterst rechts, hoe toepasselijk...

Tevens de opmerking dat één iegelijk op de foto er wel de goede zin inhoudt, iedereen behalve die gnoom op de voorgrond lacht.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:18:01 #277
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_34824341
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:10 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Daarnaast gaat de vergelijking compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens op
    In zoverre klopt de vergelijking dat voor orthodoxe moslims over het verbod op afbeelding van de profeet niet te discussiëren valt, terwijl dit voor 'ons' slechts een exotisch taboe is.
    Omgedraaid geldt de holocaust hier als een feit waar je niet lichtzinnig over mag oordelen terwijl dat fenomeen in het Midden-Oosten voortdurend in twijfel wordt getrokken.

Feitelijk gezien zijn het twee volstrekt verschillende zaken, maar in beide gevallen is het een culturele achilleshiel.

Juist de felle discussie over het verschil ertussen laat zien dat het in essentie om hetzelfde gaat.
    pi_34824345
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:17 schreef Mwanatabu het volgende:
    [afbeelding]

Tevens de opmerking dat één iegelijk op de foto er wel de goede zin inhoudt, iedereen behalve die gnoom op de voorgrond lacht.

Is dat niet een hobbit?
    eeeh
    pi_34824352
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:16 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Uh, ja dat staat best wel in de weg eigenlijk. Maar bovenal is het gezond als je daar je eigen mening over hebt ipv je achter een stelletje relifascisten op te stellen.
    voor dat ik een link had neer gezet typte ik dat ik het van google had.
    Mijn eigen mening is dat het schadelijk en onrein is, ik kan hier wel een heel verslag van maken maar dat gaat topic dicht, open een 2e topic zou ik zeggen. mbt misverstanden/vragen over de islam hoe het nou werkelijk zit
    pi_34824372
    quote:
    [afbeelding]

Nee, dat is volgens mij Waldo.
    pi_34824397
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

In zoverre klopt de vergelijking dat voor orthodoxe moslims over het verbod op afbeelding van de profeet niet te discussiëren valt, terwijl dit voor 'ons' slechts een exotisch taboe is.
    Omgedraaid geldt de holocaust hier als een feit waar je niet lichtzinnig over mag oordelen terwijl dat fenomeen in het Midden-Oosten voortdurend in twijfel wordt getrokken.

Feitelijk gezien zijn het twee volstrekt verschillende zaken, maar in beide gevallen is het een culturele achilleshiel.

Juist de felle discussie over het verschil ertussen laat zien dat het in essentie om hetzelfde gaat.
    Alleen gaat het bij holocaustontkenning over leugens en gaat het bij de Mohammed-cartoons over de huidige status van de islam.
    pi_34824415
    Dit is een tekening die door moslims is toegevoegd aan de deense cartoons.

guttegut. Mogen moslims wel hun eigen profeet beledigen?

Hypocritie, anyone?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:21:53 #283
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34824431
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bewijst weer eens dat de atheisten wat dat betreft niet echt tegen de islam zijn, maar religie in algemeen.
    daar heb je gelijk in.
    ik heb ook en gruwelijke hekel aan SGP idioten.
    het verschil is wel dat SGP aanhangers niet snel betrokken zijn bij criminele terroristische activiteiten.
    (zij raken hun stress kwijt door elkaars kinderen te neuken )
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34824437
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:20 schreef MrBean het volgende:

[..]

Alleen gaat het bij holocaustontkenning over leugens en gaat het bij de Mohammed-cartoons over de huidige status van de islam.
    Ja, en gelooft wrs een zeer groot deel van onze Westerse bevolking die leugen van de Holocaustontkenners ook. .
    I´m back.
    pi_34824467
    Moslims hebben in Afganistan noorse soldaten aangavallen en bekogeld

Echt nuttig die hebben het ook zeker gedaan primitive apen dat het blijven.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:23:05 #286
    3542 Gia
    User under construction
    pi_34824469
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef MrBean het volgende:

Zoiets zou dan net zo goed mogen.

Ik vind deze wel grappig.

Hoe zouden moslims het vinden als Mohammed op deze manier zou zijn afgebeeld?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:23:13 #287
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34824475
    quote:
    [afbeelding]

wat is die gast ontzettend lelijk zeg.
    geen wonder dat die in allah geloofd
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34824486
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en gelooft wrs een zeer groot deel van onze Westerse bevolking die leugen van de Holocaustontkenners ook. .
    Nee.
    pi_34824512
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

[afbeelding]

Nou, dat heb je de afgelopen dagen gezien.
    pi_34824530
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:

[afbeelding]

Hypocritie, anyone?
    Wie is dat?
    pi_34824531
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:

[afbeelding]

Hypocritie, anyone?
    ik zie niets :S
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:25:28 #292
    13462 BansheeBoy
    pi_34824540
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:12 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Gelul, de vergelijking gaat namelijk compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens op
    [..]
    Jawel, waarom is het bij wet verboden om iets te ontkennen? Wat is de logica hier achter? Geef eerlijk toe, dit strookt toch niet met westerse manier van denken, met de zgn. vrijheid van meningsuiting?

²
    pi_34824546
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

wat is die gast ontzettend lelijk zeg.
    geen wonder dat die in allah geloofd
    Ben jij wel knap dan?
    pi_34824567
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dit is ook grappig, en in ieder geval veel beledigender voor christenen dan die paar onschuldige deense prentjes.

pi_34824587
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jawel, waarom is het bij wet verboden om iets te ontkennen? Wat is de logica hier achter? Geef eerlijk toe, dit strookt toch niet met westerse manier van denken, met de zgn. vrijheid van meningsuiting?

²
    Zie; Vrijheid van meningsuiting, maar...
    eeeh
    pi_34824611
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nee.
    Jawel. Ook door veel Westerlingen wordt de Holocaust gezien als een links taboe ten einde onwelgevallige politieke ideeën onder de morele knoet te houden. Niet toevallig zijn lieden die dit immer aandragen ook de lui die tegen moslims te hoop lopen. Wrange is dat ze vaak veel gemeen hebben juist met de fundamentalistische moslims. .
    I´m back.
    pi_34824761
    quote:

[..]

Ik vind je redenatie zo krom.
    Dat zou betekenen dat toen Theo van Gogh vermoord werd ik, zolang niet alle moslimpartijen over de wereld hun excuses hadden aangeboden, moskeeen in de fik had kunnen steken en dat die landen die geen excuses hadden aangeboden daar schuldig aan waren.
    Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
    pi_34824782
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik spreek niet voor andere atheïsten. Ik spreek als individu voor mijzelf. Iedereen moet kunnen geloven waar hij of zij zich mee vereenzelfdigd mee voelt, alleen het extremistiche in welk geloof of religie dan ook keur ik pertinent af of het nou een moslimstroming of christelijke stroming is, het belemmert in alle opzichten het rationeel denkvermogen.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:32:18 #299
    3542 Gia
    User under construction
    pi_34824783
    Hier nog een leuke jezus cartoon

Oh, wat voel ik me beledigd.

Not.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 12:32:44 #300
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_34824798
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 12:20 schreef MrBean het volgende:
    Holocaustontkenning is een grove, kwaadaardige leugen. Dat klopt. Mensen die doelbewust die strategie hanteren, neem ik ook niet serieus.
    Maar evenzeer is een groot aantal moslims diep geraakt door de 'belediging' van hun profeet via (bijvoorbeeld) spotprenten. Daar heb ik dan weer geen boodschap aan, in de zin dat mijn waarheid omtrent religie en profeten niet de hunne is. Net als de holocaust-ontkenner ben ik willens en wetens lomp en onbehouwen; ik weiger de gevoeligheden van de ander te erkennen en te respecteren.

Je kan tot in het oneindige doorlullen over het verschil tussen feit en fictie, mening en waarheid maar je komt er toch niet uit. Het zijn twee paradigma's die elkaar uitsluiten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')