briljant!quote:
Welnee. Veel teveel tekst. Visueel heel matig. De intenties zijn aardig maar de tekenaar had iets langer zijn best op het beeld moeten doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Prachtige tekening.
Die Mohammed met een varkenssnuit stond misschien niet in de krant maar is wel een heel treffende tekening als je het mij vraagt. Dat een imam de behoefte heeft om dat aan zijn volk te laten zien kan ik ergens nog wel begrijpen, echter de woede had zich op de imam in questie moeten richten en niet op `onschuldige gebouwen`.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:07 schreef UnleashMitch het volgende:
'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'
Goed, en nu breekt dus echt de pleuris uit![]()
Zeg Meki, wie is nou precies de schuldige ? De "cartoon" uit dat dossier lijkt niet echt uit de Deense krant te komen...
Wat mij m.n. opvalt is dat sommige users het kwalijk vinden dat Jahjah dat smakeloze prentje over Holocaustontkenning lanceerde terwijl op z'n minst de helft van de Fok!gemeenschap of iig van degenen die zo verontwaardigd reageerden eveneens Holocaustontkenners cq -bagatelliseerders (al dan niet in ontkenningsfase) zijn, die niet weten waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt en leugens, hetze en haat begint...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prachtige tekening. De cartoon geeft precies datgene weer wat ik al in 10-tallen topics heb gezegd: de westerse hypocrisie en inconsequentie begint haar hoogtepunt te naderen.²
Daarnaast gaat de vergelijking compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens opquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:08 schreef Ringo het volgende:
Welnee. Veel teveel tekst. Visueel heel matig. De intenties zijn aardig maar de tekenaar had iets langer zijn best op het beeld moeten doen.
Als ik het afkeur dan is het om de inhoud. Ik heb al diverse malen gezegd dat ik me goed kan voorstellen dat moslims zich beledigd voelen door de cartoons.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik lees geen Arabische kranten , ik kijk geen Arabische tv
Maar als er haatprenten in zijn moeten jullie ze allebei afkeuren
als jullie dat doen dan pas ik mijn reactie daar ook op
Hij zegt toch dat hij bang is voor protesten? Dus bij Jezus zijn protesten uit religieuze groepn heel erg, maar bij Mohammed maakt het niet zo veel uit. Wees dan consequent.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze waren schijnbaar niet grappig genoeg. Spotprents moeten wel een diepere betekenis hebben, of in elk geval iets actueels. Jezus is gewoon helemaal niet actueel.
quote:Mohammed op zich ook niet, maar wel de acties van zijn volgelingen. Er worden dus spotprents getekend van moslims, bijvoorbeeld met een explosieve tulband, of met twee agressieve knechten, om te laten zien wat nu speelt. Dat men die figuur dan ziet als Mohammed, tja, kan ik ook niets aan doen. Het zou zo een willekeurige moslims kunnen zijn.
Dat is waar.quote:Als overal ter wereld Christenen terreuracties zouden houden, uit naam van Jezus, dan waren er allang prenten geweest met een agressieve Jezus.
Ik doelde meer op de inhoud, inhoudelijk gezien is het een top-spotprent. Men kan niet ontkennen dat er een zeer grote kern van waarheid in zit.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Veel teveel tekst. Visueel heel matig. De intenties zijn aardig maar de tekenaar had iets langer zijn best op het beeld moeten doen.
Gelul, de vergelijking gaat namelijk compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens opquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik doelde meer op de inhoud, inhoudelijk gezien is het een top-spotprent. Men kan niet ontkennen dat er een zeer grote kern van waarheid in zit.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:09 schreef DaveHarris het volgende:
Die Mohammed met een varkenssnuit stond misschien niet in de krant maar is wel een heel treffende tekening als je het mij vraagt. Dat een imam de behoefte heeft om dat aan zijn volk te laten zien kan ik ergens nog wel begrijpen.
Lezen we even mee ? Niet de krant maar een zooitje moslims hebben die cartoons gemaakt en ze daarna verspreid alsof ze daadwerkelijk uit het Westen zijn gekomen om vervolgens een hetze tegen het Westen te beginnen.quote:Om hun netwerken te mobiliseren en een wereldwijde actie te ontketenen, werden niet alleen de twaalf gewraakte cartoons toe uit Jyllands-Posten toegevoegd, maar tevens drie 'ergere'. Op één staat Mohammed met een varkenskop, op de tweede verkracht hij een 9-jarig meisje, op een derde wordt een moslim tijdens het bidden door een hond genomen.
Eerlijk gezegd vind ik het wel zwak en zonder ruggegraat. Begrijp wel ergens dat ze het niet plaatsten daar 98% van de bevolking bestaat uit een community die gestoeld zijn op de normen en waarden vanuit een christelijke samenleving.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lieve schat ik bedoelde Jyllands-Posten weigerde Jezus-cartoons
Ik vind leugens naar buiten brengen erger dan waarheden die sommige mensen kwetsen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de inhoud, inhoudelijk gezien is het een top-spotprent. Men kan niet ontkennen dat er een zeer grote kern van waarheid in zit.²
staat hun radicale interpretatie van invoering van Sharia in de weg dat je uitleg kunt krijgen mbt varkensvlees.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:07 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Is dit niet de mening van Hizb ut Tahrir die je hier nu neerzet?
]quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prachtige tekening. De cartoon geeft precies datgene weer wat ik al in 10-tallen topics heb gezegd: de westerse hypocrisie en inconsequentie begint haar hoogtepunt te naderen.²
Bewijst weer eens dat de atheisten wat dat betreft niet echt tegen de islam zijn, maar religie in algemeen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het wel zwak en zonder ruggegraat. Begrijp wel ergens dat ze het niet plaatsten daar 98% van de bevolking bestaat uit een community die gestoeld zijn op de normen en waarden vanuit een christelijke samenleving.
Uh, ja dat staat best wel in de weg eigenlijk. Maar bovenal is het gezond als je daar je eigen mening over hebt ipv je achter een stelletje relifascisten op te stellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
staat hun radicale interpretatie van invoering van Sharia in de weg dat je uitleg kunt krijgen mbt varkensvlees.
En ja expliciet is van hut
In zoverre klopt de vergelijking dat voor orthodoxe moslims over het verbod op afbeelding van de profeet niet te discussiëren valt, terwijl dit voor 'ons' slechts een exotisch taboe is.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:10 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Daarnaast gaat de vergelijking compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens op![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[afbeelding]
Tevens de opmerking dat één iegelijk op de foto er wel de goede zin inhoudt, iedereen behalve die gnoom op de voorgrond lacht.
voor dat ik een link had neer gezet typte ik dat ik het van google had.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:16 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Uh, ja dat staat best wel in de weg eigenlijk. Maar bovenal is het gezond als je daar je eigen mening over hebt ipv je achter een stelletje relifascisten op te stellen.
Nee, dat is volgens mij Waldo.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[afbeelding]
Kan iemand even Dubya bellen? Ik heb Osama gevonden!
Uiterst rechts, hoe toepasselijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |