de ophef rond het zinken van dit schip door nalatigheden van de bemanning staat in schril contrast tot de rellen rond de spotprentjes. Terwijl het aantal slachtoffers vele malen groter is in het geval van de veerboot. Dat is wat ik me afvraag.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:12 schreef stukovich het volgende:
[..]
Guest heb jij soms een hele tuin vol met galbomen of iets in die richting
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:18 schreef SocialDisorder het volgende:
onze regering heeft kloten!
Bot: geen godsdienstcode voor media
Minister Bot ziet een gedragscode voor de manier waarop de media omgaan met godsdienst niet zitten. Afgelopen vrijdag kondigde de Europese Commissie zo'n code aan. De commissie wil samenwerken met journalisten en televisiezenders bij het opstellen van de code. Minister Bot begrijpt dat moslims zich gekwetst voelen, maar ze moeten volgens de minister snappen dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is.
geenstijl.nl
Wat een onzinquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:23 schreef SocialDisorder het volgende:
de ophef rond het zinken van dit schip door nalatigheden van de bemanning staat in schril contrast tot de rellen rond de spotprentjes. Terwijl het aantal slachtoffers vele malen groter is in het geval van de veerboot. Dat is wat ik me afvraag.
Maar toen Reve God vergeleek met een ezel waren er ook geen demonstraties of rellen. Er werd ook een rechtsgang gemaakt, tevergeefs. Toen Life Of Brian uitkwam, werd ook tegen geageerd door de kerk dmv een rechtsgang, tevergeefs.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat een onzin
Toen de "Herald of free Enterprise" zonk waren er in Euopa ook geen demonstraties of rellen.
Wel een rechtsgang naar de rechter en een gedegen technisch onderzoek hoe het heeft kunnen gebeuren.
Niet bijten in de hand die je te eten geeft.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd.
Wat zegt dat dan ? Zoals ik al aangaf zegt het niets meer dan dat Jylland Posten er weinig voor voelt om in de hand te bijten die ze te eten geeft. Niets meer en niets minder. Daarnaast, heb jij die spotprenten gezien ? Waarschijnlijk niet, hoe kan je dan oordelen of ze grappig zijn of niet ?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:34 schreef Meki het volgende:
Zo schrijft de VOLKSKRANT dat de Deense krant Jylland Posten die de spotprents plaatste, drie jaar geleden heeft geweigerd cartoons over Jezus te publiceren. Volgens de leiding van de krant zouden die lezers kunnen kwetsen en waren ze niet grappig.
DIT ZEGT AL GENOEG
Ik heb ze wel gezien, en ik vond ze schokkend noch grappig. Slechte spotprenten dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Wat zegt dat dan ? Zoals ik al aangaf zegt het niets meer dan dat Jylland Posten er weinig voor voelt om in de hand te bijten die ze te eten geeft. Niets meer en niets minder. Daarnaast, heb jij die spotprenten gezien ? Waarschijnlijk niet, hoe kan je dan oordelen of ze grappig zijn of niet ?
Heb je een linkje ? Ik ben wel benieuwd nmlquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:37 schreef Jalu het volgende:
Ik heb ze wel gezien, en ik vond ze schokkend noch grappig. Slechte spotprenten dus.
Geloof dat Egypte daar ook behoorlijk over in rep in roer is, maar onze media interesseert dat niet zo. Beetje ver van onze bed show, en niet meer dan logisch dat daar hier niet zoveel aandacht aan wordt besteed.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
de ophef rond het zinken van dit schip door nalatigheden van de bemanning staat in schril contrast tot de rellen rond de spotprentjes. Terwijl het aantal slachtoffers vele malen groter is in het geval van de veerboot. Dat is wat ik me afvraag.
drie jaar geleden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd omdat het mogelijk protesten zou kunnen veroorzaken en verkeerd zou kunnen vallen bij een aantal van hun lezers.
Mogen ze dat nu alsnog doen vind ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Wel slappe hap van die Deense krant dat ze eerder een serie cartoons die handelde over de verrijzenis van Jezus Christus hebben geweigerd omdat het mogelijk protesten zou kunnen veroorzaken en verkeerd zou kunnen vallen bij een aantal van hun lezers.
Vertel eens Meki, als ik spotprenten over Mohammed gestuurd zou hebben naar de (ik verzin maar wat) Iran Times, zouden ze die geplaatst hebben, denk je? En een spotprent over joden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:34 schreef Meki het volgende:
Zo schrijft de VOLKSKRANT dat de Deense krant Jylland Posten die de spotprents plaatste, drie jaar geleden heeft geweigerd cartoons over Jezus te publiceren. Volgens de leiding van de krant zouden die lezers kunnen kwetsen en waren ze niet grappig.
DIT ZEGT AL GENOEG
van wat ik begrepen heb zat er toen een andere hoofdredacteur. DIT ZEGT AL GENOEGquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:34 schreef Meki het volgende:
DIT ZEGT AL GENOEG
Of ze kunnen ze aan een Arabische krant verkopen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Maar toen Reve God vergeleek met een ezel waren er ook geen demonstraties of rellen. Er werd ook een rechtsgang gemaakt, tevergeefs. Toen Life Of Brian uitkwam, werd ook tegen geageerd door de kerk dmv een rechtsgang, tevergeefs.
Het interesseert mij dan ook niet hoe het westen toen reageerde, maar hoe het MO nu reageert op twee verschillende zaken.
Spotprentje veroorzaakt 0 doden, massale rellen in verschillende landen
Veerboot zinkt met ruim 1300 gelovigen door nalatigheid, nergens hoor je een schreeuw om gerechtigheid, alleen van de families van de slachtoffers.
Ik vind dit best een bizar afstekend verschil.
klikquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:38 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Heb je een linkje ? Ik ben wel benieuwd nml
Dat is natuurlijk onzinquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:35 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Niet bijten in de hand die je te eten geeft.
dat is niet gebeurd maar van Denemarken is wel gebeurdquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Vertel eens Meki, als ik spotprenten over Mohammed gestuurd zou hebben naar de (ik verzin maar wat) Iran Times, zouden ze die geplaatst hebben, denk je? En een spotprent over joden?
Het lijkt me dat het antwoord op beide vragen zeer duidelijk is. Wie zijn de moslims dan om deze Deense krant nu te betichten van hypocrysie?
Dit zegt genoeg hoe JP denkt . hyprociet zijn zequote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Wat zegt dat dan ? Zoals ik al aangaf zegt het niets meer dan dat Jylland Posten er weinig voor voelt om in de hand te bijten die ze te eten geeft. Niets meer en niets minder. Daarnaast, heb jij die spotprenten gezien ? Waarschijnlijk niet, hoe kan je dan oordelen of ze grappig zijn of niet ?
ik lag hier dubbel...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:44 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
![]()
Ik zie er idd weinig humor in
En het is niet hypocriet om te doen alsof dat in Moslimlanden anders gebeurd zou zijn?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:44 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is niet gebeurd maar van Denemarken is wel gebeurd
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Denemarken kent stukken minder allochtonen dan autochtonen dus de kans is heel groot dat je meer christenen kwijt raakt dan moslims als je beide groepen net zo hard 'beledigd' en money makes the world go round. Ik vind het zo'n gekke gedachtegang niet, daarnaast vond ik de cartoon nou niet ontzettend grappig ofzo.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:44 schreef schatje het volgende:
Dat is natuurlijk onzin.
Er zullen in de eerste plaats immers ook moslims zijn die de krant lezen. Ten tweede heeft de bewuste maker van de cartoons ze eerst laten zien aan zijn Christelijke grootvader en pastoors die het wel grappig vonden.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
van wat ik begrepen heb zat er toen een andere hoofdredacteur. DIT ZEGT AL GENOEG
maar voor degenen met een plaat voor de kop;
"de krant" bepaalt niet de inhoud, "de krant" is namelijk een levenloos object. De hoofdredacteur bepaalt de inhoud van een krant. Dit is een positie die ingevuld wordt door een persoon. Deze persoon kan in de positie komen dat de positie verlaat, vanwege ontslag, of een nieuwe positie binnen het bedrijf.
Dan komt er een nieuw persoon in die positie. En die persoon geeft een volstrekt nieuwe invulling aan die positie.
Voor degenen met gewapend beton omhulsd met plaatstaal voor de kop;
als hoofdredacteur X bang is om prenten te plaatsen, wil dat niet zeggen dat hoofdredacteur Y dat ook is.
gevalletje pot verwijt ketel dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg hoe JP denkt . hyprociet zijn ze![]()
weigeren over Christenen maar wel over Moslims plaatsen![]()
Omdat er totaal geen humor in zat. Ik vind de prent van Mohammed met een bom ipv tulband ook geen hoogstandje maar goed. De beste drie cartoons waren de PR-stunt en run out of virgins en die met het blackboardquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg hoe JP denkt . hyprociet zijn ze![]()
weigeren over Christenen maar wel over Moslims plaatsen![]()
zo inhoudelijk ook die reactie! zeg dan nietsquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:47 schreef Meki het volgende:
[..]
nee het is gewoon hyprociet . zeer triest
2% van de Denen noemt zich moslim, en de krant waar we het over hebben is dan ook nog eens een krant met een anti-immigratie toon. Ik denk dat ze wel veilig kunnen stellen dat ze meer commerciele last zouden hebben van boze christenen dan van boze moslims.quote:
Ja ik begin er ook iets over te krijgen van 'wat een gezeik'.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook een beetje triest dat al 19 topics over dit onderwerp vol gewauweld zijn.
En dat bepaalde mensen er 24 uur per dag mee bezig zijn.
Wacht maar, binnenkort weer een aarbeving of een ander natuurrampje en de aandacht verslapt. Bij gebrek aan beter gaan we os hier mee bezig houden! Er gebeurt gewoon geen fuck in de wereld de laatste tijd, daarom zoemt de media z'n camera's maar in op boze moslims.
Vooral niet omdat dergelijke cynische staaltjes van minachting bij kranten in het Midden Oosten dagelijkse kost zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
2% van de Denen noemt zich moslim, en de krant waar we het over hebben is dan ook nog eens een krant met een anti-immigratie toon. Ik denk dat ze wel veilig kunnen stellen dat ze meer commerciele last zouden hebben van boze christenen dan van boze moslims.
Wat de publicatie dus uiteindelijk wel tot een cynisch staaltje van minachting maakt. Maar dat maakt nog niet dat daarmee gewelddadige protesten en moorden gerechtvaardigd is.
humor vindt jijquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Omdat er totaal geen humor in zat. Ik vind de prent van Mohammed met een bom ipv tulband ook geen hoogstandje maar goed. De beste drie cartoons waren de PR-stunt en run out of virgins en die met het blackboard
quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:36 schreef sigme het volgende:
Een tekening is GEEN PROFEET. Het is een tekening. Die hele profeet kán volgens mij niet eens getekend worden, niemand weet hoe hij eruit zag!
Ceci n'est pas une pipe, erin rammen! Op alle scholen!
Tja, ik heb op dat punt altijd een afwijkend standpunt gehad. Ik vind dat ook de 'verboden' cartoons gewoon binnen de vrijheid van meningsuiting vallen. Ik vind het 'beledigd' voelen van wie dan ook geen argument om beperkingen op te leggen. De enige beperking die ik wil accepteren is wanneer iemand rechtstreeks en bedoeld schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef BdR het volgende:
Zeggen dat alles onder "vrijheid van meningsuiting" klopt natuurlijk niet, vooral die bom-tulband.
[afbeelding]
Als we dan de tulband buiten beschouwing laten en het alleen over de drie door mij genoemde cartoons hebben. Zijn die ook zo ontzettend schokkend ?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
humor vindt jij
Protesteren staat tegenwoordig gelijk aan het in brand steken van een ambassade ?quote:alle Moslims vinden dit schandalig en daarom protesteren ze hier tegen
en als Denemarken dat mag doen mag Iran ook
Volgens mij protesteren niet eens alle Mohammedanen hiertegen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
humor vindt jij
alle Moslims vinden dit schandalig en daarom protesteren ze hier tegen
heb jij alle moslims soms geïnterviewd? Kun jij met 100% zekerheid zeggen dat 100% van de moslims deze cartoons afkeuren?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
humor vindt jij
Meki ik ben blij dat je wakker bent.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
humor vindt jij
Andersom dus, beste Meki. Andersom. Als de Arabische kranten dit al jarenlang categorisch doen, dan mag een westerse krant dus ook weleens een keer "uithalen"... Zonder dat er dan direct ambassade's in vlammen opgaan, alle westerlingen over 1 kam geschoren worden etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef Meki het volgende:
[..]
humor vindt jij
Goeie tekening...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:52 schreef BdR het volgende:
Zeggen dat alles onder "vrijheid van meningsuiting" klopt natuurlijk niet, vooral die bom-tulband.
[afbeelding]
Jep - zoals in Europa het belegen tegenwoordig gelijk aan vrijheid van meningsuiting staatquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:55 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Als we dan de tulband buiten beschouwing laten en het alleen over de drie door mij genoemde cartoons hebben. Zijn die ook zo ontzettend schokkend ?
[..]
Protesteren staat tegenwoordig gelijk aan het in brand steken van een ambassade ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |