Historiequote:Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
quote:Trouwens wat is het probleem van die prenten. spotprenten willen op een spottende manier een probleem onder de aandacht brengen.
enkele feitjes:
-in de afgelopen jaren veel bloedige aanslagen door moslimterroristen.
WTC-in naam allah worden 2 flatgebouwen vernietigd met onschuldige mensen. het blijft een feit dat een heel groot deel van de moslims dit een feestdag vinden en er ook echt een feestje van maakten. de moslims die het afkeurden zijn moeilijk te vinden.
-Westerse (europese) landen krijgen te maken met intolerantie en geweld oor moslims.
denk aan rellen frankrijk, australie, diamantbuurt, engeland, mollesteren homo\'s eerwraak, straatterreur.
-moslims staan fel tegenover joden in het bijzonder en andere religies en westerse waarden en normen. homo\'s in iran, vrouwenrechten daar, joden die keer op keer mikpunt van hat zijn (zelfs als een deense krant iets doet worden de joden er door de moslims bij gesleept). kerken die afgefakkelt worden.
En dan is er een deense krant die prenten maakt waarin mohammed in verband word gebracht met moslim geweld en intolerantie en dan zijn wij opeens fout?
wat hadden wij moeten doen dan? moslim manier? dus een paar moskeen in de hens zetten met de moslims er nog in onder luid gejuich door nederlanders die met een blikje bier en een LPF petje naar het schouwspel gaan kijken?
hoe durven moslims westerlingen respectloos te noemen. bestaat er weleens respect in de moslimwereld voor niet moslim culturen?
Ik hoop dat het westen stelling zal nemen tegen geweld, en voor de vrijheid van meningsuiting. Dat de westerse en moslimwereld het extremisme, en fundamentalisme streng veroordelen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:54 schreef rutger05 het volgende:
Over de vrijheid van meningsuiting in het Westen die (radicale) moslims en moslimlanden bedreigen ben ik nog lang niet over uitgepraat, maar voor nu welterusten. Ik word hopelijk morgen wakker met het bericht dat het Westen keihard stelling zal nemen tegen de bedreigingen en het geweld vanuit de moslimwereld.
You go vendorquote:Op maandag 6 februari 2006 00:56 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik hoop dat het westen stelling zal nemen tegen geweld, en voor de vrijheid van meningsuiting. Dat de westerse en moslimwereld het extremisme, en fundamentalisme streng veroordelen.
Tweede al. De eerste christen.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:03 schreef RuL0R het volgende:
Mogelijk de eerste dode als gevolg van de rellen:
Sky News meldt priester neergeschoten in Turkije
Raar hč, om je voor te stellen dat zoiets hier gebeurt? Toch is de kans niet al te klein. In ieder geval niet verwaarloosbaar.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:58 schreef LXIV het volgende:
Onthoud dan dat ook jij hier niks beter van zult worden. Een hoop ellende, geweld, slecht voor de economie, werkeloosheid etc. etc.
Wat er in Bosnië gebeurt is 1991-1998 was echt geen pretje. Voor niemand!
Wie is de eerste dan?quote:
En ik vroeg er niet eens om,quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef Drugshond het volgende:
Sorry die OP pas ik aan.... dat is wel heel eenzijdige belichting van dit onderwerp.
Wat heeft de oorlog in Bosnië hier nou mee te maken?quote:Wat er in Bosnië gebeurt is 1991-1998 was echt geen pretje. Voor niemand!
Ik denk zelfs dat die kans vrij groot is. We gaan in sneltreinvaart die kant op.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Raar hč, om je voor te stellen dat zoiets hier gebeurt? Toch is de kans niet al te klein. In ieder geval niet verwaarloosbaar.
![]()
Daar vlogen bevolkingsgroepen/geloven elkaar ook in de haren. 10 jaar geleden. In Europa.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef Opa_vertelt het volgende:
Wat heeft de oorlog in Bosnië hier nou mee te maken?
mmm, dus als moslims met zulke uitspraken rondlopen dan mag ik dat niet posten?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef Drugshond het volgende:
Sorry die OP pas ik aan.... dat is wel heel eenzijdige belichting van dit onderwerp.
Waarvoor zou jij die aan willen passen.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef Drugshond het volgende:
quote:
k heb een vraag aan de moslims hier.
Alle terroristen die aanslagen plegen in de naam van Allah, kun je zien als Godslastering. (dit baseer ik op de uitspraken van moslims die zeggen dat dit hen geloof niet is).
Waarom dan niet voor dit een massale bloederige demonstratie (immers wordt de naam van jouw God verkeerd gebruikt), maar wel voor SPOT!prents.
Kijken jullie naar cafe de wereld? Moet je er om lachen?
Natuurlijk is een karikatuur van JP niet hetzelfde als dat van Mohammed, maar uiteindelijk is het doel hetzelfde.
Iemand aan het lachen maken, zelfs in religie is plaats voor humor.
En niemand van de moslims hier heeft nog antwoord kunnen/willen geven op de vraag 'waarom is het verboden in de islam om Mohammed af te beelden als niet gelovige"
welke vraag, cafe de wereld?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:13 schreef NanKing het volgende:
Mag ik nog antwoord op mijn vragen?
[..]
uit het vorige deel
die krijg je toch niet :')quote:Op maandag 6 februari 2006 01:13 schreef NanKing het volgende:
Mag ik nog antwoord op mijn vragen?
[..]
uit het vorige deel
Er staat alle vragen, dus alle vragen bedoel ik. Wil je niet antwoorden, wil je alleen selectief lezen, reageer gaarne niet. Als je het antwoord niet weet zeg het dan eerlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |