Historiequote:Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
quote:Trouwens wat is het probleem van die prenten. spotprenten willen op een spottende manier een probleem onder de aandacht brengen.
enkele feitjes:
-in de afgelopen jaren veel bloedige aanslagen door moslimterroristen.
WTC-in naam allah worden 2 flatgebouwen vernietigd met onschuldige mensen. het blijft een feit dat een heel groot deel van de moslims dit een feestdag vinden en er ook echt een feestje van maakten. de moslims die het afkeurden zijn moeilijk te vinden.
-Westerse (europese) landen krijgen te maken met intolerantie en geweld oor moslims.
denk aan rellen frankrijk, australie, diamantbuurt, engeland, mollesteren homo\'s eerwraak, straatterreur.
-moslims staan fel tegenover joden in het bijzonder en andere religies en westerse waarden en normen. homo\'s in iran, vrouwenrechten daar, joden die keer op keer mikpunt van hat zijn (zelfs als een deense krant iets doet worden de joden er door de moslims bij gesleept). kerken die afgefakkelt worden.
En dan is er een deense krant die prenten maakt waarin mohammed in verband word gebracht met moslim geweld en intolerantie en dan zijn wij opeens fout?
wat hadden wij moeten doen dan? moslim manier? dus een paar moskeen in de hens zetten met de moslims er nog in onder luid gejuich door nederlanders die met een blikje bier en een LPF petje naar het schouwspel gaan kijken?
hoe durven moslims westerlingen respectloos te noemen. bestaat er weleens respect in de moslimwereld voor niet moslim culturen?
Ik hoop dat het westen stelling zal nemen tegen geweld, en voor de vrijheid van meningsuiting. Dat de westerse en moslimwereld het extremisme, en fundamentalisme streng veroordelen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:54 schreef rutger05 het volgende:
Over de vrijheid van meningsuiting in het Westen die (radicale) moslims en moslimlanden bedreigen ben ik nog lang niet over uitgepraat, maar voor nu welterusten. Ik word hopelijk morgen wakker met het bericht dat het Westen keihard stelling zal nemen tegen de bedreigingen en het geweld vanuit de moslimwereld.
You go vendorquote:Op maandag 6 februari 2006 00:56 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik hoop dat het westen stelling zal nemen tegen geweld, en voor de vrijheid van meningsuiting. Dat de westerse en moslimwereld het extremisme, en fundamentalisme streng veroordelen.
Tweede al. De eerste christen.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:03 schreef RuL0R het volgende:
Mogelijk de eerste dode als gevolg van de rellen:
Sky News meldt priester neergeschoten in Turkije
Raar hè, om je voor te stellen dat zoiets hier gebeurt? Toch is de kans niet al te klein. In ieder geval niet verwaarloosbaar.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:58 schreef LXIV het volgende:
Onthoud dan dat ook jij hier niks beter van zult worden. Een hoop ellende, geweld, slecht voor de economie, werkeloosheid etc. etc.
Wat er in Bosnië gebeurt is 1991-1998 was echt geen pretje. Voor niemand!
Wie is de eerste dan?quote:
En ik vroeg er niet eens om,quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef Drugshond het volgende:
Sorry die OP pas ik aan.... dat is wel heel eenzijdige belichting van dit onderwerp.
Wat heeft de oorlog in Bosnië hier nou mee te maken?quote:Wat er in Bosnië gebeurt is 1991-1998 was echt geen pretje. Voor niemand!
Ik denk zelfs dat die kans vrij groot is. We gaan in sneltreinvaart die kant op.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Raar hè, om je voor te stellen dat zoiets hier gebeurt? Toch is de kans niet al te klein. In ieder geval niet verwaarloosbaar.
![]()
Daar vlogen bevolkingsgroepen/geloven elkaar ook in de haren. 10 jaar geleden. In Europa.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef Opa_vertelt het volgende:
Wat heeft de oorlog in Bosnië hier nou mee te maken?
mmm, dus als moslims met zulke uitspraken rondlopen dan mag ik dat niet posten?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef Drugshond het volgende:
Sorry die OP pas ik aan.... dat is wel heel eenzijdige belichting van dit onderwerp.
Waarvoor zou jij die aan willen passen.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef Drugshond het volgende:
quote:
k heb een vraag aan de moslims hier.
Alle terroristen die aanslagen plegen in de naam van Allah, kun je zien als Godslastering. (dit baseer ik op de uitspraken van moslims die zeggen dat dit hen geloof niet is).
Waarom dan niet voor dit een massale bloederige demonstratie (immers wordt de naam van jouw God verkeerd gebruikt), maar wel voor SPOT!prents.
Kijken jullie naar cafe de wereld? Moet je er om lachen?
Natuurlijk is een karikatuur van JP niet hetzelfde als dat van Mohammed, maar uiteindelijk is het doel hetzelfde.
Iemand aan het lachen maken, zelfs in religie is plaats voor humor.
En niemand van de moslims hier heeft nog antwoord kunnen/willen geven op de vraag 'waarom is het verboden in de islam om Mohammed af te beelden als niet gelovige"
welke vraag, cafe de wereld?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:13 schreef NanKing het volgende:
Mag ik nog antwoord op mijn vragen?
[..]
uit het vorige deel
die krijg je toch niet :')quote:Op maandag 6 februari 2006 01:13 schreef NanKing het volgende:
Mag ik nog antwoord op mijn vragen?
[..]
uit het vorige deel
Er staat alle vragen, dus alle vragen bedoel ik. Wil je niet antwoorden, wil je alleen selectief lezen, reageer gaarne niet. Als je het antwoord niet weet zeg het dan eerlijk.quote:
Voor zover het nu al geen oorlog is dan...quote:Op maandag 6 februari 2006 01:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat die kans vrij groot is. We gaan in sneltreinvaart die kant op.
Parijs is nog maar twee maanden geleden. Vanaf het moment dat ik hier op FOK post zijn er permanent van dit soort situaties geweest. En het wordt steeds erger. De wederzijdse reacties steeds extremer.
Dekt het de lading van het topic... "Ophef over spotprenten"quote:Op maandag 6 februari 2006 01:11 schreef 1ofthefew het volgende:
mmm, dus als moslims met zulke uitspraken rondlopen dan mag ik dat niet posten?
Ja, in Israel worden de kinderen van jongsaf aan getraind.quote:
ik denk dat veel mensen, ook hier op fok, het geweld en intolerantie van moslims zat zijn. ze komen zelf naar de westerse maatschappij maar hebben kritiek op onze samenleving en willen dit vaak met geweld duidelijk maken.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:17 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Voor zover het nu al geen oorlog is dan...
Maar het kan nog veel erger. En wat zal het stoppen?
En eensch, er zijn veel mensen, ook hier op FOK!, die de zaak moedwillig en bewust die kant op duwen.
Zodra er geweld vanuit de regeringen zelf komt, zal de westerse wereld (oftewel in deze zaak europa) zich wel moeten verdedigen, met geweld. Ik kan me niet voorstellen, dat in zo'n geval Europa de agressor zou zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:17 schreef 1ofthefew het volgende:
wat ik me trouwens wel afvraag is of dit het begin is van een ontzettende ecalatie/burgeroorlog.
westerlingen zijn het nu zat en de vraag is of ze nog maar iets pikken van moslims en hun haat jegens het westen
ik vind het nogal schokkend wat die moslims daar met die demonstratie verkondigen. genocide van het europese volk! dreigen met aanslagen zoals 9-11.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dekt dat de lading van het topic... \"Ophef over spotprenten[/b]\"
Met alleen een demonstratie zie je niet de bron, oorzaak , nuance en/of een fylosofisch standpunt:.
Je namelijk alleen heethoofden zonder een startpunt wat de aanleiding was.
En er staan al 2 foto\'s van een demonstratie.
Selectieve beeldvorming noem ik zoiets (met welk doel ?)
Je staat bijna te schuimbekken achter de PC. Als ik deze onzin lees.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:17 schreef 1ofthefew het volgende:
wat ik me trouwens wel afvraag is of dit het begin is van een ontzettende ecalatie/burgeroorlog.
westerlingen zijn het nu zat en de vraag is of ze nog maar iets pikken van moslims en hun haat jegens het westen
Die oorlog komt er. Maar of je die liever moet hebben als de eeuwige discussiequote:Op maandag 6 februari 2006 01:20 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik denk dat veel mensen, ook hier op fok, het geweld en intolerantie van moslims zat zijn. ze komen zelf naar de westerse maatschappij maar hebben kritiek op onze samenleving en willen dit vaak met geweld duidelijk maken.
ja, op een gegeven moment ben je het zat en heb je liever een massale oorlog om er vanaf te zijn.
discussieren kan er schijbaar toch niet met die gasten ...
Ik denk dat ze redelijk representatief zijn voor de gedachtengang van de geweldplegers.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:22 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik vind het nogal schokkend wat die moslims daar met die demonstratie verkondigen. genocide van het europese volk! dreigen met aanslagen zoals 9-11.
iets heel anders dan de tamelijk \"onschuldige\" foto\'s die jij post, of vind je zelf van niet?
?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:20 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, in Israel worden de kinderen van jongsaf aan getraind.
ik denk dat het geen onzin is...quote:Op maandag 6 februari 2006 01:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je staat bijna te schuimbekken achter de PC. Als ik deze onzin lees.![]()
Niet zo zakelijk, mijn vraag was niet dom weg, maar overzichtelijk erop in te gaan.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:17 schreef NanKing het volgende:
[..]
Er staat alle vragen, dus alle vragen bedoel ik. Wil je niet antwoorden, wil je alleen selectief lezen, reageer gaarne niet. Als je het antwoord niet weet zeg het dan eerlijk.
Terroristen plegen geen aanslagen in de naam van Allah, ze menen het te rechtvaardigen in de naam van Allah. Is een groot verschil tussen. Er is geen sprake van Godslastering tussen want hun denken dat hun intentie zuiver is, dat het valt onder "Jihad". De bloederige demonstraties worden door de zelfde extremisten uitgevoerd, betreffende spotprentjes zijn ook geen Godslastering. het is beledigigen van een profeet, Mohammed is niet goddelijk.quote:Alle terroristen die aanslagen plegen in de naam van Allah, kun je zien als Godslastering. (dit baseer ik op de uitspraken van moslims die zeggen dat dit hen geloof niet is).
Waarom dan niet voor dit een massale bloederige demonstratie (immers wordt de naam van jouw God verkeerd gebruikt), maar wel voor SPOT!prents.
Ik heb een aantal malen gekeken ja. Er zijn punten waarom ik kon lachen en punten waarvan ik vond dat ze te ver gingen. Mensen aan het lachen maken hoeft niet ten koste van andermans gevoelen te gaan lijkt me. Men wist dat ze heel wat mensen zouden kwetsten en nog deden ze het met oprecht. Er zijn genoeg manieren om (niet) moslims tegelijk aan het lachen te maken zonder Mohammed/Jezus er bij te betrekken.quote:Kijken jullie naar cafe de wereld? Moet je er om lachen?
Natuurlijk is een karikatuur van JP niet hetzelfde als dat van Mohammed, maar uiteindelijk is het doel hetzelfde.
Iemand aan het lachen maken, zelfs in religie is plaats voor humor.
En niemand van de moslims hier heeft nog antwoord kunnen/willen geven op de vraag 'waarom is het verboden in de islam om Mohammed af te beelden als niet gelovige"
Dat snap ik dan ook weer niet van die moslims. Ze komen hier naar Europa, waarschijnlijk omdat ze het in hun eigen land ook niks vinden, en dan dat soort teksten! Hier profiteren ze van ons sociaal stelsel, onze gezondheidszorg, ons openbaar vervoer etc. etc. Daar zijn ze zich toch wel van bewust hoop ik?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:22 schreef 1ofthefew het volgende:
ik vind het nogal schokkend wat die moslims daar met die demonstratie verkondigen. genocide van het europese volk! dreigen met aanslagen zoals 9-11.
iets heel anders dan de tamelijk \"onschuldige\" foto\'s die jij post, of vind je zelf van niet?
Ik ben alleen blij dat de moslims verenigd zijn, van Marokko tot Pakistan, van Turkije tot Indonesie, in hun afkeur tegen deze haatprenten. Zij beleven hun religie serieus, intens en oprecht. Vanuit het hart. Wie hun geloof beledigt, kan beter de gelovige in kwestie beledigen omdat religie op de eerste plaats komt. Prachtig om te zien en te weten dat we er gelukkig allemaal zo over denken.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik snap niet dat er nog sommige users als Super7fighter en Meki het opnemen voor geweldadige barbaren in o.a. Libanon.Hoe kan je dat nou in godsnaam goed praten.
Echt, dan mag je wel moslim zijn, maar geen weldenkend mens.
![]()
Brr.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:36 schreef Super7fighter het volgende:
Ik ben alleen blij dat de moslims verenigd zijn, van Marokko tot Pakistan, van Turkije tot Indonesie, in hun afkeur tegen deze haatprenten. Zij beleven hun religie serieus, intens en oprecht. Vanuit het hart. Wie hun geloof beledigt, kan beter de gelovige in kwestie beledigen omdat religie op de eerste plaats komt. Prachtig om te zien en te weten dat we er gelukkig allemaal zo over denken.
quote:Op maandag 6 februari 2006 01:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
[quote]
Terroristen plegen geen aanslagen in de naam van Allah, ze menen het te rechtvaardigen in de naam van Allah. Is een groot verschil tussen. Er is geen sprake van Godslastering tussen want hun denken dat hun intentie zuiver is, dat het valt onder "Jihad". De bloederige demonstraties worden door de zelfde extremisten uitgevoerd, betreffende spotprentjes zijn ook geen Godslastering. het is beledigigen van een profeet, Mohammed is niet goddelijk.
quote:
Ik heb een aantal malen gekeken ja. Er zijn punten waarom ik kon lachen en punten waarvan ik vond dat ze te ver gingen. Mensen aan het lachen maken hoeft niet ten koste van andermans gevoelen te gaan lijkt me. Men wist dat ze heel wat mensen zouden kwetsten en nog deden ze het met oprecht. Er zijn genoeg manieren om (niet) moslims tegelijk aan het lachen te maken zonder Mohammed/Jezus er bij te betrekken.
quote:
Heeft niets met geloof te maken, Mohammed mag niet afgebeeld worden van de islam, iemand die de Islam respecteert houdt zich daar aan. Als het echt echt moet, dan mag je Mohammed nog geen gezicht geven. Hou je je er niet aan, tsjaah dan heb je geen respect.
sorry mop, wou net gaan slapen. Mag ik er morgen op reageren?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:44 schreef NanKing het volgende:
[..]
Godslastering is misschien een verkeerd woord maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dat ze het doen uit de naam van Allah of het menen te rechtvaardigen in naam van Allah maakt voor mij ook geen verschil.
Mijn punt is, als iemand zo met jouw religie om gaat en je bent het daar niet mee eens laat het dan op welke manier horen. Laat je broeders weten dat je het niet met ze eens bent. Want zij plegen aanslagen in naam van jouw religie. Jouw religie heeft een slechte naam gekregen door een stel zwakzinnigen. Doordat jouw religie nu zo een slechte naam heeft, zijn er spotprents gemaakt.
Maar ipv dat je de bron aanpakt pak je het gevolg aan. Ga tegen de terroristen in, en niet tegen mensen in die niets anders kennen als vrijheid. Een vrijheid waar in je soms wel eens iemand beledigt wel eens iemand op zijn zieltje trapt.
Als je, je hier door op je zieltje voelt getrapt moet je, je wang toe keren er om lachen. Die persoon aanklagen van mij part. We leven hier in het westen, in een rechtstaat. Ben je het niet eens met die prents dien morgen een klacht in. Zo werkt het in de westerse maatschappij.
[..]
Lachen gaat vaak ten koste van een ander. We zijn niet allemaal van suiker gemaakt.
Om iemand lachen is iets anders als iemand de grond intrappen. Maar er werd hier niemand de grond ingetrapt. Het was een grap of je het er nou mee eens bent of niet het was een grap.
Ik ben het met zoveel dingen niet eens, maar gelukkig hoef ik niet iemand aan te vallen als hij dat bij mij doet.(verbaal).
[..]
tsjaah dan heb je geen respect is geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg waarom het niet mocht niet wat het gevolg is van als je het wel doet.
Blijf maar in die fabeltjes geloven. Het is al meerdere malen op zelfs Fok te lezen geweest dat islamitische landen de grootste donorlanden waren bij de ramp in Pakistan.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:41 schreef fanneke het volgende:
Moslims zijn alleen verenigd als het hun uitkomt. Zo gauw er zich ergens een ramp voltrekt (zoals aardbevingen in Oost-Turkije en Pakistan) zijn het de Westerse(!) landen die als eerste hulp bieden en laten de \'bevriende\' islamitische landen het massaal afweten.
Afgelopen week ook weer met de scheesramp bij Egypte. Het waren de Britten en Amerikanen die als eerste aanboden schepen naar het gebied te sturen om te helpen.
Van mij welquote:Op maandag 6 februari 2006 01:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sorry mop, wou net gaan slapen. Mag ik er morgen op reageren?![]()
oke dan,quote:Op maandag 6 februari 2006 01:48 schreef NanKing het volgende:
[..]
Van mij wel.
Het waren trouwens algemene vragen en opmerkingen dus niet tegen 1 iemand gericht.
Als er één is die hier in fabeltjes gelooft, ben jij het.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:46 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Blijf maar in die fabeltjes geloven. Het is al meerdere malen op zelfs Fok te lezen geweest dat islamitische landen de grootste donorlanden waren bij de ramp in Pakistan.
Bij de recente scheepsramp hebben ook Saudische schepen deelgenomen aan de zoektocht.
Voor mijn part blijf je maar lekker gefrustreerd roepen dat het allemaal de schuld is van de moslims, gekke Lonsdaler. Als jij je op die manier wil afreageren ben je veel rustiger en efficienter dan als jij 's maandags weer achter de vuilniswagen staat.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:53 schreef fanneke het volgende:
[..]
Als er één is die hier in fabeltjes gelooft, ben jij het.
Koran, grootste sprookjesboek ter wereld.![]()
quote:Op maandag 6 februari 2006 01:57 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Voor mijn part blijf je maar lekker gefrustreerd roepen dat het allemaal de schuld is van de moslims, gekke Lonsdaler. Als jij je op die manier wil afreageren ben je veel rustiger en efficienter dan als jij \'s maandags weer achter de vuilniswagen staat.
kijk zo moeilijk was dat toch niet?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:57 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Voor mijn part blijf je maar lekker gefrustreerd roepen dat het allemaal de schuld is van de moslims, gekke Lonsdaler. Als jij je op die manier wil afreageren ben je veel rustiger en efficienter dan als jij 's maandags weer achter de vuilniswagen staat.
Geloof kreeg daar later pas een vinger in de pap, toen was de oorlog al in volle gang.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar vlogen bevolkingsgroepen/geloven elkaar ook in de haren. 10 jaar geleden. In Europa.
tuurlijk is het niet allemaal de schuld van de moslims.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:57 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Voor mijn part blijf je maar lekker gefrustreerd roepen dat het allemaal de schuld is van de moslims, gekke Lonsdaler. Als jij je op die manier wil afreageren ben je veel rustiger en efficienter dan als jij 's maandags weer achter de vuilniswagen staat.
De man beroept zich op hetzelfde waar jij je ook op beroept, namelijk de vrijheid van meningsuitingquote:Op maandag 6 februari 2006 02:16 schreef Bill_E het volgende:
[afbeelding]
En denemarken mag geen spotprenten maken maar dit mag wel..
*deleted *
Dit is een van de weinig zinnige dingen die ik gehoord heb. Waar ik mensen dan weer weinig over hoor is dat Amerika en Engeland de gang van zaken veroordeeld heeft. Dat mag je toch vrij opmerkelijk noemen.quote:Op maandag 6 februari 2006 02:43 schreef Vampess het volgende:
Ik wou dat iedereen elkaar eens in waarde liet. De eerste pulblicatie had niet zulke rellen moeten veroorzaken, en herpublicatie is absoluut smakeloos.
'de gang van zaken veroordelen' vind ik echt zo'n nietszeggende opmerking, geeft toch niet weer wat je er werkelijk van vindt. ik vind dat alleen het gedrag van die oerstomme relschoppers veroordeeld moet worden...quote:Op maandag 6 februari 2006 02:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dit is een van de weinig zinnige dingen die ik gehoord heb. Waar ik mensen dan weer weinig over hoor is dat Amerika en Engeland de gang van zaken veroordeeld heeft. Dat mag je toch vrij opmerkelijk noemen.
Of speelgoed tanks.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:25 schreef typtypo het volgende:
kijk eens goed.
Da's meki die daar rechts naast de kinderen loopt.
Op die leeftijd zijn ze gewon kinderen in israel en spelen met autootjes.
tssssk.... ja ik ben nog wakkerquote:Op maandag 6 februari 2006 06:52 schreef indahnesia.com het volgende:
is er nog wat in de fik gezet of moet ik wachten tot de lunch?
Wat is dit voor domme toevoeging erbij? Als je serieus gaat vragen naar de mening van een zwakbegaafde ben je wel erg ver heen. Echt, je zit gewoon te vissen naar domme opmerkingen, want die kan je makkelijk aanquote:Op maandag 6 februari 2006 00:50 schreef 1ofthefew het volgende:
(en meki in het bijzonder)
vragen om z'n mening?quote:Op maandag 6 februari 2006 07:28 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat is dit voor domme toevoeging erbij? Als je serieus gaat vragen naar de mening van een zwakbegaafde ben je wel erg ver heen. Echt, je zit gewoon te vissen naar domme opmerkingen, want die kan je makkelijk aan
Nee , ik ben een avond (lees : nacht mod). En Ik heb een verschoven bio-ritme van +8 uur of meer.quote:Op maandag 6 februari 2006 07:27 schreef LXIV het volgende:
Je bent toch niet wakker gebléven hoop ik!!
Het was een veerdienst tussen Egypte en SA en dan is het bijzonder dat SA schepen stuurt? Je laat wel even weg dat Israël als eerste ter plekke kon zijn maar die hulp werd geweigerd.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:46 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Blijf maar in die fabeltjes geloven. Het is al meerdere malen op zelfs Fok te lezen geweest dat islamitische landen de grootste donorlanden waren bij de ramp in Pakistan.
Bij de recente scheepsramp hebben ook Saudische schepen deelgenomen aan de zoektocht.
Laten we STOPPEN met het slopen. (OOK GIJ, MOHAMEDAAN) Als een mohamedaan al geen RESPECT wil tonen voor bevolkingsgroepen. Respedteer alles wat leeft en laat IEDEREEN in zijn waarde.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:31 schreef GroZja het volgende:
Laten we STOPPEN met het beledigen. (OOK GIJ, WILDERS) Als een politicus al geen RESPECT wil tonen voor bevolkingsgroepen. Respedteer alles wat leeft en laat IEDEREEN in zijn waarde.
DIT IS EEN NOODOPROEP !!!!!!!!!!!!
Iedereen? ja maar de moslims zijn niet iedereen. Je hebt in deze discussie ook mensen die hun grondrecht van vrijhied van meningsuiting willen gebruiken. Dus die moeten we ook in hun waarde laten.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:31 schreef GroZja het volgende:
Laten we STOPPEN met het beledigen. (OOK GIJ, WILDERS) Als een politicus al geen RESPECT wil tonen voor bevolkingsgroepen. Respedteer alles wat leeft en laat IEDEREEN in zijn waarde.
DIT IS EEN NOODOPROEP !!!!!!!!!!!!
en voor sommigen die denken dat kranten in Europa door de staat gedrukt worden, is dat geen optie.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Iedereen? ja maar de moslims zijn niet iedereen. Je hebt in deze discussie ook mensen die hun grondrecht van vrijhied van meningsuiting willen gebruiken. Dus die moeten we ook in hun waarde laten.
Dus ook jij, accepteer dat er verschillende meningen zijn.. dat is de kern.. als je mij vraagt
Daar ben ik wel erg benieuw naar. Heb je er een bron van?quote:Op maandag 6 februari 2006 08:38 schreef Hallulama het volgende:
Onder de demonstranten in Syrie / Libanon zijn SMS berichten verspreid met de boodschap dat men in Denemarken Korans op straat verbrandt, wat dus onzin is, en ik vraag me af van welke geheime dienst die SMS berichten afkomstig zijn. Het is absoluut olie op het vuur gooien.
Gisteren te horen op Radio 1 vlak voor het nieuws van 19:00 uur, zie http://www.uitzendinggemist.nlquote:Op maandag 6 februari 2006 08:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daar ben ik wel erg benieuw naar. Heb je er een bron van?
Dat vragen zoveel mensen zich afquote:Op maandag 6 februari 2006 08:45 schreef uberbert het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen, waarom er nu pas zo\'n ophef over gemaakt wordt? (de eerste karikatuur werd al op 30 september uitgebracht namelijk)
Dan kan de staat zich er nog wel van distantieren.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en voor sommigen die denken dat kranten in Europa door de staat gedrukt worden, is dat geen optie.
Het zou me niets verbazen als die berichten afkomstig zijn van Islamisk Trossamfund. De groepering die het Midden-Oosten op de hoogte stelde van de spot prenten en 3 vervalsingen (o.a. de profeet Mohammed met een varkensneus en als een pedofiel) om nog meer olie op het vuur te gooien.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:38 schreef Hallulama het volgende:
Onder de demonstranten in Syrie / Libanon zijn SMS berichten verspreid met de boodschap dat men in Denemarken Korans op straat verbrandt, wat dus onzin is, en ik vraag me af van welke geheime dienst die SMS berichten afkomstig zijn. Het is absoluut olie op het vuur gooien.
Een weldenkend mens beledigt geen anderen.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik snap niet dat er nog sommige users als Super7fighter en Meki het opnemen voor geweldadige barbaren in o.a. Libanon.Hoe kan je dat nou in godsnaam goed praten.
Echt, dan mag je wel moslim zijn, maar geen weldenkend mens.
![]()
Kan, maar dan moet het door mij genoemde feit wél bekend zijn bij onze vriendjes in het M-O. (Ik ben trouwens fel tegenstander van excuses of afstand nemen van)quote:Op maandag 6 februari 2006 08:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan kan de staat zich er nog wel van distantieren.
Hoezo moet het feit bekend zijn eer ze excuses of afstand nemen van uitlaten in een krant. Je kan trouwens wel zeggen dat je er fel tegenstander van bent, maar als er bijv diverse Nederlandse kranten twijfels zouden uiten omtrent de holocaust, en Israel vraagt aan Nederland hoe of wat, dan weet ik wel zeker dat ze afstand nemen.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Kan, maar dan moet het door mij genoemde feit wél bekend zijn bij onze vriendjes in het M-O. (Ik ben trouwens fel tegenstander van excuses of afstand nemen van)
Tnx! (hoewel die link het even niet doet bij mij, kan wel aan kwello liggen)quote:Op maandag 6 februari 2006 08:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Gisteren te horen op Radio 1 vlak voor het nieuws van 19:00 uur, zie http://www.uitzendinggemist.nl
En tevens:
MERETE ELDRUP, managing director of company that published the anti-Islamic cartoons in Denmark (JP/Politikens Hus)
is married to ANDERS ELDRUP, who has attended the last FIVE Bilderberg meetings.
She is a former Head of Secretariat at the Ministry of Economic and Business Affairs and Deputy Director of the Danish Energy Authority.
She must be a useful contact for her husband. He is chairman of DONG, the big State-owned energy company ('Danish Oil and Natural Gas'), which will soon be privatised:
https://www.dong.dk/portal/page?_pageid=196,34880&_dad=portal&_schema=PORTAL
Interestingly, a previous editor-in-chief of 'Politiken', another of JP/Politikens Hus's newspapers, namely Toger Seidenfaden, was also a long-time Bilderberger.
Dat zal het zijn, het waren niet de geestelijk leiders die hun leven waagden om de grote groep woedende mensen tegen te houden.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Als je mij vraagt, zit er een hetze achter van (geestelijke) leiders die hiermee hun eigen positie willen verstevigen.
Macht.. daar gaat het om.
En een domme massa die er in trapt en zich laat ophitsen
De Libanese regering doet er tenminste nog wat aan! Kun je niet van de Palestijnen en Syrië zeggen!quote:Libanese minister stapt op na rellen Beiroet
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: NOS
Gepubliceerd: zondag 5 februari 2006 @ 21:28
Mattt had ons via de nieuws-submit te melden:
De Libanese minister van Binnenlandse Zaken Hassan al-Sabaa is afgetreden. Hij diende zijn ontslag in tijdens een spoedberaad van het Libanese kabinet naar aanleiding van de rellen in hoofdstad Beiroet. Hierbij werd het Deense consulaat in brand gestoken. Ook raakten tientallen mensen gewond en viel er een dode.
De oproerpolitie kon vandaag niet voorkomen dat een groep betogers, woedend vanwege de spotprenten over de profeet Mohammed, brand stichtten in het consulaat. Volgens het internationale recht moeten ambassadegebouwen beschermd worden. Al-Sabaa heeft hier nu zijn verantwoordelijkheid voor genomen.
De minister stapte uit zichzelf op en Syrie had gewoon haar troepen te laat klaar staan. En in Palestina heerst er anarchie.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:54 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
De Libanese regering doet er tenminste nog wat aan! Kun je niet van de Palestijnen en Syrië zeggen!![]()
Welgeteld 1 of 2...quote:Op maandag 6 februari 2006 08:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, het waren niet de geestelijk leiders die hun leven waagden om de grote groep woedende mensen tegen te houden.
wat is dan jou theorie.. hoe dit na zoveel maanden nu uit de hand loopt?quote:Op maandag 6 februari 2006 08:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, het waren niet de geestelijk leiders die hun leven waagden om de grote groep woedende mensen tegen te houden.
Nou, ik zeg dit niet vaak maar eh, ga jij maar eens in je eentje Ajax-hooligans tegensprekenquote:Op maandag 6 februari 2006 08:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Welgeteld 1 of 2...En zo gevaarlijk was het aan de beelden te zien helemaal niet. (alleen wat stenen gooien en schoten in de lucht.)
relatief gezien dus. Zo'n geestelijke slaan ze echt niet dood, en het leger gaat echt niet schieten als ze er rondlopen hoor. Zo geestelijk zijn ze nog wel.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, ik zeg dit niet vaak maar eh, ga jij maar eens in je eentje Ajax-hooligans tegensprekenAlleen wat stenen en stokken, ijzeren staven en andere zaken..ach.
Tuurlijk in Nederland...quote:Op maandag 6 februari 2006 08:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wat is dan jou theorie.. hoe dit na zoveel maanden nu uit de hand loopt?
(ik weet ook wel dat er veel geestelijke leiders zijn die een positieve bijdrage proberen te leveren, maar echt niet allemaal). Ik zag een nederlandse imam op tv reageren op de gebeurtenissen
Hij zei met hele scherpe woorden dat iedere muslim de plicht heeft iets te doen aan de cartoons. Anders zal allah ze straffen. En dat is nog wel in Nederland![]()
Mijn theorie is er eentje die weer terugvalt op het Westen. Het is een theorie die gister min of meer onderschreven werd door een journaliste van het RTL nieuws. Dus nee het is geen linkse knuffeltheorie. Dit kleine incidentje wordt aangegrepen om eens lekker tegen het hatelijke Westen te rellen, want zeg nou zelf, er schort nog heel wat aan de PR van het Westen in het midden-oosten. Het is frustratie ge-uit over o.a. Afghanistan en Irak, maar ook over bemoeienissen in het algemeen. Voor de mensen daar word door dit incidentje een vooroordeel over het Westen bevestigd, ze zijn een kruistocht tegen de Islam aan het voeren. Afghanistan was het begin, Irak volgde, Iran is aan de beurt en het is voor hen net allemaal te toevallig dat het moslimlanden zijn. Dit soort prenten temperen deze gedachte dus niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 08:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wat is dan jou theorie.. hoe dit na zoveel maanden nu uit de hand loopt?
(ik weet ook wel dat er veel geestelijke leiders zijn die een positieve bijdrage proberen te leveren, maar echt niet allemaal). Ik zag een nederlandse imam op tv reageren op de gebeurtenissen
Hij zei met hele scherpe woorden dat iedere muslim de plicht heeft iets te doen aan de cartoons. Anders zal allah ze straffen. En dat is nog wel in Nederland![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |