abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34763120
Het klopt wel, de Italiaanse priester van de Santa Maria Kerk in Trabzon is door een jongeman doodgeschoten.

http://www.cnnturk.com/TURKIYE/haber_detay.asp?PID=318&haberID=156082
pi_34763796
Turks parlementslid in been geschoten
ANKARA - Het Turkse parlementslid Faruk Celik is zondag op een bijeenkomst van zijn partij in de stad Bursa onder vuur genomen en daarbij in zijn been getroffen. Het motief van de dader, die is gearresteerd, was niet direct bekend. De 66-jarige dader zou Celik hebben beschoten uit kwaadheid, omdat de overheid klanten van een failliete bank niet financieel te hulp is geschoten. Celik is lid van de Partij voor Gerechtigheid en Ontwikkeling van premier Recep Tayyip Erdogan. Het slachtoffer is in het ziekenhuis opgenomen, maar zijn verwondingen vallen mee.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:20:36 #3
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_34763949
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef Meki het volgende:
Turks parlementslid in been geschoten
ANKARA - Het Turkse parlementslid Faruk Celik is zondag op een bijeenkomst van zijn partij in de stad Bursa onder vuur genomen en daarbij in zijn been getroffen. Het motief van de dader, die is gearresteerd, was niet direct bekend. De 66-jarige dader zou Celik hebben beschoten uit kwaadheid, omdat de overheid klanten van een failliete bank niet financieel te hulp is geschoten. Celik is lid van de Partij voor Gerechtigheid en Ontwikkeling van premier Recep Tayyip Erdogan. Het slachtoffer is in het ziekenhuis opgenomen, maar zijn verwondingen vallen mee.
Gaat dit om hetzelfde incident?
  zondag 5 februari 2006 @ 16:21:43 #4
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34763991
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

het is een beetje offtopic:
Maar het is de titel song van een nummer van Pink Floyd. De band die de geniaalste nummers heeft bedacht
jij?

overigens geloof ik pas wat van het bericht als er meerdere bronnen zijn.
ach, ik verlang weer naar de romantiek van vroeger, lekker romantisch je naam en die van je geliefde in een book krassen en dergelijke.

helaas zien de meeste mensen huwelijk/relatie als een soort van samenlevingsverband tussen het werken en computeren tussendoor...

en dat maakt mij dus een van de weinigen die zo denkt
De wereld is op hol geslagen
  zondag 5 februari 2006 @ 16:28:21 #5
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34764226
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:20 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Gaat dit om hetzelfde incident?
Nee Bursa (Zuid-west) ligt heel ergens anders dan Trabzon (Noorden)
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_34765652
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:07 schreef stukovich het volgende:

[..]

Jij insinueert dat ik tevreden ben met het feit dat er een priester is doodgeschoten. Deze redenatie komt tot stand door het feit dat ik een kruis over de Deense vlag heb staan. Sorry, dat ik je dan niet helemaal volg.

In geen enkele post heb ik geweld geprezen en toegejuicht, en ik ben slim genoeg om te weten dat alles volgens de wet moet gaan, dus ook uitspraken.
Hypocriet offtopic gezeur. Dat mag je in NWS-FB doen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 17:30:33 ]
pi_34765944
Priester doodgeschoten in TurkijeEen rooms-katholieke priester is vandaag voor zijn kerk in het Turkse Trabzon doodgeschoten. De politie is nog op zoek naar de dader. Volgens getuigen werd de moord gepleegd door een tiener. Het is niet duidelijk of er samenhang is tussen de moord en de opschudding omtrent de spotprenten van de profeet Mohammed.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34768244
Heeft niks met islam te maken. In Turkije heb je geen moslim-extremisme gelukkig.
In de nieuws werd vermeld dat de jongen op de vlucht was van de politie en zich schuilde in de kerk. Daar is een handgemeen ontstaan. Verder niets.
pi_34769367
Ik help het je hopen, maar vooralsnog is er geen enkele duidelijkheid over het waarom van deze moord.

En dat Turkije geen 'moslim' extremisme zou hebben; ik kan je wel een paar plekjes in Istanbul laten zien waar de bewijzen dat zulke extremisten er ook in Turkije zijn. En dan geen arabische import of zo, maar gewoon Turkse staatsburgers.
pi_34769471
Er is moslim-extremisme in Turkije, maar ik acht de kans groter dat hier iets anders achet zit.

CItaat uit de New-York Times:

Violent attacks on Christian clergy are virtually unheard of in Turkey, which takes pride in its history as a meeting place of different cultures and religions.
pi_34775499
Het wordt steeds waarschijnlijker dat er wel een verband is met extremistische mohammedanen.
  maandag 6 februari 2006 @ 00:03:48 #12
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34780493
Update: Priester doodgeschoten terwijl dader \'Allah is groot\' riep.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34782107
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:30 schreef delapoko het volgende:
In Turkije heb je geen moslim-extremisme gelukkig.
Die heb je in vrijwel ieder land, in het ene land misschien wat minder dan in het andere maar er lopen overal wel een paar van die idioten.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34782117
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:03 schreef Pracissor het volgende:
Update: Priester doodgeschoten terwijl dader \'Allah is groot\' riep.
Bron?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34782224
Die mensen roepen nog dat Allah groot is wanneer hun kinderen onder het puin van hun ingestorte huizen liggen na een aardbeving. Zegt ook weer niet zoveel.
pi_34782363
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:03 schreef Monidique het volgende:
Die mensen roepen nog dat Allah groot is wanneer hun kinderen onder het puin van hun ingestorte huizen liggen na een aardbeving. Zegt ook weer niet zoveel.
Ook een iets andere situatie dan wanneer je iemand doodschiet lijkt me..
Als ik een moslim doodschiet en ik roep dat ...kermit de kikker... groot is zou je ook wel kunnen concluderen dat ik een geradicaliseerde kermit de kikker-fan ben.
pi_34782438
O, misschien is het wel een radicale moslim. Waarom niet? Maar om alles nu met elkaar te gaan verbinden... dat is hysterie. Kán er mee te maken hebben, hoor, maar dat is wel érg voorbarig. Je zag dezelfde hysterie na de moord op Van Gogh of soortgelijke gebeurtenissen.
pi_34782472
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:12 schreef Monidique het volgende:
O, misschien is het wel een radicale moslim. Waarom niet? Maar om alles nu met elkaar te gaan verbinden... dat is hysterie. Kán er mee te maken hebben, hoor, maar dat is wel érg voorbarig. Je zag dezelfde hysterie na de moord op Van Gogh of soortgelijke gebeurtenissen.
Ow jah inderdaad, de moord op van Gogh heeft ook niks met de Islam te maken.
Sorry dat was ik helemaal vergeten .
pi_34782490
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:13 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Ow jah inderdaad, de moord op van Gogh heeft ook niks met de Islam te maken.
Sorry dat was ik helemaal vergeten .
Laat ook maar... ik heb geen zin om het allemaal uit te gaan leggen...
  maandag 6 februari 2006 @ 01:18:39 #20
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34782589
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

nee leg eens uit, ik ben ook benieuwd!
De wereld is op hol geslagen
pi_34785130
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee leg het eens uit wat jij meer van Turkije begrijpt dan Turkse journalisten.
pi_34785312
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:12 schreef Monidique het volgende:
De moord op Pim Fortuyn, dat was pas grappig. En iedereen maar gillen dat die kutallochtonen maar weg moesten en dat de maat vol was.
  maandag 6 februari 2006 @ 08:33:39 #23
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_34785528
quote:
Op maandag 6 februari 2006 07:55 schreef Youssef het volgende:

[..]

De moord op Pim Fortuyn, dat was pas grappig. En iedereen maar gillen dat die kutallochtonen maar weg moesten en dat de maat vol was.
Ik dacht dat "die groep" al zulke dingen riep voor de moord.
pi_34788505
quote:
Op maandag 6 februari 2006 07:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee leg het eens uit wat jij meer van Turkije begrijpt dan Turkse journalisten.
Wat zeggen Turkse journalisten?
pi_34789633
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat zeggen Turkse journalisten?
Dat het steeds waarschijnlijker wordt dat er toch een verband is tussen die ophef over die cartoons en de moord op deze man.

Ik hoor overigens tot de mensen die van harte hoopt dat dit niet juist blijkt te zijn, maar alle seinen staan gewoon verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')