abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 14:32:32 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34760163
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #1
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #2
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #3
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #4
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #5
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #6
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #7
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #8

quote:
Zwijgen maakt medeplichtig

Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.

Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.

(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Hier verder
pi_34760186
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Je mag alle historische feiten ontkennen behalve de holocaust. Dat is op z\\\'n zachts gezegd vreemd. Je hoeft de holocaust niet eens te ontkennen om de wereldpolitiek over je heen te krijgen. Als de Telegraaf morgen op de voorpagina het aantal joodse slachtoffers bijstelt naar 2 miljoen heb je een aardige internationale politieke rel vergelijkbaar met nu. Toch is het gewoon een mening, hoe ononderbouwd ook.
Ik ben het met je eens hoor dat dat verbod een beetje twijfelachtig is. Echter, het is nu eenmaal de wet in Nederland.

Dat doet er echter niets aan af dat de reactie van de moslims op de Deense cartoons volstrekt buitenproportioneel is; en het gelijk van de spotprenten daarmee juist aantoont.
pi_34760194
Het toegeven aan een belediging en het ophouden daarmee zou het goedmaken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34760203
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies, die cartoonist heeft daar helemaal niet over nagedacht. Logisch, want wie denk nu dat mensen zo extreem reageren op wat tekeningetjes.
nee, ik denk dat maar weinig mensen dat verwachten.
pi_34760214
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Meki het volgende:
pi_34760219
Even een opsomming:
Ras is geen keuze, religie daarentegen wel. Religie is niet meer dan een mening, en gelovers (inderdaad, óók moslims!) hebben geen recht hun mening op te leggen aan anderen. Moslims vinden dat Mohammed een profeet was. Ik daarentegen vind dat Mohammed een gewelddadige bruut was. Dat is mijn mening en ik heb evenveel recht deze mening te hebben en uit te dragen als moslims het recht hebben hun mening te hebben en uit te dragen.
Maar om de een of andere reden denken moslims het recht te hebben te kunnen beslissen welke mening ik wel of niet mag hebben en welke meningen ik wel of niet mag uitdragen. Én ze denken ook nog eens te kunnen bepalen wat wel of niet in de Europese media gepubliceerd mag worden. LOL

Daarbij, deze hele rel over 6 maanden oude tekeningetjes is niet meer dan een kunstmatige afleiding van de verkiezing van Hamas, en dat de Palestijnse moslims het eerste "terroristische volk" zijn geworden. En ook Assad probeert er een slaatje uit te slaan. Alsof mensen in staat zouden zijn om in een land als Syrië spontane protesten te houden en zelfs ambassades in de fik te steken. In dat volstrekt totalitaire politie-staatje kun je geen scheet laten zonder dat de geheime dienst het weet, en je zit er binnen no time in een donkere kelder met electriciteitskabels aan je geslachtsdelen. Het Syrisch regime heeft tienduizenden opposanten afgeslacht en de gevangenissen zitten vol met politieke gevangen en martelingen behoren to het standaard repetoir.
Het is niet meer dan een afleiding én een poging om de vrije wereld het islamitisch despotisme op te leggen.
En dan zeg ik:
  zondag 5 februari 2006 @ 14:33:57 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34760225
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:26 schreef Meki het volgende:
en over feiten mag je mening uiten.

ik vind het echt jammer dat het moest uitkomen bij een holocaust
echt jammer
Dat toont alleen maar de verkramptheid aan van veel moslims. Die spotprenten waren toespelingen op de gewelddadige actualiteit. Omdat men zich daardoor beledigd voelt, haalt men oude koeien uit de sloot en begint over de holocaust. Heel flauw en onterecht, natuurlijk. Maar goed, IK ga niet met molotov-cocktails de moskee hier aanvallen.

Hooguit zin ik op een nieuwe, betere spotprent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:34:10 #10
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34760235
Mooi gedicht...
De wereld is op hol geslagen
  zondag 5 februari 2006 @ 14:34:15 #11
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760239
\"Liberalism go to hell\"...

Dat is ook een belediging volgens hun eigen opvattingen, waaom doet die regering daar niets aan Meki?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34760240
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:24 schreef Meki het volgende:

[..]

omdat het een spotprent is
Die prent van de AEL is geen spotprent maar puur kinderachtige provocatie.

Ten eerste was het een cartoonist van een krant die ze heeft gemaakt. De AEL is een politieke partij, die tot mijn spijt, toch een deel van de bevolking vertegenwoordigt.

Ten tweede zijn die spotprenten van de Deense cartoonist gebaseerd op de actualiteit. Er worden mensen opgeblazen in Israel en als gevolg daarvan wordt er een cartoon gemaakt met Mohammed die een bom in zijn tulband heeft. Die prent van de AEL waar Anne Frank bij Hitler in bed ligt en gerefereerd wordt aan Dutroux slaat gewoon helemaal nergens op.

Ten derde, die spotprenten kwamen uit Denemarken... waarom dan de Joden aanvallen?

Ik snap best dat je je broeders wil verdedigen, maar zeg nou zelf, dit hele circus wordt gewoon enorm opgeblazen. Die lange tenen ook altijd...
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34760248
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou je Mohammed als een terrorist afbeelden of uberhaupt afbeelden wetende hoe gevoelig dat ligt? Het motief voor het gebruiken van de vrijheid van meningsuiting is onbelangrijk als het een universeel recht is lijkt me.

Ik mis alleen een beetje de eigen verantwoordelijkheid in dit verhaal, dat je een bepaald recht hebt wil toch niet zeggen dat je dit altijd moet gebruiken, zeker als het vrij nutteloze provocaties zijn.
Kan me genoeg redenen bedneken waarom iemand dat zou willen doen, Mohammed als terrorist afbeelden.. Maar dat is helemaal niet aan de orde. Men heeft de vrijheid om dat te doen als hij/zij dat wilt. En het is niet zo dat de vrijheid gebruikt wordt om dat `altijd maar te doen`, zoals jij veronderstelt? Het kan gebruikt worden en het is een keer gebruikt, thats it. Dat is nu eenmaal zo in een vrije samenleving.
eeeh
  Donald Duck held zondag 5 februari 2006 @ 14:34:46 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34760257
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Meki het volgende:
Hoe lang ga je je typetje nou nog volhouden ?
Het wordt vermoeiend. Al topics lang kom je met niks ander dan dat ene zinnetje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34760288
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hoe lang ga je je typetje nou nog volhouden ?
Het wordt vermoeiend. Al topics lang kom je met niks ander dan dat ene zinnetje.
is ook een kunst, maar ik heb er inmiddels wel genoeg van
pi_34760306
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Ras is geen keuze, religie daarentegen wel. Religie is niet meer dan een mening,
Religie is een mening, zonder twijfel, maar ik betwijfel wel of het in de praktijk echt altijd een keuze is.
pi_34760315
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34760331
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat toont alleen maar de verkramptheid aan van veel moslims. Die spotprenten waren toespelingen op de gewelddadige actualiteit. Omdat men zich daardoor beledigd voelt, haalt men oude koeien uit de sloot en begint over de holocaust. Heel flauw en onterecht, natuurlijk. Maar goed, IK ga niet met molotov-cocktails de moskee hier aanvallen.

Hooguit zin ik op een nieuwe, betere spotprent.
nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie mag
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34760380
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]

Hey, welkom in London

Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met "remember Hiroshima en Nagasaki"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...
pi_34760385
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Meki het volgende:

[..]

nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie mag
dus moskeeen in de fik steken om de daad van 1 ook

we zijn eruit!!!!!! slotje!!!!!!!!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 5 februari 2006 @ 14:37:58 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760388
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef milagro het volgende:
Allahu akbar Taender pa dig!!!!!!!!!

mijn deens is niet meer wat het geweest is...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34760405
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik vind dat Libanon en Syrië internationaal flink gestraft mogen worden. Ze hebben Deense gebouwen op Deens grondgebied in brand gestoken. Boycotten die hap!
  zondag 5 februari 2006 @ 14:38:40 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760412
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:37 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met \"remember Hiroshima en Nagasaki\"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...
Inderdaad, maar terwijl het daar in het uiterste toch op zou uitlopen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')