Hier verderquote:Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Ik ben het met je eens hoor dat dat verbod een beetje twijfelachtig is. Echter, het is nu eenmaal de wet in Nederland.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Je mag alle historische feiten ontkennen behalve de holocaust. Dat is op z\\\'n zachts gezegd vreemd. Je hoeft de holocaust niet eens te ontkennen om de wereldpolitiek over je heen te krijgen. Als de Telegraaf morgen op de voorpagina het aantal joodse slachtoffers bijstelt naar 2 miljoen heb je een aardige internationale politieke rel vergelijkbaar met nu. Toch is het gewoon een mening, hoe ononderbouwd ook.
nee, ik denk dat maar weinig mensen dat verwachten.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, die cartoonist heeft daar helemaal niet over nagedacht. Logisch, want wie denk nu dat mensen zo extreem reageren op wat tekeningetjes.
quote:Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Meki het volgende:
Het toegeven aan een belediging en het ophouden daarmee zou het goedmaken
Dat toont alleen maar de verkramptheid aan van veel moslims. Die spotprenten waren toespelingen op de gewelddadige actualiteit. Omdat men zich daardoor beledigd voelt, haalt men oude koeien uit de sloot en begint over de holocaust. Heel flauw en onterecht, natuurlijk. Maar goed, IK ga niet met molotov-cocktails de moskee hier aanvallen.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:26 schreef Meki het volgende:
en over feiten mag je mening uiten.
ik vind het echt jammer dat het moest uitkomen bij een holocaust
echt jammer
Die prent van de AEL is geen spotprent maar puur kinderachtige provocatie.quote:
Kan me genoeg redenen bedneken waarom iemand dat zou willen doen, Mohammed als terrorist afbeelden.. Maar dat is helemaal niet aan de orde. Men heeft de vrijheid om dat te doen als hij/zij dat wilt. En het is niet zo dat de vrijheid gebruikt wordt om dat `altijd maar te doen`, zoals jij veronderstelt? Het kan gebruikt worden en het is een keer gebruikt, thats it. Dat is nu eenmaal zo in een vrije samenleving.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou je Mohammed als een terrorist afbeelden of uberhaupt afbeelden wetende hoe gevoelig dat ligt? Het motief voor het gebruiken van de vrijheid van meningsuiting is onbelangrijk als het een universeel recht is lijkt me.
Ik mis alleen een beetje de eigen verantwoordelijkheid in dit verhaal, dat je een bepaald recht hebt wil toch niet zeggen dat je dit altijd moet gebruiken, zeker als het vrij nutteloze provocaties zijn.
Hoe lang ga je je typetje nou nog volhoudenquote:Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Meki het volgende:
Het toegeven aan een belediging en het ophouden daarmee zou het goedmaken
is ook een kunst, maar ik heb er inmiddels wel genoeg vanquote:Op zondag 5 februari 2006 14:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hoe lang ga je je typetje nou nog volhouden?
Het wordt vermoeiend. Al topics lang kom je met niks ander dan dat ene zinnetje.
Religie is een mening, zonder twijfel, maar ik betwijfel wel of het in de praktijk echt altijd een keuze is.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Ras is geen keuze, religie daarentegen wel. Religie is niet meer dan een mening,
nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie magquote:Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat toont alleen maar de verkramptheid aan van veel moslims. Die spotprenten waren toespelingen op de gewelddadige actualiteit. Omdat men zich daardoor beledigd voelt, haalt men oude koeien uit de sloot en begint over de holocaust. Heel flauw en onterecht, natuurlijk. Maar goed, IK ga niet met molotov-cocktails de moskee hier aanvallen.
Hooguit zin ik op een nieuwe, betere spotprent.![]()
Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met "remember Hiroshima en Nagasaki"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
Hey, welkom in London
![]()
dus moskeeen in de fik steken om de daad van 1 ookquote:Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie mag
quote:
Ik vind dat Libanon en Syrië internationaal flink gestraft mogen worden. Ze hebben Deense gebouwen op Deens grondgebied in brand gestoken. Boycotten die hap!quote:Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie mag
Inderdaad, maar terwijl het daar in het uiterste toch op zou uitlopen.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:37 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met \"remember Hiroshima en Nagasaki\"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |