abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 11:08:17 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:15:44 #2
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34753020
Deense spotprenten, maak er maar weer een 'EU'-kwestie van
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  zondag 5 februari 2006 @ 11:18:33 #3
272 R@b
No-nonsens
pi_34753062
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:08 schreef Drugshond het volgende:

[afbeelding]
Die is erg sterk. Als je ziet hoe Joden afgeschildert worden in de Arabische media, gaan je haren recht overeind staan. Een universiteit in Nederland (Amsterdam meen ik) heeft daar eens een onderzoek naar gedaan. Nazi-karikaturen van Joden vieren hoogtij in het MO. Zal eens kijken of ik nog wat kan vinden daarvan.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:19:29 #4
89730 Drugshond
pi_34753080
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:15 schreef stukovich het volgende:
Deense spotprenten, maak er maar weer een \\\'EU\\\'-kwestie van
Waarom niet als je de veiligheid van EU burgers wilt garanderen. Of een handelsboycot ?
quote:
Bron : Nos.NL
Denen en Noren weg uit Syrië

KOPENHAGEN Denemarken en Noorwegen roepen hun burgers op Syrië direct te verlaten. De oproep is een reactie op het bestormen en in brand steken van de Deense en Noorse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus.

Daar wordt de laatste dagen betoogd tegen de publicatie van spotprenten over de profeet Mohammed. De vlam sloeg in de pan toen het gerucht ging dat in Kopenhagen een exemplaar van de koran verbrand was. De oproerpolitie voorkwam de bestorming van de Franse ambassade.

Iran onderzoekt de mogelijkheid van een handelsboycot tegen de Europese landen waar de cartoons zijn gepubliceerd.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:21:16 #5
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34753106
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:18 schreef R@b het volgende:

[..]

Die is erg sterk. Als je ziet hoe Joden afgeschildert worden in de Arabische media, gaan je haren recht overeind staan. Een universiteit in Nederland (Amsterdam meen ik) heeft daar eens een onderzoek naar gedaan. Nazi-karikaturen van Joden vieren hoogtij in het MO. Zal eens kijken of ik nog wat kan vinden daarvan.
Kijk dan ook gelijk of je spotprenten kan vinden die in menig kranten zijn afgebeeld jegens de Hamas (en ja ik bedoel Arabische kranten)
  zondag 5 februari 2006 @ 11:23:30 #6
89730 Drugshond
pi_34753153
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:18 schreef R@b het volgende:
Ik heb eigenlijk liever karikaturen over 'Jesus'/God himself.
Anders gaat het over karikaturen in het algemeen, en staat eigenlijk een beetje los van het hoofdthema.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:24:36 #7
272 R@b
No-nonsens
pi_34753184
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:21 schreef stukovich het volgende:

[..]

Kijk dan ook gelijk of je spotprenten kan vinden die in menig kranten zijn afgebeeld jegens de Hamas (en ja ik bedoel Arabische kranten)
Ik heb het niet eens over spotprenten, maar over anti-semitische lectuur die vrijelijk verspreidt wordt in het MO. Daar kraait geen moslim naar.

Leidesche universiteit was het. Duistere Machten

http://bc.ub.leidenuniv.n(...)Machten/object13.htm

O moslims, de joden komen eraan.’
pi_34753187
Je ziet nu individuen die op niet democratische manier hun zin proberen door te drijven. Ze zeggen: doe wat we willen of anders draag de consequenties. Deze individuen dreigen met geweld en voeren dit geweld ook uit. Dit kan en mag niet in een democratische rechtstaat. Dus . Dit is een aanslag op de democratie. Werkelijk! En dit is dus een uiterst belangrijke kwestie die het hart treft van onze samenleving.

Regeringen hebben in democratische staten zich niet te bemoeien met uitspraken van individuen en kranten. We leven in een rechtsstaat. Als je als individu of groep vindt dat er zaken gezegt worden die niet door de beugel kunnen. Dan stap je naar de rechter. Of je doet aangifte bij de politie. Zo gaat het hier.

Deze kwestie raakt me enorm. Omdat ik vind , dat wat er nu gebeurt een aanslag is op onze westerse democratie, op de westerse waarden van vrijheid en gelijkheid.

http://www.petitiononline.com/danmark/petition.html
http://skender.be/supportdenmark/more2.html#NL

Geen enkel individu of groep heeft het recht om met geweld of dreiging met geweld zijn gelijk proberen te krijgen. Als we dat toestaan , dan zijn we verloren.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:24:51 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34753192
is dat tweede plaatje nou echt of niet? las gister ergens dat de teksten gefotoshopt waren?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:28:15 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_34753243
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:24 schreef Flurry het volgende:
is dat tweede plaatje nou echt of niet? las gister ergens dat de teksten gefotoshopt waren?
Echt.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4682262.stm
pi_34753263
Ik heb even op ADL rondgeneuzeld en vond dit artikel, wat mijns inziens een goede mening vormt over de situatie. Tevens staat daar ook een linkje in naar een onderzoek betreffende antisemitische uitlatingen in de Arabische media.
pi_34753287
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Je ziet nu individuen die op niet democratische manier hun zin proberen door te drijven. Ze zeggen: doe wat we willen of anders draag de consequenties. Deze individuen dreigen met geweld en voeren dit geweld ook uit. Dit kan en mag niet in een democratische rechtstaat. Dus . Dit is een aanslag op de democratie. Werkelijk! En dit is dus een uiterst belangrijke kwestie die het hart treft van onze samenleving.

Regeringen hebben in democratische staten zich niet te bemoeien met uitspraken van individuen en kranten. We leven in een rechtsstaat. Als je als individu of groep vindt dat er zaken gezegt worden die niet door de beugel kunnen. Dan stap je naar de rechter. Of je doet aangifte bij de politie. Zo gaat het hier.

Deze kwestie raakt me enorm. Omdat ik vind , dat wat er nu gebeurt een aanslag is op onze westerse democratie, op de westerse waarden van vrijheid en gelijkheid.

[afbeelding]

Geen enkel individu of groep heeft het recht om met geweld of dreiging met geweld zijn gelijk proberen te krijgen. Als we dat toestaan , dan zijn we verloren.
Heb ik iets gemist? Er gebeurt hier toch niks? De oproer is toch alleen in Iran? En om dat nou 'n democratische rechtsstaat te noemen..
  zondag 5 februari 2006 @ 11:31:39 #13
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34753309
We vergeten maar even het feit dat moslims niet met hakenkruizen rondlopen, maar wel Nederlandse (lees westerse) kaalkoppen

Kijk eerst eens naar wat er allemaal in het 'westen' te vinden is, voordat je direct de beschuldigende vinger opsteekt
pi_34753345
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? Er gebeurt hier toch niks? De oproer is toch alleen in Iran? En om dat nou \\\\\\\\\\\\\\\'n democratische rechtsstaat te noemen..
Heb je die demonstratie in London niet gezien?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4682262.stm

Daarin werd zeer zeker met geweld gedreigt. En oproepen tot geweld is verboden

.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:33:50 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_34753356
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? Er gebeurt hier toch niks? De oproer is toch alleen in Iran? En om dat nou \'n democratische rechtsstaat te noemen..
Kom onder die steen vandaan
pi_34753375
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:31 schreef stukovich het volgende:
We vergeten maar even het feit dat moslims niet met hakenkruizen rondlopen, maar wel Nederlandse (lees westerse) kaalkoppen
Ja, 'lonsdale' op je jas zegt op zich wel het zelfde als 'n hakenkruis ja.

Bovendien zijn die kaalkoppen niet echt om bang van te worden. Allemaal te dom om te poepen.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:34:36 #17
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34753380
quote:
ok, thanks... eng clubje, die radicalen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_34753387
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Heb je die demonstratie in London niet gezien?

Daarin werd zeer zeker met geweld gedreigt. En oproepen tot geweld is verboden.
O pardon. Ja, ik zit me nu pas in te lezen e.d.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:37:16 #19
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34753427
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:34 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, \'lonsdale\' op je jas zegt op zich wel het zelfde als \'n hakenkruis ja.

Bovendien zijn die kaalkoppen niet echt om bang van te worden. Allemaal te dom om te poepen.
Ik heb het niet over lonsdale, ik heb het over nazi's die ook in Nederland rondlopen ja. En bestempel ze direct maar als dom, maar ze lopen wel rond. Kijk eerst in eigen land vriend
  zondag 5 februari 2006 @ 11:37:29 #20
89730 Drugshond
pi_34753431
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:31 schreef stukovich het volgende:

Kijk eerst eens naar wat er allemaal in het \'westen\' te vinden is, voordat je direct de beschuldigende vinger opsteekt

Star of David superimposed on the Third Reich flag.
Al-Yawm (Saudi Arabia), November 30, 2005

Wie de schoen past trekke hem aan.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:40:44 #21
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34753502
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[[url=]afbeelding[/url]]
Star of David superimposed on the Third Reich flag.
Al-Yawm (Saudi Arabia), November 30, 2005

Wie de schoen past trekke hem aan.
Ik ontken ook niet dat er in de Arabische landen antisemitische publicaties verschijnen, wat mij echter irriteert is dat westerse landen altijd willen zeggen hoe andere landen het moeten doen, en hoe fout die landen wel niet zijn, terwijl er in eigen land nog genoeg te zuiveren valt
pi_34753558
omdat de vorige dicht zat
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Mooie actie van Abou JahJah, hij heeft helemaal gelijk. Als het één moet kunnen, dan het andere ook. Anders is het gewoon simpele hypocrisie.

Wat een man die Abou.

²
Nee, het is de reactie van een verontwaardigd kind. Als zij ... dan wij ...
Het grappige is wel dat, hoewel het een reactie is, hij totaal niet begrepen heeft waarop hij reageert. De cartoons uit Denemarken richten zich op de Islam en al het geweld dat uit naam van die religie voortkomt. Er zit nog een boodschap achter. Geen leuke voor moslims trouwens. De cartoon die als reactie geplaatst werd is eigenlijk alleen beledigend zonder een boodschap. Daarnaast is het ook nog eens beledigend naar joden, die er totaal buiten staan. Dat is hetzelfde als wanneer een klein jongetje in elkaar geslagen wordt door een grote, hij op zijn beurt een nog kleiner jongetje in elkaar slaat uit wraak.

Het leuke van deze hele affaire is dat moslims nu alle vooroordelen die de cartoons bloot probeerden te leggen nu bevestigen. De islam wordt als geweldadige religie afgeschilderd en wat doet men, men steekt ambassades in brand. Goed voor je toch al slechte imago.

Die cartoons vind ik ook onnodig provocerend, maar ze bereiken precies waarvoor ze bedoeld waren. Dat de rellende moslims zich zo laten provoceren en hun vooroordelen zo laten bevestigen is enorm dom.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:43:51 #23
13250 Lod
Sapere aude!
pi_34753577
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:37 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik heb het niet over lonsdale, ik heb het over nazi\'s die ook in Nederland rondlopen ja. En bestempel ze direct maar als dom, maar ze lopen wel rond. Kijk eerst in eigen land vriend
Voor zover ik weet mogen hakenkruizen niet in het openbaar getoond worden
GNU Terry Pratchett
pi_34753609
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:40 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat er in de Arabische landen antisemitische publicaties verschijnen, wat mij echter irriteert is dat westerse landen altijd willen zeggen hoe andere landen het moeten doen, en hoe fout die landen wel niet zijn, terwijl er in eigen land nog genoeg te zuiveren valt
Dus jij wilt zeggen dat we ons meer zorgen moeten maken om een paar kale stumpers die hier nauwelijks een platform hebben dan om het door de overheid gesubsidieerde anti-semitisme in de kranten in het midden oosten?

Wat een dwaas ben jij zeg....
  zondag 5 februari 2006 @ 11:45:20 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34753610
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:39 schreef helldeskr het volgende:

[..]

Stilzwijgend schuldgevoel ?...
Ik sta 100% acher de cartoons... het is mischien niet kies en ook niet zo slim... maar het MAG en MOET kunnen... kom op nou zeg.
Ja klopt, met dezelfde argumenten blijkt dus dat je het met mij eens bent dat Abou Jahjah dit ook moet kunnen mogen met zijn antisemitische plaatjes.

Maar we kunnen onszelf ook afvragen wat het voor nut heeft om elkaar over en weer te beledigen, dit heeft nl. niks met een (inhoudelijk) debat te maken noch levert het iets zinnigs op. Om maar elke keer weer te bewijzen wat een democratie we hier in het Westen hebben is ook maar onzinnig.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')