Hier verderquote:Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Nee, keihard beledigen. Simpel.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Gia het volgende:
Spotten. Hetzelfde als de prenten die over Israël gemaakt worden in arabische kranten.
Daarom heet het ook SPOT prent.
Ik dacht dat het een bedreiging van jouw kant was, sorryquote:
nee spotten.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:54 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, keihard beledigen. Simpel.
En vervolgens janken als iemand daar agressief van wordt, want zulk soort mensen hou je nu eenmaal altijd.
[..]
Ik dacht dat het een bedreiging van jouw kant was, sorry
vond ik zelf ookquote:
Ja in naam van Allah, niet in de naam van profeet. Dat is toch een fundamenteel verschil.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
@superfighter
mag jij me aanwezen waar ik heb lopen schelden en tieren.
verder stond er op de afscheidsbrief van zowel de kapers van 9/11 als de moordenaar van theo van gogh dat het in naam van allah was. (die laatste heeft dat zelfs nog heel duidelijk gemaakt in de rechtszaal)
Dus roepen dat je moeder een hoer is, is voor jou niet beledigen, maar spotten?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee spotten.
spotten gaat meestal samen met een bepaalde groep beledigen en normaal valt er niemand over maar nu (ook nog eens 6 maanden na dato) is het hel op aarde.
maar als ik het goed begrijp keur jij ook spotprenten over joden christenen atheisten boeren ook af
ja sorry ik vind dat een beetje op het zelfde neer komen of je het nu in naam van het opperwezen doet of in naam van de verkondiger.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja in naam van Allah, niet in de naam van profeet. Dat is toch een fundamenteel verschil.
Maar waar het omgaat is dat bijv het Westen Irak is binnengevallen in naam van de democratie. Betekent dit dat democratie iets slechts is?
Waarom is bij de Islam wel het geval?![]()
ligt aan de context.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:03 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dus roepen dat je moeder een hoer is, is voor jou niet beledigen, maar spotten?
Maar goed, ik begrijp het al, je hebt totaal geen binding met de islam dus je zult er ook nooit wat van snappen. Netzoals het mij niets doet als ik iemand anders zijn moeder zie uitmaken voor hoer. (willekeurig voorbeeld).
Als iemand op straat roept dat mijn moeder een hoer is dan lach ik hem vierkant uit. Je kan zoiets toch niet serieus nemen? Hij kent haar niet eens.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:03 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dus roepen dat je moeder een hoer is, is voor jou niet beledigen, maar spotten?
en zo hadden ze moeten reagerenquote:Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Als iemand op straat roept dat mijn moeder een hoer is dan lach ik hem vierkant uit. Je kan zoiets toch niet serieus nemen? Hij kent haar niet eens.![]()
Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen. Dat gemekker over, ja maar het is een spotprent slaat werkelijk nergens op. Het gevolg van de beledigingen kun je nu zien in het MO.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ligt aan de context.
Hoeveel van die mensen die de afgelopen dagen Deens grondgebied aangevallen hebben zullen die spotprenten volgens jou echt gezien hebben?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef Youssef het volgende:
Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen.
Dus als iemand je moeder voor hoer uitmaakt, dan verdedig je haar niet?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Als iemand op straat roept dat mijn moeder een hoer is dan lach ik hem vierkant uit. Je kan zoiets toch niet serieus nemen? Hij kent haar niet eens.![]()
Degene die deze agressie in Irak hebben uitgevoerd, bedienen zich onder het vaandel van de democratie.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja sorry ik vind dat een beetje op het zelfde neer komen of je het nu in naam van het opperwezen doet of in naam van de verkondiger.
en nee irak is niet binnengevallen in naam van de democratie maar in naam van leugens.
(irak oorlog sat ik trouwens niet achter)
het ligt wel aan de context.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen. Dat gemekker over, ja maar het is een spotprent slaat werkelijk nergens op. Het gevolg van de beledigingen kun je nu zien in het MO.
Dat je daar over wil discussieren mij best, maar loop er niet omheen te draaien.
op zo`n manier heb je gelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:15 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Degene die deze agressie in Irak hebben uitgevoerd, bedienen zich onder het vaandel van de democratie.
Dan kan je net zo goed zeggen dat de mensen die de gewapende acties voeren niet de Islam representeren, als ik jouw post lees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |