abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34770926
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #1
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #2
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #3
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #4
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #5
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #6
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #7
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #8
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #9

quote:
Zwijgen maakt medeplichtig

Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.

Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.

(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Hier verder

[ Bericht 50% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 19:58:57 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34770969
Het Westen en haar burgers moeten een duidelijk signaal geven aan de (radicale) moslims en moslimlanden: Tot hier en niet verder.
pi_34770977
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Gia het volgende:
Spotten. Hetzelfde als de prenten die over Israël gemaakt worden in arabische kranten.

Daarom heet het ook SPOT prent.
Nee, keihard beledigen. Simpel.

En vervolgens janken als iemand daar agressief van wordt, want zulk soort mensen hou je nu eenmaal altijd.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:45 schreef zoalshetis het volgende:

dat is jouw reactie op mijn angst?
Ik dacht dat het een bedreiging van jouw kant was, sorry
pi_34770983
@superfighter

mag jij me aanwezen waar ik heb lopen schelden en tieren.

verder stond er op de afscheidsbrief van zowel de kapers van 9/11 als de moordenaar van theo van gogh dat het in naam van allah was. (die laatste heeft dat zelfs nog heel duidelijk gemaakt in de rechtszaal)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_34771031
brand los? mooie topic titel
pi_34771099
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, keihard beledigen. Simpel.

En vervolgens janken als iemand daar agressief van wordt, want zulk soort mensen hou je nu eenmaal altijd.
[..]

Ik dacht dat het een bedreiging van jouw kant was, sorry
nee spotten.

spotten gaat meestal samen met een bepaalde groep beledigen en normaal valt er niemand over maar nu (ook nog eens 6 maanden na dato) is het hel op aarde.

maar als ik het goed begrijp keur jij ook spotprenten over joden christenen atheisten boeren ook af
pi_34771113
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:56 schreef FreedonNadd het volgende:
brand los? mooie topic titel
vond ik zelf ook
pi_34771118
Het gaat om de selectieve verontwaardiging van sommige moslims,

Arabische kranten publiceren al jaren cartoons over joden. Het gaat in die cartoon er veel ruiger aan toe dan in de naar mijn mening relatief onschuldige Deense cartoons.

Dus waarom nu zo verontwaardigd, terwijl de Moslims broeders zelf ook niet vies zijn van spotprents
pi_34771200
De (radicale) moslims en moslimlanden laten wel weer duidelijk hun gezicht zien. Weten wij in het Westen ook weer meteen met welke misdadig gestoorde idioten wij te maken hebben.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:01:18 #10
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_34771221
Moslims worstelen met een stevige identiteitscrisis, steeds dat buitenproportioneel ageren met groepsgeweld in elke situatie.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:02:07 #11
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34771257
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
@superfighter

mag jij me aanwezen waar ik heb lopen schelden en tieren.

verder stond er op de afscheidsbrief van zowel de kapers van 9/11 als de moordenaar van theo van gogh dat het in naam van allah was. (die laatste heeft dat zelfs nog heel duidelijk gemaakt in de rechtszaal)
Ja in naam van Allah, niet in de naam van profeet. Dat is toch een fundamenteel verschil.
Maar waar het omgaat is dat bijv het Westen Irak is binnengevallen in naam van de democratie. Betekent dit dat democratie iets slechts is?
Waarom is bij de Islam wel het geval?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34771324
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee spotten.

spotten gaat meestal samen met een bepaalde groep beledigen en normaal valt er niemand over maar nu (ook nog eens 6 maanden na dato) is het hel op aarde.

maar als ik het goed begrijp keur jij ook spotprenten over joden christenen atheisten boeren ook af
Dus roepen dat je moeder een hoer is, is voor jou niet beledigen, maar spotten?

Maar goed, ik begrijp het al, je hebt totaal geen binding met de islam dus je zult er ook nooit wat van snappen. Netzoals het mij niets doet als ik iemand anders zijn moeder zie uitmaken voor hoer. (willekeurig voorbeeld).
pi_34771368
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ja in naam van Allah, niet in de naam van profeet. Dat is toch een fundamenteel verschil.
Maar waar het omgaat is dat bijv het Westen Irak is binnengevallen in naam van de democratie. Betekent dit dat democratie iets slechts is?
Waarom is bij de Islam wel het geval?
ja sorry ik vind dat een beetje op het zelfde neer komen of je het nu in naam van het opperwezen doet of in naam van de verkondiger.

en nee irak is niet binnengevallen in naam van de democratie maar in naam van leugens.
(irak oorlog sat ik trouwens niet achter)
pi_34771418
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

Maar goed, ik begrijp het al, je hebt totaal geen binding met de islam dus je zult er ook nooit wat van snappen. Netzoals het mij niets doet als ik iemand anders zijn moeder zie uitmaken voor hoer. (willekeurig voorbeeld).
ligt aan de context.
pi_34771475
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als iemand op straat roept dat mijn moeder een hoer is dan lach ik hem vierkant uit. Je kan zoiets toch niet serieus nemen? Hij kent haar niet eens.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34771586
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Als iemand op straat roept dat mijn moeder een hoer is dan lach ik hem vierkant uit. Je kan zoiets toch niet serieus nemen? Hij kent haar niet eens.
en zo hadden ze moeten reageren
pi_34771605
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ligt aan de context.
Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen. Dat gemekker over, ja maar het is een spotprent slaat werkelijk nergens op. Het gevolg van de beledigingen kun je nu zien in het MO.

Dat je daar over wil discussieren mij best, maar loop er niet omheen te draaien.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:13:07 #18
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34771649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef Youssef het volgende:
Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen.
Hoeveel van die mensen die de afgelopen dagen Deens grondgebied aangevallen hebben zullen die spotprenten volgens jou echt gezien hebben?
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:13:11 #19
126836 Super7fighter
pi_34771650
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Dus als iemand je moeder voor hoer uitmaakt, dan verdedig je haar niet?
Ik vind het een beetje zielig voor je moeder, beetje je moeder staan uitlachen.

Nu begrijp ik ook ineens waarom veel Nederlanders de ophef in het Midden-oosten niet kunnen begrijpen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34771707
Het zijn gewoon een stel mongolen daar, niet normaal .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 5 februari 2006 @ 20:15:02 #21
126836 Super7fighter
pi_34771710
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja sorry ik vind dat een beetje op het zelfde neer komen of je het nu in naam van het opperwezen doet of in naam van de verkondiger.

en nee irak is niet binnengevallen in naam van de democratie maar in naam van leugens.
(irak oorlog sat ik trouwens niet achter)
Degene die deze agressie in Irak hebben uitgevoerd, bedienen zich onder het vaandel van de democratie.
Dan kan je net zo goed zeggen dat de mensen die de gewapende acties voeren niet de Islam representeren, als ik jouw post lees.
pi_34771750
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen. Dat gemekker over, ja maar het is een spotprent slaat werkelijk nergens op. Het gevolg van de beledigingen kun je nu zien in het MO.

Dat je daar over wil discussieren mij best, maar loop er niet omheen te draaien.
het ligt wel aan de context.

als jij het zegt terwijl mijn moeder in een burqa rondloopt dan snap ik dat het anders bedoelt is dan dat ze in een leren minirok rond kuiert.

maar jij vind de reactie volkomen proportioneel.
pi_34771775
Stelletje mongolen. Ook al worden ze beledigd, dan is dat nog geen reden om te gaan lopen moorden, of om op te roepen om te gaan moorden. Of om materieele schade aan te richten.
En het is maar goed dat er geen excusues gemaakt worden, toegeven aan die honden geeft ze alleen maar meer gevoel van macht.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_34771782
Die moslims bewijzen wel weer in welke eeuw ze leven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_34771835
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:15 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Degene die deze agressie in Irak hebben uitgevoerd, bedienen zich onder het vaandel van de democratie.
Dan kan je net zo goed zeggen dat de mensen die de gewapende acties voeren niet de Islam representeren, als ik jouw post lees.
op zo`n manier heb je gelijk.
maar dat wordt te vaak als argument gebruikt zodat het ongeloofwaardig wordt.

maar ik kap er voor vandaag mee ik ga 11 days kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')