abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34770926
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #1
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #2
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #3
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #4
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #5
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #6
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #7
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #8
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #9

quote:
Zwijgen maakt medeplichtig

Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.

Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.

(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Hier verder

[ Bericht 50% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 19:58:57 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34770969
Het Westen en haar burgers moeten een duidelijk signaal geven aan de (radicale) moslims en moslimlanden: Tot hier en niet verder.
pi_34770977
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Gia het volgende:
Spotten. Hetzelfde als de prenten die over Israël gemaakt worden in arabische kranten.

Daarom heet het ook SPOT prent.
Nee, keihard beledigen. Simpel.

En vervolgens janken als iemand daar agressief van wordt, want zulk soort mensen hou je nu eenmaal altijd.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:45 schreef zoalshetis het volgende:

dat is jouw reactie op mijn angst?
Ik dacht dat het een bedreiging van jouw kant was, sorry
pi_34770983
@superfighter

mag jij me aanwezen waar ik heb lopen schelden en tieren.

verder stond er op de afscheidsbrief van zowel de kapers van 9/11 als de moordenaar van theo van gogh dat het in naam van allah was. (die laatste heeft dat zelfs nog heel duidelijk gemaakt in de rechtszaal)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_34771031
brand los? mooie topic titel
pi_34771099
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, keihard beledigen. Simpel.

En vervolgens janken als iemand daar agressief van wordt, want zulk soort mensen hou je nu eenmaal altijd.
[..]

Ik dacht dat het een bedreiging van jouw kant was, sorry
nee spotten.

spotten gaat meestal samen met een bepaalde groep beledigen en normaal valt er niemand over maar nu (ook nog eens 6 maanden na dato) is het hel op aarde.

maar als ik het goed begrijp keur jij ook spotprenten over joden christenen atheisten boeren ook af
pi_34771113
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:56 schreef FreedonNadd het volgende:
brand los? mooie topic titel
vond ik zelf ook
pi_34771118
Het gaat om de selectieve verontwaardiging van sommige moslims,

Arabische kranten publiceren al jaren cartoons over joden. Het gaat in die cartoon er veel ruiger aan toe dan in de naar mijn mening relatief onschuldige Deense cartoons.

Dus waarom nu zo verontwaardigd, terwijl de Moslims broeders zelf ook niet vies zijn van spotprents
pi_34771200
De (radicale) moslims en moslimlanden laten wel weer duidelijk hun gezicht zien. Weten wij in het Westen ook weer meteen met welke misdadig gestoorde idioten wij te maken hebben.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:01:18 #10
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_34771221
Moslims worstelen met een stevige identiteitscrisis, steeds dat buitenproportioneel ageren met groepsgeweld in elke situatie.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:02:07 #11
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34771257
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
@superfighter

mag jij me aanwezen waar ik heb lopen schelden en tieren.

verder stond er op de afscheidsbrief van zowel de kapers van 9/11 als de moordenaar van theo van gogh dat het in naam van allah was. (die laatste heeft dat zelfs nog heel duidelijk gemaakt in de rechtszaal)
Ja in naam van Allah, niet in de naam van profeet. Dat is toch een fundamenteel verschil.
Maar waar het omgaat is dat bijv het Westen Irak is binnengevallen in naam van de democratie. Betekent dit dat democratie iets slechts is?
Waarom is bij de Islam wel het geval?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34771324
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee spotten.

spotten gaat meestal samen met een bepaalde groep beledigen en normaal valt er niemand over maar nu (ook nog eens 6 maanden na dato) is het hel op aarde.

maar als ik het goed begrijp keur jij ook spotprenten over joden christenen atheisten boeren ook af
Dus roepen dat je moeder een hoer is, is voor jou niet beledigen, maar spotten?

Maar goed, ik begrijp het al, je hebt totaal geen binding met de islam dus je zult er ook nooit wat van snappen. Netzoals het mij niets doet als ik iemand anders zijn moeder zie uitmaken voor hoer. (willekeurig voorbeeld).
pi_34771368
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ja in naam van Allah, niet in de naam van profeet. Dat is toch een fundamenteel verschil.
Maar waar het omgaat is dat bijv het Westen Irak is binnengevallen in naam van de democratie. Betekent dit dat democratie iets slechts is?
Waarom is bij de Islam wel het geval?
ja sorry ik vind dat een beetje op het zelfde neer komen of je het nu in naam van het opperwezen doet of in naam van de verkondiger.

en nee irak is niet binnengevallen in naam van de democratie maar in naam van leugens.
(irak oorlog sat ik trouwens niet achter)
pi_34771418
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

Maar goed, ik begrijp het al, je hebt totaal geen binding met de islam dus je zult er ook nooit wat van snappen. Netzoals het mij niets doet als ik iemand anders zijn moeder zie uitmaken voor hoer. (willekeurig voorbeeld).
ligt aan de context.
pi_34771475
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als iemand op straat roept dat mijn moeder een hoer is dan lach ik hem vierkant uit. Je kan zoiets toch niet serieus nemen? Hij kent haar niet eens.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34771586
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Als iemand op straat roept dat mijn moeder een hoer is dan lach ik hem vierkant uit. Je kan zoiets toch niet serieus nemen? Hij kent haar niet eens.
en zo hadden ze moeten reageren
pi_34771605
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ligt aan de context.
Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen. Dat gemekker over, ja maar het is een spotprent slaat werkelijk nergens op. Het gevolg van de beledigingen kun je nu zien in het MO.

Dat je daar over wil discussieren mij best, maar loop er niet omheen te draaien.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:13:07 #18
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34771649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef Youssef het volgende:
Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen.
Hoeveel van die mensen die de afgelopen dagen Deens grondgebied aangevallen hebben zullen die spotprenten volgens jou echt gezien hebben?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:13:11 #19
126836 Super7fighter
pi_34771650
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Dus als iemand je moeder voor hoer uitmaakt, dan verdedig je haar niet?
Ik vind het een beetje zielig voor je moeder, beetje je moeder staan uitlachen.

Nu begrijp ik ook ineens waarom veel Nederlanders de ophef in het Midden-oosten niet kunnen begrijpen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34771707
Het zijn gewoon een stel mongolen daar, niet normaal .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 5 februari 2006 @ 20:15:02 #21
126836 Super7fighter
pi_34771710
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja sorry ik vind dat een beetje op het zelfde neer komen of je het nu in naam van het opperwezen doet of in naam van de verkondiger.

en nee irak is niet binnengevallen in naam van de democratie maar in naam van leugens.
(irak oorlog sat ik trouwens niet achter)
Degene die deze agressie in Irak hebben uitgevoerd, bedienen zich onder het vaandel van de democratie.
Dan kan je net zo goed zeggen dat de mensen die de gewapende acties voeren niet de Islam representeren, als ik jouw post lees.
pi_34771750
quote:

[..]

Ligt niet aan de context of wat dan ook, dit is de basis van al het rellen en daar kan je niet aan ontkomen. Dat gemekker over, ja maar het is een spotprent slaat werkelijk nergens op. Het gevolg van de beledigingen kun je nu zien in het MO.

Dat je daar over wil discussieren mij best, maar loop er niet omheen te draaien.
het ligt wel aan de context.

als jij het zegt terwijl mijn moeder in een burqa rondloopt dan snap ik dat het anders bedoelt is dan dat ze in een leren minirok rond kuiert.

maar jij vind de reactie volkomen proportioneel.
pi_34771775
Stelletje mongolen. Ook al worden ze beledigd, dan is dat nog geen reden om te gaan lopen moorden, of om op te roepen om te gaan moorden. Of om materieele schade aan te richten.
En het is maar goed dat er geen excusues gemaakt worden, toegeven aan die honden geeft ze alleen maar meer gevoel van macht.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_34771782
Die moslims bewijzen wel weer in welke eeuw ze leven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_34771835
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:15 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Degene die deze agressie in Irak hebben uitgevoerd, bedienen zich onder het vaandel van de democratie.
Dan kan je net zo goed zeggen dat de mensen die de gewapende acties voeren niet de Islam representeren, als ik jouw post lees.
op zo`n manier heb je gelijk.
maar dat wordt te vaak als argument gebruikt zodat het ongeloofwaardig wordt.

maar ik kap er voor vandaag mee ik ga 11 days kijken
pi_34771844
Wie heeft er meer informatie over het volgende stukje wat ik afgelopen zaterdag in de Volkskrant vond:
quote:
Dat het vier maanden heeft geduurd voordat de rel is geescaleerd, wordt door sommigen toegeschreven aan radicale moslims die een tekening van Mohammed met varkensneus en -oren hebben verspreid als zou deze in Jyllands-Posten hebben gestaan.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_34771875
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:18 schreef UnleashMitch het volgende:
Wie heeft er meer informatie over het volgende stukje wat ik afgelopen zaterdag in de Volkskrant vond:
[..]
interessante ontwikkeling
pi_34771907
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:13 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Nu begrijp ik ook ineens waarom veel Nederlanders de ophef in het Midden-oosten niet kunnen begrijpen.
Die ophef is een pure uiting van haat tegen de vrije westerse wereld. Deze prenten zijn voor die gasten ook niet meer dan de zoveelste stok om tegen de ontwikkelde wereld aan te schoppen.

Ik zie moslims het het voornamelijk voor elkaar opnemen wanneer er aggressie in het spel is. Op het moment dat er een humanitaire ramp (Indonesie, Pakistan etc) is zijn de broeders nergens te bekennen.

Jammer genoeg liggen er mooie olievoorraden onder de minst ontwikkelde volkeren ter wereld .....
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34771992
quote:

[..]

Rechtvaardigt het de rellen, JA! Maar voor wie rechtaardigt het de rellen? Alleen voor extremisten en fundamentalisten.

En dus: Ja, het is maar een spotprent. Het is maar een spotprent voor de verlichte westerse mens. En nee, het is geen spotprent voor de fundamentalist/extremist, maar een regelrechte belediging op hun persoon.

De maatstaf waarmee bepaald kan worden, hoe ontwikkeld een mens is... is te meten hoe snel woorden tot aggressieve reacties leiden. Betekent dit dat de sterke, verlichte westerse mens, zich moet schikken aan de zwakkere, niet-verlichte mens? Nee, want dit resulteert in het aanpassen van de westerse waarden aan zwakkere, het betekent een inperking van onze vrijheid.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_34772002
Er circuleren in het Midden-Oosten prenten die niet in Jyllands-Posten hebben gestaan. Op Sky News hoorde ik iets over Deense imams die de foto's hebben verspreid.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:23:51 #31
126836 Super7fighter
pi_34772042
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:18 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik ben hier al meerdere malen door extremistische atheisten en joden verwezen, maar ik heb tot nu toe geen enkel bewijs gezien, behalve een paar zeer onbetrouwbare nationalistische Deense blogspots waarnaar ze linkten.
pi_34772059
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:22 schreef Mikrosoft het volgende:
Er circuleren in het Midden-Oosten prenten die niet in Jyllands-Posten hebben gestaan. Op Sky News hoorde ik iets over Deense imams die de foto\'s hebben verspreid.
Ik hoop dan ook dat de Deense regering deze varkentjes even zal wassen. Geen enkele cartoon kan het geweld en de hysterie van de (radicale) moslims en moslimlanden rechtvaardigen.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:24:33 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34772068
quote:
Zie de dingen in het juiste perspectief. Iemand in mekaar rammen omdat je moeder is beledigd is óók alle grenzen voorbij. Kwestie van zelfbeheersing.

Zolang de naam van de profeet vzmh wordt gebruikt om terreuraanslagen goed te praten, is het gerechtvaardigd om met diezelfde profeet de spot te drijven. Zoals dat ook mag met, bijvoorbeeld, de Amerikaanse president, ayatollah Khomeini, Balkenende, Blair, God of Jezus Christus.

Of moslims zich nu beledigd voelen of niet, Mohammed is voor niet-moslims niet meer dan een symbool, een mascotte en daar mag je lol mee trappen.
Wen er maar aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34772174
Kunnen de fok-islamieten me even iets uitleggen?

Spotprenten over vooral joden zijn in moslimlanden gemeengoed.
Waarom dan de selectieve verontwaardiging wanneer het eens andersom gebeurt?
pi_34772201
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:13 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hoeveel van die mensen die de afgelopen dagen Deens grondgebied aangevallen hebben zullen die spotprenten volgens jou echt gezien hebben?
Weinig, maar dat maakt niet meer uit. Ze hebben het idee erachter door gekregen en dat is dat er een goede poging gedaan wordt ze flink te beledigen.
pi_34772265
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:26 schreef Refragmental het volgende:

Omdat de radicale moslims zo hypocriet zijn als de pest en zo gek als een deur. Ben geen islamiet maar het antwoord lijkt mij vrij voor de hand liggend.
pi_34772275
quote:

Daarvoor hoef je geen fok-islamiet te zijn. Het kenmerkt de dubbeke moraal.
Deze relschoppers zijn vergelijkbaar met Lonsdale-sukkels die na de moord (uit naam van Allah) op Van Gogh die school in Uden in de fik staken. Daar spraken de meeste Nederlanders gelukkig wel schande van.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zondag 5 februari 2006 @ 20:29:47 #38
126836 Super7fighter
pi_34772290
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:20 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Die ophef is een pure uiting van haat tegen de vrije westerse wereld. Deze prenten zijn voor die gasten ook niet meer dan de zoveelste stok om tegen de ontwikkelde wereld aan te schoppen.
Dit is jouw mening, jouw interpretatie, geen feit. Ik zie het meer als een uiting van de onvrede die gepaard gaat met de laster- en onderdrukkingscampagne tegen de Moslimwereld, zoals het steunen van misdadige regimes in de Arabische wereld en de systematische haatcampagna in vele Europese landen tegen moslims. Deze haatprenten vormden slechts een aanleiding die de emmer deed overlopen.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:20 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]Ik zie moslims het het voornamelijk voor elkaar opnemen wanneer er aggressie in het spel is. Op het moment dat er een humanitaire ramp (Indonesie, Pakistan etc) is zijn de broeders nergens te bekennen.
Flauw. De grootste donorlanden waren islamitische landen (Saudi-Arabie, Turkije en VAE) bij de ramp in Pakistan en in Indonesie waren de islamitische landen en islamitische hulporganisaties massaal betrokken bij de Tsunami.
pi_34772291
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:27 schreef Youssef het volgende:
Weinig, maar dat maakt niet meer uit. Ze hebben het idee erachter door gekregen en dat is dat er een goede poging gedaan wordt ze flink te beledigen.
Is het niet handig dat je als moslim zijnde je eerst een beetje in een onderwerp verdiept voordat je er zo verontwaardigd over gaat doen dat je een ambassade in brand steekt ? Het bekijken van de cartoons is toch wel het minste, je moet toch weten waar het over gaat wil je er boos over kunnen zijn ?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:29:49 #40
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34772292
quote:

[..]

Het punt is dat ze zich op basis van geruchten massaal laten verleiden tot het in brand steken van ambassades. Dat maakt het nog beangstigender.
pi_34772334
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:22 schreef Mikrosoft het volgende:
Er circuleren in het Midden-Oosten prenten die niet in Jyllands-Posten hebben gestaan. Op Sky News hoorde ik iets over Deense imams die de foto\'s hebben verspreid.
Hieruit blijkt maar weer dat ze zelf olie op het vuur gooien. Wéér een reden voor ze om de ongelovige varkens het leven zuur te maken. Wéér een bewijs dat de moslims zich willen ontdoen van alle reliegies die niet de hunne zijn. Wéér een bewijs dat 't hoog tijd wordt dat de moslims teruggaan naar hun respectievelijke landen van herkomst, en ook wéér een bewijs dat de islamitische cultuur niet samen kan en wil leven met de westerse cultuur. Integratie zoals onze regering het graag wil zien zal nooit in de praktijk worden gebracht, simpel omdat dat niet bestaat.
pi_34772405
quote:

[..]

Het is zeker allemaal een Westers complot tegen die vredelievende moslimwereld?
pi_34772420
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Is het niet handig dat je als moslim zijnde je eerst een beetje in een onderwerp verdiept voordat je er zo verontwaardigd over gaat doen dat je een ambassade in brand steekt ? Het bekijken van de cartoons is toch wel het minste, je moet toch weten waar het over gaat wil je er boos over kunnen zijn ?
Ze grijpen letterlijk iedere mogelijkheid aan om de westerse wereld in een kwaad daglicht te zetten. Ook nu weer. Lekker kwaad worden op het westen, want dat moet van profeet Mohammed, aldus andere Mohammed (B.)
  zondag 5 februari 2006 @ 20:33:48 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34772451
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef Idiosincrasico het volgende:
Daarvoor hoef je geen fok-islamiet te zijn. Het kenmerkt de dubbeke moraal.
Deze relschoppers zijn vergelijkbaar met Lonsdale-sukkels die na de moord (uit naam van Allah) op Van Gogh die school in Uden in de fik staken. Daar spraken de meeste Nederlanders gelukkig wel schande van.
Goeie vergelijking, alleen waren de Lonsdalers met iets minder. Bovendien was dat n.a.v. een moord, nu n.a.v. een tekening. Zie je het verschil?

En ik heb nog maar weinig officiële, afkeurende reacties van Arabische overheden mogen beluisteren.
Premier Balkenende kwam destijds met een snik in zijn stem persoonlijk poolshoogte nemen.

Als we het nu toch over wederzijds respect hebben...
pi_34772472
quote:

[..]

Dat zegt meer iets over het cultuurverschil dan het eigenlijke probleem waar het over gaat. Er is geen goede poging gedaan om ze te beledigen, niet zo stellig als jij het zegt. Alleen de mensen die zich aangevallen voelen bepaalden dat de spotprenten er alleen op uit waren hun te beledigen. Alsof dat de enige boodschap van de cartoonisten was?

Tenzij je het een intelligentie-kwestie maakt... dan kan je er natuurlijk niet vanuit gaan dat iedereen de boodschap begrijpt... Ook de reden waarom kunst niet voor iedereen is weggelegd (en waarom het vrijwel geen rol speelt in de islamitische landen, kritiek is iets wat daar nog geleerd moet worden).
.
pi_34772476
Mohammed is geen rechtspersoon.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:35:22 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34772518
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef Super7fighter het volgende:
Dit is jouw mening, jouw interpretatie, geen feit. Ik zie het meer als een uiting van de onvrede die gepaard gaat met de laster- en onderdrukkingscampagne tegen de Moslimwereld, zoals het steunen van misdadige regimes in de Arabische wereld en de systematische haatcampagna in vele Europese landen tegen moslims.
Haatcampagne? Leg me dat eens uit, geitenbreier?
pi_34772530
Youssef... Super7fighter... kunnen jullie mijn vraag beantwoorden aub?
pi_34772546
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dit is jouw mening, jouw interpretatie, geen feit. Ik zie het meer als een uiting van de onvrede die gepaard gaat met de laster- en onderdrukkingscampagne tegen de Moslimwereld, zoals het steunen van misdadige regimes in de Arabische wereld en de systematische haatcampagna in vele Europese landen tegen moslims. Deze haatprenten vormden slechts een aanleiding die de emmer deed overlopen.
[..]

Flauw. De grootste donorlanden waren islamitische landen (Saudi-Arabie, Turkije en VAE) bij de ramp in Pakistan en in Indonesie waren de islamitische landen en islamitische hulporganisaties massaal betrokken bij de Tsunami.
Al die haat tegen moslims heeft een voedingsbron en is niet uit de lucht komen vallen. Aanslagen, misdragingen van jongeren en dergelijke zijn de reden dat jullie geloof zo'n slechte reputatie heeft .... En het oplossen van dat imago ligt toch werkelijk bij moslims ....

Ik zou graag feiten zien van je beweringen. Na de Tsunami heeft de westerse wereld de hulp opgezet en in Pakistan zijn het ook de westerlingen die hulp boden.
pi_34772564
Wellicht leuk om even te bekijken:

The cartoon above, from Arab News (April 10, 2002), shows Ariel Sharon wielding a swastika-shaped axe to chop up Palestinian children. Arab News is a Saudi-based English language daily which is supposedly one of the Arab world’s more moderate papers

More moderate
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
pi_34772568
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Mohammed is geen rechtspersoon.
Juist.
pi_34772617
quote:

De Denen hebben Mohammed beledigd. Of die ooit echt heeft bestaan weet niemand. De AEL neemt nu wraak door een cartoon op hun site te zetten waarin Anne Frank en Hitler (waarvan bewijs is dat die wèl echt hebben bestaan) het bed delen, èn ze "twijfelen" over het bestaan van de holocaust. Vooral dat laatste was toch strafbaar? Of mag het nu wel omdat de moslim-"minderheden" het doen? Je wordt er knettergek van.
pi_34772632
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:35 schreef Refragmental het volgende:
Youssef... Super7fighter... kunnen jullie mijn vraag beantwoorden aub?
Omdat het een retorische vraag is? Alsof ik daar een duidelijk antwoord op heb, natuurlijk voelen al die moslims zich niet beledigt door spotprenten over Joden.
pi_34772695
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:37 schreef progrock het volgende:
Of die ooit echt heeft bestaan weet niemand.
Domme opmerking tegenover iemand die heilig gelooft in de islam.
pi_34772697
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Juist.
Dat valt me (naast het feit dat natuurlijk van de Deense regering iets onmogelijks wordt gevergd) zo op; ik vind die prenten onschuldig, zeker als je ze vergelijkt met de obsceniteiten van de even obscure Gregorius Nekschot, die wel regelmatig levende wezens voor schut zet.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:40:09 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34772707
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:38 schreef Youssef het volgende:
Omdat het een retorische vraag is? Alsof ik daar een duidelijk antwoord op heb, natuurlijk voelen al die moslims zich niet beledigt door spotprenten over Joden.
Maar die prenten mogen wél gepubliceerd, inclusief swastika's.
Dan moet je toch ook niet gaan zeiken als een Deense krant de kop van Mohammed afdrukt?

zondag 5 februari 2006 @ 20:40:14 #57
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34772712
quote:

[..]

Nee, maar in Israël voelen mensen zich daar wel beledigd door. Desondanks wordt daar niet zo belachelijk agressief op gereageerd.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:40:16 #58
126836 Super7fighter
pi_34772715
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Haatcampagne? Leg me dat eens uit, geitenbreier?
Schelden vormt geen goede basis voor een discussie.
pi_34772718
quote:

[..]

Maar ze maken wel spotprenten over joden. Ik vind het dan erg raar dat ze zielig gaan doen wanneer het eens andersom gebeurt en er een spotprent over moslims wordt gemaakt.

Vind jij dit ook niet raar?
pi_34772731
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:37 schreef progrock het volgende:

[..]

De Denen hebben Mohammed beledigd. Of die ooit echt heeft bestaan weet niemand. De AEL neemt nu wraak door een cartoon op hun site te zetten waarin Anne Frank en Hitler (waarvan bewijs is dat die wèl echt hebben bestaan) het bed delen, èn ze \"twijfelen\" over het bestaan van de holocaust. Vooral dat laatste was toch strafbaar? Of mag het nu wel omdat de moslim-\"minderheden\" het doen? Je wordt er knettergek van.
Cartoonisten verkondigen hun mening, AEL doet het op deze manier... Mooi toch? Ik kan me nu ook een beter beeld vormen over de waarden waar de AEL voor staat, als ze dit plaatsen. Die deense krant kan klanten verliezen, verliest wat geloofwaardigheid, en de AEL verliest wat sympathisanten, en identificeerd zich met het anti-semitisme. Geen probleem toch? Ik ga daar geen AEL-kantoor voor platbranden hoor.
.
pi_34772742
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:39 schreef Youssef het volgende:

[..]

Maar niet strafbaar.
pi_34772754
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:36 schreef UnleashMitch het volgende:
Wellicht leuk om even te bekijken:
[afbeelding]
The cartoon above, from Arab News (April 10, 2002), shows Ariel Sharon wielding a swastika-shaped axe to chop up Palestinian children. Arab News is a Saudi-based English language daily which is supposedly one of the Arab world’s more moderate papers

More moderate
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
>> schopje Israël/Palestina topic.
pi_34772759
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:40 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Super7fighter... kun jij mijn vraag misschien beantwoorden?
pi_34772815
quote:

[..]

Iemand gelooft ergens in, ja. Ik heb ook ooit geloofd in God en Jezus, maar ik heb nooit kunnen bewijzen dat ze ooit hebben bestaan, en dat kunnen de moslims ook niet t.o.v. Mohammed.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:43:18 #65
126836 Super7fighter
pi_34772830
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Maar ze maken wel spotprenten over joden. Ik vind het dan erg raar dat ze zielig gaan doen wanneer het eens andersom gebeurt en er een spotprent over moslims wordt gemaakt.

Het gaat hier om individuele Joden, zoals Sharon.

Sharon is zover ik weet geen profeet in het Jodendom.

Zelf zou ik ook weinig moeite met de haatprenten hebben gehad, als ze in plaats van de profeet Al-zarqawi hadden getekend.
pi_34772832
quote:

[..]

Tja ... iedereen zijn eigen geloof. Jij hangt de jongste van de grote religies aan. Een religie waarin het op zijn minst dubieus is waarom er tussen typisch Joodse namen opeens een profeet opduikt met de naam Mohammed.
pi_34772834
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:41 schreef Youssef het volgende:
Gaat me niet zozeer om de inhoud v/d cartoon. Deze cartoon kan wat mij betreft als beledigend worden opgevat en het is een vrij grove cartoon. Zulke cartoons worden dus blijkbaar geplaatst in de "more moderate" kranten in de Arabische wereld. Ik krijg wel een beetje idee waarom ze (mede) zo'n hekel hebben aan het westen.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:43:58 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34772849
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:40 schreef Super7fighter het volgende:
:') Zal ik jou eens leren wat schelden is?

Ik wil wel eens weten wat die haatcampagnes precies inhouden. Voor zover ik weet wordt moslims in de meeste Europese landen nl. geen strobreed in de weg gelegd. Werk, huisvesting, onderwijs, ruimte voor geloofsbeleving, anti-discriminatiewetten etc etc.

Wat doe je nou zo moeilijk over die zogenaamde \'haatcampagnes\'? Zit dat niet gewoon in je eigen oververhitte hoofd?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:44:08 #69
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34772859
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:43 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Zelf zou ik ook weinig moeite met de haatprenten hebben gehad, als ze in plaats van de profeet Al-zarqawi hadden getekend.
Dus als ik Sharon tot profeet uitroep in mijn eigen religie kunnen die spotprenten van hem niet meer door de beugel?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:44:31 #70
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34772874
quote:

[..]

JA
pi_34772902
quote:

Nee, ik kan wel begrijpen dat ze alsnog boos worden als ze zelf beledig worden.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:45:43 #72
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34772925
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:41 schreef Youssef het volgende:

[..]

Jullie mogen ons beledigen en het liefst nog omleggen ook maar wij mogen niks terugzeggen? Ja wij projecteren westerse waarden op het MO, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van onderwijs, godsdienst, het recht op vereniging en vergadering etc.
Ik geloof toch dat wij het een tikje beter voor elkaar hebben dan jullie daaro, zie de chaos in bijv Pakistan. Moslims beledigen voortdurend onze westerse wereld, hebben nul respect voor de westerse medemens en dan zouden wij niet een lullig tekeningetje mogen afdrukken? Grow up!
pi_34772934
De Deense imams verspreidden veel ergere prenten van Mohammed in islamitisch Midden-Oosten dan dat Jyllands-Posten heeft gepubliceerd in Denemarken. Wat te denken daarvan? Zijn de imams dan niet erger in de ogen van beledigde moslims of wordt er met twee maten gemeten?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:46:04 #74
126836 Super7fighter
pi_34772940
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

:\') Zal ik jou eens leren wat schelden is?

Ik wil wel eens weten wat die haatcampagnes precies inhouden. Voor zover ik weet wordt moslims in de meeste Europese landen nl. geen strobreed in de weg gelegd. Werk, huisvesting, onderwijs, ruimte voor geloofsbeleving, anti-discriminatiewetten etc etc.

Wat doe je nou zo moeilijk over die zogenaamde \\\'haatcampagnes\\\'? Zit dat niet gewoon in je eigen oververhitte hoofd?
Als veel Deense populisten en kranten de Islam een kanker in Europa noemen en moslims de pest van Denemarken dan valt dat zeker onder een haatcampagne.
pi_34772960
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=29577

Ik geloof dat wij nooit zoiets op TV hebben gehad.
pi_34772961
Het beangstigt me dat hier zoveel mensen de mensen die zichzelf ''demonstranten'' noemen verdedigen. Het lijkt er op dat mensen het tollereren dat er mensen haast afgeslacht worden om een paar tekeningen, waar ze zelf ook absoluut niet vies van zijn.

Ze steken deense vlaggen in de fik, als wij hun vlag in de fik steken, is de wereld te klein, want dan heb je een heilig teken verbrand. Dreigementen als ''Slacht alle Denen af die je tegen komt'' zijn (helaas) absoluut niet zeldzaam. En dat tuig word hier verdedigt, ik kan er met m'n hoofd niet bij
Zeer gewaardeerd lid van de robotdancefanclub...
  zondag 5 februari 2006 @ 20:46:32 #77
126836 Super7fighter
pi_34772963
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dus als ik Sharon tot profeet uitroep in mijn eigen religie kunnen die spotprenten van hem niet meer door de beugel?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:47:20 #78
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34772992
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:46 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

En nu een zinnige reactie!
  zondag 5 februari 2006 @ 20:47:27 #79
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34772998
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:36 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Al die haat tegen moslims heeft een voedingsbron en is niet uit de lucht komen vallen. Aanslagen, misdragingen van jongeren en dergelijke zijn de reden dat jullie geloof zo\'n slechte reputatie heeft .... En het oplossen van dat imago ligt toch werkelijk bij moslims ....

Ik zou graag feiten zien van je beweringen. Na de Tsunami heeft de westerse wereld de hulp opgezet en in Pakistan zijn het ook de westerlingen die hulp boden.
Een van de dingen die moslims zo hypocriet maakt. Niets van de Westerse wereld willen weten, Europa het kanker noemen, maar ondertussen wel willen profiteren van de welvaart met de daarbij behorende faciliteiten als relatief goed onderwijs, gezondheidszorg en een sociaal vangnet. Jammeren om hulp na aardbevingen, overstromingen of welke natuurramp dan ook. Als er vervolgens hulp komt vanuit het Westen, wordt je met open armen ontvangen. Maar wanneer de huizen, scholen en ziekenhuizen eenmaal overeind staan mag je oprotten, tot de volgende ramp plaatsvindt. En in die tussenperiode doet men niets liever dan schelden en spugen op de gehele Westerse wereld.
De enige gedachte die mij troost is dat wij over een jaar of 50 misschien zover zijn dat ons afhankelijkheid van olie uit het Midden Oosten niet meer bestaat en het voor de moslimslanden tijd wordt om conclusies te trekken. Want wanneer zij geen olie meer kunnen afzetten wordt het voor hen moeilijk gedijen in die zandbak. Maar ach, zo zal het uiteindelijk wel niet verlopen. Allah redt hen en laat ons in ons water verzuipen, omdat wij deze ridicule tekeningetjes over de profeet goedpraten en demonstrerende volgelingen belachelijk maken.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:48:52 #80
126836 Super7fighter
pi_34773045
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:46 schreef Thuodor het volgende:
Het beangstigt me dat hier zoveel mensen de mensen die zichzelf \'\'demonstranten\'\' noemen verdedigen. Het lijkt er op dat mensen het tollereren dat er mensen haast afgeslacht worden om een paar tekeningen, waar ze zelf ook absoluut niet vies van zijn.

Ze steken deense vlaggen in de fik, als wij hun vlag in de fik steken, is de wereld te klein, want dan heb je een heilig teken verbrand. Dreigementen als \'\'Slacht alle Denen af die je tegen komt\'\' zijn (helaas) absoluut niet zeldzaam. En dat tuig word hier verdedigt, ik kan er met m\'n hoofd niet bij
Ik zie het verbranden van vlaggen en het publiceren van haatprenten op vergelijkbare niveau.
De Deense vlag representeert het symbool van de Denen, en de profeet Mohammed symboliseert de Islam. De vlag van de agressor wordt dus verbrandt.
pi_34773075
quote:
Als veel Deense populisten en kranten de Islam een kanker in Europa noemen en moslims de pest van Denemarken dan valt dat zeker onder een haatcampagne.
Zulke dingen heb ik iig niet meegekregen maar goed wellicht heb je daar wat betere bronnen van zodat ik me daarin kan verdiepen.

Daarnaast, de Islam komt op z'n zachtst gezegd niet altijd positief in het nieuws en dat wordt aan de ene kant veroorzaakt door populisten e.d. maar aan de andere kant net zo goed veroorzaakt door de moslims zelf.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:49:38 #82
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34773079
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:48 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik zie het verbranden van vlaggen en het publiceren van haatprenten op vergelijkbare niveau.
De Deense vlag representeert het symbool van de Denen, en de profeet Mohammed symboliseert de Islam. De vlag van de agressor wordt dus verbrandt.
Ik kan me niet herinneren dat in Denemarken beeltenissen van Mohammed in brand gestoken zijn.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:49:43 #83
126836 Super7fighter
pi_34773082
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:47 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En nu een zinnige reactie!
Als jij niet zo'n onzinnige vraag stelt.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:49:52 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34773087
quote:
Je hebt het over \'systematische haatcampagnes in veel Europese landen\'. Dat zou betekenen dat er veel méér landen dan alleen Denemarken hieraan meedoen en dat er nauwelijks een milder tegengeluid te horen.
\'Systematisch\' suggereert ook bijna \'aangestuurd door de overheid\'. Dat zou ik toch pertinent willen ontkennen.
pi_34773113
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:
De Deense imams verspreidden veel ergere prenten van Mohammed in islamitisch Midden-Oosten dan dat Jyllands-Posten heeft gepubliceerd in Denemarken. Wat te denken daarvan? Zijn de imams dan niet erger in de ogen van beledigde moslims of wordt er met twee maten gemeten?
Het is natuurlijk wel onterecht dat de Denen daar nu op gepakt worden, maar die prenten die de imams laten zien zijn natuurlijk ook wel gemaakt. In het Westen. Wat dat betreft genoeg reden om alsnog "het Westen daarop te pakken".
  zondag 5 februari 2006 @ 20:50:53 #86
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34773115
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:49 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Als jij niet zo\\\'n onzinnige vraag stelt.
Waarom is dat onzinnig? Waarom zou een figuur die jij als profeet beschouwt niet bespot mogen worden, terwijl iemand die ik als profeet wil zien wel bespot mag worden?
pi_34773143
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:49 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Als jij niet zo\'n onzinnige vraag stelt.
Wat wel en niet onder heiligschennis of belediging valt, is anders tamelijk willekeurig en tradiitoneel.
pi_34773148
quote:
En hoe verklaar je dan de aanvallen op ambassades?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:52:08 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34773166
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:48 schreef Super7fighter het volgende:
Er is geen sprake van 'agressie', er is sprake van een spotprent. Er is niks schadelijks aan de tekening van de kop van Mohammed. Leer dat nou eens verdomme.
pi_34773175
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:49 schreef Plato1980 het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat in Denemarken beeltenissen van Mohammed in brand gestoken zijn.
Het gerucht ging dat er Koran zouden worden verbrand op een plein in Kopenhagen. Om die reden liep de boel toch ook uit de hand daarzo?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:52:40 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34773184
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:51 schreef Thuodor het volgende:

[..]

En hoe verklaar je dan de aanvallen op ambassades?
Men had een gerucht gehoord dat men in Denemarken een Koran had verbrand.

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 5 februari 2006 @ 20:52:56 #92
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34773194
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:52 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het gerucht ging dat er Koran zouden worden verbrand op een plein in Kopenhagen. Om die reden liep de boel toch ook uit de hand daarzo?
Het GERUCHT ging.
pi_34773209
quote:

[..]

Wat gek, zo is de Koran ook ontstaan.
pi_34773216
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:43 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal er met het joodse geloof ook spot zijn gedreven in arabische kranten.
Overigens is een profeet gewoon een persoon, een individueel... zoals Sharon.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:54:09 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34773230
quote:
Op het moment dat zoiets zou gebeuren (koranverbranding) zou daar ook in Europa, door westerlingen, heftig tegen geprotesteerd worden. Kwestie van hand in eigen boezem steken.
En bovendien is het niet gebeurd.
pi_34773248
Door die gosers himself in het leven geroepen natuurlijk
pi_34773253
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:45 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, ik kan wel begrijpen dat ze alsnog boos worden als ze zelf beledig worden.
Je vind het dus niet raar dat moslims kwaad worden op spotprenten gericht tegen hun terwijl zijzelf wel spotprenten maken gericht tegen bv joden?

Ik noem zoiets "hypocriet".
Hoe noem jij zoeits?
pi_34773254
de jeugd daar had die dag zeker niets te doen. ( net als de rellen vorig jaar bij ajax en feyenoord) sommige willen alleen demonstreren en andere vinden het leuk om het vuurtje wat op te stoken. dus een ambassade plat te branden.
ik type ook mar wat
  zondag 5 februari 2006 @ 20:55:27 #99
126836 Super7fighter
pi_34773283
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:49 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Zulke dingen heb ik iig niet meegekregen maar goed wellicht heb je daar wat betere bronnen van zodat ik me daarin kan verdiepen.

Daarnaast, de Islam komt op z\'n zachtst gezegd niet altijd positief in het nieuws en dat wordt aan de ene kant veroorzaakt door populisten e.d. maar aan de andere kant net zo goed veroorzaakt door de moslims zelf.
Spotprenten Mohammed / Jyllands Posten krijgt in eigen land weinig steun

Internationaal krijgt de Deense krant Jyllands Posten openlijk steun voor de plaatsing van spotprenten van de profeet Mohammed, maar in eigen land staat de krant alleen.
De andere grote Deense kranten hadden tot nu toe weinig begrip voor de ’actie’ van Jyllands Posten, de grootste krant van Denemarken, die wilde testen of cartoonisten zich zelfcensuur opleggen. De krant Berlingske Tidende had sterke kritiek op het waarom van de tekeningen. „Men wilde testen of er sprake was van zelfcensuur. Maar er was geen zelfcensuur, want de tekeningen werden wel degelijk getekend”, meende hoofdredacteur Niels Linde. Ook het dagblad Politiken sprak van een ’pure provocatie’ en een ’blunder’. In december noemde een vertegenwoordiger van de Deense journalistenbond de twaalf cartoonisten ’idioten’. Dit was echter niet het officiële standpunt van de bond. Eén van de twaalf cartoonisten nam Jyllands Posten op de hak. Hij tekende een jongetje voor een schoolbord waarop in het Arabisch staat: ’de redactie van Jyllands Posten is een stelletje rechtse provocateurs’.

Op het moment van publicatie, eind september, was er net een fel debat gaande over vrijheid van meningsuiting, respect en tolerantie. Politici van de Deense Volkspartij hadden de islam ’een kankergezwel’ en ’de pest van Europa’ genoemd. Het debat kenmerkte zich door een ’wij-zij’ denken, waartegen vervolgens schrijvers, artsen, priesters en psychologen in opstand kwamen.

Jyllands Posten, bekend om zijn harde koers tegen buitenlanders, bestreed na de publicatie dat moslims in Denemarken zich gekrenkt konden voelen door de prenten. Dit ging om persvrijheid, meende de krant. Maar aan vrijheden zitten ook grenzen, vonden andere media. Zij plaatsten een paar van de spotprenten ’als documentatie’ bij hun artikelen – niet als ’manifestatie van persvrijheid’.

Dat laatste deden wel een aantal buitenlandse kranten. Tot genoegen van Jyllands Postens hoofdredacteur Carsten Juste: „Het is heel fijn dat een groot aantal Europese kranten ons nu te hulp komt. Dat wat de Deense kranten na vier maanden treuzelen niet konden, zien we nu in Europa gebeuren. Als andere Deense kranten ook de tekeningen hadden afgedrukt uit solidariteit met vrijheid van meningsuiting, dan zou de zaak volgens mij niet zo geëscaleerd zijn”, zo zei hij gisteren in Politiken. Juste bood eerder deze week géén verontschuldigingen aan voor de publicatie van de tekeningen, maar wel voor het feit dat de krant mensen heeft gekrenkt.

Juste meent dat de vrijheid van meningsuiting door de affaire is ingeperkt. „Zij hebben gewonnen”, aldus Juste. „Deense staatsburgers zijn bedreigd.” Collega’s bij andere grote media menen dat satire ook in de toekomst zijn plek zal houden in Deense media.

Trouw, 3 februari 2006
pi_34773318
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:54 schreef Ringo het volgende:
Op het moment dat zoiets zou gebeuren (koranverbranding) zou daar ook in Europa heftig tegen geprotesteerd worden.
Ach het is een boek, waar maken ze zich druk om ? Ik heb weinig christenen een oproep zien plaatsen om elke moslim die ze tegenkwamen af te slachten vanwege het versnipperen van Bijbels in Saudie Arabie zoals pas in het nieuws was.
pi_34773370
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:50 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel onterecht dat de Denen daar nu op gepakt worden, maar die prenten die de imams laten zien zijn natuurlijk ook wel gemaakt. In het Westen. Wat dat betreft genoeg reden om alsnog \"het Westen daarop te pakken\".
Feit blijft
eerst zijn de deense vlaggen verbrand en toen zijn de spotprentjes gepubliceerd.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34773413
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:52 schreef Plato1980 het volgende:
Het GERUCHT ging.
Dat waren de rechtse provocateurs van plan:
quote:
Bidden in het centrum van Kopenhagen

Uit extreem-rechtse hoek was er gedreigd op het Raadhuisplein Korans dan wel Palestijnse vlaggen te verbranden. Daarop togen enkele tientallen moslims naar het plein om er te bidden. Ook diverse media wachtten vol spanning af, maar extreem-rechts kwam niet opdagen.

De Deense krant Jyllands Posten publiceerde in september cartoons over profeet Mohammed. Andere landen nemen het thema blasfemie versus vrijheid van meningsuiting nu over. Gisteren plaatsten diverse Europese kranten de Deense cartoons. Na een bommelding werden de kantoren van de krant in Aarhus en Kopenhagen voor de tweede keer ontruimd.

zondag 5 februari 2006 @ 20:58:26 #103
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34773414
quote:
Mag ik vragen via welk kanaal je dit gerucht hebt vernomen ?
Trouw, dank je.
pi_34773443
quote:
Ik lees net je stuk en daar spreekt men over 1 partij; de Deense Volkspartij. Kom op zeg, ik ken de partij zelf niet maar gezien de uitspraken zal het ongeveer van het niveau Nieuw Rechts zijn. Dat neem je toch gewoon niet serieus ? en ik heb al helemaal geen krant gezien die die uitspraak heeft gedaan dus je hebt het wel een beetje uit z'n verband gerukt.
pi_34773476
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:50 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel onterecht dat de Denen daar nu op gepakt worden, maar die prenten die de imams laten zien zijn natuurlijk ook wel gemaakt. In het Westen. Wat dat betreft genoeg reden om alsnog \"het Westen daarop te pakken\".
Lekker makkelijk opruien dan. Zoek in een gewenst land naar tekeningen (of maak ze zelf, wie weet), ga ermee op tournee door het Midden-Oosten en voilà ambassades worden in brand gestoken.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:02:02 #106
126836 Super7fighter
pi_34773530
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:59 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik lees net je stuk en daar spreekt men over 1 partij; de Deense Volkspartij. Kom op zeg, ik ken de partij zelf niet maar gezien de uitspraken zal het ongeveer van het niveau Nieuw Rechts zijn. Dat neem je toch gewoon niet serieus ? en ik heb al helemaal geen krant gezien die die uitspraak heeft gedaan dus je hebt het wel een beetje uit z\'n verband gerukt.
Van indymedia:

12% van de stemmen bij de parlementsverkiezingen van 2001!

De DDP, een nieuwe populistische anti-immigranten- enanti-EU partij, is ontstaan uit een breuk met de Progressieve Partij. De partij focust zich op de dreiging die Moslims zouden zijn voor een Christelijk land en richt zich in haar campagnes op het terugsturen van immigranten en niet-blanke vluchtelingen naar het land van herkomst. Na de aanvallen op de VS van 11 september heeft de DDP haar strijd tegen de islam verbreed door het te vergelijken met een terroristenbeweging.

In de voorgaande parlementsverkiezingen van 1998 kreeg de DDP 7,4 % procent van de stemmen. Bij de verkiezingen van 2001 groeide de partij met 12 % en werd de partij de derde partij van Denemarken met 22 zetels in het Parlement.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:02:10 #107
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34773535
Blaat, blaat, blaat. Hebben jullie nou nog geen blaren op jullie vingers van het moslimbashen
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_34773537
Irak : Irakese kerken doelwit aanslagen
Irak – “Westerlingen moeten stilstaan bij het lot van christenen als ze uitspraken doen. Ze moeten geen ‘wilde stellingen’ poneren. Iedereen kan ons aanvallen.” Dat heeft de Chaldeese Aartsbisschop van Kirkuk, Louis Sako, gezegd tegen medewerkers van Open Doors. Zondag kwamen bij zes bomaanslagen op Irakese kerken drie mensen om het leven.

Veel christenen vermoeden dat de aanslagen gepleegd zijn naar aanleiding van spotprenten over de profeet Mohammed in Deense kranten in september. De cartoons kregen opnieuw aandacht nadat Libië haar ambassadeur terugtrok uit Denemarken omdat de Deense regering te weinig actie zou hebben ondernemen tegen de betreffende krant.

Sako en andere christenen deden de afgelopen dagen daarom een appèl op Westerlingen om voorzichtig te zijn in hoe ze zich uiten. “We veroordelen het als iemand geen respect heeft voor religieuze symbolen of personen”, zei Sako maandagochtend tijdens de begrafenisdienst van de 13-jarige Fadi Raad Elias, die zondagmiddag op weg naar de kerk omkwam door een autobom. Op de begrafenis waren zevenhonderd christenen én solidaire moslims afgekomen.

Bij de aanslagen kwam zondagmiddag naast Elias ook een islamitisch echtpaar om dat in de buurt van een kerk in Kirkuk woonde. Ook in Bagdad gingen bommen af bij vier kerken en de ambassade van het Vaticaan. Naast de drie doden vielen ook tenminste 22 gewonden. “De aanslagen waren absoluut gecoördineerd”, zegt een Assyrische priester. “De bommen gingen allemaal af rond het zelfde tijdstip.”

Open Doors vreest dat christenen op de vlucht zullen slaan vanwege het geweld. Bij eerdere gerichte aanslagen gebeurde dat ook. “De kans is groot dat ze naar het Koerdische deel van Irak vluchten. Daar heeft de overheid al dertig dorpen laten aanleggen, onder meer voor christelijke immigranten, maar de ‘verleiding’ om naar het buitenland te gaan, kan ook erg groot worden”, aldus Open Doors.

Egypte : Moslims en kopten slaags
Egypte- Een groep moslims in Zuid-Egypte heeft midden januari met geweld willen verhinderen dat koptische christenen een huis in een kerk veranderden. Daarbij vond een christen de dood en elf mensen raakten gewond. Onder de gewonden bevonden zich behalve de kerkgangers twee bewakers van het gebouw. Het incident vond plaats in el-Udaysaat, 25 kilometer ten zuiden van Luxor. De politie arresteerde 10 betrokkenen.

Volgens getuigen hadden de kopten beloofd geen diensten te houden zolang ze geen officiële toestemming hebben om van het huis een kerk te maken. De christenen van el-Udaysaat wachten al sinds 1971 op vergunning om een kerk te bouwen. Op 18 januari hingen zij echter een kruis op en bouwden ze een altaar. Toen moslims christelijke gezangen uit het gebouw hoorden komen, gingen zij tot de aanval over. Er werden brandende fakkels naar binnen gegooid, waarna het gebouw in brand vloog. (CD/RD)

Nigeria : Sjaria gebruikt als wapen tegen Kerk
Nigeria – De Nigeriaanse deelstaat Zamfara heeft net als elf andere noordelijke deelstaten begin deze eeuw de sjaria ingevoerd. In toenemende mate lijken deze islamitische rechtsregels als wapen te worden gebruikt tegen christenen. Veertien kerken staan op de nominatie te worden gesloopt. Tenminste één voormalige moslim heeft moeten onderduiken uit angst voor een moordaanslag.

Volgens de Anglicaanse bisschop Danbinta heeft de invoering van de sjaria in januari 2000 er toe geleid dat christenen niet langer hun geloof met anderen mogen delen of kerken mogen bouwen. De autoriteiten staan simpelweg niet toe dat christenen land kopen om een godshuis te bouwen. Sommige christenen moeten wel twintig kilometer reizen voor ze bij de dichtstbijzijnde kerk kunnen komen.

In de stad Gusau staan zelfs veertien kerken op de slooplijst van de gemeente. De betreffende kerken zijn al schriftelijk geïnformeerd door de overheid. Of in andere dorpen en steden ook kerken worden gesloopt, is nog niet bekend.

Kabiru Lawal (29), een voormalige moslim die vier maanden geleden zich bekeerde tot het christendom, is ondergedoken. Hij is niet veilig meer in de straten van Gusau. Agenten zijn al minstens drie keer in zijn huis geweest om hem op te pakken. “Als we hem vinden, gaat hij eraan”, zeiden ze tegen Lawals familieleden. (Compass Direct)

Nigeria : Ex-moslim gemarteld na bekering tot christendom
Nigeria – Sardauna Anaruwa Sashi (30) uit de Nigeriaanse deelstaat Niger kwam begin dit jaar tot geloof. Hij werd op 21 september in zijn woonplaats Paiko door de politie opgepakt, vier dagen opgesloten en vreselijk gemarteld.

Sashi was naar de stad gegaan om maïs te malen, toen agenten hem zagen. “Ze bevalen me in hun auto te stappen. Op weg naar het politiebureau vroegen ze of ik moslim was. Ik zei dat ik dat wel was geweest, maar dat ik nu christen was. Op het bureau droegen ze me op islamitische teksten en gebeden op te zeggen. Dat deed ik. Toen vroegen ze waarom ik me had bekeerd, maar voor ik antwoord kon geven werd ik met stokken en knuppels geslagen. Ik dacht dat ze me dood zouden slaan.”

Volgens Sashi leeft hij alleen nog dankzij zijn dominee en zijn advocaat. Die kwamen er na vier dagen achter dat hij was gearresteerd en probeerden hem op borgtocht vrij te krijgen. “De agenten vroegen smeergeld”, zegt voorganger Oladokun. “Ze wilden honderd dollar hebben, twee keer het minimummaandloon in Nigeria. Dat geld hadden we niet, maar Sashi mocht toch naar huis.”

Hoewel Sashi herstellende is van de wonden, ziet het er nog niet goed uit voor hem. Hij is verschillende malen met de dood bedreigd door islamitische dorpsgenoten. Ook is hij zijn baan als veehoeder kwijtgeraakt. Verschillende familieleden van Sashi zijn ook tot geloof gekomen. “Ik hoop dat zij volhouden ondanks de vervolging. Ik ben zelfs bereid te sterven voor mijn geloof”, aldus Sashi. (Compass Direct)

Indonesië : Indonesië sluit weer acht huiskerken
Indonesië- Acht huiskerken in Bandung op West-Java mogen van de lokale overheid sinds 15 januari niet langer samenkomen. De huiskerken ontvingen het bevel per brief.

Eerder die week hadden lokale ambtenaren, politiemensen, de commandant van de plaatselijke militie en de leider van de moslimgemeenschap daartoe besloten tijdens een gezamenlijke bijeenkomst. De huiskerken vroegen in 1993 voor het eerst toestemming voor het bouwen van een kerk, maar die werd hun geweigerd. (CD)

Bron www.opendoors.nl

Veel moslims lopen niet bepaald over van respect voor andere religies, maar verwachten wel meer respect dan waarop ook andere religies en groepen in het Westen recht op hebben.
pi_34773587
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:02 schreef stukovich het volgende:
Blaat, blaat, blaat. Hebben jullie nou nog geen blaren op jullie vingers van het moslimbashen
Het verdedigen van de persvrijheid wordt gezien als moslimbashen??
  zondag 5 februari 2006 @ 21:03:48 #110
126836 Super7fighter
pi_34773593
Op de bres voor vervolgde Christenen!
  zondag 5 februari 2006 @ 21:04:37 #111
52054 jagermeister1
Uwer Poelepats
pi_34773620
omg

Nog veel meer van dit soort grappen en grollen @ http://retecool.com/comments.php?id=13
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
  zondag 5 februari 2006 @ 21:04:53 #112
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34773633
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:02 schreef Super7fighter het volgende:
De DDP, een nieuwe populistische anti-immigranten- enanti-EU partij, is
Die partij is helemaal niet nieuw, bestaat al jaren. Dat haalt de geloofwaardigheid van dit bericht al onderuit en los daarvan is de partij van oudsher bezig met klassiek-opulistische thema's als de strijd tegen de bureaucratie, zogenaamde corruptie, te hoge belastingen en problemen met buitenlanders. Dat laatste vormt dus slechts een klein deel van hun programma. Dat wil ik verder niet goed praten, maar het valt in het niet bij de uitspraken die de zogenaamd gekozen president van Iran over andersdenkenden doet.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:05:29 #113
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34773655
Nee daar noem je ook een paar landen.

Indonesië - grootste moslimland ter wereld

Irak - Sj'ieten doden Soennieten (ook moslims) en daarnaast vechten ook nog eens de Koerden in het Noorden, doe daar Amerika bij en jij vindt het raar dat er naast het gehele land ook een kerk in de brand gaat.
Paar maanden geleden is er ook een aanslag gepleegd op een moskee dus piep niet.

Nigeria - Die mensen hebben niets beters te doen. Als een voetballer een pingel mist wordt zijn huis en haard afgefikt.

Wat is je punt......
pi_34773664
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:58 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat waren de rechtse provocateurs van plan:
[..]
Ik noem zoiets een gerucht...
  zondag 5 februari 2006 @ 21:06:12 #115
126836 Super7fighter
pi_34773682
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:04 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die partij is helemaal niet nieuw, bestaat al jaren.
Oke relatief nieuw.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:06:29 #116
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34773697
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:05 schreef stukovich het volgende:

En dat rechtvaardigt het sluiten van kerken?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:06:41 #117
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34773703
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het verdedigen van de persvrijheid wordt gezien als moslimbashen??
Ging het nou om persvrijheid of om vrijheid van meningsuiting. Of gaat het om feiteloos discussiëren op een forum
  zondag 5 februari 2006 @ 21:07:03 #118
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34773715
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Anders probeer jij in Tel Aviv een moskee te openen of een moskee te bouwen naast de Sint Pieter
  zondag 5 februari 2006 @ 21:07:21 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34773732
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:02 schreef stukovich het volgende:
Wees blij dat jij nog gewoon je mond open mag doen. Er zijn landen waar dissidente denkers simpelweg worden gelyncht.
Gezien de actuele ontwikkelingen hoef ik geen voorbeelden te geven.
pi_34773744
quote:
Wat is je punt......
Jij vind je andere punten wel ok?
Ga dan aub nu gelijk naar een gesticht, dan praten we verder...
  zondag 5 februari 2006 @ 21:07:50 #121
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34773758
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:06 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Oke relatief nieuw.
Het is de voortzetting van een rechtss-populistische partij die begin jaren zeventig is opgericht.

Jammer dat je niet op de rest van het bericht in gaat.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:08:28 #122
126836 Super7fighter
pi_34773771
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Moslims worden in verscheidene landen vervolgd. Recentelijk zijn in India 3 moslims onthoofd door hindoe-fundamentalisten.

Dus een argument van niks van jouw kant.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:08:42 #123
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34773781
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wees blij dat jij nog gewoon je mond open mag doen. Er zijn landen waar dissidente denkers simpelweg worden gelyncht.
Gezien de actuele ontwikkelingen hoef ik geen voorbeelden te geven.
Ik trek overal mijn mond open, en als dat niet mag ga ik 'ondergronds'. Ik Turkije ben ik vaak genoeg op de vuist gegaan met extreem linkse kneuzen
pi_34773835
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:03 schreef Super7fighter het volgende:
Op de bres voor vervolgde Christenen!
Christenvervolging / Gelovigen hebben het soms zwaar om vele redenen
Auteur: Elma Drayer
Bron: Trouw.nl, 31 december 2004

Het christendom is de meest vervolgde religie ter wereld. De ene hulporganisatie benadrukt hoe erg het is, de andere wil dat beeld juist vermijden. Een rondgang, eind 2004.

De situatie is verergerd'', zegt Gyula Orbán, directeur van Kerk in Nood uit Den Bosch. Hij is bezig gegevens te verzamelen voor zijn Jaarboek 'Geweld tegen christenen, anno 2004', dat in april uitkomt. ,,De hetze tegen christelijke groepen neemt alleen maar toe.'' Oorzaken: de wereldwijde groei van het islamfundamentalisme én van het fundamentalisme onder boeddhisten (Thailand) en hindoes (India).

,,Het wordt er niet hoopgevender op'', zucht ook directeur Jan Bor van de Stichting De Ondergrondse Kerk uit Gorinchem. ,,Elke paar minuten sterft ergens ter wereld een christen vanwege zijn geloof. Het verbaast mij niks, omdat de Bijbel het heeft voorzegd. Het verontrust mij wel.''

Open Doors uit Ermelo publiceert elk voorjaar een ranglijst. China, verwacht hoofd publiciteit Jenö Sebök, gaat 'een stuk' omhoog. ,,Deze zomer zijn veel kerkelijke leiders gearresteerd en bijbelnetwerken opgerold.'' Vietnam stijgt eveneens. Noord-Korea blijft op de eerste plaats. En Saoedi-Arabië scoort onverminderd hoog.

Van oudsher is de bekommernis om christenvervolging een liefhebberij van behoudende geloofsgenoten. Open Doors kent een vooral evangelische achterban. Stichting De Ondergrondse Kerk put uit de reformatorische kerken. En Kerk in Nood, voorheen Oostpriesterhulp, heeft hoofdzakelijk rooms-katholieke donateurs.

(Deze stichtingen zijn alle drie van oorsprong Nederlands, maar opereren nu internationaal. Geen toeval, meent Jan Bor van De Ondergrondse Kerk. ,,Als een land in nood is, komt Nederland ook gauw in actie. Wij zijn humanitair ingesteld.'')

Op het hoofdkantoor van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) moeten ze niets hebben van ranglijsten met christenvijandige naties. ,,Wij vermijden het beeld dat het wereldwijd zo verkeerd gaat met christenen'', zegt Bert Boer van Kerkinactie, de missionair-diaconale afdeling van de PKN. ,,Het beeld van o wat erg. Dat is niet zo. Er zijn vaak te veel factoren in het spel. Indonesische christenen kunnen bijvoorbeeld behoorlijk provoceren. Dat noemen wij geen vervolging, dat noemen wij ruzie met elkaar.''

Op de lange lijst internationale projecten van Kerkinactie komt de term 'christenvervolging' dan ook niet voor. ,,Ik moet er niet aan denken'', zegt Bert Boer. ,,Ik zou niet weten waarom. De een zegt: dit is christenvervolging. De ander zegt: deze predikant had wapens in zijn achterbak. Wij steunen mensen in moeilijke omstandigheden. En die activiteiten hangen we niet aan de grote klok. Wij hebben veel gepubliceerd over christenen in Afghanistan, Pakistan, China. In die landen is geen sprake van vervolging, daar is achterstelling. En wij helpen mensen om hun positie te verbeteren.''

De drie lobbyorganisaties richten zich wél exclusief op verdrukte christenen. Ze verlenen sociale en juridische hulp, distribueren bijbels, financieren huisvesting. Ook houden ze 'schrijfacties' en bidstonden, en geven ze nieuwsbrieven, tijdschriftjes en jaarboeken uit om bekendheid te geven aan hun goede zaak.

Deze clubs zien hun - vaak illegale - werkzaamheden als een 'opdracht'. Zij voelen, zeg maar, wat moslims bedoelen als ze reppen van de oemma - de wereldwijde islamitische geloofsgemeenschap. ,,Alleen noemen wij dat het lichaam van Christus'', zegt Jenö Sebök van Open Doors. ,,Wij voelen ons geroepen om te helpen.'' ,,Als één lidmaat lijdt, lijden alle leden'', zegt ook Jan Bor van De Ondergrondse Kerk. ,,De plicht om je naaste te helpen is de grootste plicht van een christen.''

Gyula Orbán van Kerk in Nood constateert dat vooral protestanten geneigd zijn zich voor vervolgde medechristenen in te zetten. ,,Wij katholieken houden ons liever op de achtergrond. De Petrus-houding, noem ik dat. Wij laten de kastanjes uit het vuur halen. Protestanten zijn meteen fanatiek - in de goede zin van het woord.'' Een bepaald soort, dat wel. Elk jaar stuurt hij zijn Jaarboek rond. ,,CDA'ers zeggen: als ik tijd heb, ga ik het lezen. SGP'ers en politici van de ChristenUnie maken er écht werk van.''

Volgens Bert Boer van Kerkinactie schuilt er risico in dat beeld van het lichaam van Christus. ,,Bij heel veel christenen in Nederland roept vervolging een emotie op. Bij mij ook. Tjonge, wat erg. Tegelijk moet er een balans zijn. Het is gevaarlijk om alleen aandacht te hebben voor christenen, en niet voor élke vervolging. Ieder mensenleven is kostbaar in de ogen van God. De kerk die zich alleen voor christenen inzet is geen goede kerk.''

Organisaties als Open Doors ('Ik lees het blaadje weleens') zetten christenen ten onrechte tegenover andersgelovigen, vindt hij. ,,Dan heb je sneller de neiging om van vervolging te spreken. In de mainstream is meer openheid voor álle motieven die een rol spelen als christenen het moeilijk hebben.''

Alles bij elkaar, zeggen de drie lobbyclubs, staan wereldwijd zo'n 200 miljoen christenen in zestig landen bloot aan vervolging. Dat gaat van irritante bureaucratische tegenwerking tot gevangenschap, marteling en moord. Jaarlijks sterven 70000 tot 150000 christenen omwille van hun geloof - een flinke provinciestad.

Maar zelfs de voorzichtigste cijfers, alle organisaties erkennen het ruiterlijk, zijn boterzacht. Het kunnen er minder, het kunnen er meer zijn. Sommige landen, zoals Noord-Korea, zitten potdicht: mondjesmaat komen harde feiten naar buiten. In Afrika is het vaak moeilijk uit te maken of christenen er lijden vanwege hun etniciteit of vanwege hun geloof. In Irak hebben christenen het zwaar, maar dat kan ook zijn omdat ze zouden 'heulen' met de Amerikanen.

,,Er spelen zoveel factoren een rol'', zegt Henriëtte Kats die voor de zwarte lijst van Open Doors gegevens verzamelt. ,,Sommige doden tel ik niet mee, hoe erg het ook is. Mensen moeten echt vervolgd worden vanwege hun geloof. Pas bij absolute zekerheid brengen we cijfers naar buiten.''

Volgens de drie lobbyorganisaties is het christendom met gemak de meest geplaagde wereldgodsdienst. Natuurlijk, zegt Jenö Sebök van Open Doors, moslims hebben eveneens te vrezen in communistische landen waar álle religie taboe is. Christenen daarnaast óók in islamitische landen. ,,Andersom hebben moslims in Europa burgerrechten als ieder ander. Ik zal niet ontkennen dat ze hier te maken hebben met discriminatie, maar ze kunnen naar de rechter stappen. Als een moskee in brand vliegt, krijgen ze bescherming. In de meeste moslimlanden zijn christenen tweederangsburgers.''

Volgens Bert Boer van Kerkinactie draagt het 'westerse stempel' van het christendom 'minstens zoveel' bij aan de moeilijkheden. Christenen in arme landen, hoorde hij, voelden evenveel vreugde als moslims toen op 11 september 2001 de Twin Towers instortten. ,,Symbolen van een wereld die zich niks gelegen laat liggen aan hun lot. Daar waren wij zeer door verrast: hé, zit dat zo diep? In de aanpak van christenen zit heel veel antiwesters sentiment. Dat is een feit. En dat wordt nog eens versterkt door het optreden van Amerika in de wereld.''

,,Daar ben ik het niet mee eens'', zegt Jan Bor van De Ondergrondse Kerk. ,,In Indonesië zijn de afgelopen jaren 700 kerken verwoest. In Nigeria, in Noord-Korea is terdege sprake van christenvervolging. Dat heeft niets met het Westen van doen. Nee, christenen hebben het wezenlijk moeilijk. Luister maar naar de noodkreten.''

Dit is geen gerucht, dit is een paradigmaverschuiving. .
  zondag 5 februari 2006 @ 21:09:56 #125
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34773841
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:08 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Moslims worden in verscheidene landen vervolgd. Recentelijk zijn in India 3 moslims onthoofd door hindoe-fundamentalisten.

Dat is gruwelijk en moet bestraft worden, maar dat doet verder niets af aan het feit dat het sluiten van kerken niet door de beugel kan. Waarom is het trouwens mogelijk om in Rome een moskee te bouwen terwijl in Mekka geen kerk gebouwd mag worden?
pi_34773844
quote:

Net zo min te tollereren als de rellen
pi_34773859
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:05 schreef stukovich het volgende:

Irak - Sj\'ieten doden Soennieten (ook moslims) en daarnaast vechten ook nog eens de Koerden in het Noorden, doe daar Amerika bij en jij vindt het raar dat er naast het gehele land ook een kerk in de brand gaat.
Paar maanden geleden is er ook een aanslag gepleegd op een moskee dus piep niet.

Nigeria - Die mensen hebben niets beters te doen. Als een voetballer een pingel mist wordt zijn huis en haard afgefikt.

Wat is je punt......
Er zijn nog wel meer moslimlanden te noemen zoals bijvoorbeeld Iran en Saoedi-Arabie. Mijn punt heb ik duidelijk gemaakt aan het einde van mijn post.
pi_34773867
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:07 schreef stukovich het volgende:

[..]

Anders probeer jij in Tel Aviv een moskee te openen
Dat kan niet?
quote:
of een moskee te bouwen naast de Sint Pieter
Beetje gekke vergelijking.
pi_34773870
quote:

[..]

Anders probeer jij in Tel Aviv een moskee te openen of een moskee te bouwen naast de Sint Pieter
Dat zou geen probleem zijn, naast de Sint Pieter. Ik denk zelfs dat de paus het zou toejuichen. Of er plaats/geld/ruimte in het bestemmingsplan voor is, sjah dat is wat anders. Feit is dat het mag!

En Tel Aviv, Israel is een geval apart, wou je die in 1 adem noemen met Rome?
.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:11:12 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34773884
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:08 schreef stukovich het volgende:
Ik trek overal mijn mond open, en als dat niet mag ga ik \\\\\\\'ondergronds\\\\\\\'. Ik Turkije ben ik vaak genoeg op de vuist gegaan met extreem linkse kneuzen
Zit jouw vuist tussen je kaken?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:11:41 #131
126836 Super7fighter
pi_34773904
Zoveel gehuil over onderdrukte Christenen heb ik nog nooit in een artikel gelezen.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:12:00 #132
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34773912
quote:

[..]

Er staan moskeeën in Rome, terwijl niet-moslims Mekka niet eens mogen betreden.
pi_34773915
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

.
pi_34773946
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:06 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ging het nou om persvrijheid of om vrijheid van meningsuiting. Of gaat het om feiteloos discussiëren op een forum
Persvrijheid gaat hand in hand met vrijheid van meningsuiting.

Feiteloos discussieren heb ik nog niet gezien. Tis namelijk een feit dat er spotprenten over mohammed zijn gemaakt en dat er als gevolg daarvan door veel islamitische betogers geweld wordt gebruikt, er consulaten en ambassades in brand worden gestoken, mensen die de cartoons plaatsen worden bedreigd met de dood, etc etc.
En als topje van de ijsberg willen moslimlanden bepalen wat kranten in democratische landen wel en niet mogen publiceren. Nouja... dat gaat er bij mij niet in.

Kranten in het midden-oosten staan bol van de spotprenten over joden. Daar hoor je geen enkele moslim over. Maar de hel breekt los wanneer er een paar spotprentjes over mohammed verschijnen.

Hypocriet aanstellerig volk vind ik het maar aan de hand van de gepresenteerde feiten.
pi_34773966
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:11 schreef Super7fighter het volgende:
Zoveel gehuil over onderdrukte Christenen heb ik nog nooit in een artikel gelezen.
Misschien moet je het woord ''Christenen'' door iets anders vervangen, dan vindt het wel resonantie bij je. Of je moet aantonen dat ze het bij het verkeerde eind hebben, maar die kans acht ik gering.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:13:10 #136
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34773967
En om nog even terug te komen op vrijheid van meningsuiting. Daar ben ik altijd voor geweest, alleen vind ik dat je niet een complete groep gelovigen moet gaan stigmatiseren.

Dit geldt zowel voor Moslims als voor Westerlingen. Met kwetsen kun je geen dialoog aangaan.

In de jaren '70 zijn genoeg familieleden doodgeschoten in Turkije tijdens de links - rechts-revolutie. Dus ik weet hoe erg het uit de hand kan gaan lopen als men over en weer begint met kwetsen
pi_34773969
quote:
Helaas heb ik het misdadige en geweldadige gedrag van gestoorde hypocriete moslims al veel vaker gezien.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:14:20 #138
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774026
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Er staan moskeeën in Rome, terwijl niet-moslims Mekka niet eens mogen betreden.
Voor jouw informatie was de heilige Moskee in Mekka vroeger zowel een kerk als een moskee....
pi_34774041
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:47 schreef Cheesecake het volgende:

[..]

Een van de dingen die moslims zo hypocriet maakt. Niets van de Westerse wereld willen weten, Europa het kanker noemen, maar ondertussen wel willen profiteren van de welvaart met de daarbij behorende faciliteiten als relatief goed onderwijs, gezondheidszorg en een sociaal vangnet. Jammeren om hulp na aardbevingen, overstromingen of welke natuurramp dan ook. Als er vervolgens hulp komt vanuit het Westen, wordt je met open armen ontvangen. Maar wanneer de huizen, scholen en ziekenhuizen eenmaal overeind staan mag je oprotten, tot de volgende ramp plaatsvindt. En in die tussenperiode doet men niets liever dan schelden en spugen op de gehele Westerse wereld.
De enige gedachte die mij troost is dat wij over een jaar of 50 misschien zover zijn dat ons afhankelijkheid van olie uit het Midden Oosten niet meer bestaat en het voor de moslimslanden tijd wordt om conclusies te trekken. Want wanneer zij geen olie meer kunnen afzetten wordt het voor hen moeilijk gedijen in die zandbak. Maar ach, zo zal het uiteindelijk wel niet verlopen. Allah redt hen en laat ons in ons water verzuipen, omdat wij deze ridicule tekeningetjes over de profeet goedpraten en demonstrerende volgelingen belachelijk maken.
Zit geen woord tussen waar ik het niet mee eens ben. Hulde!
  zondag 5 februari 2006 @ 21:14:53 #140
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774045
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

pi_34774070
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:13 schreef stukovich het volgende:
En om nog even terug te komen op vrijheid van meningsuiting. Daar ben ik altijd voor geweest, alleen vind ik dat je niet een complete groep gelovigen moet gaan stigmatiseren.

Dit geldt zowel voor Moslims als voor Westerlingen. Met kwetsen kun je geen dialoog aangaan.

In de jaren \'70 zijn genoeg familieleden doodgeschoten in Turkije tijdens de links - rechts-revolutie. Dus ik weet hoe erg het uit de hand kan gaan lopen als men over en weer begint met kwetsen
Hej, jij daar! We leven hier in Europa 2006! We hebben het over Denemarken! Vanuit welke hoek komt het geweld nu?
.
pi_34774073
quote:
Wat maakt het verschil tussen gehuil en waarheid ?

Twee religies worden blijkbaar op een of andere manier onderdrukt waarbij de een gehuil is en de ander de waarheid..
  zondag 5 februari 2006 @ 21:16:41 #143
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774112
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:15 schreef VendoR het volgende:

[..]

Hej, jij daar! We leven hier in Europa 2006! We hebben het over Denemarken! Vanuit welke hoek komt het geweld nu?
Wij leven in Europa

en jij hebt zeker tegen de Grondwet gestemd
  zondag 5 februari 2006 @ 21:17:21 #144
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34774137
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:14 schreef stukovich het volgende:

[..]

Voor jouw informatie was de heilige Moskee in Mekka vroeger zowel een kerk als een moskee....
Maar nu niet meer en daar hadden we het over.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:17:58 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34774164
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:14 schreef stukovich het volgende:

[..]

Waarom nu niet meer dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34774176
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:15 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Twee religies worden blijkbaar op een of andere manier onderdrukt waarbij de een gehuil is en de ander de waarheid..
Christenen huilen, zijn ze dol op (tot vervelends toe). De islam is een religie voor een krijgersvolk, de stap naar agressie wordt in de koran wat makkelijker gemaakt (voor de fundamentalist).
.
pi_34774213
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:16 schreef stukovich het volgende:

[..]

Wij leven in Europa

en jij hebt zeker tegen de Grondwet gestemd
?
.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:19:28 #148
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774226
Waarom, omdat de Christenen begonnen met hun jarenlange aanvallen op Mekka en het Midden-Oosten. Vanaf de tijd van de profeet tot aan Constantinopel heeft het Midden-Oosten alleen maar in oorlog geleefd.
Voor die tijd was het rustig en vreedzaam. Denk aan de Moren in Spanje, en de Joden in Marokko.
Maar die Engelse geloofsfanaten vonden dat het tijd werd om stoer te doen
pi_34774251
Zeg stukovich, heeft Pamuk recht op vrijheid van meningsuiting? (Dit in het licht van nogal arbitraire definities van ''kwetsen van gelovigen.'')
pi_34774260
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:15 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Het verschil daartussen kennen deze hyprocrieten niet.
pi_34774269
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:19 schreef stukovich het volgende:
Waarom, omdat de Christenen begonnen met hun jarenlange aanvallen op Mekka en het Midden-Oosten. Vanaf de tijd van de profeet tot aan Constantinopel heeft het Midden-Oosten alleen maar in oorlog geleefd.
Voor die tijd was het rustig en vreedzaam. Denk aan de Moren in Spanje, en de Joden in Marokko.
Hej, blabalbla in 2006, snap je?
.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:20:44 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34774282
quote:
De kruistochten waren toch meer dan duizend jaar geleden?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34774295
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:13 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Helaas heb ik het misdadige en geweldadige gedrag van gestoorde hypocriete moslims al veel vaker gezien.
maar je ow zo objectieve karakter sloot je ogen voor wat het westen allemaal heeft gedaan?
pi_34774311
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goh, Bush zei dat ze in 2001 weer waren begonnen
  zondag 5 februari 2006 @ 21:21:48 #155
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774312
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeg stukovich, heeft Pamuk recht op vrijheid van meningsuiting? (Dit in het licht van nogal arbitraire definities van \'\'kwetsen van gelovigen.\'\')
Ik ben een burger van de wet. Ik handel volgens de wet en ik respecteer de wet en naar mijn weten is hij vrijgesproken dus daar heb ik mee te leven of ik het er nou mee eens ben of niet de rechter heeft hem vrij verklaard.
pi_34774339
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hij vergeet even hoe het christendom ontstaan is, hoe het in de eerste eeuwen met de christenen er aan toe ging. En vergeet even erbij te vermelden dat we in 2006 nu leven, en dat ook de christenen (de westerse) de verlichting hebben meegemaakt.
.
pi_34774340
quote:
Waarom, omdat de Christenen begonnen met hun jarenlange aanvallen op Mekka en het Midden-Oosten.
Wel eens van Manzikert en Byzantium gehoord?
quote:
Vanaf de tijd van de profeet tot aan Constantinopel
Je bedoelt 1453?
quote:
Voor die tijd was het rustig en vreedzaam. Denk aan de Moren in Spanje
Ja, die kwamen beleefd binnen en paaiden de bevolking met vingerhoedjes. Zo is het nooit geweest.
quote:
en de Joden in Marokko.
Weer zo\'n voorbeeld dat maar gedeeltelijk opgaat.
quote:
Welke Engelse geloofsfanaten?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:22:44 #158
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774350
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:20 schreef VendoR het volgende:

[..]

Hej, blabalbla in 2006, snap je?
Zonder geschiedenis geen heden blabllallaa en zonder heden geen toekomst. Actie - reactie, oorzaak - gevolg.

oO<
pi_34774429
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:22 schreef stukovich het volgende:

[..]

Zonder geschiedenis geen heden blabllallaa en zonder heden geen toekomst. Actie - reactie, oorzaak - gevolg.

oO<
Als je geen kennis hebt over het verleden, hoe kan je dan oordelen over het heden?
.
pi_34774431
Allrighty...
pi_34774433
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:22 schreef VendoR het volgende:

[..]
dat we in 2006 nu leven, en dat ook de christenen (de westerse) de verlichting hebben meegemaakt.
Je bedoelt dat de Christenen atheistisch zijn geworden, dat is weer wat anders dan "de verlichting"
  zondag 5 februari 2006 @ 21:27:27 #162
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774537
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:24 schreef VendoR het volgende:

[..]

Als je geen kennis hebt over het verleden, hoe kan je dan oordelen over het heden?
Oh geloof me dat ik wel kennis heb van het verleden, alleen niet over alle onderwerpen. Dat ik die kennis niet met jullie wil delen is een ander verhaal
  zondag 5 februari 2006 @ 21:31:17 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34774678
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:27 schreef stukovich het volgende:

[..]

Oh geloof me dat ik wel kennis heb van het verleden, alleen niet over alle onderwerpen. Dat ik die kennis niet met jullie wil delen is een ander verhaal
Oei nu komt de geheimzinnige component. Man, er is geen rechtvaardiging voor wèlk religieus geweld dan ook. Niet dat er duizend jaar geleden een stel malle Europeanen optrokken richting Constantinopel, en niet dat iemand een tekening maakt van een profeet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34774762
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de Christenen atheistisch zijn geworden, dat is weer wat anders dan \\\"de verlichting\\\"
Nee, de christenen leven in een geseculariseerde maatschappij, wat voor de meeste christenen met enig intellect inhoud, dat ze accepteren dat kerk en staat gescheiden zijn. Een grote verandering is ook, dat christenen hun geloofsbelevenis meer tussen God en het individu zelf ervaren. Het belangrijkste is, dat de kritische rede in die tijd ontstond. Christenen konden kritiek leveren, en kritiek verwerken, omdat de verhouding tussen God en hemzelf was! De verhouding tussen god en het individu wordt niet verstoort door kritiek van anderen!

Verder is de kritische rede, iets wat de islamitische wereld nog moet leren (of iig iets waar het zich nog in kan ontwikkelen). Voor de meeste moslims, is het geloof niet iets tussen hem persoonlijk en god, het is meer dit rijtje - Individu, Imam en dan Allah.

Dit houd (na de verlichting) ook in dat de vroegere ordening van de samenleving in klassesystemen , Edelen, geestelijken, etc vervangen werd door een nieuw, modern systeem waarbij de kerkelijke, rechterlijke, politieke macht etc van elkaar gescheiden zijn.
.
pi_34774842
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:27 schreef stukovich het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, het is overigens zinloos om continu ouwe koeien op te dreggen. Als mensen zich bij de hedendaagse problemen zouden blijven, dan zou dat veel schelen. Als we het over actie/reactie hebben, dan kunnen we tot het begin der tijden teruggaan...of anders in ieder geval de middeleeuwen......
  zondag 5 februari 2006 @ 21:36:51 #166
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34774926
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:33 schreef VendoR het volgende:

[..
Turkije voldoet aan veel van jouw eisen. Verder vraag ik me af of het niet de kerk was die mensen geld aftroggelden met het fabeltje koop je zonden af anders ga je naar de hel.

En wat betreft die Imam, die betekent niet veel voor mij. Het is geen standaard rijtje waarin ik in geloof. Islam betekent totale overgave. Als je dit niet kunt bewerkstelligen behoor je niet thuis tot de Islam.
pi_34774937
quote:
Verder is de kritische rede, iets wat de islamitische wereld nog moet leren (of iig iets waar het zich nog in kan ontwikkelen).
(Spot)prenten van Mohammed zijn altijd uit den boze geweest, maar toch blonk de Islamitische beschaving hierin vroeger uit. Niet de hele geestelijkheid was er mee ingenomen, maar dat is bijzaak.
pi_34775027
Echt onbegrijpelijk. Gaan ze hun eigen auto\'s in fik steken :\')
  zondag 5 februari 2006 @ 21:41:28 #169
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_34775089
In de woorden van Bassie de clown:
quote:
Wat er ook gebeurd; altijd blijven lachen!
pi_34775091
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:36 schreef stukovich het volgende:

[..]

Turkije voldoet aan veel van jouw eisen. Verder vraag ik me af of het niet de kerk was die mensen geld aftroggelden met het fabeltje koop je zonden af anders ga je naar de hel.

En wat betreft die Imam, die betekent niet veel voor mij. Het is geen standaard rijtje waarin ik in geloof. Islam betekent totale overgave. Als je dit niet kunt bewerkstelligen behoor je niet thuis tot de Islam.
En daarom kan jij je met \"de verlichten\" meerekenen. En totale overgave, jij bepaalt hopelijk hoe ver dit gaat? Ik bedoel, zodra een imam iets van je vereist, dan ben jij toch nog altijd de laatste die daar een eigen mening over vormt?

Jij voelt je misschien verbonden met de islamieten in de arabische wereld, maar denk je dat dit andersom ook zo is? Ik denk dat de kans groot is dat jij onder de catogorie \"kill on sight\" valt (voor de harde kern van de fundamentalistem/extremisten).
.
pi_34775096
quote:

[..]

Nee, de christenen leven in een geseculariseerde maatschappij, wat voor de meeste christenen met enig intellect inhoud, dat ze accepteren dat kerk en staat gescheiden zijn. Een grote verandering is ook, dat christenen hun geloofsbelevenis meer tussen God en het individu zelf ervaren. Het belangrijkste is, dat de kritische rede in die tijd ontstond. Christenen konden kritiek leveren, en kritiek verwerken, omdat de verhouding tussen God en hemzelf was! De verhouding tussen god en het individu wordt niet verstoort door kritiek van anderen!

Verder is de kritische rede, iets wat de islamitische wereld nog moet leren (of iig iets waar het zich nog in kan ontwikkelen). Voor de meeste moslims, is het geloof niet iets tussen hem persoonlijk en god, het is meer dit rijtje - Individu, Imam en dan Allah.

Dit houd ook in dat de vroegere ordening van de samenleving in klassesystemen , Edelen, geestelijken, etc vervangen werd door een nieuw, modern systeem waarbij de kerkelijke, rechterlijke, politieke macht etc van elkaar gescheiden zijn.
De moslims leven ook in een geseculariseerde maatschappij, zie Turkije, heel wat meer seculier dan NL. De islam-leerlingen kunnen heel wat minder dan leerlingen die geen Islamtische opleding volgen.
Een land met 98% moslims is sinds 1924 seculier en tot nu toe is het prima vergaan.

Spotprentjes zijn geen vorm van kritiek het is een uiting van belediging, Mohammed afbeelden is al verboden en kwetsend voor de moslims, laat staan dat hij wordt neergezet als terrorist, een reputatie waar de ISlam al tracht uit te kruipen met moeite.

Als de relatie tussen geloof tussen een gelovige en zijn God is, waarom moet er dan kritiek op geleverd worden, in een seculier staat waar religie een staat al gescheiden zijn? Religie mag zich niet bemoeien over bestuur, maar bestuur mag zich wel bemoeien over religie/religieuze zaken? Lekker hypocriet.

Ik val in herhaling maar als de relatie tussen beide is, dan mag daar ook niemand mee bemoeien zolang het verder niemand schaadt. Betreffende spotprenten zijn kwetstend. Het gaat niet zo zeer dat Christenen verlicht zijn of kritiek kunnen verwerken, nee Christenen hadden in een seculier staat geen poot om op te staan, dus moeten ze zich wel neerleggen met "de verlichting".
  zondag 5 februari 2006 @ 21:43:22 #172
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34775157
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De moslims leven ook in een geseculariseerde maatschappij, zie Turkije, heel wat meer seculier dan NL. De islam-leerlingen kunnen heel wat minder dan leerlingen die geen Islamtische opleding volgen.
Een land met 98% moslims is sinds 1924 seculier en tot nu toe is het prima vergaan.
Turkije is niet seculier, maar er is wel een stricte scheiding van kerk en staat.
pi_34775197
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Turkije is niet seculier,
Ben jij leukste thuis?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:44:36 #174
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34775213
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:08 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

en in westerse landen hebben ze alle ruimte en vrijheid om hun geloof te belijdden.

voor het vooral westerse christelijke geloof brengen ze datzelfde respect niet op...
De wereld is op hol geslagen
  zondag 5 februari 2006 @ 21:45:05 #175
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775229
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:41 schreef VendoR het volgende:

[..]
Ik interpreteer de Islam op mijn manier, en ik hou er rekening mee dat ons heilige boek is geschreven in roerige tijden. En NEE, ik loop niet achter de hol van de Imam aan. Alle goedgelovigen doen dit niet.

En het boeit mij niet wat er in het M-O gebeurd, maar ik voel me wel beledigd door het feit dat Mohammed (vrede zij met hem) als een terrorist wordt afgebeeld.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:45:53 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34775252
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben jij leukste thuis?
Nee, want een scheiding van kerk en staat is iets anders dan secularisatie. In Nederland waren kerk en staat in de jaren vijftig ook gescheiden, maar het was bepaald niet geseculariseerd.
pi_34775255
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:45 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik interpreteer de Islam op mijn manier, en ik hou er rekening mee dat ons heilige boek is geschreven in roerige tijden. En NEE, ik loop niet achter de hol van de Imam aan. Alle goedgelovigen doen dit niet.

En het boeit mij niet wat er in het M-O gebeurd, maar ik voel me wel beledigd door het feit dat Mohammed (vrede zij met hem) als een terrorist wordt afgebeeld.
pi_34775306
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, want een scheiding van kerk en staat is iets anders dan secularisatie. In Nederland waren kerk en staat in de jaren vijftig ook gescheiden, maar het was bepaald niet geseculariseerd.
Ik snap niet welke gedeelte jij niet begrijpt wanneer ik tegen je zeg.
"Turkije is seculier", ga je bronnen nogmaals eens na zou ik zeggen voor je zoiets ontkent.
pi_34775326
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:45 schreef stukovich het volgende:

[..]

Iedereen voelt zich wel eens beledigd, maar dat is nog geen reden om zo te reageren (niet dat ik jou dat ergens zie goedpraten, maar voor die zandhazen aan de andere kant).
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 5 februari 2006 @ 21:48:45 #180
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775348
quote:
De Sykes-Picot-overeenkomst (1916) en het Verdrag van Sèvres (1920) regelden de verdeling van het Ottomaanse Rijk onder de overwinnaars. Voor de Turken was slechts een deel rond Ankara gereserveerd. De Turken namen in de door hen zo genoemde Turkse onafhankelijkheidsoorlog het tegen de geallieerden op. Het was de legerleider Mustafa Kemal (die later de naam Ataturk aan zou nemen) die een bepalende rol speelde.

Hij tekent ook het Vrede van Lausanne (1923), die een eind maakt aan de oorlog en de grenzen van het nieuwe Turkije vastlegt. Hij stichtte op 29 oktober 1923 de Republiek Turkije.

Mustafa Kemal lanceerde hierna zijn politieke visie, het kemalisme geheten, die Turkije moest moderniseren. Zo werd het kalifaat afgeschaft, werd Turkije seculier (1928), veranderde het schrift van Arabisch naar Latijns en werd traditionele kleding afgeschaft.
Bron: wikipedia
quote:
Hoewel 99 procent van de Turkse bevolking moslim is, houdt het land er een seculier regime op na. De strikte scheiding van kerk en staat is een erfenis van het regime van Mustafa Kemal Atatürk, die in 1923 de Republiek Turkije naar seculier westers voorbeeld stichtte.
Bron: elsevier
Ik wil ook nog wel regeringsstukken erbij halen

En ja, het leger heeft nog steeds een bepalende rol in Turkije. Zonder het leger zou Erdogan nu weer hoofddoeken toelaten in overheidsinstellingen, universiteiten etc. En zonder het leger zou er een regering kunnen ontstaan á la Hamas. Maar dit wordt allemaal tegengehouden.
pi_34775414
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Secularisatie

Ik weet niet of je dat zo stellig kan stellen .
.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:50:50 #182
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34775438
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap niet welke gedeelte jij niet begrijpt wanneer ik tegen je zeg.
\"Turkije is seculier\", ga je bronnen nogmaals eens na zou ik zeggen voor je zoiets ontkent.
Dus de meerderheid van de Turken gaat niet meer naar de moskee en is in meer of mindere mate atheïst?
pi_34775451
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dus de meerderheid van de Turken gaat niet meer naar de moskee en is in meer of mindere mate atheïst?
Het gaat om de staat mijn waarde Plato
  zondag 5 februari 2006 @ 21:52:00 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775477
Turkije is een redelijk seculiere staat omdat het leger dat zo houdt. Als het aan de huidige regering ligt, wordt de seculiere staat opgeheven en wordt Turkije een moslimstaat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 21:52:31 #185
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34775495
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het gaat om de staat mijn waarde Plato
Dat hangt af van de definitie van secularisatie. Ik denk dat het betrekking heeft op de bevolking. Dat Turkije geen islamitische staat is moge duidelijk zijn.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:53:19 #186
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775534
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:52 schreef Duvel het volgende:
Turkije is een redelijk seculiere staat omdat het leger dat zo houdt. Als het aan de huidige regering ligt, wordt de seculiere staat opgeheven en wordt Turkije een moslimstaat.
Wat hij zegt, Erdogan wilde dus het hoofddoekjesverbod opheffen, en moest toen verantwoording afleggen bij de legerleiding. Hierna is er niets meer over gehoord noch met één woord over gerept.
En het is ook de prachtige EU die de invloed van het leger wil afzwakken
pi_34775541
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:52 schreef Duvel het volgende:
*mompelende over:
"angst propaganda van leger, om eigen bemoeienis met staat te rechtvaardigen tegenover de democratie en westen"
pi_34775542
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:48 schreef stukovich het volgende:

[..]

[..]

Ik wil ook nog wel regeringsstukken erbij halen
Maar Turkijke speelt ook niet zo'n grote rol in het probleem waar we het nu over hebben. Turkije is een uitzondering, geen land waarmee je de arabische wereld kan identificeren. Lijkt me ook logisch, het is meer europees, in ideologie en politiek, dan arabisch.
.
pi_34775572
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:52 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat hangt af van de definitie van secularisatie. Ik denk dat het betrekking heeft op de bevolking. Dat Turkije geen islamitische staat is moge duidelijk zijn.
Dat Turkije seculier is en zn seculiere rol zal waarborgen is mogelijk gemaakt door leger
pi_34775590
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar je ow zo objectieve karakter sloot je ogen voor wat het westen allemaal heeft gedaan?
Laat de moslimwereld liever haar hand in eigen boezem steken. De meeste ellende hebben zij (de radicale moslims) zichzelf aangedaan. Het is spijtig dat zij daarin anderen proberen mee te sleuren.
pi_34775602
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:53 schreef VendoR het volgende:

[..]

Maar Turkijke speelt ook niet zo\'n grote rol in het probleem waar we het nu over hebben. Turkije is een uitzondering, geen land waarmee je de arabische wereld kan identificeren. Lijkt me ook logisch, het is meer europees, in ideologie en politiek, dan arabisch.
Turkije is over algemeen belangrijker voor de moslim wereld dan welke Arabische land dan ook.
pi_34775646
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turkije is over algemeen belangrijker voor de moslim wereld dan welke Arabische land dan ook.
Laten we hopen dat ze het positieve voorbeeld van Turkije volgen, en dat Turkije het positieve voorbeeld wat ze erkennen in het westerse verder blijven volgen.
.
pi_34775659
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:54 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Laat de moslimwereld liever haar hand in eigen boezem steken. De meeste ellende hebben zij (de radicale moslims) zichzelf aangedaan. Het is spijtig dat zij daarin anderen proberen mee te sleuren.
Onzin, de gematigde moslims proberen uit hun reputatie als moslim te kruipen, dan komt Denemarken met een geniaal idee om mohammed als terrorist af te beelden, en hebben extremisten een excuus tegenover gematigde moslims om steun en sympathie te kweken.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:56:56 #194
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775664
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:54 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Men neme 1.500.000.000 goede moslims en trekt daar vanaf 5.000.000 radicalen en men houdt over 1.495.000.000 goede moslims
pi_34775688
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:56 schreef VendoR het volgende:

[..]

Laten we hopen dat ze het positieve voorbeeld van Turkije volgen, en dat Turkije het positieve voorbeeld wat ze erkennen in het westerse verder blijven volgen.
flipflop, wel EU of geen EU, nog maar een paar jaar en er zal een alles bepalende beslissing genomen worden.
pi_34775767
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:56 schreef stukovich het volgende:

[..]

Men neme 1.500.000.000 goede moslims en trekt daar vanaf 5.000.000 radicalen en men houdt over 1.495.000.000 goede moslims
Ik als atheist, vind het christelijke en moslim geloof destructief voor de ontwikkeling van de mens. Het concept van totale overgave, ik kan er gewoon geen respect voor opbrengen. Deze aarde is doel, en einddoel... Er is niets meer dan dit, focus dan al je energie op het nu! Maak wat van deze wereld, en verdoe je tijd niet aan doe onzin.

In stricte zin, is het leven hierna voor de gelovigen belangerijker dan het leven van nu. Hier kan en zal ik het nooit mee eens zijn, en nooit respect voor kunnen opbrengen.

(dus "goed" is een moeilijk begrip, ongevaarlijk ook... religie is gevaarlijk voor de ontwikkeling.)
.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:00:24 #197
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775777
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

flipflop, wel EU of geen EU, nog maar een paar jaar en er zal een alles bepalende beslissing genomen worden.
Inderdaad, als Turkije niet toegelaten wordt zal de bevolking dit als een grote nederlaag c.q. eeraantasting voelen. En dan zijn de rapen gaar, want dan zal er een enorme omslag plaatsvinden en zullen radicale organisaties steeds meer houvast binnen de samenleving krijgen.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:00:32 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775785
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

*mompelende over:
\"angst propaganda van leger, om eigen bemoeienis met staat te rechtvaardigen tegenover de democratie en westen\"
't Is een nare spagaat, en wat mij betreft ook een van de redenen om Turkije niet bij de EU te laten: er is geen sprake van een volledige democratie, en zodra er wel sprake zou zijn van een volledige democratie, valt Turkije ten prooi aan islamisten die er een islamitische staat van maken. En dan is je democratisch gehalte echt nul. Met andere woorden: het probleem is niet op te lossen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34775790
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onzin, de gematigde moslims proberen uit hun reputatie als moslim te kruipen, dan komt Denemarken met een geniaal idee om mohammed als terrorist af te beelden, en hebben extremisten een excuus tegenover gematigde moslims om steun en sympathie te kweken.
De gematigde moslims hoeven helemaal niet uit hun reputatie als moslim te kruipen. Wel verwacht dat zij enigszins normaal kunnen om gaan met kritiek, andere religies en andersdenkenden. Zoals ik al veel vaker heb vermeld: Er zijn genoeg andere groepen die in de media te kakken worden gezet en zich daardoor gekwetst voelen, maar die reageren niet op zo'n hysterische en gewelddadige wijze.
pi_34775812
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef stukovich het volgende:

[..]

Inderdaad, als Turkije niet toegelaten wordt zal de bevolking dit als een grote nederlaag c.q. eeraantasting voelen. En dan zijn de rapen gaar, want dan zal er een enorme omslag plaatsvinden en zullen radicale organisaties steeds meer houvast binnen de samenleving krijgen.
agree
  zondag 5 februari 2006 @ 22:01:45 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775822
quote:

[..]

Zit ook wat in. Maar je moet je afvragen of je een staat louter uit strategische overwegingen moet toelaten tot de EU. Ik weet niet of dat een goede keuze is. Hoewel het hier wel een lastig probleem betreft.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:01:46 #202
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775824
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef VendoR het volgende:

[..]

In stricte zin, is het leven hierna voor de gelovigen belangerijker dan het leven van nu. Hier kan en zal ik het nooit mee eens zijn, en nooit respect voor kunnen opbrengen.
Kernprobleem, als jij geen respect voor mijn levensovertuiging kan opbrengen, waarom moet ik dan wel jouw levensovertuiging respecteren.
Met alle respect, zijn de atheïsten in de minderheid. Misschien hebben jullie het wel bij het verkeede eind.
pi_34775826
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

\'t Is een nare spagaat, en wat mij betreft ook een van de redenen om Turkije niet bij de EU te laten: er is geen sprake van een volledige democratie, en zodra er wel sprake zou zijn van een volledige democratie, valt Turkije ten prooi aan islamisten die er een islamitische staat van maken. En dan is je democratisch gehalte echt nul. Met andere woorden: het probleem is niet op te lossen.
De EU is medicijn voor Turkse leger - staat relatie
  zondag 5 februari 2006 @ 22:02:38 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775858
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De EU is medicijn voor Turkse leger - staat relatie
Dus zodra Turkije bij de EU zit, kan het leger zijn bemoeienis met het bestuur van het land loslaten en komt alles goed? Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34775864
quote:

[..]

Opbokken met je chantage.

Je maakt het steeds duidelijker voor een hoop mensen wat de islam inhoud.
Daar ben ik je dankbaar voor.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34775882
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook al wordt het geen EU, dan betekent dit niet dat ze dit westerse voorbeeld laten vallen.
.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:03:18 #207
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775883
Laat ik het zo stellen dat ik het zeker weet dat Turkije meer bij te dragen heeft aan de EU dan Roemenië Polen etc....
pi_34775895
quote:

[..]

Het zou toch ook zomaar kunnen zijn dat Turkije niet toegelaten wordt omdat het economisch zijn zaken nog niet voor elkaar heeft? Dan hoeven de mensen daar zich niet aangetast voelen in hun eer, lijkt mij.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:03:56 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775904
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef stukovich het volgende:
Laat ik het zo stellen dat ik het zeker weet dat Turkije meer bij te dragen heeft aan de EU dan Roemenië Polen etc....
Ze hebben er betere stranden in elk geval.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:04:27 #210
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775918
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef typtypo het volgende:

[..]

Opbokken met je chantage.

Je maakt het steeds duidelijker voor een hoop mensen wat de islam inhoud.
Daar ben ik je dankbaar voor.
Ga jij je nou maar eens eerst inlezen, kneus
pi_34775919
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De gematigde moslims hoeven helemaal niet uit hun reputatie als moslim te kruipen. Wel verwacht dat zij enigszins normaal kunnen om gaan met kritiek, andere religies en andersdenkenden. Zoals ik al veel vaker heb vermeld: Er zijn genoeg andere groepen die in de media te kakken worden gezet en zich daardoor gekwetst voelen, maar die reageren niet op zo\'n hysterische en gewelddadige wijze.
Excuse moi, ik bedoelde uit hun reputatie als terrorist te krijgen. Kritiek is wat anders dan beledigen. De arabische wereld zet wel Joden voor schut, of richt zich wel op Bush met spotprenten enzo. Maar de Islam zal NOOIT een heilige van een ander religie beledigen, en dat is gegarandeerd op basis van Koran verzen.

Mensen die extreem hebben gereageert zijn de extremisten opzich niets nieuws
pi_34775961
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus zodra Turkije bij de EU zit, kan het leger zijn bemoeienis met het bestuur van het land loslaten en komt alles goed? Ik heb daar niet zo\'n vertrouwen in.
Zodra Turkije in EU zit kan Leger niets flikken wat democratie aantast
  zondag 5 februari 2006 @ 22:05:59 #213
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775974
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Het zou toch ook zomaar kunnen zijn dat Turkije niet toegelaten wordt omdat het economisch zijn zaken nog niet voor elkaar heeft? Dan hoeven de mensen daar zich niet aangetast voelen in hun eer, lijkt mij.
Turkije heeft al 3 jaar hogere economische groeijaren meegemaakt dan de gehele Europese Unie en met nog eens het vooruitzicht dat dit de komende jaren wel zal doorblijven groeien. Saoedi - Arabië investeert er nu veel, westerse landen, Korea/Japan.
De bureaucratie is aan het verminderen etc..
pi_34775987
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef VendoR het volgende:

[..]

Ook al wordt het geen EU, dan betekent dit niet dat ze dit westerse voorbeeld laten vallen.
Staat/leger niet. Volk wel
pi_34776000
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:04 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ga jij je nou maar eens eerst inlezen, kneus

Ben je nou boos?
Ga je nou rellen?
www.jihadwatch.org
  zondag 5 februari 2006 @ 22:06:46 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776008
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar zodra het leger niet ingrijpt, eindigt de seculiere staat. Probleem!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776009
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:01 schreef stukovich het volgende:

[..]

Kernprobleem, als jij geen respect voor mijn levensovertuiging kan opbrengen, waarom moet ik dan wel jouw levensovertuiging respecteren.
Met alle respect, zijn de atheïsten in de minderheid. Misschien hebben jullie het wel bij het verkeede eind.
Ik vraag niemand mijn levensovertuiging te respecteren, ik vraag ze mij te accepteren in wat ik doe, in mijn persoon. Van mij part vervloek je mijn overtuiging in de grond van je hart, maar dat zou ook een aanklacht tegen het leven zelf zijn!
.
pi_34776026
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar zodra het leger niet ingrijpt, eindigt de seculiere staat. Probleem!
Niet in de EU
pi_34776050
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef typtypo het volgende:

[..]

Ben je nou boos?
Ga je nou rellen?
Flame is niet zo man.
pi_34776058
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef stukovich het volgende:
Ben ik het mee eens, zeker wat de politieke weerbaarheid betreft.
.
pi_34776081
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vraag is dan alleen wat de uitwerking daarvan op Turkije is. Gelukkig duurt het nog mininaal 15 jaar voor dat ze eventueel mogen toetreden. Maar goed, dat is een andere discussie. Het toelaten van een arm groot land met een conflicterende religie heeft niet mijn voorkeur. Dan nog liever de Oekraine aan de EU toevoegen.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:08:35 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776087
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet in de EU
Als een democratisch gekozen regering de boel om zeep helpt, kan de EU niets beginnen. Dat zou tegen de eigen grondbeginselen zijn. Het enige wat ze kunnen doen is Turkije schorsen of zelfs uit de EU mikken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:09:14 #223
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776109
sorry, maar kan het nu weer terug naar de oorspronkelijke discussie? Discussie over toelating van turkije in de EU kan ergens anders wel
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_34776111
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

De vraag is dan alleen wat de uitwerking daarvan op Turkije is. Gelukkig duurt het nog mininaal 15 jaar voor dat ze eventueel mogen toetreden. Maar goed, dat is een andere discussie. Het toelaten van een arm groot land met een conflicterende religie heeft niet mijn voorkeur. Dan nog liever de Oekraine aan de EU toevoegen.
Beste idiosin, vertraging van turks toedreding is alleen maar ten nadele van het westen
pi_34776122
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:07 schreef VendoR het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, zeker wat de politieke weerbaarheid betreft.
Polen is wel even héél veel ontwikkelder dan Turkije .... Roemenie heeft idd amper toegevoegde waaerde.
pi_34776123
Laten we weer on-topic gaan!
.
pi_34776160
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beste idiosin, vertraging van turks toedreding is alleen maar ten nadele van het westen
Ik zie de meerwaarde niet.... Maar goed, dat is hier de discussie niet.
pi_34776171
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als een democratisch gekozen regering de boel om zeep helpt, kan de EU niets beginnen. Dat zou tegen de eigen grondbeginselen zijn. Het enige wat ze kunnen doen is Turkije schorsen of zelfs uit de EU mikken.
Een democratisch gekozen regering kan de boel niet om zeep helpen, de grondwetten zijn wel zo veilig en beschermen de Turkse seculiere staat.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:10:57 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776188
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:09 schreef VendoR het volgende:
Laten we weer on-topic gaan!
Ja!

Der er et yndigt land,
det står med brede bøge
nær salten østerstrand;
nær salten østerstrand;
det bugter sig i bakke, dal,
det hedder gamle Danmark,
og det er Frejas Sal
og det er Frejas Sal

Der sad i fordums tid
de harniskklædte kæmper,
udhvilede fra strid;
udhvilede fra strid;
så drog de frem til fjenders mén
nu hvile deres bene
bag højens bautasten
bag højens bautasten

Det land endnu er skønt,
thi blå sig søen bælter,
og løvet står så grønt;
og løvet står så grønt;
og ædle kvinder, skønne mø'r
og mænd og raske svende
bebo de danskes øer
bebo de danskes øer

Hil drot og fædreland!
Hil hver en danneborger,
som virker, hvad han kan!
som virker, hvad han kan!
Vort gamle Danmark skal bestå,
så længe bøgen spejler
sin top i bølgen blå
sin top i bølgen blå
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776222
Ik begin ondertussen steeds meer indicaties te krijgen dat die moord op die priester in Turkije wel degelijk te maken heeft met extremisten die zonodig wraak moesten nemen voor die cartoons.
pi_34776242
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:11 schreef HiZ het volgende:
Ik begin ondertussen steeds meer indicaties te krijgen dat die moord op die priester in Turkije wel degelijk te maken heeft met extremisten die zonodig wraak moesten nemen voor die cartoons.
niets meer dan voorbarig getrokken conclusies
  zondag 5 februari 2006 @ 22:13:16 #232
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776280
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

niets meer dan voorbarig getrokken conclusies
Mja, wel eentje die in de lijn der verwachting ligt..
Twitch.tv/bensel15
pi_34776330
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:13 schreef Bensel het volgende:

[..]

Mja, wel eentje die in de lijn der verwachting ligt..
Een Christelijk pater in Turkije omleggen? sure.
pi_34776347
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:11 schreef HiZ het volgende:
Oei dat wordt excuses aan de paus maken door moslims.

Dat is het minste wat ze kunnen doen.
www.jihadwatch.org
pi_34776424
Mijn mening is samengevat, dat het te betreuren is wat er gebeurd is. Maar dat deze westerse maatschappij nou eenmaal individuen niet kan verbieden die dingen te publiceren. Ik denk dat het een leerproces is, wat je weerbaar maakt tegen bespotting.

En, daar kerk en staat gescheiden zijn, dat de journalistiek zijn recht op vrijheid van meningsuiting kan opeisen, kan Denemarken zijn excuses niet aanbieden, en zal dat nooit doen. Vanuit deze westerse opvatting van de vrijheid van meningsuiting, voel ik mij solidair met Denemarken, die vast blijft houden aan de waarden waar ik zo trots op ben. Ook al betekent dit dat ik zelf ook ooit het mikpunt van belediging kan zijn. De voordelen wegen op tegen de nadelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VendoR op 05-02-2006 22:23:43 ]
.
pi_34776453
zien jullie nou wat Denemarken heeft aangericht ???
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:18:08 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776456
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:17 schreef VendoR het volgende:
Mijn mening is samengevat, dat het te betreuren is wat er gebeurd is. Maar dat deze westerse maatschappij nou eenmaal individuen niet kan verbieden dingen niet te publiceren. Ik denk dat het een leerproces is, wat je weerbaar maakt tegen bespotting.

En, daar kerk en staat gescheiden zijn, dat de journalistiek zijn recht op vrijheid van meningsuiting kan opeisen, kan Denemarken zijn excuses niet aanbieden, en zal dat nooit doen. Vanuit deze westerse opvatting van de vrijheid van meningsuiting, voel ik mij solidair met Denemarken, die vast blijft houden aan de waarden waar ik zo trots op ben. Ook al betekent dit dat ik zelf ook ooit het mikpunt van belediging kan zijn. De voordelen wegen op tegen de nadelen.
En vooral dat laatste! Incasseringsvermogen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:18:38 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776481
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef Meki het volgende:
Neen. Denemarken heeft niets aangericht. Dat jij ziende blind bent, moet je niet op de Deense staat afwentelen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776487
quote:
Feit blijft
eerst zijn de deense vlaggen verbrand en toen zijn de spotprentjes gepubliceerd.
www.jihadwatch.org
pi_34776552
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:17 schreef VendoR het volgende:
Mijn mening is samengevat, dat het te betreuren is wat er gebeurd is. Maar dat deze westerse maatschappij nou eenmaal individuen niet kan verbieden dingen niet te publiceren. Ik denk dat het een leerproces is, wat je weerbaar maakt tegen bespotting.

Zeer duidelijk verwoord. Daarbij komt dat het Westen nooit mag zwichten voor bedreigingen en geweld van lieden die de moeizaam verkregen Westerse vrijheden van de burgers willen inperken.
pi_34776566
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Neen. Denemarken heeft niets aangericht. Dat jij ziende blind bent, moet je niet op de Deense staat afwentelen.
Jawel door hun niet optreden tegen beledigingen .
  zondag 5 februari 2006 @ 22:21:42 #242
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776594
quote:
Lol.. de Denen hebben niks aangericht.. Het is de keuze van de moslims om te rellen. Blijkbaar is de pen toch sterker dan het zwaard..
Twitch.tv/bensel15
pi_34776602
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef typtypo het volgende:

[..]

Feit blijft
Nee Denemarken heeft het express vertoond om zo de moslims kwaad te maken. en dit heeft gevolgen. Nu gaat iedereen mensen beledigen dankzij Denemarken
  zondag 5 februari 2006 @ 22:22:13 #244
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776619
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Hou nou eens op om in iedere post het woord belediging te gebruiken.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:22:55 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776646
quote:

[..]

Dat heet vrijheid. Dat dat in jouw beperkte denkraam niet bestaat, is geen Deens probleem. Een Deense krant publiceert een aantal spotprenten. Niets aan de hand. Totdat een stel malloten besluit om de boel af te breken. Dat zijn het toch die malloten zelf die dat aanrichten, en niet de Deense krant? Jij redeneert wel heel krom.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776652
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:21 schreef Bensel het volgende:

[..]

Lol.. de Denen hebben niks aangericht.. Het is de keuze van de moslims om te rellen. Blijkbaar is de pen toch sterker dan het zwaard..
De Denen hebben onrust veroorzaakt over de hele wereld van Marokko tot Indonesie etc.
Denemarken wilt graag beledigen en dan moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen
  zondag 5 februari 2006 @ 22:23:35 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776669
quote:

[..]

Nee Denemarken heeft het express vertoond om zo de moslims kwaad te maken. en dit heeft gevolgen. Nu gaat iedereen mensen beledigen dankzij Denemarken
Dus als jij mij kwaad maakt, mag ik je straffeloos om zeep helpen? Toe, maak me boos!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776684
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:23 schreef Meki het volgende:

[..]

De Denen hebben onrust veroorzaakt over de hele wereld van Marokko tot Indonesie etc.
Die onrust hebben die mensen zelf over zich afgeroepen.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:24:04 #249
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776690
quote:

[..]

Tuurlijk en uiteindelijk is het allemaal de schuld van de Joodse lobby in de VS.
pi_34776694
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat heet vrijheid. Dat dat in jouw beperkte denkraam niet bestaat, is geen Deens probleem. Een Deense krant publiceert een aantal spotprenten. Niets aan de hand. Totdat een stel malloten besluit om de boel af te breken. Dat zijn het toch die malloten zelf die dat aanrichten, en niet de Deense krant? Jij redeneert wel heel krom.
en dara gaat men de fout in . Elke belediging in de voeten van vrijheid schuiven . Jullie weten blijkbaar niet de verschil van vrijheid en belediging
  zondag 5 februari 2006 @ 22:24:15 #251
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34776701
Ik wist niet dat zoveel moslims zo onzeker waren over hun geloof. Waarom gaan ze anders zo te keer vanwege een paar tekeningetjes...?
Van zelfverzekerde gelovigen zou ik verwachten dat ze (ongelovige) mensen die zoiets doen, gewoon dom noemen, hun schouders ophalen, en weer verder gaan met hun leven. Maar ja, ik zal wel weer iets gemist hebben...
pi_34776707
quote:

[..]

Beledigen?

.... je bedoeld priesters doden.
Dat is geen belediging dat is moord.
www.jihadwatch.org
pi_34776729
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Tuurlijk en uiteindelijk is het allemaal de schuld van de Joodse lobby in de VS.
Nee de schuld ligt hierbij bij Denemarken en andere landen die hiermee door zijn gegaan
  zondag 5 februari 2006 @ 22:24:50 #254
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776731
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:24 schreef Meki het volgende:

[..]

en dara gaat men de fout in . Elke belediging in de voeten van vrijheid schuiven . Jullie weten blijkbaar niet de verschil van vrijheid en belediging
Nee, jij kent de definitie van het woord vrijheid niet.
pi_34776741
quote:

[..]

Onzin, de mensen waarover we praten zouden elke afbeelding als belediging ervaren.

En trouwens, ik ben deze hele discussie over beledigd zijn behoorlijk zat, beledigd zijn is geen excuus voor het vermoorden van mensen.
pi_34776758
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:23 schreef Meki het volgende:

[..]

De deense staat wou niemand beledigen. Een krant publiceerde spotprentjes van een cartoonist, weet je nog? En de krant zelf, besloot die cartoons te publiceren... Maar sinds wanneer moet elke krant achter een cartoon staan voor het gepubliceerd mag worden? Zulke kranten komen niet ver.
.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:26:07 #257
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776784
quote:

[..]

Nee de schuld ligt hierbij bij Denemarken en andere landen die hiermee door zijn gegaan
Voor de zoveelste en laatste keer: er is een groot verschil tussen de Deense staat en een Deense krant. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:26:12 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34776787
Als zoiets over gereformeerden zou worden getekend, zou er een oude boer uit Staphorst een boze brief schrijven en zijn abonnement opzeggen. De moslimwereld daarentegen vindt het een goed idee om de boel in de hens te gaan steken en te gaan oproepen tot moord.

Zoek de verschillen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_34776792
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:24 schreef typtypo het volgende:

[..]

Beledigen?

.... je bedoeld priesters doden.
Dat is geen belediging dat is moord.
als de priester dood is door een aanleiding van spotprenten dat ligt de schuld indirect bij Denemarken
  zondag 5 februari 2006 @ 22:26:38 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776808
quote:

[..]

Lees nou eens goed wat ik schrijf. Ik schrijf dat je de teringzooi die mensen in andere delen van de wereld veroorzaken omdat een Deense krant een paar tekeningen heeft gepubliceerd, niet op het conto van de Denen te schrijven is. En ik ben van mening dat ik de vrijheid moet hebben om iemand te beledigen. Als jij tegen mij zegt dat ik een malloot ben omdat ik een overtuigd atheïst ben, en ik daarom zal branden in de hel, dan moet je dat vooral doen en daar zal ik geen minuut korter om slapen. Noch zal ik je ruiten er om ingooien of je MekiShop DDOSsen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776824
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:25 schreef VendoR het volgende:

[..]

De deense staat wou niemand beledigen. Een krant publiceerde spotprentjes van een cartoonist, weet je nog? En de krant zelf, besloot die cartoons te publiceren... Maar sinds wanneer moet elke krant achter een cartoon staan voor het gepubliceerd mag worden? Zulke kranten komen niet ver.
Als Denemarken niemand wou beledigen hadden ze de verantwoordelijkheid genomen en de verantwoordelijken gestraft
pi_34776833
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef Meki het volgende:

[..]

als de priester dood is door een aanleiding van spotprenten dat ligt de schuld indirect bij Denemarken
Er is geen Deen betrokken geweest bij die moord.
pi_34776859
quote:

[..]

Als Denemarken niemand wou beledigen hadden ze de verantwoordelijkheid genomen en de verantwoordelijken gestraft
Ik zie dat je alweer moordenaars verdedigt?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:27:39 #264
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776861
quote:

[..]

Dus als ik nu nar buiten zou lopen en een moslim dood omdat ik me geërgerd heb aan jouw posts op FOK dan is dat indirect jouw schuld?
pi_34776862
quote:
Denen smeken geweld te staken

Gepubliceerd op 05 februari 2006, 22:09

beiroet/kopenhagen -
Denemarken heeft de Arabische leiders gesmeekt een eind te maken aan de gewelddadigheden tegen alles wat Deens is. Dit weekeinde escaleerde het geweld in onder meer Damascus en Beiroet, waar het Deense consulaat door duizenden woedende moslims in brand werd gestoken.

Aanleiding voor deze ongeregeldheden vormen de spotprenten van de profeet Mohammed die werden gepubliceerd door een Deense krant.

Bij de rellen in de Libanese hoofdstad kwam een betoger om het leven. Veiligheidstroepen arresteerden 174 demonstranten. Niet alleen Deense gebouwen en vlaggen werden door woedende moslims belaagd en in brand gestoken, ook andere westerse panden en christelijke kerken moesten het ontgelden.
pi_34776879
quote:

[..]

En daarmee zeg jij indirect dat jij het gerechtvaardigd vind.
.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:28:01 #267
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776881
quote:

[..]

Je hebt hier gerust de vrijheid om te beledigen (sterker nog, hoeveel meiden worden er dagelijk niet uitgescholden voor hoer, of slet, door de (marrokaanse) medemens?). als je het niet aanstaat, ga je na de rechter.. Als het stelsel matig gebeurd, klaag je ze aan voor smaad. AZo werkt vrijheid hier.. je hebt fde vrijheid om te beledigen, en de vrijheid om er wat aan te doen.. Maar we gaan niet voor eigen rechter spelen
Twitch.tv/bensel15
pi_34776883
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als zoiets over gereformeerden zou worden getekend, zou er een oude boer uit Staphorst een boze brief schrijven en zijn abonnement opzeggen. De moslimwereld daarentegen vindt het een goed idee om de boel in de hens te gaan steken en te gaan oproepen tot moord.

Zoek de verschillen.
De verschillen hoef je niet te zoeken, deze zijn zo groot dat je ze niet over het hoofd kan zien.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:28:48 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776908
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dus als ik nu nar buiten zou lopen en een moslim dood omdat ik me geërgerd heb aan jouw posts op FOK dan is dat indirect jouw schuld?
Dan heb ik nog wat te doen hier.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:29:41 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34776944
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De verschillen hoef je niet te zoeken, deze zijn zo groot dat je ze niet over het hoofd kan zien.
Ik zie ze wel, er zijn er echter in dit topic ( 1x raden ) die ze niet zien.
pi_34776972
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is geen Deen betrokken geweest bij die moord.
de aanleiding ligt wel bij de spotprenten
pi_34776980
quote:

[..]

Denemarken KAN de verantwoording niet nemen, snap je dat niet?
.
pi_34776983
Ik begrijp dat Meki het ook wel ok vindt als er vanavond een Imam wordt doodgetrapt ergens in Vlaardingen door een paar Joodse jongens? After all, de AEL publiceert anti-semitische cartoons, dus dan mag het en is het volledig te begrijpen.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:30:59 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34777007
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Dus als ik jouw hoofd plet onder een blok beton, kan ik dat rechtvaardigen door te zeggen dat ik het niet eens was met de aanslag op het WTC? Cool!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34777009
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Er bestaan geen 'aanleidingen' voor moord. Moord is moord, en jij praat het goed.
pi_34777053
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:27 schreef VendoR het volgende:

[..]

En daarmee zeg jij indirect dat jij het gerechtvaardigd vind.
nee ik keur het af . Alleen ben ik woedend dat Denemarken niet kan nadenken en gelijk begint met beledigen
pi_34777063
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef VendoR het volgende:

[..]

Denemarken KAN de verantwoording niet nemen, snap je dat niet?
Helaas begrijpen heel veel moslims dat niet.
pi_34777083
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:31 schreef Meki het volgende:

[..]

nee ik keur het af . Alleen ben ik woedend dat Denemarken niet kan nadenken en gelijk begint met beledigen
Je keurt het niet af, je praat het goed.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:32:49 #279
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34777096
quote:

[..]

Je keurt het af? Ik geloof er geen reet van.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:32:57 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34777103
quote:

[..]

Ik geloof niet dat jij de aangewezen persoon bent om anderen op een beperkt verstandelijk vermogen te wijzen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34777105
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er bestaan geen 'aanleidingen' voor moord. Moord is moord, en jij praat het goed.
nee ik keur elke moord af maar ik kijk dan ook naar de aanleiding
pi_34777137
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:32 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Je keurt het af? Ik geloof er geen reet van.
Ik ook niet. Het is overduidelijk dat hij het veel erger vindt dat er wat mensen beledigd zijn dan dat er iemand vermoord is.
pi_34777141
Zo, ik zie dat Meki het topic weer heeft opgefleurt met zijn geweldige Nederlands.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:33:50 #284
16715 Mylene
*schatje*
pi_34777142
quote:

[..]

Het is één krant die de spotprenten heeft afgedrukt. Niet het land Denemarken. Niet de bevolking van Denemarken. Begrijp je dat?
pi_34777146
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je keurt het niet af, je praat het goed.
Ik zal nooit een moord goedkeuren
ik zal nooit een belediging goedkeuren
  zondag 5 februari 2006 @ 22:34:18 #286
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34777157
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Kijk kijk. Daar hebben we de eeuwige "maar" weer, hoor. Afkeuren, m'n neus.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:34:38 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34777168
quote:

[..]

Maar, de moslims plaatsen ook cartoons over christenen en joden. Dus, de moslims kunnen óók niet nadenken en beginnen gelijk met beledigen!

En zie jij grote groepen joden hier de ambassades in de hens steken en oproepen tot massale moordpartijen? Ik niet.
pi_34777174
quote:

[..]

Wat is erger? Belediging van een geloof of moord? Een direct antwoord graag en geen gewauwel dat je moet kijken naar de aanleiding. WAT is erger?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:35:11 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34777195
quote:

[..]

ik zal nooit een belediging goedkeuren
Dat wordt nog een moeilijk leven voor je, jongen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:35:54 #290
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34777220
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:33 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is één krant die de spotprenten heeft afgedrukt. Niet het land Denemarken. Niet de bevolking van de Denemarken. Begrijp je dat?

dat weet ik . toen de krant het had geplaast was er een storm van protesten . toen deed de overheid helemaal niks. ik vind dat de overheid afstand moet houden van beledigingen
  zondag 5 februari 2006 @ 22:36:36 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34777244
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:36 schreef Meki het volgende:

[..]

dat weet ik . toen de krant het had geplaast was er een storm van protesten . toen deed de overheid helemaal niks. ik vind dat de overheid afstand moet houden van beledigingen
Dat doen ze dus perfect. Ze zijn geen partij. Wat heb je verder nog te klagen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34777256
quote:

[..]

Je weet niet eens waar je over praat, want dat heeft de Deense regering ook gedaan.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:37:10 #294
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34777274
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat is erger? Belediging van een geloof of moord? Een direct antwoord graag en geen gewauwel dat je moet kijken naar de aanleiding. WAT is erger?
Leuk geprobeerd, heh. Hoeveel zullen we wedden dat er een "maar" in z'n antwoord zit?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:37:36 #295
16715 Mylene
*schatje*
pi_34777293
quote:

[..]

Dan is de stap naar de rechter de meest logisch stap. En niet door geweld te plegen.
pi_34777294
quote:

[..]

Dat jij dat vind, betekent niet dat het dus mogelijk is? Toch? Snap je eigenlijk wel waarom het niet kan? Waarom Balkenende dit ook niet kan doen nadat deze prenten herdrukt werden in de nederlandse kranten?

(Ik ga ervan uit dat je bedoelde dat de overheid zijn excuses zou moeten aanbieden)
.
pi_34777301
quote:

[..]

De overheid heeft dan ook niemand beledigd, beter kan het niet.
pi_34777304
quote:

[..]

De makers zijn niet strafbaar omdat in Denemarken, net als in andere Westerse landen, zij niet strafbaar zijn. Het uiten van een mening, binnen bepaalde grenzen, is in Denemarken toegestaan. De makers van de betreffende hebben geen grenzen overschreden, zodat hun cartoons onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Valt het kwartje nu?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:37:56 #299
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34777311
quote:

[..]

en dat doet het ook. Het zegt dat het er niks mee te maken heeft, enkel dat ze geen excuses wilen aanbieden (want, het is immers hun zaak helemaal niet.. )
Twitch.tv/bensel15
  zondag 5 februari 2006 @ 22:38:44 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34777341
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef LXIV het volgende:
Wanneer je de vlag van Denemarken in je avatar hebt graag hier één postje plaatsen.
Zodat we kunnen tellen hoeveel FOK!\\\\\\\'ers nu deze vlag in hun avatar voeren!
Post hier als je een denemark-avatar hebt <<< Doe hier een postje!
The End Times are wild
pi_34777345
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:37 schreef schatje het volgende:

[..]

Dan is de stap naar de rechter de meest logisch stap. En niet door geweld te plegen.
de radicalen zien dit als een aanleiding om dit te doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')