abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 14:32:32 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34760163
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #1
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #2
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #3
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #4
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #5
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #6
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #7
[Centraal] Ophef over Eu spotprenten #8

quote:
Zwijgen maakt medeplichtig

Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.

Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.

(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Hier verder
pi_34760186
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Je mag alle historische feiten ontkennen behalve de holocaust. Dat is op z\\\'n zachts gezegd vreemd. Je hoeft de holocaust niet eens te ontkennen om de wereldpolitiek over je heen te krijgen. Als de Telegraaf morgen op de voorpagina het aantal joodse slachtoffers bijstelt naar 2 miljoen heb je een aardige internationale politieke rel vergelijkbaar met nu. Toch is het gewoon een mening, hoe ononderbouwd ook.
Ik ben het met je eens hoor dat dat verbod een beetje twijfelachtig is. Echter, het is nu eenmaal de wet in Nederland.

Dat doet er echter niets aan af dat de reactie van de moslims op de Deense cartoons volstrekt buitenproportioneel is; en het gelijk van de spotprenten daarmee juist aantoont.
pi_34760194
Het toegeven aan een belediging en het ophouden daarmee zou het goedmaken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34760203
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies, die cartoonist heeft daar helemaal niet over nagedacht. Logisch, want wie denk nu dat mensen zo extreem reageren op wat tekeningetjes.
nee, ik denk dat maar weinig mensen dat verwachten.
pi_34760214
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Meki het volgende:
pi_34760219
Even een opsomming:
Ras is geen keuze, religie daarentegen wel. Religie is niet meer dan een mening, en gelovers (inderdaad, óók moslims!) hebben geen recht hun mening op te leggen aan anderen. Moslims vinden dat Mohammed een profeet was. Ik daarentegen vind dat Mohammed een gewelddadige bruut was. Dat is mijn mening en ik heb evenveel recht deze mening te hebben en uit te dragen als moslims het recht hebben hun mening te hebben en uit te dragen.
Maar om de een of andere reden denken moslims het recht te hebben te kunnen beslissen welke mening ik wel of niet mag hebben en welke meningen ik wel of niet mag uitdragen. Én ze denken ook nog eens te kunnen bepalen wat wel of niet in de Europese media gepubliceerd mag worden. LOL

Daarbij, deze hele rel over 6 maanden oude tekeningetjes is niet meer dan een kunstmatige afleiding van de verkiezing van Hamas, en dat de Palestijnse moslims het eerste "terroristische volk" zijn geworden. En ook Assad probeert er een slaatje uit te slaan. Alsof mensen in staat zouden zijn om in een land als Syrië spontane protesten te houden en zelfs ambassades in de fik te steken. In dat volstrekt totalitaire politie-staatje kun je geen scheet laten zonder dat de geheime dienst het weet, en je zit er binnen no time in een donkere kelder met electriciteitskabels aan je geslachtsdelen. Het Syrisch regime heeft tienduizenden opposanten afgeslacht en de gevangenissen zitten vol met politieke gevangen en martelingen behoren to het standaard repetoir.
Het is niet meer dan een afleiding én een poging om de vrije wereld het islamitisch despotisme op te leggen.
En dan zeg ik:
  zondag 5 februari 2006 @ 14:33:57 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34760225
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:26 schreef Meki het volgende:
en over feiten mag je mening uiten.

ik vind het echt jammer dat het moest uitkomen bij een holocaust
echt jammer
Dat toont alleen maar de verkramptheid aan van veel moslims. Die spotprenten waren toespelingen op de gewelddadige actualiteit. Omdat men zich daardoor beledigd voelt, haalt men oude koeien uit de sloot en begint over de holocaust. Heel flauw en onterecht, natuurlijk. Maar goed, IK ga niet met molotov-cocktails de moskee hier aanvallen.

Hooguit zin ik op een nieuwe, betere spotprent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:34:10 #10
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34760235
Mooi gedicht...
De wereld is op hol geslagen
  zondag 5 februari 2006 @ 14:34:15 #11
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760239
\"Liberalism go to hell\"...

Dat is ook een belediging volgens hun eigen opvattingen, waaom doet die regering daar niets aan Meki?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34760240
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:24 schreef Meki het volgende:

[..]

omdat het een spotprent is
Die prent van de AEL is geen spotprent maar puur kinderachtige provocatie.

Ten eerste was het een cartoonist van een krant die ze heeft gemaakt. De AEL is een politieke partij, die tot mijn spijt, toch een deel van de bevolking vertegenwoordigt.

Ten tweede zijn die spotprenten van de Deense cartoonist gebaseerd op de actualiteit. Er worden mensen opgeblazen in Israel en als gevolg daarvan wordt er een cartoon gemaakt met Mohammed die een bom in zijn tulband heeft. Die prent van de AEL waar Anne Frank bij Hitler in bed ligt en gerefereerd wordt aan Dutroux slaat gewoon helemaal nergens op.

Ten derde, die spotprenten kwamen uit Denemarken... waarom dan de Joden aanvallen?

Ik snap best dat je je broeders wil verdedigen, maar zeg nou zelf, dit hele circus wordt gewoon enorm opgeblazen. Die lange tenen ook altijd...
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34760248
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou je Mohammed als een terrorist afbeelden of uberhaupt afbeelden wetende hoe gevoelig dat ligt? Het motief voor het gebruiken van de vrijheid van meningsuiting is onbelangrijk als het een universeel recht is lijkt me.

Ik mis alleen een beetje de eigen verantwoordelijkheid in dit verhaal, dat je een bepaald recht hebt wil toch niet zeggen dat je dit altijd moet gebruiken, zeker als het vrij nutteloze provocaties zijn.
Kan me genoeg redenen bedneken waarom iemand dat zou willen doen, Mohammed als terrorist afbeelden.. Maar dat is helemaal niet aan de orde. Men heeft de vrijheid om dat te doen als hij/zij dat wilt. En het is niet zo dat de vrijheid gebruikt wordt om dat `altijd maar te doen`, zoals jij veronderstelt? Het kan gebruikt worden en het is een keer gebruikt, thats it. Dat is nu eenmaal zo in een vrije samenleving.
eeeh
  Donald Duck held zondag 5 februari 2006 @ 14:34:46 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34760257
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Meki het volgende:
Hoe lang ga je je typetje nou nog volhouden ?
Het wordt vermoeiend. Al topics lang kom je met niks ander dan dat ene zinnetje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34760288
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hoe lang ga je je typetje nou nog volhouden ?
Het wordt vermoeiend. Al topics lang kom je met niks ander dan dat ene zinnetje.
is ook een kunst, maar ik heb er inmiddels wel genoeg van
pi_34760306
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Ras is geen keuze, religie daarentegen wel. Religie is niet meer dan een mening,
Religie is een mening, zonder twijfel, maar ik betwijfel wel of het in de praktijk echt altijd een keuze is.
pi_34760315
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34760331
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat toont alleen maar de verkramptheid aan van veel moslims. Die spotprenten waren toespelingen op de gewelddadige actualiteit. Omdat men zich daardoor beledigd voelt, haalt men oude koeien uit de sloot en begint over de holocaust. Heel flauw en onterecht, natuurlijk. Maar goed, IK ga niet met molotov-cocktails de moskee hier aanvallen.

Hooguit zin ik op een nieuwe, betere spotprent.
nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie mag
pi_34760380
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]

Hey, welkom in London

Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met "remember Hiroshima en Nagasaki"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...
pi_34760385
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Meki het volgende:

[..]

nee ik vind als de beledigingen van Denemarken niet strafbaar zijn mogen de andere mensen in ieder geval AEL dat ook doen . want provocatie mag
dus moskeeen in de fik steken om de daad van 1 ook

we zijn eruit!!!!!! slotje!!!!!!!!
  zondag 5 februari 2006 @ 14:37:58 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760388
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef milagro het volgende:
Allahu akbar Taender pa dig!!!!!!!!!

mijn deens is niet meer wat het geweest is...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34760405
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik vind dat Libanon en Syrië internationaal flink gestraft mogen worden. Ze hebben Deense gebouwen op Deens grondgebied in brand gestoken. Boycotten die hap!
  zondag 5 februari 2006 @ 14:38:40 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760412
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:37 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met \"remember Hiroshima en Nagasaki\"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...
Inderdaad, maar terwijl het daar in het uiterste toch op zou uitlopen.
pi_34760423
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor dat dat verbod een beetje twijfelachtig is. Echter, het is nu eenmaal de wet in Nederland.
Het is niet bij wet verboden, een rechter heeft de wet een keer zo geintepreteerd.
quote:
Dat doet er echter niets aan af dat de reactie van de moslims op de Deense cartoons volstrekt buitenproportioneel is; en het gelijk van de spotprenten daarmee juist aantoont.
Dat klopt wel, maar je bent op z'n minst een tikje wereldvreemd als je dergelijke reacties niet in kan schatten. Ik vraag me sowieso af waarom men de laatste tijd zo'n behoefte heeft om moslims te schofferen in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Het is niet alsof de Islam pas 5 jaar bestaat.

Het heeft een hoog open-deur-intrap gehalte met wat voor doel ? Laten zien dat veel moslims een belediging van Mohammed niet pikken ? Laat elkaar lekker in z'n waarde zou ik zeggen ook al ben je het niet eens met een bepaalde religie of levensovertuing. Er zijn andere beschaafdere manieren om iets aan de kaak te stellen.
pi_34760424
Zwijgen maakt inderdaad medeplichting.

Wij zouden hier de straat op moeten gaan om te protesteren tegen de bedreigingen en de terreur vanuit de moslimwereld. Ik vind ook dat alle Westerse regeringen de verantwoordelijkheid hebben tegenover hun burgers om in de meest krachtige bewoordingen het moslimgeweld te veroordelen en hun onvoorwaardelijke steun aan Denemarken uit te spreken. Verder moeten de Westerse regeringen zeer duidelijk maken aan moslims en moslimlanden, dat wij hier groot belang hechten aan de vrijheid van meningsuiting en dat wij deze ten allen tijde zullen verdedigen.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:39:15 #28
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760430
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:38 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Ik vind dat Libanon en Syrië internationaal flink gestraft mogen worden. Ze hebben Deense gebouwen op Deens grondgebied in brand gestoken. Boycotten die hap!
Feitelijk gezien is het een aanval op een NAVO-land en dus ook op Nederland.
pi_34760434
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:37 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ik versta het niet
omdat het in het prachtige Deens gezongen is

taender pa dig
pi_34760458
Vrijheid van meningsuiting wil NIET zeggen dat je zomaar alles en iedereen mag vernederen of opzettelijk mag kwetsen
pi_34760471
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef rutger05 het volgende:
Zwijgen maakt inderdaad medeplichting.

Wij zouden hier de straat op moeten gaan om te protesteren tegen de bedreigingen en de terreur vanuit de moslimwereld. Ik vind ook dat alle Westerse regeringen de verantwoordelijkheid hebben tegenover hun burgers om in de meest krachtige bewoordingen het moslimgeweld te veroordelen en hun onvoorwaardelijke steun aan Denemarken uit te spreken. Verder moeten de Westerse regeringen zeer duidelijk maken aan moslims en moslimlanden, dat wij hier groot belang hechten aan de vrijheid van meningsuiting en dat wij deze ten allen tijde zullen verdedigen.
Dat doen ze niet.. te laf
  zondag 5 februari 2006 @ 14:40:42 #32
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760475
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:40 schreef Meki het volgende:
Vrijheid van meningsuiting wil NIET zeggen dat je zomaar alles en iedereen mag vernederen of opzettelijk mag kwetsen
En wie bepaald wat kwetsend is?
pi_34760484
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Door Hezbollah, te zien aan de beelden op de televisie.
pi_34760488
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef milagro het volgende:

[..]

omdat het in het prachtige Deens gezongen is

taender pa dig
Dat het deens was, was me wel duidelijkj..
pi_34760506
quote:

[..]

Kijk, tijd voor wat luchtaanvallen dus.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:41:41 #36
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760516
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Door Hezbollah, te zien aan de beelden op de televisie.
Whatever, feit is dat het een aanval op Deens grondgebied is.
pi_34760519
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En wie bepaald wat kwetsend is?
tegen wie het gericht is die bepalen dat
  zondag 5 februari 2006 @ 14:41:57 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34760528
@ Meki, een serieuze vraag:

heb je eigenlijk wel eens verdiept in het fenomeen spotprent? Of satire in het algemeen?

Snap je überhaupt waarom mensen op humoristische wijze andere mensen \'beledigen\' om hen te laten nadenken over hun denkbeelden? En dat satire alleen doeltreffend beantwoord kan worden door, zeg maar, contra-satire?

Dat het excessieve geweld in het Midden-Oosten in \'onze\' ogen de grofst denkbare vorm van beledigen is? Dat daarbij die paar lullige tekeningetjes volledig in het niet vallen?

Dat het lijkt alsof men met een revolver op muggen jaagt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34760529
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is niet bij wet verboden, een rechter heeft de wet een keer zo geintepreteerd.
[..]

Dat klopt wel, maar je bent op z\'n minst een tikje wereldvreemd als je dergelijke reacties niet in kan schatten. Ik vraag me sowieso af waarom men de laatste tijd zo\'n behoefte heeft om moslims te schofferen in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Het is niet alsof de Islam pas 5 jaar bestaat.

Het heeft een hoog open-deur-intrap gehalte met wat voor doel ? Laten zien dat veel moslims een belediging van Mohammed niet pikken ? Laat elkaar lekker in z\'n waarde zou ik zeggen ook al ben je het niet eens met een bepaalde religie of levensovertuing. Er zijn andere beschaafdere manieren om iets aan de kaak te stellen.
Sorry hoor, maar wie is hier nu wereldvreemd? Alsof de moslims het westen zo in zijn waarde laat met de huidige reacties op een paar spotprentjes... Om het maar niet te hebben over alle aanslagen op niet moslims uit naam van Mohammed van de laatste jaren.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:42:20 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760539
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

overwinnaars wachten af tot het juiste moment.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:42:29 #41
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760551
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:41 schreef Meki het volgende:

[..]

In dat geval kunnen we de persvrijheid wel afschaffen, want er is altijd wel iemand die door een bepaald bericht geraakt wordt.
pi_34760559
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik hoop dat er mensen met invloed zijn die dat wel kunnen bewerkstelligen. Als zeer veel mensen het in het Westen voor de Denen en de vrijheid van meningsuiting opnemen, dan zijn de politici daar op een gegeven moment wel toe gedwongen.
pi_34760586
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]

Hey, welkom in London

Hey leuk zeg! Zijn dat medebewoners van Europa?
  zondag 5 februari 2006 @ 14:43:59 #44
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760625
quote:

ook al ben je het niet eens met een bepaalde religie of levensovertuing.
Vrijheid is onze levensovertuiging, daar mag in de islamitsche wereld dan ook wat meer begrip voor opgebracht worden.
pi_34760633
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het gevolg van een onzorgvuldig immigratiebeleid.
pi_34760636
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:41 schreef Ringo het volgende:

heb je eigenlijk wel eens verdiept in het fenomeen spotprent? Of satire in het algemeen?

Snap je überhaupt waarom mensen op humoristische wijze andere mensen \\\'beledigen\\\' om hen te laten nadenken over hun denkbeelden? En dat satire alleen doeltreffend beantwoord kan worden door, zeg maar, contra-satire?

Dat het excessieve geweld in het Midden-Oosten in \\\'onze\\\' ogen de grofst denkbare vorm van beledigen is? Dat daarbij die paar lullige tekeningetjes volledig in het niet vallen?

meki wil geen serieuze vragen, alleen one-liners
pi_34760641
quote:
Ik vraag me sowieso af waarom men de laatste tijd zo\'n behoefte heeft om moslims te schofferen in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Het is niet alsof de Islam pas 5 jaar bestaat.
Ik weet niet hoor, maar is het niet zo dat er altijd al sprake is van een voortdurende ideologische strijd tussen bjiv. religie`s e.d.? Dat de aversie jegens islam de afgelopen jaren enorm toegenomen is kent natuurlijk zijn oorzaken, doen alsof het uit de lucht is komen vallen is wel zo naief..
eeeh
  zondag 5 februari 2006 @ 14:44:15 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760642
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik hoop dat er mensen met invloed zijn die dat wel kunnen bewerkstelligen. Als zeer veel mensen het in het Westen voor de Denen en de vrijheid van meningsuiting opnemen, dan zijn de politici daar op een gegeven moment wel toe gedwongen.
ik vind dat de europese media niet buigt. dat is de spreekbuis van een westers land.
pi_34760649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

foutje gemaakt inderdaad
pi_34760661
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het gevolg van een onzorgvuldig immigratiebeleid.
onzorgvuldig of géén?
pi_34760665
quote:

[..]

whehehe...toch leuk die Meki-logica...

Als dit niet onder vrijheid van meningsuiting valt, waar eindigt het dan? Dan mogen alle cabaretiers wel ander werk zoeken en lezen we alleen nog maar berichten zoals ze te vinden zijn op optimistisch.nl zonder ook maar een beetje kritiek, want dan zou je wellicht mensen kunnen kwetsen...en dat mag niet....
pi_34760668
Voor de volgende OP, een topic van vorig over dit onderwerp.
quote:
De krant publiceerde de tekeningen eind vorige maand nadat een schrijver had geklaagd dat niemand zijn boek over de profeet Mohammed wilde illustreren. Jyllands-Posten vroeg zich af of meer kunstenaars aan zelfcensuur doen als het om de islam gaat.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:45:21 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760673
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

foutje gemaakt inderdaad
incidentje
pi_34760695
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:41 schreef Ringo het volgende:

Snap je überhaupt waarom mensen op humoristische wijze andere mensen \\\'beledigen\\\' om hen te laten nadenken over hun denkbeelden? En dat satire alleen doeltreffend beantwoord kan worden door, zeg maar, contra-satire?

Dat het excessieve geweld in het Midden-Oosten in \\\'onze\\\' ogen de grofst denkbare vorm van beledigen is? Dat daarbij die paar lullige tekeningetjes volledig in het niet vallen?

Denemarken laat geen mensen nadenken maar mensen beledigen in hun waarde
wat is daarop uitgekomen ? alleen ruzie die alleen escaleert

en de tweede AEL spotprent
pi_34760702
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

onzorgvuldig of géén?
Ik vermoed beide.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:46:26 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760713
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:46 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

zand erover.
in de doofpot ermee.
pi_34760719
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:46 schreef Meki het volgende:

[..]

[afbeelding]
och, weer een meki post met het woord 'beledigen'.. is weer eens wat anders als 'racisme' he?
pi_34760720
quote:

[..]

[..]

Dat klopt wel, maar je bent op z\'n minst een tikje wereldvreemd als je dergelijke reacties niet in kan schatten. Ik vraag me sowieso af waarom men de laatste tijd zo\'n behoefte heeft om moslims te schofferen in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Het is niet alsof de Islam pas 5 jaar bestaat.

Het heeft een hoog open-deur-intrap gehalte met wat voor doel ? Laten zien dat veel moslims een belediging van Mohammed niet pikken ? Laat elkaar lekker in z\'n waarde zou ik zeggen ook al ben je het niet eens met een bepaalde religie of levensovertuing. Er zijn andere beschaafdere manieren om iets aan de kaak te stellen.
Is jou beeld van moHAMmed nou verbrijzeld?

Jij dacht een perfecte wezen en dan blijkt het dus een ongeschoren vent met een bom op zijn kop te zijn.

Hoe ontluisterend moet dat voor jou zijn.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34760723
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in de doofpot ermee.
terug naar de zandbak
pi_34760739
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:46 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vermoed beide.
Gelukkig is het ver weg in Londen
  zondag 5 februari 2006 @ 14:47:07 #62
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34760740
Heeft iemand hier tijd en zin om een remake van "Life of Brian" te gaan maken?
Ik ga naar huis.
pi_34760744
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:37 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waar blijven de spandoeken van Westerlingen met \"remember Hiroshima en Nagasaki\"? Als iemand dat zou op een spandoek schrijven zou de wereld te klein zijn...
ja want dan komen ze er weer achter dat ze geen partij voor het westen zijn op elk gebied
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 5 februari 2006 @ 14:47:19 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760751
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:46 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

terug naar de zandbak
pi_34760752
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:47 schreef nietzman het volgende:
Heeft iemand hier tijd en zin om een remake van \"Life of Brian\" te gaan maken?
eeh.. watte?
pi_34760775
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:37 schreef milagro het volgende:

[..]

dus moskeeen in de fik steken om de daad van 1 ook

we zijn eruit!!!!!! slotje!!!!!!!!
weet jij waar die ambasades liggen
want dan verzamelen we een paar mensen en gaan we benzine halen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_34760779
Het is wel weer typisch en uitermate triest dat er zielige tekeningen worden gemaakt over de Holocaust. Kritiek op moslims of verwante zaken? Holocaust! Joden!
  zondag 5 februari 2006 @ 14:48:11 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760786
quote:
Heeft iemand hier tijd en zin om een remake van \"Life of Brian\" te gaan maken?
de gene die het wel had gekund is helaas afgeslacht.
pi_34760799
quote:

[..]

[..]

Goh en na de moord van Theo waren reacties als moskeeen in de fik ook in te schatten natuurlijk

1 man plaatst een cartoon en alles wat Deens is mag in de fik, actie <> reactie en te verwachten
1 man snijdt een columnist de strot door en er gaan een school in de fik actie <> reactie en te verwachten.

Het gaat niet om het onbegrip over het beledigd zijn, het gaat om de buiten proportionele reactie.

Een niet moslim mag plaatjes maken van Mohammed, een moslim heeft daar NIETS over te zeggen.
Dat die plaatjes beledigend zijn is net zo jammer voor hen als het voor mij is dat zij homo's minder dan varkens noemen.

Het mag, en als het niet bevalt stap je naar de rechter.

Die cartoons zijn duidelijk gemaakt om een en ander aan de kaak te stellen, dat terrorisme gebeurt uit naam van Allah, Mohammed.
Er staan immers 72 maagden te wachten als beloning.
Als Mohammed je beloont voor het opblazen van volkomen onschuldigen in Irak, Israel, Libanon of waar dan ook, dan is het niet zo vreemd dat een cartoonist dat op DIE manier uitbeeldt.
Beter kan je het in 1 tekening niet aan de kaak stellen.
pi_34760802
quote:
Helaas is Theo van Gogh al vermoord omdat Mohammed beledigde. De enige filmmaker die dat misschien wel had aangedurft.
pi_34760807
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee dank je. Ik verlaag mij liever niet tot hun niveau.
pi_34760809
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Jalu het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wie is hier nu wereldvreemd? Alsof de moslims het westen zo in zijn waarde laat met de huidige reacties op een paar spotprentjes... Om het maar niet te hebben over alle aanslagen op niet moslims uit naam van Mohammed van de laatste jaren.
Als verlichte westerse samenleving sta je toch boven dergelijke provocaties en schofferingen, of zijn we stiekem geen haar beter ?

Een betere vraag misschien : wat is er nu precies bereikt met het plaatsen van die spotprents ? Niet dat een mening altijd een doel moet hebben natuurlijk, maar moet je soms niet rekening houden met anderen als je een mening uit ?

In het dagelijkse leven weten mensen dat prima in te schatten. Je zegt bijvoorbeeld niet tegen je werkgever dat je hem een lul vindt, ook al vind je dat. Op een begravenis ga je de overledene niet zwartmaken of moppen tappen. Toch schijn je als het over moslims gaat alles maar zonder beperking te mogen zeggen.

De vrijheid van meningsuiting wordt in dit kader eerder misbruikt dan gebruikt.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:48:53 #73
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760822
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:48 schreef Monidique het volgende:
Het is wel weer typisch en uitermate triest dat er zielige tekeningen worden gemaakt over de Holocaust. Kritiek op moslims of verwante zaken? Holocaust! Joden!
Waarmee de eigenlijke discussie ontweken wordt. Zo gaat het helaas bijna altijd met discussies over de islam.
pi_34760829
quote:
Natuurlijk, want alle Denen zijn Joods!!!
  zondag 5 februari 2006 @ 14:49:01 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760831
quote:
ik snap die link ook niet helemaal. of helaas juist maar al te goed.
pi_34760850
quote:

[..]

`Vast niet ver weg van het treinstation
pi_34760852
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Religie is een mening, zonder twijfel, maar ik betwijfel wel of het in de praktijk echt altijd een keuze is.
Ja, dat hangt erg van de omgeving af. De meeste mensen kiezen (heel begrijpelijk) liever voor ''doen alsof'', dan dat ze gestenigd worden of uitgestoten uit de gemeenschap of iets dergelijks.
Het is ook dan ook aan de overheid om te zorgen dat mensen zoveel mogelijk de kans krijgen om in het geval als ze willen, de keuze kunnen maken, en dat gaat nogal mis in Nederland lijkt mij.
pi_34760853
quote:

[..]

zal ik alvast jullie gaan helpen zoals de politie alvast belle
  zondag 5 februari 2006 @ 14:50:07 #79
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34760866
Ik ga naar huis.
pi_34760868
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:48 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Nee dank je. Ik verlaag mij liever niet tot hun niveau.
ook niet voor 1 keer.. voor de lol?
pi_34760880
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:41 schreef Meki het volgende:

[..]

en de rechter bepaalt vervolgens of het door de beugel kan of niet

en die spotprenten kunnen dat dus , HIER.

wat men DAAR ervan vindt , boeit niet.
pi_34760904
Krijg toch nog meer sympathie voor Israël dat als klein landje elke dag met die gestoorden te maken heeft.
pi_34760906
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:49 schreef Meki het volgende:

[..]

zal ik alvast jullie gaan helpen zoals de politie alvast belle
doe dat vooral.
pi_34760907
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Als verlichte westerse samenleving sta je toch boven dergelijke provocaties en schofferingen, of zijn we stiekem geen haar beter ?

Een betere vraag misschien : wat is er nu precies bereikt met het plaatsen van die spotprents ? Niet dat een mening altijd een doel moet hebben natuurlijk, maar moet je soms niet rekening houden met anderen als je een mening uit ?

In het dagelijkse leven weten mensen dat prima in te schatten. Je zegt bijvoorbeeld niet tegen je werkgever dat je hem een lul vindt, ook al vind je dat. Op een begravenis ga je de overledene niet zwartmaken of moppen tappen. Toch schijn je als het over moslims gaat alles maar zonder beperking te mogen zeggen.
Uit de reacties van moslims blijkt juist het omgekeerde. In jouw voorbeeld zou je al ontslag riskeren als je tegen je baas zou zeggen dat hij lelijke sokken aanheeft...
quote:
Onzin. De vrijheid van meningsuiting is per definitie niet te misbruiken; het woord misbruiken suggereert een beperking van vrijheid.
pi_34760912
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ook niet voor 1 keer.. voor de lol?
Als je me 72 maagden zou beloven dan zou ik er nog eens over na gaan denken.
eeeh
pi_34760915
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:51 schreef rutger05 het volgende:
Krijg toch nog meer sympathie voor Israël dat als klein landje elke dag met die gestoorden te maken heeft.
ja, gek he? Je bent niet de enige
pi_34760916
De AEL, was dat niet dat partijtje dat bij verkiezingen maar liefst 0,6% van de stemmen kreeg?
pi_34760927
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:46 schreef Meki het volgende:

[afbeelding]
Dat is de druppel! ! Ik ga nu naar Antwerpen om Abou\'s Ford Transit in de hens te steken! .
.
pi_34760930
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Deze spotprenten wilden duidelijk maken dat sommige zaken zelfs in het Westen schijnbaar verboden zijn. Een laatste taboe en dat is maar al te duidelijk gebleken dat de Islam absoluut is en niemand daar kritiek op mag hebben anders moet je branden als ongelovige christenhond.
pi_34760942
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:51 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Als je me 72 maagden zou beloven dan zou ik er nog eens over na gaan denken.
je weet toch

pi_34760953
Even een vraagje tussendoor wat zouden jullie doen als er een moderne kristallnacht in Nederland plaats zou vinden? Zo dit topic bekijkende vrees ik dat toch wel eigenlijk .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34760957
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:51 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat is de druppel! ! Ik ga nu naar Antwerpen om Abou\\\'s Ford Transit in de hens te steken! .
.
hij rijd inderdaad vast in een zondaarse westerse auto
pi_34760965
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef milagro het volgende:

[..]

en de rechter bepaalt vervolgens of het door de beugel kan of niet

en die spotprenten kunnen dat dus , HIER.

wat men DAAR ervan vindt , boeit niet.
de rechter gaat naar vrijheid wijzen daarom gaan AEL ook dat doen alleen wat dieper
  zondag 5 februari 2006 @ 14:52:54 #95
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34760966
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Even een opsomming:
Ras is geen keuze, religie daarentegen wel. Religie is niet meer dan een mening, en gelovers (inderdaad, óók moslims!) hebben geen recht hun mening op te leggen aan anderen. Moslims vinden dat Mohammed een profeet was. Ik daarentegen vind dat Mohammed een gewelddadige bruut was. Dat is mijn mening en ik heb evenveel recht deze mening te hebben en uit te dragen als moslims het recht hebben hun mening te hebben en uit te dragen.
Maar om de een of andere reden denken moslims het recht te hebben te kunnen beslissen welke mening ik wel of niet mag hebben en welke meningen ik wel of niet mag uitdragen. Én ze denken ook nog eens te kunnen bepalen wat wel of niet in de Europese media gepubliceerd mag worden. LOL

Daarbij, deze hele rel over 6 maanden oude tekeningetjes is niet meer dan een kunstmatige afleiding van de verkiezing van Hamas, en dat de Palestijnse moslims het eerste \"terroristische volk\" zijn geworden. En ook Assad probeert er een slaatje uit te slaan. Alsof mensen in staat zouden zijn om in een land als Syrië spontane protesten te houden en zelfs ambassades in de fik te steken. In dat volstrekt totalitaire politie-staatje kun je geen scheet laten zonder dat de geheime dienst het weet, en je zit er binnen no time in een donkere kelder met electriciteitskabels aan je geslachtsdelen. Het Syrisch regime heeft tienduizenden opposanten afgeslacht en de gevangenissen zitten vol met politieke gevangen en martelingen behoren to het standaard repetoir.
Het is niet meer dan een afleiding én een poging om de vrije wereld het islamitisch despotisme op te leggen.
En dan zeg ik: [afbeelding]
mijn complimenten voor je goede post. Ben het hier volledig mee eens.
pi_34760969
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:
Even een vraagje tussendoor wat zouden jullie doen als er een moderne kristallnacht in Nederland plaats zou vinden? Zo dit topic bekijkende vrees ik dat toch wel eigenlijk .
kwestie van tijd ...
  zondag 5 februari 2006 @ 14:53:19 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34760983
weet je wat nou het allerkuttigste is voor de moslims, en dat vind ik voor de goedbedoelenden best wel jammer, is dat ze met reguliere middelen meer respect hadden afgedwongen en zich niet al mondiaal pispaaltje laten kennen.

en zo gaat het al zolang ik hier rondloop. en nog veel veel langer.
pi_34761002
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:52 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

kwestie van tijd ...
Ja dat denk ik ook. Het is soms gewoon eng als je ziet wat voor opmerkingen er geplaatst worden.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:53:52 #99
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34761006
quote:
Je bedoelt een vergelijkbaar iets met wat nu in Syrië en Libanon gebeurt?
  zondag 5 februari 2006 @ 14:53:53 #100
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34761007
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:51 schreef rutger05 het volgende:
ik heb al een keer serieus overwogen om in het israelische leger te gaan , moslimterroristen neerschieten en zo
  zondag 5 februari 2006 @ 14:54:05 #101
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34761012
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef indahnesia.com het volgende:
olie op het vuur olé olé
Ik zie echt niet in hoe dat voor welk weldenkend persoon met ook maar het kleinste beetje aan gezond verstand olie op het vuur zou kunnen zijn.
Ik ga naar huis.
pi_34761029
toch vind ik het raar dat niemand deze beledigingen hebben veroordeeld . Jammer dat van AEL veroordelen ze gelijk

maar ik vind dat AEL de vrijheid heeft om dit te doen zoals Volkskrant
pi_34761030
quote:
Ik ook. Maar wat vind je dat we zouden moeten doen dan?
pi_34761035
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:53 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Je bedoelt een vergelijkbaar iets met wat nu in Syrië en Libanon gebeurt?
Ik bedoel dat ik me afvraag of jij ook bij de plaatselijke shoarmaboer de ruiten in gaat gooien .
  zondag 5 februari 2006 @ 14:54:36 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34761036
quote:
ik zou de straat opgaan en met duizenden tegelijk deze walgelijke daad afkeuren. luidkeels.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:55:01 #106
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34761051
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef Meki het volgende:
toch vind ik het raar dat niemand deze beledigingen hebben veroordeeld . Jammer dat van AEL veroordelen ze gelijk

Dus de AEL heeft die vrijheid wel, maar die Deense krant niet?
pi_34761057
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:53 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik heb al een keer serieus overwogen om in het israelische leger te gaan , moslimterroristen neerschieten en zo
Zijn die erger dan jodenterroristen ?
pi_34761060
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Het is soms gewoon eng als je ziet wat voor opmerkingen er geplaatst worden.
Dat gebeurd altijd al.. het echt doen is echter een flinke stap verder. Daar zou ik toch niet in mee willen doen. Kost me m'n baan en wat al nog niet meer als ze erachter zouden komen.
pi_34761070
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:51 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat is de druppel! ! Ik ga nu naar Antwerpen om Abou\\\'s Ford Transit in de hens te steken! .
.
Je snapt er weer niets van.

Als een Deense krant een spotprent plaatst, dan steek je 6 maanden later ambassades in de fik, en sla je iedere Deen en Noor en Zweed de hersens in, als je de kans krijgt.
Vervolgens plaatst je een cartoon over joden en de holocaust.

Als reactie daarop moet jij nu de eerst het Libanese restaurant om de hoek in de hens steken en dan schofferende cartoons plaatsen over Japanners.

Snap dat dan, man
pi_34761071
Het is begrijpelijk dat ze beledigt zijn en excuses van de krant eisen.

maar wat doen ze ze eisen excuses van een heel land en zelfs een hele beschaving
  zondag 5 februari 2006 @ 14:55:51 #111
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34761076
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik me afvraag of jij ook bij de plaatselijke shoarmaboer de ruiten in gaat gooien .
Nee, ik niet. Maar je moet toegeven dat dit vergelijkbaar is met de gebeurtenissen in Syrië en Libanon.
pi_34761084
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zou de straat opgaan en met duizenden tegelijk deze walgelijke daad afkeuren. luidkeels.
jep, daar ben ik voorstander van. Als er dan een kleine groep is, die het uit de hand laat lopen, da's prima natuurlijk. Dan kan ik gewoon op tijd naar huis
pi_34761088
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dus de AEL heeft die vrijheid wel, maar die Deense krant niet?
jawel . en AEL ook

vind je dat niet verontrustend ???
dat iedereen nu elkaar gaat beledigen ??
waarom niet gezamenlijk elke belediging veroordelen
pi_34761089
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik ook maar jij ziet toch ook de reacties van best veel mensen hier bijvoorbeeld op fok? Die vlam zou zomaar in de pan kunnen slaan ben ik bang.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:56:16 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34761091
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:55 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat gebeurd altijd al.. het echt doen is echter een flinke stap verder. Daar zou ik toch niet in mee willen doen. Kost me m\'n baan en wat al nog niet meer als ze erachter zouden komen.
ik zou het vooral ideologisch afkeuren.
pi_34761096
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:51 schreef Jalu het volgende:

[..]

Onzin. De vrijheid van meningsuiting is per definitie niet te misbruiken; het woord misbruiken suggereert een beperking van vrijheid.
Wat ik bedoel is dat mensen de vrijheid van meningsuiting misbruiken om hun algehele afkeer van alles wat arabisch (of noord-Afrikaans) is te tonen. Niet dat ik de cartoonisten daarvan beschuldig, eerder de mensen die de rechten van die cartoonist verdedigen. Op een enkeling na zijn die verdedigers niet voorstanders van het ultieme recht op het uiten van je mening, ze zijn er alleen voorstander van in dit geval omdat het over moslims en arabieren gaat.

Veel van de users die ik in dit topic zie posten zie ik elders juist roepen om beperking van die vrijheid.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:56:29 #117
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34761099
quote:
als ze alle moslims eruit zouden schoppen, gewoon weer ergens in de woestij droppen, dan zou ik dat eigenlijk best fijn vinden.
doe mij maar mensen die wel dankbaar zijn en de westerse samenleving als een paradijs zien en niet als een melkkoe die je ook nog ff flink mishandelt
pi_34761106
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik ook. Maar wat vind je dat we zouden moeten doen dan?
Geweld altijd afkeuren de dialoog aangaan etc etc.
pi_34761108
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:55 schreef milagro het volgende:

[..]

Je snapt er weer niets van.

Als een Deense krant een spotprent plaatst, dan steek je 6 maanden later ambassades in de fik, en sla je iedere Deen en Noor en Zweed de hersens in, als je de kans krijgt.
Vervolgens plaatst je een cartoon over joden en de holocaust.

Als reactie daarop moet jij nu de eerst het Libanese restaurant om de hoek in de hens steken en dan schofferende cartoons plaatsen over Japanners.

Snap dat dan, man
Jij verstaat dus Deens he? Zionist! Zondaar!
pi_34761110
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee, ik zou het zelfs afkeuren. [cynisch]Maar ik zou er ergens wel begrip voor hebben...[/cynisch]
  zondag 5 februari 2006 @ 14:57:00 #121
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34761121
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zijn die erger dan jodenterroristen ?
Hoeveel Joden hebben zelfmoordaanslagen in palestijnse schoolbussen gepleegd?
pi_34761125
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:54 schreef Meki het volgende:

wat zeur je dan over die spotprenten van die Deense krant
pi_34761128
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geweld altijd afkeuren de dialoog aangaan etc etc.
Ooh, dat verhaal van die jeugdhonken en buurthuizen weer? Nee, dank je, daar doe ik niet aan mee.
pi_34761142
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:53 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

jij hebt vooral geen respect voor mensenlevens
pi_34761144
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:51 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Deze spotprenten wilden duidelijk maken dat sommige zaken zelfs in het Westen schijnbaar verboden zijn. Een laatste taboe en dat is maar al te duidelijk gebleken dat de Islam absoluut is en niemand daar kritiek op mag hebben anders moet je branden als ongelovige christenhond.
Het is iets wat iedereen al wist en weet. Een gigantische open deur dus.
pi_34761154
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, ik niet. Maar je moet toegeven dat dit vergelijkbaar is met de gebeurtenissen in Syrië en Libanon.
Die keur ik uiteraard ook af. maar ben jij niet ophitsbaar als er weer een leuke volksmenner opstaat?
pi_34761164
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:57 schreef Meki het volgende:

[..]

-2 overdaad aan smilies van iemand die ze zelf goed kan gebruiken
  Donald Duck held zondag 5 februari 2006 @ 14:58:17 #128
46149 __Saviour__
pi_34761166
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:56 schreef Meki het volgende:
Nee. Verstandige mensen (wij, het Westen) zeggen: boeiend, een belediging. Nou en.
Maar de minder ontwikkelden kunnen dat alleen beantwoorden met geweld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_34761169
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:57 schreef milagro het volgende:

[..]

wat zeur je dan over die spotprenten van die Deense krant
nou ik weet dat vanaf nu elke belediging toegestaan is en daarom trek ik mijn afkeuring van de AEL spotprenten terug
  zondag 5 februari 2006 @ 14:58:41 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34761182
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ooh, dat verhaal van die jeugdhonken en buurthuizen weer? Nee, dank je, daar doe ik niet aan mee.
nee gewoon het leger er op af als het echt uit de klauwen loopt. geen gemekker. nooit het verkeerde voorbeeld geven, dat is essentieel en zeer belangrijk om te winnen in noodsituaties.
pi_34761187
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee. Verstandige mensen (wij, het Westen) zeggen: boeiend, een belediging. Nou en.
Maar de minder ontwikkelden kunnen dat alleen beantwoorden met geweld.
je zei minder ontwikkelden...
pi_34761189
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:56 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

als ze alle moslims eruit zouden schoppen, gewoon weer ergens in de woestij droppen, dan zou ik dat eigenlijk best fijn vinden.
doe mij maar mensen die wel dankbaar zijn en de westerse samenleving als een paradijs zien en niet als een melkkoe die je ook nog ff flink mishandelt
En dan over Meki zeuren in FB.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:58:53 #133
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34761191
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:56 schreef Meki het volgende:

[..]

jawel . en AEL ook

waarom niet gezamenlijk elke belediging veroordelen
En eerst beweerde je nog dat "Denemarken", waarmee je vermoedelijk de Deense regering bedoelde, in had moeten grijpen.

Je maakt jezelf echt volkomen ongeloofwaardig.
pi_34761202
quote:
Ik heb meer het idee dat er zich een moderne Kristallnacht in de moslimlanden afspeelt, gezien het oproepen tot geweld en moord tegen Denen en andere Westerse burgers en het vernielen van gebouwen in moslimlanden.
pi_34761208
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:58 schreef Meki het volgende:

[..]

nou ik weet dat vanaf nu elke belediging toegestaan is en daarom trek ik mijn afkeuring van de AEL spotprenten terug
daarmee zaag je dus de poten onder je eigen verontwaardiging weg
pi_34761210
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:58 schreef Plato1980 het volgende:

Je maakt jezelf echt volkomen ongeloofwaardig.
Nóg ongeloofwaardiger? Het is bijna de president van Iran man...
pi_34761212
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hoeveel Joden hebben zelfmoordaanslagen in palestijnse schoolbussen gepleegd?
Nee die blazen huizen met alle inzittenden en al op . Het zijn wat modernere wapens maar het effect is hetzelfde.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:00:17 #138
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34761242
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:57 schreef Meki het volgende:

[..]

wie heeft het over mensenlevens?
ik schiet gemakkelijk iets neer wat me een misselijk gevoel geeft.
dier, mens of iets wat er tussenin zit. gewoon tussen de ogen richten en de trekker overhalen
  zondag 5 februari 2006 @ 15:00:51 #139
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34761264
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:53 schreef zoalshetis het volgende:
weet je wat nou het allerkuttigste is voor de moslims, en dat vind ik voor de goedbedoelenden best wel jammer, is dat ze met reguliere middelen meer respect hadden afgedwongen en zich niet al mondiaal pispaaltje laten kennen.

en zo gaat het al zolang ik hier rondloop. en nog veel veel langer.
Iets wat zij aan zichzelf te danken hebben. Door dit soort toestanden en eerdere voorvallen maken zij zichzelf compleet belachelijk en ongeloofwaardig. Een land als Syrië laat weer eens zien hoe onbetrouwbaar het is. Voor de goedbedoelende moslims is dat inderdaad behoorlijk zuur. Voor hen zou het dus tijd worden eens de straat op te gaan en te protesteren tegen hun gestoorde geloofsgenoten.
pi_34761270
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Tja het is moeilijk maar alle moslims het land uitschoppen werkt ook niet echt ben ik bang. Dat heeft Stalin in Tsjetjenie geprobeerd en daar is 70 jaar later nog altijd gedonder.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:29:01 #141
89730 Drugshond
pi_34768218
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja het is moeilijk maar alle moslims het land uitschoppen werkt ook niet echt ben ik bang. Dat heeft Stalin in Tsjetjenie geprobeerd en daar is 70 jaar later nog altijd gedonder.
Nee, dat werkt ook zeker niet, maar het punt van praten is op sommige punten allang gepasseerd, zo zie je vandaag ook weer in Beiroet.
pi_34768227
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:29 schreef Drugshond het volgende:
En weer open.... Let a.u.b. op de discussie en nieuwswaarde van dit topic.
dank je
pi_34768247
Fijn dat ie weer open is.

Moslims staan zelf niet zo bekend om hun tolerantie van andere religies. Aan hun geloof mag je niet komen, maar je mag andere geloven wel onderdrukken en hun aanhangers vervolgen.
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 18:31:29 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34768273
wat stel je voor naast praten??

alle moslims Libanon uittrappen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_34768285
en als het over de 'foute islam' gaat, dan wijzen ze ineens naar een paar joden als afleiding
  zondag 5 februari 2006 @ 18:33:03 #147
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34768335
Oke, ff een hele simpele vraag:

Hoe weten de moslims dat Mohammed op die afbeeldingen staat?
als mohammed niet afgebeeld mag worden dan weet je toch niet hoe hij eruit ziet en kun je hem toch niet natekenen?

en waarom zien moslims dat dan niet zo? en trouwens de halve moslimgemeenschap heet mohammed dus wie zegt dat we het over de heilige hebben?

En wat is de reden dat mohammed niet afgebeeld mag worden?
pi_34768389
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:31 schreef sp3c het volgende:

Was de meerderheid van de bevolking in Libanon vroeger niet christen of was het alleen Beiroet waar de meerderheid christen was? Waar zijn zij gebleven?
pi_34768401
quote:

Ja dag, dan komen ze allemaal hierheen
pi_34768417
quote:

wordt flink trappen dan.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:35:25 #151
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34768422
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:31 schreef indahnesia.com het volgende:
en als het over de \'foute islam\' gaat, dan wijzen ze ineens naar een paar joden als afleiding
waarom worden door de moslims de joden erbij betrokken?

denen, deense krant <---> joden

ik zie het verband niet.

trouwens waren de denen niet behoorlijk actief bij de SS?
  zondag 5 februari 2006 @ 18:35:36 #152
89730 Drugshond
  zondag 5 februari 2006 @ 18:35:38 #153
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34768428
Moslimbetoging in Brussel, lijkt rustig verlopen te zijn:

http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF05022006_030
---verdwijnt---
pi_34768452
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Ja dag, dan komen ze allemaal hierheen [afbeelding]
Ik geloof dat Australië ook niet zulke prettige ervaringen heeft gehad met Libanese immigranten...
pi_34768460
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:35 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik zie het verband niet.

Laat het duidelijk zijn, ik zie het verband ook niet, maar het lijkt erop dat als het dus over de islam gaat, en men geen zin heeft een verklaring te geven, er dan maar een jood bij haalt, om e.e.a. te verdoezelen of zo.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:37:06 #156
89730 Drugshond
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 18:37:13 #157
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34768482
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Was de meerderheid van de bevolking in Libanon vroeger niet christen of was het alleen Beiroet waar de meerderheid christen was? Waar zijn zij gebleven?
Die zijn er nog steeds hoor.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_34768493
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:35 schreef Clourhide het volgende:

Tja, dat is dan ook de enige
pi_34768525
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:35 schreef Clourhide het volgende:

Ik hoop echt dat er in Nederland en in andere Westerse landen betogingen komen om Denemarken te steunen en de vrijheid van meningsuiting te verdedigen.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:39:05 #160
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34768543
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Heeft dit iets met dit topic te maken
ik bedoel dat de denen juist voor moslims helden moeten zijn aangezien ze actief hebben deelgenomen aan de jodenvervolging, maar waarom komt de ael dan opeens met van die jodenhaat?

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 18:46:52 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 18:40:16 #161
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34768582
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:38 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat er in Nederland en in andere Westerse landen betogingen komen om Denemarken te steunen en de vrijheid van meningsuiting te verdedigen.
zit zelf te denken aan een deense vlag voor de ramen en een paar flesjes tuborg in het raamkozijn...zal de boodschap wel duidelijk zijn voor de relmoslims in de buurt
pi_34768665
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:40 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

zit zelf te denken aan een deense vlag voor de ramen en een paar flesjes tuborg in het raamkozijn...zal de boodschap wel duidelijk zijn voor de relmoslims in de buurt
Zou ik toch mee oppassen. Je weet dat sommige moslims niet schromen om als minderheid geweld te gebruiken tegen mensen met een andere mening.
pi_34768667
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:40 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik moet gewoon werken de komende 5 dagen, demonstreren komt er dus niet van.
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 18:43:33 #164
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34768689
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik bedoel dat de denen juist voor moslims helden moeten zijn aangezien ze actief hebben deelgenomen aan de jodenvervolging, maar waarom komt de ael dan opeens met van die jodenhaat?
In Denemarken zijn verhoudingsgewijs juist de mínste Joden van heel Europa weggevoerd.
Maar goed, het is inderdaad niet ontopic, of in ieder geval nogal vergezocht mi.

[ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 18:46:15 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 5 februari 2006 @ 18:43:44 #165
89730 Drugshond
pi_34768698
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef 1ofthefew het volgende:
Onzin vergelijking... het ging hier over de spotprenten als aanleiding... of je ziet de spotprenten als een paard van troye om de discussie in het M.O. los te maken. En niet over de jodenvervolging in cijfers door de Denen en of ze nog credits hadden.

En let a.u.b. op je taalgebruik.
pi_34768762
Ik denk dat de moslimvriendjes in het M-O de prenten zelf niet eens gezien hebben.
pi_34768825
Ik begin eigenlijk ook wel iets te voelen voor het plan van onze Iraanse vriend. Laat de Joden maar een staat krijgen de grenzen van de EU waarbij in Europa woonachtige moslims de omgekeerde weg bewandelen om hun Palestijnse broeders te helpen.
Zijn wij verlost van mensen die onze cultuur niet accepteren en krijgen we in ruil ook nog vaal hoogopgeleide Israelisch terug. FF een regeling voor onderhoud en vrij bezoek van heilige plaatsen en we zijn van een mooi probleem verlost. Ben wel nieuwsgierig op wie de Arabieren vervolgens hun haatgevoelens gaan projecteren.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34768860
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:47 schreef Idiosincrasico het volgende:
Ik begin eigenlijk ook wel iets te voelen voor het plan van onze Iraanse vriend. Laat de Joden maar een staat krijgen de grenzen van de EU waarbij in Europa woonachtige moslims de omgekeerde weg bewandelen om hun Palestijnse broeders te helpen.
Zijn wij verlost van mensen die onze cultuur niet accepteren en krijgen we in ruil ook nog vaal hoogopgeleide Israelisch terug. FF een regeling voor onderhoud en vrij bezoek van heilige plaatsen en we zijn van een mooi probleem verlost. Ben wel nieuwsgierig op wie de Arabieren vervolgens hun haatgevoelens gaan projecteren.
al geef je ze een eigen staat, dan komt die bezoekregeling er natuurlijk nooit. Tenzij je die stukken steen verplaatst..
  zondag 5 februari 2006 @ 18:49:14 #169
89730 Drugshond
pi_34768868
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik denk dat de moslimvriendjes in het M-O de prenten zelf niet eens gezien hebben.
Dat denk ik dus ook niet.... vandaar mijn opmerking hierboven dat die spotprenten wel eens een paard van Troye kunnen zijn om iets anders op de agenda te plaatsen.
Het uiten van ongenoegen of juist het zieltjes winnen voor terroristische organisaties.
pi_34768873
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik geloof dat Libanon vroeger voor ongeveer 65% christenlijk was, helaas is dat nu anders na de bezetting van Syrie en het ontstaan van terreurgroepen als Hezbollah en de PLO in Libanon
Nu is ongeveer 35% van de bevolking Christelijk.
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
  zondag 5 februari 2006 @ 18:49:27 #171
3542 Gia
User under construction
pi_34768877
Die prenten zijn helemaal niet zo beledigend. Gewoon een kwestie van hele lange tenen.

Als je de prenten van Gregorius Nekschot bekijkt, dan zie je wat beledigend is.

Voorbeeldje:

pi_34768882
quote:
Dus dat staat nu nog steeds tussen de plaatjes?

Op welke provocerende site kan ik de plaatjes nu nog vinden?
pi_34768891
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook niet.... vandaar mijn opmerking hierboven dat die spotprenten wel eens een paard van Troye kunnen zijn om iets anders op de agenda te plaatsen.
Het uiten van ongenoegen of juist het zieltjes winnen voor terroristische organisaties.
Jep, zoals het wel vaker gaat
pi_34768900
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik geloof dat Deense imans deze spotprenten daar onder de aandacht hebben gebracht en de boel daar hebben opgestookt. Het paard van Troye kwam net al even langs en ik denk dat je de radicale moslims in het Westen wel als zodaning kan kwalificeren. Hopenlijk kunnen deze imans Denemarken worden uitgezet.
pi_34768911
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dus dat staat nu nog steeds tussen de plaatjes?

Op welke provocerende site kan ik de plaatjes nu nog vinden?
mijn forum o.a.
pi_34768930
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:50 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik geloof dat Deense imans deze spotprenten daar onder de aandacht hebben gebracht en de boel daar hebben opgestookt. Het paard van Troye kwam net al even langs en ik denk dat je de radicale moslims in het Westen wel als zodaning kan kwalificeren. Hopenlijk kunnen deze imans Denemarken worden uitgezet.
hopelijk hoef ie niet meer terug te komen.
pi_34768950
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:43 schreef Gert het volgende:

[..]

In Denemarken zijn verhoudingsgewijs juist de mínste Joden van heel Europa weggevoerd.
Maar goed, het is inderdaad niet ontopic, of in ieder geval nogal vergezocht mi.
Sommige moslims houden er nogal nazi-achtige complot theorieen op na, en geloven dat de Joden de wereld in de macht hebben. De Joden krijgen daarom bijna overal de schuld van...
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
  zondag 5 februari 2006 @ 18:51:42 #178
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34768951
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Zou ik toch mee oppassen. Je weet dat sommige moslims niet schromen om als minderheid geweld te gebruiken tegen mensen met een andere mening.
ik schroom ook geen zelfverdediging.
en ik bedenk me dan echt niet om alles binnenshuis te pakken om me te verdedigen, inclusief kookgerei
pi_34768959
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Ik geloof dat Libanon vroeger voor ongeveer 65% christenlijk was, helaas is dat nu anders na de bezetting van Syrie en het ontstaan van terreurgroepen als Hezbollah en de PLO in Libanon
Nu is ongeveer 35% van de bevolking Christelijk.
Met geweld geislamitiseerd dus.
pi_34768984
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

en keihard doorneuken
pi_34769001
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:50 schreef indahnesia.com het volgende:

mijn forum o.a.
Bedankt, deze dus:

Die begreep ik sowieso niet.
pi_34769006
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Nee, sji\'ieten fokken gewoon wat harder. Was wel een oneerlijk systeem trouwens. De christenen hadden in Libanon onproportioneel veel macht, ik geloof dat dat nu veranderd is.

Ik heb even gekeken op Wikipedia en kennelijk is het nog steeds.
pi_34769029
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:51 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik schroom ook geen zelfverdediging.
en ik bedenk me dan echt niet om alles binnenshuis te pakken om me te verdedigen, inclusief kookgerei
Midden in de nacht een steen door je ruit is niet prettig. Je weet van te voren dat de politie weinig doet/ kan doen en de ettertjes gewoon vrij laat rondlopen, zodat zij kunnen doen en laten wat zij willen. Mocht jij jezelf echter verdedigen dan loop je grote kans om wel vervolgd te worden.
pi_34769044
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:53 schreef Youssef het volgende:

[..]

Bedankt, deze dus:

[afbeelding]

die is gemaakt door diezelfde cartoonist. Om aan te geven hoe er gereageerd zou kunnen worden. denk ik
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 18:54:55 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34769047
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:35 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

wordt flink trappen dan.
dat zeg ik ... WK voetbal is er nix bij

imo wat we zouden moeten doen is gewoon met zijn allen als EU (of NATO) de ambassades in de landen sluiten, de mensen terughalen en hun diplomaten in Nederland terug naar huis sturen.

dat lijkt me een heel duidelijk statement, meer kun je er eigenlijk niet mee er is geen enkel land in de wereld dat oorlog gaat voeren om een brandje in zijn Ambassade (die van de Chinezen is zelfs een keer 'per ongeluk' gebombardeerd )
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_34769052
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:52 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

en keihard doorneuken
Dat is ook een manier natuurlijk.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:55:52 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34769077
quote:

dat heet kritiek/satire/zelfspot en daarbij je hoeft er niet bulderend van het lachen over de grond te rollen.
pi_34769079
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:35 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik zie het verband niet.

nee dat waren de moslims hele brigades
  zondag 5 februari 2006 @ 18:56:15 #189
3542 Gia
User under construction
pi_34769087
quote:

[..]

Bedankt, deze dus:

[afbeelding]

Kan je nagaan. Jij begrijpt hem niet, maar toch ziet iedereen in het mo die prent als beledigend.
pi_34769105
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

imo wat we zouden moeten doen is gewoon met zijn allen als EU (of NATO) de ambassades in de landen sluiten, de mensen terughalen en hun diplomaten in Nederland terug naar huis sturen.

dat lijkt me een heel duidelijk statement, meer kun je er eigenlijk niet mee er is geen enkel land in de wereld dat oorlog gaat voeren om een brandje in zijn Ambassade (die van de Chinezen is zelfs een keer \'per ongeluk\' gebombardeerd )
Jep, dat zou wat mij betreft nu de enige optie, gewoon terugtrekken en zien wat er dan gaat gebeuren.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:57:20 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34769134
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan je nagaan. Jij begrijpt hem niet, maar toch ziet iedereen in het mo die prent als beledigend.
als ze niet allemaal analfabeet waren geweest zou de prent misschien wat beter geïnterpreteerd kunnen worden, maar helaas zo gaat dat in die landen.
pi_34769159
quote:

Het grootste deel zal niet eens die prenten hebben gezien, dat werd al eerder gezegd.

Gelukkig gaat het om het idee erachter en niet om de prenten zelf.
pi_34769187
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:58 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het grootste deel zal niet eens die prenten hebben gezien, dat werd al eerder gezegd.

Ja, en gelukkig kan een imam het idee erachter prima uitleggen
pi_34769196
quote:

[..]

dat lijkt me een heel duidelijk statement, meer kun je er eigenlijk niet mee er is geen enkel land in de wereld dat oorlog gaat voeren om een brandje in zijn Ambassade (die van de Chinezen is zelfs een keer \\\'per ongeluk\\\' gebombardeerd )
Lijkt mij zeer verstandig. Het Westen moet echter wel daadwerkelijk zo\'n duidelijk statement maken. Als de Westerse regeringen er nu te lauw op reageren, dan krijgen de radicale moslims en moslimlanden het gevoel dat ze gewonnen hebben. Voor hen zou het een aanmoediging zijn om nog meer te proberen hun wil op te leggen aan de Westerse wereld.
pi_34769215
quote:

[..]

dat lijkt me een heel duidelijk statement, meer kun je er eigenlijk niet mee er is geen enkel land in de wereld dat oorlog gaat voeren om een brandje in zijn Ambassade (die van de Chinezen is zelfs een keer \'per ongeluk\' gebombardeerd )
en de hulp gelden stop zetten (iets wat toch zo gaat geuren)
pi_34769222
1. Waarom bemoeien Moslims zich met de cultuur van een ander land? Als die spotprenten uitgebracht waren in Turkije of in Iran, dan zou ik zeggen dat ze wel mochten klagen....Ze moeten gewoon begrijpen dat het in Europa zeer normaal is om overal spotprents over te maken. Ook over Mohammed, ook over God, ook over Jezus, ook over het koningshuis, de premier, enz....

2. Waarom worden ze nu pas wakker? Die spotprenten zijn aanvankelijk al vorig jaar september geplaatst. Pas na herplaatsing is er eentje wakker geworden en heeft de halve Moslimgemeenschap opgejut.

3. Als je wil dat je cultuur en geloof met respect behandeld worden, ga dan niet als een stel radicalen andermans cultuur belachelijk maken en bedreigen. Waar is het in godsnaam voor nodig om ambassades in de hens te zetten of om over vlaggen te gaan lopen.
Als het Westen hetzelfde zou reageren als de moslimgemeenschap hadden we nu een nieuwe wereldoorlog.

Dit is toch ronduit belachelijk:

Vernielen van het Deense consulaat in Beiroet

Het plaatje doet het niet, maar ik zag er net ook nog eentje waar kinderen worden aangezet om over de Deense vlag te lopen. Wat heb ik daar respect voor zeg...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zondag 5 februari 2006 @ 19:00:18 #197
3542 Gia
User under construction
pi_34769226
Ik gok dat het bij die prent erom gaat dat Mohammedje wordt afgebeeld als basisschool knulletje die op het bord schrijft dat journalisten van deense kranten niet deugen.

Wat op het bord staat is voor die lui niet belangrijk, maar dat Mo wordt afgebeeld als schooljongen, DAT is pas onacceptabel.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:00:54 #198
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34769247
quote:

[..]

Dat komt omdat de imams dat roepen en aangezien 70% te dom is om zelf na te denken slikken ze het voor zoete koek. Daarbij komt dat veel van die lui zich te pletter vervelen dus een beetje ambassades bashen is prima tegen de sleur.
pi_34769288
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:58 schreef Youssef het volgende:

[..]

het wordt gebruikt om de binnenlandse problemen te verdoezellen net zoals dat de premier van iran dat doet
pi_34769307
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het wordt gebruikt om de binnenlandse problemen te verdoezellen net zoals dat de premier van iran dat doet
ja, die premier van Iran doet z'n best wel inderdaad.
pi_34769336
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:00 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat komt omdat de imams dat roepen en aangezien 70% te dom is om zelf na te denken slikken ze het voor zoete koek. Daarbij komt dat veel van die lui zich te pletter vervelen dus een beetje ambassades bashen is prima tegen de sleur.
Precies, het overschot aan domme mensen in islamitische regio's is een voorname oorzaak.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34769362
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:00 schreef Serendips het volgende:
1. Waarom bemoeien Moslims zich met de cultuur van een ander land? Als die spotprenten uitgebracht waren in Turkije of in Iran, dan zou ik zeggen dat ze wel mochten klagen....Ze moeten gewoon begrijpen dat het in Europa zeer normaal is om overal spotprents over te maken. Ook over Mohammed, ook over God, ook over Jezus, ook over het koningshuis, de premier, enz....

2. Waarom worden ze nu pas wakker? Die spotprenten zijn aanvankelijk al vorig jaar september geplaatst. Pas na herplaatsing is er eentje wakker geworden en heeft de halve Moslimgemeenschap opgejut.

3. Als je wil dat je cultuur en geloof met respect behandeld worden, ga dan niet als een stel radicalen andermans cultuur belachelijk maken en bedreigen. Waar is het in godsnaam voor nodig om ambassades in de hens te zetten of om over vlaggen te gaan lopen.
Als het Westen hetzelfde zou reageren als de moslimgemeenschap hadden we nu een nieuwe wereldoorlog.

Dit is toch ronduit belachelijk:

Vernielen van het Deense consulaat in Beiroet
[afbeelding]

Het plaatje doet het niet, maar ik zag er net ook nog eentje waar kinderen worden aangezet om over de Deense vlag te lopen. Wat heb ik daar respect voor zeg...
Als wij hier in het Westen vlaggen van moslimlanden in de brand zouden steken, dan raken ze helemaal door het dolle heen. De wereld is dan echt te klein.
pi_34769364
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:00 schreef Serendips het volgende:
Simpelweg omdat er ruchtbaarheid aan gegeven is en het nu als een lopend vuurtje rond gaat. Als we nou eens tien mensen nemen en een journaalitem in het Midden-Oosten nemen voor de cartoons van dat Nekschot geval dan heb je voor Nederland denk ik ook wel de poppen aan het dansen
  zondag 5 februari 2006 @ 19:04:12 #204
52054 jagermeister1
Uwer Poelepats
pi_34769374
Wat een gedoe om een stelletje spotprenten zeg... Dit bevestigd helaas weer wat ik altijd al van de Islam heb gedacht. Ik weet niet of het al gepost is, maar hieronder enkele leuzen die tijdens een haatdemonstratie in London werden tentoongesteld:

"Europe is the Cancer Islam is the Answer"

"Did you not learn on 9-11"

"Did you not learn on 9-11"

"Destory all who offend Islam"

"Jihad is the Answer"

"We will destroy you"
'Europe you will pay. Your extermination, is on the way

Highlight uit de speech van een van de protestleiders:

"If you see someone offend the prophet, kill him"

Is het propageren van haat niet verboden?? Ik vraag me dan ook werkelijk af waarom deze 'demonstratie\' is gedoogd.

http://littlegreenfootballs.com/webl...hMuslims01.jpg
http://littlegreenfootballs.com/webl...hMuslims02.jpg
http://i30.photobucket.co/albums/c3...4/protest1.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/2895/567374011us.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/3313/567375566rx.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/7079/567366365fd.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/2883/567366468aj.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/6325/567366603sc.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/4170/567366904wd.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/5053/567368643nb.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/4797/567368763fq.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/160/567372052bk.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/8353/567373599cl.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/71/567373664de.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/7585/567371930fj.jpg

Dacht eerst dat het fotosoepjes waren, maar volgens mij is het weldegelijk echt. Handschrift is wel hetzelfde op ieder bord, maar dat zegt niets.
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_34769414
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:04 schreef jagermeister1 het volgende:
Wat een gedoe om een stelletje spotprenten zeg... Dit bevestigd helaas weer wat ik altijd al van de Islam heb gedacht. Ik weet niet of het al gepost is, maar hieronder enkele leuzen die tijdens een haatdemonstratie in London werden tentoongesteld:

\\\"Europe is the Cancer Islam is the Answer\\\"

\\\"Did you not learn on 9-11\\\"

\\\"Did you not learn on 7-11\\\"

\\\"Destory all who offend Islam\\\"

\\\"Jihad is the Answer\\\"

\\\"We will destroy you\\\"

Chant of the day:

\\\'Europe you will pay. Your extermination, is on the way\\\'

Highlight of the pious speech by one of the protest leaders:

\\\"If you see someone offend the prophet, kill him\\\"

Is het propageren van haat niet verboden?? Ik vraag me dan ook werkelijk af waarom deze \'demonstratie\' is gedoogd.

http://littlegreenfootballs.com/webl...hMuslims01.jpg
http://littlegreenfootballs.com/webl...hMuslims02.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c3...4/protest1.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/2895/567374011us.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/3313/567375566rx.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/7079/567366365fd.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/2883/567366468aj.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/6325/567366603sc.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/4170/567366904wd.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/5053/567368643nb.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/4797/567368763fq.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/160/567372052bk.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/8353/567373599cl.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/71/567373664de.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/7585/567371930fj.jpg

Dacht eerst dat het fotosoepjes waren, maar volgens mij is het weldegelijk echt. Handschrift is wel hetzelfde op ieder bord, maar dat zegt niets.
ooh, da's wel echt hoor.. zo varkenshondsbrutaal zijn ze nog wel.
pi_34769426
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:04 schreef Youssef het volgende:

[..]

Simpelweg omdat er ruchtbaarheid aan gegeven is en het nu als een lopend vuurtje rond gaat. Als we nou eens tien mensen nemen en een journaalitem in het Midden-Oosten nemen voor de cartoons van dat Nekschot geval dan heb je voor Nederland denk ik ook wel de poppen aan het dansen
waarbij de tekst in het NL is dus niemand begrijpt er iets van en zo kan het worden uitgelegt voor een politiek doel
pi_34769430
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:00 schreef Gia het volgende:
Ik gok dat het bij die prent erom gaat dat Mohammedje wordt afgebeeld als basisschool knulletje die op het bord schrijft dat journalisten van deense kranten niet deugen.

Wat op het bord staat is voor die lui niet belangrijk, maar dat Mo wordt afgebeeld als schooljongen, DAT is pas onacceptabel.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat het helemaal niet om de afbeelding van profeet gaat, maar om de combinatie van spotprenten en het beledigen van de profeet hierbij. Dat er per ongeluk afbeeldingen zouden zijn gemaakt van de profeet zou helemaal niet tot zulke rellen leiden, dat weet ik wel zeker.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:06:38 #208
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34769437
quote:

[..]

Een paar imams schijnen daar hele andere prents te hebben getoond, mohammed afgebeeld als varken en eentje die gedekt werd. Ik snap niet waarom die geestelijken zo graag alles op scherp willen zetten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34769438
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:03 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Als wij hier in het Westen vlaggen van moslimlanden in de brand zouden steken, dan raken ze helemaal door het dolle heen. De wereld is dan echt te klein.
ze zijn nu al door het dolle heen
pi_34769462
quote:

[..]

Daarom moeten de Westerse ook als een blok achter de Denen en Denemarken gaan staan. Voor hetzelfde geld is Nederland of een ander Westers land het slachtoffer van deze idioterie.
pi_34769467
Goed punt op CNN:
Laat het Midden-Oosten weten dat de kranten in het westen NIET onder invloed staan van de overheid

Misschien is dat nog wel de grootste misvatting
pi_34769468
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Een paar imams schijnen daar hele andere prents te hebben getoond, mohammed afgebeeld als varken en eentje die gedekt werd. Ik snap niet waarom die geestelijken zo graag alles op scherp willen zetten.
zoiets heb ik ook gehoord dat er prenten bij getekend zijn
pi_34769474
quote:

[..]

Hebben ze originele afbeeldingen gevonden?
  zondag 5 februari 2006 @ 19:08:11 #214
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34769475
quote:

\\\"Europe is the Cancer Islam is the Answer\\\"

\\\"Destory all who offend Islam\\\"

\\\"Jihad is the Answer\\\"

\\\"We will destroy you\\\"
\\\'Europe you will pay. Your extermination, is on the way

Highlight uit de speech van een van de protestleiders:

\\\"If you see someone offend the prophet, kill him\\\"

Is het propageren van haat niet verboden?? Ik vraag me dan ook werkelijk af waarom deze \\\'demonstratie\\\\\\\' is gedoogd.

Bron: http://news.yahoo.com/fc/world/religion

http://photos.reuters.com(...)62eb7ab561df8331e856
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:08:27 #215
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34769483
Ik raak ook al flink afgestomd... een natuurramp in een moslimland. ik trek serieus een blikje bier open en proost op allah.
ik ben voor het totaal negeren van moslims. terugshoppen en contact tussen west en oost compleet verbreken. laat ze het daa zelf uitzoeken of zo
pi_34769499
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:06 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat het helemaal niet om de afbeelding van profeet gaat, maar om de combinatie van spotprenten en het beledigen van de profeet hierbij. Dat er per ongeluk afbeeldingen zouden zijn gemaakt van de profeet zou helemaal niet tot zulke rellen leiden, dat weet ik wel zeker.
Daar heeft een atheist toch niets mee te maken? Dat je van een moslim verwacht dat `ie zich aan de islamitische voorschriften houdt is tot daar aan toe, maar om dat van niet-moslims te eisen gaat echt te ver.
eeeh
  zondag 5 februari 2006 @ 19:09:21 #217
89730 Drugshond
pi_34769512
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nee dat waren de moslims hele brigades
Onderbouw maar dat die brigades uit Denemarken kwamen. Liefst met bron.
pi_34769517
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ze zijn nu al door het dolle heen
Ik vermoed dat ze dan het schuim op de lippen krijgen als er vlaggen van moslimlanden in het Westen verbrand worden. Het is moeilijk voor te stellen dat zich nog krankzinniger kunnen gedragen, maar ik acht hen er zeker toe in staat.
pi_34769537
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Goed punt op CNN:
Laat het Midden-Oosten weten dat de kranten in het westen NIET onder invloed staan van de overheid

Misschien is dat nog wel de grootste misvatting
ja dat hier wel vrijheden zijn kunnen sommige niet bevatten
  zondag 5 februari 2006 @ 19:10:40 #220
89730 Drugshond
pi_34769557
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:08 schreef 1ofthefew het volgende:
Ik raak ook al flink afgestomd... een natuurramp in een moslimland. ik trek serieus een blikje bier open en proost op allah.
ik ben voor het totaal negeren van moslims. terugshoppen en contact tussen west en oost compleet verbreken. laat ze het daa zelf uitzoeken of zo
Leuk voor de bezineprijzen.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:10:57 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34769564
quote:

[..]

ik wil het niet snappen, want dat wordt een groot bloedbad, met als de kruitdampen opkruipen, een wereld zonder islam.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:11:35 #222
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34769586
quote:

[..]

Zo houden ze de macht over het domme voetvolk. Het is ook niet verwonderlijk dat onderwijs daar op een zo laag pitje staat. Ze hebben liever dat ze niet kunnen lezen, ze zouden er eens achter kunnen komen dat ze daar al eeuwenlang belazerd worden.
pi_34769592
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Onderbouw maar dat die brigades uit Denemarken kwamen. Liefst met bron.
nee ik bedoelde dat de moslim landen mensen/militairen hebben gestuurt die zich bij de ss hebben aangesloten (redelijk veel zijn foto`s van)

maar dit is te offtopic het is in C&H al een keer langs gekomen
pi_34769603
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:08 schreef 1ofthefew het volgende:
Je gaat een beetje te ver imho
pi_34769606
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja dat hier wel vrijheden zijn kunnen sommige niet bevatten
sommigen? Hele kuddes..
  zondag 5 februari 2006 @ 19:12:14 #226
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34769609
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

moeten ze maar eens overschakelen op alternatieve bronnen.
ook beter voor het millieu.
maar ze gaan toch nu wel iets anders zoeken.
over 100 jaar stellen de moslimlanden echt geen hol meer voor.
pi_34769620
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

tja, die kunnen makkelijk naar 2 euro.. dan hoeft er niet meer te gebeuren dan een olie-stop van Iran.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:13:31 #228
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34769644
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:12 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Je gaat een beetje te ver imho
nou, ik vind het juichen als er in het westen mensen sterven door een aanslag ook niet kunnen.
reactie moslims: straf van Allah.
dus een natuurrampje is ook een leuke straf.

daarnaast kunnen ze dan opeens wel weer het handje ophouden voor westerse steun.

kutvolk
  zondag 5 februari 2006 @ 19:13:35 #229
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34769645
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik wil het niet snappen, want dat wordt een groot bloedbad, met als de kruitdampen opkruipen, een wereld zonder islam.
Dat lijken ze wel te willen... ik was overigens niet de auteur van dat gedicht.
pi_34769647
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:08 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Daar heeft een atheist toch niets mee te maken? Dat je van een moslim verwacht dat `ie zich aan de islamitische voorschriften houdt is tot daar aan toe, maar om dat van niet-moslims te eisen gaat echt te ver.
Het gaat erom dat je er alles aan doet de moslims een klap in het gezicht geeft en vervolgens verwacht dat ze niets terug doen. Bij deze, grote groepen vinden het nodig terug te slaan door de boel in de hens te steken. Ga me nu niet vertellen dat je er van staat te kijken.
pi_34769656
hier een leuk berichtje
quote:
Update 17.32 uur
Een hooggeplaatste bron van de Libanese veiligheidsdiensten heeft gemeld dat er bij de brand één dode is gevallen. Een betoger die door de vlammen was omsingeld kon niet meer ontsnappen en is van 3 hoog uit het gebouw gesprongen. Hij heeft de val niet overleefd.
de loser

pi_34769662
quote:

[..]

Misschien tijd voor een pact tussen VS, EU, China, Rusland en India om het hele MO van de kaart te vegen en vervolgens de olie te verdelen.
  Donald Duck held zondag 5 februari 2006 @ 19:15:00 #233
46149 __Saviour__
pi_34769684
whehe, de sukkel
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 19:15:16 #234
862 Arcee
Look closer
pi_34769689
quote:
\"Europe is the Cancer Islam is the Answer\"
Nou, dat zou mooi zijn, want 't antwoord op kanker is de dood.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34769700
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je er alles aan doet de moslims een klap in het gezicht geeft en vervolgens verwacht dat ze niets terug doen. Bij deze, grote groepen vinden het nodig terug te slaan door de boel in de hens te steken. Ga me nu niet vertellen dat je er van staat te kijken.
Hoe vaak hebben westerlingen niet te maken met terreur en criminaliteit van mensen die zich moslim noemen ... Wees blij dat wij hier wel kunnen nuanceren en niet direct alle moslims vogelvrij verklaren.
pi_34769703
quote:
Muil houwe randdebiel, grote gebieden plat bombarderen staat gelijk aan zelfmoord.

Maar zeg eens eerlijk, je begint aardig los te raken. Heb je onlangs ook je hoofd kaal geschoren om die lege ruimte in je hoofd koel te houden.
pi_34769707
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:12 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

tja, die kunnen makkelijk naar 2 euro.. dan hoeft er niet meer te gebeuren dan een olie-stop van Iran.
iran is zowieso de sjaak binnen nu en een half jaar.

al willen ze nu toch wel weer graag onderhandellen ze kreupen al weer terug
  zondag 5 februari 2006 @ 19:16:57 #238
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34769746
quote:

[..]

Het gaar erom dat je er alles aan doet de moslims een klap in het gezicht geeft
Alles aan te doen? Cartoons plaatsen in een krant, na een oproep omdat ze niemand konden vinden die Mohammed durfde af te beelden?
quote:
en vervolgens verwacht dat ze niets terug doen. Bij deze, grote groepen vinden het nodig terug te slaan door de boel in de hens te steken. Ga me nu niet vertellen dat je raar staat van te kijken.
Na alle aanslagen, acties etc. van moslims overal ter wereld verbaasd het je niet dat het imago van de Islam zeer slecht is in ELK niet-islamitisch land? Hoe verklaar je dat?
pi_34769751
quote:

[..]

ja daar staan we van te kijken zeker omdat ze een heel volk verantwoordelijk houden je ziet gewoon dat het door de politiek georganiseerd is
pi_34769752
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:15 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Hoe vaak hebben westerlingen niet te maken met terreur en criminaliteit van mensen die zich moslim noemen ... Wees blij dat wij hier wel kunnen nuanceren en niet direct alle moslims vogelvrij verklaren.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Misschien tijd voor een pact tussen VS, EU, China, Rusland en India om het hele MO van de kaart te vegen en vervolgens de olie te verdelen.
Dude
pi_34769758
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:15 schreef Youssef het volgende:

[..]

Muil houwe randdebiel, grote gebieden plat bombarderen staat gelijk aan zelfmoord.

Maar zeg eens eerlijk, je begint aardig los te raken. Heb je onlangs ook je hoofd kaal geschoren om die lege ruimte in je hoofd koel te houden.
oi
pi_34769783
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

iran is zowieso de sjaak binnen nu en een half jaar.

al willen ze nu toch wel weer graag onderhandellen ze kreupen al weer terug
allemaal uiterlijke schijn die 'aanbiedingen', kunnen ze ondertussen alles opstarten.
pi_34769789
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:17 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

[..]

Dude
Bij wijze van spreken ....
pi_34769813
quote:

[..]

wat hij zegt klopt zo zal het einde zijn.
hij zegt het niet te willen
pi_34769819
Zullen we het allemaal wat genuanceerder houden? Anders zit dit topic zo weer op slot vrees ik...
pi_34769834
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:17 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

[..]

Dude
ja sommige gaan te ver
pi_34769865
quote:

[..]

Ik vind het wel raar, maar had ook niet anders verwacht van onderontwikkelde landen.
pi_34769866
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:17 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

allemaal uiterlijke schijn die \'aanbiedingen\', kunnen ze ondertussen alles opstarten.
israel heeft gezegt in maart er iets aan te doen omdat ze dan het point of no return hebben bereikt
pi_34769885
quote:

[..]

Alles aan doen om iemand een klap in het gezicht te geven.. Als dat werkelijk zou was dan zouden 12 prentjes niet volstaan lijkt mij zo. Komop zeg wees een beetje redelijk. Het is niet zo alsof de Mohammedanen te boek staan als engeltjes die nooit iets over zichzelf af kunnen roepen, zeker vandaag de dag neit. Niet gek dat er soms mensen zijn die spotprentjes maken. De hypocritie om enerzijds wel van niet-moslims respect voor bepaalde islamitische dogma`s te eisen, maar aan de andere kant geen begrip willen opbrengen voor de vrijheid die wij hier in het Westen kennen is toch om misselijk van te worden.
eeeh
pi_34770016
quote:

[..]

om 7 spotprentjes 5 maanden geleden geplaatst door 1 krant?

als we dat soort reacties mogen verwachten iedere keer dat moslims zich beledigd voelen, mijn hemel zeg

vond je het in de fik steken van moslim scholen dan ook gepast na 1 afslachting van 1 columnist door 1 moslim?

er wordt altijd geroepen dat je de daad van 1 niet een hele groep mag aanrekenen, maar dat geldt nu ineens niet?

de vrijheid van meningsuiting wordt beperkt daar waar de tenen van een ander beginnen?
en degenen met de langste tenen bepalen de norm?

het gaat niet om de vraag of die spotprenten NODIG waren, het gaat erom of ze mogen en of de reactie erop proportioneel is.

als men ALLES voorelkaar meent te kunnen krijgen door maar met geweld te dreigen en er ook daadwerkelijk toe over te gaan, waar is dan het einde?

mag ik nu de moslim om de hoek bekogelen omdat er een Imam is die beledigingen uit aan het adres van de groep waartoe ik behoor?
moet men een dergelijke reactie van mij maar verwachten en dus inbinden a priori?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 19:25:19 #251
862 Arcee
Look closer
pi_34770027
quote:
Deens beroep op Arabische leiders

KOPENHAGEN De Deense regering heeft een
klemmend beroep gedaan op de Arabische
leiders om de gemoederen in hun land
tot bedaren te brengen.Minister Möller
van Buitenlandse Zaken sprak van een
kritieke situatie,na de brandstichting
in Deense ambassades en consulaten in
Beiroet en Damascus.

De Arabische betogers eisen een excuus
voor de publicatie van spotprenten over
de profeet Mohammed.Denemarken zegt dat
niet te kunnen doen,met het oog op de
persvrijheid in het land.

Möller zei dat alles moet worden gedaan
om te voorkomen dat de rel uitloopt op
een confrontatie tussen twee culturen.
Inderdaad, zéker geen excuus aanbieden.

Excuus aanbieden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34770043

zo
pi_34770044
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:20 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Alles aan doen om iemand een klap in het gezicht te geven.. Als dat werkelijk zou was dan zouden 12 prentjes niet volstaan lijkt mij zo. Komop zeg wees een beetje redelijk. Het is niet zo alsof de Mohammedanen te boek staan als engeltjes die nooit iets over zichzelf af kunnen roepen, zeker vandaag de dag neit. Niet gek dat er soms mensen zijn die spotprentjes maken. De hypocritie om enerzijds wel van niet-moslims respect voor bepaalde islamitische dogma`s te eisen, maar aan de andere kant geen begrip willen opbrengen voor de vrijheid die wij hier in het Westen kennen is toch om misselijk van te worden.
Ik word er niet misselijk van, ik ben er al jaren misselijk van.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:26:22 #254
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_34770060
quote:

[..]

Maar die klap in het gezicht gaat nogal mank.

We hebben het over een interne deense publicatie. Dat een aandachtshongerige deense imam er de boer op mee gaat, veranderd daar niet aan.

Dus volgens jou moeten wij westerlingen in onze eigen interne publicaties rekening houden met islamitische normen en waarden?

Ik denk het niet.

Dat ruikt naar \"dhimmie-schap\". Ik heb geen respect voor de islam, en da\'s mijn zaak en mijn zaak alleen.

En wederom is\'t een gevalletje hypocratie, als je de dagelijkse spotprenten in arabische kranten over joden ziet. Maar daar zul je wel niet op ingaan.
pi_34770085
  zondag 5 februari 2006 @ 19:29:33 #256
89730 Drugshond
pi_34770166
@1 ofthefew, als je hier alleen komt om te rellen of vuil te spuien dan heb ik liever dat je wegblijft.
Je reakties vallen soms/vaak onder de meetlat van FAQ.
@Youssef, flamebaits heb ik hier ook niet nodig.
pi_34770186
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar die klap in het gezicht gaat nogal mank.

We hebben het over een interne deense publicatie. Dat een aandachtshongerige deense imam er de boer op mee gaat, veranderd daar niet aan.

Dus volgens jou moeten wij westerlingen in onze eigen interne publicaties rekening houden met islamitische normen en waarden?

Ik denk het niet.

Dat ruikt naar \\\"dhimmie-schap\\\". Ik heb geen respect voor de islam, en da\\\'s mijn zaak en mijn zaak alleen.

En wederom is\\\'t een gevalletje hypocratie, als je de dagelijkse spotprenten in arabische kranten over joden ziet. Maar daar zul je wel niet op ingaan.
die vergelijking loopt wel mank de joden kunnen niet de ambasades van die landen in de hens zetten want die hebben er geen vertegenwoordiging :')
pi_34770222
In Beiroet maken ze gelijk van de gelegenheid gebruik om de wijk van Libanese Christenen binnen te trekken met hun vernielzucht
pi_34770257
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:26 schreef ExTec het volgende:
Lul niet zo slap en blijf niet hangen achter je "normen en waarden" & "we moeten ons houden aan islamitische regels". Daar draait het helemaal niet om, je beledigt ze en zij voelen zich er dus gekwetst door. Het zal ze echt niet gaan om het feit dat jij je niet aan een islamitische regel houdt.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:29 schreef Drugshond het volgende:
@1 ofthefew, als je hier alleen komt om te rellen of vuil te spuien dan heb ik liever dat je wegblijft.
Je reakties vallen soms/vaak onder de meetlat van FAQ.
@Youssef, flamebaits heb ik hier ook niet nodig.
Kun je even een onafhankelijke mod erbij halen, gezien je icoon
Volgens mij probeer je me alleen maar te provoceren en onderdrukken namelijk

zondag 5 februari 2006 @ 19:32:51 #260
3542 Gia
User under construction
pi_34770266
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:31 schreef milagro het volgende:
In Beiroet maken ze gelijk van de gelegenheid gebruik om de wijk van Libanese Christenen binnen te trekken met hun vernielzucht
En als er hier één moskee in de fik gaat is het hek weer van de dam, want de moslims in Nederland hebben toch niks gedaan!!!

Uhm, de Christenen in Beiroet ook niet. De Denen in Syrië ook niet.

Dus graag niet zeuren als je met gelijke munt wordt terugbetaald
pi_34770273
quote:
Tja, als je er toch bent
  zondag 5 februari 2006 @ 19:33:18 #262
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34770279
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik word er niet misselijk van, ik ben er al jaren misselijk van.
Niemand hoeft te weten dat je al sinds enige jaren ongesteld kan zijn.

Dit is prima zo. Laat de boel maar eens goed uit de hand lopen. Dat dwingt een ieder om kleur te bekennen, een standpunt in te nemen. Nu zal blijken wie zijn rug recht houdt en wie bukt voor de Westerse haatprenten.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34770296
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Lul niet zo slap en blijf niet hangen achter je \"normen en waarden\" & \"we moeten ons houden aan islamitische regels\". Daar draait het helemaal niet om, je beledigt ze en zij voelen zich er dus gekwetst door. Het zal ze echt niet gaan om het feit dat jij je niet aan een islamitische regel houdt.
[..]

wij beledigen ze doordat we ons niet aan de islamitische waarde hebben gehouden.

(wel erg wij zij verhaal wordt het)
pi_34770316
Ik vind het een beste zaak dat er geen excuses aangeboden worden. We doen die gasten geen vlieg kwaad, in tegenstelling tot de islamieten die menen mensen te moeten vermoorden om een paar kutplaatjes. Als je er niet om kunt lachen (door een gebrek aan zelfspot of whatever) negeer ze dan gewoon. Klootjesvolk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_34770321
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wij beledigen ze doordat we ons niet aan de islamitische waarde hebben gehouden.

(wel erg wij zij verhaal wordt het)
Nee, je beledigt ze door te spotten met hun profeet.
pi_34770339
quote:
Ach ... we moeten er maar gewoon aan wennen dat veel moslims zeer intolerant zijn. Terwijl wij in Nederland subsidies verstrekken voor de meest uiteenlopende projectjes, moslims enorme haatschuren laten bouwen en discriminatie als een autochtoon iets zien ...
pi_34770363
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Excuus aanbieden.
excuses zijn zóó 1990
pi_34770372
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:33 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dit is prima zo. Laat de boel maar eens goed uit de hand lopen. Dat dwingt een ieder om kleur te bekennen, een standpunt in te nemen. Nu zal blijken wie zijn rug recht houdt en wie bukt voor de Westerse haatprenten.
haatprenten what`s next dat je gaat geloven wat die iraanse mp zegt dat een groot zionistisch complot is

en het westen houdt deze keer zijn rug recht ze weten niet eens waar ze tegen protesteren.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:36:24 #269
3542 Gia
User under construction
pi_34770387
quote:
Het zal ze echt niet gaan om het feit dat jij je niet aan een islamitische regel houdt.
Goh, ik voel me ook beledigd als jij ontkent dat Jezus de zoon van God is. Dat is het kernpunt van het Christendom en wordt keer op keer ontkent door moslims. Schandalig.
quote:
Ik vind het een leuke avatar.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 19:36:43 #270
862 Arcee
Look closer
pi_34770397
quote:
de Westerse haatprenten.
spot
pi_34770398
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:34 schreef Youssef het volgende:

[..]

wat niet mag volgens de koran.

en als het al zo zou zijn waarom dan zulke reacties
  zondag 5 februari 2006 @ 19:37:49 #272
89730 Drugshond
pi_34770426
quote:

Of de Denen zijn varkens, en afhankelijk van de invalshoek hoeft het dan geen provocatie te zijn.

Zie je de ironie van mijn icoon. Het is maar net wat je erin ziet. Hetzelfde als die spotprenten
  zondag 5 februari 2006 @ 19:37:57 #273
3542 Gia
User under construction
pi_34770428
quote:

[..]

Ja....en?

Dat mag.

Er worden dagelijks spotprents gemaakt over Jezus, God, Boeddha enz....

Gaat toch ook niemand over zeuren.
pi_34770437
quote:

Die icoon inderdaad
pi_34770440
quote:

[..]

Nu zal blijken wie zijn rug recht houdt en wie bukt voor de Westerse haatprenten.
Denk eens na over de achterliggende gedachten van de cartoons. Veel terreurdaden tegen niet-moslims worden uit naam van de desbetreffende profeet gepleegd ....
pi_34770454
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:37 schreef Drugshond het volgende:

Zie je de ironie van mijn icoon. Het is maar net wat je erin ziet. Hetzelfde als die spotprenten
Ik zie lekkere Deense ham
pi_34770460

dit mag je gewoon plaatsen in het westen geen gezeik, is gewoon grappig
pi_34770461
Als je die gasten nu in Beiroet ziet, met een Koran in de hand, Allahuakbar schreeuwend de hele boel aan puin slaand dan is er toch echt iets serieus mis in hun bovenkamer, volkomen geloofswaanzinnig of ziekelijk opportunistisch.

En daar moeten we dus maar rekening mee houden, met zulke compleet van God losse idioten.
Dikke lul, drie kamelen voor je .
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 19:39:08 #279
862 Arcee
Look closer
pi_34770468
quote:
AMMAN De twee Jordaanse journalisten
die vastzaten wegens het afdrukken van
de cartoons over Mohammed,zijn weer
vrij.Ze kunnen celstraf krijgen wegens
"schending van het religieus gevoel".
  zondag 5 februari 2006 @ 19:40:34 #280
3542 Gia
User under construction
pi_34770504
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:38 schreef stevan_A het volgende:
[afbeelding]
  zondag 5 februari 2006 @ 19:40:38 #281
126836 Super7fighter
pi_34770507
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:38 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Denk eens na over de achterliggende gedachten van de cartoons. Veel terreurdaden tegen niet-moslims worden uit naam van de desbetreffende profeet gepleegd ....
Nog nooit gehoord dat "terreurdaden" uit naam van de profeet zijn gepleegd. Ik heb sowieso nooit gehoord dat ze hun gewapende acties terreurdaden noemen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34770510
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:38 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Die icoon inderdaad
dies goed ja..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 19:40:47 #283
862 Arcee
Look closer
pi_34770512
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:39 schreef milagro het volgende:
Als je die gasten nu in Beiroet ziet, met een Koran in de hand, Allahuakbar schreeuwend de hele boel aan puin slaand dan is er toch echt iets serieus mis in je bovenkamer, volkomen geloofswaanzinnig of ziekelijk opportunistisch.

En daar moeten we dus maar rekening mee houden, met zulke compleet van God losse idioten.
pi_34770525
quote:
[afbeelding]
kwaliteit is niet zo goed
pi_34770536
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:39 schreef milagro het volgende:
Als je die gasten nu in Beiroet ziet, met een Koran in de hand, Allahuakbar schreeuwend de hele boel aan puin slaand dan is er toch echt iets serieus mis in hun bovenkamer, volkomen geloofswaanzinnig of ziekelijk opportunistisch.

die zijn letterlijk 'van God los'
pi_34770542
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat niet mag volgens de koran.

en als het al zo zou zijn waarom dan zulke reacties
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het idee dat moslims zich er werkelijk gekwetst door voelen, je hoeft je eigen draai er niet aan te geven hoor Als jij een willekeurig iemand in de stad beledigt door zijn moeder een hoer te nemen kun je ook 9 van de 10 keer een ram voor je harses verwachten.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:41:59 #287
3542 Gia
User under construction
pi_34770548
quote:
[afbeelding]
Vind het nogal grof om Aïsha af te beelden als geit.
pi_34770551
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:40 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord dat \"terreurdaden\" uit naam van de profeet zijn gepleegd. Ik heb sowieso nooit gehoord dat ze hun gewapende acties terreurdaden noemen.
over een plaat voor je kop hebben
pi_34770553
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:41 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

kwaliteit is niet zo goed
Mohammed is gewoon niet knapper
pi_34770570
quote:

[..]

Het gaat om de selectieve verontwaardiging van sommige moslims,

Arabische kranten publiceren al jaren cartoons over joden. Het gaat in die cartoon er veel ruiger aan toe dan in de naar mijn mening relatief onschuldige Deense cartoons.

Dus waarom nu zo verontwaardigd, terwijl de Moslims broeders zelf ook niet vies zijn van spotprents.
pi_34770571
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Excuus aanbieden.
Als er excuses op zijn plaats zijn dan is dat wel van de moslimlanden waar de Deense ambassades in vlammen zijn opgegaan, richting Denemarken en de Denen. Denken de radicale moslims en moslimlanden echt dat zij met hun laffe terreur het Westen klein kunnen krijgen. Het enige resultaat dat zij daarmee bereiken is dat het Westen de terreur spuugzat is op een gegeven moment en drastisch met hun afrekend.
pi_34770572
quote:
[afbeelding]
En wat is je doel?
pi_34770584
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:41 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het idee dat moslims zich er werkelijk gekwetst door voelen, je hoeft je eigen draai er niet aan te geven hoor Als jij een willekeurig iemand in de stad beledigt door zijn moeder een hoer te nemen kun je ook 9 van de 10 keer een ram voor je harses verwachten.
ik snap wel dat ze zich beledigt voelen wat ik niet snap is waarom het ze zo aan trekt

en de timing van het rellen

en over dat uitschelden weet ik bijna zeker dat er 8 van de 10x niets gebeurt.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:44:20 #294
3542 Gia
User under construction
pi_34770614
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:42 schreef Youssef het volgende:

[..]

En wat is je doel?
Spotten. Hetzelfde als de prenten die over Israël gemaakt worden in arabische kranten.

Daarom heet het ook SPOT prent.
pi_34770634
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:40 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik heb sowieso nooit gehoord dat ze hun gewapende acties terreurdaden noemen.
Tja ... het vermoorden van onschuldige burgers in NY, Londen, Madrid, op Bali en vele andere plaatsen zijn natuurlijk normale uitingen van de religie van de vrede ...
pi_34770636
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:42 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Mohammed is gewoon niet knapper
owh, dat moet het zijn dan
  zondag 5 februari 2006 @ 19:45:18 #297
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34770644
quote:

[..]

dat is jouw reactie op mijn angst?
  zondag 5 februari 2006 @ 19:45:46 #298
126836 Super7fighter
pi_34770664
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

over een plaat voor je kop hebben
Jammer dat je meteen loopt te tieren en te schelden, terwijl je beter bewijs had kunnen geven voor zijn beweringen.
pi_34770668
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:41 schreef Youssef het volgende:

[..]

Er zijn wel veel meer groepen die in de media naar hun gevoel beledigd en gekwetst worden, bijvoorbeeld christenen. Deze groepen zullen misschien overgaan tot het boycotten van een bepaalde krant of bedrijf, maar gedragen zich niet als gestoorde en geweldadige idioten.
pi_34770677
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Het gaat om de selectieve verontwaardiging van sommige moslims,

Arabische kranten publiceren al jaren cartoons over joden. Het gaat in die cartoon er veel ruiger aan toe dan in de naar mijn mening relatief onschuldige Deense cartoons.

Dus waarom nu zo verontwaardigd, terwijl de Moslims broeders zelf ook niet vies zijn van spotprents.
ziehier de waarheid
pi_34770682
quote:

[..]

Weet je wel zeker dat er niets mis is gegaan tijdens je besnijdenis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')