abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 22:01:45 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775822
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef stukovich het volgende:

[..]

Inderdaad, als Turkije niet toegelaten wordt zal de bevolking dit als een grote nederlaag c.q. eeraantasting voelen. En dan zijn de rapen gaar, want dan zal er een enorme omslag plaatsvinden en zullen radicale organisaties steeds meer houvast binnen de samenleving krijgen.
Zit ook wat in. Maar je moet je afvragen of je een staat louter uit strategische overwegingen moet toelaten tot de EU. Ik weet niet of dat een goede keuze is. Hoewel het hier wel een lastig probleem betreft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:01:46 #202
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775824
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef VendoR het volgende:

[..]

In stricte zin, is het leven hierna voor de gelovigen belangerijker dan het leven van nu. Hier kan en zal ik het nooit mee eens zijn, en nooit respect voor kunnen opbrengen.
Kernprobleem, als jij geen respect voor mijn levensovertuiging kan opbrengen, waarom moet ik dan wel jouw levensovertuiging respecteren.
Met alle respect, zijn de atheïsten in de minderheid. Misschien hebben jullie het wel bij het verkeede eind.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_34775826
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

\'t Is een nare spagaat, en wat mij betreft ook een van de redenen om Turkije niet bij de EU te laten: er is geen sprake van een volledige democratie, en zodra er wel sprake zou zijn van een volledige democratie, valt Turkije ten prooi aan islamisten die er een islamitische staat van maken. En dan is je democratisch gehalte echt nul. Met andere woorden: het probleem is niet op te lossen.
De EU is medicijn voor Turkse leger - staat relatie
  zondag 5 februari 2006 @ 22:02:38 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775858
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De EU is medicijn voor Turkse leger - staat relatie
Dus zodra Turkije bij de EU zit, kan het leger zijn bemoeienis met het bestuur van het land loslaten en komt alles goed? Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34775864
quote:

[..]

Inderdaad, als Turkije niet toegelaten wordt zal de bevolking dit als een grote nederlaag c.q. eeraantasting voelen. En dan zijn de rapen gaar, want dan zal er een enorme omslag plaatsvinden en zullen radicale organisaties steeds meer houvast binnen de samenleving krijgen.
Opbokken met je chantage.

Je maakt het steeds duidelijker voor een hoop mensen wat de islam inhoud.
Daar ben ik je dankbaar voor.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34775882
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

flipflop, wel EU of geen EU, nog maar een paar jaar en er zal een alles bepalende beslissing genomen worden.
Ook al wordt het geen EU, dan betekent dit niet dat ze dit westerse voorbeeld laten vallen.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:03:18 #207
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775883
Laat ik het zo stellen dat ik het zeker weet dat Turkije meer bij te dragen heeft aan de EU dan Roemenië Polen etc....
pi_34775895
quote:

[..]

Het zou toch ook zomaar kunnen zijn dat Turkije niet toegelaten wordt omdat het economisch zijn zaken nog niet voor elkaar heeft? Dan hoeven de mensen daar zich niet aangetast voelen in hun eer, lijkt mij.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:03:56 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775904
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef stukovich het volgende:
Laat ik het zo stellen dat ik het zeker weet dat Turkije meer bij te dragen heeft aan de EU dan Roemenië Polen etc....
Ze hebben er betere stranden in elk geval.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:04:27 #210
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775918
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef typtypo het volgende:

[..]

Opbokken met je chantage.

Je maakt het steeds duidelijker voor een hoop mensen wat de islam inhoud.
Daar ben ik je dankbaar voor.
Ga jij je nou maar eens eerst inlezen, kneus
pi_34775919
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De gematigde moslims hoeven helemaal niet uit hun reputatie als moslim te kruipen. Wel verwacht dat zij enigszins normaal kunnen om gaan met kritiek, andere religies en andersdenkenden. Zoals ik al veel vaker heb vermeld: Er zijn genoeg andere groepen die in de media te kakken worden gezet en zich daardoor gekwetst voelen, maar die reageren niet op zo\'n hysterische en gewelddadige wijze.
Excuse moi, ik bedoelde uit hun reputatie als terrorist te krijgen. Kritiek is wat anders dan beledigen. De arabische wereld zet wel Joden voor schut, of richt zich wel op Bush met spotprenten enzo. Maar de Islam zal NOOIT een heilige van een ander religie beledigen, en dat is gegarandeerd op basis van Koran verzen.

Mensen die extreem hebben gereageert zijn de extremisten opzich niets nieuws
pi_34775961
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus zodra Turkije bij de EU zit, kan het leger zijn bemoeienis met het bestuur van het land loslaten en komt alles goed? Ik heb daar niet zo\'n vertrouwen in.
Zodra Turkije in EU zit kan Leger niets flikken wat democratie aantast
  zondag 5 februari 2006 @ 22:05:59 #213
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775974
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Het zou toch ook zomaar kunnen zijn dat Turkije niet toegelaten wordt omdat het economisch zijn zaken nog niet voor elkaar heeft? Dan hoeven de mensen daar zich niet aangetast voelen in hun eer, lijkt mij.
Turkije heeft al 3 jaar hogere economische groeijaren meegemaakt dan de gehele Europese Unie en met nog eens het vooruitzicht dat dit de komende jaren wel zal doorblijven groeien. Saoedi - Arabië investeert er nu veel, westerse landen, Korea/Japan.
De bureaucratie is aan het verminderen etc..
pi_34775987
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef VendoR het volgende:

[..]

Ook al wordt het geen EU, dan betekent dit niet dat ze dit westerse voorbeeld laten vallen.
Staat/leger niet. Volk wel
pi_34776000
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:04 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ga jij je nou maar eens eerst inlezen, kneus

Ben je nou boos?
Ga je nou rellen?
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  zondag 5 februari 2006 @ 22:06:46 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776008
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar zodra het leger niet ingrijpt, eindigt de seculiere staat. Probleem!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776009
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:01 schreef stukovich het volgende:

[..]

Kernprobleem, als jij geen respect voor mijn levensovertuiging kan opbrengen, waarom moet ik dan wel jouw levensovertuiging respecteren.
Met alle respect, zijn de atheïsten in de minderheid. Misschien hebben jullie het wel bij het verkeede eind.
Ik vraag niemand mijn levensovertuiging te respecteren, ik vraag ze mij te accepteren in wat ik doe, in mijn persoon. Van mij part vervloek je mijn overtuiging in de grond van je hart, maar dat zou ook een aanklacht tegen het leven zelf zijn!
.
pi_34776026
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar zodra het leger niet ingrijpt, eindigt de seculiere staat. Probleem!
Niet in de EU
pi_34776050
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef typtypo het volgende:

[..]

Ben je nou boos?
Ga je nou rellen?
Flame is niet zo man.
pi_34776058
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef stukovich het volgende:
Ben ik het mee eens, zeker wat de politieke weerbaarheid betreft.
.
pi_34776081
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vraag is dan alleen wat de uitwerking daarvan op Turkije is. Gelukkig duurt het nog mininaal 15 jaar voor dat ze eventueel mogen toetreden. Maar goed, dat is een andere discussie. Het toelaten van een arm groot land met een conflicterende religie heeft niet mijn voorkeur. Dan nog liever de Oekraine aan de EU toevoegen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zondag 5 februari 2006 @ 22:08:35 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776087
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet in de EU
Als een democratisch gekozen regering de boel om zeep helpt, kan de EU niets beginnen. Dat zou tegen de eigen grondbeginselen zijn. Het enige wat ze kunnen doen is Turkije schorsen of zelfs uit de EU mikken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:09:14 #223
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776109
sorry, maar kan het nu weer terug naar de oorspronkelijke discussie? Discussie over toelating van turkije in de EU kan ergens anders wel
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_34776111
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

De vraag is dan alleen wat de uitwerking daarvan op Turkije is. Gelukkig duurt het nog mininaal 15 jaar voor dat ze eventueel mogen toetreden. Maar goed, dat is een andere discussie. Het toelaten van een arm groot land met een conflicterende religie heeft niet mijn voorkeur. Dan nog liever de Oekraine aan de EU toevoegen.
Beste idiosin, vertraging van turks toedreding is alleen maar ten nadele van het westen
pi_34776122
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:07 schreef VendoR het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, zeker wat de politieke weerbaarheid betreft.
Polen is wel even héél veel ontwikkelder dan Turkije .... Roemenie heeft idd amper toegevoegde waaerde.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34776123
Laten we weer on-topic gaan!
.
pi_34776160
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beste idiosin, vertraging van turks toedreding is alleen maar ten nadele van het westen
Ik zie de meerwaarde niet.... Maar goed, dat is hier de discussie niet.
pi_34776171
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als een democratisch gekozen regering de boel om zeep helpt, kan de EU niets beginnen. Dat zou tegen de eigen grondbeginselen zijn. Het enige wat ze kunnen doen is Turkije schorsen of zelfs uit de EU mikken.
Een democratisch gekozen regering kan de boel niet om zeep helpen, de grondwetten zijn wel zo veilig en beschermen de Turkse seculiere staat.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:10:57 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776188
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:09 schreef VendoR het volgende:
Laten we weer on-topic gaan!
Ja!

Der er et yndigt land,
det står med brede bøge
nær salten østerstrand;
nær salten østerstrand;
det bugter sig i bakke, dal,
det hedder gamle Danmark,
og det er Frejas Sal
og det er Frejas Sal

Der sad i fordums tid
de harniskklædte kæmper,
udhvilede fra strid;
udhvilede fra strid;
så drog de frem til fjenders mén
nu hvile deres bene
bag højens bautasten
bag højens bautasten

Det land endnu er skønt,
thi blå sig søen bælter,
og løvet står så grønt;
og løvet står så grønt;
og ædle kvinder, skønne mø'r
og mænd og raske svende
bebo de danskes øer
bebo de danskes øer

Hil drot og fædreland!
Hil hver en danneborger,
som virker, hvad han kan!
som virker, hvad han kan!
Vort gamle Danmark skal bestå,
så længe bøgen spejler
sin top i bølgen blå
sin top i bølgen blå
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776222
Ik begin ondertussen steeds meer indicaties te krijgen dat die moord op die priester in Turkije wel degelijk te maken heeft met extremisten die zonodig wraak moesten nemen voor die cartoons.
pi_34776242
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:11 schreef HiZ het volgende:
Ik begin ondertussen steeds meer indicaties te krijgen dat die moord op die priester in Turkije wel degelijk te maken heeft met extremisten die zonodig wraak moesten nemen voor die cartoons.
niets meer dan voorbarig getrokken conclusies
  zondag 5 februari 2006 @ 22:13:16 #232
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776280
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

niets meer dan voorbarig getrokken conclusies
Mja, wel eentje die in de lijn der verwachting ligt..
Twitch.tv/bensel15
pi_34776330
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:13 schreef Bensel het volgende:

[..]

Mja, wel eentje die in de lijn der verwachting ligt..
Een Christelijk pater in Turkije omleggen? sure.
pi_34776347
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:11 schreef HiZ het volgende:
Oei dat wordt excuses aan de paus maken door moslims.

Dat is het minste wat ze kunnen doen.
www.jihadwatch.org
pi_34776424
Mijn mening is samengevat, dat het te betreuren is wat er gebeurd is. Maar dat deze westerse maatschappij nou eenmaal individuen niet kan verbieden die dingen te publiceren. Ik denk dat het een leerproces is, wat je weerbaar maakt tegen bespotting.

En, daar kerk en staat gescheiden zijn, dat de journalistiek zijn recht op vrijheid van meningsuiting kan opeisen, kan Denemarken zijn excuses niet aanbieden, en zal dat nooit doen. Vanuit deze westerse opvatting van de vrijheid van meningsuiting, voel ik mij solidair met Denemarken, die vast blijft houden aan de waarden waar ik zo trots op ben. Ook al betekent dit dat ik zelf ook ooit het mikpunt van belediging kan zijn. De voordelen wegen op tegen de nadelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VendoR op 05-02-2006 22:23:43 ]
.
pi_34776453
zien jullie nou wat Denemarken heeft aangericht ???
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:18:08 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776456
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:17 schreef VendoR het volgende:
Mijn mening is samengevat, dat het te betreuren is wat er gebeurd is. Maar dat deze westerse maatschappij nou eenmaal individuen niet kan verbieden dingen niet te publiceren. Ik denk dat het een leerproces is, wat je weerbaar maakt tegen bespotting.

En, daar kerk en staat gescheiden zijn, dat de journalistiek zijn recht op vrijheid van meningsuiting kan opeisen, kan Denemarken zijn excuses niet aanbieden, en zal dat nooit doen. Vanuit deze westerse opvatting van de vrijheid van meningsuiting, voel ik mij solidair met Denemarken, die vast blijft houden aan de waarden waar ik zo trots op ben. Ook al betekent dit dat ik zelf ook ooit het mikpunt van belediging kan zijn. De voordelen wegen op tegen de nadelen.
En vooral dat laatste! Incasseringsvermogen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:18:38 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776481
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef Meki het volgende:
Neen. Denemarken heeft niets aangericht. Dat jij ziende blind bent, moet je niet op de Deense staat afwentelen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776487
quote:
Feit blijft
eerst zijn de deense vlaggen verbrand en toen zijn de spotprentjes gepubliceerd.
www.jihadwatch.org
pi_34776552
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:17 schreef VendoR het volgende:
Mijn mening is samengevat, dat het te betreuren is wat er gebeurd is. Maar dat deze westerse maatschappij nou eenmaal individuen niet kan verbieden dingen niet te publiceren. Ik denk dat het een leerproces is, wat je weerbaar maakt tegen bespotting.

Zeer duidelijk verwoord. Daarbij komt dat het Westen nooit mag zwichten voor bedreigingen en geweld van lieden die de moeizaam verkregen Westerse vrijheden van de burgers willen inperken.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34776566
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Neen. Denemarken heeft niets aangericht. Dat jij ziende blind bent, moet je niet op de Deense staat afwentelen.
Jawel door hun niet optreden tegen beledigingen .
  zondag 5 februari 2006 @ 22:21:42 #242
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776594
quote:
Lol.. de Denen hebben niks aangericht.. Het is de keuze van de moslims om te rellen. Blijkbaar is de pen toch sterker dan het zwaard..
Twitch.tv/bensel15
pi_34776602
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:18 schreef typtypo het volgende:

[..]

Feit blijft
eerst zijn de deense vlaggen verbrand en toen zijn de spotprentjes gepubliceerd.
Nee Denemarken heeft het express vertoond om zo de moslims kwaad te maken. en dit heeft gevolgen. Nu gaat iedereen mensen beledigen dankzij Denemarken
  zondag 5 februari 2006 @ 22:22:13 #244
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776619
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Hou nou eens op om in iedere post het woord belediging te gebruiken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:22:55 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776646
quote:

[..]

Dat heet vrijheid. Dat dat in jouw beperkte denkraam niet bestaat, is geen Deens probleem. Een Deense krant publiceert een aantal spotprenten. Niets aan de hand. Totdat een stel malloten besluit om de boel af te breken. Dat zijn het toch die malloten zelf die dat aanrichten, en niet de Deense krant? Jij redeneert wel heel krom.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776652
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:21 schreef Bensel het volgende:

[..]

Lol.. de Denen hebben niks aangericht.. Het is de keuze van de moslims om te rellen. Blijkbaar is de pen toch sterker dan het zwaard..
De Denen hebben onrust veroorzaakt over de hele wereld van Marokko tot Indonesie etc.
Denemarken wilt graag beledigen en dan moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen
  zondag 5 februari 2006 @ 22:23:35 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776669
quote:

[..]

Nee Denemarken heeft het express vertoond om zo de moslims kwaad te maken. en dit heeft gevolgen. Nu gaat iedereen mensen beledigen dankzij Denemarken
Dus als jij mij kwaad maakt, mag ik je straffeloos om zeep helpen? Toe, maak me boos!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776684
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:23 schreef Meki het volgende:

[..]

De Denen hebben onrust veroorzaakt over de hele wereld van Marokko tot Indonesie etc.
Die onrust hebben die mensen zelf over zich afgeroepen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 5 februari 2006 @ 22:24:04 #249
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776690
quote:

[..]

Tuurlijk en uiteindelijk is het allemaal de schuld van de Joodse lobby in de VS.
pi_34776694
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat heet vrijheid. Dat dat in jouw beperkte denkraam niet bestaat, is geen Deens probleem. Een Deense krant publiceert een aantal spotprenten. Niets aan de hand. Totdat een stel malloten besluit om de boel af te breken. Dat zijn het toch die malloten zelf die dat aanrichten, en niet de Deense krant? Jij redeneert wel heel krom.
en dara gaat men de fout in . Elke belediging in de voeten van vrijheid schuiven . Jullie weten blijkbaar niet de verschil van vrijheid en belediging
  zondag 5 februari 2006 @ 22:24:15 #251
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34776701
Ik wist niet dat zoveel moslims zo onzeker waren over hun geloof. Waarom gaan ze anders zo te keer vanwege een paar tekeningetjes...?
Van zelfverzekerde gelovigen zou ik verwachten dat ze (ongelovige) mensen die zoiets doen, gewoon dom noemen, hun schouders ophalen, en weer verder gaan met hun leven. Maar ja, ik zal wel weer iets gemist hebben...
pi_34776707
quote:

[..]

Beledigen?

.... je bedoeld priesters doden.
Dat is geen belediging dat is moord.
www.jihadwatch.org
pi_34776729
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Tuurlijk en uiteindelijk is het allemaal de schuld van de Joodse lobby in de VS.
Nee de schuld ligt hierbij bij Denemarken en andere landen die hiermee door zijn gegaan
  zondag 5 februari 2006 @ 22:24:50 #254
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776731
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:24 schreef Meki het volgende:

[..]

en dara gaat men de fout in . Elke belediging in de voeten van vrijheid schuiven . Jullie weten blijkbaar niet de verschil van vrijheid en belediging
Nee, jij kent de definitie van het woord vrijheid niet.
pi_34776741
quote:

[..]

Onzin, de mensen waarover we praten zouden elke afbeelding als belediging ervaren.

En trouwens, ik ben deze hele discussie over beledigd zijn behoorlijk zat, beledigd zijn is geen excuus voor het vermoorden van mensen.
pi_34776758
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:23 schreef Meki het volgende:

[..]

De deense staat wou niemand beledigen. Een krant publiceerde spotprentjes van een cartoonist, weet je nog? En de krant zelf, besloot die cartoons te publiceren... Maar sinds wanneer moet elke krant achter een cartoon staan voor het gepubliceerd mag worden? Zulke kranten komen niet ver.
.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:26:07 #257
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776784
quote:

[..]

Nee de schuld ligt hierbij bij Denemarken en andere landen die hiermee door zijn gegaan
Voor de zoveelste en laatste keer: er is een groot verschil tussen de Deense staat en een Deense krant. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:26:12 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34776787
Als zoiets over gereformeerden zou worden getekend, zou er een oude boer uit Staphorst een boze brief schrijven en zijn abonnement opzeggen. De moslimwereld daarentegen vindt het een goed idee om de boel in de hens te gaan steken en te gaan oproepen tot moord.

Zoek de verschillen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_34776792
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:24 schreef typtypo het volgende:

[..]

Beledigen?

.... je bedoeld priesters doden.
Dat is geen belediging dat is moord.
als de priester dood is door een aanleiding van spotprenten dat ligt de schuld indirect bij Denemarken
  zondag 5 februari 2006 @ 22:26:38 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776808
quote:

[..]

Lees nou eens goed wat ik schrijf. Ik schrijf dat je de teringzooi die mensen in andere delen van de wereld veroorzaken omdat een Deense krant een paar tekeningen heeft gepubliceerd, niet op het conto van de Denen te schrijven is. En ik ben van mening dat ik de vrijheid moet hebben om iemand te beledigen. Als jij tegen mij zegt dat ik een malloot ben omdat ik een overtuigd atheïst ben, en ik daarom zal branden in de hel, dan moet je dat vooral doen en daar zal ik geen minuut korter om slapen. Noch zal ik je ruiten er om ingooien of je MekiShop DDOSsen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776824
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:25 schreef VendoR het volgende:

[..]

De deense staat wou niemand beledigen. Een krant publiceerde spotprentjes van een cartoonist, weet je nog? En de krant zelf, besloot die cartoons te publiceren... Maar sinds wanneer moet elke krant achter een cartoon staan voor het gepubliceerd mag worden? Zulke kranten komen niet ver.
Als Denemarken niemand wou beledigen hadden ze de verantwoordelijkheid genomen en de verantwoordelijken gestraft
pi_34776833
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef Meki het volgende:

[..]

als de priester dood is door een aanleiding van spotprenten dat ligt de schuld indirect bij Denemarken
Er is geen Deen betrokken geweest bij die moord.
pi_34776859
quote:

[..]

Als Denemarken niemand wou beledigen hadden ze de verantwoordelijkheid genomen en de verantwoordelijken gestraft
Ik zie dat je alweer moordenaars verdedigt?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:27:39 #264
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34776861
quote:

[..]

Dus als ik nu nar buiten zou lopen en een moslim dood omdat ik me geërgerd heb aan jouw posts op FOK dan is dat indirect jouw schuld?
pi_34776862
quote:
Denen smeken geweld te staken

Gepubliceerd op 05 februari 2006, 22:09

beiroet/kopenhagen -
Denemarken heeft de Arabische leiders gesmeekt een eind te maken aan de gewelddadigheden tegen alles wat Deens is. Dit weekeinde escaleerde het geweld in onder meer Damascus en Beiroet, waar het Deense consulaat door duizenden woedende moslims in brand werd gestoken.

Aanleiding voor deze ongeregeldheden vormen de spotprenten van de profeet Mohammed die werden gepubliceerd door een Deense krant.

Bij de rellen in de Libanese hoofdstad kwam een betoger om het leven. Veiligheidstroepen arresteerden 174 demonstranten. Niet alleen Deense gebouwen en vlaggen werden door woedende moslims belaagd en in brand gestoken, ook andere westerse panden en christelijke kerken moesten het ontgelden.
pi_34776879
quote:

[..]

En daarmee zeg jij indirect dat jij het gerechtvaardigd vind.
.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:28:01 #267
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776881
quote:

[..]

Je hebt hier gerust de vrijheid om te beledigen (sterker nog, hoeveel meiden worden er dagelijk niet uitgescholden voor hoer, of slet, door de (marrokaanse) medemens?). als je het niet aanstaat, ga je na de rechter.. Als het stelsel matig gebeurd, klaag je ze aan voor smaad. AZo werkt vrijheid hier.. je hebt fde vrijheid om te beledigen, en de vrijheid om er wat aan te doen.. Maar we gaan niet voor eigen rechter spelen
Twitch.tv/bensel15
pi_34776883
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als zoiets over gereformeerden zou worden getekend, zou er een oude boer uit Staphorst een boze brief schrijven en zijn abonnement opzeggen. De moslimwereld daarentegen vindt het een goed idee om de boel in de hens te gaan steken en te gaan oproepen tot moord.

Zoek de verschillen.
De verschillen hoef je niet te zoeken, deze zijn zo groot dat je ze niet over het hoofd kan zien.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 5 februari 2006 @ 22:28:48 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776908
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dus als ik nu nar buiten zou lopen en een moslim dood omdat ik me geërgerd heb aan jouw posts op FOK dan is dat indirect jouw schuld?
Dan heb ik nog wat te doen hier.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:29:41 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34776944
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De verschillen hoef je niet te zoeken, deze zijn zo groot dat je ze niet over het hoofd kan zien.
Ik zie ze wel, er zijn er echter in dit topic ( 1x raden ) die ze niet zien.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_34776972
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is geen Deen betrokken geweest bij die moord.
de aanleiding ligt wel bij de spotprenten
pi_34776980
quote:

[..]

Denemarken KAN de verantwoording niet nemen, snap je dat niet?
.
pi_34776983
Ik begrijp dat Meki het ook wel ok vindt als er vanavond een Imam wordt doodgetrapt ergens in Vlaardingen door een paar Joodse jongens? After all, de AEL publiceert anti-semitische cartoons, dus dan mag het en is het volledig te begrijpen.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:30:59 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34777007
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Dus als ik jouw hoofd plet onder een blok beton, kan ik dat rechtvaardigen door te zeggen dat ik het niet eens was met de aanslag op het WTC? Cool!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34777009
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Er bestaan geen 'aanleidingen' voor moord. Moord is moord, en jij praat het goed.
pi_34777053
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:27 schreef VendoR het volgende:

[..]

En daarmee zeg jij indirect dat jij het gerechtvaardigd vind.
nee ik keur het af . Alleen ben ik woedend dat Denemarken niet kan nadenken en gelijk begint met beledigen
pi_34777063
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef VendoR het volgende:

[..]

Denemarken KAN de verantwoording niet nemen, snap je dat niet?
Helaas begrijpen heel veel moslims dat niet.
pi_34777083
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:31 schreef Meki het volgende:

[..]

nee ik keur het af . Alleen ben ik woedend dat Denemarken niet kan nadenken en gelijk begint met beledigen
Je keurt het niet af, je praat het goed.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:32:49 #279
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34777096
quote:

[..]

Je keurt het af? Ik geloof er geen reet van.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:32:57 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34777103
quote:

[..]

Ik geloof niet dat jij de aangewezen persoon bent om anderen op een beperkt verstandelijk vermogen te wijzen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34777105
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er bestaan geen 'aanleidingen' voor moord. Moord is moord, en jij praat het goed.
nee ik keur elke moord af maar ik kijk dan ook naar de aanleiding
pi_34777137
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:32 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Je keurt het af? Ik geloof er geen reet van.
Ik ook niet. Het is overduidelijk dat hij het veel erger vindt dat er wat mensen beledigd zijn dan dat er iemand vermoord is.
pi_34777141
Zo, ik zie dat Meki het topic weer heeft opgefleurt met zijn geweldige Nederlands.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:33:50 #284
16715 Mylene
*schatje*
pi_34777142
quote:

[..]

Het is één krant die de spotprenten heeft afgedrukt. Niet het land Denemarken. Niet de bevolking van Denemarken. Begrijp je dat?
pi_34777146
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je keurt het niet af, je praat het goed.
Ik zal nooit een moord goedkeuren
ik zal nooit een belediging goedkeuren
  zondag 5 februari 2006 @ 22:34:18 #286
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34777157
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Kijk kijk. Daar hebben we de eeuwige "maar" weer, hoor. Afkeuren, m'n neus.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:34:38 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_34777168
quote:

[..]

Maar, de moslims plaatsen ook cartoons over christenen en joden. Dus, de moslims kunnen óók niet nadenken en beginnen gelijk met beledigen!

En zie jij grote groepen joden hier de ambassades in de hens steken en oproepen tot massale moordpartijen? Ik niet.
pi_34777174
quote:

[..]

Wat is erger? Belediging van een geloof of moord? Een direct antwoord graag en geen gewauwel dat je moet kijken naar de aanleiding. WAT is erger?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:35:11 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34777195
quote:

[..]

ik zal nooit een belediging goedkeuren
Dat wordt nog een moeilijk leven voor je, jongen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:35:54 #290
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34777220
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:33 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is één krant die de spotprenten heeft afgedrukt. Niet het land Denemarken. Niet de bevolking van de Denemarken. Begrijp je dat?

dat weet ik . toen de krant het had geplaast was er een storm van protesten . toen deed de overheid helemaal niks. ik vind dat de overheid afstand moet houden van beledigingen
  zondag 5 februari 2006 @ 22:36:36 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34777244
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:36 schreef Meki het volgende:

[..]

dat weet ik . toen de krant het had geplaast was er een storm van protesten . toen deed de overheid helemaal niks. ik vind dat de overheid afstand moet houden van beledigingen
Dat doen ze dus perfect. Ze zijn geen partij. Wat heb je verder nog te klagen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34777256
quote:

[..]

Je weet niet eens waar je over praat, want dat heeft de Deense regering ook gedaan.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:37:10 #294
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34777274
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat is erger? Belediging van een geloof of moord? Een direct antwoord graag en geen gewauwel dat je moet kijken naar de aanleiding. WAT is erger?
Leuk geprobeerd, heh. Hoeveel zullen we wedden dat er een "maar" in z'n antwoord zit?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:37:36 #295
16715 Mylene
*schatje*
pi_34777293
quote:

[..]

Dan is de stap naar de rechter de meest logisch stap. En niet door geweld te plegen.
pi_34777294
quote:

[..]

Dat jij dat vind, betekent niet dat het dus mogelijk is? Toch? Snap je eigenlijk wel waarom het niet kan? Waarom Balkenende dit ook niet kan doen nadat deze prenten herdrukt werden in de nederlandse kranten?

(Ik ga ervan uit dat je bedoelde dat de overheid zijn excuses zou moeten aanbieden)
.
pi_34777301
quote:

[..]

De overheid heeft dan ook niemand beledigd, beter kan het niet.
pi_34777304
quote:

[..]

De makers zijn niet strafbaar omdat in Denemarken, net als in andere Westerse landen, zij niet strafbaar zijn. Het uiten van een mening, binnen bepaalde grenzen, is in Denemarken toegestaan. De makers van de betreffende hebben geen grenzen overschreden, zodat hun cartoons onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Valt het kwartje nu?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:37:56 #299
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34777311
quote:

[..]

en dat doet het ook. Het zegt dat het er niks mee te maken heeft, enkel dat ze geen excuses wilen aanbieden (want, het is immers hun zaak helemaal niet.. )
Twitch.tv/bensel15
  zondag 5 februari 2006 @ 22:38:44 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34777341
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef LXIV het volgende:
Wanneer je de vlag van Denemarken in je avatar hebt graag hier één postje plaatsen.
Zodat we kunnen tellen hoeveel FOK!\\\\\\\'ers nu deze vlag in hun avatar voeren!
Post hier als je een denemark-avatar hebt <<< Doe hier een postje!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')