'Meeste moslims' is een erg gewaagde statement. Ik meen mij nog steeds te herinneren dat de meeste moslims afstand hielden en zich er niet mee betrokken, ow men constateert maar wat ze willen hoor.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maar je ontkent toch niet de cultuur shock die de meeste moslims hadden aangaande de cartoons en bv submission?
tis blijkbaar nog ongewoon in de meeste moslim landen om kritiek te hebben op religie
dat was vroeger in nederland ook zo, maar nu niet meer
er is toch niets mis mee om dat te constateren?
nou ik baseer mijn beeld aangaande "de meeste moslims" op mijn persoonlijke ervaringen met deze groep in het werk dat ik gedaan heb als leraar voor oudkomersquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Meeste moslims' is een erg gewaagde statement. Ik meen mij nog steeds te herinneren dat de meeste moslims afstand hielden en zich er niet mee betrokken, ow men constateert maar wat ze willen hoor.
Ik ken jouw ervaringen niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat generaliseren wie of wat het ook mag betreffen not done is. Als jij tot een conclusie bent gekomen waarin 'meeste moslims' en 'radicaal' meteen achter elkaar komen, dan heb ik geen hoop meer in een dialoog.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou ik baseer mijn beeld aangaande "de meeste moslims" op mijn persoonlijke ervaringen met deze groep in het werk dat ik gedaan heb als leraar voor oudkomers
dan hadden we het in de les bv over de nederlandse grondwet en vrijheid van meningsuiting
bijna de hele groep vond dat de cartoons en hersi ali niet door de beugel kunnen en gestopt moeten worden
tiis dus niet zo , dat ik maar wat lul.. of anderen napraat
en vinden dat de cartoons en hersi ali gestop moeten worden, vind ik extreem.. jij niet?
ik heb het nu over de cartoons en submision en vrijheid van menings uittingquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ken jouw ervaringen niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat generaliseren wie of wat het ook mag betreffen not dan is. Als jij tot een conclusie bent gekomen waarin 'meeste moslims' en 'radicaal' meteen achter elkaar komen, dan heb ik geen hoop meer in een dialoog.
Ik kan mijn reply wel herhalen als je wilt betwijfelende of het wel nut heeft, zoals je wellicht wel hebt begrepen is het een antwoord geweest op je statement: 'meeste moslims' als jij tot zo een conclusie bent gekomen nogmaals moet je dat vooral behouden, ik voel me niet geroepen om jouw ervaringen te beoordelen in geval van onwetendheid. Hou je lekker vast aan je gedachtengoed.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik heb het nu over de cartoons en submision en vrijheid van menings uitting
jij bent het die nu aan het generaliseren is ( en mij woorden in de mond ligt die ik niet gezegt heb)
ik kom met een concreet voorbeeld en vraag...
ik wil mijn vraag wel herhalen:
vind jij het extreem als iemand vindt dat submisioni en de cartoons niet kunnen... dat deze mening niet geuit mag worden
daar had ik het over...
flauw hoor, mij in een hoekje gooien en geen antwoord willen geven op mijn vraagquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan mijn reply wel herhalen als je wilt betwijfelende of het wel nut heeft, zoals je wellicht wel hebt begrepen is het een antwoord geweest op je statement: 'meeste moslims' als jij tot zo een conclusie bent gekomen nogmaals moet je dat vooral behouden, ik voel me niet geroepen om jouw ervaringen te beoordelen in geval van onwetendheid. Hou je lekker vast aan je gedachtengoed.
'Veel' ligt in de eye of the beholder.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:24 schreef Gia het volgende:
Feit is gewoon dat er veel moslims zijn die zich zo beledigd voelden door een paar tekeningetjes dat ze het nodig vonden om enkele ambassades te bestormen en personen, die niets met die tekeningetjes te maken hadden, te bedreigen en zelfs aan te vallen.
Dit zul je niet zien gebeuren als iemand van dergelijke tekeningetjes maakt over Jezus of God.
Hebben ze wel geprobeerd uit te lokken in Iran met een spannende wedstrijd en een tentoonstelling, maar is niet gelukt. Christenen en Joden weten zich schijnbaar WEL te gedragen.
Wow, als 't op gruwelijke wijze gebeurt nog een premie er bovenop ook.quote:Al-Qaida wil cartoonist dood
Al-Qaida zet een prijs op het hoofd
van een Zweedse cartoonist.De man zou
een beledigende tekening hebben gemaakt
van de profeet Mohammed.
In een boodschap op internet worden
moslims opgeroepen de tekenaar om te
brengen.Wie hem deze maand tijdens de
Ramadan uit de weg ruimt,krijgt van
Al-Qaida een beloning van 70.000 euro.
Als dat op een gruwelijke wijze gebeurt
komt er nog een premie bovenop.
De spotprent over Mohammed verscheen
vorige maand in een Zweedse krant.
Eerder leidde de publicatie van enkele
cartoons over de profeet in een Deense
krant in de hele wereld tot geweld. ***
En weet je wat nou zo fijn is? Dat jij dat gewoon mag vinden, zonder hiervoor in elkaar gemept te worden. Jij mag homofilie verafschuwen, je mag partnerruil vunzig vinden, je mag absoluut tegen euthanasie zijn, enz..... heeft allemaal geen consequenties.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je wat ik achterlijk vind:
- Partnerruil
- Huismannen in plaats van huisvrouwen, de man zit lekker lui thuis romig te wezen en houdt zich in leven met de chartale middelen van zijn vrouw.
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Partnerruil
- Huismannen in plaats van huisvrouwen, de man zit lekker lui thuis romig te wezen en houdt zich in leven met de chartale middelen van zijn vrouw.
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:04 schreef Gia het volgende:
.
Zo werkt dat in het Westen, wen er aan of donder op.
ter kennisgeving aangenomen. En nu?quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
ik zou zeggen wen er dan maar niet aan en donder lekker op, de hele shitezooi die er zo over denkt.quote:
Lekker opzouten naar zandland dan zeikerd, ga daar maar een poosje lopen mierenneuken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden²
Fatwaquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ter kennisgeving aangenomen. En nu?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |