abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51641039
maar je ontkent toch niet de cultuur shock die de meeste moslims hadden aangaande de cartoons en bv submission?

tis blijkbaar nog ongewoon in de meeste moslim landen om kritiek te hebben op religie

dat was vroeger in nederland ook zo, maar nu niet meer

er is toch niets mis mee om dat te constateren?
pi_51641181
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maar je ontkent toch niet de cultuur shock die de meeste moslims hadden aangaande de cartoons en bv submission?

tis blijkbaar nog ongewoon in de meeste moslim landen om kritiek te hebben op religie

dat was vroeger in nederland ook zo, maar nu niet meer

er is toch niets mis mee om dat te constateren?
'Meeste moslims' is een erg gewaagde statement. Ik meen mij nog steeds te herinneren dat de meeste moslims afstand hielden en zich er niet mee betrokken, ow men constateert maar wat ze willen hoor.
pi_51641392
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Meeste moslims' is een erg gewaagde statement. Ik meen mij nog steeds te herinneren dat de meeste moslims afstand hielden en zich er niet mee betrokken, ow men constateert maar wat ze willen hoor.
nou ik baseer mijn beeld aangaande "de meeste moslims" op mijn persoonlijke ervaringen met deze groep in het werk dat ik gedaan heb als leraar voor oudkomers

dan hadden we het in de les bv over de nederlandse grondwet en vrijheid van meningsuiting

bijna de hele groep vond dat de cartoons en hersi ali niet door de beugel kunnen en gestopt moeten worden

tiis dus niet zo , dat ik maar wat lul.. of anderen napraat

en vinden dat de cartoons en hersi ali gestop moeten worden, vind ik extreem.. jij niet?
pi_51641506
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

nou ik baseer mijn beeld aangaande "de meeste moslims" op mijn persoonlijke ervaringen met deze groep in het werk dat ik gedaan heb als leraar voor oudkomers

dan hadden we het in de les bv over de nederlandse grondwet en vrijheid van meningsuiting

bijna de hele groep vond dat de cartoons en hersi ali niet door de beugel kunnen en gestopt moeten worden

tiis dus niet zo , dat ik maar wat lul.. of anderen napraat

en vinden dat de cartoons en hersi ali gestop moeten worden, vind ik extreem.. jij niet?
Ik ken jouw ervaringen niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat generaliseren wie of wat het ook mag betreffen not done is. Als jij tot een conclusie bent gekomen waarin 'meeste moslims' en 'radicaal' meteen achter elkaar komen, dan heb ik geen hoop meer in een dialoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2007 22:14:45 ]
pi_51641646
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ken jouw ervaringen niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat generaliseren wie of wat het ook mag betreffen not dan is. Als jij tot een conclusie bent gekomen waarin 'meeste moslims' en 'radicaal' meteen achter elkaar komen, dan heb ik geen hoop meer in een dialoog.
ik heb het nu over de cartoons en submision en vrijheid van menings uitting

jij bent het die nu aan het generaliseren is ( en mij woorden in de mond ligt die ik niet gezegt heb)

ik kom met een concreet voorbeeld en vraag...

ik wil mijn vraag wel herhalen:

vind jij het extreem als iemand vindt dat submisioni en de cartoons niet kunnen... dat deze mening niet geuit mag worden

daar had ik het over...
pi_51641773
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik heb het nu over de cartoons en submision en vrijheid van menings uitting

jij bent het die nu aan het generaliseren is ( en mij woorden in de mond ligt die ik niet gezegt heb)

ik kom met een concreet voorbeeld en vraag...

ik wil mijn vraag wel herhalen:

vind jij het extreem als iemand vindt dat submisioni en de cartoons niet kunnen... dat deze mening niet geuit mag worden

daar had ik het over...
Ik kan mijn reply wel herhalen als je wilt betwijfelende of het wel nut heeft, zoals je wellicht wel hebt begrepen is het een antwoord geweest op je statement: 'meeste moslims' als jij tot zo een conclusie bent gekomen nogmaals moet je dat vooral behouden, ik voel me niet geroepen om jouw ervaringen te beoordelen in geval van onwetendheid. Hou je lekker vast aan je gedachtengoed.
pi_51641981
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kan mijn reply wel herhalen als je wilt betwijfelende of het wel nut heeft, zoals je wellicht wel hebt begrepen is het een antwoord geweest op je statement: 'meeste moslims' als jij tot zo een conclusie bent gekomen nogmaals moet je dat vooral behouden, ik voel me niet geroepen om jouw ervaringen te beoordelen in geval van onwetendheid. Hou je lekker vast aan je gedachtengoed.
flauw hoor, mij in een hoekje gooien en geen antwoord willen geven op mijn vraag

ik heb je iets verteld over mijn persoonlijke ervaringen aangaande de moslims die ik les

heb gegeven ( en dan alleen ervaringen betreffende vrijheid van meningsuitting)

dat ik voor de rest een heel leuk contact had met de groep wil jij natuurlijk niet weten

jij wil alleen mij wegzetten als iemand die slecht denkt over alle moslims.. nou lekker makkelijk

tss..

hou jij je ook maar lekker vast aan je gedachtengoed en mensen in hokjes plaatsen

bah
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:24:08 #248
3542 Gia
User under construction
pi_51650525
Feit is gewoon dat er veel moslims zijn die zich zo beledigd voelden door een paar tekeningetjes dat ze het nodig vonden om enkele ambassades te bestormen en personen, die niets met die tekeningetjes te maken hadden, te bedreigen en zelfs aan te vallen.

Dit zul je niet zien gebeuren als iemand van dergelijke tekeningetjes maakt over Jezus of God.
Hebben ze wel geprobeerd uit te lokken in Iran met een spannende wedstrijd en een tentoonstelling, maar is niet gelukt. Christenen en Joden weten zich schijnbaar WEL te gedragen.
pi_51651470
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:24 schreef Gia het volgende:
Feit is gewoon dat er veel moslims zijn die zich zo beledigd voelden door een paar tekeningetjes dat ze het nodig vonden om enkele ambassades te bestormen en personen, die niets met die tekeningetjes te maken hadden, te bedreigen en zelfs aan te vallen.

Dit zul je niet zien gebeuren als iemand van dergelijke tekeningetjes maakt over Jezus of God.
Hebben ze wel geprobeerd uit te lokken in Iran met een spannende wedstrijd en een tentoonstelling, maar is niet gelukt. Christenen en Joden weten zich schijnbaar WEL te gedragen.
'Veel' ligt in de eye of the beholder.
Blijkbaar heb jij je niet verdiept in radicale Christelijke, Joodse groeperingen, ook zij zijn er en ook zij zijn een minderheid van de religie die zich NIET weten te gedragen, misschien moet je dat er even bij pakken voor je selectief iets constateert. Of je nu 'veel moslims' of 'moslims' zegt het is een feit dat de meeste moslims zich schijnbaar WEL gedragen en over die dat niet deden is er sowieso geen goed woord, maar dat zie jij hoop ik zelf ook wel in.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 11:47:59 #250
862 Arcee
Look closer
pi_53193311
quote:
Al-Qaida wil cartoonist dood

Al-Qaida zet een prijs op het hoofd
van een Zweedse cartoonist.De man zou
een beledigende tekening hebben gemaakt
van de profeet Mohammed.

In een boodschap op internet worden
moslims opgeroepen de tekenaar om te
brengen.Wie hem deze maand tijdens de
Ramadan uit de weg ruimt,krijgt van
Al-Qaida een beloning van 70.000 euro.
Als dat op een gruwelijke wijze gebeurt
komt er nog een premie bovenop.

De spotprent over Mohammed verscheen
vorige maand in een Zweedse krant.
Eerder leidde de publicatie van enkele
cartoons over de profeet in een Deense
krant in de hele wereld tot geweld. ***
Wow, als 't op gruwelijke wijze gebeurt nog een premie er bovenop ook.

Wat een kansloze stakkers zijn dat toch, die relifanaten van Al-Qaida.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53193686
Die mensen komen rechtstreeks uit het stenen tijdperk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_53193787
Net op het moment dat je denkt dat de cartoonrellen voorlopig gesust zijn, komen die baardapen weer uit hun hol...
Ik zou toch denken dat de Ramadan nu juist een periode van bezinning, rust en naastenliefde zou moeten zijn, maar daar denkt AQ blijkbaar heel anders over.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_53194165
grappig dat hun achterlijke regeltjes, waaronder dus het niet mogen afbeelden van die vermaledijde warlord, ook voor ons gelden blijkbaar , maar dat andersom, los vd wettelijke regeltjes, althans in dit en andere westerse landen, niet geldt, want oh wee oh wee als je hen iets 'opdringt' , al zijn het maar fatsoensregels als hun hand schudden.

wat is dat toch?
oh ja, achterlijkheid.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:55:27 #254
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53196819
Weet je wat ik achterlijk vind:

- Partnerruil
- Huismannen in plaats van huisvrouwen, de man zit lekker lui thuis romig te wezen en houdt zich in leven met de chartale middelen van zijn vrouw.
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:04:15 #255
3542 Gia
User under construction
pi_53198220
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:

- Partnerruil
- Huismannen in plaats van huisvrouwen, de man zit lekker lui thuis romig te wezen en houdt zich in leven met de chartale middelen van zijn vrouw.
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden

²
En weet je wat nou zo fijn is? Dat jij dat gewoon mag vinden, zonder hiervoor in elkaar gemept te worden. Jij mag homofilie verafschuwen, je mag partnerruil vunzig vinden, je mag absoluut tegen euthanasie zijn, enz..... heeft allemaal geen consequenties.

En wij mogen grappige tekeningetjes maken van jullie profeet. En dat mag dan ook geen consequenties hebben.

Zo werkt dat in het Westen, wen er aan of donder op.
pi_53198294
quote:

- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden

²
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:04 schreef Gia het volgende:
.

Zo werkt dat in het Westen, wen er aan of donder op.
pi_53198958
quote:

- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden

²
ter kennisgeving aangenomen. En nu?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_53199090
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

[..]
ik zou zeggen wen er dan maar niet aan en donder lekker op, de hele shitezooi die er zo over denkt.

het is toch te gek voor woorden, geen handen willen schudden en eisen dat wij daar respect voor hebben en onze hand dus niet uitsteken, want wij moeten onze normen en waarden niet opdringen aan hen, maar vervolgens wel eigen normen aan ons opdringen en gaan jankzakken over plaatjes van een of andere dooie profeet, eisen dat wij die niet plaatsen.

het is onze profeet niet, respect hebben voor andermans opvattingen is een geste geen verplichting, dus om maar een groot man te quoten :

En dan zeggen ze tegen mij, nee dat zijn de religies van die mensen dat zijn de tradities van die mensen, dat is de manier van leven voor die mensen , dat is de cultuur van die mensen
daar moet je respect voor hebben.

HEB IK GEEN RESPECT VOOR, VIND HET SUKKELS!! Sorry! !
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53199105
quote:

- Partnerruil
- Euthenasie
- (soft)drugsbeleid
- Etc.
- Geaardheden

²
Lekker opzouten naar zandland dan zeikerd, ga daar maar een poosje lopen mierenneuken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_53199380
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:43 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ter kennisgeving aangenomen. En nu?
Fatwa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')