Boehoe, schandalig hoor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:49 schreef buachaille het volgende:
Een nieuw hoofdstuk kan worden toegevoegd. Schandaal met de Dansk Folkeparti.
http://www.totallycrap.co(...)hammed_cartoons_1/NL
http://www.totallycrap.co(...)hammed_cartoons_2/NL
http://www.totallycrap.co(...)hammed_cartoons_3/NL
http://www.totallycrap.co(...)hammed_cartoons_4/NL
[..]
slik jij?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Boehoe, schandalig hoor.
Als ik op een feestje een wedstrijdje mohammed-bashen houdt en iemand filmt dat en zet het op internet, dan is dat reden om over de hele wereld Nederlandse ambassades af te fikken of zo?
Ze moeten gewoon eens leren slikken, dat is alles.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Boehoe, schandalig hoor.
Als ik op een feestje een wedstrijdje mohammed-bashen houdt en iemand filmt dat en zet het op internet, dan is dat reden om over de hele wereld Nederlandse ambassades af te fikken of zo?
Ze moeten gewoon eens leren slikken, dat is alles.
quote:
Hmm okquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik haal mijn schouders op als mijn geloof beledigd wordt.
geregiseerde beledigdheid .quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De kwestie met de video loopt al een tijdje. Het is min of meer kenmerkend dat het nu pas opgemerkt wordt door onze media.
Je mag slikken hoe je wiltquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik slik wel maar niet wat jij Gia suggereert..........
quote:Kopenhagen heeft Deense burgers ontraden naar verscheidene moslimlanden en Israël te reizen in verband met een nieuwe controverse over de islamitische profeet Mohammed. De waarschuwing van het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag volgt op een televisieuitzending.
Daarin drijven jonge Denen de spot met de profeet. Het ging om fragmenten van een amateurvideo van de rechtse Deense Volkspartij, waarin Mohammed onder meer wordt voorgesteld als een bierdrinkende kameel en dronken terrorist.
Eerder dit jaar leidden cartoons over Mohammed in een Deense krant wereldwijd tot gewelddadige protesten van moslims en een boycot van Deense producten. Veel Europese kranten herprintten de cartoons, die een jaar geleden waren verschenen, als steunbetuiging aan de vrijheid van meningsuiting.
Video
Op de videobeelden die eind vorige week door de publieke zender TV2 werden uitgezonden ziet de kijker jonge mannen die zich tijdens een feestje verkleden als moslim. Ook houden de jongeren een wedstrijdje wie de islamitische profeet het belachelijkst kan tekenen.
De hoofdredacteur van TV2 liet weten dat hij de video had laten uitzenden omdat voorzitter Kenneth Kristensen van de jongerenafdeling van de Deense Volkspartij het gedrag van de jongeren ongepast had genoemd. De opnames vonden plaats tijdens een zomerkamp in augustus.
De Volkspartij maakt geen deel uit van de coalitie, maar steunt de regering in het parlement.
Volgens mij wordt het nu pas uitgemeten, nu een aantal moslims zich opgeworpen hebben als de beledigde meute.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:40 schreef Chadi het volgende:
Ik snap ook niet wat voor nut het heeft om dat zo breed in d emedia te brengen. Zoeken ze naar iemand die zich op gaat werpen als beledigde moslim of zoiets?
Mijn waarde, dat noemen ze nou provoceren, het dient geen wezenlijk doel, enkel Moslims agressief maken om vervolgens te zeggen dat ze niet kunnen relativeren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:01 schreef lionsguy18 het volgende:
Hebben die Denen niks anders te doen dan een religie te beledigen?
Wat heeft dat voor nut?
Denk niet dat de video-makers dat gedaan hebben. Was gewoon een prive-videootje wat iemand op internet heeft gezet. Dat is weer door anderen opgemerkt en die hebben het in de media breed uitgemeten. Je kon erop wachten dat die moslimmetjes hier weer boos over zouden worden. Wat doet het ertoe wat iemand op een prive-feestje over mohammed zegt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:40 schreef Chadi het volgende:
Ik snap ook niet wat voor nut het heeft om dat zo breed in d emedia te brengen. Zoeken ze naar iemand die zich op gaat werpen als beledigde moslim of zoiets?
quote:Moslims veroordeeld na cartoonrel
` Vier moslims zijn in Groot-Brittannië
veroordeeld tot gevangenisstraffen tot
zes jaar wegens het oproepen tot moord
en terreur.Ze hadden deelgenomen aan
rellen bij de Deense ambassade in
Londen na de publicatie van satirische
cartoons over de profeet Mohammed.
Bij de demonstratie in Londen zei een
veroordeelde dat het bloed van Britse
soldaten door de straten van Bagdad
moest vloeien.Anderen riepen op tot
bombardementen op de Verenigde Staten,
Denemarken en Groot-Brittannië.
De verdachten ontkennen dat ze er
extremistische ideeën op nahouden en
zeiden dat ze slechts anderen volgden.
Dat zijn flinke straffen, uitstekend.quote:
Hop!quote:
De halve mensheid opsluiten vanwege een dooie idioot?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Inhoudelijk kritische opmerking over welke religie dan ook vind ik persoonlijk prima.
Maar die minachting voor iets wat voor een gelovige dierbaar is vind ik ronduit beledigend en daar zou een behoorlijke straf op moeten staan.
Ik denk 5 jaar achter slot zou die vervelende mensen iets geven om over na te denken.
Inderdaad, ze moeten ook voor Jezus op komen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:24 schreef Gia het volgende:
Ach, Jezus wordt ook elke dag beledigd. Er worden zelfs poppetjes van gemaakt om mee te spelen. En toch zie je geen Christenen op ambassades afstormen of zo.
Ze moeten gewoon eens normaal leren doen.
Je gedragen als de eerste de beste crimineel lost niets op. Wat boeit mij het wat een stelletje achterlijke debielen over Jezus zeggen? Een poppetje? Prima. Ik hoef het toch niet te kopen!! Dat Jezus niet de zoon van God is? Ach, als je daarvan blij wordt dat te kunnen zeggen, ga je gang. Ik haal gewoon mijn schouders op over zoveel domheid en ga verder met mijn leven.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Inderdaad, ze moeten ook voor Jezus op komen.
Hmm, je hebt niet begrepen wat ik bedoelde denk ik. Wat ik meende te zeggen is dat Jezus ook een belangrijk figuur is in de Islam buiten wat theologische verschillen zeggende daarmee dat ze ook voor jezus zouden moeten opkomen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Je gedragen als de eerste de beste crimineel lost niets op. Wat boeit mij het wat een stelletje achterlijke debielen over Jezus zeggen? Een poppetje? Prima. Ik hoef het toch niet te kopen!! Dat Jezus niet de zoon van God is? Ach, als je daarvan blij wordt dat te kunnen zeggen, ga je gang. Ik haal gewoon mijn schouders op over zoveel domheid en ga verder met mijn leven.
Je moet helemaal voor niets of niemand opkomen, tenminste niet op die manier. Je kunt ook met woorden proberen mensen te overtuigen van hun 'ongelijk'. Het bestormen van ambassades is geen blijk van devotie, eerder van achterlijkheid.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, je hebt niet begrepen wat ik bedoelde denk ik. Wat ik meende te zeggen is dat Jezus ook een belangrijk figuur is in de Islam buiten wat theologische verschillen zeggende daarmee dat ze ook voor jezus zouden moeten opkomen.
Ik zie opkomen en ambassades bestormen niet als synoniemen, jij wel?quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Je moet helemaal voor niets of niemand opkomen, tenminste niet op die manier. Je kunt ook met woorden proberen mensen te overtuigen van hun 'ongelijk'. Het bestormen van ambassades is geen blijk van devotie, eerder van achterlijkheid.
Nee, ik niet. Maar de moslims waar het in dit topic over gaat, schijnbaar wel.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie opkomen en ambassades bestormen niet als synoniemen, jij wel?
Als het over 'de moslims' gaat waarom begin je dan ineens over een andere profeet en andere religie?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Maar de moslims waar het in dit topic over gaat, schijnbaar wel.
ik denk dat ze meer zoiets bedoelt vanquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het over 'de moslims' gaat waarom begin je dan ineens over een andere profeet en andere religie?
Vreemde combinatie ook:quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik denk dat ze meer zoiets bedoelt van
als de meeste christenen "kritiek" op hun religie kunnen relativeren
waarom kunnen sommige moslims dat dan niet?
ik denk dat ze dat bedoelt
"e:meeste christenen
Als sommige moslims het niet kunnen betekent toch dat meeste moslims het wel kunnen?quote:sommige moslims
ik probeerde lief te zijnquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vreemde combinatie ook:
[..]
&
[..]
Als sommige moslims het niet kunnen betekent toch dat meeste moslims het wel kunnen?
Volgens mij was de meerderheid van moslims diegene die niet zich extreem uiten. Oh, van mij mag je wel zeggen wat je denkt hé.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik probeerde lief te zijn
maar goed
ik bedoelde dan ook, meeste moslims
![]()
'Meeste moslims' is een erg gewaagde statement. Ik meen mij nog steeds te herinneren dat de meeste moslims afstand hielden en zich er niet mee betrokken, ow men constateert maar wat ze willen hoor.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maar je ontkent toch niet de cultuur shock die de meeste moslims hadden aangaande de cartoons en bv submission?
tis blijkbaar nog ongewoon in de meeste moslim landen om kritiek te hebben op religie
dat was vroeger in nederland ook zo, maar nu niet meer
er is toch niets mis mee om dat te constateren?
nou ik baseer mijn beeld aangaande "de meeste moslims" op mijn persoonlijke ervaringen met deze groep in het werk dat ik gedaan heb als leraar voor oudkomersquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Meeste moslims' is een erg gewaagde statement. Ik meen mij nog steeds te herinneren dat de meeste moslims afstand hielden en zich er niet mee betrokken, ow men constateert maar wat ze willen hoor.
Ik ken jouw ervaringen niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat generaliseren wie of wat het ook mag betreffen not done is. Als jij tot een conclusie bent gekomen waarin 'meeste moslims' en 'radicaal' meteen achter elkaar komen, dan heb ik geen hoop meer in een dialoog.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou ik baseer mijn beeld aangaande "de meeste moslims" op mijn persoonlijke ervaringen met deze groep in het werk dat ik gedaan heb als leraar voor oudkomers
dan hadden we het in de les bv over de nederlandse grondwet en vrijheid van meningsuiting
bijna de hele groep vond dat de cartoons en hersi ali niet door de beugel kunnen en gestopt moeten worden
tiis dus niet zo , dat ik maar wat lul.. of anderen napraat
en vinden dat de cartoons en hersi ali gestop moeten worden, vind ik extreem.. jij niet?
ik heb het nu over de cartoons en submision en vrijheid van menings uittingquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ken jouw ervaringen niet, maar ik ben opgevoed met het idee dat generaliseren wie of wat het ook mag betreffen not dan is. Als jij tot een conclusie bent gekomen waarin 'meeste moslims' en 'radicaal' meteen achter elkaar komen, dan heb ik geen hoop meer in een dialoog.
Ik kan mijn reply wel herhalen als je wilt betwijfelende of het wel nut heeft, zoals je wellicht wel hebt begrepen is het een antwoord geweest op je statement: 'meeste moslims' als jij tot zo een conclusie bent gekomen nogmaals moet je dat vooral behouden, ik voel me niet geroepen om jouw ervaringen te beoordelen in geval van onwetendheid. Hou je lekker vast aan je gedachtengoed.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik heb het nu over de cartoons en submision en vrijheid van menings uitting
jij bent het die nu aan het generaliseren is ( en mij woorden in de mond ligt die ik niet gezegt heb)
ik kom met een concreet voorbeeld en vraag...
ik wil mijn vraag wel herhalen:
vind jij het extreem als iemand vindt dat submisioni en de cartoons niet kunnen... dat deze mening niet geuit mag worden
daar had ik het over...
flauw hoor, mij in een hoekje gooien en geen antwoord willen geven op mijn vraagquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan mijn reply wel herhalen als je wilt betwijfelende of het wel nut heeft, zoals je wellicht wel hebt begrepen is het een antwoord geweest op je statement: 'meeste moslims' als jij tot zo een conclusie bent gekomen nogmaals moet je dat vooral behouden, ik voel me niet geroepen om jouw ervaringen te beoordelen in geval van onwetendheid. Hou je lekker vast aan je gedachtengoed.
'Veel' ligt in de eye of the beholder.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:24 schreef Gia het volgende:
Feit is gewoon dat er veel moslims zijn die zich zo beledigd voelden door een paar tekeningetjes dat ze het nodig vonden om enkele ambassades te bestormen en personen, die niets met die tekeningetjes te maken hadden, te bedreigen en zelfs aan te vallen.
Dit zul je niet zien gebeuren als iemand van dergelijke tekeningetjes maakt over Jezus of God.
Hebben ze wel geprobeerd uit te lokken in Iran met een spannende wedstrijd en een tentoonstelling, maar is niet gelukt. Christenen en Joden weten zich schijnbaar WEL te gedragen.
Wow, als 't op gruwelijke wijze gebeurt nog een premie er bovenop ook.quote:Al-Qaida wil cartoonist dood
Al-Qaida zet een prijs op het hoofd
van een Zweedse cartoonist.De man zou
een beledigende tekening hebben gemaakt
van de profeet Mohammed.
In een boodschap op internet worden
moslims opgeroepen de tekenaar om te
brengen.Wie hem deze maand tijdens de
Ramadan uit de weg ruimt,krijgt van
Al-Qaida een beloning van 70.000 euro.
Als dat op een gruwelijke wijze gebeurt
komt er nog een premie bovenop.
De spotprent over Mohammed verscheen