kapitalistquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:09 schreef SocialDisorder het volgende:
en de eerste stap naar de tweede honderd euro is gezet
tevens tvp
and damn proud of it.quote:
enkel een instrument tot een ander doelquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
and damn proud of it.
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld!
zolang je je dat realiseert, maakt geld gelukkig.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
enkel een instrument tot een ander doel
als je materieel bent ingesteldquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zolang je je dat realiseert, maakt geld gelukkig.
iedereen toch? Of wil je zeggen dat jij geen dak boven je hoofd wilt?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als je materieel bent ingesteld
Overlevingsinstincten zijn primair.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
iedereen toch? Of wil je zeggen dat jij geen dak boven je hoofd wilt?
een dak is toch materealistisch, hoe je het went of keert. Een ingebeeld dak biedt weinig bescherming van de regen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Overlevingsinstincten zijn primair.
ik bedoel geluk in materie vinden maat. Niet je overlevings producten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
een dak is toch materealistisch, hoe je het went of keert. Een ingebeeld dak biedt weinig bescherming van de regen.
geluk vind je niet in materie. Geluk vind je in de ogen van de mensen waar je van houd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik bedoel geluk in materie vinden maat. Niet je overlevings producten.
doel eerder op secundaire troep.
Juwelen etc.
die snappen ff niet voor we ze nu moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind het maar vreemd en zal dit nooit begrijpen.
1.3 miljard moslims voelen zich beledigd door spotprentjes omdat mohammed is afgebeeld met een kort lontje op z'n kop. Wereldwijd staan moslims hysterisch te gillen dat hun profeet beledigd is, eisen censuur en excuses voor het leed dat hen is aangedaan. Daartegenover lees je dat moslims elkaar en elkaars moskeeën opblazen terwijl beide partijen dezelfde profeet adoreren.
Waar zijn nu die 1.3 miljard moslims om hysterisch te gillen dat men de profeet beledigt door in zijn naam te moorden?
Het gaat ze erom dat ze op het westen kunnen zeiken. Allerlei dingen die ze wel van elkaar pikken, zijn aanleiding tot hysterie als het westen die dingen doet.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
1.3 miljard moslims voelen zich beledigd door spotprentjes omdat mohammed is afgebeeld met een kort lontje op z'n kop. Wereldwijd staan moslims hysterisch te gillen dat hun profeet beledigd is, eisen censuur en excuses voor het leed dat hen is aangedaan. Daartegenover lees je dat moslims elkaar en elkaars moskeeën opblazen terwijl beide partijen dezelfde profeet adoreren.
Waar zijn nu die 1.3 miljard moslims om hysterisch te gillen dat men de profeet beledigt door in zijn naam te moorden?
Juist. En dan nota bene ook nog een moskee waar imams uit de negende eeuw liggen, die worden gezien als kinderen/nakomelingen van Mohammed.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er zijn geen 1,3 miljard moslims aan het gillen. Het is relatief een handjevol dat ook graag voor anderen spreekt. Kijk naar fundamentalistische landen, geen miljoenen mensen op de been bij de demonstraties.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat er een 'handjevol' aanslagen plegen doet m.i. niets ter zake. De Deense krant die de spotprentjes publiceerde is veel minder dan een 'handjevol' waardoor wereldwijd bloed vloeit.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:44 schreef Keromane het volgende:
[..]
Er zijn geen 1,3 miljard moslims aan het gillen. Het is relatief een handjevol dat ook graag voor anderen spreekt. Kijk naar fundamentalistische landen, geen miljoenen mensen op de been bij de demonstraties.
Het is overigens ook een 'handjevol' mensen dat aanslagen pleegt op elkaar en anderen.
Tilburger verkoopt 'spotprent T-shirts'quote:De Tilburger S. Molenwijk heeft het aangedurfd om een site openen waarop hij T-shirts verkoopt die bedrukt zijn met één van de omstreden Deense spotprenten. De oranje shirts zijn voorzien van de cartoon waar Mohammed met een tulband als bom is afgebeeld. Er onder staat de tekst: 'I hate violence'.
Molenwijk, die de shirts aanbiedt via Mohammedcartoons.nl, vindt niet dat hij aanzet tot geweld of discriminatie. ''Wij doen dit om de discussie tussen moslims en niet-moslims te openen'', zo beweert de ondernemer. Het Mohammedcartoon T-shirt dient volgens Molenwijk te worden gedragen door mensen die willen opkomen voor de vrijheid van meningsuiting en geweld afkeuren. Hij zegt niet bang te zijn voor negatieve reacties. Wel zijn anderen volgens Molenwijk bang om bij het project betrokken te raken. Zo was het lastig om een bedrijf te vinden die de T-shirts wilde bedrukken.
Een ander persoon die het nieuws haalde met een spotprent T-shirt was de Italiaanse minister Roberto Calderoli van Bestuurlijke Vernieuwing. Hij droeg er een op tv. Calderoli moest daardoor zelfs aftreden nadat in Libië doden vielen bij een protest tegen zijn actie.
Beledigen is religie eigen. Het zijn echt de zogenaamde heilige schriften die spreken over afgoden, heidenen, zondaars etc etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Het beledigen van een religie (zelfs die van de muzelmannen) is verkeerd.
Wie dat niet begrijpt zal vervolgens ook niet begrijpen waarom er zoveel woede is in bepaalde landen die onder de dictatuur van genoemde religie gebukt gaan.
Ja maar dat ben je toch ook?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:23 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Beledigen is religie eigen. Het zijn echt de zogenaamde heilige schriften die spreken over afgoden, heidenen, zondaars etc etc.
Ik doelde op heiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:26 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Een afgod? Neen, ik ben een echte god. Vergelijk me maar met Hercules.
Ach, Allah vermoorde hele volkstammen en stelt z`n volgelingen tevree met tsunami`s. So whats your point?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik doelde op heiden.
hercules vermoordde zijn eigen kinderen. een echte barbaar dus.
Nooit geweten dat je in Allah geloofde.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:28 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ach, Allah vermoorde hele volkstammen en stelt z`n volgelingen tevree met tsunami`s. So whats your point?
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:20 schreef cyber_rebel het volgende:
Is deze al langsgeweest?
http://www.dumpalink.com/media/1140609313/YAAFM_12_Muslims
(Vast wel)
Hier heb ik niet zo'n probleem mee, eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Daartegenover lees je dat moslims elkaar en elkaars moskeeën opblazen terwijl beide partijen dezelfde profeet adoreren.
Dát is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier heb ik niet zo'n probleem mee, eigenlijk.
Vreemd, zo een ophef van 1,3 miljard heb ik niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Gemaakt door Denemarken, mogen we ze nu binnenvallen?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:16 schreef JohnDope het volgende:
LOL er is een nieuw ongekend dodelijk wapen (WMD) gesignaleerd in de wereld; we noemen het Cartoon.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vreemd, zo een ophef van 1,3 miljard heb ik niet meegemaakt.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat er een 'handjevol' aanslagen plegen doet m.i. niets ter zake. De Deense krant die de spotprentjes publiceerde is veel minder dan een 'handjevol' waardoor wereldwijd bloed vloeit.
De sprekers beroepen zich wel op dat 1.3 miljard moslims zich beledigd voelen.
Bassie & Adriaan werden herhaald op Al Jazeera, dus tot dat afgelopen is, zitten we goed (komende 25 jaar dus, tenzij ze het dagelijks uitzenden)quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe zit het nu met de rellen? Zijn die ondertussen gestopt of worden ze gewoon genegeerd door het nieuws? Want ik lees en zie er eigenlijk niks meer over.
quote:
moskees in de lucht is een dagelijkse zaak geworden helaasquote:Op zondag 26 februari 2006 17:19 schreef milagro het volgende:
Wat ik vreemd vind, is dat er wel massaal geprotesteerd wordt om een paar cartoons, maar niet als een moskee de lucht in wordt geblazen, of moet dat door ongelovigen gebeuren voordat daarover wereldwijd de vlam in de pan slaat?
het gaat er vooral om wie het doet, niet eens zozeer de daad zelf, blijkbaar.
aha, dus als we dagelijks cartoons plaatsen dan wordt het ook 'normaal'?quote:Op zondag 26 februari 2006 17:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
moskees in de lucht is een dagelijkse zaak geworden helaas
Nee dan worden geweldadige demonstraties "normaall"quote:Op zondag 26 februari 2006 17:26 schreef milagro het volgende:
[..]
aha, dus als we dagelijks cartoons plaatsen dan wordt het ook 'normaal'?
of geldt dat alleen zolang eigen volk het doet, het minder kwalijk is.
eigen volk als in moslims onderlingquote:Op zondag 26 februari 2006 17:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee dan worden geweldadige demonstraties "normaall"
Eigen volk?![]()
Soenieten/Sjieten kunnen elkaar wel opeten. laat staan dat het daarnaast om Koerden/arabieren zouden gaan.
vond het anders maar een rete ordinair ding. laten we eerlijk zijn, afgelopen woensdag werd de wereld een beetje minder lelijkquote:Op zondag 26 februari 2006 18:13 schreef milagro het volgende:
,,,,
maar worden eeuwenoude godsdienstige symbolen neergehaald door de Taliban, blijft het stil
wordt er een moskee, prachtig oud gebouw, neergehaald, blijft het stil.
............
kwestie van smaak, daar valt niet over te twis.... oh wacht, wél natuurlijkquote:Op zondag 26 februari 2006 18:19 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
vond het anders maar een rete ordinair ding. laten we eerlijk zijn, afgelopen woensdag werd de wereld een beetje minder lelijk![]()
Beledigen is een persoonlijke beleving. Kijk alleen al maar naar het voetbal, waar beledigende spreekkoren reden zijn om een wedstrijd stil te leggen.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Humor is prima, maar onnodig beledigen is asociaal.
Zeker als het om religie gaat.
quote:Op zondag 26 februari 2006 18:20 schreef milagro het volgende:
[..]
kwestie van smaak, daar valt niet over te twis.... oh wacht, wél natuurlijk![]()
![]()
![]()
je kop eraf! minstens!
quote:Op zondag 26 februari 2006 18:13 schreef milagro het volgende:
[..]
eigen volk als in moslims onderling
Onzin. de islam geeft respect meer dan het ontvangt, of beschouw jij acties van minderen als een religieus actie van meerderen?quote:grote bek over respect voor heiligdommen en zo, maar dan alleen als het ongelovigen betreft.
blaast 'eigen volk' andermans heiligdommen op, dan blijft het mondiaal stil.
Zelfde Deense krant weigerde daarintegen wel plaatjes over Jezus en holocaust te afdrukken. Poeh, poeh, wat een eerlijke krant.quote:plaatst een Deense krant, duizenden km verderop een prentje, dan vliegt mondiaal de vlam in de pan en deugen allen Denen niet, gaan er ambassades in de fik, wordt er wekenlang geouwetiefeshoerd in de media over respect voor andermans geloof.
Lieve schat heb je een beetje last van selectief lezen?quote:maar worden eeuwenoude godsdienstige symbolen neergehaald door de Taliban, blijft het stil
wordt er een moskee, prachtig oud gebouw, neergehaald, blijft het stil.
respect is er dus alleen voor EIGEN geloof, en de daarbij massale verontwaardiging.
en als het eigen geloof benadeeld wordt door eigen volk, met een iets andere interpretatie vh Boek, dan blijft het ook stil.
bronquote:Zelfs een fundamentalistisch land als Iran heeft zijn bezorgdheid uitgesproken over de aankondiging van de Taliban. Ook Pakistan, een van de weinige landen die de Taliban ondersteunt, heeft de acties veroordeeld en dringt bij de groep aan om "'s werelds historische, culturele en religieuze erfgoed" te sparen. Egypte, een ander grotendeels Islamitisch land, zei dat het vonnis in strijd was met de regels van de Islam, omdat het andere culturen dient te respecteren "zelfs als daaronder rituelen vallen die tegen Islamitische regels zijn."
Zou trouwens wel mee valeen, in Nederland werd er niet zo fel gereageerd toen een islamitisch school/moskee in de fik ging. Trouwens dat Sjieten en Soenieten geen beste vrienden zijn en dat ze elkaar uitmoordden is al eeuwen bekend.quote:zou die moskee is opgeblazen moeten zijn door 'ander volk, , heel de moslimwereld was dan weer uitgelopen.
speelt absoluut een grote rol.quote:kortom het gaat niet zozeer om de daad, maar om de dader.
zet je sig dat gaat over mijn post eens als dikgedrukt, men gaat verkeerde conclusies trekkenquote:Op zondag 26 februari 2006 18:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Beledigen is een persoonlijke beleving. Kijk alleen al maar naar het voetbal, waar beledigende spreekkoren reden zijn om een wedstrijd stil te leggen.
Vorige week ook, werd Lurling z'n moeder voor hoer uitgemaakt door het publiek. Hij trekt zich niets van aan, het doet hem niets, maar de wedstrijd wordt wel stilgelegd. Na de wedstrijd zei hij zelf ook dat wat hem betreft de wedstrijd gewoon door kon gaan.
Mateja Kezman werd een aantal jaar geleden getrakteerd op eenzelfde spreekkoor, waarna hij voor de camera verklaarde dat hij het schandalig vond dat de wedstrijd niet stilgelegd werd.
Mijn mening over beledigen is dan ook; je kan alleen beledigd worden door mensen waarvan je de mening je aantrekt.
Imam zet Aboutaleb 'uit de islam'quote:Imam zet Aboutaleb 'uit de islam'
Gepost door Rob (R@b) - Bron: RTV Noord-Holland
Gepubliceerd: maandag 27 februari 2006 @ 00:47
De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb is door de Haagse imam Foues geëxcommuniceerd. Volgens de imam, werkzaam in een omstreden moskee uit de Hofstad, is Aboutaleb 'geen echte moslim' omdat hij sommige spotprenten over de islamitische profeet Mohammed wel grappig vond.
De PvdA-wethouder herhaalde zaterdag op een discussiebijeenkomst over de Deense spotprentenkwestie in de Amsterdamse Melkweg, dat hij de humor van de meeste cartoons wel kon inzien. De As-Soennah moskee in Den Haag, van waaruit de excommunicatie van Aboutaleb afkomstig is, deed onlangs nog aangifte tegen het tv-programma NOVA. Reden was een uitzending die NOVA wijdde aan de Deense spotprenten. Volgens het moskeebestuur was de toon van dat programma onnodig kwetsend en provocerend voor moslims.
denk niet dat Aboutaleb er enorm mee zal zitten...quote:Op maandag 27 februari 2006 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Imam zet Aboutaleb 'uit de islam'
quote:TEHERAN - Honderden woedende Iraniërs zijn zondag naar de Britse ambassade in Teheran getrokken. Zij riepen leuzen als 'Dood aan het Verenigd Koninkrijk!', verbrandden Deense en Amerikaanse vlaggen en eisten de sluiting van de diplomatieke missie.
Iran heeft westerse krachten ervan beschuldigd achter de aanslag op de Gouden Moskee van Samarra te zitten, een van de heiligste plaatsen van de sjiieten. Het Westen zou zo een burgeroorlog willen uitlokken tussen soennieten en sjiieten.
De betogers uitten ook hun woede over de spotprenten van de profeet Mohammed die in een Deense krant zijn verschenen. Er zou sprake zijn van een zionistisch complot om tweedracht te zaaien.
Bron: De Telegraaf
Jammer dat prima functionerende mensen als Aboutaleb in de ogen van zo'n religieuze mafkees geen moslim kunnen zijn, terwijl de Imam mooie verhaaltjes loopt te vertellen na de dood van een willekeurige 'straatterrorist' ....quote:Op maandag 27 februari 2006 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Inderdaad,quote:Op maandag 27 februari 2006 10:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Woedende betogers bij Britse ambassade Teheran
[..]
![]()
In wat voor fantasiewereld leef jij in vredesnaam?quote:Op zondag 26 februari 2006 18:54 schreef Triggershot het volgende:
Onzin. de islam geeft respect meer dan het ontvangt, of beschouw jij acties van minderen als een religieus actie van meerderen?
Waarom gebeurt dat niet met Mo B. en Samir A.?quote:Op maandag 27 februari 2006 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb de hele cartoonhype gevolgd op de media en hier op Fok! en moet eerlijk toegeven dat ik iets meer inzicht heb gekregen in de denkwijze van islamieten. Compliment aan Triggershot.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:58 schreef dVTB het volgende:
knip.........
thnxquote:Op maandag 27 februari 2006 13:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb de hele cartoonhype gevolgd op de media en hier op Fok! en moet eerlijk toegeven dat ik iets meer inzicht heb gekregen in de denkwijze van islamieten. Compliment aan Triggershot.
verklaar je naderquote:Op maandag 27 februari 2006 12:58 schreef dVTB het volgende:
In wat voor fantasiewereld leef jij in vredesnaam?
Mijn complimenten, een reactie van 2 vragen en 2 antwoorden.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom gebeurt dat niet met Mo B. en Samir A.?
Wat die hebben gedaan druist toch ook tegen de leer van de Islam in?
Oh, da's waar ook. Hun acties zijn gericht tegen het verderfelijke westen. Dan mag je wel de wetten van het boek negeren, natuurlijk.
toch, ik ben ook benieuwd naar de reden waarom figuren als mo b sam a niet uit de islam gemikt worden door een imam.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn complimenten, een reactie van 2 vragen en 2 antwoorden.
Vreemde manier van discussieren, maar goed heb je mening al door.
Vindt media niet relevant.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
toch, ik ben ook benieuwd naar de reden waarom figuren als mo b sam a niet uit de islam gemikt worden door een imam.
bronquote:Mohammed B.: imam is vervloekt
door Kustaw Bessems en Hélène Butijn
Mohammed B. heeft gisteren in zijn pleidooi de Haagse imam Fawaz een ’hypocriete ongelovige’ genoemd.
Wie ’duidelijke bewijzen’ van Allah verbergt, wordt door hem vervloekt, waarschuwde B. Hij haalde verzen uit de Koran aan waarin iemand die mensen bedriegt over het geloof, in de hel terechtkomt.
De radicale imam Fawaz predikt een andere leer dan B. De Haagse imam zegt dat hij gewapende strijd in Nederland onder de huidige omstandigheden niet goedkeurt. B., de moordenaar van Theo van Gogh, zei dat heidenen mogen worden gedood als die zich niet bekeren. Hij bekritiseerde iedereen die denkt dat de islam pacifistisch is.
Imam Fawaz moet lachen als hij van B.’s kritiek hoort. Via een tolk zegt hij: „Alleen Allah weet of iemand is vervloekt. Niemand anders.” De uitlatingen van B. noemt hij ’nog geen stof op mijn schoenen’. De imam voelt zich niet bedreigd. „Ik hoef niet bang te zijn omdat ik de waarheid vertel. Een misdadiger, die moet bang zijn.”
Fawaz adviseerde vorig jaar enkele vrouwen die Hofstad-verdachten kennen mee te werken met justitie. Dat leverde belastende verklaringen op, al zeggen sommige vrouwen dat hun woorden zijn verdraaid.
okiquote:Op maandag 27 februari 2006 14:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vindt media niet relevant.
[..]
bron
Menen dat zijn strijd niet met islam gaat is hem al uit islam kicken, alleen kickt hij hem niet uit geloof omdat dat alleen voor Allah is toegestaan.
quote:Vredelievend
De bekende Zwitsers-Egyptische moslimhervormer en prediker Tariq Ramadan erkent dit proces van terugtrekken. In een interview met NRC-Handelsblad legt hij uit dat moslims zich ten onrechte aansprakelijk gesteld voelen voor Van Gogh's gewelddadige dood. "De natuurlijke reactie is dat men zich van de buitenwereld afkeert. Maar dat moet juist niet gebeuren." Moslims moeten volgens Ramadan juist contact zoeken met de Nederlandse samenleving en duidelijk maken waar de islam voor staat en welk gedrag ermee in strijd is, zoals de moord op Van Gogh. Alleen op deze manier kan de visie van de vredelievende moslimmeerderheid tegenwicht bieden aan de bijna uitsluitende aandacht voor een marginale groep radicale moslims.
quote:Op maandag 27 februari 2006 14:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
was het wel inhoudelijk genoeg?
goede zaak. als gematigde moslims doorkrijgen dat de westerse wereld niet tegen de islam is, zullen de radicalen ook niet makkelijker werven.quote:
Jeeeej, mijn boodschap is volbrachtquote:Op maandag 27 februari 2006 15:23 schreef SocialDisorder het volgende:
goede zaak. als gematigde moslims doorkrijgen dat de westerse wereld niet tegen de islam is, zullen de radicalen ook niet makkelijker werven.
quote:Op maandag 27 februari 2006 15:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jeeeej, mijn boodschap is volbracht
Daarom betaalt ie voor liefdequote:Op donderdag 23 februari 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als je materieel bent ingesteld
mijn boodschap is mijn opdracht.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
[afbeelding]
boodschap volbracht![]()
je bedoelt hopelijk:
- opdracht volbracht
of
- boodschap overgebracht
als je maar goed veegtquote:Op maandag 27 februari 2006 15:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mijn boodschap is mijn opdracht.![]()
Over kindermisbruik en indoctrinatie gesproken, de haat wordt met de paplepel ingegoten.quote:Duizenden Pakistaanse kinderen betogen tegen spotprenten
KARACHI - Zeker 5000 Pakistaanse kinderen zijn dinsdag in Karachi de straat op gegaan om te protesteren tegen de spotprenten van de profeet Mohammed die vorig jaar in een Deense krant zijn gepubliceerd.
De kinderen, in leeftijd variërend van vijf tot twaalf jaar, verbrandden poppen die de Deense premier moesten voorstellen. Ook werden doodskisten met de vlaggen van Denemarken, Israël en de VN verbrand.
De kinderen droegen spandoeken mee met leuzen als „Weg met Denemarken!” en „Boycot Deense producten!” Zij werden toegesproken door Merajul Hude, de voorzitter van de fundamentalistische Jamaat-i-Islamipartij.
De kinderen waren met bussen naar de demonstratie gebracht. Hun leraren begeleidden hen.
Bron: De Telegraaf
redelijk ziek, ja, van eenzelfde kaliber als die vaders die hun zoontjes uitdossen als een jihadstrijdertje , explosievenriem en al., bij protestmarsen hier (en daar)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Over kindermisbruik en indoctrinatie gesproken, de haat wordt met de paplepel ingegoten.![]()
en dan vraagt........ nee, eist men respect voor de islam.....quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:42 schreef milagro het volgende:
[..]
redelijk ziek, ja, van eenzelfde kaliber als die vaders die hun zoontjes uitdossen als een jihadstrijdertje , explosievenriem en al., bij protestmarsen hier (en daar)
ziek, geloofswaanzinnige idioten.
liefde voor God belangrijker dan het welzijn van je kind, mijn hemel.... oh nee, de hunne
het woord respect devalueert aardig op deze manier, respect schijnt iets te zijn waar je recht op hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
en dan vraagt........ nee, eist men respect voor de islam.....![]()
doet me denken aan wat ik zag bij een docu over de KKK, waar een jochie gewoon straf kreeg omdat hij met een zwart jongetje gespeeld had op school.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Over kindermisbruik en indoctrinatie gesproken, de haat wordt met de paplepel ingegoten.![]()
Baby boomers aan slag, voor allochtonen aan macht komen.quote:AlgemeenHet aantal autochtonen in Nederland staat op het punt van afnemen. Dat meldt prof. dr. Jan Latten van het CBS vandaag in De Telegraaf. Volgens hem kan aan het eind van het jaar voor het eerst het autochtone deel aan het krimpen zijn. Daar waar de autochtone bevolking op het punt van afnemen staat, groeit de allochtone bevolking nog wel. Toch was de totale bevolkingsaanwas vorig jaar laag: 31.000 inwoners.
Van die 31.000 waren er slechts 1.200 autochtoon. ''Dat is natuurlijk niets op ruim 13 miljoen autochtonen'', aldus Latten. Vooral emigratie zorgt voor een uitstroom van jonge Nederlanders. In totaal verlieten in 2005 34.000 mensen, die hier geboren waren, Nederland.
Het CBS rekent tot de autochtone bevolking alle Nederlanders, waarvan beide ouders hier geboren zijn. De autochtone bevolking is volgens het CBS enorm aan het vergrijzen. De autochtoon krijgt ook steeds minder baby's. Ter vergelijking: een autochtone vrouw krijgt gemiddeld 1,68 kinderen, terwijl allochtone vrouwen gemiddeld 2,34 kinderen baren. Van alle kinderen die in Nederland geboren worden, is 25% nu al tweede generatie allochtoon (dat zijn kinderen waarvan tenminste één van de ouders niet in Nederland is geboren).
Nederland telt nu bijna 13,2 miljoen autochtonen. Het aantal eerste generatie allochtonen bedraagt 1,6 miljoen. Tot de tweede generatie allochtonen behoren 1,5 miljoen Nederlanders. Vooral die laatste categorie nam in 2005 flink toe: met 27.000.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:44 schreef SocialDisorder het volgende:
oud-hollandsche arische meiden mogen zich melden
en zo verdelen we de lasten die met het redden van de mensheid komen.quote:
quote:Naar aanleiding van de lasterfoto’s van de Profeet Mohammad (zegening en vrede zij met hem)
Het is onmogelijk dat een maatschappelijke basis van welke mensenmaatschappij dan ook vrij kan zijn van respect voor de heiligdommen en de geloofsovertuigingen van zijn eigen individuen. Dit respect vormt immers de basis voor de maatschappelijke band tussen verschillende groeperingen van de maatschappij. De gelijkheid in respect voor de heiligdommen en de bescherming van de rechten van alle groeperingen houdt het gevoel van onrecht en belediging tegen alsmede de gevaarlijke fenomenen binnen de maatschappij zoals het isolement en negativisme.
Het recht op vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst is gelijk aan het recht op leven en werk; het zijn allemaal rechten die worden gewaarborgd door de religies en de menselijke wetten. Er zijn normen vastgelegd die van deze rechten een medium maken voor begrip, samenhang, toenadering en de bouw van sociale contacten. Het publiceren van de lasterfoto’s die de profeet (zegening en vrede zij met hem) symboliseren in het buitenland – om te beginnen – behoort echter slechts tot de vrijheid van heiligschennis en minachting van religies die door miljarden mensen worden beleden; dit behoort tot de vrijheid van het bederven van de maatschappelijke banden en het versperren van de wegen die tot toenadering en begrip leiden.
Ook de uitzending van Nova tijdens het programma Nova Politiek van vrijdag 10 februari was niets anders dan een opzettelijke voortzetting van de vrijheid van heiligschennis en godsdienstlaster. Want ondanks de wereldwijde protesten en boosheid van de islamitische wereld en de verslechtering van de internationale verhoudingen als gevolg van de publicatie van deze lasterfoto’s, heeft Nova zich niet alleen beperkt tot het publiceren van enkele van deze foto’s, maar ging verder met het publiceren van andere lasterfoto’s die de islam en de moslims lasteren; bovendien heeft ze misbruik gemaakt van de islamitische ’oproep tot het gebed’ waarmee ze de gevoelens van de moslims nog meer gekrenkt heeft. Deze wandaden van Nova behoren tot de vrijheid van opstoken, zijn een klap voor ’het samenleven’ in Nederland en een oproep om terug te keren naar de wet van de jungle waaraan eeuwen geleden een einde was gekomen.
Het is onmogelijk voor een moslim of een aanhanger van welke godsdienst dan ook om begrip te tonen voor een vrijheid van meningsuiting met een reikwijdte die zelfs het respect voor dieren, zoals honden en katten, meent te garanderen, maar de agressie jegens de profeten en religies gedoogt en respect voor de gevoelens van de aanhangers van de religies negeert. Erger nog, hoe kan men een moslim ervan overtuigen dat deze vrijheid hem een leven garandeert dat gepaard gaat met zelfrespect en respect voor zijn eigen ideeën en eigen overtuigingen?!
Wij roepen de gezaghebbers en de media daarom op om te stoppen met de laster jegens de islam. Deze godsdienst maakt immers deel uit van deze samenleving en wordt beleden door een bevolkingsgroep die een belangrijke element vormt in deze samenleving. Bovendien verzoeken wij de media om met de vrijheid van meningsuiting om te gaan op een wijze die evenveel respect toont voor alle levensovertuigingen en religies.
Verder roepen wij de moslims en alle Nederlandse burgers op om niet deel te nemen aan welke activiteiten dan ook die de islam of andere religies lasteren en om middels wettelijke wegen een oproep te doen aan de media om te stoppen met de aanhoudende laster jegens de islam en de moslims. Dit moet gebeuren door verklaringen en artikelen te schrijven, deel te nemen aan radio- en tvprogramma’s, discussies te voeren, informatiebijeenkomsten te houden ter verduidelijking van deze standpunten, en desnoods klachten in te dienden. En als laaste verzoeken wij iedereen om op een redeleijke wijze te handelen, ver van ieder vorm van geweld, wanorde of plundering.
Minister op matje om uitspraken cartoonsquote:Minister op matje om uitspraken cartoons
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: Novum / NRC
Gepubliceerd: dinsdag 28 februari 2006 @ 21:51
Uitspraken van minister voor Ontwikkelingssamenwerking Agnes van Ardenne (CDA) over de zogenaamde Deense cartoonkwestie zijn 'onaanvaardbaar'. Dat vinden de Tweede-Kamerfracties van PvdA en VVD. In de Arabische krant Asharq Al-Awsat verdedigde de bewindsvrouw de kritiek die moslims hebben op de plaatsing van de omstreden Mohammed-spotprenten.
Van Ardenne wees in het artikel, dat in vertaalde versie in het NRC verscheen, het geweld tegen ambassades en bedreigingen tegen cartoonisten af. Tegelijkertijd keurde ze de houding van 'fundamentalistische secularisten' die 'het grootste kabaal maken over de vrijheid van meningsuiting' en tegelijkertijd religie beschouwen als 'een overblijfsel uit achterlijke tijden en oorden' en zich niet willen verdiepen in de diverse culturen en religies af. De kwestie rond de cartoons moet, volgens de minister, niet worden gezien als een strijd om de vrijheid van meningsuiting, maar als een 'botsing tussen de seculiere en de niet-seculiere wereld'.
Kamerleden Bert Koenders (PvdA) en Hans van Baalen (VVD) willen een spoeddebat over de uitspraken. "In plaats van pal te staan voor de vrijheid van meningsuiting, keert zij met allerlei excuses de waarheid de rug toe", reageerde Koenders, die stelde dat Van Ardenne dwars ingaat tegen het kabinetsbeleid en de mening van de meerderheid van de Kamer. Volgens Van Baalen heeft de minister met haar uitspraken de verdedigers van de vrijheid van meningsuiting, mensenrechtenactivisten en journalisten in een kwaad daglicht gesteld.
Ik zou bijna zeggen dat je chagrijnig bentquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
Godkolere, wat een ongelooflijke jankzakken.
Welke agressie doelen ze op? De moskeeën en islamitische scholen die aangevallen zijn na vGogh? Volgens mij zijn die daden helemaal niet geaccepteerd en gedoogd door onze samenleving.quote:maar de agressie jegens de profeten en religies gedoogt
Laat ze zeker johquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Welke agressie doelen ze op? De moskeeën en islamitische scholen die aangevallen zijn na vGogh? Volgens mij zijn die daden helemaal niet geaccepteerd en gedoogd door onze samenleving.
Once again, de overdrijving slaat toe!
Vooral het eerste artikel is één grote jankerige lap tekst waar de honden geen brood van lusten. Lees de tekst eens door....... als er z.g. een intelligente 'proza' wordt geschreven moet je het wel serieus doen en niet als 'ik' en dan pas 'jij' vorm, staat wel zo egoïstisch arrogant. .......Er is een NL spreekwoord "stront gaat voor de bezem."quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen dat je chagrijnig bent
Komt dan ook van Elqalem hequote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vooral het eerste artikel is één grote jankerige lap tekst waar de honden geen brood van lusten. Lees de tekst eens door....... als er z.g. een intelligente 'proza' wordt geschreven moet je het wel serieus doen en niet als 'ik' en dan pas 'jij' vorm, staat wel zo egoïstisch arrogant. .......Er is een NL spreekwoord "stront gaat voor de bezem."
Dan is het goed.quote:En nee, heb de tering er niet in, even goede vrienden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |