bron: http://www.nieuwnieuws.nl(...)och_terreur_ver.htmlquote:Britten mogen toch terreur verheerlijken
Het Britse Hogerhuis heeft dinsdag een wet geblokkeerd die het verheerlijken van terreurdaden strafbaar stelt. Het Britse Lagerhuis had twee weken geleden nog ingestemd met de omstreden wet, die onderdeel is van een serie maatregelen die na de aanslagen op 7 juli 2005 in Londen zijn voorgesteld door de regering. Het is al de tweede keer dat het Hogerhuis dwarsligt bij het invoeren van de 'verheerlijken'-wet. Wel was de stemming dinsdag met 160 stemmen tegen en 156 voor een stuk spannender dan in januari, toen het wetsvoorstel nog met 270 tegen 144 stemmen werd verworpen. De partijleiding van de oppositionele Conservatieven had voor de stemming nog opgeroepen om het verzet tegen de wet op te geven. Maar veel conservatieve Lords stemden desondanks met de Liberaal-Democraten tegen de wet. De tegenstemmers vrezen een beperking van de vrijheid van meningsuiting. De definitie van verheerlijken zou te vaag zijn en kan daardoor te ruim worden geïnterpreteerd.
Het wetsvoorstel van de Labour-regering van premier Blair wordt nu weer teruggestuurd naar het Lagerhuis, die het veto waarschijnlijk weer zal terugdraaien. Beide kamers moeten akkoord gaan met het voorstel, al kan het Lagerhuis het veto van de Lords in een aantal gevallen omzeilen.
quote:Deense cartoons in 144 kranten gepubliceerd
01 maart 2006, 14:22
KOPENHAGEN (ANP) - De controversiële cartoons over de profeet Mohammed, die vorig jaar in de Deense krant Jyllands Posten werden gepubliceerd, zijn sindsdien in 143 andere kranten in 56 landen verschenen. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van de Deense School voor Journalistiek.
De spotprenten werden voornamelijk in westerse landen gepubliceerd. Zeventig Europese en veertien Amerikaanse kranten drukten de tekeningen af of publiceerden ze online. Ook in acht moslimlanden werden de tekeningen uitgebracht: Algerije, Bosnië-Herzegovina, Egypte, Indonesië, Jordanië, Maleisië, Marokko en Saudi-Arabië.
De cartoons leidden tot grote opschudding en veel gewelddadige protesten in moslimlanden. Door het geweld kwamen tientallen mensen om het leven.
Of hij het fijn vindt dat hij zich niet meer op straat kan vertonen lijkt me sterk.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:15 schreef Gia het volgende:
Het geweld heeft er juist voor gezorgd dat de prenten in steeds meer kranten verschenen zijn, al was het maar ter illustratie waar het eigenlijk om gaat. Fijn voor die tekenaar, dat zijn tekeningetjes nu wereldberoemd zijn.
Dat ligt niet aan die tekeningetjes, maar aan die zogenaamde vredelievende godsdienst.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of hij het fijn vindt dat hij zich niet meer op straat kan vertonen lijkt me sterk.²
weet jij hoe hij eruit ziet dan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of hij het fijn vindt dat hij zich niet meer op straat kan vertonen lijkt me sterk.²
Waarom heeft iedereen het over een persoon? De cartoons kwamen van meerdere tekenaars toch, of zit ik nu helemaal fout?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
weet jij hoe hij eruit ziet dan?
uiteindelijk was het alleen de cartoon van de bom-tulband waar ze écht van over de zeik gingen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen het over een persoon? De cartoons kwamen van meerdere tekenaars toch, of zit ik nu helemaal fout?
volgens mij die van die varkenssnuit, die die Deense Imam er zelf bijgeknutseld heeft.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:45 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
uiteindelijk was het alleen de cartoon van de bom-tulband waar ze écht van over de zeik gingen.
Denk je? Ik denk eerder dat ze over de zeik gegaan door de cartoons die moslimorganisaties ZELF hebben toegevoegd. Cartoons waarop Mohammed bijvoorbeeld als varken is afgebeeld...quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:45 schreef SocialDisorder het volgende:
uiteindelijk was het alleen de cartoon van de bom-tulband waar ze écht van over de zeik gingen.
De vredesactivisten laten weer van zich spreken merk ik.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
Cartoonist’s Daughter Hunted by 12 Jihadists
Rohde: Daughter of Cartoonist sought out by 12 Men
A group of Moslem males have tried to get at the daughter of one of the 12 cartoonists who drew the cartoons of Muhammed at her school. The political spokesman of the Liberals, Jens Rohde, revealed this during an interview with TV-Avisen while explaining his and the Prime Minister’s attack on the business community in Denmark, charging that they have put profits over Freedom of Speech.
Not at school
Rohde says that the 12 cartoonists have had their lives overturned and are now living in hiding, after receiving several death threats.
"And a daughter of one of cartoonist was sought out by 12 Moslem males - they were looking to get to her. Fortunately she wasn’t at school," Jens Rohde said.
Dit heeft zover ik weet nergens het nieuws gehaald buiten de scandinavische landen, tot zover het "Europese gevoel".quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De vredesactivisten laten weer van zich spreken merk ik.
Zie bron.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
Cartoonist’s Daughter Hunted by 12 Jihadists
Rohde: Daughter of Cartoonist sought out by 12 Men
A group of Moslem males have tried to get at the daughter of one of the 12 cartoonists who drew the cartoons of Muhammed at her school. The political spokesman of the Liberals, Jens Rohde, revealed this during an interview with TV-Avisen while explaining his and the Prime Minister’s attack on the business community in Denmark, charging that they have put profits over Freedom of Speech.
Not at school
Rohde says that the 12 cartoonists have had their lives overturned and are now living in hiding, after receiving several death threats.
"And a daughter of one of cartoonist was sought out by 12 Moslem males - they were looking to get to her. Fortunately she wasn’t at school," Jens Rohde said.
quote:Op zondag 5 maart 2006 12:58 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Zie bron.
Cartoonist’s Daughter Hunted by 12 Jihadists 12 Youngsters 6-8 Girls
Ok, this all turned out to be a hoax...........................
quote:Op zondag 5 maart 2006 12:58 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Zie bron.
Cartoonist’s Daughter Hunted by 12 Jihadists 12 Youngsters 6-8 Girls
Ok, this all turned out to be a hoax...........................
quote:Deense moslims willen staat aanklagen bij mensenrechtenhof
AMSTERDAM - Een koepel van 27 Deense moslimorganisaties wil Denemarken voor een internationaal mensenrechtenhof dagen omdat het geen aanklacht heeft ingediend tegen de krant die de spotprenten van de profeet Mohammed publiceerde. Dat heeft de Deense radio vrijdag gezegd. De groepen willen dat de rechter een evenwicht aanbrengt tussen de vrijheid van meningsuiting en de godsdienstvrijheid, zei de radio. Welk gerechtshof de groepen precies in gedachten hebben werd niet gezegd.
De Deense procureur-generaal maakte woensdag bekend dat er geen aanklacht komt tegen de krant Jyllands Posten, omdat die met de publicatie van de spotprenten geen Deense wetten tegen godslasterlijke of racistische uitlatingen heeft overtreden
telegraaf
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |