Heb je het opnieuw uitgerekend met de goede maten (in cm) enzo? Dan kan het namelijk bijna niet dat je 30 punten mag eten, volgens mij heb je dan echt iets fout ingevuld.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:03 schreef blessed19 het volgende:
[..]
heb het zeker 3x opnieuw geprobeerd. maargoed, ik zie het wel een weekje aan, kijken of het helpt...
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Hoe zwaar ben je SCH (het is net mijn kleine neefje).
Het was een chinese schotel. Ik heb bami en garnalen (helaas lagen ze al in zoetzure saus) genomen. En geen tijd meer gehad om rose te halen, dus ik heb toch maar wat biertjes gedronkenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Wat hebben ze je nou uiteindelijk voorgeschoteld, Puckzzz?
Dat bedoel ik eigenlijk niet (als je het tegen mij had). Ik kook gezond en verantwoord en lekker (zonder pakjes enzo), maar ook als je zelf bijvoorbeeld spaghetti met tomatensaus maakt is het niet goed om er teveel van te eten. Dat overkomt me eigenlijk nog te vaak, dat ik omdat het zo lekker is toch nog meer pak.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:56 schreef wendy-tje het volgende:
waarom denken veel mensen dat gezond eten niet lekker zou kunnen zijn?
Ik eet heerlijk (vindt mijn vriend ook)maar ik val er echt wel mee af. Het punt is meer dat je niet meer uit pakjes kunt koken, maar als je zelf sauzen gaat maken worden ze vaak nog veel lekkerder ook. En als er veel smaak aan zit, heb je ook aan minder genoeg
Ik ken het niet, maar het ziet er uit alsof je maar heel weinig mag eten eerlijk gezegd. Ontbijten met 1 boterham. Peer tussendoor. Schaaltje vla met muesli en een plak onbijtkoek als lunch.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:37 schreef Nouk het volgende:
Hier al veel mensen gehoord van het Sonja Bakker dieet?
Ik mijn omgeving blijkt het nu in ieder geval een hele rage!
Het is een boekje met een dieet, gewoon normaal gezond eten, 3 keer per dag en 3 tussendoortjes. Als je dit precies volgt (wat niet veel moeite is) schijn je door de combinaties veel te kunnen afvallen. Wel is het zaak dat je je eten goed afweegt, bv 85 gram kipfilet en maar 220 gram macaroni.
Wist niet of ik het hier moest posten, maar ben benieuwd of al meer mensen het volgen, ben inmiddels bij week 2.
Voor meer info: www.sonjabakker.nl
hmmz.. Dat zal dan wel denk ikquote:Op zondag 22 januari 2006 15:53 schreef Nouk het volgende:
Oh ik vind het niet zo weinig eigenlijk. Omdat je gewoon onbijt, dan weer tussendoortje, dan lunch, dan weer tussendoortje en dan avondeten eet je eigenlijk best vaak
.
Ik weet eigenlijk 's middags nooit iets en 's ochtends amper wat en dan 's avonds veel meer. Dit is veel meer gedoseerd en dus voor mij makkelijker vol te houden.
En avondeten zijn best wel redelijke porties, echt niet overdreven weinig.
Het is heel erg weinig. Ik heb eea ingevoerd in de eetmeter en soms haal je de 800 kcal op een dag niet eens. Dat is reuze ongezond en triggered het jojo'en omdat je lichaam in de spaarstand schiet. Dat je er snel mee afvalt klopt wel als je zo weinig energie binnenkrijgt.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:50 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ken het niet, maar het ziet er uit alsof je maar heel weinig mag eten eerlijk gezegd. Ontbijten met 1 boterham. Peer tussendoor. Schaaltje vla met muesli en een plak onbijtkoek als lunch.
Dan zou ik de hele dag met honger lopen denk ik, dat zou ik in ieder geval niet kunnen volhouden.
Of valt dat wel mee?
Weinig?quote:Op zondag 22 januari 2006 16:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is heel erg weinig. Ik heb eea ingevoerd in de eetmeter en soms haal je de 800 kcal op een dag niet eens. Dat is reuze ongezond en triggered het jojo'en omdat je lichaam in de spaarstand schiet. Dat je er snel mee afvalt klopt wel als je zo weinig energie binnenkrijgt.
Dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar als je in bed ligt verbrand je zo weinig dat het niks uithaalt.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef karoltje het volgende:
Ja ik vraag me ook af wat er gebeurt als je weer een beetje normaal gaat eten!
Wat trouwens ook helpt is heel laat opstaan. Ik heb nu pas twee boterhammen en een banaan op haha!
Ja, sowieso al een stuk fruit en vijf boterhammen te weinig ja. En persoonlijk red ik het niet met maar 200 gram groente 's avonds. Als ik zoiets eet dan ga ik met een week al van m'n graatje denk ik. Afgezien van dat ik het niet vol zou houden, want als ik moet ontbijten met zo'n klein prutbeetje waar ik de helft van m'n maag nog niet mee vul krijg ik volgens mij echt zware moordneigingen naar iedereen die iets te eten in z'n tas heeftquote:
en tot 4 maart?quote:Op maandag 23 januari 2006 09:36 schreef Kleintje het volgende:
Netjes hoor Puckzzz dat je jezelf de rest van het weekend zo goed heb gedragen!
Ik ga er volledig voor vandaag en de rest van de dagen... tot 20 februari in ieder geval!
Streven is om daarna niet meer aan te komenquote:
Ik fitness ook gewoon 2 of 3 keer per week. Ik eet nu meer met dit dieet dan ervoor, dus het is voor mij niet echt moeilijkquote:Op maandag 23 januari 2006 08:59 schreef Kleintje het volgende:
Overigens, dat SonjaBakker dieeet.... ik zou het niet vol kunnen houden.
Als je er nog bij sport of zwaar werk doet dan trek je het echt niet op dat dieet.
Soms nog geen 800 kcal. En dan te bedenken dat ik met een uur paardrijden al 340 verbrand, terwijl paardrijden geen intensieve sport is.
Sja....
je BMI tussen haakjes klopt niet hoor:quote:Op maandag 23 januari 2006 00:18 schreef zwahiel het volgende:
zwahiel (1m84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 94,5 kg (??%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (90-95 cm) -2,5
Beetje beetje, maar 't komt wel, deze week weer lekker spinnen!
Ritme goed oppakken! Ik heb mezelf opgepept voor verschillende dingen dus!
quote:Op maandag 23 januari 2006 13:33 schreef Klein het volgende:
Ik ben alleen bang dat ik te weinig eet.
Super! Dankjewel..quote:Op maandag 23 januari 2006 15:30 schreef Kleintje het volgende:
Klein, mail me even, dan kan ik je vertellen waar je dat ww programma kan vinden. Te weinig eten werkt namelijk nooit in je voordeel.
Ik had hem naar je email het-kleintje gestuurd, maar nu naar je hotmail!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:30 schreef Kleintje het volgende:
Klein, weet niet waar je heen hebt gemaild, maar ik heb niets binnen...
Kaasschaaf gebruiken en in de Oven mikken, denk dat dat beter werkt.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:50 schreef Kleintje het volgende:
Chips die je mag eten...
ja je MAG alles maar waar je ook voor kan kiezen.
Men neme een aardappel (of 2 of 3 of...)
snijd deze in zo dun mogelijke schijfjes
leg ze op een bakvelletje , strooi er kruiden op, paprika bv of zout of patatkruiden of kerrie of of of nou wat je lekker vindt!
En doe ze ongeveer 8min op de hoogste stand ongeveer in de magnetron
Et voila CHIPS zonder vet
ik vond ze nog super lekker ook!
Ze zijn knapperig maar niet helemaal, smaakte lekker en ik had aan 1 aardappeltje genoeg ik zat er echt voller van en mijn trek en zin in chips was voorbij.
een vrije portie aardappelen is 2 punten.
Snap er niets van! Staat wel bij mn mail dat ie verstuurd is..quote:Op maandag 23 januari 2006 16:51 schreef Kleintje het volgende:
Mail is wel binnen... te vroeg gegild.
Op hotmail is ie binnen!
Gaat het er dan niet ook ook om dat je in grammen, of volume ofzo, meer eet? Bijv. dat je voor 10 punten niet alleen een flinke Whopper eet en verder niks, maar echt een aantal boterhammen of crackers zodat je darmen enzo ook regelmatig wat te doen hebben? Voor een leek als ik lijkt het vrij logisch als je op een dag bijna niks eet en dan alleen een paar keer iets heel ongezonds pakt om aan je punten te komen, dat je lichaam dan alsnog in de spaarstand schiet.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Je zal zien dat je juist gaat afvallen als je meer eet, Klein. Paradoxaal, maar vaak klopt het wel. Verdeel het wel regelmatig over de dag.
neen, want je BMI hoef je niet persé te berekenen, je kunt het ook gewoon laten meten en dan komt er een hele ándere BMI uit dan al die berekingen hoor...quote:Op maandag 23 januari 2006 12:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
je BMI tussen haakjes klopt niet hoor:
je hoort in het andere dieettopic:(voor BMI >25)
BMI: 27,9
Ik heb ook niet het gevoel dat ik weinig eet op een dag! Probeer de hele dag door te blijven eten om mijn verbranding op gang te houden.. En ik heb gewoon de hele dag honger als ik op stage ben..quote:Op maandag 23 januari 2006 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Oh, het moet wel wat bulk zijn, ja. Je kan 1000 kcal eten door 1 zak M&M's te eten, maar dat werkt niet echt. Maar als je veel groente en fruit eet en daarbij ook genoeg andere gezonde dingen dan zijn je darmen actief bezig en dat is juist de bedoeling. Blijven stoken, maar niet met de verkeerde dingen
nee maar wel de regels in deze topicsquote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:08 schreef zwahiel het volgende:
[..]
neen, want je BMI hoef je niet persé te berekenen, je kunt het ook gewoon laten meten en dan komt er een hele ándere BMI uit dan al die berekingen hoor...
Wat dacht je van spieren en ander weefsel behalve vetdat kan zo'n berekening niet zien of mee berekenen. De BMI calculators zijn slechts vuistregels maar niet exact nauwkeurig hoor...
Ben jij niet in de war met je vetpercentage? BMI is gewoon niets anders dan de verhouding tussen je gewicht en je lengte. Er is dus geen andere manier om het te berekenen dan via de formule: G/L2.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:08 schreef zwahiel het volgende:
[..]
neen, want je BMI hoef je niet persé te berekenen, je kunt het ook gewoon laten meten en dan komt er een hele ándere BMI uit dan al die berekingen hoor...
Wat dacht je van spieren en ander weefsel behalve vetdat kan zo'n berekening niet zien of mee berekenen. De BMI calculators zijn slechts vuistregels maar niet exact nauwkeurig hoor...
Ow, ik ga het ook zeker doen hoor!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef Kleintje het volgende:
Lees anders ook eens een keer de vragen door in het WW programma.
Dit is hier al heel vaak uitgelegd. Puckzz vond het ook eng maar die is nu wel 3 kilo afgevallen in 2 weken, waarbij ze een heerlijke chinese maaltijd heeft gegeten.
Neem volvette kaas i.p.v. light.
Of neem eens iets anders tussendoor i.p.v. fruit.
Probeer aan je calcium + water te komen.
En precies wat er wordt gezegd... veel voor weinig.
1 doosje tictac op een dag is ook 1 punt en dan heb je de hele dag wat te snoepen.
dat is de goede spirit! ik ben door mijn 30 punten maar liefst 2 kilo gezakt in 1 week!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:53 schreef Klein het volgende:
[..]
Ow, ik ga het ook zeker doen hoor!
Is alleen wat onwennig om meer te gaan eten..
Maar ik ga vandaag zeker voor de 19 punten!![]()
Heb mn ontbijt al op en net een boterham, ga nu een mandarijn zoeken in mn tas..![]()
Hmm, nu begrijp ik waarom in het vorige topic al die percentages in de openingspost stonden...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ben jij niet in de war met je vetpercentage? BMI is gewoon niets anders dan de verhouding tussen je gewicht en je lengte. Er is dus geen andere manier om het te berekenen dan via de formule: G/L2.
Ik drink het dan ook omdat mijn stoelgang een beetje 'off' is de laatste tijd. Ik kan wel naar het toilet, maar niet zoals ik dat gewend ben. Ik drink het niet om extra snel af te vallen ofzo, daar geloof ik niet in dat een theetje dat kan doen met je (zo staat het ook niet op de verpakking trouwens)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:26 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij neemt de AH in principe àlles terug waar je niet tevreden over bent. Ook als het produkt gewoon niet lekker is. Maar ik weet niet waar je ze gehaald hebt![]()
En zogenaamde 'afslankthee' zit boordevol vochtafdrijvende kruiden. Ik heb een keer alle kruiden in zo'n thee geanalyseerd en het enige wat ze deden was vochtafdrijven en diarree veroorzaken. Daarbij prikkelen ze je darmen nogal, wat weer voor een onaangenaam gevoel kan zorgen. Vet zal je er niet door kwijtraken, geen grammetje.
Ik weet graag dingen die patiënten eventueel zouden kunnen vragenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:34 schreef Puckzzz het volgende:
wel goed van je dat je dat zo bent gaan uitzoeken, ik zou daar te lui voor zijn
Hoezo? Wat gaat er in dan? Ik maak ovenschotel met gehakt en zuurkool vanavondquote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:32 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben trots op mezelf. Ouders waren er vandaag omdat vriendje morgen jarig is.
Iedereen aan de gebak en ik heb netjes 1 stroopwafel op.
Verder nog niets slechts op.
Vanavond wel een ovenschotel met gehakt.
Mijn god.... wat kost dat een punten. Niet leuk meer!
Is dat rundergehakt of half om half?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:51 schreef Kleintje het volgende:
120 gram gehakt. Gehakt is 7 punten!!!
Verder rode kool, ananas (op eigen sap dus geen punten), aardappelpurree (3 punten = van maggi), ui en ei (2 punten)
Dus gewoon 12 punten.
Men... waarom ga ik dat eten...
Ik heb even gekeken mijn portie zal bestaan uitquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:06 schreef Kleintje het volgende:
Er wordt 350 gram aangeraden voor de ovenschotel.
Maar heb hier een pakje van 250 gram en dat gooi ik er voor 2 personen doorheen.
zegt ook niemand toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:02 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben niet achterlijk.
Haha inderdaad! Zat vandaag echt van 'ik heb geen honger, maar dooreten'!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik herken het wel hoor, KleinDat je na het uitrekenen denkt: goed, te weinig. Maar wat moet ik nu nog eten dan?! En dan maar op zoek naar iets gezonds wat het gat opvult
Jeeh nog een brinta fan!quote:
Volgens mij vergeet jij dat 'dun' niet synoniem is voor 'gezond'quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:41 schreef bxie het volgende:
maar hoe kan dat dan gezond zijn als je een dikke buik e.d. hebt :S:S
Iedereen heeft het op een andere plaats. Ik voornamelijk op mijn bovenbenen en knieën.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef bxie het volgende:
24,21
zogenaamd een goed gewicht maar ik vind mezelf te dik en mijn buik moet weg
Misschien is de rest van je lichaam gewoon te mager? Mijn vriendje heeft dat ook een beetje, wel een buikje maar voor de rest heel dun, waardoor zijn BMI niet veel lager moet worden. Gewoon een kwestie van oefeningen doen om de goede delen van je lichaam aan te pakken, en verder gezond maar niet te weinig gaan eten, want dan val je ws toch alleen maar op de verkeerde plaatsen af.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:41 schreef bxie het volgende:
maar hoe kan dat dan gezond zijn als je een dikke buik e.d. hebt :S:S
Same here... Ik heb me ook weer eens tussendoor gewogen om te kijken wat de gevolgen van die Chinees waren geweest, maar ik ben sinds maandag weer een pond afgevallen! Ik kan zelfs weer in mijn geliefde G-Star spijkerbroek zonder hem uit te rekken!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:49 schreef Kleintje het volgende:
Ik kon het niet laten. Ik ben op de weegschaal gaan staan.
En waar ik maandag nog 62 kilo woog, daar zie ik nu 61,4 staan!!!!
Dus dat gaat goed.
En dat maakt me nog sterker om nog beter mijn best te doen (zegt ze met een overheerlijk stukje mandarijn in haar mond).
Misschien moet je niet teveel focussen op het gewicht. Het is belangrijker om een gezond vetpercentage te hebben dan om alleen maar je gewicht te verlagen. Als je zou gaan sporten is de kans groot dat je gewicht ongeveer het zelfde blijft (of een beetje daalt) maar de verdeling van het gewicht veel beter wordt, waardoor je buikje vanzelf verdwijnt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:57 schreef bxie het volgende:
Ik wil graag in het lijstje woren opgenomen
Bxie (1m60) (24,2) weeg 62 kilo, wil graag 52 kilo wegen.
Hihi, waar ga je je organen laten dan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef bxie het volgende:
24,21
zogenaamd een goed gewicht maar ik vind mezelf te dik en mijn buik moet weg
Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun"quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
Misschien moet je niet teveel focussen op het gewicht. Het is belangrijker om een gezond vetpercentage te hebben dan om alleen maar je gewicht te verlagen. Als je zou gaan sporten is de kans groot dat je gewicht ongeveer het zelfde blijft (of een beetje daalt) maar de verdeling van het gewicht veel beter wordt, waardoor je buikje vanzelf verdwijnt.
Succes ermee!![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:13 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hihi, waar ga je je organen laten dan?![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk heb je dan één grote maaltijd per dag? Dat verhoogt de kans op darmkanker, bxie.
Tip: Ga eens kijken op http://www.morgenbeginik.nl daar kun je helemaal op jou aangepast een renschema vinden, wie weet helpt dat jequote:Op woensdag 25 januari 2006 15:18 schreef bxie het volgende:
[..]
Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun"te worden?
Als je gaat rennen: rustig opbouwen! Een keer of drie per week sporten is een mooi streven. Dan zul je op den duur wel resultaat gaan zien. Op internet kun je allerlei trainingsschema's vinden om te gaan hardlopen, moet je even google-en. (of misschien dat iemand hier een linkje weet).quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:18 schreef bxie het volgende:
[..]
Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun"te worden?
Zie bovenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Als je gaat rennen: rustig opbouwen! Een keer of drie per week sporten is een mooi streven. Dan zul je op den duur wel resultaat gaan zien. Op internet kun je allerlei trainingsschema's vinden om te gaan hardlopen, moet je even google-en. (of misschien dat iemand hier een linkje weet)
Als ik jou was zou ik proberen aan te wennen om ook 's ochtends en overdag te eten. Begin gewoon met iets wat licht is op de maag. Juist door zoveel mogelijk over de dag verspreid te eten, gaat je verbranding omhoog!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:22 schreef bxie het volgende:
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
Ja he ik zal mezelf maar dwingen om te ontbijtenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:49 schreef Klein het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik proberen aan te wennen om ook 's ochtends en overdag te eten. Begin gewoon met iets wat licht is op de maag. Juist door zoveel mogelijk over de dag verspreid te eten, gaat je verbranding omhoog!
Ik ontbijtte (of is het ontbeet?) vroeger ook nooit, heb 't mezelf echt moeten leren. Nog steeds moet ik eerst een glas water drinken voor ik iets kan eten, maar ik kan echt niet meer zonder mijn ontbijt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:22 schreef bxie het volgende:
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
Je bent wel streng voor jezelf! Eerst een week uitkijken naar het gebakje en zelfs de zware maaltijd er voor laten staan en nu op het laatste moment toch geen gebakje nemen!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb maisbrood gehaald. En als ik iets lekker vind dan is dat het wel.
Dus geen gebak voor mij vanavond. Ik eet wel lekker maisbrood bij de soep!
Dat wel maar ik werk in de horeca, heb ene heel onregelmatig eet patroon.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ontbijtte (of is het ontbeet?) vroeger ook nooit, heb 't mezelf echt moeten leren. Nog steeds moet ik eerst een glas water drinken voor ik iets kan eten, maar ik kan echt niet meer zonder mijn ontbijt.
Is er niets wat je lekker vind en makkelijk weg-eet? Gewoon met iets kleins beginnen en dan dat langzaam uitbreiden. Probeer 't 'ns met fruit of met een vloeibaar fruit-ontbijt-achtig-iets.
Zelfde geldt voor de lunch, gewoon proberen met 1 boterham en dan af en toe eentje toevoegen. Zoek brood/beleg, of een salade oid wat je lekker vindt... er zal toch wel iets te vinden zijn?
maisbrood is lekkerrrr !!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb maisbrood gehaald. En als ik iets lekker vind dan is dat het wel.
Dus geen gebak voor mij vanavond. Ik eet wel lekker maisbrood bij de soep!
Je bent wel erg star in je eetpatroon... Als je wilt afvallen zul je dat toch echt moeten aanpassen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef bxie het volgende:
[..]
maisbrood is lekkerrrr !!
maar kan jij leven op soep?
geen vlees bij het eten is voor mij alsof ik niet gegeten heb![]()
Dan ga je aan de brinta.. schijnt ook aardig 'zwaar' te zijn!quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Een idee wat ik weleens mee speel, is om flink te ontbijten, normaal te lunchen en dan 's avonds alleen maar licht te eten. Ze zeggen weleens "ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar". Zou dat nou echt beter zijn, in het kader van de verbranding van wat je binnenkrijgt?
Vergeet even het feit dat het niet erg praktisch is om 's ochtends vroeg te koken...
Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken een anaesthesioloog die 's morgens warm eten klaar maakt(eh, om 's avonds als hij thuiskomt op te eten, dat dan weer wel)
Nou, voor die punten eet ik liever gewoon aardappels met vlees en groente.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Klein het volgende:
[..]
Dan ga je aan de brinta.. schijnt ook aardig 'zwaar' te zijn!![]()
![]()
ik denk van wel , want als jij 's morgens zou avondeten dan heb je de hele dag nog om dat te verbranden...en aangezien je normaal gesproken 's avonds niet zoveel doet , is het dus beter om dan 's avonds geen zware maaltijd te nuttigen want dat verbrand je meestal niet meer.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?
Maar het gaat erom dat je binnen de calorieën die je mag hebben, wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Als je alleen maar vlees eet, mis je allerlei dingen die daar niet in zitten.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:15 schreef bxie het volgende:
@ Mini_Rulez : Ik heb mijn hele leven al vlees gehad bij het avond eten, en ik eet nog liever gewoon een stuk vlees met niks erbij , dan heel veel dingen en geen vlees...
Daar heb ik dus nog niet zoveel verstand vanquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar het gaat erom dat je binnen de calorieën die je mag hebben, wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Als je alleen maar vlees eet, mis je allerlei dingen die daar niet in zitten.
Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te etenquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:
Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?
Ach, het is maar wat je gewend bent...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te eten
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te eten
maybe niet slanker , maar je komt denk ik wel minder aanquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik at op de lagere school ook altijd tussen de middag warm. Mijn moeder werkte wel gewoon, maar dat was op een bank vlak bij huis en ze had een lange lunchpauze (van 12 tot half 2). Mijn vader was of 2 weken helemaal niet thuis of 2 weken de hele dag thuis, dus daar maakte het ook niets voor uit.
Je wordt er verder dus niet slanker van![]()
hahahaha...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Klein het volgende:
Mijn vriend kookt vanavond..hoopt dat hij het een beetje gezond houdt!
Maar ik ga mij sowieso aan mijn punten houden! Met zo'n voorbeeld als Kleintje durf je bijna niet meer te zondigen![]()
Ik heb een manager gehad die dat deed.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien is inlezen wel makkelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef bxie het volgende:
[..]
maisbrood is lekkerrrr !!
maar kan jij leven op soep?
geen vlees bij het eten is voor mij alsof ik niet gegeten heb![]()
Ik heb weleens iets gehad waardoor m'n slaapritme nogal in de war was, en ik had dus van 2200 tot 1900 geslapen, en 'ontbeet' toen dus met andijvie. Ik kan niet echt zeggen dat ik het een enorme aanrader vind.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tomatensoep met verse tomaten, zo'n zak soepgroenten (ook wel aardig gezond toch? ), paar balletjes en wat vermicelliquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Klein het volgende:
[..]
Mijn vriend kookt vanavond..hoopt dat hij het een beetje gezond houdt!
Maar ik ga mij sowieso aan mijn punten houden! Met zo'n voorbeeld als Kleintje durf je bijna niet meer te zondigen![]()
Dat is wel echt moeilijk zeg , als iedereen een gebakje neemt!quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:52 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Misschien is inlezen wel makkelijk.
Ik eet overdag ook. En ik heb vanavond een verjaardag.
Dus ik had op een gebakje gerekend.
maar die sla ik nu over, ik neem maisbrood.
Dan kan ik 's avonds nog een toastje met het een of ander nemen.
En in de soep komen ook gehaktballetjes.
Het is toch zo dat vrouwen 2000 kcal per dag moeten hebben? Is het dan niet zo dat je weer aankomt als je normaal gaat eten? (als je een lange tijd weinig calorieën neemt dan, en daarna weer ''normaal''.)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb trouwens zelf een nieuwe dieetvisie genomen; ipv punten sparen of kcal per dag mag ik van mezelf een bepaald aantal kcal per weekZo compenseer ik een dag met gebakjes en hapjes met een dag met sla en fruit (wel minstens 1000 kcal, daar ga ik niet onder zitten)
Die 2000 kcal is een gemiddelde, het hangt natuurlijk ook af van je gewicht, het soort werk dat je doet en hoeveel je sport/beweegt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:29 schreef ymme het volgende:
2000 kcal per dag.. Dat vind ik aardig veel hoor.
Of zeg ik nu iets doms.
ik moet 18 puntenquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:45 schreef Klein het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat koffie niet goed is. Weet niet precies meer wat er mee was. Is het niet vochtafdrijvend net als thee?
Het lijkt zo weinig wat jij eet! Hoeveel punten moet jij op een dag?
Ik heb vandaag op:
Brinta
2 mandarijnen
appel
ontbijtkoek 2 plakken
roggebrood met appelstroop 2 plakken
volkorenbrood, 1 snee, met kipfilet, sla en komkommer
Dat is minstens het driedubbele van wat jij op hebt!![]()
Ja, de eetmeter kwam voor mij ook op 2600 kcal, maar daar geloof ik toch ook niet helemaal in. Meer dan 1800 a 2000 moet ik normaalgesproken al niet doen, laat staan als ik af wil vallen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die 2000 kcal is een gemiddelde, het hangt natuurlijk ook af van je gewicht, het soort werk dat je doet en hoeveel je sport/beweegt.
DIk eet op het moment ongeveer 2000kcal/dag, ik fiets er 3 kwartier per dag bij, wandel minstens een half uur per dag en ik sport 2 a 3 keer per week. Op 't moment val ik niets af... het zal dus voor mij wel 'n beetje teveel zijn. Gekke is dat ik volgens de eet-meter van 't voedingscentrum rond de 3000 kcal per dag zou verbranden. Maar dat is blijkbaar niet zo.
Andere mensen zeggen juist dat je met dat WW-programma zoveel moet eten!quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:36 schreef ymme het volgende:
Jeetje wat eten jullie allemaal weinig.
Dit is echt niet goed hoor.
Jullie kom straks allemaal x zo snel aan.
Ik mis de boterhammen etc.
zolang ik aan mijn punten kom maak ik me niet druk dat ik misschien iets verkeerds doe. Wat vind je weinig die cracottes en rijstwafels? MIJ vullen ze goed genoeg, als jij het weinig vindt...mjaaa....quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:36 schreef ymme het volgende:
Jeetje wat eten jullie allemaal weinig.
Dit is echt niet goed hoor.
Jullie kom straks allemaal x zo snel aan.
Ik mis de boterhammen etc.
Ik eet ook echt niet minder op een dag hoor. Het moet wel leuk blijven.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:44 schreef ymme het volgende:
Zo ben ik dus de hele dag door aan het eten, gezond, genoeg en val ik lekker mee af.
niet zo zeuren en eten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:54 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens het voedingscentrum moet ik 1265 per dag eten. Ik had vandaag echt het idee dat ik teveel had gegeten, maar nu vul ik het in en kom ik net op 1000 uit. Ik durf het eigenlijk niet aan om meer te gaan eten, dat voelt zo raar.
Ik ga me alleen maar schuldig voelen als ik (te) veel eet eigenlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:41 schreef Maeghan het volgende:
Haha, dat zou ik me geen twee keer laten vertellen!
Ik zou ze alleen in m'n tas laten zitten als je dan niks anders pakt. Want als je een andere tussendoortje gaat nemen, dan krijg je daar natuurlijk ook weer suiker mee binnen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef Klein het volgende:
Nog minder dan 5 uurtjes werken en dan is het weekend!![]()
Ik heb besloten dat ik me volgende week nog in ga schrijven bij een fitnesscentrum. Heb het elke keer vermeden omdat ik op dit moment niet super veel tijd over heb én omdat het nogal duur is. Maar het fitnesscentrum heeft een aanbieding die geldt tot 31 janauri. Voordeel is dat het maar 100 meter van mijn huisje af is, waardoor ik dus veel sneller heen ga!
Heb nu al zin!
Wat ik mij nog afvroeg.. Bij WW mag je onbeperkt fruit eten, maar ik hoor ook overal om mij heen dat je met téveel fruit eten alsnog heel veel suikers binnenkrijgt.. Heb net een bakje fruit op met heel veel ananas en vanochtend al 6 aardbeien gegeten. Moet ik nu gewoon die appel en mandarijnen in mijn tas daar lekker laten zitten?
Netjes! Dat motiveert weer lekker natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:48 schreef karoltje het volgende:
Zo vanochtend mn eerste week afgesloten...1,6 kilo eraf!! Jippieeee! Maar ik zal niet te vroeg juichen want ik schommel altijd tussen de 65 en de 67.
karoltje (1m77) (21,4) was 67kg is nu 65,4kg en wil graag 63kg wegen. -1,6
![]()
Natuurlijk is fruit niet écht 0 calorieën, maar aan de andere kant tellen ongezonde dingen zoals chocolade bij WW extra zwaar, waardoor er in verhouding meer punten dan calorieën voor staan. Zo proberen ze je aan te moedigen om gezonde dingen te nemen in plaats van ongezonde dingen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef Klein het volgende:
Wat ik mij nog afvroeg.. Bij WW mag je onbeperkt fruit eten, maar ik hoor ook overal om mij heen dat je met téveel fruit eten alsnog heel veel suikers binnenkrijgt.. Heb net een bakje fruit op met heel veel ananas en vanochtend al 6 aardbeien gegeten. Moet ik nu gewoon die appel en mandarijnen in mijn tas daar lekker laten zitten?
als ik nachtdienst heb, ontbijt ik altijd met warm etenquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb weleens iets gehad waardoor m'n slaapritme nogal in de war was, en ik had dus van 2200 tot 1900 geslapen, en 'ontbeet' toen dus met andijvie. Ik kan niet echt zeggen dat ik het een enorme aanrader vind.
Dat is misschien in het algemeen wel zo, maar de snelheid waarmee je afvalt verschilt ook per persoon (bijv. jongere mensen vallen over het algemeen sneller af omdat hun stofwisseling sneller is). Zo'n waarschuwing tegen te snel afvallen gaat volgens mij toch vooral op als je aan het crashdiëten slaat, maar dat doe ik absoluut niet. Zodra ik een beetje gezond ga eten, val ik gewoon heel snel af, dus een kilo per week is voor mij helemaal niet zo veel. Afgelopen week heb ik er nauwelijks op gelet, redelijk normaal gegeten en nog ben ik 6 ons afgevallen. Dan valt een kilo toch best mee?quote:Op zondag 29 januari 2006 19:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
een kilo per week is helemaal niet gezond om af te vallen als je al een gezond BMI hebt hoor.... dat gaat veel te snel en komt er straks in driedubbel tempo weer aan....
(aldus mijn dietiste.....)
Marjolein ga eens snel eten!quote:Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Mag ik heel eerlijk zijn?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Dit is echt niet effectief. De beste manier om aan te komen is een crashdieet. En je bent al niet zo zwaar. Als je echt af wilt vallen, lijkt het me verstandiger dat je dat doet met behulp van een dieetiste. Op deze manier ben je superongezond bezig.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Gerdy, hai! Jij bent wel goed op weg zo te lezen.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:01 schreef Klein het volgende:
[..]
Marjolein ga eens snel eten!![]()
Dit heet een crashdieet en daar kom je alleen maar meer van aan!
En je bent helemaal niet dik! Je hebt een hartstikke mooi gewicht voor je lengte!
Wees eens liever voor jezelf..(en neem wat te eten!)![]()
Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:11 schreef Kleintje het volgende:
Ma_jojo, denk dat jij meer gebaat bent met een goed gesprek over jezelf. Een positief zelfbeeld krijgen. Als je echt te dik was dan had je wel een ander gewicht.
Dus misschien gewoon wat sporten om het wat strakker te krijgen.
Lieve schat,quote:Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken dat mijn vader me al jaren dik noemt. Wel als grapje waarschijnlijk, maar hij roept het al jaren. Misschien een kern van waarheid.
Sporten doe ik btw ook, elke dag jog ik 5 a 7,5 km en fiets ik.
Maar goed, ik zal hier niet meer posten, sorry.
Ik wens wel iedereen succes die bezig is met afvallen![]()
.
Meid, uit eigen ervaring, ik had ook een vader die me dik noemde toen ik maatje 38 had. Ik ben gaan lijnen, heb m'n darmen verziekt en ben 30 (!!!) kilo aangekomen. Je gaat je echt niet beter voelen van lijnen, het is slecht voor je lijf, en als het eenmaal mis is gegaan, dan heb je spijt als haar op je hoofd, echt. Dus alsjeblieft, ga niet lijnen en ga aan je zelfvertrouwen werken, ga naar een dokter, want dit klinkt als de eerste stap op weg naar een eetstoornis. Je bent echt al slank met zo'n gewicht bij jouw lengte, en zoveel beweging op zo weinig eten is echt desastreus voor je lichaam. Sinds ik gelaxeerd heb, heb ik al drie voedsel'allergieen' ontwikkeld en heb ik vrijwel iedere dag last van m'n darmen.... daar word je niet blij van, kan ik je wel vertellen. (Nu denk je natuurlijk dat het niet zo erg is met jou, want jij laxeert niet, maar wat jij je lichaam doet is op z'n minst net zo slecht).quote:Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken dat mijn vader me al jaren dik noemt. Wel als grapje waarschijnlijk, maar hij roept het al jaren. Misschien een kern van waarheid.
Sporten doe ik btw ook, elke dag jog ik 5 a 7,5 km en fiets ik.
Maar goed, ik zal hier niet meer posten, sorry.
Ik wens wel iedereen succes die bezig is met afvallen![]()
.
Maar hoeveel at je dan per dag?quote:Op maandag 30 januari 2006 19:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Meid, uit eigen ervaring, ik had ook een vader die me dik noemde toen ik maatje 38 had. Ik ben gaan lijnen, heb m'n darmen verziekt en ben 30 (!!!) kilo aangekomen. Je gaat je echt niet beter voelen van lijnen, het is slecht voor je lijf, en als het eenmaal mis is gegaan, dan heb je spijt als haar op je hoofd, echt. Dus alsjeblieft, ga niet lijnen en ga aan je zelfvertrouwen werken, ga naar een dokter, want dit klinkt als de eerste stap op weg naar een eetstoornis. Je bent echt al slank met zo'n gewicht bij jouw lengte, en zoveel beweging op zo weinig eten is echt desastreus voor je lichaam. Sinds ik gelaxeerd heb, heb ik al drie voedsel'allergieen' ontwikkeld en heb ik vrijwel iedere dag last van m'n darmen.... daar word je niet blij van, kan ik je wel vertellen. (Nu denk je natuurlijk dat het niet zo erg is met jou, want jij laxeert niet, maar wat jij je lichaam doet is op z'n minst net zo slecht).
Dat is echt niet goed. Dat heet niet lijnen, dat is een serieus eetprobleem...quote:Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Maar jij steekt vervolgens niet je vinger in je keel, of grijpt naar de laxeermiddelen...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Ik voel me nu ik op dieet ook wel eens schuldig hoor. Maar dat is wanneer ik op vrijdag avond toch teveel biertjes heb gedronken en toch shoarma (13 punten!!) heb gegeten
maar lees dan ook even mijn reactie een paar posts naar bovenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:53 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Maar jij steekt vervolgens niet je vinger in je keel, of grijpt naar de laxeermiddelen...
En het is ook niet zo dat je als 'straf'niks meer mag eten.
Dat onderscheidt jou van iemand met een probleem
Dat is je schuldig voelen als je te veel eet en dat heeft iedereen wel regelmatig denk ikquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Ik voel me nu ik op dieet ook wel eens schuldig hoor. Maar dat is wanneer ik op vrijdag avond toch teveel biertjes heb gedronken en toch shoarma (13 punten!!) heb gegeten
Even heel laat reageren hierop.quote:Op woensdag 25 januari 2006 06:56 schreef Klein het volgende:
OH MY GOD! Zo makkelijk ga ik het niet hebben de komende tijd, ik heb net even naberekend hoeveel mijn ontbijt mij aan punten kost!
Resultaat: 11 PUNTEN!![]()
![]()
7 voor de brinta en 4 voor de melk..
Ik ontbijt altijd met een bord brinta, ging er vanuit dat daar wel ongeveer 4 eetlepels brinta ingingen, zoals ik maandag en dinsdag invulde. Maar het zijn er 12!!!
Dat wordt dus sowieso een ander ontbijt uitkiezen! (Daar gaat mijn geliefde bordje brinta) En de punten die ik de vorige dagen eroverheen ben gegaan zal ik verrekenen met de aankomende dagen...
Weet iemand hoe het kan dat brinta zoveel punten kost?! Ik ging er altijd van uit dat er heel veel vezels inzaten en dat dit betekende dat het gezond was!!!
Voornamelijk dat ik dan lichter weeg maar ik hoor dan ook van anderen dat ik slanker ben geworden etc.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:12 schreef wendy-tje het volgende:
Waarom voel je je dan goed?
Maar 'Klein' IS niet dik... juist totaal niet... En ik heb eigenlijk nog nooit iemand kritiek op haar horen hebben...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:45 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
Voornamelijk dat ik dan lichter weeg maar ik hoor dan ook van anderen dat ik slanker ben geworden etc.
@klein
Ik heb wel dat ik op feestjes merk dat ik de gene ben die net wat meer eet dan de rest.
Maar het maakt mij echt niet uit wat ze dan denken....
Als ik kritiek van een onbekende krijg dan maakt het mij ook niks uit maar b.v. als ik met voetbal kritiek krijg dan baal ik wel en trek ik het mij wel aan. Iemand zei al wel een keer tegen mij de ene keer speel jij de sterren van de hemel en de andere keer speel jij als een zoutzak en dat is dus net hoe ik begin en of de eerste opmerking kritiek is ofniet.
Maar ik bedoel maar je moet je niet zoveel van anderen aantrekken ook al vind jij het heel klote maar vaak weet de ander toch niet dat jij het je zo aan gaat trekken.
owwww wat klinkt dit bekend.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:22 schreef Isabeau het volgende:
ps: misschien ben ik wel een beetje geobsedeerd door eten. Ik ben dit weekend met vrienden in een bungalowpark geweest en ik had mijn weegschaaltje mee om alles keurig af te wegen en uit te rekenenToen we zondagavond pannenkoeken aten legde ik elke pannenkoek eerst op mijn weegschaaltje, schreef dat gewicht op, reset op 0 en dan de stroop erop, dat weer noteren en dan pas eten. Volgende pannenkoek zelfde verhaal
Erg hè
eh ja, dat klinkt helaas ook bekendquote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:29 schreef Kleintje het volgende:
owwww wat klinkt dit bekend.
Maar dan wel een dag later alles wat eetbaar is uit de kast halen en in je mond proppen
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:51 schreef Puckzzz het volgende:
Ook al zegt men tegen je "je ziet er goed uit!" Denk je bij jezelf "Yea rite"
Het heeft idd een tijdje geduurd om gewoon te kunnen antwoorden "Dankje!" en dan meestal gevolgd door "Jij ook!" al dan niet gemeendquote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik heb mezelf moeten afleren om dingen als "nieuwe bril nodig?" te zeggen
En mijn vriend mag eigenlijk ook niet aan mijn buik zitten, dat vind ik hoogst onaangenaam (ook al vind hij mijn buikje lief).
Zoooo herkenbaar! Ik voel altijd aan mn heupbotten als ik in bed lig..ben verliefd op zequote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:51 schreef Puckzzz het volgende:
Mag ik me ook even aanmelden bij de club voor onzekere vouwen?
Ook al zegt men tegen je "je ziet er goed uit!" Denk je bij jezelf "Yea rite"
mijn vriend werd bijna boos toen ik zaterdag zei dat ik er zo van baalde en dat ik boos op mezelf was omdat ik shoarma had gegeten. Terwijl ik echt zooooo baalde van mezelfEn dat doet je zelfvertrouwen geen goed. Ik ben helemaal geobsedeerd door mijn buik. Als ik in bad zit kijk ik hoe dik de 'rol' is, als ik in bed ga zitten, nog een keer..... als mijn vriend achter me ligt en zijn arm rond mijn middel slaat en zijn hand op mijn buik legt trek ik 'm in
en dat terwijl ik van hem helemaal niet af hoef te vallen
Ik denk wel dat er cursussen zijn ja, al weet ik niet waar. En anders helpt het mss. om gewoon naar een psycholoog te gaan of zo. Voor wat betreft je eten, je hebt niet zomaar een eetstoornis, maar het kan zich wel ontwikkelen uit dit soort trekjes. Onzekerheid is een heel belangrijke factor bij het ontwikkelen van een eetstoornis, je kan slechter omgaan met tegenslagen, en het is gewoon uitermate vervelend. Dat je gedrag nog niet past bij een eetstoornis, betekent niet dat je geen verkeerde gedachten hebt, en daar mag je net zo goed aandacht voor vragen hoor, je moet dat niet wegdrukken alsof het onbelangrijk is.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:37 schreef Klein het volgende:
Ik ben alleen de hele dag bezig met eten. Wat heb ik al op, wanneer mag ik weer eten, calorieen tellen.. DE HELE DAG DOOR. Weten dat er iets lekkers in de kast ligt, daar constant mee bezig zijn, máár niets nemen. Niets durven eten op feestjes omdat je bang bent dat iedereen naar je kijkt en vindt dat je veel vreet. Ik voel me dik, ben enorm onzeker, ben de hele dag bezig met wat anderen van me denken. Ik kán geen ruzie maken, wil dat iedereen me aardig vindt. Zelfs als een onbekend persoon in de trein iets kuts zou zeggen, lig ik daar 's nachts van wakker..
Ik vertel dit niet omdat ik hiermee aandacht wil vragen. Ik vertel dit alleen omdat ik niet meer weet wat ik er tegen zou kunnen doen. Mijn vriend wordt horensdol van mij en ik wéét dat ik hem hier pijn mee doe. Maar pas na mijn hysterische huilbuien besef ik weer dat ik me ontzettend achterlijk gedraag..
Nogmaals, ik eet genoeg! Geen alarm aanslaan dus dat ik richting anorexia ga..het zit in mijn hoofd, niet in mijn uiteindelijke gedrag.. Het zijn maar 'tijdelijke' aanvallen van verdriet, maar toch ben ik de hele dag bezig met mijn gewicht en eten.. Zijn er assertiviteitscursussen hiertegen? Ik wil er graag wat aan doen, vooral voor mijn vriend..
Bij mij mag er gewoon niemand aan mijn buik zitten. Als ik met iemand in bed beland dan durf ik niet uit de kleren, omdat ik niet wil dat mensen mijn buik zien. Maar dat is ook omdat ik extreem veel striae heb, en ik heb daar zelf gewoon een verschrikkelijke hekel aan. Altijd al een grote hekel aan gehad. Toen ik nog wel een eetstoornis had heb ik zelfs overwogen 'm eraf te snijden in een wazige bui, maar het leek me toch wel gevaarlijk (hoe kom je erbijquote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:51 schreef Puckzzz het volgende:
als mijn vriend achter me ligt en zijn arm rond mijn middel slaat en zijn hand op mijn buik legt trek ik 'm inen dat terwijl ik van hem helemaal niet af hoef te vallen
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:22 schreef Klein het volgende:
Zoooo herkenbaar! Ik voel altijd aan mn heupbotten als ik in bed lig..ben verliefd op ze,
Netjes gedaan!quote:Op woensdag 1 februari 2006 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Aangezien ik de laatste week weer een paar keer commentaar kreeg dat ik nu echt moet stoppen met lijnen (en ik lijn niet, ik wil ook niet meer afvallen en maar ook niet aankomen) omdat ik te smal zou worden, heb ik gisteren de weegschaal bij mjin ex opgehaald en me vanochtend als vanouds gewogen en het viel dus nogal mee. Sinds de laatste keer (en dat is dus 2 maanden geleden ofzo) ben ik nauwelijks afgevallen. Ik heb nu een mooi gewicht en BMI, vind ik zelf, en ik ben ook tevreden met mijn lijf
Oud uit OP:
miss_sly (1m65) (23,3) was 84,5 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -21,0
Nieuw:
miss_sly (1m65) (22,8) was 84,5 kg, is nu 62.0 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -22,5
Ik heb er ongeveer 16 maanden over gedaan. De eerste 12-14 kilo zijn er af gegaan door te stoppen met snoepen en chips eten enzo en beter op mijn eten te letten. Kortom, mijn eetgewoonten aangepast. De overige kilo's zijn er afgegaan doordat ik weer ben begonnen met rokenquote:Op woensdag 1 februari 2006 08:53 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Netjes gedaan!
Mag ik vragen hoe lang je er over hebt gedaan? En op welke manier je hebt gelijnd?
Ik heb de eetstoornis-linkjes toegevoegd aan onze dieetclub website http://overgewicht.eigenstart.nl/quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:51 schreef teigan het volgende:
misschien nog een tip om meer over eetstoornissen ed. te lezen.
Eetstoornissen: Boulimia, Anorexia, BED etc. (Deel4)
ik schrok best wel toen ik dingen hier las van mensen
Dat vind ik ook behoorlijk gefrustreerd klinkenquote:Op woensdag 1 februari 2006 10:20 schreef computergirl het volgende:
Maar die dame beschrijft ook dat ze haar mond vol chocola propt en daarna weer uitspuugt, dan ben je ook tamelijk 'op z'n eetstoornis' bezig IMO.
jolenequote:Op woensdag 1 februari 2006 10:40 schreef jolene het volgende:
Miss_Sly, wat goed van je. helemaal top
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |