abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34307351
Even de openingspost uit het vorige topic gekopieerd, met de laatste nieuwe regeltjes:

En we gaan verder, want de zomer komt eraan! De kerstdagen zijn voorbij en we gaan richting het zomerse weer! Pak de zonnebrillen en de zomerkleding maar weer uit de mottenballen en begin weer met trainen en afvallen! Een nieuwe kans voor iedereen!!!!!

Vervolg van: Slank voor de kerst deeltje XXIII

Aanvulling op dit topic:
"dieet"recepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling op 11-09-04 deel I en deel II - Gezellige meeting met een ganzenmars.
Dieetclubmeeting V - Brainstormtopic
Dieetclubmeeting VI in de sauna in Soesterberg op 12-02-05 - De zweetmeet

De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die willen afvallen en een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of lager! Heb je overgewicht en een bmi van 25 of hoger, ben je van harte welkom in het Fok!Dieetclub-topic.

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
* Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
* Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
* Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.
* Je kunt ook je buikomvang meten en deze noteren in je regel.
* Als je wilt kun je ook vetpercentage noteren en bijhouden, dit kun je ook in je regeltje vermelden.

Update week 3:

Actress (1m72) (22.8) was 75,1 kg, weegt nu 67.4 kg en wil graag 64 kg wegen -7,7
blessed19 (1m86) (25,4) was 88kg, weegt nu 88kg en wil graag 70kg wegen. -0
Confidential (1m64) (23,1) was 67,0 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -4,8
GWS (1m68) (22,0) was 67,5 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -5,3
Imago (1m76) (20) was 68,3, is nu 61,9 en wil graag 61 kg wegen. -6,4
Innocence (1m66) (20,7) was 57 kg, is nu 57 kg en wil graag maximaal 54 kg wegen. -0
Känsterle (1m83) (18,8) was 75,0 kg is nu 63,0 kg. -12,0
karoltje (1m77) (21,4) was 66kg is nu 66kg en wil graag 63kg wegen. -0
Kittyme (1m73)(25,05) was 75,0 kilo, weegt nu 75 kilo en wil graag 65 kilo wegen -0,2
Klein (1m69) was 59 kilo, weegt nu 58 kg en wil graag 55 wegen -1
Knuffeldees (1m71) (20.18) was 86, is nu 59, en wil graag -- kg wegen. -27
Kroeltroel (1m83) (24,6) was 90,0 kg, is nu 82,5 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -7,5
Miesjuh (1m67) (22,95) was 69 kg, is nu 64.5 kg en wil graag 60,0 kg wegen -4,5
Minilotje (1m59) (22.5) was 57.0 kg, weegt nu 57.0 kg en wil graag 50 kg wegen -0
Mini_rulez (1m65) (24,6) was 67 kg, weegt nu 65,5 kg en wil graag 57 kg wegen. -1,5
miss_sly (1m65) (23,3) was 84,5 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -21,0
nein (1m73) (22,05) was 88,8, is nu 66 kg en wil graag 62 kg wegen. -22,8
ParanoidEv (1m72) (overal anders?) was 72 kg, weegt nu 72 en wil graag 60 kg wegen -0
ps2noob (1m99) (23,72) was 109,0 kg, is nu 93.3 kg en wil graag onder de 85,0 kg wegen. -15.7
Puckzzz (1m74) (22.79) was 71 kg, is nu 69 kg en wil graag 60 kg wegen -2
Quinazoline (1m62) (27,1) was 76 kilo, weegt 71 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -5
Radiohoofdje (1m68) (23.4) was 66 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 kg wegen -4,0
Rhoona (1m63) (23) woog 62,6 kg, weegt nu 61,0 kg, wil graag 58 kg wegen. -1,6
Sa-sa (1m64) (22.3) was 62,0 kg, is nu 60 kg en wil graag 55,0 kg wegen. -0
Scorpie (1m83)(24.7)was 82.7, is nog 82.7 en wil graag 77.5 wegen -0
Shantee (1m73)(21,4)was 70 kg, weegt nu 64, en wil graag onder de 60 wegen -6
slipslop (1m85) (24,5) was 87kg, weegt nu 83,8kg en wil graag 75kg wegen -3,2
Snuusje (1m73) (21.5) was 78 kg, is nu 64,2 kg en wil graag 60 kg wegen. -13,8
Stansfield (1m87) was 92,3 kg, is nu 92,3kg en wil graag 85 kg wegen.-0
Sum (1m72) (24,6) was 75 kilo, is nu 72,8kg en wil graag 65 kilo wegen -2,2
_Supreme (1m72) was 70 kg, is nu 65.4 kg en wil graag 62 wegen. -4.6
Timmai (1m87) (24,3) is nu 85kg en wil graag rond de 75kg wegen. -0
V1z0R (2m00) (22.5) Was 125kg is nu 90,0kg en wil graag 85kg wegen -35
wasda (1m64) (21) was 58.2 kilo, is nu 57.2 kilo en wil graag 52 kilo wegen -1
wendy-tje (1m60) (23) was 66,0 kg, is nu 59 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -7,0
Winstn (1m95) (19.2) was 73,1 kg, is nu 73,1 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -0,0
Yppy (1m72) (22,5) was 95,0 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -28,5
zwahiel (1m84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 96 kg (22,6%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (90-95 cm) -1

Updatelijstje:
Nog niet bekend

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
Superhongerdieet! - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.
Light-producten maken niet slank Pas op voor de '0%-vet' en 'light' producten!

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
Algemene sites
www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
[url]http://www.voedingscentrum.nl]www.voedingscentrum.nl[/url] - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
www.jojoclub-afslanken.com - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
www.weight-loss-diet-i.com - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)
[url=http://www.dieetwijzer.com/vetvrij.html[/url] - Vetvrij dieet van knuffeldees

Bewegen
www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.
[url=www.calorietabel.nl[/url] - Hier kun je je caloriëntellen en bijhouden.

Recepten
www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
www.herbalife.com
www.slank-klup.nl
www.weighwatchers.nl
www.afslanken.com
www.eganederland.nl
www.slimfast.nl
www.bodysolution.nl
www.specialk.nl

Veel succes iedereen!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_34307416
En mijn laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:03 schreef blessed19 het volgende:

[..]

heb het zeker 3x opnieuw geprobeerd. maargoed, ik zie het wel een weekje aan, kijken of het helpt...
Heb je het opnieuw uitgerekend met de goede maten (in cm) enzo? Dan kan het namelijk bijna niet dat je 30 punten mag eten, volgens mij heb je dan echt iets fout ingevuld.
pi_34308771
Zo, nieuw topic nieuwe kansen . Ik ben gisteravond heel braaf geweest, heb talloze bakken chips aan me voorbij laten gaan !

Vandaag ook heel netjes bezig!
pi_34308908
Wanneer maken jullie eens een update van de OP

Ook jullie zijn allemaal van harte welkom op de dieetclubmeeting in de dierentuin in Emmen op 18 februari. We zijn al met 14 vrouw/man. We hebben trouwens ook een rondleiding in de keuken geregeld (ja, je bent dieetclub of niet)

Topic waar je alles kan lezen: Dieetclubmeeting deel IX: beestjes kijken en strandwandeling
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:14:02 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34312880
TVP

gisteren voor 36 punten gegeten en gedronken dus theoretisch gezien mag ik vandaag niets!! maar dat doe ik dus niet he? ik houd wel een balansdag
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34313575
Wat hebben ze je nou uiteindelijk voorgeschoteld, Puckzzz?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34313621
* SCH is erg zwaar en wil nu toch echt wel eens weer flink afvallen.

Ik vertel pas hoe zwaar ik ben als iemand er naar vraagt
pi_34313664
Hoe zwaar ben je SCH (het is net mijn kleine neefje).
pi_34313695
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Hoe zwaar ben je SCH (het is net mijn kleine neefje).
Ik SCHaam me er niet voor maar moet me dan toch even gaan wegen en had er niet zoveel zin in.
pi_34313727
doe dat morgenvroeg anders maar, dan ben je lichter
pi_34313764
107, 3 kilo bij 1 meter 87

Doelstelling is al veel te lang om weer eens onder de 100 kilo te komen.

Jaar of 6 geleden met behulp van dietiste afgevallen tot 92 kilo.
pi_34313990
SCH, met je BMI van 30 ben je welkom in het andere dieettopic: Fok! Dieetclub deeltje 74

In dit topic zitten vnl. mensen die een paar pondjes willen afvallen. In het andere topic zitten mensen met overgewicht.
pi_34314028
Ik ben toch wel van het overgewicht dus ik ga verhuizen
pi_34314045
Zie ik je daar
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:04:25 #15
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34318434
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Wat hebben ze je nou uiteindelijk voorgeschoteld, Puckzzz?
Het was een chinese schotel. Ik heb bami en garnalen (helaas lagen ze al in zoetzure saus) genomen. En geen tijd meer gehad om rose te halen, dus ik heb toch maar wat biertjes gedronken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34338518
Mijn grootste probleem is nog altijd het avondeten. Ik houd heel erg van lekker eten, en vind het heel moeilijk om daar niet te veel van te eten. Iemand die daar tips voor heeft?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_34340061
waarom denken veel mensen dat gezond eten niet lekker zou kunnen zijn?
Ik eet heerlijk (vindt mijn vriend ook )maar ik val er echt wel mee af. Het punt is meer dat je niet meer uit pakjes kunt koken, maar als je zelf sauzen gaat maken worden ze vaak nog veel lekkerder ook. En als er veel smaak aan zit, heb je ook aan minder genoeg
pi_34340916
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:56 schreef wendy-tje het volgende:
waarom denken veel mensen dat gezond eten niet lekker zou kunnen zijn?
Ik eet heerlijk (vindt mijn vriend ook )maar ik val er echt wel mee af. Het punt is meer dat je niet meer uit pakjes kunt koken, maar als je zelf sauzen gaat maken worden ze vaak nog veel lekkerder ook. En als er veel smaak aan zit, heb je ook aan minder genoeg
Dat bedoel ik eigenlijk niet (als je het tegen mij had). Ik kook gezond en verantwoord en lekker (zonder pakjes enzo), maar ook als je zelf bijvoorbeeld spaghetti met tomatensaus maakt is het niet goed om er teveel van te eten. Dat overkomt me eigenlijk nog te vaak, dat ik omdat het zo lekker is toch nog meer pak.
pi_34341140
daT iedereen maar Veel mag afvallen hier. maar Pas op, denk aan je gezondheid.

pi_34341157
Ah, oke
Maat houden was ook altijd mijn grote probleem. Ik ben er nog niet goed in hoor, maar wat ik wel weet is dat er altijd een soort vertraging zit op het seintje 'vol' in je lichaam. Als je dus een tweede portie zou willen, wacht dan een minuut of 10 om te kijken of je dat echt zo graag wilt, of dat je eigenlijk wel genoeg gehad hebt.
Kun je de rest de volgende dag weer opwarmen en heb je 2 keer lekker eten
pi_34341244
Ik kook ook echt niet elke dag hoor.
Alles wat overblijft word de volgende dag weer gegeten. Scheelt een hoop tijd.
pi_34345323
Hier al veel mensen gehoord van het Sonja Bakker dieet?

Ik mijn omgeving blijkt het nu in ieder geval een hele rage!
Het is een boekje met een dieet, gewoon normaal gezond eten, 3 keer per dag en 3 tussendoortjes. Als je dit precies volgt (wat niet veel moeite is) schijn je door de combinaties veel te kunnen afvallen. Wel is het zaak dat je je eten goed afweegt, bv 85 gram kipfilet en maar 220 gram macaroni.
Wist niet of ik het hier moest posten, maar ben benieuwd of al meer mensen het volgen, ben inmiddels bij week 2 .

Voor meer info: www.sonjabakker.nl
pi_34345669
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:37 schreef Nouk het volgende:
Hier al veel mensen gehoord van het Sonja Bakker dieet?

Ik mijn omgeving blijkt het nu in ieder geval een hele rage!
Het is een boekje met een dieet, gewoon normaal gezond eten, 3 keer per dag en 3 tussendoortjes. Als je dit precies volgt (wat niet veel moeite is) schijn je door de combinaties veel te kunnen afvallen. Wel is het zaak dat je je eten goed afweegt, bv 85 gram kipfilet en maar 220 gram macaroni.
Wist niet of ik het hier moest posten, maar ben benieuwd of al meer mensen het volgen, ben inmiddels bij week 2 .

Voor meer info: www.sonjabakker.nl
Ik ken het niet, maar het ziet er uit alsof je maar heel weinig mag eten eerlijk gezegd. Ontbijten met 1 boterham. Peer tussendoor. Schaaltje vla met muesli en een plak onbijtkoek als lunch.
Dan zou ik de hele dag met honger lopen denk ik, dat zou ik in ieder geval niet kunnen volhouden.
Of valt dat wel mee?
pi_34345789
Oh ik vind het niet zo weinig eigenlijk . Omdat je gewoon onbijt, dan weer tussendoortje, dan lunch, dan weer tussendoortje en dan avondeten eet je eigenlijk best vaak .

Ik eet eigenlijk 's middags nooit iets en 's ochtends amper wat en dan 's avonds veel meer. Dit is veel meer gedoseerd en dus voor mij makkelijker vol te houden .

En avondeten zijn best wel redelijke porties, echt niet overdreven weinig .

Veel mensen zijn al in de eerste week 2 of 3 kilo afgevallen, ik ga het dus duidelijk wel proberen vol te houden, het zijn 9 weken totaal.
pi_34345870
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:53 schreef Nouk het volgende:
Oh ik vind het niet zo weinig eigenlijk . Omdat je gewoon onbijt, dan weer tussendoortje, dan lunch, dan weer tussendoortje en dan avondeten eet je eigenlijk best vaak .

Ik weet eigenlijk 's middags nooit iets en 's ochtends amper wat en dan 's avonds veel meer. Dit is veel meer gedoseerd en dus voor mij makkelijker vol te houden .

En avondeten zijn best wel redelijke porties, echt niet overdreven weinig .
hmmz.. Dat zal dan wel denk ik Dat regelmatig eten is in ieder geval beter, natuurlijk. Maar ik zou echt teveel honger hebben als ik 's ochtends maar 1 boterham zou mogen. Maar misschien is dat een kwestie van wennen.
pi_34346201
Precies, veel water drinken dan wen je er zo aan hoor. . Om 11 uur mag je dan alweer een tussendoortje. Ben benieuwd of het echt gaat werken.
pi_34346269
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:50 schreef Quinazoline het volgende:

Ik ken het niet, maar het ziet er uit alsof je maar heel weinig mag eten eerlijk gezegd. Ontbijten met 1 boterham. Peer tussendoor. Schaaltje vla met muesli en een plak onbijtkoek als lunch.
Dan zou ik de hele dag met honger lopen denk ik, dat zou ik in ieder geval niet kunnen volhouden.
Of valt dat wel mee?
Het is heel erg weinig. Ik heb eea ingevoerd in de eetmeter en soms haal je de 800 kcal op een dag niet eens. Dat is reuze ongezond en triggered het jojo'en omdat je lichaam in de spaarstand schiet. Dat je er snel mee afvalt klopt wel als je zo weinig energie binnenkrijgt.
pi_34346437
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is heel erg weinig. Ik heb eea ingevoerd in de eetmeter en soms haal je de 800 kcal op een dag niet eens. Dat is reuze ongezond en triggered het jojo'en omdat je lichaam in de spaarstand schiet. Dat je er snel mee afvalt klopt wel als je zo weinig energie binnenkrijgt.
Weinig?

Ter vergelijking, de eerste week:

Maandag
ontbijt: 250 gram magere yoghurt, 1 appel
Tussedoor: 1 liga evergreen
Lunch: 2 volkoren boterhammen, 1 30+ kaas en 1 kipfilet
Tussendoor: 1 plak ontbijtkoek
Diner: 125 gram gekookte aardappelen, 200 gram bloemkool, 1 scheplepel magere jus, 75 gram tartaar, bakje rauwkost met yoghurtdressing.
's Avonds: 1 speculaasje

Zondag
ontbijt: 1 pistolet halvarine en 1 x rosbief of filet americain
tussendoor: 1 plak kruidkoek
lunch 1 kom kippensoep, 2 crackers met halvarine en 30+ kaas
tussendoor: 1 appel
Diner 225 gram koolsalade
S avonds: speculaasje.

En een dag eet je vis, witlof, nasi, heel gevarieerd.
Ik weet niet hoor, maar ik vind dit bepaald niet weinig?
pi_34346501
Ja ik vraag me ook af wat er gebeurt als je weer een beetje normaal gaat eten!

Wat trouwens ook helpt is heel laat opstaan . Ik heb nu pas twee boterhammen en een banaan op haha!
pi_34346775
Maandag 890 kcal Te weinig ijzer, vitamine A, B1 en B2
Dinsdag 545 kcal en de rest kan ik niet zien, daarvoor te weinig kcal. Maar zo'n beetje tekorten in alles.
pi_34347641
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef karoltje het volgende:
Ja ik vraag me ook af wat er gebeurt als je weer een beetje normaal gaat eten!

Wat trouwens ook helpt is heel laat opstaan . Ik heb nu pas twee boterhammen en een banaan op haha!
Dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar als je in bed ligt verbrand je zo weinig dat het niks uithaalt.

Ik ga 's avonds trouwens wel redelijk laat naar bed, maar dat zijn juist de moeilijkste uren van de dag. Dan gaat iedereen aan de chips en snacks, en weet jij dat je helemaal niks meer mag. De rest van de dag kun je tenminste nog uitkijken naar het avondeten...
Vanavond maak ik trouwens pizza. De bodem is even wat WW-puntjes, maar de rest is allemaal groente, dus 0 punten! Beetje kruiden erbij en dan heb je een heerlijke pizza, en als je wat punten overhebt kun je er ook nog rustig kaas op doen.
pi_34349267
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:12 schreef Nouk het volgende:

[..]

Weinig?
Ja, sowieso al een stuk fruit en vijf boterhammen te weinig ja. En persoonlijk red ik het niet met maar 200 gram groente 's avonds. Als ik zoiets eet dan ga ik met een week al van m'n graatje denk ik. Afgezien van dat ik het niet vol zou houden, want als ik moet ontbijten met zo'n klein prutbeetje waar ik de helft van m'n maag nog niet mee vul krijg ik volgens mij echt zware moordneigingen naar iedereen die iets te eten in z'n tas heeft ...
Sanity is (not) statistical
pi_34350195
Het principe van het Sonja Bakker dieet is trouwens uitstekend, maar ik zou iets meer groente, fruit en aardappels en extra brood eten op een dag.
pi_34350640
Nu ik die menu's zie snap ik inderdaad wel waarom je met dat dieet afvalt.
Het bereidt je helaas ook niet voor op de fase erna, wat dat betreft zit de WW een stuk beter in elkaar
Je leert dan tenminste nadenken over wat je eet.
  zondag 22 januari 2006 @ 18:26:30 #35
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34350726
Wat zijn weekenden toch verschrikkelijk!
Iedereen om je heen zit maar te snoepen en jij wil ook zo graag!!

Doordeweeks vind ik het geen enkel probleem om me aan mijn dieet te houden.
Ik ben dan toch elke dag bezig met mijn stage en heb een bepaald ritme..
Maar de weekenden zijn toch wel lastig..

Heb vandaag netjes ontbeten met brinta, voor de lunch twee geroosterde broodjes met appelstroop en vanmiddag wat 'mini-rijst-chipsachtig iets' en wat pinda's. Had gewoon zo zin om wat te knabbelen.. Maar mijn vermoeden dat ik allergisch ben voor pinda's is weer helemaal bevestigd, buikkramp! Op dit moment wordt er chinees gehaald, daar maar rustig aan mee doen!

Vanaf morgen geen lekkere tussendoortjes meer en weer strak aan mijn dieet houden! Heeft iemand van jullie nog dat programmaatje van WW? Lijkt me zo handig om te gebruiken bij het lijnen!
  maandag 23 januari 2006 @ 00:18:52 #36
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_34364865
zwahiel (1m84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 94,5 kg (??%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (90-95 cm) -2,5

Beetje beetje, maar 't komt wel, deze week weer lekker spinnen!
Ritme goed oppakken! Ik heb mezelf opgepept voor verschillende dingen dus!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_34369172
Jaaaaaaaaaa, het is gelukt!
Ik ben op de 62 kilo gebleven
Ben niet aangekomen!

Men, ik heb me de laatste dagen misdragen!
Maar nu nog precies 4 weken voor ik die fotoshoot heb, dus.... gewoon ff 4 kilo in 4 weken! Kom nou... dat wil ik.
Schijt aan de verjaardagen die ik heb (nog 4 verjaardagen voor 20 februari).
Dan maar ongezellig, maar wel slank

Overigens, dat SonjaBakker dieeet.... ik zou het niet vol kunnen houden.
Als je er nog bij sport of zwaar werk doet dan trek je het echt niet op dat dieet.
Soms nog geen 800 kcal. En dan te bedenken dat ik met een uur paardrijden al 340 verbrand, terwijl paardrijden geen intensieve sport is.
Sja....
  maandag 23 januari 2006 @ 09:24:19 #38
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34369520
Volhouden Kleintje

Het is idd makkelijker (vind ik dan) wanneer je een bepaald doel hebt. Dus idd een fotoshoot waar jezelf slank voor wilt zijn, of een bruiloft, of vakantie etc.

Ik woog vanochtend 68 KG.

dus niet aangekomen dit weekend
Ik heb me zaterdag en zondag ook heel goed aan mijn punten gehouden. Omdat ik vrijdag veel te veel had gegeten en gedronken, heb ik zat en zon minder gegeten en extra gesport.
pi_34369694
Netjes hoor Puckzzz dat je jezelf de rest van het weekend zo goed heb gedragen!
Ik ga er volledig voor vandaag en de rest van de dagen... tot 20 februari in ieder geval!
  maandag 23 januari 2006 @ 09:49:11 #40
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34369869
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:36 schreef Kleintje het volgende:
Netjes hoor Puckzzz dat je jezelf de rest van het weekend zo goed heb gedragen!
Ik ga er volledig voor vandaag en de rest van de dagen... tot 20 februari in ieder geval!
en tot 4 maart?
  maandag 23 januari 2006 @ 09:52:44 #41
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_34369940
tvpje
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_34370004
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:49 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

en tot 4 maart?
Streven is om daarna niet meer aan te komen
NOOIT meer
Maar inderdaad, ik ga door tot ik het goed vind, en ik denk dat dat weer bij de 55 kilo is.
Dus... dan ga ik zeker nog door tot 4 maart!
pi_34370021
Ik heb me redelijk gedragen in het weekend. Zaterdagavond bij vrienden wezen eten, maar op zich daar niks gegeten wat niet in mijn dieet past, heel fijn dat ze hadden bedacht dat steengrillen leuk is

Nu is de grote uitdaging de grote snoeppot op het werk weerstaan....
pi_34371099
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:59 schreef Kleintje het volgende:

Overigens, dat SonjaBakker dieeet.... ik zou het niet vol kunnen houden.
Als je er nog bij sport of zwaar werk doet dan trek je het echt niet op dat dieet.
Soms nog geen 800 kcal. En dan te bedenken dat ik met een uur paardrijden al 340 verbrand, terwijl paardrijden geen intensieve sport is.
Sja....
Ik fitness ook gewoon 2 of 3 keer per week. Ik eet nu meer met dit dieet dan ervoor, dus het is voor mij niet echt moeilijk . Als ik dus "normaal" ga eten hierna hou ik me overdag gewoon eraan en alleen 's avonds ga ik wel weer iets meer eten.
Maargoed, ieder z'n meug .
pi_34373583
Jeej, weer een nieuw regeltje!
Mini_rulez (1m65) (23,8) was 67kg, weegt nu 64,7kg en wil graag 57kg wegen. -2,3

Zo'n echt streng dieet zou ik ook niet volhouden, en het lijkt me ook niet echt gezond. Eerst schakel je in één keer over naar bijna niks eten, waardoor je lichaam in de spaarstand schiet, en daarna ga je opeens weer normaal eten, waardoor je het er waarschijnlijk zo weer aanhebt als je niet oppast. En om nou eeuwig op dieet te blijven, daar heb ik ook geen zin in.
Ben ook nog snipverkouden op dit moment, en echt te weinig eten lijkt me ook niet bepaald goed voor je afweersysteem, dus ik probeer me gewoon met gezond eten aan mijn 20 punten te houden en dan ben ik tevreden. Dan gaat het maar wat langzamer...
  maandag 23 januari 2006 @ 12:25:43 #46
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_34373843
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:18 schreef zwahiel het volgende:
zwahiel (1m84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 94,5 kg (??%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (90-95 cm) -2,5

Beetje beetje, maar 't komt wel, deze week weer lekker spinnen!
Ritme goed oppakken! Ik heb mezelf opgepept voor verschillende dingen dus!
je BMI tussen haakjes klopt niet hoor:
je hoort in het andere dieettopic:(voor BMI >25)
BMI: 27,9
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 23 januari 2006 @ 12:38:00 #47
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34374142
ik heb net ff boodschapjes gedaan. Op advies van de Becel voedingswijzer kon ik i.p.v. die cream crackers beter rijstwafels of matzes eten. Maar ik heb cracottes gekocht en rijstwafels, lightjam (voor af en toe een zoete afwisseling) en zakje kleine geraspte worteltjes waar ik nu al lekker van zit te snoepen, rosbief, ice tea light, mandarijnen, bananen en voor vanavond bij het eten een bakje hele grote champignons die ik wil grillen met iets lekkers (maar ik weet nog niet hoe )

ow en over dat dieet van 800 calorieen per dag...zo ben ik de eerste keer ook 8 kilo kwijtgeraakt in 2 maanden ofzo, maar die heb ik dus allemaal ook weer teruggevonden. Ik denk dat het op korte termijn afvallen werkt, maar beter kan je je lifestyle proberen aan te passen, en ik kan me niet voorstellen dat iemand de rest van zijn leven elke dag op 800 calorieen wil gaan zitten

Nieuwe regel:

* Puckzzz 1.74 (22) woog 71, weegt nu 68 wil graag 60 wegen -3

[ Bericht 5% gewijzigd door Puckzzz op 23-01-2006 12:43:38 ]
  maandag 23 januari 2006 @ 13:08:00 #48
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34375094
Water, water, water en nog meer water!
Ik zit alweer op de 1 1/2 liter van vandaag.. en het enige wat ik doe is heen en weer rennen naar de wc.. Maar voel me altijd wel veel beter na een paar weekjes weer goed water drinken.

Vind het echt netjes dat jullie het allemaal zo goed volhouden. Ik heb echt mijn momenten dat ik lekker eten niet kan weerstaan en t grootste probleem is dan dat ik vaak helemaal los ga.. Zo van 'ach ik heb nu toch al gezondigd, nu maakt het niets meer uit'...

Bij mij gaat het lijnen alleen zo traag..ik kan vanwege lange stagedagen niet sporten, kijk dan ook enorm uit naar 1 maart..eindelijk weer beweging!

Vandaag tot nu toe gegeten:
Ontbijt met brinta
Lunch donkerbruin broodje met kipfilet, sla en komkommer
1 1/2 liter water
250 ml vifit
  maandag 23 januari 2006 @ 13:24:45 #49
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34375626
@Klein: ik heb het er soms ook moeilijk mee hoor. Vooral gisteren heb ik in verhouding weinig gegeten. Ik heb dan ook als avondeten twee spiegeleieren genomen op een boterham, om toch iets meer voedingsstoffen binnen te krijgen, maar onder mijn punten te blijven.

's avonds had ik echt honger!! Maar ik ben me maar te buiten gegaan aan worteltjes

gevolg: vandaag voor mijn gevoel al veel gegeten want ik heb honger!
drie cracottes met rosbief, twee met light jam, en zo'n 150 gram rauwe worteltjes.
(ik hou van worteltjes )

en idd, veeeeeel water
  maandag 23 januari 2006 @ 13:33:23 #50
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34375911
Mjammie wortels, ben ik ook dol op!

Bij mij lijkt het wel of ik op mijn stage 4x zoveel honger heb dan normaal..
Heb de hele dag zin in eten! Terwijl ik op dagen dat ik thuis ben geen probleem heb met drie keer eten op een dag..

Ik ben alleen bang dat ik te weinig eet, vandaar dat ik ook graag gebruik zou willen maken van dat WW programmaatje. Ik ben 's avonds laat thuis en heb dan vaak geen zin meer om te eten. Vind het verschrikkelijk om met een volle buik te gaan slapen.. Maar vaak eet ik dan maar gewoon helemaal niet.. Ben bang dat ik in de gevreesde 'spaarstand' beland en helemaal niet meer afval..

Hebben jullie nog tips voor oefeningen als je hele dag op kantoor zit? En dan wel zo subtiel dat niet al mijn collega's t doorhebben..
pi_34376552
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:33 schreef Klein het volgende:

Ik ben alleen bang dat ik te weinig eet.
pi_34379688
Klein, mail me even, dan kan ik je vertellen waar je dat ww programma kan vinden. Te weinig eten werkt namelijk nooit in je voordeel.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:43:06 #53
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34380165
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:30 schreef Kleintje het volgende:
Klein, mail me even, dan kan ik je vertellen waar je dat ww programma kan vinden. Te weinig eten werkt namelijk nooit in je voordeel.
Super! Dankjewel..
You've got mail!
  maandag 23 januari 2006 @ 16:14:35 #54
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_34381276
*weer meldt*

Hoeraaaa! Ik mag hier weer meedoen
Al stond ik nog steeds in de openingspost, ik hoorde hier eigenlijk niet meer thuis (een tijd al niet ge-update hier?? )
Nu mag ik er dus officieel weer in:

Kroeltroel (1,83) (24,6) was 90,0 kg, weegt nu 84,4 kg en wil graag 73 kg wegen -7,7
Op naar de 73!!!!
pi_34381692
Netjes hoor kroeltroel
pi_34381796
Klein, weet niet waar je heen hebt gemaild, maar ik heb niets binnen...
  maandag 23 januari 2006 @ 16:45:29 #57
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34382309
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:30 schreef Kleintje het volgende:
Klein, weet niet waar je heen hebt gemaild, maar ik heb niets binnen...
Ik had hem naar je email het-kleintje gestuurd, maar nu naar je hotmail!
pi_34382492
Chips die je mag eten...
ja je MAG alles maar waar je ook voor kan kiezen.

Men neme een aardappel (of 2 of 3 of...)
snijd deze in zo dun mogelijke schijfjes
leg ze op een bakvelletje , strooi er kruiden op, paprika bv of zout of patatkruiden of kerrie of of of nou wat je lekker vindt!

En doe ze ongeveer 8min op de hoogste stand ongeveer in de magnetron

Et voila CHIPS zonder vet

ik vond ze nog super lekker ook!
Ze zijn knapperig maar niet helemaal, smaakte lekker en ik had aan 1 aardappeltje genoeg ik zat er echt voller van en mijn trek en zin in chips was voorbij.

een vrije portie aardappelen is 2 punten.
pi_34382518
Mail is wel binnen... te vroeg gegild.
Op hotmail is ie binnen!
pi_34382532
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:50 schreef Kleintje het volgende:
Chips die je mag eten...
ja je MAG alles maar waar je ook voor kan kiezen.

Men neme een aardappel (of 2 of 3 of...)
snijd deze in zo dun mogelijke schijfjes
leg ze op een bakvelletje , strooi er kruiden op, paprika bv of zout of patatkruiden of kerrie of of of nou wat je lekker vindt!

En doe ze ongeveer 8min op de hoogste stand ongeveer in de magnetron

Et voila CHIPS zonder vet

ik vond ze nog super lekker ook!
Ze zijn knapperig maar niet helemaal, smaakte lekker en ik had aan 1 aardappeltje genoeg ik zat er echt voller van en mijn trek en zin in chips was voorbij.

een vrije portie aardappelen is 2 punten.
Kaasschaaf gebruiken en in de Oven mikken, denk dat dat beter werkt.
pi_34382661
Oven moet je voorverwarmen.

Kaasschaaf is wel een goed idee.
Maar het gaat prima op deze manier!
  maandag 23 januari 2006 @ 17:01:34 #62
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34382849
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:51 schreef Kleintje het volgende:
Mail is wel binnen... te vroeg gegild.
Op hotmail is ie binnen!
Snap er niets van! Staat wel bij mn mail dat ie verstuurd is..
Maar heb het met een ander email adres geprobeerd..dan moet het nu goedkomen!
Of ik moet wel zo'n grote debiel zijn en je emailadres de hele tijd verkeerd invullen..
Maar dat kan ik me niet voorstellen!
pi_34382877
Ik vind het met chips sowieso nog wel meevallen als je je kunt beheersen. Zo'n uitdeelzakje is 130 kcal geloof ik, dat vind ik best goed te doen voor een uitspatting. Het probleem is alleen dat het zo verslavend is. Als ik een grote zak koop is ie ook zo op.

Mocht er nog iemand een tip hebben voor chocola met minder kcal =P Ik zou een mooooord doen voor een onsje Leonidas bonbons. Of een doos Merci.
pi_34383057
Maeghan, hou op man... chocolaaaaaaaaaaaaaa
Das lekker....

Hmmm, als ik vanavond heel fanatiek heb paardgereden mag ik van mezelf 1 stukje van 10 gram!
pi_34383270
Ik zit nog maar aan de 600 kcal vandaag. Avondeten erbij en dan heb ik nog 400 over... *overweegt*
pi_34384213
Weekend weer iets te wild geweest met het bier. Alleen ik heb bij de snackbar waar we altijd na het uitgaan langsgaan niks genomen. *trots is*

Volgens mij moet je voor chocola pure chocola nemen. De chocola met het hoogste cacaogehalte heeft namelijk de minste koolhydraten.
  maandag 23 januari 2006 @ 21:40:43 #67
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34393435
Pure chocola met zoveel mogelijk cacao is idd het beste als het om chocola gaat!

Ik heb vandaag mijn eerste dag ingevuld bij het WW programmaatje..
Kwam nog 3,5 punten tekort vandaag, terwijl ik normaal veel minder eet..

Ik moet 19 punten per dag eten, maar ben bang dat ik wanneer ik me er vanaf nu
aan ga houden eerst enorm ga aankomen. Ik moet namelijk veel meer op een dag
gaan eten! Dat betekent dus dat ik veel meer calorieen binnen krijg, terwijl ik niet veel
meer kan gaan bewegen tot maart..

Moet ik het gewoon rustig gaan opbouwen tot die 19 punten of echt direct
beginnen met meer gaan eten?!
pi_34393643
Je zal zien dat je juist gaat afvallen als je meer eet, Klein. Paradoxaal, maar vaak klopt het wel. Verdeel het wel regelmatig over de dag.
pi_34395322
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Je zal zien dat je juist gaat afvallen als je meer eet, Klein. Paradoxaal, maar vaak klopt het wel. Verdeel het wel regelmatig over de dag.
Gaat het er dan niet ook ook om dat je in grammen, of volume ofzo, meer eet? Bijv. dat je voor 10 punten niet alleen een flinke Whopper eet en verder niks, maar echt een aantal boterhammen of crackers zodat je darmen enzo ook regelmatig wat te doen hebben? Voor een leek als ik lijkt het vrij logisch als je op een dag bijna niks eet en dan alleen een paar keer iets heel ongezonds pakt om aan je punten te komen, dat je lichaam dan alsnog in de spaarstand schiet.
pi_34397240
Oh, het moet wel wat bulk zijn, ja. Je kan 1000 kcal eten door 1 zak M&M's te eten, maar dat werkt niet echt. Maar als je veel groente en fruit eet en daarbij ook genoeg andere gezonde dingen dan zijn je darmen actief bezig en dat is juist de bedoeling. Blijven stoken, maar niet met de verkeerde dingen
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:08:14 #71
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_34399457
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:25 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

je BMI tussen haakjes klopt niet hoor:
je hoort in het andere dieettopic:(voor BMI >25)
BMI: 27,9
neen, want je BMI hoef je niet persé te berekenen, je kunt het ook gewoon laten meten en dan komt er een hele ándere BMI uit dan al die berekingen hoor...
Wat dacht je van spieren en ander weefsel behalve vet dat kan zo'n berekening niet zien of mee berekenen. De BMI calculators zijn slechts vuistregels maar niet exact nauwkeurig hoor...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_34401674
Och jee. Er is dus nog hoop voor me. Misschien ben ik zonder het te weten wel heel gespierd en heb ik een BMI van 23...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 06:31:59 #73
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34403324
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Oh, het moet wel wat bulk zijn, ja. Je kan 1000 kcal eten door 1 zak M&M's te eten, maar dat werkt niet echt. Maar als je veel groente en fruit eet en daarbij ook genoeg andere gezonde dingen dan zijn je darmen actief bezig en dat is juist de bedoeling. Blijven stoken, maar niet met de verkeerde dingen
Ik heb ook niet het gevoel dat ik weinig eet op een dag! Probeer de hele dag door te blijven eten om mijn verbranding op gang te houden.. En ik heb gewoon de hele dag honger als ik op stage ben..

Maar ik eet veel fruit en groenten en die punten tikken natuurlijk niet aan.. Maarja ik zal vandaag eens wat extra brood meenemen. Komt toch wel op

Ik vind het alleen nog steeds wel een beetje een eng idee dat ik echt veel meer moet gaan eten om af te vallen..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:12:28 #74
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_34404482
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:08 schreef zwahiel het volgende:

[..]

neen, want je BMI hoef je niet persé te berekenen, je kunt het ook gewoon laten meten en dan komt er een hele ándere BMI uit dan al die berekingen hoor...
Wat dacht je van spieren en ander weefsel behalve vet dat kan zo'n berekening niet zien of mee berekenen. De BMI calculators zijn slechts vuistregels maar niet exact nauwkeurig hoor...
nee maar wel de regels in deze topics boven de 25 dieettopic en de onder de 25 slankclub....
en misschien ben ik ook wel big-boned ....denk je niet meaghan?
pi_34404719
Lees anders ook eens een keer de vragen door in het WW programma.

Dit is hier al heel vaak uitgelegd. Puckzz vond het ook eng maar die is nu wel 3 kilo afgevallen in 2 weken, waarbij ze een heerlijke chinese maaltijd heeft gegeten.

Neem volvette kaas i.p.v. light.
Of neem eens iets anders tussendoor i.p.v. fruit.
Probeer aan je calcium + water te komen.
En precies wat er wordt gezegd... veel voor weinig.

1 doosje tictac op een dag is ook 1 punt en dan heb je de hele dag wat te snoepen.
pi_34405082
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:08 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Ben jij niet in de war met je vetpercentage? BMI is gewoon niets anders dan de verhouding tussen je gewicht en je lengte. Er is dus geen andere manier om het te berekenen dan via de formule: G/L2.

Het houdt inderdaad helemaal geen rekening met waar dat gewicht uit bestaat, bodybuilders hebben volgens de regeltjes van 't BMI ernstig overgewicht. BMI geldt dus niet voor mensen die heel erg gespierd zijn/ een heel laag vetpercentage hebben, maar over het algemeen is het een aardige leidraad.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_34405228
Inderdaad, mijn vriend heeft volgens zijn BMI ondergewicht, maar hij is gewoon erg fijn gebouwd en heeft echt wel wat vet op zijn lichaam hoor.
Ik ben grover gebouwd en kleiner en zit in verhouding heel snel boven de bovengrens. Heel apart.
pi_34405267
Zwahiel: Een BMI is een exacte berekening zoals Levitation al zegt. Daar kan je weinig aan sleutelen Een BMI klopt alleen niet bij bodybuilders en bejaarde mensen. Een arts zal ook geen BMI gaan berekenen bij mensen die op het oog niet echt een normaal BMI zullen hebben. Je ziet zo ook wel of iemand gespierd is of gewoon een dikke buik heeft Maar voor de doorsnee Nederlander is het een uitstekende maat. We hebben niet echt iets beters dat zo makkelijk te berekenen is.

Klein: ik heb vaak genoeg mensen in de dieettopics gezien die meer moesten gaan eten en dat heel eng vonden, maar nadat ze meer gingen eten vielen ze ineens weer af! Dus misschien werkt dat bij jou ook zo en word je juist beloond voor het meer eten. Ik eet ook altijd veel te weinig als ik lijn en daarom gebruik ik de eetmeter van het voedingscentrum (kost 9,95). Die berekent normaal precies wat je hebt gegeten incl. vitamines en mineralen. Dat weigert het programma echter als je niet boven de 1000 kcal bent gekomen Dus ik heb wel eens een pot appelmoes over mijn eten moeten doen om boven de 1000 te komen. Of een extra portie fruit, een extra boterham etc. Maar ik vind het een prettige stok achter de deur en val prima af.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:26:33 #79
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34405765
ik ben blij :

Precies een jaar geleden besloot ik dat het tijd werd om af te vallen (1.94m - 95 kilo) en werd ik lid van de sportschool (waar ik sindsdien 4x per week kom). Aanvankelijk zagen andere mensen dat ik afviel, maar volgens de weegschaal werd ik niks lichter. Uiteindelijk was ik in de zomer toch afgevallen en woog ik nog 85 kilo. Hier bleef ik vervolgens heel lang op zitten tot het einde van afgelopen jaar.
Het viel me op dat hoeveel je ook sport, die laatste kilootjes vet willen er niet af zonder de voeding aan te passen. Dus zo rond de feestdagen besloot ik het er nog even van te nemen, en NA oud & nieuw er echt voor te gaan. Zo gezegt, zo gedaan: Sinds oud&nieuw totaal geen gesnoep meer, geen suiker meer in de koffie&thee, tussen de middag een broodje minder, en alleen nog maar beleg met weinig kcal. En 's avonds gewoon net even wat minder opscheppen dan normaal. Verder blijf ik natuurlijk gewoon bij de sportschool druk bezig

Ik merkte al dat mijn vetpercentage aan het dalen was, en vanochtend ff op de weegschaal gestaan: 80 kilo Binnenkort dus ff vetpercentage laten opmeten, maar ik heb goede hoop dat de komende zomer zowaar een sixpack tot de mogelijkheden behoort.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:53:05 #80
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34406406
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef Kleintje het volgende:
Lees anders ook eens een keer de vragen door in het WW programma.

Dit is hier al heel vaak uitgelegd. Puckzz vond het ook eng maar die is nu wel 3 kilo afgevallen in 2 weken, waarbij ze een heerlijke chinese maaltijd heeft gegeten.

Neem volvette kaas i.p.v. light.
Of neem eens iets anders tussendoor i.p.v. fruit.
Probeer aan je calcium + water te komen.
En precies wat er wordt gezegd... veel voor weinig.

1 doosje tictac op een dag is ook 1 punt en dan heb je de hele dag wat te snoepen.
Ow, ik ga het ook zeker doen hoor!
Is alleen wat onwennig om meer te gaan eten..

Maar ik ga vandaag zeker voor de 19 punten!

Heb mn ontbijt al op en net een boterham, ga nu een mandarijn zoeken in mn tas..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:23:02 #81
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34407260
Zou je mandarijnen terug kunnen brengen naar de supermarkt? Ik heb gisteren een netje mandarijnen gekocht en verslikte me zowat in het eerste partje...ZUUR!!!! dat vind ik dus echt niet te vreten hoor, mandarijntjes horen zoet te zijn

ik heb ook van die Zonnatura thee gehaald "Ideaal Gewicht" omdat ik het gevoel had dat mijn stoelgang niet helemaal lekker meer ging. Gisteren twee kopjes gedronken (1 's ochtends, 1 's middags) gisteravond kreeg ik me toch een kramp, moest gelijk naar het toilet, en later nog een keertje. Dat was niet zo fijn eigenlijk. Zou dat van die thee komen, en moet ik het dan maar niet meer drinken?

Ik moest wel de week afsluiten gisteren, was mijn taille 1 cm gegroeid maar ik denk dat dat ook komt doordat ik dus wat last van mijn buik had i.v.m. die krampen enzo (en menstruatie zit eraan te komen)
pi_34407350
Volgens mij neemt de AH in principe àlles terug waar je niet tevreden over bent. Ook als het produkt gewoon niet lekker is. Maar ik weet niet waar je ze gehaald hebt

En zogenaamde 'afslankthee' zit boordevol vochtafdrijvende kruiden. Ik heb een keer alle kruiden in zo'n thee geanalyseerd en het enige wat ze deden was vochtafdrijven en diarree veroorzaken. Daarbij prikkelen ze je darmen nogal, wat weer voor een onaangenaam gevoel kan zorgen. Vet zal je er niet door kwijtraken, geen grammetje.
pi_34407936
Ik moet helaas zeggen dat ik 68 weeg Ik probeer al 2 weken een beetje af te vallen maar het lukt gewoon niet Ik ben aan het begin van de dag gemotiveerd maar die motivatie is gelijk weg zodra ik ook maar een beetje trek krijg in wat lekkers, dan denk ik, ach, ik ben toch niet te dik.. Maarja, ik wil wel weer 65 wegen en het liefst minder.
Echt, het valt me zwaar terwijl ik eigenlijk niet moet miepen want er zijn mensen die het veeel moeilijker hebben.

Sorry!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2006 11:42:50 ]
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:43:30 #84
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34407979
Ik heb van die afslankthee die je bij De Tuinen kunt kopen. Soms neem ik 's avonds wel eens een kopje maar vaak weet ik de volgende ochtend wel weer waarom ik het niet zo vaak meer neem. Wordt dan wakker van de kramp
pi_34408016
Ik heb trouwens met het bedrijf van die thee gebeld om te vragen waarom ik er alleen heel erg heftige diarree van kreeg. Moest ik er minder van drinken (en ik nam 1 kopje hè. Moest zeker een half kopje worden?) Daarna ben ik maar eens gaan uitzoeken wat er nou exact inzat en wat die kruiden deden.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:48:05 #86
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34408133
Wat slim om dat eens uit te zoeken. Zou ook wel gek zijn als die thee voor vetafname zou zorgen, dan zou het een echt wondermiddel zijn Ik drink voortaan groene thee in plaats van die troep. Heb ik toch een beetje het idee dat ik goed bezig ben
pi_34408277
Het is inderdaad troep, het enige waar ik het weleens voor gebruikte is als ik een verstopping had, en dan na een aantal dagen geen ontlasting, dan heb je de krampen er wel voor over

Nu heb ik bijna nooit verstoppingen meer, en is die thee de deur uit
pi_34409067
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:53 schreef Klein het volgende:

[..]

Ow, ik ga het ook zeker doen hoor!
Is alleen wat onwennig om meer te gaan eten..

Maar ik ga vandaag zeker voor de 19 punten!

Heb mn ontbijt al op en net een boterham, ga nu een mandarijn zoeken in mn tas..
dat is de goede spirit! ik ben door mijn 30 punten maar liefst 2 kilo gezakt in 1 week!
pi_34409572
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ben jij niet in de war met je vetpercentage? BMI is gewoon niets anders dan de verhouding tussen je gewicht en je lengte. Er is dus geen andere manier om het te berekenen dan via de formule: G/L2.
Hmm, nu begrijp ik waarom in het vorige topic al die percentages in de openingspost stonden...

Maar goed, hier ook maar weer even een update.
Gisterochtend woog ik 64,7 kilo... Lang geleden dat ik onder de 65 zat, dus daar ben ik heel blij mee.

Alleen vanavond eten we Chinees, dus dat wordt even lastig. M'n moeder is al weken heel lief supermager aan het koken als ik er ben, waardoor ik zelfs in het weekend nog een paar hapjes (toastjes enzo) heb kunnen eten zonder over m'n punten heen te gaan, maar de rest van de familie wil ook wel eens wat. Bovendien heb ik er zelf ook wel zin in. Ben toch al hartstikke verkouden en ik ben er zo eentje van "je moet eten om aan te sterken", dus dan doen we dat maar. Gewoon wat meer Tjap Tjoy en wat minder saté en kroepoek en dan moet het nog wel binnen de perken blijven.
Gisteren ook weer eens mam's andijviestamppot gehad met een heus saucijsje (okee, een stuk ervan) en jus, dat was toch ook wel weer heerlijk. En ik had maar een half puntje te veel, ondanks de grog die m'n vader 's avonds voor me maakte. Wat is het toch heerlijk om thuis te zijn soms...

[ Bericht 1% gewijzigd door Mini_rulez op 24-01-2006 12:39:08 (onduidelijk) ]
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:34:39 #90
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34409583
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 11:26 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij neemt de AH in principe àlles terug waar je niet tevreden over bent. Ook als het produkt gewoon niet lekker is. Maar ik weet niet waar je ze gehaald hebt

En zogenaamde 'afslankthee' zit boordevol vochtafdrijvende kruiden. Ik heb een keer alle kruiden in zo'n thee geanalyseerd en het enige wat ze deden was vochtafdrijven en diarree veroorzaken. Daarbij prikkelen ze je darmen nogal, wat weer voor een onaangenaam gevoel kan zorgen. Vet zal je er niet door kwijtraken, geen grammetje.
Ik drink het dan ook omdat mijn stoelgang een beetje 'off' is de laatste tijd. Ik kan wel naar het toilet, maar niet zoals ik dat gewend ben. Ik drink het niet om extra snel af te vallen ofzo, daar geloof ik niet in dat een theetje dat kan doen met je (zo staat het ook niet op de verpakking trouwens)

wel goed van je dat je dat zo bent gaan uitzoeken, ik zou daar te lui voor zijn
pi_34409653
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:34 schreef Puckzzz het volgende:

wel goed van je dat je dat zo bent gaan uitzoeken, ik zou daar te lui voor zijn
Ik weet graag dingen die patiënten eventueel zouden kunnen vragen
pi_34417031

Ik ben trots op mezelf. Ouders waren er vandaag omdat vriendje morgen jarig is.
Iedereen aan de gebak en ik heb netjes 1 stroopwafel op.
Verder nog niets slechts op.
Vanavond wel een ovenschotel met gehakt.
Mijn god.... wat kost dat een punten. Niet leuk meer!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:37:43 #93
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34417198
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:32 schreef Kleintje het volgende:

Ik ben trots op mezelf. Ouders waren er vandaag omdat vriendje morgen jarig is.
Iedereen aan de gebak en ik heb netjes 1 stroopwafel op.
Verder nog niets slechts op.
Vanavond wel een ovenschotel met gehakt.
Mijn god.... wat kost dat een punten. Niet leuk meer!
Hoezo? Wat gaat er in dan? Ik maak ovenschotel met gehakt en zuurkool vanavond
pi_34417520
120 gram gehakt. Gehakt is 7 punten!!!
Verder rode kool, ananas (op eigen sap dus geen punten), aardappelpurree (3 punten = van maggi), ui en ei (2 punten)
Dus gewoon 12 punten.
Men... waarom ga ik dat eten...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:04:55 #95
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34417913
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:51 schreef Kleintje het volgende:
120 gram gehakt. Gehakt is 7 punten!!!
Verder rode kool, ananas (op eigen sap dus geen punten), aardappelpurree (3 punten = van maggi), ui en ei (2 punten)
Dus gewoon 12 punten.
Men... waarom ga ik dat eten...
Is dat rundergehakt of half om half?

Ik zal thuis even kijken of het er voor mij nog af kan dan, maar 120 gram, is in zo'n schotel echt wel een bord vol hoor, er komt nog zoveel anders bij.
pi_34417958
Er wordt 350 gram aangeraden voor de ovenschotel.
Maar heb hier een pakje van 250 gram en dat gooi ik er voor 2 personen doorheen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:00:12 #97
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34419846
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:06 schreef Kleintje het volgende:
Er wordt 350 gram aangeraden voor de ovenschotel.
Maar heb hier een pakje van 250 gram en dat gooi ik er voor 2 personen doorheen.
Ik heb even gekeken mijn portie zal bestaan uit
200 gr. rundergehakt 5 punten
200 gr. zuurkool - 0 punten
4 eetlepels aardappelpuree - 2 punten

nou ik moet nog maar zien dat ik dat allemaal op ga krijgen

en met deze portie erbij zit ik nog maar aan de 13,5 punten omdat ik nu rijstwafel en cracottes eet. Dus net heb ik nog even lekker een plakje kaas met augurk naar binnen gewerkt
pi_34419921
Ik ben niet achterlijk. Deze week 2 verjaardagen. Dan ga ik die maaltijdj dus niet eten.
Ik gooi het gehakt morgen wel door een megapan groentesoep.

Ik ga nu eten: ww friet, sla en kalkoenfilet.
Bijna hetzelfde als gisteren.
Beetje beter voor mijn lijn!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:47:54 #99
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34421193
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:02 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben niet achterlijk.
zegt ook niemand toch?

Ik heb me helemaal vol gegeten, en nog een beetje ijs als toetje kon er ook nog af

het voelt wel vreemd, op dieet en toch ijs eten...
pi_34421816
Ik bedoelde het niet naar jou Puckzzz.
Ik zag gewoon tegen dat eten op. Ik vond die punten veel te veel voor die maaltijd. Dan eet ik het niet eens meer met smaak op.
Dus op zo'n manier bedoelde ik het.
Een normale week kan het best. Maar wil nu niet aan mijn bonuspunten komen.

Morgen is er weer de verleiding van gebak en toastjes.
En zaterdag heb ik de maaltijd bij mijn ouders al afgezegd. Ik kom wel na het eten En dan is er weer de verleiding van gebak en hapjes.
Dus.....
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:29:05 #101
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34422111
Ik wilde je net tartaar aanraden Kleintje, dacht dat dat veel beter was dan gehakt..
Maar 200 gram is ook gewoon 5 punten! Had ik nooit gedacht..

Ik moet nog 1 1/2 punt vandaag om aan mijn punten te komen!
Neem zo nog even een stukje ontbijtkoek bij mn thee... en dan heb ik mijn punten gehaald!

Sorry, weet dat de meesten zich frustreren omdat ze over hun punten heen gaan, maar ik ben allang blij dat ik vandaag aan mijn punten kom. Moet er echt aan wennen! Zal dit weekend wel anders zijn
pi_34422168
Ik herken het wel hoor, Klein Dat je na het uitrekenen denkt: goed, te weinig. Maar wat moet ik nu nog eten dan?! En dan maar op zoek naar iets gezonds wat het gat opvult
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:32:21 #103
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34422232
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik herken het wel hoor, Klein Dat je na het uitrekenen denkt: goed, te weinig. Maar wat moet ik nu nog eten dan?! En dan maar op zoek naar iets gezonds wat het gat opvult
Haha inderdaad! Zat vandaag echt van 'ik heb geen honger, maar dooreten'!
pi_34422383
Ben dus erg benieuwd Klein, of je op deze manier wel lekker afvalt.
Op deze manier kan je het in ieder geval volhouden.

Normaal red ik het makkelijk met 19 punten, maar nu met alle verjaardagen vond ik zo'n maaltijd gewoon teveel.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:55:34 #105
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34422962
Ik ben ook heel erg benieuwd, het voelt heel onnatuurlijk, maar wil het sowieso een maand afwachten!

Snap best dat je wat bonuspunten wilt sparen voor het weekend! Het is veel gezelliger om ook een klein beetje mee te kunnen snacken mét een goed gevoel. Kan zo'n zware maaltijd niet tegenop.

Ik ga zo nog even 'spelen' met mn fitnesbal. Dat is echt een aanrader voor iedereen die buikspieroefeningen wil doen!
pi_34423045
Gek he... die maaltijd leek me opeens zo smerig. In gedachte voelde het nog vetter als een baal patat en snacks die zich hadden volgezogen met frituurvet
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:21:12 #107
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34423812
Haha, niet gek hoor! Je wordt je doordat WW wel bewust van wat je allemaal naar binnen stopt!

Ik weet nu al dat ik, ook al heb ik punten over, toch niet zonder schuldgevoel chips kan eten ofzo.. staat me gewoon tegen..

Hoeveel vallen jullie gemiddeld af met WW? (weet wel dat dat bij iedereen verschilt, maar ben gewoon benieuwd )
pi_34423898
Ik heb trouwens zelf een nieuwe dieetvisie genomen; ipv punten sparen of kcal per dag mag ik van mezelf een bepaald aantal kcal per week Zo compenseer ik een dag met gebakjes en hapjes met een dag met sla en fruit (wel minstens 1000 kcal, daar ga ik niet onder zitten)
  woensdag 25 januari 2006 @ 06:56:29 #109
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34436332
OH MY GOD! Zo makkelijk ga ik het niet hebben de komende tijd, ik heb net even naberekend hoeveel mijn ontbijt mij aan punten kost!

Resultaat: 11 PUNTEN! 7 voor de brinta en 4 voor de melk..

Ik ontbijt altijd met een bord brinta, ging er vanuit dat daar wel ongeveer 4 eetlepels brinta ingingen, zoals ik maandag en dinsdag invulde. Maar het zijn er 12!!!

Dat wordt dus sowieso een ander ontbijt uitkiezen! (Daar gaat mijn geliefde bordje brinta ) En de punten die ik de vorige dagen eroverheen ben gegaan zal ik verrekenen met de aankomende dagen...

Weet iemand hoe het kan dat brinta zoveel punten kost?! Ik ging er altijd van uit dat er heel veel vezels inzaten en dat dit betekende dat het gezond was!!!
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:21:31 #110
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34437482
Vervang je brinta eens door naturel muesli, ik denk dat dat minder punten zijn. Voor de vezels kan je misschien ook Allbran nemen?

ow en Brinta.....ieuw
pi_34437616
Ik ben al 4,7 kilo kwijt
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:31:43 #112
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34437706
Haha, wat heeft iedereen toch tegen brinta?
Mijn schoonzusje rent gillend weg als ik ga ontbijten..

Ik ben sowieso van plan over te stappen op magere yoghurt 's ochtends met muesli ofzo.. maar ben nog steeds geshockeerd door het aantal punten voor brinta!

Goed van je Ymme!
Dat hoop ik ook over een poosje te kunnen zeggen!
Maar gaat vast sneller nu ik mijn brinta laat staan..
pi_34437746
Nou ja, ik heb er 4,7 vanaf.
Maar ik wil er nog 25 af hebben.

Dus heb nog even te gaan.
Wil zowiezo voor de zomer flink wat kwijt zijn.
pi_34438374
Ik heb geen idee waarom Brinta zoveel punten is.
Misschien komt het wel door de vezels.Omdat het zoveel voedt.
Of is het misschien dat er veel suiker of vet in zit?
Geen idee... nog nooit naar gekeken.

Hier gaat het super.
Vanavond eten we een pan soep, dan krijgt de rest er kaas/uienstokbrood en stokbrood bij, ik eet daarvoor vast een lekkere salade.

En dan kan ik daarna.... jammie, een gebakje eten!
Ik verheug me er nu al op!
pi_34438411
Ooh, Brinta!! Lekker!! Maar je schrikt inderdaad hoeveel energie zo'n bordje geeft. Alle ontbijtgranen trouwens

Je reactie doet me denken aan die ene keer dat ik wel even zelfgemaakte pizza ging maken, omdat dat gezonder was. Dus zelf met deeg in de weer, vriendjelief 2/3 van het deeg, ik 1/3. Beleggen met allemaal groente en een beetje ham. Yummie! Terwijl de pizzageuren heerlijk uit de oven kwamen ging ik eens berekenen hoeveel kcal dat allemaal waren. Het deeg alleen al was meer dan 700 kcal Ik ben me wezenloos geschrokken
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:13:13 #116
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34438631
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:04 schreef Isabeau het volgende:
Ooh, Brinta!! Lekker!!
Jeeh nog een brinta fan!

Naja deze brinta fan gaat per direct afkicken! Ik snap het idd ook niet, ik gebruik geen suiker en dat er vet in zit kan ik me niet voorstellen.. Nu moet ik opeens deze week rustig aan gaan doen om die extra 4 punten te compenseren...
pi_34438859
Het zit boordevol koolhydraatrijke granen Reuze gezond, maar vol kcal.
pi_34438902
Een granenontbijt is ontzettend goed voor de stofwisseling.
Ookal bevat het veel Kcal. Het bevordert je vertering. Dus val je sneller af, dan dat je het niet eet ´s ochtends.
Dus lekker blijven eten ´s ochtends.
pi_34438971
Klein, kan je het misschien wegen? Ik zie dat 100 gram 370 kcal bevat en 50 gram lijkt me al heel erg veel omdat het van dat lichte spul is.
pi_34439175
Boerenkoolstamppot lijkt ook zo gezond (op zich maar 2 punten) maar de worst en de spekjes kosten je 13 punten!!!
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:35:09 #121
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34439214
Ik heb op dit moment geen brinta bij de hand helaas..
Ik weet dat er 500 gram in een pak zit, maar weet niet precies hoe lang ik met een pak doe..
Tussen 5 en 10 dagen.. Moet ik anders eerst maar eens uitproberen! Of anders maar de helft gaan eten van wat ik nu eet..

Ik heb vanochtend eetlepels geteld en toen kwam ik dus op 12 uit.
Uit het WW programma kwam dat dit 7 punten is! Misschien moet ik ook maar eens overgaan op magere melk, scheelt natuurlijk ook al heel veel.. En anders maar over op de yoghurt!
pi_34439277
De ene eetlepel is de andere niet en wegen (en dan weten hoeveel kcal er in een punt mogen) is nog de meest betrouwbare methode
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:52:39 #123
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34439771
Ik heb geen idee hoeveel calorieen er in een punt gaan..
Maar ik ga het sowieso wel even wegen.. Ben toch wel gehecht aan mijn bordje brinta.
Maar als het echt klopt dat het zoveel punten kost, ga ik het toch echt afzweren!
pi_34439832
Ik eet ook brinta, maar het lijkt me toch erg vreemd als dat meer punten zou opleveren dan muesli oid, juist omdat het er geen toegevoegde suikers oid in zitten. In een pak zit 500 gram.
Brinta bevat volgens het pak 330 calorieen per 100 gram.

Ik doe zelf met een pak toch minimaal een dag of 10...
pi_34440227
Klein, gewoon wegen. Je kan in het ww programma ook het gewicht invoeren i.p.v. het aantal lepels. Dan weet je hoeveel het is.
Magere yoghurt of melk is ook altijd goed.

En niet afzweren, maar het minder vaak eten. Een hoop vezels, dus verdomd goed voor je lichaam. En daarbij... met een dieet moet je toch ook kunnen eten wat je lekker vindt!
pi_34440398
Ik eet het inderdaad ook altijd met magere melk. Ik kwam met het programma uit op 2,5 punt voor een portie brinta van 40 gram (zo staat het op de doos)
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:34:42 #127
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34440998
Naja, mijn eerste reactie vanmorgen was misschien ook wat dramatisch..
Maar ik schrok me echt dood toen ik die 11 punten onder ogen kwam! Dacht altijd dat ik goed bezig was met dat stevige ontbijt, maar nu bleek opeens heel anders!

Ik ga het iig even afwegen en anders gewoon minderen, zodat ik ook ongeveer 10 dagen met een pak doe. Direct een besparing! En met dat geld kan ik dan weer duurdere mager melk kopen!
pi_34441031
Magere melk hoeft toch niet duur te zijn? Ik betaal volgens mij 35 cent per liter bij de aldi
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:40:03 #129
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34441148
Ik zie altijd alleen maar duurdere versies dan halfvolle melk!
Maarja, ik winkel dan ook bij de Super de Boer omdat die om de hoek zit en ik vaak net voor sluitingstijd nog kan binnenglippen..

Ik ben echt een dieet-leek..moet nog veel leren!
pi_34441446
Ik kon het niet laten. Ik ben op de weegschaal gaan staan.
En waar ik maandag nog 62 kilo woog, daar zie ik nu 61,4 staan!!!!
Dus dat gaat goed.
En dat maakt me nog sterker om nog beter mijn best te doen (zegt ze met een overheerlijk stukje mandarijn in haar mond).
pi_34445655
jee! jullie zijn allemaal wel erg goed motiverend bezig, zeg! dat WW programma is trouwens echt een geweldig hulpmiddel! ik vreet me vol en ik val af! wat zit een lichaam toch maar vreemd in elkaar...
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:11:36 #132
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34446080
Heel erg goed Kleintje!
Ik kan me pas zaterdag weer wegen.. (of zondag! op één of andere manier ben ik die dag altijd een kilo lichter, )en die weegschaal geeft maar halve kilo's aan..dus ook nog niet zo'n precieze meting...
Maar ben wel benieuwd wat het gaat worden nu ik meer ben gaan eten!

Jullie motiveren me iig wel heel erg om van al het lekkers af te blijven!

Heb vandaag gegeten:
Mijn beruchte bord brinta
1 mandarijn
volkorenbrood met kipfilet en sla en komkommer
250 ml vifit
liters water
en begin nu aan een sinaasappel
pi_34446156
Dat ziet er al beter uit Klein.
Het is nog beter als jevan die 1 boterham 2 maakt.
pi_34446202
ik wil meedoen !

ik heb gisteravond laat niks gegeten, hele slechte gewoonte die ik heb is om heel laat nog iets te eten...
pi_34446239
hoe weet ik wat mijn bmi is?
pi_34446422
Je BMI kan je berekenen door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat.
Dus: 1.70 x 1.70 = Y en dan 80 kilo gedeeld door Y =

Maar er zijn online heel erg veel van die BMI uitreken sites. Dit is er bijv. één van: http://www.overgewicht.nl/ben_je_te_zwaar.htm
pi_34446668
24,21

zogenaamd een goed gewicht maar ik vind mezelf te dik en mijn buik moet weg
pi_34446705
ik ben 1,60 en weeg 62 kilo, ik wil heeeel graag 52 kilo wegen
pi_34446875
Ik geloof dat ik ooit ergens heb gelezen dat 20-25 gezond gewicht is, maar 23 een ideaal gewicht.
pi_34447033
maar hoe kan dat dan gezond zijn als je een dikke buik e.d. hebt :S:S
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:49:28 #141
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34447329
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:41 schreef bxie het volgende:
Volgens mij vergeet jij dat 'dun' niet synoniem is voor 'gezond'
pi_34447412
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef bxie het volgende:
24,21

Iedereen heeft het op een andere plaats. Ik voornamelijk op mijn bovenbenen en knieën.
En heb toch een gezond gewicht.
Is natuurlijk ook een kwestie van je spieren trainen.

Ik ben 1.63 m. en nu 61,4 kilo.
Ik wil naar de 55
pi_34447458
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:41 schreef bxie het volgende:
Misschien is de rest van je lichaam gewoon te mager? Mijn vriendje heeft dat ook een beetje, wel een buikje maar voor de rest heel dun, waardoor zijn BMI niet veel lager moet worden. Gewoon een kwestie van oefeningen doen om de goede delen van je lichaam aan te pakken, en verder gezond maar niet te weinig gaan eten, want dan val je ws toch alleen maar op de verkeerde plaatsen af.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:49 schreef Kleintje het volgende:
Ik kon het niet laten. Ik ben op de weegschaal gaan staan.
En waar ik maandag nog 62 kilo woog, daar zie ik nu 61,4 staan!!!!
Dus dat gaat goed.
En dat maakt me nog sterker om nog beter mijn best te doen (zegt ze met een overheerlijk stukje mandarijn in haar mond).
Same here... Ik heb me ook weer eens tussendoor gewogen om te kijken wat de gevolgen van die Chinees waren geweest, maar ik ben sinds maandag weer een pond afgevallen! Ik kan zelfs weer in mijn geliefde G-Star spijkerbroek zonder hem uit te rekken!
pi_34447591
Ik wil graag in het lijstje woren opgenomen

Bxie (1m60) (24,2) weeg 62 kilo, wil graag 52 kilo wegen.
pi_34447691
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:57 schreef bxie het volgende:
Ik wil graag in het lijstje woren opgenomen

Bxie (1m60) (24,2) weeg 62 kilo, wil graag 52 kilo wegen.
Misschien moet je niet teveel focussen op het gewicht. Het is belangrijker om een gezond vetpercentage te hebben dan om alleen maar je gewicht te verlagen. Als je zou gaan sporten is de kans groot dat je gewicht ongeveer het zelfde blijft (of een beetje daalt) maar de verdeling van het gewicht veel beter wordt, waardoor je buikje vanzelf verdwijnt.
Succes ermee!
***Levi was here***
pi_34448118
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef bxie het volgende:
24,21

Hihi, waar ga je je organen laten dan?
pi_34448271
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Misschien moet je niet teveel focussen op het gewicht. Het is belangrijker om een gezond vetpercentage te hebben dan om alleen maar je gewicht te verlagen. Als je zou gaan sporten is de kans groot dat je gewicht ongeveer het zelfde blijft (of een beetje daalt) maar de verdeling van het gewicht veel beter wordt, waardoor je buikje vanzelf verdwijnt.
Succes ermee!
Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun" te worden?
pi_34448291
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:13 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hihi, waar ga je je organen laten dan?
pi_34448411
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
pi_34448522
Eigenlijk heb je dan één grote maaltijd per dag? Dat verhoogt de kans op darmkanker, bxie.
pi_34448588
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk heb je dan één grote maaltijd per dag? Dat verhoogt de kans op darmkanker, bxie.

ja....1 grote maaltijd....
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:29:02 #152
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34448651
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:18 schreef bxie het volgende:

[..]

Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun" te worden?
Tip: Ga eens kijken op http://www.morgenbeginik.nl daar kun je helemaal op jou aangepast een renschema vinden, wie weet helpt dat je
pi_34448752
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:18 schreef bxie het volgende:

[..]

Als je gaat rennen: rustig opbouwen! Een keer of drie per week sporten is een mooi streven. Dan zul je op den duur wel resultaat gaan zien. Op internet kun je allerlei trainingsschema's vinden om te gaan hardlopen, moet je even google-en. (of misschien dat iemand hier een linkje weet).

Edit: zie reactie hierboven... ik was te sloom

[ Bericht 9% gewijzigd door Levitation op 25-01-2006 15:32:35 (aanvulling) ]
***Levi was here***
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:32:27 #154
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34448780
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Als je gaat rennen: rustig opbouwen! Een keer of drie per week sporten is een mooi streven. Dan zul je op den duur wel resultaat gaan zien. Op internet kun je allerlei trainingsschema's vinden om te gaan hardlopen, moet je even google-en. (of misschien dat iemand hier een linkje weet)
Zie boven
Dat doe ik nu een aantal weken en mijn conditie gaat erg vooruit en mijn vetpercentage daalt!
pi_34448900
Mijn dank is groot !
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:49:51 #156
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34449446
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:22 schreef bxie het volgende:
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
Als ik jou was zou ik proberen aan te wennen om ook 's ochtends en overdag te eten. Begin gewoon met iets wat licht is op de maag. Juist door zoveel mogelijk over de dag verspreid te eten, gaat je verbranding omhoog!
pi_34449593
Ik heb maisbrood gehaald. En als ik iets lekker vind dan is dat het wel.
Dus geen gebak voor mij vanavond. Ik eet wel lekker maisbrood bij de soep!
pi_34449938
ik weeg geen 62 kilo meer ! had me al een tijdje niet gewogen en ik zie nu dat ik 58,7 weeg !
pi_34449961
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:49 schreef Klein het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik proberen aan te wennen om ook 's ochtends en overdag te eten. Begin gewoon met iets wat licht is op de maag. Juist door zoveel mogelijk over de dag verspreid te eten, gaat je verbranding omhoog!
Ja he ik zal mezelf maar dwingen om te ontbijten
pi_34449967
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:22 schreef bxie het volgende:
Ik ontbijtte (of is het ontbeet?) vroeger ook nooit, heb 't mezelf echt moeten leren. Nog steeds moet ik eerst een glas water drinken voor ik iets kan eten, maar ik kan echt niet meer zonder mijn ontbijt.

Is er niets wat je lekker vind en makkelijk weg-eet? Gewoon met iets kleins beginnen en dan dat langzaam uitbreiden. Probeer 't 'ns met fruit of met een vloeibaar fruit-ontbijt-achtig-iets.
Zelfde geldt voor de lunch, gewoon proberen met 1 boterham en dan af en toe eentje toevoegen. Zoek brood/beleg, of een salade oid wat je lekker vindt... er zal toch wel iets te vinden zijn?
***Levi was here***
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:06:56 #161
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34450070
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Kleintje het volgende:
Je bent wel streng voor jezelf! Eerst een week uitkijken naar het gebakje en zelfs de zware maaltijd er voor laten staan en nu op het laatste moment toch geen gebakje nemen!

Mijn vriend kookt vanavond..hoopt dat hij het een beetje gezond houdt!
Maar ik ga mij sowieso aan mijn punten houden! Met zo'n voorbeeld als Kleintje durf je bijna niet meer te zondigen
pi_34450084
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:04 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ontbijtte (of is het ontbeet?) vroeger ook nooit, heb 't mezelf echt moeten leren. Nog steeds moet ik eerst een glas water drinken voor ik iets kan eten, maar ik kan echt niet meer zonder mijn ontbijt.

Is er niets wat je lekker vind en makkelijk weg-eet? Gewoon met iets kleins beginnen en dan dat langzaam uitbreiden. Probeer 't 'ns met fruit of met een vloeibaar fruit-ontbijt-achtig-iets.
Zelfde geldt voor de lunch, gewoon proberen met 1 boterham en dan af en toe eentje toevoegen. Zoek brood/beleg, of een salade oid wat je lekker vindt... er zal toch wel iets te vinden zijn?
Dat wel maar ik werk in de horeca, heb ene heel onregelmatig eet patroon.

Zoals afgelopen zondag , had een dagdienst van 10.00 tot 18.00, wegens drukte overgewerkt tot 22.00 uur, geen pauze en een halve koude tosti tussendoor.

Om 22.00 uur rammelde ik dus en ben ik uitgebreid gaan eten op mijn werk.

Zo gaat het meestal....netals met avond diensten dan begin ik om 6 uur en ben op zn vroegst om 12 uur klaar met werken en om 1 uur 's nachts thuis..en dan pas normaal eten.

En ik sta dus niet om 8 uur 's morgens op, weet dus niet zo goed hoe ik hier een vorm van regelmaat in kan brengen
pi_34450131
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Kleintje het volgende:
maisbrood is lekkerrrr !!
maar kan jij leven op soep?

geen vlees bij het eten is voor mij alsof ik niet gegeten heb
pi_34450160

[ Bericht 100% gewijzigd door bxie op 25-01-2006 16:09:49 ]
pi_34450179
Een idee waar ik weleens mee speel, is om flink te ontbijten, normaal te lunchen en dan 's avonds alleen maar licht te eten. Ze zeggen weleens "ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar". Zou dat nou echt beter zijn, in het kader van de verbranding van wat je binnenkrijgt?
Vergeet even het feit dat het niet erg praktisch is om 's ochtends vroeg te koken...

[ Bericht 1% gewijzigd door Mini_rulez op 25-01-2006 16:13:43 (typo) ]
pi_34450230
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef bxie het volgende:

[..]

Je bent wel erg star in je eetpatroon... Als je wilt afvallen zul je dat toch echt moeten aanpassen.
pi_34450281
Ik ken een anaesthesioloog die 's morgens warm eten klaar maakt (eh, om 's avonds als hij thuiskomt op te eten, dat dan weer wel)

bxie, je kan proberen je dag te verdelen in stukken als je opstaat. Bij het opstaan iets eten en dan elke drie uur later weer iets. Dat iets mag ook een plakje ontbijtkoek, een speculaasje of een mandarijntje zijn hoor
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:14:04 #168
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34450315
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Een idee wat ik weleens mee speel, is om flink te ontbijten, normaal te lunchen en dan 's avonds alleen maar licht te eten. Ze zeggen weleens "ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar". Zou dat nou echt beter zijn, in het kader van de verbranding van wat je binnenkrijgt?
Vergeet even het feit dat het niet erg praktisch is om 's ochtends vroeg te koken...
Dan ga je aan de brinta.. schijnt ook aardig 'zwaar' te zijn!
pi_34450346
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken een anaesthesioloog die 's morgens warm eten klaar maakt (eh, om 's avonds als hij thuiskomt op te eten, dat dan weer wel)
Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?
pi_34450364
@Isabeau : dat is een idee ja

@ Mini_Rulez : Ik heb mijn hele leven al vlees gehad bij het avond eten, en ik eet nog liever gewoon een stuk vlees met niks erbij , dan heel veel dingen en geen vlees...
pi_34450368
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Klein het volgende:

[..]

Dan ga je aan de brinta.. schijnt ook aardig 'zwaar' te zijn!
Nou, voor die punten eet ik liever gewoon aardappels met vlees en groente.
pi_34450424
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?
ik denk van wel , want als jij 's morgens zou avondeten dan heb je de hele dag nog om dat te verbranden...en aangezien je normaal gesproken 's avonds niet zoveel doet , is het dus beter om dan 's avonds geen zware maaltijd te nuttigen want dat verbrand je meestal niet meer.
pi_34450429
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:15 schreef bxie het volgende:
@ Mini_Rulez : Ik heb mijn hele leven al vlees gehad bij het avond eten, en ik eet nog liever gewoon een stuk vlees met niks erbij , dan heel veel dingen en geen vlees...
Maar het gaat erom dat je binnen de calorieën die je mag hebben, wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Als je alleen maar vlees eet, mis je allerlei dingen die daar niet in zitten.
pi_34450475
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar het gaat erom dat je binnen de calorieën die je mag hebben, wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Als je alleen maar vlees eet, mis je allerlei dingen die daar niet in zitten.
Daar heb ik dus nog niet zoveel verstand van
pi_34450484
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:

Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te eten
pi_34450529
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te eten
Ach, het is maar wat je gewend bent...
pi_34450623
quote:

[..]

Nee maar wat wel zo is is dat in ijvoorbeeld zuid amerika , het avond eten bij de lunch wordt gegeten, en 's avonds eet men daar nog een pistoletje kaas met een glas melk o.i.d.

Dit schijnt vroeger over de hele wereld zo te zijn geweest en waren de bedrijven dicht rond lunchtijd( dit zie je in gran canaria bijvoorbeeld nog steeds) zodat men kon gaan eten en daarna weer werken.

In europa is de boel veranderd en bleef alles open zodat mensen alleen maar tijd hadden om hun meegebrachte broodje op te eten, en pas na het werk thuis te eten als vrouwtjelief gekookt had.

Hierdoor is in b.v. Nederland het "6 uur eten" idee ontstaan

terwijl wat ze in het zuiden doen dus beter is , 's middags zwaar eten en dan de rest van de dag gebruiken om dat te verbranden.
pi_34451191
Ik at op de lagere school ook altijd tussen de middag warm. Mijn moeder werkte wel gewoon, maar dat was op een bank vlak bij huis en ze had een lange lunchpauze (van 12 tot half 2). Mijn vader was of 2 weken helemaal niet thuis of 2 weken de hele dag thuis, dus daar maakte het ook niets voor uit.

Je wordt er verder dus niet slanker van
pi_34451424
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik at op de lagere school ook altijd tussen de middag warm. Mijn moeder werkte wel gewoon, maar dat was op een bank vlak bij huis en ze had een lange lunchpauze (van 12 tot half 2). Mijn vader was of 2 weken helemaal niet thuis of 2 weken de hele dag thuis, dus daar maakte het ook niets voor uit.

Je wordt er verder dus niet slanker van
maybe niet slanker , maar je komt denk ik wel minder aan

Ik ga werken , ik zie je reactie vanavond wel
pi_34451445
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Klein het volgende:
Maar ik ga mij sowieso aan mijn punten houden! Met zo'n voorbeeld als Kleintje durf je bijna niet meer te zondigen
hahahaha...
Ik ging hier heel hard van lachen.
Puckzzz is hier ons grote voorbeeld.
Ik hoef er maar heel weinig vanaf te hebben. En mijn probleem is dat ik echt een deadline heb.
Vergeet niet dat ik zaterdag weer een verjaardag heb. Dus dan kan ik ook gebak nemen!

Ik zondig behoorlijk vaak hoor.
Maar ik heb als voordeel dat ik erg veel beweeg.
pi_34451534
quote:

[..]

Ik heb een manager gehad die dat deed.
En de kilo's.... die vlogen eraf.
Dus... het werkte wel voor hem.
Voordeel was dat zijn vrouw het klaarmaakte en dat hij het alleen maar naar binnen hoefde te schuiven.
pi_34451607
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef bxie het volgende:

[..]

Misschien is inlezen wel makkelijk.

Ik eet overdag ook. En ik heb vanavond een verjaardag.
Dus ik had op een gebakje gerekend.
maar die sla ik nu over, ik neem maisbrood.
Dan kan ik 's avonds nog een toastje met het een of ander nemen.

En in de soep komen ook gehaktballetjes.
pi_34451829
quote:

[..]

Ik heb weleens iets gehad waardoor m'n slaapritme nogal in de war was, en ik had dus van 2200 tot 1900 geslapen, en 'ontbeet' toen dus met andijvie. Ik kan niet echt zeggen dat ik het een enorme aanrader vind.
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:49:01 #184
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_34453460
jeumig als ik me aan dat flexipoints houd ben de hele week aan het sparen voor de zaterdag avond 1 glas zoete witte wijn is 2,5 punt en ik drink er minstens 10 als ik uitga. en dat soms meerdere avonden per week..nou weet ik waar die kilo's vandaan komen
pi_34455328
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Klein het volgende:

[..]

Tomatensoep met verse tomaten, zo'n zak soepgroenten (ook wel aardig gezond toch? ), paar balletjes en wat vermicelli

woensdag 25 januari 2006 @ 20:11:43 #186
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34458244
en AARDBEIEN na..

Ook al zeikt ie mijn dieet dan wel altijd af, hij is wel zo lief om gezond voor me te koken!
Heb heerlijk gegeten en zit weer netjes op mijn punten!

Heb net mijn pak brinta leeggegooid in een maatbeker en zo berekend hoe ik dagelijks 50 gram kan eten.. Dat zijn nog steeds 3 punten, maar dan kan ik overdag gewoon eten én met magere melk gaat dat dus helemaal goed komen.

Wat voor deadline heb je Kleintje? Je bent fotomodel toch?
Heb je jezelf een deadline opgelegd of moet je echt een bepaald gewicht hebben voor je shoot?

En ik hou jou en puckzz dan lekker als voorbeeld , alleen omdat jullie ervan afvallen durf ik het aan om méér te gaan eten
pi_34458960
Aardbeien in januari! Zijn die wel lekker? Ik koop ze nooit omdat ik bang ben dat het waterbommetjes zijn.
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:19:52 #188
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34461027
Ze zijn niet zo lekker als in de zomer..maar ze waren heerlijk voor in de winter!
pi_34461901
Hhaha... lief wat je zegt... maar ik ben verre van fotomodel! Maar heb 20 feb. wel een fotoshoot voor een mannenblad en dan wil ik graag die extra kilo's kwijt zijn!
pi_34466445
Zo, vandaag lekker een stuk gelopen van het station naar huis, met koffer en tassen, dus weer een bonuspuntje verdiend. Het gaat nog steeds lekker hier. Morgen eens wat oude kleren passen, om te kijken of ik er intussen alweer in kan.
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:41:26 #191
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34472397
Ik heb vanochtend heel netjes mijn afgewogen 50 gram brinta opgegeten!
Kan ik vandaag iig weer lekker de hele dag door eten...deze portie was niet eens zoveel minder dan dat ik normaal eet, maar dus wel veel minder punten!
Kan me nu ook niet voorstellen dat ik daadwerkelijk 120 gram at.. , dat waren die 12 lepels.. maar dat zou wel 2 borden vol met brinta zijn!

Heb het dus de hele week fout ingevuld bij WW, maar uiteindelijk gekeken naar de hele week klopt het wel weer!! Beetje van de ene dag naar de andere verschuiven en klaar!

Ik heb ook al roggebrood met appelstroop op, had zo'n honger toen ik op stage aankwam! Maar heb gister mijn punten berekend en het mag allemaal!
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:30:20 #192
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_34473351
nog een vraagje over dat programmaatje: hoe kan je veranderingen doorvoeren in gewicht en cm?? kan dat pas na een week ofzo? want nu kan ik die gegevens niet wijzigen..
pi_34473481
Klopt, na een week komt het naast je dagboek te staan.
Daarna je week afsluiten.

Ik heb gisteren een heel klein stukje taart op en 's avonds ook nog 4 toastjes.
Zie je wel, ik heb wel gezondigd
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:39:09 #194
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34473558
Hahaha, je stelt me teleur als goede voorbeeld...
Of betekent dit dat ik jou voorbeeld ongenegeerd mag volgen

Neee! Geen lekkers voor mij dit weekend.. ben zo benieuwd naar de weegschaal!
Vrees alleen geen verandering, ik ben zo'n slome afvaller
pi_34473656
Ik heb net mijn punten ingevuld.
Ik zat er gisteren 3 punten overheen, maar ik had nog 8 reservepunten staan.
Dus... ik zit nog niet fout.
Vandaag weer sporten, dus weer 4 punten.
Dus zaterdag mag ik ook wat lekkers.
Nu eens gaan verzinnen wat ik vanavond ga eten.

Klein... wacht rustig op de weegschaal.
Als je echt goed opschrijft wat je eet dan weet je precies waar het goed en fout gaat. Niet smokkelen, dan hou je jezelf voor de gek.
Kom liever iedere keer 20 punten teveel uit, dan weet je waar het zit. Als je net doet of je dat niet hebt gedaan, dan kan je nooit wat wijzigen in je patroon.

Denk dat je nog staat te kijken hoe goed je kan afvallen als je eenmaal weet waar het goed of fout gaat.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:50:54 #196
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34473873
Ik smokkel ook zeker niet!
Vul elke dag netjes mijn lijstje in..

Maar ben dan zo bang dat het allemaal niets uithaald en als ik alles goed doe, wat moet ik dan?
Enige optie dan is nog meer gaan bewegen. Wat ik ook van plan ben, maar gewoon niet mogelijk is tot 1 maart. Kutstage!
pi_34473904
lopen... veel lopen.
Haal een stappenteller, dan weet je hoeveel kilometer je al per dag loopt en hoeveel kcal. je ermee verbrand.
Dwing jezelf nog vaker even te lopen.
Dat scheelt ook al!
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:01:58 #198
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34474146
Wil ook weer gaan hardlopen, maar met dit koude weer is dat bijna geen doen.
Wandel dus nu elk weekend lekker burgerlijk met mijn vriend en de hond...

En 's avonds voordat ik mijn warme bedje in duik leef ik me altijd nog even een half uurtje uit op muziek.. Haha, t is maar goed dat de gordijnen dan dicht zijn. Sta ik heerlijk in mn eentje uitgebreid te dansen!
pi_34480401
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:52 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Misschien is inlezen wel makkelijk.

Ik eet overdag ook. En ik heb vanavond een verjaardag.
Dus ik had op een gebakje gerekend.
maar die sla ik nu over, ik neem maisbrood.
Dan kan ik 's avonds nog een toastje met het een of ander nemen.

En in de soep komen ook gehaktballetjes.
Dat is wel echt moeilijk zeg , als iedereen een gebakje neemt!
Ooh je maakt lekkere soep, MET vlees er in

Ik heb gisteren Nasi gegeten om een uurtje of 16.00 uur en ben toen gaan werken,
ik had een keukendienst en dan is het o o o zo verleidelijk om van elk sausje proeven en overal een beetje van te pakken , maar ik heb het NIET gedaan!!
Ik had een slimfast drinkmaaltijdje mee en die heb ik in de loop van de avond dus opgedronken.

Net op de weegschaal gaan staan en nu weeg ik 57,7 ( vanacht toen ik thuis kwam ook )
pi_34480545
Ik liep eerder ook elke dag minimaal 1,5 uur met de hond. Maar helaas is deze er sinds 2 weken niet meer. En ik merk al meteen dat ik dan ook niet zo heel snel meer ga wandelen. Heel vervelend.
Als het zondag mooi weer is, ff het bos in. Met de hond van mijn ouders
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:28:25 #201
57434 Marloes
Digital Love
pi_34481044
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb trouwens zelf een nieuwe dieetvisie genomen; ipv punten sparen of kcal per dag mag ik van mezelf een bepaald aantal kcal per week Zo compenseer ik een dag met gebakjes en hapjes met een dag met sla en fruit (wel minstens 1000 kcal, daar ga ik niet onder zitten)
Het is toch zo dat vrouwen 2000 kcal per dag moeten hebben? Is het dan niet zo dat je weer aankomt als je normaal gaat eten? (als je een lange tijd weinig calorieën neemt dan, en daarna weer ''normaal''.)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_34481079
2000 kcal per dag.. Dat vind ik aardig veel hoor.
Of zeg ik nu iets doms.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:38:24 #203
57434 Marloes
Digital Love
pi_34481386
Nouja dat zeggen ze altijd bij het voedingscentrum
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:40:15 #204
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34481457
Daar ben ik nu dus ook bang voor
Maar ik geloof nog steeds dat het wel kan werken..
Het MOET werken
pi_34482283
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:29 schreef ymme het volgende:
2000 kcal per dag.. Dat vind ik aardig veel hoor.
Of zeg ik nu iets doms.
Die 2000 kcal is een gemiddelde, het hangt natuurlijk ook af van je gewicht, het soort werk dat je doet en hoeveel je sport/beweegt.

DIk eet op het moment ongeveer 2000kcal/dag, ik fiets er 3 kwartier per dag bij, wandel minstens een half uur per dag en ik sport 2 a 3 keer per week. Op 't moment val ik niets af... het zal dus voor mij wel 'n beetje teveel zijn. Gekke is dat ik volgens de eet-meter van 't voedingscentrum rond de 3000 kcal per dag zou verbranden. Maar dat is blijkbaar niet zo.
***Levi was here***
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:23:43 #206
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34483130
mijn voedsel vandaag (tot nu toe)

4 cracottes ( 3 st. = 1 punt)
1 eetlepel smeerkaas
1 x 20 gr. 30+ kaas
1 rijstwafel
1/2 eetlepel jam
1 kop slanke thee
2 koppen koffie

ik heb wel eens gehoord dat koffie het afslankproces vertraagd, iemand dit ook gehoord?
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:45:57 #207
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34483949
Ik heb ook wel eens gehoord dat koffie niet goed is. Weet niet precies meer wat er mee was. Is het niet vochtafdrijvend net als thee?

Het lijkt zo weinig wat jij eet! Hoeveel punten moet jij op een dag?

Ik heb vandaag op:

Brinta
2 mandarijnen
appel
ontbijtkoek 2 plakken
roggebrood met appelstroop 2 plakken
volkorenbrood, 1 snee, met kipfilet, sla en komkommer

Dat is minstens het driedubbele van wat jij op hebt!
pi_34484209
ik heb vandaag nog niks op.

Dat is mijn foute systeem van niks eten en straks goed avond eten en vanavond een slimfast
pi_34484469
Wat heb ik vandaag op:
1 vitalinea slankfruit (1 punt)
2 mandarijnen
1 broodje met brie (4 punten)
1 kop groentesoep zonder ballen en vermicelli (0 punten)
1 broodje (2 punten)
Nog 12 over!
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:12:02 #210
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34484911
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:45 schreef Klein het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat koffie niet goed is. Weet niet precies meer wat er mee was. Is het niet vochtafdrijvend net als thee?

Het lijkt zo weinig wat jij eet! Hoeveel punten moet jij op een dag?

Ik heb vandaag op:

Brinta
2 mandarijnen
appel
ontbijtkoek 2 plakken
roggebrood met appelstroop 2 plakken
volkorenbrood, 1 snee, met kipfilet, sla en komkommer

Dat is minstens het driedubbele van wat jij op hebt!
ik moet 18 punten

ik heb geen honger ofzo.

ik eet het verdeeld over de hele dag, soms heb ik het gevoel dat ik alleen maar aan het eten ben. Ik eet dus niet 4 cracottes met smeerkaas in 1 keer maar gewoon 1 wanneer ik er zin in heb, heb ik een kwartier later zin in nog eentje, dan neem ik er nog eentje. Ik heb hier op mijn buro een papiertje waar ik op noteer wat ik eet zodat ik het thuis goed kan invullen en dus ook niet kan smokkelen.
En ik beleg het vrij dun, behalve de jam, die is gewoon lekker, maar wel D'light van Hero
ik heb vandaag mijn water niet goed gedronken, heb denk ik nog maar 0,5 liter op

zo spaar ik toch wat punten om in het weekend weer te kunnen zondigen
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:12:29 #211
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34484933
en dan vergat ik mn vifit nog..

Zit nu op 13 punten ofzo, dus nog 6 over voor avondeten...lijkt me ruim genoeg.
Eten jullie overdag zo min mogelijk zodat jullie ruim kunnen avondeten of sparen jullie expres dagelijks punten op om af en toe te zondigen?
pi_34485425
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

Die 2000 kcal is een gemiddelde, het hangt natuurlijk ook af van je gewicht, het soort werk dat je doet en hoeveel je sport/beweegt.

DIk eet op het moment ongeveer 2000kcal/dag, ik fiets er 3 kwartier per dag bij, wandel minstens een half uur per dag en ik sport 2 a 3 keer per week. Op 't moment val ik niets af... het zal dus voor mij wel 'n beetje teveel zijn. Gekke is dat ik volgens de eet-meter van 't voedingscentrum rond de 3000 kcal per dag zou verbranden. Maar dat is blijkbaar niet zo.
Ja, de eetmeter kwam voor mij ook op 2600 kcal, maar daar geloof ik toch ook niet helemaal in. Meer dan 1800 a 2000 moet ik normaalgesproken al niet doen, laat staan als ik af wil vallen.
pi_34485797
Jeetje wat eten jullie allemaal weinig.
Dit is echt niet goed hoor.
Jullie kom straks allemaal x zo snel aan.

Ik mis de boterhammen etc.
pi_34485898
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:36 schreef ymme het volgende:

Andere mensen zeggen juist dat je met dat WW-programma zoveel moet eten!
Dat is er juist op gebaseerd dat je langzaam afvalt maar dan wel makkelijker op gewicht kunt blijven, dus daar vertrouw ik dan maar op.
* Mini_rulez heeft gisteren nog bij de Mac gegeten. Ik had ervoor gespaard.
pi_34486057
Mmm, ik val ook langzaam af.
Maar ik val toch gemiddelt 1 kilo per week af. Dus dat is duurzaam.
En ik vind het toch gezonder, om wat meer te eten.
Zodat de kilo's er ook af blijven straks.

Ik eet dus.
Elke dag 's ochtends fruit.
En granen met melk of yogurt.

Dan tussen door 1 appel ofzo.
Dan 12.00uur 2 boterhammen. 1 stuks fruit. weer wat yogurt. En komkommer.

Dan tussen door weer 1 stuk fruit.
+ komkommer en wortel.

Avond eten.
100gram aardappels.
100 gram verplichte groenten (deze zijn goed voor je vertering)
Heel veel andere groenten.
100gram vlees. (niet in het vet gebakken, maar in een tefal pan)

Toetjes, koude salada..

Voor het slapen gaan, nog iets van een cracker met kipfilet.

Zo ben ik dus de hele dag door aan het eten, gezond, genoeg en val ik lekker mee af.
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:48:00 #216
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34486202
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:36 schreef ymme het volgende:

zolang ik aan mijn punten kom maak ik me niet druk dat ik misschien iets verkeerds doe. Wat vind je weinig die cracottes en rijstwafels? MIJ vullen ze goed genoeg, als jij het weinig vindt...mjaaa....
pi_34486241
Ja dat zei ik. Ik vind dat...

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn idee en opvattingen over het lijnen.
En ik heb de mijne net laten zien.

Val er verder niemand op aan ofzo
pi_34486342
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:44 schreef ymme het volgende:
Zo ben ik dus de hele dag door aan het eten, gezond, genoeg en val ik lekker mee af.
Ik eet ook echt niet minder op een dag hoor. Het moet wel leuk blijven.
pi_34488342
Volgens het voedingscentrum moet ik 1265 per dag eten. Ik had vandaag echt het idee dat ik teveel had gegeten, maar nu vul ik het in en kom ik net op 1000 uit. Ik durf het eigenlijk niet aan om meer te gaan eten, dat voelt zo raar.
pi_34489095
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:54 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens het voedingscentrum moet ik 1265 per dag eten. Ik had vandaag echt het idee dat ik teveel had gegeten, maar nu vul ik het in en kom ik net op 1000 uit. Ik durf het eigenlijk niet aan om meer te gaan eten, dat voelt zo raar.
niet zo zeuren en eten.
pi_34489166
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:19 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

niet zo zeuren en eten.
pi_34489760
Haha, dat zou ik me geen twee keer laten vertellen!
pi_34490268
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:41 schreef Maeghan het volgende:
Haha, dat zou ik me geen twee keer laten vertellen!
Ik ga me alleen maar schuldig voelen als ik (te) veel eet eigenlijk.

Hebben jullie er ook zo'n last van dat je buik zo dik wordt als je veel water drinkt? Als ik eens een dag thuis heb zitten studeren heb ik zo'n 3 liter thee op. Mn boek is dan helemaal opgezwollen, terwijl ik ook constant naar de wc loop.
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:36:30 #224
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34496516
Blegh!
Ik heb een 'ik voel me vadsig, dik, flabberig' bui..
Heb niet teveel gegeten, maar heb soms van die buien dat ik me verschrikkelijk voel..

Ik ga nu maar snel slapen, morgenmiddag is t weekend!
Iig iets om vrolijk van te worden!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 09:52:31 #225
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34508971
weer een pondje minder
pi_34509128
Nieuwe update van mij

Quinazoline (1m62) (26.7) was 76 kilo, weegt 70 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -6

Ik ben dus weer 1 kilo kwijt, hoewel ik het gevoel had dat het niet heel erg goed ging deze week. Ik wilde ook maar mijn buikomtrek meten, maar op welke plek moet je dat doen dan?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:23:11 #227
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34514800
Nog minder dan 5 uurtjes werken en dan is het weekend!

Ik heb besloten dat ik me volgende week nog in ga schrijven bij een fitnesscentrum. Heb het elke keer vermeden omdat ik op dit moment niet super veel tijd over heb én omdat het nogal duur is. Maar het fitnesscentrum heeft een aanbieding die geldt tot 31 janauri. Voordeel is dat het maar 100 meter van mijn huisje af is, waardoor ik dus veel sneller heen ga!

Heb nu al zin!

Wat ik mij nog afvroeg.. Bij WW mag je onbeperkt fruit eten, maar ik hoor ook overal om mij heen dat je met téveel fruit eten alsnog heel veel suikers binnenkrijgt.. Heb net een bakje fruit op met heel veel ananas en vanochtend al 6 aardbeien gegeten. Moet ik nu gewoon die appel en mandarijnen in mijn tas daar lekker laten zitten?
pi_34514954
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef Klein het volgende:
Nog minder dan 5 uurtjes werken en dan is het weekend!

Ik heb besloten dat ik me volgende week nog in ga schrijven bij een fitnesscentrum. Heb het elke keer vermeden omdat ik op dit moment niet super veel tijd over heb én omdat het nogal duur is. Maar het fitnesscentrum heeft een aanbieding die geldt tot 31 janauri. Voordeel is dat het maar 100 meter van mijn huisje af is, waardoor ik dus veel sneller heen ga!

Heb nu al zin!

Wat ik mij nog afvroeg.. Bij WW mag je onbeperkt fruit eten, maar ik hoor ook overal om mij heen dat je met téveel fruit eten alsnog heel veel suikers binnenkrijgt.. Heb net een bakje fruit op met heel veel ananas en vanochtend al 6 aardbeien gegeten. Moet ik nu gewoon die appel en mandarijnen in mijn tas daar lekker laten zitten?
Ik zou ze alleen in m'n tas laten zitten als je dan niks anders pakt. Want als je een andere tussendoortje gaat nemen, dan krijg je daar natuurlijk ook weer suiker mee binnen.
pi_34519760
Zo vanochtend mn eerste week afgesloten...1,6 kilo eraf!! Jippieeee! Maar ik zal niet te vroeg juichen want ik schommel altijd tussen de 65 en de 67 .

karoltje (1m77) (21,4) was 67kg is nu 65,4kg en wil graag 63kg wegen. -1,6

pi_34520795
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:48 schreef karoltje het volgende:
Zo vanochtend mn eerste week afgesloten...1,6 kilo eraf!! Jippieeee! Maar ik zal niet te vroeg juichen want ik schommel altijd tussen de 65 en de 67 .

karoltje (1m77) (21,4) was 67kg is nu 65,4kg en wil graag 63kg wegen. -1,6

Netjes! Dat motiveert weer lekker natuurlijk.
pi_34521219
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef Klein het volgende:

Natuurlijk is fruit niet écht 0 calorieën, maar aan de andere kant tellen ongezonde dingen zoals chocolade bij WW extra zwaar, waardoor er in verhouding meer punten dan calorieën voor staan. Zo proberen ze je aan te moedigen om gezonde dingen te nemen in plaats van ongezonde dingen.

Ik heb zelf zoiets van: je telt óf in punten, óf in calorieën, maar niet allebei. Als bij WW staat dat je een onbeperkte portie fruit mag hebben, dan zal dat ook wel zo zijn en moet je je er ook niet druk om maken. Dat zal heus wel gecompenseerd worden door andere dingen waar weer meer punten voor staan. Ik eet soms ook heel wat appels op een dag, maar tot nu toe ben ik er echt niet minder door afgevallen.
pi_34522407
Laatst zei een of ander jaloers kreng in mn klas dat ik niet zoveel appels moest eten omdat daar ook calorieen in zitten. Ik reageerde dus ook maar door te zeggen: "Nou dan pak ik wel een Mars."
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:59:38 #233
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_34522545
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:01 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik heb weleens iets gehad waardoor m'n slaapritme nogal in de war was, en ik had dus van 2200 tot 1900 geslapen, en 'ontbeet' toen dus met andijvie. Ik kan niet echt zeggen dat ik het een enorme aanrader vind.
als ik nachtdienst heb, ontbijt ik altijd met warm eten (om een uurtje of zes savonds....)
pi_34553363
Hmm vandaag in de pauze stonden er allemaal van die lekkere witte bolletjes met beleg . Heb ik er 4 genomen . Oeps die kadetjes op zich waren al 8,5 punt.. Maar goed vanavond eet ik zelfgemaakte soep waar bijna niks in zit .
  zondag 29 januari 2006 @ 13:16:54 #235
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_34577259
Zo, ik heb gisteren genoeg punten op voor 2 hele dagen.......

Heb het vanochtend pas uitgerekend en ben nu dus behoorlijk chagarijnig.... Gelukkig ben ik gister wel wezen sporten en heb dus 10 bonuspunten verdiend, maar goed je mag er maar 12 per week opmaken (en totaal deze week heb ik 26 bonuspunten). Helaas deze week dus een minsaldo qua punten, maar lekker was het wel

Hopelijk is de weegschaal een beetje lief want de rest van de week heb ik me goed aan m'n punten gehouden...
Op naar de 73!!!!
  zondag 29 januari 2006 @ 14:31:16 #236
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34579947
Het gaat langzaam, maar alle beetjes helpen:

Klein (1m69) was 59 kilo, weegt nu 57,5 kg en wil graag 55 wegen -1,5

Een halve kilo eraf deze week. Het gaet enorm traag, maar dat ben ik gewend. Op één of andere manier lukt het mij niet meer dan ongeveer 1 a 2 kilo in de maand af te vallen. Maarja, als het zo doorgaat ben ik aan het einde van mn stage op mn streefgewicht!

Heb me dit weekend iig keurig gedragen!
pi_34589200
Weer een nieuw regeltje...
Mini_rulez (1m65) (23,5) was 67 kg, is nu 64,1 kg en wil graag 57 kg wegen. -2,9

Vanavond lekker stoofvlees gegeten met WW-frietjes, maar ik heb me verder toch netjes aan m'n punten gehouden dus ik hoop dat de schade meevalt. Volgende week ga ik weer wat strenger zijn, want een kilo per week moet toch zeker te doen zijn! Zes ons deze week is ook niet slecht, maar toch...
  zondag 29 januari 2006 @ 19:18:41 #238
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_34589606
een kilo per week is helemaal niet gezond om af te vallen als je al een gezond BMI hebt hoor.... dat gaat veel te snel en komt er straks in driedubbel tempo weer aan....

(aldus mijn dietiste.....)
pi_34598125
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
een kilo per week is helemaal niet gezond om af te vallen als je al een gezond BMI hebt hoor.... dat gaat veel te snel en komt er straks in driedubbel tempo weer aan....

(aldus mijn dietiste.....)
Dat is misschien in het algemeen wel zo, maar de snelheid waarmee je afvalt verschilt ook per persoon (bijv. jongere mensen vallen over het algemeen sneller af omdat hun stofwisseling sneller is). Zo'n waarschuwing tegen te snel afvallen gaat volgens mij toch vooral op als je aan het crashdiëten slaat, maar dat doe ik absoluut niet. Zodra ik een beetje gezond ga eten, val ik gewoon heel snel af, dus een kilo per week is voor mij helemaal niet zo veel. Afgelopen week heb ik er nauwelijks op gelet, redelijk normaal gegeten en nog ben ik 6 ons afgevallen. Dan valt een kilo toch best mee?
pi_34611274
Was even een paar dagen druk en niet lekker.

Vrijdagavond ging ik in bad en toen kreeg ik opeens een migraine aanval. Dus zaterdag ook niet bij mijn vader op zijn verjaardag geweest, dus geen gedoe met gebak! Heb wel makkelijk en dus wat ongezonder gegeten, dat krijg je als je zelf amper op of om kunt, dan moet je de man in huis wat laten doen.

Op de een of andere manier heb ik gisteren verdomd veel thee + water gedronken en had ik echt geen honger. Heb alleen ’s avonds mihoen + sate gegeten. Dus al het ongezonde van afgelopen week en het te weinig aan sporten is gecompenseerd. Heb wel besloten dat ik me morgen pas ga wegen. Maar geloof niet dat er echt een kilo af is.
  maandag 30 januari 2006 @ 13:41:53 #241
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_34611525
Nou, ik heb dus de conditietest gehad...

Ben van 24.5% vet naar 24% gegaan en van 59.5kg naar 58kg.
Er is qua huidplooi bij m'n buik gewoon niets af, terwijl ik zelf het idee had van wel

Eigenlijk vind ik het een beetje teleurstellend resultaat voor een maand gezond eten..
Heb sinds 1 januari (op één dag na) helemaal niets gesnoept of junkfood gegeten en heel veel gesport..

Ik moet maar snel weer de weegschaal heel ver wegstoppen, want ik word er niet heel vrolijk van en heb nu een beetje het gevoel dat het toch allemaal geen zin heeft.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_34611576
Volhouden!!!
Eerst kweek je conditie, daarna gaat je vetlaag pas weg.
Dus hou vol... toe...
  maandag 30 januari 2006 @ 14:08:49 #243
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34612271
Bij mij gaat t net zo traag!
Gewoon door blijven gaan..als je zo doorgaat ben je op 1 juni toch maar mooi 6 kilo kwijt!
En je sport ook nog eens veel, dus je maakt spiermassa aan!

Blegh, ik haat de maandagen, duurt nog zo enorm lang totdat het weer weekend is..
Maar vanavond ga ik me inschrijven bij een fitnesscentrum! Nu al zin in de sportlessen op muziek!

Dit weekend wordt voor mij trouwens wel een ramp. Vrijdagavond uit eten met groep vrienden, naar de wok, dat dan weer wel... Dus maar heel veel groentes en kip eten! Zaterdag is mijn beste vriendinnetje jarig en zou ik haar uit eten nemen.. , wéér geen normale hap. Naja, misschien moet ik me dan maar subtiel op een salade storten. Alleen ben ik er nu al van overtuigd dat zij dat 'ongezellig' gaat vinden..
pi_34612587
De valkuilen zitten m inderdaad in uit eten en bij anderen eten! Laatst had ik in een restaurant Carpaccio als hoofdgerecht besteld met een mandje brood erbij maar toen ik thuis bleek het alsnog onwijs veel punten te zijn . En zo'n salade heeft vaak heerlijk geitenkaas of spekjes en een romige dressing enzo...
  maandag 30 januari 2006 @ 14:19:28 #245
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34612615
Het weekend weer gezondigd

maar iig niets erbij, dat scheelt dan maar weer
pi_34613405
Er zijn wel dingen waar je op kunt letten als je uit eten gaat. Ik heb er bijvoorbeeld een gewoonte van gemaakt om een salade te nemen (gewoon eentje met alleen groente, niet met veel vlees/vis of kaas ofzo) en die eerst op te eten voordat ik iets anders eet. Na zo'n salade zit je vaak al redelijk vol en eet je niet meer zoveel ongezonde dingen.
Als je dan gewoon nog een voorgerecht als hoofdgerecht neemt, valt de schade nog best mee. Bij sommige restaurants, zeker Grieks of Italiaans, zijn de kleine gerechtjes en voorgerechtjes vaak zelfs lekkerder dan de standaard hoofdgerechten. Op die manier kun je dus best heel lekker eten zonder meteen een enorme portie voor je neus te krijgen die je dan voor je gevoel toch moet wegwerken.
pi_34617265
Deed wel een beetje zeer toen mijn vriendje een groot bord sate met friet voor zn neus kreeg .

Vanavond gezond zwemmen!!
pi_34617350
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  maandag 30 januari 2006 @ 16:57:04 #249
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34617447
Ik twijfel ook nog of we wel uit eten moeten gaan.
Twee dagen achter elkaar is wel heel luxe..
En mét de busreis, cadeautjes etc samen wordt t anders ook aardig prijzig..

Ik zit al bijna op mn punten van van vandaag en heb nog steeds honger..
Moet vandaag van half 9 tot half 7 werken, daarna nog ruim 1 1/2 uur reizen naar huis. Daarom heb ik mijn eten maar over hele dag verdeeld en dan niet meer avondeten. (naja, twee boterhammen) Heb nog één boterham over en een pakje crackers...

*stopt kauwgom in dr mond*, heb ik iig iets om op te kauwen!
  maandag 30 januari 2006 @ 17:01:42 #250
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34617613
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Marjolein ga eens snel eten!
Dit heet een crashdieet en daar kom je alleen maar meer van aan!
En je bent helemaal niet dik! Je hebt een hartstikke mooi gewicht voor je lengte!
Wees eens liever voor jezelf..(en neem wat te eten!)
pi_34617637
quote:
Mag ik heel eerlijk zijn?

Ik vind dat dit niets met lijnen te maken heeft.
Met jouw lengte is je gewicht goed. Als je voor de 58 kilo wil gaan, dan kom je op een bmi van 17.5
Ondergewicht dus.

En dan je manier van lijnen.

Ik vind dit verre van verantwoord en hier ook niet thuishoren.
Ik zal dit iig niet gaan steunen.
pi_34617675
quote:
Dit is echt niet effectief. De beste manier om aan te komen is een crashdieet. En je bent al niet zo zwaar. Als je echt af wilt vallen, lijkt het me verstandiger dat je dat doet met behulp van een dieetiste. Op deze manier ben je superongezond bezig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_34617822
Hele rare manier van lijnen inderdaad . Aan je gewicht en lengte te zien is het sowieso onnodig en als je een paar kilootjes eraf wil zul je dat gewoon rustig aan moeten doen, dan blijven ze er ook af!!
pi_34617910
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:01 schreef Klein het volgende:

[..]

Marjolein ga eens snel eten!
Dit heet een crashdieet en daar kom je alleen maar meer van aan!
En je bent helemaal niet dik! Je hebt een hartstikke mooi gewicht voor je lengte!
Wees eens liever voor jezelf..(en neem wat te eten!)
Gerdy, hai! Jij bent wel goed op weg zo te lezen. .
Ik weet ook dat het niet zo gezond is op deze manier, maar het moet er écht af. Voel me gewoon dik, wil van dat gevoel af. Als ik de 58 bereikt heb, moet ik gewoon voorzichtig blijven, komt goed.
Wordt alleen van 't weekend ongezellig, zaterdag geef ik een feest, en zondag ben ik jarig. Geen taart voor mij .
pi_34617974
Ma_jojo, denk dat jij meer gebaat bent met een goed gesprek over jezelf. Een positief zelfbeeld krijgen. Als je echt te dik was dan had je wel een ander gewicht.
Dus misschien gewoon wat sporten om het wat strakker te krijgen.
pi_34618235
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:11 schreef Kleintje het volgende:
Ma_jojo, denk dat jij meer gebaat bent met een goed gesprek over jezelf. Een positief zelfbeeld krijgen. Als je echt te dik was dan had je wel een ander gewicht.
Dus misschien gewoon wat sporten om het wat strakker te krijgen.
Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken dat mijn vader me al jaren dik noemt. Wel als grapje waarschijnlijk, maar hij roept het al jaren. Misschien een kern van waarheid.

Sporten doe ik btw ook, elke dag jog ik 5 a 7,5 km en fiets ik.

Maar goed, ik zal hier niet meer posten, sorry .

Ik wens wel iedereen succes die bezig is met afvallen .
  maandag 30 januari 2006 @ 17:50:29 #257
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34619098
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken dat mijn vader me al jaren dik noemt. Wel als grapje waarschijnlijk, maar hij roept het al jaren. Misschien een kern van waarheid.

Lieve schat,
Je voelt je vast enorm kut op dit moment, dik en niet lekker in je vel.
Maar jij bent verstandig genoeg om te weten dat dít niet de oplossing is.
Ik ben bijna 15 cm kleiner dan jij! Jij hoort niet op eenzelfde gewicht als ik te zitten..
En hierdoor ga jij je echt niet beter voelen meis, dit lijkt meer op een schreeuw van aandacht omdat het gewoon niet lekker met je gaat... Ga gewoon lekker door met sporten, maar ga alsjeblieft eten.
En luister niet naar je vader, je weet wel beter... Geloof me, hier wordt je niet gelukkiger van! Je praat jezelf iets aan. Je ziet er hartstikke goed uit...
pi_34622660
quote:

[..]

Meid, uit eigen ervaring, ik had ook een vader die me dik noemde toen ik maatje 38 had. Ik ben gaan lijnen, heb m'n darmen verziekt en ben 30 (!!!) kilo aangekomen. Je gaat je echt niet beter voelen van lijnen, het is slecht voor je lijf, en als het eenmaal mis is gegaan, dan heb je spijt als haar op je hoofd, echt. Dus alsjeblieft, ga niet lijnen en ga aan je zelfvertrouwen werken, ga naar een dokter, want dit klinkt als de eerste stap op weg naar een eetstoornis. Je bent echt al slank met zo'n gewicht bij jouw lengte, en zoveel beweging op zo weinig eten is echt desastreus voor je lichaam. Sinds ik gelaxeerd heb, heb ik al drie voedsel'allergieen' ontwikkeld en heb ik vrijwel iedere dag last van m'n darmen.... daar word je niet blij van, kan ik je wel vertellen. (Nu denk je natuurlijk dat het niet zo erg is met jou, want jij laxeert niet, maar wat jij je lichaam doet is op z'n minst net zo slecht).
pi_34628459
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:34 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Meid, uit eigen ervaring, ik had ook een vader die me dik noemde toen ik maatje 38 had. Ik ben gaan lijnen, heb m'n darmen verziekt en ben 30 (!!!) kilo aangekomen. Je gaat je echt niet beter voelen van lijnen, het is slecht voor je lijf, en als het eenmaal mis is gegaan, dan heb je spijt als haar op je hoofd, echt. Dus alsjeblieft, ga niet lijnen en ga aan je zelfvertrouwen werken, ga naar een dokter, want dit klinkt als de eerste stap op weg naar een eetstoornis. Je bent echt al slank met zo'n gewicht bij jouw lengte, en zoveel beweging op zo weinig eten is echt desastreus voor je lichaam. Sinds ik gelaxeerd heb, heb ik al drie voedsel'allergieen' ontwikkeld en heb ik vrijwel iedere dag last van m'n darmen.... daar word je niet blij van, kan ik je wel vertellen. (Nu denk je natuurlijk dat het niet zo erg is met jou, want jij laxeert niet, maar wat jij je lichaam doet is op z'n minst net zo slecht).
Maar hoeveel at je dan per dag?

Ik eet eigenlijk ook weer best weinig 1 brood s`ochtends en avondeten.
Maar ik heb altijd een periode dat ik veel eet en als ik afval moet ik gewoon weinig eten want als ik dan iets tussendoor ga eten dan denk ik wtf ik heb vanmiddag toch wat gehad dan kan dit er ook nog wel bij.....

@ kleintje zou je die link van dat WW programma willen geven?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:19:45 #260
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34639213
Crash-dieten, obsessief sporten, laxeren - been there , done that, lost the T-shirt along the way....

het helpt niet

ik had eerst een hele boze reactie willen plaatsen naar je, maar ik kon me inhouden en normaal reageren.

GA ETEN!!!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:00:14 #261
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34639620
quote:

[..]

Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Dat is echt niet goed. Dat heet niet lijnen, dat is een serieus eetprobleem...
pi_34639632
Ik schrik eigenlijk ook heel erg van ma_jojo Meid, wat doe je jezelf aan? Heb je zo'n hekel aan je eigen lichaam dat je het maar de vernieling in helpt? En waar zijn je ouders, is er dan niemand die ziet hoe weinig je eet om je te zeggen dat je echt (ECHT!) meer moet gaan eten? Je hele spijsvertering kan zo in de war raken en alles wat hierboven tegen je is gezegd is helaas waar. Als je er niet mee kan ophouden, zie dan in dat je een heel groot probleem hebt en ga onmiddelijk naar een arts en praat erover met iemand die je vertrouwt. Maar ik ga er vooralsnog van uit dat je nog gewoon aan het crashdieten bent omdat je wilt afvallen. In dat geval is het ook handig om te weten dat crasdieten de allerbeste manier zijn om op de lange termijn dik te worden. Daarbij ben je niet dik, echt niet. Als je een beetje een buikje hebt kan je beter buikspieroefeningen en dergelijke doen dan proberen te leven op noodrantsoen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:31:50 #263
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34640064
Ik voel me nu ik op dieet ook wel eens schuldig hoor. Maar dat is wanneer ik op vrijdag avond toch teveel biertjes heb gedronken en toch shoarma (13 punten!!) heb gegeten
pi_34640437
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Ik voel me nu ik op dieet ook wel eens schuldig hoor. Maar dat is wanneer ik op vrijdag avond toch teveel biertjes heb gedronken en toch shoarma (13 punten!!) heb gegeten
Maar jij steekt vervolgens niet je vinger in je keel, of grijpt naar de laxeermiddelen...
En het is ook niet zo dat je als 'straf'niks meer mag eten.

Dat onderscheidt jou van iemand met een probleem
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:03:13 #265
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34640622
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:53 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Maar jij steekt vervolgens niet je vinger in je keel, of grijpt naar de laxeermiddelen...
En het is ook niet zo dat je als 'straf'niks meer mag eten.

Dat onderscheidt jou van iemand met een probleem
maar lees dan ook even mijn reactie een paar posts naar boven

Vroeger zou ik dat wel gedaan hebben. Vinger in de keel lukte me niet, ik heb het wel geprobeerd daarom pakte ik laxeermiddelen. Maar als ik terugdenk aan de kramp, aambeien en algehele slechte conditie moet ik er absoluut niet aan denken om het weer te doen. En dan al dat stiekeme gedoe er omheen... "Nee schatje, ik denk dat ik een buikgriepje heb ofzo, ik weet niet wat er is" Nee naar de dokter hoeft niet hoor, het zal wel weer overgaan"
pi_34640755
Ik heb het in het verleden dus wel gedaan, vinger in de keel. Niet iets waar je gelukkig van wordt, ook daar raakt je hele spijsvertering van in de war, het is de moord voor zowel lichaam als geest....
pi_34640797
Zoiets zou ik nouw nooit doen. Als ik iets gegeten heb dan is het gewoon zo en ga ik geen rare dingen met mijn lichaam doen zodat het eruit gaat. Maar ik heb wel dat ik heel weinig een tijdje kan eten maar dat ik me daardoor juist goed ga voelen.....
pi_34640809
Waarom voel je je dan goed?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:16:33 #269
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34640884
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is je schuldig voelen als je te veel eet en dat heeft iedereen wel regelmatig denk ik
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:19:41 #270
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34640948
wat je ook doet, laxeren, kotsen, gewoon niet eten. Het is niet normaal.

Nu doe ik er liever wat langer over, maar ook met een lange termijn resultaat (hoop ik )

ik heb nu 4 cracottes op met in totaal 40 gram Filet Americain en 1 flesje Optifit. Totaal 5 punten

maar het is wel voldoende om er weer even tegen te kunnen. en ik heb nog tomaatjes, banaan, mandarijn liggen voor als ik toch nog tussendoor trek krijg. Vanmiddag nog een paar cracottes, maar dan met iets lichters, vanavond lekker gegrild stukje lamsbiefstuk

Ik heb nog een kleine aanrader:
Bij het Kruidvat hebben ze een grillpan in de aanbieding. ¤ 8, 99! Ik heb 'm zaterdag gehaald, je hebt geen boter of olie nodig en je vlees / vis wordt hartstikke lekker
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:50:16 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34644450
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 06:56 schreef Klein het volgende:
OH MY GOD! Zo makkelijk ga ik het niet hebben de komende tijd, ik heb net even naberekend hoeveel mijn ontbijt mij aan punten kost!

Resultaat: 11 PUNTEN! 7 voor de brinta en 4 voor de melk..

Ik ontbijt altijd met een bord brinta, ging er vanuit dat daar wel ongeveer 4 eetlepels brinta ingingen, zoals ik maandag en dinsdag invulde. Maar het zijn er 12!!!

Dat wordt dus sowieso een ander ontbijt uitkiezen! (Daar gaat mijn geliefde bordje brinta ) En de punten die ik de vorige dagen eroverheen ben gegaan zal ik verrekenen met de aankomende dagen...

Weet iemand hoe het kan dat brinta zoveel punten kost?! Ik ging er altijd van uit dat er heel veel vezels inzaten en dat dit betekende dat het gezond was!!!
Even heel laat reageren hierop.
Ik heb een tijd het EGA dieet gevolgd (ook een afslankclub) en daar mag je als ontbijt 25 gr. Brinta met 250 cc melk. Ik weet niet wat dat doet met de WW punten maar mss is het een indicatie voor je?
(Bij de ega moet je altijd ontbijten met 250 cc zuivel en 25gr. graan produchten (allbran, muesli, brinta, havermout etc. etc.).
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:37:23 #272
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34652912
, ik vind het best moeilijk om dit hier te bekennen..vooral ook omdat ik het dan tegen mezelf moet toegeven. Ik heb ook een probleem met eten.. Niet dat ik NIET eet.. Ik eet juist veel meer dan normaal.. (dankzij t WW programmaatje )

Ik ben alleen de hele dag bezig met eten. Wat heb ik al op, wanneer mag ik weer eten, calorieen tellen.. DE HELE DAG DOOR. Weten dat er iets lekkers in de kast ligt, daar constant mee bezig zijn, máár niets nemen. Niets durven eten op feestjes omdat je bang bent dat iedereen naar je kijkt en vindt dat je veel vreet. Ik voel me dik, ben enorm onzeker, ben de hele dag bezig met wat anderen van me denken. Ik kán geen ruzie maken, wil dat iedereen me aardig vindt. Zelfs als een onbekend persoon in de trein iets kuts zou zeggen, lig ik daar 's nachts van wakker..

Ik vertel dit niet omdat ik hiermee aandacht wil vragen. Ik vertel dit alleen omdat ik niet meer weet wat ik er tegen zou kunnen doen. Mijn vriend wordt horensdol van mij en ik wéét dat ik hem hier pijn mee doe. Maar pas na mijn hysterische huilbuien besef ik weer dat ik me ontzettend achterlijk gedraag..

Nogmaals, ik eet genoeg! Geen alarm aanslaan dus dat ik richting anorexia ga..het zit in mijn hoofd, niet in mijn uiteindelijke gedrag.. Het zijn maar 'tijdelijke' aanvallen van verdriet, maar toch ben ik de hele dag bezig met mijn gewicht en eten.. Zijn er assertiviteitscursussen hiertegen? Ik wil er graag wat aan doen, vooral voor mijn vriend..
pi_34653058
Ik herken dat wel een beetje Klein, maar ik krijg het hier alleen niet zo goed geformuleerd merk ik.

Ik heb de laatste dagen wat minder goed gegeten. Heb een aantal dagen zitten blokken voor een tentamen, en dus alleen gegeten, gedronken, geleerd en geslapen. Heb toch vaker dan ik wilde iets tussendoor gepakt (misschien heeft dat ook wel een beetje te maken met wat Klein zei: dat ik steeds moest denken dat het er stond en dat er toch niet zoveel calorieen in zaten en ik er dus aan bleeef denken tot het op was).. Ik ben benieuwd wat de weegschaal dus zegt morgen.
pi_34653116
Klein, die obsessie heb ik ook.
En het begint op het moment dat ik me te dik vind. Opeens denk ik alleen nog maar in punten. Ik bedenk de heel dag door wat ik kan gaan eten.

Ik heb een grote bek, maar ow zo'n klein hartje. Ik wil wel zeggen wat ik van anderen denk, maar ow wee als die iets negatiefs over mij zeggen. Ik ben aardig, lief en mooi... kom nou

Hoe meer ik denk aan lijnen, hoe meer lekkere dingen ik in de kast leg.. als beloning.
En ik vind alles lekker...

Ik weet ook niet hoe ik die knop moet omzetten...
pi_34653138
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:12 schreef wendy-tje het volgende:
Waarom voel je je dan goed?
Voornamelijk dat ik dan lichter weeg maar ik hoor dan ook van anderen dat ik slanker ben geworden etc.

@klein
Ik heb wel dat ik op feestjes merk dat ik de gene ben die net wat meer eet dan de rest.
Maar het maakt mij echt niet uit wat ze dan denken....
Als ik kritiek van een onbekende krijg dan maakt het mij ook niks uit maar b.v. als ik met voetbal kritiek krijg dan baal ik wel en trek ik het mij wel aan. Iemand zei al wel een keer tegen mij de ene keer speel jij de sterren van de hemel en de andere keer speel jij als een zoutzak en dat is dus net hoe ik begin en of de eerste opmerking kritiek is ofniet.

Maar ik bedoel maar je moet je niet zoveel van anderen aantrekken ook al vind jij het heel klote maar vaak weet de ander toch niet dat jij het je zo aan gaat trekken.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:01:12 #276
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34653615
Zie je nou wel! Ik ben helemaal niet zo vreemd..
Hoop dat mn vriend dit leest en beseft dat niet alle vrouwen gloeien van zelfvertrouwen..

Ook al wou ik soms dat ik overliep van zelfvertrouwen..
pi_34654079
Klein, je bent niet raar ofzo. Ik herken helemaal wat je zegt, en mijn vriend wordt ook weleens gek van me. Als ik bijv. tijdens een film even in het WW-programma wil kijken hoeveel punten iets is, om te kijken of ik nog iets lekkers mag hebben. Of als ik de hele dag door loop te zeuren over wat we straks zullen eten, terwijl dat hem echt niets uitmaakt. En dat zijn dan nog alleen de momenten dat hij er iets van merkt, zelf zit ik nog veel vaker te rekenen: "als ik nou maar een half stuk vlees pak, mag ik dadelijk nog een cracker" enz.
Maarja, het zal wel gewoon een vrouwentrekje zijn.
pi_34654083
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:45 schreef magic_dreamer het volgende:

[..]

Voornamelijk dat ik dan lichter weeg maar ik hoor dan ook van anderen dat ik slanker ben geworden etc.

@klein
Ik heb wel dat ik op feestjes merk dat ik de gene ben die net wat meer eet dan de rest.
Maar het maakt mij echt niet uit wat ze dan denken....
Als ik kritiek van een onbekende krijg dan maakt het mij ook niks uit maar b.v. als ik met voetbal kritiek krijg dan baal ik wel en trek ik het mij wel aan. Iemand zei al wel een keer tegen mij de ene keer speel jij de sterren van de hemel en de andere keer speel jij als een zoutzak en dat is dus net hoe ik begin en of de eerste opmerking kritiek is ofniet.

Maar ik bedoel maar je moet je niet zoveel van anderen aantrekken ook al vind jij het heel klote maar vaak weet de ander toch niet dat jij het je zo aan gaat trekken.
Maar 'Klein' IS niet dik... juist totaal niet... En ik heb eigenlijk nog nooit iemand kritiek op haar horen hebben...

voor Klein, ik weet wel dat je er mee bezig bent
pi_34654112
Oh, volgens mij doen heel veel vrouwen of ze gloeien van zelfvertrouwen, Klein. Ik heb in ieder geval ook bar weinig zelfvertrouwen, maar mensen die me kennen zouden dat niet vermoeden denk ik. Ik maak ook grapjes over mijn figuur, maar dat is ook maar een zelfverdediging. Als ik grapjes maak, dan kunnen anderen dat niet zo makkelijk meer.

Alleen ben ik niet zo geobsedeerd door eten als jij. En ik voel me al stukken minder dik al sik gezond eet en beweeg. Als ik met exact hetzelfde gewicht een frietje oid eet dan voel ik me ineens weer een nijlpaard en lelijk en dik en etc. Raar eigenlijk.
pi_34654148
ps: misschien ben ik wel een beetje geobsedeerd door eten. Ik ben dit weekend met vrienden in een bungalowpark geweest en ik had mijn weegschaaltje mee om alles keurig af te wegen en uit te rekenen Toen we zondagavond pannenkoeken aten legde ik elke pannenkoek eerst op mijn weegschaaltje, schreef dat gewicht op, reset op 0 en dan de stroop erop, dat weer noteren en dan pas eten. Volgende pannenkoek zelfde verhaal Erg hè
pi_34654343
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:22 schreef Isabeau het volgende:
ps: misschien ben ik wel een beetje geobsedeerd door eten. Ik ben dit weekend met vrienden in een bungalowpark geweest en ik had mijn weegschaaltje mee om alles keurig af te wegen en uit te rekenen Toen we zondagavond pannenkoeken aten legde ik elke pannenkoek eerst op mijn weegschaaltje, schreef dat gewicht op, reset op 0 en dan de stroop erop, dat weer noteren en dan pas eten. Volgende pannenkoek zelfde verhaal Erg hè
owwww wat klinkt dit bekend.

Maar dan wel een dag later alles wat eetbaar is uit de kast halen en in je mond proppen
pi_34654590
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:29 schreef Kleintje het volgende:
owwww wat klinkt dit bekend.

Maar dan wel een dag later alles wat eetbaar is uit de kast halen en in je mond proppen
eh ja, dat klinkt helaas ook bekend
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:51:08 #283
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34655152
Mag ik me ook even aanmelden bij de club voor onzekere vouwen?

Ook al zegt men tegen je "je ziet er goed uit!" Denk je bij jezelf "Yea rite"

mijn vriend werd bijna boos toen ik zaterdag zei dat ik er zo van baalde en dat ik boos op mezelf was omdat ik shoarma had gegeten. Terwijl ik echt zooooo baalde van mezelf En dat doet je zelfvertrouwen geen goed. Ik ben helemaal geobsedeerd door mijn buik. Als ik in bad zit kijk ik hoe dik de 'rol' is, als ik in bed ga zitten, nog een keer..... als mijn vriend achter me ligt en zijn arm rond mijn middel slaat en zijn hand op mijn buik legt trek ik 'm in en dat terwijl ik van hem helemaal niet af hoef te vallen
pi_34655284
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:51 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb mezelf moeten afleren om dingen als "nieuwe bril nodig?" te zeggen

En mijn vriend mag eigenlijk ook niet aan mijn buik zitten, dat vind ik hoogst onaangenaam (ook al vind hij mijn buikje lief).
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:00:41 #285
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34655509
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik heb mezelf moeten afleren om dingen als "nieuwe bril nodig?" te zeggen

En mijn vriend mag eigenlijk ook niet aan mijn buik zitten, dat vind ik hoogst onaangenaam (ook al vind hij mijn buikje lief).
Het heeft idd een tijdje geduurd om gewoon te kunnen antwoorden "Dankje!" en dan meestal gevolgd door "Jij ook!" al dan niet gemeend
pi_34658721
Herkenbaar allemaal!
Zeker als ik een tijdje wat minder in mijn vel zit ga ik me focussen op eten. Het is een tijdje heel erg met me geweest, boulimia en behoorlijk depressief.
Uiteindelijk ben ik uit dat dal gekomen, maar helemaal over gaat het nooit volgens mij.

Het gekke is trouwens dat sinds ik gestopt ben met de pil, ik veel minder vatbaar ben voor depressieve gevoelens, ik ga nu mijn 2de winter door zonder winterdip en sint janskruid etc. Ik onderneem makkelijker wat, hak makkelijker knopen door en maak niet mijn hele omgeving gek
pi_34658807
Het is bij mij trouwens begonnen toen ik op kamers ging. in die tijd begon ik het overlijden van mijn vader eindelijk te verwerken, maar kwam ik ook een aantal kilo's aan vanwege niet meer bewegen en te veel bier en een ongezond eetpatroon.
Tegelijkertijd viel mijn zus, die altijd dikker was dan ik, 10 kilo af.
Aan de ene kant voelde ik me dus een olifant, groeide uit mijn kleren en was depressief, aan de andere kant had mijn mooie zus ineens ook nog een superfiguur wat ik zelf tot die tijd ook altijd had....
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:22:47 #288
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34660940
quote:
Mag ik me ook even aanmelden bij de club voor onzekere vouwen?

mijn vriend werd bijna boos toen ik zaterdag zei dat ik er zo van baalde en dat ik boos op mezelf was omdat ik shoarma had gegeten. Terwijl ik echt zooooo baalde van mezelf En dat doet je zelfvertrouwen geen goed. Ik ben helemaal geobsedeerd door mijn buik. Als ik in bad zit kijk ik hoe dik de 'rol' is, als ik in bed ga zitten, nog een keer..... als mijn vriend achter me ligt en zijn arm rond mijn middel slaat en zijn hand op mijn buik legt trek ik 'm in en dat terwijl ik van hem helemaal niet af hoef te vallen
Zoooo herkenbaar! Ik voel altijd aan mn heupbotten als ik in bed lig..ben verliefd op ze , soms heb ik blauwe plekken omdat ik er zo vaak over wrijf. En soms hou ik mn buik in als mn vriend eraan zit, maar dan wordt hij idd ook boos... Of wanneer anderen mensen, soms vreemden, zeggen dat je er goed uit ziet, gloei ik. Terwijl ik wanneer mn vriendje zegt dat ie me mooi vindt, vaak een grommend geluid terug geef... Zo oneerlijk tegenover hem. Terwijl ik het echt ontzettend fijn vindt dat ie t zo vaak zegt..

Hij is enorm liev voor me , terwijl ik weet dat hij eigenlijk gek wordt van mij omdat hij me gewoon niet snapt. Hij vindt me slank, ik zie mezelf waarschijnlijk minstens tien kilo dikker dan hij me ziet... Naja het zal wel een vrouwen ding zijn, waar mannen gewoon niets mee kunnen.

Ik probeer echt beter over mezelf te denken, wil hem hier niet langer mee belasten en mezelf trouwens ook niet. Ik weet alleen dat ik me beter voel wanneer ik slanker ben, vandaar dat ik die paar kilo er ook gewoon af wil hebben...

Vind het trouwens enorm fijn om mijn hart hier te kunnen luchten en naar jullie vergelijkbare verhalen te luisteren! De herkenning enzo, het lucht echt op...
pi_34662639
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:37 schreef Klein het volgende:
Ik ben alleen de hele dag bezig met eten. Wat heb ik al op, wanneer mag ik weer eten, calorieen tellen.. DE HELE DAG DOOR. Weten dat er iets lekkers in de kast ligt, daar constant mee bezig zijn, máár niets nemen. Niets durven eten op feestjes omdat je bang bent dat iedereen naar je kijkt en vindt dat je veel vreet. Ik voel me dik, ben enorm onzeker, ben de hele dag bezig met wat anderen van me denken. Ik kán geen ruzie maken, wil dat iedereen me aardig vindt. Zelfs als een onbekend persoon in de trein iets kuts zou zeggen, lig ik daar 's nachts van wakker..

Ik vertel dit niet omdat ik hiermee aandacht wil vragen. Ik vertel dit alleen omdat ik niet meer weet wat ik er tegen zou kunnen doen. Mijn vriend wordt horensdol van mij en ik wéét dat ik hem hier pijn mee doe. Maar pas na mijn hysterische huilbuien besef ik weer dat ik me ontzettend achterlijk gedraag..

Nogmaals, ik eet genoeg! Geen alarm aanslaan dus dat ik richting anorexia ga..het zit in mijn hoofd, niet in mijn uiteindelijke gedrag.. Het zijn maar 'tijdelijke' aanvallen van verdriet, maar toch ben ik de hele dag bezig met mijn gewicht en eten.. Zijn er assertiviteitscursussen hiertegen? Ik wil er graag wat aan doen, vooral voor mijn vriend..
Ik denk wel dat er cursussen zijn ja, al weet ik niet waar. En anders helpt het mss. om gewoon naar een psycholoog te gaan of zo. Voor wat betreft je eten, je hebt niet zomaar een eetstoornis, maar het kan zich wel ontwikkelen uit dit soort trekjes. Onzekerheid is een heel belangrijke factor bij het ontwikkelen van een eetstoornis, je kan slechter omgaan met tegenslagen, en het is gewoon uitermate vervelend. Dat je gedrag nog niet past bij een eetstoornis, betekent niet dat je geen verkeerde gedachten hebt, en daar mag je net zo goed aandacht voor vragen hoor, je moet dat niet wegdrukken alsof het onbelangrijk is.

Je bent zeker niet de enige met het probleem, maar dat is geen reden om het te accepteren hoor. Mijn leven is zo enorm veel verbeterd sinds ik m'n zelfvertrouwen op heb weten te schroeven, dat ik het je zeker aan kan raden.
quote:
als mijn vriend achter me ligt en zijn arm rond mijn middel slaat en zijn hand op mijn buik legt trek ik 'm in en dat terwijl ik van hem helemaal niet af hoef te vallen
Bij mij mag er gewoon niemand aan mijn buik zitten. Als ik met iemand in bed beland dan durf ik niet uit de kleren, omdat ik niet wil dat mensen mijn buik zien. Maar dat is ook omdat ik extreem veel striae heb, en ik heb daar zelf gewoon een verschrikkelijke hekel aan. Altijd al een grote hekel aan gehad. Toen ik nog wel een eetstoornis had heb ik zelfs overwogen 'm eraf te snijden in een wazige bui, maar het leek me toch wel gevaarlijk (hoe kom je erbij ), maar dat geeft wel aan hoe verschrikkelijk het ding me tegenstond. Nu gaat het wel. Nu hangt het onderste rolletje wat minder en heb ik enige hoop dat het nog goedkomt.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:22 schreef Klein het volgende:

Zoooo herkenbaar! Ik voel altijd aan mn heupbotten als ik in bed lig..ben verliefd op ze ,
Hier ook ja.

Bij mij is het een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant ben ik me bewust van wat ik ben en hoe ik eruit zie, en dus weet ik dat ik bepaalde dingen goed kan en niet lelijk ben. Aan de andere kant heb ik nog steeds, na al die jaren, ergens diep van binnen het idee dat ik niets kan, twee linkerhanden heb, en vooral lelijk en dik ben. Niet dat ik daar last van heb, voor mij is het zo 'gewoon' dat ik lelijk ben, ik heb daarmee leren leven. Met 'ach, ik ben lelijk, lekker boeiend'. Dat zit in m'n hoofd, dus ik heb er geen last van, maar op het moment dat iemand tegen me zegt dat ik er leuk uitzie denk ik "maak dat de kat wijs". En dan vertrouw ik zoiemand dus ook niet. En op het moment dat ik dat vaker hoor, of van iemand die ik wel enigszins vertrouw, dan raak ik in een soort identiteitscrisis, omdat ik aan de ene kant diegene wel geloof en ook weet dat wat ik denk nergens op slaat, maar dan moet ik werkelijk gaan nadenken over hoe ik me voel en dan sla ik dicht. Aan de ene kant kan ik dus totaaaaaaaaal niet tegen kritiek door mijn onzekerheid (vooral faalangst; zodra ik kritiek krijg op wat ik normaalgesproken goed kan blijft er niets van mij over). Aan de andere kant wil ik ook absoluut niets positiefs horen, tenzij ik honderd procent zeker weet dat het gemeend is en ik er ook niet op hoef te reageren.

[ Bericht 17% gewijzigd door Maeghan op 31-01-2006 22:13:08 ]
  Moderator woensdag 1 februari 2006 @ 08:44:53 #290
5428 crew  miss_sly
pi_34671218
Aangezien ik de laatste week weer een paar keer commentaar kreeg dat ik nu echt moet stoppen met lijnen (en ik lijn niet, ik wil ook niet meer afvallen en maar ook niet aankomen) omdat ik te smal zou worden, heb ik gisteren de weegschaal bij mjin ex opgehaald en me vanochtend als vanouds gewogen en het viel dus nogal mee. Sinds de laatste keer (en dat is dus 2 maanden geleden ofzo) ben ik nauwelijks afgevallen. Ik heb nu een mooi gewicht en BMI, vind ik zelf, en ik ben ook tevreden met mijn lijf

Oud uit OP:
miss_sly (1m65) (23,3) was 84,5 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -21,0

Nieuw:
miss_sly (1m65) (22,8) was 84,5 kg, is nu 62.0 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -22,5
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_34671285
Oud: Quinazoline (1m62) (26.7) was 76 kilo, weegt 70 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -6
Nieuws: Quinazoline (1m62) (26.7) was 76 kilo, weegt 70 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -6

Niks eraf dus, maar ook niks erbij. Nu mijn tentamens voorbij zijn kan ik weer wat meer gaan sporten.
pi_34671302
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Aangezien ik de laatste week weer een paar keer commentaar kreeg dat ik nu echt moet stoppen met lijnen (en ik lijn niet, ik wil ook niet meer afvallen en maar ook niet aankomen) omdat ik te smal zou worden, heb ik gisteren de weegschaal bij mjin ex opgehaald en me vanochtend als vanouds gewogen en het viel dus nogal mee. Sinds de laatste keer (en dat is dus 2 maanden geleden ofzo) ben ik nauwelijks afgevallen. Ik heb nu een mooi gewicht en BMI, vind ik zelf, en ik ben ook tevreden met mijn lijf

Oud uit OP:

Nieuw:
miss_sly (1m65) (22,8) was 84,5 kg, is nu 62.0 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -22,5
Netjes gedaan!
Mag ik vragen hoe lang je er over hebt gedaan? En op welke manier je hebt gelijnd?
  Moderator woensdag 1 februari 2006 @ 09:19:25 #293
5428 crew  miss_sly
pi_34671641
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 08:53 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Netjes gedaan!
Mag ik vragen hoe lang je er over hebt gedaan? En op welke manier je hebt gelijnd?
Ik heb er ongeveer 16 maanden over gedaan. De eerste 12-14 kilo zijn er af gegaan door te stoppen met snoepen en chips eten enzo en beter op mijn eten te letten. Kortom, mijn eetgewoonten aangepast. De overige kilo's zijn er afgegaan doordat ik weer ben begonnen met roken

Tegenwoordig eet ik niet al te veel, gewoon normaal en redelijk gezond en heb ik het snoepen ook wel goed onder controle. Ik snoep best wel eens wat, maar altijd kleine hoeveelheden en geen hele zakken drop/m&m's of chips meer. Als ik chips koop, koop ik een klein busje pringles ipv een grote bus of een hele zak, zakken drop/m&m's doe ik een paar dagen mee ipv dat ze dezelfde dag helemaal opgaan en ik stop met eten als ik genoeg gegeten heb en prop me niet vol, hoe lekker het ook is.
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:27:55 #294
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34671794
Goeiemorgen..
Mijn energiepeil is ver onder nul vandaag...ben zo moe!
Gisteravond kwam ik uitgeput thuis en had geen zin meer om te eten..
Maar die puntjes kan ik mooi opsparen voor mijn 'buiten-de-deur-eet-evenementen' dit weekend.
Vanavond maak ik het goed en ga ik weer netjes avondeten!

(Niet veel boeiends te vertellen, maar wilde even hoi zeggen )
pi_34672180
misschien nog een tip om meer over eetstoornissen ed. te lezen.

Eetstoornissen: Boulimia, Anorexia, BED etc. (Deel4)

ik schrok best wel toen ik dingen hier las van mensen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34672687
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:51 schreef teigan het volgende:
misschien nog een tip om meer over eetstoornissen ed. te lezen.

Eetstoornissen: Boulimia, Anorexia, BED etc. (Deel4)

ik schrok best wel toen ik dingen hier las van mensen
Ik heb de eetstoornis-linkjes toegevoegd aan onze dieetclub website http://overgewicht.eigenstart.nl/
Bedankt teigan!
pi_34672797
Er staat in de nieuwe Linda een verhaal over 'nooit meer op dieet'.
Met heel veel zaken daarin ben ik het wel eens, dat het tamelijk zinloos is om jezelf wegen bijvoorbeeld omdat gewicht weinig zegt (vocht vasthouden, wanneer het laatst naar de wc etc) Vooral die weegschalen die op de ons nauwkeurig wegen zijn echt onzin. Je kan inderdaad beter een kledingstuk nemen dat als referentiepunt dient (een strak rokje bijv.)
Maar die dame beschrijft ook dat ze haar mond vol chocola propt en daarna weer uitspuugt, dan ben je ook tamelijk 'op z'n eetstoornis' bezig IMO.
Ik ben zelf in april van vorig jaar drastisch anders gaan eten, niet meer snoepen maar wel gezonde tussendoortjes op vaste tijden bijvoorbeeld. Ik ben ondertussen van maat 42 naar maat 36 gegaan, terwijl ik gewoon elke dag een pure chocola eet (minstens 72% cacao)
Het doel van mijn 'dieet' was van mijn enorme schommelingen in mijn suikerspiegel af te komen die vreetbuien veroorzaakten omdat ik regelmatig het gevoel had 'als ik NU niet eet val ik flauw'.

Al dat gezeur over 'ik weeg 52,2 kilo en ik voel me zo dik want ik wil 51,9 kilo max wegen' is bullshit, aandachttrekkerij of een zwaar psychisch probleem
pi_34672858
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:20 schreef computergirl het volgende:
Maar die dame beschrijft ook dat ze haar mond vol chocola propt en daarna weer uitspuugt, dan ben je ook tamelijk 'op z'n eetstoornis' bezig IMO.
Dat vind ik ook behoorlijk gefrustreerd klinken Dus die dame daar neem ik verder maar niets van aan, wat een onzin zeg.
pi_34673200
Miss_Sly, wat goed van je. helemaal top
  Moderator woensdag 1 februari 2006 @ 10:46:02 #300
5428 crew  miss_sly
pi_34673350
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:40 schreef jolene het volgende:
Miss_Sly, wat goed van je. helemaal top
jolene
Dank je voor het compliment. Hoewel ik natuurlijk maar gedeeltelijk lof verdien, want dat roken heeft ook veel gedaan en dat is eigenlijk erg slecht natuuriljk.

Hoe is het met jou?
pi_34673386
Durf je nou nog wel weer te stoppen met roken, miss_sly?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')