Mag ik heel eerlijk zijn?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Dit is echt niet effectief. De beste manier om aan te komen is een crashdieet. En je bent al niet zo zwaar. Als je echt af wilt vallen, lijkt het me verstandiger dat je dat doet met behulp van een dieetiste. Op deze manier ben je superongezond bezig.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Gerdy, hai! Jij bent wel goed op weg zo te lezen.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:01 schreef Klein het volgende:
[..]
Marjolein ga eens snel eten!![]()
Dit heet een crashdieet en daar kom je alleen maar meer van aan!
En je bent helemaal niet dik! Je hebt een hartstikke mooi gewicht voor je lengte!
Wees eens liever voor jezelf..(en neem wat te eten!)![]()
Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:11 schreef Kleintje het volgende:
Ma_jojo, denk dat jij meer gebaat bent met een goed gesprek over jezelf. Een positief zelfbeeld krijgen. Als je echt te dik was dan had je wel een ander gewicht.
Dus misschien gewoon wat sporten om het wat strakker te krijgen.
Lieve schat,quote:Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken dat mijn vader me al jaren dik noemt. Wel als grapje waarschijnlijk, maar hij roept het al jaren. Misschien een kern van waarheid.
Sporten doe ik btw ook, elke dag jog ik 5 a 7,5 km en fiets ik.
Maar goed, ik zal hier niet meer posten, sorry.
Ik wens wel iedereen succes die bezig is met afvallen![]()
.
Meid, uit eigen ervaring, ik had ook een vader die me dik noemde toen ik maatje 38 had. Ik ben gaan lijnen, heb m'n darmen verziekt en ben 30 (!!!) kilo aangekomen. Je gaat je echt niet beter voelen van lijnen, het is slecht voor je lijf, en als het eenmaal mis is gegaan, dan heb je spijt als haar op je hoofd, echt. Dus alsjeblieft, ga niet lijnen en ga aan je zelfvertrouwen werken, ga naar een dokter, want dit klinkt als de eerste stap op weg naar een eetstoornis. Je bent echt al slank met zo'n gewicht bij jouw lengte, en zoveel beweging op zo weinig eten is echt desastreus voor je lichaam. Sinds ik gelaxeerd heb, heb ik al drie voedsel'allergieen' ontwikkeld en heb ik vrijwel iedere dag last van m'n darmen.... daar word je niet blij van, kan ik je wel vertellen. (Nu denk je natuurlijk dat het niet zo erg is met jou, want jij laxeert niet, maar wat jij je lichaam doet is op z'n minst net zo slecht).quote:Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken dat mijn vader me al jaren dik noemt. Wel als grapje waarschijnlijk, maar hij roept het al jaren. Misschien een kern van waarheid.
Sporten doe ik btw ook, elke dag jog ik 5 a 7,5 km en fiets ik.
Maar goed, ik zal hier niet meer posten, sorry.
Ik wens wel iedereen succes die bezig is met afvallen![]()
.
Maar hoeveel at je dan per dag?quote:Op maandag 30 januari 2006 19:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Meid, uit eigen ervaring, ik had ook een vader die me dik noemde toen ik maatje 38 had. Ik ben gaan lijnen, heb m'n darmen verziekt en ben 30 (!!!) kilo aangekomen. Je gaat je echt niet beter voelen van lijnen, het is slecht voor je lijf, en als het eenmaal mis is gegaan, dan heb je spijt als haar op je hoofd, echt. Dus alsjeblieft, ga niet lijnen en ga aan je zelfvertrouwen werken, ga naar een dokter, want dit klinkt als de eerste stap op weg naar een eetstoornis. Je bent echt al slank met zo'n gewicht bij jouw lengte, en zoveel beweging op zo weinig eten is echt desastreus voor je lichaam. Sinds ik gelaxeerd heb, heb ik al drie voedsel'allergieen' ontwikkeld en heb ik vrijwel iedere dag last van m'n darmen.... daar word je niet blij van, kan ik je wel vertellen. (Nu denk je natuurlijk dat het niet zo erg is met jou, want jij laxeert niet, maar wat jij je lichaam doet is op z'n minst net zo slecht).
Dat is echt niet goed. Dat heet niet lijnen, dat is een serieus eetprobleem...quote:Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Maar jij steekt vervolgens niet je vinger in je keel, of grijpt naar de laxeermiddelen...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Ik voel me nu ik op dieet ook wel eens schuldig hoor. Maar dat is wanneer ik op vrijdag avond toch teveel biertjes heb gedronken en toch shoarma (13 punten!!) heb gegeten
maar lees dan ook even mijn reactie een paar posts naar bovenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:53 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Maar jij steekt vervolgens niet je vinger in je keel, of grijpt naar de laxeermiddelen...
En het is ook niet zo dat je als 'straf'niks meer mag eten.
Dat onderscheidt jou van iemand met een probleem
Dat is je schuldig voelen als je te veel eet en dat heeft iedereen wel regelmatig denk ikquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Ik voel me nu ik op dieet ook wel eens schuldig hoor. Maar dat is wanneer ik op vrijdag avond toch teveel biertjes heb gedronken en toch shoarma (13 punten!!) heb gegeten
Even heel laat reageren hierop.quote:Op woensdag 25 januari 2006 06:56 schreef Klein het volgende:
OH MY GOD! Zo makkelijk ga ik het niet hebben de komende tijd, ik heb net even naberekend hoeveel mijn ontbijt mij aan punten kost!
Resultaat: 11 PUNTEN!![]()
![]()
7 voor de brinta en 4 voor de melk..
Ik ontbijt altijd met een bord brinta, ging er vanuit dat daar wel ongeveer 4 eetlepels brinta ingingen, zoals ik maandag en dinsdag invulde. Maar het zijn er 12!!!
Dat wordt dus sowieso een ander ontbijt uitkiezen! (Daar gaat mijn geliefde bordje brinta) En de punten die ik de vorige dagen eroverheen ben gegaan zal ik verrekenen met de aankomende dagen...
Weet iemand hoe het kan dat brinta zoveel punten kost?! Ik ging er altijd van uit dat er heel veel vezels inzaten en dat dit betekende dat het gezond was!!!
Voornamelijk dat ik dan lichter weeg maar ik hoor dan ook van anderen dat ik slanker ben geworden etc.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:12 schreef wendy-tje het volgende:
Waarom voel je je dan goed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |