abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34617637
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Mag ik heel eerlijk zijn?

Ik vind dat dit niets met lijnen te maken heeft.
Met jouw lengte is je gewicht goed. Als je voor de 58 kilo wil gaan, dan kom je op een bmi van 17.5
Ondergewicht dus.

En dan je manier van lijnen.

Ik vind dit verre van verantwoord en hier ook niet thuishoren.
Ik zal dit iig niet gaan steunen.
pi_34617675
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Dit is echt niet effectief. De beste manier om aan te komen is een crashdieet. En je bent al niet zo zwaar. Als je echt af wilt vallen, lijkt het me verstandiger dat je dat doet met behulp van een dieetiste. Op deze manier ben je superongezond bezig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_34617822
Hele rare manier van lijnen inderdaad . Aan je gewicht en lengte te zien is het sowieso onnodig en als je een paar kilootjes eraf wil zul je dat gewoon rustig aan moeten doen, dan blijven ze er ook af!!
pi_34617910
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:01 schreef Klein het volgende:

[..]

Marjolein ga eens snel eten!
Dit heet een crashdieet en daar kom je alleen maar meer van aan!
En je bent helemaal niet dik! Je hebt een hartstikke mooi gewicht voor je lengte!
Wees eens liever voor jezelf..(en neem wat te eten!)
Gerdy, hai! Jij bent wel goed op weg zo te lezen. .
Ik weet ook dat het niet zo gezond is op deze manier, maar het moet er écht af. Voel me gewoon dik, wil van dat gevoel af. Als ik de 58 bereikt heb, moet ik gewoon voorzichtig blijven, komt goed.
Wordt alleen van 't weekend ongezellig, zaterdag geef ik een feest, en zondag ben ik jarig. Geen taart voor mij .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_34617974
Ma_jojo, denk dat jij meer gebaat bent met een goed gesprek over jezelf. Een positief zelfbeeld krijgen. Als je echt te dik was dan had je wel een ander gewicht.
Dus misschien gewoon wat sporten om het wat strakker te krijgen.
pi_34618235
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:11 schreef Kleintje het volgende:
Ma_jojo, denk dat jij meer gebaat bent met een goed gesprek over jezelf. Een positief zelfbeeld krijgen. Als je echt te dik was dan had je wel een ander gewicht.
Dus misschien gewoon wat sporten om het wat strakker te krijgen.
Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken dat mijn vader me al jaren dik noemt. Wel als grapje waarschijnlijk, maar hij roept het al jaren. Misschien een kern van waarheid.

Sporten doe ik btw ook, elke dag jog ik 5 a 7,5 km en fiets ik.

Maar goed, ik zal hier niet meer posten, sorry .

Ik wens wel iedereen succes die bezig is met afvallen .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  maandag 30 januari 2006 @ 17:50:29 #257
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34619098
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:19 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Ik ben me er goed bewust van dat ik op deze manier niet af zou moeten vallen. Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken dat mijn vader me al jaren dik noemt. Wel als grapje waarschijnlijk, maar hij roept het al jaren. Misschien een kern van waarheid.

Lieve schat,
Je voelt je vast enorm kut op dit moment, dik en niet lekker in je vel.
Maar jij bent verstandig genoeg om te weten dat dít niet de oplossing is.
Ik ben bijna 15 cm kleiner dan jij! Jij hoort niet op eenzelfde gewicht als ik te zitten..
En hierdoor ga jij je echt niet beter voelen meis, dit lijkt meer op een schreeuw van aandacht omdat het gewoon niet lekker met je gaat... Ga gewoon lekker door met sporten, maar ga alsjeblieft eten.
En luister niet naar je vader, je weet wel beter... Geloof me, hier wordt je niet gelukkiger van! Je praat jezelf iets aan. Je ziet er hartstikke goed uit...
pi_34622660
quote:

[..]

Meid, uit eigen ervaring, ik had ook een vader die me dik noemde toen ik maatje 38 had. Ik ben gaan lijnen, heb m'n darmen verziekt en ben 30 (!!!) kilo aangekomen. Je gaat je echt niet beter voelen van lijnen, het is slecht voor je lijf, en als het eenmaal mis is gegaan, dan heb je spijt als haar op je hoofd, echt. Dus alsjeblieft, ga niet lijnen en ga aan je zelfvertrouwen werken, ga naar een dokter, want dit klinkt als de eerste stap op weg naar een eetstoornis. Je bent echt al slank met zo'n gewicht bij jouw lengte, en zoveel beweging op zo weinig eten is echt desastreus voor je lichaam. Sinds ik gelaxeerd heb, heb ik al drie voedsel'allergieen' ontwikkeld en heb ik vrijwel iedere dag last van m'n darmen.... daar word je niet blij van, kan ik je wel vertellen. (Nu denk je natuurlijk dat het niet zo erg is met jou, want jij laxeert niet, maar wat jij je lichaam doet is op z'n minst net zo slecht).
Sanity is (not) statistical
pi_34628459
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:34 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Meid, uit eigen ervaring, ik had ook een vader die me dik noemde toen ik maatje 38 had. Ik ben gaan lijnen, heb m'n darmen verziekt en ben 30 (!!!) kilo aangekomen. Je gaat je echt niet beter voelen van lijnen, het is slecht voor je lijf, en als het eenmaal mis is gegaan, dan heb je spijt als haar op je hoofd, echt. Dus alsjeblieft, ga niet lijnen en ga aan je zelfvertrouwen werken, ga naar een dokter, want dit klinkt als de eerste stap op weg naar een eetstoornis. Je bent echt al slank met zo'n gewicht bij jouw lengte, en zoveel beweging op zo weinig eten is echt desastreus voor je lichaam. Sinds ik gelaxeerd heb, heb ik al drie voedsel'allergieen' ontwikkeld en heb ik vrijwel iedere dag last van m'n darmen.... daar word je niet blij van, kan ik je wel vertellen. (Nu denk je natuurlijk dat het niet zo erg is met jou, want jij laxeert niet, maar wat jij je lichaam doet is op z'n minst net zo slecht).
Maar hoeveel at je dan per dag?

Ik eet eigenlijk ook weer best weinig 1 brood s`ochtends en avondeten.
Maar ik heb altijd een periode dat ik veel eet en als ik afval moet ik gewoon weinig eten want als ik dan iets tussendoor ga eten dan denk ik wtf ik heb vanmiddag toch wat gehad dan kan dit er ook nog wel bij.....

@ kleintje zou je die link van dat WW programma willen geven?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:19:45 #260
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34639213
Crash-dieten, obsessief sporten, laxeren - been there , done that, lost the T-shirt along the way....

het helpt niet

ik had eerst een hele boze reactie willen plaatsen naar je, maar ik kon me inhouden en normaal reageren.

GA ETEN!!!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:00:14 #261
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34639620
quote:

[..]

Maar het stomme is dat ik nu al zover ben, dat ik me schuldig voel als ik eet.
Dat is echt niet goed. Dat heet niet lijnen, dat is een serieus eetprobleem...
pi_34639632
Ik schrik eigenlijk ook heel erg van ma_jojo Meid, wat doe je jezelf aan? Heb je zo'n hekel aan je eigen lichaam dat je het maar de vernieling in helpt? En waar zijn je ouders, is er dan niemand die ziet hoe weinig je eet om je te zeggen dat je echt (ECHT!) meer moet gaan eten? Je hele spijsvertering kan zo in de war raken en alles wat hierboven tegen je is gezegd is helaas waar. Als je er niet mee kan ophouden, zie dan in dat je een heel groot probleem hebt en ga onmiddelijk naar een arts en praat erover met iemand die je vertrouwt. Maar ik ga er vooralsnog van uit dat je nog gewoon aan het crashdieten bent omdat je wilt afvallen. In dat geval is het ook handig om te weten dat crasdieten de allerbeste manier zijn om op de lange termijn dik te worden. Daarbij ben je niet dik, echt niet. Als je een beetje een buikje hebt kan je beter buikspieroefeningen en dergelijke doen dan proberen te leven op noodrantsoen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:31:50 #263
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34640064
Ik voel me nu ik op dieet ook wel eens schuldig hoor. Maar dat is wanneer ik op vrijdag avond toch teveel biertjes heb gedronken en toch shoarma (13 punten!!) heb gegeten
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34640437
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Ik voel me nu ik op dieet ook wel eens schuldig hoor. Maar dat is wanneer ik op vrijdag avond toch teveel biertjes heb gedronken en toch shoarma (13 punten!!) heb gegeten
Maar jij steekt vervolgens niet je vinger in je keel, of grijpt naar de laxeermiddelen...
En het is ook niet zo dat je als 'straf'niks meer mag eten.

Dat onderscheidt jou van iemand met een probleem
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:03:13 #265
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34640622
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:53 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Maar jij steekt vervolgens niet je vinger in je keel, of grijpt naar de laxeermiddelen...
En het is ook niet zo dat je als 'straf'niks meer mag eten.

Dat onderscheidt jou van iemand met een probleem
maar lees dan ook even mijn reactie een paar posts naar boven

Vroeger zou ik dat wel gedaan hebben. Vinger in de keel lukte me niet, ik heb het wel geprobeerd daarom pakte ik laxeermiddelen. Maar als ik terugdenk aan de kramp, aambeien en algehele slechte conditie moet ik er absoluut niet aan denken om het weer te doen. En dan al dat stiekeme gedoe er omheen... "Nee schatje, ik denk dat ik een buikgriepje heb ofzo, ik weet niet wat er is" Nee naar de dokter hoeft niet hoor, het zal wel weer overgaan"
pi_34640755
Ik heb het in het verleden dus wel gedaan, vinger in de keel. Niet iets waar je gelukkig van wordt, ook daar raakt je hele spijsvertering van in de war, het is de moord voor zowel lichaam als geest....
pi_34640797
Zoiets zou ik nouw nooit doen. Als ik iets gegeten heb dan is het gewoon zo en ga ik geen rare dingen met mijn lichaam doen zodat het eruit gaat. Maar ik heb wel dat ik heel weinig een tijdje kan eten maar dat ik me daardoor juist goed ga voelen.....
pi_34640809
Waarom voel je je dan goed?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:16:33 #269
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34640884
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is je schuldig voelen als je te veel eet en dat heeft iedereen wel regelmatig denk ik
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:19:41 #270
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34640948
wat je ook doet, laxeren, kotsen, gewoon niet eten. Het is niet normaal.

Nu doe ik er liever wat langer over, maar ook met een lange termijn resultaat (hoop ik )

ik heb nu 4 cracottes op met in totaal 40 gram Filet Americain en 1 flesje Optifit. Totaal 5 punten

maar het is wel voldoende om er weer even tegen te kunnen. en ik heb nog tomaatjes, banaan, mandarijn liggen voor als ik toch nog tussendoor trek krijg. Vanmiddag nog een paar cracottes, maar dan met iets lichters, vanavond lekker gegrild stukje lamsbiefstuk

Ik heb nog een kleine aanrader:
Bij het Kruidvat hebben ze een grillpan in de aanbieding. ¤ 8, 99! Ik heb 'm zaterdag gehaald, je hebt geen boter of olie nodig en je vlees / vis wordt hartstikke lekker
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:50:16 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34644450
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 06:56 schreef Klein het volgende:
OH MY GOD! Zo makkelijk ga ik het niet hebben de komende tijd, ik heb net even naberekend hoeveel mijn ontbijt mij aan punten kost!

Resultaat: 11 PUNTEN! 7 voor de brinta en 4 voor de melk..

Ik ontbijt altijd met een bord brinta, ging er vanuit dat daar wel ongeveer 4 eetlepels brinta ingingen, zoals ik maandag en dinsdag invulde. Maar het zijn er 12!!!

Dat wordt dus sowieso een ander ontbijt uitkiezen! (Daar gaat mijn geliefde bordje brinta ) En de punten die ik de vorige dagen eroverheen ben gegaan zal ik verrekenen met de aankomende dagen...

Weet iemand hoe het kan dat brinta zoveel punten kost?! Ik ging er altijd van uit dat er heel veel vezels inzaten en dat dit betekende dat het gezond was!!!
Even heel laat reageren hierop.
Ik heb een tijd het EGA dieet gevolgd (ook een afslankclub) en daar mag je als ontbijt 25 gr. Brinta met 250 cc melk. Ik weet niet wat dat doet met de WW punten maar mss is het een indicatie voor je?
(Bij de ega moet je altijd ontbijten met 250 cc zuivel en 25gr. graan produchten (allbran, muesli, brinta, havermout etc. etc.).
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:37:23 #272
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34652912
, ik vind het best moeilijk om dit hier te bekennen..vooral ook omdat ik het dan tegen mezelf moet toegeven. Ik heb ook een probleem met eten.. Niet dat ik NIET eet.. Ik eet juist veel meer dan normaal.. (dankzij t WW programmaatje )

Ik ben alleen de hele dag bezig met eten. Wat heb ik al op, wanneer mag ik weer eten, calorieen tellen.. DE HELE DAG DOOR. Weten dat er iets lekkers in de kast ligt, daar constant mee bezig zijn, máár niets nemen. Niets durven eten op feestjes omdat je bang bent dat iedereen naar je kijkt en vindt dat je veel vreet. Ik voel me dik, ben enorm onzeker, ben de hele dag bezig met wat anderen van me denken. Ik kán geen ruzie maken, wil dat iedereen me aardig vindt. Zelfs als een onbekend persoon in de trein iets kuts zou zeggen, lig ik daar 's nachts van wakker..

Ik vertel dit niet omdat ik hiermee aandacht wil vragen. Ik vertel dit alleen omdat ik niet meer weet wat ik er tegen zou kunnen doen. Mijn vriend wordt horensdol van mij en ik wéét dat ik hem hier pijn mee doe. Maar pas na mijn hysterische huilbuien besef ik weer dat ik me ontzettend achterlijk gedraag..

Nogmaals, ik eet genoeg! Geen alarm aanslaan dus dat ik richting anorexia ga..het zit in mijn hoofd, niet in mijn uiteindelijke gedrag.. Het zijn maar 'tijdelijke' aanvallen van verdriet, maar toch ben ik de hele dag bezig met mijn gewicht en eten.. Zijn er assertiviteitscursussen hiertegen? Ik wil er graag wat aan doen, vooral voor mijn vriend..
pi_34653058
Ik herken dat wel een beetje Klein, maar ik krijg het hier alleen niet zo goed geformuleerd merk ik.

Ik heb de laatste dagen wat minder goed gegeten. Heb een aantal dagen zitten blokken voor een tentamen, en dus alleen gegeten, gedronken, geleerd en geslapen. Heb toch vaker dan ik wilde iets tussendoor gepakt (misschien heeft dat ook wel een beetje te maken met wat Klein zei: dat ik steeds moest denken dat het er stond en dat er toch niet zoveel calorieen in zaten en ik er dus aan bleeef denken tot het op was).. Ik ben benieuwd wat de weegschaal dus zegt morgen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_34653116
Klein, die obsessie heb ik ook.
En het begint op het moment dat ik me te dik vind. Opeens denk ik alleen nog maar in punten. Ik bedenk de heel dag door wat ik kan gaan eten.

Ik heb een grote bek, maar ow zo'n klein hartje. Ik wil wel zeggen wat ik van anderen denk, maar ow wee als die iets negatiefs over mij zeggen. Ik ben aardig, lief en mooi... kom nou

Hoe meer ik denk aan lijnen, hoe meer lekkere dingen ik in de kast leg.. als beloning.
En ik vind alles lekker...

Ik weet ook niet hoe ik die knop moet omzetten...
pi_34653138
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:12 schreef wendy-tje het volgende:
Waarom voel je je dan goed?
Voornamelijk dat ik dan lichter weeg maar ik hoor dan ook van anderen dat ik slanker ben geworden etc.

@klein
Ik heb wel dat ik op feestjes merk dat ik de gene ben die net wat meer eet dan de rest.
Maar het maakt mij echt niet uit wat ze dan denken....
Als ik kritiek van een onbekende krijg dan maakt het mij ook niks uit maar b.v. als ik met voetbal kritiek krijg dan baal ik wel en trek ik het mij wel aan. Iemand zei al wel een keer tegen mij de ene keer speel jij de sterren van de hemel en de andere keer speel jij als een zoutzak en dat is dus net hoe ik begin en of de eerste opmerking kritiek is ofniet.

Maar ik bedoel maar je moet je niet zoveel van anderen aantrekken ook al vind jij het heel klote maar vaak weet de ander toch niet dat jij het je zo aan gaat trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')