Het is toch zo dat vrouwen 2000 kcal per dag moeten hebben? Is het dan niet zo dat je weer aankomt als je normaal gaat eten? (als je een lange tijd weinig calorieën neemt dan, en daarna weer ''normaal''.)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb trouwens zelf een nieuwe dieetvisie genomen; ipv punten sparen of kcal per dag mag ik van mezelf een bepaald aantal kcal per weekZo compenseer ik een dag met gebakjes en hapjes met een dag met sla en fruit (wel minstens 1000 kcal, daar ga ik niet onder zitten)
Die 2000 kcal is een gemiddelde, het hangt natuurlijk ook af van je gewicht, het soort werk dat je doet en hoeveel je sport/beweegt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:29 schreef ymme het volgende:
2000 kcal per dag.. Dat vind ik aardig veel hoor.
Of zeg ik nu iets doms.
ik moet 18 puntenquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:45 schreef Klein het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat koffie niet goed is. Weet niet precies meer wat er mee was. Is het niet vochtafdrijvend net als thee?
Het lijkt zo weinig wat jij eet! Hoeveel punten moet jij op een dag?
Ik heb vandaag op:
Brinta
2 mandarijnen
appel
ontbijtkoek 2 plakken
roggebrood met appelstroop 2 plakken
volkorenbrood, 1 snee, met kipfilet, sla en komkommer
Dat is minstens het driedubbele van wat jij op hebt!![]()
Ja, de eetmeter kwam voor mij ook op 2600 kcal, maar daar geloof ik toch ook niet helemaal in. Meer dan 1800 a 2000 moet ik normaalgesproken al niet doen, laat staan als ik af wil vallen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die 2000 kcal is een gemiddelde, het hangt natuurlijk ook af van je gewicht, het soort werk dat je doet en hoeveel je sport/beweegt.
DIk eet op het moment ongeveer 2000kcal/dag, ik fiets er 3 kwartier per dag bij, wandel minstens een half uur per dag en ik sport 2 a 3 keer per week. Op 't moment val ik niets af... het zal dus voor mij wel 'n beetje teveel zijn. Gekke is dat ik volgens de eet-meter van 't voedingscentrum rond de 3000 kcal per dag zou verbranden. Maar dat is blijkbaar niet zo.
Andere mensen zeggen juist dat je met dat WW-programma zoveel moet eten!quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:36 schreef ymme het volgende:
Jeetje wat eten jullie allemaal weinig.
Dit is echt niet goed hoor.
Jullie kom straks allemaal x zo snel aan.
Ik mis de boterhammen etc.
zolang ik aan mijn punten kom maak ik me niet druk dat ik misschien iets verkeerds doe. Wat vind je weinig die cracottes en rijstwafels? MIJ vullen ze goed genoeg, als jij het weinig vindt...mjaaa....quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:36 schreef ymme het volgende:
Jeetje wat eten jullie allemaal weinig.
Dit is echt niet goed hoor.
Jullie kom straks allemaal x zo snel aan.
Ik mis de boterhammen etc.
Ik eet ook echt niet minder op een dag hoor. Het moet wel leuk blijven.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:44 schreef ymme het volgende:
Zo ben ik dus de hele dag door aan het eten, gezond, genoeg en val ik lekker mee af.
niet zo zeuren en eten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:54 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens het voedingscentrum moet ik 1265 per dag eten. Ik had vandaag echt het idee dat ik teveel had gegeten, maar nu vul ik het in en kom ik net op 1000 uit. Ik durf het eigenlijk niet aan om meer te gaan eten, dat voelt zo raar.
Ik ga me alleen maar schuldig voelen als ik (te) veel eet eigenlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:41 schreef Maeghan het volgende:
Haha, dat zou ik me geen twee keer laten vertellen!
Ik zou ze alleen in m'n tas laten zitten als je dan niks anders pakt. Want als je een andere tussendoortje gaat nemen, dan krijg je daar natuurlijk ook weer suiker mee binnen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef Klein het volgende:
Nog minder dan 5 uurtjes werken en dan is het weekend!![]()
Ik heb besloten dat ik me volgende week nog in ga schrijven bij een fitnesscentrum. Heb het elke keer vermeden omdat ik op dit moment niet super veel tijd over heb én omdat het nogal duur is. Maar het fitnesscentrum heeft een aanbieding die geldt tot 31 janauri. Voordeel is dat het maar 100 meter van mijn huisje af is, waardoor ik dus veel sneller heen ga!
Heb nu al zin!
Wat ik mij nog afvroeg.. Bij WW mag je onbeperkt fruit eten, maar ik hoor ook overal om mij heen dat je met téveel fruit eten alsnog heel veel suikers binnenkrijgt.. Heb net een bakje fruit op met heel veel ananas en vanochtend al 6 aardbeien gegeten. Moet ik nu gewoon die appel en mandarijnen in mijn tas daar lekker laten zitten?
Netjes! Dat motiveert weer lekker natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:48 schreef karoltje het volgende:
Zo vanochtend mn eerste week afgesloten...1,6 kilo eraf!! Jippieeee! Maar ik zal niet te vroeg juichen want ik schommel altijd tussen de 65 en de 67.
karoltje (1m77) (21,4) was 67kg is nu 65,4kg en wil graag 63kg wegen. -1,6
![]()
Natuurlijk is fruit niet écht 0 calorieën, maar aan de andere kant tellen ongezonde dingen zoals chocolade bij WW extra zwaar, waardoor er in verhouding meer punten dan calorieën voor staan. Zo proberen ze je aan te moedigen om gezonde dingen te nemen in plaats van ongezonde dingen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef Klein het volgende:
Wat ik mij nog afvroeg.. Bij WW mag je onbeperkt fruit eten, maar ik hoor ook overal om mij heen dat je met téveel fruit eten alsnog heel veel suikers binnenkrijgt.. Heb net een bakje fruit op met heel veel ananas en vanochtend al 6 aardbeien gegeten. Moet ik nu gewoon die appel en mandarijnen in mijn tas daar lekker laten zitten?
als ik nachtdienst heb, ontbijt ik altijd met warm etenquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb weleens iets gehad waardoor m'n slaapritme nogal in de war was, en ik had dus van 2200 tot 1900 geslapen, en 'ontbeet' toen dus met andijvie. Ik kan niet echt zeggen dat ik het een enorme aanrader vind.
Dat is misschien in het algemeen wel zo, maar de snelheid waarmee je afvalt verschilt ook per persoon (bijv. jongere mensen vallen over het algemeen sneller af omdat hun stofwisseling sneller is). Zo'n waarschuwing tegen te snel afvallen gaat volgens mij toch vooral op als je aan het crashdiëten slaat, maar dat doe ik absoluut niet. Zodra ik een beetje gezond ga eten, val ik gewoon heel snel af, dus een kilo per week is voor mij helemaal niet zo veel. Afgelopen week heb ik er nauwelijks op gelet, redelijk normaal gegeten en nog ben ik 6 ons afgevallen. Dan valt een kilo toch best mee?quote:Op zondag 29 januari 2006 19:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
een kilo per week is helemaal niet gezond om af te vallen als je al een gezond BMI hebt hoor.... dat gaat veel te snel en komt er straks in driedubbel tempo weer aan....
(aldus mijn dietiste.....)
Marjolein ga eens snel eten!quote:Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef ma_jojo het volgende:
Ik ben sinds 1,5 week op dieet. Zat er heel lang tegenaan te hikken maar nu dan éindelijk. Vond mezelf echt veel te dik, en er moest verandering in komen. M'n manier van dieeten is best ongezond, maar wel effectief.
Ik eet 4 a 5 crackers op een dag, een appel en wortels. Weinig variatie, dat weet ik, maar het werkt wel. Ik ben nu 5 kilo afgevallen sinds 23 januari. Ik ben 1.82m, weeg nu 68 kilo en wil graag 58 wegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |