abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34448588
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk heb je dan één grote maaltijd per dag? Dat verhoogt de kans op darmkanker, bxie.

ja....1 grote maaltijd....
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:29:02 #152
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34448651
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:18 schreef bxie het volgende:

[..]

Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun" te worden?
Tip: Ga eens kijken op http://www.morgenbeginik.nl daar kun je helemaal op jou aangepast een renschema vinden, wie weet helpt dat je
pi_34448752
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:18 schreef bxie het volgende:

[..]

Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun" te worden?
Als je gaat rennen: rustig opbouwen! Een keer of drie per week sporten is een mooi streven. Dan zul je op den duur wel resultaat gaan zien. Op internet kun je allerlei trainingsschema's vinden om te gaan hardlopen, moet je even google-en. (of misschien dat iemand hier een linkje weet).

Edit: zie reactie hierboven... ik was te sloom

[ Bericht 9% gewijzigd door Levitation op 25-01-2006 15:32:35 (aanvulling) ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:32:27 #154
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34448780
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Als je gaat rennen: rustig opbouwen! Een keer of drie per week sporten is een mooi streven. Dan zul je op den duur wel resultaat gaan zien. Op internet kun je allerlei trainingsschema's vinden om te gaan hardlopen, moet je even google-en. (of misschien dat iemand hier een linkje weet)
Zie boven
Dat doe ik nu een aantal weken en mijn conditie gaat erg vooruit en mijn vetpercentage daalt!
pi_34448900
Mijn dank is groot !
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:49:51 #156
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34449446
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:22 schreef bxie het volgende:
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
Als ik jou was zou ik proberen aan te wennen om ook 's ochtends en overdag te eten. Begin gewoon met iets wat licht is op de maag. Juist door zoveel mogelijk over de dag verspreid te eten, gaat je verbranding omhoog!
pi_34449593
Ik heb maisbrood gehaald. En als ik iets lekker vind dan is dat het wel.
Dus geen gebak voor mij vanavond. Ik eet wel lekker maisbrood bij de soep!
pi_34449938
ik weeg geen 62 kilo meer ! had me al een tijdje niet gewogen en ik zie nu dat ik 58,7 weeg !
pi_34449961
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:49 schreef Klein het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik proberen aan te wennen om ook 's ochtends en overdag te eten. Begin gewoon met iets wat licht is op de maag. Juist door zoveel mogelijk over de dag verspreid te eten, gaat je verbranding omhoog!
Ja he ik zal mezelf maar dwingen om te ontbijten
pi_34449967
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:22 schreef bxie het volgende:
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
Ik ontbijtte (of is het ontbeet?) vroeger ook nooit, heb 't mezelf echt moeten leren. Nog steeds moet ik eerst een glas water drinken voor ik iets kan eten, maar ik kan echt niet meer zonder mijn ontbijt.

Is er niets wat je lekker vind en makkelijk weg-eet? Gewoon met iets kleins beginnen en dan dat langzaam uitbreiden. Probeer 't 'ns met fruit of met een vloeibaar fruit-ontbijt-achtig-iets.
Zelfde geldt voor de lunch, gewoon proberen met 1 boterham en dan af en toe eentje toevoegen. Zoek brood/beleg, of een salade oid wat je lekker vindt... er zal toch wel iets te vinden zijn?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:06:56 #161
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34450070
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Kleintje het volgende:
Je bent wel streng voor jezelf! Eerst een week uitkijken naar het gebakje en zelfs de zware maaltijd er voor laten staan en nu op het laatste moment toch geen gebakje nemen!

Mijn vriend kookt vanavond..hoopt dat hij het een beetje gezond houdt!
Maar ik ga mij sowieso aan mijn punten houden! Met zo'n voorbeeld als Kleintje durf je bijna niet meer te zondigen
pi_34450084
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:04 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ontbijtte (of is het ontbeet?) vroeger ook nooit, heb 't mezelf echt moeten leren. Nog steeds moet ik eerst een glas water drinken voor ik iets kan eten, maar ik kan echt niet meer zonder mijn ontbijt.

Is er niets wat je lekker vind en makkelijk weg-eet? Gewoon met iets kleins beginnen en dan dat langzaam uitbreiden. Probeer 't 'ns met fruit of met een vloeibaar fruit-ontbijt-achtig-iets.
Zelfde geldt voor de lunch, gewoon proberen met 1 boterham en dan af en toe eentje toevoegen. Zoek brood/beleg, of een salade oid wat je lekker vindt... er zal toch wel iets te vinden zijn?
Dat wel maar ik werk in de horeca, heb ene heel onregelmatig eet patroon.

Zoals afgelopen zondag , had een dagdienst van 10.00 tot 18.00, wegens drukte overgewerkt tot 22.00 uur, geen pauze en een halve koude tosti tussendoor.

Om 22.00 uur rammelde ik dus en ben ik uitgebreid gaan eten op mijn werk.

Zo gaat het meestal....netals met avond diensten dan begin ik om 6 uur en ben op zn vroegst om 12 uur klaar met werken en om 1 uur 's nachts thuis..en dan pas normaal eten.

En ik sta dus niet om 8 uur 's morgens op, weet dus niet zo goed hoe ik hier een vorm van regelmaat in kan brengen
pi_34450131
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Kleintje het volgende:
maisbrood is lekkerrrr !!
maar kan jij leven op soep?

geen vlees bij het eten is voor mij alsof ik niet gegeten heb
pi_34450160

[ Bericht 100% gewijzigd door bxie op 25-01-2006 16:09:49 ]
pi_34450179
Een idee waar ik weleens mee speel, is om flink te ontbijten, normaal te lunchen en dan 's avonds alleen maar licht te eten. Ze zeggen weleens "ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar". Zou dat nou echt beter zijn, in het kader van de verbranding van wat je binnenkrijgt?
Vergeet even het feit dat het niet erg praktisch is om 's ochtends vroeg te koken...

[ Bericht 1% gewijzigd door Mini_rulez op 25-01-2006 16:13:43 (typo) ]
Are you pondering what I'm pondering?
pi_34450230
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef bxie het volgende:

[..]

Je bent wel erg star in je eetpatroon... Als je wilt afvallen zul je dat toch echt moeten aanpassen.
pi_34450281
Ik ken een anaesthesioloog die 's morgens warm eten klaar maakt (eh, om 's avonds als hij thuiskomt op te eten, dat dan weer wel)

bxie, je kan proberen je dag te verdelen in stukken als je opstaat. Bij het opstaan iets eten en dan elke drie uur later weer iets. Dat iets mag ook een plakje ontbijtkoek, een speculaasje of een mandarijntje zijn hoor
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:14:04 #168
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34450315
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Een idee wat ik weleens mee speel, is om flink te ontbijten, normaal te lunchen en dan 's avonds alleen maar licht te eten. Ze zeggen weleens "ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar". Zou dat nou echt beter zijn, in het kader van de verbranding van wat je binnenkrijgt?
Vergeet even het feit dat het niet erg praktisch is om 's ochtends vroeg te koken...
Dan ga je aan de brinta.. schijnt ook aardig 'zwaar' te zijn!
pi_34450346
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken een anaesthesioloog die 's morgens warm eten klaar maakt (eh, om 's avonds als hij thuiskomt op te eten, dat dan weer wel)
Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?
pi_34450364
@Isabeau : dat is een idee ja

@ Mini_Rulez : Ik heb mijn hele leven al vlees gehad bij het avond eten, en ik eet nog liever gewoon een stuk vlees met niks erbij , dan heel veel dingen en geen vlees...
pi_34450368
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Klein het volgende:

[..]

Dan ga je aan de brinta.. schijnt ook aardig 'zwaar' te zijn!
Nou, voor die punten eet ik liever gewoon aardappels met vlees en groente.
pi_34450424
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?
ik denk van wel , want als jij 's morgens zou avondeten dan heb je de hele dag nog om dat te verbranden...en aangezien je normaal gesproken 's avonds niet zoveel doet , is het dus beter om dan 's avonds geen zware maaltijd te nuttigen want dat verbrand je meestal niet meer.
pi_34450429
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:15 schreef bxie het volgende:
@ Mini_Rulez : Ik heb mijn hele leven al vlees gehad bij het avond eten, en ik eet nog liever gewoon een stuk vlees met niks erbij , dan heel veel dingen en geen vlees...
Maar het gaat erom dat je binnen de calorieën die je mag hebben, wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Als je alleen maar vlees eet, mis je allerlei dingen die daar niet in zitten.
pi_34450475
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar het gaat erom dat je binnen de calorieën die je mag hebben, wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Als je alleen maar vlees eet, mis je allerlei dingen die daar niet in zitten.
Daar heb ik dus nog niet zoveel verstand van
pi_34450484
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:

Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te eten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34450529
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te eten
Ach, het is maar wat je gewend bent...
pi_34450623
quote:

[..]

Nee maar wat wel zo is is dat in ijvoorbeeld zuid amerika , het avond eten bij de lunch wordt gegeten, en 's avonds eet men daar nog een pistoletje kaas met een glas melk o.i.d.

Dit schijnt vroeger over de hele wereld zo te zijn geweest en waren de bedrijven dicht rond lunchtijd( dit zie je in gran canaria bijvoorbeeld nog steeds) zodat men kon gaan eten en daarna weer werken.

In europa is de boel veranderd en bleef alles open zodat mensen alleen maar tijd hadden om hun meegebrachte broodje op te eten, en pas na het werk thuis te eten als vrouwtjelief gekookt had.

Hierdoor is in b.v. Nederland het "6 uur eten" idee ontstaan

terwijl wat ze in het zuiden doen dus beter is , 's middags zwaar eten en dan de rest van de dag gebruiken om dat te verbranden.
pi_34451191
Ik at op de lagere school ook altijd tussen de middag warm. Mijn moeder werkte wel gewoon, maar dat was op een bank vlak bij huis en ze had een lange lunchpauze (van 12 tot half 2). Mijn vader was of 2 weken helemaal niet thuis of 2 weken de hele dag thuis, dus daar maakte het ook niets voor uit.

Je wordt er verder dus niet slanker van
pi_34451424
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik at op de lagere school ook altijd tussen de middag warm. Mijn moeder werkte wel gewoon, maar dat was op een bank vlak bij huis en ze had een lange lunchpauze (van 12 tot half 2). Mijn vader was of 2 weken helemaal niet thuis of 2 weken de hele dag thuis, dus daar maakte het ook niets voor uit.

Je wordt er verder dus niet slanker van
maybe niet slanker , maar je komt denk ik wel minder aan

Ik ga werken , ik zie je reactie vanavond wel
pi_34451445
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Klein het volgende:
Maar ik ga mij sowieso aan mijn punten houden! Met zo'n voorbeeld als Kleintje durf je bijna niet meer te zondigen
hahahaha...
Ik ging hier heel hard van lachen.
Puckzzz is hier ons grote voorbeeld.
Ik hoef er maar heel weinig vanaf te hebben. En mijn probleem is dat ik echt een deadline heb.
Vergeet niet dat ik zaterdag weer een verjaardag heb. Dus dan kan ik ook gebak nemen!

Ik zondig behoorlijk vaak hoor.
Maar ik heb als voordeel dat ik erg veel beweeg.
pi_34451534
quote:

[..]

Ik heb een manager gehad die dat deed.
En de kilo's.... die vlogen eraf.
Dus... het werkte wel voor hem.
Voordeel was dat zijn vrouw het klaarmaakte en dat hij het alleen maar naar binnen hoefde te schuiven.
pi_34451607
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef bxie het volgende:

[..]

Misschien is inlezen wel makkelijk.

Ik eet overdag ook. En ik heb vanavond een verjaardag.
Dus ik had op een gebakje gerekend.
maar die sla ik nu over, ik neem maisbrood.
Dan kan ik 's avonds nog een toastje met het een of ander nemen.

En in de soep komen ook gehaktballetjes.
pi_34451829
quote:

[..]

Ik heb weleens iets gehad waardoor m'n slaapritme nogal in de war was, en ik had dus van 2200 tot 1900 geslapen, en 'ontbeet' toen dus met andijvie. Ik kan niet echt zeggen dat ik het een enorme aanrader vind.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:49:01 #184
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_34453460
jeumig als ik me aan dat flexipoints houd ben de hele week aan het sparen voor de zaterdag avond 1 glas zoete witte wijn is 2,5 punt en ik drink er minstens 10 als ik uitga. en dat soms meerdere avonden per week..nou weet ik waar die kilo's vandaan komen
pi_34455328
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Klein het volgende:

[..]

Tomatensoep met verse tomaten, zo'n zak soepgroenten (ook wel aardig gezond toch? ), paar balletjes en wat vermicelli

woensdag 25 januari 2006 @ 20:11:43 #186
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34458244
en AARDBEIEN na..

Ook al zeikt ie mijn dieet dan wel altijd af, hij is wel zo lief om gezond voor me te koken!
Heb heerlijk gegeten en zit weer netjes op mijn punten!

Heb net mijn pak brinta leeggegooid in een maatbeker en zo berekend hoe ik dagelijks 50 gram kan eten.. Dat zijn nog steeds 3 punten, maar dan kan ik overdag gewoon eten én met magere melk gaat dat dus helemaal goed komen.

Wat voor deadline heb je Kleintje? Je bent fotomodel toch?
Heb je jezelf een deadline opgelegd of moet je echt een bepaald gewicht hebben voor je shoot?

En ik hou jou en puckzz dan lekker als voorbeeld , alleen omdat jullie ervan afvallen durf ik het aan om méér te gaan eten
pi_34458960
Aardbeien in januari! Zijn die wel lekker? Ik koop ze nooit omdat ik bang ben dat het waterbommetjes zijn.
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:19:52 #188
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34461027
Ze zijn niet zo lekker als in de zomer..maar ze waren heerlijk voor in de winter!
pi_34461901
Hhaha... lief wat je zegt... maar ik ben verre van fotomodel! Maar heb 20 feb. wel een fotoshoot voor een mannenblad en dan wil ik graag die extra kilo's kwijt zijn!
pi_34466445
Zo, vandaag lekker een stuk gelopen van het station naar huis, met koffer en tassen, dus weer een bonuspuntje verdiend. Het gaat nog steeds lekker hier. Morgen eens wat oude kleren passen, om te kijken of ik er intussen alweer in kan.
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:41:26 #191
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34472397
Ik heb vanochtend heel netjes mijn afgewogen 50 gram brinta opgegeten!
Kan ik vandaag iig weer lekker de hele dag door eten...deze portie was niet eens zoveel minder dan dat ik normaal eet, maar dus wel veel minder punten!
Kan me nu ook niet voorstellen dat ik daadwerkelijk 120 gram at.. , dat waren die 12 lepels.. maar dat zou wel 2 borden vol met brinta zijn!

Heb het dus de hele week fout ingevuld bij WW, maar uiteindelijk gekeken naar de hele week klopt het wel weer!! Beetje van de ene dag naar de andere verschuiven en klaar!

Ik heb ook al roggebrood met appelstroop op, had zo'n honger toen ik op stage aankwam! Maar heb gister mijn punten berekend en het mag allemaal!
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:30:20 #192
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_34473351
nog een vraagje over dat programmaatje: hoe kan je veranderingen doorvoeren in gewicht en cm?? kan dat pas na een week ofzo? want nu kan ik die gegevens niet wijzigen..
pi_34473481
Klopt, na een week komt het naast je dagboek te staan.
Daarna je week afsluiten.

Ik heb gisteren een heel klein stukje taart op en 's avonds ook nog 4 toastjes.
Zie je wel, ik heb wel gezondigd
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:39:09 #194
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34473558
Hahaha, je stelt me teleur als goede voorbeeld...
Of betekent dit dat ik jou voorbeeld ongenegeerd mag volgen

Neee! Geen lekkers voor mij dit weekend.. ben zo benieuwd naar de weegschaal!
Vrees alleen geen verandering, ik ben zo'n slome afvaller
pi_34473656
Ik heb net mijn punten ingevuld.
Ik zat er gisteren 3 punten overheen, maar ik had nog 8 reservepunten staan.
Dus... ik zit nog niet fout.
Vandaag weer sporten, dus weer 4 punten.
Dus zaterdag mag ik ook wat lekkers.
Nu eens gaan verzinnen wat ik vanavond ga eten.

Klein... wacht rustig op de weegschaal.
Als je echt goed opschrijft wat je eet dan weet je precies waar het goed en fout gaat. Niet smokkelen, dan hou je jezelf voor de gek.
Kom liever iedere keer 20 punten teveel uit, dan weet je waar het zit. Als je net doet of je dat niet hebt gedaan, dan kan je nooit wat wijzigen in je patroon.

Denk dat je nog staat te kijken hoe goed je kan afvallen als je eenmaal weet waar het goed of fout gaat.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:50:54 #196
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34473873
Ik smokkel ook zeker niet!
Vul elke dag netjes mijn lijstje in..

Maar ben dan zo bang dat het allemaal niets uithaald en als ik alles goed doe, wat moet ik dan?
Enige optie dan is nog meer gaan bewegen. Wat ik ook van plan ben, maar gewoon niet mogelijk is tot 1 maart. Kutstage!
pi_34473904
lopen... veel lopen.
Haal een stappenteller, dan weet je hoeveel kilometer je al per dag loopt en hoeveel kcal. je ermee verbrand.
Dwing jezelf nog vaker even te lopen.
Dat scheelt ook al!
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:01:58 #198
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34474146
Wil ook weer gaan hardlopen, maar met dit koude weer is dat bijna geen doen.
Wandel dus nu elk weekend lekker burgerlijk met mijn vriend en de hond...

En 's avonds voordat ik mijn warme bedje in duik leef ik me altijd nog even een half uurtje uit op muziek.. Haha, t is maar goed dat de gordijnen dan dicht zijn. Sta ik heerlijk in mn eentje uitgebreid te dansen!
pi_34480401
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:52 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Misschien is inlezen wel makkelijk.

Ik eet overdag ook. En ik heb vanavond een verjaardag.
Dus ik had op een gebakje gerekend.
maar die sla ik nu over, ik neem maisbrood.
Dan kan ik 's avonds nog een toastje met het een of ander nemen.

En in de soep komen ook gehaktballetjes.
Dat is wel echt moeilijk zeg , als iedereen een gebakje neemt!
Ooh je maakt lekkere soep, MET vlees er in

Ik heb gisteren Nasi gegeten om een uurtje of 16.00 uur en ben toen gaan werken,
ik had een keukendienst en dan is het o o o zo verleidelijk om van elk sausje proeven en overal een beetje van te pakken , maar ik heb het NIET gedaan!!
Ik had een slimfast drinkmaaltijdje mee en die heb ik in de loop van de avond dus opgedronken.

Net op de weegschaal gaan staan en nu weeg ik 57,7 ( vanacht toen ik thuis kwam ook )
pi_34480545
Ik liep eerder ook elke dag minimaal 1,5 uur met de hond. Maar helaas is deze er sinds 2 weken niet meer. En ik merk al meteen dat ik dan ook niet zo heel snel meer ga wandelen. Heel vervelend.
Als het zondag mooi weer is, ff het bos in. Met de hond van mijn ouders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')