quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk heb je dan één grote maaltijd per dag? Dat verhoogt de kans op darmkanker, bxie.
Tip: Ga eens kijken op http://www.morgenbeginik.nl daar kun je helemaal op jou aangepast een renschema vinden, wie weet helpt dat jequote:Op woensdag 25 januari 2006 15:18 schreef bxie het volgende:
[..]
Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun"te worden?
Als je gaat rennen: rustig opbouwen! Een keer of drie per week sporten is een mooi streven. Dan zul je op den duur wel resultaat gaan zien. Op internet kun je allerlei trainingsschema's vinden om te gaan hardlopen, moet je even google-en. (of misschien dat iemand hier een linkje weet).quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:18 schreef bxie het volgende:
[..]
Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun"te worden?
Zie bovenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Als je gaat rennen: rustig opbouwen! Een keer of drie per week sporten is een mooi streven. Dan zul je op den duur wel resultaat gaan zien. Op internet kun je allerlei trainingsschema's vinden om te gaan hardlopen, moet je even google-en. (of misschien dat iemand hier een linkje weet)
Als ik jou was zou ik proberen aan te wennen om ook 's ochtends en overdag te eten. Begin gewoon met iets wat licht is op de maag. Juist door zoveel mogelijk over de dag verspreid te eten, gaat je verbranding omhoog!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:22 schreef bxie het volgende:
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
Ja he ik zal mezelf maar dwingen om te ontbijtenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:49 schreef Klein het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik proberen aan te wennen om ook 's ochtends en overdag te eten. Begin gewoon met iets wat licht is op de maag. Juist door zoveel mogelijk over de dag verspreid te eten, gaat je verbranding omhoog!
Ik ontbijtte (of is het ontbeet?) vroeger ook nooit, heb 't mezelf echt moeten leren. Nog steeds moet ik eerst een glas water drinken voor ik iets kan eten, maar ik kan echt niet meer zonder mijn ontbijt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:22 schreef bxie het volgende:
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
Je bent wel streng voor jezelf! Eerst een week uitkijken naar het gebakje en zelfs de zware maaltijd er voor laten staan en nu op het laatste moment toch geen gebakje nemen!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb maisbrood gehaald. En als ik iets lekker vind dan is dat het wel.
Dus geen gebak voor mij vanavond. Ik eet wel lekker maisbrood bij de soep!
Dat wel maar ik werk in de horeca, heb ene heel onregelmatig eet patroon.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ontbijtte (of is het ontbeet?) vroeger ook nooit, heb 't mezelf echt moeten leren. Nog steeds moet ik eerst een glas water drinken voor ik iets kan eten, maar ik kan echt niet meer zonder mijn ontbijt.
Is er niets wat je lekker vind en makkelijk weg-eet? Gewoon met iets kleins beginnen en dan dat langzaam uitbreiden. Probeer 't 'ns met fruit of met een vloeibaar fruit-ontbijt-achtig-iets.
Zelfde geldt voor de lunch, gewoon proberen met 1 boterham en dan af en toe eentje toevoegen. Zoek brood/beleg, of een salade oid wat je lekker vindt... er zal toch wel iets te vinden zijn?
maisbrood is lekkerrrr !!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb maisbrood gehaald. En als ik iets lekker vind dan is dat het wel.
Dus geen gebak voor mij vanavond. Ik eet wel lekker maisbrood bij de soep!
Je bent wel erg star in je eetpatroon... Als je wilt afvallen zul je dat toch echt moeten aanpassen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef bxie het volgende:
[..]
maisbrood is lekkerrrr !!
maar kan jij leven op soep?
geen vlees bij het eten is voor mij alsof ik niet gegeten heb![]()
Dan ga je aan de brinta.. schijnt ook aardig 'zwaar' te zijn!quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Een idee wat ik weleens mee speel, is om flink te ontbijten, normaal te lunchen en dan 's avonds alleen maar licht te eten. Ze zeggen weleens "ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar". Zou dat nou echt beter zijn, in het kader van de verbranding van wat je binnenkrijgt?
Vergeet even het feit dat het niet erg praktisch is om 's ochtends vroeg te koken...
Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken een anaesthesioloog die 's morgens warm eten klaar maakt(eh, om 's avonds als hij thuiskomt op te eten, dat dan weer wel)
Nou, voor die punten eet ik liever gewoon aardappels met vlees en groente.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Klein het volgende:
[..]
Dan ga je aan de brinta.. schijnt ook aardig 'zwaar' te zijn!![]()
![]()
ik denk van wel , want als jij 's morgens zou avondeten dan heb je de hele dag nog om dat te verbranden...en aangezien je normaal gesproken 's avonds niet zoveel doet , is het dus beter om dan 's avonds geen zware maaltijd te nuttigen want dat verbrand je meestal niet meer.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?
Maar het gaat erom dat je binnen de calorieën die je mag hebben, wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Als je alleen maar vlees eet, mis je allerlei dingen die daar niet in zitten.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:15 schreef bxie het volgende:
@ Mini_Rulez : Ik heb mijn hele leven al vlees gehad bij het avond eten, en ik eet nog liever gewoon een stuk vlees met niks erbij , dan heel veel dingen en geen vlees...
Daar heb ik dus nog niet zoveel verstand vanquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar het gaat erom dat je binnen de calorieën die je mag hebben, wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Als je alleen maar vlees eet, mis je allerlei dingen die daar niet in zitten.
Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te etenquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Mini_rulez het volgende:
Maar zou je nou meer afvallen als je je avondeten 's ochtends eet en je ontbijt 's avonds?
Ach, het is maar wat je gewend bent...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te eten
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om 's morgens aardappels met groente en vlees te eten
maybe niet slanker , maar je komt denk ik wel minder aanquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik at op de lagere school ook altijd tussen de middag warm. Mijn moeder werkte wel gewoon, maar dat was op een bank vlak bij huis en ze had een lange lunchpauze (van 12 tot half 2). Mijn vader was of 2 weken helemaal niet thuis of 2 weken de hele dag thuis, dus daar maakte het ook niets voor uit.
Je wordt er verder dus niet slanker van![]()
hahahaha...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Klein het volgende:
Mijn vriend kookt vanavond..hoopt dat hij het een beetje gezond houdt!
Maar ik ga mij sowieso aan mijn punten houden! Met zo'n voorbeeld als Kleintje durf je bijna niet meer te zondigen![]()
Ik heb een manager gehad die dat deed.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien is inlezen wel makkelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef bxie het volgende:
[..]
maisbrood is lekkerrrr !!
maar kan jij leven op soep?
geen vlees bij het eten is voor mij alsof ik niet gegeten heb![]()
Ik heb weleens iets gehad waardoor m'n slaapritme nogal in de war was, en ik had dus van 2200 tot 1900 geslapen, en 'ontbeet' toen dus met andijvie. Ik kan niet echt zeggen dat ik het een enorme aanrader vind.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tomatensoep met verse tomaten, zo'n zak soepgroenten (ook wel aardig gezond toch? ), paar balletjes en wat vermicelliquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Klein het volgende:
[..]
Mijn vriend kookt vanavond..hoopt dat hij het een beetje gezond houdt!
Maar ik ga mij sowieso aan mijn punten houden! Met zo'n voorbeeld als Kleintje durf je bijna niet meer te zondigen![]()
Dat is wel echt moeilijk zeg , als iedereen een gebakje neemt!quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:52 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Misschien is inlezen wel makkelijk.
Ik eet overdag ook. En ik heb vanavond een verjaardag.
Dus ik had op een gebakje gerekend.
maar die sla ik nu over, ik neem maisbrood.
Dan kan ik 's avonds nog een toastje met het een of ander nemen.
En in de soep komen ook gehaktballetjes.
Het is toch zo dat vrouwen 2000 kcal per dag moeten hebben? Is het dan niet zo dat je weer aankomt als je normaal gaat eten? (als je een lange tijd weinig calorieën neemt dan, en daarna weer ''normaal''.)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb trouwens zelf een nieuwe dieetvisie genomen; ipv punten sparen of kcal per dag mag ik van mezelf een bepaald aantal kcal per weekZo compenseer ik een dag met gebakjes en hapjes met een dag met sla en fruit (wel minstens 1000 kcal, daar ga ik niet onder zitten)
Die 2000 kcal is een gemiddelde, het hangt natuurlijk ook af van je gewicht, het soort werk dat je doet en hoeveel je sport/beweegt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:29 schreef ymme het volgende:
2000 kcal per dag.. Dat vind ik aardig veel hoor.
Of zeg ik nu iets doms.
ik moet 18 puntenquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:45 schreef Klein het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat koffie niet goed is. Weet niet precies meer wat er mee was. Is het niet vochtafdrijvend net als thee?
Het lijkt zo weinig wat jij eet! Hoeveel punten moet jij op een dag?
Ik heb vandaag op:
Brinta
2 mandarijnen
appel
ontbijtkoek 2 plakken
roggebrood met appelstroop 2 plakken
volkorenbrood, 1 snee, met kipfilet, sla en komkommer
Dat is minstens het driedubbele van wat jij op hebt!![]()
Ja, de eetmeter kwam voor mij ook op 2600 kcal, maar daar geloof ik toch ook niet helemaal in. Meer dan 1800 a 2000 moet ik normaalgesproken al niet doen, laat staan als ik af wil vallen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die 2000 kcal is een gemiddelde, het hangt natuurlijk ook af van je gewicht, het soort werk dat je doet en hoeveel je sport/beweegt.
DIk eet op het moment ongeveer 2000kcal/dag, ik fiets er 3 kwartier per dag bij, wandel minstens een half uur per dag en ik sport 2 a 3 keer per week. Op 't moment val ik niets af... het zal dus voor mij wel 'n beetje teveel zijn. Gekke is dat ik volgens de eet-meter van 't voedingscentrum rond de 3000 kcal per dag zou verbranden. Maar dat is blijkbaar niet zo.
Andere mensen zeggen juist dat je met dat WW-programma zoveel moet eten!quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:36 schreef ymme het volgende:
Jeetje wat eten jullie allemaal weinig.
Dit is echt niet goed hoor.
Jullie kom straks allemaal x zo snel aan.
Ik mis de boterhammen etc.
zolang ik aan mijn punten kom maak ik me niet druk dat ik misschien iets verkeerds doe. Wat vind je weinig die cracottes en rijstwafels? MIJ vullen ze goed genoeg, als jij het weinig vindt...mjaaa....quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:36 schreef ymme het volgende:
Jeetje wat eten jullie allemaal weinig.
Dit is echt niet goed hoor.
Jullie kom straks allemaal x zo snel aan.
Ik mis de boterhammen etc.
Ik eet ook echt niet minder op een dag hoor. Het moet wel leuk blijven.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:44 schreef ymme het volgende:
Zo ben ik dus de hele dag door aan het eten, gezond, genoeg en val ik lekker mee af.
niet zo zeuren en eten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:54 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens het voedingscentrum moet ik 1265 per dag eten. Ik had vandaag echt het idee dat ik teveel had gegeten, maar nu vul ik het in en kom ik net op 1000 uit. Ik durf het eigenlijk niet aan om meer te gaan eten, dat voelt zo raar.
Ik ga me alleen maar schuldig voelen als ik (te) veel eet eigenlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:41 schreef Maeghan het volgende:
Haha, dat zou ik me geen twee keer laten vertellen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |