abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:29:05 #101
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34422111
Ik wilde je net tartaar aanraden Kleintje, dacht dat dat veel beter was dan gehakt..
Maar 200 gram is ook gewoon 5 punten! Had ik nooit gedacht..

Ik moet nog 1 1/2 punt vandaag om aan mijn punten te komen!
Neem zo nog even een stukje ontbijtkoek bij mn thee... en dan heb ik mijn punten gehaald!

Sorry, weet dat de meesten zich frustreren omdat ze over hun punten heen gaan, maar ik ben allang blij dat ik vandaag aan mijn punten kom. Moet er echt aan wennen! Zal dit weekend wel anders zijn
pi_34422168
Ik herken het wel hoor, Klein Dat je na het uitrekenen denkt: goed, te weinig. Maar wat moet ik nu nog eten dan?! En dan maar op zoek naar iets gezonds wat het gat opvult
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:32:21 #103
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34422232
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik herken het wel hoor, Klein Dat je na het uitrekenen denkt: goed, te weinig. Maar wat moet ik nu nog eten dan?! En dan maar op zoek naar iets gezonds wat het gat opvult
Haha inderdaad! Zat vandaag echt van 'ik heb geen honger, maar dooreten'!
pi_34422383
Ben dus erg benieuwd Klein, of je op deze manier wel lekker afvalt.
Op deze manier kan je het in ieder geval volhouden.

Normaal red ik het makkelijk met 19 punten, maar nu met alle verjaardagen vond ik zo'n maaltijd gewoon teveel.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:55:34 #105
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34422962
Ik ben ook heel erg benieuwd, het voelt heel onnatuurlijk, maar wil het sowieso een maand afwachten!

Snap best dat je wat bonuspunten wilt sparen voor het weekend! Het is veel gezelliger om ook een klein beetje mee te kunnen snacken mét een goed gevoel. Kan zo'n zware maaltijd niet tegenop.

Ik ga zo nog even 'spelen' met mn fitnesbal. Dat is echt een aanrader voor iedereen die buikspieroefeningen wil doen!
pi_34423045
Gek he... die maaltijd leek me opeens zo smerig. In gedachte voelde het nog vetter als een baal patat en snacks die zich hadden volgezogen met frituurvet
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:21:12 #107
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34423812
Haha, niet gek hoor! Je wordt je doordat WW wel bewust van wat je allemaal naar binnen stopt!

Ik weet nu al dat ik, ook al heb ik punten over, toch niet zonder schuldgevoel chips kan eten ofzo.. staat me gewoon tegen..

Hoeveel vallen jullie gemiddeld af met WW? (weet wel dat dat bij iedereen verschilt, maar ben gewoon benieuwd )
pi_34423898
Ik heb trouwens zelf een nieuwe dieetvisie genomen; ipv punten sparen of kcal per dag mag ik van mezelf een bepaald aantal kcal per week Zo compenseer ik een dag met gebakjes en hapjes met een dag met sla en fruit (wel minstens 1000 kcal, daar ga ik niet onder zitten)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 januari 2006 @ 06:56:29 #109
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34436332
OH MY GOD! Zo makkelijk ga ik het niet hebben de komende tijd, ik heb net even naberekend hoeveel mijn ontbijt mij aan punten kost!

Resultaat: 11 PUNTEN! 7 voor de brinta en 4 voor de melk..

Ik ontbijt altijd met een bord brinta, ging er vanuit dat daar wel ongeveer 4 eetlepels brinta ingingen, zoals ik maandag en dinsdag invulde. Maar het zijn er 12!!!

Dat wordt dus sowieso een ander ontbijt uitkiezen! (Daar gaat mijn geliefde bordje brinta ) En de punten die ik de vorige dagen eroverheen ben gegaan zal ik verrekenen met de aankomende dagen...

Weet iemand hoe het kan dat brinta zoveel punten kost?! Ik ging er altijd van uit dat er heel veel vezels inzaten en dat dit betekende dat het gezond was!!!
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:21:31 #110
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34437482
Vervang je brinta eens door naturel muesli, ik denk dat dat minder punten zijn. Voor de vezels kan je misschien ook Allbran nemen?

ow en Brinta.....ieuw
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34437616
Ik ben al 4,7 kilo kwijt
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:31:43 #112
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34437706
Haha, wat heeft iedereen toch tegen brinta?
Mijn schoonzusje rent gillend weg als ik ga ontbijten..

Ik ben sowieso van plan over te stappen op magere yoghurt 's ochtends met muesli ofzo.. maar ben nog steeds geshockeerd door het aantal punten voor brinta!

Goed van je Ymme!
Dat hoop ik ook over een poosje te kunnen zeggen!
Maar gaat vast sneller nu ik mijn brinta laat staan..
pi_34437746
Nou ja, ik heb er 4,7 vanaf.
Maar ik wil er nog 25 af hebben.

Dus heb nog even te gaan.
Wil zowiezo voor de zomer flink wat kwijt zijn.
pi_34438374
Ik heb geen idee waarom Brinta zoveel punten is.
Misschien komt het wel door de vezels.Omdat het zoveel voedt.
Of is het misschien dat er veel suiker of vet in zit?
Geen idee... nog nooit naar gekeken.

Hier gaat het super.
Vanavond eten we een pan soep, dan krijgt de rest er kaas/uienstokbrood en stokbrood bij, ik eet daarvoor vast een lekkere salade.

En dan kan ik daarna.... jammie, een gebakje eten!
Ik verheug me er nu al op!
pi_34438411
Ooh, Brinta!! Lekker!! Maar je schrikt inderdaad hoeveel energie zo'n bordje geeft. Alle ontbijtgranen trouwens

Je reactie doet me denken aan die ene keer dat ik wel even zelfgemaakte pizza ging maken, omdat dat gezonder was. Dus zelf met deeg in de weer, vriendjelief 2/3 van het deeg, ik 1/3. Beleggen met allemaal groente en een beetje ham. Yummie! Terwijl de pizzageuren heerlijk uit de oven kwamen ging ik eens berekenen hoeveel kcal dat allemaal waren. Het deeg alleen al was meer dan 700 kcal Ik ben me wezenloos geschrokken
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:13:13 #116
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34438631
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:04 schreef Isabeau het volgende:
Ooh, Brinta!! Lekker!!
Jeeh nog een brinta fan!

Naja deze brinta fan gaat per direct afkicken! Ik snap het idd ook niet, ik gebruik geen suiker en dat er vet in zit kan ik me niet voorstellen.. Nu moet ik opeens deze week rustig aan gaan doen om die extra 4 punten te compenseren...
pi_34438859
Het zit boordevol koolhydraatrijke granen Reuze gezond, maar vol kcal.
pi_34438902
Een granenontbijt is ontzettend goed voor de stofwisseling.
Ookal bevat het veel Kcal. Het bevordert je vertering. Dus val je sneller af, dan dat je het niet eet ´s ochtends.
Dus lekker blijven eten ´s ochtends.
pi_34438971
Klein, kan je het misschien wegen? Ik zie dat 100 gram 370 kcal bevat en 50 gram lijkt me al heel erg veel omdat het van dat lichte spul is.
pi_34439175
Boerenkoolstamppot lijkt ook zo gezond (op zich maar 2 punten) maar de worst en de spekjes kosten je 13 punten!!!
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:35:09 #121
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34439214
Ik heb op dit moment geen brinta bij de hand helaas..
Ik weet dat er 500 gram in een pak zit, maar weet niet precies hoe lang ik met een pak doe..
Tussen 5 en 10 dagen.. Moet ik anders eerst maar eens uitproberen! Of anders maar de helft gaan eten van wat ik nu eet..

Ik heb vanochtend eetlepels geteld en toen kwam ik dus op 12 uit.
Uit het WW programma kwam dat dit 7 punten is! Misschien moet ik ook maar eens overgaan op magere melk, scheelt natuurlijk ook al heel veel.. En anders maar over op de yoghurt!
pi_34439277
De ene eetlepel is de andere niet en wegen (en dan weten hoeveel kcal er in een punt mogen) is nog de meest betrouwbare methode
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:52:39 #123
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34439771
Ik heb geen idee hoeveel calorieen er in een punt gaan..
Maar ik ga het sowieso wel even wegen.. Ben toch wel gehecht aan mijn bordje brinta.
Maar als het echt klopt dat het zoveel punten kost, ga ik het toch echt afzweren!
pi_34439832
Ik eet ook brinta, maar het lijkt me toch erg vreemd als dat meer punten zou opleveren dan muesli oid, juist omdat het er geen toegevoegde suikers oid in zitten. In een pak zit 500 gram.
Brinta bevat volgens het pak 330 calorieen per 100 gram.

Ik doe zelf met een pak toch minimaal een dag of 10...
pi_34440227
Klein, gewoon wegen. Je kan in het ww programma ook het gewicht invoeren i.p.v. het aantal lepels. Dan weet je hoeveel het is.
Magere yoghurt of melk is ook altijd goed.

En niet afzweren, maar het minder vaak eten. Een hoop vezels, dus verdomd goed voor je lichaam. En daarbij... met een dieet moet je toch ook kunnen eten wat je lekker vindt!
pi_34440398
Ik eet het inderdaad ook altijd met magere melk. Ik kwam met het programma uit op 2,5 punt voor een portie brinta van 40 gram (zo staat het op de doos)
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:34:42 #127
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34440998
Naja, mijn eerste reactie vanmorgen was misschien ook wat dramatisch..
Maar ik schrok me echt dood toen ik die 11 punten onder ogen kwam! Dacht altijd dat ik goed bezig was met dat stevige ontbijt, maar nu bleek opeens heel anders!

Ik ga het iig even afwegen en anders gewoon minderen, zodat ik ook ongeveer 10 dagen met een pak doe. Direct een besparing! En met dat geld kan ik dan weer duurdere mager melk kopen!
pi_34441031
Magere melk hoeft toch niet duur te zijn? Ik betaal volgens mij 35 cent per liter bij de aldi
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:40:03 #129
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34441148
Ik zie altijd alleen maar duurdere versies dan halfvolle melk!
Maarja, ik winkel dan ook bij de Super de Boer omdat die om de hoek zit en ik vaak net voor sluitingstijd nog kan binnenglippen..

Ik ben echt een dieet-leek..moet nog veel leren!
pi_34441446
Ik kon het niet laten. Ik ben op de weegschaal gaan staan.
En waar ik maandag nog 62 kilo woog, daar zie ik nu 61,4 staan!!!!
Dus dat gaat goed.
En dat maakt me nog sterker om nog beter mijn best te doen (zegt ze met een overheerlijk stukje mandarijn in haar mond).
pi_34445655
jee! jullie zijn allemaal wel erg goed motiverend bezig, zeg! dat WW programma is trouwens echt een geweldig hulpmiddel! ik vreet me vol en ik val af! wat zit een lichaam toch maar vreemd in elkaar...
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:11:36 #132
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_34446080
Heel erg goed Kleintje!
Ik kan me pas zaterdag weer wegen.. (of zondag! op één of andere manier ben ik die dag altijd een kilo lichter, )en die weegschaal geeft maar halve kilo's aan..dus ook nog niet zo'n precieze meting...
Maar ben wel benieuwd wat het gaat worden nu ik meer ben gaan eten!

Jullie motiveren me iig wel heel erg om van al het lekkers af te blijven!

Heb vandaag gegeten:
Mijn beruchte bord brinta
1 mandarijn
volkorenbrood met kipfilet en sla en komkommer
250 ml vifit
liters water
en begin nu aan een sinaasappel
pi_34446156
Dat ziet er al beter uit Klein.
Het is nog beter als jevan die 1 boterham 2 maakt.
pi_34446202
ik wil meedoen !

ik heb gisteravond laat niks gegeten, hele slechte gewoonte die ik heb is om heel laat nog iets te eten...
pi_34446239
hoe weet ik wat mijn bmi is?
pi_34446422
Je BMI kan je berekenen door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat.
Dus: 1.70 x 1.70 = Y en dan 80 kilo gedeeld door Y =

Maar er zijn online heel erg veel van die BMI uitreken sites. Dit is er bijv. één van: http://www.overgewicht.nl/ben_je_te_zwaar.htm
pi_34446668
24,21

zogenaamd een goed gewicht maar ik vind mezelf te dik en mijn buik moet weg
pi_34446705
ik ben 1,60 en weeg 62 kilo, ik wil heeeel graag 52 kilo wegen
pi_34446875
Ik geloof dat ik ooit ergens heb gelezen dat 20-25 gezond gewicht is, maar 23 een ideaal gewicht.
pi_34447033
maar hoe kan dat dan gezond zijn als je een dikke buik e.d. hebt :S:S
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:49:28 #141
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_34447329
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:41 schreef bxie het volgende:
Volgens mij vergeet jij dat 'dun' niet synoniem is voor 'gezond'
pi_34447412
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef bxie het volgende:
24,21

Iedereen heeft het op een andere plaats. Ik voornamelijk op mijn bovenbenen en knieën.
En heb toch een gezond gewicht.
Is natuurlijk ook een kwestie van je spieren trainen.

Ik ben 1.63 m. en nu 61,4 kilo.
Ik wil naar de 55
pi_34447458
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:41 schreef bxie het volgende:
Misschien is de rest van je lichaam gewoon te mager? Mijn vriendje heeft dat ook een beetje, wel een buikje maar voor de rest heel dun, waardoor zijn BMI niet veel lager moet worden. Gewoon een kwestie van oefeningen doen om de goede delen van je lichaam aan te pakken, en verder gezond maar niet te weinig gaan eten, want dan val je ws toch alleen maar op de verkeerde plaatsen af.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:49 schreef Kleintje het volgende:
Ik kon het niet laten. Ik ben op de weegschaal gaan staan.
En waar ik maandag nog 62 kilo woog, daar zie ik nu 61,4 staan!!!!
Dus dat gaat goed.
En dat maakt me nog sterker om nog beter mijn best te doen (zegt ze met een overheerlijk stukje mandarijn in haar mond).
Same here... Ik heb me ook weer eens tussendoor gewogen om te kijken wat de gevolgen van die Chinees waren geweest, maar ik ben sinds maandag weer een pond afgevallen! Ik kan zelfs weer in mijn geliefde G-Star spijkerbroek zonder hem uit te rekken!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_34447591
Ik wil graag in het lijstje woren opgenomen

Bxie (1m60) (24,2) weeg 62 kilo, wil graag 52 kilo wegen.
pi_34447691
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:57 schreef bxie het volgende:
Ik wil graag in het lijstje woren opgenomen

Bxie (1m60) (24,2) weeg 62 kilo, wil graag 52 kilo wegen.
Misschien moet je niet teveel focussen op het gewicht. Het is belangrijker om een gezond vetpercentage te hebben dan om alleen maar je gewicht te verlagen. Als je zou gaan sporten is de kans groot dat je gewicht ongeveer het zelfde blijft (of een beetje daalt) maar de verdeling van het gewicht veel beter wordt, waardoor je buikje vanzelf verdwijnt.
Succes ermee!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_34448118
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef bxie het volgende:
24,21

Hihi, waar ga je je organen laten dan?
Sanity is (not) statistical
pi_34448271
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Misschien moet je niet teveel focussen op het gewicht. Het is belangrijker om een gezond vetpercentage te hebben dan om alleen maar je gewicht te verlagen. Als je zou gaan sporten is de kans groot dat je gewicht ongeveer het zelfde blijft (of een beetje daalt) maar de verdeling van het gewicht veel beter wordt, waardoor je buikje vanzelf verdwijnt.
Succes ermee!
Dat is waar...ik heb zo een electronische loopband hier thuis, hoe vaak en hoe lang zou ik moeten rennen om "dun" te worden?
pi_34448291
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:13 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hihi, waar ga je je organen laten dan?
pi_34448411
is het gezond om rond 5 uur zwaar te avond eten ( geen ontbijt en geen lunch , dat krijg ik niet door mn strot ) en om dan later laat nog 1 simpel broodje te eten
pi_34448522
Eigenlijk heb je dan één grote maaltijd per dag? Dat verhoogt de kans op darmkanker, bxie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')