Omdat miljoenen mensen dat wel geloven. En aangeleerd wordt.quote:Op maandag 30 december 2024 21:44 schreef JAM het volgende:
@:EttoVanBelgie Wat ik nu niet zo goed snap hè. Als je je zo'n zorgen maakt over dat branden in de hel, maar dat zelf niet gelooft... waar maak je je dan eigenlijk zo'n zorgen om?
Miljoenen mensen geloven dat reptillians bestaan. Miljoenen mensen geloven in Trump. Miljarden geloven in het Christendom. Ja, nee. Er is echt wel iets anders aan de hand.quote:Op maandag 30 december 2024 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat miljoenen mensen dat wel geloven.
Ik zit liever in Marokko dan in Uganda.quote:Op maandag 30 december 2024 21:46 schreef JAM het volgende:
Overigens zit ik zelf liever op Bali dan, bijvoorbeeld, in Zimbabwe, maar toch.
Hmm... eeuwig gemarteld worden versus allerhande tijdelijke bevliegingen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Miljoenen mensen geloven dat reptillians bestaan. Miljoenen mensen geloven in Trump. Miljarden geloven in het Christendom. Ja, nee. Er is echt wel iets anders aan de hand.
Ja, dat is jammerlijk en triest inderdaad. Dat is zeker waar, maar wat zou je daar in hemelsnaam tegen willen aanvangen?quote:Op maandag 30 december 2024 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat miljoenen mensen dat wel geloven. En aangeleerd wordt.
Je gelooft er niet in, dan is er toch helemaal geen marteling. Niet eens een tijdelijke bevlieging. Op die laatste vraag heb ik al vaker een antwoord gegeven.quote:Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm... eeuwig gemarteld worden versus allerhande tijdelijke bevliegingen.
Vertel eens, Mutant: bestaat de hel?
Staat op mijn bucketlist. Jammer van de onrust in de regio, anders was ik er wel heengegaan dit jaar.quote:Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef Hexagon het volgende:
Jordanie is ook een stuk prettiger dan Noord-Korea
Tegen gaan.quote:Op maandag 30 december 2024 21:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat is jammerlijk en triest inderdaad. Dat is zeker waar, maar wat zou je daar in hemelsnaam tegen willen aanvangen?
Nee: geloof JIJ daarin?quote:Op maandag 30 december 2024 21:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gelooft er niet in, dan is er toch helemaal geen marteling. Niet eens een tijdelijke bevlieging. Op die laatste vraag heb ik al vaker een antwoord gegeven.
Jordanië heeft een nogal liberaal koningshuis. Iets dat eigenlijk niet mag van de Islam.quote:Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef Hexagon het volgende:
Jordanie is ook een stuk prettiger dan Noord-Korea
Nou ja, dat lijkt me inderdaad een gezonde houding. Je kan echter toch maar lastig afdwingen dat mensen dan - om welke reden ze ook mogen aanvoeren - die mening met je zullen gaan delen, wel?quote:Op maandag 30 december 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tegen gaan.
Leren dat je niet geboren bent om middeleeuwse regels op te volgen om te kunnen deugen, dat je al deugt zoals je bent en dat je elke 'religie' met skepsis moet betreden.
Het is een bekende niche binnen links Nederland van lui die vinden dat omdat moslims een wat conservatieve levenshouding hebben, je ook maar op PVV-achtige wijze moet benaderen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit soort agressie gaat natuurlijk wederom helemaal niks toevoegen aan enige discussie.
Waar komen jouw frustraties in hemelsnaam vandaan?
Religie zegt niets over deugen. Net als non-religie niets zegt. Als je denkt dat deugen afhankelijk is van iemands religieuze grondslag (of gebrek daaraan), dan heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tegen gaan.
Leren dat je niet geboren bent om middeleeuwse regels op te volgen om te kunnen deugen, dat je al deugt zoals je bent en dat je elke 'religie' met skepsis moet betreden.
... ja, zullen we het vooral ook niet faciliteren?quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, dat lijkt me inderdaad een gezonde houding. Je kan echter toch maar lastig afdwingen dat mensen daar dan - om welke reden ze ook mogen aanvoeren - die mening met je zullen gaan delen, wel?
Beetje prutsen in het lokale drugslab…quote:Op maandag 30 december 2024 21:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het beste lijkt me dat jij nooit gaat reizen. Blijf maar in Noord-Brabant. Lijkt me het beste voor de wereld.
Merk je weinig van in dat land. Ik was er in 2022. Wel voor de shit in Gaza. Maar de grens over komen valt niet mee, dus dat zorgt ook dat de shit buiten blijft.quote:Op maandag 30 december 2024 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Staat op mijn bucketlist. Jammer van de onrust in de regio, anders was ik er wel heengegaan dit jaar.
Zo staat het niet in de Koran (en Torah, en Bijbel).quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religie zegt niets over deugen. Net als non-religie niets zegt. Als je denkt dat deugen afhankelijk is van iemands religieuze grondslag (of gebrek daaraan), dan heb je het niet helemaal begrepen.
Let op jongens, een mooi voorbeeld van 't zijn geen echte moslims - want past niet in mijn straatje.quote:Op maandag 30 december 2024 21:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jordanië heeft een nogal liberaal koningshuis. Iets dat eigenlijk niet mag van de Islam.
Alsnog is het met de homorechten en mensenrechten niet bijster goed gesteld daar.
Waarom moeten ongelovigen of afvalligen dan dood volgens het systeem als het niks zegt over deugen?quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religie zegt niets over deugen. Net als non-religie niets zegt. Als je denkt dat deugen afhankelijk is van iemands religieuze grondslag (of gebrek daaraan), dan heb je het niet helemaal begrepen.
Nou ja, op welke wijze wordt dat dan gefaciliteerd (door de Nederlandse overheid)?quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... ja, zullen we het vooral ook niet faciliteren?
Binnen links Nederland lijkt die niche me nogal marginaal. Dit is meer van het niveau FvD-gekkie onderhand.quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is een bekende niche binnen links Nederland van lui die vinden dat omdat moslims een wat conservatieve levenshouding hebben, je ook maar op PVV-achtige wijze moet benaderen.
Je hebt er nog wel een paar. Jaques Monasch en Eddy Terstall waren van dat type.quote:Op maandag 30 december 2024 21:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Binnen links Nederland lijkt die niche me nogal marginaal. Dit is meer van het niveau FvD-gekkie onderhand.
Dat jij een nogal vreemde bijbeluitleg ooit hebt gehad, ik gok uit de zeer strenge hoek van de SGP, van iemand die nog geen letter van de bijbel begreep, betekent niet dat jij hier de bijbelkenner moet spelen. Argumenteer nou eens zonder steeds boeken die voor anderen heilig zijn uit hun context te rukken en te verkrachten. Aangezien jij die boeken niet begrijpt: gebruik ze nooit. Simpel, dan ben je er van af.quote:Op maandag 30 december 2024 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo staat het niet in de Koran (en Torah, en Bijbel).
Waarom moeten ongelovigen of afvalligen dan dood volgens het systeem als het niks zegt over deugen?quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze hebben niet volledig het systeem ingevoerd nee. Dat is dankzij hun liberale koningshuis. Hadden ze een Salafistisch koningshuis was het de hel op aarde en stonden ze dichter bij de leer. Dat weet jij best maar je bent inmiddels erg bedreven in het mensen om de tuin leiden.quote:Op maandag 30 december 2024 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Let op jongens, een mooi voorbeeld van 't zijn geen echte moslims - want past niet in mijn straatje.
Lol. Het monopolie op de waarheid. Je praat als een ware religieuze.quote:Op maandag 30 december 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat jij een nogal vreemde bijbeluitleg ooit hebt gehad, ik gok uit de zeer strenge hoek van de SGP, van iemand die nog geen letter van de bijbel begreep, betekent niet dat jij hier de bijbelkenner moet spelen. Argumenteer nou eens zonder steeds boeken die voor anderen heilig zijn uit hun context te rukken en te verkrachten. Aangezien jij die boeken niet begrijpt: gebruik ze nooit. Simpel, dan ben je er van af.
Of ga ze echt lezen, volg een Alpha Cursus.
Islam is ook meer dan wahabime en salafisme. We lijken de stromingen beter te willen duiden bij het Christendom.quote:Op maandag 30 december 2024 21:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jordanië heeft een nogal liberaal koningshuis. Iets dat eigenlijk niet mag van de Islam.
Alsnog is het met de homorechten en mensenrechten niet bijster goed gesteld daar.
Ik denk niet dat Hanca hier een beroep doet op de 'waarheid', maar gewoon blootlegt dat mensen er een geloofsbelijdenis op nahouden, die jij er zeer zeker niet op nahoudt, en het dan nogal vreemd is om die geloofsbelijdenis voor hen in te gaan vullen op basis van je eigen (voor)oordelen hoe die geloofsbelijdenis eruit zou moeten zien, en als die daarvan afwijkt, het dan klaarblijkelijk geen 'echte' of 'oprechte' geloofsbelijdenis is, omdat die niet in jouw straatje past.quote:Op maandag 30 december 2024 21:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lol. Het monopolie op de waarheid. Je praat als een ware religieuze.
Ook dat is voor interpretatie vatbaar.quote:Op maandag 30 december 2024 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo staat het niet in de Koran (en Torah, en Bijbel).
Punt is, dat de Islam in de kern veel meer venijnige features heeft dan het Christendom. Bij de Islam moet je veel meer van het boek afwijken wat eigenlijk niet kan omdat het het laatste woord van God is met Mohammed als profeet op straffe van de dood bij afvalligheid, ketterij of blasphemie.quote:Op maandag 30 december 2024 21:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Islam is ook meer dan wahabime en salafisme. We lijken de stromingen beter te willen duiden bij het Christendom.
Hij had het tegen Etto. Beschuldigt hem ervan de Bijbel niet te kennen en deze pas echt te snappen na een Alpha Cursus. Lol. Dat is gesproken als een ware religieuze.quote:Op maandag 30 december 2024 21:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hanca hier een beroep doet op de 'waarheid', maar gewoon blootlegt dat mensen er een geloofsbelijdenis op nahouden, die jij er zeer zeker niet op nahoudt, en het dan nogal vreemd is om die geloofsbelijdenis voor hen in te gaan vullen op basis van je eigen (voor)oordelen hoe die geloofsbelijdenis eruit zou moeten zien, en als die daarvan afwijkt, het dan klaarblijkelijk geen 'echte' of 'oprechte' geloofsbelijdenis is, omdat die niet in jouw straatje past.
Homo's mogen, jippie.quote:Op maandag 30 december 2024 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook dat is voor interpretatie vatbaar.
Er is feitelijk geen aardse straf op afvalligheid.quote:Op maandag 30 december 2024 21:56 schreef Richestorags het volgende:
Waarom moeten ongelovigen of afvalligen dan dood volgens het systeem als het niks zegt over deugen?
Oh dus alleen salafisten zijn echte moslims. Die doen het wel volgens het boekje als het aan jou ligt. Interessant dat de meeste moslims het daar dan weer niet echt mee eens zijn. Salafisten hebben dus volgens jou de enige echte juiste interpretatie.quote:Ze hebben niet volledig het systeem ingevoerd nee. Dat is dankzij hun liberale koningshuis. Hadden ze een Salafistisch koningshuis was het de hel op aarde en stonden ze dichter bij de leer. Dat weet jij best maar je bent inmiddels erg bedreven in het mensen om de tuin leiden.
Nu, de opmerking lijkt me ook prima op jou van toepassing.quote:Op maandag 30 december 2024 22:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij had het tegen Etto. Beschuldigt hem ervan de Bijbel niet te kennen en deze pas echt te snappen na een Alpha Cursus. Lol. Dat is gesproken als een ware religieuze.
Jeetje, flikker zijn mag gewoon? Ondanks Leviticus? Romeinen?quote:Op maandag 30 december 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat jij een nogal vreemde bijbeluitleg ooit hebt gehad, ik gok uit de zeer strenge hoek van de SGP, van iemand die nog geen letter van de bijbel begreep, betekent niet dat jij hier de bijbelkenner moet spelen. Argumenteer nou eens zonder steeds boeken die voor anderen heilig zijn uit hun context te rukken en te verkrachten. Aangezien jij die boeken niet begrijpt: gebruik ze nooit. Simpel, dan ben je er van af.
Of ga ze echt lezen, volg een Alpha Cursus.
Dus die bungelende lijken in Saudi-Arabië en Iran zijn verzonnen en nergens op gebaseerd?quote:Op maandag 30 december 2024 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is feitelijk geen aardse straf op afvalligheid.
Het gaat er niet om wie het ermee eens is maar of het feitelijk dichter bij de leer ligt ja of nee.quote:Oh dus alleen salafisten zijn echte moslims. Die doen het wel volgens het boekje als het aan jou ligt. Interessant dat de meeste moslims het daar dan weer niet echt mee eens zijn. Salafisten hebben dus volgens jou de enige echte juiste interpretatie.
Waarom zouden wij iets te maken moeten hebben met dat een geschrift voor iemand heilig is als het intolerantie verkondigt?quote:Op maandag 30 december 2024 22:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu, de opmerking lijkt me ook prima op jou van toepassing.
Zeker, geldt niet alleen voor homo's. Iedereen moet lekker doen wat ie niet laten kan.quote:
Hmmja, en daarna die vuurzee waar je vel continu opnieuw aangroeit?quote:Op maandag 30 december 2024 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, geldt niet alleen voor homo's. Iedereen moet lekker doen wat ie niet laten kan.
Het gaat in de politiek zelf ook niet over politiek. Ik ben bang dat dit topic daar slechts een weerslag van is.quote:Op maandag 30 december 2024 22:07 schreef JAM het volgende:
Zou het hier nog een keer over politiek gaan, of is dit een soort forum voor 'wat mogen homo's volgens dit schrift wel of niet en wat vinden we daarvan', geworden?
Wat fantaseer je er weer lekker op los. Witte erfschuld ook, de inclusie-iftarquote:Op maandag 30 december 2024 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
haha, ja dus...
Moest het van hr of was 't een eigen keuze?
In bijna alle kerken zijn LHBTI inmiddels ouderling en gaan aan het avondmaal. We hebben niet de pretentie dat er mensen zijn die beter zijn of die slechter zijn dan anderen. En als je echt de bijbel las, wist je dat.quote:Op maandag 30 december 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje, flikker zijn mag gewoon? Ondanks Leviticus? Romeinen?
Kijk, dat is het mooie, je hoeft helemaal niets te maken te hebben met een geschrift dat voor iemand anders heilig is als je meent dat het intolerantie verkondigt (waarover we kunnen twisten). Het is dan alleen wat opmerkelijk als je die mensen dan zelf op basis van je vrij oppervlakkige interpretatie van dat schrift aan probeert te praten dat ze wel intolerant moeten zijn en als ze dat niet zijn, ze dan klaarblijkelijk hun eigen geloof 'verkeerd' aanhangen.quote:Op maandag 30 december 2024 22:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zouden wij iets te maken moeten hebben met dat een geschrift voor iemand heilig is als het intolerantie verkondigt?
Ja, iedereen is gek.quote:Op maandag 30 december 2024 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat in de politiek zelf ook niet over politiek. Ik ben bang dat dit topic daar slechts een weerslag van is.
Hmmmmmmmja....quote:Op maandag 30 december 2024 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
In bijna alle kerken zijn LHBTI inmiddels ouderling en gaan aan het avondmaal. We hebben niet de pretentie dat er mensen zijn die beter zijn of die slechter zijn dan anderen. En als je echt de bijbel las, wist je dat.
Maar veel belangrijker in dit topic: in de Eerste Kamer zit een getrouwde homo namens de ChristenUnie. Dus je haat mag zeker uit POL wegblijven.
Oh zeker wel, namelijk op hun eigen interpretatie van de leer. Uiterst kwalijk natuurlijk, ze denken voor God te kunnen spelen. Maar dat denken ze wel op meerdere vlakken te kunnen doen, getuige de wijze waarop ze hun eigen mensen, maar ook immigranten behandelen.quote:Op maandag 30 december 2024 22:05 schreef Richestorags het volgende:
Dus die bungelende lijken in Saudi-Arabië en Iran zijn verzonnen en nergens op gebaseerd?
Wat feitelijk dichter bij de leer ligt, daar ga jij nu net niet over. Zo kennen veel landen hun eigen ministerie van 'Islamitische zaken'. Waar een boel religieuze geleerden interpretaties geven aan religieuze teksten. Inclusief context en alles wat er maar bij komt kijken. En dat loopt uiteen. Waarom? Omdat de Islam geen sterk centraal georganiseerde religie is.quote:Het gaat er niet om wie het ermee eens is maar of het feitelijk dichter bij de leer ligt ja of nee.
Marginaal gedoe dus?quote:Op maandag 30 december 2024 21:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hebt er nog wel een paar. Jaques Monasch en Eddy Terstall waren van dat type.
Ik zou ook graag zien dat het anders zit, maar de hele Nederlandse politiek is momenteel gestoeld op 'moslims zijn kut'.quote:Op maandag 30 december 2024 22:12 schreef Cyan9 het volgende:
[modbreak]En nu is het verdorie wel genoeg geweest. Theologische discussies voer je maar ergens anders, niet hier.[/modbreak]
Calvijn is dan ook al een paar jaar dood. En had trouwens alleen een vrij baggere vertaling van de bijbel.quote:Op maandag 30 december 2024 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmmmmmmja....
Calvijn en Beza zeggen nee.
43 kilometer over twee richtingen gemeten was het he.quote:Op maandag 30 december 2024 22:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zien dat het anders zit, maar de hele Nederlandse politiek is momenteel gestoeld op 'moslims zijn kut'.
Wat valt er verder nog te bediscussiëren dan? Hoe leuk het is om over 43 kilometer 130 te mogen rijden?
Het was met name de afsluitdijk, maar laat dat (door de aantasting door zeewater?) nou buiten de tunnels om de weg zijn waar het vaakst wegwerkzaamheden zijn. Dus het is daar ook nog maar een paar maanden per jaar.quote:Op maandag 30 december 2024 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
43 kilometer over twee richtingen gemeten was het he.
Onderwerping aan God (de vader) met zn vele varianten. Je hebt stromingen die alleen de Koran toepassen en anderen die het met de Hadith erbij doen. De Islam zoals die in Turkije wordt beleden is mild.quote:Op maandag 30 december 2024 22:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Punt is, dat de Islam in de kern veel meer venijnige features heeft dan het Christendom. Bij de Islam moet je veel meer van het boek afwijken wat eigenlijk niet kan omdat het het laatste woord van God is met Mohammed als profeet op straffe van de dood bij afvalligheid, ketterij of blasphemie.
De boekdrukkunst bracht de bijbel inderdaad breder beschikbaar. Maar het is wel wat kort door de bocht om het als onzin te labelen.quote:De kerk moest een eigen leer verzinnen omdat de bevolking de Bijbel toch niet kon lezen met de Inquisitie als enforcer en dat viel uit elkaar zodra de bevolking toegang kreeg tot de boekdrukkunst en kon zien dat de onzin van de kerk geen stand hield.
Persoonlijk vind ik de taakstelling t.a.v. rijksdepartementen ook wel een ding anders. Idee was natuurlijk niet op de uitvoering te zullen bezuinigen. Nu ligt dat toch anders. En als je kijkt naar bijvoorbeeld de Belastingdienst, dan wordt het zelfs iets meer dan een dingetje.quote:Op maandag 30 december 2024 22:19 schreef BlackLining het volgende:
Een interessantere discussie zou overigens zijn hoe dat uitgezette 'beleid' wordt vertaald naar lagere uitvoerende overheden. Provincies, gemeenten, waterschappen. Zelf in die niveaus waar populisten als PVV, VVD en BBB verkozen zijn worstelt men flink met de uitvoering van het beleid van Kabinet Fuck de Moslims I.
Nou dacht ik hierboven het enige wapenfeit van deze coalitie te hebben benoemd maar er is natuurlijk nog wat. Het afschaffen van de NPLG over stikstof waarmee naar ik schat zo'n 100k aan FTE door de plee gaat. En daar zijn zelfs lagere uitvoerende overheden zélfs met bezetting door onnozelen van PVV, VVD en BBB tegen. Da's toch ook bijzonder..
Ik gooi zo maar eens even een balletje op. Want dat gelul over sprookjes is inderdaad wel vermoeiend. Dat doe je maar in de Efteling
Dat weet ik. De kroon is natuurlijk de leer van de Soefi's. Echter de "milde" Islam in Turkije wijkt per definitie van het venijnige boek af. Waarom moet een vredige godsdienst in de eerste plaats zo'n venijnig boek en zo'n schandvlek als profeet hebben als het de moraal tot in het einde der tijden voor de mensheid vormt? Allemaal te begrijpen als je het leest in de context van de Arabische veroveringen, echter niet voor een vreedzame maatschappij. Een vrome moslim is dat ondanks de Islam, niet dankzij de Islam. Gewoon een goed mens zeg maar. Je moet namelijk wel cherry picken als je dat boek gebruikt.quote:Op maandag 30 december 2024 22:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Onderwerping aan God (de vader) met zn vele varianten. Je hebt stromingen die alleen de Koran toepassen en anderen die het met de Hadith erbij doen. De Islam zoals die in Turkije wordt beleden is mild.
Uitroeiacties?quote:Het betrekkelijk nieuwe Arabische salafisme is geen aanwinst geweest imho, maar statistisch is de radicalisering verwaarloosbaar. Iets als IS was ook voornamelijk om en eigen staat te stichten in Syrie en Irak. (Letterlijk I.S.I.S.) Toen dat niet ging waren er wat aanslagen uit frustratie. Maar allemaal relatief betrekkelijk mild vergeleken met plaatselijk terrorisme in bijv. jaren '80 en de uitroeiacties in Gaza vandaag de dag.
Ja op zich eens hoor. Echter is die humanistische benadering daarvoor vereist.quote:Verder ben jij ok en is het gros dat ook. De meeste mensen die gewoon hun leven willen leiden. Je hebt ontzettend veel moslims, christenen, atheisten en joden die anderen van nature humanistisch benaderen. Dat lijkt veel minder van belang dan de negatieve scherpe aansturing tot X-polarisatie.
Ik labelde de leer van de Kerk als onzin. Aflaten en al. Paus als God op aarde. Aarde als middelpunt en de zon die eromheen draait. Mensen kwamen erachter dat die leer niet overeen kwam met de Bijbel en/of de nieuwe inzichten en daarom nam de macht van de kerk af. Verder ben ik het met je eens hoe de Bijbel is bedoeld. Ik kan je de essays van Schopenhauer erover ten zeerste aanraden. Die gaat heel diep op je laatste frasen in.quote:De boekdrukkunst bracht de bijbel inderdaad breder beschikbaar. Maar het is wel wat kort door de bocht om het als onzin te labelen.
Het waren leefregels, vroege vormen van een wetboek en verhalen die als metaforen dienden. Het is met name de King James bijbel geweest, waarbij men van metaforen tot letterlijke realiteit probeerde te promoten. Daarom is bij iedere stroming die de bijbel letterlijk neemt de KJB ook het boek waarmee ze lopen te zwaaien.
Islam werd in de middeleeuwen als vooruitstrevend en vrijer gezien dan het Christendom. Er zijn verslagen bekend van Christenen die in Islamitische landen verbleven. Salafisme bestond toen nog niet. Dat is pas veel recenter ontstaan. Moslims werden destijds ook meer als afvallige Christenen gezien. Die link tussen Constantinopel en het embryo waar de Islam mogelijk uit ontstond is dan ook wel een leuke om te volgen. Het schisme van Constantinopel waarbij er een heftig ,wellicht bloedig debat was in de orthodoxe kerk en de afwijkende leer van Nestorius (toen gewoon "de kerk") Hij en zijn volgers zijn verbannen en oostwaards getrokken.quote:Op maandag 30 december 2024 22:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weet ik. De kroon is natuurlijk de leer van de Soefi's. Echter de "milde" Islam in Turkije wijkt per definitie van het venijnige boek af. Waarom moet een vredige godsdienst in de eerste plaats zo'n venijnig beeld en zo'n schandvlek als profeet hebben als het de moraal tot in het einde der tijden voor de mensheid vormt? Allemaal te begrijpen als je het leest in de context van de Arabische veroveringen, echter niet voor een vreedzame maatschappij. Een vrome moslim is dat ondanks de Islam, niet dankzij de Islam. Je moet namelijk wel cherry picken als je dat boek gebruikt.
Abrahamistische religies hebben allemaal wel hun opboerend geweld gehad van tijd tot tijd en plaats tot plaats.quote:Vergelijk dat eens met de vreedzame leer van het Jaïnisme. Of het Taoïsme. Weinig aan te cherry picken.
Het is niet dat Europa met de boekdrukkunst massaal ongelovig werd. Het werd eerder een verschuiving naar nieuwe Christelijke stromingen. Het zijn de aanlopen naar de verlichting geweest. Iets wat nu weer een pad van verdonkering op zou kunnen gaan, geinspireerd op MAGA VS en de hele spiraal van uitzichtloosheid, verliezen van hoop en dreigend verval van Europa mbt ontwikkeling en vergrijzing. Die hoop zit met name in de hoek van China en andere landen die zich sterk ontwikkelen nu.quote:Ik labelde de leer van de Kerk als onzin. Aflaten en al. Paus als God op aarde. Mensen kwamen erachter dat die leer niet overeen kwam met de Bijbel en daarom nam de macht van de kerk af. Verder ben ik het met je eens hoe de Bijbel is bedoeld. Ik kan je de essays van Schopenhauer erover ten zeerste aanraden. Die gaat heel diep op je laatste frasen in.
Nou ja,als we kijken naar het percentage overhead ligt deze wel enorm hoog bij de overheid.quote:Op maandag 30 december 2024 18:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar het antwoord is dat het stelsel misschien anders moet, maar dat het daarna méér moet opbrengen, niet minder. Is Knot het misschien niet mee eens, maar de overheid heeft zichzelf dankzij al die jaren VVD gewoon volledig uitgekleed. En dat gaat niet langer, steeds meer essentiële zaken heeft de overheid geen geld voor, omdat er niet genoeg binnen komt.
Er is vast wel iets te halen in efficiency, maar de hoop dat de overheid ooit een echte efficiënte organisatie gaat worden heb ik wel opgegeven. Los van het feit dat veel overhead ook wel gewoon nodig is, juist ook om een toeslagenaffaire 'het systeem zegt nee' te voorkomen is nu eigenlijk besloten dat er altijd een persoon tussen moet zitten.quote:Op maandag 30 december 2024 22:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja,als we kijken naar het percentage overhead ligt deze wel enorm hoog bij de overheid.
https://www.binnenlandsbe(...)ies-bijna-50-procent
https://fd.nl/politiek/15(...)-zeldzame-proporties
Dus daar valt best wel wat te halen (in theorie).
Verder is het vooral zaak om zaken veel simpeler te maken en/of op andere manieren doelen te halen.
De wetgeving om voor iedereen de co2 uitstoot te gaan bijhouden.
https://www.advocatie.nl/(...)20personenmobiliteit.
Hier zijn bij alle bedrijven weer ftes mee bezig en vervolgens aan de overheid ook weer allerlei beleidsmedewerkers.
Administratieve rompslomp.
Je kan ook een verplichting opleggen dat bedrijfswagens voortaan electrisch moeten zijn, of euro norm x verbieden.
Hoogstwaarschijnlijk hetzelfde effect zonder daadwerkelijk weer fte s die allemaal geld kosten eraan verspillen.
Simpelere wetgeving ipv meer uitzonderingen.
Zijn er eigenlijk vergelijkingen, benchmarks, mbt typische efficiënte overheidsinstellingen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 07:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is vast wel iets te halen in efficiency, maar de hoop dat de overheid ooit een echte efficiënte organisatie gaat worden heb ik wel opgegeven. Los van het feit dat veel overhead ook wel gewoon nodig is, juist ook om een toeslagenaffaire 'het systeem zegt nee' te voorkomen is nu eigenlijk besloten dat er altijd een persoon tussen moet zitten.
Oh, ik geloof zeker wel dat de verschillende overheden pakweg 20% kunnen (en wellicht zelfs moeten met oog op de toekomst qua vergrijzing e.d.).quote:Op maandag 30 december 2024 22:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja,als we kijken naar het percentage overhead ligt deze wel enorm hoog bij de overheid.
https://www.binnenlandsbe(...)ies-bijna-50-procent
https://fd.nl/politiek/15(...)-zeldzame-proporties
Dus daar valt best wel wat te halen (in theorie).
Verder is het vooral zaak om zaken veel simpeler te maken en/of op andere manieren doelen te halen.
De wetgeving om voor iedereen de co2 uitstoot te gaan bijhouden.
https://www.advocatie.nl/(...)20personenmobiliteit.
Hier zijn bij alle bedrijven weer ftes mee bezig en vervolgens aan de overheid ook weer allerlei beleidsmedewerkers.
Administratieve rompslomp.
Je kan ook een verplichting opleggen dat bedrijfswagens voortaan electrisch moeten zijn, of euro norm x verbieden.
Hoogstwaarschijnlijk hetzelfde effect zonder daadwerkelijk weer fte s die allemaal geld kosten eraan verspillen.
Simpelere wetgeving ipv meer uitzonderingen.
Klopt, het zal altijd minder efficiënt zijn. Dat is ook wel te accepteren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 07:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is vast wel iets te halen in efficiency, maar de hoop dat de overheid ooit een echte efficiënte organisatie gaat worden heb ik wel opgegeven. Los van het feit dat veel overhead ook wel gewoon nodig is, juist ook om een toeslagenaffaire 'het systeem zegt nee' te voorkomen is nu eigenlijk besloten dat er altijd een persoon tussen moet zitten.
Mja, dat ligt in een marktorganisatie een stuk eenvoudiger. Die reken je doorgaans af op een paar criteria als omzetgroei en EBITDA en er is vaak een heel scala aan vergelijkbare organisaties die grosso modo vergelijkbare dingen doen en waarbij je dus inderdaad vrij eenvoudig wat criteria als billability, slagingskans van projecten en dergelijke kunt meten. Maar ja, waar ga je het succes van een belastingdienst aan afmeten op een uniforme wijze tussen verschillende landen?quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:52 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk vergelijkingen, benchmarks, mbt typische efficiënte overheidsinstellingen.
Bijvoorbeeld: ik werk in een beursgenoteerde research and development organisatie, en we hebben externe benchmarks, bijvoorbeeld voor directe en indirecte uren (direct is alles wat met de projecten te maken heeft, indirect is dan de rest. We vergelijken ons mbt tot aantal succesvolle projecten en mbt tot percentage indirecte kosten met anderen)
Zijn zo'n benchmarks er ook voor overheidsinstellingen? En hoe kom NL daaruit vergeleken met andere landen?
Die zijn er vast. Maar zoiets is gelijk ook erg ingewikkeld. Een multinational verkoopt over het algemeen in elk land min of meer dezelfde producten met bijbehorende processen. Er is daardoor meestal enige standaardisatie. Dat is redelijk te vergelijken.quote:Op dinsdag 31 december 2024 08:52 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk vergelijkingen, benchmarks, mbt typische efficiënte overheidsinstellingen.
Bijvoorbeeld: ik werk in een beursgenoteerde research and development organisatie, en we hebben externe benchmarks, bijvoorbeeld voor directe en indirecte uren (direct is alles wat met de projecten te maken heeft, indirect is dan de rest. We vergelijken ons mbt tot aantal succesvolle projecten en mbt tot percentage indirecte kosten met anderen)
Zijn zo'n benchmarks er ook voor overheidsinstellingen? En hoe kom NL daaruit vergeleken met andere landen?
Dat overheidsapparaat heeft natuurlijk wel aan twee kanten te leveren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 09:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, het zal altijd minder efficiënt zijn. Dat is ook wel te accepteren.
Maar afgelopen vijf jaar zijn de meeste overheden ook met minstens een vijfde gegroeid. Dat is wellicht te verkopen als dat ook wel minstens 15% meer of betere dienstverlening oplevert. Maar die lijkt eerder minder te zijn geworden…
En dan is volgens mij de belastinginning juist nog redelijk aardig te vergelijken qua kosten / fte per opgehaalde miljard aan belasting.quote:Op dinsdag 31 december 2024 09:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, dat ligt in een marktorganisatie een stuk eenvoudiger. Die reken je doorgaans af op een paar criteria als omzetgroei en EBITDA en er is vaak een heel scala aan vergelijkbare organisaties die grosso modo vergelijkbare dingen doen en waarbij je dus inderdaad vrij eenvoudig wat criteria als billability, slagingskans van projecten en dergelijke kunt meten. Maar ja, waar ga je het succes van een belastingdienst aan afmeten op een uniforme wijze tussen verschillende landen?
Dienstverlening en producten in de breedste zin doelde ik op.quote:Op dinsdag 31 december 2024 09:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat overheidsapparaat heeft natuurlijk wel aan twee kanten te leveren.
Enerzijds moet de dienstverlening richting de burgers op orde zijn, anderzijds moeten problemen worden aangepakt. Dat is waar die overheidsgroei zit, er moet heel veel werk verzet worden wat niet direct dienstverlening te goede komt. Denk aan aanpak stikstof, verduurzaming, onze geopolitieke strategie, achterstallig onderhoud aan infrastructuur, woningbouw, etcetera.
Dat er meer ambtenaren zijn, hoeft niet te betekenen dat de dienstverlening evenredig verbeterd wordt. De dienstverlening richting burgers is maar een deel van de taak van het overheidsapparaat.
Overigens grotendeels problemen waar langer geleden al op voorgesorteerd had kunnen worden. Een aanzienlijk deel is het gevolg van het vooruitschuiven van problemen van Rutte I tot III.
Mja, zelfs dat is enorm afhankelijk van je belastingstelsel wat door de politiek bepaald wordt. Voor geïnde belasting per FTE maakt het nogal uit of je 25% of 45% inkomstenbelasting heft.quote:Op dinsdag 31 december 2024 09:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En dan is volgens mij de belastinginning juist nog redelijk aardig te vergelijken qua kosten / fte per opgehaalde miljard aan belasting.
Maar dan hebben we ook nog gemeentelijke en waterschapsbelastingen die eigenlijk mee moeten in zo’n benchmark…
En zoiets als toeslagen uit laten keren door de belastingdienst is vast vrij typisch Nederlands…
Zeker. Veel meer dan een in de basis redelijk te vergelijken product is het niet.quote:Op dinsdag 31 december 2024 09:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, zelfs dat is enorm afhankelijk van je belastingstelsel wat door de politiek bepaald wordt. Voor geïnde belasting per FTE maakt het nogal uit of je 25% of 45% inkomstenbelasting heft.
Zeker, ze zijn ook bepaalde dingen extra gaan doen. Ook defensie heeft een groeispurt. Al zijn dat voor Groningen ook vooral heel veel ZZP'ersquote:Op dinsdag 31 december 2024 09:59 schreef Hanca het volgende:
De overheid is de laatste 2 kabinetten vooral gegroeid door de aanpak van Groningen, toeslagenaffaire en stikstof. Als je een vergelijking met daarvoor wil maken, moet je die groei er afhalen.
Efficiency is vast een deel, maar dat 50% van de overheid alleen al in overhead zit is toch enorm.quote:Op dinsdag 31 december 2024 07:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nog afgezien van de hoeveelheid haken en ogen natuurlijk, want het burgers zo moeilijk mogelijk maken om aftrekposten op te geven om minder belasting te betalen is voordelig voor dit meetcriterium natuurlijk, maar dat is niet wat je als burger van een overheid verwacht.quote:Op dinsdag 31 december 2024 10:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker. Veel meer dan een in de basis redelijk te vergelijken product is het niet.
Dat is inderdaad mijn standpunt. Ik vind dat er in Nederland veel minder migranten opgevangen moeten worden. En vooral de vermeende vluchtelingen, vaak uit niet-Westerse landen die te vaak heel moeilijk integreren en assimileren zouden hier niet welkom moeten zijn. Ik vind het ook een rare situatie dat mensen duizenden kilometers kunnen afleggen en meerdere veilige landen doorkruisen alvorens men hier asiel komt aanvragen.quote:Op maandag 30 december 2024 19:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat betreft je vreemde verhaal dat 'We in Nederland 'zulke mensen' niet op zouden moeten vangen omdat ze moeilijk aan de baan kunnen komen.'- verwijs ik je terug naar wat @:Hanca daar (hier dus: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #465 Kerstreces ) al over te zeggen had. Er wordt meer dan genoeg inhoudelijk gereageerd op je standpunten. Het verhaal slaat inderdaad gewoon nergens op.
Jawel, daar is wél sprake van. Voor veel progressieve en linkse partijen is migratie eigenlijk geen issue en als men dan met plannen komt om de migratie te verminderen is het eigenlijk alleen maar gericht op arbeidsmigratie, waarbij de plannen in de praktijk juist alleen maar voor méér migratie zullen zorgen. Ik heb daar in deze post recent al voorbeelden van gegeven.quote:Op maandag 30 december 2024 20:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld:
[..]
Er is geen enkele linkse partij in Nederland die problemen met migratie bagatelliseert of ontkent. Alle linkse partijen hebben vrij uitgebreide standpunten met betrekking tot migratie (en aanverwante thema's als integratie). Dat blijkt uit elk partijprogramma, dat blijkt uit elke debat over het onderwerp. Het is nog nooit voorgekomen dat een Dijk, of een Timmermans, of een Ouwehand, of een Jetten, of wie dan ook naar de interruptiemicrofoon gelopen is en heeft gezegd: 'Nou, nou, mevrouw Faber, het zal toch allemaal wel meevallen. Waarom zet u de grenzen niet gewoon open en laat u die mensen verder gewoon begaan? Geen gezeik, iedereen rijk.' Integendeel, toen de SP járen geleden het voortouw nam om te pleiten voor zaken als een verplichte inburgering, werden die zelf, juist door rechts, weggezet als racisten.
De linkse partijen kiezen daarin vaak voor andere oplossingen dan rechtse partijen (zoals, weet ik veel wat, bordjes neerzetten, briefjes naar de verkeerde instantie sturen, een paar jongens van de KMar op een parkeerterrein zetten, wetsvoorstellen doen die zowel praktisch als juridisch onuitvoerbaar zijn, etc. en/of alles maar op het kleine deel dat asielzoekers van de hele migratiestroom uitmaken te schuiven zodat ze in de tuinbouw en vleesproductie gewoon en meer van dat soort sectoren lekker door kunnen gaan met arbeidsmigranten uitknijpen), maar het is simpelweg onwaar dat 'de linksen dat bagatelliseren en ontkennen'. Integendeel.
Overigens is dat bij grote corporate bedrijven niet veel andersquote:Op dinsdag 31 december 2024 10:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik denk inderdaad dat het onvermijdelijk is dat een overheid inefficiënt is.
Ik werkte tot twee jaar geleden in een klein bedrijf. Pakweg 20 medewerkers waar ik samen met twee anderen leiding aan gaf wat overigens betekende dat ik ook gewoon 40 uur per week daadwerkelijk fysiek aan het werk was. Dat was heerlijk. Om de week op donderdagavond even bij elkaar, biertje erbij, en knopen doorhakken. Lekker efficiënt, konden makkelijk wat uitproberen en direct resultaat. Heerlijk werkte dat. Doorpakken.
Nu werk ik voor een semi-overheidsorganisatie. En man man man wat een gedoe, overal die ambtelijke stroop. Ik begrijp het hoor, want we draaien volledig op belastinggeld en beslissingen hebben nogal een stevige ruimtelijke impact die bewoners aan het hart gaan. Verantwoording van uitgaven en participatie is zodoende belangrijk. Maar als ik in mijn werkgebied een scheet wil laten dan komen er adviseurs die zich bemoeien met de richting, het geluid, wat ik de avond ervoor moet eten. En later nog evalueren, rook ie lekker, hoe is de samenstelling precies tot stand gekomen, wat kan er volgende keer beter..Allemaal tevens ook lieden met twee keer mijn salaris.
..
Mwaah, op basis van werkervaringen in zowel publieke als private sector vond ik de overhead + controlekosten aan de publieke kant overzichtelijker - juist omdat men daar transparant moét zijn. Los van dat publieke organisaties veel ingewikkelder afwegingen maken, waar financiën vaak één van factoren is terwijl het in het bedrijfsleven uiteindelijk enkel om de euro's gaat.quote:Op dinsdag 31 december 2024 10:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Efficiency is vast een deel, maar dat 50% van de overheid alleen al in overhead zit is toch enorm.
Voor iedere 2 belastinginspecteurs zit er 1 persoon extra voor ondersteuning aan die 2.
Efficiency bij de overheid begint en eindigt bij simplificatie van wetgeving en toetsing op uitvoerbaarheid. Wat dat betreft heeft Omtzigt gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 31 december 2024 07:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Asielprocedure duurt 21 maanden: https://www.vluchtelingen(...)20wel%2021%20maanden.quote:Op dinsdag 31 december 2024 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De post van de user @:Hanca kan ik niet veel mee omdat hij dus stelt dat de informatie die op de website van de Rijksoverheid staat niet zou kloppen en bovendien geeft hij geen andere bron ter onderbouwing van zijn claim.
En zelfs al zou het kloppen wat hij zegt doet dit niets af aan de statistiek van het CBS die ik deelde want daar telt men pas van het moment migranten een verblijfsvergunning hebben toegewezen tegelregen. Kortom, de aanlooptijd naar het verkrijgen van een verblijfsvergunning wordt buiten beschouwing gelaten.
[..]
Niet kunnen sturen op koopkracht geeft dan weer hele andere problemen, dus een behoorlijke stuurbaarheid blijft wenselijk. Je wil niet dat bepaalde groepen structureel achterblijven.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:15 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Efficiency bij de overheid begint en eindigt bij simplificatie van wetgeving en toetsing op uitvoerbaarheid. Wat dat betreft heeft Omtzigt gewoon gelijk.
Dat vereist alleen dat niet gestuurd wordt op 1- 2 % aan koopkracht en dat men in het algemeen belang van een efficiënte en betrouwbare overheid accepteert dat er soms groepen iets op achteruit gaan bij een regeling.
Door de wens dat te voorkomen ontstaan namelijk allerlei uitzonderingen en maatwerk die de uitvoering complex en inefficient maken.
Maar dat ligt zowel bij politici, als de media, als bij de burger, want ophef over die 1 a 2 % is wel de reden dat dit gebeurt en uiteindelijk iedereen minder af is.
Die zijn er wel, maar het probleem is vaak al de definitie van wat een overheid is, wat een goede overheid dan is enzovoorts. Zie bijvoorbeeld https://repub.eur.nl/pub/13605/IJPPMburqual.pdfquote:Op dinsdag 31 december 2024 08:52 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Combineer een elke (max 4) paar jaar veranderende koers met wazige budgetten, onduidelijk belegde verantwoordelijkheden, bestuurders die elke paar jaar moeten veranderen van plaats en je krijgt wat je nu hebt.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:42 schreef Monolith het volgende:
Het enige wat ik persoonlijk qua verschil tussen corporate en (semi-)overheid heb meegemaakt dat in de eerstgenoemde wereld nog wel vaak iets meer een gevoel van urgentie heerst.
Ik zie veel organisaties die verschoven zijn van regie-organisatie naar uitvoerende organisatie waarbij externe organisaties dan nog wel domweg een deel van de 'handjes' leveren en dan worden concepten als deadlines opeens een heel stuk vloeibaarder.
Zoals ik al eerder zei: Van te voren is het verhaal al bedacht, daar wordt dan een bron bij gezocht om die bewering te staven, welke vrijwel altijd ontaard in de een of andere vage, overhaaste generalisatie. Elke keer als iemand dat soort lulkoek weerlegt, dan luidt het 'Dat is een stropop! Dat zeg ik helemaal niet! Kom nu eens met argumenten!' Die argumenten worden maar al te vaak aangedragen, maar als iemand dan zelf elke vorm van tegenspraak simpelweg negeert of ontkent, dan valt er geen discussie te voeren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Jawel, daar is wél sprake van. Voor veel progressieve en linkse partijen is migratie eigenlijk geen issue en als men dan met plannen komt om de migratie te verminderen is het eigenlijk alleen maar gericht op arbeidsmigratie, waarbij de plannen in de praktijk juist alleen maar voor méér migratie zullen zorgen. Ik heb daar in deze post recent al voorbeelden van gegeven.
Zulke partijen zien migratie simpelweg niet als een van de grote problemen in Nederland. Nou, dat kan natuurlijk, maar dan ontstaat er een contrast met hoe een aanzienlijk deel van het electoraat naar de problemen in Nederland kijkt.
Als je daadwerkelijke migratie wilt aanpakken dan kom je niet met voorstellen om tienduizenden migranten uit Afrika hierheen te halen, meer veilige routes voor asielzoekers aan te leggen of arbeidsmigranten hogere lonen te bieden. Dat zijn namelijk allemaal maatregelen die in de praktijk voor een grotere toestroom zullen leiden.
En een enorme focus op het niet willen en durfen benadelen van ook maar één groep.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Combineer een elke (max 4) paar jaar veranderende koers met wazige budgetten, onduidelijk belegde verantwoordelijkheden, bestuurders die elke paar jaar moeten veranderen van plaats en je krijgt wat je nu hebt.
Zolang je niet deportatie, opsluiting of erger en het verbieden van bepaalde religies in je partijprogramma hebt staan neem je het probleem niet serieus. Begrijp dat danquote:Op dinsdag 31 december 2024 13:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: Van te voren is het verhaal al bedacht, daar wordt dan een bron bij gezocht om die bewering te staven, welke vrijwel altijd ontaard in de een of andere vage, overhaaste generalisatie. Elke keer als iemand dat soort lulkoek weerlegt, dan luidt het 'Dat is een stropop! Dat zeg ik helemaal niet! Kom nu eens met argumenten!' Die argumenten worden maar al te vaak aangedragen, maar als iemand dan zelf elke vorm van tegenspraak simpelweg negeert of ontkent, dan valt er geen discussie te voeren.
Moet ik het je nog even uitleggen eer we weer 'Kom nu eens met argumenten!' krijgen? Prima. Jij doet de categorale bewering dat linkse partijen problemen rondom migratie ontkennen en bagatelliseren . Ik zeg: nee, dat doen ze niet, zie de partijprogramma's, de inbreng in debatten, etc. Dan kom je nu als tegenargument aan met precies hetzelfde holle gelul als eerst wat er dus volledig en uitsluitend uit bestaat dat jij het simpelweg niet eens bent met die plannen en dat ze het anders zouden moeten doen en ze het daarom dus - omdat het niet in jouw straatje past - klaarblijkelijk ontkennen en bagatelliseren. Dat is dus iets anders dan dat die plannen niet bestaan of dat linkse partijen zich daar niet mee bezig zouden houden of daar de ernst niet van in zouden zien. Dat is nu een mooi voorbeeld van een ad-hominem, waarbij je je tegenstander (links) wegzet en kleineert (door de te zeggen dat ze het ontkennen en bagatelliseren) in plaats van op die plannen zelf in te gaan.
Ja ik zit nu ook weer bij een organisatie waar we mogen uitvogelen hoe we de gevolgen van alle wetswijzigingen voor de energiemarkt weer in systemen geprakt krijgen. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar vaak met geen enkel benul van de impact op uitvoerende organisaties.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Combineer een elke (max 4) paar jaar veranderende koers met wazige budgetten, onduidelijk belegde verantwoordelijkheden, bestuurders die elke paar jaar moeten veranderen van plaats en je krijgt wat je nu hebt.
Nu kom je weer met een hele post waar je nergens inhoudelijk ingaat op mijn post. Je doet het weer af met een betoog over hoe ik volgens jou de discussie aanga en niet welke argumenten ik inbreng.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: Van te voren is het verhaal al bedacht, daar wordt dan een bron bij gezocht om die bewering te staven, welke vrijwel altijd ontaard in de een of andere vage, overhaaste generalisatie. Elke keer als iemand dat soort lulkoek weerlegt, dan luidt het 'Dat is een stropop! Dat zeg ik helemaal niet! Kom nu eens met argumenten!' Die argumenten worden maar al te vaak aangedragen, maar als iemand dan zelf elke vorm van tegenspraak simpelweg negeert of ontkent, dan valt er geen discussie te voeren.
Moet ik het je nog even uitleggen eer we weer 'Kom nu eens met argumenten!' krijgen? Prima. Jij doet de categorale bewering dat linkse partijen problemen rondom migratie ontkennen en bagatelliseren . Ik zeg: nee, dat doen ze niet, zie de partijprogramma's, de inbreng in debatten, etc. Dan kom je nu als tegenargument aan met precies hetzelfde holle gelul als eerst wat er dus volledig en uitsluitend uit bestaat dat jij het simpelweg niet eens bent met die plannen en dat ze het anders zouden moeten doen en ze het daarom dus - omdat het niet in jouw straatje past - klaarblijkelijk ontkennen en bagatelliseren. Dat is dus iets anders dan dat die plannen niet bestaan of dat linkse partijen zich daar niet mee bezig zouden houden of daar de ernst niet van in zouden zien. Dat is nu een mooi voorbeeld van een ad-hominem, waarbij je je tegenstander (links) wegzet en kleineert (door de te zeggen dat ze het ontkennen en bagatelliseren) in plaats van op die plannen zelf in te gaan.
Zeker bij de rijksoverheid zit nog heel sterk de neiging om het eerst via de markt -al dan niet gesubsidieerd- op te lossen en pas als allerlaatste optie de overheid zélf iets te laten te doen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:09 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)og-niet-weg-a4878101
Dit is ook wel een dingetje qua wispelturige overheid. We moeten veel meer gaan recyclen maar bedrijven verplichten gerecycled plastic toe te passen doen we ook niet.
Zonder dat ik weer wil vervallen in de geloof discussie is "practice what you preach" niet de overheids sterkste kwaliteit.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker bij de rijksoverheid zit nog heel sterk de neiging om het eerst via de markt -al dan niet gesubsidieerd- op te lossen en pas als allerlaatste optie de overheid zélf iets te laten te doen.
Ik zit sinds juli in nieuwbouw en daar hebben ze nog net een papierbak neergezet, maar dat is het dan wel. Glas en PMD doet men niet aan, tja goed dan niet.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:09 schreef KareldeStoute het volgende:
Dit is ook wel een dingetje qua wispelturige overheid. We moeten veel meer gaan recyclen maar bedrijven verplichten gerecycled plastic toe te passen doen we ook niet.
Hier hebben we een container voor restafval, container voor papier, twee! containers voor glas (in beide kan zowel bont als wit)...quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zit sinds juli in nieuwbouw en daar hebben ze nog net een papierbak neergezet, maar dat is het dan wel. Glas en PMD doet men niet aan, tja goed dan niet.
Het aantal liquidaties neemt af, maar het aantal bedreigingen en het gebruik van explosieven neemt toe.quote:Op zondag 29 december 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allemaal criminaliteit die gewoon gewoon kunt zien in de aangiftes (anders krijg je geen geld terug) en toch daalt de criminaliteit.
Specifieke criminaliteit stijgt idd, maar de totale criminaliteit daalt gewoon al decennia.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het aantal liquidaties neemt af, maar het aantal bedreigingen en het gebruik van explosieven neemt toe.
Het Parool: Zeker 877 explosies in Nederland in 2024: ruim twee keer zoveel als vorig jaar
Aantal bedreigingen neemt toe. Maar is Nederland onveiliger?
Stellen dat de criminaliteit simpelweg daalt is een beetje makkelijk.
Ja, weer de doelpalen verschuiven. Jij zegt: 'Men neemt het niet serieus en bagetalliseert het.' Dat doet men niet. Men komt met andere oplossingen die jij verstandig meent (daar kunnen we het een ander keer over hebben) en daarom is het dus, volgens jou, het probleem niet serieus nemen - of nee, ontkennen zelfs - en bagetalliseren. Dat is een categorale uitspraak die je deed over de linkse partijen. Dat probeer je nu recht te praten door te verwijzen naar een post die je veel eerder, ergens volkomen anders hebt geplaatst. Ik heb zelf al eerder aangegeven - in dit gesprek - dat het juist de SP was die daar al in de jaren '70/'80 het voortouw in nam, maar ja, daar ga je ook niet op in hè. Zo blijven we bezig. 't Is gewoon een beetje langs elkaar heen lullen zo. Vertel me, waar zullen we het nu eens over hebben dan? Beginnen we opnieuw.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu kom je weer met een hele post waar je nergens inhoudelijk ingaat op mijn post. Je doet het weer af met een betoog over hoe ik volgens jou de discussie aanga en niet welke argumenten ik inbreng.
Je geeft bijvoorbeeld aan dat je het niet eens bent met mijn standpunt over progressieve en linkse partijen rondom migratie, maar je maakt het niet concreet. 'Zie de partijprogramma's, de inbreng in debatten, etc' is namelijk geen goed onderbouwd argument, vooral ook wetende dat ik uit o.a. de partijprogramma's van partijen standpunten heb gehaald die ik bekritiseer.
Op basis daarvan, en ook andere bronnen, onderbouw ik wáárom zulke beleidsplannen geen oplossing zullen brengen voor een migratieprobleem en dit zelfs erger zullen maken. Je reageert daar vervolgens totaal niet op.
Daarnaast stel je dat mijn kritiek op progressieve en linkse partijen een ad hominem of kleineren zou zijn, wat gewoon niet waar is. Een ad hominem is een aanval op de discussiepartner, niet op het beleid of de standpunten van politieke partijen. En als beleid bekritiseren 'kleineren' zou zijn, dan kan dit hele subforum wel worden opgedoekt.
Ten slotte stel je dan ook nog dat ik niet op de plannen van zulke partijen in zou gaan, terwijl dit dus juist wél doe. Nogmaals: zie deze post, daar worden verscheidene voorbeelden aangehaald. En ook in de laatste alinea van mijn post die je quote.
Ook die daling lijkt ten einde.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Specifieke criminaliteit stijgt idd, maar de totale criminaliteit daalt gewoon al decennia.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ionele-criminaliteitquote:Het aantal mensen dat in 2023 zei slachtoffer te zijn geweest van traditionele criminaliteit, zoals geweld, diefstal en inbraak, en vernielingen, is na een jarenlange daling voor het eerst sinds 2021 weer toegenomen. Ook voelden meer mensen zich onveilig dan twee jaar eerder. Dit meldt het CBS op basis van de Veiligheidsmonitor 2023.
PMD gaat men wat wisselend mee om, voor nascheiding is ook wel iets te zeggen. Waar het apart opgehaald wordt is het vrij vaak vervuild…quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zit sinds juli in nieuwbouw en daar hebben ze nog net een papierbak neergezet, maar dat is het dan wel. Glas en PMD doet men niet aan, tja goed dan niet.
Het is én-én.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, weer de doelpalen verschuiven. Jij zegt: 'Men neemt het niet serieus en bagetalliseert het.' Dat doet men niet. Men komt met andere oplossingen die jij verstandig meent (daar kunnen we het een ander keer over hebben) en daarom is het dus, volgens jou, het probleem niet serieus nemen - of nee, ontkennen zelfs - en bagetalliseren. Dat is een categorale uitspraak die je deed over de linkse partijen. Dat probeer je nu recht te praten door te verwijzen naar een post die je veel eerder, ergens volkomen anders hebt geplaatst. Ik heb zelf al eerder aangegeven - in dit gesprek - dat het juist de SP was die daar al in de jaren '70/'80 het voortouw in nam, maar ja, daar ga je ook niet op in hè. Zo blijven we bezig. 't Is gewoon een beetje langs elkaar heen lullen zo. Vertel me, waar zullen we het nu eens over hebben dan? Beginnen we opnieuw.
Ik verwijs naar een eerdere post omdat ik daar verscheidene inhoudelijke voorbeelden heb gegeven van beleidsplannen van progressief en linkse partijen, die de migratieproblematiek alleen maar erger zullen maken en waaruit ook blijkt dat zij dit niet serieus nemen. Dat heeft niets te maken met iets recht willen praten.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, weer de doelpalen verschuiven. Jij zegt: 'Men neemt het niet serieus en bagetalliseert het.' Dat doet men niet. Men komt met andere oplossingen die jij verstandig meent (daar kunnen we het een ander keer over hebben) en daarom is het dus, volgens jou, het probleem niet serieus nemen - of nee, ontkennen zelfs - en bagetalliseren. Dat is een categorale uitspraak die je deed over de linkse partijen. Dat probeer je nu recht te praten door te verwijzen naar een post die je veel eerder, ergens volkomen anders hebt geplaatst. Ik heb zelf al eerder aangegeven - in dit gesprek - dat het juist de SP was die daar al in de jaren '70/'80 het voortouw in nam, maar ja, daar ga je ook niet op in hè. Zo blijven we bezig. 't Is gewoon een beetje langs elkaar heen lullen zo. Vertel me, waar zullen we het nu eens over hebben dan? Beginnen we opnieuw.
Wat is relevantie van beleidsplannen van de SP in de jaren 1970 en 1980 op de situatie anno 2024? Ik heb het namelijk over het heden, niet over het verleden.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom we de discussie opnieuw moeten gaan beginnen?quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou dat niet de overheid maar de politiek willen noemen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zonder dat ik weer wil vervallen in de geloof discussie is "practice what you preach" niet de overheids sterkste kwaliteit.
Ik ben benieuwd wat er mogelijk gaat worden. Veel kiezers zullen terugkeren naar het CDA. D66 zal ook wel groeien. Ik schat in dat dat toch de grote 'winnaars' gaan zijn, in de zin dat ze weer een set zetels krijgen waarmee ze wat voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:35 schreef Hanca het volgende:
BBB zakt in de laatste peilingen trouwens naar 3/4 zetels, NSC naar 2. Toch problematisch, 2 partijen die voor hun voortbestaan moeten vrezen en dus nooit dit kabinet kunnen laten vallen in de coalitie.
quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ook die daling lijkt ten einde.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ionele-criminaliteit
Ze hebben in hun verkiezingsprogramma voor de tweedekamerverkiezingen ook (in hoofdstuk 6) aangegeven dat ze strengere eisen willen voor arbeidsmigratie, voor huisvestiging van arbeidsmigranten en zelfs een verbod van uitzendbureau's voor sommige sectoren. Voor mij staat dat niet geheel gelijk aan insteken op meer migratie.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is én-én.
Voor veel progressief linkse is migratie niet een serieus probleem in Nederland. Zo legde bijvoorbeeld GroenLinks-PvdA en D66 een sterke nadruk op het klimaat en duurzaamheid en niet op migratie. Daarnaast zijn de maatregelen die zij aandragen om migratie te reguleren geen concrete oplossing, sterker nog, deze zullen de migratieproblematiek alleen maar verergeren.
Een partij als D66 heeft ook meermaals aangegeven juist in te steken op meer migratie, die zij onder meer nodig vinden voor het opvullen van bepaalde posities op de arbeidsmarkt.
Tuurlijk. Maar het telt alleen als je het als allerbelangrijkste thema verkoopt, waarbij het nooit streng genoeg kan.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben in hun verkiezingsprogramma voor de tweedekamerverkiezingen ook (in hoofdstuk 6) aangegeven dat ze strengere eisen willen voor arbeidsmigratie, voor huisvestiging van arbeidsmigranten en zelfs een verbod van uitzendbureau's voor sommige sectoren. Voor mij staat dat niet geheel gelijk aan insteken op meer migratie.
Ook PVDA/GL wil (in hoofdstuk 4) van haar verkiezingsprogramma voor de tweede kamerverkiezingen zaken doen om het minder intressant te maken om laagbetaalde arbeidsmigranten in te zetten door bijvoorbeelde een hoger salaris maar ook door verplichtingen aangaande huisvesting.
Volgens mij zijn dit ook zeker migratie beperkende maatregelen.
Enige dat ik me kan bedenken is dat die bakken op stoepbreedte naast de appartementen staan. Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt, helemaal omdat de doelgroep starters zijn met dito voorkeuren voor alcohol. En PMD is inderdaad iedereen een andere mening toebedeeld, lijkt me toch vrij binair maar blijkbaar is dat niet zo.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
PMD gaat men wat wisselend mee om, voor nascheiding is ook wel iets te zeggen. Waar het apart opgehaald wordt is het vrij vaak vervuild…
Maar glas zou toch wel de norm moeten zijn.
Glas kan je ook goed iets verderop bij een winkelcentrum of parkeerplaats oid kwijt. Dat die niet standaard naast de ondergrondse restafvalcontainer staan snap ik. Meestal zijn er maar een paar per wijk.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Enige dat ik me kan bedenken is dat die bakken op stoepbreedte naast de appartementen staan. Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt, helemaal omdat de doelgroep starters zijn met dito voorkeuren voor alcohol. En PMD is inderdaad iedereen een andere mening toebedeeld, lijkt me toch vrij binair maar blijkbaar is dat niet zo.
PMD in bakken is eigenlijk altijd vervuild, in doorzichtige plastic zakken zoals bij ons is dan weer veel minder vervuild maar heeft het nadeel dat ze bij windkracht 5 door de straat vliegen (ja, er zijn wat lantaarnpalen met haken, maar 5 haken voor 10 huizen en dus een zak of 30 is wat optimistisch).quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Enige dat ik me kan bedenken is dat die bakken op stoepbreedte naast de appartementen staan. Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt, helemaal omdat de doelgroep starters zijn met dito voorkeuren voor alcohol. En PMD is inderdaad iedereen een andere mening toebedeeld, lijkt me toch vrij binair maar blijkbaar is dat niet zo.
quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
PMD in bakken is eigenlijk altijd vervuild, in doorzichtige plastic zakken zoals bij ons is dan weer veel minder vervuild maar heeft het nadeel dat ze bij windkracht 5 door de straat vliegen (ja, er zijn wat lantaarnpalen met haken, maar 5 haken voor 10 huizen en dus een zak of 30 is wat optimistisch).
Ah die haken ja, dat heb je ook in sommige gebieden, wordt dat niet kapotgevreten door meeuwen of zit je niet langs de kust? Maar goed, zou wel eens een onderzoek willen zien naar wat nou precies de resultaten van dat scheiden zijn en welke lessen we uit de verschillende aanpakken (wereldwijd) kunnen trekken. Als iets niet werkt, heeft het geen nut om het voor de vorm wel te doen, maar misschien werken ogenschijnlijk triviale dingen juist heel erg goed.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
PMD in bakken is eigenlijk altijd vervuild, in doorzichtige plastic zakken zoals bij ons is dan weer veel minder vervuild maar heeft het nadeel dat ze bij windkracht 5 door de straat vliegen (ja, er zijn wat lantaarnpalen met haken, maar 5 haken voor 10 huizen en dus een zak of 30 is wat optimistisch).
Het probleem is dus dat bij de ene gemeente al hun PMD wordt afgekeurd en de andere gemeente maar 5% afkeur heeft.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:15 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Ah die haken ja, dat heb je ook in sommige gebieden, wordt dat niet kapotgevreten door meeuwen of zit je niet langs de kust? Maar goed, zou wel eens een onderzoek willen zien naar wat nou precies de resultaten van dat scheiden zijn en welke lessen we uit de verschillende aanpakken (wereldwijd) kunnen trekken. Als iets niet werkt, heeft het geen nut om het voor de vorm wel te doen, maar misschien werken ogenschijnlijk triviale dingen juist heel erg goed.
Toch raar dan, je zou verwachten dat het dan aan de scheidingsmethodiek ligt en niet zozeer aan de inwoners en dat buurtgemeenten daar van elkaar zouden kunnen leren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat bij de ene gemeente al hun PMD wordt afgekeurd en de andere gemeente maar 5% afkeur heeft.
Gemiddeld is het 10%, maar er zijn gewoon gemeenten met 100%: https://pointer.kro-ncrv.(...)kosten-zijn-voor-jou
Zeker ondergronds PMD inzamelen heeft geen zin: https://www.cda.nl/zuid-h(...)gt-aanpassing-beleid
Ik hoorde hier laatst een radioprogramma over en daar was ook duidelijk dat er verschillen zijn tussen dichte bakken en doorzichtige plastic zakken. Maar ook onverklaarbare verschillen: buurgemeenten met hetzelfde systeem waar bij de ene 5% en bij de ander 50% werd afgekeurd.
Als de gouden methode zou bestaan, dan namen al die gemeenten dat snel genoeg van elkaar over natuurlijkquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Toch raar dan, je zou verwachten dat het dan aan de scheidingsmethodiek ligt en niet zozeer aan de inwoners en dat buurtgemeenten daar van elkaar zouden kunnen leren.
Ja, dat is natuurlijk wel een beetje een rotexcuus.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:32 schreef KareldeStoute het volgende:
Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat voor papier en glas (en deels metaal) het belang van gescheiden inleveren er decennialang ingehamerd is. We weten gewoon niet beter…
Weet je wat het is, als je iets wil weten, of als je iets wil leren, dan doe je er goed aan om maar niet in de rondte te blijven pontificeren en heel erg je best te doen om je eigen gelijk te halen, maar naar een ander te luisteren, zeker als die het beste met je voorheeft. Dit is gewoon vermoeiend. Je zit in je eigen echokamertje. Je bent bijzonder kritisch op een ander, maar in het geheel niet op jezelf. Je wordt hier keer en keer gewezen op de problemen in je 'argumentatie' en de strekking van je verhaal, er worden meer dan genoeg tegenvoorbeelden en tegenargumenten aangedragen, maar die negeer je dan gewoon, verplaats je de doelpalen weer, begin je weer over iets anders, etc. Misschien moest je daar eens naar kijken. Het is echt vermoeiend. Ga ik mijn tijd niet mee verdoen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is én-én.
Voor veel progressief linkse is migratie niet een serieus probleem in Nederland. Zo legde bijvoorbeeld GroenLinks-PvdA en D66 een sterke nadruk op het klimaat en duurzaamheid en niet op migratie. Daarnaast zijn de maatregelen die zij aandragen om migratie te reguleren geen concrete oplossing, sterker nog, deze zullen de migratieproblematiek alleen maar verergeren.
Een partij als D66 heeft ook meermaals aangegeven juist in te steken op meer migratie, die zij onder meer nodig vinden voor het opvullen van bepaalde posities op de arbeidsmarkt.
[..]
Ik verwijs naar een eerdere post omdat ik daar verscheidene inhoudelijke voorbeelden heb gegeven van beleidsplannen van progressief en linkse partijen, die de migratieproblematiek alleen maar erger zullen maken en waaruit ook blijkt dat zij dit niet serieus nemen. Dat heeft niets te maken met iets recht willen praten.
[..]
Wat is relevantie van beleidsplannen van de SP in de jaren 1970 en 1980 op de situatie anno 2024? Ik heb het namelijk over het heden, niet over het verleden.
[..]
Ik zou niet weten waarom we de discussie opnieuw moeten gaan beginnen?
Je hebt een aantal lange posts zitten wijden aan mijn bijdrages, waarbij je deze o.a. hebt weggezet als 'lulkoek', 'vermoeiend', 'lariekoek', 'vage, overhaaste generalisaties' en 'feitenvrij geouwehoer' terwijl ik de hele tijd op de inhoud heb gereageerd en met voorbeelden en bronnen ben gekomen. En dan wil je dit spelletje nu weer overnieuw beginnen?
Voor alle rechtse belasting is diefstal rakkers branden we vanavond een kaarsje als we denken aan 72% inkomstenbelasting onder van Agt 1 (CDA, D66 en VVD). De hoogste schaal werd in twee stappen verlaagd (60% en 52%) door minister van Financien Kok en Ministet President Kok. De PvdA op de bres!quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk wel een beetje een rotexcuus.En met metaal heb je al helemaal een malafide roversbende die daarin springt. Onze welbekende Treffers in Haarlem.
Maar goed, tijd voor wat ontspanning; dat linkse gespuisem hier redt zich nog wel tot overmorgen.
'Hoe breek ik mijn eigen kabinet af'.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:03 schreef Hanca het volgende:
En de coalitieruzie gaat vrolijk verder: https://eenvandaag.avrotr(...)jaar-kabinet-schoof/
[ x ]
Naar mijn gevoel vooral: "hoe kom ik er uit als het binnenkort breekt". PVV is al bezig de VVD de schuld te geven, VVD geeft de schuld aan Faber dat er op een voor de kiezer belangrijk onderwerp niets gebeurt.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Hoe breek ik mijn eigen kabinet af'.
GroenLinks-PvdA komen in hun partijprogramma inderdaad met enkele maatregelen waarvan zij menen dat deze de migratie zouden moeten terugdringen. Ik ben al vaker ingegaan op deze punten en heb daarbij ook uitgelegd dat wat zij voorstellen niet tot minder migratie zal leiden, maar juist meer.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben in hun verkiezingsprogramma voor de tweedekamerverkiezingen ook (in hoofdstuk 6) aangegeven dat ze strengere eisen willen voor arbeidsmigratie, voor huisvestiging van arbeidsmigranten en zelfs een verbod van uitzendbureau's voor sommige sectoren. Voor mij staat dat niet geheel gelijk aan insteken op meer migratie.
Ook PVDA/GL wil (in hoofdstuk 4) van haar verkiezingsprogramma voor de tweede kamerverkiezingen zaken doen om het minder intressant te maken om laagbetaalde arbeidsmigranten in te zetten door bijvoorbeelde een hoger salaris maar ook door verplichtingen aangaande huisvesting.
Volgens mij zijn dit ook zeker migratie beperkende maatregelen.
Het is duidelijk dat we het op deze manier inderdaad niet over de inhoud gaan hebben. En daarnaast zijn er helemaal niet genoeg tegenargumenten aangedragen, wel veel verwijten en ad hominems, waar deze post ook weer een voorbeeld van is.quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Weet je wat het is, als je iets wil weten, of als je iets wil leren, dan doe je er goed aan om maar niet in de rondte te blijven pontificeren en heel erg je best te doen om je eigen gelijk te halen, maar naar een ander te luisteren, zeker als die het beste met je voorheeft. Dit is gewoon vermoeiend. Je zit in je eigen echokamertje. Je bent bijzonder kritisch op een ander, maar in het geheel niet op jezelf. Je wordt hier keer en keer gewezen op de problemen in je 'argumentatie' en de strekking van je verhaal, er worden meer dan genoeg tegenvoorbeelden en tegenargumenten aangedragen, maar die negeer je dan gewoon, verplaats je de doelpalen weer, begin je weer over iets anders, etc. Misschien moest je daar eens naar kijken. Het is echt vermoeiend. Ga ik mijn tijd niet mee verdoen.
Lang verhaal kort. Howard weet niet het verschil tussen asielzoekers, arbeidsmigranten en reguliere migranten. Daar waar in het programma namelijk wel verschillende voorstellen worden gedaan ten aanzien van deze verschillende groepen, haalt hij ze graag allemaal door elkaar.quote:Op woensdag 1 januari 2025 09:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
GroenLinks-PvdA komen in hun partijprogramma inderdaad met enkele maatregelen waarvan zij menen dat deze de migratie zouden moeten terugdringen. Ik ben al vaker ingegaan op deze punten en heb daarbij ook uitgelegd dat wat zij voorstellen niet tot minder migratie zal leiden, maar juist meer.
Zo stelt men onder andere voor om meer veilige routes voor asielzoekers te creëren en geeft hierbij ook aan asielzoekers over Nederland te willen verspreiden (p. 93). Dit zal leiden tot een grote toestroom van migranten aangezien je het zulke mensen makkelijker maakt naar Europa te komen en ten tweede meer problemen in Nederland omdat er meer brandhaarden ontstaan.
Daarnaast komt men met voorstellen als het bij elkaar willen houden van gezinnen (p. 94) wat tot meer gezinshereniging zal leiden en dus ook weer meer migranten. En ook noemt men het niet in de steek willen laten van vluchtelingen (ook p. 94) wat ook geen blijk geeft van de instroom te willen afremmen.
Ook komt men met het voorstel om een 'effectiever terugkeerbeleid' te introduceren (p. 96) door te investeren in goede relaties en samenwerking met de landen van herkomst. Maar dit is wordt verder niet echt concreet gemaakt.
Hoe denkt men bijvoorbeeld de relaties en samenwerking precies te verbeteren? Op welke vlakken zouden die momenteel niet goed zijn? En om welke landen gaat het hier?
Om vervolgens aan te geven dat landen onder andere gepaaid kunnen worden met meer mogelijkheden tot een werkvisa voor legale migranten of een studievisa en beurzen voor studenten, wat natuurlijk weer tot méér migratie zal leiden want je maakt het mensen makkelijker naar Nederland te komen.
Tevens stelt men meer en sneller duidelijkheid te willen veiligelanders (p.97), maar hoe dit precies in de praktijk zou moeten werken wordt niet uitgelegd. Dit terwijl dit juist een punt is waar het al jaren mis blijkt te gaan (zie bijvoorbeeld hier en hier). Als het hier in de praktijk dus juist misgaat, dan mag er wel meer uitleg over hoe men dit denkt te kunnen verbeteren.
Vervolgens geeft men weer aan migranten te willen ontmoedigen om een gevaarlijke reis te maken door middel van projecten in herkomst- en doorreislanden. Hoe ziet dit er in de praktijk precies uit? En dit staat natuurlijk haaks op het willen creëren van meer veilige routes. Je zult dus ook met meer migranten komen te zitten die een oversteek maken en landen gaan doorreizen.
Men geeft ook nog aan pusbbacks te willen tegengaan, dit is natuurlijk een zeer controversiële maar wel effectieve manier om mensen buiten te deur te houden. Polen en Hongarije hebben hier uitstekende resultaten mee weten te behalen alleen zich de woede op de hals gehaald van de EU.
Ook wordt er nog benadrukt meer perspectief te willen creëren in de landen van herkomst. Maar de onderbouwing hoe dit precies zou moeten worden bewerkstelligd ontbreekt. Een eindeloze stroom van vele miljoenen aan ontwikkelingshulp heeft eigenlijk zelden iets weten te bereiken en migratie richting het Westen niet kunnen afremmen.
Ten slotte heeft men het eerder in dit hoofdstuk (p. 61) nog specifiek over arbeidsmigratie. En daar is het idee om uitbuiting van migranten tegen te gaan met betere arbeidsomstandigheden en arbeidsvoorwaarden zoals een hoger minimumloon.
Maar dit is nu net een maatregel die tot méér migratie zal leiden. Het wordt immers aantrekkelijker gemaakt voor mensen om naar Nederland te komen, de omstandigheden en voorwaarden worden beter. En een toestroom vanuit EU-landen zoals Polen, Roemenië en Bulgarije ga je niet tegenhouden door het vrije reizen.
Concluderend gezien worden er hier nergens maatregelen genoemd die tot het verminderen van migratie zullen leiden. De nadruk ligt meer op een humaan asiel-en migratiebeleid dan een scherper migratieland dat tot minder toestroom zal leiden. Sterker nog, de voorgestelde beleidsplannen zullen juist op verschillende manieren tot méér migratie gaan leiden.
[..]
Het is duidelijk dat we het op deze manier inderdaad niet over de inhoud gaan hebben. En daarnaast zijn er helemaal niet genoeg tegenargumenten aangedragen, wel veel verwijten en ad hominems, waar deze post ook weer een voorbeeld van is.
FOK! is trouwens geen plek om 'te leren' of 'kennis op te doen', het is geen Edx of zo. FOK! is een online discussieforum waar mensen komen om te discussiëren over verschillende onderwerpen, dat zou tenminste de bedoeling moeten zijn.
Allemaal buitenlanders, één pot nat.quote:Op woensdag 1 januari 2025 09:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lang verhaal kort. Howard weet niet het verschil tussen asielzoekers, arbeidsmigranten en reguliere migranten. Daar waar in het programma namelijk wel verschillende voorstellen worden gedaan ten aanzien van deze verschillende groepen, haalt hij ze graag allemaal door elkaar.
Ach, weer een ad hominem. Wat voorspelbaar inmiddels.quote:Op woensdag 1 januari 2025 09:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lang verhaal kort. Howard weet niet het verschil tussen asielzoekers, arbeidsmigranten en reguliere migranten. Daar waar in het programma namelijk wel verschillende voorstellen worden gedaan ten aanzien van deze verschillende groepen, haalt hij ze graag allemaal door elkaar.
Een vrij lang en duidelijk antwoord. Ik merk dat het mij minder bezighoud als jou en ik (misschien naïef) meer voel voor mensen helpen die het nodig hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2025 09:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
GroenLinks-PvdA komen in hun partijprogramma inderdaad met enkele maatregelen waarvan zij menen dat deze de migratie zouden moeten terugdringen. Ik ben al vaker ingegaan op deze punten en heb daarbij ook uitgelegd dat wat zij voorstellen niet tot minder migratie zal leiden, maar juist meer.
Zo stelt men onder andere voor om meer veilige routes voor asielzoekers te creëren en geeft hierbij ook aan asielzoekers over Nederland te willen verspreiden (p. 93). Dit zal leiden tot een grote toestroom van migranten aangezien je het zulke mensen makkelijker maakt naar Europa te komen en ten tweede meer problemen in Nederland omdat er meer brandhaarden ontstaan.
Daarnaast komt men met voorstellen als het bij elkaar willen houden van gezinnen (p. 94) wat tot meer gezinshereniging zal leiden en dus ook weer meer migranten. En ook noemt men het niet in de steek willen laten van vluchtelingen (ook p. 94) wat ook geen blijk geeft van de instroom te willen afremmen.
Ook komt men met het voorstel om een 'effectiever terugkeerbeleid' te introduceren (p. 96) door te investeren in goede relaties en samenwerking met de landen van herkomst. Maar dit is wordt verder niet echt concreet gemaakt.
Hoe denkt men bijvoorbeeld de relaties en samenwerking precies te verbeteren? Op welke vlakken zouden die momenteel niet goed zijn? En om welke landen gaat het hier?
Om vervolgens aan te geven dat landen onder andere gepaaid kunnen worden met meer mogelijkheden tot een werkvisa voor legale migranten of een studievisa en beurzen voor studenten, wat natuurlijk weer tot méér migratie zal leiden want je maakt het mensen makkelijker naar Nederland te komen.
Tevens stelt men meer en sneller duidelijkheid te willen veiligelanders (p.97), maar hoe dit precies in de praktijk zou moeten werken wordt niet uitgelegd. Dit terwijl dit juist een punt is waar het al jaren mis blijkt te gaan (zie bijvoorbeeld hier en hier). Als het hier in de praktijk dus juist misgaat, dan mag er wel meer uitleg over hoe men dit denkt te kunnen verbeteren.
Vervolgens geeft men weer aan migranten te willen ontmoedigen om een gevaarlijke reis te maken door middel van projecten in herkomst- en doorreislanden. Hoe ziet dit er in de praktijk precies uit? En dit staat natuurlijk haaks op het willen creëren van meer veilige routes. Je zult dus ook met meer migranten komen te zitten die een oversteek maken en landen gaan doorreizen.
Men geeft ook nog aan pusbbacks te willen tegengaan, dit is natuurlijk een zeer controversiële maar wel effectieve manier om mensen buiten te deur te houden. Polen en Hongarije hebben hier uitstekende resultaten mee weten te behalen alleen zich de woede op de hals gehaald van de EU.
Ook wordt er nog benadrukt meer perspectief te willen creëren in de landen van herkomst. Maar de onderbouwing hoe dit precies zou moeten worden bewerkstelligd ontbreekt. Een eindeloze stroom van vele miljoenen aan ontwikkelingshulp heeft eigenlijk zelden iets weten te bereiken en migratie richting het Westen niet kunnen afremmen.
Ten slotte heeft men het eerder in dit hoofdstuk (p. 61) nog specifiek over arbeidsmigratie. En daar is het idee om uitbuiting van migranten tegen te gaan met betere arbeidsomstandigheden en arbeidsvoorwaarden zoals een hoger minimumloon.
Maar dit is nu net een maatregel die tot méér migratie zal leiden. Het wordt immers aantrekkelijker gemaakt voor mensen om naar Nederland te komen, de omstandigheden en voorwaarden worden beter. En een toestroom vanuit EU-landen zoals Polen, Roemenië en Bulgarije ga je niet tegenhouden door het vrije reizen.
Concluderend gezien worden er hier nergens maatregelen genoemd die tot het verminderen van migratie zullen leiden. De nadruk ligt meer op een humaan asiel-en migratiebeleid dan een scherper migratieland dat tot minder toestroom zal leiden. Sterker nog, de voorgestelde beleidsplannen zullen juist op verschillende manieren tot méér migratie gaan leiden.
[..]
Het is duidelijk dat we het op deze manier inderdaad niet over de inhoud gaan hebben. En daarnaast zijn er helemaal niet genoeg tegenargumenten aangedragen, wel veel verwijten en ad hominems, waar deze post ook weer een voorbeeld van is.
FOK! is trouwens geen plek om 'te leren' of 'kennis op te doen', het is geen Edx of zo. FOK! is een online discussieforum waar mensen komen om te discussiëren over verschillende onderwerpen, dat zou tenminste de bedoeling moeten zijn.
Mwah, naïef is dat niet per se. Het kan gewoon een verschil in visie zijn.quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een vrij lang en duidelijk antwoord. Ik merk dat het mij minder bezighoud als jou en ik (misschien naïef) meer voel voor mensen helpen die het nodig hebben.
Het is nauwelijks nog verhuld. Alles draait hem om het grote buitenlandersprobleem (of liever het moslimvraagstuk) waar een oplossing voor moet komen. Dan doet ratio er gewoon niet meer toe.quote:Op woensdag 1 januari 2025 09:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zo, ook maar even geblokkeerd. Geen zin in lange uiteenzettingen die tot doel hebben xenofobie te verhullen.
Wat is daar mis mee? Is het een grondrecht om meer moslims in dit land te hebben?quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is nauwelijks nog verhuld. Alles draait hem om het grote buitenlandersprobleem (of liever het moslimvraagstuk) waar een oplossing voor moet komen. Dan doet ratio er gewoon niet meer toe.
Wat er mis mee is om mensen vanwege hun geloof anders / als minderwaardig te behandelen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Is het een grondrecht om meer moslims in dit land te hebben?
Zat er meer ratio achter een "wir schaffen das"?
Er zijn genoeg rationele gronden om tegen de aanwezigheid van meer moslims te zijn, die ten eerste significant numerieker zijn en voor aantoonbaar meer problemen zorgen dan Joden in Europa. WO2 erbij halen is een absoluut zwaktebod.quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat er mis mee is om mensen vanwege hun geloof anders / als minderwaardig te behandelen?
Daar werd eerder wel een bepaalde ratio in gezien inderdaad…
Ik zie vooral polarisatie en onverdraagzaamheid als grote problemen. Het is nog even geduld voordat dit kabinetje ophoepelt en zie dan nog maar eens een meerderheid te vinden op rechts.quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn genoeg rationele gronden om tegen de aanwezigheid van meer moslims te zijn, die ten eerste significant numerieker zijn en voor aantoonbaar meer problemen zorgen dan Joden in Europa. WO2 erbij halen is een absoluut zwaktebod.
Op links is er ook geen meerderheid en ik vind de onverdraagzaamheid van neolinks ook niet te harden. Daarom zal je een VVD ook niet samen zien werken met een PvdA/GL, met name door de GL componentquote:Op woensdag 1 januari 2025 11:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik zie vooral polarisatie en onverdraagzaamheid als grote problemen. Het is nog even geduld voordat dit kabinetje ophoepelt en zie dan nog maar eens een meerderheid te vinden op rechts.
Al plannen voor geboortebeperking en “remigratie”?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn genoeg rationele gronden om tegen de aanwezigheid van meer moslims te zijn, die ten eerste significant numerieker zijn en voor aantoonbaar meer problemen zorgen dan Joden in Europa. WO2 erbij halen is een absoluut zwaktebod.
Dat kan je beter aan het kabinet vragen, ik maak geen wetten.quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Al plannen voor geboortebeperking en “remigratie”?
Dat laatste is natuurlijk gelul. Dat zou betekenen dat de VVD enige ruggengraat heeft…quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op links is er ook geen meerderheid en ik vind de onverdraagzaamheid van neolinks ook niet te harden. Daarom zal je een VVD ook niet samen zien werken met een PvdA/GL, met name door de GL component
Ik denk dat het daar toch wel van komt eigenlijk, een coalitie door het midden. PVV is veel te extreem en lost niets op. Het blijft bij stoere taal, verder niet.quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op links is er ook geen meerderheid en ik vind de onverdraagzaamheid van neolinks ook niet te harden. Daarom zal je een VVD ook niet samen zien werken met een PvdA/GL, met name door de GL component
Hoe stel jij dan voor om dat rationele idee van geen extra moslims te realiseren?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat kan je beter aan het kabinet vragen, ik maak geen wetten.
Zie jij de GL tak van PvdA/GL Yesilgöz accepteren? Je moet het niet alleen vanuit de VVD beschouwen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk gelul. Dat zou betekenen dat de VVD enige ruggengraat heeft…
Die vallen er hooguit een keer uit omdat ze hun wonden moeten likken na een nederlaag. Als ze echter redelijk scoren, dan ruilen ze PVV gewoon weer in PvdA/GL.
racistische gronden bedoel je zekerquote:Op woensdag 1 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja hoor. En anders zijn politiek leiders altijd in te ruilen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zie jij de GL tak van PvdA/GL Yesilgöz accepteren? Je moet het niet alleen vanuit de VVD beschouwen.
Ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een wens / idee? Overigens zijn er genoeg manieren te bedenken:quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe stel jij dan voor om dat rationele idee van geen extra moslims te realiseren?
Sinds wanneer zijn moslims een ras?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
racistische gronden bedoel je zeker
Dat geldt net zo goed voor joden. Is dit een trucje om te doen alsof racisme niet bestaat?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn moslims een ras?
De grootste groei van het aantal moslims komt toch gewoon van degenen die hier al (vaak generaties) legaal verblijven?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een wens / idee? Overigens zijn er genoeg manieren te bedenken:
-Op Europees niveau verdragen aanpassen
-Pas recht op uitkering na x jaar werkverleden
-Strengere taaltoetseisen
-Kortere verblijfsvergunningen met terugkeerverplichting, bijvoorbeeld voor Syriërs
-Intrekken vergunning of geen mogelijkheid tot krijgen vergunning bij delict
-Vakantie naar land van herkomst leidt direct tot intrekken vergunning. Je kwam hier omdat het niet veilig was zogenaamd
Voorspelbare reactie: niet haalbaar, bla bla bla.
In Duitsland weer een aantal mensen neergestoken door een Syriër gisteren. Dat het inmiddels routine wordt en weinig opzien meer baart in de media, wil niet zeggen dat het probleem weg is. Integendeel.quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is nauwelijks nog verhuld. Alles draait hem om het grote buitenlandersprobleem (of liever het moslimvraagstuk) waar een oplossing voor moet komen. Dan doet ratio er gewoon niet meer toe.
Artikel 1 van de grondwet is vrij duidelijk met wat er wordt bedoeld. Terugsturen naar Syrië is trouwens vrij lastig zo niet onmogelijk zonder bilateraal verdrag daarover. We hebben er niet eens een ambassadeur.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kunt wel gemakzuchtig alvast even 'voorspelbare reactie' toevoegen aan je post, maar uitvoerbaarheid is nou eenmaal een relevante overweging. Maar goed, er zit nu een rechts kabinet met migratie als speerpunt, waarom denk je dat ze niet al lang en breed dit soort maatregelen hebben ingevoerd als het zulke fantastische ideeën zijn?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een wens / idee? Overigens zijn er genoeg manieren te bedenken:
-Kortere verblijfsvergunningen met terugkeerverplichting, bijvoorbeeld voor Syriërs
-Vakantie naar land van herkomst leidt direct tot intrekken vergunning. Je kwam hier omdat het niet veilig was zogenaamd
In de VS schieten studenten elkaar overhoop. Wat wil je zeggen? Alle syriërs eruit toch?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
In Duitsland weer een aantal mensen neergestoken door een Syriër gisteren. Dat het inmiddels routine wordt en weinig opzien meer baart in de media, wil niet zeggen dat het probleem weg is. Integendeel.
Hoe zou jij het dan concreet (met of zonder islamofobie) willen voorkomen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
In Duitsland weer een aantal mensen neergestoken door een Syriër gisteren. Dat het inmiddels routine wordt en weinig opzien meer baart in de media, wil niet zeggen dat het probleem weg is. Integendeel.
Als er hier zulke dingen gebeuren, heb ik liever dat er gesproken wordt over hoe dit te voorkomen. Terwijl aan de linkerkant de grootste zorg lijkt te zijn dat het zou kunnen leiden tot meer ‘islamofobie’.
Ook wel bijzonder hoe Syrië blijkbaar compleet veilig is volgens die figuren, hoeveel oorlog en geweld er ook plaatsvinden (voor en na de recente ontwikkelingen)…quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Artikel 1 van de grondwet is vrij duidelijk met wat er wordt bedoeld. Terugsturen naar Syrië is trouwens vrij lastig zo niet onmogelijk zonder bilateraal verdrag daarover. We hebben er niet eens een ambassadeur.
In de VS is een volkomen achterlijk beleid rondom wapenbezit. Die discussie loopt al jaren.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In de VS schieten studenten elkaar overhoop. Wat wil je zeggen? Alle syriërs eruit toch?
Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder hoe Syrië blijkbaar compleet veilig is volgens die figuren, hoeveel oorlog en geweld er ook plaatsvinden (voor en na de recente ontwikkelingen)…
Sinds wanneer zijn moslims een ras?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
aggressieve migranten en slecht geïntegreerd straattuig van moslim-afkomst in West-Europa.
Al naar gelang de wind is voor die figuren Assad of een willekeurige Jihadist een toffe peer…quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken.
[ afbeelding ]
Voorkomen kan helaas niet meer, daarvoor zijn er al te veel radicale elementen ingestroomd.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan concreet (met of zonder islamofobie) willen voorkomen?
Geldt dit dan voor alle mensen van moslim-afkomst in West-Europa?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:16 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Voorkomen kan helaas niet meer, daarvoor zijn er al te veel radicale elementen ingestroomd.
De maatregelen die Richestorags eerder voorstelde lijken me een goed begin om die instroom te beperken.
Verder zou het ook zinvol zijn om alle personen die nu ‘bekend zijn bij de politie’ direct uit te wijzen; regelmatig zijn het dit soort types die in de fout gaan. Daarbij ook crosschecken met de politiedossiers in andere EU-landen (we hebben de EU immers niet voor niets).
Dan komt natuurlijk weer het ‘kan niet, is niet uitvoerbaar’ argument. Vreemd genoeg lijkt dat bij andere discussies (zoals de energietransitie) zelden een rol te spelen.
Zijn er nog andere discussies dan het gezeik over migranten, die langspeelplaat mag van mij wel een keer afgelopen zijnquote:Op woensdag 1 januari 2025 12:16 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Voorkomen kan helaas niet meer, daarvoor zijn er al te veel radicale elementen ingestroomd.
De maatregelen die Richestorags eerder voorstelde lijken me een goed begin om die instroom te beperken.
Verder zou het ook zinvol zijn om alle personen die nu ‘bekend zijn bij de politie’ direct uit te wijzen; regelmatig zijn het dit soort types die in de fout gaan. Daarbij ook crosschecken met de politiedossiers in andere EU-landen (we hebben de EU immers niet voor niets).
Dan komt natuurlijk weer het ‘kan niet, is niet uitvoerbaar’ argument. Vreemd genoeg lijkt dat bij andere discussies (zoals de energietransitie) zelden een rol te spelen.
Wat mij betreft geldt het voor elke immigrant, onafhankelijk waar hij/zij vandaan komt. Ik denk dat dat ook de enige manier is om dit soort regelgeving in te voeren.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geldt dit dan voor alle mensen van moslim-afkomst in West-Europa?
Overigens benadruk ik als het gaat om de energietransitie juist regelmatig dat de nucleaire droom erg matig haalbaar is (en dat de andere opties ook niet eenvoudig zijn ).
Van mij ook. Helaas blijkt het probleem nog verre van opgelost.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zijn er nog andere discussies dan het gezeik over migranten, die langspeelplaat mag van mij wel een keer afgelopen zijn
Ja en de PVV lost het ook niet op, dat willen ze ook niet want dan is het bestaansrecht van de partij zo goed als wegquote:Op woensdag 1 januari 2025 12:25 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Van mij ook. Helaas blijkt het probleem nog verre van opgelost.
Hebben ze daarom hun meest incompetente figuur op immigratie gezet?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja en de PVV lost het ook niet op, dat willen ze ook niet want dan is het bestaansrecht van de partij zo goed als weg
Klopt. Dat heb ik hier ook meermalen gezegd: de PVV heeft niet de oplossing. En áls ze die al hadden, hebben ze niet de capabele politici om die oplossing te realiseren. Ik zou zeggen dat Wilders een oplossing momenteel in de weg staat. Met name omdat hij zó radicaal in de discussie zit, dat er meer gepraat wordt over zijn uitspraken dan over het migratieprobleem zelf.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja en de PVV lost het ook niet op, dat willen ze ook niet want dan is het bestaansrecht van de partij zo goed als weg
Ach, hun stemmers kunnen toch nergens anders heen of er moet een nieuwe messias opstaan. Een deel zal teruggaan naar VVD en een deel zal überhaupt niet komen stemmen na deze kermis.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hebben ze daarom hun meest incompetente figuur op immigratie gezet?
De VVD-competentie in één minister gevangen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hebben ze daarom hun meest incompetente figuur op immigratie gezet?
Er was door het politieke midden juist een vrij uitgebreid akkoord rond migratie in de volle breedte overeengekomen, tot de VVD dat liet springen om een futiliteit…quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:35 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Klopt. Dat heb ik hier ook meermalen gezegd: de PVV heeft niet de oplossing. En áls ze die al hadden, hebben ze niet de capabele politici om die oplossing te realiseren. Ik zou zeggen dat Wilders een oplossing momenteel in de weg staat. Met name omdat hij zó radicaal in de discussie zit, dat er meer gepraat wordt over zijn uitspraken dan over het migratieprobleem zelf.
De oplossing zal uit het midden moeten komen. Maar daarin helpt het in mijn ogen niet dat D66 en PvdA/GL niet serieus naar het asielvraagstuk willen kijken. Zoals HowardRoark al eerder aangaf: deze partijen zijn vooral gefocust op het belang van de migrant. En ik ben het er helemaal mee eens dat wie hier opgevangen wordt, goed opgevangen moet worden. Maar de criteria om hier opgevangen te worden (en te blijven), zouden veel strikter moeten.
Ik heb het al eerder aangegeven die partijen vinden migratie niet het belangrijkste vraagstuk en dat ben ik met ze eens, bestaanszekerheid, zorg, klimaat, onderwijs en huisvesting zijn belangrijkere issues maar de PVV verpakt het zo dat de migranten het hoofdprobleem zijnquote:Op woensdag 1 januari 2025 12:35 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Klopt. Dat heb ik hier ook meermalen gezegd: de PVV heeft niet de oplossing. En áls ze die al hadden, hebben ze niet de capabele politici om die oplossing te realiseren. Ik zou zeggen dat Wilders een oplossing momenteel in de weg staat. Met name omdat hij zó radicaal in de discussie zit, dat er meer gepraat wordt over zijn uitspraken dan over het migratieprobleem zelf.
De oplossing zal uit het midden moeten komen. Maar daarin helpt het in mijn ogen niet dat D66 en PvdA/GL niet serieus naar het asielvraagstuk willen kijken. Zoals HowardRoark al eerder aangaf: deze partijen zijn vooral gefocust op het belang van de migrant. En ik ben het er helemaal mee eens dat wie hier opgevangen wordt, goed opgevangen moet worden. Maar de criteria om hier opgevangen te worden (en te blijven), zouden veel strikter moeten.
De grootste bron van ellende in dit land, de VVDquote:Op woensdag 1 januari 2025 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er was door het politieke midden juist een vrij uitgebreid akkoord rond migratie in de volle breedte overeengekomen, tot de VVD dat liet springen om een futiliteit…
Dat kan dus prima maar doet het gewoon niet zo goed bij de groep waarvoor het nooit genoeg is.
Maar wel de enig overgebleven serieuze niet-religieuze partij op rechts… weinig alternatief dus helaas.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De grootste bron van ellende in dit land, de VVD
En heeft weinig tot niks opgelost behalve voor bedrijven en het welvarende deel van Nederlandquote:Op woensdag 1 januari 2025 13:30 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar wel de enig overgebleven serieuze niet-religieuze partij op rechts… weinig alternatief dus helaas.
Net zo voorspelbaar als je vermeende inhoudelijke reacties. In je post benoem je alles door elkaar en verwijt vervolgens dat de geboden oplossingen strijdig zijn met elkaar of zaken versterken. Dat klopt feitelijk gewoon niet.quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, weer een ad hominem. Wat voorspelbaar inmiddels.
Ik ken die verschillen natuurlijk wel en benoem die ook in mijn post. En het beperken van migratie zou trouwens ook gericht moeten zijn op alle migranten, niet slechts één of meerdere subgroepen. Of het nu om arbeidsmigranten of asielzoekers gaat, de instroom moet over de hele breedte worden beperkt.
Je wil stellen dat links mensen wil helpen en rechts tegen mensen is?quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, naïef is dat niet per se. Het kan gewoon een verschil in visie zijn.
Ik denk dat daar ook een duidelijke verschil zitten tussen rechtse en linkse politiek. Er zullen zat uitzonderingen zijn natuurlijk, maar vanuit een links perspectief wordt er toch meer gekeken naar zaken zoals humane opvang (dit is ook terug te zien in het geprefereerde beleid van een partij als GroenLinks-PvdA) waar rechts meer de nadruk legt op het willen verminderen van de migratie, ook als daar hard bij moet worden opgetreden. Ik ben een voorstander van het laatste.
Nog los van het feit dat de actie van een asielzoeker met oorlogstrauma en psychische problemen op één hoop wordt gegooid met problemen in achterstandswijken rond kinderen van arbeidsmigranten. Knap staaltje simplificeren.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus je wil onze grondwet schenden?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben ook vooral wel benieuwd waarom Geert 1 al die fantastische ideeën van de Fok-adviseurs nog niet gerealiseerd heeft. Dit is nu al de tweede keer dat we zo'n 'echt rechts kabinet hebben om je vingers bij af te likken'. Maar waar blijven al die doodeenvoudige oplossingen dan?quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zie in elk geval één voordeel van het wegsturen van alle buitenlanders: dan kunnen we het misschien eindelijk weer een keer over belangrijke dingen gaan hebben.
Dat is nu precies het ding, als je die mensen niet als echte mensen ziet, dan heb je geen empathie nodig om vervolgens de meest mensonterende dingen op te brengen, vaak gepaard met grote leugens. Mensen anders behandelen en dan later zeuren dat men niet integreert.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder hoe Syrië blijkbaar compleet veilig is volgens die figuren, hoeveel oorlog en geweld er ook plaatsvinden (voor en na de recente ontwikkelingen)…
Alles wordt geblokkeerd door GroenLinks.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben ook vooral wel benieuwd waarom Geert 1 al die fantastische ideeën van de Fok-adviseurs nog niet gerealiseerd heeft. Dit is nu al de tweede keer dat we zo'n 'echt rechts kabinet hebben om je vingers bij af te likken'. Maar waar blijven al die doodeenvoudige oplossingen dan?
De vermeende oplossingen van grote vriend Richestorags richten zich op een zeer zeer klein deel van de migratie. Namelijk vooral asielmigratie. En al helemaal niet de arbeidsmigratie bijv. Denk aan de instroom uit Oostbloklanden bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:16 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of ze meer hadden kunnen realiseren van hun plannen als ze een wat competenter persoon hadden gecast dan Marjolein Faber, of dat het dan ook niet gelukt was omdat de praktijk nu eenmaal wat weerbarstiger is dan de retoriek.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben ook vooral wel benieuwd waarom Geert 1 al die fantastische ideeën van de Fok-adviseurs nog niet gerealiseerd heeft. Dit is nu al de tweede keer dat we zo'n 'echt rechts kabinet hebben om je vingers bij af te likken'. Maar waar blijven al die doodeenvoudige oplossingen dan?
Dus jij wil de grondwet kapot maken en dan verschillende regels en wetten instellen op basis van afkomst en geloof (en huidskleur). En je ziet niet wat daar nu mis mee is?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:16 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dus als ik met mijn vrouw twee weken naar Amerika ga, dan mag ze niet meer terugkomen (en mijn dochter ook niet). Dat alleen maar zodat mensen zoals jij zich meer satisfied voelen, Enge mensen bestaan er toch.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:24 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Wat mij betreft geldt het voor elke immigrant, onafhankelijk waar hij/zij vandaan komt. Ik denk dat dat ook de enige manier is om dit soort regelgeving in te voeren.
De problemen met radicalisme zien we natuurlijk vooral bij moslims (en nee, niet elke moslim is geradicaliseerd). Maar regelgeving alleen voor één specifieke groep lijkt me ongewenst.
De partijstructuur van de PVV maakt dat het uiteindelijk geen reet uitmaakt welke persoon er op de post zit. De plannen en voorstellen moeten namelijk altijd op steun kunnen rekenen van de partijleider. Milde plannen gaan derhalve rechtstreek de prullenmand in.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of ze meer hadden kunnen realiseren van hun plannen als ze een wat competenter persoon hadden gecast dan Marjolein Faber, of dat het dan ook niet gelukt was omdat de praktijk nu eenmaal wat weerbarstiger is dan de retoriek.
Nee, Wilders is blijkbaar nog steeds niet rechts genoeg. Raar dat we andere mensen niet als stuk vuil mogen behandelen omdat er iemand met een kleurtje een vervelend kind in de straat heeft.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, dat zeggen ze. Maar vervolgens komt men dan aan met de gebeurtenissen bij de Media Markt in Rotterdam, die geen fuck met asielmigratie te maken heeft. Vervolgens zijn er ongeregeldheden tijdens oudejaars avond (een traditie die in mijn jeugd meestal door mensen uit kleine dorpjes werd gedaan - ook met koninginnenacht) en dan telt men dat gewoon op bij de asielmigranten. Maar het heeft verder niets met racisme te maken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vermeende oplossingen van grote vriend Richestorags richten zich op een zeer zeer klein deel van de migratie. Namelijk vooral asielmigratie. En al helemaal niet de arbeidsmigratie bijv. Denk aan de instroom uit Oostbloklanden bijvoorbeeld.
Waarom stoppen bij alleen buitenlanders?quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zie in elk geval één voordeel van het wegsturen van alle buitenlanders: dan kunnen we het misschien eindelijk weer een keer over belangrijke dingen gaan hebben.
De kern is dat het buitenlanders blijven, ongeacht hun formele status in dit land. Want als in Cuijk de boel afgebroken wordt, dan zijn het gewoon onze tokkies. Staan ze in Rotterdam te rellen, dan is het import, buitenlands tuig en moeten we de grenzen sluiten. Formeel gezien zijn het gewoon allemaal Nederlandse jongeren die wangedrag vertonen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, dat zeggen ze. Maar vervolgens komt men dan aan met de gebeurtenissen bij de Media Markt in Rotterdam, die geen fuck met asielmigratie te maken heeft. Vervolgens zijn er ongeregeldheden tijdens oudejaars avond (een traditie die in mijn jeugd meestal door mensen uit kleine dorpjes werd gedaan - ook met koninginnenacht) en dan telt men dat gewoon op bij de asielmigranten. Maar het heeft verder niets met racisme te maken.
Helemaal mee eens. Je moet eens weten wat ze al sinds de jaren '80 in elk dorp uithalen. Sowieso dat gezeur dat men niet integreert en als er dan iemand echt perfect is geïntegreerd dan kan ie 'nooit een echte Nederlander' zijn.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De kern is dat het buitenlanders blijven, ongeacht hun formele status in dit land. Want als in Cuijk de boel afgebroken wordt, dan zijn het gewoon onze tokkies. Staan ze in Rotterdam te rellen, dan is het import, buitenlands tuig en moeten we de grenzen sluiten. Formeel gezien zijn het gewoon allemaal Nederlandse jongeren die wangedrag vertonen.
....of over corona, stikstof en dat boeren voor ons eten zorgen, de zwartepietendiscussie en natuurlijk vuurwerkquote:Op woensdag 1 januari 2025 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Doet me denken aan Johan Derksen die zei dat PvdA/GroenLinks-Kamerlid Habtamu de Hoop geen echte fries is.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je moet eens weten wat ze al sinds de jaren '80 in elk dorp uithalen. Sowieso dat gezeur dat men niet integreert en als er dan iemand echt perfect is geïntegreerd dan kan ie 'nooit een echte Nederlander' zijn.
Jup en dat altijd precies de mensen die het hardst roepen dat de integratie mislukt is.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doet me denken aan Johan Derksen die zei dat PvdA/GroenLinks-Kamerlid Habtamu de Hoop geen echte fries is.
De Hoop kon er wel om lachen. Hij was het gewend dat mensen hem soms niet zagen als fries of nederlander.
Hoewel de opmerking irritant is: het uitsluiten van mensen
Ik zie Baudet nog wel voorstellen dat we op asielzoekers mogen jagen met z’n allen ofzo en dat hij dan vervolgens de volgende verkiezingen weer wintquote:Op woensdag 1 januari 2025 14:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, Wilders is blijkbaar nog steeds niet rechts genoeg.
Dat is wel waar, maar het aantrekken van Oost-Europese arbeidsmigranten is oneigenlijk aantrekkelijk doordat je die de facto onder het minimumloon kan laten werken. Als je beter zou handhaven op de constructies die dat mogelijk maken dan krijg je die ook minder hier. Naast het feit dat we misschien ook een beetje moeten gaan schalen in de twee sectoren die goed zijn voor drie kwart van al die migranten, namelijk landbouw en logistiek.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Overigens is het beperken van asielmigratie weliswaar ingewikkeld, die van arbeidsmigratie misschien nog wel meer.
Het gros komt "gewoon" uit Europa en je mag gaan wonen en werken waar je wilt.
Waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus jij wil de grondwet kapot maken en dan verschillende regels en wetten instellen op basis van afkomst en geloof (en huidskleur). En je ziet niet wat daar nu mis mee is?
Als je jouw ideeen wil invoeren moet je de grondwet aanpassen of vernietigen.quote:
Het discussieert een stuk makkelijker als je leest wat ik schrijf.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus als ik met mijn vrouw twee weken naar Amerika ga, dan mag ze niet meer terugkomen (en mijn dochter ook niet). Dat alleen maar zodat mensen zoals jij zich meer satisfied voelen, Enge mensen bestaan er toch.
Die hebben inderdaad niets met asielmigratie te maken. Maar wél met een ernstig integratieprobleem en anti-Nederlandse mentaliteit. Die mensen zijn hier geboren en zelfs dan slagen we er niet in om die allemaal te laten integreren en normaal mee te laten doen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, dat zeggen ze. Maar vervolgens komt men dan aan met de gebeurtenissen bij de Media Markt in Rotterdam, die geen fuck met asielmigratie te maken heeft.
En met die arbeidsmigratie komt het dus wel goed. Veel van de sectoren waarin ze werken (landbouw, tuinbouw, slachterijen, etc.) zullen de komende decennia drastisch ingeperkt worden vanwege de noodzakelijke klimaatmaatregelen. Die werkgelegenheid is straks gewoon weg.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar het aantrekken van Oost-Europese arbeidsmigranten is oneigenlijk aantrekkelijk doordat je die de facto onder het minimumloon kan laten werken. Als je beter zou handhaven op de constructies die dat mogelijk maken dan krijg je die ook minder hier. Naast het feit dat we misschien ook een beetje moeten gaan schalen in de twee sectoren die goed zijn voor drie kwart van al die migranten, namelijk landbouw en logistiek.
Dank voor het bewijzen van mijn punt. Bij de Mediamarkt gaat het om anti Nederlandse gedragingen en gebrek aan integratie. Bij de echte echte Nederlanders is het gewoon tokkiegedrag.quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:07 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Die hebben inderdaad niets met asielmigratie te maken. Maar wél met een ernstig integratieprobleem en anti-Nederlandse mentaliteit. Die mensen zijn hier geboren en zelfs dan slagen we er niet in om die allemaal te laten integreren en normaal mee te laten doen.
Laten we dat eerst oplossen voor we meer immigranten met dezelfde culturele achtergrond binnenhalen die hier waarschijnlijk nooit meer weggaan en dus ook tweede en derde generaties gaan leveren. Want daar wordt het probleem niet kleiner van.
En natuurlijk zijn er ook veel immigranten die wél bereid zijn te integreren. Maar zoals wel vaker bij wet- en regelgeving moeten de goeden onder de kwaden lijden.
Daar komt een gigantische extra vraag naar handjes in de zorg bi) of voor in de plaats. En eigenlijk overal waar iets gemaakt of gedistribueerd wordt, zie je nu veel arbeidsmigranten. Als dit als probleem gezien wordt, is het juist zeker niet iets wat zichzelf oplost…quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:09 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En met die arbeidsmigratie komt het dus wel goed. Veel van de sectoren waarin ze werken (landbouw, tuinbouw, slachterijen, etc.) zullen de komende decennia drastisch ingeperkt worden vanwege de noodzakelijke klimaatmaatregelen. Die werkgelegenheid is straks gewoon weg.
Er was gisteren een interview ergens op radio 1, maar met de oorlog in Rusland gaan er ook wel in Europa stemmen op om voedselzekerheid/productie wel boven de natuur te stellen. De norm kan dus best veranderen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:09 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En met die arbeidsmigratie komt het dus wel goed. Veel van de sectoren waarin ze werken (landbouw, tuinbouw, slachterijen, etc.) zullen de komende decennia drastisch ingeperkt worden vanwege de noodzakelijke klimaatmaatregelen. Die werkgelegenheid is straks gewoon weg.
Haha nu halen we zowel Poolse arbeidskrachten als Pools graan hierheen om hier dieren vet te mesten en vervolgens te slachten en met wat mazzel exporteren wij het vlees dan weer naar Polen…quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er was gisteren een interview ergens op radio 1, maar met de oorlog in Rusland gaan er ook wel in Europa stemmen op om voedselzekerheid/productie wel boven de natuur te stellen. De norm kan dus best veranderen.
Aan de andere kant, waarom polen/bulgaren hierheen halen als je ook in Polen in boerderij kan beginnen.
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en 'geef mij werk roept', nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.quote:Op woensdag 1 januari 2025 09:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet of de loonkosten voor het inhuren van buitenlandse EU-werknemers daadwerkelijk lager liggen dan voor Nederlanders. Naast dat er in die werkgeverskringen vaak een slavendrijfmentaliteit zit en ze Oost-Europeanen makkelijker door hun magazijnen en velden kunnen trappen is er simpelweg momenteel geen arbeidspotentieel beschikbaar. Je zou het minimumloon fiks omhoog kunnen gooien zodat er wat sectoren richting Polen/Hongarije verhuizen, maar dan loop je het risico dat in een recessie je met veel langdurig lageropgeleide werklozen komt te zitten.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en ||#geef mij werk roept||#, nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.
Ja, dat moet ik nog even uitbreiden inderdaad: het zijn niet alleen de loonkosten, maar ook (zoals @HowardRoark treffend aangaf!) de arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden waar het behoorlijk scheef loopt. Alleen maar nog meer reden om ook daar iets aan te doen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet niet of de loonkosten voor het inhuren van buitenlandse EU-werknemers daadwerkelijk lager liggen dan voor Nederlanders. Naast dat er in die werkgeverskringen vaak een slavendrijfmentaliteit zit en ze Oost-Europeanen makkelijker door hun magazijnen en velden kunnen trappen zijn is er simpelweg momenteel geen arbeidspotentieel beschikbaar. Je zou het minimumloon fiks omhoog kunnen gooien zodat er wat sectoren richting Polen/Hongarije verhuizen, maar dan loop je het risico dat in een recessie je met veel langdurig lageropgeleide werklozen komt te zitten.
Dan krijg je een aanzuigende werking.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik nog even uitbreiden inderdaad: het zijn niet alleen de loonkosten, maar ook (zoals @:HowardRoark treffend aangaf!) de arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden waar het behoorlijk scheef loopt. Alleen maar nog meer reden om ook daar iets aan te doen.
Vind maar mensen in Nederland die 8 uur lang vlees gaan snijden uit karkassen of fruit ompakken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik nog even uitbreiden inderdaad: het zijn niet alleen de loonkosten, maar ook (zoals @:HowardRoark treffend aangaf!) de arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden waar het behoorlijk scheef loopt. Alleen maar nog meer reden om ook daar iets aan te doen.
Met betrekking tot die loonkosten zelf, ja, die liggen lager door, nou ja, ten eerste gewoon een lagere looneis van de mensen zelf, en dan ook zaken als minder lasten voor pensioenen, sociale verzekeringen e.d. omdat die mensen via vage uitzendbureaus of als schijnzzp'er komen werken... kosten voor huisvesting, vervoer van en naar het werk, maaltijden e.d. inhouden op het loon (waar ook flink mee gesmokkeld kan worden), enzovoorts.
en terechtquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als je in het Westland die Polen slecht behandelt dan stappen ze gewoon over naar een andere partij.
Het schijnt dat we door ons boze gedoe al minder populair zijn onder de Oost-Europeaanse arbeidsmigranten en daardoor meer moeilijke figuren aantrekken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Vind maar mensen in Nederland die 8 uur lang vlees gaan snijden uit karkassen of fruit ompakken.
Er is ook best een grote inhaalslag qua arbeidsomstandigheden hoor, er valt nog een wereld te winnen dat wel, maar er is voor de oost-europeanen ook best veel keuze waar ze aan de slag kunnen.
Als je in het Westland die Polen slecht behandelt dan stappen ze gewoon over naar een andere partij.
Kun je voorbeelden geven van een wet waarbij de goede onder de kwaden moeten lijden?quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:07 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Maar zoals wel vaker bij wet- en regelgeving moeten de goeden onder de kwaden lijden.
Het toeslagenschandaal.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kun je voorbeelden geven van een wet waarbij de goede onder de kwaden moeten lijden?
Dat is inderdaad een goed voorbeeld.quote:
Ik ben geen expert erin. Maar de matige werkgevers/ bedrijven die schakelden naar Oekrainers, als die straks een keer naar huis gaan krijg je de Bulgaren bvquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het schijnt dat we door ons boze gedoe al minder populair zijn onder de Oost-Europeaanse arbeidsmigranten en daardoor meer moeilijke figuren aantrekken.
Het besef dat er een forse strijd komt om arbeidskrachten dringt nog niet echt door…
Je moet beseffen dat heel Europa in hoog tempo vergrijst. Als je “handjes” nodig hebt, dan moet je dus al snel over de grens kijken. En dan zijn de arbeidsmigranten ook niet gek, die kiezen de meest aantrekkelijke plek.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben geen expert erin. Maar de matige werkgevers/ bedrijven die schakelden naar Oekrainers, als die straks een keer naar huis gaan krijg je de Bulgaren bv
Zou me ook niets verbazen als er nu heel veel Bulgaren werken in Polen ofzo 😅
Er zijn een miljoen Oekrainers in Polen. Die zijn daar de Polen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben geen expert erin. Maar de matige werkgevers/ bedrijven die schakelden naar Oekrainers, als die straks een keer naar huis gaan krijg je de Bulgaren bv
er werken nu wel heel veel oekrainers in Polen. het loon in Polen is zo slecht niet meerquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Echt een mens die haar mond moet houden na alle nalatigheid van de afgelopen jaren op veel frontenquote:
Heeft ze geen recht van spreken ?quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Echt een mens die haar mond moet houden na alle nalatigheid van de afgelopen jaren op veel fronten
Dat heeft ze wel maar ze zet zichzelf voor schut is mijn meningquote:Op woensdag 1 januari 2025 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft ze geen recht van spreken ?
die swiftie yesilgoz is de grootste mislukking van de VVD. wat een miskoop van de maand, echte rutte om die truttebol naar voren te schuiven, toen ie deze baan inhet vizier kreegquote:
Nee,het beleid en de beleidsuitvoering is VVD-verantwoordelijkheid. De VVD heeft de vorige coalitie laten donderen op immigratie (nareis op nareis op nareis) en de kiezer verzocht om een ultrarechts mandaat zodat die verschrikkelijke asielproblematiek eens opgelost kon worden. Ze hebben toen hun droomkabinet gekregen en verkondigd dat het asielbeleid van het kabinet nu samenvalt met hun eigen beleidswensen. Het was ook aan de VVD om te zorgen dat er een deugdelijke minister op immigratie zou komen en dat hebben ze vertikt.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft ze geen recht van spreken ?
Je hebt nu toch min of meer je zin? VVD/PVV zijn leidend in de huidige regering. De BBB zit er echt alleen maar voor spek en bonen bij.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:10 schreef Sabata het volgende:
het droomkabinet zou zijn geweest als de VVD de grootste was geworden met PVV op nummer 2, maar dat is een beetje uit de hand gelopen
Wat er in zo'n geval gaat gebeuren is dat bepaalde, meer laagwaardige, werkgelegenheid naar het buitenland verdwijnt. Dat is niet erg als er wat voor terug komt (i.e. creative destruction), voor zover dat wegens arbeidsschaarste werkelijk nodig is. Maar bijvoorbeeld die hele bollen- en bloemenindustrie zou per direct naar Afrika kunnen verkassen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en 'geef mij werk roept', nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.
Er zijn talloze voorbeelden. Neem bv. alle regelingen en beperkingen rondom voetbalsupporters. Die zijn er vanwege de hooligans, maar de normale goedwillende supporter wordt erdoor beperkt in zijn/haar mogelijkheden.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kun je voorbeelden geven van een wet waarbij de goede onder de kwaden moeten lijden?
Ik weet niet of ik me helemaal kan vinden in het idee dat er niets kan veranderen als er geen acute crisis is in Westerse democratieën. De jaren '90 waren een periode van grote welvaart met toch best radicale wijzigingen waar het aankom op privatisering, verdere Europese integratie, we hebben zonder crisis het oude zorgstelsel met ziekenfondsen flink op de kop gegooid, de AOW leeftijd is verhoogd en ga zo maar door. In het VK is men ondertussen uit de EU gestapt, wat toch ook wel een radicale wijziging is. Of dat allemaal verstandige beslissingen zijn geweest is een tweede, maar zeker iets als de verhoging van de AOW leeftijd is toch duidelijk een preventieve maatregel om de kosten in toom te houden en de intentie van de Zvw in 2006 was ook bedoeld om de stijgende kosten in toom te houden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:40 schreef Perrin het volgende:
Het worden spannende jaren, de komende 25.
[ x ]
Het probleem is dat de radicale wijzigen die nodig zijn, links- of rechtsom, pijn gaan doen bij een grote groep mensen. Dat gaat alleen lukken door een radicale noodzaak.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik me helemaal kan vinden in het idee dat er niets kan veranderen als er geen acute crisis is in Westerse democratieën. De jaren '90 waren een periode van grote welvaart met toch best radicale wijzigingen waar het aankom op privatisering, verdere Europese integratie, we hebben zonder crisis het oude zorgstelsel met ziekenfondsen flink op de kop gegooid, de AOW leeftijd is verhoogd en ga zo maar door. In het VK is men ondertussen uit de EU gestapt, wat toch ook wel een radicale wijziging is. Of dat allemaal verstandige beslissingen zijn geweest is een tweede, maar zeker iets als de verhoging van de AOW leeftijd is toch duidelijk een preventieve maatregel om de kosten in toom te houden en de intentie van de Zvw in 2006 was ook bedoeld om de stijgende kosten in toom te houden.
er moet gewoon een belastingvrij grens komen tot 25.000 euro, dat zal het zwart geld circuit aanpakkenquote:Op donderdag 2 januari 2025 11:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Het probleem is dat de radicale wijzigen die nodig zijn, links- of rechtsom, pijn gaan doen bij een grote groep mensen. Dat gaat alleen lukken door een radicale noodzaak.
Verhoging AOW valt daar ook onder. En hoewel de pijn voor mensen hier afwezig is: ook de hervorming van het pensioenstelsel kun je best een grote wijziging noemen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Het probleem is dat de radicale wijzigen die nodig zijn, links- of rechtsom, pijn gaan doen bij een grote groep mensen. Dat gaat alleen lukken door een radicale noodzaak.
En vergeet ook niet dat veel zaken geleidelijk kunnen gaan. De hypotheekrente bestaat weliswaar nog gewoon, maar is in Nederland toch al wel wat versoberd t.o.v. een paar decennia geleden. Kijk je naar het VK, dan is ie daar zelfs helemaal afgeschaft. Dat soort geleidelijke aanpassingen zorgen ervoor dat er niet in één keer een gigantische lastenverzwaring ontstaat ondanks dat versobering van de HRA natuurlijk heel veel mensen 'raakt'.Als je echter van vandaag op morgen de HRA afschaft, dan komen heel veel mensen in de financiële problemen natuurlijk.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verhoging AOW valt daar ook onder. En hoewel de pijn voor mensen hier afwezig is: ook de hervorming van het pensioenstelsel kun je best een grote wijziging noemen.
Sowieso is 'radicale wijziging' een lastig begrip. Als je kijkt hoe het leven en vanalles wat de overheid doet de afgelopen 30 jaar is veranderd, is dat opgeteld behoorlijk radicaal. En ja, ik verwacht de komende 25 jaar ook radicale wijzigingen, zo zullen we als voorbeeld echt in 2050 minstens dicht tegen 100% hernieuwbare energie aan zitten. Ik verwacht dat de boeren en sowieso hoe we omgaan met eten en de productie daarvan ook fors gaan wijzigen. En linksom of rechtsom zal de zorg ook een radicale wijziging krijgen: doorgaan zoals nu kan namelijk technisch helemaal niet (we missen het personeel en we kunnen het niet betalen in de toekomst).
Weet er iemand uberhaupt hoe het zit met wat asielzoekers wel en niet mogen? Ik ken asielzoekers die al langer dan even werken en ook best wel veel qua inkomsten afstaan aan het KOA 'en' de Nederlandse taal voldoende machtig zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel het er zijn. Het werken opzich geeft dan weer geen betere positie in het krijgen van een status. Wat imho best mee zou mogen wegen als persoonlijke investering om er iets van te willen maken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er moet gewoon een belastingvrij grens komen tot 25.000 euro, dat zal het zwart geld circuit aanpakken
de asielzoekers moeten aan het werk mogen
De pensioenspaarplicht moet weg, men moet in of voor een eigen woning mogen sparen
en er moeten WONINGEN gebouwd worden, in de weilanden , net als vroeger
Het is allemaal zo simpel
men wildat asielzoekers langer mogen werken en meer zelf mogen houden ,maar er komt weinig van terecht, vooral D66 en groenlinks die willen absoluut niet dat asielzoekers gaan werkenquote:Op donderdag 2 januari 2025 11:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Weet er iemand uberhaupt hoe het zit met wat asielzoekers wel en niet mogen? Ik ken asielzoekers die al langer dan even werken en ook best wel veel qua inkomsten afstaan aan het KOA 'en' de Nederlandse taal voldoende machtig zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel het er zijn. Het werken opzich geeft dan weer geen betere positie in het krijgen van een status. Wat imho best mee zou mogen wegen.
Ja, het mag als je 6 maanden in de asielprocedure zit. Tot voor kort maar 24 weken per jaar, nu gewoon het volledige jaar. Klinkt goed, maar er zit een flinke adder onder het gras: het mag alleen als je een BSN en een bankrekening hebt. Die heb je nodig voor een tewerkstellingsvergunning. Voor mensen die zonder papieren zijn gevlucht (niet zo gek dat je niet even een paspoort opvraagt voor je een land ontvlucht) is dat dan weer heel erg moeilijk. En stagelopen is dan weer verboden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Weet er iemand uberhaupt hoe het zit met wat asielzoekers wel en niet mogen? Ik ken asielzoekers die al langer dan even werken en ook best wel veel qua inkomsten afstaan aan het KOA 'en' de Nederlandse taal voldoende machtig zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel het er zijn. Het werken opzich geeft dan weer geen betere positie in het krijgen van een status. Wat imho best mee zou mogen wegen als persoonlijke investering om er iets van te willen maken.
Ga maar weer weg, als je alleen leugens kunt verspreiden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men wildat asielzoekers langer mogen werken en meer zelf mogen houden ,maar er komt weinig van terecht, vooral D66 en groenlinks die willen absoluut niet dat asielzoekers gaan werken
die zien meer in de spreidingswetten
Huh, watquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men wildat asielzoekers langer mogen werken en meer zelf mogen houden ,maar er komt weinig van terecht, vooral D66 en groenlinks die willen absoluut niet dat asielzoekers gaan werken
die zien meer in de spreidingswetten
Van D66:quote:Werk en taallessen voor vluchtelingen.
We willen zorgen dat vluchtelingen die uiteindelijk in Nederland zullen blijven tijdens hun procedure niet alleen maar hoeven te wachten, maar sneller kunnen meedoen in de samenleving. Asielzoekers die na meer dan zes maanden nog in de procedure zitten, mogen volledig aan het werk. Asielzoekers waarvan perspectief op inwilliging eerder duidelijk is, mogen binnen een maand volledig aan het werk. Samen met werkgevers organiseren we banen voor asielzoekers en inburgeraars. Er is geen tewerkstellingsvergunning meer nodig, net als bij Oekraïense ontheemden. Daarnaast schrappen we voor alle asielzoekers de beperking van maximaal 24 weken per jaar werken. Zo faciliteren we de integratie van nieuwkomers én verlichten we de krapte op de arbeidsmarkt.
Je lult maar weer gewoon wat he?quote:D66 werkt aan initiatiefwet om asielzoekers eerder en meer te laten werken
Bedrijven moet het makkelijker worden gemaakt om asielzoekers aan te nemen. Om dat voor elkaar te krijgen werkt D66-Tweede Kamerlid Anne-Marijke Podt aan een initiatiefwet. Op dit moment moeten werkgevers door een lange procedure voor een zogenaamde tewerkstellingsvergunning. Ook mogen asielzoekers pas zes maanden na de start van hun asielprocedure beginnen met werken en maximaal 24 weken per jaar.
De CHU, das al echt heel lang geleden hequote:Op donderdag 2 januari 2025 01:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Yesilgoz die gaat liever verder als MP samen met CHU
Ja goed, dat zijn dan ook de mensen die willen datquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:14 schreef Monolith het volgende:
Sommige users kun je ook beter niet te veel aandacht geven.![]()
De spagaat is natuurlijk ook dat mensen die zich vaak beklagen over de werkeloosheid onder asielzoekers ook zo min mogelijk ruimte willen bieden om hier snel te wortelen, want voor je het weet kan men daar dan rechten aan ontlenen.
"Moet je kijken nou ja, wat een rare letters hebben die hier, is dat nog Middeleeuws ofzo?" - all inclusive naar Griekenland in de bus.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:17 schreef BlackLining het volgende:
Zijn denk ik ook de mensen die voordat ze op vakantie gaan naar een land de taal vloeiend leren, zich inlezen in de geschiedenis, zich lokale gebruiken aanmeten enzo.
"everyone's fighting their own fight"quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja goed, dat zijn dan ook de mensen die willen dat
A: asielzoekers zich aan 'onze cultuur' aanpassen
B: asielzoekers zo snel mogelijk weer opkrassen
Zijn denk ik ook de mensen die voordat ze op vakantie gaan naar een land de taal vloeiend leren, zich inlezen in de geschiedenis, zich lokale gebruiken aanmeten enzo. Maakt niet uit dat over twee weken het vliegtuig weer terug gaat, integreren zullen ze. Carrière bouwen!
Net zo belangrijk als droge juridische rechten is het perspectief op een toekomst. Als je die bij voorbaat al niet geeft kun je moeilijk van mensen verwachten dat ze alles op alles zetten om te integreren en een zinvol bestaan op te bouwen.
Je kunt toch ook gewoon werkkampen voor die mensen inrichten?quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:14 schreef Monolith het volgende:
Sommige users kun je ook beter niet te veel aandacht geven.![]()
De spagaat is natuurlijk ook dat mensen die zich vaak beklagen over de werkeloosheid onder asielzoekers ook zo min mogelijk ruimte willen bieden om hier snel te wortelen, want voor je het weet kan men daar dan rechten aan ontlenen.
Die kunnen dan mooi naar Ugandaquote:Op donderdag 2 januari 2025 13:07 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon werkkampen voor die mensen inrichten?
Je moet dan alleen nog even een oplossing verzinnen voor degenen die niet (meer) kunnen werken...
Je denkt echt serieus dat ze met al die ervaring van ja-ren het wiel opnieuw willen gaan uitvinden omdat er iemand is die er blanco naar kijkt en een balletje opgooit? Ga eerst maar eens een maandje meedraaien bij het KOA en kom dan nog eens met een voorstel.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:07 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon werkkampen voor die mensen inrichten?
Je moet dan alleen nog even een oplossing verzinnen voor degenen die niet (meer) kunnen werken...
Ik denk serieus dat er mensen zijn die dat willen, ja. Helaasquote:Op donderdag 2 januari 2025 13:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je denkt echt serieus dat ze met al die ervaring van ja-ren het wiel opnieuw willen gaan uitvinden omdat er iemand is die er blanco naar kijkt en een balletje opgooit?
Als het maar beter gaat met ons, en als je logisch nadenkt kan dat alleen maar als het slechter gaat met hullie.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"everyone's fighting their own fight"
We zijn er goed in onze persoonlijk worsteling met het (dagelijks) leven te verheven boven die van anderen. En in het beeld van de radicaal is een asielzoeker niets meer dan iemand die hier vakantie komt vieren, beetje komt profiteren en in tegenstelling tot de rest van de wereld 0,0 zorgen heeft.
P.s. het is niet voor niets dat iedereen ook graag werkt om problemen even op zij te duwen en een andere focus te hebben. Dus het mes snijdt ook aan meerdere kanten.
Ik zag recent trouwens wel echt een heel goed nieuw wiel, die ook trappen op kon rijden en over oneffen oppervlakten.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je denkt echt serieus dat ze met al die ervaring van ja-ren het wiel opnieuw willen gaan uitvinden omdat er iemand is die er blanco naar kijkt en een balletje opgooit? Ga eerst maar eens een maandje meedraaien bij het KOA en kom dan nog eens met een voorstel.
En dat is nu juist de reden dat er een radicale oorzaak (crisis) nodig is om dat te veranderen (radicale oplossingen)quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als het maar beter gaat met ons, en als je logisch nadenkt kan dat alleen maar als het slechter gaat met hullie.
Wij/zij denken van de krapste vorm, in samenhang met een soort van denkwijze in een absolute zero-sum welvaart. Want je zou eens mikken op beleid dat het minst erg is voor beiden, of misschien wel het best voor beide groepen.
Zijn dat dezelfde mensen met 0 ervaring die jou met veel ervaring in het werk wat je doet gaan vertellen hoe het allemaal werkt? Moeten we die beunhaasfilosofie ook gaan toepassen op alles om ons heen? De bouw bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:13 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat er mensen zijn die dat willen, ja. Helaas
Tja zo voelt het soms wel, er lijkt een groep te zijn die wakker geschud kan worden, het gaat allemaal te goed eigenlijk. Ze kunnen prima rond komen maar zien net iets te veel mensen die het net wat beter hebben en denken dat te kunnen bewerkstelligen door het anderen slechter te laten gaan.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En dat is nu juist de reden dat er een radicale oorzaak (crisis) nodig is om dat te veranderen (radicale oplossingen)
Dat zijn verbeterde wielen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zag recent trouwens wel echt een heel goed nieuw wiel, die ook trappen op kon rijden en over oneffen oppervlakten.
Bekijk deze YouTube-video
Trouwens ik hoor steeds meer mensen die de PVV gestemd hebben vanwege dit idee "er moet een keer wat veranderen", dat zijn zelfs mensen die jarenlang zelf voor D'66 in de lokale politiek hebben gezeten. Ik vind dat wel een naar sentiment hoor, stemmen op iets radicaals om de boel te laten klappen zodat hetgene je echt wil ervoor in de plek kan komen, omdat dat laatste er nu nog niet is ofzo. Mensen die rechts stemmen omdat ze denken dat links daardoor veranderd.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En dat is nu juist de reden dat er een radicale oorzaak (crisis) nodig is om dat te veranderen (radicale oplossingen)
Er zijn heel veel mensen die heel simpele oplossingen bedenken voor de facetten in het complexe systeem waar zij last van hebben, zonder alle andere facetten te zien en die beunhaasfilosofie op heel veel dingen willen toepassen. Moeten we dat toepassen? Nee, lijkt me niet. Maar ik ben niet de meerderheid.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen met 0 ervaring die jou met veel ervaring in het werk wat je doet gaan vertellen hoe het allemaal werkt? Moeten we die beunhaasfilosofie ook gaan toepassen op alles om ons heen? De bouw bijvoorbeeld?
"Het moet anders" is ook wel zo ongeveer de meest zinloze politieke opvatting die je kunt hebben. Het probleem is volgens mij dat heel veel mensen graag willen dat de realiteit anders zou zijn, maar daar kan de politiek bar weinig aan doen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Trouwens ik hoor steeds meer mensen die de PVV gestemd hebben vanwege dit idee "er moet een keer wat veranderen", dat zijn zelfs mensen die jarenlang zelf voor D'66 in de lokale politiek hebben gezeten. Ik vind dat wel een naar sentiment hoor, stemmen op iets radicaals om de boel te laten klappen zodat hetgene je echt wil ervoor in de plek kan komen, omdat dat laatste er nu nog niet is ofzo. Mensen die rechts stemmen omdat ze denken dat links daardoor veranderd.
Tja, dat willen radicalen meestal hè? Het systeem laten klappen om het op hun manier opnieuw op te bouwen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Trouwens ik hoor steeds meer mensen die de PVV gestemd hebben vanwege dit idee "er moet een keer wat veranderen", dat zijn zelfs mensen die jarenlang zelf voor D'66 in de lokale politiek hebben gezeten. Ik vind dat wel een naar sentiment hoor, stemmen op iets radicaals om de boel te laten klappen zodat hetgene je echt wil ervoor in de plek kan komen, omdat dat laatste er nu nog niet is ofzo. Mensen die rechts stemmen omdat ze denken dat links daardoor veranderd.
Inderdaad, maar het is wel aan de politiek om de mensen die geen van de oplossingen als wenselijk zien te overtuigen dat hun oplossing wel de beste is. Dat laatste lijkt niet te lukken, en resulteert in rare ontevreden stemmen in een aantal gevallen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Het moet anders" is ook wel zo ongeveer de meest zinloze politieke opvatting die je kunt hebben. Het probleem is volgens mij dat heel veel mensen graag willen dat de realiteit anders zou zijn, maar daar kan de politiek bar weinig aan doen.
Tja wellicht dat dat deze personen ook naar D'66 trok bij de oprichting. Toch dat politieke messias syndroom.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:28 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Tja, dat willen radicalen meestal hè? Het systeem laten klappen om het op hun manier opnieuw op te bouwen.
Feitelijk niet anders dan de communisten dachten eind 19e eeuw, al zullen de meeste rechtsradicalen daar niet graag mee vergeleken worden
En in partijen die zich vooral richten op die ontevredenheid en simpele oplossingen beloven die achteraf toch niet zo simpel blijken te zijnquote:Op donderdag 2 januari 2025 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het is wel aan de politiek om de mensen die geen van de oplossingen als wenselijk zien te overtuigen dat hun oplossing wel de beste is. Dat laatste lijkt niet te lukken, en resulteert in rare ontevreden stemmen in een aantal gevallen.
Tussen micro- en macromanament zit wel een groot verschil. Een 'slimmigheidje' toepassen is wat anders dan een al uitgesleten systeem op de schop nemen. Bovendien moet je ook kijken hoe zo'n 'slimmigheidje' het in de praktijk houdt. Niemand is tegen pilots, dus dat kan altijd. Maar slimmigheidjes krijgen vaak breedgedragen steun en ik krijg niet de indruk dat dit ook maar in de buurt komt van wat de beunhaas aandraagt.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:23 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die heel simpele oplossingen bedenken voor de facetten in het complexe systeem waar zij last van hebben, zonder alle andere facetten te zien en die beunhaasfilosofie op heel veel dingen willen toepassen. Moeten we dat toepassen? Nee, lijkt me niet. Maar ik ben niet de meerderheid.
Tja, ik denk dat het niet gaat lukken als we mensen niet van dat utopische denken. We hebben nu een kabinet met partijen die allemaal wel wlisten hoe het 'anders moest' en een VVD die eigenlijk altijd al fantastisch beleid had willen voeren, maar gebukt gingen onder het juk van al die vreselijke 'linkse' partijen waarmee ze noodgedwongen al die jaren hebben moeten regeren.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het is wel aan de politiek om de mensen die geen van de oplossingen als wenselijk zien te overtuigen dat hun oplossing wel de beste is. Dat laatste lijkt niet te lukken, en resulteert in rare ontevreden stemmen in een aantal gevallen.
quote:We staan in de wereldtop als het gaat om onze neiging tot individualisme en ons ‘carpe diem’-gevoel. Maar liefst 76 procent onderschrijft de gedachte dat het ‘het belangrijkste is om vandaag van het leven te genieten, morgen zorgt wel voor zichzelf’. In vergelijking met de rest van de wereld blijkt het Nederlandse volk het minst ambitieus.[6] Ruim 80 procent van de inwoners van opkomende landen als India, Pakistan, Nigeria en Zambia is ervan overtuigd dat het verwerven van een prominente arbeidspositie iets nastrevenswaardigs is, in China is dat 63 procent. Maar in Europese landen als Zweden, Duitsland en Denemarken geldt dat voor een kwart tot een derde. Nederland sluit de rij: slechts 16 procent streeft dit na, 80 procent niet.
[..]
Eerder onderzoek suggereerde dat de hedonistische instelling afneemt naarmate jongeren ouder worden. Maar dit bleek hier niet het geval: geen van de generaties werd in de periode van 12 jaar minder hedonistisch. Hedonisme is dus over de generaties belangrijker geworden. Als verklaring daarvoor wijzen de wetenschappers op de toegenomen welvaart en aandacht voor de opvoeding van kinderen. Het belang dat gehecht wordt aan hedonisme wordt volgens hen bepaald in de vroege volwassenheid en verandert daarna niet meer.[12] Veel Nederlanders – met name jongeren – lijken welvaart te zien als een gegeven. Vrede hoeft niet bevochten te worden, een (goed) inkomen is een recht.
Het wordt met betere arbeidsomstandigheden en hogere lonen voor migranten zelf aantrekkelijker om hierheen te komen. En de landen waar zulke mensen vaak vandaan komen (Polen, Roemenië, Bulgarije) kan men vrij richting Nederland reizen. Met hogere lonen zullen er dus méér van zulke mensen naar Nederland trekken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en 'geef mij werk roept', nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.
Nee, de meeste progressief linkse partijen ontkennen wel degelijk ernst van het migratieprobleem en komen dus met beleidsplannen die het probleem alleen maar erger zullen maken. De conclusie die ik dus trek is volledig juist, als men namelijk de ernst van de problematiek zou erkennen zou er wel ander beleid worden uitgestippeld, waarbij het duidelijk een doel is de migratie (alle vormen hiervan) te verminderen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
We zijn nu in een paar (overigens onnodig lange) posts van 'links ontkent problemen met migratie' naar 'links stelt beleid voor met betrekking tot migratie waar ik op tegen ben omdat ik tot een overhaaste en onjuiste conclusie ben gekomen, omdat ik er of niet over heb nagedacht, of het niet lekker in mijn straatje past'. Die gang van zaken is geen product geweest van een gebrek aan tegenargumenten of een overvloed aan ad-hominems, maar vooral van een gebrek aan zelfreflectie, kritisch beredeneringsvermogen van je eigen kant, als ook een beetje de geest openhouden voor wat een andere te vertellen heeft.
En weer op de man.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
We zijn nu in een paar (overigens onnodig lange) posts van 'links ontkent problemen met migratie' naar 'links stelt beleid voor met betrekking tot migratie waar ik op tegen ben omdat ik tot een overhaaste en onjuiste conclusie ben gekomen, omdat ik er of niet over heb nagedacht, of het niet lekker in mijn straatje past'. Die gang van zaken is geen product geweest van een gebrek aan tegenargumenten of een overvloed aan ad-hominems, maar vooral van een gebrek aan zelfreflectie, kritisch beredeneringsvermogen van je eigen kant, als ook een beetje de geest openhouden voor wat een andere te vertellen heeft.
En hier ook alleen maar op de man.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
Wat we vaak zien bij jou (waar dit dus een treffend voorbeeld van is), is dat je een redenering maakt die weliswaar logisch lijkt, maar vrijwel altijd drijft op een soort boerenverstand dat gespeend is van elke nuance en diepere beraadslaging, dat dan tot je eigen gelijk verheft, en ieder die daar dan wat dieper op in probeert te gaan, weer omver probeert te blazen met een stortvloed bronnen en de daarbij vaak overhaaste en slappe 'argumenten', weer gewoon hetzelfde riedeltje afspeelt en als dat dan niet gaat, de doelpalen weer verplaatst of 'Stropop!' begint te roepen.
Dit is een claim, zonder enige verdere bronnen of gedegen onderbouwing. Probeer dit eens verder uit te werken, heb je bijvoorbeeld ook enkele treffende voorbeelden uit de praktijk waaruit dit blijkt?quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
Hier hebben we gelukkig een heel duidelijk punt: het gelijkstellen van arbeidsvoorwaarden tussen Nederlandse werknemers en arbeidsmigranten zorgt voor minder arbeidsmigratie. Daar heb je gewoon overduidelijk en aantoonbaar ongelijk. Dat had je ook zelf kunnen bedenken als je er wat langer over had nagedacht of je in de gedachten van een ander had proberen te verplaatsen.
Als het juist de rechtse partijen zijn die arbeidsmigratie in de hand werken, waarom zien we dan voorstellen van een centrumlinkse en progressieve partij als D66 om meer arbeidsmigranten naar Nederland te halen? Zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
Nog een schepje er bovenop: de partijen die dat dus juist niet willen zijn de VVD en de BBB, omdat daarmee een hoop kostenvoordelen voor werkgevers in de tuinbouw, vleesindustrie, logistiek e.d. verloren gaan. Het zijn dus juist de rechtse partijen die zo arbeidsmigratie in de hand werken.
quote:D66 wil gastarbeiders halen buiten de Europese Unie
Dwars tegen de trend binnen de regeringscoalitie in presenteert coalitiepartij D66 een plan om de komst van arbeidsmigranten eenvoudiger te maken. Meer veilige Europese routes moeten het makkelijker maken om naar Nederland te komen en hier tijdelijk vacatures te vervullen.
quote:Kamerleden kraken D66-plan om Afrikaanse arbeidsmigranten toe te laten
Het plan van D66 om arbeiders uit bijvoorbeeld Afrikaanse landen tijdelijk naar Nederland te halen, krijgt vrijwel geen bijval in de Tweede Kamer. D66-Kamerlid Groothuizen stelt voor om 'arbeidsmigranten' naar Nederland te laten overkomen en hen maximaal vier jaar hier te laten werken.
Volgens de regeringspartij snijdt het mes dan aan twee kanten: het zou werkgevers kunnen helpen de personeelstekorten op te lossen en het zou ook "gevaarlijke reizen met bootjes" kunnen voorkomen. Groothuizen denkt ook dat het makkelijker wordt om met landen afspraken te maken over het terugnemen van uitgeprocedeerde asielzoekers als er tijdelijk mensen uit die landen in Nederland kunnen werken.
Dit waar bijvoorbeeld VVD wel degelijk selectiever wil zijn:quote:Arbeidsmigratie nodig om ambities waar te maken
Afgelopen week heeft de Tweede Kamer gedebatteerd over arbeidsmigratie. Tijdens het debat heeft Kamerlid Romke de Jong namens D66 gepleit voor pilots met tijdelijke en circulaire arbeidsmigratie uit landen buiten de Europese Unie. We hebben arbeidsmigratie nodig om de grote tekorten op de arbeidsmarkt tegen te gaan.
quote:Arbeidsmigratie: Kiezen wie we écht nodig hebben
Aan arbeidsmigratie zijn lang te weinig voorwaarden gesteld. Hierdoor stijgt het aantal arbeidsmigranten snel. Hoewel arbeidsmigratie onze economische groei stimuleert, zijn de nadelen van ongeremde instroom de afgelopen jaren steeds zichtbaarder geworden. De toename van het aantal arbeidsmigranten legt enorme druk op onze samenleving, zoals in de zorg, het onderwijs en op de woningmarkt.
quote:Nieuwe koers VVD: toch iets doen tegen arbeidsmigratie
Jarenlang was het nauwelijks een onderwerp bij de VVD, maar nu willen de liberalen dat er toch iets gedaan wordt tegen het stijgende aantal arbeidsmigranten dat in Nederland werkt. "Wij willen niet naar nul: we hebben werknemers uit andere landen hard nodig. Maar het moeten er wel minder worden dan nu", zegt Kamerlid Thierry Aartsen in het AD.
Ik vind het een beetje simpel om te zeggen dat kiezen voor (circulaire) arbeidsmigratie uit Afrika, wat ik overigens een slecht idee vind maar dat terzijde, betekent dat het ongebreideld is. Ook arbeidsmigratie uit andere Europese landen kan ongebreideld zijn dus in dat opzicht gaat dat het verschil niet maken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het wordt met betere arbeidsomstandigheden en hogere lonen voor migranten zelf aantrekkelijker om hierheen te komen. En de landen waar zulke mensen vaak vandaan komen (Polen, Roemenië, Bulgarije) kan men vrij richting Nederland reizen. Met hogere lonen zullen er dus méér van zulke mensen naar Nederland trekken.
[..]
Nee, de meeste progressief linkse partijen ontkennen wel degelijk ernst van het migratieprobleem en komen dus met beleidsplannen die het probleem alleen maar erger zullen maken. De conclusie die ik dus trek is volledig juist, als men namelijk de ernst van de problematiek zou erkennen zou er wel ander beleid worden uitgestippeld, waarbij het duidelijk een doel is de migratie (alle vormen hiervan) te verminderen.
[..]
En weer op de man.
[..]
En hier ook alleen maar op de man.
[..]
Dit is een claim, zonder enige verdere bronnen of gedegen onderbouwing. Probeer dit eens verder uit te werken, heb je bijvoorbeeld ook enkele treffende voorbeelden uit de praktijk waaruit dit blijkt?
[..]
Als het juist de rechtse partijen zijn die arbeidsmigratie in de hand werken, waarom zien we dan voorstellen van een centrumlinkse en progressieve partij als D66 om meer arbeidsmigranten naar Nederland te halen? Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Dit waar bijvoorbeeld VVD wel degelijk selectiever wil zijn:
[..]
[..]
'The Roman poet Horace used the phrase carpe diem to express the idea that one should enjoy life while one can. It is part of Horace's injunction “carpe diem quam minimum credula postero” (translation: "pluck the day, trusting as little as possible in the next one”), 'quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
https://www.ipsos-publiek(...)h-de-achterstand-in/
[..]
Met andere woorden we kunnen zelfs niet fatsoenlijk carpe diëmënquote:Op donderdag 2 januari 2025 14:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
'The Roman poet Horace used the phrase carpe diem to express the idea that one should enjoy life while one can. It is part of Horace's injunction “carpe diem quam minimum credula postero” (translation: "pluck the day, trusting as little as possible in the next one”), '
Carpe Diem is meer YOLO in deze tijd. Leef als een eendagsvlieg. Maar het schuingedrukte geeft aan dat het citaat wel degelijk een toekomst meenam. Meer een advies om te doen wat nu mogelijk is, maar dan met het idee dat alles morgen minder zou kunnen zijn. Niet om die hele toekomst maar uit beeld te laten en 'zeker' om vandaag te doen om morgen beter te maken.
Dat klopt helaas. Een spreekwoord als 'a rolling stone.. gathers no moss' is er ook zoeen. Houvast creeeren is veel belangrijker dan overal maar in en uitstappen en doen waar je zin in hebt. Enigszins raakvlak met carpe diem zit daar ook in.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met andere woorden we kunnen zelfs niet fatsoenlijk carpe diëmën
Het nationaal archief denk ik.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:16 schreef Droopie het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)gtuigcrash~a1517722/
Waar kan ik die notulen lezen
Migratie is inderdaad een gevolg van het globalistische kapitalisme (net als nog veel meer problemen). Maar dat krijg je niet zomaar uit gefaseerd, enerzijds omdat de mensen die daarbij het meeste verliezen, de meeste macht hebben en anderzijds omdat het volk teveel gewend is aan de luxe die dat hun oplevert.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:19 schreef Origami94 het volgende:
Migratie is niet het probleem, kapitalisme is het probleem. En aan migratie gaat vrij weinig gedaan worden want als je het oplost kan je er niet mee gooien en kan ASML niet half India importeren voor meer dividend vanwege minder salaris.
Okay, ik houd nu gewoon echt op. Ik verwijs naar mijn eerdere boodschap. Mijn korte (over de invloed van het gelijktrekken van lonen, arbeidsvoorwaarden e.d. met betrekking tot arbeidsmigratie) uiteenzetting was helder, logisch en prima beargumenteerd. Je kiest er (wederom) zelf voor om die gewoon te negeren en je eigen langspeelplaatje weer af te spelen. Het punt, je categorale bewering, dat 'links migratie bagetaliseert en/of de problemen daaromtrent ontkent' is toch echt wel - door velen hier - , tot in den treure, weerlegt. Dat valt gewoon in geen enkel universum nog redelijkerwijs vol te houden. Dat men (de linkse partijen) daar ánders over denken en daar andere gedachten over hebben, is een heel ander verhaal. Ga alsjeblieft een keer bij jezelf terecht, of volg een cursus begrijpend lezen, o.i.d. Dit is werkelijk heel, heel, heel vermoeiend.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is een claim, zonder enige verdere bronnen of gedegen onderbouwing. Probeer dit eens verder uit te werken, heb je bijvoorbeeld ook enkele treffende voorbeelden uit de praktijk waaruit dit blijkt?
Taak van de politiek is toch gewoon populair zijn. Daarom scoorden lui als Wilders of Omtzigt ook geweldig. Beetje schreeuwen dat het allemaal anders moet. Wat er dan anders moet of hoe is denk ik voor veel mensen niet belangrijk.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sterker nog, binnen de EU worden er al jaren seizoensarbeiders uit Afrika gehaald. Niet iets nieuws dus (en is niet ongebreideld, want seizoens).quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje simpel om te zeggen dat kiezen voor (circulaire) arbeidsmigratie uit Afrika, wat ik overigens een slecht idee vind maar dat terzijde, betekent dat het ongebreideld is. Ook arbeidsmigratie uit andere Europese landen kan ongebreideld zijn dus in dat opzicht gaat dat het verschil niet maken.
De voorbeelden die ik heb aangehaald waren om te benadrukken dat het probleem rondom arbeidsmigratie vrij breed is. Het is dus niet zo dat je wat dit betreft enkel selectief naar partijen als VVD of BBB kunt wijzen en de rest geen blaam treft.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje simpel om te zeggen dat kiezen voor (circulaire) arbeidsmigratie uit Afrika, wat ik overigens een slecht idee vind maar dat terzijde, betekent dat het ongebreideld is. Ook arbeidsmigratie uit andere Europese landen kan ongebreideld zijn dus in dat opzicht gaat dat het verschil niet maken.
Het verschil wordt inderdaad gemaakt door selectief toe te staan voor welke sector je wel migranten wil toestaan en voor welke niet. VVD heeft jaren geregeerd en onder hun beleid waren er nauwelijks regels wat ook in je post staat. Nu zijn ze echter van gedachten veranderd en moet het selectiever.
Klopt, ik gaf inderdaad wat dit betreft alleen een voorbeeld van D66, doelbewust omdat zij nogal uitgesproken standpunten hebben ingenomen rondom arbeidsmigratie. Ik moet ook zeggen dat in het debat over het rapport van de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 dat je linkt, ook D66 weer benadrukt hoe hard volgens hen arbeidsmigratie nodig is.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je Tweede Kamer debat Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A08932 hoort of leest in stenogram daar dan zie je dat D66 ook gewoon selectief te werk wil gaan. Het is altijd gevaarlijk om op krantenkoppen af te gaan daar waar ze in debat een stuk genuanceerder zijn.
Je komt overigens alleen met voorbeelden van D66, in NOS-artikel staat dan ook dat zowel SP als PvdA (toch best linkse partijen) het beide slecht idee vinden ook.
PvdA en (met name) SP hebben zich regelmatig gehouden met het arbeidsmigratievraagstuk, ver voor de VVD: https://www.bnnvara.nl/jo(...)erkeer-werknemers-eu.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De voorbeelden die ik heb aangehaald waren om te benadrukken dat het probleem rondom arbeidsmigratie vrij breed is. Het is dus niet zo dat je wat dit betreft enkel selectief naar partijen als VVD of BBB kunt wijzen en de rest geen blaam treft.
[..]
Klopt, ik gaf inderdaad wat dit betreft alleen een voorbeeld van D66, doelbewust omdat zij nogal uitgesproken standpunten hebben ingenomen rondom arbeidsmigratie. Ik moet ook zeggen dat in het debat over het rapport van de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 dat je linkt, ook D66 weer benadrukt hoe hard volgens hen arbeidsmigratie nodig is.
Zij willen dan weliswaar in bepaalde sectoren de arbeidsmigratie afremmen (landbouw & veeteelt) maar dat meer een gevolg van het feit dat D66 die sectoren in het algemeen graag wil verkleinen vanwege het klimaat.
In eentje waar ze begrijpen dat méér verboden je handhavingsprobleem niet kleiner maken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:16 schreef Faraday01 het volgende:
De vvd wil geen vuurwerkverbod maar betere handhavingin welke parallelle werkelijkheid leven die?
Nou, dat is dan ook iets van louter de laatste tijd. VVD wilde toch echt jarenlang heel graag veel laaggeletterde en laagopgeleide asielmigranten.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De enige migratie die de VVD altijd heeft willen inperken is asielmigratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |