Omdat miljoenen mensen dat wel geloven. En aangeleerd wordt.quote:Op maandag 30 december 2024 21:44 schreef JAM het volgende:
@:EttoVanBelgie Wat ik nu niet zo goed snap hè. Als je je zo'n zorgen maakt over dat branden in de hel, maar dat zelf niet gelooft... waar maak je je dan eigenlijk zo'n zorgen om?
Miljoenen mensen geloven dat reptillians bestaan. Miljoenen mensen geloven in Trump. Miljarden geloven in het Christendom. Ja, nee. Er is echt wel iets anders aan de hand.quote:Op maandag 30 december 2024 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat miljoenen mensen dat wel geloven.
Ik zit liever in Marokko dan in Uganda.quote:Op maandag 30 december 2024 21:46 schreef JAM het volgende:
Overigens zit ik zelf liever op Bali dan, bijvoorbeeld, in Zimbabwe, maar toch.
Hmm... eeuwig gemarteld worden versus allerhande tijdelijke bevliegingen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Miljoenen mensen geloven dat reptillians bestaan. Miljoenen mensen geloven in Trump. Miljarden geloven in het Christendom. Ja, nee. Er is echt wel iets anders aan de hand.
Ja, dat is jammerlijk en triest inderdaad. Dat is zeker waar, maar wat zou je daar in hemelsnaam tegen willen aanvangen?quote:Op maandag 30 december 2024 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat miljoenen mensen dat wel geloven. En aangeleerd wordt.
Je gelooft er niet in, dan is er toch helemaal geen marteling. Niet eens een tijdelijke bevlieging. Op die laatste vraag heb ik al vaker een antwoord gegeven.quote:Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm... eeuwig gemarteld worden versus allerhande tijdelijke bevliegingen.
Vertel eens, Mutant: bestaat de hel?
Staat op mijn bucketlist. Jammer van de onrust in de regio, anders was ik er wel heengegaan dit jaar.quote:Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef Hexagon het volgende:
Jordanie is ook een stuk prettiger dan Noord-Korea
Tegen gaan.quote:Op maandag 30 december 2024 21:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat is jammerlijk en triest inderdaad. Dat is zeker waar, maar wat zou je daar in hemelsnaam tegen willen aanvangen?
Nee: geloof JIJ daarin?quote:Op maandag 30 december 2024 21:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gelooft er niet in, dan is er toch helemaal geen marteling. Niet eens een tijdelijke bevlieging. Op die laatste vraag heb ik al vaker een antwoord gegeven.
Jordanië heeft een nogal liberaal koningshuis. Iets dat eigenlijk niet mag van de Islam.quote:Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef Hexagon het volgende:
Jordanie is ook een stuk prettiger dan Noord-Korea
Nou ja, dat lijkt me inderdaad een gezonde houding. Je kan echter toch maar lastig afdwingen dat mensen dan - om welke reden ze ook mogen aanvoeren - die mening met je zullen gaan delen, wel?quote:Op maandag 30 december 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tegen gaan.
Leren dat je niet geboren bent om middeleeuwse regels op te volgen om te kunnen deugen, dat je al deugt zoals je bent en dat je elke 'religie' met skepsis moet betreden.
Het is een bekende niche binnen links Nederland van lui die vinden dat omdat moslims een wat conservatieve levenshouding hebben, je ook maar op PVV-achtige wijze moet benaderen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit soort agressie gaat natuurlijk wederom helemaal niks toevoegen aan enige discussie.
Waar komen jouw frustraties in hemelsnaam vandaan?
Religie zegt niets over deugen. Net als non-religie niets zegt. Als je denkt dat deugen afhankelijk is van iemands religieuze grondslag (of gebrek daaraan), dan heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tegen gaan.
Leren dat je niet geboren bent om middeleeuwse regels op te volgen om te kunnen deugen, dat je al deugt zoals je bent en dat je elke 'religie' met skepsis moet betreden.
... ja, zullen we het vooral ook niet faciliteren?quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, dat lijkt me inderdaad een gezonde houding. Je kan echter toch maar lastig afdwingen dat mensen daar dan - om welke reden ze ook mogen aanvoeren - die mening met je zullen gaan delen, wel?
Beetje prutsen in het lokale drugslab…quote:Op maandag 30 december 2024 21:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het beste lijkt me dat jij nooit gaat reizen. Blijf maar in Noord-Brabant. Lijkt me het beste voor de wereld.
Merk je weinig van in dat land. Ik was er in 2022. Wel voor de shit in Gaza. Maar de grens over komen valt niet mee, dus dat zorgt ook dat de shit buiten blijft.quote:Op maandag 30 december 2024 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Staat op mijn bucketlist. Jammer van de onrust in de regio, anders was ik er wel heengegaan dit jaar.
Zo staat het niet in de Koran (en Torah, en Bijbel).quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religie zegt niets over deugen. Net als non-religie niets zegt. Als je denkt dat deugen afhankelijk is van iemands religieuze grondslag (of gebrek daaraan), dan heb je het niet helemaal begrepen.
Let op jongens, een mooi voorbeeld van 't zijn geen echte moslims - want past niet in mijn straatje.quote:Op maandag 30 december 2024 21:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jordanië heeft een nogal liberaal koningshuis. Iets dat eigenlijk niet mag van de Islam.
Alsnog is het met de homorechten en mensenrechten niet bijster goed gesteld daar.
Waarom moeten ongelovigen of afvalligen dan dood volgens het systeem als het niks zegt over deugen?quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religie zegt niets over deugen. Net als non-religie niets zegt. Als je denkt dat deugen afhankelijk is van iemands religieuze grondslag (of gebrek daaraan), dan heb je het niet helemaal begrepen.
Nou ja, op welke wijze wordt dat dan gefaciliteerd (door de Nederlandse overheid)?quote:Op maandag 30 december 2024 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... ja, zullen we het vooral ook niet faciliteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |