En vergeet ook niet dat veel zaken geleidelijk kunnen gaan. De hypotheekrente bestaat weliswaar nog gewoon, maar is in Nederland toch al wel wat versoberd t.o.v. een paar decennia geleden. Kijk je naar het VK, dan is ie daar zelfs helemaal afgeschaft. Dat soort geleidelijke aanpassingen zorgen ervoor dat er niet in één keer een gigantische lastenverzwaring ontstaat ondanks dat versobering van de HRA natuurlijk heel veel mensen 'raakt'.Als je echter van vandaag op morgen de HRA afschaft, dan komen heel veel mensen in de financiële problemen natuurlijk.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verhoging AOW valt daar ook onder. En hoewel de pijn voor mensen hier afwezig is: ook de hervorming van het pensioenstelsel kun je best een grote wijziging noemen.
Sowieso is 'radicale wijziging' een lastig begrip. Als je kijkt hoe het leven en vanalles wat de overheid doet de afgelopen 30 jaar is veranderd, is dat opgeteld behoorlijk radicaal. En ja, ik verwacht de komende 25 jaar ook radicale wijzigingen, zo zullen we als voorbeeld echt in 2050 minstens dicht tegen 100% hernieuwbare energie aan zitten. Ik verwacht dat de boeren en sowieso hoe we omgaan met eten en de productie daarvan ook fors gaan wijzigen. En linksom of rechtsom zal de zorg ook een radicale wijziging krijgen: doorgaan zoals nu kan namelijk technisch helemaal niet (we missen het personeel en we kunnen het niet betalen in de toekomst).
Weet er iemand uberhaupt hoe het zit met wat asielzoekers wel en niet mogen? Ik ken asielzoekers die al langer dan even werken en ook best wel veel qua inkomsten afstaan aan het KOA 'en' de Nederlandse taal voldoende machtig zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel het er zijn. Het werken opzich geeft dan weer geen betere positie in het krijgen van een status. Wat imho best mee zou mogen wegen als persoonlijke investering om er iets van te willen maken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er moet gewoon een belastingvrij grens komen tot 25.000 euro, dat zal het zwart geld circuit aanpakken
de asielzoekers moeten aan het werk mogen
De pensioenspaarplicht moet weg, men moet in of voor een eigen woning mogen sparen
en er moeten WONINGEN gebouwd worden, in de weilanden , net als vroeger
Het is allemaal zo simpel
men wildat asielzoekers langer mogen werken en meer zelf mogen houden ,maar er komt weinig van terecht, vooral D66 en groenlinks die willen absoluut niet dat asielzoekers gaan werkenquote:Op donderdag 2 januari 2025 11:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Weet er iemand uberhaupt hoe het zit met wat asielzoekers wel en niet mogen? Ik ken asielzoekers die al langer dan even werken en ook best wel veel qua inkomsten afstaan aan het KOA 'en' de Nederlandse taal voldoende machtig zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel het er zijn. Het werken opzich geeft dan weer geen betere positie in het krijgen van een status. Wat imho best mee zou mogen wegen.
Ja, het mag als je 6 maanden in de asielprocedure zit. Tot voor kort maar 24 weken per jaar, nu gewoon het volledige jaar. Klinkt goed, maar er zit een flinke adder onder het gras: het mag alleen als je een BSN en een bankrekening hebt. Die heb je nodig voor een tewerkstellingsvergunning. Voor mensen die zonder papieren zijn gevlucht (niet zo gek dat je niet even een paspoort opvraagt voor je een land ontvlucht) is dat dan weer heel erg moeilijk. En stagelopen is dan weer verboden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Weet er iemand uberhaupt hoe het zit met wat asielzoekers wel en niet mogen? Ik ken asielzoekers die al langer dan even werken en ook best wel veel qua inkomsten afstaan aan het KOA 'en' de Nederlandse taal voldoende machtig zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel het er zijn. Het werken opzich geeft dan weer geen betere positie in het krijgen van een status. Wat imho best mee zou mogen wegen als persoonlijke investering om er iets van te willen maken.
Ga maar weer weg, als je alleen leugens kunt verspreiden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men wildat asielzoekers langer mogen werken en meer zelf mogen houden ,maar er komt weinig van terecht, vooral D66 en groenlinks die willen absoluut niet dat asielzoekers gaan werken
die zien meer in de spreidingswetten
Huh, watquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men wildat asielzoekers langer mogen werken en meer zelf mogen houden ,maar er komt weinig van terecht, vooral D66 en groenlinks die willen absoluut niet dat asielzoekers gaan werken
die zien meer in de spreidingswetten
Van D66:quote:Werk en taallessen voor vluchtelingen.
We willen zorgen dat vluchtelingen die uiteindelijk in Nederland zullen blijven tijdens hun procedure niet alleen maar hoeven te wachten, maar sneller kunnen meedoen in de samenleving. Asielzoekers die na meer dan zes maanden nog in de procedure zitten, mogen volledig aan het werk. Asielzoekers waarvan perspectief op inwilliging eerder duidelijk is, mogen binnen een maand volledig aan het werk. Samen met werkgevers organiseren we banen voor asielzoekers en inburgeraars. Er is geen tewerkstellingsvergunning meer nodig, net als bij Oekraïense ontheemden. Daarnaast schrappen we voor alle asielzoekers de beperking van maximaal 24 weken per jaar werken. Zo faciliteren we de integratie van nieuwkomers én verlichten we de krapte op de arbeidsmarkt.
Je lult maar weer gewoon wat he?quote:D66 werkt aan initiatiefwet om asielzoekers eerder en meer te laten werken
Bedrijven moet het makkelijker worden gemaakt om asielzoekers aan te nemen. Om dat voor elkaar te krijgen werkt D66-Tweede Kamerlid Anne-Marijke Podt aan een initiatiefwet. Op dit moment moeten werkgevers door een lange procedure voor een zogenaamde tewerkstellingsvergunning. Ook mogen asielzoekers pas zes maanden na de start van hun asielprocedure beginnen met werken en maximaal 24 weken per jaar.
De CHU, das al echt heel lang geleden hequote:Op donderdag 2 januari 2025 01:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Yesilgoz die gaat liever verder als MP samen met CHU
Ja goed, dat zijn dan ook de mensen die willen datquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:14 schreef Monolith het volgende:
Sommige users kun je ook beter niet te veel aandacht geven.![]()
De spagaat is natuurlijk ook dat mensen die zich vaak beklagen over de werkeloosheid onder asielzoekers ook zo min mogelijk ruimte willen bieden om hier snel te wortelen, want voor je het weet kan men daar dan rechten aan ontlenen.
"Moet je kijken nou ja, wat een rare letters hebben die hier, is dat nog Middeleeuws ofzo?" - all inclusive naar Griekenland in de bus.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:17 schreef BlackLining het volgende:
Zijn denk ik ook de mensen die voordat ze op vakantie gaan naar een land de taal vloeiend leren, zich inlezen in de geschiedenis, zich lokale gebruiken aanmeten enzo.
"everyone's fighting their own fight"quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja goed, dat zijn dan ook de mensen die willen dat
A: asielzoekers zich aan 'onze cultuur' aanpassen
B: asielzoekers zo snel mogelijk weer opkrassen
Zijn denk ik ook de mensen die voordat ze op vakantie gaan naar een land de taal vloeiend leren, zich inlezen in de geschiedenis, zich lokale gebruiken aanmeten enzo. Maakt niet uit dat over twee weken het vliegtuig weer terug gaat, integreren zullen ze. Carrière bouwen!
Net zo belangrijk als droge juridische rechten is het perspectief op een toekomst. Als je die bij voorbaat al niet geeft kun je moeilijk van mensen verwachten dat ze alles op alles zetten om te integreren en een zinvol bestaan op te bouwen.
Je kunt toch ook gewoon werkkampen voor die mensen inrichten?quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:14 schreef Monolith het volgende:
Sommige users kun je ook beter niet te veel aandacht geven.![]()
De spagaat is natuurlijk ook dat mensen die zich vaak beklagen over de werkeloosheid onder asielzoekers ook zo min mogelijk ruimte willen bieden om hier snel te wortelen, want voor je het weet kan men daar dan rechten aan ontlenen.
Die kunnen dan mooi naar Ugandaquote:Op donderdag 2 januari 2025 13:07 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon werkkampen voor die mensen inrichten?
Je moet dan alleen nog even een oplossing verzinnen voor degenen die niet (meer) kunnen werken...
Je denkt echt serieus dat ze met al die ervaring van ja-ren het wiel opnieuw willen gaan uitvinden omdat er iemand is die er blanco naar kijkt en een balletje opgooit? Ga eerst maar eens een maandje meedraaien bij het KOA en kom dan nog eens met een voorstel.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:07 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon werkkampen voor die mensen inrichten?
Je moet dan alleen nog even een oplossing verzinnen voor degenen die niet (meer) kunnen werken...
Ik denk serieus dat er mensen zijn die dat willen, ja. Helaasquote:Op donderdag 2 januari 2025 13:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je denkt echt serieus dat ze met al die ervaring van ja-ren het wiel opnieuw willen gaan uitvinden omdat er iemand is die er blanco naar kijkt en een balletje opgooit?
Als het maar beter gaat met ons, en als je logisch nadenkt kan dat alleen maar als het slechter gaat met hullie.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"everyone's fighting their own fight"
We zijn er goed in onze persoonlijk worsteling met het (dagelijks) leven te verheven boven die van anderen. En in het beeld van de radicaal is een asielzoeker niets meer dan iemand die hier vakantie komt vieren, beetje komt profiteren en in tegenstelling tot de rest van de wereld 0,0 zorgen heeft.
P.s. het is niet voor niets dat iedereen ook graag werkt om problemen even op zij te duwen en een andere focus te hebben. Dus het mes snijdt ook aan meerdere kanten.
Ik zag recent trouwens wel echt een heel goed nieuw wiel, die ook trappen op kon rijden en over oneffen oppervlakten.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je denkt echt serieus dat ze met al die ervaring van ja-ren het wiel opnieuw willen gaan uitvinden omdat er iemand is die er blanco naar kijkt en een balletje opgooit? Ga eerst maar eens een maandje meedraaien bij het KOA en kom dan nog eens met een voorstel.
En dat is nu juist de reden dat er een radicale oorzaak (crisis) nodig is om dat te veranderen (radicale oplossingen)quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als het maar beter gaat met ons, en als je logisch nadenkt kan dat alleen maar als het slechter gaat met hullie.
Wij/zij denken van de krapste vorm, in samenhang met een soort van denkwijze in een absolute zero-sum welvaart. Want je zou eens mikken op beleid dat het minst erg is voor beiden, of misschien wel het best voor beide groepen.
Zijn dat dezelfde mensen met 0 ervaring die jou met veel ervaring in het werk wat je doet gaan vertellen hoe het allemaal werkt? Moeten we die beunhaasfilosofie ook gaan toepassen op alles om ons heen? De bouw bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:13 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat er mensen zijn die dat willen, ja. Helaas
Tja zo voelt het soms wel, er lijkt een groep te zijn die wakker geschud kan worden, het gaat allemaal te goed eigenlijk. Ze kunnen prima rond komen maar zien net iets te veel mensen die het net wat beter hebben en denken dat te kunnen bewerkstelligen door het anderen slechter te laten gaan.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En dat is nu juist de reden dat er een radicale oorzaak (crisis) nodig is om dat te veranderen (radicale oplossingen)
Dat zijn verbeterde wielen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zag recent trouwens wel echt een heel goed nieuw wiel, die ook trappen op kon rijden en over oneffen oppervlakten.
Bekijk deze YouTube-video
Trouwens ik hoor steeds meer mensen die de PVV gestemd hebben vanwege dit idee "er moet een keer wat veranderen", dat zijn zelfs mensen die jarenlang zelf voor D'66 in de lokale politiek hebben gezeten. Ik vind dat wel een naar sentiment hoor, stemmen op iets radicaals om de boel te laten klappen zodat hetgene je echt wil ervoor in de plek kan komen, omdat dat laatste er nu nog niet is ofzo. Mensen die rechts stemmen omdat ze denken dat links daardoor veranderd.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En dat is nu juist de reden dat er een radicale oorzaak (crisis) nodig is om dat te veranderen (radicale oplossingen)
Er zijn heel veel mensen die heel simpele oplossingen bedenken voor de facetten in het complexe systeem waar zij last van hebben, zonder alle andere facetten te zien en die beunhaasfilosofie op heel veel dingen willen toepassen. Moeten we dat toepassen? Nee, lijkt me niet. Maar ik ben niet de meerderheid.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen met 0 ervaring die jou met veel ervaring in het werk wat je doet gaan vertellen hoe het allemaal werkt? Moeten we die beunhaasfilosofie ook gaan toepassen op alles om ons heen? De bouw bijvoorbeeld?
"Het moet anders" is ook wel zo ongeveer de meest zinloze politieke opvatting die je kunt hebben. Het probleem is volgens mij dat heel veel mensen graag willen dat de realiteit anders zou zijn, maar daar kan de politiek bar weinig aan doen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Trouwens ik hoor steeds meer mensen die de PVV gestemd hebben vanwege dit idee "er moet een keer wat veranderen", dat zijn zelfs mensen die jarenlang zelf voor D'66 in de lokale politiek hebben gezeten. Ik vind dat wel een naar sentiment hoor, stemmen op iets radicaals om de boel te laten klappen zodat hetgene je echt wil ervoor in de plek kan komen, omdat dat laatste er nu nog niet is ofzo. Mensen die rechts stemmen omdat ze denken dat links daardoor veranderd.
Tja, dat willen radicalen meestal hè? Het systeem laten klappen om het op hun manier opnieuw op te bouwen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Trouwens ik hoor steeds meer mensen die de PVV gestemd hebben vanwege dit idee "er moet een keer wat veranderen", dat zijn zelfs mensen die jarenlang zelf voor D'66 in de lokale politiek hebben gezeten. Ik vind dat wel een naar sentiment hoor, stemmen op iets radicaals om de boel te laten klappen zodat hetgene je echt wil ervoor in de plek kan komen, omdat dat laatste er nu nog niet is ofzo. Mensen die rechts stemmen omdat ze denken dat links daardoor veranderd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |