abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:53:22 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216135213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Doet me denken aan Johan Derksen die zei dat PvdA/GroenLinks-Kamerlid Habtamu de Hoop geen echte fries is.
De Hoop kon er wel om lachen. Hij was het gewend dat mensen hem soms niet zagen als fries of nederlander.
Hoewel de opmerking irritant is: het uitsluiten van mensen
Jup en dat altijd precies de mensen die het hardst roepen dat de integratie mislukt is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216135318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, Wilders is blijkbaar nog steeds niet rechts genoeg.
Ik zie Baudet nog wel voorstellen dat we op asielzoekers mogen jagen met z’n allen ofzo en dat hij dan vervolgens de volgende verkiezingen weer wint
pi_216135327
De uitdagingen die voortkomen uit asielmigratie zijn ook wel van een andere orde dan die van arbeidsmigratie.

De cultuur ligt veelal dichter bij de Nederlandse, mensen zorgen voor hun eigen werk en inkomen, hebben geen voorrang op huizen, veroorzaken (gevoelsmatig?) minder overlast.

Overigens is het beperken van asielmigratie weliswaar ingewikkeld, die van arbeidsmigratie misschien nog wel meer.
Het gros komt "gewoon" uit Europa en je mag gaan wonen en werken waar je wilt.
  woensdag 1 januari 2025 @ 15:02:03 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216135382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Overigens is het beperken van asielmigratie weliswaar ingewikkeld, die van arbeidsmigratie misschien nog wel meer.
Het gros komt "gewoon" uit Europa en je mag gaan wonen en werken waar je wilt.
Dat is wel waar, maar het aantrekken van Oost-Europese arbeidsmigranten is oneigenlijk aantrekkelijk doordat je die de facto onder het minimumloon kan laten werken. Als je beter zou handhaven op de constructies die dat mogelijk maken dan krijg je die ook minder hier. Naast het feit dat we misschien ook een beetje moeten gaan schalen in de twee sectoren die goed zijn voor drie kwart van al die migranten, namelijk landbouw en logistiek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 1 januari 2025 @ 15:09:59 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216135522
In mijn optiek duren de processen te lang wanneer iemand asiel aanvraagt, wat er aan meedraagt dat veel mensen uiteindelijk hier blijven. Of laat ik het zo zeggen, misschien moeten ze eens proberen daar meer mensen op te zetten.
pi_216136159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus jij wil de grondwet kapot maken en dan verschillende regels en wetten instellen op basis van afkomst en geloof (en huidskleur). En je ziet niet wat daar nu mis mee is?
Waar zeg ik dat?
  woensdag 1 januari 2025 @ 15:59:01 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216136317
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 15:48 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Als je jouw ideeen wil invoeren moet je de grondwet aanpassen of vernietigen.
pi_216136366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus als ik met mijn vrouw twee weken naar Amerika ga, dan mag ze niet meer terugkomen (en mijn dochter ook niet). Dat alleen maar zodat mensen zoals jij zich meer satisfied voelen, Enge mensen bestaan er toch.
Het discussieert een stuk makkelijker als je leest wat ik schrijf.
Ik heb het hier over mensen die bekend zijn bij de politie vanwege radicaliserend gedrag of andere zware misdrijven. Als jouw vrouw en dochter in die categorie vallen, zie ik ze inderdaad liever niet terug in Nederland.
We zien nu té vaak dat dit soort figuren uiteindelijk toch om zich heen begint te steken.

(En ja, natuurlijk weet ik dat dit voornamelijk een risico is bij geradicaliseerde moslims. Maar wetgeving specifiek voor die groep mag nu eenmaal niet).
pi_216136436
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, dat zeggen ze. Maar vervolgens komt men dan aan met de gebeurtenissen bij de Media Markt in Rotterdam, die geen fuck met asielmigratie te maken heeft.
Die hebben inderdaad niets met asielmigratie te maken. Maar wél met een ernstig integratieprobleem en anti-Nederlandse mentaliteit. Die mensen zijn hier geboren en zelfs dan slagen we er niet in om die allemaal te laten integreren en normaal mee te laten doen.

Laten we dat eerst oplossen voor we meer immigranten met dezelfde culturele achtergrond binnenhalen die hier waarschijnlijk nooit meer weggaan en dus ook tweede en derde generaties gaan leveren. Want daar wordt het probleem niet kleiner van.

En natuurlijk zijn er ook veel immigranten die wél bereid zijn te integreren. Maar zoals wel vaker bij wet- en regelgeving moeten de goeden onder de kwaden lijden.
pi_216136471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 15:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is wel waar, maar het aantrekken van Oost-Europese arbeidsmigranten is oneigenlijk aantrekkelijk doordat je die de facto onder het minimumloon kan laten werken. Als je beter zou handhaven op de constructies die dat mogelijk maken dan krijg je die ook minder hier. Naast het feit dat we misschien ook een beetje moeten gaan schalen in de twee sectoren die goed zijn voor drie kwart van al die migranten, namelijk landbouw en logistiek.
En met die arbeidsmigratie komt het dus wel goed. Veel van de sectoren waarin ze werken (landbouw, tuinbouw, slachterijen, etc.) zullen de komende decennia drastisch ingeperkt worden vanwege de noodzakelijke klimaatmaatregelen. Die werkgelegenheid is straks gewoon weg.
pi_216136588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 16:07 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Die hebben inderdaad niets met asielmigratie te maken. Maar wél met een ernstig integratieprobleem en anti-Nederlandse mentaliteit. Die mensen zijn hier geboren en zelfs dan slagen we er niet in om die allemaal te laten integreren en normaal mee te laten doen.

Laten we dat eerst oplossen voor we meer immigranten met dezelfde culturele achtergrond binnenhalen die hier waarschijnlijk nooit meer weggaan en dus ook tweede en derde generaties gaan leveren. Want daar wordt het probleem niet kleiner van.

En natuurlijk zijn er ook veel immigranten die wél bereid zijn te integreren. Maar zoals wel vaker bij wet- en regelgeving moeten de goeden onder de kwaden lijden.
Dank voor het bewijzen van mijn punt. Bij de Mediamarkt gaat het om anti Nederlandse gedragingen en gebrek aan integratie. Bij de echte echte Nederlanders is het gewoon tokkiegedrag.
pi_216136643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 16:09 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
En met die arbeidsmigratie komt het dus wel goed. Veel van de sectoren waarin ze werken (landbouw, tuinbouw, slachterijen, etc.) zullen de komende decennia drastisch ingeperkt worden vanwege de noodzakelijke klimaatmaatregelen. Die werkgelegenheid is straks gewoon weg.
Daar komt een gigantische extra vraag naar handjes in de zorg bi) of voor in de plaats. En eigenlijk overal waar iets gemaakt of gedistribueerd wordt, zie je nu veel arbeidsmigranten. Als dit als probleem gezien wordt, is het juist zeker niet iets wat zichzelf oplost…
pi_216137116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 16:09 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Er was gisteren een interview ergens op radio 1, maar met de oorlog in Rusland gaan er ook wel in Europa stemmen op om voedselzekerheid/productie wel boven de natuur te stellen. De norm kan dus best veranderen.
Aan de andere kant, waarom polen/bulgaren hierheen halen als je ook in Polen in boerderij kan beginnen.

En je kunt je ook afvragen of arbeidsmigratie überhaupt een probleem is, vanuit de "1 Europa gedachten" is een Bulgaar die werkt in Nederland natuurlijk een prachtig voorbeeld van wat Europa mogelijk maakt.
pi_216137204
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Er was gisteren een interview ergens op radio 1, maar met de oorlog in Rusland gaan er ook wel in Europa stemmen op om voedselzekerheid/productie wel boven de natuur te stellen. De norm kan dus best veranderen.
Aan de andere kant, waarom polen/bulgaren hierheen halen als je ook in Polen in boerderij kan beginnen.
Haha nu halen we zowel Poolse arbeidskrachten als Pools graan hierheen om hier dieren vet te mesten en vervolgens te slachten en met wat mazzel exporteren wij het vlees dan weer naar Polen…
  woensdag 1 januari 2025 @ 17:10:45 #215
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216137585
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2025 09:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ten slotte heeft men het eerder in dit hoofdstuk (p. 61) nog specifiek over arbeidsmigratie. En daar is het idee om uitbuiting van migranten tegen te gaan met betere arbeidsomstandigheden en arbeidsvoorwaarden zoals een hoger minimumloon.

Maar dit is nu net een maatregel die tot méér migratie zal leiden. Het wordt immers aantrekkelijker gemaakt voor mensen om naar Nederland te komen, de omstandigheden en voorwaarden worden beter. En een toestroom vanuit EU-landen zoals Polen, Roemenië en Bulgarije ga je niet tegenhouden door het vrije reizen.

[..]
Het is duidelijk dat we het op deze manier inderdaad niet over de inhoud gaan hebben. En daarnaast zijn er helemaal niet genoeg tegenargumenten aangedragen, wel veel verwijten en ad hominems, waar deze post ook weer een voorbeeld van is.

FOK! is trouwens geen plek om 'te leren' of 'kennis op te doen', het is geen Edx of zo. FOK! is een online discussieforum waar mensen komen om te discussiëren over verschillende onderwerpen, dat zou tenminste de bedoeling moeten zijn.
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en 'geef mij werk roept', nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.

We zijn nu in een paar (overigens onnodig lange) posts van 'links ontkent problemen met migratie' naar 'links stelt beleid voor met betrekking tot migratie waar ik op tegen ben omdat ik tot een overhaaste en onjuiste conclusie ben gekomen, omdat ik er of niet over heb nagedacht, of het niet lekker in mijn straatje past'. Die gang van zaken is geen product geweest van een gebrek aan tegenargumenten of een overvloed aan ad-hominems, maar vooral van een gebrek aan zelfreflectie, kritisch beredeneringsvermogen van je eigen kant, als ook een beetje de geest openhouden voor wat een andere te vertellen heeft.

Wat we vaak zien bij jou (waar dit dus een treffend voorbeeld van is), is dat je een redenering maakt die weliswaar logisch lijkt, maar vrijwel altijd drijft op een soort boerenverstand dat gespeend is van elke nuance en diepere beraadslaging, dat dan tot je eigen gelijk verheft, en ieder die daar dan wat dieper op in probeert te gaan, weer omver probeert te blazen met een stortvloed bronnen en de daarbij vaak overhaaste en slappe 'argumenten', weer gewoon hetzelfde riedeltje afspeelt en als dat dan niet gaat, de doelpalen weer verplaatst of 'Stropop!' begint te roepen.

Hier hebben we gelukkig een heel duidelijk punt: het gelijkstellen van arbeidsvoorwaarden tussen Nederlandse werknemers en arbeidsmigranten zorgt voor minder arbeidsmigratie. Daar heb je gewoon overduidelijk en aantoonbaar ongelijk. Dat had je ook zelf kunnen bedenken als je er wat langer over had nagedacht of je in de gedachten van een ander had proberen te verplaatsen.

Nog een schepje er bovenop: de partijen die dat dus juist niet willen zijn de VVD en de BBB, omdat daarmee een hoop kostenvoordelen voor werkgevers in de tuinbouw, vleesindustrie, logistiek e.d. verloren gaan. Het zijn dus juist de rechtse partijen die zo arbeidsmigratie in de hand werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 01-01-2025 17:31:16 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216137904
En vergeet ook niet dat het onderbetalen van werknemers economische activiteiten in stand houdt die eigenlijk niet rendabel zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 januari 2025 @ 18:02:00 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216138065
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en ||#geef mij werk roept||#, nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.

Ik weet niet of de loonkosten voor het inhuren van buitenlandse EU-werknemers daadwerkelijk lager liggen dan voor Nederlanders. Naast dat er in die werkgeverskringen vaak een slavendrijfmentaliteit zit en ze Oost-Europeanen makkelijker door hun magazijnen en velden kunnen trappen is er simpelweg momenteel geen arbeidspotentieel beschikbaar. Je zou het minimumloon fiks omhoog kunnen gooien zodat er wat sectoren richting Polen/Hongarije verhuizen, maar dan loop je het risico dat in een recessie je met veel langdurig lageropgeleide werklozen komt te zitten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 1 januari 2025 @ 18:07:26 #218
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216138116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik weet niet of de loonkosten voor het inhuren van buitenlandse EU-werknemers daadwerkelijk lager liggen dan voor Nederlanders. Naast dat er in die werkgeverskringen vaak een slavendrijfmentaliteit zit en ze Oost-Europeanen makkelijker door hun magazijnen en velden kunnen trappen zijn is er simpelweg momenteel geen arbeidspotentieel beschikbaar. Je zou het minimumloon fiks omhoog kunnen gooien zodat er wat sectoren richting Polen/Hongarije verhuizen, maar dan loop je het risico dat in een recessie je met veel langdurig lageropgeleide werklozen komt te zitten.
Ja, dat moet ik nog even uitbreiden inderdaad: het zijn niet alleen de loonkosten, maar ook (zoals @HowardRoark treffend aangaf!) de arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden waar het behoorlijk scheef loopt. Alleen maar nog meer reden om ook daar iets aan te doen.

Met betrekking tot die loonkosten zelf, ja, die liggen lager door, nou ja, ten eerste gewoon een lagere looneis van de mensen zelf, en dan ook zaken als minder lasten voor pensioenen, sociale verzekeringen e.d. omdat die mensen via vage uitzendbureaus of als schijnzzp'er komen werken... kosten voor huisvesting, vervoer van en naar het werk, maaltijden e.d. inhouden op het loon (waar ook flink mee gesmokkeld kan worden), enzovoorts.

[ Bericht 7% gewijzigd door JAM op 01-01-2025 18:14:05 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 1 januari 2025 @ 18:16:01 #219
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216138193
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:07 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, dat moet ik nog even uitbreiden inderdaad: het zijn niet alleen de loonkosten, maar ook (zoals @:HowardRoark treffend aangaf!) de arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden waar het behoorlijk scheef loopt. Alleen maar nog meer reden om ook daar iets aan te doen.
Dan krijg je een aanzuigende werking. |:)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator woensdag 1 januari 2025 @ 18:27:31 #220
38824 crew  Droopie
pi_216138314
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:07 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, dat moet ik nog even uitbreiden inderdaad: het zijn niet alleen de loonkosten, maar ook (zoals @:HowardRoark treffend aangaf!) de arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden waar het behoorlijk scheef loopt. Alleen maar nog meer reden om ook daar iets aan te doen.

Met betrekking tot die loonkosten zelf, ja, die liggen lager door, nou ja, ten eerste gewoon een lagere looneis van de mensen zelf, en dan ook zaken als minder lasten voor pensioenen, sociale verzekeringen e.d. omdat die mensen via vage uitzendbureaus of als schijnzzp'er komen werken... kosten voor huisvesting, vervoer van en naar het werk, maaltijden e.d. inhouden op het loon (waar ook flink mee gesmokkeld kan worden), enzovoorts.
Vind maar mensen in Nederland die 8 uur lang vlees gaan snijden uit karkassen of fruit ompakken.

Er is ook best een grote inhaalslag qua arbeidsomstandigheden hoor, er valt nog een wereld te winnen dat wel, maar er is voor de oost-europeanen ook best veel keuze waar ze aan de slag kunnen.

Als je in het Westland die Polen slecht behandelt dan stappen ze gewoon over naar een andere partij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Droopie op 01-01-2025 18:32:47 ]
Hell To The Liars
  woensdag 1 januari 2025 @ 18:38:14 #221
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216138430
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:27 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je in het Westland die Polen slecht behandelt dan stappen ze gewoon over naar een andere partij.
en terecht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216138488
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:27 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vind maar mensen in Nederland die 8 uur lang vlees gaan snijden uit karkassen of fruit ompakken.

Er is ook best een grote inhaalslag qua arbeidsomstandigheden hoor, er valt nog een wereld te winnen dat wel, maar er is voor de oost-europeanen ook best veel keuze waar ze aan de slag kunnen.

Het schijnt dat we door ons boze gedoe al minder populair zijn onder de Oost-Europeaanse arbeidsmigranten en daardoor meer moeilijke figuren aantrekken.
Het besef dat er een forse strijd komt om arbeidskrachten dringt nog niet echt door…
  woensdag 1 januari 2025 @ 18:45:51 #223
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216138490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 16:07 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Maar zoals wel vaker bij wet- en regelgeving moeten de goeden onder de kwaden lijden.
Kun je voorbeelden geven van een wet waarbij de goede onder de kwaden moeten lijden?
pi_216138568
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kun je voorbeelden geven van een wet waarbij de goede onder de kwaden moeten lijden?
Het toeslagenschandaal.
  woensdag 1 januari 2025 @ 18:53:34 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216138587
quote:
9s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het toeslagenschandaal.
Dat is inderdaad een goed voorbeeld.
  Moderator woensdag 1 januari 2025 @ 18:53:38 #226
38824 crew  Droopie
pi_216138590
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het schijnt dat we door ons boze gedoe al minder populair zijn onder de Oost-Europeaanse arbeidsmigranten en daardoor meer moeilijke figuren aantrekken.
Het besef dat er een forse strijd komt om arbeidskrachten dringt nog niet echt door…
Ik ben geen expert erin. Maar de matige werkgevers/ bedrijven die schakelden naar Oekrainers, als die straks een keer naar huis gaan krijg je de Bulgaren bv

Zou me ook niets verbazen als er nu heel veel Bulgaren werken in Polen ofzo 😅
Hell To The Liars
pi_216138649
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik ben geen expert erin. Maar de matige werkgevers/ bedrijven die schakelden naar Oekrainers, als die straks een keer naar huis gaan krijg je de Bulgaren bv

Je moet beseffen dat heel Europa in hoog tempo vergrijst. Als je “handjes” nodig hebt, dan moet je dus al snel over de grens kijken. En dan zijn de arbeidsmigranten ook niet gek, die kiezen de meest aantrekkelijke plek.
Dan kan je als land verschillende keuzes maken in hoe aantrekkelijk je wilt zijn. Voor alle varianten is vast iets te zeggen maar besef wel dat je stevig moet concurreren…
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:01:58 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216138666
quote:

[..]

Er zijn een miljoen Oekrainers in Polen. Die zijn daar de Polen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:17:11 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216138801
quote:

[..]

er werken nu wel heel veel oekrainers in Polen. het loon in Polen is zo slecht niet meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216140996
twitter
pi_216141345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:03 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Echt een mens die haar mond moet houden na alle nalatigheid van de afgelopen jaren op veel fronten
pi_216141542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Echt een mens die haar mond moet houden na alle nalatigheid van de afgelopen jaren op veel fronten
Heeft ze geen recht van spreken ?
pi_216141556
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat heeft ze wel maar ze zet zichzelf voor schut is mijn mening
  woensdag 1 januari 2025 @ 23:26:21 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216142051
quote:
[ x ]
Gaat er gezellig aantoe.
  woensdag 1 januari 2025 @ 23:53:20 #235
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216142250
Geert hep gelijk
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 2 januari 2025 @ 01:27:07 #236
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216142737

[ Bericht 100% gewijzigd door Richestorags op 02-01-2025 01:27:40 ]
  donderdag 2 januari 2025 @ 01:53:34 #237
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216142852
quote:
[ x ]
die swiftie yesilgoz is de grootste mislukking van de VVD. wat een miskoop van de maand, echte rutte om die truttebol naar voren te schuiven, toen ie deze baan inhet vizier kreeg

yesilgoz die gaat liever verder als MP samen met D66 en Groen Links en CHU , zielepieten binnenhalen n opsluiten
  donderdag 2 januari 2025 @ 04:58:06 #238
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216143207
Nou hup Geert, sluiten maar die grenzen. :') _!
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 2 januari 2025 @ 08:58:48 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216143596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee,het beleid en de beleidsuitvoering is VVD-verantwoordelijkheid. De VVD heeft de vorige coalitie laten donderen op immigratie (nareis op nareis op nareis) en de kiezer verzocht om een ultrarechts mandaat zodat die verschrikkelijke asielproblematiek eens opgelost kon worden. Ze hebben toen hun droomkabinet gekregen en verkondigd dat het asielbeleid van het kabinet nu samenvalt met hun eigen beleidswensen. Het was ook aan de VVD om te zorgen dat er een deugdelijke minister op immigratie zou komen en dat hebben ze vertikt.

Dilan 'Pontius' Yesilgoz is nu een Christelijke feestdag te vroeg met handjes wassen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216143669
het droomkabinet zou zijn geweest als de VVD de grootste was geworden met PVV op nummer 2, maar dat is een beetje uit de hand gelopen :)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 2 januari 2025 @ 09:11:19 #241
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216143689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:10 schreef Sabata het volgende:
het droomkabinet zou zijn geweest als de VVD de grootste was geworden met PVV op nummer 2, maar dat is een beetje uit de hand gelopen :)
Je hebt nu toch min of meer je zin? VVD/PVV zijn leidend in de huidige regering. De BBB zit er echt alleen maar voor spek en bonen bij.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 2 januari 2025 @ 09:15:26 #242
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216143739
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en 'geef mij werk roept', nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.

Wat er in zo'n geval gaat gebeuren is dat bepaalde, meer laagwaardige, werkgelegenheid naar het buitenland verdwijnt. Dat is niet erg als er wat voor terug komt (i.e. creative destruction), voor zover dat wegens arbeidsschaarste werkelijk nodig is. Maar bijvoorbeeld die hele bollen- en bloemenindustrie zou per direct naar Afrika kunnen verkassen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 2 januari 2025 @ 09:23:43 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216143814
twitter

Dick mag op 1 januari zijn hoop alvast laten varen. Lachwekkend dit.
pi_216143979
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Er zijn talloze voorbeelden. Neem bv. alle regelingen en beperkingen rondom voetbalsupporters. Die zijn er vanwege de hooligans, maar de normale goedwillende supporter wordt erdoor beperkt in zijn/haar mogelijkheden.
De vuurwerkverboden die we steeds vaker zien zijn ook een voorbeeld. Of het feit dat je geen grote hoeveelheden vloeistof mee mag nemen in het vliegtuig. Dat hebben we te danken aan terroristen.

Voor de duidelijkheid: ik ben absoluut niet tegen deze regels. Maar ze zijn er gekomen omdat een minderheid problemen veroorzaakt.
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:40:04 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216144606
Het worden spannende jaren, de komende 25.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216144766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:40 schreef Perrin het volgende:
Het worden spannende jaren, de komende 25.
[ x ]
Ik weet niet of ik me helemaal kan vinden in het idee dat er niets kan veranderen als er geen acute crisis is in Westerse democratieën. De jaren '90 waren een periode van grote welvaart met toch best radicale wijzigingen waar het aankom op privatisering, verdere Europese integratie, we hebben zonder crisis het oude zorgstelsel met ziekenfondsen flink op de kop gegooid, de AOW leeftijd is verhoogd en ga zo maar door. In het VK is men ondertussen uit de EU gestapt, wat toch ook wel een radicale wijziging is. Of dat allemaal verstandige beslissingen zijn geweest is een tweede, maar zeker iets als de verhoging van de AOW leeftijd is toch duidelijk een preventieve maatregel om de kosten in toom te houden en de intentie van de Zvw in 2006 was ook bedoeld om de stijgende kosten in toom te houden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216144980
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik me helemaal kan vinden in het idee dat er niets kan veranderen als er geen acute crisis is in Westerse democratieën. De jaren '90 waren een periode van grote welvaart met toch best radicale wijzigingen waar het aankom op privatisering, verdere Europese integratie, we hebben zonder crisis het oude zorgstelsel met ziekenfondsen flink op de kop gegooid, de AOW leeftijd is verhoogd en ga zo maar door. In het VK is men ondertussen uit de EU gestapt, wat toch ook wel een radicale wijziging is. Of dat allemaal verstandige beslissingen zijn geweest is een tweede, maar zeker iets als de verhoging van de AOW leeftijd is toch duidelijk een preventieve maatregel om de kosten in toom te houden en de intentie van de Zvw in 2006 was ook bedoeld om de stijgende kosten in toom te houden.
Het probleem is dat de radicale wijzigen die nodig zijn, links- of rechtsom, pijn gaan doen bij een grote groep mensen. Dat gaat alleen lukken door een radicale noodzaak.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:23:12 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216145042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het probleem is dat de radicale wijzigen die nodig zijn, links- of rechtsom, pijn gaan doen bij een grote groep mensen. Dat gaat alleen lukken door een radicale noodzaak.
er moet gewoon een belastingvrij grens komen tot 25.000 euro, dat zal het zwart geld circuit aanpakken
de asielzoekers moeten aan het werk mogen
De pensioenspaarplicht moet weg, men moet in of voor een eigen woning mogen sparen

en er moeten WONINGEN gebouwd worden, in de weilanden , net als vroeger

Het is allemaal zo simpel
pi_216145094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Verhoging AOW valt daar ook onder. En hoewel de pijn voor mensen hier afwezig is: ook de hervorming van het pensioenstelsel kun je best een grote wijziging noemen.

Sowieso is 'radicale wijziging' een lastig begrip. Als je kijkt hoe het leven en vanalles wat de overheid doet de afgelopen 30 jaar is veranderd, is dat opgeteld behoorlijk radicaal. En ja, ik verwacht de komende 25 jaar ook radicale wijzigingen, zo zullen we als voorbeeld echt in 2050 minstens dicht tegen 100% hernieuwbare energie aan zitten. Ik verwacht dat de boeren en sowieso hoe we omgaan met eten en de productie daarvan ook fors gaan wijzigen. En linksom of rechtsom zal de zorg ook een radicale wijziging krijgen: doorgaan zoals nu kan namelijk technisch helemaal niet (we missen het personeel en we kunnen het niet betalen in de toekomst).
pi_216145108
[quote]0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:10 schreef Sabata het volgende:
[/quo
Dat hebben we nu toch ook, op economisch gebied heeft die schijt VVD het weer voor elkaar wat en op migratie zit het bij de PVV in de kont nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')