Ik ben geen expert erin. Maar de matige werkgevers/ bedrijven die schakelden naar Oekrainers, als die straks een keer naar huis gaan krijg je de Bulgaren bvquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het schijnt dat we door ons boze gedoe al minder populair zijn onder de Oost-Europeaanse arbeidsmigranten en daardoor meer moeilijke figuren aantrekken.
Het besef dat er een forse strijd komt om arbeidskrachten dringt nog niet echt door…
Je moet beseffen dat heel Europa in hoog tempo vergrijst. Als je “handjes” nodig hebt, dan moet je dus al snel over de grens kijken. En dan zijn de arbeidsmigranten ook niet gek, die kiezen de meest aantrekkelijke plek.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben geen expert erin. Maar de matige werkgevers/ bedrijven die schakelden naar Oekrainers, als die straks een keer naar huis gaan krijg je de Bulgaren bv
Zou me ook niets verbazen als er nu heel veel Bulgaren werken in Polen ofzo 😅
Er zijn een miljoen Oekrainers in Polen. Die zijn daar de Polen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben geen expert erin. Maar de matige werkgevers/ bedrijven die schakelden naar Oekrainers, als die straks een keer naar huis gaan krijg je de Bulgaren bv
er werken nu wel heel veel oekrainers in Polen. het loon in Polen is zo slecht niet meerquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Echt een mens die haar mond moet houden na alle nalatigheid van de afgelopen jaren op veel frontenquote:
Heeft ze geen recht van spreken ?quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Echt een mens die haar mond moet houden na alle nalatigheid van de afgelopen jaren op veel fronten
Dat heeft ze wel maar ze zet zichzelf voor schut is mijn meningquote:Op woensdag 1 januari 2025 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft ze geen recht van spreken ?
die swiftie yesilgoz is de grootste mislukking van de VVD. wat een miskoop van de maand, echte rutte om die truttebol naar voren te schuiven, toen ie deze baan inhet vizier kreegquote:
Nee,het beleid en de beleidsuitvoering is VVD-verantwoordelijkheid. De VVD heeft de vorige coalitie laten donderen op immigratie (nareis op nareis op nareis) en de kiezer verzocht om een ultrarechts mandaat zodat die verschrikkelijke asielproblematiek eens opgelost kon worden. Ze hebben toen hun droomkabinet gekregen en verkondigd dat het asielbeleid van het kabinet nu samenvalt met hun eigen beleidswensen. Het was ook aan de VVD om te zorgen dat er een deugdelijke minister op immigratie zou komen en dat hebben ze vertikt.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft ze geen recht van spreken ?
Je hebt nu toch min of meer je zin? VVD/PVV zijn leidend in de huidige regering. De BBB zit er echt alleen maar voor spek en bonen bij.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:10 schreef Sabata het volgende:
het droomkabinet zou zijn geweest als de VVD de grootste was geworden met PVV op nummer 2, maar dat is een beetje uit de hand gelopen
Wat er in zo'n geval gaat gebeuren is dat bepaalde, meer laagwaardige, werkgelegenheid naar het buitenland verdwijnt. Dat is niet erg als er wat voor terug komt (i.e. creative destruction), voor zover dat wegens arbeidsschaarste werkelijk nodig is. Maar bijvoorbeeld die hele bollen- en bloemenindustrie zou per direct naar Afrika kunnen verkassen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en 'geef mij werk roept', nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.
Er zijn talloze voorbeelden. Neem bv. alle regelingen en beperkingen rondom voetbalsupporters. Die zijn er vanwege de hooligans, maar de normale goedwillende supporter wordt erdoor beperkt in zijn/haar mogelijkheden.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kun je voorbeelden geven van een wet waarbij de goede onder de kwaden moeten lijden?
Ik weet niet of ik me helemaal kan vinden in het idee dat er niets kan veranderen als er geen acute crisis is in Westerse democratieën. De jaren '90 waren een periode van grote welvaart met toch best radicale wijzigingen waar het aankom op privatisering, verdere Europese integratie, we hebben zonder crisis het oude zorgstelsel met ziekenfondsen flink op de kop gegooid, de AOW leeftijd is verhoogd en ga zo maar door. In het VK is men ondertussen uit de EU gestapt, wat toch ook wel een radicale wijziging is. Of dat allemaal verstandige beslissingen zijn geweest is een tweede, maar zeker iets als de verhoging van de AOW leeftijd is toch duidelijk een preventieve maatregel om de kosten in toom te houden en de intentie van de Zvw in 2006 was ook bedoeld om de stijgende kosten in toom te houden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:40 schreef Perrin het volgende:
Het worden spannende jaren, de komende 25.
[ x ]
Het probleem is dat de radicale wijzigen die nodig zijn, links- of rechtsom, pijn gaan doen bij een grote groep mensen. Dat gaat alleen lukken door een radicale noodzaak.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik me helemaal kan vinden in het idee dat er niets kan veranderen als er geen acute crisis is in Westerse democratieën. De jaren '90 waren een periode van grote welvaart met toch best radicale wijzigingen waar het aankom op privatisering, verdere Europese integratie, we hebben zonder crisis het oude zorgstelsel met ziekenfondsen flink op de kop gegooid, de AOW leeftijd is verhoogd en ga zo maar door. In het VK is men ondertussen uit de EU gestapt, wat toch ook wel een radicale wijziging is. Of dat allemaal verstandige beslissingen zijn geweest is een tweede, maar zeker iets als de verhoging van de AOW leeftijd is toch duidelijk een preventieve maatregel om de kosten in toom te houden en de intentie van de Zvw in 2006 was ook bedoeld om de stijgende kosten in toom te houden.
er moet gewoon een belastingvrij grens komen tot 25.000 euro, dat zal het zwart geld circuit aanpakkenquote:Op donderdag 2 januari 2025 11:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Het probleem is dat de radicale wijzigen die nodig zijn, links- of rechtsom, pijn gaan doen bij een grote groep mensen. Dat gaat alleen lukken door een radicale noodzaak.
Verhoging AOW valt daar ook onder. En hoewel de pijn voor mensen hier afwezig is: ook de hervorming van het pensioenstelsel kun je best een grote wijziging noemen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Het probleem is dat de radicale wijzigen die nodig zijn, links- of rechtsom, pijn gaan doen bij een grote groep mensen. Dat gaat alleen lukken door een radicale noodzaak.
Op donderdag 2 januari 2025 09:10 schreef Sabata het volgende:| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |