abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 januari 2025 @ 11:55:45 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216133093
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2025 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe stel jij dan voor om dat rationele idee van geen extra moslims te realiseren?
Ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een wens / idee? Overigens zijn er genoeg manieren te bedenken:
-Op Europees niveau verdragen aanpassen
-Pas recht op uitkering na x jaar werkverleden
-Strengere taaltoetseisen
-Kortere verblijfsvergunningen met terugkeerverplichting, bijvoorbeeld voor Syriėrs
-Intrekken vergunning of geen mogelijkheid tot krijgen vergunning bij delict
-Vakantie naar land van herkomst leidt direct tot intrekken vergunning. Je kwam hier omdat het niet veilig was zogenaamd

Voorspelbare reactie: niet haalbaar, bla bla bla.
  woensdag 1 januari 2025 @ 12:00:10 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216133133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 11:51 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
racistische gronden bedoel je zeker
Sinds wanneer zijn moslims een ras?
pi_216133141
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat geldt net zo goed voor joden. Is dit een trucje om te doen alsof racisme niet bestaat?
pi_216133154
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een wens / idee? Overigens zijn er genoeg manieren te bedenken:
-Kortere verblijfsvergunningen met terugkeerverplichting, bijvoorbeeld voor Syriėrs
-Vakantie naar land van herkomst leidt direct tot intrekken vergunning. Je kwam hier omdat het niet veilig was zogenaamd

De grootste groei van het aantal moslims komt toch gewoon van degenen die hier al (vaak generaties) legaal verblijven?
pi_216133164
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2025 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is nauwelijks nog verhuld. Alles draait hem om het grote buitenlandersprobleem (of liever het moslimvraagstuk) waar een oplossing voor moet komen. Dan doet ratio er gewoon niet meer toe.
In Duitsland weer een aantal mensen neergestoken door een Syriėr gisteren. Dat het inmiddels routine wordt en weinig opzien meer baart in de media, wil niet zeggen dat het probleem weg is. Integendeel.

Als er hier zulke dingen gebeuren, heb ik liever dat er gesproken wordt over hoe dit te voorkomen. Terwijl aan de linkerkant de grootste zorg lijkt te zijn dat het zou kunnen leiden tot meer ‘islamofobie’.
  woensdag 1 januari 2025 @ 12:04:37 #156
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216133172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Artikel 1 van de grondwet is vrij duidelijk met wat er wordt bedoeld. Terugsturen naar Syriė is trouwens vrij lastig zo niet onmogelijk zonder bilateraal verdrag daarover. We hebben er niet eens een ambassadeur.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_216133176
quote:

[..]

Je kunt wel gemakzuchtig alvast even 'voorspelbare reactie' toevoegen aan je post, maar uitvoerbaarheid is nou eenmaal een relevante overweging. Maar goed, er zit nu een rechts kabinet met migratie als speerpunt, waarom denk je dat ze niet al lang en breed dit soort maatregelen hebben ingevoerd als het zulke fantastische ideeėn zijn?

Op Europees niveau verdragen sluiten is nog het meest realistische en dat gebeurt dan ook gewoon met het meest recent nog de Tunesiė-deal waar zo verfoeide politici als Von der Leyen en Rutte onder andere voor hebben gezorgd.

En vergeet ook niet dat het gros van de moslims in Nederland helemaal geen recente asielzoeker is, maar gewoon (nazaat van een) arbeidsmigrant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 januari 2025 @ 12:06:30 #158
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216133192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
In Duitsland weer een aantal mensen neergestoken door een Syriėr gisteren. Dat het inmiddels routine wordt en weinig opzien meer baart in de media, wil niet zeggen dat het probleem weg is. Integendeel.
In de VS schieten studenten elkaar overhoop. Wat wil je zeggen? Alle syriėrs eruit toch?
pi_216133216
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Als er hier zulke dingen gebeuren, heb ik liever dat er gesproken wordt over hoe dit te voorkomen. Terwijl aan de linkerkant de grootste zorg lijkt te zijn dat het zou kunnen leiden tot meer ‘islamofobie’.
Hoe zou jij het dan concreet (met of zonder islamofobie) willen voorkomen?
pi_216133245
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Artikel 1 van de grondwet is vrij duidelijk met wat er wordt bedoeld. Terugsturen naar Syriė is trouwens vrij lastig zo niet onmogelijk zonder bilateraal verdrag daarover. We hebben er niet eens een ambassadeur.
Ook wel bijzonder hoe Syriė blijkbaar compleet veilig is volgens die figuren, hoeveel oorlog en geweld er ook plaatsvinden (voor en na de recente ontwikkelingen)…
pi_216133249
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In de VS schieten studenten elkaar overhoop. Wat wil je zeggen? Alle syriėrs eruit toch?
In de VS is een volkomen achterlijk beleid rondom wapenbezit. Die discussie loopt al jaren.
Ik zie niet in wat dat te maken heeft met aggressieve migranten en slecht geļntegreerd straattuig van moslim-afkomst in West-Europa.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je denkt: meerdere malen per jaar zo’n steekpartij of mini-aanslagje, af en toe een onthoofdinkje, dat gebeurt alleen in Duitsland en Frankrijk. In Nederland niet, want wij houden heel goed in de gaten wie hier binnenkomen. Misschien heb je daarin gelijk. Maar ik ben bang van niet.
  woensdag 1 januari 2025 @ 12:11:57 #162
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216133265
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook wel bijzonder hoe Syriė blijkbaar compleet veilig is volgens die figuren, hoeveel oorlog en geweld er ook plaatsvinden (voor en na de recente ontwikkelingen)…
Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken.

pi_216133292
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
aggressieve migranten en slecht geļntegreerd straattuig van moslim-afkomst in West-Europa.
pi_216133301
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken.

[ afbeelding ]
Al naar gelang de wind is voor die figuren Assad of een willekeurige Jihadist een toffe peer…
pi_216133326
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe zou jij het dan concreet (met of zonder islamofobie) willen voorkomen?
Voorkomen kan helaas niet meer, daarvoor zijn er al te veel radicale elementen ingestroomd.
De maatregelen die Richestorags eerder voorstelde lijken me een goed begin om die instroom te beperken.
Verder zou het ook zinvol zijn om alle personen die nu ‘bekend zijn bij de politie’ direct uit te wijzen; regelmatig zijn het dit soort types die in de fout gaan. Daarbij ook crosschecken met de politiedossiers in andere EU-landen (we hebben de EU immers niet voor niets).

Dan komt natuurlijk weer het ‘kan niet, is niet uitvoerbaar’ argument. Vreemd genoeg lijkt dat bij andere discussies (zoals de energietransitie) zelden een rol te spelen.
pi_216133351
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:16 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Voorkomen kan helaas niet meer, daarvoor zijn er al te veel radicale elementen ingestroomd.
De maatregelen die Richestorags eerder voorstelde lijken me een goed begin om die instroom te beperken.
Verder zou het ook zinvol zijn om alle personen die nu ‘bekend zijn bij de politie’ direct uit te wijzen; regelmatig zijn het dit soort types die in de fout gaan. Daarbij ook crosschecken met de politiedossiers in andere EU-landen (we hebben de EU immers niet voor niets).

Dan komt natuurlijk weer het ‘kan niet, is niet uitvoerbaar’ argument. Vreemd genoeg lijkt dat bij andere discussies (zoals de energietransitie) zelden een rol te spelen.
Geldt dit dan voor alle mensen van moslim-afkomst in West-Europa?

Overigens benadruk ik als het gaat om de energietransitie juist regelmatig dat de nucleaire droom erg matig haalbaar is (en dat de andere opties ook niet eenvoudig zijn ).
pi_216133387
quote:

[..]

Zijn er nog andere discussies dan het gezeik over migranten, die langspeelplaat mag van mij wel een keer afgelopen zijn
pi_216133410
quote:
5s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geldt dit dan voor alle mensen van moslim-afkomst in West-Europa?

Overigens benadruk ik als het gaat om de energietransitie juist regelmatig dat de nucleaire droom erg matig haalbaar is (en dat de andere opties ook niet eenvoudig zijn ).
Wat mij betreft geldt het voor elke immigrant, onafhankelijk waar hij/zij vandaan komt. Ik denk dat dat ook de enige manier is om dit soort regelgeving in te voeren.
De problemen met radicalisme zien we natuurlijk vooral bij moslims (en nee, niet elke moslim is geradicaliseerd). Maar regelgeving alleen voor één specifieke groep lijkt me ongewenst.
pi_216133414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zijn er nog andere discussies dan het gezeik over migranten, die langspeelplaat mag van mij wel een keer afgelopen zijn
Van mij ook. Helaas blijkt het probleem nog verre van opgelost.
pi_216133420
En hoe zit dat met Christelijke Syriėrs, zijn die wel welkom?
pi_216133453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:25 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Van mij ook. Helaas blijkt het probleem nog verre van opgelost.
Ja en de PVV lost het ook niet op, dat willen ze ook niet want dan is het bestaansrecht van de partij zo goed als weg
pi_216133478
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja en de PVV lost het ook niet op, dat willen ze ook niet want dan is het bestaansrecht van de partij zo goed als weg
Hebben ze daarom hun meest incompetente figuur op immigratie gezet?
pi_216133508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt. Dat heb ik hier ook meermalen gezegd: de PVV heeft niet de oplossing. En įls ze die al hadden, hebben ze niet de capabele politici om die oplossing te realiseren. Ik zou zeggen dat Wilders een oplossing momenteel in de weg staat. Met name omdat hij zó radicaal in de discussie zit, dat er meer gepraat wordt over zijn uitspraken dan over het migratieprobleem zelf.

De oplossing zal uit het midden moeten komen. Maar daarin helpt het in mijn ogen niet dat D66 en PvdA/GL niet serieus naar het asielvraagstuk willen kijken. Zoals HowardRoark al eerder aangaf: deze partijen zijn vooral gefocust op het belang van de migrant. En ik ben het er helemaal mee eens dat wie hier opgevangen wordt, goed opgevangen moet worden. Maar de criteria om hier opgevangen te worden (en te blijven), zouden veel strikter moeten.
  woensdag 1 januari 2025 @ 12:35:49 #174
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216133513
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, hun stemmers kunnen toch nergens anders heen of er moet een nieuwe messias opstaan. Een deel zal teruggaan naar VVD en een deel zal überhaupt niet komen stemmen na deze kermis.
  woensdag 1 januari 2025 @ 12:38:36 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216133532
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De VVD-competentie in één minister gevangen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216133557
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:35 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Klopt. Dat heb ik hier ook meermalen gezegd: de PVV heeft niet de oplossing. En įls ze die al hadden, hebben ze niet de capabele politici om die oplossing te realiseren. Ik zou zeggen dat Wilders een oplossing momenteel in de weg staat. Met name omdat hij zó radicaal in de discussie zit, dat er meer gepraat wordt over zijn uitspraken dan over het migratieprobleem zelf.

De oplossing zal uit het midden moeten komen. Maar daarin helpt het in mijn ogen niet dat D66 en PvdA/GL niet serieus naar het asielvraagstuk willen kijken. Zoals HowardRoark al eerder aangaf: deze partijen zijn vooral gefocust op het belang van de migrant. En ik ben het er helemaal mee eens dat wie hier opgevangen wordt, goed opgevangen moet worden. Maar de criteria om hier opgevangen te worden (en te blijven), zouden veel strikter moeten.
Er was door het politieke midden juist een vrij uitgebreid akkoord rond migratie in de volle breedte overeengekomen, tot de VVD dat liet springen om een futiliteit…
Dat kan dus prima maar doet het gewoon niet zo goed bij de groep waarvoor het nooit genoeg is.
pi_216133594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:35 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder aangegeven die partijen vinden migratie niet het belangrijkste vraagstuk en dat ben ik met ze eens, bestaanszekerheid, zorg, klimaat, onderwijs en huisvesting zijn belangrijkere issues maar de PVV verpakt het zo dat de migranten het hoofdprobleem zijn

Los hiervan vind ik wel dat er naar gekeken moet worden op een humane manier
pi_216133623
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er was door het politieke midden juist een vrij uitgebreid akkoord rond migratie in de volle breedte overeengekomen, tot de VVD dat liet springen om een futiliteit…
Dat kan dus prima maar doet het gewoon niet zo goed bij de groep waarvoor het nooit genoeg is.
De grootste bron van ellende in dit land, de VVD
pi_216134041
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De grootste bron van ellende in dit land, de VVD
Maar wel de enig overgebleven serieuze niet-religieuze partij op rechts… weinig alternatief dus helaas.
  woensdag 1 januari 2025 @ 13:39:24 #180
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216134114
Ik zie in elk geval één voordeel van het wegsturen van alle buitenlanders: dan kunnen we het misschien eindelijk weer een keer over belangrijke dingen gaan hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216134268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 13:30 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Maar wel de enig overgebleven serieuze niet-religieuze partij op rechts… weinig alternatief dus helaas.
En heeft weinig tot niks opgelost behalve voor bedrijven en het welvarende deel van Nederland
pi_216134352
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, weer een ad hominem. Wat voorspelbaar inmiddels.

Ik ken die verschillen natuurlijk wel en benoem die ook in mijn post. En het beperken van migratie zou trouwens ook gericht moeten zijn op alle migranten, niet slechts één of meerdere subgroepen. Of het nu om arbeidsmigranten of asielzoekers gaat, de instroom moet over de hele breedte worden beperkt.
Net zo voorspelbaar als je vermeende inhoudelijke reacties. In je post benoem je alles door elkaar en verwijt vervolgens dat de geboden oplossingen strijdig zijn met elkaar of zaken versterken. Dat klopt feitelijk gewoon niet.
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:08:47 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216134469
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2025 10:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, naļef is dat niet per se. Het kan gewoon een verschil in visie zijn.

Ik denk dat daar ook een duidelijke verschil zitten tussen rechtse en linkse politiek. Er zullen zat uitzonderingen zijn natuurlijk, maar vanuit een links perspectief wordt er toch meer gekeken naar zaken zoals humane opvang (dit is ook terug te zien in het geprefereerde beleid van een partij als GroenLinks-PvdA) waar rechts meer de nadruk legt op het willen verminderen van de migratie, ook als daar hard bij moet worden opgetreden. Ik ben een voorstander van het laatste.
Je wil stellen dat links mensen wil helpen en rechts tegen mensen is?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216134497
quote:
6s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nog los van het feit dat de actie van een asielzoeker met oorlogstrauma en psychische problemen op één hoop wordt gegooid met problemen in achterstandswijken rond kinderen van arbeidsmigranten. Knap staaltje simplificeren.
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:12:25 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216134523
quote:

[..]

Dus je wil onze grondwet schenden?
pi_216134537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 13:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zie in elk geval één voordeel van het wegsturen van alle buitenlanders: dan kunnen we het misschien eindelijk weer een keer over belangrijke dingen gaan hebben.
Ik ben ook vooral wel benieuwd waarom Geert 1 al die fantastische ideeėn van de Fok-adviseurs nog niet gerealiseerd heeft. Dit is nu al de tweede keer dat we zo'n 'echt rechts kabinet hebben om je vingers bij af te likken'. Maar waar blijven al die doodeenvoudige oplossingen dan?
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:15:56 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216134581
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is nu precies het ding, als je die mensen niet als echte mensen ziet, dan heb je geen empathie nodig om vervolgens de meest mensonterende dingen op te brengen, vaak gepaard met grote leugens. Mensen anders behandelen en dan later zeuren dat men niet integreert.
pi_216134585
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ben ook vooral wel benieuwd waarom Geert 1 al die fantastische ideeėn van de Fok-adviseurs nog niet gerealiseerd heeft. Dit is nu al de tweede keer dat we zo'n 'echt rechts kabinet hebben om je vingers bij af te likken'. Maar waar blijven al die doodeenvoudige oplossingen dan?
Alles wordt geblokkeerd door GroenLinks.
pi_216134607
quote:

[..]

De vermeende oplossingen van grote vriend Richestorags richten zich op een zeer zeer klein deel van de migratie. Namelijk vooral asielmigratie. En al helemaal niet de arbeidsmigratie bijv. Denk aan de instroom uit Oostbloklanden bijvoorbeeld.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2025 14:17:54 ]
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:17:26 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216134610
quote:

[..]
Ik ben wel benieuwd of ze meer hadden kunnen realiseren van hun plannen als ze een wat competenter persoon hadden gecast dan Marjolein Faber, of dat het dan ook niet gelukt was omdat de praktijk nu eenmaal wat weerbarstiger is dan de retoriek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:17:43 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216134612
quote:

[..]

Dus jij wil de grondwet kapot maken en dan verschillende regels en wetten instellen op basis van afkomst en geloof (en huidskleur). En je ziet niet wat daar nu mis mee is?
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:19:35 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216134634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 12:24 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Wat mij betreft geldt het voor elke immigrant, onafhankelijk waar hij/zij vandaan komt. Ik denk dat dat ook de enige manier is om dit soort regelgeving in te voeren.
De problemen met radicalisme zien we natuurlijk vooral bij moslims (en nee, niet elke moslim is geradicaliseerd). Maar regelgeving alleen voor één specifieke groep lijkt me ongewenst.
Dus als ik met mijn vrouw twee weken naar Amerika ga, dan mag ze niet meer terugkomen (en mijn dochter ook niet). Dat alleen maar zodat mensen zoals jij zich meer satisfied voelen, Enge mensen bestaan er toch.
pi_216134653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd of ze meer hadden kunnen realiseren van hun plannen als ze een wat competenter persoon hadden gecast dan Marjolein Faber, of dat het dan ook niet gelukt was omdat de praktijk nu eenmaal wat weerbarstiger is dan de retoriek.
De partijstructuur van de PVV maakt dat het uiteindelijk geen reet uitmaakt welke persoon er op de post zit. De plannen en voorstellen moeten namelijk altijd op steun kunnen rekenen van de partijleider. Milde plannen gaan derhalve rechtstreek de prullenmand in.
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:23:04 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216134672
quote:

[..]
Nee, Wilders is blijkbaar nog steeds niet rechts genoeg. Raar dat we andere mensen niet als stuk vuil mogen behandelen omdat er iemand met een kleurtje een vervelend kind in de straat heeft.
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:25:32 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216134704
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De vermeende oplossingen van grote vriend Richestorags richten zich op een zeer zeer klein deel van de migratie. Namelijk vooral asielmigratie. En al helemaal niet de arbeidsmigratie bijv. Denk aan de instroom uit Oostbloklanden bijvoorbeeld.
Precies, dat zeggen ze. Maar vervolgens komt men dan aan met de gebeurtenissen bij de Media Markt in Rotterdam, die geen fuck met asielmigratie te maken heeft. Vervolgens zijn er ongeregeldheden tijdens oudejaars avond (een traditie die in mijn jeugd meestal door mensen uit kleine dorpjes werd gedaan - ook met koninginnenacht) en dan telt men dat gewoon op bij de asielmigranten. Maar het heeft verder niets met racisme te maken.
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:28:33 #196
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216134731
quote:
Waarom stoppen bij alleen buitenlanders?

Links, D66 rechters en Klaver kunnen ook wel bij het grofvuil
pi_216134780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, dat zeggen ze. Maar vervolgens komt men dan aan met de gebeurtenissen bij de Media Markt in Rotterdam, die geen fuck met asielmigratie te maken heeft. Vervolgens zijn er ongeregeldheden tijdens oudejaars avond (een traditie die in mijn jeugd meestal door mensen uit kleine dorpjes werd gedaan - ook met koninginnenacht) en dan telt men dat gewoon op bij de asielmigranten. Maar het heeft verder niets met racisme te maken.
De kern is dat het buitenlanders blijven, ongeacht hun formele status in dit land. Want als in Cuijk de boel afgebroken wordt, dan zijn het gewoon onze tokkies. Staan ze in Rotterdam te rellen, dan is het import, buitenlands tuig en moeten we de grenzen sluiten. Formeel gezien zijn het gewoon allemaal Nederlandse jongeren die wangedrag vertonen.
  woensdag 1 januari 2025 @ 14:34:02 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216134834
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De kern is dat het buitenlanders blijven, ongeacht hun formele status in dit land. Want als in Cuijk de boel afgebroken wordt, dan zijn het gewoon onze tokkies. Staan ze in Rotterdam te rellen, dan is het import, buitenlands tuig en moeten we de grenzen sluiten. Formeel gezien zijn het gewoon allemaal Nederlandse jongeren die wangedrag vertonen.
Helemaal mee eens. Je moet eens weten wat ze al sinds de jaren '80 in elk dorp uithalen. Sowieso dat gezeur dat men niet integreert en als er dan iemand echt perfect is geļntegreerd dan kan ie 'nooit een echte Nederlander' zijn.
pi_216134853
quote:
....of over corona, stikstof en dat boeren voor ons eten zorgen, de zwartepietendiscussie en natuurlijk vuurwerk :P
pi_216135160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 14:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Je moet eens weten wat ze al sinds de jaren '80 in elk dorp uithalen. Sowieso dat gezeur dat men niet integreert en als er dan iemand echt perfect is geļntegreerd dan kan ie 'nooit een echte Nederlander' zijn.
Doet me denken aan Johan Derksen die zei dat PvdA/GroenLinks-Kamerlid Habtamu de Hoop geen echte fries is.
De Hoop kon er wel om lachen. Hij was het gewend dat mensen hem soms niet zagen als fries of nederlander.
Hoewel de opmerking irritant is: het uitsluiten van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')