Ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een wens / idee? Overigens zijn er genoeg manieren te bedenken:quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe stel jij dan voor om dat rationele idee van geen extra moslims te realiseren?
Sinds wanneer zijn moslims een ras?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
racistische gronden bedoel je zeker
Dat geldt net zo goed voor joden. Is dit een trucje om te doen alsof racisme niet bestaat?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn moslims een ras?
De grootste groei van het aantal moslims komt toch gewoon van degenen die hier al (vaak generaties) legaal verblijven?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een wens / idee? Overigens zijn er genoeg manieren te bedenken:
-Op Europees niveau verdragen aanpassen
-Pas recht op uitkering na x jaar werkverleden
-Strengere taaltoetseisen
-Kortere verblijfsvergunningen met terugkeerverplichting, bijvoorbeeld voor Syriërs
-Intrekken vergunning of geen mogelijkheid tot krijgen vergunning bij delict
-Vakantie naar land van herkomst leidt direct tot intrekken vergunning. Je kwam hier omdat het niet veilig was zogenaamd
Voorspelbare reactie: niet haalbaar, bla bla bla.
In Duitsland weer een aantal mensen neergestoken door een Syriër gisteren. Dat het inmiddels routine wordt en weinig opzien meer baart in de media, wil niet zeggen dat het probleem weg is. Integendeel.quote:Op woensdag 1 januari 2025 10:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is nauwelijks nog verhuld. Alles draait hem om het grote buitenlandersprobleem (of liever het moslimvraagstuk) waar een oplossing voor moet komen. Dan doet ratio er gewoon niet meer toe.
Artikel 1 van de grondwet is vrij duidelijk met wat er wordt bedoeld. Terugsturen naar Syrië is trouwens vrij lastig zo niet onmogelijk zonder bilateraal verdrag daarover. We hebben er niet eens een ambassadeur.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn moslims een ras?
Je kunt wel gemakzuchtig alvast even 'voorspelbare reactie' toevoegen aan je post, maar uitvoerbaarheid is nou eenmaal een relevante overweging. Maar goed, er zit nu een rechts kabinet met migratie als speerpunt, waarom denk je dat ze niet al lang en breed dit soort maatregelen hebben ingevoerd als het zulke fantastische ideeën zijn?quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een wens / idee? Overigens zijn er genoeg manieren te bedenken:
-Op Europees niveau verdragen aanpassen
-Pas recht op uitkering na x jaar werkverleden
-Strengere taaltoetseisen
-Kortere verblijfsvergunningen met terugkeerverplichting, bijvoorbeeld voor Syriërs
-Intrekken vergunning of geen mogelijkheid tot krijgen vergunning bij delict
-Vakantie naar land van herkomst leidt direct tot intrekken vergunning. Je kwam hier omdat het niet veilig was zogenaamd
Voorspelbare reactie: niet haalbaar, bla bla bla.
In de VS schieten studenten elkaar overhoop. Wat wil je zeggen? Alle syriërs eruit toch?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
In Duitsland weer een aantal mensen neergestoken door een Syriër gisteren. Dat het inmiddels routine wordt en weinig opzien meer baart in de media, wil niet zeggen dat het probleem weg is. Integendeel.
Hoe zou jij het dan concreet (met of zonder islamofobie) willen voorkomen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
In Duitsland weer een aantal mensen neergestoken door een Syriër gisteren. Dat het inmiddels routine wordt en weinig opzien meer baart in de media, wil niet zeggen dat het probleem weg is. Integendeel.
Als er hier zulke dingen gebeuren, heb ik liever dat er gesproken wordt over hoe dit te voorkomen. Terwijl aan de linkerkant de grootste zorg lijkt te zijn dat het zou kunnen leiden tot meer ‘islamofobie’.
Ook wel bijzonder hoe Syrië blijkbaar compleet veilig is volgens die figuren, hoeveel oorlog en geweld er ook plaatsvinden (voor en na de recente ontwikkelingen)…quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Artikel 1 van de grondwet is vrij duidelijk met wat er wordt bedoeld. Terugsturen naar Syrië is trouwens vrij lastig zo niet onmogelijk zonder bilateraal verdrag daarover. We hebben er niet eens een ambassadeur.
In de VS is een volkomen achterlijk beleid rondom wapenbezit. Die discussie loopt al jaren.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In de VS schieten studenten elkaar overhoop. Wat wil je zeggen? Alle syriërs eruit toch?
Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder hoe Syrië blijkbaar compleet veilig is volgens die figuren, hoeveel oorlog en geweld er ook plaatsvinden (voor en na de recente ontwikkelingen)…
Sinds wanneer zijn moslims een ras?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
aggressieve migranten en slecht geïntegreerd straattuig van moslim-afkomst in West-Europa.
Al naar gelang de wind is voor die figuren Assad of een willekeurige Jihadist een toffe peer…quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken.
[ afbeelding ]
Voorkomen kan helaas niet meer, daarvoor zijn er al te veel radicale elementen ingestroomd.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan concreet (met of zonder islamofobie) willen voorkomen?
Geldt dit dan voor alle mensen van moslim-afkomst in West-Europa?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:16 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Voorkomen kan helaas niet meer, daarvoor zijn er al te veel radicale elementen ingestroomd.
De maatregelen die Richestorags eerder voorstelde lijken me een goed begin om die instroom te beperken.
Verder zou het ook zinvol zijn om alle personen die nu ‘bekend zijn bij de politie’ direct uit te wijzen; regelmatig zijn het dit soort types die in de fout gaan. Daarbij ook crosschecken met de politiedossiers in andere EU-landen (we hebben de EU immers niet voor niets).
Dan komt natuurlijk weer het ‘kan niet, is niet uitvoerbaar’ argument. Vreemd genoeg lijkt dat bij andere discussies (zoals de energietransitie) zelden een rol te spelen.
Zijn er nog andere discussies dan het gezeik over migranten, die langspeelplaat mag van mij wel een keer afgelopen zijnquote:Op woensdag 1 januari 2025 12:16 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Voorkomen kan helaas niet meer, daarvoor zijn er al te veel radicale elementen ingestroomd.
De maatregelen die Richestorags eerder voorstelde lijken me een goed begin om die instroom te beperken.
Verder zou het ook zinvol zijn om alle personen die nu ‘bekend zijn bij de politie’ direct uit te wijzen; regelmatig zijn het dit soort types die in de fout gaan. Daarbij ook crosschecken met de politiedossiers in andere EU-landen (we hebben de EU immers niet voor niets).
Dan komt natuurlijk weer het ‘kan niet, is niet uitvoerbaar’ argument. Vreemd genoeg lijkt dat bij andere discussies (zoals de energietransitie) zelden een rol te spelen.
Wat mij betreft geldt het voor elke immigrant, onafhankelijk waar hij/zij vandaan komt. Ik denk dat dat ook de enige manier is om dit soort regelgeving in te voeren.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geldt dit dan voor alle mensen van moslim-afkomst in West-Europa?
Overigens benadruk ik als het gaat om de energietransitie juist regelmatig dat de nucleaire droom erg matig haalbaar is (en dat de andere opties ook niet eenvoudig zijn ).
Van mij ook. Helaas blijkt het probleem nog verre van opgelost.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zijn er nog andere discussies dan het gezeik over migranten, die langspeelplaat mag van mij wel een keer afgelopen zijn
Ja en de PVV lost het ook niet op, dat willen ze ook niet want dan is het bestaansrecht van de partij zo goed als wegquote:Op woensdag 1 januari 2025 12:25 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Van mij ook. Helaas blijkt het probleem nog verre van opgelost.
Hebben ze daarom hun meest incompetente figuur op immigratie gezet?quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja en de PVV lost het ook niet op, dat willen ze ook niet want dan is het bestaansrecht van de partij zo goed als weg
Klopt. Dat heb ik hier ook meermalen gezegd: de PVV heeft niet de oplossing. En áls ze die al hadden, hebben ze niet de capabele politici om die oplossing te realiseren. Ik zou zeggen dat Wilders een oplossing momenteel in de weg staat. Met name omdat hij zó radicaal in de discussie zit, dat er meer gepraat wordt over zijn uitspraken dan over het migratieprobleem zelf.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja en de PVV lost het ook niet op, dat willen ze ook niet want dan is het bestaansrecht van de partij zo goed als weg
Ach, hun stemmers kunnen toch nergens anders heen of er moet een nieuwe messias opstaan. Een deel zal teruggaan naar VVD en een deel zal überhaupt niet komen stemmen na deze kermis.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hebben ze daarom hun meest incompetente figuur op immigratie gezet?
De VVD-competentie in één minister gevangen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hebben ze daarom hun meest incompetente figuur op immigratie gezet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |