abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 13:29:05 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216146306
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
"Het moet anders" is ook wel zo ongeveer de meest zinloze politieke opvatting die je kunt hebben. Het probleem is volgens mij dat heel veel mensen graag willen dat de realiteit anders zou zijn, maar daar kan de politiek bar weinig aan doen.
Inderdaad, maar het is wel aan de politiek om de mensen die geen van de oplossingen als wenselijk zien te overtuigen dat hun oplossing wel de beste is. Dat laatste lijkt niet te lukken, en resulteert in rare ontevreden stemmen in een aantal gevallen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 13:29:54 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216146316
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:28 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Tja, dat willen radicalen meestal hè? Het systeem laten klappen om het op hun manier opnieuw op te bouwen.
Feitelijk niet anders dan de communisten dachten eind 19e eeuw, al zullen de meeste rechtsradicalen daar niet graag mee vergeleken worden ;)
Tja wellicht dat dat deze personen ook naar D'66 trok bij de oprichting. Toch dat politieke messias syndroom.
pi_216146347
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Inderdaad, maar het is wel aan de politiek om de mensen die geen van de oplossingen als wenselijk zien te overtuigen dat hun oplossing wel de beste is. Dat laatste lijkt niet te lukken, en resulteert in rare ontevreden stemmen in een aantal gevallen.
En in partijen die zich vooral richten op die ontevredenheid en simpele oplossingen beloven die achteraf toch niet zo simpel blijken te zijn
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_216146356
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:23 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Er zijn heel veel mensen die heel simpele oplossingen bedenken voor de facetten in het complexe systeem waar zij last van hebben, zonder alle andere facetten te zien en die beunhaasfilosofie op heel veel dingen willen toepassen. Moeten we dat toepassen? Nee, lijkt me niet. Maar ik ben niet de meerderheid.
Tussen micro- en macromanament zit wel een groot verschil. Een 'slimmigheidje' toepassen is wat anders dan een al uitgesleten systeem op de schop nemen. Bovendien moet je ook kijken hoe zo'n 'slimmigheidje' het in de praktijk houdt. Niemand is tegen pilots, dus dat kan altijd. Maar slimmigheidjes krijgen vaak breedgedragen steun en ik krijg niet de indruk dat dit ook maar in de buurt komt van wat de beunhaas aandraagt.
pi_216146362
quote:

[..]
Tja, ik denk dat het niet gaat lukken als we mensen niet van dat utopische denken. We hebben nu een kabinet met partijen die allemaal wel wlisten hoe het 'anders moest' en een VVD die eigenlijk altijd al fantastisch beleid had willen voeren, maar gebukt gingen onder het juk van al die vreselijke 'linkse' partijen waarmee ze noodgedwongen al die jaren hebben moeten regeren.

Nou, laat maar zien dan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 13:42:55 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216146507
https://www.ipsos-publiek(...)h-de-achterstand-in/

quote:
We staan in de wereldtop als het gaat om onze neiging tot individualisme en ons ‘carpe diem’-gevoel. Maar liefst 76 procent onderschrijft de gedachte dat het ‘het belangrijkste is om vandaag van het leven te genieten, morgen zorgt wel voor zichzelf’. In vergelijking met de rest van de wereld blijkt het Nederlandse volk het minst ambitieus.[6] Ruim 80 procent van de inwoners van opkomende landen als India, Pakistan, Nigeria en Zambia is ervan overtuigd dat het verwerven van een prominente arbeidspositie iets nastrevenswaardigs is, in China is dat 63 procent. Maar in Europese landen als Zweden, Duitsland en Denemarken geldt dat voor een kwart tot een derde. Nederland sluit de rij: slechts 16 procent streeft dit na, 80 procent niet.

[..]
Eerder onderzoek suggereerde dat de hedonistische instelling afneemt naarmate jongeren ouder worden. Maar dit bleek hier niet het geval: geen van de generaties werd in de periode van 12 jaar minder hedonistisch. Hedonisme is dus over de generaties belangrijker geworden. Als verklaring daarvoor wijzen de wetenschappers op de toegenomen welvaart en aandacht voor de opvoeding van kinderen. Het belang dat gehecht wordt aan hedonisme wordt volgens hen bepaald in de vroege volwassenheid en verandert daarna niet meer.[12] Veel Nederlanders – met name jongeren – lijken welvaart te zien als een gegeven. Vrede hoeft niet bevochten te worden, een (goed) inkomen is een recht.
pi_216146806
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2025 17:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik pak deze er even tussenuit omdat deze juist zo treffend is waar ik het over had. Als er een gelijkschakeling komt met Nederlandse werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden e.d., dan wordt het voor werkgevers minder aantrekkelijk om arbeidsmigranten aan te nemen, omdat hen dat dan meer kost. Het is niet zo dat die banen bestaan omdat er een arbeidsmigrant naar Nederland komt en 'geef mij werk roept', nee, die worden door Nederlandse werkgevers gecreëerd (in die vorm) omdat dat voor hen goedkoper is. Als die prikkel niet meer bestaat, dan is er ook geen reden om voor dat werk arbeidsmigranten over te laten komen, wat zal leiden tot minder migratie.
Het wordt met betere arbeidsomstandigheden en hogere lonen voor migranten zelf aantrekkelijker om hierheen te komen. En de landen waar zulke mensen vaak vandaan komen (Polen, Roemenië, Bulgarije) kan men vrij richting Nederland reizen. Met hogere lonen zullen er dus méér van zulke mensen naar Nederland trekken.
quote:
We zijn nu in een paar (overigens onnodig lange) posts van 'links ontkent problemen met migratie' naar 'links stelt beleid voor met betrekking tot migratie waar ik op tegen ben omdat ik tot een overhaaste en onjuiste conclusie ben gekomen, omdat ik er of niet over heb nagedacht, of het niet lekker in mijn straatje past'. Die gang van zaken is geen product geweest van een gebrek aan tegenargumenten of een overvloed aan ad-hominems, maar vooral van een gebrek aan zelfreflectie, kritisch beredeneringsvermogen van je eigen kant, als ook een beetje de geest openhouden voor wat een andere te vertellen heeft.
Nee, de meeste progressief linkse partijen ontkennen wel degelijk ernst van het migratieprobleem en komen dus met beleidsplannen die het probleem alleen maar erger zullen maken. De conclusie die ik dus trek is volledig juist, als men namelijk de ernst van de problematiek zou erkennen zou er wel ander beleid worden uitgestippeld, waarbij het duidelijk een doel is de migratie (alle vormen hiervan) te verminderen.
quote:
We zijn nu in een paar (overigens onnodig lange) posts van 'links ontkent problemen met migratie' naar 'links stelt beleid voor met betrekking tot migratie waar ik op tegen ben omdat ik tot een overhaaste en onjuiste conclusie ben gekomen, omdat ik er of niet over heb nagedacht, of het niet lekker in mijn straatje past'. Die gang van zaken is geen product geweest van een gebrek aan tegenargumenten of een overvloed aan ad-hominems, maar vooral van een gebrek aan zelfreflectie, kritisch beredeneringsvermogen van je eigen kant, als ook een beetje de geest openhouden voor wat een andere te vertellen heeft.
En weer op de man.
quote:
Wat we vaak zien bij jou (waar dit dus een treffend voorbeeld van is), is dat je een redenering maakt die weliswaar logisch lijkt, maar vrijwel altijd drijft op een soort boerenverstand dat gespeend is van elke nuance en diepere beraadslaging, dat dan tot je eigen gelijk verheft, en ieder die daar dan wat dieper op in probeert te gaan, weer omver probeert te blazen met een stortvloed bronnen en de daarbij vaak overhaaste en slappe 'argumenten', weer gewoon hetzelfde riedeltje afspeelt en als dat dan niet gaat, de doelpalen weer verplaatst of 'Stropop!' begint te roepen.
En hier ook alleen maar op de man.
quote:
Hier hebben we gelukkig een heel duidelijk punt: het gelijkstellen van arbeidsvoorwaarden tussen Nederlandse werknemers en arbeidsmigranten zorgt voor minder arbeidsmigratie. Daar heb je gewoon overduidelijk en aantoonbaar ongelijk. Dat had je ook zelf kunnen bedenken als je er wat langer over had nagedacht of je in de gedachten van een ander had proberen te verplaatsen.
Dit is een claim, zonder enige verdere bronnen of gedegen onderbouwing. Probeer dit eens verder uit te werken, heb je bijvoorbeeld ook enkele treffende voorbeelden uit de praktijk waaruit dit blijkt?
quote:
Nog een schepje er bovenop: de partijen die dat dus juist niet willen zijn de VVD en de BBB, omdat daarmee een hoop kostenvoordelen voor werkgevers in de tuinbouw, vleesindustrie, logistiek e.d. verloren gaan. Het zijn dus juist de rechtse partijen die zo arbeidsmigratie in de hand werken.
Als het juist de rechtse partijen zijn die arbeidsmigratie in de hand werken, waarom zien we dan voorstellen van een centrumlinkse en progressieve partij als D66 om meer arbeidsmigranten naar Nederland te halen? Zie bijvoorbeeld:
quote:
D66 wil gastarbeiders halen buiten de Europese Unie

Dwars tegen de trend binnen de regeringscoalitie in presenteert coalitiepartij D66 een plan om de komst van arbeidsmigranten eenvoudiger te maken. Meer veilige Europese routes moeten het makkelijker maken om naar Nederland te komen en hier tijdelijk vacatures te vervullen.
quote:
Kamerleden kraken D66-plan om Afrikaanse arbeidsmigranten toe te laten

Het plan van D66 om arbeiders uit bijvoorbeeld Afrikaanse landen tijdelijk naar Nederland te halen, krijgt vrijwel geen bijval in de Tweede Kamer. D66-Kamerlid Groothuizen stelt voor om 'arbeidsmigranten' naar Nederland te laten overkomen en hen maximaal vier jaar hier te laten werken.

Volgens de regeringspartij snijdt het mes dan aan twee kanten: het zou werkgevers kunnen helpen de personeelstekorten op te lossen en het zou ook "gevaarlijke reizen met bootjes" kunnen voorkomen. Groothuizen denkt ook dat het makkelijker wordt om met landen afspraken te maken over het terugnemen van uitgeprocedeerde asielzoekers als er tijdelijk mensen uit die landen in Nederland kunnen werken.
quote:
Arbeidsmigratie nodig om ambities waar te maken

Afgelopen week heeft de Tweede Kamer gedebatteerd over arbeidsmigratie. Tijdens het debat heeft Kamerlid Romke de Jong namens D66 gepleit voor pilots met tijdelijke en circulaire arbeidsmigratie uit landen buiten de Europese Unie. We hebben arbeidsmigratie nodig om de grote tekorten op de arbeidsmarkt tegen te gaan.
Dit waar bijvoorbeeld VVD wel degelijk selectiever wil zijn:
quote:
Arbeidsmigratie: Kiezen wie we écht nodig hebben

Aan arbeidsmigratie zijn lang te weinig voorwaarden gesteld. Hierdoor stijgt het aantal arbeidsmigranten snel. Hoewel arbeidsmigratie onze economische groei stimuleert, zijn de nadelen van ongeremde instroom de afgelopen jaren steeds zichtbaarder geworden. De toename van het aantal arbeidsmigranten legt enorme druk op onze samenleving, zoals in de zorg, het onderwijs en op de woningmarkt.
quote:
Nieuwe koers VVD: toch iets doen tegen arbeidsmigratie

Jarenlang was het nauwelijks een onderwerp bij de VVD, maar nu willen de liberalen dat er toch iets gedaan wordt tegen het stijgende aantal arbeidsmigranten dat in Nederland werkt. "Wij willen niet naar nul: we hebben werknemers uit andere landen hard nodig. Maar het moeten er wel minder worden dan nu", zegt Kamerlid Thierry Aartsen in het AD.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 2 januari 2025 @ 14:14:38 #283
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216146950
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wordt met betere arbeidsomstandigheden en hogere lonen voor migranten zelf aantrekkelijker om hierheen te komen. En de landen waar zulke mensen vaak vandaan komen (Polen, Roemenië, Bulgarije) kan men vrij richting Nederland reizen. Met hogere lonen zullen er dus méér van zulke mensen naar Nederland trekken.
[..]
Nee, de meeste progressief linkse partijen ontkennen wel degelijk ernst van het migratieprobleem en komen dus met beleidsplannen die het probleem alleen maar erger zullen maken. De conclusie die ik dus trek is volledig juist, als men namelijk de ernst van de problematiek zou erkennen zou er wel ander beleid worden uitgestippeld, waarbij het duidelijk een doel is de migratie (alle vormen hiervan) te verminderen.
[..]
En weer op de man.
[..]
En hier ook alleen maar op de man.
[..]
Dit is een claim, zonder enige verdere bronnen of gedegen onderbouwing. Probeer dit eens verder uit te werken, heb je bijvoorbeeld ook enkele treffende voorbeelden uit de praktijk waaruit dit blijkt?
[..]
Als het juist de rechtse partijen zijn die arbeidsmigratie in de hand werken, waarom zien we dan voorstellen van een centrumlinkse en progressieve partij als D66 om meer arbeidsmigranten naar Nederland te halen? Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Dit waar bijvoorbeeld VVD wel degelijk selectiever wil zijn:
[..]
[..]

Ik vind het een beetje simpel om te zeggen dat kiezen voor (circulaire) arbeidsmigratie uit Afrika, wat ik overigens een slecht idee vind maar dat terzijde, betekent dat het ongebreideld is. Ook arbeidsmigratie uit andere Europese landen kan ongebreideld zijn dus in dat opzicht gaat dat het verschil niet maken.

Het verschil wordt inderdaad gemaakt door selectief toe te staan voor welke sector je wel migranten wil toestaan en voor welke niet. VVD heeft jaren geregeerd en onder hun beleid waren er nauwelijks regels wat ook in je post staat. Nu zijn ze echter van gedachten veranderd en moet het selectiever.

Als je Tweede Kamer debat Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A08932 hoort of leest in stenogram daar dan zie je dat D66 ook gewoon selectief te werk wil gaan. Het is altijd gevaarlijk om op krantenkoppen af te gaan daar waar ze in debat een stuk genuanceerder zijn.

Je komt overigens alleen met voorbeelden van D66, in NOS-artikel staat dan ook dat zowel SP als PvdA (toch best linkse partijen) het beide slecht idee vinden ook.
  donderdag 2 januari 2025 @ 14:19:38 #284
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216146998
Migratie is niet het probleem, kapitalisme is het probleem. En aan migratie gaat vrij weinig gedaan worden want als je het oplost kan je er niet mee gooien en kan ASML niet half India importeren voor meer dividend vanwege minder salaris.
pi_216147238
Ja en bovendien zitten we hier ook gewoon nog in het Schengen verbond. Vraag me ook nog steeds af of we daar dan uit gaan stappen ofzo, want anders lijkt me dat een vrij kansloze zaak.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216147261
quote:
'The Roman poet Horace used the phrase carpe diem to express the idea that one should enjoy life while one can. It is part of Horace's injunction “carpe diem quam minimum credula postero” (translation: "pluck the day, trusting as little as possible in the next one”), '

Carpe Diem is meer YOLO in deze tijd. Leef als een eendagsvlieg. Maar het schuingedrukte geeft aan dat het citaat wel degelijk een toekomst meenam. Meer een advies om te doen wat nu mogelijk is, maar dan met het idee dat alles morgen minder zou kunnen zijn. Niet om die hele toekomst maar uit beeld te laten en 'zeker' om vandaag alles te doen om morgen beter te maken. :)
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 14:50:42 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216147277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]
'The Roman poet Horace used the phrase carpe diem to express the idea that one should enjoy life while one can. It is part of Horace's injunction “carpe diem quam minimum credula postero” (translation: "pluck the day, trusting as little as possible in the next one”), '

Carpe Diem is meer YOLO in deze tijd. Leef als een eendagsvlieg. Maar het schuingedrukte geeft aan dat het citaat wel degelijk een toekomst meenam. Meer een advies om te doen wat nu mogelijk is, maar dan met het idee dat alles morgen minder zou kunnen zijn. Niet om die hele toekomst maar uit beeld te laten en 'zeker' om vandaag te doen om morgen beter te maken. :)
Met andere woorden we kunnen zelfs niet fatsoenlijk carpe diëmën
pi_216147375
quote:
88s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Met andere woorden we kunnen zelfs niet fatsoenlijk carpe diëmën
Dat klopt helaas. Een spreekwoord als 'a rolling stone.. gathers no moss' is er ook zoeen. Houvast creeeren is veel belangrijker dan overal maar in en uitstappen en doen waar je zin in hebt. Enigszins raakvlak met carpe diem zit daar ook in.

Ik ben bang dat wanneer aangegeven moet worden dat de toekomst er niet zo zonnig uitziet dat we gewoon die toekomst gaan krijgen die we van mijlenver zagen aankomen. Maar ja, het Romeinse Rijk is ook in gradaties afgebrokkeld. Landen kunnen in verval raken en dat begint bij stilstand; zoals nu.Misschien kunnen we nog een oost-Nederlands rijk stichten in China. Muurtje eromheen
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 15:16:24 #289
38824 crew  Droopie
pi_216147517
Hell To The Liars
  donderdag 2 januari 2025 @ 15:21:52 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216147578
quote:
Het nationaal archief denk ik.
pi_216147723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:19 schreef Origami94 het volgende:
Migratie is niet het probleem, kapitalisme is het probleem. En aan migratie gaat vrij weinig gedaan worden want als je het oplost kan je er niet mee gooien en kan ASML niet half India importeren voor meer dividend vanwege minder salaris.
Migratie is inderdaad een gevolg van het globalistische kapitalisme (net als nog veel meer problemen). Maar dat krijg je niet zomaar uit gefaseerd, enerzijds omdat de mensen die daarbij het meeste verliezen, de meeste macht hebben en anderzijds omdat het volk teveel gewend is aan de luxe die dat hun oplevert.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  donderdag 2 januari 2025 @ 15:37:44 #292
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216147796
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:

Okay, ik houd nu gewoon echt op. Ik verwijs naar mijn eerdere boodschap. Mijn korte (over de invloed van het gelijktrekken van lonen, arbeidsvoorwaarden e.d. met betrekking tot arbeidsmigratie) uiteenzetting was helder, logisch en prima beargumenteerd. Je kiest er (wederom) zelf voor om die gewoon te negeren en je eigen langspeelplaatje weer af te spelen. Het punt, je categorale bewering, dat 'links migratie bagetaliseert en/of de problemen daaromtrent ontkent' is toch echt wel - door velen hier - , tot in den treure, weerlegt. Dat valt gewoon in geen enkel universum nog redelijkerwijs vol te houden. Dat men (de linkse partijen) daar ánders over denken en daar andere gedachten over hebben, is een heel ander verhaal. Ga alsjeblieft een keer bij jezelf terecht, of volg een cursus begrijpend lezen, o.i.d. Dit is werkelijk heel, heel, heel vermoeiend.

[ Bericht 9% gewijzigd door JAM op 02-01-2025 15:58:31 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216147898
quote:

[..]
Taak van de politiek is toch gewoon populair zijn. Daarom scoorden lui als Wilders of Omtzigt ook geweldig. Beetje schreeuwen dat het allemaal anders moet. Wat er dan anders moet of hoe is denk ik voor veel mensen niet belangrijk.
pi_216148470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje simpel om te zeggen dat kiezen voor (circulaire) arbeidsmigratie uit Afrika, wat ik overigens een slecht idee vind maar dat terzijde, betekent dat het ongebreideld is. Ook arbeidsmigratie uit andere Europese landen kan ongebreideld zijn dus in dat opzicht gaat dat het verschil niet maken.

Sterker nog, binnen de EU worden er al jaren seizoensarbeiders uit Afrika gehaald. Niet iets nieuws dus (en is niet ongebreideld, want seizoens).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2025 16:42:07 ]
pi_216148484
Ik zag dat Wilders weer een verbindende tweet de ether in heeft gestuurd. Je zou denken dat je het nieuwe jaar wat positiever zou beginnen, zeker nu je eigen partij in het kabinet zit - en je dus van alles waar kan maken.
pi_216149365
quote:

[..]

Het verschil wordt inderdaad gemaakt door selectief toe te staan voor welke sector je wel migranten wil toestaan en voor welke niet. VVD heeft jaren geregeerd en onder hun beleid waren er nauwelijks regels wat ook in je post staat. Nu zijn ze echter van gedachten veranderd en moet het selectiever.
De voorbeelden die ik heb aangehaald waren om te benadrukken dat het probleem rondom arbeidsmigratie vrij breed is. Het is dus niet zo dat je wat dit betreft enkel selectief naar partijen als VVD of BBB kunt wijzen en de rest geen blaam treft.
quote:
Als je Tweede Kamer debat Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A08932 hoort of leest in stenogram daar dan zie je dat D66 ook gewoon selectief te werk wil gaan. Het is altijd gevaarlijk om op krantenkoppen af te gaan daar waar ze in debat een stuk genuanceerder zijn.

Je komt overigens alleen met voorbeelden van D66, in NOS-artikel staat dan ook dat zowel SP als PvdA (toch best linkse partijen) het beide slecht idee vinden ook.
Klopt, ik gaf inderdaad wat dit betreft alleen een voorbeeld van D66, doelbewust omdat zij nogal uitgesproken standpunten hebben ingenomen rondom arbeidsmigratie. Ik moet ook zeggen dat in het debat over het rapport van de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 dat je linkt, ook D66 weer benadrukt hoe hard volgens hen arbeidsmigratie nodig is.

Zij willen dan weliswaar in bepaalde sectoren de arbeidsmigratie afremmen (landbouw & veeteelt) maar dat meer een gevolg van het feit dat D66 die sectoren in het algemeen graag wil verkleinen vanwege het klimaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216149457
De vvd wil geen vuurwerkverbod maar betere handhaving _O- in welke parallelle werkelijkheid leven die?
  donderdag 2 januari 2025 @ 18:27:35 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216149610
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2025 18:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De voorbeelden die ik heb aangehaald waren om te benadrukken dat het probleem rondom arbeidsmigratie vrij breed is. Het is dus niet zo dat je wat dit betreft enkel selectief naar partijen als VVD of BBB kunt wijzen en de rest geen blaam treft.
[..]
Klopt, ik gaf inderdaad wat dit betreft alleen een voorbeeld van D66, doelbewust omdat zij nogal uitgesproken standpunten hebben ingenomen rondom arbeidsmigratie. Ik moet ook zeggen dat in het debat over het rapport van de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 dat je linkt, ook D66 weer benadrukt hoe hard volgens hen arbeidsmigratie nodig is.

Zij willen dan weliswaar in bepaalde sectoren de arbeidsmigratie afremmen (landbouw & veeteelt) maar dat meer een gevolg van het feit dat D66 die sectoren in het algemeen graag wil verkleinen vanwege het klimaat.
PvdA en (met name) SP hebben zich regelmatig gehouden met het arbeidsmigratievraagstuk, ver voor de VVD: https://www.bnnvara.nl/jo(...)erkeer-werknemers-eu.

Ook zijn de buitenlandse studenten met name zo talrijk omdat universiteiten de opdracht werd gegeven om zichzelf deels te financieren. Dit is toen gedaan door het aanwerven van buitenlandse studenten die enorm veel opleveren. Dat is een ideetje geweest uit met name de rechtse koker.

De enige migratie die de VVD altijd heeft willen inperken is asielmigratie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 2 januari 2025 @ 18:32:43 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216149676
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 18:16 schreef Faraday01 het volgende:
De vvd wil geen vuurwerkverbod maar betere handhaving _O- in welke parallelle werkelijkheid leven die?
In eentje waar ze begrijpen dat méér verboden je handhavingsprobleem niet kleiner maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216149698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 18:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De enige migratie die de VVD altijd heeft willen inperken is asielmigratie.
Nou, dat is dan ook iets van louter de laatste tijd. VVD wilde toch echt jarenlang heel graag veel laaggeletterde en laagopgeleide asielmigranten.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')