Ho ho, er wordt heel serieus gekeken naar het herinvoeren van 130 km/u hequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
waar nu praktisch geen PVV standpunt doorheen komt.
Idem dito over 7 oktober en de verkrachtingen. Dat verhaal is gewoon zijn eigen leven gaan leiden en wordt elke dag herhaald ondanks fact check door de VNquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:57 schreef Tijn het volgende: [..] Dat eten van honden en katten is een op een overgenomen van Trump. Bizar om te horen dat een minister dat hier nu herhaalt.
Hij trekt duidelijk aan de touwtjes en zijn partij regeert gewoon mee. Hij had ook al overal lopen zeggen dat ie de MP was, voordat het bekend werd dat de andere partijen dat niet zagen zitten. Deze man is een gevaar voor onze samenleving.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wilders zit helemaal niet in het kabinet.
Prima toch.... maar niet bij Wilders op Xquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Fatsoen hebben we genoeg gezien gisteren in de grote steden.
Dat is heel wat anders dan dat die in het kabinet zou zitten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij trekt duidelijk aan de touwtjes en zijn partij regeert gewoon mee. Hij had ook al overal lopen zeggen dat ie de MP was, voordat het bekend werd dat de andere partijen dat niet zagen zitten. Deze man is een gevaar voor onze samenleving.
Precies, nu kan het kabinet het gewoon oneens zijn met de uitspraak en verder gaan met de orde van de dag. Dat is echt geen probleem voor lui die toch al andere standpunten aanhangen als publiek persoon dann als bewindspersoon.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan dat die in het kabinet zou zitten.
Hij trekt niet aan de touwtjes. Dat is inmiddels wel heel erg duidelijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij trekt duidelijk aan de touwtjes en zijn partij regeert gewoon mee. Hij had ook al overal lopen zeggen dat ie de MP was, voordat het bekend werd dat de andere partijen dat niet zagen zitten. Deze man is een gevaar voor onze samenleving.
Jaquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:49 schreef Bluesdude het volgende:
Schoof draait er weer om heen.. Hij weigert zich duidelijk te distantiëren van de tweet van Wilders over tuig, het land uit, Halsema ook.
Er om heen draaien, vragen niet beantwoorden is standaard geworden voor dit kabinet
In dit stadium valt het wel mee, maar het is als een dealer waar je je auto heenbrengt voor APK en dan ineens terugkomt en ziet dat een tak van de mafia met je auto bezig is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Rustig aan ventje, we hebben het hier over Nederland. Er zijn alleen maar pro-Hamas demonstraties in Nederland.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:34 schreef JAM het volgende:
[..]
Dit is gewoon pertinent onwaar. Er zijn in Israël zelf al maandenlang grootschale demonstraties (en stakingen). Let erbij op dat de protesten in Israël tegen het beleid van Netanyahu ook niet alleen met de Palestijnse kwestie te maken hebben. Ik herhaal het nog maar eens, er is meer dan genoeg reden om kritiek te hebben op zijn beleid en nee, niet iedereen die tegen Netanyahu protesteert is pro-Hamas. Dat is een hele gemakzuchtige frame waar vooral Hamas en Netanyahu baat bij hebben en de vele miljoenen Israëlisers en Palestijnen die daarin meegesleurd worden nu simpelweg slachtoffer van zijn.
https://www.nporadio1.nl/(...)pikken-het-niet-meer
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Rustig aan ventje, we hebben het hier over Nederland. Er zijn alleen maar pro-Hamas demonstraties in Nederland.
Zeker.... dagelijks... speciale tv-uitzendingen pro-hamas .. Schitterend tochquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Rustig aan ventje, we hebben het hier over Nederland. Er zijn alleen maar pro-Hamas demonstraties in Nederland.
Er is geen reden voor het kabinet om te reageren op een tweet. Kamerleden die kritiek uiten op burgermeesters is prima.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:16 schreef Sabata het volgende:
tussen twee vuren dus. het kabinet staat voor schut als ze niet reageren op Wilders, het kabinet staat voor shirt als ze wel reageren op Wilders en er een schreeuw match van komt. in dat geval dan maar optie A dan is het tenminste nog een idee dat ze iets aan het beleid doen en de vervelende vlieg verder negeren... tot die vervelende vlieg zo boos wordt dat hij vanwege gebrek aan aandacht het kabinet gaat laten klappen
edit laat alstublieft staan die typo in de TT hebben we tenminste nog iets om te lachen over het verder treurige onderwerp
Er zijn nog beetje fatsoensnormen hoop ik of vind je dit normaal?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen reden voor het kabinet om te reageren op een tweet. Kamerleden die kritiek uiten op burgermeesters is prima.
#Ophef dus weer.
Als de leider van de grootste partij, die het meeste invloed op deze regering heeft zich met protesten bemoeit en zelfs oproept tot uitzetting dan worden er nogal wat rode vlaggen opgetrokken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen reden voor het kabinet om te reageren op een tweet. Kamerleden die kritiek uiten op burgermeesters is prima.
#Ophef dus weer.
In dit kabinet nee, alles wordt overschreden, goed voorbeeld voor het volk dit aso kabinetquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn nog beetje fatsoensnormen hoop ik of vind je dit normaal?
In de politiek zijn die normen er al heel lang niet meer. Verder, boeiend wat Wilders allemaal roept als losse flodders.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn nog beetje fatsoensnormen hoop ik of vind je dit normaal?
Inderdaad, wat meer aandacht voor het echte beleid (en een gebrek daaraan) en wat minder voor die ene van die 150 kamerleden die niet in het kabinet zit en ook het beleid niet bepaalt zou beter zijn. Negeer die flodders van Wilders gewoon.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In de politiek zijn die normen er al heel lang niet meer. Verder, boeiend wat Wilders allemaal roept als losse flodders.
We moeten toch dit niet gaan normaliseren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In de politiek zijn die normen er al heel lang niet meer. Verder, boeiend wat Wilders allemaal roept als losse flodders.
Slappe hap weer. Allemaal Wilders dekken. Beetje naar elkaar wijzen, daar gaat de ander over. Voor het goede voorbeeld hoeven we duidelijk niet bij het kabinet te zijn. Blijkbaar hebben ze allemaal knikkende knieen om Wilders gewoon op zijn plek te zetten dat hij achterlijke tweets plaatst waar ze het mee oneens zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:49 schreef Bluesdude het volgende:
Schoof draait er weer om heen.. Hij weigert zich duidelijk te distantiëren van de tweet van Wilders over tuig, het land uit, Halsema ook.
Er om heen draaien, vragen niet beantwoorden is standaard geworden voor dit kabinet
Als een GL'er zou tweeten dat Geertje lekker moet verkassen naar Israël zou het land te klein zijn. Maar als Wilders het doet moeten we kennelijk onze schouders er over ophalen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We moeten toch dit niet gaan normaliseren?
Nogmaals, waarom wordt genegeerd dat de perswoordvoerder van de PVV (de heer Kruis) de dictator Mussolini bewondert? De heer Kruis deed de aankondiging en introductie voor de presentatie van het coalitieakkoord.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, wat meer aandacht voor het echte beleid (en een gebrek daaraan) en wat minder voor die ene van die 150 kamerleden die niet in het kabinet zit en ook het beleid niet bepaalt zou beter zijn. Negeer die flodders van Wikders gewoon.
Het kabinet controleert de Kamer natuurlijk niet. Ik vind dit al best stevig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Slappe hap weer. Allemaal Wilders dekken. Beetje naar elkaar wijzen, daar gaat de ander over. Voor het goede voorbeeld hoeven we duidelijk niet bij het kabinet te zijn. Blijkbaar hebben ze allemaal knikkende knieen om Wilders gewoon op zijn plek te zetten dat hij achterlijke tweets plaatst waar ze het mee oneens zijn.
Waarom doen ze dat niet eigenlijk. Wilders moet echt ZSM met pensioen. Kijken wat er overblijft van zijn club als hun grote leider er niet meer is. Of zitten we zoals bij Putin nog een jaar of 20 aan hem vast?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als een GL'er zou tweeten dat Geertje lekker moet verkassen naar Israël zou het land te klein zijn. Maar als Wilders het doet moeten we kennelijk onze schouders er over ophalen.
Omdat die man geen enkele invloed heeft?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom wordt genegeerd dat de perswoordvoerder van de PVV (de heer Kruis) de dictator Mussolini bewondert? De heer Kruis deed de aankondiging en introductie voor de presentatie van het coalitieakkoord.
Hij is pas 61.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat niet eigenlijk. Wilders moet echt ZSM met pensioen. Kijken wat er overblijft van zijn club als hun grote leider er niet meer is. Of zitten we zoals bij Putin nog een jaar of 20 aan hem vast?
Hij heeft altijd gezegd "ook voor mij geldt 65 is 65". Nog 4 jaar dus.quote:
Ja, op die toer heeft uiteindelijk alleen Wilders invloed. Deze perswoordvoerder is ook de fractievoorzitter van de PVV in Den Haag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat die man geen enkele invloed heeft?
Ergens denk ik ook dat het gebrek aan onderwijs is of het vergeten ervan. Overigens moet ik ook zeggen dat ik als kind tijdens geschiedenis lessen op de basisschool nooit snapte dat er mensen waren die een dictatoriale overname toe juichten of dit hadden gedaan in het begin. Nu zie je het aan den lijve gebeuren, mensen die zoals je zegt er geen drol verstand van hebben en alles kritiekloos geloven van een volksmenner die wijst en framed en voorwendt dat er zonder bepaalde (politieke) groepen een utopische wereld mogelijk is. De vorige keer dat er een einde kwam aan extremistisch populisme was een harde les voor vriend en vijand, nadat de rook van WOII optrok waren zowel vriend en vijand ontdaan van alles wat er gebeurd was. Ergens denk ik dat dat een reden was dat het politieke midden zolang kon floreren, als ik de mensen van de leeftijd van mijn ouwelui mag geloven heerste er tijdens de wederopbouw een soort saamhorigheid en had men geen zin in allerlei polariserende retoriek. Dit veranderde natuurlijk wel wat met de jaren '60 en '70, maar eind jaren '90/begin jaren '00 leken die lessen van na WOII helemaal te vervagen en er is natuurlijk nu een generatie onderdeel van de (politieke) beroepsbevolking die er niets meer van weet of er in diens jeugd iets van heeft gevoeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel frappant. En ook de suggestie om ook anders denkenden dan ook maar te deporteren, het is nogal wat. En aardig wat mensen die zich de afgelopen jaren hebben laten verleiden tot het prima vinden van deze uitspraken. Ik moet ook wel zeggen dat Wilders zelfs mij tegenvalt, want ergens had ik het slimmer gevonden als ie nu ineens de rechtsstaat respecteert en er is voor iedereen die in Nederland woont. Trump was nog steeds president geweest als ie tijdens corona het niet alleen maar over zichzelf gehad zou hebben en daadwerkelijk probeerde de situatie zo goed mogelijk te managen. Naïef van mij natuurlijk, maar ik vind dat Wilders zich zelfs extremer gedraagt dan voorheen. Het aanvallen van de eigen MP, het gedram om de rechtsstaat te omzeilen en de manier waarop hij laat zien allerlei beslissingen te willen nemen die indruisen tegen alle wetten, regels, checks, verdragen en dat met een retoriek die zo in de Tweede Wereldoorlog had gepast.
Hij laat enorm zijn ware aard zien en tot nu toe blijkt onze rechtsstaat sterker dan dictatorwannabees en ik vraag mij dan ook af hoe ver hij nog kan en moet gaan om ook die omver te blazen. Dan hebben we echt een heel groot probleem in Nederland en is het hek van de dam. Mensen die dat prachtig vinden kunnen bij een machtswisseling dat ook weer als een boemerang in hun eigen gezicht terugkrijgen. Waarom zou je dat dan wel in je voordeel toestaan? Dat toont ook wel aan dat veel mensen niet verder dan hunzelf kunnen kijken en totaal geen benul hebben dat die wetten, regels en verdragen er ook zijn om hen te beschermen.
De bedoeling is natuurlijk een draagvlak om vooral ambtenaren te ontslaan en uiteindelijk alle vormen van overleg, adviezen en checks kapot te maken, zodat men alles kan doen op de persoonlijke grillen van een man, die niet eens MP is.
Deze licht ik er nog even uit, ja het omzeilen van die irritante democratische vergadercultuur kan heerlijk zijn, zolang de machthebbers of in sommige landen de opvattingen van de dictator stroken met die van jou. Dat dit lang niet altijd zo hoeft te blijven (meestal al snel niet zelfs, zie de Sovjet Unie na de revolutie, het volk zou alle macht krijgen etc), daar staat met niet bij stil. Je ziet nu al dat de PVV niks uitvoert van wat ze hun kiezers hebben voor gehouden. En niet alleen vanwege het coalitiemodel, ze zijn gewoon behoorlijk rechts ook sociaal-economisch gezien. Het enige wat ze er doorheen trachten te krijgen is 130 rijden op een stuk van totaal nog geen 60 kilometer, de genoemde noodwet en natuurlijk het treiteren van asielzoekers door het plaatsen van borden.quote:Mensen die dat prachtig vinden kunnen bij een machtswisseling dat ook weer als een boemerang in hun eigen gezicht terugkrijgen. Waarom zou je dat dan wel in je voordeel toestaan?
Ook Wilders heeft zoals nu blijkt vrij weinig invloed, het kabinet doet praktisch op geen enkel onderwerp wat hij wil. De ministers, die hebben invloed. Meer dan Wilders.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, op die toer heeft uiteindelijk alleen Wilders invloed. Deze perswoordvoerder is ook de fractievoorzitter van de PVV in Den Haag.
Wat? Dat Kamerleden hun mening geven?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We moeten toch dit niet gaan normaliseren?
Leuke fantasiequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als een GL'er zou tweeten dat Geertje lekker moet verkassen naar Israël zou het land te klein zijn.
Mwa, ik de k dat Schoof ook gewoon ziet dat Halsema totaal onbekwaam is en gisteren wederom onnodig mensen in gevaar heeft gebracht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Slappe hap weer. Allemaal Wilders dekken. Beetje naar elkaar wijzen, daar gaat de ander over. Voor het goede voorbeeld hoeven we duidelijk niet bij het kabinet te zijn. Blijkbaar hebben ze allemaal knikkende knieen om Wilders gewoon op zijn plek te zetten dat hij achterlijke tweets plaatst waar ze het mee oneens zijn.
Laten we het positief bekijken: in alle peilingen is de coalitie de meerderheid kwijt. Alle drie behalve PVV staan op verlies (BBB misschien gelijk). Sowieso minimaal vijftien zetels eraf.quote:
Ik geloof er echt geen bal van dat-ie ooit met pensioen gaat eigenlijk. Die vent sterft in het harnas.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft altijd gezegd "ook voor mij geldt 65 is 65". Nog 4 jaar dus.
Okay. Dan graag wat aandacht voor dat Madlener Trump na toetert. Of dat een aantal banden hebben met Hongarije, waaronder Bellaarts.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook Wilders heeft zoals nu blijkt vrij weinig invloed, het kabinet doet praktisch op geen enkel onderwerp wat hij wil. De ministers, die hebben invloed. Meer dan Wilders.
De peilingen zorgen er misschien juist ook wel weer voor dat de boel niet uit elkaar klapt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laten we het positief bekijken: in alle peilingen is de coalitie de meerderheid kwijt. Alle drie behalve PVV staan op verlies (BBB misschien gelijk). Sowieso minimaal vijftien zetels eraf.
Het is allemaal zonder gewonden en doden verlopen. Niet overdrijven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:47 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Mwa, ik de k dat Schoof ook gewoon ziet dat Halsema totaal onbekwaam is en gisteren wederom onnodig mensen in gevaar heeft gebracht.
Woorden doen ertoe, zeker als leider van de grootste partij zonder leden die tevens veroordeeld is voor dit soort uitspraken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kan. Het kan ook dat Wilders voor een extreem-rechts motorblok gaat en dan hoopt/weet dat de VVD via een congres gedoogsteun gaat geven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De peilingen zorgen er misschien juist ook wel weer voor dat de boel niet uit elkaar klapt.
Ze slijmen heel erg. Zelfs de politieke verslaggevers van de Nos kunnen er wat van.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)wat-ik-wil~a0986e81/
Het gevaar is dat mensen hier laconiek over gaan doen. Zo van 'ach, Wilders zet het wat dik aan'.
Nogal weinig aandacht in de media voor zijn bezoek aan Orban cs. deze week én dat daar juist veel antisemieten tussen zitten. Tussen zijn internationale vrienden.
Journalisten zijn bang (en dom).
Ja maar hij heeft 40 zetels in de peilingenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
lol heb je het eigenlijk niet gewoon over een onbekwame Schoof?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:47 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Mwa, ik de k dat Schoof ook gewoon ziet dat Halsema totaal onbekwaam is en gisteren wederom onnodig mensen in gevaar heeft gebracht.
Gelukkig zijn z'n woorden zo betrouwbaar. Net zoals het inleveren van de Aow op 65 belofte een dag na de verkiezingen van 2010quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft altijd gezegd "ook voor mij geldt 65 is 65". Nog 4 jaar dus.
Dat speelt hij ook al jaren handig of mensen zijn stom genoeg erin te trappen. Hij spreekt alsof ie voor de gewone hardwerkende man is die moeilijk de broek kan ophouden, maar stemde altijd keihard met rechts mee als het er echt op aan komt. Hij is onder andere uit de VVD gestapt omdat ie die partij te links vond en een manifest had opgesteld dat de VVD nooit meer met een linkse partij zou moeten regeren. Hij behoort gewoon tot de conservatieve vleugel binnen de VVD, maar grossiert in het asielprobleem. Met andere dossiers heeft ie volgens mij helemaal niks, maar zal ie uiterst rechts beleid (grote bedrijven) eerder steunen dan de gewone werknemer met een modaal inkomen denk ik.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Okay. Dan graag wat aandacht voor dat Madlener Trump na toetert. Of dat een aantal banden hebben met Hongarije, waaronder Bellaarts.
Het is trouwens nog maar de vraag in hoeverre de ministers anders acteren dan Wilders op Twitter wil doen voorkomen. Het is lekker leuk scoren door te zeggen dat je tegen Tolwegen bent.
Van hetzelfde niveau als 'sociale' Geert (volgens het NKO denken kiezers dat Geert economisch links is) maar tegelijkertijd de meeste overlap in stemgedrag met de VVD hebben.
Geert weet ook dat je eerst een overname in Europa moet hebben voordat je lekker door kunt gaan met vervuilen e.d. daarom opeens de steun voor veereductie en elektrische auto's
De uitspraak van Wilders is best stevig. Een beetje wauwelen dat ze niet op tweets willen reageren is uiteraard zo slap als een vaatdoek.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kabinet controleert de Kamer natuurlijk niet. Ik vind dit al best stevig.
Volgens mij is dit een belofte aan zijn vrouw, dat zei hij in elk geval. Neem aan dat zij na al die jaren beveiliging ook wel wat te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn z'n woorden zo betrouwbaar. Net zoals het inleveren van de Aow op 65 belofte een dag na de verkiezingen van 2010
Ja dat is de populisitsch-rechtse dubbele moraal: demoniseren mag niet, tenzij het vanuit ons is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De uitspraak van Wilders is best stevig. Een beetje wauwelen dat ze niet op tweets willen reageren is uiteraard zo slap als een vaatdoek.
Het gaat toch ook niet om het controleren van de kamer. Zon Uitermark kan toch gewoon zeggen dat ze het totaal oneens is met wanneer een politiek leider publiek tweet dat een burgemeester gedeporteerd zou moeten worden omdat ze een beslissing nam waar die politicus het niet mee eens is. Op zijn minst kunnen ze toch aangeven dat ze het frustrerend vinden dat Wilders op zon manier communiceert dat het telkens over zijn belachelijke uitspraken gaat. Ze bagataliseren het juist door te zeggen we gaan niet op elke tweet reageren. Het is niet zomaar elke tweet, hij is van de partijleider van de grootste partij in hun coalitie. Nee best stevig is echt geen kwalificatie die ergens op slaat als je die reacties ziet.
Inderdaad draai het eens om, als iemand uit de oppositie zou zeggen dat ze Wilders willen deporteren. Dan kunnen we dagen of weken horen over demonisering en dat kritiek ook Pim de das om heeft gedaan en dat het walgelijke polarisatie is.
PVV, BBB, FvD, JA21 en gedoogdsteun VVD?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kan. Het kan ook dat Wilders voor een extreem-rechts motorblok gaat en dan hoopt/weet dat de VVD via een congres gedoogsteun gaat geven.
Zo'n belerende toon siert je niet. Als je nog eens een wanhopige poging wil wagen dat mensen je ooit eens serieus gaan nemen, ondanks dat je hier flagrante leugen op leugen en zuur op zuur stapelt zonder dat ook maar enigszins te motiveren, zou ik het gesprek toch anders aangaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je het niet beter wist zou je vergeten dat hij een vrouw heeft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een belofte aan zijn vrouw, dat zei hij in elk geval. Neem aan dat zij na al die jaren beveiliging ook wel wat te zeggen heeft.
Precies. Hij wilde ooit het minimumloon helemaal afschaffen/ondermijnen, CAOs opheffen en de arbeidsmarkt maximaal flexibiliseren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat speelt hij ook al jaren handig of mensen zijn stom genoeg erin te trappen. Hij spreekt alsof ie voor de gewone hardwerkende man is die moeilijk de broek kan ophouden, maar stemde altijd keihard met rechts mee als het er echt op aan komt. Hij is onder andere uit de VVD gestapt omdat ie die partij te links vond en een manifest had opgesteld dat de VVD nooit meer met een linkse partij zou moeten regeren. Hij behoort gewoon tot de conservatieve vleugel binnen de VVD, maar grossiert in het asielprobleem. Met andere dossiers heeft ie volgens mij helemaal niks, maar zal ie uiterst rechts beleid (grote bedrijven) eerder steunen dan de gewone werknemer met een modaal inkomen denk ik.
Zo gek is de VVD niet, JA21 wil niet met FvD. PVV volgens mij officieel ook niet. Dit gaat echt niet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
PVV, BBB, FvD, JA21 en gedoogdsteun VVD?
Wat is hier voor de VVD te halen?
Ik voel een scheiding aankomen. Daar wordt-ie vast milder vanquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een belofte aan zijn vrouw, dat zei hij in elk geval. Neem aan dat zij na al die jaren beveiliging ook wel wat te zeggen heeft.
Hij zal sowieso altijd beveiliging blijven krijgen, tot zijn laatste snik. Zijn vrouw is ook politiek actief trouwens, in het Hongaarse circuit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Ze zitten nu immers al voor de 2e keer met de PVV in een kabinet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo gek is de VVD niet, JA21 wil niet met FvD. PVV volgens mij officieel ook niet. Dit gaat echt niet gebeuren.
Zou het?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik voel een scheiding aankomen. Daar wordt-ie vast milder van
Ergens ook wel raar dat iemand als Omtzigt die eerder een burnout heeft gehad met de radicalen gaat lopen regeren. Ik weet het, het is met het idee geweest om daarin een soort gezonde katalysator te worden en wellicht een poging om zelf de regie te nemen. Dat zo iemand vervolgens weer met een burnout verdwijnt.quote:
Als de VVD een beetje verstandig is dan trekken ze samen met NSC hun handen af van dit clubje ongeregeld na deze kabinetsperiode, het gaat voor die partijen een doodlopende weg zijn. Laat die andere 4 partijen die je noemt elkaar maar bestrijden. Over de PVV is al veel gezegd, BBB zit er voor de big-agro, FvD zit er vanwege het ego van hun verheven leider. JA21 heb ik verder niks op tegen, Eerdmans is te enige van die kleur die zijn verstand nog een beetje schijnt te hebben, maar volgens mij daarom ook niet per se op die lui zit te wachten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
PVV, BBB, FvD, JA21 en gedoogdsteun VVD?
Wat is hier voor de VVD te halen?
En maar verbaasd reageren, waarom bevragen jullie ons over random tweetsquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Ze zitten nu immers al voor de 2e keer met de PVV in een kabinet.
Eigenlijk moeten we allemaal onze schouder ophalen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als een GL'er zou tweeten dat Geertje lekker moet verkassen naar Israël zou het land te klein zijn. Maar als Wilders het doet moeten we kennelijk onze schouders er over ophalen.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, wat meer aandacht voor het echte beleid (en een gebrek daaraan) en wat minder voor die ene van die 150 kamerleden die niet in het kabinet zit en ook het beleid niet bepaalt zou beter zijn. Negeer die flodders van Wilders gewoon.
Het mestdebat van gister was veel interessanter dan alles wat Wilders de afgelopen maanden heeft getweet.
Jeetje wat een wegkijkerij. Het is schandalig; Wilders en dit kabinet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sowieso is het te triest en te stom voor woorden dat een groot deel van ons politieke discours via Twitter wordt gevoerd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we allemaal onze schouder ophalen.
Een kamerlid tweet wat waar je het wel/niet mee eens bent, het is weer allemaal wat.
Toch kan me niet aan de indruk onttrekken dat de VVD het huidige ver van de waarheid afstaande populistisch rechts ook wel comfortabel vind. Zie bijvoorbeeld het trumpiaanse gedrag van Yesilguz.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Als de VVD een beetje verstandig is dan trekken ze samen met NSC hun handen af van dit clubje ongeregeld na deze kabinetsperiode, het gaat voor die partijen een doodlopende weg zijn. Laat die andere 4 partijen die je noemt elkaar maar bestrijden. Over de PVV is al veel gezegd, BBB zit er voor de big-agro, FvD zit er vanwege het ego van hun verheven leider. JA21 heb ik verder niks op tegen, Eerdmans is te enige van die kleur die zijn verstand nog een beetje schijnt te hebben, maar volgens mij daarom ook niet per se op die lui zit te wachten.
Ik vind dat maar apart. Je wil publieke uitspraken van politici negeren in het publieke debat? Dat we Wilders misschien het beste dood zouden kunnen negeren ben ik het opzich wel mee eens hoor. Maar al helemaal zo lang hij de grootste partij van het land aan aanvoert denk ik niet dat we moeten doen alsof zijn uitspraken geen enkele consequentie hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we allemaal onze schouder ophalen.
Een kamerlid tweet wat waar je het wel/niet mee eens bent, het is weer allemaal wat.
Zeg dat je het er wel/niet mee eens bent en door.
Zo oncomfortabel kunnen ze het toch niet vinden als ze haar nog altijd als partijleider hebben. Ik zou dat meer geloven als ik af en toe wat VVD'ers aan haar stoelpoten zie zagen. Zeg een Dijkhof die dit de verkeerde koers voor de partij noemt ofzo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch kan me niet aan de indruk onttrekken dat de VVD het huidige van van de waarheid afstaande populistisch rechts ook wel comfortabel vind. Zie bijvoorbeeld het trumpiaanse gedrag van Yesilguz.
Yesiloz is wat mij betreft ook niet de juiste persoon op de juiste plek inzake de VVD, ik weet niet hoe tof de VVD achterban dit vindt en of ze niet nog meer gaan verliezen mochten er verkiezingen komen al zeggen de peilingen nu van niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch kan me niet aan de indruk onttrekken dat de VVD het huidige van van de waarheid afstaande populistisch rechts ook wel comfortabel vind. Zie bijvoorbeeld het trumpiaanse gedrag van Yesilguz.
Ja21 is de afsplitsing van FvD, die daarin wel rijkelijk laat waren. Jaren na de boreale speech en 'Nederland moet blank blijven'. Eerdmans is een partijhopper op rechts. Dit is Eerdmans zijn achtste partij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Als de VVD een beetje verstandig is dan trekken ze samen met NSC hun handen af van dit clubje ongeregeld na deze kabinetsperiode, het gaat voor die partijen een doodlopende weg zijn. Laat die andere 4 partijen die je noemt elkaar maar bestrijden. Over de PVV is al veel gezegd, BBB zit er voor de big-agro, FvD zit er vanwege het ego van hun verheven leider. JA21 heb ik verder niks op tegen, Eerdmans is te enige van die kleur die zijn verstand nog een beetje schijnt te hebben, maar volgens mij daarom ook niet per se op die lui zit te wachten.
Heb Marleen de Rooy dan ook niet kunnen betrappen om iets zinnigs te zeggen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Precies. Hij wilde ooit het minimumloon helemaal afschaffen/ondermijnen, CAOs opheffen en de arbeidsmarkt maximaal flexibiliseren.
En dan komt zo een Marleen de Rooy (NOS) bij Jinek blaten dat Wilders best wel links en sociaal is
Dilan zit in bed met Wilders. Net zoals Caroline.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt zich vergist heeft door te proberen te onderhandelen. Wetende dat de BBB en VVD Wilders toch niet zullen laten vallen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ergens ook wel raar dat iemand als Omtzigt die eerder een burnout heeft gehad met de radicalen gaat lopen regeren. Ik weet het, het is met het idee geweest om daarin een soort gezonde katalysator te worden en wellicht een poging om zelf de regie te nemen. Dat zo iemand vervolgens weer met een burnout verdwijnt.
Ik weet dat het een CDA'er is, ik weet dat hij rechtser is dan links, maar die man had toch volledig op z'n plaats geweest bij een gematigde partij. Dat hele NSC-experiment met stemvulling op zowel links als rechts. De boel brak bij de rechtse kiezer al op het moment dat hij voor de eerste keer verzet bood tegen Wilders. En dan maar krampachtig de 'voice of reason' proberen te spelen op weg naar zijn huidige burnout.
Ik zie Eerdmans juist iemand die de schade binnen te perken weet te houden wat dat betreft, hij heeft een zekere zelfbeheersing en zelfkennis die ik bij de anderen vind ontbreken. Mijn partij is JA21 ook zeker niet hoor en mijn uitspraak dat ik er niks op tegen heb was misschien een beetje te kritiekloos. Ik vind het nu qua impact en aanval op onze staatsvorm de minst kwade in ieder geval.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja21 is de afsplitsing van FvD, die daarin wel rijkelijk laat waren. Jaren na de boreale speech en 'Nederland moet blank blijven'. Eerdmans is een partijhopper op rechts. Dit is Eerdmans zijn achtste partij.
Het programma van Ja21 is in strijd met de godsdienstvrijheid, Europarlementariër Rob Roos deed aan Covid desinformatie. Annabel Nanninga heeft wat leuke tweets over Mooie Ovens en Auschwitz, en heeft slechte wetten willens en wetens doorgang verleend in de Senaat.
Lees dit:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-aannemen-a4060149
Lekker dan, met al die beveiligers die meekijken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dilan zit in bed met Wilders. Net zoals Caroline.
Staat wel achter de noodwet en was tegen de openbaarmaking van ambtenaaradviezen daar over.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zie Eerdmans juist iemand die de schade binnen te perken weet te houden wat dat betreft, hij heeft een zekere zelfbeheersing en zelfkennis die ik bij de anderen vind ontbreken. Mijn partij is JA21 ook zeker niet hoor en mijn uitspraak dat ik er niks op tegen heb was misschien een beetje te kritiekloos. Ik vind het nu qua impact en aanval op onze staatsvorm de minst kwade in ieder geval.
Een mening is wel wat anders dan Halsema het land uit willen deporteren, de burgermeester van Amsterdam.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Dat Kamerleden hun mening geven?
Het AD heeft de prachtige analyse..:quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:25 schreef Vis1980 het volgende:
Hij blijft achter de Tweet staan dat ie Halsema het land uit wil gooien. De fuhrer zou trots zijn.
Die man is er eigenlijk gewoon ingerommeld, Omtzigt. Met de belofte van extraparlementair, en wat ministers van NSC. Rechtsstaat verklaring en Omtzigt ging er in mee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ergens ook wel raar dat iemand als Omtzigt die eerder een burnout heeft gehad met de radicalen gaat lopen regeren. Ik weet het, het is met het idee geweest om daarin een soort gezonde katalysator te worden en wellicht een poging om zelf de regie te nemen. Dat zo iemand vervolgens weer met een burnout verdwijnt.
Ik weet dat het een CDA'er is, ik weet dat hij rechtser is dan links, maar die man had toch volledig op z'n plaats geweest bij een gematigde partij. Dat hele NSC-experiment met stemvulling op zowel links als rechts. De boel brak bij de rechtse kiezer al op het moment dat hij voor de eerste keer verzet bood tegen Wilders. En dan maar krampachtig de 'voice of reason' proberen te spelen op weg naar zijn huidige burnout.
Nog ter aanvulling, in 2005 zei Eerdmans dat Nederland behoefte heeft aan een "goede dictator".quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zie Eerdmans juist iemand die de schade binnen te perken weet te houden wat dat betreft, hij heeft een zekere zelfbeheersing en zelfkennis die ik bij de anderen vind ontbreken. Mijn partij is JA21 ook zeker niet hoor en mijn uitspraak dat ik er niks op tegen heb was misschien een beetje te kritiekloos. Ik vind het nu qua impact en aanval op onze staatsvorm de minst kwade in ieder geval.
De verlichte filosoof-koning!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nog ter aanvulling, in 2005 zei Eerdmans dat Nederland behoefte heeft aan een "goede dictator".
"Het beste voor Nederland is een goede dictator"
Nee dat is levensgevaarlijk. Dan vallen de veiligheidsdiensten onder hem en hij kan de Kamers ontbinden. Motie van wantrouwen kan hij naast zich neerleggen, negeren. Nergens staat opgeschreven dat je moet aftreden bij MvW. Wel dat je de Kamers naar huis kan sturen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Die man is er eigenlijk gewoon ingerommeld, Omtzigt. Met de belofte van extraparlementair, en wat ministers van NSC.
Ze hadden gewoon Wilders premier moeten maken. Kan die zijn eigen puinhopen ownen.
Dat doet de VVD ook. Puur politiek opportunisme, toch acht ik de VVD geen gevaarlijke partij voor het bestel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Staat wel achter de noodwet en was tegen de openbaarmaking van ambtenaaradviezen daar over.
Geen frisse uitspraak nee, gelukkig heeft hij die niet meer hehaald.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nog ter aanvulling, in 2005 zei Eerdmans dat Nederland behoefte heeft aan een "goede dictator".
"Het beste voor Nederland is een goede dictator"
Nu kan Wilders in het oneindige zijn kunstje doen: achteroverleunen en alles van het kabinet en het bestuur belachelijk maken via wat tweets. Zonder überhaupt ergens verantwoordelijk voor de moeten nemen. Dat wordt lekker groeien voor hem.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee dat is levensgevaarlijk. Dan vallen de veiligheidsdiensten onder hem en hij kan de Kamers ontbinden. Motie van wantrouwen kan hij naast zich neerleggen, negeren. Nergens staat opgeschreven dat je moet aftreden bij MvW. Wel dat je de Kamers naar huis kan sturen.
Heel veel is gebaseerd op gewoonterecht.
Terwijl zijn partij toch echt in het kabinet zit. Of zijn kiezers zijn niet zo slim, of zijn kiezers zien de wereld graag branden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu kan Wilders in het oneindige zijn kunstje doen: achteroverleunen en alles van het kabinet en het bestuur belachelijk maken via wat tweets. Zonder überhaupt ergens verantwoordelijk voor de moeten nemen. Dat wordt lekker groeien voor hem.
Hij had beter niet akkoord kunnen gaan of hardere eisen kunnen stellen, maar volgens mij was ie bang om anti-democratisch over te komen (de grootste partij het meeregeren onmogelijk maken) of electoraal verlies. Nou ja dat laatste gebeurt nu waarschijnlijk hoe dan ook.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Die man is er eigenlijk gewoon ingerommeld, Omtzigt. Met de belofte van extraparlementair, en wat ministers van NSC. Rechtsstaat verklaring en Omtzigt ging er in mee.
Ze hadden gewoon Wilders premier moeten maken. Kan die zijn eigen puinhopen ownen.
Faber en Agema zijn geweldig en de rest is ruk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Terwijl zijn partij toch echt in het kabinet zit. Of zijn kiezers zijn niet zo slim, of zijn kiezers zien de wereld graag branden.
Dat sluit elkaar natuurlijk ook niet uit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Terwijl zijn partij toch echt in het kabinet zit. Of zijn kiezers zijn niet zo slim, of zijn kiezers zien de wereld graag branden.
Dat klopt, daar doelde ik eerder op met subtiele uitholling. Dat is iets waar we wel scherp op moeten zijn, de PVV zal dit zeker gaan proberen en normaliseren, want ze volgen toch de wet. Je zag het al aan de manier waarop Wilders de noodwet als democratisch trachtte te verslijten bij de Algemene Politieke Beschouwingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee dat is levensgevaarlijk. Dan vallen de veiligheidsdiensten onder hem en hij kan de Kamers ontbinden. Motie van wantrouwen kan hij naast zich neerleggen, negeren. Nergens staat opgeschreven dat je moet aftreden bij MvW. Wel dat je de Kamers naar huis kan sturen.
Heel veel is gebaseerd op gewoonterecht.
Ik wel. Mogelijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat doet de VVD ook. Puur politiek opportunisme, toch acht ik de VVD geen gevaarlijke partij voor het bestel.
Nou weet ik voldoende van politiek alsook de VVD dat er daar altijd meerdere kampen waren, daarentegen jij komt altijd met betrouwbare bronnen aanzetten. Daarom de vraag van mij of dit voor de gehele VVD geldt of dat dit opgaat voor bepaalde stemmen daarin.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wel. Mogelijk.
Ze zitten in dezelfde Heritage Foundation Project 2025 netwerken. De VVD zit nu in hetzelfde schuitje als de Britse Conservatieven. Het is een belangenpartij, democratie wordt niet diep gevoeld als waarde. Het ledenbestand krimpt (10e partij van het land! Maar iets meer dan 20000 leden), vergrijst en de rechtervleugel blijft over.
Daar komt bij dat volgens de meest gezaghebbende internationale classificaties (Manifesto Project, Chapel Hill) de VVD al enorm aan de rechterkant zit. Op het niveau van de Republikeinen, al in 2019.
De sociaal-liberale vleugel is de laatste 30 jaar enorm verzwakt. Beaamt ook Van Aartsen in zijn NRC interview.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou weet ik voldoende van politiek alsook de VVD dat er daar altijd meerdere kampen waren, daarentegen jij komt altijd met betrouwbare bronnen aanzetten. Daarom de vraag van mij of dit voor de gehele VVD geldt of dat dit opgaat voor bepaalde stemmen daarin.
Bij de PVV is die ledenstructuur een stuk overzichtelijker, gelukkig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De sociaal-liberale vleugel is de laatste 30 jaar enorm verzwakt. Beaamt ook Van Aartsen in zijn NRC interview.
Veel VVDers vertrokken al na het eerste gedoogkabinet met de PVV. Joris Voorhoeve als meest bekende. 20000 leden is geen schim van wat het was.
Nogmaals, kijk de internationale classificaties er maar op na. Chapel Hill bijvoorbeeld. De VVD staat daar al dichtbij aan de uiterst rechtse flank, op hetzelfde niveau als de Republikeinen.
edit: de ledenstructuur en zeggenschap van BBB, NSC kun je ook wel wat over zeggen. Volg Chris Aalberts.
Ja de BBB is niets anders dan een poging van rijke bedrijven om de macht in handen te houden, nu ze het CDA niet meer konden gebruiken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De sociaal-liberale vleugel is de laatste 30 jaar enorm verzwakt. Beaamt ook Van Aartsen in zijn NRC interview.
Veel VVDers vertrokken al na het eerste gedoogkabinet met de PVV. Joris Voorhoeve als meest bekende. 20000 leden is geen schim van wat het was.
Nogmaals, kijk de internationale classificaties er maar op na. Chapel Hill bijvoorbeeld. De VVD staat daar al dichtbij aan de uiterst rechtse flank, op hetzelfde niveau als de Republikeinen.
edit: de ledenstructuur en zeggenschap van BBB, NSC kun je ook wel wat over zeggen. Volg Chris Aalberts.
Je vergat nog de grondwet, verdragen en mensenrechten voor iedereen en dan is de 'smerige linkse hobbybingokaart' vol.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:14 schreef Cupfighter het volgende:
Voorlopig staat het land wederom stil naar mijn mening, gegijzeld door het asiel/migratie gedram van de PVV amper aandacht voor klimaat, zorg, onderwijs, bestaanszekerheid etc
Een zorgelijke situatie
Stel je toch eens voor dat we het ook nog eens zouden moeten hebben over kunst- en cultuurbeleid zeg... Nou-nou-nou... daar heeft de rechtste Twitterpolitiek van de afgelopen 15 - 20 jaar wel zulke afbraak aan gedaan dat je het er welhaast niet meer over durft te hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja de BBB is niets anders dan een poging van rijke bedrijven om de macht in handen te houden, nu ze het CDA niet meer konden gebruiken.
[..]
Je vergat nog de grondwet, verdragen en mensenrechten voor iedereen en dan is de 'smerige linkse hobbybingokaart' vol.
Dan vraag ik me af hoe die bedrijven zo rijk geworden zijn als ze dit soort medewerkers gebruiken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja de BBB is niets anders dan een poging van rijke bedrijven om de macht in handen te houden, nu ze het CDA niet meer konden gebruiken.
Er hebben zelfs mensen op haar gestemd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe die bedrijven zo rijk geworden zijn als ze dit soort medewerkers gebruiken.
Dit vind ik zulke knullige beschrijvingen…quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dilan zit in bed met Wilders. Net zoals Caroline.
Geld verdienen hoeft niet hand in hand te gaan met competentie. Zie de rijkste man ter wereld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe die bedrijven zo rijk geworden zijn als ze dit soort medewerkers gebruiken.
Ja, ik denk dat @Origami94 zich hier schuldig heeft gemaakt aan een anglicisme.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit vind ik zulke knullige beschrijvingen…
Bij ons is dat een stuk natter, want hier gaan ze met elkaar in zee. Zie dan nog maar eens te slapen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat @:Origami94 zich hier schuldig heeft gemaakt aan een anglicisme.
be in bed with: to work with a person or organization, or to be involved with them, in a way that causes other people not to trust you: Geert, Caroline and Dilan are obviously in bed with each other.
Je kan dan ook nog met elkaar in hetzelfde schuitje zitten hè. Wellicht zelfs een zinkend schip!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bij ons is dat een stuk natter, want hier gaan ze met elkaar in zee. Zie dan nog maar eens te slapen!
We hechten er gewoon veels te veel waarde aan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dat maar apart. Je wil publieke uitspraken van politici negeren in het publieke debat? Dat we Wilders misschien het beste dood zouden kunnen negeren ben ik het opzich wel mee eens hoor. Maar al helemaal zo lang hij de grootste partij van het land aan aanvoert denk ik niet dat we moeten doen alsof zijn uitspraken geen enkele consequentie hebben.
Nee, dan zou Schoof wellicht moeten erkennen dat het kabinet toch wél een kleuterklas is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We hechten er gewoon veels te veel waarde aan.
Schoof kan zeggen ik ben het niet hem eens en de rest vraag je maar aan Geert.
Schoof moet er verder ook helemaal niet omheen praten en wij/journalisten moeten ook niet verwachten dat Schoof wilders nu gaat sensibiliseren. Immers is schoof niet verantwoordelijk voor Geert zijn twitter account/uitspraken, hij is zijn moeder niet van een kleuter.
Tja, hij is het enige lid van de PVV, een partij die in het kabinet zit. Ik vind het juist te makkelijk om dan net te doen alsof hij onafhankelijk is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Schoof moet er verder ook helemaal niet omheen praten en wij/journalisten moeten ook niet verwachten dat Schoof wilders nu gaat sensibiliseren. Immers is schoof niet verantwoordelijk voor Geert zijn twitter account/uitspraken, hij is zijn moeder niet van een kleuter.
In feite besturen vier holle vaten het land. NSC heeft leden maar kunnen tot eind 2025 niks beslissen. BBB is een inner circle van de Lagasjes. VVD is helemaal afgekalfd. PVV is zoals bekend één lid.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Bij de PVV is die ledenstructuur een stuk overzichtelijker, gelukkig..
Leren omdenken. If you can't beat them, join them.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De risico's kansen voor corruptie, strooigoed uitdelen naar rijken en zakkenvullers zijn enorm.
Dit klopt, niet enkel Schoof trouwens, waarom kunnen de VVD'ers en NSC'ers dit niet gewoon veroordelen en naar Geert wijzen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dé manier om als land richting Argentinië af te glijden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Leren omdenken. If you can't beat them, join them.
Je moet je ook maar afvragen of je jezelf daar dan een plezier mee doet in de peilingen. Leuk hoor, het schoo(f)thondje van de PVV spelen en alles wat Wilders roept maar proberen te vergoeilijken, maar die stemmen gaan uiteindelijk dan allemaal naar de PVV. Hoe wil je je dan in de volgende verkiezingen nog onderscheiden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit klopt, niet enkel Schoof trouwens, waarom kunnen de VVD'ers en NSC'ers dit niet gewoon veroordelen en naar Geert wijzen.
De meest logische uitleg is wat mij betreft omdat ze er slecht voorstaan in de peilingen. Tegelijkertijd is zo gezichtsloos zijn dat je je constant voor schut laat zetten door Wilders en dat je constant ontwijkend antwoord op vragen erover natuurlijk ook gewoon een recept om te dalen in peilingen.
Stropop. Er zijn overwegend pro-Hamas demonstraties in Nederland, ook gisteren. Heeft helemaal niets te maken met Netanyahu of wat een aantal willekeurige Israëlische demonstranten er van vinden. Het willen downplayen daarvan is vrij smerig, maar ook heel doorzichtig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zal het nog maar eens herhalen: iedereen die in de rare frame wil meegaan dat iedereen die tegen het beleid van de Israëlische regering is - waar meer dan genoeg reden voor is - daarom 'pro-Hamas' is,
Hij zit niet in het kabinet en is gewoon Tweede Kamerlid op eigen titel net als alle andere Kamerleden. Dit soort slappe gelul om maar boos te zijn op Wilders is heel zielig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tja, hij is het enige lid van de PVV, een partij die in het kabinet zit. Ik vind het juist te makkelijk om dan net te doen alsof hij onafhankelijk is.
Leuk wel dit, inclusie moet behalve als het gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Dat is uiteindelijk altijd zo, natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
NWS / VN weert PVV staatssecretarissen bij campagne
We sluiten Hezbollah toch ook uit? De PVV wil zelf toch alles en iedereen cancellen?
Goed van de VN!
Schoof is niet verantwoordelijk voor Wilders. Ik snap dat mensen heel graag net willen doen of ze dat niet snappen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:39 schreef JAM het volgende:
[..]
Het AD heeft de prachtige analyse..:
De premier waarschuwde: ,,Ik reageer nooit op tweets.” Schoof ziet de bui al hangen: als hij nu wél afstand neemt, moet hij dat pakweg een dag later opnieuw doen, zo blijft hij bezig met een PVV-leider die nu eenmaal graag controversiële berichten op X deelt.
Dat is wel een bijzonder vreemd argument. Ja, omdat hij met grote regelmaat uitspraken doen die op geen enkele manier door de beugel kunnen, moeten we het dan dus maar goed vinden, of iets dergelijks? Als ik elke dag mijn lul door mijn buurmans brievenbus glijd en zijn post onderpies, moet ik er dan maar van uitgaan dat hij dan gewoon een emmertje in zijn gang zet? Volkomen van de zotte. Wat een slappe hap.
https://www.ad.nl/politie(...)wat-ik-wil~a0986e81/
Formeel niet inderdaad. In de praktijk is hij een zetbaas van Wilders in het kabinet en is hij het uithangbord van dit kabinet met extreemrechts. Wat Wilders roept straalt dan ook gewoon op Schoof af.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Schoof is niet verantwoordelijk voor Wilders. Ik snap dat mensen heel graag net willen doen of ze dat niet snappen.
In jouw fantasie ja.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Formeel niet inderdaad. In de praktijk is hij een zetbaas van Wilders in het kabinet en is hij het uithangbord van dit kabinet met extreemrechts. Wat Wilders roept straalt dan ook gewoon op Schoof af.
Sinds wanneer zijn Staatssecretarissen gekozen volksvertegenwoordigers?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk wel dit, inclusie moet behalve als het gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Dat is uiteindelijk altijd zo, natuurlijk.
Niemand zegt dat hij verantwoordelijk is voor Wilders. Je wil altijd zo graag uitleggen dat je niet eens de moeite neemt om het argument van de ander te snappen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Schoof is niet verantwoordelijk voor Wilders. Ik snap dat mensen heel graag net willen doen of ze dat niet snappen.
Indirect gekozen in dit geval, dat klopt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn Staatssecretarissen gekozen volksvertegenwoordigers?
Juist niet. Het idee dat Schoof moet gaan reageren op elke scheet van Wilders op twitter, dát zou hem zwak laten lijken. Immers, het kabinet staat los van de partijen. Schoof is geen PVV'er en Wilders is geen onderdeel van het kabinet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De partijleider van de grootste coalitiepartij doet een debiele uitspraak. Natuurlijk wordt de premier daarover bevraagt. Dan kan Schoof uiteraard het beste naar Wilders wijzen. Maar niks willen zeggen over die uitspraak laat Schoof zwak lijken.
En geen volksvertegenwoordigers.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Indirect gekozen in dit geval, dat klopt.
Het kabinet bestaat bij de gratie (en bewuste keuze) van de vier partijen die een akkoord hebben gesloten. Betogen dat het dan los staat van die partijen is wat flauw.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet. Het idee dat Schoof moet gaan reageren op elke scheet van Wilders op twitter, dát zou hem zwak laten lijken. Immers, het kabinet staat los van de partijen. Schoof is geen PVV'er en Wilders is geen onderdeel van het kabinet.
Nee, want ik zit hier niet dagelijks in de circlejerk van dit topic.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De realiteit in Den Haag gemist afgelopen maanden?
Ik heb het niet bedacht. Maar Wilders is partijleider van de PVV en verder niets en zegt dingen op persoonlijke titel, als je PVV'ers wil vragen wat ze er van vinden ga je gang maar Schoof heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het kabinet bestaat bij de gratie (en bewuste keuze) van de vier partijen die een akkoord hebben gesloten. Betogen dat het dan los staat van die partijen is wat flauw.
Ja mooi verhaal, zijn partij, waar hij als enige lid van is en ook nog eens fractievoorzitter is, zit gewoon in het kabinet. Je ziet ook aan Faber dat hij gewoon aan de touwtjes trekt. Daarnaast wil zijn partij koste wat het kost de rechtsstaat omzeilen. Dat is nogal wat, ondanks dat jij in sprookjes gelooft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij zit niet in het kabinet en is gewoon Tweede Kamerlid op eigen titel net als alle andere Kamerleden. Dit soort slappe gelul om maar boos te zijn op Wilders is heel zielig.
Zoveel smoesjes. Je hoeft niet boos te zijn hé. Je kunt ook gewoon Wilders uitlachen om zijn domme tweet en verder gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja mooi verhaal, zijn partij, waar hij als enige lid van is en ook nog eens fractievoorzitter is, zit gewoon in het kabinet. Je ziet ook aan Faber dat hij gewoon aan de touwtjes trekt. Daarnaast wil zijn partij koste wat het kost de rechtsstaat omzeilen. Dat is nogal wat, ondanks dat jij in sprookjes gelooft.
Je bedoelt wegkijken?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoveel smoesjes. Je hoeft niet boos te zijn hé. Je kunt ook gewoon Wilders uitlachen om zijn domme tweet en verder gaan.
Precies. Je hoeft niet naar Wilders' tweets te kijken. De overgrote meerderheid van de Nederlanders volgt hem niet en ziet het dus ook niet.quote:
Schoof is gewoon door Wilders voorgedragen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het niet bedacht. Maar Wilders is partijleider van de PVV en verder niets en zegt dingen op persoonlijke titel, als je PVV'ers wil vragen wat ze er van vinden ga je gang maar Schoof heeft er niets mee te maken.
Ok. Zitten we nu in de formatiefase? Ik dacht dat al voorbij was.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Schoof is gewoon door Wilders voorgedragen.
Nee, we hebben nu een regering met extreemrechts waar de premier (en regering) er zit bij de gratie van Wilders. Dat ontkennen mag maar is wel een tikje sneu.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok. Zitten we nu in de formatiefase? Ik dacht dat al voorbij was.
En de andere partijen. Zo werkt een coalitie ja. Goed dat je dat snapt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, we hebben nu een regering met extreemrechts waar de premier (en regering) er zit bij de gratie van Wilders.
Zeggen dat een burgemeester gedeporteerd moet worden is niet elke scheet. Dat hij zo bang is enig standpunt in te nemen past voor geen meter. De mensen waar hij mee samenwerkt doen dat constant. Zeg zon PVV staatssecretaris die zegt ik sta gewoon achter minder, minder, minder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet. Het idee dat Schoof moet gaan reageren op elke scheet van Wilders op twitter, dát zou hem zwak laten lijken. Immers, het kabinet staat los van de partijen. Schoof is geen PVV'er en Wilders is geen onderdeel van het kabinet.
Daarnaast is er ook niets mis met die uitspraak. Halsema faalt keer op keer en moet gewoon weg.
Je naïviteit is een keuze.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En de andere partijen. Zo werkt een coalitie ja. Goed dat je dat snapt.
Wilders zit niet in die regering en is niet de premier.
Man, man, wat een Trumpachtig gedrag, zijn partij zit daar gewoon wel, je weet wel die partij die niet democratisch is en puur en alleen draait op de kronkels van Wilders zelf. Tuurlijk, jongen, Wilders heeft er niets mee te maken...quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En de andere partijen. Zo werkt een coalitie ja. Goed dat je dat snapt.
Wilders zit niet in die regering en is niet de premier.
En dat ook nog eens op een dag dat Joodse slachtoffers herdacht worden en dan zo'n Nazi-achtig gedachtengoed gaan Twitteren. Nee, deporteren opperen, daarmee laat je zien dat je zo begaan bent met het Joodse volk...quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zeggen dat een burgemeester gedeporteerd moet worden is niet elke scheet. Dat hij zo bang is enig standpunt in te nemen past voor geen meter. De mensen waar hij mee samenwerkt doen dat constant. Zeg zon PVV staatssecretaris die zegt ik sta gewoon achter minder, minder, minder.
Maar Schoof duikt zoals ik al zei bij elk interview om zijn mening te geven. Dat duiken is zwak, je wil dat een premier ergens voor staat. Dan moet hij wel durven zeggen wat dat dan is.
Neuh, gewoon niet meedoen aan de circlejerk hier waar allemaal complottheoriën bedacht worden om maar zo boos mogelijk te zijn.quote:
Wat, je denkt dat er echt kans op is dat dat zou gebeuren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zeggen dat een burgemeester gedeporteerd moet worden is niet elke scheet.
Nou ja, extreemrechts heeft nogal een verleden daarmee, en dan deden er een paar net alsof ze er niets van wisten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat, je denkt dat er echt kans op is dat dat zou gebeuren?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou ja, extreemrechts heeft nogal een verleden daarmee, en dan deden er een paar net alsof ze er niets van wisten.
Nou, Joden deporteren was alles behalve hilarisch.quote:
Ik denk dat je even in de spiegel moet kijken, proberen een inhoudsloze scheet van Wilders op twitter te verbinden met de Holocaust op deze manier is ronduit ranzig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou, Joden deporteren was alles behalve hilarisch.
Als de media eens leren dat Wilders hen bespeelt en dus niet meer zo veel aandacht geven aan elke gekke tweet, hoeft Schoof ook niet te reageren. Als je alles wat op X gebeurt negeert, ziet misschien 5% van de Nederlanders het nog maar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zeggen dat een burgemeester gedeporteerd moet worden is niet elke scheet. Dat hij zo bang is enig standpunt in te nemen past voor geen meter. De mensen waar hij mee samenwerkt doen dat constant. Zeg zon PVV staatssecretaris die zegt ik sta gewoon achter minder, minder, minder.
Maar Schoof duikt zoals ik al zei bij elk interview om zijn mening te geven. Dat duiken is zwak, je wil dat een premier ergens voor staat. Dan moet hij wel durven zeggen wat dat dan is.
Bijzonder dat er nog mensen op reageren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
De doelpalen vliegen je weer om de oren vandaag.
Dat is dus ook niet weer, ons politieke discours gebeurt in de Kamer en met officiële kamervragen, daar moet de pers eens aandacht aan besteden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Sowieso is het te triest en te stom voor woorden dat een groot deel van ons politieke discours via Twitter wordt gevoerd.
Maar twitterophef genereert clicks en lezers en dus advertentie-inkomsten. In het tijdperk waar nieuws niet langer dan 28 seconden mag duren is er niemand meer geïnteresseerd in inhoudelijke debatten. Het enige dat we willen zien is dat er eentje uit zijn pan flipt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus ook niet weer, ons politieke discours gebeurt in de Kamer en met officiële kamervragen, daar moet de pers eens aandacht aan besteden.
Dat vind ik te makkelijk, als een politieagent het in burgerkleding ergens zegt of tweet dan wordt ie gewoon uit zijn functie gezet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus ook niet weer, ons politieke discours gebeurt in de Kamer en met officiële kamervragen, daar moet de pers eens aandacht aan besteden.
Zo werkt het gewoon niet. Dat de media de uitspraken van de politiek leider van de grooste partij in een land zouden moeten of kunnen doodzwijgen. Daarbij als maar 5% van de bevolking dit ziet zonder enige tegenspraak van media of politici dan is het gewoon goed ofzo?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de media eens leren dat Wilders hen bespeelt en dus niet meer zo veel aandacht geven aan elke gekke tweet, hoeft Schoof ook niet te reageren. Als je alles wat op X gebeurt negeert, ziet misschien 5% van de Nederlanders het nog maar.
Wat een dom idee, wat als Wilders als een halve gare blijft tweeten (wat hij toch zal doen), dan krijgt Schoof alleen nog maar vaker de vraag waarom Wilders niet naar hem luistert. Schoof heeft er niets over te zeggen en moet dat dus ook niet doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als Schoof gewoon zegt dat hij het volledig oneens is met zon uitspraak en dat Wilders niet als een halve gare moet tweeten wat hem betreft is het ook zo klaar toch.
Er zijn sowieso geen inhoudelijke debatten in de Kamer. Dat is ook alleen maar voor de bühne, twitterclipjes en radiofragmentjes.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar twitterophef genereert clicks en lezers en dus advertentie-inkomsten. In het tijdperk waar nieuws niet langer dan 28 seconden mag duren is er niemand meer geïnteresseerd in inhoudelijke debatten. Het enige dat we willen zien is dat er eentje uit zijn pan flipt.
Dat is gewoon niet waar, het discours is ook online op bijvoorbeeld X, of zoals we hier op deze site kunnen zien. Het discours is ook op kranten op tv etcetera.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is pertinent onwaar. Je moet het alleen niet van de 'grote debatten' met alle fractievoorzitters hebben, maar van de vakspecialisten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
Er zijn sowieso geen inhoudelijke debatten in de Kamer.
Correct, heb mijn post aangepast.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is pertinent onwaar. Je moet het alleen niet van de 'grote debatten' met alle fractievoorzitters hebben, maar van de vakspecialisten.
De vraag waarom Wilders niet naar hem luistert is een domme vraag. Die zou jij misschien stellen een goede journalist niet. Schoof moet gewoon stoppen met duiken om zijn visie te laten zien. Zo lang hij blijft duiken zo lang blijft hij vragen krijgen en vragen onbeantwoord laten is slappe hap.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een dom idee, wat als Wilders als een halve gare blijft tweeten (wat hij toch zal doen), dan krijgt Schoof alleen nog maar vaker de vraag waarom Wilders niet naar hem luistert. Schoof heeft er niets over te zeggen en moet dat dus ook niet doen.
Hij hoeft geen vraag te beantwoorden die niet van toepassing is. Dat jij graag meer dom gelul wil horen is niet het probleem van Schoof.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De vraag waarom Wilders niet naar hem luistert is een domme vraag. Die zou jij misschien stellen een goede journalist niet. Schoof moet gewoon stoppen met duiken om zijn visie te laten zien. Zo lang hij blijft duiken zo lang blijft hij vragen krijgen en vragen onbeantwoord laten is slappe hap.
Daar gaat Schoof niet over. Schoof is willens en wetens zetbaasje voor Wilders geworden dus nu dealt hij er maar mee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als Schoof gewoon zegt dat hij het volledig oneens is met zon uitspraak en dat Wilders niet als een halve gare moet tweeten wat hem betreft is het ook zo klaar toch.
Totaal onwaar, je moet alleen alle debatten met fractievoorzitters negeren. De rest van de debatten zijn zeer inhoudelijk, ook over grote onderwerpen als het mestprobleem.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn sowieso geen inhoudelijke debatten in de Kamer. Dat is ook alleen maar voor de bühne, twitterclipjes en radiofragmentjes.
Tenminste, als het over grote onderwerpen gaat.
Hij heeft gezegd dat hij het er niet mee eens is. Het becommentariëren van gedrag van kamerleden past een minister of premier niet, een premier controleert niet de Kamer, dat is andersom.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zei op geen moment dat hij vragen moet beantwoorden die niet van toepassing zijn. Als hem gevraagd wordt wat hij ervan vindt dat de partijleider van zijn grootste coalitiegenoot graag een burgemeester gedeporteerd zou zien moet hij daar wat mij betreft op antwoorden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij hoeft geen vraag te beantwoorden die niet van toepassing is. Dat jij graag meer dom gelul wil horen is niet het probleem van Schoof.
Tuurlijk, maar juist dat zetbaas zijn brengt hem dus steeds opnieuw in de problemen. Omdat hij nooit een uitspraak van Wilders volmondig kan veroordelen zit hij in een lastig pakket. Want de pers gaat uiteraard niet stoppen met vragen wat hij vindt van Wilders uitspraken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar gaat Schoof niet over. Schoof is willens en wetens zetbaasje voor Wilders geworden dus nu dealt hij er maar mee.
Wat mij betreft moet hij antwoorden: "ik becommentarieer het gedrag van kamerleden niet".quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zei op geen moment dat hij vragen moet beantwoorden die niet van toepassing zijn. Als hem gevraagd wordt wat hij ervan vindt dat de partijleider van zijn grootste coalitiegenoot graag een burgemeester gedeporteerd zou zien moet hij daar wat mij betreft op antwoorden.
Schoof is de eerste fascistenpremier van Nederland, die vindt dat dus prima.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar juist dat zetbaas zijn brengt hem dus steeds opnieuw in de problemen. Omdat hij nooit een uitspraak van Wilders volmondig kan veroordelen zit hij in een lastig pakket. Want de pers gaat uiteraard niet stoppen met vragen wat hij vindt van Wilders uitspraken.
Dit is toch wel een mondiaal probleem. De kritiek in de VS is dat Harris zonder partij verkiezingen is verkozen tot kandidaat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In feite besturen vier holle vaten het land. NSC heeft leden maar kunnen tot eind 2025 niks beslissen. BBB is een inner circle van de Lagasjes. VVD is helemaal afgekalfd. PVV is zoals bekend één lid.
De risico's voor corruptie, strooigoed uitdelen naar rijken en zakkenvullers zijn enorm.
Nee dat heeft hij niet gedaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat hij het er niet mee eens is. Het becommentariëren van gedrag van kamerleden past een minister of premier niet, een premier controleert niet de Kamer, dat is andersom.
Ik noemde RTL niet links, ik had het daar over het algemeen. Al Wilders zijn tweets, inclusief onzin dat hij het kabinet op zou blazen als de noodwet niet door gaat, wordt breed uitgemeten in de pers. En zeker ook bij De Volkskrant en BNN bijvoorbeeld. Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten, dan heeft de PVV plotseling helemaal geen enkele aandacht meer. Dat zou mijn advies zijn. Want de enige reden waarom Wilders dit doet is omdat hij weet dat hij zo aandacht krijgt en de aandacht af weet te lijden van de beleidsarmoede van dit kabinet en de inhoudsloosheid van zijn partij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat je ook begint over de linkse pers van RTL nieuws gaat al helemaal nergens over. Waarom zo ver de feiten verdraaien.
Das war einmal.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten
Heeft denk ik ook niet zoveel zin. Geert heeft alleen een zendfunctie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:32 schreef Hanca het volgende:
En Schoof heeft nauwelijks tot geen contact met Wilders momenteel, zegt hij zelf. Wilders is geen minister.
Ja oké je bent blijkbaar grenzeloos naief over de rol van media. En over Wilders. Wilders doet deze uitspraken ook om te polariseren, dat polariseren werkt ook als het niet weerlegd wordt. Nu burgemeesters aanvallen ondermijnt onze rechtsstaat, dat is ook zijn doel met dit soort tweets. En NSC staat erbij en kijkt ernaar wil er geen uitspraken over doen. Zelfs Yesilgos reageert dan beter.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik noemde RTL niet links, ik had het daar over het algemeen. Al Wilders zijn tweets, inclusief onzin dat hij het kabinet op zou blazen als de noodwet niet door gaat, wordt breed uitgemeten in de pers. En zeker ook bij De Volkskrant en BNN bijvoorbeeld. Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten, dan heeft de PVV plotseling helemaal geen enkele aandacht meer. Dat zou mijn advies zijn. Want de enige reden waarom Wilders dit doet is omdat hij weet dat hij zo aandacht krijgt en de aandacht af weet te lijden van de beleidsarmoede van dit kabinet en de inhoudsloosheid van zijn partij.
Ja, logisch. Hij heeft succes. Was niet gebeurd als het was genegeerd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wilders gaat nu ook gewoon door roept om het aftreden van Halsema....
RTL is van Bertelsmann, straks misschien van DPG. Beiden lekker fout in de oorlog.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja oké je bent blijkbaar grenzeloos naief over de rol van media. En over Wilders. Wilders doet deze uitspraken ook om te polariseren, dat polariseren werkt ook als het niet weerlegd wordt. Nu burgemeesters aanvallen ondermijnt onze rechtsstaat, dat is ook zijn doel met dit soort tweets. En NSC staat erbij en kijkt ernaar wil er geen uitspraken over doen. Zelfs Yesilgos reageert dan beter.
Wilders is niet dood te zwijgen. Als de gehele linkse pers dit negeert dan vraagt dus alsnog RTL erover. Of juicht de telegraaf eindelijk iemand die zegt wat wij denken.
Rutte zette Wilders nog wel gewoon op zijn plek toen hij Halsema extreem links noemde naar aanleiding van demonstraties bij het holocaustmuseum.
Ja mij ook best. Maar het is vrij duidelijk dat hij nooit enige kritiek op Wilders gaat leveren. Het is echt Geert´s zetbaas.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Volgende keer moet Schoof gewoon zeggen
"Oh Geert heeft weer een scheet gelaten? We wachten wel op een voorstel. Dat vermoedelijk nooit komt."
Je kunt niet negeren wat de leider van de grootste partij zegt. Je kunt niet negeren dat Burgemeesters het kabinet hebben gevraagd afstand te nemen van die uitspraakquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, logisch. Hij heeft succes. Was niet gebeurd als het was genegeerd.
https://www.trouw.nl/poli(...)-proportie~b8e94e88/quote:Burgemeesters door het land hebben kwaad gereageerd op de uitspraak van Geert Wilders, maandag op X, en van het kabinet of regeringspartijen geëist dat zij afstand nemen van de woorden van Wilders.
Je moet ze niet onderschatten. Hij zou maar wat graag Halsema willen afzetten en links helemaal slopen. Het is een dictator.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:46 schreef Hexagon het volgende:
Het is een beetje vergelijkbaar met de natte scheten van het CDA vroeger. Die roepen eens in de zoveel tijd dat er een dienstplicht moet komen of dat leerlingen het volkslied moeten zingen. En dienen vervolgens nooit een voorstel in om dat ook daadwerkelijk te gaan regelen.
De andere partijen moeten hem maar eens uitdagen om een voorstel in te dienen om Halsema af te laten zetten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet ze niet onderschatten. Hij zou maar wat graag Halsema willen afzetten en links helemaal slopen. Het is een dictator.
Ironisch: klagen over de EU en hun centralisme, maar in eigen land precies hetzelfde doen.
Zoals al die ingetrokken wetsvoorstellen en anderen die nog op de plank liggen? Dat is geen uitdaging voor hem hoor. Kwam hij niet al in maart met een weggestemde motie?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De andere partijen moeten hem maar eens uitdagen om een voorstel in te dienen om Halsema af te laten zetten.
Daarom moet Geert uitgekleed worden en zijn achterban verdeeld worden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals al die ingetrokken wetsvoorstellen en anderen die nog op de plank liggen? Dat is geen uitdaging voor hem hoor.
Er is een wereldwijde aanval op de democratie gaande. Poetin, Trump en in ons kleine landje hoort ook Wilders tot dat netwerk.
'De media' blaast die clowns enorm op, ook wanneer ze maar twee zetels hebben. Zie Baudet destijds. Wnl, powned enz. zorgen voor de kritische massa om ze te pluggen. RTL heeft goede connecties met BBB (sommige programma's worden gesponsord door dezelfde sponsoren als de sponsoren van de BBB). Caroline had één zetel in de peilingen en werd enorm gepusht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat mij een stuk logischer lijkt is dat de kiezer moet stoppen met PVV stemmen. In plaats van van de media vragen dat ze nieuws niet brengen.
Dat zou erg laf zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Volgende keer moet Schoof gewoon zeggen
"Oh Geert heeft weer een scheet gelaten? We wachten wel op een voorstel. Dat vermoedelijk nooit komt."
Daar hebben we toch geen invloed op. Ik wil niet constant naar de media wijzen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'De media' blaast die clowns enorm op, ook wanneer ze maar twee zetels hebben. Zie Baudet destijds. Wnl, powned enz. zorgen voor de kritische massa om ze te pluggen. RTL heeft goede connecties met BBB (sommige programma's worden gesponsord door dezelfde sponsoren als de sponsoren van de BBB). Caroline had één zetel in de peilingen en werd enorm gepusht.
Veel beter is het om de Geert-aanhang op geniepige wijze te verdelen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar hebben we toch geen invloed op. Ik wil niet constant naar de media wijzen.
Uiteindelijk zijn de fascistenliefhebbers in ons land het probleem. Niet de geldbeluste media die die lui met hapklare brokken propaganda bedienen. Een kabinet dat zich niet uitspreekt tegen Wilders is ook het probleem. Zeker NSC met zon grote bek over goed bestuur zou dit niet allemaal zo willoos over zich heen moeten laten komen. Zet de man gewoon op zijn plek. Alsof ze Stockholm syndroom hebben.
Maar tuurlijk ik zou graag hebben dat links weer gaat polariseren net zoals hoe rechts succes heeft. Doe maar Wilde uitspraken over Wilders in de bak gooien voor zijn Halsema uitspraak. Dat soort dingen. Zeg maar eens dat het moet ophouden dat de belastingbetaler moet betalen voor de beveiliging van Wilders.
Het zou helpen als ook het CIDI zich uit spreekt. De evenknie in Duitsland is helder:quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarom moet Geert uitgekleed worden en zijn achterban verdeeld worden.
Het zou teveel de illusie wekken dat de regering en de kamerfracties in een dualistische constructie opereren en dat Schoof geen fascist zou zijn.quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zou helpen als ook het CIDI zich uit spreekt. De evenknie in Duitsland is helder:
[ x ]
Ijdele hoop. Helaas.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel beter is het om de Geert-aanhang op geniepige wijze te verdelen.
Schoof lijkt me ook geen fascistquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het zou teveel de illusie wekken dat de regering en de kamerfracties in een dualistische constructie opereren en dat Schoof geen fascist zou zijn.
En terecht. Weg met dat mens, keihard gefaald.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nee hoor, "verdeel en heers" is gewoon een beproefde tactiek.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Echt hilarisch, die mensen die denken dat we in een soort soapserie leven. Wat een zelfoverschatting ook!
Eerste premier van een fascistisch kabinet in Nederland.quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eerste premier van een fascistisch kabinet in Nederland.
Ik zie hem meer als een typische baantjesjager en een slapjanus, maar niet als iemand die echt verkeerd is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eerste premier van een fascistisch kabinet in Nederland.
Een kabinet gedragen door een fascistische partij dat het parlement buitenspel wil zetten middels het oneigenlijk gebruik van wetten. Het is vrij simpel.quote:
Aanjager van de noodwet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie hem meer als een typische baantjesjager en een slapjanus, maar niet als iemand die echt verkeerd is.
Jij zakt ook steeds verder door het ijs zegquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En terecht. Weg met dat mens, keihard gefaald.
Ik vrees dat ze dan al snel weer naar de volgende onderbuikdanser hollen (SBS6, Hart van Nederland = FoxNews; check even Sam Hagens zijn uitlatingen en framing). Het rare is dat de issue-posities van veel van die kiezers helemaal niet zo rechts zijn, ze hebben gewoon een hekel aan links - de villa van Timmermans enzo. Vwb D66 en GL-PvdA is er een vrij goede match tussen de partijposities en de kiezers, bij de PVV en FvD is dat niet zo (vooral sociaal-economisch niet). Ook de VVD kiezer is trouwens al jaren (veel) minder rechts dan de partij zelf.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, "verdeel en heers" is gewoon een beproefde tactiek.
Dit valt tegen. De middenklasse is vooral als de dood dat zijn buurman iets krijgt wat hij niet krijgt, en dan kom je erop uit dat mensen kneiterrechts stemmen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:38 schreef Klopkoek het volgende:
Vwb D66 en GL-PvdA is er een vrij goede match tussen de partijposities en de kiezers
In plaats van enkel met slachtoffer zijn bezig te zijn kunnen ze zelf ook verdeel en heers spelen. Je kunt die PVV achterban ook gewoon verdelen en tegen Geert opzetten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze dan al snel weer naar de volgende onderbuikdanser hollen (SBS6, Hart van Nederland = FoxNews; check even Sam Hagens zijn uitlatingen en framing). Het rare is dat de issue-posities van veel van die kiezers helemaal niet zo rechts zijn, ze hebben gewoon een hekel aan links. Vwb D66 en GL-PvdA is er een vrij goede match tussen de partijposities en de kiezers, bij de PVV en FvD is dat niet zo (vooral sociaal-economisch niet).
Het komt niet bij die kiezers op dat Wilders er vooral zit om de rijken te bevoordelen met wetten, regels en belastingen. Er zit geen idee van vooruitgang achter of het streven naar betere arbeidsomstandigheden (of zoiets).
Verdeel en heers hebben de rechtse krachten goed bij de PvdA gedaan ja. Die achterban is helemaal in vijf stukken gespleten (en bepaald soort beleid, zoals het tegengaan van 'scheefwonen' heeft daar mee te maken).
Waar komt dat vandaan denk je? Waarom is dat in andere landen minder sterk aanwezig? Onzekerheid?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit valt tegen. De middenklasse is vooral als de dood dat zijn buurman iets krijgt wat hij niet krijgt, en dan kom je erop uit dat mensen kneiterrechts stemmen.
Ja, misschien komt er nu wat meer pit in. Het was met de generatie Dijsselbloem, en daarvoor Bos, heel gezapig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In plaats van enkel met slachtoffer zijn bezig te zijn kunnen ze zelf ook verdeel en heers spelen. Je kunt die PVV achterban ook gewoon verdelen en tegen Geert opzetten.
Die zijn er wel degelijk. De meeste media is niet pro-PVV.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, misschien komt er nu wat meer pit in. Het was met de generatie Dijsselbloem, en daarvoor Bos, heel gezapig.
Een eigen Telegraaf en eigen kanalen zouden helpen en... die zijn er niet meer (niet zoals de toen nog relevante Volkskrant ten tijde van Pieter Broertjes).
Hun forse ledenaantal zouden ze goed moeten gebruiken.
Je moet het hem vergeven, Dakka geeft telkens blijk dat ondanks dat hij graag over politiek praat er echt geen enkele kijk op heeft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, "verdeel en heers" is gewoon een beproefde tactiek.
Wij zijn natuurlijk het land van de tikkies en de geldgeilheid, die transactionele mindset merken buitenlanders vaak ook snel op , het is gewoon een langzaam gegroeid vervelend volkstrekje. We kunnen ook best heel joviaal zijn maar dan wel vanuit het uitgangspunt dat we het zelf heel bewust geven. Het lijkt ook een beetje een calvinistische eerlijkheidsfetisj: "Ieder wat hem toekomt" ipv "naar ieders nood".quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar komt dat vandaan denk je? Waarom is dat in andere landen minder sterk aanwezig? Onzekerheid?
Ik ben geen communicatie-expert. Maar zorg is een prima splijtzwam om eens mee te beginnen. Vooral heel veel zielige mensen in beeld brengen die het NU NU NU nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je moet het hem vergeven, Dakka geeft telkens blijk dat ondanks dat hij graag over politiek praat er echt geen enkele kijk op heeft.
Ze uit elkaar spelen is inderdaad ook een prima taktiek. Maar hoe dan. Volgens mij proberen politici dat ook wel van wat heb je nou met het eigen risico gedaan. Het probleem is toch ook dat veel dombo's dan Wilders geloofwaardig vinden als hij zegt het eigen risico direct naar 0. Maar Timmermans of Jetten niet als ze een ander plan hebben dat voor zeg minima beter uitkomt.
Ja, het is dan ook een uitspraak, Twitter of niet, van de fractievoorzitter en tevens enige lid van de grootste coalitiepartij. Dat moet je niet gaan negeren, dat is belangrijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik noemde RTL niet links, ik had het daar over het algemeen. Al Wilders zijn tweets, inclusief onzin dat hij het kabinet op zou blazen als de noodwet niet door gaat, wordt breed uitgemeten in de pers. En zeker ook bij De Volkskrant en BNN bijvoorbeeld. Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten, dan heeft de PVV plotseling helemaal geen enkele aandacht meer. Dat zou mijn advies zijn. Want de enige reden waarom Wilders dit doet is omdat hij weet dat hij zo aandacht krijgt en de aandacht af weet te lijden van de beleidsarmoede van dit kabinet en de inhoudsloosheid van zijn partij.
NSC moet gewoon vanavond nog uit de coalitie stappen en morgen een persconferentie organiseren waarin ze aangeven dit ze een catastrofale vergissing hebben gemaakt en hun excuses aanbieden aan hun electoraat. Eens maar nooit weer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:[..] Zeker NSC met zon grote bek over goed bestuur zou dit niet allemaal zo willoos over zich heen moeten laten komen. [..]
Maar wat als er nou eens op een minder voorspelbare en meer Geert ontregeende manier op gaat worden gereageerd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, het is dan ook een uitspraak, Twitter of niet, van de fractievoorzitter en tevens enige lid van de grootste coalitiepartij. Dat moet je niet gaan negeren, dat is belangrijk.
De meeste media zijn vooral laf en met de verkeerde dingen bezig. Telegraaf, SBS zijn wel heel erg pro PVV. Een deel van Elsevier ook. Dan heb je dus de grootste krant en grootste opinieblad aan je zijde, die beiden ook vaker dan ieder ander (op AD na) op de TV verschijnen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zijn er wel degelijk. De meeste media is niet pro-PVV.
Nee snap ik. Maar bijvoorbeeld de zorg lijkt me juist een veel te ingewikkeld item om makkelijk mee te scoren en verdeel en heers mee te doen. Trouwens ook een veel te grote kostenpost om allemaal dingen over te beloven. Dat kun je vervolgens nooit waarmaken, het lijkt me al moeilijk om dat geloofwaardig te maken zelfs voor de meest naieve stemmers.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben geen communicatie-expert. Maar zorg is een prima splijtzwam om eens mee te beginnen. Vooral heel veel zielige mensen in beeld brengen die het NU NU NU nodig hebben.
Nou dan is er dus nog genoeg over.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De meeste media zijn vooral laf en met de verkeerde dingen bezig. Telegraaf, SBS zijn wel heel erg pro PVV. Een deel van Elsevier ook. Dan heb je dus de grootste krant en grootste opinieblad aan je zijde, die beiden ook vaker dan ieder ander (op AD na) op de TV verschijnen.
Ja nieuws brengt nieuws, waaronder uitspraken van belangrijke figuren. Ik snap niet dat er zoveel mensen afgeven op de media in dit soort zaken, die geven alleen door wat er gezegd is. Tuurlijk, ze zullen individueel vast zo hun voorkeuren hebben, maar als ik hier dan lees dat ze beter geen Wilders-nieuws meer zouden moeten brengen om zijn populariteit te minderen zou dat net zo ongewenst zijn als iemand pushen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'De media' blaast die clowns enorm op, ook wanneer ze maar twee zetels hebben. Zie Baudet destijds. Wnl, powned enz. zorgen voor de kritische massa om ze te pluggen. RTL heeft goede connecties met BBB (sommige programma's worden gesponsord door dezelfde sponsoren als de sponsoren van de BBB). Caroline had één zetel in de peilingen en werd enorm gepusht.
De tegenstanders moeten zelf eens meer nieuws maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja nieuws brengt nieuws, waaronder uitspraken van belangrijke figuren. Ik snap niet dat er zoveel mensen afgeven op de media in dit soort zaken, die geven alleen door wat er gezegd is. Tuurlijk, ze zullen individueel vast zo hun voorkeuren hebben, maar als ik hier dan lees dat ze beter geen Wilders-nieuws meer zouden moeten brengen om zijn populariteit te minderen zou dat net zo ongewenst zijn als iemand pushen.
Het spijt me maar NRC, Volkskrant, Trouw hebben niet meer het belang van twintig jaar geleden.quote:
En straks ook de media en alle ambtenaren, in dat laatste geval hoef je ook geen adviezen meer te krijgen of te overleggen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een kabinet gedragen door een fascistische partij dat het parlement buitenspel wil zetten middels het oneigenlijk gebruik van wetten. Het is vrij simpel.
Hear hear! Precies wat ik zeg! Maar heb je wel kanalen voor nodig! Een eigen GeenStijl, een eigen Telegraaf, een eigen WNL.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De tegenstanders moeten zelf eens meer nieuws maken.
'quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het spijt me maar NRC, Volkskrant, Trouw hebben niet meer het belang van twintig jaar geleden.
De NPO kun je niet van op aan. Zoals gezegd doen de progressieve omroepen daar weinig meer aan actualiteiten. Al heel lang niet meer.
Die zijn er natuurlijk wel, De Kamer van Klok is natuurlijk wel een mooi voorbeeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hear hear! Precies wat ik zeg! Maar heb je wel kanalen voor nodig! Een eigen GeenStijl, een eigen Telegraaf, een eigen WNL.
Ik ben erg benieuwd, oprecht ook, hoe zoiets eruit ziet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat als er nou eens op een minder voorspelbare en meer Geert ontregeende manier op gaat worden gereageerd.
Zou ik ook denken. Op deze manier zijn ze straks alles kwijt. Ik zie net al een bericht dat SGP in de eerste kamer wel aanstuurt op een spoedwet. Echt aan alle kanten doen de christelijke partijen de zaken die NSC zou moeten doen. Die zien natuurlijk 20 zetels die zo op te halen zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
NSC moet gewoon vanavond nog uit de coalitie stappen en morgen een persconferentie organiseren waarin ze aangeven dit ze een catastrofale vergissing hebben gemaakt en hun excuses aanbieden aan hun electoraat. Eens maar nooit weer.
Het ergste wat er dan voor NSC kan gebeuren is dat er nieuwe verkiezingen komen waarin ze, terecht, gedecimeerd worden. Maar op langer termijn win je daarmee aan geloofwaardigheid, en dat veel belangrijker. Zeker voor een partij die een betrouwbaardere en fatsoenlijkere overheid nastreeft. En voor de NSC Kamerleden en bewindspersonen persoonlijk is het ook veel gezonder want je kunt jezelf dan weer recht in de spiegel aankijken.
Ik weet ook zeker dat sommige kiezers dat enorm zullen waarderen; politici die hun fouten tijdig inzien en daarvan leren zijn van het type politici dat gekoesterd moet worden. Wellicht dat de electorale soep dus ook nog niet eens zo heet opgediend zal worden als gevreesd.
Nieuws maak je niet, daar doe je verslag van.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De tegenstanders moeten zelf eens meer nieuws maken.
Maar die heeft weinig relevantie. Helaas niet zo op de manier van Afhameren en Wierd Duk. Dat is deels ook tevens de functie van alle TV optredens. Het verwijst naar elkaar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn er natuurlijk wel, De Kamer van Klok is natuurlijk wel een mooi voorbeeld.
Door hem uit te dagen om vervolg te gaan geven aan zijn vrijblijvende geleuter en hen onder druk te zetten om met beleidsvoorstellen te komen die hij moet verdedigen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd, oprecht ook, hoe zoiets eruit ziet.
Jawel hoor, wat Geert doet met zijn tweet is nieuws maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nieuws maak je niet, daar doe je verslag van.
Nou, misschien moet D66 dan ook eens in actie komen dan. Veel succes ermee. Zonder actie zijn er straks twee opties voor de D66 elite: een visum regelen naar de VS of eindigen als de gebroeders De Witt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
'
Ik lees vooral een hoop "ja maar, kan niet, ja maar hunnie"
Die nederigheid en dat gebrek aan strijdbaarheid is meer het probleem. Enevals een schrijnend gebrek aan creatief denken.
Ik zet alvast pek en veren klaar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Door hem uit te dagen om vervolg te gaan geven aan zijn vrijblijvende geleuter en hen onder druk te zetten om met beleidsvoorstellen te komen die hij moet verdedigen.
Het probleem is een beetje dat het tegengeluid wel doordacht en intelligent moet, en dan is je publiek sowieso kleiner. Overigens is er wel goed hard-links tegengeluid. Ik heb heel erg goede podcasts gehoord. Die waren echter wel obscuur en ik ben er de namen van kwijt maar die hadden wel de tone of voice om met wat tractie uit te kunnen groeien tot een links geenstijl-tegenwicht. Die zouden dan echter wel meer onder de aandacht gebracht mogen worden door de grotere, volgroeide linkse media.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar die heeft weinig relevantie. Helaas niet zo op de manier van Afhameren en Wierd Duk. Dat is deels ook tevens de functie van alle TV optredens. Het verwijst naar elkaar.
Toegegeven, Maarten van Rossem zijn podcast wordt heel erg goed beluisterd. Maar wat als die dood is? (Van Rossem is een product van het pre-Fortuyn tijdperk)
Nou met alle respect, maar dit noem ik geen keihard bewijs, ik ben overigens geabonneerd op de genoemde krant dus ik zal het zeker lezen. Dit kan best een indruk van je zijn, maar ik zie dat niet per se zo, het is vooral gebaseerd wat (ex-leden) erover zeggen en een instituut da internationaal classificeert. Ik wat ik zelf lees over de VVD zie ik geen sentimenten om de democratie te ontwrichten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet meerdere sporen tegengeluid hebben. Deels gewoon dat doordachte intelligente alternatief, gericht op bestuur.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat het tegengeluid wel doordacht en intelligent moet, en dan is je publiek sowieso kleiner. Overigens is er wel goed hard-links tegengeluid. Ik heb heel erg goede podcasts gehoord. Die waren echter wel obscuur en ik ben er de namen van kwijt maar die hadden wel de tone of voice om met wat tractie uit te kunnen groeien tot een links geenstijl-tegenwicht. Die zouden dan echter wel meer onder de aandacht gebracht mogen worden door de grotere, volgroeide linkse media.
Ik vind dat NSC juist een heel belangrijk thema aankaart. Overheid, ga je burgers weer als vrienden zien in plaats van als vijand. Sla de SCP onderzoeken er maar op na, er is sprake van een ernstige vertrouwenscrisis tussen overheid en burger. Dat kan niet zo doorgaan omdat een samenleving waarin mensen elkaar vertrouwen essentieel is voor het behouden en ontwikkelen van welvaart.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nouja misschien maar beter ook dat ze zo snel weer volledig weg zijn als ze gekomen zijn. Want waarom willen we eigenlijk nog wat van NSC, ik zie gewoon niet zo wat ze toevoegen.
Alsof de Wilders-stemmers die nu nog steeds op zijn partij willen stemmen daar naar gaan zitten liusteren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet meerdere sporen tegengeluid hebben. Deels gewoon dat doordachte intelligente alternatief, gericht op bestuur.
En deels dom en simpel, puur om het type volk dat dat graag wil te voorzien.
Stop eens met die onzin, het riekt naar complotdenken. Denk je echt dat er een soort schaduwstructuur is met een snood plan? Het lukt ze al niet eens om tot een coherent regeerakkoord te komen…quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:14 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Mijn hemel. De aanval is nu echt in gezet. Alsof de gesloopte Pieter ze moed heeft gegeven. Alle remmen los nu.
(helaas: de NPO heeft verregaande zeggenschap in de omroepprogrammering en vwb de NOS wordt de directeur door de regering benoemd)
Nou ja gebruiken? Is gewoon een prettige samenwerking. Zie de spin van het Sbs 6 debat waar Wilders zetels won voor de verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:21 schreef Hanca het volgende:
Hier deze spindoctor schrijft ook dat de pers zich laat gebruiken door Wilders: https://www.trouw.nl/poli(...)5c39c730593f965b10b6
Negeer hem, dan is hij zijn luidsprekers kwijt en bereikt hij helemaal niemand meer.
Zo raar is dat niet. Je ziet het ook bij de Tories en Republikeinen. Dat type zusterpartijen. De Moderaten in Zweden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik wat ik zelf lees over de VVD zie ik geen sentimenten om de democratie te ontwrichten.
Media gaat er wel over wat ze agenderen. Je kunt inderdaad ook gewoon ervoor kiezen om niet op te komen draven bij de grens als Faber daar na lange radiostilte een interview wil geven. Maar de media is niet monolithisch dus er gaat uiteraard altijd wel een zender of krant op zon mogelijkheid in.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja nieuws brengt nieuws, waaronder uitspraken van belangrijke figuren. Ik snap niet dat er zoveel mensen afgeven op de media in dit soort zaken, die geven alleen door wat er gezegd is. Tuurlijk, ze zullen individueel vast zo hun voorkeuren hebben, maar als ik hier dan lees dat ze beter geen Wilders-nieuws meer zouden moeten brengen om zijn populariteit te minderen zou dat net zo ongewenst zijn als iemand pushen.
Tja, dit is de vorm van denken die zorgt dat het niet vooruit komt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsof de Wilders-stemmers die nu nog steeds op zijn partij willen stemmen daar naar gaan zitten liusteren.
Zie Polen, zie Hongarije.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Stop eens met die onzin, het riekt naar complotdenken. Denk je echt dat er een soort schaduwstructuur is met een snood plan? Het lukt ze al niet eens om tot een coherent regeerakkoord te komen…
Er valt toch geen normaal gesprek met je te voeren zo? Ik heb meerdere voorbeelden gegeven dat niet elke demonstratie tegen wat er dan ook in Israël en Palestina plaatsvindt een 'pro-Hamas'-demonstratie is. Daar heb je niets, maar dan ook niets tegenover gezet anders dan maar die frame maar blijven herhalen en herhalen. Geen enkele bron, geen enkel voorbeeld, geen enkel bewijs. Dan beticht je mij ook nog van persoonlijke aanvallen terwijl jezelf begint met een 'rustig aan maar, ventje.' Wil je nu serieus genomen worden en wil je nu een gesprek voeren over de zaak, of zit je hier nu alleen maar om te trollen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Stropop. Er zijn overwegend pro-Hamas demonstraties in Nederland, ook gisteren. Heeft helemaal niets te maken met Netanyahu of wat een aantal willekeurige Israëlische demonstranten er van vinden. Het willen downplayen daarvan is vrij smerig, maar ook heel doorzichtig.
Verder kun je dat gejank en persoonlijk aanvallen achterwege laten. Scheelt een hoop zinloos geschreeuw
Ja dat denk ik ja, en tegelijkertijd is er ook al snel ruzie en verdeeldheid binnen dat soort gelederen. Zoals dat bij de Republikeinen ook zo is. Dat is geen coherent geheel nee maar er is wel een fascistisch complot.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Stop eens met die onzin, het riekt naar complotdenken. Denk je echt dat er een soort schaduwstructuur is met een snood plan? Het lukt ze al niet eens om tot een coherent regeerakkoord te komen…
Kijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het blijft dus een inschatting en interpretatie. Van die zuster-partijen heb ik eerlijk gezegd niet zoveel verstand, maar de VVD daar zo letterlijk aan linken dat zou ik niet doen, maar misschien ben ik naïef.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet. Je ziet het ook bij de Tories en Republikeinen. Dat type zusterpartijen. De Moderaten in Zweden.
Dit hieronder is 2019. Uiterst rechts én behoorlijk anti Islam. Dat zou een behoorlijk waarschuwingssignaal moeten zijn.
[ x ]
Toegegeven, het is niet makkelijk.
In Duitsland zie je dat de liberalen afstand behouden. Een groot deel van hun achterban zit bij de Afd nu. Het resultaat is dat de FDP straks uit het parlement verdwijnt (FDP is trouwens door nazis opgericht, maar dat terzijde).
Waarom zou het tegengeluid intelligent moeten? Het probleem is juist dat veel linkse kritieken heel goed onderbouwd zijn en eigenlijk ook niet te weerleggen voor mensen zoals nu de regering maar dat weerleggen hoeft ook helemaal niet om stemmen te trekken en populair te zijn. Dat is het hele probleem, je hebt types Lubach nodig plat vermaak wat iedereen begrijpt. Geen filosofen waarvan mensen voor ze begonnen zijn met een oplossing noemen afgehaakt zijn omdat de probleemanalyse te lang duurde zodat het saai was.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat het tegengeluid wel doordacht en intelligent moet, en dan is je publiek sowieso kleiner. Overigens is er wel goed hard-links tegengeluid. Ik heb heel erg goede podcasts gehoord. Die waren echter wel obscuur en ik ben er de namen van kwijt maar die hadden wel de tone of voice om met wat tractie uit te kunnen groeien tot een links geenstijl-tegenwicht. Die zouden dan echter wel meer onder de aandacht gebracht mogen worden door de grotere, volgroeide linkse media.
Waar kan ik solliciteren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
PvdA/GL bijvoorbeeld is groot genoeg om een sloper te hebben die [...]
Hmmm, dan verschillen wij daarover van mening.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ja dat denk ik ja, en tegelijkertijd is er ook al snel ruzie en verdeeldheid binnen dat soort gelederen. Zoals dat bij de Republikeinen ook zo is. Dat is geen coherent geheel nee maar er is wel een fascistisch complot.
Bij afgekalfde holle vaten, uitgemergelde ledenpartijen, en een select groepje dat de besluiten neemt is zo een complot ook makkelijker om uit te voeren.
Dat thema vind ik ook mooi. Maar dat is toch veel veiliger dan bij de partij die het meteen het raam uitgooide want ze mochten regeren. In die zin zie ik liever dat hun zetels naar een partij gaan die wel bereid is voor dat soort principes op te komen. Juist hoe ze dit gespeeld hebben is waarom het vertrouwen van burgers in politiek en overheid keldert. Mijn vertrouwen is in elk geval wel op een dieptepunt met dit kabinet dat juist deze partij mogelijk heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind dat NSC juist een heel belangrijk thema aankaart. Overheid, ga je burgers weer als vrienden zien in plaats van als vijand. Sla de SCP onderzoeken er maar op na, er is sprake van een ernstige vertrouwenscrisis tussen overheid en burger. Dat kan niet zo doorgaan omdat een samenleving waarin mensen elkaar vertrouwen essentieel is voor het behouden en ontwikkelen van welvaart.
Die sloper kan beter bij de SP of de PvdD zitten zodat PvdA/GL gepaste afstand kan houden, maar er wel een coalitie mee aan kan gaan. Zoals de VVD bij de PVV doet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou het tegengeluid intelligent moeten? Het probleem is juist dat veel linkse kritieken heel goed onderbouwd zijn en eigenlijk ook niet te weerleggen voor mensen zoals nu de regering maar dat weerleggen hoeft ook helemaal niet om stemmen te trekken en populair te zijn. Dat is het hele probleem, je hebt types Lubach nodig plat vermaak wat iedereen begrijpt. Geen filosofen waarvan mensen voor ze begonnen zijn met een oplossing noemen afgehaakt zijn omdat de probleemanalyse te lang duurde zodat het saai was.
Het kan toch hand in hand gaan. PvdA/GL bijvoorbeeld is groot genoeg om een sloper te hebben die constant uitlatingen ala Wilders doet waar mensen heel boos over worden en dan kan Timmermans telkens heel redelijk spelen en een beetje boos doen op die sloper die bijvoorbeeld zei dat Yesilgos die tas waarmee ze gevlucht is waar ze telkens mee in talkshows komt maar eens in moet leveren bij de staat net zoals ze straks verwachten van asielzoekers die nu komen.
Ik denk juist dat wat het meeste effect kan hebben geluid is wat ik totaal niet aan te horen vindt. Weet ik veel stel dat het kabinet corrupt is want ze vullen hun zakken met geld van Elon Musk. Schoof is een vampier. Het is natuurlijk best mogelijk om net als extreem-rechts gewoon het hele debat te verzieken met alleen maar shit. Dat is ook makkelijk te verspreiden met tiktoks van 30 seconde. Zeker de belangenverstrengeling van bewindspersonen die na zeg minister van infrastructuur en waterstaat meteen bij schiphol of iets dergelijks gaan werken kun je denk ik ook wel aangrijpen. Blijf gewoon continue hameren op dat soort dingen. Wordt wel moeilijker samenwerken na een verkiezing op die manier natuurlijk.
Ook goed. Waar kan ik solliciteren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die sloper kan beter bij de SP of de PvdD zitten zodat PvdA/GL gepaste afstand kan houden, maar er wel een coalitie mee aan kan gaan. Zoals de VVD bij de PVV doet.
Tsja, die hebben Jimmy Dijk al hè. Moet ik ook nog de helft van mijn salaris in de partijkas stortten...quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je gratis aanbiedt bij de SP, je wel een eind komt.
Is echt volstrekte onzin. De beslissingen worden daar genomen. Het discours is overal.quote:
In de praktijk slopen de slopers van de SP vooral de SP.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je gratis aanbiedt bij de SP, je wel een eind komt.
Ik ging daarmee meer in op het punt dat @Hanca maakte dat het plezierig zou zijn als de pers wat meer aandacht zou besteden aan wat er daadwerkelijk in de Kamer en in de andere lagen van 's lands bestuur gebeurt (zoals het mestdebat) dan wat er op Twitter geroepen wordt. Wellicht dat als we fatsoenlijke journalisten zouden hebben die - zoals het een journalist betaamt - daar duiding aan zouden weten te geven en de feiten die daaruit voortvloeien op een interessante en behapbare manier weten over te brengen, enzovoorts...quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is echt volstrekte onzin. De beslissingen worden daar genomen. Het discours is overal.
Meer aandacht voor hoe die beslissingen tot stand komen vind ik zeker zeer interessant maar het merendeel van het electoraat heeft daar echt geen tijd voor of zin in bij elk onderwerp.
Dit vind ik totale kolder, jezelf gaan verlagen tot hun niveau gaat op de lange termijn geen zoden aan de dijk zetten. Het politieke debat verzieken is absoluut ongewenst of het nu links of rechts is. Wat wel helpt weet ik ook niet, ik dacht dat de vorige oorlog in Nederland er voorgoed voor had gezorgd dat we niet meer gaan deporteren en zondebokpolitiek bedrijven. Blijkbaar hebben we weer een oorlog nodig om de meest verwende 'ikke's' van de samenleving weer een samenleving op zich te laten waarderen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is natuurlijk best mogelijk om net als extreem-rechts gewoon het hele debat te verzieken met alleen maar shit. Dat is ook makkelijk te verspreiden met tiktoks van 30 seconde.
Tja ze zullen wel weten wat populair is. Ik denk dat je het best even kunt proberen. Dan na een tijdje is het experiment voorbij want het vergt meer werkt en levert minder op dan ophef om tweetjes.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik ging daarmee meer in op het punt dat @:Hanca maakte dat het plezierig zou zijn als de pers wat meer aandacht zou besteden aan wat er daadwerkelijk in de Kamer en in de andere lagen van 's lands bestuur gebeurt (zoals het mestdebat) dan wat er op Twitter geroepen wordt.
Naar mijn idee heeft de VVD altijd al een pragmatische relatie gehad ten opzichte van de democratie (itt voorlopers van CDA, met name ARP, en PvdA). Het was geen Volkspartij en het waren ook geen gepassioneerde Democraten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hmmm, dan verschillen wij daarover van mening.
Waar is Oltmans als je hem nodig hebt!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja ze zullen wel weten wat populair is. Ik denk dat je het best even kunt proberen. Dan na een tijdje is het experiment voorbij want het vergt meer werkt en levert minder op dan ophef om tweetjes.
In Frankrijk heb je nog wel iets van een onafhankelijk media die niet drijven op adverteerders en ook geen hoogdravende onderjounalistiek proberen te bedrijven (zoals de Correspondent hier - wat trouwens een prima blad is), maar gewoon keiharde satire schrijven, zoals Le Canard Enchaine (hoewel die ook zo nu en dan hele goede onderzoeksjournalistiek bedrijven). Daar zouden we hier eigenlijk ook eens ons voordeel mee moeten doen. Elke woensdag in de Kiosk! Vijf pagina's op hergebruikt papier met een mooie spotprent. De kop tot de volgende verkiezingen: 'Wilders is een kutfascist.'quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja ze zullen wel weten wat populair is. Ik denk dat je het best even kunt proberen. Dan na een tijdje is het experiment voorbij want het vergt meer werkt en levert minder op dan ophef om tweetjes.
Wellicht ben ik naïef maar ik denk echt dat NSC zich de coalitie in heeft laten rommelen. Wilders, Brekelmans, etcetera zijn gewetenloze types. Als Omtzigt net zo autistisch is als ik (wat ik serieus vermoed omdat ik qua persoonlijkheid zoveel overeenkomsten tussen mijzelf en Omtzigt zie, en bij mij is er autisme gediagnosticeerdquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat thema vind ik ook mooi. Maar dat is toch veel veiliger dan bij de partij die het meteen het raam uitgooide want ze mochten regeren. In die zin zie ik liever dat hun zetels naar een partij gaan die wel bereid is voor dat soort principes op te komen. Juist hoe ze dit gespeeld hebben is waarom het vertrouwen van burgers in politiek en overheid keldert. Mijn vertrouwen is in elk geval wel op een dieptepunt met dit kabinet dat juist deze partij mogelijk heeft gemaakt.
Eerlijk gezegd zelfs als ze nu uitstappen en fouten toegeven. Is het voor mij echt veel en veel te laat. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Dat is alweer te lang geleden. Je hebt het hier nu eigenlijk over de (uitstervende) babyboomers, maar die stemmen nu juist minder vaak op deze partijen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:49 schreef Vis1980 het volgende:
Het is ook het falen van veel ouders, die zelf zijn opgegroeid in de nadagen van de oorlog, maar blijkbaar alweer vergeten zijn in wat voor kuttijd hun ouders hebben geleefd.
Ja uh het zeggen dat we een oorlog nodig hebben vind ik weer onzin. Dat is alleen maar heel veel ellende en een compleet ineffectieve manier om consensus te krijgen. Dan heeft mijn if you can't beat em join em idee mijn voorkeur. Dat het op de lange termijn geen zoden aan de dijk zet geloof ik gewoon niet. Ik zie toch dat Nederland meer en meer naar rechts opschuift. Onder leiding van Wilders en later de nog veel idiotere Baudet. Je kunt ontkennen dat het effectief is. Dat is niet mijn analyse. Ik denk dat het effectief is en dat je het moet kopiëren om het weer meer in evenwicht te brengen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit vind ik totale kolder, jezelf gaan verlagen tot hun niveau gaat op de lange termijn geen zoden aan de dijk zetten. Het politieke debat verzieken is absoluut ongewenst of het nu links of rechts is. Wat wel helpt weet ik ook niet, ik dacht dat de vorige oorlog in Nederland er voorgoed voor had gezorgd dat we niet meer gaan deporteren en zondebokpolitiek bedrijven. Blijkbaar hebben we weer een oorlog nodig om de meest verwende 'ikke's' van de samenleving weer een samenleving op zich te laten waarderen.
Maar dat hoeft niet per se te maken te hebben met wat ik zeg. Ik bedoel je kunt voorstellen om boven de 100.000 inkomen per jaar alles met 100% te belasten. Onder de 100.000 euro per jaar 0% belasting. Uitkeringen 95% van minimumloon. Dan creeer je ruimte voor iemand die zegt we kunnen er wel een %tje bij doen boven de miljoen, we kunnen best een belastingvrije voet creeren. Misschien moeten de uitkeringen wat omhoog. Links is al zo lang bezig juist toenadering te zoeken, compleet ineffectief op die manier ga je dus alleen maar mee in een eindeloze ruk naar rechts.quote:Het is een soort van herhaling van zetten als het gevolg ervan decennia later wordt genegeerd, gekapitaliseerd of zelfs domweg niet in geloofd wordt. Ik heb toch echt op school geleerd dat wat er ook gebeurd, dat we dat soort praktijken nooit meer mogen toestaan en er is een groeiende groep menen die zelfs educatie ziet als 'politiek correct'. Mensen die maar al te graag politieke incorrectheid bedrijven, want blijkbaar is aardig tegen elkaar zijn en het zo eerlijk mogelijk maken voor elkaar een soort misdaad. Dat zegt heel erg veel over deze mensen. Dat ga je met een TikTok-filmpje niet veranderen. Het is ook het falen van veel ouders, die zelf zijn opgegroeid in de nadagen van de oorlog, maar blijkbaar alweer vergeten zijn in wat voor kuttijd hun ouders hebben geleefd.
Ja, daarom heb ik het ook over hun kinderen, die hebben uiteindelijk kinderen opgevoed, die nu ook weer kinderen opvoeden. Ergens is de boodschap verloren gegaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is alweer te lang geleden. Je hebt het hier nu eigenlijk over de (uitstervende) babyboomers, maar die stemmen nu juist minder vaak op deze partijen.
Het kernelectoraat is eerder Generatie X. Ook bij Trump. De alles bij elkaar liegende fascist Wierd Duk behoort ook tot die generatie. Wierd Duk is een soort Leo Derksen op steroïden.
[ afbeelding ]
Wat je ook ziet: boomers wantrouwen De Telegraaf het meest. De jongste generatie ziet een relatief klein verschil tussen Volkskrant en Telegraaf (in onbetrouwbaarheid).
Ja?quote:
Op zich wel een interessante strategie denk ik. Een standpunt gematigder laten lijken door er een extreem standpunt naast te zetten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:Ik bedoel je kunt voorstellen om boven de 100.000 inkomen per jaar alles met 100% te belasten. Onder de 100.000 euro per jaar 0% belasting. Uitkeringen 95% van minimumloon. Dan creeer je ruimte voor iemand die zegt we kunnen er wel een %tje bij doen boven de miljoen, we kunnen best een belastingvrije voet creeren. Misschien moeten de uitkeringen wat omhoog. Links is al zo lang bezig juist toenadering te zoeken, compleet ineffectief op die manier ga je dus alleen maar mee in een eindeloze ruk naar rechts.
Eensquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja uh het zeggen dat we een oorlog nodig hebben vind ik weer onzin. Dat is alleen maar heel veel ellende en een compleet ineffectieve manier om consensus te krijgen. Dan heeft mijn if you can't beat em join em idee mijn voorkeur. Dat het op de lange termijn geen zoden aan de dijk zet geloof ik gewoon niet. Ik zie toch dat Nederland meer en meer naar rechts opschuift. Onder leiding van Wilders en later de nog veel idiotere Baudet. Je kunt ontkennen dat het effectief is. Dat is niet mijn analyse. Ik denk dat het effectief is en dat je het moet kopiëren om het weer meer in evenwicht te brengen.
Ik heb ondertussen wel genoeg gelezen van PvdA/Gl tot D66 tot weet ik veel die analyseren waarom ze verliezen en het is altijd gelul over ons verhaal niet goed genoeg uitgelegd. Ja duh omdat je dus niet meedoet in keihard schreeuwen en extreme voorstellen om ruimte te maken om vervolgens zogenaamd een handreiking te doen met een minder extreem voorstel. Terwijl dat minder extreme voorstel eigenlijk je doel was.
Ik zie echt bijna geen linkse kopieen van voorstellen om de NPO op te heffen of te deporteren of weet ik veel wat voor extreme standpunten. Maar zoals ik al zeg juist die extreme standpunten creeren ruimte voor minder extreme standpunten in die richting.
Bijvoorbeeld als ik rechtse mensen moet geloven hebben linkse partijen een extreem migratiestandpunt. Hoe dan? Dat is echt een fabel die een volledig eigen leven leid. Sommige mensen geloven het oprecht. Ja Bij1 had dat misschien.
[..]
Maar dat hoeft niet per se te maken te hebben met wat ik zeg. Ik bedoel je kunt voorstellen om boven de 100.000 inkomen per jaar alles met 100% te belasten. Onder de 100.000 euro per jaar 0% belasting. Uitkeringen 95% van minimumloon. Dan creeer je ruimte voor iemand die zegt we kunnen er wel een %tje bij doen boven de miljoen, we kunnen best een belastingvrije voet creeren. Misschien moeten de uitkeringen wat omhoog. Links is al zo lang bezig juist toenadering te zoeken, compleet ineffectief op die manier ga je dus alleen maar mee in een eindeloze ruk naar rechts.
It. Doesn't. Sell. En zouden ze dat maar eens zeggen - dan kan je dat ook eens gaan verbeteren - maar het is vaak dat men niet begrepen wordt of dat de ander gemener is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik heb ondertussen wel genoeg gelezen van PvdA/Gl tot D66 tot weet ik veel die analyseren waarom ze verliezen en het is altijd gelul over ons verhaal niet goed genoeg uitgelegd.
Ja, dat idee is al een keer geponeerd door de een of andere Amerikaans (Kotlikoff, o.i.d.?) die het voorstel had dat je tot een bepaald bedrag geen inkomstenbelasting zou hoeven te betalen. Idee daarachter was om voornamelijk welvaart naar voren te schuiven. Als in: het gros van de welvaart in elke land zit bij ouderen (want die hebben lekker op kunnen pottten) en mensen die op jonge leeftijd al veel hebben kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op zich wel een interessante strategie denk ik. Een standpunt gematigder laten lijken door er een extreem standpunt naast te zetten.
Nee, je moet gaan zorgen dat mensen geloven dat dat het beste is. En waar het onversneden verhaal te weinig pakkend is, het via stromannetjes of strategische partners doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:15 schreef nostra het volgende:
[..]
It. Doesn't. Sell. En zouden ze dat maar eens zeggen - dan kan je dat ook eens gaan verbeteren - maar het is vaak dat men niet begrepen wordt of dat de ander gemener is.
Ach nee. Het zal toch wel niet. Faber die met een (achterlijk) idee uitkomt dat niet mag? Had de PVV maar 76 zetels hè. Waren er maar geen zure D66-rechters. Zaten we maar niet meer in de EU. Dan was het hier elke dag Joelfeest.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:17 schreef devlinmr het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)raat-zetten-a4868618
En alweer gaat er een plannetje va Faber in rook op
Ik weet niet of je enkel moet in zetten op schreeuwen (ja, een linkse Telegraaf, zoals zeg maar Aftonbladet of The Guardian zou helpen, al was het maar om misstanden bloot te leggen zoals Holleeder op je trouwerij). Als je nu de Democraten bekijkt in de VS: is dat enkel schreeuwen? Zijn de succesverhalen elders in Europa enkel schreeuwen? Er zijn nog steeds landen waar de socialisten 30% of meer scoren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja uh het zeggen dat we een oorlog nodig hebben vind ik weer onzin. Dat is alleen maar heel veel ellende en een compleet ineffectieve manier om consensus te krijgen. Dan heeft mijn if you can't beat em join em idee mijn voorkeur. Dat het op de lange termijn geen zoden aan de dijk zet geloof ik gewoon niet. Ik zie toch dat Nederland meer en meer naar rechts opschuift. Onder leiding van Wilders en later de nog veel idiotere Baudet. Je kunt ontkennen dat het effectief is. Dat is niet mijn analyse. Ik denk dat het effectief is en dat je het moet kopiëren om het weer meer in evenwicht te brengen.
Ik heb ondertussen wel genoeg gelezen van PvdA/Gl tot D66 tot weet ik veel die analyseren waarom ze verliezen en het is altijd gelul over ons verhaal niet goed genoeg uitgelegd. Ja duh omdat je dus niet meedoet in keihard schreeuwen en extreme voorstellen om ruimte te maken om vervolgens zogenaamd een handreiking te doen met een minder extreem voorstel. Terwijl dat minder extreme voorstel eigenlijk je doel was.
Ik zie echt bijna geen linkse kopieen van voorstellen om de NPO op te heffen of te deporteren of weet ik veel wat voor extreme standpunten. Maar zoals ik al zeg juist die extreme standpunten creeren ruimte voor minder extreme standpunten in die richting.
Bijvoorbeeld als ik rechtse mensen moet geloven hebben linkse partijen een extreem migratiestandpunt. Hoe dan? Dat is echt een fabel die een volledig eigen leven leid. Sommige mensen geloven het oprecht. Ja Bij1 had dat misschien.
[..]
Maar dat hoeft niet per se te maken te hebben met wat ik zeg. Ik bedoel je kunt voorstellen om boven de 100.000 inkomen per jaar alles met 100% te belasten. Onder de 100.000 euro per jaar 0% belasting. Uitkeringen 95% van minimumloon. Dan creeer je ruimte voor iemand die zegt we kunnen er wel een %tje bij doen boven de miljoen, we kunnen best een belastingvrije voet creeren. Misschien moeten de uitkeringen wat omhoog. Links is al zo lang bezig juist toenadering te zoeken, compleet ineffectief op die manier ga je dus alleen maar mee in een eindeloze ruk naar rechts.
Daarom zegt hij ook niet enkel schreeuwen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet niet of je enkel moet in zetten op schreeuwen. Als je nu de Democraten bekijkt in de VS: is dat enkel schreeuwen? Zijn de succesverhalen elders in Europa enkel schreeuwen?
Klinkt mooi, maar dan krijg je wel een enorme kapitaalvlucht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat idee is al een keer geponeerd door de een of andere Amerikaans (Kotlikoff, o.i.d.?) die het voorstel had dat je tot een bepaald bedrag geen inkomstenbelasting zou hoeven te betalen. Idee daarachter was om voornamelijk welvaart naar voren te schuiven. Als in: het gros van de welvaart in elke land zit bij ouderen (want die hebben lekker op kunnen pottten) en mensen die op jonge leeftijd al veel hebben kunnen verdienen.
Het idee is: stel (ik pak er maar wat cijfers bij): de eerste 200.000 euro zijn belastingvrij, en daarna ga je gewoon getrapt inkomstenbelating betalen. Dat betekent dat een agent, soldaat, verpleger, leraar, etc. die weinig verdient (maar daar ook weinig belasting over betaalt) na enkele jaren sparen ook gewoon een huis kan kopen en zich kan gaan emanciperen in die zin en iemand die al vroeg in zijn leven heel veel verdiend binnen vrijwel dezelfde tijd ook een huis kan kopen en zich emanciperen. Het betekent ook dat hoe ouder je wordt en hoe meer je verdiend of hebt staan, hoe meer belasting je daarover betaalt en zo de welvaart ook doorgegeven wordt; omdat het interessanter wordt om dat weg te geven en uit te geven en te interesseren in plaats van het maar in bakstenen, fondsen en erfpotjes te gooien. Lijkt mij een prima plan, verder. Moet ik me nog eens verder in verdiepen want dat idee is toen afgeschoten omwille... nou ja.
Oh, zeker. Daar twijfel ik niet aan. Dat is altijd de pest met elke verandering in belastingbeleid, laat staan zo'n radicale aanpassing.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klinkt mooi, maar dan krijg je wel een enorme kapitaalvlucht.
Wat verkoopt niet. Dat niet enkel de top 10% van de samenleving er ook wel eens wat vooruit wil gaan met nieuw beleid? Tja ik geloof gewoon niet dat het niet aan de man te brengen is om de 90% te helpen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:15 schreef nostra het volgende:
[..]
It. Doesn't. Sell. En zouden ze dat maar eens zeggen - dan kan je dat ook eens gaan verbeteren - maar het is vaak dat men niet begrepen wordt of dat de ander gemener is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |