Ja dat 7 oktober vreselijk is daarover zijn we het eens. Maar wat Israel daarna aan terreur heeft gedaan is op vele male grotere schaal. 50.000 onschuldige doden is in mijn ogen veel erger dan 1.000 doden. Maar blijkbaar denken mensen meer dat 1000 doden een tragedie is en 50.000 dat is statistiek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat wat Hamas op 7 oktober heeft gedaan dusdanis vreselijk is dat je dat niet kunt downplayen. Ook al is Israel totaal overboord gegaan met hun zelfverdediging en wraakactie. De aanslag van Hamas wordt niet minder erg omdat Israel op deze manier heeft teruggeslagen. Het is allebei, naast elkaar, afschuwelijk en alleen maar te veroordelen zonder 'ja maar', wat mij betreft.
Dus je keurt hierbij ook pro-Israel demonstraties af of hoe kijk je daar dan naar?quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Perrin het volgende:
@:TT Eenzijdig demonstreren op 7 oktober voor de kant die de massamoordenaars voortbracht is ziek en provocerend.
Dat is ook precies niet wat ik zeg. Wat mij betreft is het dus beiden verwerpelijk en heel erg en is het ene niet minder erg omdat het om een kleiner aantal gaat. Niet wegen, alleen veroordelen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat 7 oktober vreselijk is daarover zijn we het eens. Maar wat Israel daarna aan terreur heeft gedaan is op vele male grotere schaal. 50.000 onschuldige doden is in mijn ogen veel erger dan 1.000 doden. Maar blijkbaar denken mensen meer dat 1000 doden een tragedie is en 50.000 dat is statistiek.
Laten we terreur inderdaad veroordelen. Dus dat begint met geen enkele support voor de terreurstaat Israel. Zo snel mogelijk boycotten die hap. Inderdaad dat zou geen ja maar moeten zijn. Jammer genoeg steunt de Nederlandse regering en zo ik kan bezien het grootste gedeelte van de bevolking dus wel terreur.
In dat geval is mijn conclusie in elk geval dat 7 oktober best meevalt. Dus dat het frame waar 1000 doden heel erg zijn en 50.000 begrijpelijk iets is wat verworpen moet worden.
Die kijk ik op tvquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik probeer overigens het mest-debat te volgen, maar de stream kapt er iedere keer mee. Meer mensen last van?
Ik heb hier geen tv op mijn thuiskantoorquote:
Ah ja dat is idd wat onhandig danquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb hier geen tv op mijn thuiskantoorDus ik moet het streamen.
En aan het eind van de rit zijn alle slachtoffers sinds 7 oktober, Israelisch of Palestijns, het resultaat van hetzelfde: vijandige en onderdrukkende regimes die religie gebruiken om hun eigen haat uit te drukken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook precies niet wat ik zeg. Wat mij betreft is het dus beiden verwerpelijk en heel erg en is het ene niet minder erg omdat het om een kleiner aantal gaat. Niet wegen, alleen veroordelen.
Het is beide vreselijk. Punt.
Ik ben mijn eerste post hierover ook begonnen met de opmerking dat de demonstratie vandaag voor de Palestijndse slachtoffers inderdaad mag. Ik vind het persoonlijk ongepast, ik zou een andere keuze maken. Maar ik vind het niet antisemitisch en het is terecht om dit te verbieden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En aan het eind van de rit zijn alle slachtoffers sinds 7 oktober, Israelisch of Palestijns, het resultaat van hetzelfde: vijandige en onderdrukkende regimes die religie gebruiken om hun eigen haat uit te drukken.
Dus lijkt mij prima om voor de Palestijnse zaak te demonstreren, zij zijn door de schandalige acties van Hamas slachtoffer geworden van het verwoestende regime van Israël.
Dat demonstratierecht mag niet onder druk komen te staan.
Ik keur alle eenzijdige demonstraties af op een terreurdag als deze. Iedereen die luidkeels één kant kiest is willens en wetens onderdeel van polarisatie en heeft geen enkel fatsoen in zijn kneiter.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je keurt hierbij ook pro-Israel demonstraties af of hoe kijk je daar dan naar?
Overigens zijn er hier wel wat nuances bij te bedenken.
Jouw fatsoen ? Is problematisch.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik keur alle eenzijdige demonstraties af op een terreurdag als deze. Iedereen die luidkeels één kant kiest is willens en wetens onderdeel van polarisatie en heeft geen enkel fatsoen in zijn kneiter.
Ze draait.. Zegt niet dat ze haar woorden van gisteren terugneemt. De NS ten onrechte iets verweet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Is echt de rest van de wereld nou gek? Ze bevestigde gisteren toch de uitspraak dat de NS antisemitisme steunt door deze demonstraties niet tegen te gaan? "Het is wat het is" zei ze letterlijk.
[ twitter ]
Zonder blikken of blozen...
Zondochtend bij WNL en maandagochtend ook weer? Toe maar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Is echt de rest van de wereld nou gek? Ze bevestigde gisteren toch de uitspraak dat de NS antisemitisme steunt door deze demonstraties niet tegen te gaan? "Het is wat het is" zei ze letterlijk.
[ twitter ]
Compleet lachwekkend dat je een dag later andere uitspraken doet en de 'journalisten' daar haar daar niet op wijzen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:
Dit is toch niet anders te interpreteren?
[ twitter ]
Het moet wel gezellig blijven van Bertlusconi Huisjesquote:Op maandag 7 oktober 2024 15:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Compleet lachwekkend dat je een dag later andere uitspraken doet en de 'journalisten' daar haar daar niet op wijzen.
Dat heb je natuurlijk met het linkse vehikel wat publieke omroep is. Die zullen er alles aan doen om de linkse partijen in Nederland te steunen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Compleet lachwekkend dat je een dag later andere uitspraken doet en de 'journalisten' daar haar daar niet op wijzen.
Faciliteert.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
De VVD is afgegleden naar een domrechtse, populistische partij die antisemitisme als boosmakertje heeft gekozen. Dit terwijl ik geen enkele reden kan bedenken waardoor ze intrinsiek veel met Israël of het jodendom zouden hebben.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Ze willen hun stemmen terug, maar voorlopig is het stuiptrekken. Zou zomaar kunnen dat veel overstappers naar PVV na een kabinetscrisis niet eens meer komen stemmen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:58 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De VVD is afgegleden naar een domrechtse, populistische partij die antisemitisme als boosmakertje heeft gekozen. Dit terwijl ik geen enkele reden kan bedenken waardoor ze intrinsiek veel met Israël of het jodendom zouden hebben.
Na de watermeloenaanval jegens Ouwehand is dit geen verrassing. Het meest trieste is dat deze vrouw dezelfde persoon is die altijd zo ostentatief over polarisatie zit te huilen. Er zou te veel pOlArisAtiE zijn in de maatschappij. Zelf is ze willens en wetens polarisatie aan het aanwakkeren, omdat dit de enige weg is waardoor de VVD nog stemmen krijgt na het gekozen pad om een PVV-light te worden.
Walgelijke vrouwquote:Op maandag 7 oktober 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
quote:
Wat is dat gele lintje op haar pakje eigenlijk? Zo te lezen kan het voor blaaskanker, endometriose, microcefalie en suïcidepreventie staan.quote:
Volgens mij is dat een geel speldje en staat dat voor de ontvoerde Israeli's die nog steeds als gijzelaar worden vastgehouden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Wat is dat gele lintje op haar pakje eigenlijk? Zo te lezen kan het voor blaaskanker, endometriose, microcefalie en suïcidepreventie staan.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
En sinds wanneer is Leon Verdonschot zo een enorme paardelul? [..]
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook wel buiten alle proporties. Je kan het oneens zijn met elkaar. Ja, zelfs een stevige pen hanteren is geoorloofd. Maar dreigen met het UWV-moeras doe je zelfs je ergste vijand niet aan…quote:Ik gun ieder ambtenaar het recht op gewetensbezwaren, maar vooral gun ik iedere antisemitische agent en zijn dilemma's een bezoek aan het UWV.
Sorry? WNL, de omroep van de Telegraaf, links?quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat heb je natuurlijk met het linkse vehikel wat publieke omroep is. Die zullen er alles aan doen om de linkse partijen in Nederland te steunen.
Aha, klopt, zo te zien! Ik stel voor dat er een lintjesautoriteit in het leven geroepen wordt om dit soort verwarring voortaan te voorkomen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij is dat een geel speldje en staat dat voor de ontvoerde Israeli's die nog steeds als gijzelaar worden vastgehouden.
Ja het is gewoon te zielig voor woorden allemaal. Stop de polarisatie zegt zo iemand als Yesilgos terwijl ze enkel verder opstookt. Als ze nou begint met het veroordelen van de Israelische terreur zou dat een start zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is dat statement van minister Brekelmans op twitter toch weer beneden alle peil. Voor zover Palestijnen als slachtoffer worden gezien zijn dat enkel slachtoffers van Hamas, misbruikt als menselijk schild blabla.
En sinds wanneer is Leon Verdonschot zo een enorme paardelul? Met wéér de drogredenatie dat queers niet voor het recht van Palestijnen zouden mogen opkomen. Mensenrechten zijn universeel. Die gelden dus ook voor (relatief) intolerante mensen in een economisch onderontwikkeld gebied. Nog niet zo heel lang geleden in Nederland werd je als homo ook gewoon gemarteld in sommige gemeentelijke plaatsen... Verdonschot pompt nu een zeer benepen en conservatieve gedachtegang in de ether. Van de enige democratie in het Midden Oosten mag je wel iets verwachten, me dunkt.
[ afbeelding ]
Ja echt. Ze brengt ook gewoon NS personeel in gevaar met d'r leugens. Rutte kon er ook wat van (liegen), maar die zou dit nooit gedaan hebben.quote:
Ja hee, het is geen 1995 meer hè. Yezilgoz kan dus gewoon blijven zitten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:49 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja echt. Ze brengt ook gewoon NS personeel in gevaar met d'r leugens. Rutte kon er ook wat van (liegen), maar die zou dit nooit gedaan hebben.
Maar die Yeşilgöz kan toch eigenlijk niet aanblijven na wat ze gisteren heeft geflikt?
Rutte zou er helemaal niets over gezegd hebben. Net als Schoof nu geen uitspraak doet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:49 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja echt. Ze brengt ook gewoon NS personeel in gevaar met d'r leugens. Rutte kon er ook wat van (liegen), maar die zou dit nooit gedaan hebben.
Maar die Yeşilgöz kan toch eigenlijk niet aanblijven na wat ze gisteren heeft geflikt?
Belofte bijna waargemaaktquote:Madlener: misschien op vier plaatsen weer 130 rijden, maar eerst meer onderzoek
Er zijn vier snelwegtrajecten "in beeld" waar mogelijk ook overdag weer 130 kilometer per uur kan worden gereden. Minister Madlener (PVV) van Infrastructuur en Waterstaat schrijft aan de Tweede Kamer dat er wel eerst meer onderzoek nodig is naar de stikstofneerslag in beschermde natuur, voordat het gaspedaal ook daadwerkelijk verder ingetrapt mag worden.
enz enz.
De 25 kilometer van de Afsluitdijk is het langste stuk snelweg dat nu onderzocht wordt. Als de maximumsnelheid daar van 100 naar 130 kilometer gaat scheelt dat ongeveer 3,5 minuut reistijd.
Prioriteitenquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)eerst-meer-onderzoek
[..]
Belofte bijna waargemaaktToch drieenhalve minuut eerder bij moeders de vrouw als je over Afsluitdijk knalt.
Ik bedoel meer dat de VVD in moet grijpen. Een partij die zich altijd laat voorstaan op fatsoen kan dit toch niet accepteren? Het is smerig en laag en zoals gezegd, ze brengt mensen in gevaar. Kan wat mij betreft echt niet, wegwezen met dat mens, functie elders en met dat gelieg en gekonkel kan ze het vast ver schoppen in het zakenleven.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Rutte zou er helemaal niets over gezegd hebben. Net als Schoof nu geen uitspraak doet.
Dit ligt bij de veiligheidsdriehoek. Yezilgoz heeft even veel vrijheid als Wilders. Of ze een vuurtje juist opstoken, of blussen.
2 stukjes van een km of 10 bij de grens, de afsluitdijk waar altijd als ik er langs ga wegwerkzaamheden zijn en een km of 5 bij Lelystad. Wat zullen die scheurijzers genieten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Belofte bijna waargemaaktToch drieenhalve minuut eerder bij moeders de vrouw als je over Afsluitdijk knalt.
Oh, ik ben geen fan van haar, maar het is politiek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de VVD in moet grijpen. Een partij die zich altijd laat voorstaan op fatsoen kan dit toch niet accepteren? Het is smerig en laag en zoals gezegd, ze brengt mensen in gevaar. Kan wat mij betreft echt niet, wegwezen met dat mens, functie elders en met dat gelieg en gekonkel kan ze het vast ver schoppen in het zakenleven.
Het gaat mij er ook niet om dat ze pro-Israël is, dat moet ze helemaal zelf weten, maar ze deed het voorkomen alsof de NS een of ander fout bedrijf zou zijn en het zelfs zou faciliteren, dat is echt zeldzaam smerig. En er dan een dag later nog over liegen ook. Gatverdamme!quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik ben geen fan van haar, maar het is politiek.
En aan de rechterkant kun je beter pro Israël dan anti Israël zijn. Qua kiezers. De Gl-aanhang ga je namelijk niet overtuigen om VVD te stemmen ongeacht haar standpunt (plat geslagen).
Al vind ik het met Wilders die nog meer openlijk pro Israël is, zonde van haar tijd.
Beter had ze niets gezegd.
Okay. Ik snap je.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het gaat mij er ook niet om dat ze pro-Israël is, dat moet ze helemaal zelf weten, maar ze deed het voorkomen alsof de NS een of ander fout bedrijf zou zijn en het zelfs zou faciliteren, dat is echt zeldzaam smerig. En er dan een dag later nog over liegen ook. Gatverdamme!
Nou ik denk niet dat ze daar bij de NS zoveel aan kunnen doen, noch het personeel voor hebben. Weet trouwens niet eens of ze wel mogen ingrijpen, want dát is nou juist een taak voor de overheid, die moet dan de politie maar inzetten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Ik snap je.
Persoonlijk heb ik die sit-ins in NS stations altijd al belachelijk en intimiderend gevonden.
Heb ook nooit begrepen waarom de NS dit allemaal maar toe staat.
Stuk A7 en A37 is gewoon de remweg voor als je uit Duitsland komt blazen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De NS is eigenaar van de stations.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat ze daar bij de NS zoveel aan kunnen doen, noch het personeel voor hebben. Weet trouwens niet eens of ze wel mogen ingrijpen, want dát is nou juist een taak voor de overheid, die moet dan de politie maar inzetten.
En leg nu eens uit waarom dat op 7 oktober zou moeten terwijl je mensen met Israëlische vlaggetjes intimideert en leuzen scandeert die alles behalve vreedzaam zijn?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:26 schreef JAM het volgende:
Ik ga het nog een keer zeggen: mensen die tegen het beleid van Netanyahu zijn, die zijn niet noodzakelijk voor Hamas of hebben noodzakelijk iets tegen joden. Zo lang mensen dat niet aan hun verstand weten te knopen - en zo moeilijk is dat ook niet - valt er geen normale discussie te voeren over dat onderwerp. Er gaan elke dag (nou ja, met grote regelmaat) in Tel Aviv, in Jeruzalem, in andere Israëlische steden, duizenden, zo niet tienduizenden, mensen de straat op, (bijna) allemaal joden, om tegen het beleid van de huidige Israëlische regering te demonstreren. Als ik een demonstratie tegen Kim Jong-Un zou organiseren, zouden er maar héél weinig mensen zijn die mij dan in de schoenen zouden willen schuiven dat ik iets tegen Koreanen zou hebben. Als ik een demonstratie voor de zaak in Hong Kong zou organiseren, zouden ook maar heel weinig mensen mij in de schoenen schuiven dat ik daarom iets tegen Chinezen zou hebben. Maak alsjeblieft niet de fout om een volk te verwarren met de potentaten die iets over dat volk te zeggen hebben. Zo moeilijk is dat toch niet? Zullen we eens een poging wagen om Yesilgöz dat ook eens aan haar verstand te knopen?
Ik begrijp de vraag niet zo goed. Waarom wat op 7 oktober moet?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En leg nu eens uit waarom dat op 7 oktober zou moeten terwijl je mensen met Israëlische vlaggetjes intimideert en leuzen scandeert die alles behalve vreedzaam zijn?
4 plekken gevonden waar niemand woont en er 0,0 voordeel isquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Goed fair point, maar bekijk het ook eens van de andere kant; het zou toch elke dag een enorme puinhoop worden op veel stations als de NS die demonstranten door de politie weg zou laten halen? En de vertraging van het treinverkeer en het gezeik wat dáár dan weer van komt. Dat is iets waar Yeşilgöz ook wel even bij stil had mogen staan als politicus. Maar ja, zij hoeft natuurlijk niet met de trein naar d'r werk...quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De NS is eigenaar van de stations.
Voor zover ik weet hebben ze nooit ingegrepen of de politie erop gezet om die sit-ins te verbieden of te verwijderen.
Ze hebben het gewoon toegestaan.
De NS heeft dit vanaf dag 1 gewoon toegestaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:39 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Goed fair point, maar bekijk het ook eens van de andere kant; het zou toch elke dag een enorme puinhoop worden op veel stations als de NS die demonstranten door de politie weg zou laten halen? En de vertraging van het treinverkeer en het gezeik wat dáár dan weer van komt. Dat is iets waar Yeşilgöz ook wel even bij stil had mogen staan als politicus. Maar ja, zij hoeft natuurlijk niet met de trein naar d'r werk...
Flitsmeister abootje en opletten dat er geen Volkswagen je verdacht achtervolgt en er is niets aan de hand. Afsluitdijk is natuurlijk sowieso een mustje om in ieder geval naar 130 te brengen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:33 schreef Steven184 het volgende:
Toch
[..]
4 plekken gevonden waar niemand woont en er 0,0 voordeel is
Zonder me verder inhoudelijk in de discussie te willen mengen: omdat er op die datum de meeste aandacht voor is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En leg nu eens uit waarom dat op 7 oktober zou moeten terwijl je mensen met Israëlische vlaggetjes intimideert en leuzen scandeert die alles behalve vreedzaam zijn?
zonder schaamte verder, alsof de impact morgen minder is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zonder me verder inhoudelijk in de discussie te willen mengen: omdat er op die datum de meeste aandacht voor is.
Zoals @:Frozen-assassin ook al uitgelegd heeft. Mensen demonstreren op momenten dat de impact en -dus- de aandacht voor hun "zaak" het grootst/hoogst is.
De impact vd sit ins en dus de aandacht IS morgen daadwerkelijk minder. Dus doen ze het vandaag. Zo ingewikkeld is dat niet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zonder schaamte verder, alsof de impact morgen minder is.
Dat moet op 7 oktober, want dat demonstreertprovoceert nu eenmaal lekker.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we de echte VVDer. Regels zijn er enkel voor anderen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Flitsmeister abootje en opletten dat er geen Volkswagen je verdacht achtervolgt en er is niets aan de hand. Afsluitdijk is natuurlijk sowieso een mustje om in ieder geval naar 130 te brengen.
Volgens Madlener is dit 133 km snelweg. Volgens mij is het 66,5, want ik tel de twee rijbanen niet apart om het mooier te laten lijken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is hoe het werkt he? Zie de boeren (snelwegen), zie ER (voornamelijk de A12), zie OV-stakingen etc..quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet op 7 oktober, want dat demonstreertprovoceert nu eenmaal lekker.
negatieve aandacht is ook aandacht idd. Meer impact is niet altijd betere impact, je weet wel meteen wat je aan dat soort mensen hebt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De impact vd sit ins en dus de aandacht IS morgen daadwerkelijk minder. Dus doen ze het vandaag. Zo ingewikkeld is dat niet.
Wat je er verder van vindt moet je zelf weten. Ik laat de inhoudelijke discussie voor wat die is.
Nee hoor, die anderen kunnen ook gerust 160 rijden over die Afsluitdijk, mits ze kunnen rijden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:48 schreef Steven184 het volgende:
Kijk, daar hebben we de echte VVDer. Regels zijn er enkel voor anderen.
Vind je dat ook vd boeren, ER, buschauffeurs etc.?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
negatieve aandacht is ook aandacht idd. Meer impact is niet altijd betere impact, je weet wel meteen wat je aan dat soort mensen hebt.
Dat is de praktijk, omdat we dat allemaal maar goed vinden. Maar met het herhaaldelijk misbruiken van het demonstratierecht voor dit soort vormen van provocatie (de OV-stakingen horen wmb niet het jouw rijtje thuis) is het wel enigszins begrijpelijk dat mensen langzaam vraagtekens gaan zetten waar de grenzen van dat demonstratierecht zouden moeten liggen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is hoe het werkt he? Zie de boeren (snelwegen), zie ER (voornamelijk de A12), zie OV-stakingen etc..
ja.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind je dat ook vd boeren, ER, buschauffeurs etc.?
Ze zetten allemáál in op zo veel mogelijk impact en DUS zo veel mogelijk aandacht voor hun "zaak"
4 plaatsen, dat zet zoden aan de dijk!quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je demonstreert:quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De impact vd sit ins en dus de aandacht IS morgen daadwerkelijk minder. Dus doen ze het vandaag. Zo ingewikkeld is dat niet.
Wat je er verder van vindt moet je zelf weten. Ik laat de inhoudelijke discussie voor wat die is.
Waarom horen de OV-stakingen niet in het rijtje thuis? Ze doen het niet voor niets op school/werkdagen he?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de praktijk, omdat we dat allemaal maar goed vinden. Maar met het herhaaldelijk misbruiken van het demonstratierecht voor dit soort vormen van provocatie (de OV-stakingen horen wmb niet het jouw rijtje thuis) is het wel enigszins begrijpelijk dat mensen langzaam vraagtekens gaan zetten waar de grenzen van dat demonstratierecht zouden moeten liggen.
Het creëren van gevaarlijke situaties op snelwegen, het met landbouwwerktuigen lastigvallen van werk- of woonplekken van bestuurders of het zwaaien met Palestijnse vlaggen op de meest zwarte dag voor Israël zitten wat mij betreft allemaal over die grens. Net als de damschreeuwer overigens.
Ik laat de inhoudelijke discussie voor wat die is. Zoals herhaaldelijk gemeld.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je demonstreert:
- tegen de Joodse staat
- op 7 oktober
- op een treinstation
Ben je ziek, bezeten door haat en dan komt het ook nooit meer goed met je.
Wat er ook van zij dat er op die dag meer aandacht is. Het kan gewoon niet, vooral die combinatie.
De lokale overheid gaat daar over. NS is 100% eigendom van de staat en de baas van de lokale autoriteiten is de burgemeester. Femke Halsema respecteert gewoon het demonstratierecht zolang ze zich gedragen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:41 schreef capricia het volgende:
[..]
De NS heeft dit vanaf dag 1 gewoon toegestaan.
Als ze toen Nee hadden gezegd, was dit alles anders gelopen.
En daar kunnen NS medewerkers niets aan doen. Dus ik snap die frustratie ook wel.
Impact =/= provocatie, en ook niet noodzakelijk grensoverschrijdend. Ik ben niet zo'n voorstander van dit soort stakingen, maar met fakkels in de tuin van de minister gaan staan of met je linksdraaiende wortelknagers wekelijks de A12 gaan occupyen, of in dit geval, met Palestijnse vlaggen gaan zwaaien om de grootste terroristische actie van het afgelopen decennium te 'vieren' zijn echt van een andere orde. Dan spoor je niet - ook niet als je op een station gaat staan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het gaat ze alleáál om de grootst mogelijke impact en dus de maximale aandacht.
Verschrikkelijk superieur wanend volk. Van het niveau Philips Kommando uit WO2 en je nooit wat aantrekken van anderen. Regels, belastingen en wetten zijn er om schijt aan te hebben, maar naar de toeslagenouders sturen we lekker de afdeling toeslagen van de belastingdienst. Law and order, maar niet voor jezelf, inderdaad.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we de echte VVDer. Regels zijn er enkel voor anderen.
Juist op een station. Ik vind dat zo ziekelijk. Stations zijn in Nederland totaal geen gebruikelijke demonstratieplek. Als je dat juist rondom dit onderwerp dan ineens wel doet kan ik dat niet anders interpreteren dan als een verwijzing naar het jodentransport van de nazis.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Impact =/= provocatie, en ook niet noodzakelijk grensoverschrijdend. Ik ben niet zo'n voorstander van dit soort stakingen, maar met fakkels in de tuin van de minister gaan staan of met je linksdraaiende wortelknagers wekelijks de A12 gaan occupyen, of in dit geval, met Palestijnse vlaggen gaan zwaaien om de grootste terroristische actie van het afgelopen decennium te 'vieren' zijn echt van een andere orde. Dan spoor je niet - ook niet als je op een station gaat staan.
Ik leg slechts uit waarom men het doet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Impact =/= provocatie, en ook niet noodzakelijk grensoverschrijdend. Ik ben niet zo'n voorstander van dit soort stakingen, maar met fakkels in de tuin van de minister gaan staan of met je linksdraaiende wortelknagers wekelijks de A12 gaan occupyen, of in dit geval, met Palestijnse vlaggen gaan zwaaien om de grootste terroristische actie van het afgelopen decennium te 'vieren' zijn echt van een andere orde. Dan spoor je niet - ook niet als je op een station gaat staan.
Waar je dan weer geen probleem mee hebt natuurlijk iseen lid van een fascistische partij als Kamervoorzitter die de herdenking uit WO 2 komt bijwonen. Waar de 5 meest zwarte jaren van Nederland worden herdacht.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de praktijk, omdat we dat allemaal maar goed vinden. Maar met het herhaaldelijk misbruiken van het demonstratierecht voor dit soort vormen van provocatie (de OV-stakingen horen wmb niet het jouw rijtje thuis) is het wel enigszins begrijpelijk dat mensen langzaam vraagtekens gaan zetten waar de grenzen van dat demonstratierecht zouden moeten liggen.
Het creëren van gevaarlijke situaties op snelwegen, het met landbouwwerktuigen lastigvallen van werk- of woonplekken van bestuurders of het zwaaien met Palestijnse vlaggen op de meest zwarte dag voor Israël zitten wat mij betreft allemaal over die grens. Net als de damschreeuwer overigens.
Nouja, de plek heeft een bepaalde reden wel.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist op een station. Ik vind dat zo ziekelijk. Stations zijn in Nederland totaal geen gebruikelijke demonstratieplek. Als je dat juist rondom dit onderwerp dan ineens wel doet kan ik dat niet anders interpreteren dan als een verwijzing naar het jodentransport van de nazis.
Sorry hoor. Maar dan ben je ziek.
Helemaal mee eens. Zoals gezegd, bewuste provocatie. En een schandalige actie van de NS om het toe te staan. Je vraagt je af of die iets geleerd hebben van de jaren '40.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist op een station. Ik vind dat zo ziekelijk. Stations zijn in Nederland totaal geen gebruikelijke demonstratieplek. Als je dat juist rondom dit onderwerp dan ineens wel doet kan ik dat niet anders interpreteren dan als een verwijzing naar het jodentransport van de nazis.
Hee, een whataboutism. Wat leuk.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar je dan weer geen probleem mee hebt natuurlijk iseen lid van een fascistische partij als Kamervoorzitter die de herdenking uit WO 2 komt bijwonen. Waar de 5 meest zwarte jaren van Nederland worden herdacht.
Overigens gebeurt dit niet alleen in Nederland. Ze kopieren het allemaal van elkaar. Dat geldt voor extreem-rechts maar ook voor links.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iets anders dan een eenjarige verjaardag vieren kun je er inderdaad niet van maken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet op 7 oktober, want dat demonstreertprovoceert nu eenmaal lekker.
Alleen VVD-canvassers verwijzen niet naar de holocaust.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nouja, de plek heeft een bepaalde reden wel.
Wat je ziet is dat burgemeesters maar al te graag een vak aanwijzen waar niemand langs komt. Dat trekt geen aandacht. Welbewust impact minimaliseren. Het buiten gehoorafstand plaatsen.
Bibliotheken of zoiets zijn natuurlijk al helemaal niet wenselijk. Winkelcentra en supermarkten. Dus doe je maar Utrecht Centraal. Ik vind het nog niet zo een gekke keus.
Ik snap dat het storend kan zijn, dat heb ik ook wel, maar van die commerciële canvassers die je aanspreken en dingen in de hand willen douwen vind ik nog veel irritanter. Maar dat vindt de VVD en Telegraaf helemaal prima. Het volledig commercialiseren, opdringen en privatiseren van de publieke ruimte.
De mate waarin je gehoord wordt en de publieke ruimte kan bezetten laten we afhangen van hoeveel geld je hebt.
Ik vind dit ook niet de juiste dag. Lang niet alle Israel-kritische organisaties staan hier achter. Zoals gezegd is men in Nederland nogal goed proporties uit het oog te verliezen (30 GL figuren op 85000 leden willen de Israel vlag verbannen van het congres, hoppa... weer nieuws). Er zijn genoeg dagen van Israelische agressie om uit te kiezen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iets anders dan een eenjarige verjaardag vieren kun je er inderdaad niet van maken.
En aandacht was er zeker wel geweest op een andere dag, als je genoeg mensen weet te trekken. Dus het 'vandaag is er aandacht voor' is onzin. Sterker: vandaag is er terecht heel veel aandacht voor de slachtoffers van vorig jaar, dus is er minder aandacht voor al het andere.
Zij verwijzen toch ook niet naar de holocaust? Wat is dat nu weer?quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen VVD-canvassers verwijzen niet naar de holocaust.
De problemen die jij schetst hebben tal van demonstranten last van, en juist rondom dit onderwerp zitten ze op een station. Ziek.
Het geeft vooral aan 'we verwachten een te lage opkomst om echt indruk te maken'. Als er 50.000 man op het malieveld staan heb je aandacht genoeg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zij verwijzen toch ook niet naar de holocaust? Wat is dat nu weer?
Ja, daar hebben tal van demonstranten langs van (niet zelden dankzij VVDers, die al tijden demonstraties frustreren en de openbare ruimte aan de hoogste bieder verkopen => Israel en het grote geld wint). Niet alleen hier maar ook elders op de wereld. Men leert bij, leert van andere landen, en bedenkt dan 'hé, dat is wel een goede plek'. Het is iig een betere plek dan een bibliotheek of supermarkt, of een gemeentehuis. Een school.
Bloody nonsense..quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan 'we verwachten een te lage opkomst om echt indruk te maken'. Als er 50.000 man op het malieveld staan heb je aandacht genoeg.
Nederland is niet van de massa-demonstraties. De laatste enigszins massale was 20 jaar geleden (de VUTquote:Op maandag 7 oktober 2024 18:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan 'we verwachten een te lage opkomst om echt indruk te maken'. Als er 50.000 man op het malieveld staan heb je aandacht genoeg.
Ben blij dat ik niet meer in het centrum van A'dam werk, want mijn sarcasme zou niet goed gevallen zijn bij mensen die al een steekje los hebben.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Perrin het volgende:
@:TT Eenzijdig demonstreren op 7 oktober voor de kant die de massamoordenaars voortbracht is ziek en provocerend.
Op andere dagen eens, pro Israël zijn is net zo gestoord als pro Palestina. Maar vandaag is het een herdenking.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat te denken van alle Israelische vlaggen op de dam? Dan ben je toch ook niet goed snik en vervuld van haat.
Maar 2% van Nederland heeft begrip voor Hamas. Laten we niet doen alsof dit een enorme groep is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wel mooi om te zien dat Fok! ondanks de voornamelijk pro Hamas Palestina houding, toch een Turks Nederlandse de schuld ergens van kan geven
Ik snap ook totaal niet waarom ze zo nodig juist vandaag een sit-in wilden houden, dit kost juist alleen maar sympathie.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iets anders dan een eenjarige verjaardag vieren kun je er inderdaad niet van maken.
En aandacht was er zeker wel geweest op een andere dag, als je genoeg mensen weet te trekken. Dus het 'vandaag is er aandacht voor' is onzin. Sterker: vandaag is er terecht heel veel aandacht voor de slachtoffers van vorig jaar, dus is er minder aandacht voor al het andere.
Ja precies, en het geeft minutie aan degenen die toch al de kant van Pinochet op willen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap ook totaal niet waarom ze zo nodig juist vandaag een sit-in wilden houden, dit kost juist alleen maar sympathie.
Twee van de partijen in de coalitie dragen inderdaad het woord “vrijheid”. Maar dat getwister dat radicale partijen tussen een zeer bekrompen definitie van “vrijheid” en “woke” spelen is wel lachwekkend slecht.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja het is gewoon te zielig voor woorden allemaal. Stop de polarisatie zegt zo iemand als Yesilgos terwijl ze enkel verder opstookt. Als ze nou begint met het veroordelen van de Israelische terreur zou dat een start zijn.
Krokodillentranen om 7 oktober hebben we nu wel genoeg gezien. Als 50.000 doden niet boeit, boeien die 1200 ofzo ook niet. Allemaal ver van ons bed.
Het lijkt me verder inderdaad compleet logisch dat de LGBTQ gemeenschap wel snapt wat het is om onderdrukt te worden. Menselijkheid tonen kan ook naar mensen die dat jou niet zouden gunnen. Beetje hetzelfde idee als dat bijvoorbeeld een rijk persoon niet zou mogen protesteren voor minder bedeelden. Of dat je alleen PVV/VVD zou mogen stemmen als je 4x modaal verdient.
Daarbij alsof Nederland zo tolerant is richting LGBT? Ik zie Baudet, Wilders van der Plas die aardig wat zetels vertegenwoordigen toch elke keer keiharde leugenachtige praktijken gebruiken om die mensen weg te zetten.
Het is gewoon pinkwashing door dat soort clubs. Waarom je daar als columnist aan mee zou willen doen geen idee.
Ik ben ook eerder iemand die een brief/mail schrijft (wel gedaan naar kamerleden, partijbestuur, maar ook naar gemeenteraadsleden) dan ergens gaat staan demonstreren.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:46 schreef Vis1980 het volgende:
Ja, ik ben sowieso al niet zo'n demonstratie-iemand, zeker niet voor oorlog of politieke dingen. Dat zegt ook vast genoeg over mij, van mij mogen mensen demonstreren hoor, voor buitenlandse zaken lost het bizar weinig op.
Provocatie als middel inzetten. Het boeit die gasten echt geen ene f*ck dat ze onsympathiek overkomen. Alle middelen zijn toegestaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap ook totaal niet waarom ze zo nodig juist vandaag een sit-in wilden houden, dit kost juist alleen maar sympathie.
Ja ze genieten van die provocatie blijkbaar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Provocatie als middel inzetten. Het boeit die gasten echt geen ene f*ck dat ze onsympathiek overkomen. Alle middelen zijn toegestaan.
Ze zijn van mening dat optimale impact de optimale aandacht voor hun "zaak" is. Meer is het niet. Ook niet minder overigens.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja ze genieten van die provocatie blijkbaar.
Het valt mij op dat juist in deze reeks een aantal users veel moeite hebben om dit punt te snappen, juist users die als het op andere onderwerpen aankomt altijd hele genuanceerde uiteenzettingen weten te geven over de politiek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Perrin het volgende:
Mwah, heb meer het idee dat er mensen zijn die dat er van maken, ziet er niet echt gezellig uit voor een viering. Dan nog zie je mij daar nooit tussen staan, het maakt zo weinig uit. Alsof die twee partijen daar zich ook maar iets laten zeggen door andere mensen in de wereld en dat al vele eeuwen lang. Het is een beetje zoals flowerpower qua impact, want nóg harder gaan protesteren (tijdens zo'n festival gingen ze dan nóg harder muziek spelen) gaat geen reet uitmaken. Maar dat ben ik, en wat een ander doet moet hij weten, zo lang ze maar dingen heel laten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben ook eerder iemand die een brief/mail schrijft (wel gedaan naar kamerleden, partijbestuur, maar ook naar gemeenteraadsleden) dan ergens gaat staan demonstreren.
Zeker demonstraties op illegale locaties ben ik behoorlijk op tegen, je gaat bijvoorbeeld niet op snelwegen staan. Niet voor XR, niet als boer, nergens voor. Maar nog erger is het als je dingen in de fik steekt of op een andere manier schade achterlaat.
Maar hier is wat mij betreft wat anders aan de hand. Dit is geen protest of demonstratie, dit is een viering van dat wat een jaar geleden gebeurde. Echt te gek voor woorden.
Vermoedelijk verblind door groepsdenken. Zelf een beetje nadenken en op je eigen morele kompas varen lijkt lastig voor velen. Veel mensen roepen maar na wat de mensen in hun eigen kringen horen te roepen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:11 schreef oblo het volgende:
[..]
Het valt mij op dat juist in deze reeks een aantal users veel moeite hebben om dit punt te snappen, juist users die als het op andere onderwerpen aankomt altijd hele genuanceerde uiteenzettingen weten te geven over de politiek.
Zouden deze users hetzelfde standpunt hebben als er een grote pro-Palestijnse herdenking was in Nederland op de datum dat Baruch Goldstein een bloedbad aanrichtte tegen de Palestijnen en er juist op die datum en dicht bij de herdenking allemaal pro-Israel demonstraties gepland werden? Daar zou ik mij keihard tegen uitspreken, want dat zie ik als een walgelijke provocatie. Het is alsof je spuugt in het gezicht van de slachtoffers.
Demonstraties moeten en mogen (licht) ongemak veroorzaken. Demonstraties ver weg stoppen op een weiland, waar niemand het hoort, kennen we uit andere regimes. Ondertussen verkopen we de publieke ruimte gewoon aan de hoogste bieder...quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben ook eerder iemand die een brief/mail schrijft (wel gedaan naar kamerleden, partijbestuur, maar ook naar gemeenteraadsleden) dan ergens gaat staan demonstreren.
Zeker demonstraties op illegale locaties ben ik behoorlijk op tegen, je gaat bijvoorbeeld niet op snelwegen staan. Niet voor XR, niet als boer, nergens voor. Maar nog erger is het als je dingen in de fik steekt of op een andere manier schade achterlaat.
Maar hier is wat mij betreft wat anders aan de hand. Dit is geen protest of demonstratie, dit is een viering van dat wat een jaar geleden gebeurde. Echt te gek voor woorden.
Demonstraties, sancties en boycotts kunnen zeker wel effect hebben, daar is heel veel onderzoek naar gedaan (bijv. Zuid-Afrika en apartheid; ja, de sancties hielpen, de academische boycotts dan weer stukken minder). Je kunt je alleen afvragen welke positie Nederland heeft in de wereld. Aan de andere kant is Nederland nog steeds wel een land met serieuze economische banden met Israël. Daar heeft de pro-Israel houding van de VVD natuurlijk ook gewoon mee te maken, net als de reflex om altijd dezelfde positie in te nemen als het Amerikaanse establishment (zie Irak oorlog, waar de Nederlandse media, inclusief De Volkskrant, ook verre van fris bezig was)quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mwah, heb meer het idee dat er mensen zijn die dat er van maken, ziet er niet echt gezellig uit voor een viering. Dan nog zie je mij daar nooit tussen staan, het maakt zo weinig uit. Alsof die twee partijen daar zich ook maar iets laten zeggen door andere mensen in de wereld en dat al vele eeuwen lang. Het is een beetje zoals flowerpower qua impact, want nóg harder gaan protesteren (tijdens zo'n festival gingen ze dan nóg harder muziek spelen) gaat geen reet uitmaken. Maar dat ben ik, en wat een ander doet moet hij weten, zo lang ze maar dingen heel laten.
Een burgerrecht is ook dat je er zomaar een mening over mag hebben, ondanks of je het er wel of niet mee eens bent. Ik denk dat er ook een deel is die het vast als een viering zien, of het nu mensen zijn die er wat over zeggen of mensen die ook tussen de demonstranten staan. Ik zou het ergens wel verfrissend hebben gevonden als ook de Israëlische slachtoffers geëerd of genoemd zouden worden. Dat hoeft niemand, maar het trekt toch meer sympathie en daarmee mededemonstranten aan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Demonstraties moeten en mogen (licht) ongemak veroorzaken. Demonstraties ver weg stoppen op een weiland, waar niemand het hoort, kennen we uit andere regimes. Ondertussen verkopen we de publieke ruimte gewoon aan de hoogste bieder...
Nederland is nooit zo een land van massa-demonstraties geweest maar het is treurig en vilein hoe rechts het ongemak gebruikt om de aanval te openen op bevochten burgerrechten.
Op de datum van Breivik zijn slachting een nationalistische demonstratie met luide leuzen voor het rechts-nationalisme houden.. Ieder weldenkend mens van goede wil zou ontzettend boos en verontwaardigd zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:11 schreef oblo het volgende:
[..]
Zouden deze users hetzelfde standpunt hebben als er een grote pro-Palestijnse herdenking was in Nederland op de datum dat Baruch Goldstein een bloedbad aanrichtte tegen de Palestijnen en er juist op die datum en dicht bij de herdenking allemaal pro-Israel demonstraties gepland werden? Daar zou ik mij keihard tegen uitspreken, want dat zie ik als een walgelijke provocatie. Het is alsof je spuugt in het gezicht van de slachtoffers.
Als ik iemand zou kennen die dat zou doen zou ik mij tot op het bot schamen, aanspreken en daarna contact verbreken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op de datum van Breivik zijn slachting een nationalistische demonstratie met luide leuzen voor het rechts-nationalisme houden.. Ieder weldenkend mens van goede wil zou ontzettend boos en verontwaardigd zijn.
Dat was hij daarvoor ook alquote:Op maandag 7 oktober 2024 20:57 schreef Bluesdude het volgende:
7 oktober 2023 was een dag van veel leed
en toen werd hun leider een warcriminal:
nog veel meer leed
Laten we dat ook herdenken
[ afbeelding ]
Bijzonder dan dat sinds 22 mei dit jaar 3 extra EU landen Palestina erkennen, wat het totaal op 12 brengt. Dat bewijst al dat je stelling niet klopt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
Netanyahu zal niet door een EU-land gearresteerd worden.
Zoals altijd steunen die het kolonialisme van Israel
Inderdaad, super provocerend om met Israelische vlaggen op de dam te gaan staan. Maar uiteraard moeten de pro Palestina lui wat meer zelfbeheersing tonen en die sneuneuzen daar laten begaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Provocatie als middel inzetten. Het boeit die gasten echt geen ene f*ck dat ze onsympathiek overkomen. Alle middelen zijn toegestaan.
Wie deed dat?quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:11 schreef Mutant01 het volgende:
Blijf het bijzonder vinden. Keppeltjes dragen tijdens zo'n bijeenkomst. Ondertussen zeer fel ageren tegen andere hoofddeksels. Ja. Nederland samengevat.
Alleen al daarom kan ik zo'n herdenking niet serieus nemen. Het is gewoon een politiek statement. Heeft geen reet met de slachtoffers van 7 oktober te maken.
Direct op het begin.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
Over antisemitisme gesproken.
[ afbeelding ]
Dit was in 2016, ten tijde van het Oekraïne referendum. Kijk toch eens welke vaste Powned madam dat toen heel grappig vond!
We leven in Nederland waar je beide meningen gewoon zou mogen verkondigen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Inderdaad, super provocerend om met Israelische vlaggen op de dam te gaan staan. Maar uiteraard moeten de pro Palestina lui wat meer zelfbeheersing tonen en die sneuneuzen daar laten begaan.
Wat een idiote vergelijking? Breivik moordde zonder enige aanleiding. Rechts nationalisme heeft geen rechtvaardig doel. Een vrij Palestina lijkt me zeker enige strijd waard. Dat mensen zelfbeschikking en een toekomst willen hebben in hun land snap ik heel goed. Ik begrijp zo ook prima dat voormalig kolonies niet altijd op de meeste nette manier zich van hun overheersers moesten ontdoen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op de datum van Breivik zijn slachting een nationalistische demonstratie met luide leuzen voor het rechts-nationalisme houden.. Ieder weldenkend mens van goede wil zou ontzettend boos en verontwaardigd zijn.
Ik moet zo hard lachen om dat kaartjequote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ook.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik moet zo hard lachen om dat kaartje
[ afbeelding ]
Jij snapt dat jij net zo zwart-wit denkt?quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een idiote vergelijking? Breivik moordde zonder enige aanleiding. Rechts nationalisme heeft geen rechtvaardig doel. Een vrij Palestina lijkt me zeker enige strijd waard. Dat mensen zelfbeschikking en een toekomst willen hebben in hun land snap ik heel goed. Ik begrijp zo ook prima dat voormalig kolonies niet altijd op de meeste nette manier zich van hun overheersers moesten ontdoen.
Israel moet stoppen met hun bezettingen, grenzeloos imperialisme en apartheid. Dan nemen ze de voedingsbodem voor terrorisme weg. Door nietsontziend burgerslachtoffers te maken hebben ze bij mij in ieder geval elk krediet verspeeld. Vorig jaar op 7 oktober dacht ik ook zoals jij niet anders dan Hamas teringidioot slecht. Maar nu Israel zo overduidelijk laat zien een moordlustige staat te zijn begrijp ik goed dat mensen die in Palestina wonen alles als geoorloofd zien. Net als hun tegenstander en onderdrukker.
Maarja jij denkt hier duidelijk extreem zwart-wit over dus discussie zal niet mogelijk zijn.
Ik denk dat @phpmystyle heel blij gaat zijn, want dat was zijn hartewens: weer 130 k/u rijdenquote:Op maandag 7 oktober 2024 21:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik moet zo hard lachen om dat kaartje
[ afbeelding ]
Dat vind ik dan weer wel, ook zijn aanhangers hebben een steekie los. Hangen iemand aan die zich in die kringen beweegt en zijn waarschijnlijk vandaag ook het hardste aan het schreeuwen. Maar om nu te spreken over het dragen van een Israëlische vlag als provocerend wordt gezien is ook vreemd en zeer fout. Dat spreekt wmb ook weer in het nadeel van de demonstranten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:29 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik ook enorm mis in de pers is het kritisch tegen het licht houden van Wilders zijn Israel liefde.
- Zijn internationale vrienden zijn eerder antisemitisch te noemen, Orban incluis. Vraag even wat het Hongaarse Cidi van Orban denkt. Afd dat banden heeft met Iran.
- Wilders zijn eigen onderdanen, waaronder zijn perswoordvoerder (Sebastiaan Kruis), met hele teksten over de goedheid van Mussolini en dat deze man het allemaal zo goed zag.
[ x ]
Maar ja, dan krijg je weer de doxing van Jan Roos over je...
Walgelijke redenatie. Alsof 350 dode jongeren op een festival wel een gerechtvaardigd doel zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een idiote vergelijking? Breivik moordde zonder enige aanleiding. Rechts nationalisme heeft geen rechtvaardig doel. Een vrij Palestina lijkt me zeker enige strijd waard.
Dat zal nu worden afgedaan als fake news, moslims die de media in hun macht hebben en de schuld van woke natuurlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:23 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Goh, wie had dat nou gedacht? De Telegraaf brengt het de wereld in, SBS en WNL pompen het rond, Verdonschot, Max Pam en vrienden plaatsen het in hun columns en het is een waarheid dat je niet meer weg krijgt. Politici zullen dit blijven gebruiken en roepen.
Eens, alleen mis ik wel weer het stukje beestachtig gedrag van Israel voorafgaand 7 oktober. Dit is niet uit de lucht komen vallen natuurlijk. Er is al decennialang een ernstig conflict aan de gang met veel doden. Ik garandeer je dat er wel iets meer dan 350 jongeren zijn overleden aan de Palestijnse kant. Ietsjes maar hoor.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Walgelijke redenatie. Alsof 350 dode jongeren op een festival wel een gerechtvaardigd doel zijn.
Dit heeft niks meer met discussie te maken. Ronduit beestachtig.
Het gros krijgt het niet mee, want slechts outrage wordt gepushed.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal nu worden afgedaan als fake news, moslims die de media in hun macht hebben en de schuld van woke natuurlijk.
De pro-peace kibbutzim in het zuiden van Israel, waar tientallen organisaties zijn opgericht voor vrede met de Palestijnen en om Palestijnen in Gaza te helpen waren overheersers die helaas weggevaagd moesten worden volgens @Lord-Ronddraaiquote:Op maandag 7 oktober 2024 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een idiote vergelijking? Breivik moordde zonder enige aanleiding. Rechts nationalisme heeft geen rechtvaardig doel. Een vrij Palestina lijkt me zeker enige strijd waard. Dat mensen zelfbeschikking en een toekomst willen hebben in hun land snap ik heel goed. Ik begrijp zo ook prima dat voormalig kolonies niet altijd op de meeste nette manier zich van hun overheersers moesten ontdoen.
Israel moet stoppen met hun bezettingen, grenzeloos imperialisme en apartheid. Dan nemen ze de voedingsbodem voor terrorisme weg. Door nietsontziend burgerslachtoffers te maken hebben ze bij mij in ieder geval elk krediet verspeeld. Vorig jaar op 7 oktober dacht ik ook zoals jij niet anders dan Hamas teringidioot slecht. Maar nu Israel zo overduidelijk laat zien een moordlustige staat te zijn begrijp ik goed dat mensen die in Palestina wonen alles als geoorloofd zien. Net als hun tegenstander en onderdrukker.
Maarja jij denkt hier duidelijk extreem zwart-wit over dus discussie zal niet mogelijk zijn.
Ah, daar kan ik wel in meegaan. Maar wat heeft dat met de herdenking te maken voor de slachtoffers van 7 oktober in Adam?quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De grootste lobbyist van Israel natuurlijk. De heer Wilders.
En dan moet je een festival gaan uitmoorden? Doe toch normaal.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eens, alleen mis ik wel weer het stukje beestachtig gedrag van Israel voorafgaand 7 oktober. Dit is niet uit de lucht komen vallen natuurlijk. Er is al decennialang een ernstig conflict aan de gang met veel doden. Ik garandeer je dat er wel iets meer dan 350 jongeren zijn overleden aan de Palestijnse kant. Ietsjes maar hoor.
Hopen dat-ie een van de 3000 inwoners van Zwartemeer is danquote:Op maandag 7 oktober 2024 21:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat @:phpmystyle heel blij gaat zijn, want dat was zijn hartewens: weer 130 k/u rijden
Alles natuurlijk. Fier tegen anti semitisme zijn, ondertussen dag en nacht een andere bevolkingsgroep demoniseren o.a. aan de hand van kenmerken zoals hoofdbedekking. En dan zelf bij een herdenking weer een hoofddeksel dragen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Ah, daar kan ik wel in meegaan. Maar wat heeft dat met de herdenking te maken voor de slachtoffers van 7 oktober in Adam?
Misschien kan ze naar de Republiek Amsterdamquote:Op maandag 7 oktober 2024 21:46 schreef capricia het volgende:
Hij wil de burgermeester van de hoofdstad het land uit zetten.
Ja, wel mee eens, maar ook dat gebeurd uiteraard bij de groep die aan het demonstreren is. Outrage pushen is dé meest effectieve bezigheid van de afgelopen 10 jaar, het werkt heel goed en mensen zijn graag in outrage mode. Het verbroederd ook nog eens, althans, niet als blijkt dat iemand die je kent 'de andere kant' steunt. Dan is het soms zelfs enorm lastig om daar 'normaal' nog mee om te kunnen gaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het gros krijgt het niet mee, want slechts outrage wordt gepushed.
Mag Yesilgöz morgenochtend weer naar WNL toequote:Op maandag 7 oktober 2024 21:46 schreef capricia het volgende:
Bijzondere tweet weer van Wilders. Hij wil de burgermeester van de hoofdstad het land uit zetten.
NSC vind dit kennelijk ook prima goed bestuur van de PVV?
[ x ]
Je moet helemaal niet moorden. Festival of geen festival. Dat is mijn punt. Het klinkt naar, maar in die context was 7 oktober dus helemaal geen bijzondere, uitzonderlijke dag. Het was gewoon weer een dag met moorden. Hoe vaak heeft een Nederlands kabinet de Palestijnse doden herdacht?quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan moet je een festival gaan uitmoorden? Doe toch normaal.
Beide partijen zijn slecht in dit conflict, er is geen goede kant.
En Wilders, de man die het volk zogenaamd moet vertegenwoordigen, laat hier weer zien wat voor leider het is. Als je het niet met hem eens bent zou hij je graag het land uit willen gooien. Nog zo iemand die niet begrijpt wat een 'samenleving' inhoudt. Hij kiest ook maar een kant en gooit, net zoals veel andere mensen in deze discussie, alleen maar olie op het vuur en denkt geen moment na of het allemaal ietswat genuanceerder ligt dan 'wij tegen zij'.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:46 schreef capricia het volgende:
Bijzondere tweet weer van Wilders. Hij wil de burgermeester van de hoofdstad het land uit zetten.
NSC vind dit kennelijk ook prima goed bestuur van de PVV?
[ x ]
Ja ik zeg toch dat ik daar in mee kan gaan. Ik ben het met je eens, maar wat heeft dat met de herdenking te maken?quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alles natuurlijk. Fier tegen anti semitisme zijn, ondertussen dag en nacht een andere bevolkingsgroep demoniseren o.a. aan de hand van kenmerken zoals hoofdbedekking. En dan zelf bij een herdenking weer een hoofddeksel dragen.
Je ziet niet in hoe Joden en Israel een vehikel zijn voor de moslimhaat van Wilders?
Omdat het gepolitiseerd is. Als een of andere bekende rechts extremist prominent deelneemt aan een Palestina demonstratie zou ik daar ook niet mee geassocieerd willen worden. Zou dan ook niet mee willen doen aan zo'n demonstratie, dan ben ik weg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Ja ik zeg toch dat ik daar in mee kan gaan. Ik ben het met je eens, maar wat heeft dat met de herdenking te maken?
Ik herinner mij ooit een post van jou dat we een pro-Palestijnse demonstraties niet weg moeten zetten als “rellen” of iets dergelijks omdat er een één of twee gekken tussen zitten. Dus waarom zet je die hele herdenking weg omdat er een gek tussenzit?
Nee, is de remweg voor als je met 180 Duitsland uit komt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ook.
De A7 en A37 zijn kennelijk opgenomen om asielzoekers sneller uit te kunnen zetten maar ze zijn even vergeten dat ze aan de ander kant ook sneller binnen zijn
Grootste terreuraanslag in de westerse wereld sinds 9/11, maar dat is geen bijzondere of uitzonderlijke dag hoor. Hoe krijg je het uit je toetsenbord man. Geen enkele context kan dat ook maar iets verzachten of goedpraten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je moet helemaal niet moorden. Festival of geen festival. Dat is mijn punt. Het klinkt naar, maar in die context was 7 oktober dus helemaal geen bijzondere, uitzonderlijke dag. Het was gewoon weer een dag met moorden. Hoe vaak heeft een Nederlands kabinet de Palestijnse doden herdacht?
Dat stukje in Groningen rij ik nog wel eens na 19u, dan rijdt daar ook praktisch niemand 130. Daar gaat Madlener echt niemand gelukkig mee maken. Dat stukje in Flevoland rij ik alleen overdag met enige regelmaat, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daar zo graag 130 wil rijden, de Ketelbrug zelf is heel vaak 90 en er staat ook vaak genoeg file.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee, is de remweg voor als je met 180 Duitsland uit komt.
Wat kan de doorsnee herdenker hieraan doen en waarom zou dit voor hem gepolitiseerd zijn? Die wil gewoon herdenken en steun betuigen. Ik zou die enige jaarlijkse kans om te herdenken niet laten verpesten omdat Wilders die bijeenkomst ook bijwoont. Ik laat die gek niet al mijn bijeenkomsten verpesten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat het gepolitiseerd is. Als een of andere bekende rechts extremist prominent deelneemt aan een Palestina demonstratie zou ik daar ook niet mee geassocieerd willen worden. Zou dan ook niet mee willen doen aan zo'n demonstratie, dan ben ik weg.
Ah ja, je leeft in je veilige Westerse bubbel. Dan begrijp ik je opmerking. Sorry, mijn blik is iets breder dan dat. Alleen Westers leed is een herdenking en aandacht waard.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grootste terreuraanslag in de westerse wereld sinds 9/11, maar dat is geen bijzondere of uitzonderlijke dag hoor. Hoe krijg je het uit je toetsenbord man. Geen enkele context kan dat ook maar iets verzachten of goedpraten.
Niemand zegt dat.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah ja, je leeft in je veilige Westerse bubbel. Dan begrijp ik je opmerking. Sorry, mijn blik is iets breder dan dat. Alleen Westers leed is een herdenking en aandacht waard.
Inderdaad. Er waren daar familieleden van slachtoffers en familieleden van mensen die hopelijk nog leven maar gegijzeld zijn. Voor hen ga je daar heen, niet voor politici die een herdenking gebruiken om politieke winst uit te halen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:10 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat kan de doorsnee herdenker hieraan doen en waarom zou dit voor hem gepolitiseerd zijn? Die wil gewoon herdenken en steun betuigen. Ik zou die enige jaarlijkse kans om te herdenken niet laten verpesten omdat Wilders die bijeenkomst ook bijwoont. Ik laat die gek niet al mijn bijeenkomsten verpesten.
Tuurlijk maar laten we niet doen alsof één zijde provocerend is en de andere niet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We leven in Nederland waar je beide meningen gewoon zou mogen verkondigen.
quote:Wat nu volgt, lijkt misschien een geforceerde selectie van drieste uitspraken, maar het is wel degelijk een representatieve weergave van een dozijn straatinterviews met willekeurig aangesproken passanten. Op algemene vragen over de toestand in Israël beginnen de meesten spontaan te fulmineren over Gaza.
'We moeten Gaza in één keer vernietigen, met alle Palestijnen erin. Een groot graf maken. Dat hele Gaza is nergens goed voor', zegt Chilik, de 68-jarige beheerder van een koffietent die net als veel anderen niet zijn achternaam geeft.
'We moeten ze allemaal doodmaken', zegt groenteboer David (29). 'Ja, dan komen er waarschijnlijk ook gijzelaars om. Maar die komen toch niet meer levend naar buiten. Het is beter Gaza helemaal plat te gooien.'
Student David (25): 'Er zijn geen onschuldigen in Gaza. Op 7 oktober juichten ze allemaal. Ik ken de Arabieren, het is zij of wij.'
Kruidenverkoper Gidon Mashia (72): 'Ze hebben gemoord, verkracht, baby's verbrand. In de Thora staat: je moet de vijand doden vóór hij jou vermoordt. We zijn te soft.'
Uit peilingen blijkt dat ruim 80 procent van de Joodse Israëliërs vindt dat het hoge aantal Palestijnse doden gerechtvaardigd is. Zo'n 35 procent vindt zelfs dat het Israëlische leger te weinig geweld gebruikt in Gaza.
Mijn blik ook, als iemand de aanslag in Mumbai wil herdenken en iemand wil dan met een Pakistaanse vlag zwaaien, dan heb ik net zo min begrip voor die persoon.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah ja, je leeft in je veilige Westerse bubbel. Dan begrijp ik je opmerking. Sorry, mijn blik is iets breder dan dat. Alleen Westers leed is een herdenking en aandacht waard.
De doorsnee herdenker kan er weinig aan doen, behalve dan een herdenking proberen te organiseren zonder rechtsextremisten in hun midden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:10 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat kan de doorsnee herdenker hieraan doen en waarom zou dit voor hem gepolitiseerd zijn? Die wil gewoon herdenken en steun betuigen. Ik zou die enige jaarlijkse kans om te herdenken niet laten verpesten omdat Wilders die bijeenkomst ook bijwoont. Ik laat die gek niet al mijn bijeenkomsten verpesten.
Mooie foto ook.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk maar laten we niet doen alsof één zijde provocerend is en de andere niet.
Als ik dit soort krantenartikelen lees krijg ik ook niet direct meer sympathie voor Israel.
https://www.volkskrant.nl(...)ferrer=https://t.co/
[..]
Laten we niet doen alsof een kant kiezen in dit conflict door mensen met enig gevoel gedaan kan worden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk maar laten we niet doen alsof één zijde provocerend is en de andere niet.
[..]
Dat doe je in mijn ogen wel. Door heel expliciet het te hebben over het Westen en sec westerse slachtoffers.quote:
Net als dat niemand het verzacht of goedpraat. Jij probeert mij te framen, dan krijg je m net zo hard terug.quote:
Het bloedbad van Baruch Goldstein was niks speciaals? De Nakba? De Duma aanslag? De moord op Mohammed Abu Kdeir? Als mensen die slachtoffers herdenken op een bepaalde dag hoef je daar nul rekening mee te houden? Gewoon nog een dag in de spiraal van geweld. Niks heeft meer betekenis.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je een link van dat interview?quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:17 schreef Perrin het volgende:
Wel blij dat iedereen kan zien wat voor holle vaten het zijn.[ x ]
Ik zou als familielid woedend zijn als er zo'n figuur over de rug van mijn vermoorde familieleden nog even politiek komt bedrijven.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Er waren daar familieleden van slachtoffers en familieleden van mensen die hopelijk nog leven maar gegijzeld zijn. Voor hen ga je daar heen, niet voor politici die een herdenking gebruiken om politieke winst uit te halen.
Je zou bijna kunnen zeggen dat zo stellig een kant kiezen altijd de kant van de duivel is. Beide zullen je ook proberen te overtuigen dat de ene toch beter is dan de ander. Sowieso mag iedereen protesteren en ieder die dat wil verstoren is niet goed bij zijn kop, of ie nu voor eeuwige relschoppers A is of eeuwige relschoppers B. En waar je ook kijkt in de wereld in elke bevolkingsgroep vind je extreme mensen die het niet zo hebben op een ander, deze vreemde uitspraken vind je uiteraard ook genoeg in kamp B.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als ik dit soort krantenartikelen lees krijg ik ook niet direct meer sympathie voor Israel.
https://www.volkskrant.nl(...)ferrer=https://t.co/
[..]
Nee, inderdaad niks speciaals, niks unieks. Dat is de trieste realiteit. Het is een herhaling van zetten en niemand die er iets mee doet. Men is vooral druk om het eigen leed uit te vergroten en die van de ander klein te maken (grootste aanslag sinds 9/11).quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:18 schreef oblo het volgende:
[..]
Het bloedbad van Baruch Goldstein was niks speciaals? De Nakba? De Duma aanslag? De moord op Mohammed Abu Kdeir? Als mensen die slachtoffers herdenken op een bepaalde dag hoef je daar nul rekening mee te houden? Gewoon nog een dag in de spiraal van geweld. Niks heeft meer betekenis.
Ik zou me er denk ik niet teveel van aantrekken. En de oproep richting Schoof bij die herdenking was duidelijk niet pro-Netanyahu. Er werd opgeroepen aan te sturen op een deal om de gijzelaars vrij te laten, dat wil Netanyahu helemaal niet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou als familielid woedend zijn als er zo'n figuur over de rug van mijn vermoorde familieleden nog even politiek komt bedrijven.
Geen water bij de wijn doen is het thema van dit conflict sinds het begin van de mensheid.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, inderdaad niks speciaals, niks unieks. Dat is de trieste realiteit. Het is een herhaling van zetten en niemand die er iets mee doet. Men is vooral druk om het eigen leed uit te vergroten en die van de ander klein te maken (grootste aanslag sinds 9/11).
Dat zegt overigens niets over of je ergens rekening mee moet houden of niet.
Ongeveer halverwege deze uitzending spreken ze met een woordvoerder van de 'demonstranten'.quote:
Daar verschillen we dan in qua persoonlijkheid kennelijk. Ik zou het oprecht walgelijk vinden, echt ranzig. Schoof veegt overigens zijn reet af met die oproep, want alle seinen staan op schoothondje van Netanyahu-stand.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou me er denk ik niet teveel van aantrekken. En de oproep richting Schoof bij die herdenking was duidelijk niet pro-Netanyahu. Er werd opgeroepen aan te sturen op een deal om de gijzelaars vrij te laten, dat wil Netanyahu helemaal niet.
Waarom een tweet? Ik dacht er zit een filmpje bij ofzo.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:17 schreef Perrin het volgende:
Wel blij dat iedereen kan zien wat voor holle vaten het zijn.[ x ]
Haha wat?!quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je moet helemaal niet moorden. Festival of geen festival. Dat is mijn punt. Het klinkt naar, maar in die context was 7 oktober dus helemaal geen bijzondere, uitzonderlijke dag. Het was gewoon weer een dag met moorden. Hoe vaak heeft een Nederlands kabinet de Palestijnse doden herdacht?
Uitzending kun je gewoon terugkijken als het je boeit, kost je 5 min om dat stukje te vinden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom een tweet? Ik dacht er zit een filmpje bij ofzo.
Is het ook niet. Totaal niet zelfs.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Haha wat?!
Op die fiets zijn dan de vergeldingen door Israël van het afgelopen jaar ook niets nieuws.
Ik zie je anders best vaak voorbij komen in het topic over Amerika. Waarom woon je daar niet?quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:23 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een gelul allemaal over irrelevante onzin 3000 km verderop. Als al die demonstranten daar zouden gaan wonen om hun zaak te bepleiten zou het een stuk leuker worden hier.
Waarom post je dat dan niet in plaast van een zinloze tweet van een nobody?quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uitzending kun je gewoon terugkijken als het je boeit, kost je 5 min om dat stukje te vinden.
Leuk geprobeerd maar ik doe ook niet mee aan die demonstraties de er waren tegen Trump in Amsterdam in 2016 (cringe)quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie je anders best vaak voorbij komen in het topic over Amerika. Waarom woon je daar niet?
Ja en nee, want we hebben als land besloten toch echt een kant te kiezen in het conflict. En dus onderdeel te zijn van het probleem.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie je anders best vaak voorbij komen in het topic over Amerika. Waarom woon je daar niet?
Maar inderdaad een ieder die zich hier witheet maakt over een situatie waar we niets aan gaan veranderen, die al eeuwen speelt en waarbij het kiezen van een kant juist het grootste probleem is, zou daar eigenlijk moeten gaan wonen.
Haha, ik ook niet, demonsteren voor buitenlandse zaken gaat niets veranderen. Sowieso: demonstreren, ik neuk liever.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar ik doe ook niet mee aan die demonstraties de er waren tegen Trump in Amsterdam in 2016 (cringe)
Zeurkous.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom post je dat dan niet in plaast van een zinloze tweet van een nobody?
Zou wat zijn als we de kant kiezen van een terroristische organisatiequote:Op maandag 7 oktober 2024 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en nee, want we hebben als land besloten toch echt een kant te kiezen in het conflict. En dus onderdeel te zijn van het probleem.
Ja, ook daar irriteer ik mij aan. Ook voor de meest recente ontwikkelingen in dat conflict had een ieder al lang een kant gekozen, ook zonder laffe aanslag of totale krieg. We leven in een tijd waarbij je nieuws zoekt dat in je straatje past, en als ik er langer over nadenk, deden we dat altijd al. Elke zuil had zo zijn eigen krant e.d. Blijkbaar vinden wij als mensen dat fijn om ergens je bij te horen voelen en ergens tegen te kunnen zijn, waar iemand die je leuk vind ook tegen is. En ook ik ontloop de dans vast niet op een ander onderwerp, waar ik niet neutraal kan blijven op een stomme manier.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en nee, want we hebben als land besloten toch echt een kant te kiezen in het conflict. En dus onderdeel te zijn van het probleem.
Probeer nog maar eens neutrale info tot je te nemen. Bijna onmogelijk, zeker op internet met al die algoritmes.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ook daar irriteer ik mij aan. Ook voor de meest recente ontwikkelingen in dat conflict had een ieder al lang een kant gekozen, ook zonder laffe aanslag of totale krieg. We leven in een tijd waarbij je nieuws zoekt dat in je straatje past, en als ik er langer over nadenk, deden we dat altijd al. Elke zuil had zo zijn eigen krant e.d. Blijkbaar vinden wij als mensen dat fijn om ergens je bij te horen voelen en ergens tegen te kunnen zijn, waar iemand die je leuk vind ook tegen is. En ook ik ontloop de dans vast niet op een ander onderwerp, waar ik niet neutraal kan blijven op een stomme manier.
Maar wat heeft een herdenking voor de slachtoffers van 7 oktober te maken met het leed van de ander klein te maken? Ik snap je punt niet helemaal. Erken elkaars leed en houdt rekening met elkaars leed. Als je op 7 oktober zulke tegendemonstraties gaat houden, of op een andere datum waar Palestijnen of een ander volk massaal slachtoffer herdenken dan ben je niet bezig met rekening houden. Dan ben je precies bezig met hetgeen waar jij over valt, namelijk leed van iemand anders kleiner maken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, inderdaad niks speciaals, niks unieks. Dat is de trieste realiteit. Het is een herhaling van zetten en niemand die er iets mee doet. Men is vooral druk om het eigen leed uit te vergroten en die van de ander klein te maken (grootste aanslag sinds 9/11).
Dat zegt overigens niets over of je ergens rekening mee moet houden of niet.
Valt best mee. De gulden middenweg bestaat niet altijd, maar als je wat bronnen kunt vinden waar beide extreme kanten boos over worden dan zit je wel op de goede weg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Probeer nog maar eens neutrale info tot je te nemen. Bijna onmogelijk, zeker op internet met al die algoritmes.
Als het een random pro-Israel demonstratie was geweest dan ben ik het met je eens. Dan kan je gewoon een pick and choose doen. Kom je een andere dag terug of ga je ergens verderop staan of zoquote:Op maandag 7 oktober 2024 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De doorsnee herdenker kan er weinig aan doen, behalve dan een herdenking proberen te organiseren zonder rechtsextremisten in hun midden.
Dat is natuurlijk ook kolder, dan kies je alsnog een kant zonder goede info.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Valt best mee. De gulden middenweg bestaat niet altijd, maar als je wat bronnen kunt vinden waar beide extreme kanten boos over worden dan zit je wel op de goede weg.
Ik heb nergens andermans leed kleiner gemaakt. Wel aangegeven dat het leed juist niet anders is dan anders en dat we er dus niet van leren. Het leed dat nu herdacht wordt is niet groter of kleiner dan het Palestijnse leed. Het is niet anders of specialer dan het leed aan de andere kant. Of het nou wel of niet de grootste aanslag sinds 9-11 was, dat doet er niet toe. Ik ageerde vooral tegen de aanwezigheid van bepaalde extreem rechtse figuren bij de herdenking. Hierdoor krijgt voor mij zo'n herdenking een hele andere toonzetting. Dat is waar ik op aansloeg. En als je dat punt niet begrijpt, dan is het gewoon omdat we er volstrekt anders over denken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:36 schreef oblo het volgende:
[..]
Maar wat heeft een herdenking voor de slachtoffers van 7 oktober te maken met het leed van de ander klein te maken? Ik snap je punt niet helemaal. Erken elkaars leed en houdt rekening met elkaars leed. Als je op 7 oktober zulke tegendemonstraties gaat houden, of op een andere datum waar Palestijnen of een ander volk massaal slachtoffer herdenken dan heb je niet bezig met rekening houden. Dan ben je precies begin met hetgeen waar jij valt, namelijk leed van iemand anders kleiner maken.
Nee echt, bij gepolariseerde onderwerpen is dat een prima methode. Als de extreem-linkse activisten boos zijn over een stuk in de Volkskrant dan kun je er meestal van uit gaan dat het interessant is en waarheidsgetrouw.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook kolder, dan kies je alsnog een kant zonder goede info.
En hoe zijn beide extremen daar dan boos op?quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee echt, bij gepolariseerde onderwerpen is dat een prima methode. Als de extreem-linkse activisten boos zijn over een stuk in de Volkskrant dan kun je er meestal van uit gaan dat het interessant is en waarheidsgetrouw.
Ik snap oprecht niet in welk opzicht jij het leed van 7 oktober niet als iets speciaals ziet. Misschien voor jou persoonlijk niet? Maar wel voor Israelis, 7 oktober is voor veel dan niet de meeste Israelis een van de meest verschrikkelijkste en bepalende dag in hun leven.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb nergens andermans leed kleiner gemaakt. Wel aangegeven dat het leed juist niet anders is dan anders en dat we er dus niet van leren. Het leed dat nu herdacht wordt is niet groter of kleiner dan het Palestijnse leed. Het is niet anders of specialer dan het leed aan de andere kant. Of het nou wel of niet de grootste aanslag sinds 9-11 was, dat doet er niet toe. Ik ageerde vooral tegen de aanwezigheid van bepaalde extreem rechtse figuren bij de herdenking. Hierdoor krijgt voor mij zo'n herdenking een hele andere toonzetting. Dat is waar ik op aansloeg. En als je dat punt niet begrijpt, dan is het gewoon omdat we er volstrekt anders over denken.
Al besproken. Lees eens terug ipv een halve dag later met "nieuws" komen dat al besproken is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Zou Wilders ook geroepen hebben 'het land uit met dat tuig' als er alleen blonde mensen op de foto staan ?
Verkapt racisme weer
En ondanks dat ik niet inhoudelijk met de discussie mee wil doen: heb je dit conflict wel eens vd andere kant bekeken? Jij woont in Israël, je bent wellicht ook Joods. Vanuit jouw positie/standpunt is je verontwaardiging en boosheid volkomen te begrijpen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:51 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet in welk opzicht jij het leed van 7 oktober niet als iets speciaals ziet. Misschien voor jou persoonlijk niet? Maar wel voor Israelis, 7 oktober is voor veel dan niet de meeste Israelis een van de meest verschrikkelijkste en bepalende dag in hun leven.
Je hoeft dat verder niet te vergelijken met het leed van de Palestijnen. Ik ben het met je eens dat zo een vergelijking nergens op slaat en een poging is om het leed van de ander te minimaliseren.
Je laatste punt begrijp ik, maar ik ben het er niet mee eens. Prima. Let’s agree to disagree.
In de context der dingen is het uiteindelijk niets speciaals, maar weer het zoveelste hoofdstuk in een landurig conflict. Dat staat los van het intense verdriet van de persoonlijk betrokken Israeli's. Voor hen is het vanzelfsprekend iets wat aandacht behoeft.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:51 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet in welk opzicht jij het leed van 7 oktober niet als iets speciaals ziet. Misschien voor jou persoonlijk niet? Maar wel voor Israelis, 7 oktober is voor veel dan niet de meeste Israelis een van de meest verschrikkelijkste en bepalende dag in hun leven.
Je hoeft dat verder niet te vergelijken met het leed van de Palestijnen. Ik ben het met je eens dat zo een vergelijking nergens op slaat en een poging is om het leed van de ander te minimaliseren.
Je laatste punt begrijp ik, maar ik ben het er niet mee eens. Prima. Let’s agree to disagree.
Precies dat ^quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat dit topic aangaat kijk ik enorm uit naar 8 oktober.
Ik ga mee. Wat een sfeer hierquote:
Ja dat doe ik vaak, al dan niet elke dag. Maar vandaag is het 7 oktober dus ben ik bezig met mijn eigen leed. Als het je echt interesseert kan je meelezen in de Israel reeks, daar post ik vaak.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ondanks dat ik niet inhoudelijk met de discussie mee wil doen: heb je dit conflict wel eens vd andere kant bekeken? Jij woont in Israël, je bent wellicht ook Joods. Vanuit jouw positie/standpunt is je verontwaardiging en boosheid volkomen te begrijpen.
Maar wellicht andersom ook? Denk er eens over na
Precies. Als je dus niet boos wordt doe je het al beter. En de Volkskrant is een linkse krant dus daar zijn de extreem-rechtsen altijd boos op.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En hoe zijn beide extremen daar dan boos op?
En nogmaals, dat mensen boos op iets worden, dat hou je altijd. Boos zijn is voor veel mensen de manier van nieuws vergaren en ergens over praten. Er is altijd wel iemand boos.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi dat de drie leiders van onze coalitie allemaal, Yesilgoz bij WNL en Caroline/Geert op X, ophitsend bezig zijn. Zonder enig moreel besef.
Het grootste gevaar van dit land.
Geen idee, maar ik denk het niet. Ik volg Nederlandse politiek niet echt. Alleen maar respect voor een politicus die bijvoorbeeld op 7 oktober naar een herdenking voor Israelis gaat en op 8 oktober naar een herdenking van Palestijnen. Maar ik denk niet dat er zo een politicus is?quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de context der dingen is het uiteindelijk niets speciaals, maar weer het zoveelste hoofdstuk in een landurig conflict. Dat staat los van het intense verdriet van de persoonlijk betrokken Israeli's. Voor hen is het vanzelfsprekend iets wat aandacht behoeft.
Als we het dan toch hebben over minimaliseren van leed van de ander, dan zie ik dit kabinet niet zo snel aanschuiven bij een herdenking van Palestijnse slachtoffers. Wat denk jij?
Dit alleen al zou voldoende moeten zijn voor Omtzigt om per direct het kabinet te laten vallen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Zou Wilders ook geroepen hebben 'het land uit met dat tuig' als er alleen blonde mensen op de foto staan ?
Verkapt racisme weer
Ter info (voor 1 keer):quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:01 schreef oblo het volgende:
[..]
Ja dat doe ik vaak, al dan niet elke dag. Maar vandaag is het 7 oktober dus ben ik bezig met mijn eigen leed. Als het je echt interesseert kan je meelezen in de Israel reeks, daar post ik vaak.
Ik zal altijd subjectief blijven, maar ik probeer oprecht de andere kant te begrijpen en ik erken het leed van de Palestijnen. Ik maak mij diep zorgen om de sentimenten in Israel over de Palestijnen, de bezetting, de misdaden etc..
En ze hebben niets eens iets moois om naar te kijken (zonder sluier) zoals COBRA:quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zou wat zijn als we de kant kiezen van een terroristische organisatie
Mooi om te horenquote:Op maandag 7 oktober 2024 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ter info (voor 1 keer):
Ik heb Joodse familie in Israël. Waar ik ontzettend veel van hou. Met 2 familieleden die actief in het leger dienen. En beide gewond zijn geraakt kort na 7 okt 2023.
Ik heb ook vrienden die Palestijns zijn. Waar ik ook van hou. Die ook ontzettend veel ellende hebben meegemaakt.
Ik erken het leed van beide partijen. En doe dus NIET mee aan de discussie. Noch aan demonstraties, sit ins, petities of wat dan ook ten gunste van 1 van beide partijen.
Dank! En eens.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:16 schreef oblo het volgende:
Ik vond het wel informatief het gesprek met Mutant en de bijdrage van Whiskers. Niks mis mee imo. Jammer dat het nu zo vijandig wordt.
Op het gevaar af meteen iedereen figuurlijk over me heen te krijgen, toch even een kleine kwinkslag:quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:20 schreef Vis1980 het volgende:
Om het weer een beetje ontopic te maken, stel ik voor dat het kabinet toch eens onderzoek doet naar een verbod op alcohol en wat dat doet met eenzame mannen op het internet.
Mij krijg je niet over je heen hoor, ik gebruik dat ook vaak als mensen beginnen over criminaliteitscijfers en dat terwijl diezelfde cijfers zelfs hogere percentage aangeven bij mannen. Uiteraard is het maf om dan alle mannen preventief op te sluiten, net als het maf is om mensen op basis van afkomst of huidskleur preventief anders aan te pakken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op het gevaar af meteen iedereen figuurlijk over me heen te krijgen, toch even een kleine kwinkslag:
Mannen, oververtegenwoordigd in alle misdaadcijfers. Misschien moeten we die eens preventief opsluiten, het land uit schoppen of extra lange celstraffen geven...
We zijn het inderdaad eens denk ik. Jij snapt wat ik bedoel met die postquote:Op maandag 7 oktober 2024 23:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mij krijg je niet over je heen hoor, ik gebruik dat ook vaak als mensen beginnen over criminaliteitscijfers en dat terwijl diezelfde cijfers zelfs hogere percentage aangeven bij mannen. Uiteraard is het maf om dan alle mannen preventief op te sluiten, net als het maf is om mensen op basis van afkomst of huidskleur preventief anders aan te pakken.
Maar nu zit ik je alleen maar aan te vullen.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ander onderwerp dan? Wat vinden we vd strafbaarheid van "straatintimidatie"? Geldboetes en celstraf in derde rechtszaak over seksuele straatintimidatie - https://nos.nl/l/2539956
In het eerste geval vind ik het lastig, want dan speelt de manier waarop ie het zei vast mee. Ik zou dat toch een beetje verbinden aan openbare dronkenschap, ik weet niet wat daar de boete van is. Het lijkt hier zeer persoonlijk of het beledigend is, want een ander zou er misschien om kunnen lachen. Dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die wat moeite hebben aan de kans op het meespelen van uiterlijke factoren of 'extra' bestraffen. Maar het uitschelden van agenten is ook strafbaar en daar zitten vast ook persoonlijke limieten aan. Roepen dat je iemand gaat beffen vind ik in de meeste situaties ontzettend aso en ongewenst, zeker als het gaat om iemand die ongewenst naast je blijft lopen.quote:De eerste zaak was die van een 46-jarige man uit Amersfoort, Hij viel in de nacht van zaterdag 6 op zondag 7 juli twee vrouwelijke agenten lastig. Zij ontfermden zich op dat moment over een dronken man die op straat lag. "Ik ga jou beffen", riep hij meermaals naar de agenten, ook nadat ze hem hadden gearresteerd.
De agenten verklaarden dat ze dat als kwetsend en vernederend hebben ervaren. De Amersfoorter werd veroordeeld tot een geldboete van 350 euro, waarvan 200 euro voorwaardelijk.
De andere zaak ging over een 50-jarige man uit Utrecht. Hij werd op 21 augustus staande gehouden door een boa, die zag dat hij drugs gebruikte. De man weigerde zijn legitimatiebewijs te laten zien en wilde alleen met de politie praten, schrijft RTV Utrecht. Vervolgens benaderde hij de boa seksueel door verschillende opmerkingen en gebaren. Hij pakte daarbij zijn geslachtsdeel vast.
"Ik ga jou beffen" op straat roepen tegen volstrekt onbekenden. Uit het niets. Tegen professionals die daar uit hoofde van hun beroep zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
In het eerste geval vind ik het lastig, want dan speelt de manier waarop ie het zei vast mee. Ik zou dat toch een beetje verbinden aan openbare dronkenschap, ik weet niet wat daar de boete van is. Het lijkt hier zeer persoonlijk of het beledigend is, want een ander zou er misschien om kunnen lachen. Dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die wat moeite hebben aan de kans op het meespelen van uiterlijke factoren of 'extra' bestraffen. Maar het uitschelden van agenten is ook strafbaar en daar zitten vast ook persoonlijke limieten aan. Roepen dat je iemand gaat beffen vind ik in de meeste situaties ontzettend aso en ongewenst, zeker als het gaat om iemand die ongewenst naast je blijft lopen.
Het blijft zeer persoonlijk en het hangt er dan vanaf wie het zegt, op wat voor manier en in welke situatie en dat lijkt mij wat lastig te vatten in een eerlijke straf.
De tweede zaak wordt iemand fysiek betast, dat vind ik een stuk verder gaan.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Ik ga jou beffen" op straat tegen een volstrekt onbekende roepen. Uit get niets. PlTegen professionele die daar uit hoofde van hun beroep zijn.
Dat vind jij afhankelijk vd context? Welke context dan?
Als die man laveloos op straat ligt, is er weinig kans op het uitvoeren van de actie. 'Ik ga je wat aandoen' is misschien wat vager, maar als bedreiging uiteindelijk niet strafbaar.quote:Zij ontfermden zich op dat moment over een dronken man die op straat lag. "Ik ga jou beffen", riep hij meermaals naar de agenten, ook nadat ze hem hadden gearresteerd.
De man die dat riep was NIET de man die laveloos op straat lag..quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Als die man laveloos op straat ligt, is er weinig kans op het uitvoeren van de actie. 'Ik ga je wat aandoen' is misschien wat vager, maar als bedreiging uiteindelijk niet strafbaar.
Het is ongewenst, dat sowieso, maar beledigd zijn kan iets heel erg persoonlijks zijn en ik vind het lastig om daar een meetbaar iets van te maken. Nu begrijp ik wel dat zo'n losstaand verhaal prima als belediging wordt ervaren, maar ik heb het dan ook over al dat soort cases bij elkaar. We roepen allemaal wel eens wat, dus gaat het wel degelijk om de manier waarop je iets zegt en de situatie waarin het plaatsvindt. Dat wil niet zeggen dat je altijd moet leunen naar 'je moet er maar tegen kunnen', maar je kunt als agent niet elke terugopmerking als beledigend gaan zien. Want het is dus een begrip dat voor iedereen weer anders is, en daardoor soms lastig om te bepalen wanneer iemands norm opzettelijk wordt overschreden.
Hahaha, ik stelde zo voor dat een stomdronken iemand (misschien wel dé dorpsdronkaard') die niet meer op zijn benen kan staan en nog net uit zijn mond 'Ikkggg gaajujuje Bfffen' kon uitkramen. Net zo ongewenst natuurlijk, maar komt al minder intimiderend over. Ja, in het geval van iemand die daar dan bij staat is het nog ongewenster, dan kan ik mij het gevoel geïntimideerd te zijn wel indenken. En ja de boete ook.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De man die dat riep was NIET de man die laveloos op straat lag..
Ik ga het nog een keer zeggen (nu al vijfduizend keer gedaan): mensen die protesteren tegen het beleid van Netanyahu, protesteren niet voor een Joodse genocide. Zolang je dat zo wil blijven proberen te framen, zo lang je olie op het vuur blijft gooien door elk protest tegen het beleid van Netanyahu af te schilderen als steun voor Hamas en zo maar iedereen die kritiek heeft op het huidige beleid van Israël - waar meer dan genoeg reden toe is - in het verdomhoekje te drukken, ben je helemaal niet bezig met het zoeken naar een oplossing van dat conflict, maar alleen met meer chaos, wanorde en conflict te creeëren.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:05 schreef HeatWave het volgende:
Op dagelijkse basis protesteren voor een Joodse genocide, from the river.... en dan janken over moreel besef.
Heel gauw van mijn whiskey afblijven!quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:20 schreef Vis1980 het volgende:
Om het weer een beetje ontopic te maken, stel ik voor dat het kabinet toch eens onderzoek doet naar een verbod op alcohol en wat dat doet met eenzame mannen op het internet.
Hear Hear !!!!!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik ga het nog een keer zeggen (nu al vijfduizend keer gedaan): mensen die protesteren tegen het beleid van Netanyahu, protesteren niet voor een Joodse genocide. Zolang je dat zo wil blijven proberen te framen, zo lang je olie op het vuur blijft gooien door elk protest tegen het beleid van Netanyahu af te schilderen als steun voor Hamas en zo maar iedereen die kritiek heeft op het huidige beleid van Israël - waar meer dan genoeg reden toe is - in het verdomhoekje te drukken, ben je helemaal niet bezig met het zoeken naar een oplossing van dat conflict, maar alleen met meer chaos, wanorde en conflict te creeëren.
Waar zijn die anti-Netanyahu protesten dan? Die zijn er niet, omdat de enigen die protesteren pro-Hamas zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik ga het nog een keer zeggen (nu al vijfduizend keer gedaan): mensen die protesteren tegen het beleid van Netanyahu, protesteren niet voor een Joodse genocide. Zolang je dat zo wil blijven proberen te framen, zo lang je olie op het vuur blijft gooien door elk protest tegen het beleid van Netanyahu af te schilderen als steun voor Hamas en zo maar iedereen die kritiek heeft op het huidige beleid van Israël - waar meer dan genoeg reden toe is - in het verdomhoekje te drukken, ben je helemaal niet bezig met het zoeken naar een oplossing van dat conflict, maar alleen met meer chaos, wanorde en conflict te creeëren.
Dit is gewoon pertinent onwaar. Er zijn in Israël zelf al maandenlang grootschale demonstraties (en stakingen). Let erbij op dat de protesten in Israël tegen het beleid van Netanyahu ook niet alleen met de Palestijnse kwestie te maken hebben. Ik herhaal het nog maar eens, er is meer dan genoeg reden om kritiek te hebben op zijn beleid en nee, niet iedereen die tegen Netanyahu protesteert is pro-Hamas. Dat is een hele gemakzuchtige frame waar vooral Hamas en Netanyahu baat bij hebben en de vele miljoenen Israëlisers en Palestijnen die daarin meegesleurd worden nu simpelweg slachtoffer van zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar zijn die anti-Netanyahu protesten dan? Die zijn er niet, omdat de enigen die protesteren pro-Hamas zijn.
Alsnog, bij deze.quote:
Nieuwsuur is een Geenstijl en Powned geworden? Polen is er niks bij.quote:
Ik vraag me ernstig af of dit nu wel de 'officiële' woordvoerder was van de hele groep demonstranten.quote:
Jouw 'war on media' begint behoorlijk vermoeiend te worden. Nieuwsuur doet hier gewoon een feitelijk verslag. Dat jij overal rechtse bedoelingen en rechtse mensen ziet, betekent niet dat het daadwerkelijk ook rechts is. Nederland heeft gelukkig een enorm pluriform medialandschap, met zowel van linkerzijde als van rechterzijde kwaliteitsmedia en ook een aantal nieuwsmedia die niet links of rechts te noemen zijn en Nieuwsuur is daar één van.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nieuwsuur is een Geenstijl en Powned geworden? Polen is er niks bij.
(Zoals gezegd vind ik niet dat je op 7 oktober moet demonstreren, maar ik doorzie dit en hoe de NPO zijn legitimatiteit wil bewijzen)
Ze leggen keurig de morele leegte van de woordvoerder bloot.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
(Zoals gezegd vind ik niet dat je op 7 oktober moet demonstreren, maar ik doorzie dit en hoe de NPO zijn legitimatiteit wil bewijzen)
Legiti-watte?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook een vastigheid in de berichtgeving: de willekeurige Joodse student die gewoonweg helemaal niet zo willekeurig is. Dat geldt ook voor deze knul.quote:
Studenten is meervoud. Het verwijzend voornaamwoord ‘dat’ kan alleen terugverwijzen naar een onzijdig begrip enkelvoud. En ‘pionetjes’?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De etnostaat zal niet rusten voordat de hele West Bank etnisch is ingenomen. Met steun van al deze zogenaamd willekeurige studenten (dat pionetjes zijn in de Hasbara en weten wat ze voor de camera moeten zeggen).
Ja sorry, kan gebeuren op een telefoon hè?quote:
Het enige nadeel is dat het conflict inmiddels ook hier op straat zijn weerslag heeft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:23 schreef Kowloon het volgende:
Mijn moeder is geboren in 1948, gedurende haar hele leven vechten ze elkaar al de tent uit in Israel en de landen er omheen. En ik weet nog dat ik als jong Kowloontje op de achterbank in de auto zat toen op de radio werd bericht dat Rabbin was doodgeschoten. Het hele Israel-conflict interesseert mij geen ene ruk, het is eindeloos en zinloos. Iedere hersencel die er wereldwijd mee bezig is, is naar mijn idee verspilling van tijd en middelen. En meer schrijf ik er niet over.
Helemaal mee eens maar de manier waarop de Nederlandse regering hiermee om gaat is schandalig. In de stemmingen bij de VN hoort Nederland altijd tot de meest pro-Israel landen van de Westerse wereld. 'We' zijn helaas niet neutraal, niet afzijdig, een kracht voor vrede, en burgers mogen daar best wat van vinden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:23 schreef Kowloon het volgende:
Mijn moeder is geboren in 1948, gedurende haar hele leven vechten ze elkaar al de tent uit in Israel en de landen er omheen. En ik weet nog dat ik als jong Kowloontje op de achterbank in de auto zat toen op de radio werd bericht dat Rabbin was doodgeschoten. Het hele Israel-conflict interesseert mij geen ene ruk, het is eindeloos en zinloos. Iedere hersencel die er wereldwijd mee bezig is, is naar mijn idee verspilling van tijd en middelen. En meer schrijf ik er niet over.
waarom zou je niet pro-israel mogen zijn als land?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar de manier waarop de Nederlandse regering hiermee om gaat is schandalig. In de stemmingen bij de VN hoort Nederland altijd tot de meest pro-Israel landen van de Westerse wereld. 'We' zijn helaas niet neutraal, niet afzijdig, een kracht voor vrede, en burgers mogen daar best wat van vinden.
Wat veel minder op het netvlies staat is hoe Israëlische 'tegendemonstranten' gaan terugknokken (die dan vervolgens trots worden gepresenteerd door Geerten Waling in de Elsevier).
Verstandige politici en leiders zouden moeten streven naar verbinding en een universele herdenking van de doden. In plaats daarvan ruiken een Yesilgöz en Wilders (en de machten boven hen) een verdienmodel, een cultuuroorlog, en laten ze zelf de splijtzwammen ontstaan (Schattschneider indachtig).
De berichtgeving is er niet naar maar ik vind dat een Timmermans en Halsema het verstandig doen. Verstandiger dan de zittende coalitie in ieder geval. Die ruiken een etnisch conflict om te exploiteren voor eigen (financieel) gewin. Verstandiger dan de IDF soldaten die moeten door gaan voor 'zo maar een student'.
Nieuwsuur wantrouw ik. Ik zie dat als RVD televisie. De directeur wordt immers gewoon rechtstreeks door de regering benoemd. Tien jaar geleden waarschuwden experts al voor Poolse toestanden bij de NPO. Geen grap.
Als het gaat om bepaalde kwesties zoals de terreur en massamoorden in de Gaza....dan is het fatsoenlijk om niet pro-Israel te zijn. Evenzo met de bombardementen op Libanon, vele doden, een paar honderdduizend mensen op de vlucht..quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom zou je niet pro-israel mogen zijn als land?
Mensenrechten... niet tribalisme en conservatisme.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als het gaat om bepaalde kwesties zoals de terreur en massamoorden in de Gaza....dan is het fatsoenlijk om niet pro-Israel te zijn. Evenzo met de bombardementen op Libanon, vele doden, een paar honderdduizend mensen op de vlucht..
daar zijn dan ook redenen voor, maar dat is meer iets voor andere topics lijkt me.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als het gaat om bepaalde kwesties zoals de terreur en massamoorden in de Gaza....dan is het fatsoenlijk om niet pro-Israel te zijn. Evenzo met de bombardementen op Libanon, vele doden, een paar honderdduizend mensen op de vlucht..
Voor een staakt-het-vuren en voor de tweestatenoplossing, wat de niet in de regering zittende Wilders daar van vindt is verder niet heel relevant. Voor een andere mening dan deze is er geen meerderheid in de Kamer. Ook Agema, Faber, Madlener, Beljaarts en Klever hebben aangegeven achter de tweestatenoplossing te staan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ook NL is voorstander van een staakt het vuren, lijkt me prima verder.
Het blijft lastig om iets als straat intimidatie te specificeren.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
In het eerste geval vind ik het lastig, want dan speelt de manier waarop ie het zei vast mee. Ik zou dat toch een beetje verbinden aan openbare dronkenschap, ik weet niet wat daar de boete van is. Het lijkt hier zeer persoonlijk of het beledigend is, want een ander zou er misschien om kunnen lachen. Dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die wat moeite hebben aan de kans op het meespelen van uiterlijke factoren of 'extra' bestraffen. Maar het uitschelden van agenten is ook strafbaar en daar zitten vast ook persoonlijke limieten aan. Roepen dat je iemand gaat beffen vind ik in de meeste situaties ontzettend aso en ongewenst, zeker als het gaat om iemand die ongewenst naast je blijft lopen.
Het blijft zeer persoonlijk en het hangt er dan vanaf wie het zegt, op wat voor manier en in welke situatie en dat lijkt mij wat lastig te vatten in een eerlijke straf.
De tweede zaak wordt iemand fysiek betast, dat vind ik een stuk verder gaan.
Fatsoen hebben we genoeg gezien gisteren in de grote steden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is alleen maar voor de bühne en wordt niet werk van gemaakt, niet aan mee geholpen en is geen overweging dat mee speelt in de genomen besluiten (stemmingen VN).quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor een staakt-het-vuren en voor de tweestatenoplossing, wat de niet in de regering zittende Wilders daar van vindt is verder niet heel relevant. Voor een andere mening dan deze is er geen meerderheid in de Kamer. Ook Agema, Faber, Madlener, Beljaarts en Klever hebben aangegeven achter de tweestatenoplossing te staan.
Ze maken gewoon gebruik van hun recht. Uiteindelijk beslist een ander orgaan wat ze hiermee doen he.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:09 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)lzoekers-in-terwolde
https://www.rtl.nl/nieuws(...)staande-minderjarige
Racisme op de Bible Belt. Deel zoveel.
Gewoon weer de feiten verdraaien, toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is alleen maar voor de bühne en wordt niet werk van gemaakt, niet aan mee geholpen en is geen overweging dat mee speelt in de genomen besluiten (stemmingen VN).
https://www.rijksoverheid(...)igde-naties-new-yorkquote:Als we het hebben over collectieve verantwoordelijkheid, is er helaas ook dat andere grote conflict.
7 oktober is bijna een jaar geleden.
Bijna een jaar geleden dat terreurorganisatie Hamas zijn gruweldaden uitvoerde en de daarop volgende oorlog uitbrak.
Het leed sindsdien is ongekend.
Al veel te veel onschuldige burgers zijn omgekomen, ontvoerd of verwond.
Veel te veel mensen zijn op de vlucht, en hebben hun naasten en bezittingen verloren.
De laatste dagen is ook een groot aantal burgerslachtoffers in Libanon te betreuren.
En nog veel meer mensen in de regio dreigt hetzelfde lot te wachten, als dit niet stopt.
Dat mag niet gebeuren.
Een grote regionale oorlog moet absoluut worden voorkomen.
Net als een nieuwe aanval op Israël.
Dat begint met het steunen van internationale diplomatieke initiatieven zoals het voorstel van de Verenigde Staten en Frankrijk voor een tijdelijk staakt-het-vuren.
Een voorstel dat door veel landen gesteund wordt, ook door landen in de regio.
We roepen Israël en Libanon op om dit te steunen:
Geef diplomatie een kans.
Ik weet dat als het om Israël en Gaza gaat, mensen al snel hun oude stellingen betrekken.
Hele generaties groeien op met wantrouwen, angst en zelfs haat richting de ander.
Maar als we proberen verder te kijken, zien we dat in dit conflict iedereen verloren heeft.
En iedere suggestie van winst voor de één, betekent niets anders dan verlies. Verlies aan beide kanten.
Daarom is nu politiek leiderschap en moed nodig, eveneens aan beide kanten.
Om de voortdurende geweldspiraal te doorbreken en de ander te zien voor wie hij is: een mens, op zoek naar een veilige plek om te leven.
Naast elkaar, in plaats van tegenover elkaar.
De eerste stappen zijn niet moeilijk te bedenken.
Een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Een directe en onvoorwaardelijke vrijlating van alle gijzelaars.
Acute, grootschalige hulp voor de mensen in Gaza.
En iedereen moet zich houden aan het internationaal recht.
Ik weet dat het makkelijk klinkt.
En ik weet ook dat iets graag willen, niet hetzelfde is als het ook gedaan krijgen.
Maar zoals Nelson Mandela zei: veel is onmogelijk, tot het gedaan is.
Dames en heren,
Onze geschiedenis laat ons elke keer weer zien dat het kan.
Want we komen van ver.
En we moeten nog verder.
Maar het pad dat achter ons ligt, zal ons vooruit brengen.
Als we vasthouden aan waar we voor staan.
Onze gedeelde waarden.
Onze gedeelde koers.
En boven alles: ons vermogen vol te houden.
We zijn ook wel een beetje zeikerds geworden. Bijvoorbeeld wil iedereen een smart phone, maar niemand wil in de buurt van een onvermijdelijke telefoonpaal(of mast) wonen. We zitten weet ik het hoe lang online te gamen, filmpjes kijken en zelfs tv nu, maar niemand wil van die data centers. Een beetje de asielzoekers verspreiden is wel zo gewenst in een samenleving (ipv ze allemaal naar Ter Apel te sturen).quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ze maken gewoon gebruik van hun recht. Uiteindelijk beslist een ander orgaan wat ze hiermee doen he.
Dat mag. Maar "als land" is zo vaag. Als regering dan neem ik aan? Want de burgers zijn zeer verdeeld over het onderwerp.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom zou je niet pro-israel mogen zijn als land?
Het zijn een stel laffe bangeriken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:09 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)lzoekers-in-terwolde
https://www.rtl.nl/nieuws(...)staande-minderjarige
Racisme op de Bible Belt. Deel zoveel.
Waarom zit je je hierover zo op te fokken? Heeft helemaal geen zin.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
Voorbeeld van maanden terug (gisteren was het ook weer raak bij 'Rechtsuur')
[ x ]
[ x ]
https://dekanttekening.nl(...)ti-israel-sentiment/
Dit is dus wat Nieuwsuur (RVD televisie) en andere media consequent doen.
De Palestijnse activisten vs zomaar een onschuldige 'student' zonder politieke bijbedoelingen. Gisteren ook weer. Heel sluw allemaal, van die christelijke Nieuwsuur verslaggever.
Men waarschuwde hier al voor.
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
De Europese Commissie is alert (voor zolang de rechts-populisten buiten de deur kunnen worden gehouden):
https://www.volkskrant.nl(...)i-teit-npo~b9f7a34b/
De VVD cs zijn voor een tweestatenoplossing op dezelfde manier als ze tegen Apartheid waren... niet dus. Degenen die echt boycotts organiseren krijgen de volle laag. Alleen met de mond beleidt men de tweestatenoplossing.
Hij heeft niks beters te doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zit je je hierover zo op te fokken? Heeft helemaal geen zin.
Complottheorieën horen in BNWquote:
Jawel... maar het is schandalig wat er allemaal wordt verdraaid in de media.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij heeft niks beters te doen.
In hoeverre kunnen we de uitlatingen van deze personen serieus nemen als je bijvoorbeeld hoort dat Chris Jansen als persoon nog gewoon achter bestrafte uitspraken van Wilders staat? Hij is dan wel geen minister gelukkig maar hoezo ben je als minister opeens een ander persoon dan als Kamerlid? Je krijgt toch geen nieuw stukje hersenen? Je denkt nog steeds zelfde ga ik vanuit. Dan ga je sowieso in ministersraad geen moeite doen voor de Palestijnse zaak. Je gaat niet daar zeggen he jongens we hebben in regeerakkoord staan de tweestatenoplossing. Nou Dick, ga daar eens wat voor doen....quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:45 schreef Hanca het volgende:
Ook Agema, Faber, Madlener, Beljaarts en Klever hebben aangegeven achter de tweestatenoplossing te staan.
Hij heeft een prachtig precedent in Cato de Oudere.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:51 schreef Klopkoek het volgende:
De Israëlisch ambassadeur in het VK (lid veiligheidsraad) heeft aan het VK gewoon gezegd dat heel Gaza vernietigd moet worden.
Indo-Dictatortje in de dop. En afgezien van zijn post; eerst al het radicale rechtse kapsel, nu die AI foto van hemzelf als twintiger of begin-dertiger, dat is ook erg Trumpiaans. Musk heeft er ook een handje van.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wildersje is weer lekker bezig:
[ afbeelding ]__!
Ja, inmiddels is Geert ook wel een oude, verlepte vent met teveel vel in z'n gezicht vol met wallen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Indo-Dictatortje in de dop en afgezien van zijn post. Eerst al het radicale rechtse kapsel, nu die AI foto van hemzelf als twintiger of begin-dertiger, dat is ook erg Trumpiaans. Musk heeft er ook een handje van.
“Ja, maar zo doet Denemarken <ejaculeer> het ook!”quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ook fraai om te zien dat deportatie weer helemaal hip is onder radicaalrechts deze dagen.
en nogal wat ouderdomsvlekken ook.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, inmiddels is Geert ook wel een oude, verlepte vent met teveel vel in z'n gezicht vol met wallen.
Bij een krachtig fuhrer past natuurlijk niet een avatar van hetgeen realistisch beschreven. Maar het is een trend bij de huidige radicaal-rechtse leiders dat ze dan niet een wat oudere foto inzetten, maar meteen voor een make-over gaan.quote:Jezelf dan zo AI-technisch neerzetten is wel apart dan
Ja dat vind ik ook wel frappant. En ook de suggestie om ook anders denkenden dan ook maar te deporteren, het is nogal wat. En aardig wat mensen die zich de afgelopen jaren hebben laten verleiden tot het prima vinden van deze uitspraken. Ik moet ook wel zeggen dat Wilders zelfs mij tegenvalt, want ergens had ik het slimmer gevonden als ie nu ineens de rechtsstaat respecteert en er is voor iedereen die in Nederland woont. Trump was nog steeds president geweest als ie tijdens corona het niet alleen maar over zichzelf gehad zou hebben en daadwerkelijk probeerde de situatie zo goed mogelijk te managen. Naïef van mij natuurlijk, maar ik vind dat Wilders zich zelfs extremer gedraagt dan voorheen. Het aanvallen van de eigen MP, het gedram om de rechtsstaat te omzeilen en de manier waarop hij laat zien allerlei beslissingen te willen nemen die indruisen tegen alle wetten, regels, checks, verdragen en dat met een retoriek die zo in de Tweede Wereldoorlog had gepast.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ook fraai om te zien dat deportatie weer helemaal hip is onder radicaalrechts deze dagen.
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wildersje is weer lekker bezig:
[ afbeelding ]__!
Ik vind dit niet zozeer extreemrechtse taal. Het is vooral gewoon een taal wat een volksvertegenwoordiger niet dient te gebruiken, zeker niet als het over een andere volksvertegenwoordiger gaat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen!
Tenzij je geen extreemrechtse taal uitslaat, dan mag je opzouten.
Ik vind het zelfs ophitsend. Daarnaast snapt Wilders blijkbaar niet dat ie in het kabinet zit en dat dit tegen alles in gaat wat Nederland Nederland maakt. En blijkbaar vind het hele kabinet dit, want ze worden geacht met een mond te spreken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dit niet zozeer extreemrechtse taal. Het is vooral gewoon een taal wat een volksvertegenwoordiger niet dient te gebruiken, zeker niet als het over een andere volksvertegenwoordiger gaat.
Iets met fatsoen?
Het gaat me er meer om dat Wilders (en zijn fans) vaak roepen dat ze zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor meningen die in hun eigen straatje passen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dit niet zozeer extreemrechtse taal. Het is vooral gewoon een taal wat een volksvertegenwoordiger niet dient te gebruiken, zeker niet als het over een andere volksvertegenwoordiger gaat.
Iets met fatsoen?
Ah oke dan snap ik mquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat Wilders (en zijn fans) vaak roepen dat ze zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor meningen die in hun eigen straatje passen.
Die grote fan van Israël zou beter moeten weten als hij het heeft over het uitzetten van de eigen bevolking.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen!
Tenzij je geen extreemrechtse taal uitslaat, dan mag je opzouten.
Dat weten we al sinds 2006 toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat Wilders (en zijn fans) vaak roepen dat ze zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor meningen die in hun eigen straatje passen.
https://www.destentor.nl/(...)n-terwolde~a39f9b65/quote:De 72-jarige Harrie van der Weerd, die dicht bij de boogde opvanglocatie Kadijk 7a woont, laat weten waarom hij die avond protesteert. Hij maakt zich vooral druk dat de jongeren weinig te doen zullen hebben en daardoor het slechte pad op gaan. ,,Zij gaan aan de drugs, daar hebben ze geld voor nodig en daarvoor gaan ze de buurt in. Zo zie ik het.”
Wilders zit (gelukkig) niet in het kabinet, Schoof is er ook al tegenin gegaan: https://www.ad.nl/politie(...)chten-op-x~a0986e81/quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs ophitsend. Daarnaast snapt Wilders blijkbaar niet dat ie in het kabinet zit en dat dit tegen alles in gaat wat Nederland Nederland maakt. En blijkbaar vind het hele kabinet dit, want ze worden geacht met een mond te spreken.
Jaren geleden al eens aangehaald dat het PVV logo van de driekleurmeeuw geinspireerd is op de stormmeeuw van de NSB. Men had het toen over puur toeval. Maar zo toevallig is dat allemaal niet.quote:
Ik denk dat (voor een deel) het ding is dat vroeger de rechtsstaat rechts beschermde tegen links en de meute.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel frappant. En ook de suggestie om ook anders denkenden dan ook maar te deporteren, het is nogal wat. En aardig wat mensen die zich de afgelopen jaren hebben laten verleiden tot het prima vinden van deze uitspraken. Ik moet ook wel zeggen dat Wilders zelfs mij tegenvalt, want ergens had ik het slimmer gevonden als ie nu ineens de rechtsstaat respecteert en er is voor iedereen die in Nederland woont. Trump was nog steeds president geweest als ie tijdens corona het niet alleen maar over zichzelf gehad zou hebben en daadwerkelijk probeerde de situatie zo goed mogelijk te managen. Naïef van mij natuurlijk, maar ik vind dat Wilders zich zelfs extremer gedraagt dan voorheen. Het aanvallen van de eigen MP, het gedram om de rechtsstaat te omzeilen en de manier waarop hij laat zien allerlei beslissingen te willen nemen die indruisen tegen alle wetten, regels, checks, verdragen en dat met een retoriek die zo in de Tweede Wereldoorlog had gepast.
Hij laat enorm zijn ware aard zien en tot nu toe blijkt onze rechtsstaat sterker dan dictatorwannabees en ik vraag mij dan ook af hoe ver hij nog kan en moet gaan om ook die omver te blazen. Dan hebben we echt een heel groot probleem in Nederland en is het hek van de dam. Mensen die dat prachtig vinden kunnen bij een machtswisseling dat ook weer als een boemerang in hun eigen gezicht terugkrijgen. Waarom zou je dat dan wel in je voordeel toestaan? Dat toont ook wel aan dat veel mensen niet verder dan hunzelf kunnen kijken en totaal geen benul hebben dat die wetten, regels en verdragen er ook zijn om hen te beschermen.
De bedoeling is natuurlijk een draagvlak om vooral ambtenaren te ontslaan en uiteindelijk alle vormen van overleg, adviezen en checks kapot te maken, zodat men alles kan doen op de persoonlijke grillen van een man, die niet eens MP is.
Dat eten van honden en katten is een op een overgenomen van Trump. Bizar om te horen dat een minister dat hier nu herhaalt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
En maar de angst blijven voeden...
Ja, dan krijg je dus dit soort types
[..]
https://www.destentor.nl/(...)n-terwolde~a39f9b65/
Dat is allemaal fraai maar zoals ze in artikel ook al zeggen het brengt het kabinet in verlegenheid. Je kunt niet overal op reageren maar tegelijk zou je dat bijna wel moeten. Dat levert je gewoon problemen op. Dit straalt geen eenheid uit. Wilders is gewoon alvast aan het voorsorteren op volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders zit (gelukkig) niet in het kabinet, Schoof is er ook al tegenin gegaan: https://www.ad.nl/politie(...)chten-op-x~a0986e81/
Wilders zit helemaal niet in het kabinet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs ophitsend. Daarnaast snapt Wilders blijkbaar niet dat ie in het kabinet zit en dat dit tegen alles in gaat wat Nederland Nederland maakt. En blijkbaar vind het hele kabinet dit, want ze worden geacht met een mond te spreken.
Eens. Maar het is dus gelukkig nog steeds zo dat Wilders niet het kabinetsbeleid maakt, dat wat Wilders zegt vrijwel nooit het kabinetsstandpunt is. Sterker: er gaat ook nauwelijks een dag voorbij zonder dat Wilders weer een minister aan valt omdat die volgens hem niet doet wat er gedaan moet worden. Richting Jansen over de zero-emissie-zones, richting Madlener over tolheffing, richting Faber over het uitvoeren van de spreidingswet en zo gaat het nog wel even verder. Allemaal krijgen ze een veeg uit de pan van Wilders maar gaan ze gewoon door met hun beleid.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is allemaal fraai maar zoals ze in artikel ook al zeggen het brengt het kabinet in verlegenheid. Je kunt niet overal op reageren maar tegelijk zou je dat bijna wel moeten. Dat levert je gewoon problemen op. Dit straalt geen eenheid uit. Wilders is gewoon alvast aan het voorsorteren op volgende verkiezingen.
Wilders zit helaas niet in het kabinet. Dan had hij zich enigszins moeten gedragen. Nu blijft hij de komende jaren gewoon doorgaan met haat zaaien en verkiezingspropaganda. En kan hij er ook makkelijker zijn handen van af trekken wanneer Schoof-1 de boel verneukt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders zit (gelukkig) niet in het kabinet, Schoof is er ook al tegenin gegaan: https://www.ad.nl/politie(...)chten-op-x~a0986e81/
Hij had zich echt niet gedragen, hij was blijven haatzaaien. Alleen had hij het dan veel meer er proberen door te drukken in de ministerraad, waar nu praktisch geen PVV standpunt doorheen komt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Wilders zit helaas niet in het kabinet. Dan had hij zich enigszins moeten gedragen. Nu blijft hij de komende jaren gewoon doorgaan met haat zaaien en verkiezingspropaganda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |