abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:45:59 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215200925
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat wat Hamas op 7 oktober heeft gedaan dusdanis vreselijk is dat je dat niet kunt downplayen. Ook al is Israel totaal overboord gegaan met hun zelfverdediging en wraakactie. De aanslag van Hamas wordt niet minder erg omdat Israel op deze manier heeft teruggeslagen. Het is allebei, naast elkaar, afschuwelijk en alleen maar te veroordelen zonder 'ja maar', wat mij betreft.
Ja dat 7 oktober vreselijk is daarover zijn we het eens. Maar wat Israel daarna aan terreur heeft gedaan is op vele male grotere schaal. 50.000 onschuldige doden is in mijn ogen veel erger dan 1.000 doden. Maar blijkbaar denken mensen meer dat 1000 doden een tragedie is en 50.000 dat is statistiek.
Laten we terreur inderdaad veroordelen. Dus dat begint met geen enkele support voor de terreurstaat Israel. Zo snel mogelijk boycotten die hap. Inderdaad dat zou geen ja maar moeten zijn. Jammer genoeg steunt de Nederlandse regering en zo ik kan bezien het grootste gedeelte van de bevolking dus wel terreur.
In dat geval is mijn conclusie in elk geval dat 7 oktober best meevalt. Dus dat het frame waar 1000 doden heel erg zijn en 50.000 begrijpelijk iets is wat verworpen moet worden.
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:51:47 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215200927
@TT Eenzijdig demonstreren op 7 oktober voor de kant die de massamoordenaars voortbracht is ziek en provocerend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:52:40 #4
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215200934
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Perrin het volgende:
@:TT Eenzijdig demonstreren op 7 oktober voor de kant die de massamoordenaars voortbracht is ziek en provocerend.
Dus je keurt hierbij ook pro-Israel demonstraties af of hoe kijk je daar dan naar?

Overigens zijn er hier wel wat nuances bij te bedenken.
pi_215200994
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat 7 oktober vreselijk is daarover zijn we het eens. Maar wat Israel daarna aan terreur heeft gedaan is op vele male grotere schaal. 50.000 onschuldige doden is in mijn ogen veel erger dan 1.000 doden. Maar blijkbaar denken mensen meer dat 1000 doden een tragedie is en 50.000 dat is statistiek.
Laten we terreur inderdaad veroordelen. Dus dat begint met geen enkele support voor de terreurstaat Israel. Zo snel mogelijk boycotten die hap. Inderdaad dat zou geen ja maar moeten zijn. Jammer genoeg steunt de Nederlandse regering en zo ik kan bezien het grootste gedeelte van de bevolking dus wel terreur.
In dat geval is mijn conclusie in elk geval dat 7 oktober best meevalt. Dus dat het frame waar 1000 doden heel erg zijn en 50.000 begrijpelijk iets is wat verworpen moet worden.
Dat is ook precies niet wat ik zeg. Wat mij betreft is het dus beiden verwerpelijk en heel erg en is het ene niet minder erg omdat het om een kleiner aantal gaat. Niet wegen, alleen veroordelen.

Het is beide vreselijk. Punt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215201002
Ik probeer overigens het mest-debat te volgen, maar de stream kapt er iedere keer mee. Meer mensen last van?
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:02:12 #7
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215201024
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik probeer overigens het mest-debat te volgen, maar de stream kapt er iedere keer mee. Meer mensen last van?
Die kijk ik op tv
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215201034
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:02 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Die kijk ik op tv
Ik heb hier geen tv op mijn thuiskantoor :D Dus ik moet het streamen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:05:00 #9
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215201045
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb hier geen tv op mijn thuiskantoor :D Dus ik moet het streamen.
Ah ja dat is idd wat onhandig dan :D maar ik heb de laatste tijd sowieso problemen met die livestream :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:06:03 #10
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215201053
En eens met de TT.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:07:03 #11
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_215201057
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is ook precies niet wat ik zeg. Wat mij betreft is het dus beiden verwerpelijk en heel erg en is het ene niet minder erg omdat het om een kleiner aantal gaat. Niet wegen, alleen veroordelen.

Het is beide vreselijk. Punt.
En aan het eind van de rit zijn alle slachtoffers sinds 7 oktober, Israelisch of Palestijns, het resultaat van hetzelfde: vijandige en onderdrukkende regimes die religie gebruiken om hun eigen haat uit te drukken.

Dus lijkt mij prima om voor de Palestijnse zaak te demonstreren, zij zijn door de schandalige acties van Hamas slachtoffer geworden van het verwoestende regime van Israël.

Dat demonstratierecht mag niet onder druk komen te staan.
Makkelijk eerste
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:09:19 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215201084
Ik zal maar proberen neer te zetten waar het volgens mij misgaat en waarom men de aandrang voelt om te demonstreren voor Palestina.

Dan moeten we eigenlijk in mijn ogen kijken naar waarom en wanneer demonstreren de mensen. We hebben afgelopen jaren nogal wat demonstraties gezien; dan gaat het om Zwarte Piet, milieubeleid, lerarentekort, Black Lives Matter, Occupy, en recent uiteraard klimaatprotesten (snelwegblokkades) en boerenprotesten (ook snelwegblokkades). Meestal is er dan iets waar ze het niet mee eens zijn en daar kan je je dan collectief over tegen uitspreken.

Wanneer men dus voelt dat ze serieus worden genomen en er serieuze stappen in worden gezet dan zal er daar geen tot minder demonstraties over zijn.

En dan is het natuurlijk een bewuste keuze om vandaag te demonstreren, ook vanuit pro-Palestina demonstraties. Je wil bij je demonstraties namelijk een zo groot mogelijke impact maken. Je wil immers aandacht naar je toe trekken. Net als KOZP demonstreert op 5 december bij Sinterklaasintocht, net als de boeren die precies de snelwegen pakken om daar blokkades op te werpen. Net als Extinction Rebellion die A10 pakt of dat stukje bij Den Haag. Als we het breder gaan beschouwen staken de mensen bij voor een beter CAO of dergelijke ook meestal op werkdagen en niet in weekend. Je wil immers impact maken en je impact is groter als het de anderen raakt.

Nogmaals; als men voelt dat ze serieus worden genomen dan zal motivatie om te demonstreren kleiner worden. Ik zal maar even de historie van Israel - Palestina achterwege laten want daar kunnen we ook weken over discussieren. Sinds 7 oktober maakt Israel enorm veel burgerslachtoffers in Gaza. De ophef is daar in de maanden daarna steeds groter geworden. Mark Rutte zei dat er een rode lijn was die Israel niet mocht overschrijden. Echter wou hij niet aangeven wat de rode lijn was. Wel zo makkelijk want dan kan je dat uitgummen en opnieuw tekenen.

We mogen ook erkennen dat Nederland als een schoothondje achter Amerika aanloopt wat betreft de harde woorden tegenover Israel. Helaas wil het dus zo zijn dat Amerika straks hun verkiezingen heeft en is er vanuit Democratische kamp geen aandrang om hier een harde opstelling in te nemen want zij zijn bang om hun kiezers te verliezen.

Ondertussen hebben we in Nederland ook een politieke verschuiving gehad naar kabinet-Schoof, waarvan ik dus welgeteld NUL keer heb gehoord dat ze de Palestijnse zaak steunen. Dat gaat ook lastig want PVV en VVD voeren hier sterk een pro-Israel beleid in. Het maakt des te vreemder dat in regeerakkoord staat dat er een tweestatenoplossing moet komen. Hebben we kabinet-Schoof afgelopen weken of maanden iets gehoord van steun aan de Palestijnse zaak? Nee.

Andermaal, men demonstreert voor iets als ze voelen dat ze niet gehoord worden. Dit kabinet en dit land heeft afgelopen maanden niets gedaan om op te komen voor de Palestijnse zaak. En dan zijn jullie boos dat men opkomt voor de Palestijnse zaak?????

Demonstranten verwijten van verheerlijken van terrorisme. Demonstranten antisemieten noemen. Demonstranten ongevoelig noemen. Allemaal lachwekkend. Wijs naar de juiste mensen; onze politici doen geen zak aan om polarisatie te verminderen. Wel roepen er moet staakt-het-vuren komen in Libanon, maar geen woord over Gaza.

Als de politiek dit probleem serieus nam en hier een stevig standpunt inneemt dan haal je de angel uit de demonstraties weg. Dan denkt men hopelijk 'hehe mijn vertegenwoordiging komt op voor waar ik voor sta'. Zolang ze daar niet voor staan is het goed recht van de mensen om te gaan demonstreren. Dit afkeuren of zelfs willen verbieden (Yesilgoz en co) is het afbreken van demonstratierecht, is het verergeren van de polarisatie, is het minimaliseren van de levens van de Palestijnen.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 13:20:07 #13
5428 crew  miss_sly
pi_215201169
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
En aan het eind van de rit zijn alle slachtoffers sinds 7 oktober, Israelisch of Palestijns, het resultaat van hetzelfde: vijandige en onderdrukkende regimes die religie gebruiken om hun eigen haat uit te drukken.

Dus lijkt mij prima om voor de Palestijnse zaak te demonstreren, zij zijn door de schandalige acties van Hamas slachtoffer geworden van het verwoestende regime van Israël.

Dat demonstratierecht mag niet onder druk komen te staan.
Ik ben mijn eerste post hierover ook begonnen met de opmerking dat de demonstratie vandaag voor de Palestijndse slachtoffers inderdaad mag. Ik vind het persoonlijk ongepast, ik zou een andere keuze maken. Maar ik vind het niet antisemitisch en het is terecht om dit te verbieden.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:38:45 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215201306
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dus je keurt hierbij ook pro-Israel demonstraties af of hoe kijk je daar dan naar?

Overigens zijn er hier wel wat nuances bij te bedenken.
Ik keur alle eenzijdige demonstraties af op een terreurdag als deze. Iedereen die luidkeels één kant kiest is willens en wetens onderdeel van polarisatie en heeft geen enkel fatsoen in zijn kneiter.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215201745
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik keur alle eenzijdige demonstraties af op een terreurdag als deze. Iedereen die luidkeels één kant kiest is willens en wetens onderdeel van polarisatie en heeft geen enkel fatsoen in zijn kneiter.
Jouw fatsoen ? Is problematisch.
Ik kies de kant van alle burgers in die regio Palestina... zij moeten in vrede , veiligheid en vrijheid kunnen leven.
En helaas is het extreemrechtse regime van Israel de grootste bedreigers van vrede, veilgheid en vrijheid.
Op de tweede plaats staat de hamas-terroristen. En het geweld zal nog tientallen jaren duren..
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 14:44:39 #16
5428 crew  miss_sly
pi_215201979
Is echt de rest van de wereld nou gek? Ze bevestigde gisteren toch de uitspraak dat de NS antisemitisme steunt door deze demonstraties niet tegen te gaan? "Het is wat het is" zei ze letterlijk.

twitter

Zonder blikken of blozen...
pi_215202017
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Is echt de rest van de wereld nou gek? Ze bevestigde gisteren toch de uitspraak dat de NS antisemitisme steunt door deze demonstraties niet tegen te gaan? "Het is wat het is" zei ze letterlijk.

[ twitter ]

Ze draait.. Zegt niet dat ze haar woorden van gisteren terugneemt. De NS ten onrechte iets verweet.
  maandag 7 oktober 2024 @ 15:02:16 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215202101
quote:

[ twitter ]

Zondochtend bij WNL en maandagochtend ook weer? Toe maar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215202120
NS die antisemitisme faciliteert, we gaan met dit conservatieve kabinet wel heel snel terug in de tijd.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 15:08:00 #20
5428 crew  miss_sly
pi_215202140
Dit is toch niet anders te interpreteren?

twitter
  maandag 7 oktober 2024 @ 15:09:59 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215202161
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
Compleet lachwekkend dat je een dag later andere uitspraken doet en de 'journalisten' daar haar daar niet op wijzen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 15:17:12 #22
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215202243
Yesilgoz is een intens slechte leugenaar

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Compleet lachwekkend dat je een dag later andere uitspraken doet en de 'journalisten' daar haar daar niet op wijzen.
Het moet wel gezellig blijven van Bertlusconi Huisjes
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215202265
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat heb je natuurlijk met het linkse vehikel wat publieke omroep is. Die zullen er alles aan doen om de linkse partijen in Nederland te steunen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 15:21:29 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215202280
quote:

[ twitter ]

Faciliteert.
Of is dat een bewuste spelfout?

EDIT Het is WNL, dus lijkt me geen bewuste schrijffout. Misschien een gevalletje "waar het hart vol van is"? :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215202619
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
De VVD is afgegleden naar een domrechtse, populistische partij die antisemitisme als boosmakertje heeft gekozen. Dit terwijl ik geen enkele reden kan bedenken waardoor ze intrinsiek veel met Israël of het jodendom zouden hebben.

Na de watermeloenaanval jegens Ouwehand is dit geen verrassing. Het meest trieste is dat deze vrouw dezelfde persoon is die altijd zo ostentatief over polarisatie zit te huilen. Er zou te veel pOlArisAtiE zijn in de maatschappij. Zelf is ze willens en wetens polarisatie aan het aanwakkeren, omdat dit de enige weg is waardoor de VVD nog stemmen krijgt na het gekozen pad om een PVV-light te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')